Ik vind het DAS systeem van Mercedes echt een geweldig stukje innovatie, wat een vondst! De vraag is natuurlijk wat het oplevert, maar bijvoorbeeld twee rondjes extra pushen of vier rondjes later de "cliff" van de banden bereiken is echt wel wat waard, of juist net 2 tot 3 kmpu topsnelheid extra door de verminderde wrijving waardoor je de auto anders kan afstellen. Bandenmanagement is ook een groot onderdeel van het racen.
Wel jammer dat het vanaf volgend jaar verboden is: daardoor is het niet aannemelijk dat andere teams het ook nog gaan implementeren omdat dit mogelijk resources kost tov de investering in komend jaar als er een "reset" plaats vindt. Het zal, verwacht ik, alleen gebouwd en geïmplementeerd worden als ze zeker weten dat het echt verschil kan maken in het kampioenschap. Teams anders dan RBR en FER zullen het denk ik sowieso niet gaan implementeren tenzij ze de oplossing kunnen kopen van Mercedes.
Wel jammer dat het vanaf volgend jaar verboden is: daardoor is het niet aannemelijk dat andere teams het ook nog gaan implementeren omdat dit mogelijk resources kost tov de investering in komend jaar als er een "reset" plaats vindt. Het zal, verwacht ik, alleen gebouwd en geïmplementeerd worden als ze zeker weten dat het echt verschil kan maken in het kampioenschap. Teams anders dan RBR en FER zullen het denk ik sowieso niet gaan implementeren tenzij ze de oplossing kunnen kopen van Mercedes.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."