3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ah zo, ik dacht dat het om de Ferrari 'hack' ging..
edit.. of wel
Alfa had dat niet.. (als t goed is..)
[ Voor 15% gewijzigd door poor Leno op 03-03-2020 10:59 ]
Die hebben geen link met Ferrari
alles kan off-topic
Ik vind dat ook best opmerkelijk dat geen enkel team een mening heeft of een statement durft af te geven op deze bullshit. Het stinkt aan alle kantenAnkona schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:36:
Wordt het niet tijd dat de andere teams aangeven dat er in Australie slechts 18 auto's mogen starten? (of dat de wedstrijd anders enkel tussen Ferrari, Haas en Alfa gaat)
Of hebben de teams daar te weinig ballen en de FIA teveel centen voor ?

Mijn boefje is liev!
Het wordt tijd dat ze dat VETO recht maar eens afnemen van ze. Leuk dat ze dat in de jaren 80 verkregen hebben ter berscherming van hun positie maar deze vlieger gaat nu niet meer op en slaat als een tang op een varken dat Ferrari nog steeds dit recht heeft.Martin0 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:36:
De relatie tussen de FIA en Ferrari is altijd al raar geweest.
Voornamelijk omdat Ferrari een veto heeft en vanwege "historische" waarde aan de sport ook bakken met geld krijgt. Daarnaast helpt het ook niet dat de "baas" van de fia nu Jean Todt is, voormalig teambaas van Ferrari.
Laat er eerst maar eens bekend worden wat er nu exact aan de hand is geweest. Zonder die informatie valt hier geen enkele conclusie over te trekken.Ankona schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:36:
Wordt het niet tijd dat de andere teams aangeven dat er in Australie slechts 18 auto's mogen starten? (of dat de wedstrijd anders enkel tussen Ferrari, Haas en Alfa gaat)
Of hebben de teams daar te weinig ballen en de FIA teveel centen voor ?
Mja dat snapt de FIA en FER ook.. Hoe gaan we die verkijgen? Een grote farce...Dennism schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:49:
[...]
Laat er eerst maar eens bekend worden wat er nu exact aan de hand is geweest. Zonder die informatie valt hier geen enkele conclusie over te trekken.
Mijn boefje is liev!
Dat is nou juist het probleem, die kunnen ze niet afnemen, hiervoor moet een stemming zijn waar Ferrari op zijn Veto recht kan inspringen.schumi2004 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:48:
[...]
Het wordt tijd dat ze dat VETO recht maar eens afnemen van ze. Leuk dat ze dat in de jaren 80 verkregen hebben ter berscherming van hun positie maar deze vlieger gaat nu niet meer op en slaat als een tang op een varken dat Ferrari nog steeds dit recht heeft.

Iedereen nog steeds dezelfde gedachte na de testdagen?
Of het een schijnvertoning is, is ook maar de vraag.JB schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:55:
[...]
Mja dat snapt de FIA en FER ook.. Hoe gaan we die verkijgen? Een grote farce...
Als Ferrari 100% schuldig blijkt te zijn ben ik het volledig met je eens. Echter is het op dat moment niet logisch dat de Fia een schikking aan gaat.
Als Ferrari 100% overtuigd zou zijn van hun onschuld is een schikking ook niet logisch, Ferrari zou daar dan immers niet in mee gaan.
Op basis van de bekende informatie is eigenlijk de meest logische verklaring dat zowel de Fia als Ferrari niet 100% zeker zijn van hun zaak en beide verwachten dat er een kans is te "verliezen", was het tot een zaak gekomen.
Op zo'n moment is een schikking juist niet vreemd.
Als je deze informatie wil verkrijgen zal een juridische procedure verwacht ik de enige optie zijn, of wachten tot een nauw betrokken persoon uit de school klapt.
Echter conclusie's trekken uit de nu beschikbare informatie lijkt ook niet echt handig. Net als het uiten van allerlei beschuldigingen op basis van emoties / onderbuik gevoelens.
Huh, wasdametallicattim schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:02:
Om ieders geheugen nog eens op te frissen, het F1 Toto overzicht:
[Afbeelding]
Dat is een koekje van eigendeeg voor Ferrari. RBR en Mercedes hadden een FRIC ophanging, en dat werd direct tijdens na testen verboden omdat Ferrari daarover heeft lopen klagen; maar daarvoor gewoon legaal was. Ferrari heeft met een (mogelijk) illegale auto rondgereden, dus terecht dat RBR en Mercedes daar nu over klagen en Ferrari lopen te stangen.onsgeluk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:58:
Het issue van Ferrari is door toedoen van RB en MERC op de agenda gekomen. Zeker een Marko zal hier op terugkomen, die wilde sowieso al dat ze gediskwalificeerd werden toen bleek dat ze meer brandstof aan boord hadden dan opgegeven. Dus die gaat op gegeven moment weer brallen...al dan niet gesteund door Toto.
Andere optie is dat men Ferrari als een bank behandelt; too big to fail... dat zou namelijk het schikken achter gesloten deuren kunnen verklaren al dan niet onder invloed van de FOM. Kan me goed voorstellen dat bv een Chase Carey niet graag ziet dat de investeringen in de F1 gedecimeerd worden.Dennism schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:03:
[...]
Of het een schijnvertoning is, is ook maar de vraag.
Als Ferrari 100% schuldig blijkt te zijn ben ik het volledig met je eens. Echter is het op dat moment niet logisch dat de Fia een schikking aan gaat.
Als Ferrari 100% overtuigd zou zijn van hun onschuld is een schikking ook niet logisch, Ferrari zou daar dan immers niet in mee gaan.
Op basis van de bekende informatie is eigenlijk de meest logische verklaring dat zowel de Fia als Ferrari niet 100% zeker zijn van hun zaak en beide verwachten dat er een kans is te "verliezen", was het tot een zaak gekomen.
Op zo'n moment is een schikking juist niet vreemd.
Als je deze informatie wil verkrijgen zal een juridische procedure verwacht ik de enige optie zijn, of wachten tot een nauw betrokken persoon uit de school klapt.
Echter conclusie's trekken uit de nu beschikbare informatie lijkt ook niet echt handig. Net als het uiten van allerlei beschuldigingen op basis van emoties / onderbuik gevoelens.
Voor de goede orde, ik zit in het kamp voorstanders van aanpakkenThomasG schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:18:
[...]
Dat is een koekje van eigendeeg voor Ferrari. RBR en Mercedes hadden een FRIC ophanging, en dat werd direct tijdens na testen verboden omdat Ferrari daarover heeft lopen klagen; maar daarvoor gewoon legaal was. Ferrari heeft met een (mogelijk) illegale auto rondgereden, dus terecht dat RBR en Mercedes daar nu over klagen en Ferrari lopen te stangen.
[ Voor 16% gewijzigd door onsgeluk op 03-03-2020 11:21 ]
Ik zie dat niemand RP als WCC F1.5 heeft ingevuldmetallicattim schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:02:
Om ieders geheugen nog eens op te frissen, het F1 Toto overzicht:
[Afbeelding]
Die blijken iig de verassing van de testdagen, voor de rest ben ik het nog wel enigzins eens met mijn voorspelling.
Waar kun je dit doenDeKaerften schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:23:
[...]
Ik zie dat niemand RP als WCC F1.5 heeft ingevuld![]()
Die blijken iig de verassing van de testdagen, voor de rest ben ik het nog wel enigzins eens met mijn voorspelling.
Ik wil ook meedoenDeKaerften schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:25:
Dat was een pool die @metallicattim een paar weken geleden opgezet had, hier in dit topic.

Er was ook niemand die vóór de wintertest wist of had verwacht dat RP met een Mercedes W10 kopie zou komenDeKaerften schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:23:
[...]
Ik zie dat niemand RP als WCC F1.5 heeft ingevuld
Maakt de uitslag misschien toch iets minder voorspelbaar dan we hadden gedacht, Williams is MISSCHIEN toch niet eens de backmarker, RP is misschien wel de F1.5 WCC en MER en RBR gaan om de echte titels strijden.
Ik heb er zin innnnnnnn!!!
Dat is natuurlijk niet eerlijk meer met de hoeveelheid voorkennis die je nu hebt.
https://untappd.com/user/OzzBier
Red Bull: waarom komt de Honda-motor niet vrij?
Het team van Milton Keynes vestigde op de laatste testdag in Barcelona de aandacht op het geluid van de Honda 6-cilinder die bij draai 10 bleef mompelen, alsof het gas altijd een beetje open was, zelfs bij het loslaten. Wat probeert Newey met Japanse automobilisten?
Iedereen met een oor aan de grond hoorde het meteen. Je hoefde geen F1-expert te zijn om te begrijpen dat het geluid van de Honda power unit gemonteerd op de Red Bull RB16 zeker anders was dan alle andere op bocht 10 op het circuit van Barcelona.
Dus gingen we naar de Tornantino om te zien wat een professionele GT-coureur en een voormalig technisch directeur van de F1 ons had verteld. Adrian Newey moet in samenspraak met Honda automobilisten een andere van hem hebben uitgevonden.
Terwijl alle andere eenzitters na het beëindigen van de remmen van het tegenovergestelde recht dat leidt tot Curve 10 met de 6-cilinder motor in volledige vrijlating, de Red Bull met Max Verstappen achter het stuur, erin geslaagd om te draaien in de T3 gaan perfect in string, maar het uitzenden van een geluid van een motor mompelen, alsof de gashendels van een of twee cilinders bleef open en de eenheid bleef leveren koppel in de curve bij een lagere snelheid van het Catalaanse circuit.
En de geest ging onmiddellijk naar de blazende uitlaten die Sebastian Vettel's Red Bull bijna onverslaanbaar in 2011 en 2012 had gemaakt, tekening over een tweede van de prestaties van de terminals blazen op de bodem, het verhogen van de belasting in de achterste diffusor met de hete gassen te onthouden.
Maar de motor was destijds een 8-cilinder 2.4-liter aanzuigmotor en had een aanzienlijke gasstroom, zozeer zelfs dat met een goede afstelling van de uitlaatkleplift een blaaseffect kon worden bereikt met de Renaultmotor. In principe bleef de uitlaatklep altijd open voor een minimale hoeveelheid, zoals om in sommige cilinders de verbranding van lucht + benzine en blaasgas in de uitlaat toe te laten.
Nu is de situatie beslist anders, omdat de adoptie van de turbo veel energie wegneemt van de gassen en de unieke uitlaat uit het begin van het hybride tijdperk naar boven is verplaatst, weg van de bodem om te voorkomen dat het de diffuser zou kunnen aandrijven.
Dus, waar heeft de Honda mee geëxperimenteerd? In het verleden werden Ferrari en Renault uitgedaagd om de wastegate valve van de turbo te openen met specifieke strategieën om bij lage snelheden de twee kleine extra uitlaten te blazen (aangenomen in 2016 om het geluid te verbeteren), om zo de efficiëntie onder het hoofdprofiel van de achtervleugel te verbeteren en de extractie van de stroom uit de centrale afzuigkap te helpen.
Het effect is natuurlijk niet te vergelijken met wat de opgezogen 8-cilinder heeft opgeleverd, maar in de F1 is er niets dat geen prestatievoordeel kan opleveren. Het blazen kon in feite worden opgewekt door de stuwkracht van de compressor die in de releasefase van de 6-cilinder werd geactiveerd door de MGU-H, de elektromotor die de energie van de turbo terugwint.
In principe zou er een extra compressie van lucht in de verbrandingskamer zijn geweest die zonder de brandstofinjectie in de uitlaten zou zijn "geschoten" om de uitbarsting te genereren. Verbranding zonder brandstof.
De turbine was dus als het ware voorgeladen, en de extra geblazen lucht (d.w.z. geen restverbrandingsgas) kwam vrij uit de openstaande wastegate, waardoor een meer energetische stroom naar de achtervleugel werd opgewekt. Er was een aërodynamisch voordeel in langzame bochten en elke keer dat het gas dicht was.
En in de twee uitlaten werd een ander gasdebiet bepaald om het blazen met steeds complexere en effectievere strategieën uit te buiten. Maar in het geval van de Red Bull RB16 leek er een uitbarsting te zijn. Wat heeft Newey deze keer uitgevonden? De RB16 is een laboratorium van interessante oplossingen en Honda wilde graag meewerken aan de innovatie...
Achja.. ik zou toch alles op Alfa zetten hahaOzzieMann schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:32:
[...]
Dat is natuurlijk niet eerlijk meer met de hoeveelheid voorkennis die je nu hebt.
Dan mag je van mij meedoen! Meer ik ga daar niet over!poor Leno schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:37:
[...]
Achja.. ik zou toch alles op Alfa zetten haha![]()
https://untappd.com/user/OzzBier
Snap er geen bal van, en de engelse (auto vertaling) is niet veel beter...ThomasG schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:34:
De RB16 schijnt een nieuwe variant op de Blown Diffuser te hebben (Italiaans, computer vertaling in quote).
[...]
Gewoon starten met -10 punten vanwege voorkennisOzzieMann schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:41:
[...]
Dan mag je van mij meedoen! Meer ik ga daar niet over!
[ Voor 22% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-03-2020 11:42 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Als je motor niet meer verder ontwikkeld word, kan je nog wel genoeg innoveren op aero vlak om het gaat te blijven dichten?DeKaerften schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:29:
Ik moet ook nog maar zien of RP de ontwikkelingen bij kan houden gedurende het seizoen. Zo groot is hun budget en crew niet, dus ik verwacht dat McLaren alsnog wel de WCC F1.5 gaat winnen.
Aangezien REN al aangegeven heeft niet meer hun motor verder te ontwikkelen en 100% op 2021 inzetten?
Dit gaat MCL wel voelen denk ik zo.
Italiaans is ook niet te begrijpen. Waarom denk je dat ze het altijd verduidelijken met handgebarenIllegal_Alien schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:41:
[...]
Snap er geen bal van, en de engelse (auto vertaling) is niet veel beter...
TLDR: Men verdenkt Honda ervan een manier te hebben gevonden om de motor draaiende te houden bij het afremmen en dus uitlaatgassen te genereren om zo extra downforce te creëren op de achtervleugel. Dit systeem zou verklaren waarom de auto zo vaak is gespind tijdens het testen.Illegal_Alien schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:41:
[...]
Maar de Renault levert toch al 1000PK, die zijn al uitontwikkeldTrekDr0p schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:42:
[...]
Als je motor niet meer verder ontwikkeld word, kan je nog wel genoeg innoveren op aero vlak om het gaat te blijven dichten?
Aangezien REN al aangegeven heeft niet meer hun motor verder te ontwikkelen en 100% op 2021 inzetten?
Dit gaat MCL wel voelen denk ik zo.
Zonder gekheid, daar had ik niet aan gedacht, nee. Dat zou wel eens een issue voor ze kunnen gaan worden, inderdaad. Toch verwacht ik niet dat ze daardoor < 5e gaan worden.
[ Voor 44% gewijzigd door DeKaerften op 03-03-2020 11:46 ]
Gelukkig zijn er ook Nederlandstalige sites die erover berichten:Illegal_Alien schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:41:
[...]
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Beaves op 03-03-2020 11:47 ]
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Met mijn simpele geest denk ik eigenlijk dat het net niet verklaard waarom er zoveel gespind is. Als er extra downforce is, zouden ze toch net minder spinnen.demo31051987 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:45:
[...]
TLDR: Men verdenkt Honda ervan een manier te hebben gevonden om de motor draaiende te houden bij het afremmen en dus uitlaatgassen te genereren om zo extra downforce te creëren op de achtervleugel. Dit systeem zou verklaren waarom de auto zo vaak is gespind tijdens het testen.
Of ze waren aan het zoeken waar de grenzen lagen, met dit systeem
@Beaves je linkt naar een artikel van 2013
[ Voor 3% gewijzigd door Kenhas op 03-03-2020 11:49 ]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
https://www.gpfans.com/nl...n-zo-knalt-in-de-bochten/
deze heb je verwijderd.
Duidelijker dan de vertaling uit het Italiaans.
Zal wel wat zijn, maar de blown diffuser is gewoon verboden, dus ben benieuwd als dit waar is hoe de FIA daar dan instaat.
Ik denk dat hij bedoelt dat de rode Ferrari's niet mee mogen doen. Of dat de teams anders zelf weigeren te starten. Alfa en Haas zullen netjes doen wat Ferrari zegt, dus die rijden dan wel
Achja.. voor de F1 halfgoden en karavaan gelden andere regels. Money talks..onsgeluk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:46:
Was deze al voorbij gekomen?
De Vietnamese overheid heeft in verband met het coronavirus inreisbeperkingen opgelegd, waarbij reizigers uit onder andere Italië alleen het land in mogen met een medische verklaring en een verplichte quarantaine van veertien dagen.
Kijk maar naar het stukje beschermd strand naar Zandvoort..

Gemeente geeft plots toestemming en opvallend dat de groenen en dierenpartijen zich angstvallig stil houden.
Nee, volgens het laatste nieuws gaan ze dus niet over het strand: https://nos.nl/artikel/23...dwijk-naar-zandvoort.htmlpoor Leno schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:10:
[...]
Achja.. voor de F1 halfgoden en karavaan gelden andere regels. Money talks..
Kijk maar naar het stukje beschermd strand naar Zandvoort..
Gemeente geeft plots toestemming en opvallend dat de groenen en dierenpartijen zich angstvallig stil houden.
Dat dacht ik ook. Blown diffuser is ook helemaal niet mogelijk omdat de uitlaat en wastegates verplicht op een bepaalde plek moeten zitten. Het enige wat ik nog kan bedenken dat het een soort van 'blown rear wing' is. En daar hebben volgens mij meerdere teams al wel eens mee geëxperimenteerd.TrekDr0p schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:01:
[...]
https://www.gpfans.com/nl...n-zo-knalt-in-de-bochten/
deze heb je verwijderd.
Duidelijker dan de vertaling uit het Italiaans.
Zal wel wat zijn, maar de blown diffuser is gewoon verboden, dus ben benieuwd als dit waar is hoe de FIA daar dan instaat.
Thnx, I stand gelukkig correctedSir_Lion schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:16:
[...]
Nee, volgens het laatste nieuws gaan ze dus niet over het strand: https://nos.nl/artikel/23...dwijk-naar-zandvoort.html
Berichtje is pas van gisteren, dus had t nog niet meegekregen.
BANDJESS
niet heel veel spannends
[ Voor 11% gewijzigd door basvn op 03-03-2020 12:44 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Racing Point iets minder vertrouwen in de C4?basvn schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:44:
Gaan beginnenn!!
BANDJESS
[Afbeelding]
niet heel veel spannends
De bandenoverzichten van vorige jaren waren vele malen overzichtelijker.basvn schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:44:
Gaan beginnenn!!
BANDJESS
[Afbeelding]
niet heel veel spannends
Bij RB houden ze zeker rekening met een safetycar situatiebasvn schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:44:
Gaan beginnenn!!
BANDJESS
[Afbeelding]
niet heel veel spannends
Ze zullen het vast wel aanpassen als er genoeg commentaar op isDJTimo schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:18:
[...]
De bandenoverzichten van vorige jaren waren vele malen overzichtelijker.
maar dit is mobiel vriendelijker..
Dat dacht ik al, ik heb de inschrijving ook gemistOzzieMann schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:32:
[...]
Williams for WCC
Mercedes nu elke keer maximal aantal zachtste compound ivm DAS en langer laten leven van de banden?basvn schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:44:
Gaan beginnenn!!
BANDJESS
[Afbeelding]
niet heel veel spannends
Wat me opviel is dat Mercedes altijd wat terughoudender was met de zachte band vorig jaar. Ze hadden vaak (als enige) een extra setje Mediums. Nu gaan ze net als de andere teams all in op de zachte band.poor Leno schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:07:
[...]
Racing Point iets minder vertrouwen in de C4?
Het lijkt er nu op dat dat Racing Point deze Strategie kopieert. Vorig jaar had Mercedes echter 3 setjes geel en 1 setje wit.
Niet helemaal overtuigd, de uitleg is ook slecht. Maar er lijkt wel iets aan de hand te zijn.ThomasG schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:34:
De RB16 schijnt een nieuwe variant op de Blown Diffuser te hebben (Italiaans, computer vertaling in quote).
[...]
Waar ik misschien eerder naar zou neigen is dat de verbranding blijft werken tijdens het remmen om de turbo te laten draaien. Dit voor betere acceleratie efficiëntie van de MGU-H.
[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2020 13:46 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lijkt mij niet echt legaal. Hadden bij andere teams die knappe knappen toch ook allang bedacht anders?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:44:
[...]
Niet helemaal overtuigd, de uitleg is ook slecht. Maar er lijkt wel iets aan de hand te zijn.
Waar ik misschien eerder naar zou neigen is dat de verbranding blijft werken tijdens het remmen om de turbo te laten draaien. Dit voor betere acceleratie efficiëntie van de MGU-H.
Dat de turbo op hoge toeren blijft voor de MGU-H is toch het eerste wat je wil?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Hij is engineer bij BWT Racing Point :-D Mooi om te zien dat ze dus echt van alles bij elkaar foto's maken om te kijken wat de rest doet.
Waarom zou een constante ontsteking illegaal zijn? Het is een vorm van anti-lag:Gekkenhuis schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:52:
[...]
Lijkt mij niet echt legaal. Hadden bij andere teams die knappe knappen toch ook allang bedacht anders?
YouTube: ANTI-LAG | How it Works
Maar goed, voor personen auto's is het niet heel duurzaam
https://streamable.com/2xtkz
Hanoi!

2019 vs 2020
[ Voor 20% gewijzigd door basvn op 03-03-2020 14:41 ]
Haha bij RP was daar ook nog weinig twijfel over mogelijkHomeland schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:57:
[...]
Hij is engineer bij BWT Racing Point :-D Mooi om te zien dat ze dus echt van alles bij elkaar foto's maken om te kijken wat de rest doet.
Als alles goed gaat ben ik er vrij onverwacht op de vrijdag bij in Hanoi! Had al een reis gepland, vliegen op de zaterdag terug dus de vrijdag toch even een kijkje nemen daar.
https://www.gpfans.com/nl...oering-inreisbeperkingen/
Nou leuk, de FIA gaat nooit een heel seizoen uitstellenonsgeluk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:45:
En Bahrein heeft inmiddels ook inreisbeperkingen. Zal Zvoort dan toch de eerste op de kalender worden??
https://www.gpfans.com/nl...oering-inreisbeperkingen/
Maar zou wat zijn zeg, nog tot mei te moeten wachten met de F1....
Dat zijn Franse paarden... Daarvan zijn er altijd zo'n 10% aan het staken...DeKaerften schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:46:
[...]
Maar de Renault levert toch al 1000PK, die zijn al uitontwikkeld
Volgens mij is het verboden om automatisch gas te geven. Dat was toch het verhaal met die blown diffuser? De computer gas gas in de bochten, en dat mag dus niet. De rijder moet alles zelf doen. Tenminste, zoiets is mij bijgebleven.ArcticWolf schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:09:
[...]
Waarom zou een constante ontsteking illegaal zijn? Het is een vorm van anti-lag:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
.. en dan moet je nog maar hopen dat het dan hier al over is en alles door kan gaan. Dat zou me een partij zuur zijn zeg.Raikkonen_WC schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:50:
[...]
Nou leuk, de FIA gaat nooit een heel seizoen uitstellen![]()
Maar zou wat zijn zeg, nog tot mei te moeten wachten met de F1....
Maar het gebeurt toch niet automatisch hij blijft alleen hangen, tenminste zo begreep ik het.mphilipp schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:52:
[...]
Volgens mij is het verboden om automatisch gas te geven. Dat was toch het verhaal met die blown diffuser? De computer gas gas in de bochten, en dat mag dus niet. De rijder moet alles zelf doen. Tenminste, zoiets is mij bijgebleven.
Het is geen automatisch gas geven, je geeft een extra vonk om het (extra) mengsel tijdens de exhaust slag te ontsteken waardoor de turbo blijft werken, maar zolang jij geen gas geeft dan blijft de wastegate open staan (of je gebruikt een recirc).mphilipp schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:52:
[...]
Volgens mij is het verboden om automatisch gas te geven. Dat was toch het verhaal met die blown diffuser? De computer gas gas in de bochten, en dat mag dus niet. De rijder moet alles zelf doen. Tenminste, zoiets is mij bijgebleven.
Bij de blown diffuser werden de uitlaat gassen gebruikt om een betere airflow rondom de diffuser te krijgen.
Maar goed, dit is gebaseerd op "normale" turbo techniek, dus geen idee hoe het allemaal in de F1 motoren werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 03-03-2020 15:03 ]
Wat inderdaad niet mag is dat de verbrandingsmotor brandstof blijft verbanden terwijl de coureur het gaspedaal niet meer intrapt. Waar het op lijkt is dat Honda brandstof mengt met de uitlaatgassen en dat laat verbanden, waardoor ze de turbo in de bochten (hoger) kunnen laten draaien de de MGU-H beter werkt. Dat is niet verboden, en doet vermoeden dat de nieuwe Honda motor erg efficiënt om zich dat te kunnen veroorloven.mphilipp schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:52:
[...]
Ja behoorlijk! Zoveel kosten gemaakt, zoveel bombarie en dan zou het afgelast worden....ISaFeeliN schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:59:
[...]
.. en dan moet je nog maar hopen dat het dan hier al over is en alles door kan gaan. Dat zou me een partij zuur zijn zeg.
De wastegate staat bij gaslos niet open. De wastegate gaat pas open als er zoveel druk wordt opgebouwd in de uitlaat, dat het de turbo teveel wordt. Dan loost hij uitlaatgassen (lees: energie) via de wastegate naar buiten.ArcticWolf schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:02:
[...]
Het is geen automatisch gas geven, je geeft een extra vonk om het (extra) mengsel tijdens de exhaust slag te ontsteken waardoor de turbo blijft werken, maar zolang jij geen gas geeft dan blijft de wastegate open staan (of je gebruikt een recirc).
Bij de blown diffuser werden de uitlaat gassen gebruikt om een betere airflow rondom de diffuser te krijgen.
Maar goed, dit is gebaseerd op "normale" turbo techniek, dus geen idee hoe het allemaal in de F1 motoren werkt.
Waarbij opgemerkt moet worden dat in raceapplicaties er vaak bewust voor wordt gekozen om de motor zonder wastegate te in te zetten. Maar dat zijn dan nog wel van straatuto’s afgeleide motoren. Voor F1 gelden andere regels. Die motoren worden door de Merlijn onder de engineers ontworpenJimmy J. schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:11:
[...]
De wastegate staat bij gaslos niet open. De wastegate gaat pas open als er zoveel druk wordt opgebouwd in de uitlaat, dat het de turbo teveel wordt. Dan loost hij uitlaatgassen (lees: energie) via de wastegate naar buiten.
Idd of een screamerpipeonsgeluk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:19:
[...]
Waarbij opgemerkt moet worden dat in raceapplicaties er vaak bewust voor wordt gekozen om de motor zonder wastegate te in te zetten. Maar dat zijn dan nog wel van straatuto’s afgeleide motoren. Voor F1 gelden andere regels. Die motoren worden door de Merlijn onder de engineers ontworpen
Maar goed ik bedoelde idd niet de wastegate maar de recirc.
Because of company restriction policies adopted by @ScuderiaFerrari and Pirelli following the worldwide Coronavirus outbreak, the scheduled 18-inch 2021 wet tyre test at Fiorano on March 5 has to be postponed. The test will be rescheduled at Fiorano at the earliest opportunity.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 3 maart 2020
[ Voor 8% gewijzigd door basvn op 03-03-2020 15:31 ]
ok, duidelijk(ish). Zolang het niet boven de fuel flow restricties uitkomt zal dat wel mogen denk ik.ThomasG schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:02:
[...]
Wat inderdaad niet mag is dat de verbrandingsmotor brandstof blijft verbanden terwijl de coureur het gaspedaal niet meer intrapt. Waar het op lijkt is dat Honda brandstof mengt met de uitlaatgassen en dat laat verbanden, waardoor ze de turbo in de bochten (hoger) kunnen laten draaien de de MGU-H beter werkt. Dat is niet verboden, en doet vermoeden dat de nieuwe Honda motor erg efficiënt om zich dat te kunnen veroorloven.
Geen idee wat er in de regels staat waar en wanneer er allemaal verbranding van de brandstof mag plaatsvinden. Maar je kunt ervan uitgaan dat als ze zoiets ontwikkelen, het wel zal mogen. Het is niet zo dat niemand dit in de gaten heeft, net als DAS. Ze zien/horen het, dus komen er vragen over.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
[YouTube: TOP 5 Celebrity Reactions]
Geluidjes vergelijken?
[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 03-03-2020 16:30 ]
Testing, one, two ...
#4 is wel een zeer heftige reactie.hardware-lover schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:21:
TOP 5 almost all Mclaren/Mercedes Celebrity Reactions![]()
[YouTube: TOP 5 Celebrity Reactions]
[ Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 03-03-2020 19:07 ]
Het heeft waarschijnlijk dan ook niks te maken met legaliteit, maar met brandstof verbruik. Het lijkt erop alsof de Honda PU op twee cilinders blijft draaien en dat vraagt om brandstof. Je moet je efficiëntie wel heel goed op orde te hebben dit te doen.Gekkenhuis schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:52:
[...]
Lijkt mij niet echt legaal. Hadden bij andere teams die knappe knappen toch ook allang bedacht anders?
Het idee zou zijn dat je uitlaatgassen blijft produceren die je door de turbine laat gaan voordat ze de auto verlaten. Een turbo charger is uiteindelijk wat het zegt, een tur(bine)lader. Je laat je uitlaatgassen door die turbine geen gaan, die gassen drijven die turbine weer aan en verhogen zo de luchtdruk in de tweede turbine, ook wel compressor* waar de lucht doorheen gaat deze de motor ingaat voor verbranding. Hier de luchtdruk opvoeren zorgt voor een efficiëntere verbranding. Dat is het hele punt van de turbocharger/turbo/turbocompressor.
*Vermoord me niet. Ik weet dat een compressor technisch gezien werkt op een riem verbonden aan de krukas. Dit is alleen een kwestie van bepekte taal.
Zoiets dus.

Als je voet van het gaspedaal gaat, dan zijn er geen uitlaatgassen meer en dan gaat die turbine niet meer draaien. Zo zakt de luchtdruk in de andere turbine en dan verlies je luchtdruk in die turbine. De MGU-H in een Formule 1 PU probeert die luchtturbine op snelheid te houden om zo turbolag tegen te gaan. Turbolag is de periode tussen weer op het gas gaan en de uitlaatgassen de turbo weer op snelheid brengen. Turbolag wil je niet in een Formule 1 PU hebben, Renault. Ja, daar zeurde Verstappen dus ook regelmatig over.

De MGU-H dit laten doen kost alleen energie. Een MGU-H wekt haar energie op met de turbine voor de uitlaatgassen en werkt eigenlijk als een elektromotor. Die wekt dus ook minder energie op als er geen verbranding plaatsvind omdat de MGU-H langzamer gaat draaien. Het systeem kan alleen ook dienen als aandrijving voor de compressor turbine.
En dat is juist het probleem. De energie van de MGU-H is reglementair vrij te gebruiken. Je kan je batterij ermee opladen. Je kan je turbo er op snelheid en druk mee houden. Je kan onbeperkt energie naar de MGU-K sturen waarna dit word omgezet in aandrijving. Laat dat laatste waarschijnlijk nu het primaire punt zijn. Als je door een klein beetje brandstof te verbranden, je veel energie van MGU-H vrij kan maken om direct ingezet te worden in aandrijving, dan is dat winst. Zo hou je ook de MGU-H ook nog eens beter op snelheid, wat weer meer energie oplevert. Komt nog eens bij dat de MGU-K een elektromotor is die meteen reageert en niet met een oplopend toerental moet werken. Dat geeft je extra acceleratie als je motor nog haar toerental aan het opvoeren is. Denk dus vooral aan voordelen in de eerste seconden als je weer op je gas gaat.
Zo krijg je het beste van beide werelden. De luchtdruk in de turbo blijft op pijl waardoor de motor geen turbolag geeft en meteen vol vermogen kan geven voor het gegeven toerental. Vervolgens heb je ook nog eens extra elektrisch vermogen beschikbaar zodra je het gaspedaal indrukt.
Overigens zijn er al een tijdje de vermoedens dat Ferrari dit doet. Het zou verklaren waarom auto's met een Ferrari PU zo enorm kunnen optrekken uit de bochten. Oh en ja, dat deel van de Ferrari PU zou wel legaal zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Goed verhaal, helemaal waarDaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:07:
[...]
Het heeft waarschijnlijk dan ook niks te maken met legaliteit, maar met brandstof verbruik. Het lijkt erop alsof de Honda PU op twee cilinders blijft draaien en dat vraagt om brandstof. Je moet je efficiëntie wel heel goed op orde te hebben dit te doen.
Brawn:
"If a team is prevented from entering a country, we can't have a race. Not a Formula 1 world championship race, anyway, because that would be unfair."
Team X is niet goed op Circuit Y.
iemand van het personeel van Team X hoest een keer terwijl ze op weg zijn naar Circuit Y.
Team potentieel besmet dus mag niet meer het land in. Race van Circuit Y wordt afgelast..

Het is ook een raar en mogelijk onzin verhaal want de uitlaatgassen komen niet bij de diffuser uit.mphilipp schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:52:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Moeten ze ook nog opletten dat ze niet onder de 20 (?) auto's uitkomen; dat is volgens mij de minimale limiet in de overeenkomsten met de organisatorenj. Als bijvoorbeeld Ferrari en AT niet kunnen komen hebben ze al een probleem.
dus om de motor in idle te laten lopen, moet de coureur altijd het gaspedaal in gedrukt hebben.YakuzA schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:36:
[...]
Het is ook een raar en mogelijk onzin verhaal want de uitlaatgassen komen niet bij de diffuser uit.
Want extra 'gas geven' als die op idle staat is neit hetzelfde als "automatisch gas geven" he.
Gas of koppelingdemonic schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:39:
[...]
dus om de motor in idle te laten lopen, moet de coureur altijd het gaspedaal in gedrukt hebben.
Want extra 'gas geven' als die op idle staat is neit hetzelfde als "automatisch gas geven" he.
In idle zal hij de koppeling in hebben, zie je voornamelijk bij de anti-stall momentjes.
Verder moest volgens mij de power output van de motor direct naar de gaspedaal stand gelinkt worden, via throttle map. Inspuiting zonder dat de coureur op het gas trapt is volgens mij verboden.
PSN
De tijd van 22 (of meer) auto's in het veld is alweer een aantal jaar terug (2016? met Hanor & Haas)Roamor schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:38:
[...]
Moeten ze ook nog opletten dat ze niet onder de 20 (?) auto's uitkomen; dat is volgens mij de minimale limiet in de overeenkomsten met de organisatorenj. Als bijvoorbeeld Ferrari en AT niet kunnen komen hebben ze al een probleem.
dat maakt toch niet uit, er veranderd toch niks?YakuzA schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:42:
[...]
Gas of koppeling
In idle zal hij de koppeling in hebben, zie je voornamelijk bij de anti-stall momentjes.
Verder moest volgens mij de power output van de motor direct naar de gaspedaal stand gelinkt worden, via throttle map. Inspuiting zonder dat de coureur op het gas trapt is volgens mij verboden.
enige wat veranderd is dat de honda iets meer brandstof inspuit dan andere motoren.
Corrigeer me als ik het fout heb, maar volgens mij wordt de spooldown juist veroorzaakt door de oplopende tegendruk in het inlaatkanaal, hence de wastegate(s). Want de turbine heeft in zekere zin de karakteristiek van een vliegwiel en zal dus bij gas los in eerste instantie vrolijk blijven tollen.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:07:
Als je voet van het gaspedaal gaat, dan zijn er geen uitlaatgassen meer en dan gaat die turbine niet meer draaien. Zo zakt de luchtdruk in de andere turbine en dan verlies je luchtdruk in die turbine. De MGU-H in een Formule 1 PU probeert die luchtturbine op snelheid te houden om zo turbolag tegen te gaan. Turbolag is de periode tussen weer op het gas gaan en de uitlaatgassen de turbo weer op snelheid brengen. Turbolag wil je niet in een Formule 1 PU hebben, Renault. Ja, daar zeurde Verstappen dus ook regelmatig over.
Los daarvan denk ik wel dat je spot on zit vwb het bewust naverbranden om de boel op gang te houden.
Dan spuit je de brandstof toch na de cylinder in? Heb je geen aandrijving vd krukas, wel vd turbo. Verklaart ook gelijk het knallen a la een echte riserYakuzA schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:42:
[ Voor 19% gewijzigd door onsgeluk op 03-03-2020 19:48 ]
Mag weer niet. Enige inspuiting van brandstof mag naar de cylinder toe, zou wel weer een mooie loophole zijn om olie uit de intercooler naar je uitlaat te leidenonsgeluk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:45:
[...]
Dan spuit je de brandstof toch na de cylinder in? Heb je geen aandrijving vd krukas, wel vd turbo. Verklaart ook gelijk het knallen a la een echte riserNog van het goede merk ook lol.
PSN
ontsteking afknijpen, dan kan je de verbranding alsnog plaats laten vinden in het uitlaatkanaal. Af ratio moet prima te regelen zijn om zo maximaal druk te genereren. Al denk ik dat je kleppen er vroeg of laat de brui aan gevenYakuzA schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:51:
[...]
Mag weer niet. Enige inspuiting van brandstof mag naar de cylinder toe, zou wel weer een mooie loophole zijn om olie uit de intercooler naar je uitlaat te leiden
Het muziekje is net zo slecht als de layout van het circuit.

Even snel gezocht, maar kom alleen het minimum aantal van 16 auto's tegen. Dus men zou zonder de Italiaanse teams in principe gewoon de race door kunnen laten gaan.Roamor schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:38:
[...]
Voor zover ik het begrijp inderdaad ja. Ik blijf een echte alfa als historicus, maar dit is een extra interesse.onsgeluk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:45:
[...]
Corrigeer me als ik het fout heb, maar volgens mij wordt de spooldown juist veroorzaakt door de oplopende tegendruk in het inlaatkanaal, hence de wastegate(s). Want de turbine heeft in zekere zin de karakteristiek van een vliegwiel en zal dus bij gas los in eerste instantie vrolijk blijven tollen.
Los daarvan denk ik wel dat je spot on zit vwb het bewust naverbranden om de boel op gang te houden.
Maar secondair vermoed ik dat ze zullen proberen om de wastegate ook zo weinig mogelijk te gebruiken. Als je toch deze kant van ontwikkeling opgaat, waarom dan niet proberen om de druk beter te reguleren? Maar als dit allemaal klopt, dan is het denk ik wel iets. Het zou een significante sprong in vermogen moeten zijn, juist op plekken waar een RBR auto het kan gebruiken. Het hele punt van een Newey ontwerp is om zoveel mogelijk snelheid in de bochten vast te houden en voorbij de apex meteen vol gas te gaan. Het helpt als je dan meteen vermogen hebt dat ook inzetbaar is voor juist acceleratie.
Dus ze zetten de inlaatkleppen open ipv gebruik van wastegate om de druk te behouden en gebruiken ietwat brandstof om de spooldown te compenseren?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:09:
[...]
Voor zover ik het begrijp inderdaad ja. Ik blijf een echte alfa als historicus, maar dit is een extra interesse.![]()
Maar secondair vermoed ik dat ze zullen proberen om de wastegate ook zo weinig mogelijk te gebruiken. Als je toch deze kant van ontwikkeling opgaat, waarom dan niet proberen om de druk beter te reguleren? Maar als dit allemaal klopt, dan is het denk ik wel iets. Het zou een significante sprong in vermogen moeten zijn, juist op plekken waar een RBR auto het kan gebruiken. Het hele punt van een Newey ontwerp is om zoveel mogelijk snelheid in de bochten vast te houden en voorbij de apex meteen vol gas te gaan. Het helpt als je dan meteen vermogen hebt dat ook inzetbaar is voor juist acceleratie.
De wastegate staat parallel aan de turbine in de uitlaat en wordt gebruikt om de turbo niet over zijn maximum toerental te laten gaan en om de turbodruk te regelen.
De recirculatie klep zit parallel aan de turbine in de inlaat. En is er voor dat als je de gasklep dicht doet er geen schokgolf terug de inlaat gaat, van de gasklep naar de compressor en dan het lucht filter. Dit zou namelijk de turbo ontzettend afremmen. De blow-off valve is een versie van de recurculatie klep die niet terug gaat naar de inlaat van de turbine maar naar de open lucht. Dit is het fluitje die je bij de getunede
turbo auto's wel vaak hoort (de subaru's, supra's en skyline's)
De wastegate in de F1 is wel anders dan bij normale turbo motoren. Dit komt doordat de MGU-H de turbo al afremt en de wastgate pas echt in het top end gebruikt wordt en als de mgu-h niet goed werkt.
Ook zijn voor zover ik heb kunnen zien de wastegates in de F1 gestuurd door elektronische actuators en niet door de turbodruk zoals normaal.
De gasklep mag wel degelijk iets open blijven staan bij gas los. Anders kan de motor niet stationair draaien. Wel moet de gas klep stand bij gas los altijd het zelfde zijn.
Edit: Blow-off valves en recirculatie valves zijn bij de F1 niet toegestaan. Alle lucht die via de compressor de inlaat ingaat moet direct via de motor naar de uitlaat. Afblazen naar buiten, en afblazen naar een plek voor de compressor mag dus niet. Waarschijnlijk gebruiken ze in gas los situatie de mgu-h om de turbo op de juiste toeren te krijgen/houden.
[ Voor 12% gewijzigd door SnowDude op 03-03-2020 20:36 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dank je, ik was duidelijk 1 vd personenSnowDude schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:22:
Er zijn hier een aantal personen die de wastegate en de blow-off/recirculatie valve door elkaar halen.
De wastegate staat parallel aan de turbine in de uitlaat en wordt gebruikt om de turbo niet over zijn maximum toerental te laten gaan en om de turbodruk te regelen.
De recirculatie klep zit parallel aan de turbine in de inlaat. En is er voor dat als je de gasklep dicht doet er geen schokgolf terug de inlaat gaat, van de gasklep naar de compressor en dan het lucht filter. Dit zou namelijk de turbo ontzettend afremmen. De blow-off valve is een versie van de recurculatie klep die niet terug gaat naar de inlaat van de turbine maar naar de open lucht. Dit is het fluitje die je bij de getunede
turbo auto's wel vaak hoort (de subaru's, supra's en skyline's)
De wastegate in de F1 is wel anders dan bij normale turbo motoren. Dit komt doordat de MGU-H de turbo al afremt en de wastgate pas echt in het top end gebruikt wordt en als de mgu-h niet goed werkt.
Ook zijn voor zover ik heb kunnen zien de wastegates in de F1 gestuurd door elektronische actuators en niet door de turbodruk zoals normaal.
De gasklep mag wel degelijk iets open blijven staan bij gas los. Anders kan de motor niet stationair draaien. Wel moet de gas klep stand bij gas los altijd het zelfde zijn.
Hoe het precies zal werken, tja dat is denk ik buiten mijn technische kennis. Ik vermoed alleen wel dat ze iets aan het doen zijn in die richting.onsgeluk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:14:
[...]
Dus ze zetten de inlaatkleppen open ipv gebruik van wastegate om de druk te behouden en gebruiken ietwat brandstof om de spooldown te compenseren?
En Ferrari gate gaat verder.
Toto Wolff zou alle niet Ferrari PU teams hebben aangeschreven met een oproep om gezamenlijk op te trekken tegen de FIA-Ferrari deal. Uiteraard is de eis openheid van zaken.
* DaniëlWW2 vult alvast in zijn hoofd Racing Point, RBR, Alpha Tauri en potentieel McLaren en Williams in.

https://www.formel1.de/ne...t-schreiben-gegen-ferrari
Google translate
ik heb zelf een Astra OPC met Z20LEH blok en onderhoud hem ook zelf, dus vond het van mijzelf nog slordiger dat ik het verkeerd opschreefonsgeluk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:37:
[...]
Dank je, ik was duidelijk 1 vd personendie de terminologie overhoop haalde.
Vziw is dat alleen als de koppeling ingedrukt is.SnowDude schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:22:
Indien geen gas en geen koppeling, dan slaat de motor binnen een paar seconden af.
Wel leuk om eens uit te zoeken btw, hoe het exact in de regels staat.
PSN
Stel...als je kunstmatig de druk van je inlaatkanaal wil afhalen wat niet mag middels blowoffs etc, dus je doet dit door de inlaatkleppen open te zetten. Dan rem je nauwelijks op de motor, correct? Als het mechanische minder weerstand geeft, blijft er toch meer kinetische energie over om te regenereren?SnowDude schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:22:
Edit: Blow-off valves en recirculatie valves zijn bij de F1 niet toegestaan. Alle lucht die via de compressor de inlaat ingaat moet direct via de motor naar de uitlaat. Afblazen naar buiten, en afblazen naar een plek voor de compressor mag dus niet. Waarschijnlijk gebruiken ze in gas los situatie de mgu-h om de turbo op de juiste toeren te krijgen/houden.
Gok dat er ergens ook wel een minumum van vier banden per auto vermeld staatpjlgt schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:05:
[...]
Even snel gezocht, maar kom alleen het minimum aantal van 16 auto's tegen. Dus men zou zonder de Italiaanse teams in principe gewoon de race door kunnen laten gaan.
En hoe wil je de inlaat kleppen open zetten? variabele klep-lift en -timing is niet toegestaan.onsgeluk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:46:
[...]
Stel...als je kunstmatig de druk van je inlaatkanaal wil afhalen wat niet mag middels blowoffs etc, dus je doet dit door de inlaatkleppen open te zetten. Dan rem je nauwelijks op de motor, correct? Als het mechanische minder weerstand geeft, blijft er toch meer kinetische energie over om te regenereren?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik werk niet bij Honda, heb dat vtec gebeuren ook nog steeds niet 100% door hahahaSnowDude schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:47:
[...]
En hoe wil je de inlaat kleppen open zetten? variabele klep-lift en -timing is niet toegestaan.
Vtec bestaat ook in twee variantenonsgeluk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:49:
[...]
Ik werk niet bij Honda, heb dat vtec gebeuren ook nog steeds niet 100% door hahaha
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport