[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.280 views

Onderwerpen

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12 16:38

Martinspire

Awesomeness

PatrickC schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:05:
[...]

Stoffel zien we nooit meer terug in de Formule 1, helaas... Voor Mercedes is die de ideale kans om te kijken wat Russell kan in een goede (de beste) auto, dus die grijpen ze nu met 2 handen aan.
Mja het toont een beetje aan dat de rijders die de afgelopen jaren opgepakt zijn door teams, vooral gedaan zijn om zo te voorkomen dat ze bij andere teams gaan zitten. Heb ik zo het idee.

Want er zijn aardig wat talenten die nu via de achterdeur de F1, of zelfs racerij, verlaten daar ze ooit zo veelbelovend leken te zijn. Ik denk voor Stoff overigens dat Alonso heb soort van gebroken heeft en dat ie eigenlijk nooit meer dezelfde is geworden als daarvoor. Dat seizoen bij McLaren heeft hem echt helemaal onderuit gehaald. Bij FE gaat het nu wel beter, maar dat heeft ook wel even geduurd.

En als Illot het kampioenschap toch weet te winnen, hebben we 2 achtereenvolgende Formule 2 kampioenen die niet doorstromen naar de formule 1. Ondertussen heb je wel Latifi, Mazepin en anderen die doorstromen omdat ze toch wel het geld hebben voor een stoeltje.

Overigens blijven rijders natuurlijk ook langer hangen dan ooit, waardoor er ook minder plek is natuurlijk, maar het zou voldoende moeten zijn voor de echte toppers. Ik vind het jammer dat Raikkonen nog een jaartje blijft hangen, want ook dat stoeltje had al opgevuld moeten zijn.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-12 00:34

pinda powerrr

Slow down...

@Martinspire eens.

Räikkönen, maar ook de terugkeer van Alonso zijn van die dingen die talent in de weg staan. Alonso hele goede coureur natuurlijk, maar ik zie liever een nieuw talent binnenkomen, beetje minder berekenend rijden.
In dat rijtje zijn Vettel en Hamilton natuurlijk ook eigenlijk richting de exit. Voor mij hoeven die ook niet oneindig door te gaan.
Ik zie veel liever een gevecht tussen Verstappen, Leclerc, Norris, Sainz en Russel, daar gaan we gewoon, als kijker, meer lol aan beleven.

Waiting on the world to change

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:51
pinda powerrr schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:49:
@Martinspire eens.

Räikkönen, maar ook de terugkeer van Alonso zijn van die dingen die talent in de weg staan. Alonso hele goede coureur natuurlijk, maar ik zie liever een nieuw talent binnenkomen, beetje minder berekenend rijden.
Ben heel benieuwd hoe goed Alonso nog is. Ik denk dat hij het zo erg heeft onderschat.
(En ik moet eerlijk zeggen, ik hoop ook wel dat hij door het ijs nu zakt)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-12 22:41

DataGhost

iPL dev

YakuzA schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:24:
[...]

Dat is wel de doodssteek voor Stoffel, die komt dus nooit meer in een F1 wagen.

3x gepasseerd om Hulk te laten rijden en nu 1x om Aitkin te laten rijden.
Aitken is al in Bahrein voor de F2 van afgelopen en komend weekend, dus geen gedoe met het land binnenkomen en evt verplichte quarantaine. Russel heeft al een paar keer in de Mercedes gereden op testdagen en heeft afgelopen weekend nog het circuit gevoeld en gereden, dus die heeft hoe dan ook al een voorsprong.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Haha wie had gedacht dat Russell dit jaar al in actie zou komen voor Mercedes. Zou wat zijn als hij Bottas zou verslaan dit weekend. Ik zie dit overig ook als een boodschap van Mercedes aan Bottas: Je tijd is langzaam maar zeker gekomen en voert ook de druk op door dit weekend Russell (wat als opvolger wordt gezien van Hamilton dan wel Bottas) en Bottas rechtstreeks tegenover elkaar te zetten. Ben benieuwd. Fast forward naar de vrijdag please.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:37:
[...]

Waarbij je waarheid gerust met potlood mag schrijven...

Uiteindelijk heb je wat mij betreft geen recht van spreken meer als je voor het geld je mond hebt gehouden. Een keer een paar miljoen vangen was dus blijkbaar niet genoeg. Er is altijd een keuze. Je kunt de eer aan jezelf houden en zeggen dat je onder deze voorwaarden geen deelnemer wil zijn. [..] Kap er dan mee na een paar miljoen en ga lekker rustig leven.
Lekker makkelijk praten. Ze hebben niet vrijwel heel hun leven getraind om in F1-auto's te gaan rijden voor geld, maar omdat ze het rijden leuk vinden en competetief zijn. Er zijn zo weinig zitjes in de F1 dat je echt niet kan rekenen op dat je daar in terecht komt. Maar het is zeker wel de droom, het doel om naartoe te werken. Als dat dan eindelijk toch gebeurt ga je niet zomaar weg bij je team omdat ze je niet helemaal aanstaan, als je nog niet 100% zeker een ander zitje hebt. Dat is anders namelijk gewoon je exit uit de sport, en daar kom je echt niet zomaar in terug. Dan is het leuk dat je een paar miljoen hebt, maar geld maakt niet gelukkig. Dat is net zoiets als een paar miljoen uitgekeerd krijgen van je verzekering als je voor de rest van je leven invalide raakt. Ja, je hebt geld en kan lekker rustig doen, maar je verveelt je kapot. Je mist immers een hoop jaren die je nog in de F1 had kunnen rijden, ook al werd je benadeeld. Dan mag je het er alsnog niet mee eens zijn dat je benadeeld wordt maar wel door blijven rijden. Zeker als je naar jouw mening de kans op een wereldkampioenschap door de neus geboord wordt, dat is veel meer waard dan wat voor salaris dan ook.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
PatrickC schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:05:
[...]

Stoffel zien we nooit meer terug in de Formule 1, helaas... Voor Mercedes is die de ideale kans om te kijken wat Russell kan in een goede (de beste) auto, dus die grijpen ze nu met 2 handen aan.
Voor Mercedes en Hamilton staat er niets meer op het spel. Als ze echt ballen hebben laten ze Russel lekker in de Mercedes zitten (kan die ook weer terug naar de normale kleuren) en stapt Hamilton straks in de Williams.

alles kan off-topic

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:53

mphilipp

Romanes eunt domus

Klopt. Maar er ís een keuze. Dáár gaat het om. Veel mensen zeggen iets tè gemakkelijk 'ik had geen keuze'. Maar dat is bijna nooit waar. Er is altijd een keuze, maar elke keuze heeft ook gevolgen. Als je die niet leuk vindt is dat prima, maar zeg dan niet dat je geen keuze had.

Even heel gechargeerd gesteld zou ook 'befehl ist befehl' een geldig excuus zijn...

Ik snap al die overwegingen wel, maar ga dan achteraf niet alsnog lopen miepen. Je had er toen op een bepaalde manier vrede mee, dus laat het dan. Ik heb altijd een beetje een probleem met dat achteraf zeuren. Het lijkt een beetje op het goedpraten van je middelmatige prestaties.

Helaas (mischien?) zien we nooit het tegenovergestelde. Nou zijn Schumacher (denk ik) en Senna niet meer in staat om hun verhaal te doen. Maar ik betwijfel of ze ooit zouden zeggen 'sorry dat ik zo'n keiharde asshole was'. Prost zou nog een keer zijn politieke gekonkel kunnen uitleggen of bekennen, maar vooralsnog doet hij nog steeds erg aangebrand bij het horen van de beschuldigingen. Dus ik denk niet dat we wat van hem moeten verwachten.

Misschien onderscheid dát hen nu juist van de tweede vioolspelers: zij zijn veel meer gedreven om hun doel te bereiken, overtuigd van hun superioriteit en hun kunnen. Daarom zijn zij tot vrijwel alles bereid om dat doel te bereiken. En volgens mij hoort het niet bij die persoonlijkheid om dan achteraf heel lafjes 'sorry' te zeggen. Ik zou dat lafjes vinden omdat ook zij een keuze hadden. En ze wisten best wel dat ze daar geen vrienden mee maakten, maar hun doel was heilig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoPb_AWWEAE2QX6?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoPdE2vXUAQUZV0?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoPdE23XMAAzYjy?format=jpg&name=large

Oostenrijk 2019

Denk dat hij het erg gaat missen na 2021

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-12 16:27
mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:50:
[...]

Klopt. Maar er ís een keuze. Dáár gaat het om. Veel mensen zeggen iets tè gemakkelijk 'ik had geen keuze'. Maar dat is bijna nooit waar. Er is altijd een keuze, maar elke keuze heeft ook gevolgen. Als je die niet leuk vindt is dat prima, maar zeg dan niet dat je geen keuze had.

Even heel gechargeerd gesteld zou ook 'befehl ist befehl' een geldig excuus zijn...

Ik snap al die overwegingen wel, maar ga dan achteraf niet alsnog lopen miepen. Je had er toen op een bepaalde manier vrede mee, dus laat het dan. Ik heb altijd een beetje een probleem met dat achteraf zeuren. Het lijkt een beetje op het goedpraten van je middelmatige prestaties.

Helaas (mischien?) zien we nooit het tegenovergestelde. Nou zijn Schumacher (denk ik) en Senna niet meer in staat om hun verhaal te doen. Maar ik betwijfel of ze ooit zouden zeggen 'sorry dat ik zo'n keiharde asshole was'. Prost zou nog een keer zijn politieke gekonkel kunnen uitleggen of bekennen, maar vooralsnog doet hij nog steeds erg aangebrand bij het horen van de beschuldigingen. Dus ik denk niet dat we wat van hem moeten verwachten.

Misschien onderscheid dát hen nu juist van de tweede vioolspelers: zij zijn veel meer gedreven om hun doel te bereiken, overtuigd van hun superioriteit en hun kunnen. Daarom zijn zij tot vrijwel alles bereid om dat doel te bereiken. En volgens mij hoort het niet bij die persoonlijkheid om dan achteraf heel lafjes 'sorry' te zeggen. Ik zou dat lafjes vinden omdat ook zij een keuze hadden. En ze wisten best wel dat ze daar geen vrienden mee maakten, maar hun doel was heilig.
Er is een verschil tussen geen keuze hebben en achteraf lopen miepen. Kan me niet herinneren dat een Irvine of Barrichello ooit hebben geroepen dat ze geen keuze hadden. Geklaagd hebben ze achteraf wel idd. Barrichello vertelde in topgear interview (meen ik) dat Ferrari vooraf bij tekenen contract hadden gezegd dat beiden gelijke behandeling zouden krijgen. Dit bleek echter niet waar te zijn bleek toen hij er eenmaal zat. En ja, je kan gaan klagen op moment dat je er zit, maar dan kost het waarschijnlijk je baan. Niet alleen bij Ferrari, maar waarschijnlijk in heel de F1 omdat andere teams je dan ook niet meer hoeven. Dus anders dan achteraf klagen kan je niet echt, tenzij je daadwerkelijk bereid bent om je carriere op te geven.

En tuurlijk hoor je het andersom niet. Waarom zouden de sterrijders andersom die dingen toegeven? Ze willen uitstralen dat ze de beste zijn. En als ze toe gaan geven dat hun teamgenoot benadeeld werd, dan halen ze in feite dat beeld van hunzelf onderuit. En wat je idd al zelf zegt, de toppers zijn enorme egoisten en tot alles bereid om te winnen. Dus die gaan achteraf idd geen sorry zeggen. maar ja, persoonlijk vind ik het een teken van zwakte als je teamgenoot je contractueel niet mag verslaan. Als je echt die topcoureur bent dan zeg je: kom maar op. Iets wat Hamilton bijvoorbeeld wel altijd gedaan heeft. In elk geval in het openbaar. Achter gesloten deuren weet ik het natuurlijk niet. :p

[ Voor 7% gewijzigd door Tomcatter_31 op 02-12-2020 16:33 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:11
Interview met Romain Grosjean uit een franse krant.
https://www.lequipe.fr/Fo...terminer-comme-ca/1200999

​Vertaald naar het engels.

The accident:

"It's going too fast, I didn't know I hit (Daniil) Kvyat because I didn't see him. I was pissed off that I cut him off, he was in my blind spot from the exit of turn 1 at impact. I looked twice in the rear view mirror: I had gone out of the turn faster than the others, there was debris on the left, so I went to the right. For me, there was no one there, that's why I folded down at that point but there was Kvyat. The shock is subtle. Then there is the shock with the barrier, I didn't feel it violent with the car. I close my eyes.

I open my eyes, I take off my harness, I hit something that blocks me, so I think I'm blocked by the halo, I sit down and I think that someone will come to help me, I don't realize that there is a fire, I look to the left and it's all orange, I find it strange, I understand that it burns because the plastic of my tear off (the removable tabs on the visor of the helmets) has caught fire. I try to get out without succeeding, I have time to think that I'm going to end up like Niki Lauda, badly burned, I tell myself that it's not possible, that I can't end up like that. I try again, still blocked, I sit down again and there, a strange moment when I see death as close as one can see it. Almost the body that relaxes and tells itself that it's over.

I wondered which part was going to burn first, was it going to hurt. I took 53G in the head so I must have been a little stunned. I don't know if that moment helped me regain my composure, but then I pull like crazy because my left foot is stuck under the pedal.

I tell myself that I haven't yet tried to slip to one side, I put my hands in the fire, the gloves get all black, I feel the pain, I know I'm burning my hands. As the bust passes, it's deliverance, I know I'm going to live. I pass the barrier, I feel the doctor pulling on my suit and there I know that I am saved. He tells me "Sit down". I take off the gloves and yell at him because he talks to me like a badger."

Survival instinct:

"I don't know if it's natural, but the survival instinct was the strongest. For me, everything was under control. Even after I thought I was going to die, I have the lucidity to think about what movement to make. I couldn't find the extinguisher button in the car, I realized that I was putting my hands in the fire, but that it was the solution to live, everything made sense. When I put my foot on the rail, I go back down. I think I have a broken foot and two burnt hands."

Notify the family:

"I arrive at the medical center, I begin to feel a little bit softer, but mostly at the foot level, astonishment. I begin to shake because of the pain. Jean Todt (president of the FIA) asks me for my wife's number, one of the few numbers I know by heart. He was extraordinary, he called several times and then managed to reach her. He put it on speakerphone, I told him: "Mosquito, it's me." She burst out laughing and collapsed because for her I was dead. I saw death from too close, a feeling that I wish to no one, a crazy thing, it will change my life forever. I wasn't scared, I wasn't angry, I didn't want it to end that way, I swore, "It can't fucking end that way." I thought at first I didn't think it was real. Fear? No, because I tried, I did one thing after another and at one point you think, here you go, there's nothing I can do."

28 seconds to live:

"For me it was much longer than 28 seconds. Feel the muscles loosening as I sit in the seat. You're in shock, you hit a barrier at 230 km/h, you can't feel anything so I think that moment is due to the body's reflex to do some kind of rest. You calm down and what do you do?"

Watching the crash:

"I had no trouble watching them. I want to see the camera in the car which is apparently impressive. I've been told that I've remained Olympian calm. After the accident, the hardest thing was for my wife and children and my feeling for them, putting myself in their place, how they lived it, my children saw it live in front of the TV, how my relatives, more afraid for them."

Getting back in a race car:

"Yes, it will be a good thing. There will be a post-traumatic shock, I started working last night with my psychologist, my immediate desire was to get back into an F 1. I thought about Abu Dhabi - sorry Marion (his wife) - but I need it for myself, to know if I am capable, to know what I will feel, how I will react. I can't wait without knowing, I have to do everything I can to try to get back in the car. If the doctors tell me that it's not possible I will listen to them but I have to try to get back in, I need to go there, to try to do it. Being selfish."

Lessons to be learned:

"The gloves, we have to understand why they burned so quickly, why my neck came off and blocked me. We can improve that. Helmet, underwear, coveralls, it's unbelievable that it saved me. Another thing, why the safety barrier opens like that, why it comes back on the track, Jean asked me, to go to the FIA, to work.

Vettel came to see me at the hospital on Monday morning and we thought we should have trained commissioners, maybe the same ones everywhere. The one who saves me is a professional military firefighter. This gentleman knew exactly what he was doing and saved me. I didn't think about putting myself in apnea because I didn't know how to be in the fire so I was breathing normally. I'm not even sure I could last 28 seconds in the pool anyway (he laughs)."

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DoeEensGek schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:39:
Interview met Romain Grosjean uit een franse krant.
Indrukwekkend verhaal. Zoiets gaat blijkbaar vaak voorbij in een soort blur waar je eigenlijk niet goed weet wat er aan de hand is. Gelukkig heb ik dat alleen maar uit verhalen hoeven vernemen.

Ik heb overigens niemand gehoord over wat er gebeurd zou zijn als hij niet volledig door de vangrail geschoten zou zijn, maar als die vangrail zeg maar klem zat boven de opening van de Halo. Dan had ie er niet uit kunnen stappen. Zo'n vangrail schuif je ook niet even opzij. Zelfs mét alle maatregelen had het nog steeds heel erg fout kunnen aflopen. Je kunt een freak accident als dit nooit voorkomen, maar met een betere soort vangrail kun je wel een mogelijk drama voorkomen. Maar zelfs met dat zijn er nog gekke scenario's mogelijk die je nu nog helemaal niet kunt voorzien. Tot ze gebeuren...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DoeEensGek
  • Laatst online: 17:11
mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:55:
[...]

Indrukwekkend verhaal. Zoiets gaat blijkbaar vaak voorbij in een soort blur waar je eigenlijk niet goed weet wat er aan de hand is. Gelukkig heb ik dat alleen maar uit verhalen hoeven vernemen.

Ik heb overigens niemand gehoord over wat er gebeurd zou zijn als hij niet volledig door de vangrail geschoten zou zijn, maar als die vangrail zeg maar klem zat boven de opening van de Halo. Dan had ie er niet uit kunnen stappen. Zo'n vangrail schuif je ook niet even opzij. Zelfs mét alle maatregelen had het nog steeds heel erg fout kunnen aflopen. Je kunt een freak accident als dit nooit voorkomen, maar met een betere soort vangrail kun je wel een mogelijk drama voorkomen. Maar zelfs met dat zijn er nog gekke scenario's mogelijk die je nu nog helemaal niet kunt voorzien. Tot ze gebeuren...
Zeker indrukwekkend, heb het nu al 2x helemaal gelezen.

Zover ik begrijp was de bovenkant van de halo belemmert door de vangrail en is hij via de zijkant eruit geklommen.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:47

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Bart-Willem schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:13:
[...]

Bianchi's letsel kwam toch niet door een blok beton maar door een kraanwagen?
Klopt. Voor zover ik na kan gaan heeft deze kraan (CAT 910 H) ook geen betonnen contra gewicht maar een extra zwaar uitgevoerd motorcompartiment (metaal dus).
Neemt uiteraard niet weg dat dat geen ander resultaat zal geven maar ik zat het me ook af te vragen ;)

Dus sorry @Destruction :> maar dit is fout:
Destruction schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:17:
Het contragewicht in zo'n kraanwagen is vaak een blok beton :) In die zin heeft Bianchi dus een blok beton geraakt.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:47
Ook wel is leuk in deze tijd, een gezellig kijkje achter de schermen bij RBR:

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DoeEensGek schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:58:
[...]
Zover ik begrijp was de bovenkant van de halo belemmert door de vangrail en is hij via de zijkant eruit geklommen.
Ah, ik heb het te vluchtig gelezen. Goed om te horen dat je die Halo op verschillende manieren kunt verlaten. Dan moet het gek lopen wil je er helemaal niet uit kunnen. Behoudens bewustzijnverlies of teveel gebroken ledematen...

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Voor de tweakers, IT Security:

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

* Gaat random video zoeken en als ik die heb plaatst ik hem * :P

[ Voor 176% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-12-2020 09:45 . Reden: dubbel.... ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Staat dus 4 posts boven je er al....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• FastFred
  • Laatst online: 17:31
Uit het Grosjean interview op GPupdate (ik kan geen Frans dus artikel hierboven niet gelezen, het zal daar wel uit komen
Direct na zijn ontslag uit het ziekenhuis belde Grosjean met zijn vrouw om haar te vertellen dat hij zou afreizen naar Abu Dhabi en dus nog niet naar huis komt. “Mijn eerste telefoontje was naar Marion [Jollès, zijn vrouw]. Ze was nog steeds bij mijn vader met de kinderen. Ik heb ze verteld dat ik naar Abu Dhabi ga en dat het me spijt, maar dat ik het voor mezelf nodig heb. Ik moet weten of ik weer in een auto kan stappen, wat ik zal voelen, hoe het zal gaan en of ik het nog steeds kan.
bron: https://nl.motorsport.com...get&ic_campaign=widget-22

Damn :/ Ik blijf het een pannekoek vinden, maar hier kan ik wel respect voor opbrengen

EDIT: ok het stond er min of meer hetzelfde in de vertaalde versie hierboven.

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 03-12-2020 10:38 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:29

Ik kan er echt niet bij dat ALO onder "young driver" definities mag vallen.

net zo min als BUEMI en KUB echt geen "young Drivers" zijn.
FIA plant director Michael Massi confirms that the FIA has exercised its right to grant an exemption, but not only to Renault. Red Bull are set to put Sebastien Buemi in the tests, with Robert Kubica riding with Alfa Romeo.

Zdroj: https://f1news.autoroad.c...i-dostava-povoleni-od-fia

[ Voor 63% gewijzigd door nachtnet op 03-12-2020 10:57 ]

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-12 13:11
nachtnet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:54:
[Twitter]

Ik kan er echt niet bij dat ALO onder "young driver" definities mag vallen.
Bizar inderdaad dat iemand met WDCs op zak onder de young driver definitie valt (nog los van z'n leeftijd)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

de smile van russel lijkt me duidelijk;

Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2020/12/george-russell-mercedes.jpg

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 13:21
Blij om te zien dat Romain uit het ziekenhuis is en enkel wat brandwonden lijkt te hebben.
Dat was echt een horror freak accident om te zien zeg.

Twitch

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoTgBFOWMAALunw.jpg

Dit is wat de fia in de GRO crash gaat onderzoeken/gebruiken.

Romain noemde in een interview al dat de onboard beelden er best spectaculair uitzien. Dat hij rustig en kalm blijft.

* nachtnet is gezien de goede afloop, echt wel ergens benieuwd naar die beelden.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:51

Damian

Insane Obtrusion

Betwijfel of die beelden ooit publiek gemaakt gaan worden.

Zijn er uberhaupt beelden van de onboard die doorgaan na de touché, of stoppen ze allemaal net voor de impact met de muur?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Damian schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:48:

Zijn er uberhaupt beelden van de onboard die doorgaan na de touché, of stoppen ze allemaal net voor de impact met de muur?
ik gok van niet - misschien 'lekken ze wel', maar FIA maakt dit soort beelden doorgaans niet beschikbaar.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

FastFred schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:31:
Uit het Grosjean interview op GPupdate (ik kan geen Frans dus artikel hierboven niet gelezen, het zal daar wel uit komen

[...]

bron: https://nl.motorsport.com...get&ic_campaign=widget-22

Damn :/ Ik blijf het een pannekoek vinden, maar hier kan ik wel respect voor opbrengen

EDIT: ok het stond er min of meer hetzelfde in de vertaalde versie hierboven.
Zoals ik het begrijp was die opmerking meer bedoelt als vraag of ze dan daar heen kwam ipv thuis wachtte op hem. Ik zie al een foto op Instagram voorbij komen dat zijn vrouw er al weer bij is.
https://www.instagram.com/p/CIVFj2UpHbP/

Dus het was niet alsof ie zijn familie niet wilde ontmoeten, maar het is duidelijk dat ie zich nu richt op herstel voor de laatste race om dan echt afscheid te nemen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat hij de muur in gaat en de vuurbal ontstaat is live uitgezonden. Vrij snel daarna hebben ze iig op Ziggo niets meer uitgezonden tot het moment dat je Grosjean over de barrier ziet komen.

Signatures zijn voor boomers.

• FastFred
  • Laatst online: 17:31

Na zo'n impact en de auto die in tweeën breekt denk ik niet dat de camera's nog werkten...

@Maasluip dat was FOM die dat deed, Ziggo heeft daar geen invloed op. Het enige dat Ziggo zou kunnen doen is terug schakelen naar de studio.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 03-12-2020 12:08 ]

• Martin0
  • Laatst online: 23-12 13:21
FastFred schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:06:
[...]

Na zo'n impact en de auto die in tweeën breekt denk ik niet dat de camera's nog werkten...

@Maasluip dat was FOM die dat deed, Ziggo heeft daar geen invloed op. Het enige dat Ziggo zou kunnen doen is terug schakelen naar de studio.
Volgens mij werkte de camera tot ongeveer 1 sec voor impact. Deze hebben ze in herhalingen ook laten zien afgelopen zondag.
Of deze nog teruggevonden kunnen worden durf ik ook niet te zeggen.

Twitch

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Martin0 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:13:
[...]
Volgens mij werkte de camera tot ongeveer 1 sec voor impact. Deze hebben ze in herhalingen ook laten zien afgelopen zondag.
Volgens is dat gewoon door de regie stopgezet. In principe blijft de auto toch gewoon beeld verzenden, totdat dat niet meer mogelijk is (door kapotte elektronica)?

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Martin0 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:13:
[...]

Dat was de camera bovenop de auto
ze hebben het over de camera op de neus van de auto, dat is een 360 graden camera, die blijkbaar ook in hoge FPS filmt

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

FastFred schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:06:
[...]

Ja, uiteraard, maar ik weet niet wat je nog allemaal zag als je bijvoorbeeld een F1 TV abonnement had.

• vhal
  • Laatst online: 20:21

vhal

ಠ_ಠ

Denk dat de beelden nog wel terug komen, al dan niet in een CGI achtige variant. Al is het maar om te laten zien hoe goed de halo heeft gewerkt om de eerste impact op te vangen.
Beetje het zelfde idee toen Alonso een Alfa Romeo van bovenaf bekeek in Spa.

Strava

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vanochtend artikeltje dat team astin newey graag aan het team toevoegd; vettel gaat er rondjes rijden; toto groot aandeelhouder. proeft beetje alsof men een 'serieus' team wil gaan vormen. benieuwd hoe dit ontwikkeld

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Newey weg bij RB? Zit Max lekker dan. Geen motor, geen chassis... :/

[ Voor 25% gewijzigd door Maasluip op 03-12-2020 12:27 ]

• nachtnet
basvn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:18:
[...]

Dat was de camera bovenop de auto
ze hebben het over de camera op de neus van de auto, dat is een 360 graden camera, die blijkbaar ook in hoge FPS filmt
Nee die 360 camera is het toch ook niet?, er zit voor het stuurtje (ergens naast de halo) een aparte cameramodule die op 400FPS de rijder filmt, niet beschikbaar voor broadcast, soort van aangesloten op een zwarte-doos. Speciaal voor analyse van dit soort ongelukken.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Maasluip schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:26:
marko heeft aangegeven dat hij onder contract staat - maar we weten allemaal dat hebben van contract niet zo veel betekend :+ (guido bijv. :X)

• nachtnet
@himlims_ welk artikeltje? Ik kan zo snel niet vinden?

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:06
Tk55 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:18:
[...]

Volgens is dat gewoon door de regie stopgezet. In principe blijft de auto toch gewoon beeld verzenden, totdat dat niet meer mogelijk is (door kapotte elektronica)?
Ik denk eerder dat het streamen/uploaden van de data stopte op moment van impact, maar doordat er waarschijnlijk een buffer tussen de cam en het uploaden zit, het leek alsof de beelden 10 meter voor impact stopgezet werden door de regie.

• nachtnet
@basvn Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dX9KsxsGTPV90s3SnsMaQy85dw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MEQtSTsZwsHTXgZfiDjNG6Nl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVnquQw5GT7ka1o2Pxz0QjYeIvw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HvlKPQLMvzoVLtKoiWw77AcG.jpg?f=user_large

volgens mij zijn deze omcirkelde camera's (of liever 1 camera van 2 standpunten op de foto gezet ;) ) de Highspeed driver camera.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
in principe ben ik ook wel benieuwd, maar was er sws geen feed van een onboard cam beschikbaar via de F1TV pro app?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nachtnet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:34:
@himlims_ welk artikeltje? Ik kan zo snel niet vinden?
https://racingnews365.nl/...rleiden-met-mega-contract

Eoa Italiaanse krant had t daar over

• Extigo
  • Laatst online: 17:45
Dit speelt al een heeeeeeele lange tijd, zie het artikel uit september hieronder.

https://www.f1headlines.n...ll-ontwerper-adrian-newey

En het is nota bene dezelfde website die het post:
https://racingnews365.nl/...ll-ontwerper-adrian-newey

Dit is gewoon weer een click-bait-artikel.

[ Voor 11% gewijzigd door Extigo op 03-12-2020 12:58 ]

• RobertMe
  • Nu online
nachtnet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:35:
@basvn [Afbeelding]

[Afbeelding]

volgens mij zijn deze omcirkelde camera's (of liever 1 camera van 2 standpunten op de foto gezet ;) ) de Highspeed driver camera.
Dit is hem niet meer? Of beter gezegd: dit zijn oude foto's van de oude positie. Tegenwoordig zit op de gemarkeerde plek een gewone (TV) camera. De camera van de FIA is verplaatst en bevind zich nu bovenin de halo. Bovenin het T stuk zeg maar.

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ng5QFHyvG1_gfEutSjfVlhBKZE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3O757fCKEoOeoz7unAgc0eql.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVW7DxM_17zieuIER971PtBX69A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VqwV6o8tI4IYK3y1jWxhwvcs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbjDLl0BB8gvVX7eJ3v2_Exu7iE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yplnrZ6FpLEdz81zubCpxl1L.png?f=user_large

Details over de ADR & Highspeed camera.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46

TrekDr0p

QR niet scannen

Leuk kijkje in de RBR garage in Turkije

• magnifor
  • Niet online

Maar het is toch zo dat alle onboards live werden gestreamd? Dus er moet toch iemand zijn geweest die het moet hebben opgenomen om bijvoorbeeld alle beelden te archiveren, ik neem aan dat er echt wel mensen zijn die dat doen. Of was de crash ook niet te zien op de onboard van GRO omdat het vroegtijdig werd afgekapt?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

magnifor schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:53:
[...]

Maar het is toch zo dat alle onboards live werden gestreamd? Dus er moet toch iemand zijn geweest die het moet hebben opgenomen om bijvoorbeeld alle beelden te archiveren, ik neem aan dat er echt wel mensen zijn die dat doen. Of was de crash ook niet te zien op de onboard van GRO omdat het vroegtijdig werd afgekapt?
wie kijkt er live de onboard bij grosean mee :X :+

• RobertMe
  • Nu online
[...]

De auto bevat meerdere TV camera's (T cam voor en achteruit, cockpit camera, evt naast de airbox of naast de neus). Hiervan kan er maar één vanaf de auto naar de regie worden gestuurd. En deze is ook wat je ziet op F1TV. De regie bepaald daarbij dus welke camera dat is.

Echter zit er ook een vertraging op. Bij een crash zie je vrijwel altijd dat het laatste stukje mist. Zo ook bij Stroll, nog voordat de auto op de zijkant staat stopt het beeld al.

Maar daarnaast is er dus ook nog een additionele camera van de FIA die puur bij ongelukken gebruikt wordt en de beelden van worden opgeslagen in "de zwarte doos". Deze beelden heeft de regie dus ook geen toegang toe, en de beelden daarvan worden eigenlijk ook nooit naar buiten gebracht.

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-12 15:54

CoronelHimself

Division Brabant

[...]

Geen idee, maar het zou ook kunnen dat de stream automatisch wordt afgekapt. Als er te hoge G-forces worden gedetecteerd.

Steam - PTR83

• Nielless
  • Registratie: December 2016

Nielless

Born at a very young age.

[...]

Op de onboard van GRO werd het afgekapt net voor het moment van impact indd

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Want Newey is de enige die dat ding maakt? Kan mischien zelfs wel goed zijn; frisse wind door de airodynamica. Blijkbaar zitten ze tegen de wind in te fietsen.

* Pun not/maybe intended. :P

• DeKaerften
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:59:
[...]

wie kijkt er live de onboard bij grosean mee :X :+
Nielless, dus :+
Nielless schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:01:
[...]

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-12 10:07

MrMarcie

CFMoto 450MT

Nielless schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:01:
[...]

Denken we dat die camera nog werkte dan ;) . Er zit een kleine vertraging in omdat die beelden verzonden moeten worden. Vanaf het moment dat er afgekapt wordt was die camera al vernietigt.

Ik hoop trouwens dat die Russell dit weekend pole scoort, en dan met grote overmacht de race wint. Dan is wel duidelijk dat die MB te oppermachtig is en dan gaat er misschien wat gebeuren. O.a. aan die bandenleverancier want Pirelli maakt er echt een potje van. Als er een tweede bandenfabrikant zou komen zou de F1 alweer een heel stuk spectaculairder en competatiever worden. We gaan het meemaken.

[ Voor 17% gewijzigd door MrMarcie op 03-12-2020 13:06 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

https://www.formula1.com/...n4VEBCx04dUJU7pK4ffm.html

Voor wat meer info + filmpje met wat meer details; helaas (nog) niet op YT.
Je kan op F1TV nog steeds terug kijken; maar deze voelt aan alsof het later toegevoegd is.

Valt mij trouwens op dat op het moment van de Red Flag, bij alle wagens tegelijkertijd alle achterlichten op rood knipperen.

[ Voor 47% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-12-2020 13:12 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Illegal_Alien schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:05:
Valt mij trouwens op dat op het moment van de Red Flag, bij alle wagens tegelijkertijd alle achterlichten op rood knipperen.
Knipperen is lift and coast, dus ze zijn van het gas af. Lijkt me vrij logisch bij rood :)

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik wist niet dat de drivers ook in-ear accelerometers en biometrische handschoenen droegen. Cool!

per aspera ad astra

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

DataGhost schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:14:
[...]

Knipperen is lift and coast, dus ze zijn van het gas af. Lijkt me vrij logisch bij rood :)
Ja ok, maar valt op dat het ook echt direct gebeurt als ook de rode "vlaggen" knipperen langs de baan. En bij iedereen op hetzelfde moment, nu hebben ze goede reflexen maar dit is wel erg extreem. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-12-2020 13:19 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MrMarcie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:04:
[...]

Denken we dat die camera nog werkte dan ;) . Er zit een kleine vertraging in omdat die beelden verzonden moeten worden. Vanaf het moment dat er afgekapt wordt was die camera al vernietigt.

Ik hoop trouwens dat die Russell dit weekend pole scoort, en dan met grote overmacht de race wint. Dan is wel duidelijk dat die MB te oppermachtig is en dan gaat er misschien wat gebeuren. O.a. aan die bandenleverancier want Pirelli maakt er echt een potje van. Als er een tweede bandenfabrikant zou komen zou de F1 alweer een heel stuk spectaculairder en competatiever worden. We gaan het meemaken.
heb nog steeds idee dat de huidige mercedes op ~90% draaien - komt redbull of ander team dichterbij, zetten ze de software weer omhoog (niet tijdens race).

ben zo benieuwd naar russel in de merc. verwachtingen misschien wat te enthousiast, zelden komt een invaller boven zijn teammate uit

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-12 13:11
himlims_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:23:
[...]

heb nog steeds idee dat de huidige mercedes op ~90% draaien - komt redbull of ander team dichterbij, zetten ze de software weer omhoog (niet tijdens race).

ben zo benieuwd naar russel in de merc. verwachtingen misschien wat te enthousiast, zelden komt een invaller boven zijn teammate uit
En bij de klantenteams dan? Lijkt me lullig voor Williams. Die 10% extra vermogen kan hen erg veel centjes opleveren als ze wat hoger in WCC eindigen

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-12 16:33
Ik denk dat hamilton wel harder had gekund afgelopen zondag indien nodig, maar de motor zullen ze toch echt wel optimaal inzetten.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bijzonder, ik hoor net dat er een oxygen systeem is zodat ze kunnen blijven ademen terwijl ze in het vuur zitten.@ 50seconden

Nooit geweten en ik kan er ook niets over vinden, iemand iets over gezien?

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:53
Kwam een behind the scenes filmpje tegen van Red Bull, leek me leuk om hier te delen.

:+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

@Maarten_E Dejavu, werd daar zelf voor afgeschoten. :P

TrekDr0p in "[F1] Seizoen 2020"

[ Voor 36% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-12-2020 13:45 ]

• RobertMe
  • Nu online
LAD93 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:14:
[...]

Ik wist niet dat de drivers ook in-ear accelerometers en biometrische handschoenen droegen. Cool!
Die handschoenen zijn er volgens mij ook pas sinds dit jaar. De accelometer in de oortjes denk ik wel al iets langer, maar zal ook niet veel langer zijn.

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-12 07:48
Ik krijg net een mail van F1 TV dat mijn account suspended is.
Ik heb hem gekoppeld aan Ziggo, je kreeg toen een gratis F1 pro abo als je ziggo sport als pakket hebt.

Ik heb dat niet opgezegt.

Iemand anders hier ook last van?

Edit: N.v.m. ik denk ergens een fout, na opnieuw koppelen van de accounts werkt het weer. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Stormcagy op 03-12-2020 13:55 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:53
De :+ was te subtiel denk ik ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• pCOW
  • Laatst online: 22:00
Stormcagy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:53:
Ik heb hem gekoppeld aan Ziggo, je kreeg toen een gratis F1 pro abo als je ziggo sport als pakket hebt.

Ik heb dat niet opgezegt.

Iemand anders hier ook last van?

Edit: N.v.m. ik denk ergens een fout, na opnieuw koppelen van de accounts werkt het weer. :P
ik kan nog gewoon inloggen met mijn ziggo -f1pro abbonement. dus vooralsnog blijft jouw geval op n=1 staan.

en na het sturen van een reactie zag ik jouw edit 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door pCOW op 03-12-2020 14:07 ]

mijn signature is bewust leeg :-)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

volgens mij ken ik de F1Viewer via dit topic, de tool heeft van de week een update gekregen;
Afbeeldingslocatie: https://camo.githubusercontent.com/db0f5320c95e9e4c79aa54a7adeaa51d54abaa6c97955966178681eecc1d21d2/68747470733a2f2f692e696d6775722e636f6d2f696b325a5277352e706e67
https://github.com/SoMuch...iewer/releases/tag/v1.4.0. - ik vind mooi

[ Voor 33% gewijzigd door himlims_ op 03-12-2020 14:13 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:47

Pierre

Van nature lui!

himlims_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:12:
volgens mij ken ik de F1Viewer via dit topic, de tool heeft van de week een update gekregen;
[Afbeelding]
Ik zou het daar even benoemen en niet hier

[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• magnifor
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:12:
[Afbeelding]
Hoop dat F1 TV in 2021 eindelijk eens voor de smart TV komt want elke keer weer laptop aansluiten is zo 2000. Kan ik mijn laptop weer als second screen gebruiken door F1 Viewer in te zetten voor de timings etc

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:09

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

MrMarcie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:04:
Ik hoop trouwens dat die Russell dit weekend pole scoort, en dan met grote overmacht de race wint. Dan is wel duidelijk dat die MB te oppermachtig is en dan gaat er misschien wat gebeuren. O.a. aan die bandenleverancier want Pirelli maakt er echt een potje van. Als er een tweede bandenfabrikant zou komen zou de F1 alweer een heel stuk spectaculairder en competitiever worden. We gaan het meemaken.
ja ik ook, maar not gonna happen. We moeten realistisch zijn en een top 10 is gewoon een goede uitkomst. Het is geen Hulkenberg met 100 jaar ervaring. De vraag is hoe snel hij zich aan kan passen en ik twijfel ook niet aan zijn kunnen, maar spanning/zenuwen moet je ook niet vergeten! Alles top 5 is gewoon epic stuff! _/-\o_
Stiekem hopen we op een wondertje inderdaad ;)
himlims_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:23:

^exact dit

en ze gaan Russell heus niet de Godmode cheat uit de doeken doen (iddqd ..) O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-12-2020 14:32 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:43
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:28:
Is dat niet gewoon: ↑↑↓↓←→←→BA ? :+

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

B.O.C.K schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:06:
[...]

Is dat niet gewoon: ↑↑↓↓←→←→BA ? :+
en dan -floep- next track :+ misschien een rocket-start

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Stormcagy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:53:
Effe opnieuw koppelen. Ik had dat ook, er was denk ik iets mis in hun systeem.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Illegal_Alien schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:15:
[...]

Ja ok, maar valt op dat het ook echt direct gebeurt als ook de rode "vlaggen" knipperen langs de baan. En bij iedereen op hetzelfde moment, nu hebben ze goede reflexen maar dit is wel erg extreem. :P
Misschien ben jij niet snel genoeg om de verschillen te zien ;)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mphilipp schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:21:
[...]

Effe opnieuw koppelen. Ik had dat ook, er was denk ik iets mis in hun systeem.
Waarschijnlijk einde van het origineel geplande seizoen 2020.

Na eind vorig jaar moest ik idd ook weer een keer opnieuw inloggen/koppelen voordat het weer goed werkte.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

[...]

ja ik ook, maar not gonna happen. We moeten realistisch zijn en een top 10 is gewoon een goede uitkomst. Het is geen Hulkenberg met 100 jaar ervaring. De vraag is hoe snel hij zich aan kan passen en ik twijfel ook niet aan zijn kunnen, maar spanning/zenuwen moet je ook niet vergeten! Alles top 5 is gewoon epic stuff! _/-\o_
Stiekem hopen we op een wondertje inderdaad ;)

[...]

Denk dat Russell een van de betere coureurs is en voldoende ervaring, ik heb vertrouwen in hem. Toekomstig wereldkampioen.

Zie je, ik ben te naief. Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door MrMarcie op 03-12-2020 15:26 ]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
DRaakje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:35:
Bijzonder, ik hoor net dat er een oxygen systeem is zodat ze kunnen blijven ademen terwijl ze in het vuur zitten.@ 50seconden

Nooit geweten en ik kan er ook niets over vinden, iemand iets over gezien?
Nooit geweten, nooit gezien. En geloven doe ik het ook niet.
Het f1 medicalteam gaf aan dat ze hebben gecontroleerd of Romain rook had in geademd. Ze hebben gecontroleerd of er rook de helm binnen was gekomen... Nu als je een luchtsysteem zou hebben is dat niet zo interessant denk ik...

En ik heb nog nooit een rijder een luchtmasker op zien zetten, of af zien zetten na de race. En om het nu alleen tijdens een crash op te zetten lijkt me lastig.

Nee ik bs die uitspraak over het luchtsysteem

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

jack zomer schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:32:
[...]

Nooit geweten, nooit gezien. En geloven doe ik het ook niet.
Het f1 medicalteam gaf aan dat ze hebben gecontroleerd of Romain rook had in geademd. Ze hebben gecontroleerd of er rook de helm binnen was gekomen... Nu als je een luchtsysteem zou hebben is dat niet zo interessant denk ik...

En ik heb nog nooit een rijder een luchtmasker op zien zetten, of af zien zetten na de race. En om het nu alleen tijdens een crash op te zetten lijkt me lastig.

Nee ik bs die uitspraak over het luchtsysteem
Dat en afgezien het feit dat zuurtstof toevoegen in een brand een voorspelbare uitkomst heeft :)

iRacing Profiel

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Luckeh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:36:
[...]

Dat en afgezien het feit dat zuurtstof toevoegen in een brand een voorspelbare uitkomst heeft :)
Was geen zuivere zuurstof maar lucht, the good old days.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KS3PApONkYRnAc8vqoSdIp4ihI0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wIvWTAMHS0cRJqBfOcNJgq4A.jpg?f=user_large

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Heb het idee dat Wolff en Stroll Red Bull zitten te verzwakken. Beetje de Bayern München-methode. :/

Volvotips.com

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:12:
[...]

Heb het idee dat Wolff en Stroll Red Bull zitten te verzwakken. Beetje de Bayern München-methode. :/
Toto will winnen, Newey is een van de toppers in de F1 wereld dus niet zo gek dat hij die aan wil trekken. Wat ik vreemder vind is dat Toto wel op heel veel plekken een vinger in de pap heeft, beetje belangenverstrengeling op een bepaald moment.

Managed een team, aandelen in andere teams, manager van verschillende coureurs, die man is met een jaar of 15 de nieuwe Bernie.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Is er weer Newey paniek? Is het weer die tijd van het jaar?
Waarom zou hij weggaan bij een team dat hij zelf heeft opgebouwd tot succes, waar hij alles krijgt wat hij wil en waar hij echt de baas is over alle technische aspecten?

Dit verhaal krijgen we zo ongeveer elk jaar en het gebeurd nooit. Er is ook nooit een aanleiding voor te geven waarom hij RBR zou willen verlaten. Nota bene is RBR nu hard bezig om die Honda PU over te nemen en dat gaat waarschijnlijk ook gebeuren zonder een voortijdige. Dat doen ze echt niet zomaar. Het is iets dat Aston Martin niet zal hebben.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-12 16:33
@Homeland Er was ook aan hem gevraagd of hij Chase Carey op wilde volgen maar Ferrari gaf al snel aan dat ze dat zouden veto'en.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:29:
Is er weer Newey paniek? Is het weer die tijd van het jaar?
Lijkt het wel op :+
Waarom zou hij weggaan bij een team dat hij zelf heeft opgebouwd tot succes, waar hij alles krijgt wat hij wil en waar hij echt de baas is over alle technische aspecten?
Nouja...dat is aan Newey zelf natuurlijk. Als iemand hem een mooi verhaal vertelt waar hij wel wat in ziet en de omgeving is ok, dan zou ie zomaar kunnen gaan natuurlijk. Wij kunnen niet in zijn hoofd kijken waar hij happy van wordt. Ja, een team dat kans heeft om te winnen, en waar hij de vrije hand heeft. Ik denk ook wel dat ie voorlopig bij RBR lekker op zijn plek zit. Misschien gaat ie over een jaar of wat wel met pensioen. Er komen immers ook nieuwe ontwerpers die het goed kunnen. Mercedes heeft ook een eigen Newey en ook McLaren heeft volgens mij de boel nu wel op de rit. Dus zo heilig is ie ook weer niet.

• RobertMe
  • Nu online
mphilipp schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:19:
Mercedes heeft ook een eigen Newey
Als zoals @DaniëlWW2 aangeeft Newey de grote baas is op technisch gebied en overal de touwtjes in handen heeft, dan heeft Mercedes geen Newey. Mercedes laat iedereen doen waar die goed in is en laat iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen voor zijn werk. Geen baasjes die overal op toezien.
en ook McLaren heeft volgens mij de boel nu wel op de rit.
En McLaren heeft nu James Key, die jarenlang bij Toro Rosso vast heeft gezeten en toen maar zijn biezen heeft gepakt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:24:
[...]
Als zoals @DaniëlWW2 aangeeft Newey de grote baas is op technisch gebied en overal de touwtjes in handen heeft, dan heeft Mercedes geen Newey.
Ik bedoel het ook niet letterlijk. Ik bedoel gewoon dat zij ook een heel capabele ontwerper hebben. En McLaren inmiddels ook.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb het idee dat Newey al paar jaar over the hill is. Onvoldoende gemotiveerd.

Ik zie hem alleen weggaan als hij een motiverende superuitdaging krijgt of een ongekende zak geld krijgt.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12 15:34

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:31
[...]

We hebben een kenner! Al is IDCLIP logischer.. dan kan hij gewoon doorrijden zonder last te hebben van anderen :')

*sowieso

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
Bart-Willem schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:12:
[...]

Als ze Newey weghalen wordt RBR eerder versterkt lijkt me. Die beste man is allang over zijn top heen, het is niet dat enkel de motor nog verbeterd moet worden om mee te kunnen doen om eerste plaatsen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hoezo F1 auto op maat gemaakt? :)
George Russel moet kleinere schoenen aan omdat ie anders niet lekker in de auto van Lewis past. Hij heeft maat 11, Lewis 9, dus hij doet dan maar maat 10 aan. Hij is iets van 10cm langer als Hamilton, dus het is een beetje knusjes in zijn leasebak voor dit weekend.
Bron

Het lijkt wel komkommertijd... :+

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Lekker Ventje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:22:
[...]

Als ze Newey weghalen wordt RBR eerder versterkt lijkt me. Die beste man is allang over zijn top heen, het is niet dat enkel de motor nog verbeterd moet worden om mee te kunnen doen om eerste plaatsen.
Ik denk dat dat wel meeval. Over een jaar komen de nieuwe wagens en dan is het speelveld weer leeg en start iedereen opnieuw. Newey heeft wat betreft wagens met groundeffect natuurlijk heel veel ervaring en die wil je echt niet kwijt.
Newey finished university with a first class honours degree, having written thesis on ground-effect aerodynamics.
:P

"When you grow up your heart dies"

• DeKaerften
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:17:
[...]

We hebben een kenner! Al is IDCLIP logischer.. dan kan hij gewoon doorrijden zonder last te hebben van anderen :')
Lijkt me voor Kvyat ook geen verkeerde optie :X

offtopic:
IDCLIP was DOOM II he, het origineel was IDSPISPOPD (8>
Pagina: 1 ... 153 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport