dr.lowtune schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:00:
[...]
Bernie heeft wel een beetje boter op zijn hoofd, want zelf heeft hij hier natuurlijk nooit iets mee te maken gehad..............
Wel prachtig dat hij wat olie op het vuur van deze soap gooit. Ik hoop echt dat de teams er met gestrekt been in gaan en de FIA een flinke rotklap verkopen. Hopelijk zal dat die corrupte bobo's leren.
Tijd voor een nieuwe autosport federatie, liefst wel zonder de letters F, I en A in de naam, want dat trek corruptie aan (kijk maar naar de FIFA....)
Bernie doet niks zonder er motieven of belangen bij te hebben. De vraag is alleen wat Bernie precies wenst te bereiken? Maar op deze manier gaan die zeven teams niet meewerken aan een 2021 concorde agreement. Dat gaat de bal bij de FOM leggen want die kijken pas echt naar een financiële strop. Buiten Ferrari en de Ferrari afhankelijke teams, zijn alle andere teams onderhand in openlijk verzet tegen de FIA. Nota bene op het moment onder het leiderschap van het meest dominante team in F1 geschiedenis. Het is een gigantische blamage, maar die teams kunnen niet anders. Ze zouden echt niet gezamenlijk optrekken als het ging om $24 miljoen en een WCC positie voor RBR. Zeker Mercedes en Renault zie ik daar niet aan meewerken. Nee, ze verdedigen hier noodgedwongen hun gigantische jaarlijkse investeringen omdat ze niet meer blind kunnen accepteren dat de FIA een onpartijdige scheidsrechter is. Zo ver is het gekomen nu en dat stop je niet even meer terug in de spreekwoordelijke doos van Pandora.
Daarom begon de FIA ook meteen met het veroordelen van deze teams. De aanval is namelijk enorm. Die teams betalen ook nog eens een aanzienlijk deel van de kosten in de juniorenseries. Die teams hebben uiteindelijk de FIA ook helemaal niet nodig. Leuk dat de FIA zichzelf positioneert als de overkoepelende autosport federatie, maar dat zegt helemaal niks als de koningsklasse van de autosport het vertrouwen in diezelfde FIA opzegt en zich afsplitst. Dat kan hier wel eens de ultieme stap zijn. Die teams hebben simpelweg te veel belangen te verdedigen om zich niet te beseffen dat deze ultieme optie op tafel moet blijven liggen.
Uiteindelijk hebben de teams de FOM nodig omdat dit een financieel netwerk is waar een deel van de inkomsten vandaan komen en waar het geld verdient word. Die FOM is dan nu ook aan zet, nadat beide kampen zich hebben ingegraven. De vraag is of Liberty überhaupt wel enige grip heeft op de teams of de FIA? De afgelopen jaren waren veel verzoeken en ideeën, weinig succes. Dat zou ook wel eens kunnen zijn waar Bernie misschien naartoe wil. Als iemand deze puinzooi misschien nog kan oplossen, dan is het waarschijnlijk Bernie. Hoewel, hij lijkt er zelf niet meer in te geloven, vandaar de rechter...
Tweede probleem, tja ik hou er nu al rekening mee dat Australië niet door zal gaan. Moderna lijkt ook afgesloten te worden en dat is het dan voor Ferrari. Alpha Tauri lijkt veilig te zijn in Faenza, maar zonder Ferrari PU personeel voor Alfa Romeo of Haas, zie ik het niet doorgaan...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.