[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.234 views

Onderwerpen

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12 23:53

Martinspire

Awesomeness

DarkFire1985 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:35:
Toch vind ik het wel bijzonder dat er geen enkel team dus interesse heeft in Perez en zijn sponsors. Hij heeft prima resultaten laten zien en brengt veel geld mee.
Blijkbaar ziet toch niemand daar voldoende brood in (uitgaande dat RBR niet voor Perez kiest).
Vergeet niet dat de sponsor zelf ook nog wel wat druk wil uitoefenen op het team. Die staat niet bekend om zijn stilte, die gaat zich overal mee bemoeien. Dus ik snap het wel. Je wilt best het geld, maar niet de bemoeienis.

Laat maar naar Indycar gaan of wherever.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElkFq4HXgAAqELZ?format=jpg&name=small

Lekker bezig. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

asing schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:12:
[...]

Je kan het ook anders bekijken. Stel Perez wordt zwaar gesponsord door Pemez, een Mexicaans oliebedrijf. En dan zou je gaan voor een stoeltje bij Mercedes, wat weer Pertronas als hoofdsponsor heeft. Dat gaat dan niet werken.
Telmex is geen oliebedrijf, maar hypothetisch gezien zou het idd iets kunnen blokkeren.
Net zoiets als een persoonlijke fiets sponsor in wielrennen terwijl het team waar de coureur heen gaat een ander merk fietsen heeft.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Deze kan ik niet laten liggen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Elp1AgwXUAANFiD?format=jpg&name=small

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :D O+ *O* d:)b

Reactie van de rest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbE7SnZyPUZ4o1GQPS_3ulwAD3o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EQ0eW4jFu3wPKELnnGrifLoo.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4DaBUOXe5XAac-dr9WuyrvKPF0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yt4LlLBTCEObfCX4GcAPqVYE.png?f=user_large

[ Voor 59% gewijzigd door Illegal_Alien op 31-10-2020 13:54 ]

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:58
Klein tourtje van de AT fabriek, blijft altijd fascinerend om te zien:

https://streamable.com/zd9q9x

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
*knip*
Hier is het evengoed niet gewenst om daarmee te schelden.

[ Voor 67% gewijzigd door tweakduke op 31-10-2020 19:53 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Volgens mij hoort dit gewoon hier en niet in het race topic.

Vanmorgen de persco van vrijdag gekeken. Daarin wordt Horner gevraagd naar Gasly, die zou o.a. verbaasd zijn over dat ie geen tweede kans krijgt bij Red Bull. Het antwoord van Horner daarop vond ik opvallend en voor mij nieuw. Hij zei namelijk vrij letterlijk dat AlphaTauri geen Toro Rosso is. En ze nu nieuwe doelstellingen hebben. Waar Torro Rosso een dochter team was en dus in dienst van Red Bull opereerde is AlphaTauri meer een zuster team, met eigen doelstellingen. Daarom dat Gasly ook bij AT blijft, doet het goed, haalt veel punten voor het team binnen, en is een stabiele factor. Daarmee zullen ze AT dus naar de bovenkant van het midfield willen brengen. Zou mij dus ook niks verbazen als ze op termijn AT afstoten. Nu opbouwen naar een serieus zelfstandig team en dan verkopen.

En in lijn daarmee lijkt het mij dan ook niet handig om een tweede kwakkelende Red Bull coureur bij AT te plaatsen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:14:

Vanmorgen de persco van vrijdag gekeken. Daarin wordt Horner gevraagd naar Gasly, die zou o.a. verbaasd zijn over dat ie geen tweede kans krijgt bij Red Bull. Het antwoord van Horner daarop vond ik opvallend en voor mij nieuw. Hij zei namelijk vrij letterlijk dat AlphaTauri geen Toro Rosso is. En ze nu nieuwe doelstellingen hebben. Waar Torro Rosso een dochter team was en dus in dienst van Red Bull opereerde is AlphaTauri meer een zuster team, met eigen doelstellingen. Daarom dat Gasly ook bij AT blijft, doet het goed, haalt veel punten voor het team binnen, en is een stabiele factor. Daarmee zullen ze AT dus naar de bovenkant van het midfield willen brengen. Zou mij dus ook niks verbazen als ze op termijn AT afstoten. Nu opbouwen naar een serieus zelfstandig team en dan verkopen.

En in lijn daarmee lijkt het mij dan ook niet handig om een tweede kwakkelende Red Bull coureur bij AT te plaatsen.
Mja dat idee had ik ook al toen ze met AT merch gingen sponsoren. Dat merk is gewoon veel te duur om die sponsoring er nog een beetje uit te halen. Ik snap van RB ook niet helemaal waarom ze dat merk zo duur in de markt willen zetten, want dat past helemaal niet bij de rest van de toko. Ik verwacht dat ze komende tijd nog wel het team in de verkoop zetten. Wellicht ook om een motorfabrikant nog in te laten springen om zo een eigen team nog erbij te kunnen zetten. De vraag is alleen, wie wil in 2021+ nog inspringen bij F1? Enige wat ik me kan voorstellen is 1 van de rookies die nog klaar staat met een grote zak geld. Ik denk alleen niet dat dit echt goed is voor de sport, maar ik zie zo'n Shwartzman eigenlijk wel instappen op die manier. Ook omdat Tsunoda ook gewoon niet echt de x-factor lijkt te hebben. Nu is Shwartzman ook teruggevallen in het F2 kampioenschap, maar die heeft dit jaar tenminste nog wat laten zien en ook vorig jaar nog wel. Ondertussen haalt Tsunoda gewoon geen kampioenschappen binnen en dat is toch wel wat Red Bull wil, volgens mij. Enige wat ik nog kan zien is dat Ferrari een zak geld ervoor wil hebben, maar van wat ik heb begrepen, zit het geld daar wel snor bij Shwartzman.

• alexbl69
  • Laatst online: 21:35

AlphaTauri is inderdaad 'meer' dan Toro Rosso.

Denk niet dat Red Bull het snel van de hand zal doen. Het verdubbelt hun macht en stemrecht in het wereldje.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:34

pinda powerrr

Slow down...

Tot nu toe was het ook altijd één team met vier auto's, zo werd het in ieder geval altijd gepresenteerd. Beetje bij beetje zijn ze het aan het losweken en gaat het de manier op van bv Ferrari en Alfa Romeo. Wel de banden, maar toch de eigen lijn volgen.

Waiting on the world to change

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Martinspire schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:34:
[...]
Ik snap van RB ook niet helemaal waarom ze dat merk zo duur in de markt willen zetten, want dat past helemaal niet bij de rest van de toko.
In de eerste plaats is het Mateschitz en niet Red Bull die het merk heeft. Dezelfde eigenaar, maar het is (volgens mij dan) niet Red Bull die een kledingmerk erbij heeft. Anders had dat Red Bull Clothing oid geheten.
Maar anyway, ik heb geen marketing gestudeerd, maar mij is opgevallen dat je 2 dingen heel makkelijk verkoopt: supergoedkoop of superduur. Check Action, check Bugatti. Dat soort dingen verkoop je gewoon met de ogen dicht. De dingen die daar tussenin zitten, hebben veel teveel concurrentie en is men kritisch. Dat zal wel met de kopersgroep te maken hebben, die wel een paar centjes hebben, maar ook erg veel keuze. Als je geen geld hebt, heb je geen keus, ga je voor de goedkoopste Als je bulkt van het geld, ga je bij voorkeur voor het duurste, want je wilt niet hetzelfde spul hebben als die paupers die je overal ziet. Dus dan maar een jeans van $500 ofzo. Of duurder, geen idee wat die dingen kosten tegenwoordig.

Maar dat lijkt dus zo'n beetje de gedachte achter die prijsstellingen. Hoge prijzen zijn voor sommigen juist een aanmoediging. Een fles exclusieve whiskey van $25k is gewoon uitverkocht, maar een fles van $250 is moeilijk... De nieuwe Mercedes S600 bestellen ze gewoon telefonisch en voor een Golfje komen ze 10x langs...zeuren over een gratis matje ofzo.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:26

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mphilipp schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:55:
[...]

In de eerste plaats is het Mateschitz en niet Red Bull die het merk heeft. Dezelfde eigenaar, maar het is (volgens mij dan) niet Red Bull die een kledingmerk erbij heeft. Anders had dat Red Bull Clothing oid geheten.
Maar anyway, ik heb geen marketing gestudeerd, maar mij is opgevallen dat je 2 dingen heel makkelijk verkoopt: supergoedkoop of superduur. Check Action, check Bugatti. Dat soort dingen verkoop je gewoon met de ogen dicht. De dingen die daar tussenin zitten, hebben veel teveel concurrentie en is men kritisch. Dat zal wel met de kopersgroep te maken hebben, die wel een paar centjes hebben, maar ook erg veel keuze. Als je geen geld hebt, heb je geen keus, ga je voor de goedkoopste Als je bulkt van het geld, ga je bij voorkeur voor het duurste, want je wilt niet hetzelfde spul hebben als die paupers die je overal ziet. Dus dan maar een jeans van $500 ofzo. Of duurder, geen idee wat die dingen kosten tegenwoordig.

Maar dat lijkt dus zo'n beetje de gedachte achter die prijsstellingen. Hoge prijzen zijn voor sommigen juist een aanmoediging. Een fles exclusieve whiskey van $25k is gewoon uitverkocht, maar een fles van $250 is moeilijk... De nieuwe Mercedes S600 bestellen ze gewoon telefonisch en voor een Golfje komen ze 10x langs...zeuren over een gratis matje ofzo.
Matje bij een golfje is toch altijd gratis?

Alleen bijknippen, wat doet de kapper tegenwoordig?

ping 127.212.23.124

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het klinkt mij meer in de oren alsof ze gewoon een reden zoeken om Gasly niet voor de schenen te stoten.
Ik weet ook niet of Gasly het überhaupt zou willen om weer terug in de RB te stappen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• vhal
  • Laatst online: 14:44

vhal

ಠ_ಠ

Met nog max 104 punten in het vooruitzicht kan Hamilton volgende race al zijn titel binnen harken als Bottas uitvalt of ergens ruim onderin eindigt....

Strava

• RobertMe
Zit Teds notebook te kijken. Blijkbaar had Renault een verzoek ingediend om Alonso deel te laten nemen aan de young drivers test. Alle teams hadden dan akkoord moeten geven om dat door te laten gaan. Maar meerdere teams waren (uiteraard?) tegen , waaronder McLaren aldus Ted.

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:01
RobertMe schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:06:
Zit Teds notebook te kijken. Blijkbaar had Renault een verzoek ingediend om Alonso deel te laten nemen aan de young drivers test. Alle teams hadden dan akkoord moeten geven om dat door te laten gaan. Maar meerdere teams waren (uiteraard?) tegen , waaronder McLaren aldus Ted.
En racing Point naar het schijnt.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
En terecht. Heeft niets meer met young drivers test te maken. Ik snap dat ze het willen en proberen maar gaat tegen de gedachte van de test in.

• RobertMe
mjjveldt schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:11:
[...]

En racing Point naar het schijnt.
Vind ik persoonlijk ook niet zo gek, en eigenlijk sowieso al een absurde vraag. Hij is tweevoudig WDC, is nu 2 jaar uit de sport, en zou dan ineens als rookie een test mogen doen. Dan zou bv Red Bull ook de kans moeten krijgen om bv Hulkenberg te testen als "rookie" coureur. De Hulk heeft immers een kortere carriere gehad en is ook nog een rookie v.w.b. podiums.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-12 17:54
-ION- schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:45:
Ik verheug me al op de reacties van de (reddit)analisten als Verstappen straks Perez met dezelfde cijfers vernedert als hij tot nu toe met Gasly en Albon heeft gedaan. Persoonlijk denk ik dat mensen nog niet echt doorhebben hoe groot de skillgap is tussen Verstappen en de rest van het veld, inclusief Hamilton.
Inclusief Hamilton? Ik acht Hamilton toch wel minimaal op dezelfde hoogte als Max.

• DarkFire1985
Tristan schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:39:
[...]

Inclusief Hamilton? Ik acht Hamilton toch wel minimaal op dezelfde hoogte als Max.
Onmogelijk in te schatten. Het verschil tussen Max en zowel Gasly en Albon is zo groot dat je eigenlijk niets kunt zeggen over de auto. Zijn zij zo slecht en presteert Max op het gemiddelde van de auto of is Max zo goed dat hij het maximum uit de auto haalt (uiteraard denken we allen aan het 2e)?

Aan de andere kant wordt Hamilton weleens verslagen door Bottas alleen is Bottas' bandenmanagement nog te zwak om het vol te houden in de race. Bottas wordt weer niet vaak gezien als hét racetalent.

Nee pas als je Max tegenover Lewis of Bottas zet, kun je er pas iets zinnigs over zeggen. Nu is het nog puur giswerk.

• Waah
  • Nu online
DarkFire1985 schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:58:
Nee pas als je Max tegenover Lewis of Bottas zet, kun je er pas iets zinnigs over zeggen. Nu is het nog puur giswerk.
En dat gaat niet gebeuren :+

Mijn glazen bol zegt: Alle geruchten van Ham en Merc zijn bullshit. En nadat die volgende week het kampioenschap ff oppikt, zegt die: "bedankt voor alles, en tot ziens". O-)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:33

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:15:
[...]

Vind ik persoonlijk ook niet zo gek, en eigenlijk sowieso al een absurde vraag. Hij is tweevoudig WDC, is nu 2 jaar uit de sport, en zou dan ineens als rookie een test mogen doen. Dan zou bv Red Bull ook de kans moeten krijgen om bv Hulkenberg te testen als "rookie" coureur. De Hulk heeft immers een kortere carriere gehad en is ook nog een rookie v.w.b. podiums.
Die vraag is niet zo heel absurd als je erbij bedenkt dat er normaal naast de rookie-test gewoon nog een andere testsessie is waar Alonso zou kunnen rijden, maar dat die dit jaar geschrapt is.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:06:
Het was Racing Point. Niet zo heel raar, gezien de rechtszaak die Renault had aangespannen. Deze hadden ze kunnen verwachten.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Weet niet of het al voorbij gekomen is, maar de Zilverpijlen blijven ook in 2021 zwart: https://www.motorprofis.at/motorsport/interview-toto-wolff
Toto Wolff about the fact that the Mercedes will also be black in 2021 to promote Black Lives Matter and Diversity.

“It seems: yes, we will also drive in black in 2021. The black looks great. In 2022, many new rules will comes, we want to remember our heritage with the silver arrows. But the issue of anti-racism remains very important to us.”
Dus in 2022 misschien weer zilver.

Imho staat dat zwart ze echt geweldig, vooral met Hamiltons paars erbij. Mooiste livery sinds die echt zilveren Mclarens en de West-Mclaren-Mercedessen van Mika, David, Kimi en Juan.

People as things, that’s where it starts.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Waah schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:08:
[...]

Mijn glazen bol zegt: Alle geruchten van Ham en Merc zijn bullshit. En nadat die volgende week het kampioenschap ff oppikt, zegt die: "bedankt voor alles, en tot ziens". O-)
Zou kunnen, maar dit is zijn platform waar hij zichzelf kan laten zien en zich kan inzetten voor de doelen die hij belangrijk vindt. Daarom denk ik van niet, die rijdt nog door tot WDC 10, nooit meer in te halen door niemand. :O

ping 127.212.23.124

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:08:
[...]

Prima! Kan Max in dat hok van Mercedes, want bij RBR ben ik wel klaar met het geschreeuw. McLaren rijdt ze volgend jaar nog voorbij...

Mijn boefje is liev!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

pjottum schreef op maandag 2 november 2020 @ 07:37:
[...]

Zou kunnen, maar dit is zijn platform waar hij zichzelf kan laten zien en zich kan inzetten voor de doelen die hij belangrijk vindt. Daarom denk ik van niet, die rijdt nog door tot WDC 10, nooit meer in te halen door niemand. :O
Daimler moet die politieke meuk ook slikken...

Mijn boefje is liev!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-12 17:54
JB schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:23:
[...]

McLaren rijdt ze volgend jaar nog voorbij...
Daar geloof ik echt niets van. RBR (in de vorm van Max) was toch echt een klasse apart samen met Mercedes. Dat gat krijgt McLaren echt niet in 1 jaar gedicht.

• Melantrix
  • Laatst online: 16-12 11:20
JB schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:24:
[...]

Daimler moet die politieke meuk ook slikken...
Ik vraag me af of daar het probleem nu niet zit..

Ik verwacht dat Hamilton z'n podium wat meer wil gebruiken (ja nog meer) en dat hij dat wil vast leggen in z'n contract. Daimler wil daar niet in mee (want brand management) en Toto zit in een splagaat: Hij wil Hamilton ondersteunen en zal denk ik ook wel mee willen gaan in het gebruik van Hamilton's podium echter kan hij dat Hamilton niet geven omdat Daimler dat niet zo expliciet wil. Vandaar dat ze beide nog niet bevestigd zijn.

Ik lees echter steeds meer op o.a. WTF1 dat Toto spreekt over vervanger e.d. Het is toch nog niet officieel dat Toto niet doorgaat? :?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Melantrix schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:59:
[...]

Ik verwacht dat Hamilton z'n podium wat meer wil gebruiken (ja nog meer) en dat hij dat wil vast leggen in z'n contract. Daimler wil daar niet in mee (want brand management) en Toto zit in een splagaat: Hij wil Hamilton ondersteunen en zal denk ik ook wel mee willen gaan in het gebruik van Hamilton's podium echter kan hij dat Hamilton niet geven omdat Daimler dat niet zo expliciet wil. Vandaar dat ze beide nog niet bevestigd zijn.

Ik lees echter steeds meer op o.a. WTF1 dat Toto spreekt over vervanger e.d. Het is toch nog niet officieel dat Toto niet doorgaat? :?
Juist. Als je een beetje weet hoe Duitse bedrijven werken, dan snap je meteen dat hier nog niet alles gezegd is...

Mijn boefje is liev!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Melantrix schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:59:
[...]

Toto heeft het nog niet officieel bekend gemaakt, maar als je tussen de regels door leest is ie er gewoon klaar mee. Hij heeft alleen nog geen officiele opvolger gevonden/aangewezen.

Lewis is aan het wachten op wat Toto doet. Als Toto vertrekt, dan Lewis ook.

Wat verder meespeelt is het plafond op het rijderssalaris wat ze vorige week hebben ingevoerd. Grote kans dat dit seizoen de 'last dance' is van Mercedes samen met Lewis en Toto.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:22
Sterker nog, ik weet van redelijk dichtbij hoe Daimler AG werkt (wat overigens niet afwijkt van alle grote bedrijven vermoed ik). Alles draait om een goede merknaam en goede publiciteit, dat lees je terug in alle policies van dit soort bedrijven.

Gaat de keuze tussen imagoschade of een flinke financiële schade? Dan zal slikken ze de financiële schade met liefde, alles voor het imago.

Hamilton heeft Daimler dit seizoen een paar keer voor het blok gezet met zijn uitspraken en acties en ik kan mij zo voorstellen dat de hoge heren bij Daimler hier niet bepaald blij mee waren. Reden waarschijnlijk ook om een eventueel nieuw contract wat aan te scherpen, daar waar Hamilton wellicht juist die vrijheid wel wil hebben.

We zullen zien wie bij zijn principes blijft

EDIT: wat dat betreft waren/zijn Schumacher en Vettel wel andere uitersten. Daar hoor en zie je buiten de sport helemaal niets van.

Of dat goed is? Als je eenmaal een dergelijke status hebt dan kun je wel iets betekenen in de wereld wellicht, iets wat Hamilton wel probeert en dat siert hem op de een of andere manier ook wel weer. Overigens vind ik het ook weer geen verplichtingen dat je de wereld maar moet verbeteren als je eenmaal de centen en het aanzien er voor hebt.

Let wel, daarmee zeg ik absoluut niet dat ik het eens ben met zijn manier van doen of zijn opvattingen!

[ Voor 27% gewijzigd door B-Real op 02-11-2020 10:10 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:00
DataGhost schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:38:
[...]

Die vraag is niet zo heel absurd als je erbij bedenkt dat er normaal naast de rookie-test gewoon nog een andere testsessie is waar Alonso zou kunnen rijden, maar dat die dit jaar geschrapt is.
Nee, dat zou ipv de Rookie-test zijn.
De planning was dat er de Pirelli bandentest gehouden ging worden na de race in Abu Dhabi, en daar was de bedoeling van dat het met de reguliere (dus zelfs geen Alonso, maar Ric en/of Ocon) zou gebeuren.

Alleen doordat de testsessies dus in het seizoen gebeuren, is de test weer terug veranderd naar de oorspronkelijke Rookie-test.

Als Renault gewoon Alonso wilt laten trainen moeten ze hem gewoon in een FP1 in de auto zitten, en niet zo de regels zitten op te rekken ...

• RobertMe
Chiron schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:06:
Wat verder meespeelt is het plafond op het rijderssalaris wat ze vorige week hebben ingevoerd.
Wat ik opmaakte uit de persco, met Horner, is dat er nog helemaal niks is ingevoerd. Er zijn wat verkennende gesprekken / overleggen geweest, verder nog niks. Dat was in ieder geval zijn antwoord op de vraag of Verstappen de dans ontspringt omdat hij al een contract heeft.

• Melantrix
B-Real schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:07:
Sterker nog, ik weet van redelijk dichtbij hoe Daimler AG werkt (wat overigens niet afwijkt van alle grote bedrijven vermoed ik). Alles draait om een goede merknaam en goede publiciteit, dat lees je terug in alle policies van dit soort bedrijven.

Gaat de keuze tussen imagoschade of een flinke financiële schade? Dan zal slikken ze de financiële schade met liefde, alles voor het imago.

Hamilton heeft Daimler dit seizoen een paar keer voor het blok gezet met zijn uitspraken en acties en ik kan mij zo voorstellen dat de hoge heren bij Daimler hier niet bepaald blij mee waren. Reden waarschijnlijk ook om een eventueel nieuw contract wat aan te scherpen, daar waar Hamilton wellicht juist die vrijheid wel wil hebben.

Jep, Imago schade is een stuk moeilijker te herstellen dan een financiële domper. Ik kan me goed voorstellen dat Daimler niet blij is met wat er allemaal door Hamilton wordt gedaan. Niet omdat ze het er niet mee eens zijn, maar vooral omdat ze het niet zelf in de hand hebben. In dat opzicht is Hamilton nu gewoon een losse kanonskogel en zo lang het goed gaat is het mooi, maar er hoeft maar 1x iets gezegd te worden door hem wat Daimler in kwaad daglicht brengt wat immense gevolgen kan hebben voor ze, dat risico willen ze niet lopen.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
RobertMe schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:10:
[...]

Wat ik opmaakte uit de persco, met Horner, is dat er nog helemaal niks is ingevoerd. Er zijn wat verkennende gesprekken / overleggen geweest, verder nog niks. Dat was in ieder geval zijn antwoord op de vraag of Verstappen de dans ontspringt omdat hij al een contract heeft.
Ah, dacht dat er al wel een akkoord was. Maar het zal wel een factor zijn in het proces van een eventueel nieuw contract voor Lewis.

https://www.gpupdate.net/...nd-van-30-miljoen-dollar/

[ Voor 8% gewijzigd door Chiron op 02-11-2020 10:21 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:30
RobertMe schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:10:
[...]

Volgens mij zou de cap op 30 miljoen komen te liggen. Verstappen doet het uitstekend maar 30 miljoen O-) nee, dat niet. Lewis redt dat wel, en ik dacht Vettel ook.

Anyway, ik denk dat je ook dat met een pallet zout moet nemen. Er is een basissalaris, merchandising en een prestatiebonus. De merchandising wordt gedekt door de verkoop van petjes, hoodies etc. De prestatiebonus wordt weer gedekt door de inkomsten uit de grote pot.

Het is dus heel makkelijk om het basissalaris in te stellen op 29 miljoen en de bonus per punt/overwinning wat op te hogen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• RobertMe
asing schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:25:
[...]

Volgens mij zou de cap op 30 miljoen komen te liggen. Verstappen doet het uitstekend maar 30 miljoen O-) nee, dat niet. Lewis redt dat wel, en ik dacht Vettel ook.
Volgens mij zat die cap op het salaris van beide coureurs samen? Dus ze kunnen niet bv Hamilton 30 miljoen geven, tenzij Bottas akkoord gaat met 0,00.

Verder heb ik om en nabij hetzelfde vorige week ook al geschreven. Dan geven ze Hamilton wel een prestatiebonus van een X miljoen als die aan het eind van het seizoen 10 punten heeft, of zoiets "doms". Dan valt het niet meer onder puur salaris. Of ze verplaatsen het van "Mercedes F1 team die salaris betaald" naar "Daimler Mercedes is prive sponsor van Hamilton".

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

EDIT: wat dat betreft waren/zijn Schumacher en Vettel wel andere uitersten. Daar hoor en zie je buiten de sport helemaal niets van.

Of dat goed is? Als je eenmaal een dergelijke status hebt dan kun je wel iets betekenen in de wereld wellicht, iets wat Hamilton wel probeert en dat siert hem op de een of andere manier ook wel weer. Overigens vind ik het ook weer geen verplichtingen dat je de wereld maar moet verbeteren als je eenmaal de centen en het aanzien er voor hebt.

Let wel, daarmee zeg ik absoluut niet dat ik het eens ben met zijn manier van doen of zijn opvattingen!
Mja het ding is ook dat Hamilton niet zomaar naar een ander team kan nu, daar is het te laat voor. Dus Daimler kan een matig contract op tafel leggen en Hamilton heeft het maar te slikken. De salaris-cap zal ook parten spelen, dus dat heeft ie bij een verlenging ook niet mee.

En tenslotte heeft Hamilton geheid wat eisen gesteld aan het bedrijf e.d. die ze wellicht niet na willen komen. Maar Hamilton heeft imo te lang gewacht om nog wat leverage te hebben hierover. Zijn enige andere actie is stoppen en er staan zat coureurs klaar om in te stappen, desnoods gratis.

• asing
Martinspire schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:35:
[...]

Mja het ding is ook dat Hamilton niet zomaar naar een ander team kan nu, daar is het te laat voor. Dus Daimler kan een matig contract op tafel leggen en Hamilton heeft het maar te slikken. De salaris-cap zal ook parten spelen, dus dat heeft ie bij een verlenging ook niet mee.

En tenslotte heeft Hamilton geheid wat eisen gesteld aan het bedrijf e.d. die ze wellicht niet na willen komen. Maar Hamilton heeft imo te lang gewacht om nog wat leverage te hebben hierover. Zijn enige andere actie is stoppen en er staan zat coureurs klaar om in te stappen, desnoods gratis.
Als Lewis zou stoppen, zouden ze dan eindelijk een coureur uit het opleidingsprogramma promoveren? Oftewel, Russel naar Mercedes?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12 10:10
Benieuwd naar de naam van de Aston Martin wagen van VET volgend jaar :P

Afbeeldingslocatie: https://sebvettelnews.files.wordpress.com/2020/04/et5ioggwsaublzx.jpg?w=663

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:22
[...]

Als Hamilton bij zijn principes blijft dan is het of doorgaan op zijn voorwaarden (dat zal niet om de laatsten miljoenen salaris gaan) of er mee stoppen.

Als Daimler bij zijn principes blijft dan zal het of doorgaan op hun voorwaarden, waarbij de laatste miljoenen salaris misschien wel wat meer meespelen ook, of het contract niet verlengen.

Ik acht beide echt wel in staat om niet te tekenen als het hun niet aanstaat. Hamilton stapt dan nergens anders in, daar geloof ik niet in, ook al kon hij een willekeurig stoeltje uitkiezen.

Mercedes promoveert een jong talent cq koopt een jong talent bij een ander team vandaan. Kans voor Russell? Misschien bevat het contract van Verstappen wel een clausule dat zelfs hij kan overstappen. Contracten zijn maar papier en niets wat geld niet op kan lossen.

Voor Mercedes zal het eventuele vertrek van Hamilton vast een beetje pijn doen, maar Bottas wordt met deze auto ook fluitend kampioen. Kortom, de exposure is er voor Mercedes niet minder om.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Hamilton gaat gewoon Full American en wordt driver/owner en koopt het team. Toto de baas. Roscoeberg z'n race engineer. Bono z'n media man.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Jasphur schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:41:

[Afbeelding]
James

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Jasphur
Dat is geen vrouwennaam :P Maar ik snap je

• asing
Jasphur schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:41:

[Afbeelding]
https://www.007james.com/...t_of_james_bond_girls.php

Kiest u maar!

• Jasphur
Kissy Suzuki

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Eigenlijk verwacht ik Sean. Van Sean Connery, gezien ie laatst is overleden

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 02-11-2020 11:05 ]

• asing
Ik denk niet dat het Pussy Galore gaat worden. ;)

• Bestla
  • Laatst online: 16:57

Bestla

Kvinne

Dan gooi ik mijn naam er maar in : Marica

:+

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12 22:30

CoronelHimself

Division Brabant

Teresa, die enige vrouw die met James getrouwd was. En Dianna Rigg die haar speelde is ook een paar maanden geleden overleden. Overigens zal Sean Connery niet in deze film.

Steam - PTR83

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Hamilton kan gewoon naar een ander team, ook nu nog. Er zijn nog steeds stoeltjes vrij, als hij er eentje zou willen hebben krijgt hij die. Misschien niet voor het salaris wat 'ie wil, maar het stoeltje is er. Ik denk dat er vast ook "vastgelegde" rijders zijn waarvan het contract voor komend jaar toch niet zo vast blijkt. Je kan vinden van Hamilton wat 'ie wil maar hij is straks zevenvoudig WK en als hij bij jouw team aan komt kloppen betekent dat een heleboel positieve dingen voor je.

De vraag is alleen of hij naar een ander team wil. Het enige team wat ik me voor zou kunnen stellen is RBR omdat ze de op een na snelste auto hebben en die hebben zelfs nog een stoeltje vrij, alleen rijdt Max daar ook. Ze zeggen allebei wel dat ze het leuk zouden vinden om op gelijke voet tegen elkaar te rijden, maar dat is makkelijk praten zolang alle contractonderhandelingen achter gesloten deuren plaatsvinden. Oftewel: het is maar de vraag of ze dat allebei écht willen. En als dat RBR afschrijft zie ik eigenlijk geen team waar Hamilton zou willen rijden, ik neem tenminste aan dat hij nog in de WK-win-modus zit en nog niet in de Kimi-modus.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:28

DDX

Krijg je misschien wel zo'n Damon Hill idee die toen naar Arrows ging.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Melantrix
DataGhost schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:55:
[...]

Hamilton kan gewoon naar een ander team, ook nu nog. Er zijn nog steeds stoeltjes vrij, als hij er eentje zou willen hebben krijgt hij die. Misschien niet voor het salaris wat 'ie wil, maar het stoeltje is er. Ik denk dat er vast ook "vastgelegde" rijders zijn waarvan het contract voor komend jaar toch niet zo vast blijkt. Je kan vinden van Hamilton wat 'ie wil maar hij is straks zevenvoudig WK en als hij bij jouw team aan komt kloppen betekent dat een heleboel positieve dingen voor je.

De vraag is alleen of hij naar een ander team wil. Het enige team wat ik me voor zou kunnen stellen is RBR omdat ze de op een na snelste auto hebben en die hebben zelfs nog een stoeltje vrij, alleen rijdt Max daar ook. Ze zeggen allebei wel dat ze het leuk zouden vinden om op gelijke voet tegen elkaar te rijden, maar dat is makkelijk praten zolang alle contractonderhandelingen achter gesloten deuren plaatsvinden. Oftewel: het is maar de vraag of ze dat allebei écht willen. En als dat RBR afschrijft zie ik eigenlijk geen team waar Hamilton zou willen rijden, ik neem tenminste aan dat hij nog in de WK-win-modus zit en nog niet in de Kimi-modus.
Maar, RBR is denk ik ook geen team die zegt; Hamilton ga je gang met je podium gebruiken. Die zijn ook afhankelijk van hun eigen marketing en imago. Sterker nog, ik denk dat het RBR nog meer uitmaakt dan Mercedes. Ik vraag me af of er uberhaupt een team is binnen de F1 die Hamilton (of iemand anders for that matter, Ham is de enige die er nu echt gebruik van wil maken) vrij spel zou willen geven..

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Melantrix schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:01:
[...]

Maar, RBR is denk ik ook geen team die zegt; Hamilton ga je gang met je podium gebruiken. Die zijn ook afhankelijk van hun eigen marketing en imago. Sterker nog, ik denk dat het RBR nog meer uitmaakt dan Mercedes. Ik vraag me af of er uberhaupt een team is binnen de F1 die Hamilton (of iemand anders for that matter, Ham is de enige die er nu echt gebruik van wil maken) vrij spel zou willen geven..
Nja, natuurlijk kan 'ie niet z'n hele attitude meenemen. Ik heb het niet gezegd in mijn post maar ik bedoelde wel dat er eisen gesteld zouden worden. Het ging me meer om dat er gewoon stoeltjes voor hem zijn als hij niet door zou willen bij Mercedes vanwege wat dan ook. Maakt het eigenlijk wel een beetje moot point en nutteloze post van mij dan eigenlijk, want dan kan hij net zo goed z'n attitude bij Mercedes droppen en daar blijven zitten :+

• Melantrix
DataGhost schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:05:
[...]

.... want dan kan hij net zo goed z'n attitude bij Mercedes droppen en daar blijven zitten :+
Ja dat bedoelde ik idd ook :D :+

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

precies dat - wat je er ook van vind, het siert de driver een beetje 'buiten de standaard paden te gaan'. Zeker als je dat vergelijkt met de glory dagen van f1; roken in de pits, vrouwelijk schoon, beetje extravagant ... een persoonlijkheid.

Lewis doet dat op zijn manier, kimi ook :+, max is ook uitgesproken, daniel gooit het over andere boeg. Ik vind mooi dat men 'karakter' toont.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DDX schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:56:
Die was bedankt door zijn oude team, niet helemaal dezelfde situatie als met Hamilton (verwacht ik).

Testing, one, two ...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:43:
[...]
Voor Mercedes zal het eventuele vertrek van Hamilton vast een beetje pijn doen, maar Bottas wordt met deze auto ook fluitend kampioen. Kortom, de exposure is er voor Mercedes niet minder om.
Kampioen misschien wel, maar niet fluitend.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 21:41

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Teri Hatcher, Eva Green en Halle Berry zijn m.i. toch wel de toppertjes :9

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-12 14:52

basvn

Breezand - NHN

alles mooi op een rijtje
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/El0nfnzWoAI47S8?format=png&name=large

[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 02-11-2020 14:37 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Moet je nagaan, VER is ook nog 3? keer uitgevallen....

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:35:
^
4x

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Help!!!! schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:35:
^
En Mercedes heeft racefietsen, de volgende 3-4 teams gewone fietsen en de rest van het veld driewielers. Ik vind het knap hoor...een racefiets bijhouden op een gewone fiets. Dat doet letterlijk niemand hem na. Jammer dat we nooit VER op een racefiets tegen HAM gaan zien of HAM in een gewone fiets tegen VER. Hij kijkt wel uit. Die pakt alle records met de racefiets en neemt dan als G.O.A.T afscheid.

In een gelijkwaardige auto racen tegen VER geeft te veel afbreukrisico.

Dit dus.

• RobertMe
Toch klopt 3x wat @Help!!!! schrijft.

spoiler:
3x in Italië, 1x in Oostenrijk :+

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dus het is uitvallen of podium.

Best naar dat je in deze dominante periode van Hamilton en Mercedes deelneemt, Verstappen zal nooit de records van Hamilton kunnen breken tenzij we naar de 40 races en meerdere kampioenschappen per jaar gaan als Hamilton met pensioen gaat.

ping 127.212.23.124

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-12 12:05
pjottum schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:02:
[...]

Best naar dat je in deze dominante periode van Hamilton en Mercedes deelneemt, Verstappen zal nooit de records van Hamilton kunnen breken tenzij we naar de 40 races en meerdere kampioenschappen per jaar gaan als Hamilton met pensioen gaat.
Of net zolang doorgaan als Raikonnen in een wagen die net zo dominant is als Mercedes nu... De enige voor wie deze situatie goes is is Lewis, zelfs Mercedes heeft denk ik geen baat bij met 2 vingers in de neus winnen elk weekend.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Kaaswagen schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:08:
[...]

Of net zolang doorgaan als Raikonnen in een wagen die net zo dominant is als Mercedes nu... De enige voor wie deze situatie goes is is Lewis, zelfs Mercedes heeft denk ik geen baat bij met 2 vingers in de neus winnen elk weekend.
Is goed voor niemand:

Hamilton wil gezien worden als de GOAT, maar wordt dat door de dominantie* vanaf 2014 en dit: "Hij verloor zelfs van Rosberg" niet zo beleeft. Iig niet op dit forum. :D

Daarnaast ziet niemand (ook buiten die forum) Bottas als serieuze tegenstander.

*:
Elke race hoor je Mercedes weer zeggen: "Nou, Max is wel een gevaar voor ons!" - om dan in de Q 0.7 seconden voorsprong te pakken op een rondje van 1:15... Elke race!

Hamilton die klaagt over 'banden voelen slecht (gisteren ook!) om daarna 10 rondjes paars te rijden op banden die al 5 rondjes op zijn? Elke race!

ping 127.212.23.124

• Jasphur
Dat vroeg mijn vrouw haar ook al af. Werkt al die dominantie niet in het nadeel van Mercedes als merk...

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12 09:43
Misschien nu qua imago, maar als je het beste van het beste wil, waar ga je dan heen?

En nu mag je ze misschien niet, maar over 10 jaar? Over 20 jaar? Als iemand over 30 jaar verteld over de periode van absolute overmacht van Mercedes? Hoe briljant Hamilton reed, wat een geweldige 2e coureur Bottas was, hoe Toto het team continu scherp en hongerig hield, James Allison geweldige chassis' neerpende voor de motor van Andy Cowell en afdeling?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:26

Crazy D

I think we should take a look.

Zou Ferrari ook minder auto's hebben verkocht omdat Michael jarenlang dominant was? Denk het niet. Als je het beste wilt, wat kies je dan.. Mercedes of een Honda? :P

Ik denk dat het wel ergens de waardering voor de coureur Lewis schaad. Er is nu al vrij weinig respect omdat velen vinden dat iedere aap in deze auto wint, en dat Lewis dus helemaal niet zo goed is. Meer heroïsche gevechten met andere teams zou dat anders maken. Maar goed, uiteindelijk zie je in de lijstjes straks dat Merc en Lewis jarenlang hebben gewonnen... dat doen maar weinigen hun na!

Exact expert nodig?

• DarkFire1985
pjottum schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:02:
[...]

Hamilton was 29 jaar toen de echte dominante met Mercedes begon. Toen had hij 1 WK, 22 overwinningen en 31 x pole. De overige 6 titels, 70 overwinningen en 66 poles komen uit zijn 8 jaar Mercedes.

Max is nu net 23 jaar, 9 overwinningen en 2 poles.
Een dominante auto voor een aantal jaar kan die cijfers dus heel erg de lucht in laten schieten en dan zijn Hamiltons records opeens weer binnen bereik. Maar je hebt er wel een aantal jaar dominantie voor nodig (of een gelijkmatig veld waarbij de coureur het verschil kan maken).

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Crazy D schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:05:
Zou Ferrari ook minder auto's hebben verkocht omdat Michael jarenlang dominant was? Denk het niet. Als je het beste wilt, wat kies je dan.. Mercedes of een Honda? :P

Ik denk dat het wel ergens de waardering voor de coureur Lewis schaad. Er is nu al vrij weinig respect omdat velen vinden dat iedere aap in deze auto wint, en dat Lewis dus helemaal niet zo goed is. Meer heroïsche gevechten met andere teams zou dat anders maken. Maar goed, uiteindelijk zie je in de lijstjes straks dat Merc en Lewis jarenlang hebben gewonnen... dat doen maar weinigen hun na!
Oei, “aap” is een gevaarlijk woord om te gebruiken in dit specifieke geval... :X

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DarkFire1985 schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:25:
[...]
Hamilton was 29 jaar toen de echte dominante met Mercedes begon. Toen had hij 1 WK, 22 overwinningen en 31 x pole. De overige 6 titels, 70 overwinningen en 66 poles komen uit zijn 8 jaar Mercedes.

Max is nu net 23 jaar, 9 overwinningen en 2 poles.
Een dominante auto voor een aantal jaar kan die cijfers dus heel erg de lucht in laten schieten en dan zijn Hamiltons records opeens weer binnen bereik. Maar je hebt er wel een aantal jaar dominantie voor nodig (of een gelijkmatig veld waarbij de coureur het verschil kan maken).
Als de overwinningen/kampioenschappen afgedwongen worden met een straatlengte verschil t.o.v. de rest (voornamelijk door het gereedschap waar ie zijn werk mee doet), dan zit ik er eigenlijk helemaal niet naar uit te kijken. Ik denk dat er nu menig F1 fan is die reageert met "whatever" als Hamilton/Mercedes weer eens een race gewonnen heeft. Zo hoeft Verstappen niet aan zijn kampioenschappen te komen. Als Verstappen nu wint, of bijna wint, dan is er meestal wel het e.e.a. te genieten geweest, daar gaat het mij om.

Testing, one, two ...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pjottum schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:22:
[...]
Hamilton die klaagt over 'banden voelen slecht (gisteren ook!) om daarna 10 rondjes paars te rijden op banden die al 5 rondjes op zijn? Elke race!
Snap je nu eindelijk dat het codetaal is voor 'Hammertime'?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:26

Crazy D

I think we should take a look.

hardware-lover schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:34:
[...]

Als de overwinningen/kampioenschappen afgedwongen worden met een straatlengte verschil t.o.v. de rest (voornamelijk door het gereedschap waar ie zijn werk mee doet), dan zit ik er eigenlijk helemaal niet naar uit te kijken. Ik denk dat er nu menig F1 fan is die reageert met "whatever" als Hamilton/Mercedes weer eens een race gewonnen heeft. Zo hoeft Verstappen niet aan zijn kampioenschappen te komen. Als Verstappen nu wint, of bijna wint, dan is er meestal wel het e.e.a. te genieten geweest, daar gaat het mij om.
Precies hetzelfde dus als met Schumacher. Die een paar seizoenen met circuitlengte voorsprong won. En nu terugkijkend is er de discussie of Lewis 'beter' is dan Michael omdat Lewis de records dik aan het breken is. Maar toen vond iedereen het ook bokkesaai dat halverwege het seizoen al duidelijk was wie er won, volledige (!) grid op minimaal 1 ronde werd gezet, etc. De "fans" die reageren met 'whatever' zijn wat met mij aangaat geen fans. Een fan kan het ook waarderen dat een team en rijder alles zo goed voor elkaar hebben, dat ie met grote dominantie wint. Dat het leuker is om vette strijdt te zien die pas in de laatste bocht wordt beslist lijkt me duidelijk maar dat is F1 nooit geweest (op een paar races als uitzondering na). Jammer dat teveel mensen klagen dat het saai is en er geen spanning is. Zet de 'vroeger was alles beter' bril af en kijk eens serieus oude seizoenen terug. Mijn god wat waren er focking saaie races! Het is echt niet zo dat vroeger iedere race megaspannend was of zo. Maar ja, de mens herinnert zich graag de leuke dingen dus die paar races die supergaaf waren onthoudt je en daardoor denkt iedereen dat het vroeger zoveel spannender was. Feit is, F1 is niet de klasse waarin 20 man om P1 vechten. Dan moet je eenheidsklassen gaan kijken.

Max heeft ook gezegd dat het hem eigenlijk geen moer uitmaakt, als hij wint met mega dominantie vind ie het ook prima, als hij maar wint.

Exact expert nodig?

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
pjottum schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:22:
[...]

Is goed voor niemand:

Hamilton wil gezien worden als de GOAT, maar wordt dat door de dominantie* vanaf 2014 en dit: "Hij verloor zelfs van Rosberg" niet zo beleeft. Iig niet op dit forum. :D

Daarnaast ziet niemand (ook buiten die forum) Bottas als serieuze tegenstander.
Mercedes is zo dominant dat iedereen er kampioen mee kan worden. Als Hamilton echt naam wil maken moet hij ervoor pleiten dat Bottas vervangen wordt door Verstappen of LeClerc. Weet hij die te verslaan dan scoort hij punten.

*:
Elke race hoor je Mercedes weer zeggen: "Nou, Max is wel een gevaar voor ons!" - om dan in de Q 0.7 seconden voorsprong te pakken op een rondje van 1:15... Elke race!

Dat "klagen" is volgens mij een code, zeker in de race. Bijna altijd is het een signaal dat hij daarna een paar rondjes serieus gas gaat geven. Blijkbaar geeft zijn engineer dan ook via een code daar groen licht voor en weet de concurrentie niet wat hun overkomt.

alles kan off-topic

• Bestla
  • Laatst online: 16:57

Bestla

Kvinne

Het is altijd hetzelfde bij Lewis. Rijdt hij achter iemand, wat bijna nooit voorkomt, dan klaagt hij over vanalles en nog wat, rijdt hij voorop dan is er iets aan de bandjes en dan volgen 4X de snelste ronden.

Steeds hetzelfde langspeelplaatje. Je zou bijna het geluid van je tv uitzetten, om het niet meer te horen.

Buiten dat is het wel een erg goede rijder, die wat mij betreft beter zijn mond kan houden en gas moet geven.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bestla schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:48:
Het is altijd hetzelfde bij Lewis. Rijdt hij achter iemand, wat bijna nooit voorkomt, dan klaagt hij over vanalles en nog wat, rijdt hij voorop dan is er iets aan de bandjes en dan volgen 4X de snelste ronden.

Steeds hetzelfde langspeelplaatje. Je zou bijna het geluid van je tv uitzetten, om het niet meer te horen.

Buiten dat is het wel een erg goede rijder, die wat mij betreft beter zijn mond kan houden en gas moet geven.
dat komt vaak wel zo over - of dat het daadwerkelijk zoveel meer/minder is dan een andere driver weet ik niet.de audio die op hoofdkanaal uitgezonden wordt, is ook selectief. Er wordt veel meer gebabbelt tussen de pitmuur en driver dan we horen. Kijk/luister de boardradio's er maar eens op na, bijv. via de f1 app

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

DDX schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:56:
Hamilton naar RBR en neemt een Mercedes motor mee. :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Ankona
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:50:
[...]

Hamilton naar RBR en neemt een Mercedes motor mee. :+
En wordt aan snot gereden door Albon.

alles kan off-topic

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:56:
[...]

En wordt aan snot gereden door AlbonGasly.
Als we toch aan silly season doen, dan doen we het goed.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:57:
[...]

Als we toch aan silly season doen, dan doen we het goed.
Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:56:
[...]

En wordt aan snot gereden door Albon. Hulkenberg
Silly season kan beter he. ;)

• Waah
  • Nu online
Illegal_Alien schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:53:
[...]

[...]

Silly season kan beter he. ;)
Nee joh, Rosberg komt terug, en bewijst dat hij met pensioen ging omdat die het anders zielig vond voor zijn maatje :+

• Jasphur
Is Massa niet nog beschikbaar?

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 13:21
Die Rijd Formule E geloof ik dus zal daar wel een contract hebben.

Maar als we silly season houden, waarom dan niet gelijk Nyck of Rinus naar de F1 XD

Twitch

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Crazy D schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:35:
[...]

Precies hetzelfde dus als met Schumacher. Die een paar seizoenen met circuitlengte voorsprong won. En nu terugkijkend is er de discussie of Lewis 'beter' is dan Michael omdat Lewis de records dik aan het breken is. Maar toen vond iedereen het ook bokkesaai dat halverwege het seizoen al duidelijk was wie er won, volledige (!) grid op minimaal 1 ronde werd gezet, etc. De "fans" die reageren met 'whatever' zijn wat met mij aangaat geen fans. Een fan kan het ook waarderen dat een team en rijder alles zo goed voor elkaar hebben, dat ie met grote dominantie wint. Dat het leuker is om vette strijdt te zien die pas in de laatste bocht wordt beslist lijkt me duidelijk maar dat is F1 nooit geweest (op een paar races als uitzondering na). Jammer dat teveel mensen klagen dat het saai is en er geen spanning is. Zet de 'vroeger was alles beter' bril af en kijk eens serieus oude seizoenen terug. Mijn god wat waren er focking saaie races! Het is echt niet zo dat vroeger iedere race megaspannend was of zo. Maar ja, de mens herinnert zich graag de leuke dingen dus die paar races die supergaaf waren onthoudt je en daardoor denkt iedereen dat het vroeger zoveel spannender was. Feit is, F1 is niet de klasse waarin 20 man om P1 vechten. Dan moet je eenheidsklassen gaan kijken.

Max heeft ook gezegd dat het hem eigenlijk geen moer uitmaakt, als hij wint met mega dominantie vind ie het ook prima, als hij maar wint.
Vroeger waren er zeker ook saaie races, met nog minder inhaalacties dan nu omdat er nog geen DRS was. Maar er was ook een periode dat het goed ging. Kijk eens naar de seizoenen 2006 t/m 2010. Elk van die seizoenen werd het kampioenschap pas in de laatste race beslist (waarbij de nr 2 uit een ander team kwam dan de nr 1). Wat mij betreft zou de F1 die periode moeten analyseren en uitzoeken waarom die seizoenen zo spannend waren en daar lering uit trekken.

De V6-T motor had nooit zomaar ingevoerd moeten worden, zonder maatregelen om de verschillen tussen de verschillende motoren zo klein mogelijk te houden. Hierdoor heeft Merc jarenlang met een middelmatig chassis kunnen parasiteren op hun oppermachtige motor en kon de focus ondertussen op o.a. de aero gelegd worden, waardoor ze daar sinds pak 'm beet 2018 ook een forse voorsprong mee hebben opgebouwd.

Achteraf is dit natuurlijk een perfect uitgevoerde staatsgreep van Merc. Maar met sport heeft het weinig te maken wat mij betreft.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-12 14:52

basvn

Breezand - NHN

Martin0 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:43:
[...]

Die Rijd Formule E geloof ik dus zal daar wel een contract hebben.

Maar als we silly season houden, waarom dan niet gelijk Nyck of Rinus naar de F1 XD
Omdat die in Formule E, en Indycar rijden :+
en daar ook een contract hebben

dus zal toch Hulk moeten worden!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12 22:30

CoronelHimself

Division Brabant

basvn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:44:
[...]

Omdat die in Formule E, en Indycar rijden :+
en daar ook een contract hebben

dus zal toch Hulk moeten worden!
Albon had ook een contract in de Formule E, maar die werd vrij makkelijk verscheurd toen Red Bull langs kwam. ;)

Steam - PTR83

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

hardware-lover schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:34:
[...]

Hij zal het niet doen, maar ik hoop dat Max uiteindelijk bij Mercedes terecht komt, 2 of 3x fluitend wereldkampioen wordt met nog meer overmacht dan Hamilton en vervolgens besluit om bij een team dat voor de 10e plek meedoet te gaan omdat zijn racehart wil racen en daarmee ook voor de 3-4e plek mee kan doen. Dan is ie meteen de G.O.A.T en zal er nog decennia over worden gepraat.

Voor het geld hoeft hij het immers niet te doen en het zal 'm meteen grootser maken dan Hamilton, die toch echt zal stoppen na de records te hebben binnengeharkt. Die gaat niet in een minder team rijden. Teveel afbreukrisico.

Dit dus.

• Jasphur
FunkyTrip schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:51:
[...]

Hij zal het niet doen, maar ik hoop dat Max uiteindelijk bij Mercedes terecht komt, 2 of 3x fluitend wereldkampioen wordt met nog meer overmacht dan Hamilton en vervolgens besluit om bij een team dat voor de 10e plek meedoet te gaan omdat zijn racehart wil racen en daarmee ook voor de 3-4e plek mee kan doen. Dan is ie meteen de G.O.A.T en zal er nog decennia over worden gepraat.

Voor het geld hoeft hij het immers niet te doen en het zal 'm meteen grootser maken dan Hamilton, die toch echt zal stoppen na de records te hebben binnengeharkt. Die gaat niet in een minder team rijden. Teveel afbreukrisico.
Ik snap je niet...

Als Verstappen fluitent kampioen wordt en daarna bij een minder team gaat rijden dan is hij GOAT
Als Hamilton fluitent kampoen wordt en daarna bij een minder team gaat rijden is hij geen GOAT

Of lees ik het verkeerd? :)

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:34
Jasphur schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:07:
[...]

Ik snap je niet...

Als Verstappen fluitent kampioen wordt en daarna bij een minder team gaat rijden dan is hij GOAT
Als Hamilton fluitent kampoen wordt en daarna bij een minder team gaat rijden is hij geen GOAT

Of lees ik het verkeerd? :)
Ja, de situatie is dat Max WEL naar een minder team terug zal gaan en Hamilton niet.

• Jasphur
Ja maar die situatie is er alleen maar omdat, volgens FunkyTrip, Hamilton te veel imagoscgade zou oplopen. Die snap ik niet. Waarom zou dat bij Verstappen niet zo zijn dan?

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-12 16:27
Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:42:
Mercedes is zo dominant dat iedereen er kampioen mee kan worden. Als Hamilton echt naam wil maken moet hij ervoor pleiten dat Bottas vervangen wordt door Verstappen of LeClerc. Weet hij die te verslaan dan scoort hij punten.
En toch lukt het Bottas niet....
Hamilton heeft vorig jaar gezegd dat het hem niet uitmaakt wie er naast hem komt en hij het prima vindt als Verstappen daar komt rijden. Dat was als reactie op mensen die riepen dat hij alleen maar wint omdat hij in een Mercedes rijdt. Of hij dat achter de schermen ook roept, geen idee. maar in principe heeft hij altijd gezegd dat het hem niet uitmaakt wie zijn teamgenoot is. Denk eerder dat Mercedes zelf er geen zin in heeft om weer in een Ham/Ros situatie te komen en ze het nu met Bottas wel best vinden.
FunkyTrip schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:51:
Dit gaat niet gebeuren. Elke coureur wil gewoon winnen en in de beste auto rijden. Tenzij je Ferrari meetelt als minder team... menig coureur droomt er wel van om bij Ferrari te rijden. maar zal echt niet zo zijn dat een Hamilton of Verstappen ineens bij Williams in gaan stappen in een poging om dat team weer groot te maken. Zelfs Senna wilde in 1993 naar Williams toe omdat hij vond dat de beste coureur in de beste auto moest rijden...

• Ankona
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:18:
[...]

En toch lukt het Bottas niet....
Hamilton heeft vorig jaar gezegd dat het hem niet uitmaakt wie er naast hem komt en hij het prima vindt als Verstappen daar komt rijden. Dat was als reactie op mensen die riepen dat hij alleen maar wint omdat hij in een Mercedes rijdt. Of hij dat achter de schermen ook roept, geen idee. maar in principe heeft hij altijd gezegd dat het hem niet uitmaakt wie zijn teamgenoot is. Denk eerder dat Mercedes zelf er geen zin in heeft om weer in een Ham/Ros situatie te komen en ze het nu met Bottas wel best vinden.
Natuurlijk roept hij dat. Hij weet ook wel dat daarmee Bottas niet vervangen wordt. Hij wil graag als grote kampioen gezien worden dan ga je niet roepen dat je perse een pannenkoek als teamgenoot wil hebben omdat een LeClerc, Sainz, Ricciardo, Norris, Verstappen, Russel, Gasly het allemaal in zich hebben om met vergelijkbaar materiaal je naar de middenmoot te degraderen.

alles kan off-topic

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Jasphur schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:14:
Ja maar die situatie is er alleen maar omdat, volgens FunkyTrip, Hamilton te veel imagoscgade zou oplopen. Die snap ik niet. Waarom zou dat bij Verstappen niet zo zijn dan?
Omdat Hamilton alle records verbroken heeft. Als blijkt dat hij vervolgens zoekgereden wordt in mindere auto's, dan doet dat afbreuk. Verstappen heeft al bewezen in een mindere auto een halve minuut sneller te zijn dan de rest. Of nu Gasly of Albon in dezelfde auto zit. Zonder Verstappen wordt Red Bull 5e en 6e enzo. Ik heb nog geen bewijs gezien dat de Red Bull beter is dan Renault enzo behalve dat Max de Mercedessen enigzins kan bijhouden, maar dat lijkt vooral te komen omdat Bottas maar een matige rijder is.

Dit dus.

• Jasphur
Mja, misschien niet zo'n populaire mening. Maar ik denk dat Hamilton in een mindere auto niet perse zoek gereden gaat worden. Ik verwacht dat hij dan net als wat Verstappen nu doet, sneller zal zijn dan de andere rijder en het maximale uit de wagen weet te halen.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-12 23:06

Vuvuzela

My spire is forming

Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:25:
[...]

Natuurlijk roept hij dat. Hij weet ook wel dat daarmee Bottas niet vervangen wordt. Hij wil graag als grote kampioen gezien worden dan ga je niet roepen dat je perse een pannenkoek als teamgenoot wil hebben omdat een LeClerc, Sainz, Ricciardo, Norris, Verstappen, Russel, Gasly het allemaal in zich hebben om met vergelijkbaar materiaal je naar de middenmoot te degraderen.
Hamilton versloeg als Rookie al ene Alonso.. Dus ja, dat rijtje coureurs daar zal hij heel bang voor zijn :+

I served in a company of heroes.

Pagina: 1 ... 144 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport