[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 154 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.277 views

Onderwerpen

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Lekker Ventje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:22:
[...]

Als ze Newey weghalen wordt RBR eerder versterkt lijkt me. Die beste man is allang over zijn top heen, het is niet dat enkel de motor nog verbeterd moet worden om mee te kunnen doen om eerste plaatsen.
^^ Dit. RBR heeft al een paar seizoenen niet meer het beste chassis (to say the least). Bovendien heeft het feit dat die auto zo moeilijk af te stellen is ook al twee coureurs genekt. Misschien is het juist wel fijn als er iemand met een verse blik verantwoordelijk wordt. Niemand is onvervangbaar, ook niet in de F1.

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 04-12-2020 09:03 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:32
Ondertussen in Monza

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoVHpkrXUAILmtI?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-12 22:38

Mef

Zal een leuk weekendje worden in het WRC daar in Monza...

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MrMarcie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:26:
[...]

Denk dat Russell een van de betere coureurs is en voldoende ervaring, ik heb vertrouwen in hem. Toekomstig wereldkampioen.

Zie je, ik ben te naief. Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben.
wat mooi zou zijn; lewis nu nog niets getekend voor volgend jaar, stel russel is bottas de baas, zou wel een stunt zijn als ze russel een contract aanbieden ipv lewis _/-\o_ 8) (ik weet t, gaat niet gebeuren - maar toch, speculaas tijd :+)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zou wel een bak zijn. Russel krijgt nu 350 K$, Hamilton 60 M$. Kunnen ze bij Mercedes in een keer het budget met 55-59M$ verlagen!

Signatures zijn voor boomers.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Maasluip schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:34:
Zou wel een bak zijn. Russel krijgt nu 350 K$, Hamilton 60 M$. Kunnen ze bij Mercedes in een keer het budget met 55-59M$ verlagen!
finaniceel voordeel (salaris/budget), je merk blijft 'weg' van politieke statements, zekerheid voor aankomende periode [.. soort van :+]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nog altijd meer grip dan Turkije. :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Laat ze daar ff rijden, kan dan best leuk worden :9~

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-12 10:07

MrMarcie

CFMoto 450MT

himlims_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:14:
[...]

finaniceel voordeel (salaris/budget), je merk blijft 'weg' van politieke statements, zekerheid voor aankomende periode [.. soort van :+]
MB wil die 8e titel met HAM. Voor de boeken. Dus dat gaat niet gebeuren.
Hoop wel dat ze hem de mond gaan snoeren en die MB's gewoon weer zilver maken.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• G_Dragon

G_Dragon

Vraagje:

Mijn vriendin kwam gisteren met een video waarop te zien is dat ze bij de pitsstop van Bottas maar 3 van de 4 banden verwisselen, ook las ik later dat Bottas niet te enige was waarbij dit gebeurde. Ik dacht altijd dat dit niet mocht en dat je ten alle tijde alle 4 banden moet verwisselen.

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 04-12-2020 11:02 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:01:
Vraagje:

Mijn vriendin kwam gisteren met een video waarop te zien is dat ze bij de pitsstop van Bottas maar 3 van de 4 banden verwisselen, ook las ik later dat Bottas niet te enige was waarbij dit gebeurde. Ik dacht altijd dat dit niet mocht en dat je ten alle tijde alle 4 banden moet verwisselen.
correct me if i'm wrong; je moet aan het regelement voldoen (2 compounds) maar volgens mij kan je een wiel 'behouden' maar dan moet ie er wel af/op. weet zo niet of ze m echt hebben laten zitten, of 1x eraf,erop gezet hebben.

//edit (in video gaat ie eraf / erop - blijft dezelfde band, maar het is wel onkoppeld en opnieuw aangesloten geweest, volgens mij voldoe je dan aan de regels)

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 04-12-2020 11:04 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Maasluip schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:34:
Kan ook wel handig zijn in de onderhandelingen met Hamilton. Hee, Lewis, jij wil graag nog een titel en als GOAT de boeken in gaan. Huur die Mercedes maar ipv dat je ook nog salaris wil hebben.

alles kan off-topic

• G_Dragon

G_Dragon

himlims_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:02:
[...]

correct me if i'm wrong; je moet aan het regelement voldoen (2 compounds) maar volgens mij kan je een wiel 'behouden' maar dan moet ie er wel af/op. weet zo niet of ze m echt hebben laten zitten, of 1x eraf,erop gezet hebben. (in video gaat ie eraf / erop - blijft dezelfde band, maar het is wel onkoppeld en opnieuw aangesloten geweest)
Heb even een video toegevoegd :)
Oke dat zou best kunnen hoor, ik zelf heb dit nooit geweten :o

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:42
G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:01:
Vraagje:

[Streamable: bottas_pit_stop]
Dit is vorige week ook al besproken. Blijkbaar mag het, maar je moet wel vier banden van dezelfde compound hebben. Dus dit kan alleen als je S => S, M => M of H => H doet.

Leuk detail is dat ze de band wel los en vast draaien, waarschijnlijk omdat anders het automatische systeem voor het op groen zetten van de lamp niet werkt (omdat de wheelgun niet de benodigde kracht voor los en vast draaien heeft gemeten).

• G_Dragon

G_Dragon

RobertMe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:05:
[...]

Dit is vorige week ook al besproken. Blijkbaar mag het, maar je moet wel vier banden van dezelfde compound hebben. Dus dit kan alleen als je S => S, M => M of H => H doet.

Leuk detail is dat ze de band wel los en vast draaien, waarschijnlijk omdat anders het automatische systeem voor het op groen zetten van de lamp niet werkt (omdat de wheelgun niet de benodigde kracht voor los en vast draaien heeft gemeten).
Oke sorry dan heb ik dat vorige week gemist, bedankt voor je uitleg hierover! :)
Interessant dat dit mag en leuk om iets nieuws te ontdekken in de sport.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:54
RobertMe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:05:
[...]

Ik dacht dat ze al die wielmoeren maar 1x gebruikten? dwz 1x erop, 1x eraf en daarna de wielmoer in een grote emmer voor oudijzer.. dit omdat de krachten op die wielmoeren bruut groot zijn..

terwijl ik dit schrijf vraag ik mij af hoe dat dan zit met het gebruik van "gebruikte setjes" tijdens kwalificatie en race? worden dan daarvoor snel nieuwe wielmoeren op de velgen gezet?

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 04-12-2020 11:27 ]

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:44
nachtnet schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:27:
[...]

terwijl ik dit schrijf vraag ik mij af hoe dat dan zit met het gebruik van "gebruikte setjes" tijdens kwalificatie en race? worden dan daarvoor snel nieuwe wielmoeren op de velgen gezet?
De wielmoeren zitten 'vast' in de velg, en de band zit aan de velg gelijmd in verband met de veiligheid. Als een wiel dan niet goed vastzit, blijft hij toch op de as zitten.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-12 20:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
[...]

Ik dacht dat ze al die wielmoeren maar 1x gebruikten? dwz 1x erop, 1x eraf en daarna de wielmoer in een grote emmer voor oudijzer.. dit omdat de krachten op die wielmoeren bruut groot zijn..
Nee, die zitten 'vast' aan de velg. In het verleden zijn er bijvoorbeeld al een paar akkefietjes geweest met losse wielen, omdat bij een eerdere pitstop de wielmoer scheef is vastgedraaid waardoor het schroefdraad vernaggeld was. Als pitcrew die de wheelgun bedient is het dus niet alleen taak om het ding in 1 vloeiende beweging op de moer te zetten, hij moet ook nog eens kaarsrecht er weer terug op.

Mooi artikel:

http://www.formula1-dictionary.net/wheel_gun_wheel_nut.html

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 04-12-2020 12:05 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Waarschijnlijk 1 weekend ipv 1 keer?

Te koop....

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDFFlNeJe0ku_YXbUkUp-64LGpM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vbAD9dllIl9Omg0lIzVIBdkj.jpg?f=user_large

Voor mijn idee heeft hij langer bij Williams gezeten als 4 jaar

[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 04-12-2020 14:02 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

de infamous ferrari hussle is weer begonnen? dat zal ze secondes opleveren :F

• Edd
  • Laatst online: 14:53

Edd

[ Voor 195% gewijzigd door Edd op 04-12-2020 15:15 ]

-

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:08
Kwam deze zojuist tegen op youtube van Sky:

YouTube: EXCLUSIVE! Romain Grosjean reveals how he escaped horrific fireball ...

Is van Grosjean over hoe hij uit die auto is gekomen. Weet niet of die al gedeeld was.

@Edd was 2 seconde sneller :+

[ Voor 4% gewijzigd door MC_Sparkles op 04-12-2020 15:16 ]

iRacing Profiel

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:31
DeKaerften schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:58:
[...]

Lijkt me voor Kvyat ook geen verkeerde optie :X

offtopic:
IDCLIP was DOOM II he, het origineel was IDSPISPOPD (8>
IDCLIP werkt prima in Doom 1. Heb namelijk nooit Doom2 gespeeld :o

*sowieso

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MC_Sparkles schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:15:
Kwam deze zojuist tegen op youtube van Sky:

YouTube: EXCLUSIVE! Romain Grosjean reveals how he escaped horrific fireball ...

Is van Grosjean over hoe hij uit die auto is gekomen. Weet niet of die al gedeeld was.

@Edd was 2 seconde sneller :+
er is misschien veel gezegd over wat er tussen die twee oren van hem gebeurd, maar dit.. _/-\o_

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Voor straf over geplaatst omdat het dit jaar zo slecht gaat bij Ferrari :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:08
HyperTrophy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:49:
[...]

er is misschien veel gezegd over wat er tussen die twee oren van hem gebeurd, maar dit.. _/-\o_
Ja man, als je hoort dat die op een gegeven moment ook zegt van dat zijn spieren ontspannen en soort van rust over hem heen komt omdat die denkt dat dit het einde is, maar dat zijn kinderen hem weer pushen om door te gaan. Ook dat die gewoon meerdere keren er probeert uit te komen, maar het niet lukt.

Wat een freakaccident blijft het en hoeveel geluk heeft de beste man gehad zeg.

iRacing Profiel

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-12 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Russel heeft de cheatmode gevonden hoor... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:19

Player1S

Probably out in the dark

Lewis schijnt toch iets meer last te hebben van Covid dan bv Perez

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:52

Spotmatic

Ken sent me

Player1S schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:53:
Lewis schijnt toch iets meer last te hebben van Covid dan bv Perez

[Twitter]
Hamilton is dan ook 5 jaar ouder dan Pérez en ik vraag me serieus af hoe gezond een veganist nu echt is als het er om spant...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-12 22:41

DataGhost

iPL dev

Spotmatic schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:02:
[...]

Hamilton is dan ook 5 jaar ouder dan Pérez en ik vraag me serieus af hoe gezond een veganist nu echt is als het er om spant...
Ik neem aan dat hij wel z'n supplementen neemt dus z'n dieet zal niet enorm veel uitmaken waarschijnlijk. Wat wel een ding is, is dat er een statistisch verband lijkt te zijn tussen ethniciteit en hoeveelheid last van COVID, nog onbekend welk mechanisme daar precies achter zit. Maar dat hoeft natuurlijk niet de reden te zijn bij hem. Qua leeftijd zit hij in ieder geval nog lang niet in een risicogroep, dat begint vanaf 70 pas een beetje te tellen.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Als klein kereltje ook thuis brand gehad. Ben nog steeds bang van vuur. Hij heeft dus echt de dood in de ogen gekeken. Romain wat ben je een held. Mijn god wat fijn dat hij nog leeft.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

DataGhost schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:05:
[...]

Ik neem aan dat hij wel z'n supplementen neemt dus z'n dieet zal niet enorm veel uitmaken waarschijnlijk. Wat wel een ding is, is dat er een statistisch verband lijkt te zijn tussen ethniciteit en hoeveelheid last van COVID, nog onbekend welk mechanisme daar precies achter zit. Maar dat hoeft natuurlijk niet de reden te zijn bij hem. Qua leeftijd zit hij in ieder geval nog lang niet in een risicogroep, dat begint vanaf 70 pas een beetje te tellen.
Je kunt niet zomaar zeggen dat dat aan de etniciteit ligt. Zoals je eigen bron ook duidelijk zegt:
Race and ethnicity are risk markers for other underlying conditions that affect health including socioeconomic status, access to health care, and exposure to the virus related to occupation, e.g., frontline, essential, and critical infrastructure workers.
oftewel dit is een gevalletje van correlatie maar geen causaliteit.

Ja, mensen met een niet-witte achtergrond liggen in Amerika vaker in het ziekenhuis door en gaan vaker dood aan COVID-19, maar dat komt waarschijnlijk (ook) door de sociale verschillen die er veel zijn in Amerika.

• wjb033
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-12 13:35
Als ze met Russell de successen kunnen voortzetten met (veel) minder geld, waarom niet?
Ik herinner me nog dat Schumacher uit het niets werd bedankt voor zijn diensten.
Zo hard kan F1 zijn.

Ik als Max fan hoop van niet, want met de huidige ontwikkelingen bij verschillende teams lijkt het wel dat Max de grip op de toekomst gaat verliezen. Als RBR niet komt bovendrijven (en ik ben er bang voor), dan hebben zometeen alle topteams hun (jonge) star driver en zit niemand meer op Max te wachten.

• Destruction
  • Laatst online: 16:44

Destruction

(ex-)Automonteur

wjb033 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:25:
Ik als Max fan hoop van niet, want met de huidige ontwikkelingen bij verschillende teams lijkt het wel dat Max de grip op de toekomst gaat verliezen. Als RBR niet komt bovendrijven (en ik ben er bang voor), dan hebben zometeen alle topteams hun (jonge) star driver en zit niemand meer op Max te wachten.
Ik ben geen Max fan, maar F1 fan. Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat loyaliteit goed is, maar in dit geval is de kans behoorlijk groot dat het fataal gaat uitpakken voor Verstappen's F1 carrière. In die zin dat hij moet hopen dat RBR de boel een keertje écht voor elkaar krijgt en er direct goed bij zit vanaf de eerste race (daar gaat het steeds mis...), anders gaat er geen WDC voor hem komen.

@Jasphur als dat echt zo is, moeten Horner, Marko maar ook Verstappen voor altijd hun mond houden over de prestaties van Alex. Hoe belachelijk kun je jezelf maken? |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Destruction op 04-12-2020 17:42 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:32

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Exocet
  • Niet online
Pierre schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:07:
[...]

Als klein kereltje ook thuis brand gehad. Ben nog steeds bang van vuur. Hij heeft dus echt de dood in de ogen gekeken. Romain wat ben je een held. Mijn god wat fijn dat hij nog leeft.
Hier het verhaal opgetekend door de NOS, toch wel extreem heftig geweest en hij had het dus bijna opgegeven.

Grosjean blikt terug op vuurzee: 'Het grootste gevecht van mijn leven' - https://nos.nl/l/2359277

[ Voor 7% gewijzigd door Exocet op 04-12-2020 18:49 ]

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10
Dat interview met Grosjean is inderdaad erg goed. En maakt even heel tastbaar hoe een mens instinctief kan reageren zowel mentaal als fysiek op iets dergelijks! Wauw.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:17
[...]

Ik zou me daar niet al teveel zorgen over maken. Zonder gezond dieet kun je niet op dit niveau sporten en trainen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Destruction schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:28:
[...]

@Jasphur als dat echt zo is, moeten Horner, Marko maar ook Verstappen voor altijd hun mond houden over de prestaties van Alex. Hoe belachelijk kun je jezelf maken? |:(
Nou ja, zijn prestaties waren toch ook gewoon ondermaats voor dat stoeltje? Volgens mij is daar niet zo heel veel discussie over. Op de pappen en nathouden-manier die ze dit hele jaar hebben volgehouden is het niet gelukt om hem beter te laten rijden, en als die tweet inderdaad de situatie nu is, lijkt hun poging om hem beter te laten presteren te werken. Ik denk ook echt niet dat Horner, Marko en Verstappen zullen blijven zeggen dat hij slecht is als hij goed presteert, maar dat wil zeker niet zeggen dat ze dat nooit meer mogen doen als hij over een paar races weer prut presteert. Tot nu toe is hij als hulp voor een gezamenlijk beter teamresultaat (dus: in het pit-window van andere rijders rijden) afgelopen race het dichtstbij geweest maar dat was ook nog niet enorm bruikbaar. Vrijwel alle andere races reed hij niet eens in de buurt van een pit-window, soms zelfs twee pitstops achter.
Verder is het in de F1 doodnormaal dat je eruit vliegt als je heftig onderpresteert ten opzichte van je teamgenoot. Er zijn zat rijders die het stoeltje willen vullen. Ik betwijfel of ze deze geruchten echt zelf de wereld in hebben geholpen.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DataGhost schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:05:
[...]

...Behalve dat Hamilton halfbloed is (zijn moeder is roomblank en hoogblond), maar een B12-tekort wordt wel vaak gezien bij vegetariërs en veganisten. Dat helpt niet bepaald mee met corona (daar wordt kennelijk bij ex-coronapatiënten vaker B12-tekort gezien), en per bedlegerige dag verlies je ook nog eens een hoop spiermassa (vandaar het advies om flink eiwitten tot je te nemen). Maar ik neem aan dat een topsporter sowieso goed gemonitord wordt qua voeding en gezondheid.

Je ziet het trouwens ook bij voetballers: de een gaat er fluitend doorheen terwijl de ander op de IC belandt (dat was kennelijk bij Willem II met een speler het geval).

Volvotips.com

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Zal wel geplaatst zijn maar #boeiend. :p

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Bart-Willem schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:12:
[...]

maar een B12-tekort wordt wel vaak gezien bij vegetariërs en veganisten. Dat helpt niet bepaald mee met corona (daar wordt kennelijk bij ex-coronapatiënten vaker B12-tekort gezien), en per bedlegerige dag verlies je ook nog eens een hoop spiermassa (vandaar het advies om flink eiwitten tot je te nemen). Maar ik neem aan dat een topsporter sowieso goed gemonitord wordt qua voeding en gezondheid.
Daarom zeg ik ook, zijn supplementen. Ik eet sinds een paar jaar eigenlijk ook alleen maar vegetarisch en slik daar gewoon elke dag vitamine B voor bij. Volgens mij weet iedereen die bewust vegetariër of veganist is dit. Met fitness komt daar sowieso nog een hele lading supplementen bij, en zeker in de F1 volg je gewoon een dieet wat voor je wordt samengesteld. Zo ongeveer alle klachten die kunnen voorkomen bij een dergelijk tekort staan haaks op het kunnen winnen van een wereldkampioenschap in de F1. Ik kan me daarom enorm slecht voorstellen dat hij een B12-tekort zou hebben, maar alles is mogelijk. Verder haalde ik alleen een mogelijke correlatie aan, ik zeg niet dat dat aan de hand is :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Het heeft vrij weinig te maken met vegenist of niet. Het kan zomaar bij iedereen anders uitwerken omdat niet iedereen hetzelfde is. Je kunt ervan uitgaan dat een sportman, zeker op het nivo van Hamilton, echt wel goed gelet wordt op zijn voeding en dat ie alle pitamientjes binnen krijgt. De een wordt er gewoon zieker van dan een andere. Is met griep of longontsteking idem dito. De een gaat er dood aan, de ander is gewoon een weekje ziek. En weer anderen blijven er heel lang last van hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wjb033 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:25:
Als ze met Russell de successen kunnen voortzetten met (veel) minder geld, waarom niet?
Ik herinner me nog dat Schumacher uit het niets werd bedankt voor zijn diensten.
Ik stel mij zo voor dat de onderhandelingen met Hamilton wel een andere teneur krijgen. Maar laten we eerst even afwachten wat Russel precies presteert. Die twee keer snelste tijd in de trainingen zegt nog niet zoveel. Hoewel Bottas best slordig reed, bedacht ik mij achteraf dat ze beide mannen op een ander programma hebben staan. Ik heb geen lapcharts gezien of bijgehouden, maar Russel moet ook een snelle racepace opbouwen en ze moeten ook even checken of ie het in quali kan doen. Dus ik denk dat hij een intensief programma draait met allerlei configuraties en andere doelen dan Bottas.
Evengoed leek Bottas best moeite te hebben. Dus ik hoop maar het beste voor hem. Want ik denk dat als er iemand geofferd moet worden, het Bottas is en niet Hamilton.

Ik hoorde overigens weer dat Wolf zei dat Bottas schade had in FP1 en daardoor niet uit de verf kwam. Dat smoesje, zoals ik het maar even voor het gemak noem, heb ik nu al te vaak gehoord voor het matige presteren van Bottas. Die schade heeft ie dan wel zelf veroorzaakt. Als hij niet tegen de druk kan die Russel op 'm zet. is ie het stoeltje niet waard imho. Hij zou Russel makkelijk aan moeten kunnen. Het laat toch ook weer zien hoe goed Hamilton dan is. Die gaat niet slordig rijden, maar pakt het stuur tussen zijn tanden en prakt er weer een supersnel rondje uit. En soms mislukt dat, maar pakt ie 'm in de race wel weer terug.

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat zegt wellicht ook iets over Russell. Die staat natuurlijk ook wel onder enige druk om iets te laten zien. Waar je eerder anderen onder die druk ook nog wel eens zag bezwijken (Gasly en Albon die auto's afschreven in de pre-season tests bijvoorbeeld), lijkt Russel ook wel aardig het stuur tussen de tanden te hebben en zowel nagenoeg foutloos als snel rijdt.

[ Voor 6% gewijzigd door DeKaerften op 05-12-2020 14:03 ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Wat meer info over de veiligheid en de crash.

[ Voor 19% gewijzigd door Illegal_Alien op 05-12-2020 14:12 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DeKaerften schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:02:
Dat zegt wellicht ook iets over Russell. Die staat natuurlijk ook wel onder enige druk om iets te laten zien.
Klopt, hoewel je er twee kanten mee op kan. Je ziet bv wel vaker dat een debutant de sterren van de hemel rijdt bij een test en vervolgens gedurende het seizoen door het ijs zakt. Afhankelijk van zijn mentaliteit en mentale kracht kan hij denken dat hij nu niet zozeer onder druk staat omdat dit nogal plotseling was. Niemand zag het aankomen, want er was een reguliere reserverijder. Maar hij heeft wel enig testwerk gedaan voor Mercedes, dus de auto is hem bekend. Als hij door Bottas op (max) 0,2s gereden zou worden, zou het hem makkelijk vergeven worden. Immers, Bottas is al helemaal vertrouwd met alles en iedereen, dus je zou verwachten dat ie het makkelijker heeft. Russel kan het op die manier opvatten. Maar als hij zich heel erg druk gaat maken om een goed figuur te slaan, kan het de andere kant op gaan en staat ie straks op plek 14, nét achter zijn vervanger bij Williams... :+

Heel prematuur (er komt nog een FP3, Q én een race aan) zou ik nu zeggen dat het erop lijkt dat juist Bottas degene is die zich heel druk maakt om een goed figuur te slaan. Maar wie weet slaat het om. Valtteri heeft er een nachtje over kunnen slapen en mediteren...

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

@mphilipp Was zijn vriendin er ook, anders komt er van mediteren weinig volgens mij.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, Tsunoda heeft zijn superlicentie binnen. Dat was het dan voor Kvyat lijkt me. Keek ook eindelijk eens een F2 race door het niet te vergeten en ik denk dat ik wel zag waarom. Er lijkt potentie in te zitten.

Blijft nog een plek over bij RBR.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:05:
Nou, Tsunoda heeft zijn superlicentie binnen. Dat was het dan voor Kvyat lijkt me. Keek ook eindelijk eens een F2 race door het niet te vergeten en ik denk dat ik wel zag waarom. Er lijkt potentie in te zitten.

Blijft nog een plek over bij RBR.
Vooralsnog 3e in je rookie-jaar met drie uitvalbeurten buiten eigen schuld (mechanisch en aanrijding) en bijv. vorige week een machtige inhaalrace (ik heb de overige races niet gezien), daar zit inderdaad potentie in. Dat is goed ook voor het RBR-juniorprogramma. Hij heeft zelfs nog uitzicht op de 2e plek als Ilott buiten de top-6 finisht en hij 1e of 2e+FL rijdt.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DataGhost schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:29:
[...]
Vooralsnog 3e in je rookie-jaar met drie uitvalbeurten buiten eigen schuld (mechanisch en aanrijding) en bijv. vorige week een machtige inhaalrace (ik heb de overige races niet gezien), daar zit inderdaad potentie in. Dat is goed ook voor het RBR-juniorprogramma. Hij heeft zelfs nog uitzicht op de 2e plek als Ilott buiten de top-6 finisht en hij 1e of 2e+FL rijdt.
Het was eigenlijk nog flink dramatischer dit seizoen, zie dit (resultaat tot dit race weekeinde); hardware-lover in "Algemeen race topic Deel 2"

Testing, one, two ...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pierre schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:57:
@mphilipp Was zijn vriendin er ook, anders komt er van mediteren weinig volgens mij.
Whatever, maar het heeft gewerkt! :+

• Franco10
  • Laatst online: 08-12 16:16
Destruction schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:28:
[...]

Ik ben geen Max fan, maar F1 fan. Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat loyaliteit goed is, maar in dit geval is de kans behoorlijk groot dat het fataal gaat uitpakken voor Verstappen's F1 carrière. In die zin dat hij moet hopen dat RBR de boel een keertje écht voor elkaar krijgt en er direct goed bij zit vanaf de eerste race (daar gaat het steeds mis...), anders gaat er geen WDC voor hem komen.

Max zit daar absoluut niet uit loyaliteit. Hij heeft vooralsnog geen andere optie. Als Merc of (het tweede team zijnde) Ferrari langs was geweest was ie zonder na te denken overgestapt. Terecht overigens. Loyaliteit is niet de band met Red Bull.

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-12 22:55
[...]

Waarschijnlijk gezonder dan de meeste non veganisten als ik we de wetenschap volgen iig.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

[Streamable: https://streamable.com/tvf0xb]
https://streamable.com/tvf0xb

GRO gaat niet rijden in Abu Dhabi.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EojKFHsXMAIloiL?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EojKSoeXUAIJYTH?format=jpg&name=large

Mercedes(Toto Wolff) wilt hem een ritje in een Mercedes F1 auto geven, als niemand anders dat doet.

[ Voor 22% gewijzigd door basvn op 06-12-2020 12:02 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:27
Zonde zeg dat hij op zo'n manier afscheid moet nemen. M.b.t. Toto, dat gaat dan wss over een vrije training of een ereronde fzo? Dat laatste lijkt mij eerlijk gezegd wat overdreven, het is natuurlijk geen legende die stop met racen, natuurlijk een heftig ongeluk overleefd maar een ereronde zou m.i. wat te veel van het goede zijn.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:54
Een ochtendje op een pre seizoen testdag. Of een keer in een auto van een paarjaar oud die buiten de test restricties valt. Grosjean is geen legende, maar gezien zijn ongeluk vind ik het wel een soort plicht. Een soort revalidatie, mentaal, om niet je laatste meters een vuurbal te zijn, maar een "normale" ronde.

Al blijft het Grosjean, dus er is altijd kans dat hij hem dan toch nog een keertje in de vangrail parkeert, for good old times sake. Ook al is het circuit verder leeg.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gynnad schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:20:
Zonde zeg dat hij op zo'n manier afscheid moet nemen. M.b.t. Toto, dat gaat dan wss over een vrije training of een ereronde fzo? Dat laatste lijkt mij eerlijk gezegd wat overdreven, het is natuurlijk geen legende die stop met racen, natuurlijk een heftig ongeluk overleefd maar een ereronde zou m.i. wat te veel van het goede zijn.
Precies. Een speciale test lijkt mij nou ook een beetje overdreven. Hij heeft gewoon pech. Een extra rondje rijden voegt ook weinig toe zonder publiek. Dan rij je op een leeg circuit een rondje...nounou wat een emotie. Nee, ik ga daar mijn tijd niet mee verdoen. Romain moet gewoon in Zwitserland blijven en zich vastklampen aan de gedachte dat zijn teammaat meer van 'm hield dan ie dacht... :+

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12 10:44
Sinterklaas is al voorbij, dus ik geef mijn wensenlijstje maar aan jullie.

- Russell rijdt volgende week voor Merc en revancheert met een overwinning
- Russell vervangt Bottas
- Russell verslaat Hamilton
- Hulkenberg vervangt Albon
- Hulkenberg kan mee met Verstappen
- Podium Hulkenberg
- Red Bull kan verder met Honda, ontwikkelstop
- Ferrari trekt bij en strijdt weer mee voorin
- Onvoorspelbaar gevecht voor wereldtitels, iedere race spannend
- Oh ja, Max wereldkampioen

Truste!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:46
Tommy The Cat schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:05:

- Podium Hulkenberg

Truste!
Probleem voor Mercedes (en misschien zelfs ook voor Hamilton) is dat Bottas al een contract voor 2021 heeft.

Russel heeft gisteren een aantal zaken bewezen:
  • Dat hij tot het rijtje topcoureurs behoort
  • Dat een topcoureur (ijs en weder dienende) in een Mercedes onbedreigd de races en de kampioenschappen kan winnen
  • Dat Bottas niet in het rijtje topcoureurs behoort
Om deze bewijzen te 'vergaren' waren de tegenslagen eigenlijk een blessing in disguise. Net als Verstappen in Brazilië 2017 kon hij excelleren door deze tegenslagen. Een overwinning met een 'gemanagede' 5 seconden voorsprong op Bottas had minder indruk gemaakt dan wat hij gisteren heeft laten zien.

Maar zoals gezegd heeft Mercedes nu een probleem. Waarom Lewis 60, 80 of 120 miljoen (het gerucht dat u niet gelooft doorhalen) betalen als er een rits topcoureurs bereid is om voor een fractie van dat bedrag hetzelfde resultaat te behalen? Omdat de GOAT een 7-voudig wereldkampioen is?

Als er één ding gisteren duidelijk is geworden is dat het rijden in de Mercedes te vergelijken is met het rijden van een F1-game met de AI difficulty op 80%. En tegen een gemiddelde teamgenoot. Toen Hamilton naar Mercedes kwam had hij 23 overwinningen, nu bijna 100. Met Rosberg (die toch ook niet tot de absolute top werd gerekend) had hij nog wel eens moeite, maar sinds de komst van Bottas heeft hij het rijk alleen.

Het probleem voor Mercedes wordt dus of ze het nog kunnen verantwoorden (ook naar hun directie) om Hamilton een fortuin te betalen voor iets waar het halve veld toe in staat is voor een veel lager bedrag.

En indirect heeft Hamilton een geloofwaardigheidsprobleem met betrekking tot zijn prestaties gekregen. Dat hij tot het rijtje top-coureurs behoort staat buiten kijf. Maar door het feit dat hij al jarenlang met een duidelijk veel mindere teamgenoot in de absoluut beste wagen van het veld rijdt begint de glans van z'n palmares al tijdens zijn carrière doffer te worden.

Beste oplossing zou zijn als Mercedes Bottas per direct zou vervangen door een mede-topcoureur (logischerwijs zou dat Russel zijn). Maar daar gooit het feit dat de Fin al een contract voor volgend jaar heeft roet in het eten.

Wellicht dat Bottas na zijn wanprestatie van gisteren zich zo niet op zijn gemak voelt dat hij zelf genegen is om (met een fraaie afkoopbonus) afscheid te nemen. Anders kan het volgend jaar wel eens Russel - Bottas worden bij Mercedes.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-12 16:37
Ik denk zelf dat een contract in deze wereld niet zoveel zegt, aan de andere kant denk ik ook dat het volgent jaar 'gewoon' Hamilton en Bottas zijn die de stoeltjes bij Merc vullen

• Finraziel
  • Laatst online: 14:57
Tommy The Cat schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:05:

- Podium Hulkenberg

Truste!
Als we dan toch dromen en wensen, laat McLaren, Renault, racing point en Alpha Tauri dan ook doorgaan op de ingeslagen weg en nog wat vaker de kop uitdagen... En Haas, alfa en Williams duidelijk de weg omhoog terugvinden.

Gamertag: FinrazielNL

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-12 14:28

Bloodclot

Jawier!

Finraziel schreef op maandag 7 december 2020 @ 06:44:
[...]

Als we dan toch dromen en wensen, laat McLaren, Renault, racing point en Alpha Tauri dan ook doorgaan op de ingeslagen weg en nog wat vaker de kop uitdagen... En Haas, alfa en Williams duidelijk de weg omhoog terugvinden.
Ben dit seizoen wel een potje fan geworden van Checo. In Rusland (?) werd ie ook in de eerste ronde in de rondte getikt, moest ook weer vanuit achteren naar voren knokken, en dat lukte hem ook goed. Vorige week op podiumkoers, maar de auto plofte. Qua kwalificatie zit hij er ook altijd goed bij.

Als ik dan naar zulke prestaties kijk, kijk ik met een zure smaak naar Albon.

Als je naar de gasten kijkt die geen contract hebben in 2021, dan zie je sowieso 2 hele goede opties die naast max kunnen rijden.

Albon zei in de GP van Sakphir ook iets van: "We are fast but not racable". Vrij vertaald, de auto is snel, maar de racer bakt er niets van. Gevalletje "they race me so hard" ?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:01

BM

Moderator Spielerij
Bloodclot schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:38:
[...]
Albon zei in de GP van Sakphir ook iets van: "We are fast but not racable". Vrij vertaald, de auto is snel, maar de racer bakt er niets van. Gevalletje "they race me so hard" ?
Dat lijkt me typisch een gevalletje van 'horen wat je wilt horen' :)

Ik kan me goed voorstellen dat een auto wel snel kan zijn, maar niet op de juiste manier waardoor je er in de race niet per se voordeel van hebt. Lijkt me logischer dat Albon zoiets bedoelde.

En vwbt alle mooie scenarios voor Mercedes voor volgend jaar. Volgens mij gaat daar geen fluit veranderen, en blijven die lekker met Hamilton en Bottas rijden. Geloof er helemaal niks van dat Hamilton stopt voordat ie die 8e titel heeft, en Bottas gaan ze niet buiten trappen, aangezien die in bijna alles de perfecte 2e man is.

Misschien heeft Russell genoeg indruk gemaakt voor 2022, maar volgend jaar maar ie nog in de Williams rond hobbelen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Franco10
  • Laatst online: 08-12 16:16
Ik hoop dat we Russell ook in Abu Dhabi mogen zien, want deze race was toch wel een beetje een simpele track. Als ie ook daar weer bewijst vooraan te kunnen rijden, vind ik dat eigenlijk ook slecht nieuws voor Max.

Mercedes weet dan bijvoorbeeld dat als Lewis na volgend jaar stopt, ze niet alles op alles hoeven zetten om Max binnen te halen, maar dat met Russell (in een dominante auto) het WDC er ook wel komt.

Denk dat het hele paddock wel weet dat op pure race craft Max echt wel het beste is, maar qua persoon en gedrag om het veld en uitspraken die je doet zijn er andere (jongere) coureurs die veel makkelijker en gelikter zijn. Russell is daar ook een van.

Max blinkt niet uit in compassie en empathie (en dat hoeft ook niet), zowel bij Gasly als nu met Albon maakte hij ze bijna belachelijk in tijden dat ze niet mee konden komen. Een Russell of Leclerc hebben PR-technisch voordelen voor een team.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

Crazy D

I think we should take a look.

alexbl69 schreef op maandag 7 december 2020 @ 05:30:
En indirect heeft Hamilton een geloofwaardigheidsprobleem met betrekking tot zijn prestaties gekregen. Dat hij tot het rijtje top-coureurs behoort staat buiten kijf. Maar door het feit dat hij al jarenlang met een duidelijk veel mindere teamgenoot in de absoluut beste wagen van het veld rijdt begint de glans van z'n palmares al tijdens zijn carrière doffer te worden.
Ik denk dat dat wel meevalt. Uiteindelijk zie je een mooie lijst net als bij Schumi. Een handje vol mensen herinnert zich na 10 jaar nog hoe het was, de rest ziet alleen een fikse lijst overwinningen waar je trots op kunt zijn. En als Lewis niet zo 'gek' was gaan doen met politiek in de sport, hadden nog minder mensen lopen zeiken er over. Volgens mij is pas sinds half dit seizoen dat er erg veel wordt geroepen dat iedere aap kan winnen in die wagen, voorgaande jaren hoorde je dat amper. Beetje kortzichtig ook. Luister dan naar het antwoord van Max bij die persco. Ja, veel mensen kunnen een keer winnen in die auto, maar nee, niet iedere boerenl*l kan jaar na jaar, race na race winnen.

Tjah Bottas en een contract, sinds wanneer zijn contracten heilig? Als Merc zou willen kunnen ze met het verschil in salaris tussen Bottas en Russel, Bottas wel afkopen hoor. De vraag is of ze dat willen want dan krijg je opeens 2 toppers in je team, die weer onderling gaan knokken. Meer risico etc.

Exact expert nodig?

• alexbl69
  • Laatst online: 16:46
[...]
Denk dat dat niet de juiste vertaling is.

De Red Bull pakt de winst in de bochten, en verliest op de rechte stukken. Geen goed uitgangspunt voor een high-speed circuit :).

Zeker in een treintje betekent dat dat hij in de bochten niet het maximale uit de auto kan halen, terwijl hij op de rechte stukken niet aan kan vallen.
Crazy D schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:01:
[...]
De vraag is of ze dat willen want dan krijg je opeens 2 toppers in je team, die weer onderling gaan knokken. Meer risico etc.
En juist dat lijkt me prachtig. En beter voor de goodwill en dus ook marktwaarde van het merk Mercedes. Daarnaast, bij ongewijzigde verhoudingen mogen ze elkaar er zo'n 5 keer per seizoen van af kletsen en worden ze nog WDC en WCC.

Denk dat Lewis' politieke uitingen een beetje samenvallen met een keerpunt bij het grote publiek ten aanzien van de overmacht van hem en Mercedes. Ook zonder het hele BLM gebeuren was deze discussie dit jaar ook wel krachtiger geworden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:36
[...]

Ben dit seizoen wel een potje fan geworden van Checo. In Rusland (?) werd ie ook in de eerste ronde in de rondte getikt, moest ook weer vanuit achteren naar voren knokken, en dat lukte hem ook goed. Vorige week op podiumkoers, maar de auto plofte. Qua kwalificatie zit hij er ook altijd goed bij.

Als ik dan naar zulke prestaties kijk, kijk ik met een zure smaak naar Albon.

Als je naar de gasten kijkt die geen contract hebben in 2021, dan zie je sowieso 2 hele goede opties die naast max kunnen rijden.

Albon bedoelde dat de auto te traag was op de rechte stukken waardoor hij niet kon vechten met anderen.

Snel in bochten zorgt voor een goede rondetijd, maar je kunt dat niet gebruiken als je achter iemand anders zit die zonder DRS bijna even hard gaat als jij met DRS.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:27
Franco10 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:00:
Denk dat het hele paddock wel weet dat op pure race craft Max echt wel het beste is, maar qua persoon en gedrag om het veld en uitspraken die je doet zijn er andere (jongere) coureurs die veel makkelijker en gelikter zijn. Russell is daar ook een van.
Hij zal bij de betere horen, maar de beste? Waar baseer je dat op? Ik denk dat er volgend jaar toch behoorlijk wat coureurs zijn die tot de categorie beste horen: Hamilton, Verstappen, Leclerc, Russell, Alonso. Geef ze een WK-waardige auto en ze kunnen allemaal wereldkampioen worden.

Overigens m.b.t. de discussie waarom Russell niet laten rijden i.p.v. Hamilton volgend jaar, scheelt een hoop geld en haalt het WK toch wel binnen. Ik denk dat dat iets te simpel gedacht is, de ervaring die Hamilton nu heeft daar pakt hij ook wel behoorlijk wat punten mee. Bij Hamilton (maar ook Verstappen) zag je in het begin nog wel eens dat ze wat te gretig waren of 'domme' fouten maken wat utieindelijk de titel kan kosten.

En natuurlijk voor de 8e keer het WK binnen halen als coureur, ik denk dat Mercedes erg graag hun naam daar aan wil verbinden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tinus_Budel schreef op maandag 7 december 2020 @ 06:34:
Ik denk zelf dat een contract in deze wereld niet zoveel zegt
Een veelgehoorde uitspraak die gewoonweg niet waar is. Mol et al roept het ook, maar een contract in de F1 wereld is evenveel waard als het contract dat jij hebt met je werkgever of met de Hema als je er iets koopt. Het verschil is - en dat verward men meestal - dat de belangen in de F1 zodanig groot zijn, dat ze SOMS bereid zijn om een bak geld leeg te gooien om een contract te ontbinden. Check vd Garde vs Force India. Die moesten gewoon dokken omdat ze het niet goed hadden gedaan. Dus dat F1 contract was gewoon geldig.
Het contract van Max kan ook heel simple ontbonden worden: tel maar een paar miljoen neer en hij kan gaan waar ie wil... :+

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mphilipp schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:42:
[...]

Een veelgehoorde uitspraak die gewoonweg niet waar is. Mol et al roept het ook, maar een contract in de F1 wereld is evenveel waard als het contract dat jij hebt met je werkgever of met de Hema als je er iets koopt. Het verschil is - en dat verward men meestal - dat de belangen in de F1 zodanig groot zijn, dat ze SOMS bereid zijn om een bak geld leeg te gooien om een contract te ontbinden. Check vd Garde vs Force India. Die moesten gewoon dokken omdat ze het niet goed hadden gedaan. Dus dat F1 contract was gewoon geldig.
Het contract van Max kan ook heel simple ontbonden worden: tel maar een paar miljoen neer en hij kan gaan waar ie wil... :+
Maar wij hebben als tobocoureurs geen idee wat in die contracten staat. In dat van Max kan staan: "Als Toto belt, dan ga ik" en in dat van Bottas kan staan "Als Russell meedoet moet je remmen. Oh, en als die overkomt naar het team krijg je de 3e auto." - inderdaad, die is er niet.

ping 127.212.23.124

• JerDrie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-12 09:33
alexbl69 schreef op maandag 7 december 2020 @ 05:30:Wellicht dat Bottas na zijn wanprestatie van gisteren zich zo niet op zijn gemak voelt dat hij zelf genegen is om (met een fraaie afkoopbonus) afscheid te nemen. Anders kan het volgend jaar wel eens Russel - Bottas worden bij Mercedes.
Misschien een simpele rijderswissel, kan Bottas lekker terug naar Williams en Russel bij Mercedes. De ervaring van Bottas kan Williams zeker helpen en qua salaris komen ze er wel uit.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Crazy D schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:01:
[...]
Volgens mij is pas sinds half dit seizoen dat er erg veel wordt geroepen dat iedere aap kan winnen in die wagen, voorgaande jaren hoorde je dat amper. Beetje kortzichtig ook. Luister dan naar het antwoord van Max bij die persco. Ja, veel mensen kunnen een keer winnen in die auto, maar nee, niet iedere boerenl*l kan jaar na jaar, race na race winnen.
Precies. Ook als het moeilijk wordt, kan Hamilton winnen. Een goede auto helpt, maar als je kijkt naar het verschil in performance tussen Russel en Bottas, liet Bottas zien dat op zijn minst Finse apen niet zo makkelijk winnen in een dominante auto :+
En Russel had dit weekend nog allerlei 'complicaties': auto is te krap, wennen aan nieuwe knupkes, andere rempunten. Maar hij had zich behoorlijk snel aangepast. Maar, niet om Russel nou tekort te doen, hij is natuurlijk voor zo'n eenmalige invalbeurt extra gemotiveerd. En toen bleek dat hij best wel rap was, stond Bottas volop onder druk. Dat heeft is zo te zien min of meer bijgebeend in FP3 en Quali, maar wij kunnen niet zien wat de pitcrew wél ziet... Ik denk dat Bottas meer onder druk stond en Russel extra gemotiveerd, dus dan krijg je een wat uitvergroot verschil. Stel dat Bottas en Russel vaste teamgenoten waren, dan zou dat verschil op den duur minder worden vermoed ik. Maar interessanter zou het verschil met Hamilton zijn. Ik ben wat dat betreft erg benieuwd naar Russel/Hamilton. Ik denk nl dat wat Hamilton zo goed maakt, is dat ie onder druk van een goede teamgenoot nóg beter gaat presteren.
En ik heb al eerder gezegd dat ik eraan twijfel of Mercedes zonder Hamilton ook zo makkelijk WK wordt. Ze zullen het denk ik wel worden, maar of het ook zo makkelijk en met net zoveel overmacht gaat, weet ik nog zo net nog niet. Je moet namelijk onder alle omstandigheden en gedurende het hele seizoen domineren. En sommige coureurs in dominante auto's hebben vaker laten zien dat dát nivo van presteren best moeilijk is om vol te houden. Het is niet zo dat een van ons zomaar in een Mercedes snelle tijden neer kan zetten. Of any driver uit de paddock. Het is precies wat Sainz ook al zei: velen zouden in staat zijn een race te winnen, maar niet iedereen kan van Hamilton winnen. Sainz heeft geen enkele reden om te slijmen bij Hamilton of Mercedes, maar hij wéét wat het inhoudt om op dat nivo te presteren. Ask Rosberg zou ik zeggen...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pjottum schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:46:
[...]
Maar wij hebben als tobocoureurs geen idee wat in die contracten staat. In dat van Max kan staan: "Als Toto belt, dan ga ik" en in dat van Bottas kan staan "Als Russell meedoet moet je remmen. Oh, en als die overkomt naar het team krijg je de 3e auto." - inderdaad, die is er niet.
Klopt. Er kan van alles in staan. In die contracten van de Red Bull coureurs staat dat ze voor Red Bull rijden en niet voor één van de specifieke teams en dat ze naar goeddunken van de baas hin un wieder geshuffeld kunnen worden. En bij Ferrari staat bijvoorbeeld dat ze niet voor zichzelf rijden, maar dat de teamleiding bepaalt hoe de hazen lopen.
Maar details weten we niet. Journalisten weten het ook niet, maar ze gokken omdat er hier en daar wel eens wat details uitlekken. Maar ook de bedragen zijn gegokt. Ze kijken naar de jaarrekeningen en daar kunnen ze ongeveer uit afleiden wat er naar de coureurs is gegaan.

En ondanks dat je niemand ernstige ziektes mag toewensen of andere slechte dingen, hoop ik stiekem dat Hamilton nog niet in staat is om a.s.zondag te rijden. Kijken is Russel nóg een keer de oren van Bottas kan wassen. Er moet toch echt gerechtigheid komen voor George. Ik had het echt met 'm te doen. Iedereen weet dat ie eigenlijk had moeten winnen, maar het staat niet zo in de geschiedenisboeken. Gelukkig weet iedereen nu dat ie beter is dan de Williams doet vermoeden. En Bottas slaapt nu slecht... :+

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:57
Iedereen die roeptoeterd hier altijd dat Bottas een contract heeft met Mercedes, maar dat heeft Russel ook. Wie zegt dat ze Bottas niet in een Williams mogen laten rijden?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BasvanS schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:16:
Iedereen die roeptoeterd hier altijd dat Bottas een contract heeft met Mercedes, maar dat heeft Russel ook. Wie zegt dat ze Bottas niet in een Williams mogen laten rijden?
Bottas terug naar Williams :+

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• CoronelHimself
  • Laatst online: 28-12 15:54

CoronelHimself

Division Brabant

Geen idee, maar ik denk niet dat er in Bottas zijn contract staat dat hij ook uitgeleend kan worden naar andere teams. Anyway er is al geprobeerd om Russel in de Mercedes te krijgen, maar die heeft een 3 jarig contract met Williams en Mercedes is blijkbaar niet bereid om dit af te kopen. (tot-nu-toe) En Bottas afkopen zal ook wel met een bedrag zijn vergelijkbaar met zijn salaris van volgend jaar en misschien nog wel wat extra vanwege misgelopen bonussen.

Terwijl Hamilton helemaal geen contract heeft. >:)

Steam - PTR83

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-12 14:28

Bloodclot

Jawier!

alexbl69 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:11:
[...]

Denk dat dat niet de juiste vertaling is.

De Red Bull pakt de winst in de bochten, en verliest op de rechte stukken. Geen goed uitgangspunt voor een high-speed circuit :).

Zeker in een treintje betekent dat dat Albon in de bochten niet het maximale uit de auto kan halen, terwijl Albon op de rechte stukken niet aan kan vallen.

[...]
Heb je quote even aangepast. Ja ik ben Max fan, maar wat Albon presteert dit seizoen is gewoon ruk. Ook afgelopen weekend 4-5tiende van max af in de kwalificatie op een baan van ~54 seconden, dat is een wereld van verschil. Die jongen zakt elke keer ver door het ijs, en wordt weer gered door stront gelukkige podiumplaatsen.

• ArcticWolf
  • Niet online
Bloodclot schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:30:
[...]

Heb je quote even aangepast. Ja ik ben Max fan, maar wat Albon presteert dit seizoen is gewoon ruk. Ook afgelopen weekend 4-5tiende van max af in de kwalificatie op een baan van ~54 seconden, dat is een wereld van verschil. Die jongen zakt elke keer ver door het ijs, en wordt weer gered door stront gelukkige podiumplaatsen.
Ik heb Albon eigenlijk alleen maar horen klagen...
"so much understeer"
"still so much understeer"
"we're so slow on the straights"
"these tires..."

:X

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Omdat Mercedes niet over de personele bezetting gaat bij Williams. Ze hebben een deal gesloten met Williams die beide partijen goed uitkwam. Ze konden meteen Aitken eens uittesten, en Russel ervaring laten opdoen in een ander, professioneler team. Win-win voor beiden. Maar, theoretisch, had Williams ook nee kunnen zeggen. Williams is niet van Mercedes en Mercedes heeft een reserverijder.

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Al iets bekend of Hamilton komend weekend weer rijdt?

iRacing Profiel

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12 13:06
Luckeh schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:01:
Al iets bekend of Hamilton komend weekend weer rijdt?
Aangezien hij bij monde van Toto afgelopen donderdag in bed lag en de corona regels in Abu Dhabi vrij streng zijn ga ik daar nu eigenlijk niet vanuit.

/post

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wil je Williams direkt failliet maken :D

Het is denk ik wel duidelijk dat Max de komende jaren geen WDC wordt. Als Hamilton stopt wordt hij vervangen door Russel. Misschien dat Hamilton te lang blijft hangen en dat Russel het eens zat wordt om voor een fooi bij Williams te rijden maar dan denk ik dat hij wel in zijn contract zet dat hij weg mag als Mercedes hem een aanbod doet.
Daarmee is Mercedes nog altijd de te kloppen stal.
Red Bull blijft sappelen als ze Albon houden. Zet er een Perez of Hülkenberg in en je maakt meer kans, maar dan nog zie ik ze niet serieus voor het kampioenschap meedoen. Dus eigenlijk maakt dat ook niet uit. Albon zal wel de hand boven het hoofd gehouden worden vanwege de Thaise connectie.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
mphilipp schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:59:
[...]

Omdat Mercedes niet over de personele bezetting gaat bij Williams. Ze hebben een deal gesloten met Williams die beide partijen goed uitkwam. Ze konden meteen Aitken eens uittesten, en Russel ervaring laten opdoen in een ander, professioneler team. Win-win voor beiden. Maar, theoretisch, had Williams ook nee kunnen zeggen. Williams is niet van Mercedes en Mercedes heeft een reserverijder.
Ervaring opdoen in een professioneler team? Heb je ze zien prutsen bij die pitstop? Dat is hij echt wel beter gewend. :+

alles kan off-topic

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArcticWolf schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:33:
[...]
Ik heb Albon eigenlijk alleen maar horen klagen...
Verkijk je niet op de selectieve quotes van de FIA feed. We hebben vaker gezien dat ze vrij selectief soundbites laten horen. We weten niet of Max bv net zoveel klaagt, of dat de 'geklaag' een antwoord is op een vraag van zijn engineer. Dat hebben we bv gezien met Hamilton, waar hij 'klaagde' over de banden, maar het was een antwoord op de vraag van zijn engineer. Die vraagt hoe banden eraan toe zijn. Hij antwoord dat 'the fronts are fucked'. Als wij alleen dat horen, is het net of hij zit te klagen.

Just saying...laat je niet in de maling nemen. Ik sluit niet uit dat ie de hele tijd loopt te klagen, maar wij hebben het hele plaatje niet.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:07:
[...]

Wil je Williams direkt failliet maken :D

Het is denk ik wel duidelijk dat Max de komende jaren geen WDC wordt. Als Hamilton stopt wordt hij vervangen door Russel.
Dit lijkt mij ook het meest waarschijnlijke scenario. De belangrijke teams hebben jonge talenten klaarstaan (al dan niet bij sub-teams), voor Max zal er niet zomaar plaats zijn. Red Bull heeft gegokt/geknokt en verloren met Honda en de huidige wagen. De kans dat ze Mercedes komend seizoen inhalen acht ik klein --> nog een verloren seizoen voor Max. Ieder seizoen vergroot de concurrentie van de andere talenten op de grid.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:37

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bloodclot schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:30:
[...]

MAar komt dat doordat Albon zo slecht is of omdat Max gewoon van de buitencategorie is? Albon had bij een andere coureur gewoon 1 a 2 tiende er vanaf gezeten. Of misschien blijkt Albon niet zo slecht te zijn en rijdt hij 1 a 2 tiende vóór de andere coureur. Ik ben nog steeds van mening dat de huidige Red Bull gewoon de 3e of 4e auto van het circuit is, alleen Max maakt er de 2e auto van. Andere coureurs, zoals Albon rijden er 5e tot 8e plaatsen mee.

Dit dus.

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Als RBR Perez niet neemt kunnen ze het WDC helemaal vergeten ze hebben een 2de coureur nodig die dichter bij Max zit zodat ze tactisch meer opties hebben. Dit seizoen al meermaal voorgekomen en vorig seizoen ook dat Max verliest omdat zn 2de rijder er niet is om het tactishe spel te spelen...

Gaat de Thaise connectie boven resultaten ?

Misschien eens tijd voor een Mexicaanse connectie

• FelizNavidad
FunkyTrip schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:19:
[...]

MAar komt dat doordat Albon zo slecht is of omdat Max gewoon van de buitencategorie is? Albon had bij een andere coureur gewoon 1 a 2 tiende er vanaf gezeten. Of misschien blijkt Albon niet zo slecht te zijn en rijdt hij 1 a 2 tiende vóór de andere coureur. Ik ben nog steeds van mening dat de huidige Red Bull gewoon de 3e of 4e auto van het circuit is, alleen Max maakt er de 2e auto van. Andere coureurs, zoals Albon rijden er 5e tot 8e plaatsen mee.
Perez gaat hem toch ook voorbij in een mindere auto ? Dat zegt voldoende lijkt mij

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Misschien is de vraag nog of Max niet bij Aston Martin had moeten blijven zitten. Als je ziet dat de reservemercedes nu een dubbel podium pakt kun je je afvragen of die met Max in de auto niet sneller is dan de Red Bull.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-12 21:20

mark-k

AKA markkNL

Iedereen hier die zegt "betaal Lewis niet en zet Russell naast Bottas", denk je echt dat de huidige (en 7-voudige) WDC geen stoeltje krijgt? Stel RBR trekt dan de beurs en haalt hem binnen, dan heeft Merc opeens een goeie en een matige coureur tegenover 2 goede coureurs bij de grootste concurrent en is het WCC niet echt zeker meer. No way dat ze dat risico gaan lopen.

• FelizNavidad
Maasluip schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:22:
Misschien is de vraag nog of Max niet bij Aston Martin had moeten blijven zitten. Als je ziet dat de reservemercedes nu een dubbel podium pakt kun je je afvragen of die met Max in de auto niet sneller is dan de Red Bull.
Is die zeker
En zal een optie zijn in 22 wanneer Vettel zn kwaliteiten niet kan laten zien in 21
Max kan daar zo gaan rijden als die wil

Ze willen Newey hebben als dat lukt kan het zo zijn dat Max gaat volgen

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-12 21:20

mark-k

AKA markkNL

Maasluip schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:22:
Waar heeft Max ooit bij AM gezeten? AM was sponsor van RBR, niks anders toch?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

FelizNavidad schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:21:
[...]

Perez gaat hem toch ook voorbij in een mindere auto ? Dat zegt voldoende lijkt mij
Mindere auto? Die roze van Perez een mindere dan die blauwe van Albon? Ik weet het niet hoor.... Ik betwijfel het.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mark-k schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:26:
[...]

Waar heeft Max ooit bij AM gezeten? AM was sponsor van RBR, niks anders toch?
Je moet het niet zo zwart-wit zien ;)

• FelizNavidad
naitsoezn schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:26:
[...]

Mindere auto? Die roze van Perez een mindere dan die blauwe van Albon? Ik weet het niet hoor.... Ik betwijfel het.
Ik denk dat je gelijk hebt en dat het de 2de auto van het veld is
Het is puur de racecraft van Max die het verschil maakt hem ervoor te krijgen
Behoorlijk indrukwekkend

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-12 22:38

Mef

CoronelHimself schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:28:
[...]

Geen idee, maar ik denk niet dat er in Bottas zijn contract staat dat hij ook uitgeleend kan worden naar andere teams. Anyway er is al geprobeerd om Russel in de Mercedes te krijgen, maar die heeft een 3 jarig contract met Williams en Mercedes is blijkbaar niet bereid om dit af te kopen. (tot-nu-toe) En Bottas afkopen zal ook wel met een bedrag zijn vergelijkbaar met zijn salaris van volgend jaar en misschien nog wel wat extra vanwege misgelopen bonussen.

Terwijl Hamilton helemaal geen contract heeft. >:)
Ik persoonlijk denk dat Hamilton er mee kapt, of Mercedes hem niet meer nodig heeft/wil betalen. Die contractonderhandelingen duren mij veel te lang, en telkens weer horen we hetzelfde als wat we een hele winter/voorjaar gehoord hebben bij Ferrari/Vettel: er zijn nog enkele punten en komma's waar we niet overeenkomen maar we willen met elkaar door en het komt allemaal snel in orde. Tot er een moment komt dat het uiteindelijk niet in orde is gekomen.
Bij Hamilton is het net hetzelfde. Na de drukke zomer periode, als de race wat minder op elkaar volgen, in de rustige periode na tuscany, na het behalen van de titels. Laatst was het nog: na het einde van het seizoen gaan we verder praten. Terwijl ik dit weekend lees: ja door de Covid van Hamilton zijn de onderhandelingen ook weer uitgesteld. Als je zegt na het seizoen dan heeft het positief testen van Hamilton toch geen invloed op de onderhandelingen?
Ik heb niet de indruk dat Hamilton er nog veel zin in heeft, ook al kan hem bijna met zekerheid die 8e wereldtitel vieren. Denk dat het incident met grosjean ook mentaal hem geraakt heeft en dat hij de risico's niet meer wil nemen (toevallig dat de meest voorzichtige piloot van het pak toch wel net na de crash Covid oploopt?). Daarbij komt nog dat Mercedes niet meer zoveel wil betalen, zeker omdat je ook weer langs alle kanten besparingen in motorsport hoort opkomen (tot hiertoe is het team zelf nog niet te rechtstreeks geraakt door de besparingen maar bv safety car contract met Aston Martin is daar gevolg van). De situatie binnen het team lijkt mij ook op een kantelpunt te staan: zijn vriend Toto is het ook moe, lijkt ook op een vertrek aan te sturen.
allemaal speculaties maar 1 zekerheid: de prestaties van Russell dit weekend hebben nu zowel voor bottas als voor Hamilton de toekomst onzeker gemaakt.

• FelizNavidad
mark-k schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:25:
Iedereen hier die zegt "betaal Lewis niet en zet Russell naast Bottas", denk je echt dat de huidige (en 7-voudige) WDC geen stoeltje krijgt? Stel RBR trekt dan de beurs en haalt hem binnen, dan heeft Merc opeens een goeie en een matige coureur tegenover 2 goede coureurs bij de grootste concurrent en is het WCC niet echt zeker meer. No way dat ze dat risico gaan lopen.
Het is maar de vraag of RBR zoveel geld wil gaan betalen
Daarbij is het maar de vraag of Ham wel stand kan houden tegen max ik denk dat die ook op 2 tiende komt of erger. Voor Mercedes zal het WCC en WDC alsnog zo goed als locked up zijn. Ze hebben heel het jaar gewerkt aan de auto van 21 ipv de huidige omdat ze dat niet nodig vonden....
Pagina: 1 ... 154 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport