* JB chromecast klaar leggen gaatRobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:49:
[...]
Voor zover tot nu toe bekend wel. Anders hoeft ook niet iedereen hyped te zijn om raceweek

Mijn boefje is liev!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
* JB chromecast klaar leggen gaatRobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:49:
[...]
Voor zover tot nu toe bekend wel. Anders hoeft ook niet iedereen hyped te zijn om raceweek
Mijn boefje is liev!
Mijn vrouw is hyped als geen raceweek isRobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:49:
[...]
Exact expert nodig?
Waiting on the world to change
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Race start om 06:10. Dus ligt er maar aan hoe snel je wakker bentpinda powerrr schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:12:
Ik moet nog even checken hoe laat zondag de wekker moet gaan, durf ik dat?
06:08njitter schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:29:
[...]
Race start om 06:10. Dus ligt er maar aan hoe snel je wakker bent
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
---RAWE CEEK!!!---
FP1 is donderdagnacht om 02:00 uur wie kijkt die live?
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 09-03-2020 10:32 ]
"When you grow up your heart dies"
Komt wel goed denk ik, niet te schijterig om de grote mannen aan te pakken zag je vorig seizoen al.poor Leno schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:51:
Weet niet waarom, maar ik heb wel een goed gevoel over Albon
* AzzKickah steekt vinger opsjaool schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:32:
[...]
sjaool schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:32:
[...]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Wel te langzaam en da's een groter probleem denk ik.jip_86 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:34:
[...]
Komt wel goed denk ik, niet te schijterig om de grote mannen aan te pakken zag je vorig seizoen al.
Business as usual dus? Op maandag even gasgeven en de rest van de week lekker uitrollen
Nope. De wekker gaat om 05:30 dus dat wordt 'm echt nietsjaool schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:32:
[...]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Het zal niet voor het eerst zijn dat ik pas om een uur of 3 mijn ogen dicht doe. Dan kan dit er ook nog wel bij.
Gewoon niet meer gaan slapen ernaNat-Water schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:37:
[...]
Nope. De wekker gaat om 05:30 dus dat wordt 'm echt niet
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik ga op vakantie naar een schappelijkere tijdzone, zal eens kijken of mijn F1TV werkt op locatiesjaool schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:32:
[...]
Scheelt ook dat de laatste race steeds later in het jaar wordt gereden, daardoor wordt de winterstop ook weer wat korterWom schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:07:
Stiekem is de winterstop nog snel gegaan. Genoeg content en nieuws om je de racevrije weekenden door te krijgen. Maar wel blij de echte actie nu weer begint!
[ Voor 44% gewijzigd door YakuzA op 09-03-2020 11:10 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Leuk, al denk ik dat hun glazen bol stuk is. Geen FER die wheelbangend met HAM over het rechte stuk gaat. Dat wordt hooguit MAX als RBR & Honda daadwerkelijk zoveel progressie hebben geboekt.Gekkenhuis schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:19:
Wederom mooi gemaakt van ze
[YouTube: A brand new season of F1 on Sky Sports! 🏎️]
Klinkt goedRed Bull’s hopes of regularly fighting at the front in Formula 1 are set to be boosted, with engine partner Honda saying it has made good progress in curing a weakness it had with race starts last year.
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 09-03-2020 11:30 . Reden: linkje ]
PSN
Dat was ik alweer vergeten
Dat kwam omdat Lecler een keer een gevecht had met Hamilton op de baan, hierbij zijn de radiofragementen ook te beluisteren in het fragment van Sky. Daarnaast is Ferrari nog steeds de nummer 2 van vorig jaar, logisch dat ze dat gebruiken.onsgeluk schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:23:
[...]
Leuk, al denk ik dat hun glazen bol stuk is. Geen FER die wheelbangend met HAM over het rechte stuk gaat. Dat wordt hooguit MAX als RBR & Honda daadwerkelijk zoveel progressie hebben geboekt.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Max is boven Charles geëindigd. Dus zo logisch vind ik dat niet.Yamotek schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:31:
Dat kwam omdat Lecler een keer een gevecht had met Hamilton op de baan, hierbij zijn de radiofragementen ook te beluisteren in het fragment van Sky. Daarnaast is Ferrari nog steeds de nummer 2 van vorig jaar, logisch dat ze dat gebruiken.
Die is al ten treure beantwoord: dinsdag 8 uur NL tijd. elke raceDamian schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:33:
Yeuy raceweek, maar de belangrijkste vraag van vandaag is nog niet beantwoord:
Wanneer gaat het racetopic open!!
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Australië 2016:onsgeluk schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:34:
[...]
Max is boven Charles geëindigd. Dus zo logisch vind ik dat niet.
Hoe dan ook, ik kijk er naar uit dat HAM op z'n radio vraagt waar Max is. Verleden heeft zeker aangetoond dat ook HAM fouten maakt onder druk, druk die hij bovendien niet echt fijn lijkt te vinden.
En uiteraard werd ook in 2016 de GP van Australië gereden voor die van SpanjeCan't get past this guy
[ Voor 12% gewijzigd door onsgeluk op 09-03-2020 11:54 ]
A new year, and new expectations for the two Honda-powered teams as Aston Martin Red Bull Racing and Scuderia AlphaTauri prepare to head to Australia for the opening race of the 2020 season 👊✈️
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) 9 maart 2020
Yamamoto-san on the upcoming season
👉 https://t.co/2GOOKIrJ9Z#PoweredByHonda pic.twitter.com/e1tzawBgCC
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De eerste race meteen in de regen, volgens mij is dat niet zo vaak voorgekomen? Meteen veel kans op uitglijders omdat iedereen nog aan de auto moet wennen. Bring it on!onsgeluk schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:53:
regen, regen, regen, regen
@RobertMe Oja... ‘that guy’
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 09-03-2020 12:09 ]
Exact expert nodig?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
I served in a company of heroes.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Mwah, HAM kan ook een aardig potje sturen in het nat. Maar die 2 door de regen, bring it on! Ooit een regenrace gezien waar Mansell en Senna met het mes tussen de tanden reden en Prost kilometers achterbleef. Gaan we dan zoiets zien, HAM en Max op kop en FER op eerbiedige afstand?poor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:14:
Oh god, dan krijgen we weer de hysterie over 'Rainman' Verstappen, dat het hem supergoed uitkomt en dat ie gelijk gaat winnen natuurlijk
Alleen op vrijdag een behoorlijke kans op regen. De zaterdag en zondag zijn vooralsnog droog.
Ja, maar niet zo een als jij in gedachten hebt.Martinspire schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:08:
[...]
Heeft Australië ook nog ergens een drag-strip?
[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 09-03-2020 12:20 ]
Volledig afhankelijk waar je kijkt zie ik nusjaool schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:19:
Alleen op vrijdag een behoorlijke kans op regen. De zaterdag en zondag zijn vooralsnog droog.
Wacht nog maar even af. Force India zal met de roze W10 erg snel zijn in de eerste paar races, maar het zal daarna afvlakken verwacht ik en dan gaan de andere teams ze voorbij.
Vorig jaar lag er één Mercedes ruim op kop, maar de tweede werd aan het einde van de race toch opgejaagd door één prima presterende RB15/rijder combinatie? Wil die RB combinatie het beter doen dan dient deze minimaal 2e te worden dit jaarChiron schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:16:
Regen zou in Albert-Park een zegen zijn voor RBR. Normaliter is het een Mercedes-fest.
Testing, one, two ...
Hou er ook rekening mee dat als het nog steeds een Mercedesbaan is en mooi weer, Racing Point zomaar eens een podium zou kunnen gaan rijden.hardware-lover schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:56:
[...]
Vorig jaar lag er één Mercedes ruim op kop, maar de tweede werd aan het einde van de race toch opgejaagd door één prima presterende RB15/rijder combinatie? Wil die RB combinatie het beter doen dan dient deze minimaal 2e te worden dit jaar
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
"statistieken zijn er om verbroken te worden"Chiron schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:02:
[...]
Hou er ook rekening mee dat als het nog steeds een Mercedesbaan is en mooi weer, Racing Point zomaar eens een podium zou kunnen gaan rijden.
Testing, one, two ...
Tuurlijk, is waarschijnlijk ook zo. Maar door het (imo) debiele puntensysteem, kun je op die manier al zo'n enorme voorsprong nemen.FastFred schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:51:
[...]
Wacht nog maar even af. Force India zal met de roze W10 erg snel zijn in de eerste paar races, maar het zal daarna afvlakken verwacht ik en dan gaan de andere teams ze voorbij.
alsjeblieft niet zeg, dan heeft winnen amper meerwaardeFastFred schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:11:
@poor Leno dat is heel simpel op te lossen en het levert direct het hele seizoen spanning op. Degene die eerste finished krijgt 20 punten, degene die 2e wordt krijgt 19, etc. en de gene die laatst wordt krijgt 1 punt
Ik zou het doen!
Als er 1 kans is voor RP om bovenaan te rijden dan is het wel in Albert Park. Naarmate het seizoen vordert zullen ze verder wegzakken omdat ze minder snel kunnen ontwikkelen.hardware-lover schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:07:
[...]
"statistieken zijn er om verbroken te worden"
Ha dat zou wel lichtelijk overdeven zijn, maar ze zouden het kunnen doen met 'eerlijke' even stappen van 2-3 punten ofzoFastFred schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:11:
@poor Leno dat is heel simpel op te lossen en het levert direct het hele seizoen spanning op. Degene die eerste finished krijgt 20 punten, degene die 2e wordt krijgt 19, etc. en de gene die laatst wordt krijgt 1 punt
Tsja dat is natuurlijk makkelijk aan te passen. Dat systeem kun je met eender welk systeem toepassen.Martin0 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:14:
Daarnaast gaat dat uberhaupt nooit gebeuren, momenteel is het zo dat teams bepaalde dingen krijgen bij een bepaald aantal punten, denk hierbij reiskostenvergoeding als je 1 punt heb etc etc.
Hoezo, je wint toch? Dat is toch de meerwaarderammes schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:12:
[...]
alsjeblieft niet zeg, dan heeft winnen amper meerwaarde
Toch maakt ook dat uiteindelijk geen fluit uit. Mercedes haalt dan nog steeds by far de meeste punten bv.FastFred schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:11:
De oude puntentelling lijkt hier op. Niet voor niets vanaf gestapt. De "grote" verschillen in punten zijn juist de motivatie om te vechten voor het plekje omdat het dan ook echt wat oplevert.poor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:19:
[...]
Hoezo, je wint toch? Dat is toch de meerwaarde
Daarnaast zou de spanning en druk om te winnen groter zijn als het allemaal een beetje dichter op elkaar zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 09-03-2020 13:23 ]
I served in a company of heroes.
Nee, als je met een vast verschil gaat werken (of dat nu 1, 2 of 3 punten zijn maakt niet uit) hoef je juist niet meer te vechten voor die extra plek. Want tussen P1 en P2 scheelt dan net zoveel als tussen P5 en P6. Dus je krijgt dan juist "ik hoef nu niet te winnen, want die wat nu wint finisht de volgende race wel achter mij en dan hebben we gemiddeld net zoveel punten". Nu maak je met een P1 in een keer een slag van minimaal 6 punten, waarmee je het verschil kunt maken.poor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:19:
Daarnaast zou de spanning en druk om te winnen groter zijn als het allemaal een beetje dichter op elkaar zit.
Het huidige puntensysteem werkt alleen als alle teams dicht bij elkaar liggen qua prestaties. Als je de gedoodverfde 3 hebt zoals nu, is dit systeem gewoonweg 'oneerlijk'.RobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:21:
[...]
Toch maakt ook dat uiteindelijk geen fluit uit. Mercedes haalt dan nog steeds by far de meeste punten bv.
Het is tot de laatste race spannend doordat iedereen competitief is. Niet door een andere puntentelling. Want als een team heel dominant is zul je nog steeds zien dat ze alsmaar uit lopen. Ok, theoretisch duurt het misschien net iets langer totdat anderen ze niet meer kunnen inhalen, maar het maakt het dus niet echt spannender. En met het huidige systeem is het dan weer zo dat je makkelijker bij kunt komen omdat je juist met een aantal overwinningen steeds minimaal 6 punten inloopt.
Wel als je gewoon elke P als zodanig erkent en daar dan ook bijbehorende 'beloningen' aan hangt. Zo moeilijk is het allemaal niet. (denk ikRobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:30:
[...]
En zoals je zegt van "winnen moet toch genoeg zijn", ja, klopt. Maar wat is de waarde van een P2 of P3 dan nog? Ok, het podium, maar P4? Waarom moet je als coureur dan nog blij zijn met een P4? Niet omdat je veel punten uitloopt op je concurrent. Want bij verdeling met constante verschillen maakt het niet uit of je P4 wordt en je concurrent P7 of dat je zelf P7 wordt en je concurrent P10.
[ Voor 21% gewijzigd door poor Leno op 09-03-2020 13:36 ]
Je schrijft nu toch precies wat @Vuvuzela in de laatste zin zegtpoor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:30:
[...]
Het huidige puntensysteem werkt alleen als alle teams dicht bij elkaar liggen qua prestaties. Als je de gedoodverfde 3 hebt zoals nu, is dit systeem gewoonweg 'oneerlijk'.
Als de punten dichter bij elkaar zouden liggen, dan wordt een rij of technische fout maken en halverwege/achteraan eindigen of zelfs uitvallen een stuk 'gevaarlijker'.
Nu kan de koploper na een aantal overwinningen bij wijze van spreken 10e eindigen, zonder dat het ook maar iets boeit.
@Vuvuzela Dat klopt idd, maar dat werkt dus alleen motiverend, als alles nek aan nek is, en zoals ik hierboven zei als de teams dicht bij elkaar liggen qua prestaties. Dan is een extra hap punten pakken leuk en motiverend. Nu is het gewoon meer bovenop meer, voor dezelfde teams.
Je kunt ook nog zeggen dat de slechtste 3 resultaten niet meetellen. Om uitval beurten door technische problemen of domme pech niet te zwaar mee te laten wegen.yorkick schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:32:
Dit puntensysteem is inderdaad vrij geoptimaliseerd voor racing.
@poor Leno Vergeet ook niet dat je rekening moet houden met DNF's. Als je het gat van P1-P2 slechts 2 punten maakt, levert 10 keer 2e worden evenveel punten op als 9 keer 1e worden met 1 DNF, en dat moet je(naar mijn mening) niet willen. Dan is de meerwaarde van winnen opeens heel miniem.
Met het huidige puntensyteem zijn 3 overwinningen (+1 DNF bijv), net iets meer waard dan 4 P2's.
[ Voor 9% gewijzigd door BasvanS op 09-03-2020 13:39 ]
Uitstekend idee!BasvanS schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:37:
[...]
Je kunt ook nog zeggen dat de slechtste 3 resultaten niet meetellen. Om uitval beurten door technische problemen of domme pech niet te zwaar mee te laten wegen.
En natuurlijk elk Team een joker geven om punten te verdubbelen gedurende een weekend! Denk je ergens goed te gaan presteren, zet de joker in!
Are you serious? Dat is 6 punten vs 1 punt. Als je net zoveel punten als 1x P7 wilt behalen met alleen maar P10s ben je dus een kwart seizoen verder. En als je in het midfield zit is het nog extreem moeilijk om 6 races een P10 te behalen.poor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:30:
Maar serieus, we moeten nu niet gaan doen alsof het nu, op de huidige manier, zo ontzettend veel boeit of je P7 of P10 bent
Maar dat wil je juist niet lijkt me... Als uitvallen of ver naar achter vallen zo gevaarlijk wordt terwijl een plekje winnen je relatief weinig opbrengt, dan ontmoedig je juist dat er gevochten wordt. Als het lukt win je 1 of 2 punten, als het mislukt en je valt uit dan verlies je er 10 of 20... Dan kun je dus beter op safe spelen. Lijkt me vooral de boel veel saaier maken.poor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:30:
[...]
Het huidige puntensysteem werkt alleen als alle teams dicht bij elkaar liggen qua prestaties. Als je de gedoodverfde 3 hebt zoals nu, is dit systeem gewoonweg 'oneerlijk'.
Als de punten dichter bij elkaar zouden liggen, dan wordt een rij of technische fout maken en halverwege/achteraan eindigen of zelfs uitvallen een stuk 'gevaarlijker'.
Nu kan de koploper na een aantal overwinningen bij wijze van spreken 10e eindigen, zonder dat het ook maar iets boeit.
Gamertag: FinrazielNL
Nou, dat dusRobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:35:
[...]
waardoor je met een andere puntentelling misschien voor langere tijd een theoretische kans blijft houden op een andere WCC / WDC
Ik had het over de uiteindelijke eindstand... Maar goed, wat je zegt, een kwart seizoen verder.. Ja ontzettend leuk om te racen dan, met 0 zicht op ook maar enige vorm van dichterbij komen.RobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:43:
[...]
Are you serious? Dat is 6 punten vs 1 punt. Als je net zoveel punten als 1x P7 wilt behalen met alleen maar P10s ben je dus een kwart seizoen verder.
Tuurlijk je kan het natuurlijk zo bekijken, maar bekijk het eens van de andere kant. Als je ver voor ligt met punten, waarom zou je dan nog risico's gaan nemen?Finraziel schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:44:
[...]
Maar dat wil je juist niet lijkt me... Als uitvallen of ver naar achter vallen zo gevaarlijk wordt terwijl een plekje winnen je relatief weinig opbrengt, dan ontmoedig je juist dat er gevochten wordt. Als het lukt win je 1 of 2 punten, als het mislukt en je valt uit dan verlies je er 10 of 20... Dan kun je dus beter op safe spelen. Lijkt me vooral de boel veel saaier maken.
[ Voor 50% gewijzigd door poor Leno op 09-03-2020 14:07 ]
Een theoretische kans betekent niet dat het het spannender maakt. Vanaf de zomerstop wist ook al dat Hamilton WDC ging worden als geen gekke dingen gebeurde. En toen hadden de Ferrari's en Verstappen ook nog een theoretische kans op het WDC.
Een fanboost? 10 punten voor de driver of the day?@BasvanS Inderdaad, dat is ook een optie. Ik denk dat er heel veel mogelijkheden zijn.
En een andere punten verdeling gaat daarbij niet helpen. Als de top elke race gemiddeld 3e wordt zou dat na een 10 races dus bv 170 punten opleveren. Als een Alfa Romeo daarentegen gemiddeld elke race 10e wordt levert dan 100 punten op. Dan zie je ook meteen dat Alfa elke race ver boven hun eigen gemiddelde moet scoren om die 70 punten achterstand in te halen. Oftewel: een theoretische, maar compleet niet realistische, kans.En nogmaals het huidige systeem werkt alleen met redelijk gelijkwaardige teams. Niet op een veld dat zover uit elkaar ligt.
Ooit was er (als ik het me goed herinner) een systeem met 10 punten voor de winnaar, 6 voor de nr2 en dan 4,3,2,1 voor de nummers 3 t/m 6.FastFred schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:11:
alles kan off-topic
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
En dan nog een extra joker die via televoting wordt gekozen en na de laatste wedstrijd bekend gemaakt wordtBasvanS schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:37:
[...]
Je kunt ook nog zeggen dat de slechtste 3 resultaten niet meetellen. Om uitval beurten door technische problemen of domme pech niet te zwaar mee te laten wegen.
En natuurlijk elk Team een joker geven om punten te verdubbelen gedurende een weekend! Denk je ergens goed te gaan presteren, zet de joker in!
MotoGP telling is idd ook vaker langs gekomen.Ankona schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:53:
[...]
Ooit was er (als ik het me goed herinner) een systeem met 10 punten voor de winnaar, 6 voor de nr2 en dan 4,3,2,1 voor de nummers 3 t/m 6.
Wat dat betreft doen de middenmoters met het huidige systeem meer mee in de punten. Eigenlijk zou ik wel willen zien dat er ook in de achterhoede wat is om voor te rijden, zeker nu bijna iedereen steeds maar weer de finish haalt. (vroeger waren er veel meer uitvallers) Dus ook punten voor de nummers 11-15 maar wel een progressief systeem waarbij in de top 3/5 een plekje hoger echt meer is dan een puntje meer.
[ Voor 43% gewijzigd door YakuzA op 09-03-2020 14:01 ]
PSN
Nou precies. Als het dichter bij elkaar ligt, wordt die 'theoretische' spanning dus gewoon wel spannend.RobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:51:
[...]
Een theoretische kans betekent niet dat het het spannender maakt. Vanaf de zomerstop wist ook al dat Hamilton WDC ging worden als geen gekke dingen gebeurde. En toen hadden de Ferrari's en Verstappen ook nog een theoretische kans op het WDC.
Ja grappig. Maar ik probeer ook alleen maar meer opties te bekijken dan alleen maar met de oogkleppen op.Een fanboost? 10 punten voor de driver of the day?
spoiler:/s
Tsja dat is toch gelijk een reden om proberen beter je best te doen? Zowel voor de coureur als de technici. Stukken haalbaarder dan nu met 5000 punten achter staan na 10 races.Dan zie je ook meteen dat Alfa elke race ver boven hun eigen gemiddelde moet scoren om die 70 punten achterstand in te halen.
Ik hoop wel dat het jaar 2121, met de nieuwe regels, toch wat meer gelijkwaardig wordt jaAls F1 spannend moet worden is er maar een oplossing, en dat is zorgen voor een level playing field. En dat zal nooit gaan gebeuren want dan kom je uit op een spec klasse alla A1 GP en ook die heeft niet lang bestaan.
Our lean mean racing machine ready to hit the track 💪 #AusGP 🇦🇺 #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/xoNUwsBZxg
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 9 maart 2020
[ Voor 35% gewijzigd door Extigo op 09-03-2020 14:07 ]
Maar Williams had wel maar één punt, dat ze te danken hadden aan Alfa Romeo. Doordat die dus een DSQ kregen in Hockenheim omdat de koppeling iets deed dat niet mocht. (Overigens hield dat ook Hamilton zijn eeuwig durende streak van opvolgende races waarin die punten behaalde in stand).YakuzA schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:58:
Gezien elk team vorig jaar een punt had, is er niks mis met punten voor de top10.
Ja en dat vind ik dus ook. Maar ik zou gewoon graag zien dat meer teams zich mengen in de strijd omdat ze denken een kans te maken op een plekje hoger. Ik mis die vechtlust een beetje bij veel van de andere teams.RobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:09:
[...]
Wat boeit mij het WDC en WCC, ik wil spannende races. Als komend seizoen bv elke race Hamilton en Verstappen het met elkaar aan de stok hebben voor P1 maakt het mij echt niet uit dat zij halverwege het seizoen al zeker zijn van de eerste en tweede plek in het kampioenschap.
Geen idee, maar wel een grappig ideeGing er dit seizoen nu trouwens ook geëxperimenteerd worden met die reverse grid ideeën en mogelijk een verkorte race op zaterdag? Daar is wel over gesproken om zoiets te doen als proefballon voor 2021, maar heb daar al maanden niks meer van gehoord.
Een enkel verloren puntje (dankzij een dsq nog wel...) maakt nog geen competitie. Ok, Williams was wel met afstand de zwakste maar net daarboven zou je wat meer competitie willen zien (tenzij je alleen naar RBR en Mercedes kijkt natuurlijk...) Iemand die altijd rond p11/p12 rijdt doet het m.i. toch beter dan iemand die structureel rond p15 rijdt en incidenteel eens een p8 pakt.YakuzA schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:58:
[
Gezien elk team vorig jaar een punt had, is er niks mis met punten voor de top10.
alles kan off-topic
Puntentelling van voor 2002. Resultaat:Ankona schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:53:
[...]
Ooit was er (als ik het me goed herinner) een systeem met 10 punten voor de winnaar, 6 voor de nr2 en dan 4,3,2,1 voor de nummers 3 t/m 6.
[ Voor 13% gewijzigd door Maasluip op 09-03-2020 14:38 ]
Signatures zijn voor boomers.
Waar mis je die vechtlust dan? Midfield vs top? Dat heeft als oorzaak dat midfielders niet mee kunnen komen met de top en het vechten bv veel teveel van de banden vraagt. Daarom dat ze nu relatief makkelijk aan de kant gaan voor de top 3 teams. Een paar ronden vechten met hun kost je zo een extra pitstop en dus plekken en punten. Dat los je dus niet op met een andere puntentelling. Daarvoor zal toch echt iets aan de auto/racen moeten veranderen (makkelijker volgen, banden die minder slijten, ...).poor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:15:
[...]
Ja en dat vind ik dus ook. Maar ik zou gewoon graag zien dat meer teams zich mengen in de strijd omdat ze denken een kans te maken op een plekje hoger. Ik mis die vechtlust een beetje bij veel van de andere teams.
Tsja maar dan krijg je maar punten tot de 6e.. Ook niet helemaal eerlijk.. Waarom kunnen de #7-20 niet ook gewoon punten krijgenMaasluip schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:28:
[...]
Puntentelling van voor 2002. Resultaat:
Driver Punten ranking huidige ranking
Lewis Hamilton 147 1 1
Valtteri Bottas 106 2 2
Max Verstappen 81 3 3
Charles Leclerc 74 4 4
Sebastian Vettel 70 5 5
Alexander Albon 15 6 8
Carlos Sainz Jr. 14 7 6
Pierre Gasly 14 8 7
Daniel Ricciardo 6 9 9
Daniil Kvyat 4 10 13
Kimi Räikkönen 3 11 12
Lance Stroll 3 12 15
Sergio Pérez 2 13 10
Lando Norris 2 14 11
Nico Hülkenberg 2 15 14
Antonio Giovinazzi 2 16 17
Kevin Magnussen 1 17 16
Romain Grosjean 0 18 18
Robert Kubica 0 19 19
George Russell 0 20 20
Albon zou de grote winnaar zijn, verder wordt het middenveld een beetje anders geschud, maar niets spectaculairs. Je hebt meer coureurs met geen punten, maar zelfs daar verandert de ranking niet echt.
UIteraard verandert er weinig, vooral in de top. Maar het eindresultaat vind ik minder belangrijk.. ik zou t graag willen zien van race tot race, hoe dicht het dan bij elkaar ligt. Ik denk dat daar best een flinke spanningswinst ligtMaasluip schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:28:
[...]
Een lineaire verdeling (20 voor nummer 1, 1 voor nummer 20) verandert ook weinig, niets aan de top 5, ALB zou ook op 6 komen met SAI en GAS eronder en RIC zou naar 14 zakken (verdiend, met die geweldige Renault PU) met de rijders van 10 tot 14 een plek hoger. En RUS zou verdiend voor KUB staan. Op 19.
Easy, tanken. Tikkeltje onveiligpoor Leno schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:56:
[...]
Wat zou je bij de pitstops kunnen veranderen?
[ Voor 88% gewijzigd door sjaool op 09-03-2020 15:23 ]
Het Honda logo staat scheef.sjaool schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:00:
[Afbeelding]
Klein knutselwerkje. De afbeelding had helaas geen hogere resolutie om de RB16 groter in beeld te krijgen maar op zich vind ik het resultaat wel aardig.
Ik zou het doen!
Wil je de races spannender maken en het achterveld ook vaker in de punten hebben dan moet je die limiet op het materiaal afschaffen. Nu blijft alles heel. Zonder al die gridstraffen bij vervangen krijg je weer dat teams net als vroeger hun materiaal vaker op de limiet belasten, zeker de middenmoot/achterhoede die een gokje op dag succes wagen.onsgeluk schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:50:
Andere puntentelling gaat je hooguit enkele races ‘met spanning’ naar de stand in het wdc en wcc doen kijken. De races an sich blijven tenenkrommend saai. Wat hierboven al werd gezegd is bandenmanagement daar deels debet aan. Maar de voornaamste oorzaak is toch wel de technologische voorsprong van de top 3. Wat zelfs door de diverse teambazen is geopperd als oplossing, is het voor langere tijd gelijk houden van het technisch reglement. De top3 krijgt last van de zgn remmende voorsprong, die maken uiteindelijk nog maar kleine stapjes waar de mindere teams met een beperkt budget relatief grotere stappen kunnen maken.
Zelfs met het aankomende budgetplafond zal je zien dat zeker de eerste 2 a 3jaar het geld nog steeds gaat bepalen wie voorop rijdt in de optocht.
alles kan off-topic
Lol, als dat zo is dan is degene die het op het web gezet heeft aan het broddelen geweest. Het Red Bull Honda logo komt van Verstappen.nl
[ Voor 50% gewijzigd door sjaool op 09-03-2020 15:18 ]
Eens!! Het ontwikkelen op duurzaamheid kost waarschijnlijk meer dan een nieuwe pu er in te hangen. Trappen met die bakkenAnkona schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:13:
[...]
Wil je de races spannender maken en het achterveld ook vaker in de punten hebben dan moet je die limiet op het materiaal afschaffen. Nu blijft alles heel. Zonder al die gridstraffen bij vervangen krijg je weer dat teams net als vroeger hun materiaal vaker op de limiet belasten, zeker de middenmoot/achterhoede die een gokje op dag succes wagen.
Zag het ook:sjaool schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:14:
[...]
Lol, als dat zo is dan is degene die het op het web gezet heeft aan het broddelen geweest. Het Red Bull Honda logo komt van Verstappen.nl
Work hard & be brave.
Broddelaars daar bij Verstappen.nl
Is dit als reclame voor Jumbo?
Kans is vrij grootRobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:20:
[...]
Is dit als reclame voor Jumbo?
spoiler:Vrachtauto op de achtergrond
poeeeeh, even bijtanken hoor 😜#dutchgrandparking #f1 pic.twitter.com/hfjaHW3L6s
— Red Bull Nederland (@redbullNED) 9 maart 2020
Kwee nie. Hoe lang doet een Photoshopper er over om even een vrachtwagen in de achtergrond te plakken?Alsatian schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:20:
[...]
Hoe lang hebben ze op die Jumbo vrachtwagen moeten wachten?
Exact expert nodig?
Ieder zijn eigen kwaliteiten, zo blijkt maar weer. Totaal niet aan gedachtCrazy D schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:22:
[...]
Kwee nie. Hoe lang doet een Photoshopper er over om even een vrachtwagen in de achtergrond te plakken?
Toch verwacht ik dat de kans vele malen groter is dat het een Red Bull + ExxonMobil dingetje is en die Jumbo vrachtwagen "per ongeluk" langs reed. Met mijn leken-oog lijkt die in ieder geval niet gephotoshopped te zijn. (Past dan wel heel erg precies in rijbaan en net zo blurry als de auto's)
Ha, maarja even ervan uitgaan dat dat nooit meer zal mogen..onsgeluk schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Easy, tanken. Tikkeltje onveiligmaar dan gaat de strategie een nog grotere rol spelen.
Dat is vrij simpel om te doen.. vooral als je gewoon een 3D model hebt. Van die afstand en blur zie je dat al helemaal nietRobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:28:
[...]
(Past dan wel heel erg precies in rijbaan en net zo blurry als de auto's)
[ Voor 34% gewijzigd door poor Leno op 09-03-2020 15:32 ]
Maar dat is logisch.. hoe zou je t spannender kunnen maken zonder gevaarlijk te worden?gwystyl schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:41:
Het komt er dus kortgezegd op neer dat het leuker wordt om te kijken als er een element van gevaar/spanning in zit. En juist die leuke dingen worden "vanwege veiligheid" stelselmatig verboden/verbeterd.
Hamilton had alleen veul eerder het WDC in de pocket gehad, als ik het goed heb zelfs 5 races voor het einde itt 3 nu. Het maakt dus wel degelijk veel uit wat mij betreft! Puntentelling zoals die nu is, is prima. Lekker groot gat tussen 1,2 en 3 zodat iemand die af en toe 1e wordt echt beter scoort dan iemand die continu 2e of 3e wordt.Maasluip schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:28:
[...]
Puntentelling van voor 2002. Resultaat:
Driver Punten ranking huidige ranking
Lewis Hamilton 147 1 1
Valtteri Bottas 106 2 2
Max Verstappen 81 3 3
Charles Leclerc 74 4 4
Sebastian Vettel 70 5 5
Alexander Albon 15 6 8
Carlos Sainz Jr. 14 7 6
Pierre Gasly 14 8 7
Daniel Ricciardo 6 9 9
Daniil Kvyat 4 10 13
Kimi Räikkönen 3 11 12
Lance Stroll 3 12 15
Sergio Pérez 2 13 10
Lando Norris 2 14 11
Nico Hülkenberg 2 15 14
Antonio Giovinazzi 2 16 17
Kevin Magnussen 1 17 16
Romain Grosjean 0 18 18
Robert Kubica 0 19 19
George Russell 0 20 20
Albon zou de grote winnaar zijn, verder wordt het middenveld een beetje anders geschud, maar niets spectaculairs. Je hebt meer coureurs met geen punten, maar zelfs daar verandert de ranking niet echt.
Een lineaire verdeling (20 voor nummer 1, 1 voor nummer 20) verandert ook weinig, niets aan de top 5, ALB zou ook op 6 komen met SAI en GAS eronder en RIC zou naar 14 zakken (verdiend, met die geweldige Renault PU) met de rijders van 10 tot 14 een plek hoger. En RUS zou verdiend voor KUB staan. Op 19.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq