[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.067 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ankona schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:31:
[...]
Lijkt me een prima oplossing, daar zijn ze in elk geval een stuk verder wat betreft rijden voor tv en publiek.
Alsjeblief niet zeg. Wat een gedrochten waren dat met die zeilen. Het zijn F1 bolides, geen zeilschepen :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Ankona schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:31:
[...]

Lijkt me een prima oplossing, daar zijn ze in elk geval een stuk verder wat betreft rijden voor tv en publiek.
Verschrikkelijk lelijk. Er rijden maar 20 wagens rond met maar 10 verschillende livery's waarvan de ene een gele T-cam heeft en de andere een zwarte, hoe moeilijk is het dan om in de gaten te houden wie op welke positie rijdt. Het is nu niet zo dat er 45 wagens rondrijden met ieder een eigen livery zoals in Nascar. Het is geen rocket science om iedereen in de F1 uit elkaar te houden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het is geen modeshow, in bijna elke sport is het gebruikelijk dat (rug)nummers goed zichtbaar zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ankona schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:07:
Het is geen modeshow, in bijna elke sport is het gebruikelijk dat (rug)nummers goed zichtbaar zijn.
Dat voorbeeld is pas een modeshow. Kijken wie de mooiste veren heeft en achterlijk grote nummers. F1 is een Europese en beschaafde sport voor intelligente mensen. Dat de gemiddelde Amerikaan te dom is om 20 wagens uit elkaar te houden is hun probleem. Dan gooien ze er in de stream voor Amerika boven elke wagen maar virtuele Avatars in met naam en nummer van de coureur. Dat lukt ze nu al met reclameborden dus hoe moeilijk kan het zijn? :+

De smiley moet genoeg zijn naar mijn mening. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 14:52
sjaool schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:33:
[...]

Dat voorbeeld is pas een modeshow. Kijken wie de mooiste veren heeft en achterlijk grote nummers. F1 is een Europese en beschaafde sport voor intelligente mensen. Dat de gemiddelde Amerikaan te dom is om 20 wagens uit elkaar te houden is hun probleem. Dan gooien ze er in de stream voor Amerika boven elke wagen maar virtuele Avatars in met naam en nummer van de coureur. Dat lukt ze nu al met reclameborden dus hoe moeilijk kan het zijn? :+

* Jasphur krijgt South Park flashbacks

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Jasphur schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:43:
[...]

* Jasphur krijgt South Park flashbacks
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:58:
[...]
Verschrikkelijk lelijk. Er rijden maar 20 wagens rond met maar 10 verschillende livery's waarvan de ene een gele T-cam heeft en de andere een zwarte, hoe moeilijk is het dan om in de gaten te houden wie op welke positie rijdt. Het is nu niet zo dat er 45 wagens rondrijden met ieder een eigen livery zoals in Nascar. Het is geen rocket science om iedereen in de F1 uit elkaar te houden.
Precies dit. En aan de linkerzijde staat een kolom in beeld waarin de volgorde ook nog eens zichtbaar is.

Vooral bij de start kan het wel eens chaotisch en verwarrend zijn, maar dan zijn de beelden toch vaak van vooraf en kun je niets met een nummertje aan de zijkant. Daar komt ook nog eens bij dat, in geval van Red Bull, beide rijders nummers hebben die op een afstand ook gemakkelijk te verwarren zijn 23/33, dan heb je aan een T-cam meer dan aan een nummer. Als je die zwart / gele T-Cam niet kunt onderscheiden op TV/afspeel medium, dan zullen die nummers al helemaal problemen gaan geven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Kiwi schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:22:
[...]

Zit als het goed is wel meer in de serie dit jaar, maar hij heeft op dit moment ook niet het beste verhaal imho. Dat waren zijn eerste 2 jaren of wordt het jaar dat hij voor het eerst kampioen wordt.

Bron.
Max is op eigen verzoek niet gevolgd door de filmcrew van DTS. Hij zal dus vast wel voorbij komen in een paar scenes, maar verwacht geen episodes die aan hem gewijd zijn.

Denk ook deels door de manier waarop ze hem in Seizoen 1 neergezet hebben. Max is ook wel typisch iemand die niet zit te wachten op randzaken tijdens het racen. Of ze komen met een eigen docu :)

[ Voor 8% gewijzigd door Chiron op 18-02-2020 13:13 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

sjaool schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:33:
[...]

Ondertussen zijn 9 vd 10 andere raceklassen spannender en vooruitstrevender dan de F1 maar het is inderdaad fijn dat het zo beschaafd is :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:54
Chiron schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:11:
[...]

Max is op eigen verzoek niet gevolgd door de filmcrew van DTS. Hij zal dus vast wel voorbij komen in een paar scenes, maar verwacht geen episodes die aan hem gewijd zijn.
Bron?

[ Voor 36% gewijzigd door Extigo op 18-02-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:17

Spotmatic

Ken sent me

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-10 11:59
Edit: Ik had een post gemist

[ Voor 90% gewijzigd door NyceNL op 18-02-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

hardware-lover schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:06:
[...]

Precies dit. En aan de linkerzijde staat een kolom in beeld waarin de volgorde ook nog eens zichtbaar is.

Vooral bij de start kan het wel eens chaotisch en verwarrend zijn, maar dan zijn de beelden toch vaak van vooraf en kun je niets met een nummertje aan de zijkant. Daar komt ook nog eens bij dat, in geval van Red Bull, beide rijders nummers hebben die op een afstand ook gemakkelijk te verwarren zijn 23/33, dan heb je aan een T-cam meer dan aan een nummer. Als je die zwart / gele T-Cam niet kunt onderscheiden op TV/afspeel medium, dan zullen die nummers al helemaal problemen gaan geven?
Ik kan prima een gele en niet-gele T-cam uit elkaar houden, maar ik heb écht geen idee wie van welk team met welke T-cam rijdt. Wissels tussen de seizoenen helpen daarbij ook niet.
Beetje meer duidelijkheid kan zeker geen kwaad imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:12
never mind, reactie was al gewijzigd :)

[ Voor 142% gewijzigd door Tomcatter_31 op 18-02-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:24

Vuvuzela

My spire is forming

Pathogen schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:34:
[...]
Ik kan prima een gele en niet-gele T-cam uit elkaar houden, maar ik heb écht geen idee wie van welk team met welke T-cam rijdt. Wissels tussen de seizoenen helpen daarbij ook niet.
Maar wat voor duidelijkheid? De T-cam is van zo'n beetje alle hoeken en camerapunten wel zichtbaar. Nummers en vlaggen zijn dat niet. Ook hoef je er maar 10 te onthouden.. en het is niet alsof ze elke race een paar wisselen. Per seizoen zijn het maar een paar eigenlijk.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Kolommetje aan de zijkant met afkorting namen maar doen dan? Ow wacht.... :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

hardware-lover schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:48:
[...]

Kolommetje aan de zijkant met afkorting namen maar doen dan? Ow wacht.... :+
Een klein geel stipje bij de naam wanneer die coureur een gele t-cam 'draagt', en we zijn klaar volgens mij :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Natuurlijk wordt de serie voor de Nederlandse markt gemarket als 'de grote Max Verstappen show' :)

Ik ga er ook echt wel vanuit dat er genoeg te zien is van hem (kan ook niet anders, met wat ie gepresteerd heeft), maar hij is dus niet op de voet gevolgd door een filmcrew.

Achteraf is het een stuk makkelijker om Max een paar voice overs in te laten spreken.

Als je dit goed leest in de link die je post, lees je vooral text die bedoeld is om het Nederlandse publiek te pleasen:
Ook laat Martin weten dat Max Verstappen een aanzienlijke rol van betekenis gaat spelen in het nieuwe seizoen. Zonder te verklappen wat kijkers precies kunnen verwachten, geeft hij aan dat de Nederlander de nodige speelminuten gaat krijgen.
spoiler:
Ferrari en Mercedes krijgen elk een hele episode die aan ze is gewijd bijvoorbeeld, incl. beelden van achter de schermen. Dat is hele andere koek.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Je hoeft alleen maar te onthouden wie de gele T-cam heeft. Dan hoef je dus maar 10 namen en een kleur te onthouden. ;)
naitsoezn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:50:
[...]

Een klein geel stipje bij de naam wanneer die coureur een gele t-cam 'draagt', en we zijn klaar volgens mij :P
Laat de mensen maar een beetje moeite doen om iets te onthouden. Het handje wordt tegenwoordig al veel te veel vast gehouden. ;)

Wat Drive to Survive seizoen 2 betreft. Max heeft zo'n beetje alle spectaculaire races gewonnen dus die gaan we echt nog wel uitgebreid terugzien. :P

[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 18-02-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

sjaool schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:55:
Het handje wordt tegenwoordig al veel te veel vast gehouden. ;)
Er is helemaal niemand die m'n handje vast houd tijdens de F1 :D ; een klein beetje extra hulp kan echt geen kwaad ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:27
[...]

Je hoeft alleen maar te onthouden wie de gele T-cam heeft. Dan hoef je dus maar 10 namen en een kleur te onthouden. ;)

[...]

Laat de mensen maar een beetje moeite doen om iets te onthouden. Het handje wordt tegenwoordig al veel te veel vast gehouden. ;)
Laat F1 maar wat meer moeite doen om de herkenbaarheid omhoog te helpen. Tegenwoordig zijn er genoeg mogelijkheden hiervoor. Volgens mij is in dit topic ook al regelmatig aangehaald dat er een stuk meer info op het beeld mag komen.

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

[...]

Wat Drive to Survive seizoen 2 betreft. Max heeft zo'n beetje alle spectaculaire races gewonnen dus die gaan we echt nog wel uitgebreid terugzien. :P
Maar waarom moet het zo nodig iets zijn dat onthouden moet worden? Wat is het praktisch nut van het opwerpen van zo'n kunstmatige drempel? Waarom heeft het volgens jou géén toegevoegde waarde om de rijders beter herkenbaar te maken?

Een dergelijke reactie proeft als "F1 moet voor F1-kenners blijven". De veronderstelling dat F1 puur voor de kenners wordt gemaakt is natuurlijk klinkklare onzin. Liberty Media is juist op allerlei manieren aan het proberen F1 breder aan de man te brengen en ik kaart een mogelijkheid aan om het voor de gemiddelde kijker leuker te maken.

Dat jij, en vele anderen in dit topic, het prima met de kleuren van de T-cams kunnen is natuurlijk hartstikke OK, maar geen argument om het voor anderen niet te verbeteren. Sterker nog, het zou alleen al een verbetering kunnen brengen in het Ziggo-commentaar :Y En die gele/zwarte cams kun je gewoon laten zitten voor diegenen die zich dat hebben aangeleerd.

Een stukje verandering in livery (of inderdaad, een geel stipje bij de namen links in beeld) betekent niet meteen dat men op banen met 4 bochten linkswaarts gaat rijden. Krampachtig vasthouden aan zaken uit het verleden hoort m.i. niet thuis in een sport die (in ieder geval in datzelfde verleden) synoniem staat voor het summum van innovatie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 15:37

Damian

Insane Obtrusion

Pathogen schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:28:
[...]

Maar waarom moet het zo nodig iets zijn dat onthouden moet worden? Wat is het praktisch nut van het opwerpen van zo'n kunstmatige drempel? Waarom heeft het volgens jou géén toegevoegde waarde om de rijders beter herkenbaar te maken?

Een dergelijke reactie proeft als "F1 moet voor F1-kenners blijven". De veronderstelling dat F1 puur voor de kenners wordt gemaakt is natuurlijk klinkklare onzin. Liberty Media is juist op allerlei manieren aan het proberen F1 breder aan de man te brengen en ik kaart een mogelijkheid aan om het voor de gemiddelde kijker leuker te maken.

Dat jij, en vele anderen in dit topic, het prima met de kleuren van de T-cams kunnen is natuurlijk hartstikke OK, maar geen argument om het voor anderen niet te verbeteren. Sterker nog, het zou alleen al een verbetering kunnen brengen in het Ziggo-commentaar :Y En die gele/zwarte cams kun je gewoon laten zitten voor diegenen die zich dat hebben aangeleerd.

Een stukje verandering in livery (of inderdaad, een geel stipje bij de namen links in beeld) betekent niet meteen dat men op banen met 4 bochten linkswaarts gaat rijden. Krampachtig vasthouden aan zaken uit het verleden hoort m.i. niet thuis in een sport die (in ieder geval in datzelfde verleden) synoniem staat voor het summum van innovatie.
Ik snap het wel een klein beetje denk ik. Ik zelf kijk denk ik al 20 jaar Formule 1. Volg het dan ook "technisch" dus niet alleen races, maar ook de ontwikkelingen e.d.

Ik zie om mij heen veel van die "gelegenheidsfans", die ineens F1 kijken nu Max wat zoden aan de dijk zet, en daarvoor nooit. Vriend van mij is een mooi voorbeeld. Ik vind het altijd wel wat raar overkomen, als we op een feestje zitten en iedereen hem de grote F1 Fan vind, omdat ie altijd naar de Formule 1 kijkt e.d. en omdat hij met een Red Bull jasje rondloopt en een model van Max zijn auto naast de TV heeft staan. Maar als ik aan hem vraag wat DRS is dan weet ie dat niet. Daar kan ik mij dan altijd best wat aan irriteren.

Snap dat ze meer geld willen verdienen en het toegankelijker willen maken, maar ik sta echt niet te wachten op van die "Voetbal fans praktijken". Ik ga dan ook echt niet naar de GP van NL toe om tussen al dat oranje klapvee te zitten, hoe groot feestje het ook is. Die komen om te zuipen en om Max te zien winnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 18-02-2020 14:41 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

LOL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NLRev0lution schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:12:
[...]

Laat F1 maar wat meer moeite doen om de herkenbaarheid omhoog te helpen. Tegenwoordig zijn er genoeg mogelijkheden hiervoor. Volgens mij is in dit topic ook al regelmatig aangehaald dat er een stuk meer info op het beeld mag komen.
Zolang het om nuttige info gaat misschien wel maar ik zou het jammer vinden als ik tussen de info nog wat wagens door zie schuiven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Damian schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:37:
[...]

Ik snap het wel een klein beetje denk ik. Ik zelf kijk denk ik al 20 jaar Formule 1. Volg het dan ook "technisch" dus niet alleen races, maar ook de ontwikkelingen e.d.

Ik zie om mij heen veel van die "gelegenheidsfans", die ineens F1 kijken nu Max wat zoden aan de dijk zet, en daarvoor nooit. Vriend van mij is een mooi voorbeeld. Ik vind het altijd wel wat raar overkomen, als we op een feestje zitten en iedereen hem de grote F1 Fan vind, omdat ie altijd naar de Formule 1 kijkt e.d. en omdat hij met een Red Bull jasje rondloopt en een model van Max zijn auto naast de TV heeft staan. Maar als ik aan hem vraag wat DRS is dan weet ie dat niet. Daar kan ik mij dan altijd best wat aan irriteren.

Snap dat ze meer geld willen verdienen en het toegankelijker willen maken, maar ik sta echt niet te wachten op van die "Voetbal fans praktijken". Ik ga dan ook echt niet naar de GP van NL toe om tussen al dat oranje klapvee te zitten, hoe groot feestje het ook is. Die komen om te zuipen en om Max te zien winnen.
Ik ben gelukkig niet zo'n "Jumbo-fan" maar kijk gewoon door de jaren heen af en toe wat meer en af en toe wat minder vaak F1 ;)

Zal ook alweer tegen de 20 jaar aan lopen intussen, damn ik word oud...

[ Voor 3% gewijzigd door Pathogen op 18-02-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Waarschijnlijk hebben ze elke seconde aan bruikbaar beeldmateriaal wel gebruikt. RBR was alleen niet zoveel drama in 2019. Tenminste niet aan de kant van Verstappen. De andere helft van de garage zal wel drama zijn. Ik verwacht eigenlijk een beetje de doorzetting van het eerste seizoen waar "evil" Max zijn teamgenoten sloopt. Ik kan ook wel begrijpen dat hij geen zin had om een jaar land gevolgd te worden. Verstappen lijkt er absoluut het type niet voor te zijn en ze waren nu ook niet bepaald objectief of eerlijk in het eerste seizoen. Laat hem lekker racen. Verder hebben wij genoeg om naar uit te kijken. * DaniëlWW2 gaat meteen naar de Mercedes aflevering. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max en Alex mochten even in de Valkyrie rijden... :P

[ Voor 44% gewijzigd door sjaool op 18-02-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:27:
[...]

Als, en dat is het probleem. Het is echt geen hopeloze coureur, maar de fouten die hij maakt zijn te frequent en te slecht. Alles van Spa 2012 (torpedo bij de start), Brazilië 2016 (formatieronde), Baku 2018 (SC crash), Barcelona 2018 (de gestoorde spin) of Silverstone 2019 (pitlane). Dat zijn dan de bekendste. Het is te veel en te frequent. :/
Het is inderdaad een hele grote ALS. Maar als het gebeurd dan zie ik hem weer door de pitstraat huppelen zoals in Spa toen hij een podium scoorde.

Is de F1 niet bezig, of waren ze bezig om de herkenbaarheid van de rijders beter te maken. Sinds een paar jaartjes is het nummer al beter zichtbaar, vaste nummers voor rijders sinds kort.

Wellicht een idee om naar de indycars te kijken met hun led schermen aan de zijkant? Kan er ook nog andere informatie op

Witte nummers: rijders in de zelfde ronde, of voor mensen naast de baan de achterstand op de voorganger?
Blauwe nummers: rijders met een ronde achterstand
DRS info
Pitstop tijden

Teams zullen wellicht gaan klagen wegens het gewicht wat het mee brengt. Maar van mij mogen de nummers lekker fluoriserend of licht gevend.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:07:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze elke seconde aan bruikbaar beeldmateriaal wel gebruikt. RBR was alleen niet zoveel drama in 2019. Tenminste niet aan de kant van Verstappen. De andere helft van de garage zal wel drama zijn. Ik verwacht eigenlijk een beetje de doorzetting van het eerste seizoen waar "evil" Max zijn teamgenoten sloopt. Ik kan ook wel begrijpen dat hij geen zin had om een jaar land gevolgd te worden. Verstappen lijkt er absoluut het type niet voor te zijn en ze waren nu ook niet bepaald objectief of eerlijk in het eerste seizoen. Laat hem lekker racen. Verder hebben wij genoeg om naar uit te kijken. * DaniëlWW2 gaat meteen naar de Mercedes aflevering. :+
Dat en de racebeelden zijn ook gewoon beschikbaar, net als de interviews met de pers natuurlijk. Ik denk dat we vooral daar zijn verhaal zullen horen. Meer heb je eigenlijk ook niet nodig, want achter de schermen zegt ie waarschijnlijk toch hetzelfde :+
Pathogen schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:36:
[...]

Klopt. Ik vind als casual kijker de nummers te onduidelijk in beeld gebracht en de T-cam kleur onthoud ik nooit. Dan is het maar gokken of Olav de juiste rijder noemt :P

Een flinke "VER" en "ALB" op de sharkfin zou ik ook wel tof vinden, evt voorzien van hun respectievelijke vlaggen :Y
Mja ik snap niet dat ze de HALO niet ook gebruiken ter identificatie. En wat mij betreft mat 1 kleur voor een x percentage over de auto gebruikt worden om onderscheid te maken. Zoals je bij de WEC ook tussen de verschillende teams van dezelfde fabrikant hebt.

Dus meer dit idee:

Afbeeldingslocatie: https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/project_modules/fs/b91a399531529.560db2e14c148.jpg

Of met wat meer sponsoren:
Afbeeldingslocatie: http://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2019/07/Audi-Spa-24-2019-Liveries-1.jpg

Hoewel ik dit ook wel geinig vind, gaat het wel wat te ver imo:
Afbeeldingslocatie: https://gcm.moniteurautomobile.be/clients/moniteur/content/medias/images/news/31000/800/60/ford-gt-lm24.jpg

Dit komt al meer in de buurt, maar mag wel iets minder. Maar geeft effe een idee:
Afbeeldingslocatie: https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/projects/404/e3749e79132845.Y3JvcCwxNzI3LDEzNTAsMTM2LDMzNw.png

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 08-10 14:50
Martinspire schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:34:
[...]

Dat en de racebeelden zijn ook gewoon beschikbaar, net als de interviews met de pers natuurlijk. Ik denk dat we vooral daar zijn verhaal zullen horen. Meer heb je eigenlijk ook niet nodig, want achter de schermen zegt ie waarschijnlijk toch hetzelfde :+

[...]

Mja ik snap niet dat ze de HALO niet ook gebruiken ter identificatie. En wat mij betreft mat 1 kleur voor een x percentage over de auto gebruikt worden om onderscheid te maken. Zoals je bij de WEC ook tussen de verschillende teams van dezelfde fabrikant hebt.

Dus meer dit idee:

[Afbeelding]

Of met wat meer sponsoren:
[Afbeelding]

Hoewel ik dit ook wel geinig vind, gaat het wel wat te ver imo:
[Afbeelding]

Dit komt al meer in de buurt, maar mag wel iets minder. Maar geeft effe een idee:
[Afbeelding]
Dan krijg je een beetje hetzelfde effect als de 666 en lucky auto van ik geloof honda van eind jaren 90/begin 2000

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Martin0 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:35:
[...]

Dan krijg je een beetje hetzelfde effect als de 666 en lucky auto van ik geloof Honda van eind jaren 90/begin 2000
Maar dat vind ik dus te ver gaan. Je kunt best zeggen dat de afwijking een x percentage mag zijn en daarmee alleen wilt benadrukken om welke auto van het team het gaat, ipv welke sponsoren eraan hangen. Zie die Carlin F2 aan het eind (al is dat volgens mij ook een concept geweest). Wat mij betreft kunnen teams veel meer doen met de kleurensamenstelling om ze beter herkenbaar te maken.

Het blijft debiel dat je moet kijken naar t-cams of helmen om te weten over wie het gaat. Geen enkele andere sport doet dat zo. Zelfs de armband van schaatsers vallen meer op dan wat ze nu hebben.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
Martinspire schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:38:
[...]

Maar dat vind ik dus te ver gaan. Je kunt best zeggen dat de afwijking een x percentage mag zijn en daarmee alleen wilt benadrukken om welke auto van het team het gaat, ipv welke sponsoren eraan hangen. Zie die Carlin F2 aan het eind (al is dat volgens mij ook een concept geweest). Wat mij betreft kunnen teams veel meer doen met de kleurensamenstelling om ze beter herkenbaar te maken.

Het blijft debiel dat je moet kijken naar t-cams of helmen om te weten over wie het gaat. Geen enkele andere sport doet dat zo. Zelfs de armband van schaatsers vallen meer op dan wat ze nu hebben.
Ik heb er niet zo zeer problemen mee om eerlijk te zijn.
9 van de 10 keer heb ik vrij snel door wie we in beeld hebben, of dit nu via T-cam, helm of simpelweg "rugnummer" gaat maakt mij niet uit.

Echter kan ik me voorstellen dat het bvb voor commentatoren (kuch kuch olav) en "nieuwere" fans wel moeilijker is om te herkennen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wat mijn emmertje voor deze discussie eerder deze week al deed vullen was met name de reveal van de MCL35 en de ietwat vage steepjes die voor de nummers worden gebruikt.
Nu is het verschil tussen een enkele digit 4 en dubbele digit 55 nog wel aardig te maken, maar heel contrastrijk vond ik 'm niet. Vorig seizoen heb ik met name de 23 en 33 behoorlijk met elkaar verward :P 33 en 10 waren nog aardig te onderscheiden in de shots waar de neus in beeld kwam.

En als ik zo de huidige afmetingen van de nummers even zie is dat niet veel groter dan een helm. Wellicht op een flinke TV nog wel aardig te onderscheiden, maar op een bescheiden 40", met bewegend beeld, en https://en.wikipedia.org/wiki/Post-classical_editing (ook wel MTV style editing) is het nog zo makkelijk niet om elke keer goed te kunnen volgen wie je in beeld ziet.

Als ik een race achteraf kijk op de tablet is het nog veel erger, maar ja wat wil je met 10" beeld :P ik vind het ook niet realistisch om daarover te klagen, maar kijken op een TV moet toch gewoon goed kunnen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:45

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERD5Y0qX0AIjNds?format=jpg&name=4096x4096

Hmm de reacties worden niet ge-embed.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EREAtTIWAAIJig1.jpg

Via.

[ Voor 11% gewijzigd door MuVo op 18-02-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Martin0 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:51:
[...]

Ik heb er niet zo zeer problemen mee om eerlijk te zijn.
9 van de 10 keer heb ik vrij snel door wie we in beeld hebben, of dit nu via T-cam, helm of simpelweg "rugnummer" gaat maakt mij niet uit.

Echter kan ik me voorstellen dat het bvb voor commentatoren (kuch kuch olav) en "nieuwere" fans wel moeilijker is om te herkennen.
En het scheelt ook wel of je het op een telefoon/ipad/laptop scherm kijkt of een 65" tv B) (8>
Dat was pas een aangename verrassing toen ik van 42" naar 70" ging (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Chiron schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:02:
[...]

En het scheelt ook wel of je het op een telefoon/ipad/laptop scherm kijkt of een 65" tv B) (8>
Dat was pas een aangename verrassing toen ik van 42" naar 70" ging (8>
Op mijn 39" samsung tv is het ook goed te onderscheiden hoor :+

Zelfs op mijn 15" secundaire scherm bij mijn PC is het nog goed te onderscheiden.

[ Voor 10% gewijzigd door Martin0 op 18-02-2020 16:05 ]

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
Vandaaga bericht gekregen dat ik een andere auto mag gaan leasen. Zojusit geven Max en AleX aan dat de nieuwe AM een goede auto is.

Eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
haha goeie grap idd als je alle lichtwaarden probeert omhoog te gooien _O-

Ik hoop echt helemaal zwart met rood en geen wit meer :>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Voor de mensen die niet in het andere F1 TV topic lezen even een reminder, met dank aan @Hemmik :
Hemmik schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:19:
Voor 25% korting op F1TV Pro: EARLYBIRD25

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Die Alfa-grap is echt het beste van pre-season so far :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
psy schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:18:
Voor de mensen die niet in het andere F1 TV topic lezen even een reminder, met dank aan @Hemmik :

[...]
€48,57 voor een jaar is wel een mooie prijs :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

poor Leno schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:46:
[...]

€48,57 voor een jaar is wel een mooie prijs :)
Of je hebt Ziggo en Vodafone met daarbij Ziggo Sport Totaal (als gratis extra pakket) dan krijg je F1TV Pro er ook nog gratis bij. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
sjaool schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:55:
[...]

Of je hebt Ziggo en Vodafone met daarbij Ziggo Sport Totaal (als gratis extra pakket) dan krijg je F1TV Pro er ook nog gratis bij. :P
Dat heb ik niet.. Ik heb wel dat HBO pakket van Ziggo, Netflix, Disney+ en Amazon Prime (verrassend goed!) haha..
Maar op een gegeven moment is de koek wel op zeg maar :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

[...]

Whut, waar? Heb al Ziggo en Vodafone namelijk.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

DataGhost

iPL dev

Martinspire schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:34:
[...]

[...]
Martinspire schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:38:
Dus je moet nu per team gaan onthouden welke rijder welke kleur heeft, en dat is dan somehow makkelijker te onthouden dan zwart vs geel van de T-cam bedoel je? Plus dat dat helemaal een feest is voor mensen die kleurenblind zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door DataGhost op 18-02-2020 18:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taakbalk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 14:49

Taakbalk

weergeven

Gekkenhuis schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:09:
[...]

Whut, waar? Heb al Ziggo en Vodafone namelijk.
Hier.

Computing bit by bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28
MissedApex zegt dat ze bij RBR heel positief zijn, ook op basis van de shakedown. MissedApex is er redelijk van dat de info klopt:

- Shakedown zelf ging heel goed (foutloos)
- Honda development gaat goed
- Motor draait op testbank al 7000km op performance mode (betrouwbaarheid zou goed moeten zijn)
- Aero team is nog nooit zo tevreden geweest over hun package. De nieuwe neus zou erg moeten helpen met de effectiviteit van de S-duct en daardoor een scherpe voorkant/veel down-force verzorgen

Uiteraard staan de andere teams ook niet stil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

MailMan schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:39:

- Aero team is nog nooit zo tevreden geweest over hun package. De nieuwe neus zou erg moeten helpen met de effectiviteit van de S-duct en daardoor een scherpe voorkant/veel down-force verzorgen
Zou opmerkelijk zijn.

Hoop dat RBR het weer ´terug´ heeft

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Laatst online: 07-10 15:47
- Motor draait op testbank al 7000km op performance mode (betrouwbaarheid zou goed moeten zijn)
Wordt er bedoeld met 1 motor? Want dat is al een seizoen aan race-km's!?
Dat zou dan wel erg positief zijn, gezien 1 motor "maar" iets van 2.500km hoeft te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
metallicattim schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:46:
[...]

Dat zou dan wel erg positief zijn, gezien 1 motor "maar" iets van 2.500km hoeft te draaien.
Op de Podcast zeiden ze inderdaad dat het een factor meer was dan met Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
[...]

Vergeet de FP1, 2, 3 en kwalificatie kilometers niet.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 10:28
MissedApex zegt dat ze bij RBR heel positief zijn, ook op basis van de shakedown. MissedApex is er redelijk van dat de info klopt:

Bron? Helmut Marko zeker? Voor aanvang van het 2017 seizoen was Red Bull volgens hem ook al wereldkampioen. Vervolgens bleken ze toch wat correlatie issues te hebben en liep het allemaal net wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[...]

7000km op racesnelheid zonder problemen zou fantastisch zijn!
kunnen er 2500 op 110% worden dus :+

Ik geloof zeker dat Honda veeel betrouwbaarder is geworden.
Vorig jaar 1x? probleem met een PU tijdens een race
Jimmy J. schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:01:
[...]
Vergeet de FP1, 2, 3 en kwalificatie kilometers niet.
Na een aantal races, heb je een ´FP´ motor (oude motor, die niet meer voldoende is om mee te racen)
die gaat er op vrijdag in, dus is het ´alleen´ FP3, Q en race met de goede motor

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Williams rijd al, dat is toch al een enorme voorsprong tov van vorig jaar :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 10:28
basvn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:03:
[...]

Na een aantal races, heb je een ´FP´ motor (oude motor, die niet meer voldoende is om mee te racen)
die gaat er op vrijdag in, dus is het ´alleen´ FP3, Q en race met de goede motor
Dat is natuurlijk ook maar half zo. Je rijdt niet met de motor totdat die op is om hem dan in FPs te gebruiken. Meestal komt de tweede motor "iets eerder" zodat de eerste motor nog bruikbaar is voor FPs. En teams doen daar ook redelijk geheimzinnig over. Ik ga er echt niet vanuit dat de eerste motor gebruikt wordt totdat de tweede motor "is afgeschreven". Er zullen ook vast vrijdagen gereden worden met de race motor ondanks dat er ook "een oudje" is (dus pas twee motoren gebruiken, en dan ook met de tweede op vrijdag rijden). Lijkt mij in ieder geval sterk dat de eerste motor ~7 vrijdagen, zaterdagen, en zondagen mee gaat, en daarna nog eens ~7 vrijdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
RobertMe schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:02:
[...]

Bron? Helmut Marko zeker? Voor aanvang van het 2017 seizoen was Red Bull volgens hem ook al wereldkampioen. Vervolgens bleken ze toch wat correlatie issues te hebben en liep het allemaal net wat anders.
Bron wilden ze niet vertellen, maar ze vonden het betrouwbaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
MailMan schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:14:
[...]

Bron wilden ze niet vertellen, maar ze vonden het betrouwbaar.
Alfa heeft sowieso de beste auto dit jaar. 10.000km op 150% performance. In de 3e versnelling.

Het Aero-team heeft nauw samengewerkt met de US AirForce voor de aerodynamica die gelijk is aan de F-35. (Ook voor motor onderdelen!)

Maar ze gaan zich inhouden omdat ze het een beetje leuk willen houden voor de rest..

Ik wil mn bron niet verklappen, maar ik vind m betrouwbaar :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 14:52
Humma Kavula schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:06:
[YouTube: The first laps! Jump onboard the FW43!]
RUS WDC confirmed. Gehoord via een betrouwbare bron.

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 18-02-2020 19:35 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Glory run om sponsoren aan te trekken/tevreden te houden..

En natuurlijk om het debacle van de vorige keer te doen vergeten ;)

Wat dat betreft doen ze het nu wel beter ja.

Alhoewel een McLaren bijvoorbeeld ineens toch met geupdate sidepods aan komt zetten, en wel een ‘needle nose’ heeft. Dat zie ik Williams niet doen vrees ik, als ze die hadden dan hadden ze het ook allang geshowed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:15
Moody's heeft ook een mening over het komende seizoen... 8)
Moody’s verlaagt rating Renault naar junkstatus

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
poor Leno schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:23:
[...]

Alfa heeft sowieso de beste auto dit jaar. 10.000km op 150% performance. In de 3e versnelling.

Het Aero-team heeft nauw samengewerkt met de US AirForce voor de aerodynamica die gelijk is aan de F-35. (Ook voor motor onderdelen!)

Maar ze gaan zich inhouden omdat ze het een beetje leuk willen houden voor de rest..

Ik wil mn bron niet verklappen, maar ik vind m betrouwbaar :>
Als je een beetje bekend bent met MissedApex weet je dat ze dingen niet zomaar uit hun mouw schudden. En als ze dat wel doen dan is dat overduidelijk :P (al spreekt hun motto tegen ze)

Ze hebben vrij veel connecties die diep in de F1 zitten.

Doe ermee wat je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Om de tijd een beetje te doden (die veel te langzaam gaat) tot morgen de wintertests beginnen ben ik net begonnen aan een documentaire op F1TV over Guy Martin die een oude Williams F1 F008C gaat bouwen en racen tegen Jenson Button. Tot nu toe een aanrader! Big smile documentaire!

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:33:
Om de tijd een beetje te doden (die veel te langzaam gaat) tot morgen de wintertests beginnen ben ik net begonnen aan een documentaire op F1TV over Guy Martin die een oude Williams F1 F008C gaat bouwen en racen tegen Jenson Button. Tot nu toe een aanrader! Big smile documentaire!
Guy Martin doet dat zo leuk, en is super enthousiast :D

Op Netflix staan ook twee docus met hem en een Spitfire en de Vulcan bomber :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar toch, ergens denk ik dat ze het nu eindelijk voor elkaar gaan krijgen. Alles lijkt namelijk op haar plaats te vallen:
-Verstappen is er denk ik onderhand echt wel klaar voor.
-Het team is uitstekend. Strategie, anticiperen op raceverloop, communicatie tussen Verstappen en Gianpiero Lambiase, pitstops doorontwikkeling, het is allemaal botweg het beste in de Formule 1.
-De RB15 is "gefikst" tijdens het seizoen en was tegen het einde al zeer competitief. De RB15 was net zoals de RB14 ervoor, uiteindelijk een auto die "gecomprimeerd" was. Er was geen sprake van vergelijkbaar vermogen en dan kan je niet anders dan de vleugels trimmen om nog een beetje te compenseren. Het kost alleen neerwaartse druk en dat is gewoon koning in de Formule 1. Aan het einde van het seizoen ging de RB15 steeds meer neerwaartse druk rijden. Ze verloren het niet meer in de bochten en ook niet in de rechte stukken. De Mercedes was meestal, maar niet altijd beter. Het was alleen niet heel veel meer en als het niet ging zoals Mercedes graag ziet, alleen vooraan, tja dan was de RB15 wel beduidend beter.
-De RB16 is duidelijk een evolutie, maar lijkt vooral gericht te zijn op meer neerwaartse druk generen omdat de PU weer een stap krachtiger is. Implicerend is dat Honda echt wel een flinke stap heeft gezet, alweer. Het blijft misschien wat onder de radar, maar Honda heeft iedereen eruit ontwikkeld in 2017, 2018 en 2019. Natuurlijk was het startpunt in 2017 dramatisch, maar niemand heeft er erover dat eind 2017, zelfs de McLaren's wel eens de finish haalde en het vermogen flink was gestegen. Natuurlijk ging McLaren in 2018 ook keihard af, terwijl Honda wederom enorme stappen aan het zetten was. Ik vind het ook zeer opvallend dat AMuS jarenlang maar vermogensgetallen kreeg, en het opeens is opgehouden. Ik vermoed dat het RBR was die deze informatie aanleverde en er nu mee gestopt is omdat ze Renault niet meer onder druk hoeven te zetten.

Alles bij elkaar zou ik niet verbaast zijn als ze er komend seizoen ook echt voor zullen gaan. Dan bedoel ik meteen met een poging tot pole in Australië. Australië is alleen met afstand Mercedes haar beste circuit, zeker in kwalificatie. Als je daar al pole kan pakken, of zelfs maar in de buurt zit, dan moet Mercedes echt uit gaan kijken. RBR zijn ook niet de prutsers van Ferrari die elke keer met de wintertesten zo geweldig lijken, wel eens goed beginnen, maar totaal imploderen over de loop van een seizoen met achterlijke strategie, niet bestaande of niet werkende updates, willekeurige betrouwbaarheidsproblemen of stupide fouten van de coureurs. Nee, als RBR er meteen bij zit, dan mag je verwachten dat ze niet terugvallen.

edit: Komt er ook nog eens bij dat de RB16 ook een nieuwe voorwielophanging heeft die als functie lijkt te hebben de spelen met de rijhoogte. Het doel is natuurlijk om de voorwielophanging lager te krijgen door de bochten voor nog meer neerwaartse druk.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-02-2020 20:57 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:22
Ik wilde alvast wat centjes zetten voor HAM als WDC, maar die quotes zijn nu al belachelijk laag zeg. De bookmakers hebben in elk geval weinig vertrouwen in FER en RBR.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Maurice079 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:20:
Ik wilde alvast wat centjes zetten voor HAM als WDC, maar die quotes zijn nu al belachelijk laag zeg. De bookmakers hebben in elk geval weinig vertrouwen in FER en RBR.
Gewoon op iemand anders zetten, dan win je nog wat.. Hamilton wordt het dit jaar niet iig :7

(Ja, dit mag aan t einde van het jaar gequote worden :>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

En vooraan zo te zien :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 12:03

Edd

Mwah.. Moeten ze eerst nog wel wat aan de trillingen doen...
Zie filmpje in tweet:
[Twitter: https://twitter.com/CarlosSMF1/status/1229823991763939328]

Red Bull heeft blijkbaar de ophanging verandert, waardoor bij het insturen de voorvleugel omlaag gaat..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:50
[...]

Kreeg daar vandaag mail van. Ik enthousiast. Wil ik account koppelen krijg ik:

SORRY
We kunnen je Ziggo abonnement niet valideren

Heb toch echt ziggo sport extra.

Vreemd ook dat voor koppelen je moet inloggen bij Vodafone website ipv ziggo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 12:13
[...]

Volgens Dietrich Mateschitz haalt de motor makkelijk 5.000 KM op de dyno.
Wir schafften auf dem Prüfstand Kilometer wie nie zuvor – ohne Probleme (rund 5000, Anm.).
https://www.speedweek.com...ereitung-seit-Langem.html

Ook schijnt de Honda motor een "party mode" te hebben. Daarnaast werken bij Red Bull 3 ontwikkelteams, 1 team voor de 2020 auto, 1 team voor de 2021 auto en 1 team voor de 18" velgen/banden.

https://www.auto-motor-un...lls-angriff-auf-mercedes/

Daarnaast zou er een voorstel zijn om een triple header te houden en de GP van China tussen de GP van Brazilié en Abu Dhabi te houden. De GP wordt wel ingekort naar 2 dagen.

https://www.motorsport.co...er-race-calendar/4687652/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Hertog_Martin schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:41:
[...]

SORRY

Bij mij is het wel gelukt. ingelogd bij ziggo, vervolgens door naar activeren F1 pro en dit ging zonder problemen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Hertog_Martin schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:41:
[...]

SORRY

Ik weiger (principieel) om dit soort diensten af te nemen, en ben benieuwd hoeveel van de vroeger wel aanwezige features er nu achter de pay wall verdwijnen. Kreeg net een mail dat het nu met 25% korting af te nemen is en wat de features zijn. Straks halen ze ze de pitstops etc. nog uit de tv-uitzending :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:50
Gekkenhuis schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:49:
[...]

Bij mij is het wel gelukt. ingelogd bij ziggo, vervolgens door naar activeren F1 pro en dit ging zonder problemen.
Heb nu mijn Vodafone en Ziggo accounts gekoppeld en nu werkt het wel.

Zover ik begrijp is het trouwens de volledige F1 Pro service, dus wat is hier mis mee? :)

Of bedoel je dat je niet mee werkt aan een abonnement als Ziggo Sport Extra en je bang bent dat features van F1 Tv Pro zonder ziggo abonnement gaan verdwijnen?

[ Voor 16% gewijzigd door Hertog_Martin op 18-02-2020 22:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
Tarabass schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:52:
[...]

Ik weiger (principieel) om dit soort diensten af te nemen, en ben benieuwd hoeveel van de vroeger wel aanwezige features er nu achter de pay wall verdwijnen. Straks halen ze ze de pitstops etc. nog uit de tv-uitzending :X
Waar heb je het over? F1TV voegt alleen dingen toe die je op TV onmogelijk kan hebben, zoals commentaar in meerdere talen en onboards van de coureurs. Geen enkele feature op F1TV is 'weggehaald' bij Ziggo. Het maakt F1 alleen maar makkelijker om te kijken als je geen Ziggo hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

https://streamable.com/xiopf
FER had vandaag ook shakedown.
zonder Mission Winnow

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MailMan
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:54:
[...]

Maar toch, ergens denk ik dat ze het nu eindelijk voor elkaar gaan krijgen. Alles lijkt namelijk op haar plaats te vallen:
-Verstappen is er denk ik onderhand echt wel klaar voor.
-Het team is uitstekend. Strategie, anticiperen op raceverloop, communicatie tussen Verstappen en Gianpiero Lambiase, pitstops doorontwikkeling, het is allemaal botweg het beste in de Formule 1.
-De RB15 is "gefikst" tijdens het seizoen en was tegen het einde al zeer competitief. De RB15 was net zoals de RB14 ervoor, uiteindelijk een auto die "gecomprimeerd" was. Er was geen sprake van vergelijkbaar vermogen en dan kan je niet anders dan de vleugels trimmen om nog een beetje te compenseren. Het kost alleen neerwaartse druk en dat is gewoon koning in de Formule 1. Aan het einde van het seizoen ging de RB15 steeds meer neerwaartse druk rijden. Ze verloren het niet meer in de bochten en ook niet in de rechte stukken. De Mercedes was meestal, maar niet altijd beter. Het was alleen niet heel veel meer en als het niet ging zoals Mercedes graag ziet, alleen vooraan, tja dan was de RB15 wel beduidend beter.
-De RB16 is duidelijk een evolutie, maar lijkt vooral gericht te zijn op meer neerwaartse druk generen omdat de PU weer een stap krachtiger is. Implicerend is dat Honda echt wel een flinke stap heeft gezet, alweer. Het blijft misschien wat onder de radar, maar Honda heeft iedereen eruit ontwikkeld in 2017, 2018 en 2019. Natuurlijk was het startpunt in 2017 dramatisch, maar niemand heeft er erover dat eind 2017, zelfs de McLaren's wel eens de finish haalde en het vermogen flink was gestegen. Natuurlijk ging McLaren in 2018 ook keihard af, terwijl Honda wederom enorme stappen aan het zetten was. Ik vind het ook zeer opvallend dat AMuS jarenlang maar vermogensgetallen kreeg, en het opeens is opgehouden. Ik vermoed dat het RBR was die deze informatie aanleverde en er nu mee gestopt is omdat ze Renault niet meer onder druk hoeven te zetten.

Alles bij elkaar zou ik niet verbaast zijn als ze er komend seizoen ook echt voor zullen gaan. Dan bedoel ik meteen met een poging tot pole in Australië. Australië is alleen met afstand Mercedes haar beste circuit, zeker in kwalificatie. Als je daar al pole kan pakken, of zelfs maar in de buurt zit, dan moet Mercedes echt uit gaan kijken. RBR zijn ook niet de prutsers van Ferrari die elke keer met de wintertesten zo geweldig lijken, wel eens goed beginnen, maar totaal imploderen over de loop van een seizoen met achterlijke strategie, niet bestaande of niet werkende updates, willekeurige betrouwbaarheidsproblemen of stupide fouten van de coureurs. Nee, als RBR er meteen bij zit, dan mag je verwachten dat ze niet terugvallen.

edit: Komt er ook nog eens bij dat de RB16 ook een nieuwe voorwielophanging heeft die als functie lijkt te hebben de spelen met de rijhoogte. Het doel is natuurlijk om de voorwielophanging lager te krijgen door de bochten voor nog meer neerwaartse druk.

[Twitter]
Ik deel graag je optimisme, maar vrees toch voor Merc. Vorig jaar was ik optimistisch omdat ik alleen nieuws over RBR las :P Nu duik ik ook wat meer in Merc/Fer/McL. Ook daar hoor je positieve verhalen, en dan met name bij Merc die de koelingsproblemen op lijkt te hebben gelost, de grootste engine upgrade in jaren hebben gedaan, en hun vooraf gestelde aero benchmark ook overtreft hebben... RBR zal dus niet ~0.3s moeten inhalen op de W10, maar ook nog eens de stap die de W11 heeft gemaakt. Dat snap je uiteraard ook, maar het is natuurlijk wel echt een tall order.

Als alles meezit bij RBR kan ik me voorstellen dat ze in de buurt komen. Honda ontwikkelt inderdaad snel en misschien dat ze ook vorig jaar nog nodig hadden om echt op gang te komen. De correlatie-problemen tussen windtunnel en op de baan die ze vorige jaar hadden met de RB15 zijn hopelijk dit jaar uit de wereld, dat is echt cruciaal. Voor de rest denk ik dat Max met het RB team het op driver/strategisch-niveau Hamilton & Merc lastig kan maken. Maar het is toch echt de auto die RBR en Max de ruimte moet kunnen geven om niet elke race op 100% te hoeven rijden en grote risico's te nemen.

Enige pluspuntje voor RBR en minpuntje van Merc is dat ik las dat Merc wel veel performace, maar nog niet de betrouwbaarheid uit de motor kon halen waarop ze hoopten. Als ze dat wel lukt ben ik benieuwd wie ze tegen kan houden...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/v71knxeloqh41.jpg

W11 lijkt ook flink wat rake te hebben...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:48
Het enige waar ik eigenlijk op hoop is een spannend jaar met drie teams die gelijkwaardig aan elkaar zijn. Het zal mooi zijn als Verstappen kampioen wordt, maar het gebrek aan spanning voor het WK is eigenlijk iets wat ik het meest heb gemist. Daarnaast zijn ze allemaal zo aardig voor elkaar omdat het kampioenschap vaak al na de zomerstop ten einde is. Ik geniet juist het meest van een felle strijd waarbij coureurs elkaar het bloed onder de nagels vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
MailMan schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 23:36:
[Afbeelding]

W11 lijkt ook flink wat rake te hebben...!
Wat is die auto ontzettend slank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 11:54
[YouTube: 2020 F1 Cars - Alpha Tauri AT01 Tech Review - MP352]

Aero-uitleg van de AT01

[ Voor 71% gewijzigd door Extigo op 19-02-2020 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
maakt mij eigenlijk nog steeds niks uit wie er nu wel/niet WK gaat worden. Als de races maar spannend zijn en afwisselend. En dat de teams mbt prestaties dicht bij elkaar zitten zodat er ook werkelijk wat kan gebeuren op de baan ipv wegrijden vanaf de start en tot aan de finish niks veranderen :P

En wil tanken weer terug. Dit zorgde altijd voor leuke tactieken in een race mbt brandstof/gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:18

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ze hebben de Ferrari's toch niet in beslag genomen?

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 19-02-2020 09:14 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kijk, het gezeik begint nou al :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KK4uGOu.png

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Alfa (Romeo) had geen livestream, volgens mij.. Dus daar gaat het al mis ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zoek dan ook gewoon op de hele naam van de renstal! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Edd schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:36:
[...]

Alfa (Romeo) had geen livestream, volgens mij.. Dus daar gaat het al mis ;)
Oh jammer -O-

Maar dan nog, Alpha dikgedrukt als 'correctie' van Alfa..

Ik weet t nu al.. het gaat mij dit jaar nu niet meer om wie er wint.. Voor mij gaat het nu om dat Alfa elke race wint van Alpha Tauri :7

Afbeeldingslocatie: https://media.makeameme.org/created/now-its-on.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

2020 class
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERIC-YYXYAAclBM?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ricciardo heeft wel een heftige helm voor dit jaar, compleet paars/roze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Jelte,89

Woodworking

Zou Max uit voorzorg hebben gewisseld van plek met Albon? :)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Homeland schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:50:
Is om het gebrek aan kleur op de auto te compenseren..
Of komt Renault nog met een andere livery?

Ik zie trouwens nu wel dat Stroll en Perez andere helmen hebben, dan die bij de launch werden getoond.
Nog steeds roze, maar zo te zien wel verschillend.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
De nieuwe 2020 Alfa

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2020/Car-launches/AlfaRomeo/large-C39_3.4_Front_Right_RAI_GIO-2.jpg.transform/9col-retina/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/79f/image/79f9804c55aea39a90933dfe938e80e9.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door poor Leno op 19-02-2020 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
Mooi shot, Max en Hamilton zo naast elkaar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Homeland schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:50:
Hij heeft in ieder geval woord gehouden na zijn tweet van vorige week

[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 19-02-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 17:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jelte,89 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:52:
Zou Max uit voorzorg hebben gewisseld van plek met Albon? :)
Alle nr 1 drivers lopen rechts, voor de kijker links. >:)

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 ... 29 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport