[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.238 views

Onderwerpen

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Jasphur schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:34:
Mja, misschien niet zo'n populaire mening. Maar ik denk dat Hamilton in een mindere auto niet perse zoek gereden gaat worden. Ik verwacht dat hij dan net als wat Verstappen nu doet, sneller zal zijn dan de andere rijder en het maximale uit de wagen weet te halen.
Dat kan inderdaad, maar ik zie Hamilton dat gewoon niet meer doen, want er bestaat een kansje dat het niet zo is. Hij stopt zijn F1 carrière bij Mercedes to keep the legend alive.

Dit dus.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12 10:10
En waarom zou Max dat wel gaan doen, nadat hij fluitend een aantal WDC heeft binnengehaald?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Pff dat ging maar net goed met Stroll

[YouTube: Marshalls almost hit by F1 cars at Imola]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-12 13:26

Crazy D

I think we should take a look.

FunkyTrip schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:51:
[...]

Hij zal het niet doen, maar ik hoop dat Max uiteindelijk bij Mercedes terecht komt, 2 of 3x fluitend wereldkampioen wordt met nog meer overmacht dan Hamilton en vervolgens besluit om bij een team dat voor de 10e plek meedoet te gaan omdat zijn racehart wil racen en daarmee ook voor de 3-4e plek mee kan doen. Dan is ie meteen de G.O.A.T en zal er nog decennia over worden gepraat.

Voor het geld hoeft hij het immers niet te doen en het zal 'm meteen grootser maken dan Hamilton, die toch echt zal stoppen na de records te hebben binnengeharkt. Die gaat niet in een minder team rijden. Teveel afbreukrisico.
Dat gaat Max ook niet doen hoor. Als die een paar jaar lekker kampioen is geworden, en als hij blijft is de kans flink dat het hem blijft lukken, dan blijft hij dat lekker doen. Winnen is nog altijd leuker dan vechten om de 5e plaats. Lewis is _ook_ een racer, heeft ook een groot racehart, maar wil ook gewoon winnen net als iedereen.

Exact expert nodig?

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Vuvuzela schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:35:
[...]

Hamilton versloeg als Rookie al ene Alonso.. Dus ja, dat rijtje coureurs daar zal hij heel bang voor zijn :+
Met een Rosberg had hij het toch aardig lastig. In mijn ogen een aardige coureur maar niet heel bijzonder.

alles kan off-topic

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Jasphur schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:34:
Mja, misschien niet zo'n populaire mening. Maar ik denk dat Hamilton in een mindere auto niet perse zoek gereden gaat worden. Ik verwacht dat hij dan net als wat Verstappen nu doet, sneller zal zijn dan de andere rijder en het maximale uit de wagen weet te halen.
Ik gok dat Hamilton en Verstappen redelijk aan elkaar gewaagd zijn, maar dat Verstappen nét een tandje beter is. Ook is Hamilton volgens mij een stuk politieker (lees: meer van het backstabben) en Verstappen wat lomper en recht voor z'n raap.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:20

mphilipp

Romanes eunt domus

FunkyTrip schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:51:
[...]
Hij zal het niet doen, maar ik hoop dat Max uiteindelijk bij Mercedes terecht komt, 2 of 3x fluitend wereldkampioen wordt met nog meer overmacht dan Hamilton en vervolgens besluit om bij een team dat voor de 10e plek meedoet te gaan omdat zijn racehart wil racen en daarmee ook voor de 3-4e plek mee kan doen. Dan is ie meteen de G.O.A.T en zal er nog decennia over worden gepraat.
...en toen werd je wakker... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-12 16:27
Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:25:
[...]

Natuurlijk roept hij dat. Hij weet ook wel dat daarmee Bottas niet vervangen wordt. Hij wil graag als grote kampioen gezien worden dan ga je niet roepen dat je perse een pannenkoek als teamgenoot wil hebben omdat een LeClerc, Sainz, Ricciardo, Norris, Verstappen, Russel, Gasly het allemaal in zich hebben om met vergelijkbaar materiaal je naar de middenmoot te degraderen.
Je kan alleen maar afgaan op wat hij roept, de rest is allemaal aanname. En denk je nou echt dat als Verstappen, Russell, Leclerc etc. de teamgenoot van Hamilton worden dat zij hem naar de middenmoot degraderen? Daarmee doe je Hamilton toch echt te kort. Uiteindelijk heeft Hamilton nooit voorkeur voor teamgenoot uitgesproken. Niet zoals Schumacher, Alonso etc. in verleden die allemaal een 2e rijder naast zich eisten. Hamilton heeft naast rijders zoals Alonso en Rosberg etc. gereden en voor zover bekend nooit eisen gesteld aan wie er naast hem kwam te zitten.

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-12 16:27
SomerenV schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:49:
[...]

Ik gok dat Hamilton en Verstappen redelijk aan elkaar gewaagd zijn, maar dat Verstappen nét een tandje beter is. Ook is Hamilton volgens mij een stuk politieker (lees: meer van het backstabben) en Verstappen wat lomper en recht voor z'n raap.
Verstappen is een stuk jonger. Denk dat als je ze nu naast elkaar zou zetten dat Verstappen door zijn leeftijd nu de snellere van de 2 zal zijn. Denk dat Verstappen nu de snelheid heeft die Hamilton in zijn beginjaren had. Denk dat naarmate je ouder wordt op gebied van pure snelheid iets verliest, maar dit compenseert met ervaring. Over 10 jaar zal je zien dat er weer een jongere hond is die op pure snelheid mogelijk op dat moment sneller is dan Verstappen die tegen die tijd een veteraan is. Maar denk idd ook dat als je ze naast elkaar zet dat ze behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:51
Max naar Mercedes is ook niet leuk. Als die in een gelijke auto de meeste coureurs al naar huis zou rijden... Laat staan hoe saai het wordt als je Bottas zou vervangen met Max vs Hamilton.

Misschien dat het voorin dan eens knalt, maar 90% van de races is gewoon de vraag "hoeveel rondjes lappen ze de rest dit keer".

Ik hoop op een andere mediocre driver naast Bottas (Bottas is prima, maar kan niet tegen druk. Dat zag je vorige race met Max wel weer.... De manier van verremmen zag je de vorige races ook tegen Ham). En dan hopen dat de rest wat dichterbij de Merc komt. DAN zou het nog best spannend kunnen worden.

Maarja, blijven dromen ;-) aint gonna happen.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vraag me af hoe snel Max in de AlphaTauri zou zijn, is de Red Bull nu echt wel zoveel sneller, of is het toch Max die zoveel sneller is en dat dus in beide auto's kan doen. Aan de motor zou het dan moeten liggen, dan blijft alleen de rijder en het chassis over.

Bedenk er dan ook nog eens bij dat Gasly met de AT in de buurt van Albon in de RB kan komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Quantor op 03-11-2020 12:27 ]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Who cares wie "GOAT" is. Er zijn objectieve criteria, daarmee zou Hamilton dat zijn. Neem je andere criteria mee, wat je goed recht is, dan is ie het misschien niet.

Ikzelf ben bijvoorbeeld ernstig gecharmeerd van de prestaties van Jim Clark, omdat hij zo'n beetje alles met vier wielen sneller dan de rest over de finish wist te brengen, maar hij heeft 'slechts' twee WDCs ergens in de jaren 60. Dus beste F1 driver? Statistics say no, Bundin says yes.

Is VER beter dan HAM? Geen idee. We hebben ze niet aan het werk gezien in min of meer vergelijkbare auto's. De een draait al jaren mee, de ander niet. Vergelijken met Hamilton's eerdere seizoenen zegt ook niks want de verhoudingen op de hele grid lagen compleet anders. De impact van het stukje 'driver' uit de driver/car combinatie destilleren is bijna onmogelijk. Verstappen doet dingen in de RB bak die verschillende anderen hem niet nadoen, Hamilton wordt zo nu en dan voorbijgereden door zijn teamgenoot. Maar door het de vaste combinatie bij Mercedes, is het moeilijk inschatten.

Let's agree to disagree, in plaats van eeuwige herhaling in dit topic over hoe goed Hamilton wel of niet is, al dan niet in vergelijking met Verstappen. Sommige mensen gunnen het de een meer dan de ander, puur op kwantitatieve criteria is de combinatie Merc/HAM beter dan RB/VER, is HAM beter dan BOT en VER beter dan alles dat naast 'm heeft gereden. Verder dan dat is niet met kwantitatieve data te onderbouwen, dus op z'n minst gedeeltelijk een subjectieve kwestie waar emotie zomaar een rol in zou kunnen spelen. En dat is prima!

• Waah
Vuvuzela schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:35:
[...]

Hamilton versloeg als Rookie al ene Alonso.. Dus ja, dat rijtje coureurs daar zal hij heel bang voor zijn :+
Maldonado heeft ooit Alonso verslagen, nog fair ook ;-) Dus zeggen we nu ook dat iedereen bang was voor Maldonado?

(waarschijnlijk wel, maar om andere redenen) O-)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Crazy D schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:35:
[...]
[knip] De "fans" die reageren met 'whatever' zijn wat met mij aangaat geen fans. Een fan kan het ook waarderen dat een team en rijder alles zo goed voor elkaar hebben, dat ie met grote dominantie wint. Dat het leuker is om vette strijdt te zien die pas in de laatste bocht wordt beslist lijkt me duidelijk maar dat is F1 nooit geweest (op een paar races als uitzondering na). Jammer dat teveel mensen klagen dat het saai is en er geen spanning is. Zet de 'vroeger was alles beter' bril af en kijk eens serieus oude seizoenen terug. Mijn god wat waren er focking saaie races! Het is echt niet zo dat vroeger iedere race megaspannend was of zo. Maar ja, de mens herinnert zich graag de leuke dingen dus die paar races die supergaaf waren onthoudt je en daardoor denkt iedereen dat het vroeger zoveel spannender was. Feit is, F1 is niet de klasse waarin 20 man om P1 vechten. Dan moet je eenheidsklassen gaan kijken.

Max heeft ook gezegd dat het hem eigenlijk geen moer uitmaakt, als hij wint met mega dominantie vind ie het ook prima, als hij maar wint.
Natuurlijk kan en mag een fan van de sport reageren met "whatever" m.b.t. de dominantie van (vooral) Mercedes/Hamilton en vervolgens genieten van hetgeen wat daarachter gebeurd, sterker, het merendeel van de bezoekers in dit topic doen blijken dat ze dit ook zo vinden. Dat zijn in jouw ogen dan geen fans van deze sport?

Waarderen is wat anders dan ergens van genieten. Hoe meer dominant Mercedes/Hamilton wordt hoe meer mijn focus verplaatst naar wat daar achter gebeurd. Gezien hetgeen op TV wordt uitgezonden denken ze bij de regie daar (gelukkig) hetzelfde over. In het tijdperk Schumacher was het vooral de regie die steken liet vallen en de races daardoor onnodig saai maakten. Als ze dat in dit tijdperk opnieuw zo zouden doen dan bleef er geen kijker meer over, de "echte" fan zou zich dan eveneens verbijten.

Mocht het ooit zover gaan komen dat Verstappen niet enkel door zijn eigen kwaliteiten maar vooral door de techniek (lees bolide) steeds dominant vooraan gaat rijden, dan zal ook hij mee gaan maken wat Hamilton nu meemaakt. Applaus voor de prestaties, behaalde kampioenschappen en gebroken records maar de echte fan zal nog steeds blijven genieten van de daadwerkelijke actie op de baan, niet op papier.

Testing, one, two ...

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-12 15:39
Ach, had Verstappen zelf niet ook al een keer gezegd dat hij het liefst, net als Hamilton nu, de leidng pakt, aan de horizon verdwijnt en zo de ene na de andere overwinning aan elkaar zou rijgen? Die gasten willen winnen, tuurlijk is racen ook leuk, maar liever niet racen en winnen dan racen en niet winnen.

Verder, who knows wie de betere van de 2 is. Je kan net zo min zeggen dat HAM Verstappen wel even zoek zou rijden als andersom. Mijn vermoeden is dat ze enorm aan elkaar gewaagd zouden zijn, pure snelheid misschien verstappen en ervaring/slimmigheid Hamilton.

Mercedes mag dan wel simpelweg de beste auto zijn, neemt niet weg dat HAM ook gewoon een absolute topcoureur is. Hij doet het toch maar weer keer op keer op keer...

Het lijkt me prachtig om die 2 tegen elkaar te zien vechten in gelijkwaardige autos maar ik ga echt niet zomaar even mijn spaargeld op Verstappen zetten in dat geval hoor

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 03-11-2020 13:10 ]

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-12 11:42
Sir_Lion schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:10:
[...]

Ja, de situatie is dat Max WEL naar een minder team terug zal gaan en Hamilton niet.
Zag meerdere posts, maar is dat niet juist wat Hamilton gedaan heeft Mclaren > Mercedes?
Dus ik zie niet in waarom dat Hamilton het weer zou doen, lekker recordjes pakken, cashen, politieke statements maken (dat is niet altijd verkeerd als je in zoeen luxe positie rondrijd; ja ik word er soms ook moe van, maar hij spreekt zichzelf i.i.g. uit).

Wat ik boven jou post allemaal lees is; Hamilton moet het nog een keer doen, want hij is Hamilton :P.

Verstappen gaat ook echt never nooit niet naar een 2e keus team. Als sporter wil je winnen, niet mee doen om P5.

[ Voor 7% gewijzigd door Crashhill op 03-11-2020 13:15 ]

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:07
m0ridin schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:07:
Ach, had Verstappen zelf niet ook al een keer gezegd dat hij het liefst, net als Hamilton nu, de leidng pakt, aan de horizon verdwijnt en zo de ene na de andere overwinning aan elkaar zou rijgen?

Verder, who knows wie de betere van de 2 is. Je kan net zo min zeggen dat HAM Verstappen wel even zoek zou rijden als andersom. Mijn vermoeden is dat ze enorm aan elkaar gewaagd zouden zijn, pure snelheid misschien verstappen en ervaring/slimmigheid Hamilton.

Mercedes mag dan wel simpelweg de beste auto zijn, neemt niet weg dat HAM ook gewoon een absolute topcoureur is. Hij doet het toch maar weer keer op keer op keer...

Het lijkt me prachtig om die 2 tegen elkaar te zien vechten in gelijkwaardige autos maar ik ga echt niet zomaar even mijn spaargeld op Verstappen zetten in dat geval hoor
Het enige wat mij en ik denk ook andere kijkers niet aan te gluren vinden is de mate van geluk. Waar anderen, lees max en anderen meerdere lekke banden rijden en uitvallen, krijgt Ham geen lekker band of als het hem gebeurd is het 5 meter voor de pits.

En ja, je kan ook zijn pech momenten wel vinden, maar alles bij elkaar opgeteld hebben rijders als, Max, Kimi en Ricardo enz veel meer pech gehad en lijkt Ham er telkens mee weg te komen. En kom nu niet aanzetten met geluk dwing je af... een lekke band krijg je gewoon of niet.

• m0ridin
Giem schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:16:
[...]

Het enige wat mij en ik denk ook andere kijkers niet aan te gluren vinden is de mate van geluk. Waar anderen, lees max en anderen meerdere lekke banden rijden en uitvallen, krijgt Ham geen lekker band of als het hem gebeurd is het 5 meter voor de pits.

En ja, je kan ook zijn pech momenten wel vinden, maar alles bij elkaar opgeteld hebben rijders als, Max, Kimi en Ricardo enz veel meer pech gehad en lijkt Ham er telkens mee weg te komen. En kom nu niet aanzetten met geluk dwing je af... een lekker band krijg je gewoon of niet.
Mjah, ik vond die pitstop ook wel aardig... frustrerend. HAM naar binnen, Virtual safety car, HAM naar buiten, opgeheven. Idioot hoe perfect die timing was.

Maar verder, deels is inderdaad geluk en deels is denk ik ook gewoon de degelijkheid van MER. Alonso, Max, Ric. Veel pech was ook mechanische pech, en dat is toch uiteindelijk iets wat je zelf in de hand hebt. Mercedes heeft alles gewoon enorm goed op orde...

Iedereen loopt wel te zeuren als ze weer roepen "We moeten scherp zijn, we moeten blijven ontwikkelen en groeien" maar dat is wel een van de redenen dat ze staan waar ze nu en al zo lang staan.

Ik snap, en deel, de frustratie soms ook wel hoor... Hij lijkt soms werkelijk waar wel #blessed, maar ja. Kan je hem ook niet echt kwalijk nemen en hij blijft het nog steeds allemaal maar doen en er staan wanneer het moet.

*Edit*

En deels oneens btw, geluk dwing je zeker wel gedeeltelijk af. Sure, niet een lekke band zoals Max deze zondag kreeg (er vanuit gaande dat het idd random malfunction was). Maar HAM waarbij de band in de laatste rond knalde, en BOT waar het eerder gebeurde, mwah... Kan me toch voorstellen dat HAM beter met zijn banden omgaat dan een BOT.

[ Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 03-11-2020 13:26 ]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Giem schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:16:
Ik ben ook bang dat Max nog wel even 3e blijft worden. Mercedes is nog wel 5 jaar supreme op huidige wijze en ik zie een LeClerc nog wel naar Mercedes gaan als Hamilton stopt waar hij een paar keer fluitend WK kan worden.

Max zit vast bij RBR, ingeklemd in ongelukkige omstandigheden

Dit dus.

• Extigo
  • Laatst online: 26-12 09:55

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus de Mongoolse regering stapt naar de VN om Verstappen. :z
https://www.racefans.net/...-verstappen-and-red-bull/

Dit heeft zeer zeker niks te maken met de hernoemen van het Nederlandse consulaat in Taiwan dat absoluut geen consulaat genoemd mag worden.
https://www.parool.nl/nie...ntoor-in-taiwan~bbb6cdba/

Het heeft ook zeker niks te maken met het weigeren van de export van EUV machines die de CCP ambities omtrent microprocessoren aardig gaan verpesten.
nieuws: China: band met Nederland verslechtert als export euv-machine ASML ui...

Oh en natuurlijk ook niks met Huawei en 5G.
https://nos.nl/artikel/23...van-5g-wordt-geweerd.html

Maak hier echt geen illusies over. Mongolië zit hartstikke onder de duim van de CCP en dit is precies het soort belachelijk opgeblazen soort verhalen die uit de CCP komen voor het minste of geringste. Zeker als je niet braaf doet wat de CCP wil dat je doet.

Nee, de uitspraak was op zijn zachts gezegd niet handig, maar het was intern gericht en de FOM besloot het uit te zenden. Verder wie van jullie kan werkelijk beweren dat ze nog nooit gescholden hebben met dat woord op de weg? Nota bene op de openbare weg, niet met 300km/h+ op een Formule 1 circuit wat net een tikje intensiever zal zijn qua mentale staat of een iets hoger hormoonpercentage in je bloed die mensen wel eens wat emotioneler kan maken. Want mensen zijn altijd zo genuanceerd als ze vol zitten met adrenaline, in een Formule 1 auto.

Moving on...
m0ridin schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:54:
@DaniëlWW2

Ach, ik als Nederlander vind de heisa ook overdreven maar ja. Het is een internationale sport en max heeft nou eenmaal een voorbeeldfunctie.

Zo moeilijk is het nou ook weer niet om te zeggen " dat was niet handig en zo was het niet bedoeld, sorry"

Blijkbaar liggen dit soort zaken internationaal erg gevoelig en daar moet je wel een beetje rekening mee houden in deze functie wat mij betreft.

Verder ook zeker niet groter maken dan het is, maar waarom moeilijk doen over het feit dat het misschien niet zo handig was
Volgens mij heeft Verstappen toch echt zijn excuses aangeboden. ;)
Dat was geregisseerd door het team, natuurlijk, maar hij heeft het wel gedaan.

Dit gaat dus niet meer om excuses maar om goedkoop scoren met whataboutismen.

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-11-2020 16:51 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• m0ridin
@DaniëlWW2

Ach, ik als Nederlander vind de heisa ook overdreven maar ja. Het is een internationale sport en max heeft nou eenmaal een voorbeeldfunctie.

Zo moeilijk is het nou ook weer niet om te zeggen " dat was niet handig en zo was het niet bedoeld, sorry"

Blijkbaar liggen dit soort zaken internationaal erg gevoelig en daar moet je wel een beetje rekening mee houden in deze functie wat mij betreft.

Verder ook zeker niet groter maken dan het is, maar waarom moeilijk doen over het feit dat het misschien niet zo handig was
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:46:

[...]

Volgens mij heeft Verstappen toch echt zijn excuses aangeboden. ;)
Dat was geregisseerd door het team, natuurlijk, maar hij heeft het wel gedaan.

Dit gaat dus niet meer om excuses maar om goedkoop scoren met whataboutismen.
Ah, dat had ik gemist... Ik had alleen nog meegekregen dat hij (kort) erna had gezegd dat het zijn probleem niet was dat mensen het misschien kwetsend vonden oid.

Nou ja, als hij al sorry heeft gezegd dan is het idd klaar hoor... Alles wordt altijd zo enorm opgeblazen tegenwoordig.

[ Voor 50% gewijzigd door m0ridin op 03-11-2020 17:32 ]

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12 15:30

RKD

Hij heeft al gezegd dat het niet zo handig was toch?

iRacing Profiel

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-12 23:06

Vuvuzela

My spire is forming

RKD schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:00:
Hij heeft al gezegd dat het niet zo handig was toch?
Zullen wel te dom zijn om dat te begrijpen >:)

I served in a company of heroes.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nah, nu kan hij zeggen "die Mongolen hebben blijkbaar niets beters te doen" :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Bestla schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:48:
Het is altijd hetzelfde bij Lewis. Rijdt hij achter iemand, wat bijna nooit voorkomt, dan klaagt hij over vanalles en nog wat, rijdt hij voorop dan is er iets aan de bandjes en dan volgen 4X de snelste ronden.

Steeds hetzelfde langspeelplaatje. Je zou bijna het geluid van je tv uitzetten, om het niet meer te horen.

Buiten dat is het wel een erg goede rijder, die wat mij betreft beter zijn mond kan houden en gas moet geven.
Beter zijn mond houden omdat jij je thuis op bank zit te ergeren aan zijn uitlatingen zeker. :F

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

m0ridin schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:54:
@DaniëlWW2

Misschien ook maar even niet gaan racen in Turkije dan? :/

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12 22:04
De video is inmiddels geblockt, maar her en der nog vinden. Dat de media hier nog niet zoveel lucht aan heeft gegeven; dit is toch echt schandalig!

Hoe Stroll vol gas vlak langs allerlei marshalls raced is in mijn optiek misschien zelfs strafbaar. Hier moet toch een enorme schorsing op volgen?? Gekkewerk dit...

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-12 14:52

basvn

Breezand - NHN

CousinBoneless schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:06:
[...]

De video is inmiddels geblockt, maar her en der nog vinden. Dat de media hier nog niet zoveel lucht aan heeft gegeven; dit is toch echt schandalig!

Hoe Stroll vol gas vlak langs allerlei marshalls raced is in mijn optiek misschien zelfs strafbaar. Hier moet toch een enorme schorsing op volgen?? Gekkewerk dit...
Stroll kon niet weten dat de marshalls nog op de baan waren.
Hij kreeg te horen dat hij de safetycar mocht inhalen. dat is vaak 1/2 rondes voor de SC over is.
Als er geen (dubbel) geel was in die sector, mocht hij daar gewoon hard rijden

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12 22:04
basvn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:08:
[...]

Hij kreeg te horen dat hij de safetycar mocht inhalen. dat is vaak 1/2 rondes voor de SC over is.
1. Als hij die marshalls langs de baan ziet, dan rem je toch af?
2. Dan moeten ze de persoon arresteren die de baan vrij gaf...

Dit was levensgevaarlijk.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

CousinBoneless schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:18:
[...]

1. Als hij die marshalls langs de baan ziet, dan rem je toch af?
2. Dan moeten ze de persoon arresteren die de baan vrij gaf...

Dit was levensgevaarlijk.
Daarom is het ook belangrijk dat hier meer bekendheid aangegeven gaat worden als wat er nu gebeurd.
Wat er langs de baan gebeurde, had niet moeten kunnen.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• m0ridin
Hippocampus schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:06:
[...]

Misschien ook maar even niet gaan racen in Turkije dan? :/
Beetje makkelijk...

Er is een verschil tussen je eigen verantwoordelijkheid en zaken waar je direct invloed op hebt (dingen die je zelf zegt en doet) en dingen buiten je om (racen in Turkijke, maar neem dan ook China en Rusland maar mee bijv).

Tuurlijk kun je roepen dat je dan ook daar een statement moet maken door daar niet te racen, maar dat is wel even een ander niveautje dan wanneer je reflecteert over iets wat je zelf hebt geroepen.

• CoronelHimself
  • Laatst online: 20-12 22:30

CoronelHimself

Division Brabant

[...]

Wel opvallend dat het weer Stroll was die volle bak met dubbel geel aan kwam knallen en ook nauwelijks lift terwijl hij erlangs reed. Zijn sector tijd was ook maar 1 seconde trager dan die van zijn snelste lap. Die van Kimi was 7,5 seconden trager....

Zie deze link op The Race voor een analyse en de link naar het Reddit topic waar dit allemaal begonnen is, daar staan nog wel de video's.

De FIA moet hier zeker iets mee doen, niet alleen Stroll was verkeerd bezig ook Michael Masi moet zich meer bezig houden met veiligheid en minder met dubieus getimede VSC's. Toen de VSC uitkwam (vlak voor Lewis zijn pitstop :X ) Was de auto al verwijderd van de baan. Hij had hem beter 40 seconden eerder uit kunnen brengen.

Steam - PTR83

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:33

DataGhost

iPL dev

[...]

basvn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:23:
[...]

Daarom is het ook belangrijk dat hier meer bekendheid aangegeven gaat worden als wat er nu gebeurd.
Ik weet niet hoe je dit precies bedoelt. Het komt over alsof je de volledige schuld bij de FIA legt en je vindt dat Stroll niks verkeerd deed.

Natuurlijk had de FIA de boel niet zomaar vrij mogen geven, zonder kennelijke waarschuwing naar alle teams/rijders. Als je het over veiligheid hebt was het bijvoorbeeld stukken veiliger voor de marshals die Ocon's auto wegduwden, en als je deze situatie doortrekt was daar geen VSC nodig, ze waren namelijk niet op het asfalt bezig. Dus dit gaat even nergens over. De SC is om rijders dicht bij elkaar te houden zodat er rustig gewerkt kan worden, en achterliggers laten lappen tijdens werkzaamheden past daar niet bij.
Wat betreft de zichtbaarheid vind ik wel dat ze iets hadden kunnen veranderen. In plaats van twee gele knipperende driehoeken voor dubbel geel kunnen ze er eentje rood maken, omdat namelijk alle borden langs de baan geel "SC" knipperen. Het kan dus iets minder opvallen. Nog steeds is het de taak van de coureur om op te letten, maar ze kunnen het opvallender maken. Kimi heeft het in ieder geval op de borden gezien. Nou was het met Hamilton in Monza "ongeveer dezelfde situatie", overal knipperende borden en dan een oranje/rood knipperend kruis voor de pit-entry, daar waren ook de meesten eens dat hij dat had moeten zien. Dus misschien helpt dat ook niet genoeg. De beste oplossing is gewoon de SC gebruiken waar 'ie voor is, dus heel deze situatie niet laten gebeuren.

Maar Stroll had dit gewoon moeten zien. Kimi zag de borden en ging al op de rem voordat hij de marshals zag, Grosjean reed daarachter en kreeg het over de radio te horen, Vettel kreeg niks te horen, miste de borden maar zag de marshals en ging hard op de rem... en Stroll zag geen van alles? Hij zag de marshals wel, anders had hij het gas nog dieper ingetrapt. Maar na het zien van de marshals heeft hij zelfs nog opgeschakeld en daarna zijn toerental vastgehouden (=gaspedaal nog ingetrapt maar ietsjes minder diep) en moest naar de marshal toe sturen om de racelijn te halen. Dat is echt heftig onacceptabel, en het is eigenlijk nog erger dat er zelfs niet eens een UI is geweest voor te hard rijden onder dubbel geel.
Iemand op Reddit grapte al dat het niet is alsof Stroll zomaar iemand aan zou rijden... :/

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Zat net eens even te kijken hoe vaak Hamilton sinds 2015 is uitgevallen t.o.v. zijn teamgenoot en t.o.v. Max. In die 6 seizoenen (tot nu toe) heeft hij 4x de finish niet gehaald, 1x daarvan was het gevolg van een crash (met Rosberg, Barca 2016). Dus 3x door mechanische pech. Voor Max gelden hele andere cijfers: 24 keer niet gefinished, waarvan 9 crashes (en dus 15x mechanische pech).

Op beide vlakken een enorm verschil. De laatste keer dat HAM is uitgevallen was in 2018!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

CF230 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:02:
Zat net eens even te kijken hoe vaak Hamilton sinds 2015 is uitgevallen t.o.v. zijn teamgenoot en t.o.v. Max. In die 6 seizoenen (tot nu toe) heeft hij 4x de finish niet gehaald, 1x daarvan was het gevolg van een crash (met Rosberg, Barca 2016). Dus 3x door mechanische pech. Voor Max gelden hele andere cijfers: 24 keer niet gefinished, waarvan 9 crashes (en dus 15x mechanische pech).

Op beide vlakken een enorm verschil. De laatste keer dat HAM is uitgevallen was in 2018!
Max dit jaar 4x -O-

@DataGhost Ik ben het er zeker mee eens dat het niet alleen de schuld is van de FIA, en ook deels van Stroll.
die had ook moeten opletten.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

De VSC "voor Hamilton" kwam trouwens pas 12-16 seconden nadat de marshals aan de auto aan het duwen waren, en om daar te komen waren ze dus al langer in de gevarenzone: https://www.reddit.com/r/..._of_ocons_car_during_vsc/. Dus dat slaat qua veiligheid ook nergens op, en als de VSC dus 12-16 seconden eerder geroepen was zou de race weer groen zijn op het moment dat Hamilton de pitstraat in reed. Denk er van wat je wilt.

Dus, wat hebben we dit jaar?
• Leclerc rijdt 2 ronden zonder gordel in Silverstone
Kvyat rijdt minimaal 6 ronden zonder gordel in Portimao
• Marshals naast de baan zonder VSC in Imola
• Marshals op de baan in "niet-SC-situatie" in Imola, met Stroll die er keihard vlak langs scheurt

Volgens mij zijn er meer dingen geweest dit jaar, met veiligheid heeft het allemaal weinig te maken gehad. Weet iemand er nog een paar?

Over het algemeen vind ik het ook apart dat de marshals niet eens een beetje "on track" mogen komen zonder VSC/SC maar dat de coureurs wel gewoon uit mogen stappen. Natuurlijk zijn er genoeg situaties waarin je als coureur snel uit de auto wilt zijn maar als je bezig bent met uitstappen en er komt een andere auto aangegleden is er helemaal niks om je te beschermen.

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 03-11-2020 15:23 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
DataGhost schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:17:
De VSC "voor Hamilton" kwam trouwens pas 12-16 seconden nadat de marshals aan de auto aan het duwen waren, en om daar te komen waren ze dus al langer in de gevarenzone: https://www.reddit.com/r/..._of_ocons_car_during_vsc/. Dus dat slaat qua veiligheid ook nergens op, en als de VSC dus 12-16 seconden eerder geroepen was zou de race weer groen zijn op het moment dat Hamilton de pitstraat in reed. Denk er van wat je wilt.

• Marshals op de baan in "niet-SC-situatie" in Imola, met Stroll die er keihard vlak langs scheurt

Volgens mij zijn er meer dingen geweest dit jaar, met veiligheid heeft het allemaal weinig te maken gehad. Weet iemand er nog een paar?

Over het algemeen vind ik het ook apart dat de marshals niet eens een beetje "on track" mogen komen zonder VSC/SC maar dat de coureurs wel gewoon uit mogen stappen. Natuurlijk zijn er genoeg situaties waarin je als coureur snel uit de auto wilt zijn maar als je bezig bent met uitstappen en er komt een andere auto aangegleden is er helemaal niks om je te beschermen.
De marshals op Imola en ook die in Portugal waren niet op hun best.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 13:29
CousinBoneless schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:06:
[...]

Er is ook nog een board radio van vettel over dat de marshalls nog rond liepen en dat dat levensgevaarlijk was

YouTube: Vettel UNHEARD team radio after 𝗗𝗔𝗡𝗚𝗘𝗥𝗢𝗨𝗦 moment with Marshals! | "T...

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:04
DataGhost schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:02:
Dat is echt heftig onacceptabel, en het is eigenlijk nog erger dat er zelfs niet eens een UI is geweest voor te hard rijden onder dubbel geel.
Waar een Hamilton van zijn engineer "Delta delta delta delta delta!!!!" te horen krijgt, krijgt Stroll the horen "Push!".

Safetycar situaties zijn eigenlijk heel vreemd. Er is iets ernstigs aan de hand waardoor je veiligheid extra in het oog moet houden, maar tegelijkertijd is het een window of opportunity voor de rijders en teams. Er staat teveel op het spel.
een coureur die te horen krijgt "lapped cars may overtake", moet zich daarna zorgen gaan maken over:
- inhalen van weavende coureurs die voor hem liggen
- op temperatuur krijgen van de banden, om een zo goed mogelijke situatie te creeren voor als de safetycar naar binnen komt
- aansluiten bij het veld
- inschatten wanneer het veld aan kop van start gaat bij de restart

De wedstrijd hoort geneutraliseerd te worden, maar in werkelijkheid wordt vlak daarvoor de spanning er vol op gezet.

Je hebt helemaal gelijk dat Stroll hier ook eigen verantwoordelijkheid heeft en zelf de baan moet lezen. Coureurs als Kimi en Vettel hebben niet alleen meer ervaring, maar ik acht ze ook beter in staat om nog wat mentale capaciteit over te houden om dit soort dingen in de gaten te houden dan Stroll.

Als de FIA daadwerkelijk een UI voor Stroll zou doen, dan mogen ze eerst de hand in eigen boezem steken. Ze lieten de lapped cars simpelweg te vroeg gaan. Zo lang er Marshalls op de baan zitten zou je gewoon achter die safetycar moeten blijven hangen. of op zijn minst een VSC.

Maarja...tegelijkertijd zitten ze al een paar races te roepen dat het gevaarlijk is zo lang achter een SC te hangen...dat het te langzaam gaat...dat de banden te koud worden.. etc.

Ik denk dat er dan ook wel wat gaat veranderen, waarbij er hier in het topic ook al meerdere opties zijn geroepen:
- terugzakken in plaats van inhalen.
- door de pits voor de achterblijvers om terug te zakken en aan te sluiten
- Met zijn allen in de pits, stoppen bij je team, en op volgorde naar buiten.

En voor mij het belangrijkste: Geen strategisch voordeel meer kunnen halen uit een SC situatie. De wedstrijd wordt geneutraliseerd. Je wacht maar met naar binnen gaan voor nieuwe banden. die tombola met geluk kunnen hebben wanneer de SC naar buiten komt vind ik niet fair

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
m0ridin schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:19:
[...]En deels oneens btw, geluk dwing je zeker wel gedeeltelijk af. Sure, niet een lekke band zoals Max deze zondag kreeg (er vanuit gaande dat het idd random malfunction was). Maar HAM waarbij de band in de laatste rond knalde, en BOT waar het eerder gebeurde, mwah... Kan me toch voorstellen dat HAM beter met zijn banden omgaat dan een BOT.
Dit heeft toch niets met afdwingen te maken? Natuurlijk kan hij iets langer door met zijn banden maar dat bepaalt niet het moment dat het gebeurt. Het is immers geen oval dus het verkeerde moment op de baan kan je heel veel tijd kosten.
Bottas was net over start/finish waarbij Lewis al de helft had afgelegd. Was hij op hetzelfde moment (al was het bij wijze van spreken 10 ronden later) gegaan, dan verliest hij veel meer tijd en gaat Verstappen er alsnog met gemak langs.

De VSC in Imola was natuurlijk weer wel afdwingen van geluk in die zin dat doordat hij zoveel verder reed op zijn stint de kans op een VSC veel groter is. De toekenning van de VSC en vooral het moment van ingaan en afronding was weer wel extreem veel geluk. Was het een paar seconden later of eerder, dan had hij er geen of beperkt voordeel van gehad.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

in een seizoen met maar 17 races. net zoveel als zijn 1e en 3e seizoen (2007 en 2009)

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-12 12:05

Denk ik wel een punt dat vaak gemist wordt van Hamilton (en Schumi ook trouwens), ze maken aanspraak op de GOAT titel juist omdat ze zo ontzettend consistent zijn. Nou kun je het Max moeilijk technische DNF's kwalijk nemen, maar als de auto het doet moet je er wel goed mee finishen - iets wat Lewis heel goed kan.
DataGhost schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:17:
....

...
Volgens mij is het nog net allemaal binnen de perken gebleven qua wat acceptabel is in een topsport. Veel nieuwe circuits dit seizoen en noodgedwongen waarschijnlijk met nieuwe marshals. Het is natuurlijk geen scenario waar je naartoe wil, maar de coureurs kunnen ook nog uitwijken. Dus zolang ze elkaar niet proberen in te halen maar wel hard gaan is het denk ik wel acceptabel om af en toe zo'n soort fout er in te laten sluipen - als we er maar van leren.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:53
Kaaswagen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:41:
[...]

Denk ik wel een punt dat vaak gemist wordt van Hamilton (en Schumi ook trouwens), ze maken aanspraak op de GOAT titel juist omdat ze zo ontzettend consistent zijn. Nou kun je het Max moeilijk technische DNF's kwalijk nemen, maar als de auto het doet moet je er wel goed mee finishen - iets wat Lewis heel goed kan.

[...]
Maar dát kan max dit seizoen ook; Als hij de finish haalt, is 't podium. En als er wat boven hem staat zijn 't 1 of 2 mercedessen; Gezien z'n materieel presteert hij erg goed en consistent.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Kaaswagen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:41:
[...]

Volgens mij is het nog net allemaal binnen de perken gebleven qua wat acceptabel is in een topsport. Veel nieuwe circuits dit seizoen en noodgedwongen waarschijnlijk met nieuwe marshals. Het is natuurlijk geen scenario waar je naartoe wil, maar de coureurs kunnen ook nog uitwijken. Dus zolang ze elkaar niet proberen in te halen maar wel hard gaan is het denk ik wel acceptabel om af en toe zo'n soort fout er in te laten sluipen - als we er maar van leren.
Nou ja, de gordels en de marshals op het asfalt zijn gewoon situaties met mogelijk dodelijke afloop. Een marshal heeft geen monocoque om zich heen, en een coureur zonder gordel effectief ook niet meer. Blijft nog de VSC-situatie van Ocon over, en als je die niet gevaarlijk genoeg vindt zet ik in ieder geval sportieve vraagtekens bij de timing. Als de VSC direct was geroepen had Hamilton zijn pitstop misschien wel gemaakt maar het voordeel niet gehad (hij zou namelijk later bij de pitstraat zijn). Als 'ie niet was geroepen was het voordeel er ook niet geweest. Maar halverwege pas vind ik erg raar.

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
rik86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:45:
[...]

Maar dát kan max dit seizoen ook; Als hij de finish haalt, is 't podium. En als er wat boven hem staat zijn 't 1 of 2 mercedessen; Gezien z'n materieel presteert hij erg goed en consistent.
Precies, de crashes van Max dateren vooral uit eerdere seizoenen. Dit seizoen is hij wat dat betreft foutloos, vorig seizoen 2 crashes waarvan 1 niet zijn schuld (Japan) en 1 die hij min of meer had kunnen voorkomen (België). In 2018 1x gecrashed, akkefietje met RIC in Baku, beiden 50% schuldig. Dus dat gaat de goede kant op!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

m0ridin schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:33:
[...]

Beetje makkelijk...

Er is een verschil tussen je eigen verantwoordelijkheid en zaken waar je direct invloed op hebt (dingen die je zelf zegt en doet) en dingen buiten je om (racen in Turkijke, maar neem dan ook China en Rusland maar mee bijv).

Tuurlijk kun je roepen dat je dan ook daar een statement moet maken door daar niet te racen, maar dat is wel even een ander niveautje dan wanneer je reflecteert over iets wat je zelf hebt geroepen.
Ja, het is ook wel een behoorlijk whataboutisme waar ik jouw 'internationaal gevoelig' punt mee onderuit wilde schoffelen. Het vallen over die uitspraak (of uitbarsting) is één ding maar het internationaal of politiek maken is twee. (en daarmee in mijn ogen een stapje te ver.)

Als men al iets zou 'moeten' met dit akkefietje dan is het misschien zich eens afvragen waarom de coureur tijdens het vloeken het radioknopje indrukt maar veel verder dan dat komt ik niet.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12 10:10
Ja

[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 03-11-2020 17:09 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54
Bundin schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:27:
Who cares wie "GOAT" is. Er zijn objectieve criteria, daarmee zou Hamilton dat zijn. Neem je andere criteria mee, wat je goed recht is, dan is ie het misschien niet.

Ikzelf ben bijvoorbeeld ernstig gecharmeerd van de prestaties van Jim Clark, omdat hij zo'n beetje alles met vier wielen sneller dan de rest over de finish wist te brengen, maar hij heeft 'slechts' twee WDCs ergens in de jaren 60. Dus beste F1 driver? Statistics say no, Bundin says yes.

Is VER beter dan HAM? Geen idee. We hebben ze niet aan het werk gezien in min of meer vergelijkbare auto's. De een draait al jaren mee, de ander niet. Vergelijken met Hamilton's eerdere seizoenen zegt ook niks want de verhoudingen op de hele grid lagen compleet anders. De impact van het stukje 'driver' uit de driver/car combinatie destilleren is bijna onmogelijk. Verstappen doet dingen in de RB bak die verschillende anderen hem niet nadoen, Hamilton wordt zo nu en dan voorbijgereden door zijn teamgenoot. Maar door het de vaste combinatie bij Mercedes, is het moeilijk inschatten.

Let's agree to disagree, in plaats van eeuwige herhaling in dit topic over hoe goed Hamilton wel of niet is, al dan niet in vergelijking met Verstappen. Sommige mensen gunnen het de een meer dan de ander, puur op kwantitatieve criteria is de combinatie Merc/HAM beter dan RB/VER, is HAM beter dan BOT en VER beter dan alles dat naast 'm heeft gereden. Verder dan dat is niet met kwantitatieve data te onderbouwen, dus op z'n minst gedeeltelijk een subjectieve kwestie waar emotie zomaar een rol in zou kunnen spelen. En dat is prima!
Hear hear

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

basvn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:23:
[...]
Meer bekendheid aan geven, en dan? Het is de wedstrijdleiding die de fout maakt. De wedstrijdleiding kan zichzelf niet straffen natuurlijk. Reken maar dat hier over gesproken wordt en dat men zal moeten concluderen dat de reguliere procedures niet gevolgd zijn. Hoe dat gaat weet ik ook niet, maar ik stel mij zo voor dat het baasje van de marshalls een rondje doet om te checken dat iedereen klaar is, want de SC gaat eraf en de race start weer. Minstens één van die lui heeft zitten slapen/niet goed gecontroleerd of het klopte en gewoon doorgegeven dat het allemaal klaar was. De wedstrijdleiding kan denk ik ook niet anders dan afgaan op wat die mannen rapporteren.
De rijders weten zoals gezegd niet dat er nog mensen op of langs de baan lopen en kijken dus ook niet uit. Op de rechts stukken zitten ze vaak meer met de settings te spelen dan opletten. Vooral als de SC eindigt, want dan moeten ze weer uit de brandstofbesparende mode gehaald worden e.d.
En dat de video geblockt wordt, is omdat het beelden van Sky of F1 zijn, en die mag je niet zomaar op YT zetten. Ik denk niet dat het deel uitmaakt van een soort doofpotaffaire ofzo. Het is een afgesloten circuit, tenzij er een misdaad plaatsvindt, hebben de instanties vrij weinig te vertellen over wat mag en niet mag. Pas als ze iemand doodrijden, zou er een strafzaak van gemaakt kunnen worden (zoals met Senna indertijd).

Het komt ook nooit voor dit. De laatste keer dat ik mij het kan herinneren is met het ongeval van Senna. Dat was écht bizar; ze waren daar bezig met Senna en ik geloof dat de ambulance midden op de baan stond en nog wat voertuigen en een hoop mensen en ineens hoor je ook een van de auto's aan komen (toen maakten ze nog geluid) en er staat ook plots een wagen (ik weet niet meer van wie) stil met een verdwaasde coureur. Eigenlijk ook nooit echt goed gehoord hoe dat kwam eigenlijk. Waarom dacht die ene wagen dat ie de baan op mocht?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:40
basvn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:41:
[Twitter]
in een seizoen met maar 17 races. net zoveel als zijn 1e en 3e seizoen (2007 en 2009)
Er vanuit gaande dat Corona geen roet in het eten gooit, is de grootste bedreiging voor het niet halen van de 11 HAM zelf ongeveer. Van de 4 die hij dit seizoen niet heeft gewonnen, zijn er 2 echt eigen schuld dat hij ze niet heeft gewonnen (Monza met het inrijden van de pits terwijl die gesloten was, Rusland door zijn 2 practice starts op de verkeerde plek).

• RobertMe
  • Laatst online: 23:03
mphilipp schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:57:
Reken maar dat hier over gesproken wordt en dat men zal moeten concluderen dat de reguliere procedures niet gevolgd zijn. Hoe dat gaat weet ik ook niet, maar ik stel mij zo voor dat het baasje van de marshalls een rondje doet om te checken dat iedereen klaar is, want de SC gaat eraf en de race start weer. Minstens één van die lui heeft zitten slapen/niet goed gecontroleerd of het klopte en gewoon doorgegeven dat het allemaal klaar was. De wedstrijdleiding kan denk ik ook niet anders dan afgaan op wat die mannen rapporteren.
Maar er was wel dubbel geel. En de signalering op de borden langs de baan wordt of aangestuurd of terug gekoppeld naar race control. Dus race control moet gezien hebben dat er in die marshalling sector nog steeds met dubbel geel werd gezwaaid i.t.t. track clear (/SC zoals alle andere sectoren).

Daarnaast is er inderdaad een "baasje" per marshalling post die in contact staat met race control (in 99% van de gevallen zie je iemand lopen met een walkie talkie / radio, en verder niks doen, die stuurt de marshalls aan). Daar zou zomaar ook iets mis kunnen zijn gegaan. Maar normaliter zie je ook dat er gewoon op de baan wordt gewerkt tijdens een SC, en "het baasje" de marshalls weer naar de kant zwaait als de SC / trein er aan komt. De vraag zou dan dus kunnen zijn of race control dacht dat de track clear was, of dat "het baasje" niet van race control had doorgegeven dat er verkeer aan kwam en iedereen langs de kant moest gaan staan.

• RobertMe
  • Laatst online: 23:03
Transportman schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:04:
[...]

Er vanuit gaande dat Corona geen roet in het eten gooit, is de grootste bedreiging voor het niet halen van de 11 HAM zelf ongeveer. Van de 4 die hij dit seizoen niet heeft gewonnen, zijn er 2 echt eigen schuld dat hij ze niet heeft gewonnen (Monza met het inrijden van de pits terwijl die gesloten was, Rusland door zijn 2 practice starts op de verkeerde plek).
En Oostenrijk waar die in kwalificatie geel voor Bottas niet ziet / negeert, en vervolgens in de race een aanrijding met Albon heeft.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:08:
[...]
De vraag zou dan dus kunnen zijn of race control dacht dat de track clear was, of dat "het baasje" niet van race control had doorgegeven dat er verkeer aan kwam en iedereen langs de kant moest gaan staan.
Vergelijkbaar met pitstops die mis gaan omdat de lolipopman denkt/verwacht dat iedereen op een bepaald moment de hand opsteekt en de coureur het teken geeft dat ie kan gaan. Ondertussen zit Luigi nog druk met zijn luchtsleutel te kloten om de moer erop te krijgen... Mensen wachten op een bepaald signaal en reageren dan op een verkeerd signaal. Als je bv bij de start van een GP op het moment dat de lichten nog aan het uitgaan zijn heel hard 'BOE!' door de boordradio roept, heb je grote kans dat de betreffende coureur er vandoor gaat voordat de lampen uit zijn.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-12 16:33
Net zoals Bottas dit jaar een keer te vroeg vertrok omdat er een lampje uit ging op zijn dashboard en hij dit interpreteerde als de startlichten die uitgaan.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:51

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
RobertMe schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:08:
[...]

Maar er was wel dubbel geel. En de signalering op de borden langs de baan wordt of aangestuurd of terug gekoppeld naar race control. Dus race control moet gezien hebben dat er in die marshalling sector nog steeds met dubbel geel werd gezwaaid i.t.t. track clear (/SC zoals alle andere sectoren).

Daarnaast is er inderdaad een "baasje" per marshalling post die in contact staat met race control (in 99% van de gevallen zie je iemand lopen met een walkie talkie / radio, en verder niks doen, die stuurt de marshalls aan). Daar zou zomaar ook iets mis kunnen zijn gegaan. Maar normaliter zie je ook dat er gewoon op de baan wordt gewerkt tijdens een SC, en "het baasje" de marshalls weer naar de kant zwaait als de SC / trein er aan komt. De vraag zou dan dus kunnen zijn of race control dacht dat de track clear was, of dat "het baasje" niet van race control had doorgegeven dat er verkeer aan kwam en iedereen langs de kant moest gaan staan.
Ik vind het ook wel tekenend dat zowel Grosjean als Vettel de marshalls zagen terwijl ze er langs reden, en daardoor remmen, en er allebei melding van maken over de radio.
Als je (zeker op snelheid) aan komt rijden kon je de marshalls door het verloop van de baan niet zien, maar Stroll had er op zijn minst melding van kunnen maken, danwel afremmen, ipv nog een keer opschakelen en zelfs in de aanloop naar de bocht richting een van de marshalls bewegen :X zonder een kik over de radio.

Hier zijn op meerdere plekken dingen gewoon mis gegaan, en we mogen van geluk spreken dat het geen situatie is zoals bij de F1 in Zuid-Afrika :X

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chiron schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:23:
[...]
maar Stroll had er op zijn minst melding van kunnen maken
Stroll kennende zal hij wel gedacht hebben 'whatever...'. Mannen die meer ervaring hebben en meer met veiligheid bezig zijn, gaan inderdaad meteen aan de radio hangen, maar van Stroll verbaast mij dat niet eens.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, als je niemand hoeft in te halen, heb je ook weinig kans om ergens tegenaan te rijden....

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:58:
[...]

Ja, als je niemand hoeft in te halen, heb je ook weinig kans om ergens tegenaan te rijden....
Albon enters chat :+

• basvn

basvn

Breezand - NHN

mphilipp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:58:
[...]

-O-

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Technisch gesproken haalde Verstappen ook niemand in, het was Ocon die dat eigenlijk wilde ;)

Testing, one, two ...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12 23:53

Martinspire

Awesomeness

Vandaag dus weer een F1 Esports event. Zandvoort en Canada en morgen nog 1.

Erg spannend weer:

Als je de uitslag niet direct wilt zien, dan moet je even terugspoelen want de video is nog live

Martinspire - PC, PS5, XSX

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:44
Is dit een hint van de Hulk?
Ik zie toch echt Honda staan!😀
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtpKI6PWcUtOvBXR11bSeVKomGU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/vpCL3bIlj7mX0ciuUHqwbxEK.gif?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door speedmetal35 op 05-11-2020 13:46 ]

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-12 13:11
speedmetal35 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:45:
[Afbeelding]
Mooie olijfboom heeft ie staan O+

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
CF230 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:27:
[...]

Precies, de crashes van Max dateren vooral uit eerdere seizoenen. Dit seizoen is hij wat dat betreft foutloos, vorig seizoen 2 crashes waarvan 1 niet zijn schuld (Japan) en 1 die hij min of meer had kunnen voorkomen (België). In 2018 1x gecrashed, akkefietje met RIC in Baku, beiden 50% schuldig. Dus dat gaat de goede kant op!
Je vergeet Hongarije dit jaar waar hij in de ronde naar de grid toe even een bandenstapel toucheerde :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• vhal
  • Laatst online: 14:44

vhal

ಠ_ಠ

[Afbeelding]
Mooie Honda F560 tuinfrees hoor :P Voor 2700€ is hij ook voor jou!

Strava

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23

JB

Cédric roelt!

[Afbeelding]
Als ie 'm echt zo inkopt is het wel een held!

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

[Afbeelding]
Is dit van vandaag? Dan lijkt het rond: Hulkenberg naar Red Bull! Wat kan ie er anders mee bedoelen

• Waah
Kijken of die net zo hard verzuipt tegen Verstappen ;-)

• JB
  • Laatst online: 22:23

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:46:
Kijken of die net zo hard verzuipt tegen Verstappen ;-)
Die staat zijn mannetje psychisch wel wat beter, dus hopelijk weer leuke filmpjes net als met Avacado!

Mijn boefje is liev!

• Waah
JB schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:47:
[...]

Die staat zijn mannetje psychisch wel wat beter, dus hopelijk weer leuke filmpjes net als met Avacado!
En volledig Nederlands-sprekend duo O-) Als die het slim speelt kan die nog gesponsord worden door de Jumbo om samen met Max reclamegeld op te strijken O-)

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:01
Nieuw circuit in 2021

Voor de eerste editie van de Grand Prix van Saudi-Arabië brengt de koningsklasse volgend jaar dus een bezoek aan Jeddah. In deze op één na grootste stad van het land, gelegen aan de westkust en niet ver van Mekka, zal in het donker een stratenrace worden georganiseerd. Dat is ook het plan voor 2022, het laatste jaar van wat een soort overbruggingsperiode moet zijn. Daarna verhuist het F1-circus naar verluidt naar een compleet nieuw circuit nabij de hoofdstad Riyadh, in het entertainmentcomplex Qiddiya, al zijn die plannen nog niet bevestigd door F1. De nieuwe omloop moet aan alle moderne eisen voldoen en idealiter vanaf 2023, na de oplevering en het verkrijgen van een Grade One-licentie, de Saudische GP op langere termijn huisvesten.
https://nl.motorsport.com...get&ic_campaign=widget-22

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lewis en de FIA zullen wel content zijn met hun podium daar om bijv. wat over vrouwen -en LBHTGZYX+ rechten te zeggen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 05-11-2020 16:19 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:25:
[...]
Wat kan ie er anders mee bedoelen
Dat ie een nieuw speelgoedje heeft?
Dat ie de forumnerds trolt?
Dat ie werkeloos is en tijd genoeg voor de tuin heeft?
Die ie een arme sloeber is en geen tuinman heeft?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

...dat ie een blikje RB in zijn hand zou moeten hebben ipv (simpelweg degelijk) tuingereedschap? 🤡

Testing, one, two ...

Verwijderd

Ben ook benieuwd of Hamilton hier iets mee doet of gewoon gaat meedoen. Ik schat in dat ie in ieder geval een statement maakt. Maar racen gaat voor.

• Extigo
Twitter gaat los:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EmEonEZXYAEPGCK?format=jpg&name=small

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Haha te grappig voor woorden, niemand klaagt dat de VS een GP host wat gewoon de grootste agressor en mensenrechten schender op deze aardbol is (guantanamo bay, oorlogsmisdaden denk aan Stuxnet en het schenden van soevereine grenzen door invasies uit te voeren onder de noemer “vrijheid en democratie brengen”) want het is the USA “The Greatest Country of the World” maar owee als een Saudi-Arabië wat host want dan is de wereld te klein :')

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:35
magnifor schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:52:
Haha te grappig voor woorden, niemand klaagt dat de VS een GP host wat gewoon de grootste agressor en mensenrechten schender op deze aardbol is (guantanamo bay, oorlogsmisdaden denk aan Stuxnet en het schenden van soevereine grenzen door invasies uit te voeren onder de noemer “vrijheid en democratie brengen”) want het is the USA “The Greatest Country of the World” maar owee als een Saudi-Arabië wat host want dan is de wereld te klein :')
Geinig dat je dat zegt. Ik zag daar op reddit eerder wel een tweet over voorbij komen maar daarnet zag ik hem niet meer terug....

De tweet in kwestie:
[Twitter: https://twitter.com/PHortonF1/status/1324369852522549250]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:14
magnifor schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:52:
Er is genoeg mis met de VS en misschien nog wel meer met China waar minderheden in strafkampen worden gestopt. Maar om dit daarom te grappig voor woorden te vinden |:( |:( verdiep je eens in Saudi Arabië, echt een walgelijk regiem is daar. In de boycot van sommigen kan ik me helemaal vinden.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nuevocasa schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:03:
[...]

Er is genoeg mis met de VS en misschien nog wel meer met China waar minderheden in strafkampen worden gestopt. Maar om dit daarom te grappig voor woorden te vinden |:( |:( verdiep je eens in Saudi Arabië, echt een walgelijk regiem is daar. In de boycot van sommigen kan ik me helemaal vinden.
Dat is mijn punt niet. Als de USA een GP host zijn het voornamelijk positieve reacties. Als een China, Rusland of in dit geval SA een GP krijgt toegewezen valt men opeens over regimes en mensenrechten etc. Dit is gewoon meten met twee maten. Regime van VS schendt misschien geen mensenrechten nationaal gezien maar wel op internationaal niveau. Dat gebeurd heel subtiel met dekmantels maar het gebeurd wel. Men lijkt het alleen niet te beseffen.

En ja, ik vind dit dus wel te grappig voor woorden. Hoeveel doden heeft internationaal gezien de VS op zijn naam en hoeveel doden SA? En voor het gemak laat ik de gedestabiliseerde regio’s en economieën waar de VS het voortouw in had buiten beschouwing.

[ Voor 12% gewijzigd door magnifor op 05-11-2020 22:15 ]

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-12 23:06

Vuvuzela

My spire is forming

dus...

https://www.motorsport.co...dget&ic_campaign=widget-6

Tsunoda heeft vandaag op Imola getest in een 2018 auto. Zal niet zomaar gebeurd zijn.

I served in a company of heroes.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Vuvuzela schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:40:
dus...

https://www.motorsport.co...dget&ic_campaign=widget-6

Tsunoda heeft vandaag op Imola getest in een 2018 auto. Zal niet zomaar gebeurd zijn.
Nee. Was ook een foto met dat hij blij was dat hij de 300km heeft gereden
die nodig zijn voor een SL

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12 13:21
Waarom hamert RB zo op het debuut in AT volgend jaar van Tsunoda?

Ik snap dat hij Japanner is en het voor Honda interessant is, maar zij gaan de F1 verlaten. Daarnaast haalt Tsunoda met moeite de top 5 in het kampioenschap, dus zo goed is hij niet toch?

Ik heb me hier niet echt in verdiept verder, maar voor mij wijst er niet heel veel op dat dit een toptalent is. Of mis ik iets?

Of is dit gewoon de enige optie die ze hebben?

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:12
Mogelijk simpelweg een contractuele verplichting die ze ooit zijn aangegaan

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:42
Tsunoda is gewoon de nieuwe Ex vrouw team genoot van Max.

Misschien is dit gewoon een contractuele afspraak tussen RB en Honda, en had Honda na 2020 wel de stekker er uit getrokken ipv eind 2021 als Tsunoda deze kans niet krijgt.

En aan de andere kant, RB weet dat Kvyat het niet is, dat Gasly voor RBR het niet is, dat Albon het niet is. Dan kan je maar beter een van hun er uit wippen en wat nieuws proberen. Tsunoda lijkt niks, maar kan misschien nog wel wat worden. De rest heeft al bewezen het (net) niet te zijn.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Extigo
Zou het niet kunnen zijn dat RBR met Honda een deal heeft dat wanneer Tsunoda in 2021 in de auto zetten (AT of RBR), dat ze korting krijgen op de IP van Honda?

• Bestla
  • Laatst online: 16:57

Bestla

Kvinne

magnifor schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:10:
[...]

Dat is mijn punt niet. Als de USA een GP host zijn het voornamelijk positieve reacties. Als een China, Rusland of in dit geval SA een GP krijgt toegewezen valt men opeens over regimes en mensenrechten etc. Dit is gewoon meten met twee maten. Regime van VS schendt misschien geen mensenrechten nationaal gezien maar wel op internationaal niveau. Dat gebeurd heel subtiel met dekmantels maar het gebeurd wel. Men lijkt het alleen niet te beseffen.

En ja, ik vind dit dus wel te grappig voor woorden. Hoeveel doden heeft internationaal gezien de VS op zijn naam en hoeveel doden SA? En voor het gemak laat ik de gedestabiliseerde regio’s en economieën waar de VS het voortouw in had buiten beschouwing.
Mensenrechten zijn minder waard dan de almighty $ Zolang er bij de FIA/FOM nog mensen zitten die hun zakken vullen met foute $ zal er niets veranderen. Maar ze rijden wel met de regenboog op de auto's :r
Ik als transgender vrouw heb daar moeite mee.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

StealthyPeanut schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:07:
Waarom hamert RB zo op het debuut in AT volgend jaar van Tsunoda?

Ik snap dat hij Japanner is en het voor Honda interessant is, maar zij gaan de F1 verlaten. Daarnaast haalt Tsunoda met moeite de top 5 in het kampioenschap, dus zo goed is hij niet toch?

Ik heb me hier niet echt in verdiept verder, maar voor mij wijst er niet heel veel op dat dit een toptalent is. Of mis ik iets?

Of is dit gewoon de enige optie die ze hebben?
Het is best een goede coureur hoor. Bovendien Kvyat en mogelijk ook Albon zijn exit dus daar zal toch weer iemand voor in de plek moeten komen. Ook brengt Tsunoda weer nieuw bloed in de Red Bull familie. Maar we zullen zien wie waar komt te rijden.

"When you grow up your heart dies"

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54
magnifor schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:10:
[...]

Wat is er grappig aan mensen die worden vermoord waar dan ook door wat voor regime dan ook?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Help!!!! schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:18:
[...]

Lewis en de FIA zullen wel content zijn met hun podium daar om bijv. wat over vrouwen -en LBHTGZYX+ rechten te zeggen. :+
Dat is de vervelende consequentie van het politiek maken van de sport... Je loopt een hoog risico alle geloofwaardigheid te verliezen. De FIA en met name Hamilton zijn zeer uitgesproken in hun mening en gebruiken het platform dat tot hun beschikking staat om die boodschap uit te dragen.

Is al genoeg over gezegd en geschreven, maar om dan in één van landen met de grootste ongelijkheid en een land dat de doodstraf kent voor niet-heterosexuelen te gaan racen maakt al die mooie woorden vrij inhoudsloos.

Heb wel voldoende vertrouwen in Lewis dat hij deze GP laat schieten overigens.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• basvn

basvn

Breezand - NHN

alexbl69 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:26:
[...]

Heb wel voldoende vertrouwen in Lewis dat hij deze GP laat schieten overigens.
Met de kans zijn kampioenschap te verliezen?

Denk dat hij alle ruimte heeft om dit te doen, maar zie het niet gebeuren

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 13:21
basvn schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:45:
[...]

Met de kans zijn kampioenschap te verliezen?

Denk dat hij alle ruimte heeft om dit te doen, maar zie het niet gebeuren
Daarnaast vind ik Hamilton ook Hypocriet genoeg om het soort van te boycotten maar dan als nog gewoon mee te doen.

Twitch

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-12 16:33
Het was op zich te verwachten dat Saudi Arabië nog meer wilde met F1, staats bedrijf Aramco is nu ook al een jaar (Ongeveer?) een van de grote sponsoren van F1

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:49
Martin0 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:02:
[...]

Daarnaast vind ik Hamilton ook Hypocriet genoeg om het soort van te boycotten maar dan als nog gewoon mee te doen.
The country has been amazing, I've gotten so much love. Best crowd ever!

• Paulus07
  • Niet online
Maar F1 draait toch enkel om geld? :P

• Waah
@magnifor beetje kort door de bocht en éénzijdig imho. Maar laten we het enkel over F1 hebben.

Als je, als F1, roept "WeRaceAsOne", moet je dat ook doen. De F1 heeft gekozen om politiek toe te laten, dan moet je daar ook achter staan. Dan moet je doen wat Verstappen doet, gewoon bedanken en zeggen dat politiek en sport niet samen gaan. Maar dat doen ze niet.

Hamilton heeft het over gelijkheid, dan ga je, inderdaad, niet naar zo'n land. Zeker als je eigenlijk niets te verliezen hebt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De discussie of het gewenst is om te racen in Saudi Arabië kan hier
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport

Laten we het hier vooral op het sportieve vlak en de stoelendans van coureurs focussen.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 145 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport