[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.068 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zal toch wel weer een raar seizoen gaan worden. Of je nu wel/geen DAS hebt, komt er een virus tussendoor......

Benieuwd of alle races soepel gaan verlopen mbt transport en toeschouwers etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:09
Bij de F1 zal het bepaald zijn door Pirelli door de opdruk (dacht dat er richting de wagen niets op stond). Zo ben je wel beetje verplicht om ze op een bepaalde manier te monteren anders lijkt het nergens meer op.
Maar of dat nu echt functioneel is...

Er is ergens een filmpje van iemand die een F1 band doormidden zaagt om te kijken wat er te zien is. En op het zicht is het symmetrisch.

Doet er eigenlijk ook niet echt toe. Was gewoon door die foto paar posts geleden dat ik het me afvroeg. Zal er niet van wakker liggen ;)
mphilipp schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:02:
[...]

Hebben alle banden niet een rijrichting? Op mijn motorbanden staat ook een pijltje. Volgens mij bij de auto ook. Lijkt mij ook logisch ivm de gordel die onder het rubber zit. Die is volgens mij voor een specifieke rijrichting gemaakt.
Heb, voor een trackday, één keer slicks onder mijn wagen gehad en die hadden geen richting. Maar is natuurlijk geen referentie

En vroeger (misschien nu nog) kon je banden kruisen op je auto. Linksachter naar rechtsvoor, rechtachter naar linksvoor, ... Maar denk dat zoiets niet echt meer gedaan wordt

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 13:05
@Kenhas
offtopic:
hangt volledig van je band af. Je hebt inside/outside met altijd dezelfde kant aan de buitenkant, (grotendeels) symmetrisch profiel. Dan heb je rotation (pijl in draairichting), welke vaak een V profiel hebben. Daarnaast zijn er nog banden zonder iets er op, vaak zijn dit offroadbanden of slicks. Je kan je banden nog steeds voor/achter wisselen en banden kruisen, als de draairichting maar goed blijft

[ Voor 19% gewijzigd door NLDViane op 26-02-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ok, dus persmoment van Vetel schijnt nogal opgeblazen te zijn en niks aan de hand, heb alleen geen betrouwbare bron op dit moment...

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-02-2020 15:55 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

Illegal_Alien schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:54:
Ok, dus persmoment van Vetel schijnt nogal opgeblazen te zijn en niks aan de hand, heb alleen geen betrouwbare bron op dit moment...
basvn in "[F1 2020] Testdagen"

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

mphilipp

Romanes eunt domus

Kenhas schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:20:
En vroeger (misschien nu nog) kon je banden kruisen op je auto. Linksachter naar rechtsvoor, rechtachter naar linksvoor, ... Maar denk dat zoiets niet echt meer gedaan wordt
Ja, volgens mij nog wel. Het zal inderdaad afhangen van het type band. Mijn motorbanden hebben wel een richting, maar dat zijn geen slicks. En op een autoband heb ik het ook wel eens gezien, maar ik kijk daar niet bij elke auto naar. Gewoon toevallig een keer gezien en aangenomen dat het normaal was. Banden voor/achter wisselen zou ook mét verplichte richting kunnen, alleen kruisen wordt dan lastig :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kom er nu eigenlijk pas achter dat we tussen Vietnam en Zandvoort gewoon 4 weken niks hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Jackson6 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:13:
Kom er nu eigenlijk pas achter dat we tussen Vietnam en Zandvoort gewoon 4 weken niks hebben.
Er is een reële kans dat Bahrain en Vietnam niet doorgaan (helaas Duits), waardoor er tussen Australië en Zandvoort 2 maanden zitten.

Ik heb een stukje uit het artikel vertaald:
...
Maar dat is niet het probleem. Vietnam heeft aangekondigd dat het de Italianen niet zal toestaan het land binnen te komen. Italië is het meest getroffen land in Europa, met 320 geregistreerde gevallen. Een inreisverbod voor Italianen betekent geen Grand Prix: Ferrari en Alpha Tauri zouden thuis moeten blijven. Haas en Alfa-Romeo-Sauber zouden zonder motoren zitten. Pirelli zou geen banden kunnen leveren.

Er dreigen ook problemen te ontstaan met Bahrein. Het koninkrijk in de Arabische Golf wil geen mensen binnenlaten die eerder via de hubs van Dubai of Singapore hebben gereisd. Aangezien de seizoensopener een week voor de GP van Bahrein in Melbourne wordt gehouden, is het bijna onmogelijk om niet via Dubai of Singapore naar Bahrein te vliegen.
...

[ Voor 49% gewijzigd door ThomasG op 26-02-2020 16:34 . Reden: quote met vertaling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
ThomasG schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:19:
[...]
Er is een reële kans dat Bahrain en Vietnam niet doorgaan (helaas Duits), waardoor er tussen Australië en Zandvoort 2 maanden zitten.

[...]
Volgens mij is de hele wereld dadelijk besmet, dan kan niks meer doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:13

Player1S

Probably out in the dark

Het oorspronkelijk langste F1 seizoen ooit (22 races) zou zomaar in praktijk het kortste seizoen kunnen worden (1955= 7 races)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deuceboss
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 10:23
Jackson6 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:44:
[...]

Volgens mij is de hele wereld dadelijk besmet, dan kan niks meer doorgaan.
Als alles besmet is, kan het net zo goed allemaal doorgaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ThomasG schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:19:
[...]

[...]
Zodra er een significante uitbraak in NL is kan, gaan ook de evenementen in NL op slot. Zeker internationale evenementen waar veel het land voor in- en uitgereisd wordt. Je ziet nu al dat er overal ter wereld diverse evenementen worden afgelast. Gezien het onvermogen de huidige uitbraak in te dammen, zou dit wel eens sneller komen dan een ieder nu verwacht.

iRacing Profiel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:37
Ondertussen in België:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERtwdcMXkAQTi3Z?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERttiTfW4AAcII9?format=jpg&name=large

[ Voor 27% gewijzigd door Jasphur op 26-02-2020 18:13 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
OMG <3

*rent naar auto*

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/K7Y1josLoJU/hqdefault.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:06
Liever dit dan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
hahaha kende ik niet :D

Daar moeten ze een race van maken! _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 16:40

pinda powerrr

Slow down...

+1 voor de Giulia <3

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
En natuurljk niet zomaar 1 he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:09
:'(

• Jasphur
Gelukkig is er bevestigd dat Vietnam wel doorgaat (op dit moment dan :P)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERxY6uSXsAA8PyA?format=jpg&name=large
jammer :/ had gehoopt op een lekkere snelle C5
en 3 pitstops

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERxY6uOWsAAByHV?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERxZo1pWoAAGuKa?format=png&name=large

[ Voor 15% gewijzigd door basvn op 27-02-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:19:
[Afbeelding]
en 3 pitstops
Denk dat je de banking daarvoor kunt bedanken. Zal teveel stress geven op de zachtere banden waardoor kans op plofs toeneemt

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

basvn schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:19:
[Afbeelding]
en 3 pitstops

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gisteren waren ze een een speciale Zandvoort band aan het testen. Een C5 ontploft waarschijnlijk gewoon op die banking. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jasphur
Ondertussen in Vietnam:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERyCt4jWAAUVh9s?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERyCtNjXYAAF_aV?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERyCsTwX0AEV3Zs?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERyCrdGWoAAzar_?format=jpg&name=large

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:08
GP van Zandvoort de start van het F1 seizoen 2020? https://www.theguardian.c...nam-gp-coronavirus-threat
Time will tell ...

[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 27-02-2020 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Relatief gezien ligt Melbourne verder van een door 2019-nCoV getroffen gebied dan Zandvoort. Dus dan zou eerder de Dutch GP niet moeten doorgaan en Australian GP juist wel. Maar goed...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:45

DataGhost

iPL dev

Jasphur schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:58:
[...]

Relatief gezien ligt Melbourne verder van een door 2019-nCoV getroffen gebied dan Zandvoort.
Je snapt dat ze dat in Australië graag zo willen houden, toch?

[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 27-02-2020 15:17 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

U123456 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:54:
GP van Zandvoort de start van het F1 seizoen 2020? https://www.theguardian.c...nam-gp-coronavirus-threat
Time will tell ...
Het antwoord is iig dat dit niet het geval gaat zijn. Zelfs Vietnam heeft momenteel geen zieke mensen meer mbt Corona.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jasphur
DataGhost schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:17:
[...]

Je snapt dat ze dat in Australië graag zo willen houden, toch?
Nederland niet dan? :) Ik bedoel meer waarom zou je een GP die wel makkelijk te sluiten is (geen vluchten vanuit x land) afzeggen en een GP waar een bron dichterbij en waar de toestroom relatief moeilijk dicht te gooien is (lekker met de auto van Italië naar Zandvoort) niet.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Als ik het testen zo zie, dan zit het redelijk dicht bij elkaar, maar qua testen kun je er toch nooit iets over zeggen. Wat ik wel blij ben om te zien, is dat Williams goed mee kan doen, Misschien zijn ze nog niet terug waar een team als Williams moet zijn, maar ze zullen echt geen back marker meer zijn en hopelijk dat alles gewoon goed rouleert.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ik binch vrijwel nooit. Maar ik ga hier toch wel een uitzondering voor maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42
Jasphur schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:31:
[...]

Ik binch vrijwel nooit. Maar ik ga hier toch wel een uitzondering voor maken
Heb nu 1,5 week vrij. Dus perfected timing. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:07:
[...]

Het antwoord is iig dat dit niet het geval gaat zijn. Zelfs Vietnam heeft momenteel geen zieke mensen meer mbt Corona.
Vietnam laat geen mensen uit onder andere Italië en Japan toe, dan hebben meerdere teams dus meteen problemen.

• streamnl
  • Niet online
Ik zit al op diverse landen (VPN) te kijken of het ergens al beschikbaar is 8)
(helaas kan ik niet inloggen bij alle landen met mijn accountje..)

In wolograd is het net vrijdag geworden ;)

Tot op heden... helaas

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:31
streamnl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:05:
[...]

Ik zit al op diverse landen (VPN) te kijken of het ergens al beschikbaar is 8)
(helaas kan ik niet inloggen bij alle landen met mijn accountje..)

In wolograd is het net vrijdag geworden ;)

Tot op heden... helaas
Je hebt door dat er gewoon een tijd met timezone is aangegeven? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 16:03
Heel graag dit topic gebruiken voor de NF serie. Ik wil graag spoilervrij kijken. ;)

• streamnl
  • Niet online
BlackMonkey schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:12:
[...]

Je hebt door dat er gewoon een tijd met timezone is aangegeven? O-)
Jammer.
Op de MacBook zag ik een wereldkaart.
Dan zag je hoe "dichtbij" wij zitten

Meer dan ik dacht...

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Netflix released op 1 tijdstip wereldwijd dus vpn gaat niet helpen

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:16

Martinspire

Awesomeness

Homeland schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:43:
[...]

Vietnam laat geen mensen uit onder andere Italië en Japan toe, dan hebben meerdere teams dus meteen problemen.
Maar iedereen die wat met Ferrari of Honda doen, die zijn nu toch gewoon in Barcelona? Ergo: even niet naar huis dus...

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Homeland
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:44:
[...]

Maar iedereen die wat met Ferrari of Honda doen, die zijn nu toch gewoon in Barcelona? Ergo: even niet naar huis dus...
Dat zal onmogelijk zijn, de auto gaat terug naar de fabriek, dan zijn de technici ook nodig.

Zelfde met Honda, die zullen vast terug moeten naar Japan om verder te werken richting de eerste race.

• RobertMe
Homeland schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:47:
[...]

Dat zal onmogelijk zijn, de auto gaat terug naar de fabriek, dan zijn de technici ook nodig.

Zelfde met Honda, die zullen vast terug moeten naar Japan om verder te werken richting de eerste race.
Blijkbaar gaat er Honda personeel naar Engeland. Sowieso heeft Honda daar "iets" in de buurt van Milton Keynes als ik me niet vergis. Maar ja, motoren zullen wel naar Japan gaan. But then again: deze motoren gaan ze toch niet meer gebruiken. Voor Ferrari lijkt het mij in ieder geval een stuk lastiger. Want het "race team" kan niet naar de fabriek (of daarna niet naar Australië).
Maar ik denk niet dat de Honda engineers echt naar de fabriek moeten. Data analyse en werken met engineers kunnen ze ook virtueel / vanuit Engeland. Nu in Barcelona de motor inpakken en opsturen en zelf naar Engeland gaan, en in Japan heeft Honda vast mensen die die motoren controleren, en dan terugkoppeling doen naar engineers "op de racetrack", die nu dan naar Engeland gaan. In Japan pakken ze dan weer een motor in die ze naar Australië sturen en dan weer door het raceteam wordt ingebouwd.
Lijkt mij in ieder geval een stuk makkelijker te doen dan Ferrari waar niemand naar de fabriek zou kunnen terwijl ze daar letterlijk alles hebben. Al is het maar de mogelijkheid tot pitstops oefenen, etc etc. Ferrari kan niks buiten de fabriek.
Daar waar Honda vermoed ik voornamelijk "mensen achter de computer" naar de races stuurt, en dat kun je overal doen. Plus dat Honda dus überhaupt nog een locatie (kantoor? "fabriekje"?) bij Milton Keynes heeft.

• Jasphur
Vergeet AlphaTauri niet

• RobertMe
Die mogen vast een paar weekjes in Milton Keynes overnachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:16

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat er een groter probleem is als men Monaco niet uit mag of naar bepaalde landen mag reizen. Gezien de meeste coureurs daar wonen :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:04

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 16:40

pinda powerrr

Slow down...

https://www.gptoday.net/n...arcelona-over-coronavirus

Zorgen om corona virus, dus vanavond vergaderen met alle teams.

De Formule 1-teams hebben vanavond een vergadering in Barcelona op de planning waarbij alle teambazen aanwezig zijn, zo kan GPToday.net melden. De teams maken zich grote zorgen over hun reisschema's en ook hoe personeel naar de races moeten vliegen, wat er gebeurt als er iemand in de paddock besmet is met het coronavirus en hoe de situatie op te lossen als bijvoorbeeld een hotel in quarantaine wordt geplaatst met teamleden.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Wellicht en hopelijk ten overvloeden, maar Drive to Survive doen we hier. ;)
[F1] Netflix documentaire

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Laatst online: 21:13
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:34:
[modbreak]Wellicht en hopelijk ten overvloeden, maar Drive to Survive doen we hier. ;)
[F1] Netflix documentaire [/]
Wellicht en hopelijk ten overvloeden, gelieve ook geen spoilers te plaatsen ;)

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
NLRev0lution schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:41:
[...]

spoiler:
Het gaat over F1 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

pinda powerrr schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:46:
https://www.gptoday.net/n...arcelona-over-coronavirus

Zorgen om corona virus, dus vanavond vergaderen met alle teams.

De Formule 1-teams hebben vanavond een vergadering in Barcelona op de planning waarbij alle teambazen aanwezig zijn, zo kan GPToday.net melden. De teams maken zich grote zorgen over hun reisschema's en ook hoe personeel naar de races moeten vliegen, wat er gebeurt als er iemand in de paddock besmet is met het coronavirus en hoe de situatie op te lossen als bijvoorbeeld een hotel in quarantaine wordt geplaatst met teamleden.
Iemand al iets gehoord over de uitkomsten? Het bericht dateert van gisteravond, dus 'vanavond' is in dit geval al geweest lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Jasphur schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:58:
[...]

Relatief gezien ligt Melbourne verder van een door 2019-nCoV getroffen gebied dan Zandvoort. Dus dan zou eerder de Dutch GP niet moeten doorgaan en Australian GP juist wel. Maar goed...
Standaard route is om via Hong-Kong of Singapore naar Australië te vliegen. Die knooppunten zijn het probleem.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:20
NLRev0lution schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:41:
[...]

Hamilton kampioen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Mooi dit. Heb mijn collega's zo ver gekregen om op onze teamkamer te komen borrelen zo, zodat we(ik) nog even wat F1 test kunnen zien :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10 12:21
Jasphur schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:44:
Mooi dit. Heb mijn collega's zo ver gekregen om op onze teamkamer te komen borrelen zo, zodat we nog even wat F1 test kunnen zien :D
Gezellig, zijn wij ook uitgenodigd? :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Shiver23 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:37:
[...]

Standaard route is om via Hong-Kong of Singapore naar Australië te vliegen. Die knooppunten zijn het probleem.
Wat ook meespeelt is dat mensen mogelijk besmet naar Australie(of andere plekken) gaan, als ze daar symptomen krijgen dan worden ze in quarantaine gezet, samen met de mensen om hen heen. Dan kan je dus hebben dat 1 Ferrari mechanic ziek word en een groot deel van het team daar 2 weken in quarantaine moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Jasphur schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:44:
Mooi dit. Heb mijn collega's zo ver gekregen om op onze teamkamer te komen borrelen zo, zodat we(ik) nog even wat F1 test kunnen zien :D
ik hoop dat mn baas zo naar huis gaat.
kan ik mooi ook weer kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 21:20
Max nu 1:16.8 op de C2 (één na hardste) band. Nice.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En Ferrari heeft een schikking getroffen met de FIA omtrent hun fuel flow sensor. De inhoud blijft geheim, maar dit is wel schuld bekennen. Hadden Mercedes en RBR het dus helemaal goed.
https://www.fia.com/news/...rari-formula-1-power-unit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Edit: ander topic it is

Woot Woot @DaniëlWW2 met z’n ninja edits :+

[ Voor 130% gewijzigd door Holk op 28-02-2020 18:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Belachelijk. Dat valsspelen heeft andere teams geld en zeges gekost.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
En de bevestiging dat Ferrari vorig jaar illegaal bezig waren met hun motor. Wankers...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Help!!!! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:00:
^
Dat, en een mogelijk toekomstig contract voor Max omdat hij er wat van heeft gezegd ;)

iR Profiel

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• NLDViane
Gezien ze er met een schikking vanaf komen, ben ik van mening dat de term Ferrari International Assistance wel weer in het leven geroepen mag worden. Wat een blamage, en je als FIA in feite laten omkopen "zodat een team mee blijft doen".

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:26
Einde vetorecht zou opzich niet verkeerd zijn :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar gaat RBR dit pikken? Uiteindelijk is RBR hier de benadeelde partij want die streden voor P2 in het WCC. Ik zie RBR wel eens een poging wagen om die schikking in handen te krijgen en geld te gaan eisen.

En hoe zit het met de pit lane indeling? Immers staat RBR nu op de derde plek in de lane en heeft het voordelen om op de tweede plek te staan. De pit line is niet zomaar ingedeeld op basis van WCC uitslag het vorige seizoen.

[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-02-2020 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:08:
Maar gaat RBR dit pikken? Uiteindelijk is RBR hier de benadeelde partij want die streden voor P2 in het WCC. Ik zie RBR wel eens een poging wagen om die schikking in handen te krijgen en geld te gaan eisen.

En hoe zit het met de pit lane indeling? Immers staat RBR nu op de derde plek in de lane en heeft het voordelen om op de tweede plek te staan. De pit line is niet zomaar ingedeeld op basis van WCC uitslag het vorige seizoen.
Pitlane is ingedeeld op uitslag vorig jaar alleen mag Mercedes per race bepalen of ze vooraan of achteraan willen staan. Dat geeft soms voordeel met aanrijden of wegrijden

Dit gaat (hopelijk) een juridisch staartje krijgen maar het grootste probleem gaat worden wanneer Ferrari met de illegale motor reed. Ja, vanaf de buitenkant vanaf België tot Amerika, maar dat valt heel lastig te bewijzen. Overwinningen afpakken gaat lastig worden, het enige wat ze zouden kunnen eisen is alle punten afpakken a la McLaren bij hun spygate in 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Strijden voor WCC is 1, strijden voor WDC is 2. Het is nooit meer te bewijzen, maar had VER BOT dan voor kunnen blijven?

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Holkers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:18:
[...]

Pitlane is ingedeeld op uitslag vorig jaar alleen mag Mercedes per race bepalen of ze vooraan of achteraan willen staan. Dat geeft soms voordeel met aanrijden of wegrijden

Dit gaat (hopelijk) een juridisch staartje krijgen maar het grootste probleem gaat worden wanneer Ferrari met de illegale motor reed. Ja, vanaf de buitenkant vanaf België tot Amerika, maar dat valt heel lastig te bewijzen. Overwinningen afpakken gaat lastig worden, het enige wat ze zouden kunnen eisen is alle punten afpakken a la McLaren bij hun spygate in 2007
Het zou me niks verbazen als het in de settlement staat wanneer Ferrari met een illegale PU reed. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Help!!!! schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:00:
^
Inderdaad, ik vind het al supervreemd dat ze niet punten in mindering zijn gebracht na het valsspelen.

...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-10 13:44
Dus zo goed was die LEC inderdaad helemaal niet. Lekker valsspelen.
Jammer dat de FIA er zo geheimzinnig over doet, schept absoluut geen vertrouwen voor de volgende Ferrari valsspeel truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:22:
[...]

Het zou me niks verbazen als het in de settlement staat wanneer Ferrari met een illegale PU reed. ;)
Een settlement is toch een schikking? Als in: Ferrari & FIA hebben handjeklap gedaan en klaar. Misschien dat de FIA zover begon te neuzen dat Ferrari kwam aanzetten met "hier hebben jullie 10 miljoen als jullie het onderzoek stoppen". Ook dat is natuurlijk een optie.

Edit:
Voor de duidelijkheid. Wat ik nu heb geschreven klinkt meer als chantage. Maar het kan natuurlijk altijd dat FIA & Ferrari samen hebben gezeten en de conclusie was "dit gaat veel te lang duren en veel geld kosten. We hebben hier (een beetje) bewijs. Wat is jullie schikkingsvoorstel?". FIA zal daarmee akkoord zijn gegaan en klaar.
Alternatief is natuurlijk dat FIA echt alles uitzoekt. Maar wellicht dat Ferrari dan echt nattigheid voelde en er nog veel meer aan het licht zou komen. En ze daarom in samenspraak tot een mooi bedrag zijn gekomen.

[ Voor 36% gewijzigd door RobertMe op 28-02-2020 19:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
RobertMe schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:00:
[...]

Een settlement is toch een schikking? Als in: Ferrari & FIA hebben handjeklap gedaan en klaar. Misschien dat de FIA zover begon te neuzen dat Ferrari kwam aanzetten met "hier hebben jullie 10 miljoen als jullie het onderzoek stoppen". Ook dat is natuurlijk een optie.
Juist een reden om door te zoeken.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
poor Leno schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:01:
[...]

Juist een reden om door te zoeken.. :/
Het lijkt mij in ieder geval dat de FIA 100% zekerheid heeft dat er gesjoemeld is met de fuel flow sensor. Maar wat heeft het dan voor een nut om tot in het laatste detail te onderzoeken hoe het systeem werkt, in welke races het gebruikt is, etc etc. Qua "schuld" / bewijs maakt het niet uit. Dat terwijl het wel een stuk meer werk en veel complexer is om daar overal onderzoek naar te doen. Dat terwijl de FIA het blijkbaar toch al met een schikking wou afdoen.

En natuurlijk is het zwak van de FIA om niks naar buiten te brengen. Maar juist daardoor heeft het ook geen zin om bergen geld / manuren in het onderzoek te steken. De uitkomst, zeker naar de buitenwereld, veranderd er toch niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
RobertMe schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:11:
[...]

Het lijkt mij in ieder geval dat de FIA 100% zekerheid heeft dat er gesjoemeld is met de fuel flow sensor. Maar wat heeft het dan voor een nut om tot in het laatste detail te onderzoeken hoe het systeem werkt, in welke races het gebruikt is, etc etc. Qua "schuld" / bewijs maakt het niet uit. Dat terwijl het wel een stuk meer werk en veel complexer is om daar overal onderzoek naar te doen. Dat terwijl de FIA het blijkbaar toch al met een schikking wou afdoen.

En natuurlijk is het zwak van de FIA om niks naar buiten te brengen. Maar juist daardoor heeft het ook geen zin om bergen geld / manuren in het onderzoek te steken. De uitkomst, zeker naar de buitenwereld, veranderd er toch niet door.
Nouja je gaat niet een onderzoek afbreken omdat je denkt dat je het hebt gevonden.. Je gaat door totdat je alles hebt kunnen vinden en uitsluiten. Je weet nooit wat je hebt gemist..

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar het lijkt me gewoon stug dat ze maar half werk gaan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
poor Leno schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:15:
[...]

Nouja je gaat niet een onderzoek afbreken omdat je denkt dat je het hebt gevonden.. Je gaat door totdat je alles hebt kunnen vinden en uitsluiten. Je weet nooit wat je hebt gemist..

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar het lijkt me gewoon stug dat ze maar half werk gaan doen..
Als Ferrari schuld bekend dat ze de sensor hebben gemanipuleerd door "een dikke kabel ernaast te leggen" heeft het wat mij betreft geen zin om het verder uit te zoeken. Dat mag niet en klaar. En de mogelijkheid om dat te doen is ook al voorkomen. Namelijk door de tweede fuel flow sensor toe te voegen, die de teams op donderdag/vrijdag ontvangen en op zondagmiddag weer inleveren en alleen door de FIA uitgelezen kan worden. Dan maakt het niet meer uit hoe Ferrari de sensor heeft gemanipuleerd, want het manipuleren van de eerste sensor maakt niks meer uit. Aangezien de FIA nu dus een extra sensor heeft waarvan alleen zij weten hoe die werkt en het voor de teams onmogelijk is om dat te achterhalen en dus alleen de FIA de data van ziet.

Edit:
Ter vergelijking. Als jij geflitst wordt krijg je ook een schikkingsvoorstel van het CJIB. Zij doen ook geen onderzoek naar hoe het kan dat je te hard reed, en waar je nog meer te hard hebt gereden.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 28-02-2020 19:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:00:
[...]

Edit:
Voor de duidelijkheid. Wat ik nu heb geschreven klinkt meer als chantage. Maar het kan natuurlijk altijd dat FIA & Ferrari samen hebben gezeten en de conclusie was "dit gaat veel te lang duren en veel geld kosten. We hebben hier (een beetje) bewijs. Wat is jullie schikkingsvoorstel?". FIA zal daarmee akkoord zijn gegaan en klaar.
Alternatief is natuurlijk dat FIA echt alles uitzoekt. Maar wellicht dat Ferrari dan echt nattigheid voelde en er nog veel meer aan het licht zou komen. En ze daarom in samenspraak tot een mooi bedrag zijn gekomen.
Ik denk juist dat de FIA het helemaal heeft uitgezocht en met bewijzen kwam om sterk te staan tegenover Ferrari. Vervolgens zal Ferrari geconfronteerd zijn met de resultaten en toen een deal eruit heeft weten te slepen. Over de neutraliteit van de FIA bestaan toch al de nodige twijfels...

Maar klopt mijn hypothese, dan zal er in deze schikking ook een clausule moeten zitten waar Ferrari bekend op welke races ze de fuel flow sensor hebben verstoord. Ik vermoed namelijk dat de FIA een aantal concessies uit Ferrari heeft willen slepen omtrent zaken zoals: betalingen, budget cap, veto, technische reglementen en de officieel aangekondigde technische hulp.

Dat is leuk voor de FIA, maar RBR zal het op deze manier denk ik niet accepteren. Gaan die over tot procederen en zijn ze succesvol, dan zie ik het eigenlijk wel gebeuren dat Ferrari een diskwalificatie van tenminste de GP van België tot die van de VS zal ontvangen. Met al die resulteren geschrapt eindigt Ferrari het 2019 seizoen zonder overwinningen, heeft Leclerc niks gewonnen, is bijna al zijn poles kwijt en Vettel verliest zijn Singapore overwinning ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 09:27
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:32:

Maar klopt mijn hypothese, dan zal er in deze schikking ook een clausule moeten zitten waar Ferrari bekend op welke races ze de fuel flow sensor hebben verstoord. Ik vermoed namelijk dat de FIA een aantal concessies uit Ferrari heeft willen slepen omtrent zaken zoals: betalingen, budget cap, veto, technische reglementen en de officieel aangekondigde technische hulp.

Dat is leuk voor de FIA, maar RBR zal het op deze manier denk ik niet accepteren. Gaan die over tot procederen en zijn ze succesvol, dan zie ik het eigenlijk wel gebeuren dat Ferrari een diskwalificatie van tenminste de GP van België tot die van de VS zal ontvangen. Met al die resulteren geschrapt eindigt Ferrari het 2019 seizoen zonder overwinningen, heeft Leclerc niks gewonnen, is bijna al zijn poles kwijt en Vettel verliest zijn Singapore overwinning ook.
Lastig. Enige wat bewezen kan zijn is dat het technisch mogelijk is geweest voor ze om de fuel flow te verstoren. Bewijzen dat ze het gedaan hebben en er voordeel uit behaalt hebben is een 2-de.

Red Bull gaat niet procederen. Als je daaraan begint dan weet je dat het een keer als een boemerang terugkomt. Iedereen weet dat zij het hebben aangezwengeld. Daarnaast betreft het niet alleen Ferrari. Elk ander team met een ferrari motor had hiervan kunnen profiteren. Ga je dan Haas en Alfa ook diskwalificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

D-dark schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:39:
[...]

Lastig. Enige wat bewezen kan zijn is dat het technisch mogelijk is geweest voor ze om de fuel flow te verstoren. Bewijzen dat ze het gedaan hebben en er voordeel uit behaalt hebben is een 2-de.
En kennelijk was Ferrari gedwongen om een schikking te treffen hierover. Er is wel wat meer bewezen dan. ;)
Red Bull gaat niet procederen. Als je daaraan begint dan weet je dat het een keer als een boemerang terugkomt. Iedereen weet dat zij het hebben aangezwengeld. Daarnaast betreft het niet alleen Ferrari. Elk ander team met een ferrari motor had hiervan kunnen profiteren. Ga je dan Haas en Alfa ook diskwalificeren.
Haas en Alfa hadden het systeem niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ok.. 10 episodes Drive to Survive 2

Die ga ik mooi uitsmeren tot aan Australië.. elke dag eentje, en soms een dag pauze (y) :7

Dan val je ook niet in zo'n F1 gat 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Zou wel meer willen weten over de schikking. Leclerc heeft nu onterecht een groot aantal poles op zijn naam staan en Ferrari de nodige punten, overwinningen, etc.

Zijn er ook situaties uit het verleden dat "vals spelen" tot schrappen uit de scores heeft geleid? Denk aan Armstrong en de Tour de France.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 08:47
poor Leno schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:54:
Ok.. 10 episodes Drive to Survive 2

Die ga ik mooi uitsmeren tot aan Australië.. elke dag eentje, en soms een dag pauze (y) :7

Dan val je ook niet in zo'n F1 gat 8)
Was ook mijn streven maar helaas, vannacht ziek dus vandaag rustig aan gedaan en 3 afleveringen al gekeken :+ Dan maar daarna nog wat races van 2019 kijken, moet Duitsland nog steeds kijken (wij zaten op de tribune, dus niets gemist, maar is toch anders dan de race op tv).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Woudloper schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:19:
Zou wel meer willen weten over de schikking. Leclerc heeft nu onterecht een groot aantal poles op zijn naam staan en Ferrari de nodige punten, overwinningen, etc.

Zijn er ook situaties uit het verleden dat "vals spelen" tot schrappen uit de scores heeft geleid? Denk aan Armstrong en de Tour de France.
deze dus

[ Voor 19% gewijzigd door onsgeluk op 28-02-2020 20:29 ]

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
Woudloper schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:19:

Meest recent: Renault in Japan 2019 met hun automatische rembalans. Daarnaast las ik laatst nog iets (hier op Tweakers dacht ik) over McLaren's spygate in 2007, misschien interessant om op te zoeken :Y
@onsgeluk was duidelijk eerder, excusez-moi :X

[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 28-02-2020 20:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
NLDViane schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:38:
[...]

Meest recent: Renault in Japan 2019 met hun automatische rembalans. Daarnaast las ik laatst nog iets (hier op Tweakers dacht ik) over McLaren's spygate in 2007, misschien interessant om op te zoeken :Y
Renault was een race, McLaren was het hele seizoen. En qua races zijn er nog wel meer geweest. Beide Alfa's in Hockenheim dit jaar i.v.m. verkeerd ingestelde koppeling, bij beide auto's. Monza 2018 is meen Grosjean gediskwalificeerd omdat Haas de vloer niet op tijd had aangepast (op basis van een opheldering van de FIA + termijn om te fixen niet snel genoeg gedaan, GRO finisht in de punten, Renault tekent (nogmaals) protest aan en krijgt DSQ, Magnussen finishte buiten de punten en heeft Renault geen protest tegen aangetekend en is niet geschrapt).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 00:48
Volgens AMuS heeft Ferrari een groot aantal veranderingen moeten doorvoeren.
But Ferrari may pay the price on the racetrack this year. A completely new engine had to be built in Maranello over the winter. Even the turbocharger and the energy recovery system were affected. According to figures, this new engine has significantly less power than the old one and is one of the reasons for the disappointing top speed on the straights.
  • FIA zou een motor van Ferrari in beslag hebben genomen
  • Nieuwe ICE
  • Nieuwe turbo
  • Nieuwe ERS
  • Nieuwe motor minder krachtig dan 2019-model
https://www.auto-motor-un...mitteilung-ferrari-motor/

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 28-02-2020 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[edit] wat hier eerder al gelinkt is dus ;)

[ Voor 106% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2020 21:25 . Reden: dubbel ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-10 13:44
Zou mooi zijn als ze geen podium halen hierdoor. Is de LEC ook meteen weer met beide beentjes op de grond. Dat hebben ze wel verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

hardware-lover schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:23:
[edit] wat hier eerder al gelinkt is dus ;)
Echt bizar. Als dat allemaal klopt komen ze echt veel te makkelijk weg. Die overwinningen en poles moeten geschrapt worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
Ik ga er vanuit dat ze ook al trucjes in 2018 toepasten. Toen waren er ook al geruchten van rare acceleratielijnen op de GPS data op de rechte stukken. Dat zou betekenen dat ze een eind zijn terug geworpen in de ontwikkeling.

Het feit dat RP op racepace gelijk lijkt te zijn met Ferrari zegt genoeg. Dat is een kopie van een 2018 wagen. Ofwel een kopie kan nooit zo goed zijn als het origineel waar veel meer budget in is gestoken. Daarnaast is het een paar maanden verder in de ontwikkeling.

Ik zie dit seizoen somber in voor onze rode rakkers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NotSoSteady schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:21:
Volgens AMuS heeft Ferrari een groot aantal veranderingen moeten doorvoeren.
[...]
  • FIA zou een motor van Ferrari in beslag hebben genomen
  • Nieuwe ICE
  • Nieuwe turbo
  • Nieuwe ERS
  • Nieuwe motor minder krachtig dan 2019-model
https://www.auto-motor-un...mitteilung-ferrari-motor/
En als ze daar de tijd voor hebben gehad dan zou het "bedrog" al veel langer bekend moeten zijn.

Als ze diverse keren gesjoemeld hebben met de brandstof-opgave voor de race (geen idee hoe vaak dit gechecked werd voor de race), en daarnaast een methode hadden om de extra brandstof "ongezien" te gebruiken, dan zou het beschamend zijn dat er niet meer naar buiten wordt gebracht dan wat we nu te horen hebben gekregen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-10 05:02
De Tyrrells zijn gebanned in 1985 voor het hele seizoen doordat ze aan het einde van de race de wagen vol gooiden met loden balletjes, waren dus onder het minimum gewicht tijdens het grootste gedeelte van de race. Zij raakten hun punten over dat seizoen kwijt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:31
Bizar.....als er zo veel onderdelen voor zijn aangepast kan je ook niet meer spreken van een foutje of verkeerde interpretatie van de regels. Dat is gewoon frauderen. Opvallend is vooral de FIA zijn rol in deze zaak. Hoezo is de motor niet veel eerder afgekeurd bij keuringen? Waarom het nu naar buiten brengen? Ze doen wel erg hun best om Ferrari te helpen. Leuk dat ze nu gaan betalen voor een of ander kul onderzoek, maar dat word indirect door de FOM betaald door de illegaal verkregen punten. Andere teams zijn tijdens het seizoen zelfs veel harder benadeeld. Ze hadden de onderdelen zelfs al in November in beslag genomen.

Ik hoop dat een van de teams er nog een claim achteraan stuurt, want anders zal dit gewoon via een achterkamertje van tafel worden geveegd (zoals nu geprobeerd).

EDIT: Zou Olav straks met dit soort artikelen verhaal gaan halen? https://www.gpblog.com/en...w-stupid-rumours-are.html

[ Voor 10% gewijzigd door BlackMonkey op 28-02-2020 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Razorbite schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:38:
Ik ga er vanuit dat ze ook al trucjes in 2018 toepasten. Toen waren er ook al geruchten van rare acceleratielijnen op de GPS data op de rechte stukken. Dat zou betekenen dat ze een eind zijn terug geworpen in de ontwikkeling.
In 2018 gingen volgens mij die geruchten over de gesplitste accu? Iedereen heeft 1 grote accu en Ferrari zou toen 2 kleinere gehad hebben. Daardoor zouden ze toen ook al wat harder de bochten uit kunnen accelereren. FIA heeft vervolgens ook extra sensoren geplaatst om het verbruik in de gaten te houden.

Gezien ze nu ook schijnbaar nieuwe ERS hebben moeten bouwen zou het mij niks verbazen als dat daarmee samen hangt en ze in 2018 dus ook al iets illegaals deden op dat gebied en dat vast en zeker gedurende 2019 ook zijn blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
BlackMonkey schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:55:
Hoezo is de motor niet veel eerder afgekeurd bij keuringen?
Lijkt mij vrij simpel. De FIA doet eigenlijk vrij weinig. In het race weekend zal de FIA voornamelijk dingen meten (weging, "monitoren" fuel flow, ...). Maar de FIA gaat echt niet elk weekend elke auto aan de volledige keuring onderwerpen. In 99% van de gevallen komt het er dan ook op neer dat een ander team protest moet indienen waarna de FIA pas gaat onderzoeken*. Daarnaast vraag ik me ook af in hoeverre de FIA überhaupt weet hoe de motoren werken. Iets als 6 cilinders van 1.6L valt natuurlijk vrij makkelijk te controleren. Maar de volledige werking van de motor, incl. alle elektronica die erbij hoort, en dan nog eens "randapparatuur" zoals brandstofpomp etc... Ik vraag mij af in hoeverre de FIA überhaupt de kennis heeft om dat allemaal te controleren en keuren. Laat staan voor elk team "zonder reden". Het zou mij dan ook niks verbazen als de FIA in dit geval externe partijen heeft moeten inschakelen om echt elk detail te achterhalen, als ze zover gezocht hebben. Want de FIA zal er, lijkt mij, de kennis niet voor hebben, in huis.

* Zie Renault in Suzuka. Racing Point heeft toen een hele stapel papier bij stewards neergelegd van "wij denken dat Renault dit doet en volgens ons mag dit niet".
Of met Haas in Monza 2018. Renault had voor de zomerstop om opheldering gevraagd van een bepaalde regel m.b.t. de vorm van de vloer. FIA komt met opheldering en een "vanaf Monza mag dit niet (meer)". De FIA zal toen vast en zeker geweten hebben dat Haas nog steeds de oude vloer gebruikte, en anders hadden ze het natuurlijk vrij makkelijk kunnen controleren. Maar Renault moest een protest indienen, wat ze alleen tegen Grosjean hebben gedaan (die finishte in de punten) en GRO krijgt een DSQ. Maar Magnussen, die buiten de punten finishte, wordt niks mee gedaan. Dat terwijl het waarschijnlijk dus letterlijk 5 minuten werk is om ook de vloer van MAG even na te kijken of die wel aan de regels voldoet, of op z'n minst aan dat ene opgehelderde punt voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoe legaal zouden de klanten motoren zijn geweest als er zoveel aangepast moet worden. En in hoeverre zijn de klantenteams verantwoordelijk voor eventuele overtredingen van de motor leverancier?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ankona schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:09:
Hoe legaal zouden de klanten motoren zijn geweest als er zoveel aangepast moet worden.
Niet. Want volgens de regels moesten klanten altijd al dezelfde hardware krijgen, en sinds 2017? 2018? moeten klanten ook dezelfde software krijgen (als in: engine mappings). Enige "ding" is dat of klanten alsnog niet worden "gewezen" op bepaalde engine mappins*, of dat de motor / mappings / ... op een bepaalde manier samenwerken met de rest van de auto waardoor het voor de klanten niet werkt. Plus dat het in dit geval dan waarschijnlijk iets was met "dikke kabel langs de sensor". Klanten zullen die kabel niet zo hebben liggen.

* Zie Lotus een aantal jaren terug. Reden met Mercedes motoren, een van de Lotussen reed voor Mercedes op een gunstige positie (voor een Ferrari of Red Bull) en ineens kregen ze van Mercedes engineer (klanten hebben altijd wel medewerkers van de leverancier in hun team) te horen om engine mode X te gebruiken, terwijl ze bij Lotus niet eens wist dat die engine mode bestond.
En in hoeverre zijn de klantenteams verantwoordelijk voor eventuele overtredingen van de motor leverancier?
Da's an zich een goede. Gezien de klanten er geen controle over hebben, ook doordat er dus engineers van de leveranciers in het team zitten die monitoring (& "aansturing") doen, hoeft de klant er niet perse van te weten. Lijkt mij ook van niet, waarom zou je een klant informeren over "we hebben een shady trucje ingebouwd. Kans neemt dan alleen maar toe dat het uitlekt. Maar tegelijkertijd kunnen die illegale dingen wel hebben bijgedragen aan hogere finish posities en dus meer punten en hogere stand in het kampioenschap.
Maar lijkt mij dat dan eerst moet blijken dat de klanten echt 100% de beschikking hadden over die illegale dingen ("ook de kabel langs de sensor hadden liggen" bv) en liefst dat ze ook zijn toegepast. Want "het Ferrari trucje" leek wel gekoppeld te zijn aan engine modes, die klanten waarschijnlijk niet konden of mochten gebruiken.
Pagina: 1 ... 32 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport