[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 152 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.274 views

Onderwerpen

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hahaha, dit is wel mooi:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OywvuUz.png

Voor wie de grap mist: YouTube: Button Threatens To Pee In Alonso's Seat | F1 Best Team Radio 2017

[ Voor 51% gewijzigd door BreadFan op 01-12-2020 17:52 ]

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:54
Maasluip schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat Bottas zeker zijn kans wil grijpen, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat Bottas hét voorbeeld is van een middelmatige coureur in de beste auto.
Als je ziet bij de laatste race hoe langzaam hij van achter weer naar voor kwam, ik vond het gewoon pijnlijk. Rondenlang achter Latifi blijven hangen kun je niet verklaren door "ze hebben dezelfde motor". Want dat hebben ze niet, als Latifi 1,5 seconde achter Mercedes kwalifieert.
Zelfs Sainz deed het beter dan Bottas.
Ja zeker, ik vond het in Turkije dan nog een 'incident', maar de start en het 'terugvechten' afgelopen weekend waren inderdaad pijnlijk. Vraag me af hoe Toto Wolff dat ziet, zeker gezien het feit dat Bottas al vastligt voor volgend jaar. In het licht van Perez' persconferentie van gisteren kan ik me zomaar voorstellen dat ze hem polsen voor 'reserverijder' en 2022, met in het achterhoofd de optie om de swap eerder te maken als Bottas z'n vorm niet hervindt.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:23
Toto is ook Valterri's zaakwaarnemer en altijd een 'fan' van Valterri geweest. Daarnaast hecht Mercedes best wel aan stabiliteit binnen het team, dus een swap tussen 2 coureurs zie ik Mercedes niet zo snel doen.

• The_Admin
mavamal schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:37:
Toto is ook Valterri's zaakwaarnemer en altijd een 'fan' van Valterri geweest. Daarnaast hecht Mercedes best wel aan stabiliteit binnen het team, dus een swap tussen 2 coureurs zie ik Mercedes niet zo snel doen.
Eigenlijk ook een debiele situatie waar die man aandeelhouder is van diverse teams, team principal van Mercedes en ondertussen zaakwaarnemer van bepaalde coureurs. Hoe gaat het dan bij contractonderhandelingen voor Bottas? Zit hij aan beide kanten van de tafel...

• mavamal
The_Admin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:38:
[...]

Eigenlijk ook een debiele situatie waar die man aandeelhouder is van diverse teams, team principal van Mercedes en ondertussen zaakwaarnemer van bepaalde coureurs. Hoe gaat het dan bij contractonderhandelingen voor Bottas? Zit hij aan beide kanten van de tafel...
Zowel Mercedes als Bottas zullen wel het vertrouwen hebben dat Toto hierin neutraal kan zijn, of ze zullen afdoende maatregelen genomen hebben.
Vergeet niet dat Wehrlein en Ocon ook bij Wolf zaten/zitten, maar geen voorkeursbehandeling kregen.

Overigens, als aandeelhouder van Williams zou hij zijn aandelen verkopen. Dat is wegens administratieve redenen nog niet voltooid, maar hij zou zich daar al een aantal jaar niet meer met dingen bemoeien.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
Crazy D schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:01:
[...]

Ach wie was dat ook alweer, jaren terug toen Ferrari nog wel goed was zonder vals spelen. Testcoureur die een paar races mocht rijden. Reed zover achteraan dat het gênant aanvoelde om te kijken :X

Kan dus ook flink verkeerd uitpakken als ze iemand anders in de wagen zetten.
Dat was na het ongeluk van Massa. Maar die auto was extreem lastig te rijden. Was ook geen topauto de 2009 Ferrari.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:23

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Erapaz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:45:
[...]

Dat was na het ongeluk van Massa. Maar die auto was extreem lastig te rijden. Was ook geen topauto de 2009 Ferrari.
Luca Badoer.

• Damian
  • Laatst online: 11:51

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/84u9l5a6fc261.jpg

Deze gezien?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Erapaz
Ja en daarna Fisichella.

• Erapaz
Ja, zonder Halo had ie het niet gered. Als ik dat zo zie had Bianchi het dan met Halo ook niet wel kunnen overleven?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Erapaz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:44:
[...]

Ja, zonder Halo had ie het niet gered. Als ik dat zo zie had Bianchi het dan met Halo ook niet wel kunnen overleven?
En De Villota ook.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:24
Erapaz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:44:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeelt. Wat bij Bianchi een stuk ernstiger was was dat hij van een flinke snelheid naar 0 ging en daarmee dus vele interne verwondingen had door de abrupte deceleratie. Dit kwam in zijn geval doordat de auto onder de kraan in reed en de kreukelzone dus zijn werk niet kon doen. In het geval van Grosjean heeft echter zowel de kreukelzone van de auto als de vangrain zijn werk gedaan. De auto werd relatief vertraagt waardoor de deceleratie niet zó hoog was.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

RobertMe schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:26:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeelt. Wat bij Bianchi een stuk ernstiger was was dat hij van een flinke snelheid naar 0 ging en daarmee dus vele interne verwondingen had door de abrupte deceleratie. Dit kwam in zijn geval doordat de auto onder de kraan in reed en de kreukelzone dus zijn werk niet kon doen. In het geval van Grosjean heeft echter zowel de kreukelzone van de auto als de vangrain zijn werk gedaan. De auto werd relatief vertraagt waardoor de deceleratie niet zó hoog was.
Dude. Bianchi kwam vol met die snelheid tegen een betonblok (contragewicht) aan. Als de halo dat was geweest in plaats van zijn helm had het er echt wel anders uit gezien, dan was de deceleratie echt een stuk lager.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Erapaz
Damian schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:29:
[...]

Dude. Bianchi kwam vol met die snelheid tegen een betonblok (contragewicht) aan. Als de halo dat was geweest in plaats van zijn helm had het er echt wel anders uit gezien, dan was de deceleratie echt een stuk lager.
Ja, als ik die reconstructie hierboven zo zie dan had bij Bianchi de Halo dat contragewicht omhoog geduwd. Eerder was ik van mening dat de halo daar niks had uitgemaakt, maar als ik zie hoe sterk die is en hoe de schuine hoek omhoog meehelpt als wig denk ik dat het wel had uitgemaakt.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-12 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

The_Admin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:38:
[...]
Hoe gaat het dan bij contractonderhandelingen voor Bottas? Zit hij aan beide kanten van de tafel...
Bottas is allang blij dat ie een stoeltje heeft. Als Mercedes hem niet meer wil, kan ie volgens mij nergens meer heen. Dat is het risico als je voor zo'n team gaat rijden.
En Mercedes vindt de situatie zo prima eigenlijk. Zolang ie er maar voor zorgt dat ze het WCC binnenslepen. Zijn positie in het WK zal men wel minder belangrijk vinden, maar in principe moet ie wel de tweede plek vast kunnen houden, als er geen rare dingen gebeuren de komende twee races.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-12 10:07

MrMarcie

CFMoto 450MT

mphilipp schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:54:
[...]

Bottas is allang blij dat ie een stoeltje heeft. Als Mercedes hem niet meer wil, kan ie volgens mij nergens meer heen. Dat is het risico als je voor zo'n team gaat rijden.
En Mercedes vindt de situatie zo prima eigenlijk. Zolang ie er maar voor zorgt dat ze het WCC binnenslepen. Zijn positie in het WK zal men wel minder belangrijk vinden, maar in principe moet ie wel de tweede plek vast kunnen houden, als er geen rare dingen gebeuren de komende twee races.
Hamilton doet niet mee dus Bottas zal een zware kluif krijgen. Ik geef Max nog steeds kansen op die P2 in kampioenschap.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik lees net dit:
Autosport understands George Russell has emerged as the frontrunner to replace Lewis Hamilton for the Formula 1 Sakhir Grand Prix, with a final decision due on Wednesday morning.
*knip*George Russel, die had ik niet zien aankomen. Of heb ik zitten slapen en is dit al lang en breed besproken?
It is understood the choice from the off was whether to hand the opportunity to reserve driver Stoffel Vandoorne, who is flying to Bahrain tonight following this week's Formula E test at Valencia, or arrange a deal to take Russell from Williams.

Vandoorne and Russell are the only two available drivers who have had seat fittings with the team and have previous experience of working with the outfit, factors that are believed to rule out other options like Nico Hulkenberg.

Russell is part of the Mercedes young driver programme and his three-year deal at Williams was always being viewed as a way of preparing him for a future with the German car manufacturer's works team.
Should a deal be struck for Russell to move to Mercedes for either one or two grands prix, then Williams is likely to promote its reserve driver Jack Aitken for his F1 debut.
Geen naamsverbasteringen aub.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 02-12-2020 10:28 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:49
[...]

Ik denk dat heel wat teams graag Bottas in hun team zetten al is het alleen al ivm zijn kennis over mercedes.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:43

SomerenV

It's something!

mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 00:03:
Ik lees net dit:

[...]

Georgy Porgy, die had ik niet zien aankomen. Of heb ik zitten slapen en is dit al lang en breed besproken?

[...]

[...]
Zou geen slechte move zijn. Hoe handig is het om nu al te weten wat Russel uit kan vreten met een goede bolide onder z'n reet? Mocht Mercedes van plan zijn Russel in de toekomst in te zetten als permanente vervanger voor Hamilton of Bottas dan kunnen ze nu al testen of dat mogelijk een strak plan is of niet. Natuurlijk zeggen twee races ook niet alles, maar als hij in een Mercedes compleet zoek gereden wordt dan zet dat je wel aan 't denken als team zijnde natuurlijk :+ Niet dat ik dat verwacht want Russel doet het meer dan prima met die Williams, maar toch.

Maar eigenlijk is het gewoon een onwenselijke situatie voor Mercedes, zeker met de hele discussie rondom de skills van Hamilton of Bottas. Dat de Mercedes een raket op rails is weten we, maar wat betekent dat voor de talenten van beide heren? Stel een Russel of Stoffel weet vóór Bottas te blijven... wat zegt dat dan over het talent van Hamilton? Wat zegt dat over het talent van Bottas? Van de andere kant: als Russel of Stoffel compleet zoekgereden worden, wat zegt dat dan over hun eigen talent? D'r komt hoe dan ook iemand als 'verliezer' uit deze situatie zeg maar.

Als vervanger van Hamilton moet je wel presteren, maar ook weer niet teveel. Gewoon precies genoeg presteren zodat alles blijft kloppen voor het team en de coureurs, maar ook voor jezelf. Letterlijk alle ogen zijn dan op jou gericht en alles wordt aangegrepen om vergelijkingen te maken met Hamilton en Bottas. De resultaten van die vergelijkingen kunnen vervolgens bepalen hoe niet alleen jij, maar ook de andere twee coureurs bekeken gaan worden door iedereen die de sport volgt. Maaruh...

Afbeeldingslocatie: https://i.giphy.com/media/WDdAhpIuPIixG/giphy.webp
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/meJsBr4.png

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 02-12-2020 03:14 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Damian schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:29:
[...]

Bianchi's letsel kwam toch niet door een blok beton maar door een kraanwagen?

Volvotips.com

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:22

KenVerburg

Race-fan

Het is bekend:
Jack Aitken will make his Formula 1 race debut this weekend, stepping in at Williams for the Sakhir Grand Prix to replace George Russell, who in turn is replacing Lewis Hamilton at Mercedes after the world champion's positive Covid-19 test.
https://www.formula1.com/...J1Ws2y77irsJHcEadmI1.html

• RKD
  • Laatst online: 06:59

RKD

Ben wel heel benieuwd wat Russel kan laten zien tov Bottas/Max.

iRacing Profiel

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
De uitgelezen kans voor Russell om uiteindelijk dat puntje te halen.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik ben fan van Russell, hopelijk laat hij dit weekend zien dat hij een toekomstige wereldkampioen is!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DarkFire1985 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:27:
Ik vroeg me net af of zo'n punt meetelt voor Russel in het WCC? In de Williams zit hij er wel steeds dicht tegenaan, maar met een Mercedes zou hij toch minimaal 6e oid moeten worden. Dat zijn meer punten dan hij de afgelopen twee jaar heeft gehaald, en het is maar de vraag of dat met de Williams ooit gelukt zou zijn (tenzij het halve veld uitvalt)

Wel leuk voor hem dat hij de kans krijgt in ieder geval; ik ben heel benieuwd of hij wat moois kan laten zien.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-12 13:15

ThunderNet

Flits!

gwystyl schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:38:
[...]

Ik vroeg me net af of zo'n punt meetelt voor Russel in het WCC? In de Williams zit hij er wel steeds dicht tegenaan, maar met een Mercedes zou hij toch minimaal 6e oid moeten worden. Dat zijn meer punten dan hij de afgelopen twee jaar heeft gehaald, en het is maar de vraag of dat met de Williams ooit gelukt zou zijn (tenzij het halve veld uitvalt)

Wel leuk voor hem dat hij de kans krijgt in ieder geval; ik ben heel benieuwd of hij wat moois kan laten zien.
Als Russell dit weekend punten haalt zijn die voor Mercedes in het constructeurskampioenschap :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Van mij mag hij gelijk de pole en win halen.

Afbeeldingslocatie: https://www.mercedesamgf1.com/en/news/2019/bahrain-grand-prix/george-russell-concludes-first-in-season-test-of-2019/_jcr_content/root/paragraph_mb_amg_f1_image_with_text4/paragraph-left/paragraphimage/image/MQ6-8-image-20191104183940/e02m189167.jpeg

Foto bron: https://www.mercedesamgf1...t-in-season-test-of-2019/

[ Voor 20% gewijzigd door Illegal_Alien op 02-12-2020 08:50 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hopelijk valt het mee met het corona blabla - maar dat is toch wel gaaf voor russel, ben erg benieuwd hoe dit in praktijk gaat uitpakken. gaat ie bottas pakken? (ik gok van niet - vereist toch nodige voorbereiding en kennis van bepaalde auto). Mag ie 2 races voor lewis rijden, dan verwacht ik dat ie 2e race wel voor bottas staat.
kan niet wachten :P de race waar het meest na uitkijk, is schijnbaar eentje waar lewis ziek is :x

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SomerenV schreef op woensdag 2 december 2020 @ 03:10:
[...]
Maar eigenlijk is het gewoon een onwenselijke situatie voor Mercedes, zeker met de hele discussie rondom de skills van Hamilton of Bottas. Dat de Mercedes een raket op rails is weten we, maar wat betekent dat voor de talenten van beide heren? Stel een Russel of Stoffel weet vóór Bottas te blijven... wat zegt dat dan over het talent van Hamilton? Wat zegt dat over het talent van Bottas? Van de andere kant: als Russel of Stoffel compleet zoekgereden worden, wat zegt dat dan over hun eigen talent? D'r komt hoe dan ook iemand als 'verliezer' uit deze situatie zeg maar.
Russel heeft al veel werk gedaan in de sim met de Mercedes, dus helemaal nieuw is het niet voor 'm. Want je zou normaal gesproken toch een bepaalde 'gewenning periode' moeten hebben. Die is er altijd wel, want dit is voor het echie, geen sim. Dat is een groot verschil. De sim is leuk, maar in het echt rijden is altijd anders. Dat weet Russel ook wel, en het voordeel dat hij heeft tegenover iemand die niet regelmatig F1 in het echt rijdt, is dat hij dat wel doet.
Ik denk niet dat we meteen moeten verwachten dat hij net zo snel zou zijn als Hamilton. Hij zal eerder worden afgemeten aan Bottas denk ik. Het zou een sensatie zijn als ie Bottas om de oren rijdt met 0,2s verschil, en dán hebben de twee vaste Mercedes coureurs pas een probleem. Maar ik denk niet dat we dat gaan zien.
Als hij een halve seconde achter Bottas zit, is ie blijkbaar niet zo goed als iedereen denkt, maar als ie 'm goed kan bijhouden is dat een prima uitkomst. Alles wat hij sneller is als Bottas is niet zo best voor Bottas, dat lijkt mij duidelijk.

Laten we het afwachten. Russel is uiteindelijk gewoon een coureur, en coureurs willen winnen. Hij gaat dus zijn stinkende best doen om zo goed mogelijk uit de verf te komen. Ik lach mij rot als ie 'm op pole neerzet en de race weet te winnen... :+

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als je denkt dat het niet nog gekker/mooier kan dit sezioen, komen ze hiermee. Go Russell!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:48
mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:01:
[...]

Russel heeft al veel werk gedaan in de sim met de Mercedes, dus helemaal nieuw is het niet voor 'm. Want je zou normaal gesproken toch een bepaalde 'gewenning periode' moeten hebben. Die is er altijd wel, want dit is voor het echie, geen sim. Dat is een groot verschil. De sim is leuk, maar in het echt rijden is altijd anders. Dat weet Russel ook wel, en het voordeel dat hij heeft tegenover iemand die niet regelmatig F1 in het echt rijdt, is dat hij dat wel doet.
Ik denk niet dat we meteen moeten verwachten dat hij net zo snel zou zijn als Hamilton. Hij zal eerder worden afgemeten aan Bottas denk ik. Het zou een sensatie zijn als ie Bottas om de oren rijdt met 0,2s verschil, en dán hebben de twee vaste Mercedes coureurs pas een probleem. Maar ik denk niet dat we dat gaan zien.
Als hij een halve seconde achter Bottas zit, is ie blijkbaar niet zo goed als iedereen denkt, maar als ie 'm goed kan bijhouden is dat een prima uitkomst. Alles wat hij sneller is als Bottas is niet zo best voor Bottas, dat lijkt mij duidelijk.

Laten we het afwachten. Russel is uiteindelijk gewoon een coureur, en coureurs willen winnen. Hij gaat dus zijn stinkende best doen om zo goed mogelijk uit de verf te komen. Ik lach mij rot als ie 'm op pole neerzet en de race weet te winnen... :+
En wat nou als Mercedes de discussie helemaal uit de weg gaat over hoe goed Hamilton en Bottas zijn en hoe goed de Mercedes is door Bottas komend weekend opeens ook aan de kant te houden om een of andere vage reden/corona? >:)

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gewoon de afstellingen een beetje tweaken, dat houdt Russell wel achter Bottas en gaat de discussie uit de weg.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
Officieel: Schumacher bij HAAS volgend jaar !!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoN40r9W4AA-QOv?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ThunderNet schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:43:
[...]

Als Russell dit weekend punten haalt zijn die voor Mercedes in het constructeurskampioenschap :)
Ja (typ)foutje in mijn hoofd... ik bedoelde de driver championship punten 8)7

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 13:21
Toch ben ik me aan het af vragen of Merc dit niet als een kans ziet om te kijken wat Russel nou exact kan doen mochten ze hem overwegen voor 2021/2022.

Twitch

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-12 00:17

TommyGun

Stik er maar in!

Willem30 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:06:
Geweldig nieuws. Hopelijk krijgt hij de nodige tijd en rust, maar vrees dat er meteen volle bak druk op komt te staan (mentaal) vanwege z'n roots.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bundin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:06:
Gewoon de afstellingen een beetje tweaken, dat houdt Russell wel achter Bottas en gaat de discussie uit de weg.
Ja, als we nu al met conspiracies komen, kunnen we het hele kampioenschap nu alvast opdoeken.

Weg met al die vage en ongefundeerde theorieën. Het is anders net als Trump die claimt dat er gefraudeerd is. Zolang je niets concreets hebt, heeft het totaal geen nut om het erover te hebben.

En waarom zou het voor Mercedes vervelend zijn als Russel Bottas aftroeft? Het is alleen voor Bottas erg naar. Maar ik denk dat we niet meteen wonderen moeten verwachten van Russel. Hij wil natuurlijk alles uit de kast halen en zal zijn stinkende best doen, maar ik denk dat hij niet zo snel sneller dan Bottas zal zijn. Niet zozeer omda Bottas zo'n wonder is, maar omdat hij gewoon al een paar jaar in die auto rijdt en al een hele goede relatie met de engineers heeft. Russel kent de auto wel goed, maar rijdt niet regelmatig in die Mercedes in het echt. Dus hij kan niet even niet het maximale eruit persen. En Bottas zit doorgaans dicht tegen Hamilton aan en weet dus wél hoe hij (bijna) het maximale eruit krijgt.

Maar ik sta open om verrast te worden. Wie weet is Russel echt een held en verpulvert hij Bottas. Maar dat denk ik niet... :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Martin0 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:15:
Toch ben ik me aan het af vragen of Merc dit niet als een kans ziet om te kijken wat Russel nou exact kan doen mochten ze hem overwegen voor 2021/2022.
Tuurlijk! Een uitgelezen kans om hem even goed te evalueren.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Willem30 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:06:
Rijden voor Haas...een droomdebuut... :+

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:20:
[...]

Sneller dan een Ferrari met de vlam in de pijp ow wacht. :X :+

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dat is wel de doodssteek voor Stoffel, die komt dus nooit meer in een F1 wagen.

3x gepasseerd om Hulk te laten rijden en nu 1x om Aitkin te laten rijden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• The_Admin
Ik geloof niet zo in al die conspiracies. Russell gaat lekker racen en hopelijk z'n kans pakken, en ja, wellicht als hij het erg goed doet roept dat vragen op over Bottas (of zelfs Hamilton) of krijg je 'zie je wel, iedereen kan het in die auto'. Maar niet te vergeten; Russell doet ook al erg goed werk in met afstand de slechtste wagen op de grid, dus het is ook geen prutser. Zal misschien lastig worden voor Bottas en je kan uiteraard speculeren over een switch a la Red Bull, waar Bottas volgend jaar voor Williams rijdt en Russell voor Merc, maar dat is allemaal koffiedik kijken.

Ik denk dat Toto hem lekker gaat laten racen en er niks teruggeschroefd gaat worden hem zeker niet ingefluisterd wordt of hij een beetje rustig aan wil doen.

Go George!

• Bundin
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:18:
[...]

Ja, als we nu al met conspiracies komen, kunnen we het hele kampioenschap nu alvast opdoeken.

Weg met al die vage en ongefundeerde theorieën. Het is anders net als Trump die claimt dat er gefraudeerd is. Zolang je niets concreets hebt, heeft het totaal geen nut om het erover te hebben.
We hebben het over de sport waar openlijk verschil gemaakt wordt tussen rijder 1 en rijder 2 in hetzelfde team: auto's zijn niet altijd hetzelfde qua onderdelen, team orders zijn een ding, rijder 1 krijgt de betere support.

De uitslag binnen een team manipuleren is dus geen rare complottheorie, maar aan de orde van de dag. Ik denk overigens niet dat ze zo ver zouden gaan (instellingen auto bewust suboptimaal) omdat ze wel eens willen zien wat Russell kan, maar zo vergezocht als dat jij het doet voorkomen vind ik het niet.

• mavamal
Aitkin was al de reservecoureur van Williams, die hadden geen overeenkomst om de reserve van Mercedes te gebruiken.

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-12 16:27
Bundin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:06:
Waarom zouden ze dat doen? Als ze geen discussie zouden willen wie er snelste is, dan zouden ze wel Vandoorne of iemand waarvan ze weten dat die het toch niet redt in de auto zetten. Dan gaan ze niet hun toekomstige talent in de auto zetten om vervolgens de auto langzamer te maken omdat anders de wereld gaat speculeren wie de betere coureur is.... Uiteindelijk is het ook in belang van Mercedes om te zien wat Russell kan. Is hij potentieel een opvolger voor Hamilton? En Hamilton heeft nog geen contract, dus als Russell goed is, kunnen ze dat ook gebruiken in de onderhandelingen voor het megabedrag wat Ham als salaris wil.

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-12 13:11
Mooi dat Russel in de Merc gaat rijden!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:20:
[...]

zal wel op paar gevoelige teentjes stappen; maar mike is zwaar overhyped... zijn zitje heeft 90% met naam te maken :X goed hij heeft gewonnen, maar dat zegt niet veel over kwaliteit (gemiddelde driver wint in de beste wagen :+)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

Crazy D

I think we should take a look.

Bundin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:25:
[...]

We hebben het over de sport waar openlijk verschil gemaakt wordt tussen rijder 1 en rijder 2 in hetzelfde team: auto's zijn niet altijd hetzelfde qua onderdelen, team orders zijn een ding, rijder 1 krijgt de betere support.

De uitslag binnen een team manipuleren is dus geen rare complottheorie, maar aan de orde van de dag. Ik denk overigens niet dat ze zo ver zouden gaan (instellingen auto bewust suboptimaal) omdat ze wel eens willen zien wat Russell kan, maar zo vergezocht als dat jij het doet voorkomen vind ik het niet.
Dat gebeurt om 1 rijder ook als 1e van het team te laten finishen. Niet om de 2e rijder bewust 10 plaatsen achter hem te laten finishen... Of het is geldnood: niet genoeg onderdelen om beide coureurs het nieuwste te geven, dan kies je je nummer 1 coureur. Maar de belangen zijn te groot om de verschillen te groot te maken. Misschien dat ze iets doen qua afstelling om te zorgen dat Bottas 1e rijdt maar dan wel Russel direct daarachter.

Exact expert nodig?

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-12 23:36

d0s

sssst

Geweldig voor Russel. Als ik iemand 't gun is hij 't wel. Is volgens mij nog ongeslagen in de Q in 2 seizoenen en laat toch regelmatig bijzondere dingen zien. Los van dat: aardige gast met gunfactor.

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 13:21
Crazy D schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:30:
[...]

Dat gebeurt om 1 rijder ook als 1e van het team te laten finishen. Niet om de 2e rijder bewust 10 plaatsen achter hem te laten finishen... Of het is geldnood: niet genoeg onderdelen om beide coureurs het nieuwste te geven, dan kies je je nummer 1 coureur. Maar de belangen zijn te groot om de verschillen te groot te maken. Misschien dat ze iets doen qua afstelling om te zorgen dat Bottas 1e rijdt maar dan wel Russel direct daarachter.
Met de huidige vorm welke Bottas heeft vraag ik me zeer af of hij dit weekend wel 1e zal worden.
Verwacht eerder dat Max en Russel het hem heel erg moeilijk gaan maken en hij het zichzelf nog erger.

Twitch

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-12 13:11
Martin0 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:32:
[...]

Met de huidige vorm welke Bottas heeft vraag ik me zeer af of hij dit weekend wel 1e zal worden.
Verwacht eerder dat Max en Russel het hem heel erg moeilijk gaan maken en hij het zichzelf nog erger.
Denk inderdaad ook dat Bottas nu perse Russel wil verslaan en daarmee misschien over de limiet gaat en crasht of zn banden opvreet.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bundin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:25:
[...]

Onderdelen tussen twee auto's zijn niet altijd hetzelfde omdat ze er soms gewoon niet zijn. In principe zijn de kansen voor beide coureurs gelijk. Sommige coureurs (die het opvallend genoeg altijd minder goed doen) beweren dat ze bewust worden benadeeld, maar dat hebben ze nooit concreet kunnen maken.

Het is niet in het belang van welk team dan ook om een van de coureurs terug te houden. Teamorders worden geplaatst om duidelijke redenen: de coureur met de meeste kans om WK te worden te laten winnen. Ferrari heeft een paar keer laten zien dat ze dat wel heel vroeg in het seizoen deden, maar het was in principe altijd ook wel de betere coureur die ze dan 'voortrokken'. Door de bank genomen komt het gewoon niet voor dat ze iemand bewust minder laten presteren.

Dus zo vergezocht vind ik het wél. Nu al gaan roepen dat Russel achter Bottas moet blijven is onzin zolang je daar geen concreet bewijs voor hebt. Mijn vergelijking met Trump blijft gewoon staan. Zonder basis hebben we 0,0 aan dergelijke beweringen. Het lijkt haast wel een excuus bij voorbaat om het mindere presteren van Russel goed te praten. Daar kunnen we toch niets mee? Ik in ieder geval niet.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

himlims_ schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:30:
[...]
zal wel op paar gevoelige teentjes stappen; maar mike is zwaar overhyped... zijn zitje heeft 90% met naam te maken :X goed hij heeft gewonnen, maar dat zegt niet veel over kwaliteit (gemiddelde driver wint in de beste wagen :+)
(gemiddelde driver kan winnen in de beste wagen :+
Maar ik ben het ermee eens dat Mick overhyped wordt door zijn naam (en het geld dat daarmee mee komt). Hij heeft naar mijn idee nooit echt spectaculaire resultaten laten zien. Een natuurtalent is het zeer zeker niet. Maar goed, we gaan het zien. Misschien bloeit ie op bij Haas en laat zien dat ie wel degelijk iets kan...

• Bundin
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:35:
[...]

Het is niet in het belang van welk team dan ook om een van de coureurs terug te houden. Teamorders worden geplaatst om duidelijke redenen: de coureur met de meeste kans om WK te worden te laten winnen.
Je ziet de tegenspraak? Teamorders = 'een van de coureurs terughouden'.

En als je grote ster eisen stelt aan het presteren van de mindere goden in de stal, dan kan dat zomaar van invloed zijn op het beleid.

In dit specifieke geval zijn we het eens, ik zie ook weinig reden voor Merc om Russell bewust een slechtere wagen te geven, maar het is echt niet onmogelijk dat zoiets gebeurt in de F1. Het is vaak genoeg gebeurd in het verleden.

[ Voor 17% gewijzigd door Bundin op 02-12-2020 09:39 ]

• Tomcatter_31
mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:35:
[...]

Onderdelen tussen twee auto's zijn niet altijd hetzelfde omdat ze er soms gewoon niet zijn. In principe zijn de kansen voor beide coureurs gelijk. Sommige coureurs (die het opvallend genoeg altijd minder goed doen) beweren dat ze bewust worden benadeeld, maar dat hebben ze nooit concreet kunnen maken.

Het is niet in het belang van welk team dan ook om een van de coureurs terug te houden. Teamorders worden geplaatst om duidelijke redenen: de coureur met de meeste kans om WK te worden te laten winnen. Ferrari heeft een paar keer laten zien dat ze dat wel heel vroeg in het seizoen deden, maar het was in principe altijd ook wel de betere coureur die ze dan 'voortrokken'. Door de bank genomen komt het gewoon niet voor dat ze iemand bewust minder laten presteren.

Dus zo vergezocht vind ik het wél. Nu al gaan roepen dat Russel achter Bottas moet blijven is onzin zolang je daar geen concreet bewijs voor hebt. Mijn vergelijking met Trump blijft gewoon staan. Zonder basis hebben we 0,0 aan dergelijke beweringen. Het lijkt haast wel een excuus bij voorbaat om het mindere presteren van Russel goed te praten. Daar kunnen we toch niets mee? Ik in ieder geval niet.
Dit is niet helemaal waar. In verleden zijn er genoeg voorbeelden waar deze politiek wel daadwerkelijk aan de hand was. Kees van de Grint bevestigde het zelfs onlangs nog in F1 cafe dat bij Ferrari alles om Schumacher draaide en Barrichello het er maar mee moest doen. Die werd wel degelijk benadeeld omdat alles voor Schumacher en zijn rijstijl ontwikkeld werd.

maar in het geval nu bij Mercedes is het onlogisch idd. Niemand heeft er belang bij om Russell nu te benadelen.

• Crazy D

Crazy D

Martin0 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:32:
Nou ja hij heeft 2 races echt kut gedaan maar zo beroerd is hij ook niet. Maar ik denk ergens ook wel dat hij wat gaat overdriven als Russel best rap blijkt te zijn, omdat hij natuurlijk voor hem moet-en-zal eindigen. Al verwacht ik niet dat Russel meteen voor pole meedoet, hoewel je ook vaak hoort dat goede coureurs niet alleen een circuit binnen een paar rondjes wel goed kennen maar ook de auto. Denk dat hij op vrijdag en zaterdag wel lekker veel laptime pakt. En dan zou hij nog best weleens in de top mee kunnen doen. En als Bottas de rust weet te bewaren en gewoon doet alsof het Lewis is tegen wie hij rijdt... :P

Exact expert nodig?

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TommyGun schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:17:
[...]

Geweldig nieuws. Hopelijk krijgt hij de nodige tijd en rust, maar vrees dat er meteen volle bak druk op komt te staan (mentaal) vanwege z'n roots.
Ik hoop dat iedereen doorheeft dat Mick in hetzelfde schuitje als Russell komt?

Dus alles hoger dan P15 ben je al goed bezig.
Het is voor Haas iig te hopen dat de Ferrari 2021 motor wat meer oempf weet te produceren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomcatter_31 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:38:
[...]
Die werd wel degelijk benadeeld omdat alles voor Schumacher en zijn rijstijl ontwikkeld werd.
Dat is toch een kwestie van interpretatie. Schumacher was de sterrijder en had grote invloed om het ontwerp van de auto. Het effect is dan wel dat de tweede rijder min of meer benadeeld werd, maar het was niet om de tweede rijder bewust te benadelen. Overigens konden de tweede rijders best goed met het spul omgaan en toen de Ferrari op zijn best was, was Barrichello ook tweede achter Schumacher. Ik denk dat Hamilton ook de meeste input heeft in het ontwerpproces bij Mercedes.

En voor zover ik weet werkte v/d Grint niet voor Ferrari. Het blijft altijd speculatie want de mensen die het roepen interpreteren ook van alles en gooien hun eigen sausje er overheen.

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Hoe is het vanuit Williams om Russell voor 2 races niet te hebben? Als de Ferrari PUs wegvallen zou Sakhir best nog een kans kunnen zijn om punten te scoren. En 4 punten is nou ook weer niet zo veel, met wat geluk zou 9e in het WCC misschien nog wel mogelijk zijn.

• The_Admin
Tot zover het gerucht dat VW in het gat van Honda zou springen; nieuws: Volkswagen stopt met motorsport en gaat middelen inzetten voor ev's

• Tomcatter_31
mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:55:
[...]

Dat is toch een kwestie van interpretatie. Schumacher was de sterrijder en had grote invloed om het ontwerp van de auto. Het effect is dan wel dat de tweede rijder min of meer benadeeld werd, maar het was niet om de tweede rijder bewust te benadelen. Overigens konden de tweede rijders best goed met het spul omgaan en toen de Ferrari op zijn best was, was Barrichello ook tweede achter Schumacher. Ik denk dat Hamilton ook de meeste input heeft in het ontwerpproces bij Mercedes.

En voor zover ik weet werkte v/d Grint niet voor Ferrari. Het blijft altijd speculatie want de mensen die het roepen interpreteren ook van alles en gooien hun eigen sausje er overheen.
Het is meer dan alleen interpretatie. Schumacher was idd de sterrijder. 2/3 van het team werkte aan Schumachers auto. Barrichello moest zijn data delen met Schumacher, maar andersom werd dat niet gedaan. V/D Grint werkte voor Bridgestone, maar hij werkte intensief samen met Schumacher en Ferrari. Dus die weet echt wel hoe dat team opereerde. Onlangs hadden we nog het artikel gepost van Di Montezemelo over de politiek binnen Ferrari en dat hij vond dat het groepje rondom Schumacher te machtig werd.

En ja, nu zie je in feite weer zoiets gebeuren binnen Ferrari tussen Leclerc en Vettel. Nu gaat alle aandacht naar Leclerc. Leclerc heeft vrienden in de top van Ferrari. Nu heeft Vettel het zelf ook wel verpest binnen het team met de fouten die hij heeft gemaakt, maar Vettel is echt niet zo slecht zoals het nu lijkt. Vettel komt nu nog amper in de top 10. Die is gewoon buitenspel gezet daar.

Edit: stukje met Barrichello:
https://www.essentiallysp...mmate-rubens-barrichello/

"So many times we’d finish a meeting and then they’d start another one with just Michael there so I’d took my chair and would just sit there.”

Als je gesloten meetings gaat houden met 1 rijder en de andere daar buiten houdt, dan is het dus niet alleen interpretatie van die rijder.

[ Voor 12% gewijzigd door Tomcatter_31 op 02-12-2020 10:19 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-12 12:20
Ouch. Dat is wel jammer. Gaat het om de hele groep of alleen om die VW tak? Je hebt ook nog Porsche enzo.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:50

Wom

De_Bastaard schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:08:
[...]

Ouch. Dat is wel jammer. Gaat het om de hele groep of alleen om die VW tak? Je hebt ook nog Porsche enzo.
Audi gaat ook iets anders doen: https://www.autosport.com...return-to-le-mans-in-lmdh

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12 16:38

Martinspire

Awesomeness

Ja de Elektrische Le Mans en de Dakar met een Elektrische auto. Ook vrij beperkt met resources. Ze trekken zich verder terug uit Formule E dus dat is wel een groot ding. Ik snap het ook niet helemaal. Dit is toch killing voor je merk op langere termijn?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:27
Dus we krijgen dit weekend een voorproefje van hoe de toekomst van de F1 er uit gaat zien zonder Lewis, met Russell op zijn plek. En het vreemde circuit komend weekend maakt het extra interessant. Hoe groot is nu de druk op Bottas hierdoor? Hij zal sneller moeten zijn dan Russell, anders leidt hij toch behoorlijk gezichtsverlies. Maar wellicht krijgt hij wat ‘hulp’ van Mercedes, want die willen Bottas natuurlijk op die plek zo lang als Hamilton daar rijdt. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 16:02
[...]

In 'Murica gaat men nou eenmaal goed op image en namen >:)

• Destruction
  • Laatst online: 09:05

Destruction

(ex-)Automonteur

Bart-Willem schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:13:
[...]

Bianchi's letsel kwam toch niet door een blok beton maar door een kraanwagen?
Het contragewicht in zo'n kraanwagen is vaak een blok beton :) In die zin heeft Bianchi dus een blok beton geraakt.

Of de HALO in dat geval Bianchi's leven had kunnen redden, vraag ik me af. Er is 0,0 garantie dat een coureur in zo'n geval geen ernstig (hersen)letsel kan oplopen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-12 19:51
Wel jammer voor Russell zijn qualistreak t.o.v. zijn teamgenoot (was het afgelopen weekeinde 34-0?) ik verwacht tenminste niet dat hij Bottas tijdens quali zomaar verslaat.

Vincere Per Belli

• basvn

basvn

Breezand - NHN

peeth schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:23:
Wel jammer voor Russell zijn qualistreak t.o.v. zijn teamgenoot (was het afgelopen weekeinde 34-0?) ik verwacht tenminste niet dat hij Bottas tijdens quali zomaar verslaat.
Misschien zet bottas hem wel in de muur tijdens Q1?
dan houd hij zijn streak 8)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

https://nos.nl/artikel/23...ch-op-snelle-rentree.html
Formule 1-coureur Romain Grosjean heeft het ziekenhuis in Bahrein woensdag verlaten. De Fransman is grotendeels hersteld van de brandwonden die hij zondag opliep bij een zware crash tijdens de grand prix.

Grosjeans team Haas meldt dat de Fransman in Bahrein blijft en de komende dagen behandelingen aan zijn rug en handen ondergaat.

Over anderhalve week hoopt Grosjean weer op de grid te staan bij de Grand Prix van Abu Dhabi, de laatste race van het seizoen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoNzyszW4AYCH_Q?format=jpg&name=large

[ Voor 52% gewijzigd door Illegal_Alien op 02-12-2020 10:32 ]

• Destruction
  • Laatst online: 09:05

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik las gisteren inderdaad dat hij in Abu Dhabi graag wil rijden, om de F1 positiever af te sluiten dan nu het geval zou zijn.

Ik heb ook een foto gezien van een deel van z'n hand, zag er alweer best goed uit eigenlijk :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomcatter_31 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:04:
[...]
Het is meer dan alleen interpretatie. Schumacher was idd de sterrijder. 2/3 van het team werkte aan Schumachers auto. Barrichello moest zijn data delen met Schumacher, maar andersom werd dat niet gedaan. V/D Grint werkte voor Bridgestone, maar hij werkte intensief samen met Schumacher en Ferrari. Dus die weet echt wel hoe dat team opereerde. Onlangs hadden we nog het artikel gepost van Di Montezemelo over de politiek binnen Ferrari en dat hij vond dat het groepje rondom Schumacher te machtig werd.
Wat ik bedoel met interpretatie is hoe de verschillende zaken worden samengevoegd en uitgelegd worden. Er zijn altijd blank spots en bepaalde zaken worden in één richting uitgelegd, terwijl er ook andere verklaringen mogelijk zijn voor de afzonderlijke zaken. Dat Montezemelo vond dat Schumacher (of zijn kliekje) te machtig werd, hoeft niet persé een bewijs te zijn van het voortrekken van Schumacher. Wie weet zaagde Todt aan zijn poten en wilde graag het baasje worden. Wat er precies gebeurd weten we pas als iedereen die betrokken is zijn verhaal doet. En dan nog weet je nooit wat er gelogen is en wat niet.

Ik ben vrij simpel wat betreft de teamgenoten van Schumacher: als het echt zo erg was, waarom bleven ze er rijden? Het geld was goed blijkbaar. Naderhand gaan natrappen om je eigen prestaties beter te laten lijken vind ik ook niet echt chique. En aangezien wij geen enkele manier hebben om achter de waarheid te komen, bedien ik mij van logica. Uiteindelijk komt het erop neer hoe goed Schumacher werkelijk was. Daar verschillen de meningen over natuurlijk, maar ik denk echt niet dat zijn teamgenoten beter waren. Ferrari (of zijn kliekje) deed er van alles aan om de omstandigheden zo goed mogelijk te maken voor Schumacher. Maar hij maakte het dan ook waar. Hij leverde de overwinningen en liet een tomeloze inzet zien.
Met de beste wil van de wereld zie ik dat die teamgenoten niet doen. Het waren misschien geen pannekoeken, maar ze ontberen de inzet, motivatie en de mentale kracht om zo ver te gaan als Schumacher.

Maar goed, dit zal altijd onderdeel blijven van discussie. Hoe je alles interpreteert en in elkaar past hangt in grote mate af van wat je wil geloven.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:49:
[...]

Ik ben vrij simpel wat betreft de teamgenoten van Schumacher: als het echt zo erg was, waarom bleven ze er rijden? Het geld was goed blijkbaar. Naderhand gaan natrappen om je eigen prestaties beter te laten lijken vind ik ook niet echt chique.
Ook toen waren er maar een beperkt aantal stoeltjes en je ziet ook nu dat teams niet echt staan te springen om de beste coureur te tekenen (of hoeveel aanbiedingen heeft Max gehad). Dus het is maar net waar je uit komt en wat je mogelijkheden zijn om daar weer te vertrekken.

Ik denk dat de coureurs die het niet in zich hebben om WDC te worden blij zijn als ze een contract van 10 miljoen hebben. Punt. Natuurlijk willen ze winnen, maar ik denk dat er geen enkele coureur zal zijn met een houding van "ik kan geen WDC worden dus ik vertrek uit de F1".
En als je onder contract staat mag je natuurlijk ook niet alles zeggen. En anderen in het team mogen niet alles zeggen dus de waarheid komt meestal pas na een paar jaar bovendrijven.

Signatures zijn voor boomers.

• Crazy D

Crazy D

Tomcatter_31 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:04:
[...]

En ja, nu zie je in feite weer zoiets gebeuren binnen Ferrari tussen Leclerc en Vettel. Nu gaat alle aandacht naar Leclerc. Leclerc heeft vrienden in de top van Ferrari. Nu heeft Vettel het zelf ook wel verpest binnen het team met de fouten die hij heeft gemaakt, maar Vettel is echt niet zo slecht zoals het nu lijkt. Vettel komt nu nog amper in de top 10. Die is gewoon buitenspel gezet daar.

Edit: stukje met Barrichello:
https://www.essentiallysp...mmate-rubens-barrichello/

"So many times we’d finish a meeting and then they’d start another one with just Michael there so I’d took my chair and would just sit there.”

Als je gesloten meetings gaat houden met 1 rijder en de andere daar buiten houdt, dan is het dus niet alleen interpretatie van die rijder.
Maar een team heeft er niets aan als je 1 rijder op P1 hebt en de 2e op P11. Dus je moet zorgen dat ook de 2e rijder vooraan meerijdt, bij voorkeur P2 of max P3. En dat die kan winnen als de 1e rijder eens pech heeft. Dus het zal best dat de Ferrari voor Schumi werd gebouwd en hij de meeste resources kreeg, maar zijn teamgenoot moest echt genoeg krijgen om ook mee te kunnen doen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Het is voor Mercedes nog steeds van belang dat Bottas zo hoog mogelijk finisht. Die willen gewoon 1-2 in de eindstand. Bottas moet zondag gewoon de winst pakken.
Dus ja, ik denk toch echt dat ze de auto voor Russell een tandje terug zetten.

Al is het alleen maar om vernedering van Bottas te voorkomen...

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

Om op nog een paar teentjes te gaan staan:
Hij heeft meer kampioenschappen (in echte auto's) gewonnen dan Max. ;)
Hoeveel van de F1 rijders heeft niet een papa die vroeger redelijk wat succes heeft gehad in de racerij?
(En de echte toppers van de F1 hadden dat juist weer niet ;) )

Maar ik ben vooral benieuwd of Mick het beter gaat doen dan Max. Max is super vroeg de F1 in gebracht, maar dat heeft niet (echt) opgeleverd wat iedereen hier hoopte. Nu een 'tussenjaartje' om te wennen, dan kan hij volgend jaar mogelijk meedoen voor de prijzen bij een team dat dat ook doet.

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:58:
Het is voor Mercedes nog steeds van belang dat Bottas zo hoog mogelijk finisht. Die willen gewoon 1-2 in de eindstand. Bottas moet zondag gewoon de winst pakken.
Dus ja, ik denk toch echt dat ze de auto voor Russell een tandje terug zetten.

Al is het alleen maar om vernedering van Bottas te voorkomen...
Met de kans dat Russell achter Verstappen eindigt komende race en het puntenverschil tussen BOT en VER minder groot is?
Lijkt me niet. Al die complottheorieën gaan nergens over. Het is topsport geen hobbyclub.

Verwijderd

doomtech schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:03:
[...]

Met de kans dat Russell achter Verstappen eindigt komende race en het puntenverschil tussen BOT en VER minder groot is?
Lijkt me niet. Al die complottheorieën gaan nergens over. Het is topsport geen hobbyclub.
Het verschil tussen P1 en P2 is 7 punten (extra punt voor de snelste ronde buiten beschouwing gelaten).
Verschil tussen P2 en P3 is 3 punten.

Bottas moet gewoon P1 worden wat Mercedes betreft. Wat je zegt... Het is geen hobbyclub. 1-2 in de eindstand is wat telt.

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Stukje kwaliteitsjournalistiek ook weer van de NOS. "back of the hands" wordt vertaald als "rug en handen" :F

• Tomcatter_31
mphilipp schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:49:
[...]

Wat ik bedoel met interpretatie is hoe de verschillende zaken worden samengevoegd en uitgelegd worden. Er zijn altijd blank spots en bepaalde zaken worden in één richting uitgelegd, terwijl er ook andere verklaringen mogelijk zijn voor de afzonderlijke zaken. Dat Montezemelo vond dat Schumacher (of zijn kliekje) te machtig werd, hoeft niet persé een bewijs te zijn van het voortrekken van Schumacher. Wie weet zaagde Todt aan zijn poten en wilde graag het baasje worden. Wat er precies gebeurd weten we pas als iedereen die betrokken is zijn verhaal doet. En dan nog weet je nooit wat er gelogen is en wat niet.

Ik ben vrij simpel wat betreft de teamgenoten van Schumacher: als het echt zo erg was, waarom bleven ze er rijden? Het geld was goed blijkbaar. Naderhand gaan natrappen om je eigen prestaties beter te laten lijken vind ik ook niet echt chique. En aangezien wij geen enkele manier hebben om achter de waarheid te komen, bedien ik mij van logica. Uiteindelijk komt het erop neer hoe goed Schumacher werkelijk was. Daar verschillen de meningen over natuurlijk, maar ik denk echt niet dat zijn teamgenoten beter waren. Ferrari (of zijn kliekje) deed er van alles aan om de omstandigheden zo goed mogelijk te maken voor Schumacher. Maar hij maakte het dan ook waar. Hij leverde de overwinningen en liet een tomeloze inzet zien.
Met de beste wil van de wereld zie ik dat die teamgenoten niet doen. Het waren misschien geen pannekoeken, maar ze ontberen de inzet, motivatie en de mentale kracht om zo ver te gaan als Schumacher.

Maar goed, dit zal altijd onderdeel blijven van discussie. Hoe je alles interpreteert en in elkaar past hangt in grote mate af van wat je wil geloven.
Ik denk ook wel dat Schumacher beter was dan Barrichello en Irvine etc. En hij had zeker de inzet en motivatie. Dat ben ik met je eens. Of coureurs als Barrichello niet zo hard werkten, durf ik niet te zeggen. Maar er zijn intussen te veel verhalen naar buiten gekomen dat het wel duidelijk is dat het team destijds om Schumacher draaide. Op zich logisch, want het was idd hun sterrijder en hij leverde idd ook de prestaties. Maar er zit wel verschil in de verschillende teams hoe ze opereren. Ferrari toen en Red Bull in mindere mate zetten hun geld op hun eerste rijder. Zie ook nu Max en Albon. En ja, ook Max is een stuk beter dan Albon. Dus logisch op zich dat ze hun geld op hem zetten. Ze willen wel dat hun 2e rijder punten scoort, maar het idee is dat hun sterrijder voor het wk gaat. Teams als Mercedes en McLaren geven hun beide rijders in de basis dezelfde kans. Bottas mag in principe voor het wk gaan als hij dat wil. Alleen Mercedes weet net als de rest ook wel dat Bottas geen Rosberg is en het Hamilton niet echt moeilijk zal maken. Maar hij mag er wel voor gaan tenzij hij al redelijk buitenspel is in de wk stand. Bij McLaren mochten Prost en Senna ook voor wk gaan en later Hakkinen en Coulthard ook. Dat is anders dan bij Ferrari waar de 2e rijder simpelweg niet mocht winnen tenzij Schumacher uitgevallen was of in kansloze positie reed....of dat hij al wk was. het stukje over die meetings zegt genoeg hoe de verhoudingen lagen. Als je vaak meetings gaat houden waarbij je sterrijder wel voor uitgenodigd is en jij niet, dan weet je (zoals Rubens ook concludeerde) dat het team om Schumacher draait. Dit soort meetings toont aan dat er wel degelijk politiek gaande is binnen teams en dat rijders dus ook wel degelijk benadeeld worden om watvoor reden dan ook.

En ja, waarom blijven rijders er jaren rijden. Waarschijnlijk omdat ze nergens anders heen kunnen. Ander topteam zal geen optie zijn en ieder ander team is een stap terug waar de kans op punten (en idd salaris) nog een stuk minder is. Kortom dat is weer een stap dichter de F1 uit.

Webber had in zijn boek ook een voorbeeld van de crash in Turkije. Vettel is degene die vol naar rechts stuurt terwijl Webber nog naast hem rijdt. gewoon 100% de fout van Vettel. Echter het team koos in die tijd de kant van Vettel in de debrief. Dan weet je dus als rijder wel waar je staat in het geval van Webber....

Maar mee eens dat het altijd wel een discussie zal blijven. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomcatter_31 op 02-12-2020 11:29 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maasluip schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:54:
[...]
En anderen in het team mogen niet alles zeggen dus de waarheid komt meestal pas na een paar jaar bovendrijven.
Waarbij je waarheid gerust met potlood mag schrijven...

Uiteindelijk heb je wat mij betreft geen recht van spreken meer als je voor het geld je mond hebt gehouden. Een keer een paar miljoen vangen was dus blijkbaar niet genoeg. Er is altijd een keuze. Je kunt de eer aan jezelf houden en zeggen dat je onder deze voorwaarden geen deelnemer wil zijn. Het zal je misschien niet in dank worden afgenomen, maar het is imho nog altijd beter dan mooi weer blijven spelen voor de knaken. Want dat wreekt zich altijd omdat je bezig bent met iets dat je eigenlijk niet leuk vindt. Ja, de sport vinden ze leuk, maar de omstandigheden maken het een drama. Tenminste, zo zie ik het dan als je al die verhalen moet geloven. Kap er dan mee na een paar miljoen en ga lekker rustig leven.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:54
Mick gaat in 2021 en verder met #47 rijden.

• Bundin
  • Niet online
@mphilipp maar ben je het inmiddels wel met me eens dat het in de F1 niet ongebruikelijk is om een rijder te benadelen tov zijn teamgenoot? Waarbij rijder 1 bewust bevoordelen in veel gevallen gelijk staat aan rijder twee bewust benadelen. Bijvoorbeeld wanneer de resources niet 50/50 worden verdeeld binnen een team, maar er meer naar rijder 1 gaat, of wanneer rijder 2 zijn teamgenoot moet laten passeren tijdens een race, dan is dat actief benadelen van rijder 2.

Hier was je het vanochtend namelijk nog ronduit mee oneens.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12 16:38

Martinspire

Awesomeness

Destruction schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:46:
[...]

Ik las gisteren inderdaad dat hij in Abu Dhabi graag wil rijden, om de F1 positiever af te sluiten dan nu het geval zou zijn.

Ik heb ook een foto gezien van een deel van z'n hand, zag er alweer best goed uit eigenlijk :)
Ik ga er vanuit dat ie in Abu Dhabi in ieder geval een training gaat instappen en ze dan verder kijken hoe het gaat.

Het wordt in ieder geval wel leuk met de donuts in Abu Dhabi, in ieder geval de beide Haas jongens. Ik verwacht Mercedes ook wel allebei en misschien nog de jongens die van team wisselen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:54
Nou dan kan Olav 19 jaar later met beide zonen een interview gaan doen:

Interview met Michael Schumacher en Jos Verstappen tijdens het weekend van de Grand Prix van België, op Spa-Francorchamps in 2002.

Vanaf 13:10 "Wat doen jullie als 1 van jullie kinderen f1 rijder wil worden? (of tegen elkaar rijden?)"

[ Voor 43% gewijzigd door nachtnet op 02-12-2020 12:12 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bundin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:45:
@mphilipp maar ben je het inmiddels wel met me eens dat het in de F1 niet ongebruikelijk is om een rijder te benadelen tov zijn teamgenoot? Waarbij rijder 1 bewust bevoordelen in veel gevallen gelijk staat aan rijder twee bewust benadelen.
In veel gevallen ja...maar niet altijd. Soms is dat niet hetzelfde.
Iemand bewust benadelen klinkt alsof je een tweede rijder hebt die een redelijke bedreiging is voor de wereldtitel. En dat is in die gevallen gewoon niet zo. Het team wil graag dat poppetje 1 kampioen wordt, want die heeft het meeste kans op die titel. Poppetje 2 wordt dan af en toe geofferd, maar hij maakte eigenlijk al geen kans. Maar soms rolt het balletje bij bepaalde races anders, en dan moet nr.2 aan de kant.

Nogmaals: ik ken geen team waar ze iemand bewust benadelen omdat ie te goed is en de nr.1 zou bedreigen. Dat is niet in hun belang en dan zou iedereen om hen heen in de gaten hebben wat er aan de hand is. Mensen die in de F1 paddock rondlopen zijn ook niet gek. Die zouden op andere momenten zien dat nr.2 helemaal niet zo slecht is. Dan gaan mensen praten. Dus nee, ik ben het er nog steeds niet mee eens. Maar het is denk ik een kwestie van semantiek.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-12 22:44
Ik blijf dat toch bijzonder vinden, VW stopt met motorsport en gaat zich richten op EV's en tegelijkertijd stapt Audi uit de Formule E en gaat weer Le Mans auto's bouwen en meedoen aan Dakar....

EDIT: Ok, nu ik er over nadenk is de stap van Audi ook wel logisch, ze willen zich richten op lange afstanden/uithoudingsvermogen van de elektrische auto

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 02-12-2020 12:45 ]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoOuW6dXUAEOXQy?format=jpg&name=large

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FastFred schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:34:
[...]
Ik blijf dat toch bijzonder vinden, VW stopt met motorsport en gaat zich richten op EV's en tegelijkertijd stapt Audi uit de Formule E en gaat weer Le Mans auto's bouwen en meedoen aan Dakar....

EDIT: Ok, nu ik er over nadenk is de stap van Audi ook wel logisch, ze willen zich richten op lange afstanden/uithoudingsvermogen van de elektrische auto
Precies dat. FE is niet echt de juiste showcase voor je EV technologie. Dat doe je op Le Mans. Daar was het ook voor bedoeld. Ik verwacht daar veel meer van qua brand-image dan FE.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

peeth schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:23:
Ik heb het gevoel dat er iets heel speciaals gaat gebeuren komend race-weekeinde :Y

Testing, one, two ...

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bijzonderder dan twee rookies en een coureur-verhuizing tijdens een seizoen?

[ Voor 41% gewijzigd door DeKaerften op 02-12-2020 13:20 ]

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:48
DeKaerften schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:19:
Bijzonderder dan twee rookies en een coureur-verhuizing tijdens een seizoen?
We weten allemaal wat er gebeurde toen VER inneens in de RB mocht stappen vanuit de TR. Ik zie niet in waarom dit voor Russel niet zou kunnen gelden. Russel hoeft alleen BOT te verslaan, de beste 2 wagens van de grit hoeven niet eens uit te vallen ;)

• The_Admin
Die is niet blij. Logisch ook wel ,waar ben je reserverijder voor als ze wanneer het er op aankomt liever een coureur bij een ander team 'lenen'.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-12 00:17

TommyGun

Stik er maar in!

Martinspire schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:12:
[...]

Ja de Elektrische Le Mans en de Dakar met een Elektrische auto. Ook vrij beperkt met resources. Ze trekken zich verder terug uit Formule E dus dat is wel een groot ding. Ik snap het ook niet helemaal. Dit is toch killing voor je merk op langere termijn?
LMDh is hybride.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:22:
We weten allemaal wat er gebeurde toen VER inneens in de RB mocht stappen vanuit de TR. Ik zie niet in waarom dit voor Russel niet zou kunnen gelden. Russel hoeft alleen BOT te verslaan, de beste 2 wagens van de grit hoeven niet eens uit te vallen ;)
We weten ook allemaal dat Russel op zondag bij lange na niet zo goed presteert als op zaterdag... ;)

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:27
The_Admin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:35:
[...]

Die is niet blij. Logisch ook wel ,waar ben je reserverijder voor als ze wanneer het er op aankomt liever een coureur bij een ander team 'lenen'.
Stoffel zien we nooit meer terug in de Formule 1, helaas... Voor Mercedes is die de ideale kans om te kijken wat Russell kan in een goede (de beste) auto, dus die grijpen ze nu met 2 handen aan.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 23:16
FastFred schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:34:
[...]

Volkswagen AG heeft met het merk Volkswagen eigenlijk nooit veel aan autosport gedaan. Ik denk dat wat er nog was nu helemaal wordt stopgezet en dat dat los staat van wat hun andere merken Seat, Audi en Porsche nog in de racerij doen en gaan doen.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Pagina: 1 ... 152 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport