[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.067 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:47
Ik vind het DAS systeem van Mercedes echt een geweldig stukje innovatie, wat een vondst! De vraag is natuurlijk wat het oplevert, maar bijvoorbeeld twee rondjes extra pushen of vier rondjes later de "cliff" van de banden bereiken is echt wel wat waard, of juist net 2 tot 3 kmpu topsnelheid extra door de verminderde wrijving waardoor je de auto anders kan afstellen. Bandenmanagement is ook een groot onderdeel van het racen.

Wel jammer dat het vanaf volgend jaar verboden is: daardoor is het niet aannemelijk dat andere teams het ook nog gaan implementeren omdat dit mogelijk resources kost tov de investering in komend jaar als er een "reset" plaats vindt. Het zal, verwacht ik, alleen gebouwd en geïmplementeerd worden als ze zeker weten dat het echt verschil kan maken in het kampioenschap. Teams anders dan RBR en FER zullen het denk ik sowieso niet gaan implementeren tenzij ze de oplossing kunnen kopen van Mercedes.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hardware-lover schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:39:
[...]

Als de invloed in de simulator al te testen is, waarom maakt Mercedes het dan tijdens de testdagen openbaar en niet pas bij de eerste race? Ik ga er vanuit dat ze willen weten wat het hun in de praktijk gaat brengen, en wij gaan er niet eerder achter komen dan na de eerste of enkele eerste races.
Volgens mij hebben we het aan de halo cam te danken die er tegenwoordig op zit, anders had de rest van de wereld het pas in Melbourne geweten.

Mercedes crew keek niet blij toen ze het trombone stuurtje op alle tv’s in de pitboxen zagen verschijnen.

Of er hebben een aantal van de crew wat weddenschappen verloren met hoe lang ze het onder de pet konden houden :+

Ik ben wel benieuwd wat Mercedes naast DAS nog meer in de auto heeft verstopt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zie het wel gebeuren dat iemand bij mercedes aan het trombonen is, niet door heeft dat iemand anders er al naast zit, en niet op tijd/tegelijkertijd kan uitwijken vanwege trombonen met als resultaat een crash waarna dat gare systeem alsnog linea recta verboden wordt. :Y

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Newey is niet blij met de 2021 reguleringen. Veel te restrictief volgens hem.
https://inews.co.uk/sport...ation-change-2021-1886751

Mercedes gaat ondertussen gewoon wat trucjes verklappen hoe ze andere teams inschatten. Deze is wel interessant omdat Mercedes dus rekent met 1,7L brandstof per ronde. Zo lijkt het er dus op dat zowel Ferrari als RBR weinig hebben laten zien met hun lange sessies.
https://the-race.com/form...w-it-analyses-f1-testing/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:48:

Mercedes gaat ondertussen gewoon wat trucjes verklappen hoe ze andere teams inschatten. Deze is wel interessant omdat Mercedes dus rekent met 1,7L brandstof per ronde. Zo lijkt het er dus op dat zowel Ferrari als RBR weinig hebben laten zien met hun lange sessies.
En Mercedes zal wel balen dat ze zo vroeg in 2019 contact hebben gezocht met de FIA over hun DAS systeem, want anders had dat niet in de reglementen van 2021- gestaan (het verbod erop)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Holkers schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:01:
[...]

En Mercedes zal wel balen dat ze zo vroeg in 2019 contact hebben gezocht met de FIA over hun DAS systeem, want anders had dat niet in de reglementen van 2021- gestaan (het verbod erop)
Ik denk eigenlijk dat DAS niet heel bijzonder gaat zijn. Waarschijnlijk kunnen ze het niet gebruiken tijdens kwalificatie vanwege parc fermé. Het schijnt ook te voorkomen dat je banden afkoelen op rechte stukken waardoor je het zeker niet elke ronde kan gebruiken. Ik denk dat het handig gaat zijn na SC herstarten of bij de start van een race. Daarbuiten niet echt.

Nee, ik denk dat RBR hun compleet nieuwe neus veel interessanter is. Idem voor Mercedes haar achterwielophanging. Het grote vraagteken voor mij is alleen wat heeft Honda precies gebracht? Ik vermoed dat het seizoen daar wel eens om kan draaien. Ik ga ook niet in totale paniekmodus als Mercedes in Australië weer eens ruim 1-2 doet. Dat is immers een van de, zo niet de beste baan voor Mercedes kwalificaties en ook Hamilton. Het is een vertekend beeld want de marges lopen altijd fors terug op de andere banen. Als Max zelfs maar binnen 0,3s zit, dan moet Mercedes waarschijnlijk gaan uitkijken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:17
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:48:

Stond daar nog wel een interessant artikel
https://the-race.com/form...ersons-trackside-insight/
Rb ligt volgens hen het beste

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 22:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:49:
[...]

Ik denk eigenlijk dat DAS niet heel bijzonder gaat zijn. Waarschijnlijk kunnen ze het niet gebruiken tijdens kwalificatie vanwege parc fermé. Het schijnt ook te voorkomen dat je banden afkoelen op rechte stukken waardoor je het zeker niet elke ronde kan gebruiken. Ik denk dat het handig gaat zijn na SC herstarten of bij de start van een race. Daarbuiten niet echt.

Nee, ik denk dat RBR hun compleet nieuwe neus veel interessanter is. Idem voor Mercedes haar achterwielophanging. Het grote vraagteken voor mij is alleen wat heeft Honda precies gebracht? Ik vermoed dat het seizoen daar wel eens om kan draaien. Ik ga ook niet in totale paniekmodus als Mercedes in Australië weer eens ruim 1-2 doet. Dat is immers een van de, zo niet de beste baan voor Mercedes kwalificaties en ook Hamilton. Het is een vertekend beeld want de marges lopen altijd fors terug op de andere banen. Als Max zelfs maar binnen 0,3s zit, dan moet Mercedes waarschijnlijk gaan uitkijken.
Voorwielophanging is ook wel interessant van de RB.
Multi-link aan de onderkant. En de voorste stang aan de onderkant is links/rechts direct gekoppeld.
https://www.motorsport.co...-suspension-2020/4690376/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

Aeroscreen onboard camera
jammer dat het met regen is (ze gaan niet hard)
maar laat ook weer zien dat regen geen probleem is op een screen.
zie weinig verschillen tegenover een Halo
[YouTube: 2020 Indycar COTA Test Aeroscreen Onboard 2]

Marbula One kwalificatie :)
van race 2

[ Voor 20% gewijzigd door basvn op 22-02-2020 21:01 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:39:
[...]
Als de invloed in de simulator al te testen is, waarom maakt Mercedes het dan tijdens de testdagen openbaar en niet pas bij de eerste race?
Omdat je wil valideren wat de simulator je vertelt? Dat lijkt mij logisch. Die simulator is ook maar een bak algoritmes, en pas op de baan voelt de coureur hoe het écht rijdt en of ie ermee om kan gaan cq er aan kan wennen. Want echt gevoel heb je niet in de sim, hoe geavanceerd ook. En echte dat is altijd beter. Al was het alleen maar om de sim beter in te stellen op de werkelijkheid.

En wat al die conspiracy insinuaties rondom DAS betreft: elk team die iets nieuws ontwikkelt, dat ofwel in een grijs gebied van de reglementen zit of anderszins controversiëel zou kunnen zijn, wordt altijd eerst aan de FIA voorgelegd. Dat is heel normaal. Je engineer heeft een mooi plan, en op de computer ziet het er uit als iets zinnigs, dus dan ga je met je servetje naar de FIA en vraagt of zijn ook denken dat het helemaal volgens de regels is. Anders ga je er niet zoveel tijd en geld in steken. Dat is al talloze keren gebeurt. De FIA zag het, en kon blijkbaar niet anders concluderen dat het niet tegen de regels is en blijkbaar ook niet tegen de geest van de regels. Mercedes krijgt groen licht en de engineers gaan aan de slag. Ondertussen wil de FIA zo te zien een nieuwe spending war voorkomen (waarom eigenlijk, innovatie is toch leuk?) dus frommelt ze er een regeltje tussen zodat het in 2021 niet meer mag. Die regel is eigenlijk het beste bewijs dat dit toegestaan is en dat een protest dat er wel of niet komt in Australië weinig kans heeft. Anders had de FIA wel gezegd dat ze het niet goedkeuren.

Ik vind het een geniale vondst. Of het echt heel veel oplevert weet ik niet. Waarschijnlijk (zei ik al eerder) iets dat de auto gewoon weer iets beter bestuurbaar maakt. Beter op de banden. Als ze het maken, zal het wel iets doen. Ze doen het niet voor de show, of zoals die minkukel van een Plooy bralt 'om de teams en de war te brengen'. Hoe hij nou weer op zo'n stomme opmerking komt is mij een raadsel. Als je er even over nadenkt, weet je dat het onzin is. Waarom al die moeite doen voor de grap? Nee, je gaat niet een ingewikkeld systeem bouwen dat door crashtests moet komen, waarvoor je coureurs een soort tegennatuurlijke actie moeten uitvoeren vlak voor het insturen en na de bocht nog een keer...nee, dat doe je allemaal niet voor de grap. Maar ja, als commentator moet je natuurlijk steeds iets 'slims' te zeggen hebben...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op zondag 23 februari 2020 @ 01:05:
[...]
Omdat je wil valideren wat de simulator je vertelt? Dat lijkt mij logisch. Die simulator is ook maar een bak algoritmes, en pas op de baan voelt de coureur hoe het écht rijdt en of ie ermee om kan gaan cq er aan kan wennen. Want echt gevoel heb je niet in de sim, hoe geavanceerd ook. En echte dat is altijd beter. Al was het alleen maar om de sim beter in te stellen op de werkelijkheid.
[knip]
Wat een vreemde selectie van de quote :? Had je hem volledig genomen dan was je reactie overbodig geweest? Ik veronderstel namelijk hetzelfde als wat jij hier schrijft. Het eerste gedeelte is tenslotte een reactie op...

Als de invloed in de simulator al te testen is, waarom maakt Mercedes het dan tijdens de testdagen openbaar en niet pas bij de eerste race? Ik ga er vanuit dat ze willen weten wat het hun in de praktijk gaat brengen, en wij gaan er niet eerder achter komen dan na de eerste of enkele eerste races.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 24-02-2020 13:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:37
Veiligheid? Wasda?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERdbDOBW4AAUcAk?format=jpg&name=small

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:13

Player1S

Probably out in the dark

Zit hier nu al tijdje mee in mn hoofd maar stel dat het Coronavirus straks nog meer races de kop gaat kosten. Dan heb je straks misschien wel een half seizoen waar uiteindelijk wel iemand kampioen wordt.

Die zal altijd toch met een grote * in de boeken gaan. Ergens moet je er toch niet aan denken dat een Hamilton zo z'n 7e pakt of dat Verstappen of LeClerc zo zijn eerste.
Gaat er toch echt een flink stuk glans er vanaf IMHO.

Gewoon even los gezien of de hysterie rond het coronavirus terecht is of niet want daar kunnen we pagina's vol mee vullen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Is toch veilig? Zit in de binnenbocht, en meestal vliegen ze eraf aan de buitenkant :P.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Player1S schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:32:
Zit hier nu al tijdje mee in mn hoofd maar stel dat het Coronavirus straks nog meer races de kop gaat kosten. Dan heb je straks misschien wel een half seizoen waar uiteindelijk wel iemand kampioen wordt.

Die zal altijd toch met een grote * in de boeken gaan. Ergens moet je er toch niet aan denken dat een Hamilton zo z'n 7e pakt of dat Verstappen of LeClerc zo zijn eerste.
Gaat er toch echt een flink stuk glans er vanaf IMHO.
Hoezo dat? Vroeger waren seizoenen ook korter, dus dat maakt verder niet uit.

Hamilton kan ook zo makkelijk de aantal poles, aantal overwinningen, aantal podiums etc records verbreken doordat een seizoen nu uit ~20 races bestaat terwijl dat er in de Schumacher tijd maar 10 á 15 waren en vroeger (Fangio en zo) AFAIK nog minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

RobertMe schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:56:
[...]

Hoezo dat? Vroeger waren seizoenen ook korter, dus dat maakt verder niet uit.

Hamilton kan ook zo makkelijk de aantal poles, aantal overwinningen, aantal podiums etc records verbreken doordat een seizoen nu uit ~20 races bestaat terwijl dat er in de Schumacher tijd maar 10 á 15 waren en vroeger (Fangio en zo) AFAIK nog minder.
Korter is niet hetzelfde als ingekort.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Player1S schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:59:
[...]

Korter is niet hetzelfde als ingekort.
Daar heb je 100% gelijk in.
Maar of ze in een ingekort seizoen 15 races rijden of in een kort seizoen 15 races rijden maakt niet uit.
Wie aan het einde van die 15 races de meeste punten heeft is kampioen. Een "maar als er meer races waren was iemand anders kampioen geweest" is zo'n dooddoener.

Da's hetzelfde als al die "als Hamilton zijn motor in Maleisië 2016 niet was geploft was die kampioen geweest". Maar als Rosberg aan het begin van de race toen niet zo hard terug was gevallen was Hamilton nog steeds geen kampioen geweest, en als Hamilton in een andere race meer punten had gehaald was die ook kampioen geweest etc etc.

En sowieso kun je het helemaal niet vergelijken met vroeger, want andere puntentelling etc etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Misschien, na wat nadenken (ja, soms doe ik dat), zijn er toch wat kanttekeningen te plaatsen bij de beslissing van de FIA om Mercedes te laten rijden met DAS en het alsnog te verbieden voor 2021.
Immers, door het meteen te verbieden, geven ze eigenlijk aan dat ze het onwenselijk vinden. Waarschijnlijk vanwege de dan weer stijgende uitgaven van de teams die dit ook moeten ontwikkelen. Maar het effect is misschien wel het tegenovergestelde. Als de andere rijke teams er in simulaties achter komen dat dit best weens voordelig kan zijn, gaan ze het alsnog ontwikkelen. Dus krijg je de top 3 die dit heeft en de rest niet.

Misschien, heel misschien, was het verstandiger geweest als de FIA had gezegd dat het een heel mooi en innovatief systeem is, en dat ze het puur volgens de reglementen niet kunnen verbieden, maar dat ze het alsnog onwenselijk vinden en geen goedkeuring geven. Toen Mercedes het vroeg, was het nog niet echt ontwikkeld, en ze twijfelden zelf, anders vroegen ze het niet. Als de FIA ze weigert, kunnen ze moeilijk een proces oid gaan voeren, want dan weet iedereen dat ze het hebben.

Probleem wat we nu hebben is dat veel mensen twijfelen over dat beslissingstraject en dat is ook wel voor te stellen. Mercedes is nu immers de enige die van dit systeem kan profiteren en het duurt nog wel tot halverwege het seizoen voor de anderen dit eventueel ook hebben. Dit hadden ze kunnen voorkomen door het gewoon te weigeren. Ik zit nog een beetje op de wip hierover; je kunt voor beide scenario's een case maken. Zelfs voor een derde scenario: laat het ook volgend jaar en daarna toe. Alleen botst dat weer met de wens om de budgetten te verlagen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43
Even een corona vraagje. Ferrari zit redelijk dichtbij de coronauitbraak in Italie. Zou dat nog gevolgen kunnen hebben voor de deelname van Ferrari in Australie? Australie is redelijk hard omtrent dit soort zaken om je te weigeren bij binnenkomst van mensen en spullen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
fredgroes schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:01:
Even een corona vraagje. Ferrari zit redelijk dichtbij de coronauitbraak in Italie. Zou dat nog gevolgen kunnen hebben voor de deelname van Ferrari in Australie? Australie is redelijk hard omtrent dit soort zaken om je te weigeren bij binnenkomst van mensen en spullen.
Ik ben gek op Border Security Australia :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mphilipp schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:57:
Misschien, na wat nadenken (ja, soms doe ik dat), zijn er toch wat kanttekeningen te plaatsen bij de beslissing van de FIA om Mercedes te laten rijden met DAS en het alsnog te verbieden voor 2021.
Immers, door het meteen te verbieden, geven ze eigenlijk aan dat ze het onwenselijk vinden. Waarschijnlijk vanwege de dan weer stijgende uitgaven van de teams die dit ook moeten ontwikkelen. Maar het effect is misschien wel het tegenovergestelde. Als de andere rijke teams er in simulaties achter komen dat dit best weens voordelig kan zijn, gaan ze het alsnog ontwikkelen. Dus krijg je de top 3 die dit heeft en de rest niet.

Misschien, heel misschien, was het verstandiger geweest als de FIA had gezegd dat het een heel mooi en innovatief systeem is, en dat ze het puur volgens de reglementen niet kunnen verbieden, maar dat ze het alsnog onwenselijk vinden en geen goedkeuring geven. Toen Mercedes het vroeg, was het nog niet echt ontwikkeld, en ze twijfelden zelf, anders vroegen ze het niet. Als de FIA ze weigert, kunnen ze moeilijk een proces oid gaan voeren, want dan weet iedereen dat ze het hebben.

Probleem wat we nu hebben is dat veel mensen twijfelen over dat beslissingstraject en dat is ook wel voor te stellen. Mercedes is nu immers de enige die van dit systeem kan profiteren en het duurt nog wel tot halverwege het seizoen voor de anderen dit eventueel ook hebben. Dit hadden ze kunnen voorkomen door het gewoon te weigeren. Ik zit nog een beetje op de wip hierover; je kunt voor beide scenario's een case maken. Zelfs voor een derde scenario: laat het ook volgend jaar en daarna toe. Alleen botst dat weer met de wens om de budgetten te verlagen.
Ik gok eerder dat RBR en Ferrari dan 2020 maar laten schieten en heel snel op 2021 gaan richten.

Al zou Mercedes er profijt van hebben, kan het nog steeds dat jouw ontwerp goed genoeg is om de strijd aan te gaan.
Als dat niet zo blijkt moet je het gaan ontwikkelen.
Nadat het ontwikkeld is moet je het nog finetunen.
En als dat allemaal gedaan is, heeft het nog toegevoegde waarde? Of zit je dan al zo ver in het seizoen dat het dan toch al verloren is?

Mijn slecht onderbouwde en op armchair kennis gebaseerde mening zegt dus dat Ferrari en RBR dus zeggen dag 2020, welkom 2021.
En daarmee word 2020 het meest saaie F1 jaar ooit en gaat dit heel veel kijkers kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Razorbite schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:07:
[...]

"feels good" en "smooth" een keer of 10. Daar kun je iets mee als engineer!
Ik denk dat na zijn test ervaring van vorig jaar de engineers hier al lang blij mee waren O-)

Het zou mooi zijn als de AT hem nu wel zou liggen, ondanks dat het een kopie is van de RB. Persoonlijk denk ik namelijk dat AT nog best is kan verassen. Ik vind het dan ook helemaal niet erg dat de focus ligt op RP. Die hebben nu weliswaar een mooie kopie, maar of ze de daadwerkelijke kennis ook in huis hebben voor doorontwikkeling moeten we nog maar is zien. Andere teams hebben al bewezen hoe lastig het is als je organisatie niet goed is ingericht, je kan niet alles kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Razorbite schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:07:
[...]

"feels good" en "smooth" een keer of 10. Daar kun je iets mee als engineer!
Alleen voor degene die de vering ontworpen heeft, denk ik :P

Maar inderdaad. Het zegt niet veel. Maar als ie weet dat ie opgenomen wordt, zal wellicht ook niet alles toegestaan zijn. En daarbij gaat het ook meer om het rijden an sich en dat het werkt, dus heel veel feedback krijg je toch niet. Ze kunnen met die banden niet voluit, het is koud en je mag maar weinig rondjes doen. Niet zo heel belangrijk dus.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 16:35
Vietnam virusvrij (aldus Nu.nl):
Wat goed nieuws vanuit Vietnam: alle zestien geïnfecteerden in het land zijn genezen van het COVID-19-virus. Daarmee is het land opnieuw virusvrij, aldus het Vietnamese van Volksgezondheid.
Bron: https://www.nu.nl/algemee...smet-met-coronavirus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Player1S schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:14:
[...]
Ik gok eerder dat RBR en Ferrari dan 2020 maar laten schieten en heel snel op 2021 gaan richten.
Nou, dat geloof ik niet. Even terug was Horner (of was het Marko) nog aan het opscheppen dat ze momenteel met 3 teams aan het werk zijn: een voor 2020, een voor 2021 en een alleen maar om aan de 18" wielen toestand te werken. Poen zat zo te zien.

Of ze zelf zoiets gaan maken hangt er vanaf of ze in de simulator denken te zien dat er best wel een groot voordeel uit te halen valt. En dan moet je gaan kijken hoeveel werk het is om te maken, zonder de normale ontwikkeling van de 2020 auto te verstoren. Maar als zij denken dat het erg voordelig is, zijn ze geen van beiden van plan om Mercedes te laten lopen. En mocht het erg voordelig zijn, gaan RBR en Ferrari denk ik wel de rest van de paddock opstoken om protest in te dienen tegen Mercedes. Dat is ook altijd een goede manier om hen ervan te weerhouden. Mercedes krijgt dan veel kritiek en het werpt een schaduw over de eventuele overwinningen die ze dan dankzij dit systeem behalen. Niet goed voor je squeeky clean imago. Voor zover Mercedes dat iets kan schelen.

Ik denk trouwens niet dat dit net als de double diffuser ervoor zal zorgen dat ze zomaar aan de horizon verdwijnen en dat ze met 1 ronde voorsprong winnen. Het is denk ik meer een voordeel voor bandenmanagement. Dus niet iets dat je direct als forse winst in rondetijd ziet. Er werd eerder al iets gezegd over dat de bandentemperatuur beter onder controle blijft, vooral achter. En dát was nou net de archilleshiel van Mercedes, die ze er ook van weerhield succesvol met high downforce te rijden. Het systeem heft dus een beperking op die Mercedes plaagde, maar waar RBR volgens mij niet of nauwelijks last van had, door hun high rake setup.
Of sla ik nou de plank helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

mphilipp schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:19:
[...]
Ik denk trouwens niet dat dit net als de double diffuser ervoor zal zorgen dat ze zomaar aan de horizon verdwijnen en dat ze met 1 ronde voorsprong winnen. Het is denk ik meer een voordeel voor bandenmanagement. Dus niet iets dat je direct als forse winst in rondetijd ziet. Er werd eerder al iets gezegd over dat de bandentemperatuur beter onder controle blijft, vooral achter. En dát was nou net de archilleshiel van Mercedes, die ze er ook van weerhield succesvol met high downforce te rijden. Het systeem heft dus een beperking op die Mercedes plaagde, maar waar RBR volgens mij niet of nauwelijks last van had, door hun high rake setup.
Of sla ik nou de plank helemaal mis?
Volgens mij heb je wel gelijk en natuurlijk zal DAS wel voordelen hebben want anders zou Mercedes dit niet uit ontwikkelen, maar dat hebben ze moeten doen om een probleem op te lossen die ze al hadden. Red Bull had daar volgens mij minder last van en proberen het nog meer te verminderen door de veranderingen in de voorwielophangingen. Daarnaast heeft Red Bull ook nog een ander systeem, een soort AI genaamd MAX die actief bezig is met het managen van slijtage en bandentemperatuur. ;)
Marko onderstreept nogmaals hoe exceptioneel goed Verstappen is. "Het is echt iets bijzonders dat hem onderscheidt. Hij kan waanzinnig snel rijden, maar ook uitstekend op zijn bandenslijtage letten. Als we hem vertellen dat de rechter voorband twintig graden te warm is, dan weet hij een gelijke rondetijd te rijden én de band ondertussen af te laten koelen. Dat maakt dit soort coureurs zo bijzonder."

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42
Zit tijdens de race in Australië in de Ziggo studio als publiek. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn. :+
Wordt om 4:00 daar verwacht, dus dat wordt een pittige zondag daarna. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 25-02-2020 09:39 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MaakmeGek schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:07:
[...]
Daarnaast heeft Red Bull ook nog een ander systeem, een soort AI genaamd MAX die actief bezig is met het managen van slijtage en bandentemperatuur. ;)
Klopt, maar belangrijker dan bandenmanagement (want dat truukje kent Lewis ook wel) door de coureur, is hoe de auto met de banden omgaat. Als je een 'bandenvreter' hebt, kun je als coureur niet veel meer doen dan langzamer rijden. Dat hebben we wel vaker gezien. Lewis moest lijdzaam toezien dat Max 'm gewoon voorbij ging. Hij kón gewoon niet harder rijden omdat de auto de banden opvreet bij een bepaalde downforce setting. Max zou dat probleem ook hebben gehad.

Helaas moeten we wat langer wachten om een goed beeld te krijgen van de krachtenverhoudingen. Australië is zo'n a-typisch circuit dat je daar geen conclusies aan kunt verbinden. Pas na een race of 4-5 wordt het duidelijk. En door het wegvallen van China duurt dat dit jaar nóg langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Player1S schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:14:
[...]

Al zou Mercedes er profijt van hebben, kan het nog steeds dat jouw ontwerp goed genoeg is om de strijd aan te gaan.
Als dat niet zo blijkt moet je het gaan ontwikkelen.
Nadat het ontwikkeld is moet je het nog finetunen.
En als dat allemaal gedaan is, heeft het nog toegevoegde waarde? Of zit je dan al zo ver in het seizoen dat het dan toch al verloren is?

Mijn slecht onderbouwde en op armchair kennis gebaseerde mening zegt dus dat Ferrari en RBR dus zeggen dag 2020, welkom 2021.
En daarmee word 2020 het meest saaie F1 jaar ooit en gaat dit heel veel kijkers kosten.
Vergeleken met 2009 zal het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Rivanov schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:38:
Zit tijdens de race in Australië in de Ziggo studio als publiek. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn. :+
spoiler:
vroeg

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

spoiler:
Niet vroeg, is gewoon een latertje. :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Oeh neem alsjeblieft een Tweakers vlaggetje mee ofzo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
poor Leno schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:05:
[...]

Oeh neem alsjeblieft een Tweakers vlaggetje mee ofzo *O*
Als Tweakers die mij kan verlenen. :+
Maar ze zijn nogal streng qua accessoires / kleding. Heb daar enkele jaren geleden gezeten met een opname van Peptalk waar Max aanwezig was (na zijn overwinning in Spanje) en toen waren ze vrij kritisch op wat voor kleding je aanhad en waar ze je dan positioneren.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Rivanov schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:08:
[...]

Maar ze zijn nogal streng qua accessoires / kleding. Heb daar enkele jaren geleden gezeten met een opname van Peptalk waar Max aanwezig was (na zijn overwinning in Spanje) en toen waren ze vrij kritisch op wat voor kleding je aanhad en waar ze je dan positioneren.
Gebruik een paar tandenstokers om je ogen open te houden, je zal er wel vroeg moeten zijn of niet?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Pierre schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Gebruik een paar tandenstokers om je ogen open te houden, je zal er wel vroeg moeten zijn of niet?
Uitzending begint om 5:00 en je wordt geacht één uur van te voren aanwezig te zijn. En mediapark in Hilversum is +/- 1,5 uur rijden vanaf mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-10 11:59
Pierre schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Scroll ietsjes naar boven en je kan het antwoord vinden :+ :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Rivanov schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:08:
[...]

@Rivanov be like:

Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/hJJNlGpsWbU8E/giphy.gif

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

NyceNL schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:11:
[...]

Scroll ietsjes naar boven en je kan het antwoord vinden :+ :9
Duh :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Marko heeft zich uitgelaten over DAS:
Marko: 'DAS levert Mercedes twee tienden per ronde op'

Bij Red Bull Racing is men er van overtuigd dat het veelbesproken DAS-stuursysteem van Mercedes tot maar liefst twee tienden van een seconde tijdwinst per ronde kan opleveren.

Het innovatieve Dual Axis Steering (DAS) systeem van Mercedes zorgde vorige week in de paddock voor veel ophef. Met het systeem kunnen de coureurs handmatig de stand van de voorwielen en dus de wrijving en weerstand van de banden bepalen. De Zilverpijlen zouden met dit systeem vooral in de bochten tijdwinst kunnen boeken, zo laat Red Bull-adviseur Helmut Marko door Auto Bild Motorsport optekenen: "Ze pakken die extra tijd omdat ze bij het insturen van de bochten geen onderstuur hebben. Dat komt puur door DAS."

Dat Mercedes snel is, bleek wel tijdens de eerste testweek. Lewis Hamilton en Valtteri Bottas voeren de tijdenlijsten fier aan, op afstand gevolgd door de rest van het veld. De openheid van zaken bij Mercedes is een breuk met de wintertests van vorig seizoen. Toen was het vooral Ferrari dat snelle tijden reed en Mercedes dat zich op de vlakte hield.

Hoewel tijden niet zoveel zeggen over de daadwerkelijke krachtsverhoudingen in het deelnemersveld, is Marko er van overtuigd dat Mercedes ook dit seizoen weer het dominante team zal zijn: "Pas bij de laatste tests zullen we een goed beeld krijgen. Vrijdag zullen we met de set-up voor Melbourne rijden en ik verwacht dat andere teams dat ook zullen doen. Ik ben er van overtuigd dat wij de eerste uitdager van Mercedes zijn. Bij Ferrari heeft men met veel brandstof en een gedoseerde motorinstelling gereden, maar de uitspraken van Vettel en Leclerc zijn veelzeggend: zij staan nog niet waar ze willen staan."
Ik vind het verschil weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Martinspire schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:28:

[...]

Dat zou zo’n 10 tot 15 seconden zijn over een raceafstand. Dat kan het verschil goed maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Laatst online: 06-10 10:48

[...]

Twee tienden is een lichtjaar in F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online

[...]

Twee tienden? Als ze het tijdens de kwalificatie kunnen gebruiken is het verschil echt enorm. Meestal wordt daar de top 3 toch wel binnen twee tienden beslist. Als Mercedes dus twee tienden sneller is met DAS kunnen ze zelfs van buiten de top 3 naar pole gaan hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:15
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat is. Ik zou er denk nooit gaan zitten namelijk.

Laatste jaren 1 keer F1 gekeken in een hotel bar (ook ochtend race), maar ik prefereer toch mijn eigen huiskamer + live timing + tweakers topic F5’en.. :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

fredgroes schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:01:
Niet alleen Ferrari, Alpha Tauri zit ook in Italie, in Faenza.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
VidaR-9 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:46:
[...]

Laatste jaren 1 keer F1 gekeken in een hotel bar (ook ochtend race), maar ik prefereer toch mijn eigen huiskamer + live timing + tweakers topic F5’en.. :+
Ik normaliter ook hoor. Maar het is ook deels cadeau voor mijn vader zijn verjaardag en m'n vriendin wilde graag een keer in zo'n studio aanwezig zijn. Dus voor één keer afstand doen van mijn eigen thuis-setup is dan niet erg. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 25-02-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

VidaR-9 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:46:
[...]

Japan in de kroeg gekeken met F1 ontbijt erbij
maar exact dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ben jaren geleden een keer in de studio geweest toen het nog gepresenteerd werd door Ruud ter Weijden. Dat was op zich best leuk. De race links op een groot scherm en de tijden rechts op een groot scherm. Op een gegeven moment zat ik meer naar de tijden te kijken dan naar wat er op het scherm gebeurde. Leuk om een keer meegemaakt te hebben en dat was het verder ook wel.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Wat was dat? :D

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:32

DataGhost

iPL dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
De laatste jaren hebben geleerd dat je met de uitspraken van Marko ook niet heel veel kunt beginnen. Valt mee dat ie nog niet heeft uitgesproken hoeveel races de RB16 dit jaar op zijn naam gaat schrijven (hoewel het er vorig jaar toch bijna 4 waren ipv de verwachte 5 ;) ). Waarschijnlijk komt die voorspelling de komende weken, je kunt er op wachten :)

Deze week gaat Ferrari "onverwachts" weer vooraan meedoen en dan is RBR ineens weer het 3e (of in het ergste geval het 4e) team bij aanvang seizoen. Vrijdag weten we ietsje meer, tegen het einde van de middag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Tommy The Cat schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:38:
[...]

Dat zou zo’n 10 tot 15 seconden zijn over een raceafstand. Dat kan het verschil goed maken.
Kan, maar op raceafstand hangt het weer af van de slijtage en verdere onderlinge verschil. Dit geeft misschien 0,2s maar dat wil niet zeggen dat ze ook 0,2s sneller zijn.
Razorbite schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:41:
[...]

Twee tienden is een lichtjaar in F1.
Valt mee. Het is niet alsof dit het enige verschil is tussen de auto's.
RobertMe schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:42:
[...]

Twee tienden? Als ze het tijdens de kwalificatie kunnen gebruiken is het verschil echt enorm. Meestal wordt daar de top 3 toch wel binnen twee tienden beslist. Als Mercedes dus twee tienden sneller is met DAS kunnen ze zelfs van buiten de top 3 naar pole gaan hiermee.
Niet helemaal mee eens. Ja soms was het verschil zo klein, maar ook genoeg keren dat er meerdere tienden tussen zat. In Hongarije zat Max er bv 0,261 voor. In Abu Dhabi was Hamilton bijna 5 tienden sneller dan Max. Dan heb je wel 0,2 erbij, maar alsnog veranderd er dus weinig. Genoeg keren waarbij de plekken toch wel meer of minder dan 0,2 uit elkaar zat dus ik zie dit meer als een upgrade zoals ook een nieuwe voorvleugel wat tienden kan uitmaken.

Ja er zit verschil tussen, maar volgens mij is het niet zo heel denderend als sommigen denken. Ik zat eerder aan de hele seconde te denken en dat gaat dit systeem dus niet als verschil maken. Wellicht starten ze weer voorop, maar de race is meer dan dat. Ik denk dat met optimalisatie van je pakket, je al meer winst haalt.

Interessanter is om te kijken wat het doet met de bandenslijtage en hoe dit uitpakt met de pitstops. Als Mercedes een 1 stopper doet en Red Bull een agressieve 2 stopper, dan kan Max er alsnog voor zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:00:
[...]

Interessanter is om te kijken wat het doet met de bandenslijtage en hoe dit uitpakt met de pitstops. Als Mercedes een 1 stopper doet en Red Bull een agressieve 2 stopper, dan kan Max er alsnog voor zitten.
Dat zal de grotere doorslag geven dan volgas 0.2sec sneller te kunnen zijn, als Ham consistent snellere rondjes op oude banden kan rijden (en langer), is de winst op lagere slijtage natuurlijk veel groter dan een 0.2sec in kwalificatie.

Al blijf ik benieuwd wat er gebeurd in een reactie-rem-actie en Ham trekt dat stuur opeens terug en duikt de bocht in met 0 toe :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
https://www.facebook.com/...lton-com/215087096313971/

Lewis Hamilton zal zaterdag in Amsterdam in de Bijenkorf zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 16:22
Zeker vanwege de aankomende Grand Prix in Amsterdam Beach :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 08-10 15:15

oZy

[...]

:? Hoe kan DAS er nou toe leiden dat Mercedes geen/minder last heeft van onderstuur in de bochten? Ze activeren het toch alleen op het rechte stuk? Of ook tijdens langzame bochten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oZy schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:21:
[...]
:? Hoe kan DAS er nou toe leiden dat Mercedes geen/minder last heeft van onderstuur in de bochten? Ze activeren het toch alleen op het rechte stuk? Of ook tijdens langzame bochten?
Misschien omdat een setup altijd een compromis is. Door een regelbare toe-in/out is dat stukje van de setup weer minder compromis. Immers, vlak voor een bocht zet ie meer toe-out, en daar heb je voordeel van in de bocht, maar op het rechte stuk wil je dat weer niet, want dan heb je meer wrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 08-10 15:15

oZy

mphilipp schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:26:
[...]

Misschien omdat een setup altijd een compromis is. Door een regelbare toe-in/out is dat stukje van de setup weer minder compromis. Immers, vlak voor een bocht zet ie meer toe-out, en daar heb je voordeel van in de bocht, maar op het rechte stuk wil je dat weer niet, want dan heb je meer wrijving.
klinkt plausibel, maar toch verbaasde me het omdat alle 'experts' tot nu toe spreken over meer controle over banden temp + airo voordeel terwijl Marko als voornaamste voordeel 'minder onderstuur in bochten' noemt.

Ik ben toch zeer benieuwd. Als het is zoals jij zegt moet dat simpel te zien zijn (meer toe-out dan de rest). Als dat zo is dan móeten ze wel gaan zitten pompen ieder recht stuk om niet de andere kant op te slaan. Dat is een behoorlijke impact voor een coureur die al meer dan genoeg te doen heeft tijdens het rijden... ik moet het nog zien dat enorme voordeel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
hehe :>

Afbeeldingslocatie: https://files.skoften.net/images/582742/_800x1422_crop_center-center_82_line/skft-54b9dfa242c4c204cff3609c58723045.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

@poor Leno
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/4lrfsd5z60j41.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=d78f37413f7bae10254b7b39e68a59b1162cf35c
kwam die op reddit tegen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

oZy schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:56:
[...]
klinkt plausibel, maar toch verbaasde me het omdat alle 'experts' tot nu toe spreken over meer controle over banden temp + airo voordeel terwijl Marko als voornaamste voordeel 'minder onderstuur in bochten' noemt.
Ze hebben allemaal gelijk, alleen legt Marko misschien meer nadruk op onderstuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afke
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 08:03
Hoe zit met GP van Bahrein? Nu daar de coronavirus daar ook rondwaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Afke schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:37:
Achja, anders schaffen we alles gewoon af en gaan we direct door naar 2021 ;)

Het zit in Spanje, Italie, ook in Oostenrijk nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:53
Als het overal zit maakt het ook niet meer uit..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@basvn excuus? Hoezo excuus? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Afke schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:37:
Er blijven maar 3 GP's over straks: die van Australië, Nederland en Mexico. :P Daardoor kans dat Verstappen wereldkampioen wordt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afke
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 08:03
Bart-Willem schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:02:
[...]

Er blijven maar 3 GP's over straks: die van Australië, Nederland en Mexico. :P Daardoor kans dat Verstappen wereldkampioen wordt. :P
Vergeet Brazilië niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

nu.nl/coronavirus/6033232/coronavirus-duikt-op-in-populaire-oostenrijkse-wintersportlocatie-innsbruck.html

Da's dan weer jammer voor de titelkansen van Verstappen

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Gelukkig hebben we nog wel even. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 08:47
Dan maar rijden zonder publiek, rijden zullen ze! Even á la Coolblue de F1 TV Pro prijzen laten woekeren... Anders betalen mensen toch ook honderden euro's voor een kaartje :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Bart-Willem schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:02:
offtopic:
En jij denkt dat wij immuun zijn voor dit virus? Over een paar dagen breekt ook bij ons de pleuris uit...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chainbear legt toe angles en DAS eens goed uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Het DAS is enkel maar in leven geroepen om zn geheime betekenis te kunnen gebruiken als inside joke van de monteurs :+
DAS: Dominating All Season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

hoevenpe schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:47:
[...]

offtopic:
En jij denkt dat wij immuun zijn voor dit virus? Over een paar dagen breekt ook bij ons de pleuris uit...
offtopic:
Het is niet de vraag óf we hier getroffen worden, maar wanneer. Het kaartje van Europa ziet er echt niet goed uit voor ons: alleen Noorwegen, Denemarken, Ierland, Portugal en Nederland zijn nog clean.

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Luckeh schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:18:
Oops...Eerste geval Coronavirus in Barcelona volgens de NOS. Hopelijk heeft dat geen invloed op de F1 test van deze week.

Wellicht dat het testen nog wel gevrijwaard blijft, omdat er geen grote massa's mensen komen kijken. Maar ik begin wel te vrezen voor de start van het seizoen. Ik denk dat het een kwestie van dagen is voordat we een uitbraak in NL hebben. En ik kan me haast niet anders voorstellen dan dat grote, internationale, evenementen binnenkort allemaal op stop gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
Luckeh schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:42:
[...]

[Twitter]

Wellicht dat het testen nog wel gevrijwaard blijft, omdat er geen grote massa's mensen komen kijken. Maar ik begin wel te vrezen voor de start van het seizoen. Ik denk dat het een kwestie van dagen is voordat we een uitbraak in NL hebben. En ik kan me haast niet anders voorstellen dan dat grote, internationale, evenementen binnenkort allemaal op stop gaan.
Het is hier bij ons net over de grens in Aken al geconstateerd, iemand die recentelijk nog in Limburg is geweest....

https://www.aachener-nach...acebook&utm_medium=social

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 19:48
Ik heb er nog niks over gelezen, maar komt er dit jaar weer zo'n F1 launch party zoals vorig jaar?

Ik heb toen live zitten kijken, was vooral een geforceerde opsomming van pijnlijke momenten 🙈 en een half-leeg publiek.

Naar wellicht hebben ze geleerd en doen ze het dit jaar beter 🙂.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
Ferrari en Vettel hebben vandaag een persmoment ingepland om 15:00 uur. Geruchten gaan dat het over de toekomst gaat van Vettel…. Zou hij dan toch de keuze maken te gaan stoppen?

Bron:https://www.gpblog.com/nl...ctverlenging-bekend-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Raikkonen_WC schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:19:
Ferrari en Vettel hebben vandaag een persmoment ingepland om 15:00 uur. Geruchten gaan dat het over de toekomst gaat van Vettel…. Zou hij dan toch de keuze maken te gaan stoppen?

Bron:https://www.gpblog.com/nl...ctverlenging-bekend-.html
Gewoon contract verlenging van 2 of 3 jaar, no big deal. Ik geloof niet dat zo'n gast er ineens mee kapt terwijl hij nog jaren 30 miljoen per jaar kan verdienen bij een topteam.

[ Voor 11% gewijzigd door Jackson6 op 26-02-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 19:48
Jackson6 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:26:
[...]

Gewoon contract verlenging van 2 of 3 jaar, no big deal. Ik geloof niet dat zo'n gast er ineens mee kapt terwijl hij nog jaren 30 miljoen per jaar kan verdienen bij een topteam.
Ik denk niet dat hij puur voor het geld zou blijven; ik vermoed dat hij en toekomstige generaties Vettel al meer dan voldoende hebben...

Ik denk echter ook dat een aankondiging om te stoppen niet gaat komen nu, simpelweg te vroeg. Dat geldt IMO echter ook voor een contractverlenging. Zou overigens de rijdersmarkt wel goed op slot gooien voor komende jaren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERr1Q68WAAEwAbB?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERr1Ry_XYAANeIa?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Niks nieuws toch? Daarvan heb ik al eens een video gezien, meen van Mercedes. Die hadden ook een elektrische dummy om op de fabriek pitstops te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Nee, maar wilde het wel delen :)

Hoop teams die of het met de auto van dit jaar doen, of lekker duwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Jackson6 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:26:
[...]

Ik zie VET er echt geen 3 jaar bij tekenen, hoogstens eentje nog (wat ze ook wel met een persbericht hadden kunnen doen).
Dat Raikkonen zo lang bij Ferrari bleef was aanvankelijk niet zo geplanned, dus dat zie ik VET ook niet doen.
Geld speelt geen rol bij VET, die heeft zn pensioen allang binnen hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat wel grappig is aan dat hele DAS verhaal is dat de andere teams hadden kunnen vermoeden dat iemand met 'iets' bezig is, naar aanleiding van die extra regel in het reglement voor 2021. In een artikel op Autosport.com las ik dezelfde opmerking.
It is quite funny to think that this rule appearing in the draft 2021 regulations could have alerted any of your rivals to the fact that something was up, as there had to have been a reason for this fresh clause existing.
Maar ja...ze zien die regel en denken 'huh? Waarom dan?', maar je kunt moeilijk gaan gokken naar alle mogelijke dingen die je zou kunnen doen die niet met de reglementen afgevangen worden. En uiteindelijk is er altijd iemand met iets bezig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Ze hadden het kunnen weten, aan de andere kant moet je als team ook wel de resources en geld willen spenderen om zo'n ontwikkelingstraject in te gaan, laat staan dat het geld en resources er uberhaupt moeten zijn.

Ik vind het (tot nu toe) fantastisch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Chiron schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:49:
Ze hadden het kunnen weten, aan de andere kant moet je als team ook wel de resources en geld willen spenderen om zo'n ontwikkelingstraject in te gaan, laat staan dat het geld en resources er uberhaupt moeten zijn.
Dit dus, inderdaad. Williams zal er sowieso niet aan beginnen, die zijn al blij dat de auto dit jaar optijd klaar was :P

Somehow moest ik wel gelijk denken aan de crash van Senna, toen ik de onboard van Hamilton zag...

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Verplaatst vanuit het testdagen topic. Geen idee of dit de juiste plek is voor deze tweet

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERsWYM9WsAAoFvx?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Jasphur schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:30:
Verplaatst vanuit het testdagen topic. Geen idee of dit de juiste plek is voor deze tweet

[Embed]

[Afbeelding]
Is al voorbij gekomen, denk in testdagen topic. Het gaat hierbij alleen om afwijkende voorbanden. De achter banden blijven van dezelfde compound en deze worden dan "gemixt". Dus op Zandvoort rijden ze dan potentieel met de C3 achterbanden en speciale voorbanden, of C2 achterbanden en speciale voorbanden.
Er is dan dus maar één compound voorband die gebruikt zal worden, maar in combinatie met de standaard compound achterband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:09
Vraag me nu zo spontaan af of F1 banden een rijrichting hebben.
Op de foto hierboven staat een pijl.
Er is geen profiel dus zoveel zal het niet uitmaken. Of het moet zijn dat de constructie van de band zoiets vereist

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kenhas schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:44:
Er is geen profiel dus zoveel zal het niet uitmaken. Of het moet zijn dat de constructie van de band zoiets vereist
Heeft voor de constructie veel uit te maken, acceleratie geeft ook in de rijrichting enorme stress op de band, maar ook zijwaards zijn ze gemaakt om naar buiten meer te moeten opvangen dan naar binnen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:09
Ik dacht eigenlijk ooit eens in een filmpje (denk zelfs van Pirelli zelf) gehoord te hebben dat de banden symmetrisch gemaakt zijn, dus buitenkant band gelijk aan binnenkant van band

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ja, ze hebben een rijrichting. Misschien niet direct door de constructie van de banden, maar Pirelli geeft aan voor ze voor links of rechts zijn. En volgens het bandenreglement mogen ze banden niet verkeerd om geplaatst worden. Daarnaast draaien ze de wielmoeren tegen de rijrichting in vast zodat ze niet per ongeluk los gaan. Aangezien ze speciale moeren op de velg hebben, hebben ze aan beide kanten een andere velg. En omdat de voor en achterbanden niet hetzelfde zijn, kan en mag iedere band maar op 1 plaatst op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:37:
[...]

Is al voorbij gekomen, denk in testdagen topic. Het gaat hierbij alleen om afwijkende voorbanden. De achter banden blijven van dezelfde compound en deze worden dan "gemixt". Dus op Zandvoort rijden ze dan potentieel met de C3 achterbanden en speciale voorbanden, of C2 achterbanden en speciale voorbanden.
Er is dan dus maar één compound voorband die gebruikt zal worden, maar in combinatie met de standaard compound achterband.
Dat was ik :) Maar heb de post hierheen verplaatst.
Thanks voor je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hebben alle banden niet een rijrichting? Op mijn motorbanden staat ook een pijltje. Volgens mij bij de auto ook. Lijkt mij ook logisch ivm de gordel die onder het rubber zit. Die is volgens mij voor een specifieke rijrichting gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:32

DataGhost

iPL dev

mphilipp schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:02:
[...]

Hebben alle banden niet een rijrichting? Op mijn motorbanden staat ook een pijltje. Volgens mij bij de auto ook. Lijkt mij ook logisch ivm de gordel die onder het rubber zit. Die is volgens mij voor een specifieke rijrichting gemaakt.
Nee, dat hangt vziw voornamelijk van het profiel af. Zeker op winter- of waterbanden is het profiel doorgaans zo gevormd om zo snel en veel mogelijk water van het loopvlak af te voeren om aquaplaning tegen te gaan. Als je die banden omdraait wordt het water juist naar het midden van het loopvlak geduwd waar het niet weg kan. Er zijn ook genoeg banden (vooral zomerbanden) die een symmetrisch/neutraal profiel hebben en (daarom) geen specifieke rijrichting hebben. De tussenweg bestaat ook nog, waarbij banden alleen een een binnen- en buitenkant hebben. Voor slicks lijkt me een rijrichting niet logisch, hoewel het natuurlijk met de constructie van de band te maken kan hebben omdat remmen doorgaans veel harder gebeurt dan accelereren.

Afbeeldingslocatie: https://c8.alamy.com/comp/T7236W/good-tyre-profile-T7236W.jpg
Dit is dan een band die duidelijk wel een rijrichting heeft. De draairichting van deze band is dus van rechts naar linksonder, zodat het midden van de "pijlen" eerst op het asfalt komen, en het water wordt dan door die groeven naar de buitenkant van de band gedrukt. Je motorbanden zullen een vergelijkbaar profiel hebben, maar aangezien die rond zijn hebben ze sowieso minder last van aquaplaning.

[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 26-02-2020 14:13 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport