Sterker nog, ik weet van redelijk dichtbij hoe Daimler AG werkt (wat overigens niet afwijkt van alle grote bedrijven vermoed ik). Alles draait om een goede merknaam en goede publiciteit, dat lees je terug in alle policies van dit soort bedrijven.
Gaat de keuze tussen imagoschade of een flinke financiële schade? Dan zal slikken ze de financiële schade met liefde, alles voor het imago.
Hamilton heeft Daimler dit seizoen een paar keer voor het blok gezet met zijn uitspraken en acties en ik kan mij zo voorstellen dat de hoge heren bij Daimler hier niet bepaald blij mee waren. Reden waarschijnlijk ook om een eventueel nieuw contract wat aan te scherpen, daar waar Hamilton wellicht juist die vrijheid wel wil hebben.
We zullen zien wie bij zijn principes blijft
EDIT: wat dat betreft waren/zijn Schumacher en Vettel wel andere uitersten. Daar hoor en zie je buiten de sport helemaal niets van.
Of dat goed is? Als je eenmaal een dergelijke status hebt dan kun je wel iets betekenen in de wereld wellicht, iets wat Hamilton wel probeert en dat siert hem op de een of andere manier ook wel weer. Overigens vind ik het ook weer geen verplichtingen dat je de wereld maar moet verbeteren als je eenmaal de centen en het aanzien er voor hebt.
Let wel, daarmee zeg ik absoluut niet dat ik het eens ben met zijn manier van doen of zijn opvattingen!
[
Voor 27% gewijzigd door
B-Real op 02-11-2020 10:10
]