MailMan schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:39:
MissedApex zegt dat ze bij RBR heel positief zijn, ook op basis van de shakedown. MissedApex is er redelijk van dat de info klopt:
- Shakedown zelf ging heel goed (foutloos)
- Honda development gaat goed
- Motor draait op testbank al 7000km op performance mode (betrouwbaarheid zou goed moeten zijn)
- Aero team is nog nooit zo tevreden geweest over hun package. De nieuwe neus zou erg moeten helpen met de effectiviteit van de S-duct en daardoor een scherpe voorkant/veel down-force verzorgen
Uiteraard staan de andere teams ook niet stil

Maar toch, ergens denk ik dat ze het nu eindelijk voor elkaar gaan krijgen. Alles lijkt namelijk op haar plaats te vallen:
-Verstappen is er denk ik onderhand echt wel klaar voor.
-Het team is uitstekend. Strategie, anticiperen op raceverloop, communicatie tussen Verstappen en Gianpiero Lambiase, pitstops doorontwikkeling, het is allemaal botweg het beste in de Formule 1.
-De RB15 is "gefikst" tijdens het seizoen en was tegen het einde al zeer competitief. De RB15 was net zoals de RB14 ervoor, uiteindelijk een auto die "gecomprimeerd" was. Er was geen sprake van vergelijkbaar vermogen en dan kan je niet anders dan de vleugels trimmen om nog een beetje te compenseren. Het kost alleen neerwaartse druk en dat is gewoon koning in de Formule 1. Aan het einde van het seizoen ging de RB15 steeds meer neerwaartse druk rijden. Ze verloren het niet meer in de bochten en ook niet in de rechte stukken. De Mercedes was meestal, maar niet altijd beter. Het was alleen niet heel veel meer en als het niet ging zoals Mercedes graag ziet, alleen vooraan, tja dan was de RB15 wel beduidend beter.
-De RB16 is duidelijk een evolutie, maar lijkt vooral gericht te zijn op meer neerwaartse druk generen omdat de PU weer een stap krachtiger is. Implicerend is dat Honda echt wel een flinke stap heeft gezet, alweer. Het blijft misschien wat onder de radar, maar Honda heeft iedereen eruit ontwikkeld in 2017, 2018 en 2019. Natuurlijk was het startpunt in 2017 dramatisch, maar niemand heeft er erover dat eind 2017, zelfs de McLaren's wel eens de finish haalde en het vermogen flink was gestegen. Natuurlijk ging McLaren in 2018 ook keihard af, terwijl Honda wederom enorme stappen aan het zetten was. Ik vind het ook zeer opvallend dat AMuS jarenlang maar vermogensgetallen kreeg, en het opeens is opgehouden. Ik vermoed dat het RBR was die deze informatie aanleverde en er nu mee gestopt is omdat ze Renault niet meer onder druk hoeven te zetten.
Alles bij elkaar zou ik niet verbaast zijn als ze er komend seizoen ook echt voor zullen gaan. Dan bedoel ik meteen met een poging tot pole in Australië. Australië is alleen met afstand Mercedes haar beste circuit, zeker in kwalificatie. Als je daar al pole kan pakken, of zelfs maar in de buurt zit, dan moet Mercedes echt uit gaan kijken. RBR zijn ook niet de prutsers van Ferrari die elke keer met de wintertesten zo geweldig lijken, wel eens goed beginnen, maar totaal imploderen over de loop van een seizoen met achterlijke strategie, niet bestaande of niet werkende updates, willekeurige betrouwbaarheidsproblemen of stupide fouten van de coureurs. Nee, als RBR er meteen bij zit, dan mag je verwachten dat ze niet terugvallen.
edit: Komt er ook nog eens bij dat de RB16 ook een nieuwe voorwielophanging heeft die als functie lijkt te hebben de spelen met de rijhoogte. Het doel is natuurlijk om de voorwielophanging lager te krijgen door de bochten voor nog meer neerwaartse druk.
[
Voor 4% gewijzigd door
DaniëlWW2 op 18-02-2020 20:57
]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.