Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Inderdaad, anders wordt het weer mopperen om het mopperen...poor Leno schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:27:
[...]
dus je hoeft echt niet op mij te gaan lopen mopperen.

Levert wel weer genoeg gespreksstof op, enkel de geverifieerde waarheid is ook zo saai.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:34:
[...]
Het is al voorbij gekomen. Daarom zeg ik dat Marko er echt helemaal klaar mee lijkt te zijn.![]()
Overigens zou ik een site zoals F1maximaal niet snel volgen. Ze kopiëren vrijwel altijd andere media en verdraaien nog wel eens voor extra sensatie. Zo ben je vaak uren of een dag te laat en is het niet erg accuraat. Helaas zijn dit soort sites ook in opkomst.![]()
alles kan off-topic
Speciaal voor jou dan:DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:24:
Marko is er echt helemaal klaar mee.
Als Mercedes het DAS systeem gebruikt, dan zegt Marko dat RBR een officieel protest zal indienen.
https://f1-insider.com/f1...den-mercedes-jahreswagen/
Dit seizoen, echt, we hebben meer popcorn nodig en we zijn nog niet eens echt begonnen.

Naast dat Marko op oorlogspad is, hebben de zeven teams natuurlijk een sterk verbond. Ze kunnen dit heel lang gaan volhouden, al verwacht ik nu weer een flauw en diplomatiek antwoord van de FIA.
Bernie lacht zich rot natuurlijk

Ik vraag dan weer wel af, of Marko niet te hard van stapel loopt. Hij is én met het verbond van de zeven aan het strijden, maar ondertussen ook "in zijn eentje" Mercedes aan het aanvallen. Iets zegt me dat dat niet samen gaat.
Waiting on the world to change
Voor de FOM & FIA wordt het een zwaar jaarpinda powerrr schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:39:
[...]
Naast dat Marko op oorlogspad is, hebben de zeven teams natuurlijk een sterk verbond. Ze kunnen dit heel lang gaan volhouden, al verwacht ik nu weer een flauw en diplomatiek antwoord van de FIA.
Bernie lacht zich rot natuurlijken bij de FOM zweten ze peentjes
Aflastingen door Corona,
Aandeel zakt in elkaar $44 > $29 in een maand tijd
nu het gedoe met de FIA&FER
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Laten we gewoon racen in plaats van dit gezeik de hele tijd. Als ik drama wil dan had ik wel een vrouwen serie aangezet...
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
https://www.motorsport.co...s-system-concept/4736276/
@ThomasG De FIA heeft het nog niet officieel goedgekeurd, het enige wat ze beoordeeld hebben is de informatie die Mercedes ze ergens vorig jaar al hebben doorgegeven. Nu er een protest is kan het alsnog illegaal worden verklaard na technisch onderzoek, dacht ik zo?
Beetje offtopic maar misschien wel interessant.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:34:
[...]
Het is al voorbij gekomen. Daarom zeg ik dat Marko er echt helemaal klaar mee lijkt te zijn.![]()
Overigens zou ik een site zoals F1maximaal niet snel volgen. Ze kopiëren vrijwel altijd andere media en verdraaien nog wel eens voor extra sensatie. Zo ben je vaak uren of een dag te laat en is het niet erg accuraat. Helaas zijn dit soort sites ook in opkomst.![]()
De F1 subreddit is al een tijdje bezig met een source rating systeem.
https://www.reddit.com/r/...ews_sources_on_probation/
Naar aanleiding van dit soort incidenten waarbij vooral nieuwe (en toch redelijk vaak Nederlandse, helaas) websites quotes en teksten kopieren van journalisten, zonder enige bronvermelding.
https://www.reddit.com/r/..._twitter_hi_gpfansglobal/
https://twitter.com/LukeS...rue%26is_nightmode%3Dtrue
GPFans is daardoor al gebanned van Reddit (F1).
Overige websites, waaronder de door jou terecht genoemde F1maximaal, hebben een rating van 0:
beyondtheflag.com // f1maximaal.nl // givemesport.com // gpblog.com // insideracing.com // news.com.au // planetf1.com // racing-elite.com //Global Motorsport Media
Ik kan me voorstellen dat het niet echt de bedoeling en leuk is om alles van reddit hier over te nemen. Maar misschien een aantal van dit soort vaak gelinkte websites in de topicwarning zetten, of de link hier naar toe.
[ Voor 6% gewijzigd door yorkick op 10-03-2020 15:53 ]
DAS is toegestaan omdat het volgens de informatie dat Mercedes aan de FIA heeft gegeven niet verboden is. Mercedes zegt dat DAS onderdeel van het sturen is. Het ligt hierbij volledig aan de definitie van "sturen". Is sturen het draaien van het stuur, of het draaien van de auto? DAS "draait" de voorwielen, maar heeft daarbij geen enkele intentie om de auto van richting te laten veranderen. Als RBR de FIA kan overtuigen dat sturen een verandering van de rijrichting is, is DAS ook onder het huidige reglement verboden; want DAS is geen "sturen". Als Mercedes de FIA kan overtuigen dat sturen betekend dat je het stuur draait, maar niet dat de auto perse van rijrichting hoeft te veranderen; is het gewoon toegestaan. In het reglement voor 2021 is het inderdaad sowieso verboden.onsgeluk schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:44:
[...]
DAS is toepasbaar onder de huidige regels, die zijn voor 2021 dan ook aangepast. De brakeduct is niet toepasbaar onder de huidige regels. Althans, de fia is van mening dat de bestaande regels niet voldoende ruimte bieden om ze anders te interpreteren.
Oftewel, hoeveel ruimte is er om de regels iets anders te interpreteren? Bij DAS is daar vooralsnog enige ruimte, al is in ieder geval RBR bezig om dat onderuit te halen. Uiteindelijk levert de ruimte tot interpretatie de mooiste loopholes op.ThomasG schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:50:
[...]
DAS is toegestaan omdat het volgens de informatie dat Mercedes aan de FIA heeft gegeven niet verboden is. Mercedes zegt dat DAS onderdeel van het sturen is. Het ligt hierbij volledig aan de definitie van "sturen". Is sturen het draaien van het stuur, of het draaien van de auto? DAS "draait" de voorwielen, maar heeft daarbij geen enkele intentie om de auto van richting te laten veranderen. Als RBR de FIA kan overtuigen dat sturen een verandering van de rijrichting is, is DAS ook onder het huidige reglement verboden; want DAS is geen "sturen". Als Mercedes de FIA kan overtuigen dat sturen betekend dat je het stuur draait, maar niet dat de auto perse van rijrichting hoeft te veranderen; is het gewoon toegestaan. In het reglement voor 2021 is het inderdaad sowieso verboden.
Goeie deal nu danbasvn schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:42:
[...]
Aandeel zakt in elkaar $44 > $29 in een maand tijd
nu het gedoe met de FIA&FER
Williams zit hier echt niet zo ver van Haas en Alfa Romeo afMailMan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:31:
Mooi grafiekje nog van de test-dagen rondetijden, geplukt van Reddit:
[Afbeelding]
bron: https://www.reddit.com/r/...me_data_visualization_oc/
De clusters en spreiding geeft toch wel een beetje inzicht in de verhoudingen vermoed ik.
Ik overweeg het al even omdat het discussies beter kan maken, maar dit kan denk ik beter verder in het feedback topic.yorkick schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:50:
Racing Point gaat niet aan de DAS beginnen in ieder geval:
@ThomasG De FIA heeft het nog niet officieel goedgekeurd, het enige wat ze beoordeeld hebben is de informatie die Mercedes ze ergens vorig jaar al hebben doorgegeven. Nu er een protest is kan het alsnog illegaal worden verklaard na technisch onderzoek, dacht ik zo?
[...]
Beetje offtopic maar misschien wel interessant.
Naar aanleiding van dit soort incidenten waarbij vooral nieuwe (en toch redelijk vaak Nederlandse, helaas) websites quotes en teksten kopieren van journalisten, zonder enige bronvermelding.
Overige websites, waaronder de door jou terecht genoemde F1maximaal, hebben een rating van 0:
beyondtheflag.com // f1maximaal.nl // givemesport.com // gpblog.com // insideracing.com // news.com.au // planetf1.com // racing-elite.com //Global Motorsport Media
Ik kan me voorstellen dat het niet echt de bedoeling en leuk is om alles van reddit hier over te nemen. Maar misschien een aantal van dit soort vaak gelinkte websites in de topicwarning zetten, of de link hier naar toe.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dus is het dan toch niet echt helemaal illegaal maar vragen ze aan Mercedes (en Racing Point) of ze zo vriendelijk willen zijn om het niet te gebruiken?De technisch directeur van de FIA, Nikolai Tombazis, geeft in tegenover onder andere Auto, Motor und Sport toe dat de regels niet volledig waterdicht zijn op dat gebied, maar hij roept de teams op om in de geest van de competitie te handelen
Er kan toch niet echt onduidelijkheid zijn over lengtes, hoogtes en afstanden?
Als iets absoluut illegaal is, doe je toch geen uitspraak dat de regels niet waterdicht zijn.
In artikel 11.5 van het technische reglement staat beschreven dat luchtkanalen zich enkel binnen het gebied tussen het asfalt en 160 millimeter boven de as van het wiel mogen bevinden.Als ik de heisa goed heb begrepen, gebruikt Mercedes een gedeelte van de ophanging hoger dan 160mm boven de as om koele lucht bij de remmen te krijgen. Strikt genomen is het dus geen brakeduct...Kenhas schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:12:
Over de koeling van de Mercedes vind ik dit wel een rare uitspraak in het artikel dat enkele posts hierboven wordt gelinkt
[...]
Dus is het dan toch niet echt helemaal illegaal maar vragen ze aan Mercedes (en Racing Point) of ze zo vriendelijk willen zijn om het niet te gebruiken?
Als iets absoluut illegaal is, doe je toch geen uitspraak dat de regels niet waterdicht zijn.
Precies, daar ben ik ook bang voor.pinda powerrr schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:39:
[...]
...
Ik vraag dan weer wel af, of Marko niet te hard van stapel loopt. Hij is én met het verbond van de zeven aan het strijden, maar ondertussen ook "in zijn eentje" Mercedes aan het aanvallen. Iets zegt me dat dat niet samen gaat.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Interessant inderdaad. Wat ik even niet zo snel terug vind in de reddit post, wat zijn dan wél 3/3 rated sources? Ik kijk zelf vaak op motorsport.com maar die zie ik dus ook in het lijstje staan (Global Motorsport Media). Zal niet zeggen dat het wel een 3/3 rating zou moeten krijgen maar heb het altijd wel redelijk betrouwbaar / genuanceerde nieuws site gevonden.yorkick schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:50:
Racing Point gaat niet aan de DAS beginnen in ieder geval:
[...]
Beetje offtopic maar misschien wel interessant.
V.w.b. het laatste stukje ben ik het zeker met je eens, je ziet zo vaak uit het verband getrokken click-bait titels op de genoemde sites langs komen gelinked, dat het misschien niet eens heel onverstandig is om iets dergelijks in de topic warning erbij te zetten.
Edit: nevermind, lijstje gevonden. Had beter moeten kijken.

Ik tolk die uitspraak meer als we kunnen de druk even niet meer aan. Kunnen jullie kappen met toegepaste loopholes vinden.Kenhas schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:12:
Over de koeling van de Mercedes vind ik dit wel een rare uitspraak in het artikel dat enkele posts hierboven wordt gelinkt
[...]
Dus is het dan toch niet echt helemaal illegaal maar vragen ze aan Mercedes (en Racing Point) of ze zo vriendelijk willen zijn om het niet te gebruiken?
Denk dat de FIA haar handen vol heeft aan:
- alle Corona relevante ontwikkelingen
- het gezeik over de Ferrari PU
- Helmut Marko die voor alle loopholes een statement vraagt
- de rest van het circus op het moment
Persoonlijk hoop ik dat ze al die loopholes gewoon moeten dichten. Het is natuurlijk duidelijk dat HM kansen voor het WDC ruikt nu de Honda PU en het chassis goed presteren. Kan je dan de concurrentie een oor aannaaien waardoor ze wellicht wat 100sten per ronde verliezen en je bent wellicht spekkoper.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 10-03-2020 19:23 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
ik moest je zin drie keer lezen, maar elke keer zie ik wat anders voor me.Help!!!! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:46:
RBR is gewoon genaaid vorig jaar. Logisch dat ze er nu bovenop zitten.
Ik zou het doen!
Op welk gebied?Help!!!! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:46:
RBR is gewoon genaaid vorig jaar. Logisch dat ze er nu bovenop zitten.
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Help!!!! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:46:
RBR is gewoon genaaid oneerlijk behandeld vorig jaar. Logisch dat ze er nu bovenop zitten.
PC Specs
Interessant dat F1 nog met een oliemaatschappij in zee gaat. Vraag me af hoe lang dat contract dan is, want als er dit jaar geruchten gaan of zelfs nieuws is om meer naar elektrisch oid over te gaan, dan zetten ze hun eigen sponsor buiten spel.walteij schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:26:
Ondertussen heeft de FOM een nieuwe sponsor gevonden
[...]
Wikipedia over dit bedrijf
[...]
Verder lijkt het erop dat die toko eigenlijk weinig doet voor consumenten, waardoor ik me afvraag waarom ze uberhaupt de F1 gaan sponseren. Ze hebben wel een paar pompstations, maar dat zijn er nog niet denderend veel, het is vooral een bedrijf die olie oppompt, in een raffinaderij verwerkt en verscheept naar andere partners. 1 van die partners is Total en die lijkt de meeste olie van ze te verkopen.
Aparte gang van zaken dit...
Tot 2039 gaat dat niet gebeuren.Martinspire schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:18:
[...]
Interessant dat F1 nog met een oliemaatschappij in zee gaat. Vraag me af hoe lang dat contract dan is, want als er dit jaar geruchten gaan of zelfs nieuws is om meer naar elektrisch oid over te gaan, dan zetten ze hun eigen sponsor buiten spel.
Mja dat soort dingen, ik vind het altijd grappig om te horen, maar zo ver vooruit kun je weinig duidelijkheid geven. Overigens is deze club niet de enige oliesponsor. Shell (Ferrari), Esso (Red Bull), Total (Renault), Petronas (Mercedes), etc. Er zitten er nog genoeg.
Ik weet overigens even niet meer wat McLaren nu als merk gebruikt, want die zijn nu zonder Petrobras komen te zitten.
Waar denk je dat bv de glycerine voor de Formule E vandaan komt? (de generatoren van Aquafuel)?Martinspire schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:43:
[...]
Mja dat soort dingen, ik vind het altijd grappig om te horen, maar zo ver vooruit kun je weinig duidelijkheid geven. Overigens is deze club niet de enige oliesponsor. Shell (Ferrari), Esso (Red Bull), Total (Renault), Petronas (Mercedes), etc. Er zitten er nog genoeg.
Ik weet overigens even niet meer wat McLaren nu als merk gebruikt, want die zijn nu zonder Petrobras komen te zitten.
Zolang er olie in de grond zit, zullen die jongens in elke tak aanwezig blijven zijn, is het voor brandstof, is het voor de smeerolie, maakt ze niet opeens slechte jongens (eerder de rest best wel hypocriet).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
wat een zwabberbak die indycar zeg, niet recht op de baan te houden.nachtnet schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:47:
[YouTube: F1 vs Indycar - 2019 - COTA]
Indycar vs. F1 @ cota
Ik zou het doen!
Ik wist dat Amerikanen liever rechtdoor reden, maar snap nu ook waarom. Wat een nerveus ding, die IndyCar...nachtnet schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:47:
Indycar vs. F1 @ cota
Neemt niet weg dat die F1 bak op een rails lijkt te lopen t.o.v. de Indycar
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dit filmpje is wat stemmingsmakerij doordat de Indycar over een natte baan reed, daarom stuurt die ook zo hevig omdat het nat is...nachtnet schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:47:
Indycar vs. F1 @ cota
Nu is een vergelijking best interessant en zal de F1 iets sneller zijn? Maar zo weergeven als dit daar klopt niks van
Je weet dat je dat doorgaans aan het asfalt kan zien, dus misschien mis ik iets?Yamotek schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:19:
[...]
Dit filmpje is wat stemmingsmakerij doordat de Indycar over een natte baan reed, daarom stuurt die ook zo hevig omdat het nat is...
Zit Stroll in die indycar?nachtnet schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:47:
Indycar vs. F1 @ cota
alles kan off-topic
Misschien een optie voor Williams?Running an IndyCar team is hardly cheap—owners like Rahal, Andretti and Chip Ganassi spend close to $10 million per year to run a single full-time car even before driver costs
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik wil net zeggen "niet goedkoop". 10 miljoen van de topteams daar is nog steeds minder als een tiende van budget F1 teams die makkelijk over 100 miljoen heen gaan.SinergyX schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:30:
Ik blijf IndyCar heerlijk vinden om te kijken, zelfs de ovals gaan zo kolere hard en ondanks er paar top teams en top coureurs zijn, is het iedereen z'n show om te kunnen winnen.
[...]
Misschien een optie voor Williams?
https://www.notion.so/A-N...9d05340e484d9c918af21cfcf
Iets sneller? Vergelijk de tijden op droog maar eens, en dan mogen ze met de Indy ook nog eens ruim buiten de baan net voor de laatste bocht.Yamotek schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:19:
[...]
Dit filmpje is wat stemmingsmakerij doordat de Indycar over een natte baan reed, daarom stuurt die ook zo hevig omdat het nat is...
Nu is een vergelijking best interessant en zal de F1 iets sneller zijn? Maar zo weergeven als dit daar klopt niks van.
@onsgeluk ff zoeken, en je hebt zo het antwoord
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 11-03-2020 00:22 . Reden: lldm blijkbaar :) ]
Testing, one, two ...
Ik heb geen idee eerlijk gezegd, hoeveel sneller is de F1 op cota dan onder gelijke omstandigheden?hardware-lover schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:15:
[...]
Iets sneller? Vergelijk de tijden op droog maar eens, en dan mogen ze met de Indy ook nog eens ruim buiten de baan net voor de laatste bocht.
@hardware-lover yep, dat is zo. Zal geen vragen meer stellen
[ Voor 8% gewijzigd door onsgeluk op 11-03-2020 00:44 ]
En af en toe links af sturenNLDViane schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:53:
[...]
Ik wist dat Amerikanen liever rechtdoor reden

Voor $10mln heb je niet eens een top F1 coureur...RobertMe schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:33:
[...]
Ik wil net zeggen "niet goedkoop". 10 miljoen van de topteams daar is nog steeds minder als een tiende van budget F1 teams die makkelijk over 100 miljoen heen gaan.
Ik doe t best goed met F1 op de Playstation, maar ik wil t wel voor de helft doenmphilipp schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 00:01:
[...]
Voor $10mln heb je niet eens een top F1 coureur...

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik zou het doen!
Misschien dat ze de titelsponsor nog niet bekend mochten maken?MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:34:
Dus al met al zit Renault lekker moeilijk te doen, maar eerst hebben ze geen auto, en vervolgens houden ze hun livery van vorig jaar tot het laatste moment onder de pet.
No signature required.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
DP World klinkt n beetje als n pornositenachtnet schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:30:
@basvn Renault met dp world als nieuwe title sponsor, straks even de nieuwe teamnaam posten.

Renault DP World F1 Team is de nieuwe naam, en dat klinkt (en spreekt) beroerd (uit)
Deep Porn World... Hmm... Nee, laat maar...
"When you grow up your heart dies"
Uhm.. Urban Dictionary: DPpoor Leno schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:30:
[...]
Oh sweet summerchild
Daar staat DP niet voor
De D staat voor Double, de rest mag je zelf uitzoeken
Laten we met zijn allen blij zijn. Het had ook een sponsor van Racing Point kunnen worden.
DP en roze......

[ Voor 6% gewijzigd door Ome Ernst op 11-03-2020 09:40 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Alhoewel het neusje wel iets weg heeft van, eh, speelgoed voor volwassenen

Lees- & Kijkvoer:
ESPN - Twelve months on: Albon reflects on 'most nervous' moment of F1 career - +6 min
Verkeerde gequotepoor Leno schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:48:
[...]
Ja precies, had je je eigen linkje niet gelezen? (Ik had t tegen Sjaool he)

/f/image/jIi1tGcN8fCKvjHQejtFkiyT.jpg?f=fotoalbum_large)
[Twitter: https://twitter.com/ParenRaval/status/1237641159167676416?s=20]
Lijkt erop alsof bovenstaande tweet aangeeft dat Vietnam naar een later moment verplaatst gaat worden.
[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 11-03-2020 09:55 . Reden: stomme tags. ]
dave1972 in "[F1 2020] Race 1 GP van Australië"KlaasjeNL schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:50:
https://racingnews365.nl/...-teamleden-in-quarantaine
En opeens staat de eerste GP op de tocht...
RobertMe in "[F1 2020] Race 1 GP van Australië"
en nog een paar x in racetopic
Laat dat woordje "opeens" maar weg....zo zeker is het natuurlijk nooit geweestKlaasjeNL schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:50:
https://racingnews365.nl/...-teamleden-in-quarantaine
En opeens staat de eerste GP op de tocht...
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
https://racingnews365.nl/...rrari-was-mijn-beslissing
Eigenlijk zegt dit ook alles. Ja Ferarri zal wel gesjoemeld hebben, maar het bewijzen is zo lasting.
Zullen we het tijdens kantoor uren op D = Dubai houdenmark-k schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:37:
[...]
De D staat voor Double, de rest mag je zelf uitzoeken
No signature required.
Ah, sorry. Gemist... Persoonlijk vind ik dat de hele crisis overtrokken wordt. De symptomen van covid19 passen bij elke verkoudheid/griepje in deze periode. Dus ook al zou de teamleden niets mankeren, de autoriteiten en eventuele maatregelen staan op scherp. Waar rook is is vaak vuur, maar in deze situatie is rook vaak al voldoende voor verstrekkende maatregelen.basvn schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:51:
[...]
dave1972 in "[F1 2020] Race 1 GP van Australië"
RobertMe in "[F1 2020] Race 1 GP van Australië"
en nog een paar x in racetopic
Het is 1 bericht op Twitter, zonder verdere reacties nog.nachtnet schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:51:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Twitter]
Lijkt erop alsof bovenstaande tweet aangeeft dat Vietnam naar een later moment verplaatst gaat worden.
Zeg niet dat het niet waar is, maar in een andere tweet staat bijvoorbeeld dat er 'morgen' (en dat was 10 uur geleden) over gesproken gaat worden...
Hier nog een 2018 vergelijking met een stuur wat iets minder heen er weer gaat. Maar het valt wel op hoe dit nog zo gaat. Is het de stuurbekrachtiging? Of het gemis eraan? Natuurlijk heeft de F1 meer downforce, maar dat is niet alles.nachtnet schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:47:
Indycar vs. F1 @ cota
Als ze races gaan verplaatsen, ben ik benieuwd hoe de kalender er dan uit gaat zien. Want ik denk niet dat de teams zitten te wachten op 6 back to back racesnachtnet schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:51:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Twitter]
Ik denk wel dat het ook voor Zandvoort beter zou zijn, maar dan moeten andere circuits wel mee gaan werken.
China en Vietnam kunnen wellicht weer na de Europese races worden geplaatst, maar of dat qua goederentransport uit gaat komen, weet ik niet. In ieder geval gaat het veel geld kosten...
Ik denk alleen niet dat ze alles maar moeten uitstellen en annuleren. Op een gegeven moment moet het besef komen dat het virus niet te stoppen is en je niet alles kunt blijven annuleren. Zeker niet voor degenen die dan het virus al gehad hebben...
Ik denk dat op den duur het vooral voor ieders eigen risico is, of ze naar een dergelijk evenement willen gaan of niet. Maar goed, dit gaat weer verder offtopic...
[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 11-03-2020 10:30 ]
RiCk schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:09:
[...]
Het is 1 bericht op Twitter, zonder verdere reacties nog.
Zeg niet dat het niet waar is, maar in een andere tweet staat bijvoorbeeld dat er 'morgen' (en dat was 10 uur geleden) over gesproken gaat worden...
Credible source but still not official statement.
— Jonty (@Jontys_Corner) 11 maart 2020
I guess we find out in race preshow 🤷♂️ https://t.co/kWKwZPQWca
Verder zullen we het de 15e wel horen dan.
Kijk anders dit filmpje even, dan kom je er nog wel op terug.KlaasjeNL schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:02:
[...]
Ah, sorry. Gemist... Persoonlijk vind ik dat de hele crisis overtrokken wordt. De symptomen van covid19 passen bij elke verkoudheid/griepje in deze periode. Dus ook al zou de teamleden niets mankeren, de autoriteiten en eventuele maatregelen staan op scherp. Waar rook is is vaak vuur, maar in deze situatie is rook vaak al voldoende voor verstrekkende maatregelen.
I hide at work because good employees are hard to find.
Vorige filmpje was ook beetje een verkeerd beeld.. camera zat op de helm ipv de auto, zoals bij BottasMartinspire schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:27:
[...]
Hier nog een 2018 vergelijking met een stuur wat iets minder heen er weer gaat. Maar het valt wel op hoe dit nog zo gaat. Is het de stuurbekrachtiging? Of het gemis eraan? Natuurlijk heeft de F1 meer downforce, maar dat is niet alles.
[YouTube: F1 vs IndyCar @ CoTA]
Hebben ze Stroll in die IndyCar gezet?Martinspire schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:27:
[...]
Hier nog een 2018 vergelijking met een stuur wat iets minder heen er weer gaat. Maar het valt wel op hoe dit nog zo gaat. Is het de stuurbekrachtiging? Of het gemis eraan? Natuurlijk heeft de F1 meer downforce, maar dat is niet alles.
[YouTube: F1 vs IndyCar @ CoTA]
Met hun miljoen miljard pk motor staat DP natuurlijk gewoon voor Double PodiumM3rcury schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:01:
[...]
Zullen we het tijdens kantoor uren op D = Dubai houden
Ja, want ze wilden geen nepauto presenteren... Wat een armoedig zooitje is het ook daar. Prutsers.MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:34:
Dus al met al zit Renault lekker moeilijk te doen, maar eerst hebben ze geen auto, en vervolgens houden ze hun livery van vorig jaar tot het laatste moment onder de pet.
En wat is er dan exact armoedig aan en waarom zijn het prutsers?mphilipp schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:29:
[...]
Ja, want ze wilden geen nepauto presenteren... Wat een armoedig zooitje is het ook daar. Prutsers.
Ik vermoed, geen bron voor, dat de FIA een zeer dikke middelvinger opsteekt.poor Leno schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:27:
Is er ergens al meer nieuws over de deadline die voor vandaag gesteld was, over de openheid van de F1 schikking?
sinasappel schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:56:
"Of het genoeg is om de zeven Formule 1-teams tevreden te stellen, is onduidelijk. In zijn brief vertelt de Fransman naar verluidt dat de FIA er niet van overtuigd was dat de Ferrari-motor in 2019 het gehele seizoen legaal was, maar dat de complexiteit van de zaak ervoor heeft gezorgd dat dit niet met zekerheid vastgesteld kon worden".
https://racingnews365.nl/...rrari-was-mijn-beslissing
Eigenlijk zegt dit ook alles. Ja Ferarri zal wel gesjoemeld hebben, maar het bewijzen is zo lasting.
DP World of voluit Dubai Ports World. Ook actief in de haven van Rotterdam.nachtnet schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:27:
Renault DP World F1 Team is de nieuwe naam, en dat klinkt (en spreekt) beroerd (uit)
Wikipedia: Dubai Ports World
In ieder geval is er weinig Frans aan.
Dan ben ik wel benieuwd of het dreigement om de vuile was buiten te gooien, dan ook echt nageleefd wordtdr.lowtune schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:35:
[...]
Ik vermoed, geen bron voor, dat de FIA een zeer dikke middelvinger opsteekt.

Schijnt dat meneer Todt een briefje gestuurd heeft. Niet om te buigen maar om aan te geven dat hij de verantwoordelijkheid voor de beslissing genomen heeft.poor Leno schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:27:
Is er ergens al meer nieuws over de deadline die voor vandaag gesteld was, over de openheid van de F1 schikking?
alles kan off-topic
Ja precies.. maar dat is totaal niet waar er om gevraagd werd. Zal hun niet boeien wie de beslissing heeft gemaakt, maar juist wat er beslist is.Ankona schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:58:
[...]
Schijnt dat meneer Todt een briefje gestuurd heeft. Niet om te buigen maar om aan te geven dat hij de verantwoordelijkheid voor de beslissing genomen heeft.
Dat hij als ex Ferrari teambaas nu roept dat hij dit besluit genomen heeft, maakt het allemaal alleen maar meer dubieus.poor Leno schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:00:
[...]
Ja precies.. maar dat is totaal niet waar er om gevraagd werd. Zal hun niet boeien wie de beslissing heeft gemaakt, maar juist wat er beslist is.
Ja.. ik verwacht ook echt niet dat dit geaccepteerd wordtTomcatter_31 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:01:
[...]
Dat hij als ex Ferrari teambaas nu roept dat hij dit besluit genomen heeft, maakt het allemaal alleen maar meer dubieus.

Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Als de teams plotseling nu inbinden, dan klopt er ook iets niet ergens..
Ja en nee. Het is allemaal dubieus. Waarom neemt Jean Todt hoogstpersoonlijk hier de beslissing in? De FIA doet veel meer naast F1. Er zal toch ook wel een "baas F1 binnen de FIA" zijn? Maar anderzijds is het natuurlijk ook zo dat Todt de contacten heeft. Zoals dan schijnbaar in de brief staat dat hij contact met Chase Carey erover heeft gehad. Zoiets ga je minder snel door een lager iemand laten doen wellicht. But then again, zo'n "baas F1 binnen de FIA" zou net zo goed de contacten met FOM moeten hebben.Tomcatter_31 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:01:
[...]
Dat hij als ex Ferrari teambaas nu roept dat hij dit besluit genomen heeft, maakt het allemaal alleen maar meer dubieus.
Het hele "ex Ferrari teambaas en vader van manager van Ferrari's superster" staat daar dan nog buiten.
Maar als ik het goed begrijp is de brief ook een "ik persoonlijk heb de beslissing genomen op basis van ingewonnen informatie en dat er geen bewijs is dat het het hele seizoen gebruikt is".
Maar ten eerste, wat maakt het zo'n complexe situatie waar de hele tijd over wordt gesproken? En als ze niet kunnen bewijzen dat het gedurende het hele seizoen gebruikt is, kunnen ze dan wel bewijzen dat het gedurende delen van het seizoen gebruikt is? Want dat impliceren ze daarmee wel. En wat hebben ze dan überhaupt gevonden? Want ze zullen dan toch iets gevonden hebben.
En daarnaast weer. Wat staat er überhaupt in die schikking? Blijkbaar o.a. dat Ferrari de FIA gaat helpen met controles en verbeteren daarvan. Waarom zouden Mercedes, Honda en Renault dat goedkeuren? Betekent dat dat Ferrari nu de tekeningen van de motoren van de concurrentie krijgt om te controleren of alles aan de regels voldoet?
Komend weekend in Melbourne de Ferrari 1 GP met als speciale gasten de teams van Haas en Alfa.poor Leno schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:07:
[...]
Ja.. ik verwacht ook echt niet dat dit geaccepteerd wordt
Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Als de teams plotseling nu inbinden, dan klopt er ook iets niet ergens..
Spannennnddd!!!!!!!!
alles kan off-topic
Red Bull heeft aan de hand van foto's, gps-metingen en weet ik welke andere wijze van gewoon kijken en luisteren uit kunnen vinden wat Ferrari (op dat moment waarschijnlijk) deed. Ze vroegen aan de FIA of zo'n hypothetische constructie zou mogen, de FIA zei nee, en daarna waren de Ferrari's plots een stuk langzamer.
En nu zou de FIA, terwijl ze direct toegang hebben tot alle techniek, zogenaamd niks kunnen vinden? Geloof er geen snars van.
Dan doe maar wat Horner (of Marko, weet het niet meer zeker) een paar dagen geleden zei: 'laat mijn technici maar even kijken, die hebben het zo gevonden.
Maar die krijgen uiteraard geen toegang.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ach toen Bernie nog aan het roer stond zijn er ook weleens discutabele beslissingen genomen. En ik denk dat je nu pas goed het effect gaat merken van het wegvallen van Charlie (Whiting).RobertMe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:13:
[...]
Ja en nee. Het is allemaal dubieus. Waarom neemt Jean Todt hoogstpersoonlijk hier de beslissing in? De FIA doet veel meer naast F1. Er zal toch ook wel een "baas F1 binnen de FIA" zijn? Maar anderzijds is het natuurlijk ook zo dat Todt de contacten heeft. Zoals dan schijnbaar in de brief staat dat hij contact met Chase Carey erover heeft gehad. Zoiets ga je minder snel door een lager iemand laten doen wellicht. But then again, zo'n "baas F1 binnen de FIA" zou net zo goed de contacten met FOM moeten hebben.
Het hele "ex Ferrari teambaas en vader van manager van Ferrari's superster" staat daar dan nog buiten.
Maar als ik het goed begrijp is de brief ook een "ik persoonlijk heb de beslissing genomen op basis van ingewonnen informatie en dat er geen bewijs is dat het het hele seizoen gebruikt is".
Maar ten eerste, wat maakt het zo'n complexe situatie waar de hele tijd over wordt gesproken? En als ze niet kunnen bewijzen dat het gedurende het hele seizoen gebruikt is, kunnen ze dan wel bewijzen dat het gedurende delen van het seizoen gebruikt is? Want dat impliceren ze daarmee wel. En wat hebben ze dan überhaupt gevonden? Want ze zullen dan toch iets gevonden hebben.
En daarnaast weer. Wat staat er überhaupt in die schikking? Blijkbaar o.a. dat Ferrari de FIA gaat helpen met controles en verbeteren daarvan. Waarom zouden Mercedes, Honda en Renault dat goedkeuren? Betekent dat dat Ferrari nu de tekeningen van de motoren van de concurrentie krijgt om te controleren of alles aan de regels voldoet?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Mercedes. Mercedes heeft het meeste onderzoek gedaan en met Red Bull gedeeld. Red Bull heeft vervolgens gevraagd of ze "die dikke kabel daar mochten leggen".alexbl69 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:22:
Red Bull heeft aan de hand van foto's, gps-metingen en weet ik welke andere wijze van gewoon kijken en luisteren uit kunnen vinden wat Ferrari (op dat moment) waarschijnlijk deed.
Bernie pakte gewoon de telefoon, "Hier heb je x miljoen en nu je bek houden. " En dan was het opgelost.Chiron schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:24:
[...]
Ach toen Bernie nog aan het roer stond zijn er ook weleens discutabele beslissingen genomen.
alles kan off-topic
Mja maar dat veranderd verder weinig aan de stuurbewegingen lijkt me.poor Leno schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:47:
[...]
Vorige filmpje was ook beetje een verkeerd beeld.. camera zat op de helm ipv de auto, zoals bij Bottas
Stroll is ook verbeterd hierin trouwens. Een stuk minder van dit. Zie Barcelona vorig jaar:
Ja het gaat nog wel wat heen en weer, maar dit is vergelijkbaar met andere midfield teams. De Racing Point heeft nooit on-rails gelegen. Zie Perez bijvoorbeeld:
[YouTube: F1 2020 Winter Testing Sergio Perez Onboard Lap]
Het is leuk om rijders af te zeiken, maar hier gaat de vlieger helaas niet (meer) op
Kritiek op zijn tenniskunsten mag overigens bij deze video:
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 11-03-2020 13:48 ]
Nee, nu is het niet meer leuk. Onderhand is het zo enorm vaak en nodeloos herhaalt dat het discussieverstorend aan het worden is. Er valt zeker nu genoeg te bespreken zonder dat Stroll weer eens afgezeikt moet worden.Martinspire schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:46:
Het is leuk om rijders af te zeiken, maar hier gaat de vlieger helaas niet (meer) op
[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-03-2020 15:13 ]
Is dat de officiële vid of een fanversie? Ziet er wel cool uit verder...
Dit was de Bernie manier:Ankona schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:33:
[...]
Bernie pakte gewoon de telefoon, "Hier heb je x miljoen en nu je bek houden. " En dan was het opgelost.
Edit: Of deze aan Cyril Abitaboul

[ Voor 17% gewijzigd door ThomasG op 11-03-2020 14:04 ]
Lieve brief, dat mannetje heeft echt een warme persoonlijkheid.
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport