Toch wel weer mooi en typisch dat Alfa bij de opening in het neusje, de vorm van een klassieke Alfa scudetto heeft aangehouden

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Leclerc had dit niet meegekregen dan?Maasluip schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:16:
[...]
Alle nr 1 drivers lopen rechts, voor de kijker links.
Revive the guild!
Iedereen draagt de helm rechts behalve het Williams team...Homeland schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:50:
Ricciardo heeft wel een heftige helm voor dit jaar, compleet paars/roze?
"When you grow up your heart dies"
[ Voor 96% gewijzigd door monster944 op 19-02-2020 11:52 ]
Live your life to the Max 1.
Ik kwam meteen op de voorpagina van YouTube al een link tegen naar de stream, meer dan 14k kijkers en werkt al uren lang.
Klopt, ik durfde de link niet te posten. Geen idee of het illegaal is. Vandaar de edit.Homeland schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:53:
[...]
Ik kwam meteen op de voorpagina van YouTube al een link tegen naar de stream, meer dan 14k kijkers en werkt al uren lang.
Live your life to the Max 1.
Gelukkig had ik de pagina niet gerefreshed dus ik heb de link nog kunnen klikken, thnxmonster944 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:07:
[...]
Klopt, ik durfde de link niet te posten. Geen idee of het illegaal is. Vandaar de edit.
Zou Renault hier geen problemen mee gaan krijgen? Dit lijkt mij niet veilig....
Ik kan het 123 niet vinden maar ze trekken een lijn van t begin van de halo naar de rolhoop en zolang je daaronder zit met je helm mag je rijden.Raikkonen_WC schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:49:
[...]
I served in a company of heroes.
Hij reed gewoon over een drempel (tikte iemand van achter aan)waardoor hij omhoog schoot.
Valt wel mee hoorRaikkonen_WC schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:49:
[...]
Mwah:
WATCH: Super slow-mo and zoomed footage as Alonso's car bounces off the halo on Leclerc's car. Thank goodness it was on the car!#SkyF1 #F1 #BelgianGP #Halo pic.twitter.com/pr2lMo6HsY
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) 26 augustus 2018
[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-02-2020 13:27 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Het zou helemaal chique zijn als ze het alleen al doen voor een stukje heritage en niet zozeer performancepoor Leno schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:22:
Toch wel weer mooi en typisch dat Alfa bij de opening in het neusje, de vorm van een klassieke Alfa scudetto heeft aangehouden![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Precies dit, ik zat ook aan deze ongelukken te denken... Daarvoor zit hij toch echt wel te hoog.... Lijkt mij....Illegal_Alien schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:24:
[...]
Mwah:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Twitter]
Denk dat hij dan toch wel hoofdpijn krijgt![]()
Bronnen: https://www.skysports.com...rles-leclerc-avoid-injury / https://www.autoblog.com/...Ewl0CTV939ayCRJoa0P3Hrvav
Volgens mij is de vorm ook echt wel gekozen voor de heritage hoor, niet voor de performance.. anders zou t wel heel toevallig zijnCranzai schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:38:
[...]
Het zou helemaal chique zijn als ze het alleen al doen voor een stukje heritage en niet zozeer performance![]()
Bijv merc die nu ineens zo'n sterretje op de neus monteert![]()
Jaaaa! Briljant!poor Leno schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:41:
[...]
Volgens mij is de vorm ook echt wel gekozen voor de heritage hoor, niet voor de performance.. anders zou t wel heel toevallig zijn
Wat wel cool zou zijn is als ze de opening in een chrome randje zouden doen ipv zwart haha.. zal ze eens mailen
"Beste Alfa Romeo,poor Leno schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:41:
[...]
Volgens mij is de vorm ook echt wel gekozen voor de heritage hoor, niet voor de performance.. anders zou t wel heel toevallig zijn
Wat wel cool zou zijn is als ze de opening in een chrome randje zouden doen ipv zwart haha.. zal ze eens mailen
[ Voor 5% gewijzigd door Raikkonen_WC op 19-02-2020 13:58 ]
VertalingMercedes-Teamchef Toto Wolff hat angedeutet, dass es da sicherlich Ausstiegsklauseln gibt.
Da gibt es welche – aber solange wir einen wettbewerbsfähigen Motor haben, muss er bei uns fahren.
Wie ist das definiert?
Der Abstand des Motors darf zur Spitze maximal zwei Zehntelsekunden betragen.
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft aangegeven dat er zeker ontsnappingsclausules zijn.
Er zijn er een paar - maar zolang we een concurrerende motor hebben, moet hij met ons mee rijden.
Hoe is dat gedefinieerd?
De afstand tussen de motoren is maximaal twee tienden van een seconde.
Canada is ook half stratencircuitFastFred schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:59:
Zeg, ik zit zo eens even naar het eerste halfjaar van de F1 kalender te kijken. We zeggen hier wel eens dat zelfs na de wintertests Australië niet veel representatiefs zegt over de rest van het jaar omdat het een stratencircuit is.
Maar het gaat nog veel verder, Bahrein wordt de race in het donker verreden dus ook uitzondering. Daarna komt Vietnam, nieuw circuit dus we weten nog steeds niet waar iedereen staat ten opzichte van elkaar. China daarna gaat niet door. Daarna komt Zandvoort maar daar is al 35 jaar lang geen F1 race geweest, daarna heb je Barcelona en daar rijden we nu ook dus zegt nog niet heel veel. Na Spanje komt Monaco en Baku, dus nog steeds geen betrouwbare maatstaaf.
Eigenlijk weten we 14 juni in Canada pas waar de teams staan ten opzichte van elkaar
[ Voor 3% gewijzigd door basvn op 19-02-2020 14:05 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[F1 2020] TestdagenJimmy J. schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:19:
Verstappen spint en vernielt een setje banden.
Hahahah nice. Ja ik ben wel zo iemandRaikkonen_WC schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:55:
[...]
"Beste Alfa Romeo,
Ik ben een groot van jullie merk, ik adem en leef Alfa.
Zouden jullie voor mij, als grootste fan en liefhebber van jullie merk, asjeblieft een chrome randje bij jullie luchtinlaat op de F1 auto willen toevoegen. Daarmee zouden jullie mij dolgelukkig maken!
Lieve Alfa groetjes
Poor Leno"
Ik denk dat ze dan wel luisteren![]()
Even zonder gekheid, zou wel echt tof zijn ja, ik houd ook van dit soort details!
Dat denk ik ookRaikkonen_WC schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:11:
Ik vermoed dat we tijdens de laatste race echt weten hoe het zit, en wie Wereldkampioen word
Waarschijnlijk weer na 8 races ofzo alRaikkonen_WC schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:11:
Ik vermoed dat we tijdens de laatste race echt weten hoe het zit, en wie Wereldkampioen word
Is alleen met de testdagen. Vanwege Kobe BryantJacco Rens schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:19:
Ai, ai, ai. Die helm van Daniel.
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Dat zou gaaf zijn. Afgelopen jaren was dit al een paar races vóór het einde vh seizoen bekend.Raikkonen_WC schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:11:
Exact expert nodig?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
[F1 2020] Testdagenstreamnl schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 07:43:
Normaal lees ik de nieuwe berichten van dit topic tijdens mijn ontbijt.
Maar vanochtend... geen nieuwe berichten. Geen nieuwe foto’s. Geen nieuwe filmpjes. Niets. Dit topic stond zelfs op pagina 2 bij mijn bookmark. Ik begon bijna te twijfelen of er inmiddels een deeltje 2 was wat ik dan gemist heb.
Bizar.
Zijn we zo erg onder de indruk van de eerste testdag?
https://untappd.com/user/OzzBier
[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 20-02-2020 08:10 ]
Is ie ook niet, volgens Sky Sports en Wikipedia is ie 1.86m, even lang als AlbonDrwho1 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:34:
Wist niet dat Ocon 1.94m was tot ik het hier onlangs ergens las.
Ik vraag me vooral af of zijn zicht niet beperkter is doordat hij op ooghoogte meer op het brede stuk van de halo kijkt ipv de dunne onderkant.
Eigenlijk zou het veel leuker zijn om al een wedstrijd te hebben voor de eerste tests. Zal wat vreemd voelen om te racen met concepten die niet getest zijn maar wel lekker verrassend en verplicht meteen met de billen bloot.Homeland schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:35:
Omdat eigenlijk de testdagen niets zeggen... Enige dat je er uit kan afleiden is dat alle teams een werkende auto hebben en het team met de meeste rondes heeft de meeste data binnen gehaald.
alles kan off-topic
Ja en dan allemaal spontaan crashen omdat niemand zn auto nog goed aanvoelt en afgesteld heeftAnkona schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:01:
[...]
Eigenlijk zou het veel leuker zijn om al een wedstrijd te hebben voor de eerste tests. Zal wat vreemd voelen om te racen met concepten die niet getest zijn maar wel lekker verrassend en verplicht meteen met de billen bloot.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
[ Voor 43% gewijzigd door Chiron op 20-02-2020 09:53 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ja, dat klopt. Er zal geen race gehouden worden in die periode zover nu bekend is.Lasmibalsingh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:59:
Begrijp ik het zo goed dat met het wegvallen van de Chinese GP er straks een maand tussen de derde (Vietnam) en vierde (Nederland) GP zit? Er rust dan wel een onwijs hoge hype gehalte op Zandvoort om waar te maken.
Tuurlijk zegt het wel wat. Na de eerste testweek vorig jaar kon je in ieder geval met zekerheid zeggen dat Williams het volledig verprutst had.Homeland schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:35:
Omdat eigenlijk de testdagen niets zeggen... Enige dat je er uit kan afleiden is dat alle teams een werkende auto hebben en het team met de meeste rondes heeft de meeste data binnen gehaald.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dit zijn de banden waaruit de teams kunnen kiezen. Want van de 5 compounds zijn er per weekend maar 3 beschikbaar.
Ah zo, op die fiets F1 autoRobertMe schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:41:
[...]
Dit zijn de banden waaruit de teams kunnen kiezen. Want van de 5 compounds zijn er per weekend maar 3 beschikbaar.
https://f1manager.info/ranking/4605
[ Voor 79% gewijzigd door Ari Gold op 20-02-2020 11:58 ]
Ik zag het voorbij komen. Het is echter niet de camber, maar de toe. Camber is dat de hoek van de wielen tov een horizontale as bewegen, maar dit is tov een verticale as. Als je toe-in instelt, gaat de voorkant van de band meer naar binnen staan, waardoor je iets makkelijker de bocht in gaat. Maar omdat het contactoppervlak van de band dan niet meer loodrecht op de rijrichting staat, slijt je band iets harder. Daarom is het voordelig om dat alleen even te hebben bij een bocht en daarna weer recht.powah33 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:55:
Lewis die zijn camber veranderd door aan zijn stuurtje te trekken.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
https://f1manager.info/ranking/4605
Ja, maar waarom nu al de banden van Baku melden wat de 7e race is en als de andere banden ook niet gemeld zijn?RobertMe schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:41:
[...]
Signatures zijn voor boomers.
De banden voor de eerste 4 (eigenlijk dus 3) zijn wel gemeld:Maasluip schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:06:
[...]
Ja, maar waarom nu al de banden van Baku melden wat de 7e race is en als de andere banden ook niet gemeld zijn?
standaard schijnt het toe-out te zijn. om te zorgen dat de achterwielen niet meteen de volle druk krijgen oidmphilipp schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:59:
[...]
Ik zag het voorbij komen. Het is echter niet de camber, maar de toe. Camber is dat de hoek van de wielen tov een horizontale as bewegen, maar dit is tov een verticale as. Als je toe-in instelt, gaat de voorkant van de band meer naar binnen staan, waardoor je iets makkelijker de bocht in gaat. Maar omdat het contactoppervlak van de band dan niet meer loodrecht op de rijrichting staat, slijt je band iets harder. Daarom is het voordelig om dat alleen even te hebben bij een bocht en daarna weer recht.
Is waarschijnlijk weer een truuk die in de marge iets oplevert. Het laat je de race niet persé winnen, maar de auto is weer iets makkelijker te rijden en af te stellen. Minder compromis, consistenter. Maar qua rondetijden op zichzelf waarschijnlijk te verwaarlozen. In combinatie met alle andere verbeteringen en vernieuwingen is het natuurlijk wel een flinke verbetering.
Ze zullen wel een stint doen mét en zonder de truuk om te zien wat je er precies mee wint. Het is uiteindelijk ook weer een extra ding dat kapot kan gaan en als het 0,0001 per ronde oplevert, kun je het net zo goed thuis laten.
ik vind dit niet in het verkeerde topic. Het is iets dat bij de pre season testing is gezien, maar maakt deel uit van de nieuwe auto. Anders mogen we ook niet meer over Latifi praten. Laten we ophouden met die onzin.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ik vind het allemaal vreselijk interessant, die wielophanging/vering geometrie, maar best ingewikkeld en moeilijk te doorgronden. Ja, als ik het lees en er een schema bij zie snap ik het wel. Maar je bent hier niet dagelijks mee bezig, dus het zakt gauw weg. Ik luister vanavond wel naar de diverse deskundologen op Youtube wat zij ervan denken.Snowhite0901 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:55:
[...]
standaard schijnt het toe-out te zijn. om te zorgen dat de achterwielen niet meteen de volle druk krijgen oid
Gaat er niet over ze ze Europees zijn of niet, maar of ze aangemerkt zijn als 'fly-away' races uiteraardDeKaerften schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:55:
De banden voor Nederland en Spanje zijn nog niet gemeld, omdat voor Europese races dit minder ver van te voren gemeld hoeft te worden. Baku wordt (nu) dus als buiten Europa gezien (waar het de eerste keer nog de Europese GP was).
Ik vermoed dat al deze info (inclusief hoeveel weken van te voren) ook in de startpost staat...
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 20-02-2020 14:14 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nou, misschien werkt het dan perfect samen met hun nieuwe achter-ophanging.. mooi 1-2tjeSnowhite0901 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:55:
[...]
standaard schijnt het toe-out te zijn. om te zorgen dat de achterwielen niet meteen de volle druk krijgen oid
Wat nu "onduidelijk" is vwb regelgeving kan, door een draai aan diezelfde regels, snel legaal/illegaal bestempeld kan worden. Als het veel zou kunnen brengen tijdens de race dan is het 2020 WK op voorhand al beslist.mphilipp schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:19:
Scarbs heeft alweer een tekening geproduceert, wat eea duidelijker maakt:
[Afbeelding]
En het lijkt me vrij duidelijk dat Mercedes zelf in ieder geval ervan overtuigd is dat het legaal is. Zij hebben ook advocaten en deskundigen die de regels helemaal snappen en kijken of het zou mogen. Je gaat dit systeem niet ontwikkelen als je ernstig twijfelt. Vroeg of laat ziet iemand het en moet je het er toch vanaf slopen. En als het later is, na 1 of meer races, is het niet goed voor het imago. Niemand wil kampioen worden in de sfeer van vals spel (oke, behalve Ferrari dan...)
Testing, one, two ...
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Verwijderd
Kijk even naar de eerder genoemde link. Daar kan je alles instellen wat je wilt qua notificaties http://www.f1calendar.com/miicker schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 00:33:
Op internet kun je op veel punten de kalender in je google agenda zetten, maar weet iemand of het ook mogelijk is om alleen de races er in te zetten? De vrije trainingen en kwalificaties hoef ik er niet in te hebben staan namelijk.
Knelt zo'n aluhoedje niet heel erg na een tijdje?Bart-Willem schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:08:
Eens even denken:
- geruchten dat Mercedes gaat vertrekken (want concurrentie komt te dichtbij)
- vervolgens via achterkamertjespolitiek dat idiote stuursysteem laten goedkeuren door de Fia
- en daarna alle geruchten over vertrek ontkennen, nadat de Fia zijn zegen voor dat stuursysteem gegeven heeft.
Binnen de F1 is gezonde argwaan wel aan te bevelen. Niks is wat het lijkt te zijn.mphilipp schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:22:
[...]
Knelt zo'n aluhoedje niet heel erg na een tijdje?
"When you grow up your heart dies"
Je vergeet nog dat ze het wel voor 2021 verbieden waardoor het voor de andere teams een stuk minder aantrekkelijk is om het zelf ook te gaan ontwikkelen.Bart-Willem schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:08:
Eens even denken:
- geruchten dat Mercedes gaat vertrekken (want concurrentie komt te dichtbij)
- vervolgens via achterkamertjespolitiek dat idiote stuursysteem laten goedkeuren door de Fia
- en daarna alle geruchten over vertrek ontkennen, nadat de Fia zijn zegen voor dat stuursysteem gegeven heeft.
Wordt een leuk seizoen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Nouja, openlijk heel transparant laten zien...sanderb schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:30:
Zonder gekheid: welke achterkamertjes politiek? Ze hebben juist openlijk in de eerste test week heel transparant dit laten zien. Ze dwingen daarmee juist een besluit of discussie af.
Achterkamertjespolitiek: het is een half jaar terug gekeurd door de Fia en goed bevonden. Mercedes wist dus al (meer dan) een half jaar dat ze met dit systeem konden gaan rijden. Aangezien het kennelijk in het diepste geheim met de Fia besproken is, is het achterkamertjespolitiek. Waarom denk je dat alle teams (behalve Mercedes) echt not-amused zijn?sanderb schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:30:
[...]
Je vergeet nog dat ze het wel voor 2021 verbieden waardoor het voor de andere teams een stuk minder aantrekkelijk is om het zelf ook te gaan ontwikkelen.![]()
Zonder gekheid: welke achterkamertjes politiek? Ze hebben juist openlijk in de eerste test week heel transparant dit laten zien. Ze dwingen daarmee juist een besluit of discussie af.
Het staat de andere teams vrij om met goede argumenten te komen waarom het niet volgens de regels zou zijn.
Wat mij betreft laat het meer zien dat Mercedes dure resources zet op de ontwikkeling van iets dat waarschijnlijk niet eens zo veel gaat opleveren. Dat betekent dat ze geen andere dingen in de pijplijn hebben die veel meer pijn kunnen doen.
Bovendien hebben we andere teams gezien die sneaky dingen deden vorig jaar met Renault en Ferrari waarbij het niet openlijk ging omdat ze wisten dat het niet reglementair was.
Dit is F1. Alles mag zolang de regels het toelaten...en volgens sommigen zelfs zolang je niet gepakt wordt.
En alle andere teams hadden al sinds oktober de mogelijkheid om de 2020 regels naast de 2021 regels te leggen en te zien dat er een verschil in zat waar wellicht winst te halen was.Bart-Willem schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:12:
[...]
Achterkamertjespolitiek: het is een half jaar terug gekeurd door de Fia en goed bevonden. Mercedes wist dus al (meer dan) een half jaar dat ze met dit systeem konden gaan rijden. Aangezien het kennelijk in het diepste geheim met de Fia besproken is, is het achterkamertjespolitiek. Waarom denk je dat alle teams (behalve Mercedes) echt not-amused zijn?
De FIA was er al lang van op de hoogte. Dat is de normale route als je zoiets doet. Je gaat echt niet een of andere complex systeem ontwikkelen als je weet dat het verboden wordt. Wij zien het misschien niet meteen, maar je moet van alles laten zien aan de FIA en dit zouden ze in no time door hebben. De nieuwe reglementen voor 2021 die eind vorig jaar zijn gepubliceerd, blijken nu 'ineens' een regel te hebben waarmee dit volgend seizoen verboden is.RobertMe schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:53:
[...]
Mercedes heeft dan twee opties: of alles ontkennen, terwijl elk team al 50 herhalingen heeft gezien en FOM er een animatie/overlay bij heeft gemaakt; of open kaart spelen en, precies zoals Allison deed, heel trots praten over je kindje.
Dat heeft niks te maken met achterkamertjespolitiek maar gewoon hoe het werkt. Als een team iets bedenkt kunnen ze het of inbouwen en hopen dat het mag of niemand het vind; of naar de FIA gaan met een "luister, wij willen dit en dit doen, mag dat?". En als de FIA het goedkeurt hoor je er niks van. Keurt de FIA het af heb je kans dat er een clarification komt (zie Ferrari gate. Red Bull vraagt "mogen we een dikke kabel langs de fuel flow sensor leggen?" En FIA komt met een officiële/publieke opheldering van "Nee, je mag geen dikke kabel langs de fuel flow sensor leggen"). Dat is gewoon hoe de FIA altijd gewerkt heeft.Bart-Willem schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:12:
[...]
Achterkamertjespolitiek: het is een half jaar terug gekeurd door de Fia en goed bevonden. Mercedes wist dus al (meer dan) een half jaar dat ze met dit systeem konden gaan rijden. Aangezien het kennelijk in het diepste geheim met de Fia besproken is, is het achterkamertjespolitiek. Waarom denk je dat alle teams (behalve Mercedes) echt not-amused zijn?
Dat verbod in 2021 is toch pas vanaf vandaag (of gisteren) ingesteld?MikeyMan schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:15:
[...]
En alle andere teams hadden al sinds oktober de mogelijkheid om de 2020 regels naast de 2021 regels te leggen en te zien dat er een verschil in zat waar wellicht winst te halen was.
Nee, de regels van 2021 waren al vanaf oktober bekend. En daar is de aanscherping al in opgenomen. Ik heb het niet goed kunnen horen tijdens de test-uitzending, maar er werd volgens mij zelfs gesuggereerd dat Ross Brawn het zelf bedacht en op voorhand verboden had.Bart-Willem schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:33:
[...]
Dat verbod in 2021 is toch pas vanaf vandaag (of gisteren) ingesteld?
Drie dingen: Waarom denk je dat dit ze een enorm voordeel gaat geven? Waarom denk je dat de andere teams not-amused zijn (en 2a: Denk je echt dat ze hier eerlijk over zouden zijn)? En hoe kom je erbij dat dit al een half jaar geleden goed gekeurd is door de FIA? Ik mis nogal wat bronnen in je beweringenBart-Willem schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:12:
[...]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik heb het niet kunnen vinden. Enlighten meBart-Willem schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:07:
Dat van half jaar geleden staat op elke F1-nieuwssite?
Googlen is niet zo moeilijk, wel?naitsoezn schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:41:
[...]
Ik heb het niet kunnen vinden. Enlighten me
Precies wat ik al dacht: Geen referentie naar een half jaar dat de FIA het al zou weten.Bart-Willem schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:49:
[...]
Googlen is niet zo moeilijk, wel?
Kennelijk is het zelfs al meer dan een jaar oud: https://www.autosport.com...t-das-for-nearly-one-year
[ Voor 22% gewijzigd door naitsoezn op 21-02-2020 20:17 ]
Wat verwacht je dan? Alle (!!) teams kunnen en vele zullen voorstellen aan de FIA voorleggen.Bart-Willem schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:12:
[...]
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Zoals verwacht, het lijkt een sterk pakket vanaf het begin. Eén waarmee ze vanaf het begin mee kunnen doen om de prijzen.Razorbite schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:31:
Hoe vinden we dat Red Bull tot nu toe voor de dag komt?
Waarschijnlijk naar aanleiding van de vraag van Mercedes of DAS legaal was.MikeyMan schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:34:
[...]
Nee, de regels van 2021 waren al vanaf oktober bekend. En daar is de aanscherping al in opgenomen. Ik heb het niet goed kunnen horen tijdens de test-uitzending, maar er werd volgens mij zelfs gesuggereerd dat Ross Brawn het zelf bedacht en op voorhand verboden had.
Maar dat kan ook gekeuvel van de reporters geweest zijn.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Prima wel. Auto lijkt snel en stabiel, maar wel nerveus aan de achterkant, dus benieuwd hoe hard Albon er mee kan. Aanpassingen aan de voorkant lijken veel te brengen (neus, ophanging, splitter) en de rest maakt het af. Denk ook dat ze heel dicht op Mercedes zitten, zeker binnen een halve tel.Razorbite schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:31:
Hoe vinden we dat Red Bull tot nu toe voor de dag komt?
Geloof dat Kravitz het gisteren ook ergens zei, in veel comments op nieuwsartikelen wordt het ook gemeld dat het gemeld zou zijn. Voor de rest: Google it yourself, nu voelt het als een huiswerkopdracht waar je te lui voor bent.naitsoezn schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:12:
[...]
Precies wat ik al dacht: Geen referentie naar een half jaar dat de FIA het al zou weten.Merc was er zelf al een poosje mee bezig, zoiets ontwikkel je niet in één nachtje oid, da's heus geen rare claim maar de claim dat de FIA al een half jaar op de hoogte is en er in mee gaat heb ik nog steeds niet kunnen vinden.
Allison zei van de week letterlijk:Chiron schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:38:
Als de FIA het al expliciet verbiedt in de regels voor 2021 in oktober kan het niet anders dan dat Mercedes het al voor die tijd aan ze heeft voorgelegd.
Als het legaal is antwoorden ze alleen aan Mercedes dat het niet illegaal is en hoor je er verder niks over. Als het niet mag komen ze met een publieke verklaring, verbod of directive. Dat is gewoon de gebruikelijke gang van zaken.
https://www.formula1.com/...gDQ6cc20xUfhdZGT0ejB.html voordat mensen weer beginnen te piepen dat er perse een bronvermelding moet zijn."This isn’t news to the FIA, it’s something we’ve been talking to them [about] for some time. The rules are pretty clear about what’s permitted on steering systems and we’re pretty confident that it matches those requirements.”
[ Voor 15% gewijzigd door Bart-Willem op 21-02-2020 23:19 ]
Het concept blinkt uit in zijn eenvoud. Waarschijnlijk heb je gelijk en is het niet eens zo moeilijk om het mechanisch na te maken.MikeyMan schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:53:
@Bart-Willem ik blijf erbij, dit stelt technisch niet heel erg veel voor.. als het daadwerkelijk iets oplevert hebben Ferrari en red bull het volgende week ook.
Als de invloed in de simulator al te testen is, waarom maakt Mercedes het dan tijdens de testdagen openbaar en niet pas bij de eerste race? Ik ga er vanuit dat ze willen weten wat het hun in de praktijk gaat brengen, en wij gaan er niet eerder achter komen dan na de eerste of enkele eerste races.sanderb schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:14:
[...]
Het concept blinkt uit in zijn eenvoud. Waarschijnlijk heb je gelijk en is het niet eens zo moeilijk om het mechanisch na te maken.
Ik neem aan dat de andere teams dit sowieso zullen proberen op de simulator. Daar hoef je niets mechanisch voor aan te passen, maar kun je het ook op een andere manier simuleren.
In feite hoeven ze om het effect te meten niet meer te doen dan 1 knop op het stuur de virtuele toe te laten veranderen om na te doen wat het bij Merc doet?
Testing, one, two ...
Als RP en Ferrari aangeven dat het minstens een half jaar duurt om te implementeren en dat alle crashtests opnieuw gedaan moeten worden lijkt het toch niet zo simpel na te maken. Al kan het best dat het zo nagemaakt is maar dat de rest van de auto veel aanpassingen nodig heeft. Wat dus ook veel tijd kost.MikeyMan schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:53:
@Bart-Willem ik blijf erbij, dit stelt technisch niet heel erg veel voor.. als het daadwerkelijk iets oplevert hebben Ferrari en red bull het volgende week ook.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq