Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Denk dat het voor veel fans als een 'natte scheet' zal voelen als RB met veel tamtam Albon weer gaat presenteren.Tristan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:31:
[...]
Ik heb eerder geroepen dat ik verwacht dat ze Albon aanhouden, maar ik snap niet waarom dat zo groot nieuws moet zijn dat ze daar tot vrijdag mee wachten dus misschien dat mijn verwachting fout is en dat er inderdaad een rijders wissel aangekondigd gaat worden.
Daarom kan ik het me ook al bijna niet voorstellen dat hij blijft. Hier hoef je geen persmoment van te maken, want het is voor het gros van de volgers toch een domper. Als dit het besluit is kan dat ook met een persbericht.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Je zou bijna denken dat die Ferrari pitcrew een bijverdienste heeft.Luckeh schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:17:
[...]
En Tsunoda heeft best veel pech gehad dit seizoen in F2! Een niet werkende boordradio, pech met lekke banden en een pitstrategie die volledig fout ging door een SC.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 16-12-2020 13:01 ]
"When you grow up your heart dies"
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Toch hoop ik dat de ervaring, kalmte en team attitude van de hulk wordt gekozen. Boven Albon. Alhoewel ik denk dat Albon een betere coureur Is in de wedstrijd
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
Bij Zak kreeg ik toch wel even een flashback naar Inglourious Basterdssjaool schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:00:
Een bericht van McLaren aan Ferrari. Adios Carlos...

Verwijderd
Ik hoop juist andersom.Pierre schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:16:
Stel dat onze vriend uit Mexico naar RBR gaat dan ga ik helemaal stuk als Max hem het snot voor de ogen rijdt.
verwacht perez - hoop hulk, perez heeft in verleden wel vaker laten zien dat het 'moeilijk' kan verwerken als teammate wat rapper gaat [..] met een touche tot gevolgwowly schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:12:
Toch hoop ik dat de ervaring, kalmte en team attitude van de hulk wordt gekozen. Boven Albon. Alhoewel ik denk dat Albon een betere coureur Is in de wedstrijd
Aangezien Ricciardo er 2 jaar geleden al niet echt aan te pas kwam bij Max wat betreft racepace en Ricciardo regelmatig de vloer aan veegt met Ocon in de race, denk ik niet dat Perez er echt aan te pas zou komen tegen Max. Maar ik laat me graag verrassen in dat opzicht.talkatoo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:23:
Ik hoop eigenlijk niet dat Perez naast Max komt. Ja, ik gun het Perez en Ja hij hoort absoluut in de F1. Maar als Red Bull tijdens de race tijd gaan verliezen aan racende teamgenoten dan is er weer geen tegenstand voor Mercedes..
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Die heeft, nota bene als F2 kampioen van vorig seizoen, toch een beetje de boot gemist nu er heel veel rijders doorgeschoven zijn.
Alonso zit ik eigenlijk helemaal niet weer op te wachten, vond hem in z'n laatste periode F1 vooral heel vervelend naar team en collega's. Maar blijft uiteraard een uitstekende coureur.
Heb liever HUL naast VER dan PER. Prima coureur maar geen tweede rijder.
ricciardo heeft toch wel zijn mannetje gestaan - laatste jaar was de auto meer 'richting' max gebouwd (zo begreep ik qua afstelling/flow). Zo zag je dat vettel het aflegde tegen ricciardo, en nu niet omdat vettel ineens slechter geworden was; de auto lag hem minder goed.Bansheeben schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:28:
[...]
Aangezien Ricciardo er 2 jaar geleden al niet echt aan te pas kwam bij Max wat betreft racepace en Ricciardo regelmatig de vloer aan veegt met Ocon in de race, denk ik niet dat Perez er echt aan te pas zou komen tegen Max. Maar ik laat me graag verrassen in dat opzicht.
realistisch gezien hoeft perez het alleen maar beetje beter te doen dan albon
Naar mijn idee merk je dat soort specifieke afstellingen vooral in de kwali. En daar zaten Max en Ric toch best vaak binnen een tiende van elkaar. Verder ook niets ten nadele van Ricciardo overigens. Vond het een mooie rivaliteit tussen die twee bij RBR en ik had graag gezien dat Ric Max was blijven uitdagen.himlims_ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:47:
[...]
ricciardo heeft toch wel zijn mannetje gestaan - laatste jaar was de auto meer 'richting' max gebouwd (zo begreep ik qua afstelling/flow). Zo zag je dat vettel het aflegde tegen ricciardo, en nu niet omdat vettel ineens slechter geworden was; de auto lag hem minder goed.
realistisch gezien hoeft perez het alleen maar beetje beter te doen dan albon
Overigens was de Red Bull in 2018 uitzonderlijk stabiel, ook qua achterkant voor zover ik heb meegekregen. Er was natuurlijk een reden waarom het banden fluisteren in dat jaar zoveel beter ging voor red bull dan voor de andere top teams. Alleen de Renault motor was toen nog wel een te grote factor in zowel kwali als race. Dat RBR met kop en schouders boven de rest uitstak qua chassis/aero, werd wel duidelijk in Monaco van dat jaar. Ik denk dat als je een Albon of Gasly in die auto had gezet, ze allebei binnen de 3 tiende van Max hadden kunnen staan. Ik denk dan ook niet dat Ricciardo in dat jaar last heeft ondervonden van een voor zijn rijstijl verkeerde ontwikkelgang. Maar wellicht komen we het ooit nog te weten als Newey z'n memoires publiceert over een jaar of 20
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ah, welkom Pastor Maldonado...mavamal schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:56:
Tijd om mijn stokpaardje van een ervaren, snelle coureur die weet dat hij geen wereldkampioen meer gaat worden van stal te halen. Podiumplekken gehaald in verschillende seizoenen maar altijd bereid om voor een snellere teamgenoot aan de kant te gaan. @ RBR announce Grosjean

Kans is natuurlijk wel groot dat dat het plan is, om hem volgend jaar (als ie presteert volgens verwachting) door te schuiven. Dat is tenslotte sowieso de insteek van het B-team. Maar, dat kan ook met 1 jaartje Perez natuurlijk. Die tenslotte al "meerdere opties" had voor 2022... Als we hem mogen geloven.poor Leno schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:05:
Nah, ik denk dat Albon 'nog een kansje krijgt' en dan halverwege t jaar wordt vervangen door Tsunoda
Albon heeft zijn kans gehad, maar de getoonde progressie is echt veel te marginaal.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Het zou niet voor het eerst zijn. En het zou best wel eens goed kunnen uitpakken heeft de geschiedenis bewezen...poor Leno schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:05:
Nah, ik denk dat Albon 'nog een kansje krijgt' en dan halverwege t jaar wordt vervangen door Tsunoda
Eigenlijk heeft de Formule 1 nog 1 of 2 teams erbij nodig.poor Leno schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:05:
woehoe!Martin0 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:15:
Power rankings zijn ook weer binnen: https://www.formula1.com/...KXNx6bVIBpT0D1GCc3Fl.html
we hebben een WDC in Nederland!

en gemiddeld per start

[ Voor 17% gewijzigd door basvn op 16-12-2020 14:18 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Bensimpel
Positieve meneer
Ik denk dat dat ook zeer afhankelijk zal zijn van hoe Tsunoda het gaat doen. Als die constant in de punten rijd en Gasly naar huis kan rijden, misschien.poor Leno schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:05:
😆 - Denk ook eens om ;)
Maar dan rijst de vraag waarom zijn naam niet gewoon al op de rijderslijst van 2021 stond i.p.v. TBA.Tristan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:31:
Ik heb eerder geroepen dat ik verwacht dat ze Albon aanhouden...
Max had wel 5 uitvalbeurten...basvn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:17:
[...]
woehoe!
we hebben een WDC in Nederland!![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
en gemiddeld per start![]()
spoiler:
Omdat de onderhandelingen met partij x en y nog lopen?warp schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:19:
[...]
Maar dan rijst de vraag waarom zijn naam niet gewoon al op de rijderslijst van 2021 stond i.p.v. TBA.
Als Albon het zitje al wel had gekregen, wat valt er dan te onderhandelen?Tristan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:20:
Omdat de onderhandelingen met partij x en y nog lopen?
Ja, maar daar doen we nu eenmaal niets aan. De teams hebben alleen belang bij winnen en geld verdienen. Jonge rijders aan een stoeltje helpen staat niet hoog op de agenda. Tenzij er een supertalent in den dop rondloopt die ze voor een schijntje kunnen laten rijden misschien.YakuzA schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:10:
[...]
Het is alleen jammer dat hij weer een zitje bezet houd waar een jong talent in had kunnen stromen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Iemand als Russell?mphilipp schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:44:
[...]
Ja, maar daar doen we nu eenmaal niets aan. De teams hebben alleen belang bij winnen en geld verdienen. Jonge rijders aan een stoeltje helpen staat niet hoog op de agenda. Tenzij er een supertalent in den dop rondloopt die ze voor een schijntje kunnen laten rijden misschien.

Maakt niet zoveel uit denk ik. Het is niet alsof ie dan een seconde langzamer zou zijn. Het gaat erom dat ie het gevoel van de wagen heeft en dat ie wat feedback kan geven. Ric en Oco rijden al een poos in die wagen. Alonso een ochtendje en zet dergelijke tijden neer. Als het Max was tijdens zijn debuut hadden de kranten bol gestaan...lochpatje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:49:
[...]
Ric en Ocon hebben die tijd op de C4 gereden en Alonso op de C5 geloof ik.
Niet slecht voor een oude baasje, toch?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wat doen Williams en Haas dan nog op de gridmphilipp schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:44:
[...]
Ja, maar daar doen we nu eenmaal niets aan. De teams hebben alleen belang bij winnen en geld verdienen.
Die is van Mercedes, dus die wacht zijn kans af in dat team.
Denk jij echt dat wie je daar ook in zet, ook nog maar een kans maakt? Ik heb niet het idee dat Perez zo'n spetterende qualifier is.Pierre schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:16:
Stel dat onze vriend uit Mexico naar RBR gaat dan ga ik helemaal stuk als Max hem het snot voor de ogen rijdt.
Ik denk dat de enige vraag gaat zijn moet hoeveel ie hem naar huis rijdt.
Dat vraag ik mij elk weekend weer af... Waar halen zij de motivatie vandaan?Spotmatic schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:46:
[...]
Wat doen Williams en Haas dan nog op de grid
Uit de historie waarschijnlijk... En de hoop op betere tijden. Al zal de naamsverandering na de recentelijke verkoop vast aanstaande zijn.mphilipp schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:47:
[...]
Dat vraag ik mij elk weekend weer af... Waar halen zij de motivatie vandaan?
"Valtteri, this is Toto. There are nine guys faster than you. You understand? There are nine guys faster than you."basvn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:17:
[...]
woehoe!
![]()
![]()
[Afbeelding]
spoiler:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Van de ene kant niet, maar Perez is niet veel slechter dan Ricciardo. Weer 5 pechbeurten voor Max en wat Perez style drukken en doen en we zijn weer terug bij “zie nou wel Max heeft niks geleerd”. Terwijl Max altijd al weinig fouten maakte imho. Die laatste storm begin 2018 vond ik ook 100% onterecht.Martinspire schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:47:
[...]
Denk jij echt dat wie je daar ook in zet, ook nog maar een kans maakt? Ik heb niet het idee dat Perez zo'n spetterende qualifier is.
Ik denk dat de enige vraag gaat zijn moet hoeveel ie hem naar huis rijdt.
Perceptie is realiteit en Max schijnt aggresief te zijn. Leclerc, die nog bijna wekelijks mensen van de baan drukt is bijvoorbeeld een nette rijder volgens Jan en alleman.
een treffende spreuk
'𝓘𝓴 𝓵𝓪𝓪𝓽 𝓳𝓮 𝓷𝓲𝓮𝓽 𝓲𝓷 𝓭𝓮 𝓼𝓽𝓮𝓮𝓴 𝓙𝓪𝓬𝓴 '
— Ziggo Sport Racing (@ZS_Racing) 16 december 2020
Vaarwel (voor nu) @kvyatofficial 😢 @jackontracks had een speciale band met de bij Alpha Tauri vertrekkende Rus en gaat hem missen💔
Jullie ook?#ZiggoSportF1 #F1 #DaniilKvyat pic.twitter.com/hkNtB1h4o6
Klik voor een meer dan prima compilatie-video met KVY & Jack quotes.
Hopen op wederopstanding. McLaren is weer bijna terug.mphilipp schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:47:
[...]
Dat vraag ik mij elk weekend weer af... Waar halen zij de motivatie vandaan?
een treffende spreuk

Overigens denk ik dat Nyck de Vries nooit de kans heeft gekregen, omdat hij een Nederlander is. Dat gerucht heb ik vaker gehoord. Dat men het veld zo divers mogelijk wil houden qua nationaliteiten. Zou opzich kunnen en geen gekke gedachte.
Verwijderd
Het is wachten op de eerste transgender.CryptoNL schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:54:
Waarom willen sommigen graag Hulkenberg? Die man heeft nog nooit wat gepresteerd in bijna 200 races!!!Nico Chokenberg zou een betere naam zijn wat dat betreft.
Overigens denk ik dat Nyck de Vries nooit de kans heeft gekregen, omdat hij een Nederlander is. Dat gerucht heb ik vaker gehoord. Dat men het veld zo divers mogelijk wil houden qua nationaliteiten. Zou opzich kunnen en geen gekke gedachte.
Ze willen Albon dat zitje niet geven. De reden is dat Albon niet snel genoeg is bij Mercedes een luis in de pels te zijn. Nu rijden ze met zijn drietjes weg en heeft Mercedes alle opties voor undercuts. Als daar ineens een bijna niet in te halen 2e Red bull rijdt dan bedenken ze zich wel 2 keer.warp schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:22:
[...]
Als Albon het zitje al wel had gekregen, wat valt er dan te onderhandelen?
Het probleem is dat Red Bull zelf half Thais is. De bedenker van het sap was een Thai. Dieter pakte dat op en doet de marketing. Dat werkt perfect.
Anyway : de helft van RB wil graag dat Albon blijft, vanwege zijn roots. Dus als hij niet zoveel rugdekking van het board had gehad was er al lang een ander aangekondigd.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Bottasbasvn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:17:
[...]
woehoe!
![]()
![]()
[Afbeelding]
spoiler:
Een paar Britten (Hamilton, Russel, Norris, Aitken), of drie Duitsers (Vettel, Rosberg, Hulkenberg) heeft ze anders nooit tegengehouden.CryptoNL schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:54:
Dit zijn de eerste die me even in gedachten schieten, ongetwijfeld nog wel meer nationaliteiten te bedenken.
Waiting on the world to change
Maar twee Finnen en meerdere Engelse is dan geen probleem. om nog maar niet te spreken over de DuitsersCryptoNL schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:54:
Waarom willen sommigen graag Hulkenberg? Die man heeft nog nooit wat gepresteerd in bijna 200 races!!!Nico Chokenberg zou een betere naam zijn wat dat betreft.
Nyck heeft nooit de kans gekregen omdat hij in zijn derde jaar pas kampioen werd, dan ben je nou eenmaal geen echte hoogvlieger. Edit: Tenzij je diepe zakken heb.
[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 16-12-2020 15:27 ]
Vergeet niet toen Schumacher en Sutil ook actief waren, tegelijk met bovenstaande 3 Duitsers...pinda powerrr schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:22:
[...]
Een paar Britten (Hamilton, Russel, Norris, Aitken), of drie Duitsers (Vettel, Rosberg, Hulkenberg) heeft ze anders nooit tegengehouden.
Dit zijn de eerste die me even in gedachten schieten, ongetwijfeld nog wel meer nationaliteiten te bedenken.
I served in a company of heroes.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ik denk dat veel mensen vergeten dat F1 een enorm marketingplatform is. Lando en Carlos bij elkaar leverde McLaren letterlijk een paar dozijn nieuwe sponsors op (Zack weet dat wel te verkopen).. Met zuurpruim Fernando en grijze vlakte Stoffel hadden McLaren een zowat lege auto.Vuvuzela schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:30:
Beetje stom om te zeggen maar Nyck is ook niet echt like-able.. Persoonlijkheid is ook wel belangrijk. Stoffel had ook langer een stoeltje kunnen hebben als hij dat meer had. En andersom wordt Lando soms als absolute toptalent bestempeld, maar dat heeft hij nooit laten zien. Leuk joch is het zeker.
Nog 1 van de redenen dat Lewis zo'n topper is - hij draait z'n riedeltje af (best fans!), mag wat politiek correct zeggen (Black lives matter of andere dingen waar hij persoonlijk voor staat) en voor de rest druipt er alleen maar professionaliteit van dat hele team af. Dan krijg je grote degelijke namen die je sponsoren.
Max kan in die zin nog wel veel leren van Lewis. Het is leuker voor de fans als Max staat te tieren na een race maar het is beter voor z'n sponsoren als op en top professioneel is.
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Gasly was al bevestigd voor AT en Tsunoda nu ook. Dus ik denk niet dat Gasly naar RBR gaat.wowly schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:33:
Hmm de kans dat albon mag blijven en in AT moet gaan rijden, Day Gasly weer naar RBR mag om tzt plaats te maken voor tsunoda ect is ook een optie...(djeeeez, ik ben echt diep in de glazen bol aan het kijken. wanneer is het de volgende race, over 2 weekjes? Nee?)
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Dat klopt en dat is me ook allemaal bekend. Aan de andere kant is Albon al eerder een keer rücksichtslos aan de kant gezet, dus in hoeverre dat Thaise verhaal meespeelt... ik weet het niet.asing schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:10:
Ze willen Albon dat zitje niet geven. De reden is dat Albon niet snel genoeg is bij Mercedes een luis in de pels te zijn. Nu rijden ze met zijn drietjes weg en heeft Mercedes alle opties voor undercuts. Als daar ineens een bijna niet in te halen 2e Red bull rijdt dan bedenken ze zich wel 2 keer.
Het probleem is dat Red Bull zelf half Thais is. De bedenker van het sap was een Thai. Dieter pakte dat op en doet de marketing. Dat werkt perfect.
Anyway : de helft van RB wil graag dat Albon blijft, vanwege zijn roots. Dus als hij niet zoveel rugdekking van het board had gehad was er al lang een ander aangekondigd.
Toch doet Lando het heel behoorlijk voor z'n 2e jaar. Vaak nek aan nek met Carlos, toch ook geen pannenkoek. Van de jongere drivers schat ik alleen George hoger in (Max en Leclerc schaar ik ondertussen al wel onder het rijtje ervaren coureurs, ondanks hun nog jonge leeftijd). Als McLaren met de Mercedes motor inderdaad een verbetering blijkt t.o.v. de Renault krachtbron zie ik Lando en Daniel komend seizoen best regelmatig op het podium verschijnen.wowly schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:33:
Hmm de kans dat albon mag blijven en in AT moet gaan rijden, Day Gasly weer naar RBR mag om tzt plaats te maken voor tsunoda ect is ook een optie...(djeeeez, ik ben echt diep in de glazen bol aan het kijken. wanneer is het de volgende race, over 2 weekjes? Nee?)
Daar is een talentenprogramma voor, een voorselectie voor het echte werk. Presteer je niet in het talentenprogramma, dan ben je niet geschikt voor de Formule 1.warp schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:39:
[...]
Dat klopt en dat is me ook allemaal bekend. Aan de andere kant is Albon al eerder een keer rücksichtslos aan de kant gezet, dus in hoeverre dat Thaise verhaal meespeelt... ik weet het niet.
Dus het is een verschil in welke klasse je rijdt
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik denk zelfs dat McLaren de enige is die Hamilton van een 8e WDC af kan houden. Zie Max dat volgend seizoen, hoe mooi het ook zou zijn, niet lukken.kazuka schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:09:
[...]
Als McLaren met de Mercedes motor inderdaad een verbetering blijkt t.o.v. de Renault krachtbron zie ik Lando en Daniel komend seizoen best regelmatig op het podium verschijnen.
Hoe wil Merc dit voorkomen dna? Als de Mclaren package beter is zouden ze dit gewoon over de lijn moeten trekken.XNL073 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:18:
En waarom zou dat McLaren wel lukken. Die rijden tenslotte met dezelfde motor rond als de WCC. Die laten echt geen klant kampioen worden. en Racing Point was ook niet echt een bedreiging voor RedBull Max dit jaar.
Klantenmotoren welk minder zijn dan het fabrieksteam mogen namelijk niet meer sinds ene paar jaar.
De grap van McLaren is dat ze beter zijn dan het fabrieksteam van Renault zelf. Dan kan je zeggen : dat ligt aan de coureur, maar Ricciardo is serieus snel. Dus hun chassis is niet zo goed.XNL073 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:23:
Ja oke goed punt. Alleen zie ik McLaren niet direcht aankomende seizoen de perfecte package hebben icm met de Mercedes motor.
Het grootste probleem van McLaren is dat ze maar 2 tokens hebben om hun chassis aan te passen. Dus het kan zijn dat ze terug bij af zijn en het gewoon niet meer vooruit wil, of dat ze ineens bloedje snel zijn.
Dat de Racing Point eruit ziet als een Mercedes hoeft niks te zeggen. Je kan kopiëren wat je wilt, maar je moet het begrijpen om er iets mee te kunnen.
Die Renault motor is zo slecht niet meer maar McLaren is wel goed bezig. Kan nog best wel eens spannend worden met die nieuwe generatie waarvan elk potentieel topteam er een heeft (alleen Mercedes vist nog achter het net tenzij ze Hamilton of Bottas eruit flikkeren en RP / Astin Martin moet het met oude rot Vettel doen waar het talent van Ocon bij Renault wat minder is dan bij de rest. )kazuka schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:09:
[...]
Toch doet Lando het heel behoorlijk voor z'n 2e jaar. Vaak nek aan nek met Carlos, toch ook geen pannenkoek. Van de jongere drivers schat ik alleen George hoger in (Max en Leclerc schaar ik ondertussen al wel onder het rijtje ervaren coureurs, ondanks hun nog jonge leeftijd). Als McLaren met de Mercedes motor inderdaad een verbetering blijkt t.o.v. de Renault krachtbron zie ik Lando en Daniel komend seizoen best regelmatig op het podium verschijnen.
Vrees alleen voor de pure Max fans dat het wel eens een vervelende tijd wordt. Voor de oranje brillen.... Hamilton ligt nog niet vast en Nyck de Vries heeft een aardige indruk achtergelaten. Als het Mercedes het waard is kunnen ze de Max fanbase splitten.
alles kan off-topic
Die ruilen tzt de ene Brit in voor de andere.Ankona schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:31:
Hamilton ligt nog niet vast en Nyck de Vries heeft een aardige indruk achtergelaten. Als het Mercedes het waard is kunnen ze de Max fanbase splitten.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Helemaal eens, ik vrees er ook een beetje voor dat Mclaren door de switch naar mercedes te weinig tokens had voor het chassis en volgend jaar dus relatief slechter zal presteren tov de concurrentie.asing schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:30:
[...]
De grap van McLaren is dat ze beter zijn dan het fabrieksteam van Renault zelf. Dan kan je zeggen : dat ligt aan de coureur, maar Ricciardo is serieus snel. Dus hun chassis is niet zo goed.
Het grootste probleem van McLaren is dat ze maar 2 tokens hebben om hun chassis aan te passen. Dus het kan zijn dat ze terug bij af zijn en het gewoon niet meer vooruit wil, of dat ze ineens bloedje snel zijn.
Dat de Racing Point eruit ziet als een Mercedes hoeft niks te zeggen. Je kan kopiëren wat je wilt, maar je moet het begrijpen om er iets mee te kunnen.
George Russell heeft al jaren een optie op een leeg stoeltje bij Mercedes.wowly schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:27:
Nou, als Mclaren met de Renault al zo kan presteren, wat wordt dat dan met een mercedes motor? Hoewel, volgend jaar moeten ze hun chassis fors aanpassen voor de mercedes motor, dus is het nog niet zeker hoe het zal gaan
Ocon en Wehrlein willen graag even gedag zeggen.iichel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:45:
[...]
George Russell heeft al jaren een optie op een leeg stoeltje bij Mercedes.
Fair point.mavamal schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:49:
[...]
Ocon en Wehrlein willen graag even gedag zeggen.
Ik had ergens gelezen dat ze dat voor de kerst doen.Chefbierrr schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:55:
Zouden ze het besluit over Albon ook niet vandaag kenbaar maken (net zoals Tsunoda bij AT).
#F1: Yuki #Tsunoda gets the Alpha Tauri seat. On Friday Red Bull will take an even bigger decision. Then they will communicate, who gets the 2nd cockpit next to Max Verstappen. #redbullracing, #AMuS: https://t.co/qmXIWLVv71
— Andreas Haupt (@andihaupt1) 16 december 2020
[ Voor 18% gewijzigd door iichel op 16-12-2020 17:06 ]
Volgens Auto, Motor und Sport zal Red Bull Racing de beslissing op vrijdag 18 december bekend maken...Chefbierrr schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:55:
Zouden ze het besluit over Albon ook niet vandaag kenbaar maken (net zoals Tsunoda bij AT).
Ach likeable, de meeste kampioenen zijn niet likeable. Lewis “best fans efah” Hamilton mogen velen niet. Schumacher was altijd heel afstandelijk en heeft veel anti fans. Senna praatte altijd alsof hij de next Messiah was en hij altijd moest winnen en iedereen tegen hem was. Misschien dat Hakkinen nog wel de meest likeable kampioen was.Vuvuzela schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:30:
Beetje stom om te zeggen maar Nyck is ook niet echt like-able.. Persoonlijkheid is ook wel belangrijk. Stoffel had ook langer een stoeltje kunnen hebben als hij dat meer had. En andersom wordt Lando soms als absoluut toptalent bestempeld, maar dat heeft hij nooit laten zien. Leuk joch is het zeker.
En buiten Nederland hebben ook veel mensen het niet op Max.
Met zoveel kandidaten vraag je je af waarom Bottas nog in de Mercedes rijdt.iichel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:45:
[...]
George Russell heeft al jaren een optie op een leeg stoeltje bij Mercedes.
Omdat Bottas geen bedreiging is voor Hamilton.Erapaz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:16:
[...]
Met zoveel kandidaten vraag je je af waarom Bottas nog in de Mercedes rijdt.
En wel tweede in het WDC wordt, meer kan je niet vragen.Tk55 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:18:
[...]
Omdat Bottas geen bedreiging is voor Hamilton.
Albon is 7e geworden in de 2e auto.
ping 127.212.23.124
Happy to jump in if that helps 😉 https://t.co/yclls6wP10
— Romain Grosjean (@RGrosjean) 16 december 2020
Strak tweede worden en rust in je team. Wat wil je nog meer?Erapaz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:16:
[...]
Met zoveel kandidaten vraag je je af waarom Bottas nog in de Mercedes rijdt.
Ik denk alleen dat Mercedes spijt heeft dat ze die wagen van Russell niet wat meer teruggeschroefd hebben. Nu krijg je praatjes.
alles kan off-topic
Met de hakken over de sloot, ondanks 5 DNF's van Max (30% van alle races!). Een beter bewijs van de superioriteit van Max t.o.v. Bottas is er niet.pjottum schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:23:
[...]
En wel tweede in het WDC wordt, meer kan je niet vragen.
Kweenie...weer zo'n conspiracy gedachte. Ik zou het raar vinden als een team zich een goede rijder ontzegd omdat ie een bepaalde nationaliteit heeft. Maar het loopt zo, omdat beginnende coureurs niet zomaar bij een groot team kunnen beginnen. Tenzij ze je al vroeg opmerken en in hun Junior programma plaatsen. Bepaalde uitzonderlijke talenten komen dan wat makkelijker bij een topteam aan de bak. Maar als je dat niet bent, of minder goede PR mensen hebt, moet je bij de kleinere teams bedelen om een plekkie. Je kunt een Spaans team zijn, maar als er geen Spaanse talenten zijn, en wel een Nederlandse coureur die erg goed lijkt te zijn, neem je die. Als de financiën op orde zijn dan. Daar draait het om bij die teams. Maar dat ze een potentiele WK niet willen vanwege zijn nationaliteit lijkt mij stug. Dan ben je gewoon dom bezig.CryptoNL schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:54:
Nog meer mensen die voor Jarno Opmeer gaan juichen straks?
Het wordt nog wel spannend. Ik hoop dat Alfa nog dichtbij komt bij Red Bull om het WCC spannend te houden, maar Opmeer heeft nog kans op de WDC.
En met de tijden die ze vandaag gereden hebben in de kwalificatie (volgens mij zijn er een paar records gesneuveld in de game zojuist), belooft het in ieder geval weer een spannende race te worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 16-12-2020 21:43 ]
BREAKING: Sao Paulo will remain the home of the Brazilian Grand Prix through to 2025!#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/eN5RDRREUp
— Formula 1 (@F1) 16 december 2020
Maar die andere baan wordt toch nog gewoon gemaakt? Gaan we dan 2 races in Brazilië krijgen? Misschien moet Drugovich dan maar wat sneller naar F1 toe
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het binnenhalen van Mazepin zal nog een echte pyrrusoverwinning blijken.Jasphur schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:32:
Haas is overigens nog verdacht stil omtrent hun tweede rijder op de socials.Mick krijgt aandacht genoeg haha

Erger dan Rich Energy? Is dat mogelijk?Bart-Willem schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:37:
[...]
Het binnenhalen van Mazepin zal nog een echte pyrrusoverwinning blijken.Leuk dat geld, maar je krijgt er vele malen ergere ellende voor terug.
[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 16-12-2020 22:42 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Jasphur schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:32:
Haas is overigens nog verdacht stil omtrent hun tweede rijder op de socials.Mick krijgt aandacht genoeg haha
Over de (letterlijke) duivel gesproken: De storm is zeker nog niet gaan liggen:Bart-Willem schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:37:
[...]
Het binnenhalen van Mazepin zal nog een echte pyrrusoverwinning blijken.Leuk dat geld, maar je krijgt er vele malen ergere ellende voor terug.
[Twitter: https://twitter.com/formulaAMELIA/status/1339323271242723330?s=20]
↓‡
-Video released
— Benners 🗡 (@BootneckBenners) 16 december 2020
-She writes a statement after being paid to saying they’ve been friends for years
-Then they both follow each other
-Quickly unfollow each other.
-Then she writes this (above)
I don’t think they met until Abu Dhabi. I don’t think she was ok with it.

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 16-12-2020 23:59 ]
Mooi circuit die TBCnachtnet schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:27:
Racekalender is door de FIA goedgekeurd.
https://www.fia.com/news/...port-council-decisions-20
2. Bahrain Grand Prix | ||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||
Data |
| |||||||||||||||||||||||||||
Circuit |
Vorige Race |
Links | Formula1.com Wikipedia |
Terug naar kalender
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 [anchor=r2][/anchor] [table border=1 width=100%] [tr][th bgcolor=#FF1A00 colspan=2]2. Bahrain Grand Prix[/th][/tr] [tr][td colspan=2][img=640,392]https://static.tweakers.net/ext/f/LrEbpn6D7y7O5KLWdbwQzsvj/full.jpg[/img][/td][/tr] [tr][td valign=top][br][b]Data[/b][/td] [td] [table border=0 width=100%] [tr][td colspan=3 align=center][b]vr 26 Mar[/b][/td][/tr] [tr] [td][b]Free Practice 1:[/b][/td] [td]13:00[img padding=1 width=17 height=12]https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png[/img][/td] [td](14:00)[small] Local Time[/small][/td] [/tr] [tr] [td][b]Free Practice 2:[/b][/td] [td]17:00[img padding=1 width=17 height=12]https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png[/img][/td] [td](18:00)[small] Local Time[/small][/td] [/tr] [tr][td colspan=3 align=center][b]za 27 Mar[/b][/td][/tr] [tr] [td][b]Free Practice 3:[/b][/td] [td]14:00[img padding=1 width=17 height=12]https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png[/img][/td] [td](15:00)[small] Local Time[/small][/td] [/tr] [tr] [td][b]Qualifying:[/b][/td] [td]17:00[img padding=1 width=17 height=12]https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png[/img][/td] [td](18:00)[small] Local Time[/small][/td] [/tr] [tr][td colspan=3 align=center][b]zo 28 Mar[/b][/td][/tr] [tr] [td][b]Race:[/b][/td] [td]18:10[img padding=1 width=17 height=12]https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png[/img][/td] [td](18:10)[/tr][tr][td][b] [/b][/td][td][small][img padding=1 width=17 height=12]https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png[/img]=NL-tijd[/small][/td][td][small]Circuit tijd[/small][/td][/tr][/table] [/td] [/tr] [tr][td valign=top][br][b]Circuit[/b][/td][td] [table border=0 width=100%] [tr][td][b]Circuit:[/b][/td][td]Bahrain International Circuit[/td][td] [/td][/tr] [tr][td][b]Locatie:[/b][/td][td]Sakir, Bahrain[/td][td] [/td][/tr] [tr][td][b]Lengte:[/b][/td][td]5412 m[/td][td] [/td][/tr] [tr][td][b]Aantal Race Ronden:[/b][/td][td]57[/td][td] [/td][/tr] [tr][td][b]Race Afstand:[/b][/td][td]307.238 km[/td][td] [/td][/tr] [tr][td][b]Ronde record:[/b][/td][td]1:31.447 - Pedro de la Rosa (2005)[/td][td] [/td][/tr] [/table][/td][/tr] [tr][td valign=top][br][b]Vorige Race[/b][/td][td] [table border=0 width=100%] [tr][td][b]Datum:[/b][/td][td]22 november 2020[/td][td] [/td][/tr] [tr][td][b]Winnaar:[/b][/td][td]Lewis Hamilton - Mercedes[/td][td] [/td][/tr] [tr][td][b]Race tijd:[/b][/td][td]1:51:5.111[/td][td] [/td][/tr] [tr][td][b]2[sup]e[/sup] & 3[sup]e[/sup] Plaats:[/b][/td][td]BOT, LEC[/td][td] [/td][/tr] [tr][td][b]Pole:[/b][/td][td]1:35.432 - Charles Leclerc[/td][td] [/td][/tr] [tr][td][b]Snelste Raceronde:[/b][/td][td]1:34.571 - Charles Leclerc[/td][td] [/td][/tr] [/table][/td][/tr] [tr][td valign=top][b]Links[/b][/td][td][url=http://www.formula1.com/en/championship/races/2021/Bahrain.html]Formula1.com[/url] [br] [url=https://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Formule_1_van_Bahrein]Wikipedia[/url][/td][/tr] [/table] [small][jump=kalender]Terug naar kalender[/jump][/small]
Haas die door Mazepin wordt overgenomen en all Russian team wordt met Mazepin en Kvyatt.Taakbalk schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:50:
Kvyat, ondertussen:
Zou er nog een team bijkomen? De geruchten over Panthera F1 lijken ook een beetje verstomd. Zij hebben de wens uitgesproken om in 2022 toe te treden tot de F1.
Maar dat is wel erg kristallen bol
Er gebeuren wel gekkere dingen in de F1.D-dark schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:59:
[...]
Haas die door Mazepin wordt overgenomen en all Russian team wordt met Mazepin en Kvyatt.
Maar dat is wel erg kristallen bol
Zo? Gewoon een width op het 1ste td element binnen de tr zetten. Dan past de rest zich aan. Heb nu voor alle drie 44% aangehouden. Op mobiel gaat dat minder mooi zie ik..nachtnet schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:40:
Volslagen onjuiste gegevens, maar even als test. Iemand een idee hoe je de gegevens uit Data, circuit, vorige race in RML kan uitlijnen?
1
2
3
4
5
| [td width=44%][b]Free Practice 1:[/b][/td] [tr][td width=44%][b]Circuit:[/b][/td][td]Bahrain International Circuit[/td][td] [/td][/tr] [tr][td width=44%][b]Datum:[/b][/td][td]22 november 2020[/td][td] [/td][/tr] |
2. Bahrain Grand Prix | ||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||
Data |
Circuit |
Vorige Race |
Links | Formula1.com Wikipedia |
Terug naar kalender
Toevallig net voor de lockdown Promising Young Woman gezien, lijkt wel alsof ik een herhaling van de film aan het kijken ben. Voor je het weet sta je bekend als dat meisje dat door Mazepin is aangerand en kom je nooit meer van dat imago afnachtnet schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:47:
[...]
[...]
Over de (letterlijke) duivel gesproken: De storm is zeker nog niet gaan liggen:
[Twitter]
↓‡
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
Ik voel zelfs tegenzin om MAZ in het 2021 topic toe te voegen.

Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport