[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.133 views

Onderwerpen

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hmtsjmftsch schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:57:
[...]

Ik begrijp het, hoor. Maar eerder werd het door iemand anders gebracht alsof het al een feit was en daarvan ga ik soms wat allergisch reageren. ;)

[...]
Daarom de waarschuwing: ;)
Illegal_Alien schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:14:
[...]
Selectieve quotes, om mensen te triggeren: (:P)
[...]
Ik denk inderdaad dat de kans groot is dat ze voor Mick gaan. Ik denk dat het gaat om een combinatie van naam (want erg marketable), maar ook wel competentie. Hij laat op dit moment in elk geval zien dat hij ook best wel kan sturen, dus als totaalpakket kan ik mij voorstellen dat hij een interessante keuze is.
Het zal mij denk ik meer verbazen als ze NIET voor Schumacher gaan, maar kan ook zijn dat alsnog Kimi weggaat. (Eventueel als "adviseur" ala Lauda voor Alfa Romeo; geen idee hoe dat zou moeten gaan werken maargoed :P)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 17:35
Maasluip schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:46:
[...]

En wat is daar het probleem van? Het jaar erop heeft iedereen ze. Het promoot juist die innovatie, "kijk eens wat we nu weer verzonnen hebben om harder te gaan". Zelfde als het DAS van Mercedes. Dat soort innovatie moet je niet de kop indrukken, dat moet je juist koesteren.
Dan ga je een heel stuk veiligheid opofferen. De reden dat de flex-wings verboden zijn, is omdat de limieten werden opgezocht en overschreden. Denk dat niemand wil dat er, op een recht stuk aan 300km/u, een vleugel breekt.
Aan de andere kant begrijp ik niet dat DAS verboden wordt. Veiligheid kan geen reden zijn want dan zouden ze het onmiddellijk verbieden. En ik kan me niet voorstellen dat het zo'n enorme opgave is voor andere teams om zoiets te ontwikkelen.
Innovatie moet bevorderd worden maar dan zijn de rijkere teams weer in het voordeel. En budget cap zal ook niet echt werken, of toch niet zoals het hoort. Mercedes haalt veel van de elektrische technologie bij het Formule E team, die hun eigen budgetten heeft. Reken je die dan door bij het Mercedes F1 team? Indien ja, hoeveel reken je dan door? Honda haalt technologie bij hun luchtvaart afdeling. Hoe ga je dat verrekenen in de budget cap?
[...]

Ja, om die regel te omzeilen. Als de regel nu was geweest "maximaal x kg brandstof, kom je niet tot het eind, pech", dan hoef je alleen voor de race te controleren hoeveel kg brandstof er in gaat.
Hoe je die brandstof dan tijdens de race gebruikt is jouw probleem. Superacceleratie maar de helft van het rechte stuk coasten? Als je daarmee sneller bent, waarom niet.
Dat is dus gewoon zoals het nu is, behalve met de bijkomende limiet van de fuel flow. Er is geen enkel team dat met het maximum gewicht vertrekt om gewicht te besparen. Daarom lift & coast.
Zou het logischer vinden om iedereen te verplichten om met een minimum gewicht aan brandstof te vertrekken. Iedereen vertrekken met minimum 100kg. Dan heb je de keuze tussen "vol gas maar misschien een pitstop meer" en "zuinig rijden en een pitstop uitsparen".

Het is gewoonweg niet simpel om een goed plan te bedenken. Ze zouden het anders al lang gedaan hebben. Genoeg slimme koppen in de F1. Het is gewoon een veranderende wereld. En geen enkel team zal het verkocht krijgen aan het hoofdmerk om geld te pompen in verbrandingsmotoren zonder dat er consumentenversie van is. Mercedes, Renault en Ferrari gaan echt geen honderden miljoenen pompen in alternatieve brandstoffen zolang ze de kost er niet commercieel kunnen uithalen.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Volgens Ralf Schumacher is RB zeker in staat om zelf motoren te gaan bouwen. Ze hebben volgens hem geld zat en kunnen in tijd de faciliteiten in Milton Keynes overnemen van Honda.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:45:
Volgens Ralf Schumacher is RB zeker in staat om zelf motoren te gaan bouwen. Ze hebben volgens hem geld zat en kunnen in tijd de faciliteiten in Milton Keynes overnemen van Honda.
In 2015 zaten ze er ook al eens aan te denken; ze hebben natuurlijk nu dan een basis als ze Honda`s F1 engine en tech over zouden kunnen nemen.

Is alleen beetje vreemd om een energie drankjes fabrikant motoren te laten bouwen...

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Maar gaat Honda hun motorgeheimen/techniek verkopen?
+ wat wint honda er dan mee?

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:10
Paulus07 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:58:
Geld? De vraag is meer heeft RBR het ervoor over.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-12 11:16

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

F1 zal altijd veel regels hebben voor de veiligheid. Dat snap ik en dat hoort bij gevaarlijke sporten.
Van wat ik er van weet, en dat is niet zo veel, zijn de meeste van die regels dingen die je niet mag doen of juist wel moet doen. "geen flexiwings, wel deze crash structure".

Dat zou ik liever omvormen naar performance based regels (een deel werkt al zo): "Je neus mag onder geen enkele omstandigheid (crash) meer dan 10cm de cockpit in komen. Je mag niet harder rijden dan 50% van de snelheid waarmee je het onderdeel getest hebt."

Het zal wel lastig zijn om dekkende regels te vinden, want teams zullen zo optimaliseren dat ze precies aan de regels voldoen en niet meer, en als er dan een kiezeltje op de weg ligt waar niemand aan had gedacht dan gaat het alsnog fout. Daarom een algemene regel dat sneuvelende onderdelen automatisch bestraft worden. Wat mij betreft doen we na de race nog een extra inspectie van de auto's waarbij we niet alleen het gewicht controleren maar ook of alles nog goed vast zit.

Misschien moeten we het seizoen maar beginnen met een publieke crash test waarin een F1 chassis met test-dummy tegen een muur aan wordt geschoten terwijl de wereld mee kijkt.

Daarnaast stel ik voor dat we de regels over (electronische) hulpmiddelen schrappen zodra ze de baan verlaten. Als iemand met over de streep gaat dan mag (nee, moet) de computer ingrijpen en alles doen wat nodig is de coureur veilig te houden. Je zou het deel van de competitie kunnen maken wie het beste crash-recovery systeem kan bouwen.
Door zo ontzettend op veiligheid te focussen wordt de sport weer interessanter voor fabrikanten. Die zijn namelijk allemaal bezig met zelfrijdende auto's waarbij veiligheid enorm belangrijk is. Er zijn veel angstverhalen over zelfrijdende auto's die volgas de muur in rijden of zo iets.
Via F1 kunnen ze laten zien hoe goed ze zijn in crashes voorkomen of de auto parkeren op 1 cm van muur.
Alle regels om het "eerlijk" te maken mogen echter direct het raam uit want ook met die regels is Mercedes dominant (en in het verleden is dat niet heel veel anders geweest).
Er moet wel een flinke straf op staan als de computer moet ingrijpen. BV dat je daarna een verplicht pitstop moet maken. Het enige risico is dan dat ze de computer uitschakelen en zelf rijden als ze denken dat ze daarmee een straf kunnen voorkomen. We moeten die straf dus koppelen aan het over de streep gaan.
Zodra je baan verlaat krijg je straf. Eigenlijk is dat de regel nu natuurlijk al, de lijn staat er niet voor niets, we hoeven die regel alleen maar wat strenger te bewaken. Met moderne techniek kan dat makkelijk.

We stellen dan grenzen aan de veiligheid en aan het budget. Daarbinnen krijgen de fabrikanten veel meer vrijheid, met name rond de aandrijving. Laat maar zien wat voor alternatieven ze kunnen bedenken en optimaliseren.
Puur elektrisch mag niet vanwege FE maar dat is een probleem van de fabrikanten. Creatief met regels omgaan hoort er bij (oefenen voor een 'dieselgate' is ook deel van F1). Als ze binnen de regels een elektrische auto kunnen bouwen met brandstofmotor aangedreven ruitenwisser is dat prima.

Ten slotte kunnen we nog "sociale wenselijke" regels toevoegen, bv regels over milieubelasting of kinderarbeid ('geen cobalt uit congo').

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 05-10-2020 11:17 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• ShellGhost
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:15:
F1 zal altijd veel regels hebben voor de veiligheid. Dat snap ik en dat hoort bij gevaarlijke sporten.
Van wat ik er van weet, en dat is niet zo veel, zijn de meeste van die regels dingen die je niet mag doen of juist wel moet doen. "geen flexiwings, wel deze crash structure".

Dat zou ik liever omvormen naar performance based regels (een deel werkt al zo): "Je neus mag onder geen enkele omstandigheid (crash) meer dan 10cm de cockpit in komen. Je mag niet harder rijden dan 50% van de snelheid waarmee je het onderdeel getest hebt."

Het zal wel lastig zijn om dekkende regels te vinden, want teams zullen zo optimaliseren dat ze precies aan de regels voldoen en niet meer, en als er dan een kiezeltje op de weg ligt waar niemand aan had gedacht dan gaat het alsnog fout. Daarom een algemene regel dat sneuvelende onderdelen automatisch bestraft worden. Wat mij betreft doen we na de race nog een extra inspectie van de auto's waarbij we niet alleen het gewicht controleren maar ook of alles nog goed vast zit.

Misschien moeten we het seizoen maar beginnen met een publieke crash test waarin een F1 chassis met test-dummy tegen een muur aan wordt geschoten terwijl de wereld mee kijkt.

Daarnaast stel ik voor dat we de regels over (electronische) hulpmiddelen schrappen zodra ze de baan verlaten. Als iemand met over de streep gaat dan mag (nee, moet) de computer ingrijpen en alles doen wat nodig is de coureur veilig te houden. Je zou het deel van de competitie kunnen maken wie het beste crash-recovery systeem kan bouwen.
Door zo ontzettend op veiligheid te focussen wordt de sport weer interessanter voor fabrikanten. Die zijn namelijk allemaal bezig met zelfrijdende auto's waarbij veiligheid enorm belangrijk is. Er zijn veel angstverhalen over zelfrijdende auto's die volgas de muur in rijden of zo iets.
Via F1 kunnen ze laten zien hoe goed ze zijn in crashes voorkomen of de auto parkeren op 1 cm van muur.
Alle regels om het "eerlijk" te maken mogen echter direct het raam uit want ook met die regels is Mercedes dominant (en in het verleden is dat niet heel veel anders geweest).
Er moet wel een flinke straf op staan als de computer moet ingrijpen. BV dat je daarna een verplicht pitstop moet maken. Het enige risico is dan dat ze de computer uitschakelen en zelf rijden als ze denken dat ze daarmee een straf kunnen voorkomen. We moeten die straf dus koppelen aan het over de streep gaan.
Zodra je baan verlaat krijg je straf. Eigenlijk is dat de regel nu natuurlijk al, de lijn staat er niet voor niets, we hoeven die regel alleen maar wat strenger te bewaken. Met moderne techniek kan dat makkelijk.

We stellen dan grenzen aan de veiligheid en aan het budget. Daarbinnen krijgen de fabrikanten veel meer vrijheid, met name rond de aandrijving. Laat maar zien wat voor alternatieven ze kunnen bedenken en optimaliseren.
Puur elektrisch mag niet vanwege FE maar dat is een probleem van de fabrikanten. Creatief met regels omgaan hoort er bij (oefenen voor een 'dieselgate' is ook deel van F1). Als ze binnen de regels een elektrische auto kunnen bouwen met brandstofmotor aangedreven ruitenwisser is dat prima.

Ten slotte kunnen we nog "sociale wenselijke" regels toevoegen, bv regels over milieubelasting of kinderarbeid ('geen cobalt uit congo').
En toen was de F1 deaud.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Verkopen zie ik niet gebeuren. Honda doet meer dan alleen F1. Er is vast een hoop kennis die gedeeld wordt tussen verschillende ontwikkelteams.
Misschien kunnen ze een licentie krijgen en/of wat ontwerpers kunnen inhuren maar eigenlijk denk ik dat Honda daar ook niet op zit te wachten en dit hoofdstuk liever afsluit.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:53

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EjL69_7XcAQ3VQs?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• ShellGhost
Jammer dat Renault er op staat, want ik vind het een zeer mooie poster.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:32:
Ffies bewerken in paint, en het is weg? :*)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• ShellGhost
basvn schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Ffies bewerken in paint, en het is weg? :*)
Ik ben alles behalve een photoshop held, dus daar ga ik mij niet aan wagen, zonder het te vernaggelen.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
Illegal_Alien schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

In 2015 zaten ze er ook al eens aan te denken; ze hebben natuurlijk nu dan een basis als ze Honda`s F1 engine en tech over zouden kunnen nemen.

Is alleen beetje vreemd om een energie drankjes fabrikant motoren te laten bouwen...
In 2015 was er nog geen sprake van Honda, dus ze zouden vanaf scratch moeten beginnen. Waarom men iets doet of laat kunnen wij vanaf hier niet beoordelen.
Het verkopen van de techniek wil niet zeggen dat ze de opgedane kennis niet mogen inzetten voor straatauto's. Het heeft ze ontzettend veel gekost om zover te komen en ze kunnen er een beetje voor terug krijgen als ze willen.

Anyway, alles hangt af van de bereidwilligheid om elkaar iets te gunnen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• RobertMe
  • Laatst online: 03:43
Alleen maakt Honda geen motoren in Milton Keynes. Het ontwerpen, testen, fabriceren etc gebeurd allemaal in Japan. Ze hebben alleen een "fabriekje" in Milton Keynes om lekker kort bij Red Bull te zitten / voor de Europese GPs. Een turnaround tussen twee weekenden waarbij de motor maar naar de UK hoeft te gaan is een stuk sneller dan elke keer de motoren naar Japan sturen. De "technische koppen" zitten dus gewoon in Japan, net zoals het meeste technische materiaal om motoren te bouwen, testen etc. En ja, het schijnt dat Red Bull zelf ook wel wat dingen gekocht heeft aan testbanken voor motoren. Maar daarmee ga je nog geen motor fabriceren.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Klikkie klikkie want FOM enzo.

• Extigo
  • Laatst online: 20:15
Raar dat Markus Winkelhock niet genoemd wordt.

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-12 18:52
ShellGhost schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:32:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqTT5W1xKNzsQssvfBIHNqNY4wM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SAmtrsI1Zu6bjD84rRjQ29Q4.png?f=fotoalbum_large

Alstu :+

/post

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom niet? Deze motoren zijn alleen geschikt voor een hele kleine niche markt: de F1. Daarbij past het ook niet meer in het plaatje waar Honda in de zeer nabije toekomst naartoe wil...

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-12 16:18
Het probleem is niet om een motor te bouwen. Dat kan cosworth, judd, renault, ferrari, honda, enz. ook.

Het probleem is een motor te bouwen die de merc kan verslaan. Dat lukt ferrari al jaren niet, renault ook niet, Honda evenmin. Dus dat zal RBR ook niet zomaar binnen een paar seizoenen lukken.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Edgenumber schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

Het probleem is niet om een motor te bouwen. Dat kan cosworth, judd, renault, ferrari, honda, enz. ook.

Het probleem is een motor te bouwen die de merc kan verslaan. Dat lukt ferrari al jaren niet, renault ook niet, Honda evenmin. Dus dat zal RBR ook niet zomaar binnen een paar seizoenen lukken.
Zou graag zien dat de Lamborghini/Porsche/Bugatti kant van de VAG groep een poging zou doen >:)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:06

mphilipp

Romanes eunt domus

poor Leno schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:38:
[...]
Zou graag zien dat de Lamborghini/Porsche/Bugatti kant van de VAG groep een poging zou doen >:)
Die zijn niet voor niets overgenomen door VAG... Misschien dat Porsche wel zelf de broek kan ophouden, maar vogens mij hebben die anderen best wel moeite om én nieuwe modellen te ontwikkelen en veel autootjes verkopen. Het is niet voor niets dat de grote Europese autofabrikanten samenwerken en onderdelen van elkaar kopen, bodemgroepen uitwisselen (binnen de groep dan), want dat zijn de dingen die vreselijk veel geld kosten. Zelf alles ontwikkelen kost echt handenvol geld.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• De_Bastaard
  • Laatst online: 06:56
mphilipp schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Die zijn niet voor niets overgenomen door VAG... Misschien dat Porsche wel zelf de broek kan ophouden, maar vogens mij hebben die anderen best wel moeite om én nieuwe modellen te ontwikkelen en veel autootjes verkopen. Het is niet voor niets dat de grote Europese autofabrikanten samenwerken en onderdelen van elkaar kopen, bodemgroepen uitwisselen (binnen de groep dan), want dat zijn de dingen die vreselijk veel geld kosten. Zelf alles ontwikkelen kost echt handenvol geld.
Paar jaar terug wilde Porsche VW nog kopen, die hebben geld zat :-)

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-12 16:33
De_Bastaard schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Dat was een trucje met behulp van durfkapitaal en een goede aandelenmarkt, gebaseerd op de goede operationele resultaten van de Cayenne. Toen dat gedeelte omviel waren er ineens grote financiële verliezen en ging Porsche van ~30% aandeelhouder in VW naar volledig eigendom van...

• asing
[...]

Nouuuuu....

Ze reden op Le Mans de 24h met hun 919 Hybrid. Dat deden ze tot 2017 om daarna hun activiteiten te verschuiven naar Formule E. Uiteraard doen ze ook mee met allerlei GT wedstrijden. De afgeleide van de auto die zondag won kan je maandag bestellen bij de dealer. Dus dat zet zoden aan de dijk.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
[...]

zoals @mavamal al zegt:

Zoek maar eens op "Porsche Short Squeeze" ...

Er hebben verschillende investeringsmaatschappijen tientallen miljarden verloren toen Porsche VW wilde beschermen op de beurs gedurende de krediet crisis van 2008.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
BasvanS schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:58:
[...]

zoals @mavamal al zegt:

Zoek maar eens op "Porsche Short Squeeze" ...

Er hebben verschillende investeringsmaatschappijen tientallen miljarden verloren toen Porsche VW wilde beschermen op de beurs gedurende de krediet crisis van 2008.
Tja, "investeringsmaatschappijen"... Het waren gewoon hedgefunds. Die hebben gegokt door eerst de speculeren zodat de aandelen van VW flink omlaag gingen. Dat is het risico van een hedgefund. Ze hebben gegokt, en in dit geval verloren.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
ThomasG schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Tja, "investeringsmaatschappijen"... Het waren gewoon hedgefunds. Die hebben gegokt door eerst de speculeren zodat de aandelen van VW flink omlaag gingen. Dat is het risico van een hedgefund. Ze hebben gegokt, en in dit geval verloren.
We kunnen het er iig over eens zijn dat Porsche niet het geld had om het over te nemen en dat de 'baas' van Porsche er zelfs voor veroordeeld is?

• ShellGhost
mphilipp schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

VAG wil nu Lambo gaan losweken om straks naar de beurs te brengen. Kan weer een flink aantal miljoenen opleveren.
Maar dit gaat nu wel zeer offtopic.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

basvn schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:59:
[...]
En hij staat momenteel als 1e in F2.
191-169 met Ilott
met nog 2 races te gaan (Bahrein) 1 raceweekend
Ik dacht dat er nog 2 weekenden zouden gaan volgen, 4 races in totaal dus.

https://www.autosport.com/f2/calendar

Overigens lijkt mij Schumacher kandidaat nummer één voor een F1 stoeltje 2021.

Testing, one, two ...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Zeg ik....misschien dat Porsche nog wel zelf de broek op kan houden. Maar die anderen verkopen niet genoeg auto's om echt veel centen in kas te hebben. Ook Rolls Royce moest overgenomen worden. Anders kunnen ze geen nieuwe modellen/motoren ontwikkelen. Kost echt serieus geld.
En een Bugatti mag dan heel veel geld kosten, ze worden niet verkocht als Golfjes. Ik weet ook niet wat de winstmarge is op zo'n Veyron of hoe ze tegenwoordig heten. Als je ziet dat VAG alleen winstgevend kan zijn door de modellen te delen onder VW, Audi, Skoda en Seat snap je wat het allemaal moet kosten. Logisch dat bv Lamborghini niet genoeg had om dat zelfstandig te kunnen blijven doen.

Ik denk trouwens dat het voornamelijk door de mileumaatregelen komt. Als je alleen sportwagens maakt, zit je boven de grens en krijg je behoorlijke boetes Als je het kunt delen met de stekkerauto's wordt het wat draaglijker.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

warp schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

Waarom niet? Deze motoren zijn alleen geschikt voor een hele kleine niche markt: de F1. Daarbij past het ook niet meer in het plaatje waar Honda in de zeer nabije toekomst naartoe wil...
De motor zelf wel, maar een hoop van de kennis is vast ook van toepassing op andere motoren zoals die voor Indy. Een deel van de techniek is vast F1 specifiek en zou verkocht kunnenn worden, maar ik vraag me af of dat losgesneden kan worden van de rest, of dat het allemaal zo verweven is dat dat niet lukt.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

hardware-lover schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

Ik dacht dat er nog 2 weekenden zouden gaan volgen, 4 races in totaal dus.

https://www.autosport.com/f2/calendar

aw je hebt gelijk. keek hier
https://www.fiaformula2.com/Standings/Driver
maar de kalender is wel gewoon de 2 weekenden Bahrein.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

verrassend :+

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
BasvanS schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

We kunnen het er iig over eens zijn dat Porsche niet het geld had om het over te nemen en dat de 'baas' van Porsche er zelfs voor veroordeeld is?
Porsche had het geld wel, want ze hadden de aandelen al gekocht. Waar Porsche voor op zijn donder heeft gekregen was het verhullen dat ze een enorm aantal aandelen in VW erbij gekocht hadden.

• Extigo
  • Laatst online: 20:15
basvn schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

aw je hebt gelijk. keek hier
https://www.fiaformula2.com/Standings/Driver
maar de kalender is wel gewoon de 2 weekenden Bahrein.
Zo, die website is ook niet echt gebruiksvriendelijk. Er zit een kleine lichtblauwe scrollbalk onder aan de lijst die nog een klein stukje naar rechts kan en zo het tweede Bahrein-weekend laat zien.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

demo31051987 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
Zo, die website is ook niet echt gebruiksvriendelijk. Er zit een kleine lichtblauwe scrollbalk onder aan de lijst die nog een klein stukje naar rechts kan en zo het tweede Bahrein-weekend laat zien.
Hoewel hier wat offtopic, de kalender staat hier; https://www.fiaformula2.com/Calendar

Testing, one, two ...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Bij de oudere Tweaker wel bekend. Spitting Image is weer te zien met nieuwe afleveringen. Iedereen wordt aangepakt waaronder ook Lewis Hamilton op 5:35 en 17:27.

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 05-10-2020 14:04 ]

"When you grow up your heart dies"

• Paulus07
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NS6RR_4UiuB6993RKL-U_ccGkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xCWSAjfc3ZyA1MLGiXyRTlEv.png?f=fotoalbum_large

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
hardware-lover schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:17:

Ja hij gaat Giovinazzi vervangen bij Alfa Romeo, naast Raikkonen..

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Je bent een stippie vergeten rechtsonder.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:00
Is het al raceweek?!?!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• ShellGhost
Ja

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

poor Leno schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:14:
[...]
Ja hij gaat Giovinazzi (FP1 komend weekend) vervangen bij Alfa Romeo, naast Raikkonen..
Dat ligt tamelijk voor de hand ja, maar je gaat nu alleen maar mee in de geruchten.
Ik zie het hier eigenlijk nergens (officieel) voorbij komen; https://www.newsnow.co.uk/h/Sport/F1

Vwb je aangepaste reactie, dat klopt wel :+

Testing, one, two ...

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
hardware-lover schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

Dat ligt tamelijk voor de hand ja, maar je gaat nu alleen maar mee in de geruchten.
Ik zie het hier eigenlijk nergens (officieel) voorbij komen; https://www.newsnow.co.uk/h/Sport/F1

Vwb je aangepaste reactie, dat klopt wel :+
Oh ik had begrepen dat het zga zeker was, maar niet dus :D

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Schmidtje gaat los, geeft Honda een veeg uit de pan mee.

Immer diese Ausreden

Gooi het artikel maar in een vertaalmachine, mocht je er de moeite voor willen nemen.
Een gedeelte zal ik even laten doen ;)

E-Fuels als Rechtfertigungsbrücke

Ich kann den Honda-Ausstieg überhaupt nicht verstehen. Immer diese Ausrede mit den neuen Technologien, um die man sich jetzt kümmern muss. Die Formel 1 hat 2014 den Herstellern eine Technologie aufgezwungen, aus der die effizientesten Hybridantriebe entstanden sind, die es gibt.

Mehr als 50 Prozent der Wärmenergie wird in Vortrieb umgesetzt. Ein normaler Benziner liegt bei knapp über 30 Prozent. Hat Honda irgendetwas von dieser Technologie in seinen Straßenautos verbaut? Die MGU-H vielleicht oder die Vorkammerzündung? Ich wüsste nicht, welcher Serien-Honda da Anleihe nimmt?

Red Bull muss sich nach dem Abschied von Honda einen neuen Partner suchen.

Die Formel 1 baut den Herstellern mit der Einführung von 100 Prozent synthetischen Kraftstoff eine Brücke, ihr Motorsport-Engagement zu rechtfertigen. Das ist so viel oder so wenig CO² neutral wie ein Elektroantrieb. Nur ohne den Rucksack irgendwelche Rohstoffe aus der Erde zu graben. Das Formel 1-Management hat sich zum Ziel gesetzt, dass der gesamte Sport ab 2030 auf und neben der Strecke emmissionsfrei sein soll. Honda nimmt sich in seinen Plänen 20 Jahre mehr Zeit.

[Google vertaal]
E-fuels as a bridge of justification

I can't understand the Honda exit at all. Always this excuse with the new technologies that you have to take care of now. In 2014, Formula 1 imposed a technology on manufacturers that resulted in the most efficient hybrid drives available.

More than 50 percent of the heat energy is converted into propulsion. A normal gasoline engine is just over 30 percent. Has Honda put any of this technology in their street cars? Maybe the MGU-H or the pre-chamber ignition? I don't know which series Honda is taken as an example?

Red Bull has to look for a new partner after leaving Honda.

With the introduction of 100 percent synthetic fuel, Formula 1 is building a bridge for manufacturers to justify their commitment to motorsport. That is as much or as little CO² neutral as an electric drive. Just without digging any raw materials out of the earth with your backpack. The Formula 1 management has set itself the goal that all sport on and off the track should be emission-free by 2030. Honda is taking 20 years more time in its plans.

Enz.....

Testing, one, two ...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:39:
Ach...hij moet ook een column vullen. Het verandert niets aan de situatie. We kunnen er niets mee.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

IJskoud en alleen maar regen. Dat gaat echt een vertoning worden. _O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• sjaool

sjaool

hardware-lover schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:39:

Immer diese Ausreden

Gooi het artikel maar in een vertaalmachine, mocht je er de moeite voor willen nemen.
Een gedeelte zal ik even laten doen ;)

E-Fuels als Rechtfertigungsbrücke

Ich kann den Honda-Ausstieg überhaupt nicht verstehen. Immer diese Ausrede mit den neuen Technologien, um die man sich jetzt kümmern muss. Die Formel 1 hat 2014 den Herstellern eine Technologie aufgezwungen, aus der die effizientesten Hybridantriebe entstanden sind, die es gibt.

Mehr als 50 Prozent der Wärmenergie wird in Vortrieb umgesetzt. Ein normaler Benziner liegt bei knapp über 30 Prozent. Hat Honda irgendetwas von dieser Technologie in seinen Straßenautos verbaut? Die MGU-H vielleicht oder die Vorkammerzündung? Ich wüsste nicht, welcher Serien-Honda da Anleihe nimmt?

Red Bull muss sich nach dem Abschied von Honda einen neuen Partner suchen.

Die Formel 1 baut den Herstellern mit der Einführung von 100 Prozent synthetischen Kraftstoff eine Brücke, ihr Motorsport-Engagement zu rechtfertigen. Das ist so viel oder so wenig CO² neutral wie ein Elektroantrieb. Nur ohne den Rucksack irgendwelche Rohstoffe aus der Erde zu graben. Das Formel 1-Management hat sich zum Ziel gesetzt, dass der gesamte Sport ab 2030 auf und neben der Strecke emmissionsfrei sein soll. Honda nimmt sich in seinen Plänen 20 Jahre mehr Zeit.

[Google vertaal]
E-fuels as a bridge of justification

I can't understand the Honda exit at all. Always this excuse with the new technologies that you have to take care of now. In 2014, Formula 1 imposed a technology on manufacturers that resulted in the most efficient hybrid drives available.

More than 50 percent of the heat energy is converted into propulsion. A normal gasoline engine is just over 30 percent. Has Honda put any of this technology in their street cars? Maybe the MGU-H or the pre-chamber ignition? I don't know which series Honda is taken as an example?

Red Bull has to look for a new partner after leaving Honda.

With the introduction of 100 percent synthetic fuel, Formula 1 is building a bridge for manufacturers to justify their commitment to motorsport. That is as much or as little CO² neutral as an electric drive. Just without digging any raw materials out of the earth with your backpack. The Formula 1 management has set itself the goal that all sport on and off the track should be emission-free by 2030. Honda is taking 20 years more time in its plans.

Enz.....
Ralf Schumacher vond dat Red Bull maar een eigen motor moest ontwikkelen aangezien ze toch een hele afdeling in Engeland hebben. Dat zie ik trouwens niet zomaar gebeuren alhoewel het best wel eens interessant zou kunnen zijn. Misschien dat Red Bull nog een deal sluit met Honda voor de komende jaren en dan de motor rebadgen naar Red Bull.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Haas zal blij zijn met banden die niet werken >:)

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
[...]

Als dat zo gaat zijn, dan is een maat van mij hier de Joker. Ik kijk af en toe met hem een race en tot nu toe was dat Monza en per toeval ook Mugello :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

basvn schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:17:
[...]

Full wets/inters zijn iets minder tricky qua temperatuur hopelijk :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• asing
[...]

Nu nog een ontzettend glibberige drag strip ernaast leggen :P

Als er iets hoog in mijn top 10 lijstje staat dan is het wel Hockenheim 2019! :)

• basvn

basvn

Breezand - NHN

YakuzA schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Full wets/inters zijn iets minder tricky qua temperatuur hopelijk :P
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/gndedi1jt9r51.jpg?width=640&height=500&crop=smart&auto=webp&s=a8a19dc855275c722d526e2a0fc7ead8dcc04451

• sjaool

sjaool

Altijd leuk de Nürnburgring... :D

• Paulus07
  • Niet online
Alleen slaan ze net voor start/finish daar niet meer linksaf zoals in 2007 :P

• Jasphur

• sjaool

sjaool

Jasphur schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Alleen jammer dat ze dit "stukje" van de ring niet meer pakken :P
Yup. Dat gaat flink wat vleugels en ophangingen kosten als ze dat zouden doen. Een F1 wagen met 4 wielen van de grond... :+

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

basvn schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:17:
[...]

Past goed bij hun remmen die niet werken.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Ralf Schumacher vond dat Red Bull maar een eigen motor moest ontwikkelen aangezien ze toch een hele afdeling in Engeland hebben. Dat zie ik trouwens niet zomaar gebeuren alhoewel het best wel eens interessant zou kunnen zijn. Misschien dat Red Bull nog een deal sluit met Honda voor de komende jaren en dan de motor rebadgen naar Red Bull.
Been there, didn't done it before; https://www.autosport.com...ed-building-own-f1-engine

Testing, one, two ...

• tweakduke
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het wordt inderdaad koud aankomend weekend en kans op regen. Gelukkig hebben ze niet de hardste compounds mee, maar de regenbanden mogen ook wel eens tevoorschijn komen.

Tweakers Discord

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:31:
[...]

Een simple reglement is een utopie. Het is niet zo dat de problemen in de F1 komen door de ingewikkelde regels. De ingewikkelde regels zijn juist om de deelnemers 'in check' te houden. Kijk maar wat ze doen met de vleugels. Als je niet heel precies specificeert hoe ver ze door mogen buigen, krijg je flexi-wings, waardoor ze weer voordeel hebben. Ferrari heeft iets gevonden om de fuel flow limit te omzeilen (waar ze eigenlijk een prijs voor verdienen, want het is geniaal). Dus de ingewikkeldheid van de regels is het probleem niet. Dat is gewoon een noodzaak. En dan nog zijn ze in staat iets te verzinnen...
Hoe meer regels je maakt hoe meer loopholes er zijn. Dat is juist wat dit soort regels beter maakt. Daarnaast eind van het jaar is alles openbaar dus je hebt er max 1.5 seizoen echt profijt van.

Brandstof limiet erop. Minimaal start gewicht. Veiligheids constructie gestandaardiseerd. En voor de reet have luck with it... al zet je er papieren vleugels op als je daardoor sneller bent dan heb je het goed gedaan. Waarom zou het uitmaken of een vleugel flext of niet als iedereen hetzelfde mag doen. Laat innovatie maar weer echt komen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

tweakduke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:24:
Het wordt inderdaad koud aankomend weekend en kans op regen. Gelukkig hebben ze niet de hardste compounds mee, maar de regenbanden mogen ook wel eens tevoorschijn komen.
Ze gaan op iets anders rijden dan regenbanden? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• tweakduke
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DaniëlWW2 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:48:
[...]

Ze gaan op iets anders rijden dan regenbanden? :P
Als de weersvoorspelling een keer uit komt O-)

Tweakers Discord

• Jasphur
tweakduke schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:54:
[...]

Als de weersvoorspelling een keer uit komt O-)
Vettel noemde de Eiffel in een artikel (ergens hier gedeeld) het Siberië van Duitsland. :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:24:
[...]
Als dat zo gaat zijn, dan is een maat van mij hier de Joker. Ik kijk af en toe met hem een race en tot nu toe was dat Monza en per toeval ook Mugello :P
Misschien moet ik ook maar niet kijken

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:09
Jasphur schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:06:
[...]

Vettel noemde de Eiffel in een artikel (ergens hier gedeeld) het Siberië van Duitsland. :P
Thermo-ondergoed onder dat pak en gaaaan.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het gaat meteen ruim 10 minuten al over Honda, verrassend. :P

Maar alles van Honda die eruit stapt, reglementen die dit hebben veroorzaakt, mogelijkheden tot overname en dat RBR in de problemen zit terwijl Verstappen wel elders naartoe kan.

• Jasphur
mphilipp schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:18:
[...]

Misschien moet ik ook maar niet kijken
Wat dan? :P

oeoeoeoe nog 19 minuten en dan gaat het grote wat-voor-weer-wordt-het-dit-weekend topic open! :+

• Jasphur

• sjaool

sjaool

Klopt. Maar anders bekeken ze hebben nu een motor waar ze ook heel veel kennis van hebben. Als ze die nu in licentie mogen nemen van Honda en door mogen ontwikkelen hebben ze natuurlijk een betere start dan in 2014.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-12 19:00
Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:27:
[...]

Hoe meer regels je maakt hoe meer loopholes er zijn. Dat is juist wat dit soort regels beter maakt. Daarnaast eind van het jaar is alles openbaar dus je hebt er max 1.5 seizoen echt profijt van.

Brandstof limiet erop. Minimaal start gewicht. Veiligheids constructie gestandaardiseerd. En voor de reet have luck with it... al zet je er papieren vleugels op als je daardoor sneller bent dan heb je het goed gedaan. Waarom zou het uitmaken of een vleugel flext of niet als iedereen hetzelfde mag doen. Laat innovatie maar weer echt komen.
Ik vind juist geen brandstof limiet maar een minimaal elektrisch verbruik wat veel hoger ligt dan nu.
Dan komt er veel meer focus op elektrisch bij bijvoorbeeld een V8 met 20.000 toeren.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als ik niet kijk, wordt het meestal een spektakel. Ik heb ook beide Italiaanse races niet live gezien. In het verleden bv de vlammen van Jos gemist, en meer leuks. Maar het zal wel random zijn... :+ (maar wél erg toevallig)

• Waah
  • Laatst online: 23:42
mphilipp schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:36:
[...]

Als ik niet kijk, wordt het meestal een spektakel. Ik heb ook beide Italiaanse races niet live gezien. In het verleden bv de vlammen van Jos gemist, en meer leuks. Maar het zal wel random zijn... :+ (maar wél erg toevallig)
Of je kijkt gewoon heel weinig races :+

• asing
sjaool schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Yup. Dat gaat flink wat vleugels en ophangingen kosten als ze dat zouden doen. Een F1 wagen met 4 wielen van de grond... :+
Ik denk dat het wel meevalt. Porsche heeft er ook een keer hun 919 Hybrid EVO overheen gejaagd. Als je ziet hoe hard dat gaat :

Ding loopt over de 360 op Dottinger Hohe. Het is alleen wat smal voor een F1 auto denk ik.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tlpeter schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:28:
[...]
Ik vind juist geen brandstof limiet maar een minimaal elektrisch verbruik wat veel hoger ligt dan nu.
Dan komt er veel meer focus op elektrisch bij bijvoorbeeld een V8 met 20.000 toeren.
Misschien moet je veel verder gaan. Ik weet niet wanneer, maar ik heb een keer iets geroepen over het 'vergroenen' van F1 en hoe je ervoor kan zorgen dat het 'vanzelf' gaat. Het is altijd een kwestie van incentive, een aansporing. Als er een leuk voordeeltje op je ligt te wachten, doe je beter je best.
Dus als je nou zegt dat een team zoveel mogelijk moet vergroenen en dat het daarvoor extra testtijd, windtunneltijd en weet ik wat krijgt (minimum gewichtsvoordeel?), gaan ze vanzelf hun best doen. Zaken als de carbonfootprint van het team als geheel (van je backend office/engineering tot trackside operations) doen dan ook mee. Maar als je bv een andere motor uitvindt, die minder energie verbruikt/minder uitstoot dan de huidige V6 met hybride en al die meuk, prima...zet maar in. Uitgangspunt is wat we nu hebben, en alles wat groener is, maar minimaal dezelfde poweroutput heeft, is goed. We moeten wel hard blijven rijden. Maar groen is het sleutelwoord, we kunnen geen V12 diesel in gaan zetten natuurlijk...

En ik heb dan weer een hele utopische redenatie achter de belachelijke kosten die hiermee gemoeid gaan: aangezien het waarschijnlijk wel wat leuks gaat opleveren aan technieken die ze kunnen uitproberen en verder ontwikkelen, is het ineens weer relevant voor de normale automobielindustrie. En omdat het 'groen' is, levert het F1 weer een nieuwe doelgroep op. Mensen die het eerst totaal niet interessant vonden en zelfs tegen waren omdat het nu eenmaal verbrandingsmotoren zijn, kunnen nu ineens zonder schuldgevoel kijken. Ook de industrie zal geïnteresseerd zijn en sponsors die een groen imago hebben, krijgen ook interesse.

De petrolheads zullen misschien boven een emmer hangen bij de gedachte, maar als de sport wil overleven en relevant wil blijven, zal er toch echt iets moeten veranderen. Denken dat electrificatie, maar ook de overstap naar waterstof (als dat eindelijk een keer van de grond komt) nog 30 jaar duurt win je de oorlog niet mee. Dode technologie als hybride is niet meer interessant. Dat is/was een tussenpaus, de labs werken daar al lang niet meer zo vlijtig aan. Volledig electrisch en waterstof is waar men de focus op heeft.

Maar je moet dan ook laten meetellen wat het team als geheel doet. Gebruiken ze 'ecologische' materialen (kleding, hospitality units,schoonmaakmiddelen, enz), recyclen. Misschien kun je het bodywork van de auto wel van zeewier maken (geen idee of carbon fibre 'slecht' is voor het milieu) zoals ze met racefietsframes wel eens doen. Alles kan. En voor alles wat je doet, kun je punten verdienen die je extra testtijd opleveren. Want dat heb je nodig om te ontwikkelen. Zoiets dus. Wild plan, en natuurlijk utopisch, gaat nooit gebeuren, maar in mijn hoofd zou het werken :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waah schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:48:
[...]
Of je kijkt gewoon heel weinig races :+
Ik mis al sinds de jaren '90 zelden een race.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
Honda open to facilitating Red Bull engine project post-2021
Honda’s Formula 1 project leader is willing to discuss Red Bull keeping its engines after its 2021 F1 exit so the team can develop them itself or with a new partner.

Honda will leave F1 at the end of 2021 to redirect its research and development resources towards major automotive targets it has set, but wants to support the succession plan Red Bull must come up with for an alternative engine supply for its two teams.
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

YouTube: MotorcycleGeek

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Dejavu hiero :P. Maar ik heb het idee dat RB het allang wist. :P

Verwijderd

tlpeter schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:28:
[...]

Juist wel een brandstof limiet en accu gewicht limiet.
De brandstof limiet bouw je per jaar af naar beneden en de constructeurs zullen juist investeren in zo efficient mogelijke accu's.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Juist wel een brandstof limiet en accu gewicht limiet.
De brandstof limiet bouw je per jaar af naar beneden en de constructeurs zullen juist investeren in zo efficient mogelijke accu's.
Met als resultaat 1 team die wederom het gouden ei vind en jarenlang alles domineert. Nee dank je.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:50

iichel

Gazoooo

Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Met als resultaat 1 team die wederom het gouden ei vind en jarenlang alles domineert. Nee dank je.
Motorsport met constructeurs gaan, helaas, erg goed hand in hand met periodes van dominantie. Zelfs in spec series zie je dat regelmatig. Maar de F1 bestaat nou eenmaal uit blokken van dominantie. Soms door aero, soms door motoren, soms door Ferrari.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Verwijderd

iichel schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Motorsport met constructeurs gaan, helaas, erg goed hand in hand met periodes van dominantie. Zelfs in spec series zie je dat regelmatig. Maar de F1 bestaat nou eenmaal uit blokken van dominantie. Soms door aero, soms door motoren, soms door Ferrari.
Dat weet ik. Maar wat je dan dus niet moet gaan doen is een restrictie of regel instellen/bedenken waarvan je in het voren weet dat er iemand dominant gaat worden. Dat is namelijk wat je met dat soort doorzichtige technische regels gaat creëren.

Je ontkomt er niet aan dat er een aantal teams dominant zijn over een bepaald tijdsbestek maar dat betekent dan niet dat je het ze maar zo makkelijk mogelijk moet maken om dat dan te doen. Iets meer creativiteit met betrekking tot regelgeving mag best.

• roda_djavulen
  • Laatst online: 21-12 16:51
@mphilipp Carbon is inderdaad niet echt goed voor het milieu en ook niet recyclebaar.
Laatst had mclaren een nieuwtje, de stoelen worden tegenwoordig gemaakt van vlas.

https://www.mclaren.com/r...le-composite-racing-seat/

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
Ze moeten het zelfde doen als Formule E. Als je daar kampioen wordt moet je alle technische details vrijgeven voor de andere teams.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SnowDude schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:29:
Ze moeten het zelfde doen als Formule E. Als je daar kampioen wordt moet je alle technische details vrijgeven voor de andere teams.
Een verschil met F1 is dan weer dat de opzet van FE is om electrisch rijden te promoten en de techniek een push te geven. F1 is een constructeurskampioenschap waarbij de constructeur het verschil maakt. Dit ook in tegenstelling tot F2 en F3, waar ze allemaal dezelfde spullen hebben en het aankomt op de coureur (en tactiek).
Als je in F1 gaat zeggen zat ze hun geheimen moeten openbaren, kun je eigenlijk het verschil niet meer echt maken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

roda_djavulen schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:25:
@mphilipp Carbon is inderdaad niet echt goed voor het milieu en ook niet recyclebaar.
Laatst had mclaren een nieuwtje, de stoelen worden tegenwoordig gemaakt van vlas.
Kijk, zoiets moeten ze dan belonen en ook meer de aandacht op vestigen.

Dat bodywork zou makkelijk van iets anders gemaakt kunnen worden. Het hoeft niet stevig te zijn. Nouja...stevig genoeg om te blijven zitten onder de aerodynamische druk natuurlijk. Maar het zou net zo goed van geperst karton kunnen zijn zoals een Trabant. Maar dat zal wel weer zwaarder zijn. Of zeewier. Ik begreep dat die high end racefietsen ooit van zeewier gemaakt werden. Nu ook steeds meer van carbon.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-12 09:19
Ik zat nog te denken aan een uitweg voor Red Bull via de Mugen-Honda connectie. Wie kent deze nog?

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.wtf1.com/wp-content/uploads/20200825012136/20171018-a5f603ba7250ff354c7464d38f3e9035-1024x511.jpg

• RobertMe
  • Laatst online: 03:43

Ja en nee? Volgens mij heeft McLaren daarvan een aantal stoeltjes laten maken. Echter mogen ze deze niet gebruiken omdat vlas niet op de lijst staat met toegestane materialen. Volgens mij heeft de FIA wel toestemming gegeven om het tijdens testdagen en/of een aantal FPs te gebruiken, maar ze rijden er dus nog zeker niet full time mee. Dat terwijl het materiaal schijnbaar alleen maar voordelen heeft ten opzichte van carbon fibre. Maar daarom mag McLaren er nu dus wel mee experimenteren, zodat het materiaal later wel gebruikt mag worden.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Een (interessant) gerucht over Red Bull die mogelijk het intellectueel eigendom over de motoren van Honda over gaat kopen; het schijnt dat Horner en Marko in Oostenrijk zijn om daarvoor (financiële) goedkeuring te krijgen van de baas:

[Twitter: https://twitter.com/MissedApexF1/status/1313406160792440832]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12 23:01
Migrator schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:09:
Een (interessant) gerucht over Red Bull die mogelijk het intellectueel eigendom over de motoren van Honda over gaat kopen; het schijnt dat Horner en Marko in Oostenrijk zijn om daarvoor (financiële) goedkeuring te krijgen van de baas:

[Twitter]
Ik hoop het! Lijkt me de enige manier voor Red Bull om nog competitief te blijven na 2021, afhankelijkheid van Renault (hoe lang zal die nog blijven?), Ferrari of Mercedes lijkt me geen oplossing. Ik denk ook dat er snel een plan op tafel moet komen om Max bij RedBull te houden.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Verwijderd

[Twitter]
Ik dacht dat Marko de baas is?

• ShellGhost
Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

Ik dacht dat Marko de baas is?
Nee, is een adviseur.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31
Ik zou het ook mooi vinden als RBR het geld heeft en uitgeeft om die motoren over te nemen en zelf verder te ontwikkelen. Denk nog steeds dat de enige manier om Mercedes te verslaan, is om dat met een andere motor te doen zolang ze als volledig team in de F1 zitten.

Hoop dat Honda dit echt zou overwegen.
Aan de andere kant: Ze gaan echt gigantisch af, als blijkt dat een frisdrankjes fabrikant op basis van hun motorontwerp wel Mercedes kan verslaan...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Daarnaast zullen de Aziatische aandeelhouders er ook wel wat over willen zeggen gok ik.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Een (interessant) gerucht over Red Bull die mogelijk het intellectueel eigendom over de motoren van Honda over gaat kopen;
Ik ben dan benieuwd of Honda daar dan ook de hoofdprijs voor wil hebben, of dat zij een 'vriendenprijsje' regelen omdat ze zelf ook wel doorhebben dat ze RBR een beetje in hun hemd laten staan. Want enerzijds doet Honda zelf verder niets met die technologie in de racerij. Er kunnen natuurlijk wel weer hele belangrijke dingen in zitten die zij elders ook toepassen (er zat toch een stukje aerospace tech in die schoepen van de turbo?), dus die onderdelen krijgen ze misschien hooguit in licentie.
Helaas zullen de exacte voorwaarden en kosten nooit openbaar gemaakt worden. Slimmerikken kunnen het dan weer proberen te extraheren uit het financieel jaarverslag. Kijken of we daar wijzer van worden. Als het zover komt. Het zou mooi zijn. Ik had niet verwacht dat RBR zelf met die motor aan de slag zou gaan. Of ze nemen een aantal mensen van Honda over (of huren ze in).

• Yamotek
  • Laatst online: 01:10
mphilipp schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:54:
[...]

Ik ben dan benieuwd of Honda daar dan ook de hoofdprijs voor wil hebben, of dat zij een 'vriendenprijsje' regelen omdat ze zelf ook wel doorhebben dat ze RBR een beetje in hun hemd laten staan. Want enerzijds doet Honda zelf verder niets met die technologie in de racerij. Er kunnen natuurlijk wel weer hele belangrijke dingen in zitten die zij elders ook toepassen (er zat toch een stukje aerospace tech in die schoepen van de turbo?), dus die onderdelen krijgen ze misschien hooguit in licentie.
Helaas zullen de exacte voorwaarden en kosten nooit openbaar gemaakt worden. Slimmerikken kunnen het dan weer proberen te extraheren uit het financieel jaarverslag. Kijken of we daar wijzer van worden. Als het zover komt. Het zou mooi zijn. Ik had niet verwacht dat RBR zelf met die motor aan de slag zou gaan. Of ze nemen een aantal mensen van Honda over (of huren ze in).
Het gaat om geld en het gaat om aanzien. Als Honda geen geld meer wilt uitgeven aan het project, gaat hun naam natuurlijk ook weg. Als RB(R) een eigen motor gaat bouwen in samenwerking met Honda maar het wordt hun eigen motor wat ze zelf betalen, kan er nog steeds technologie worden gedeeld met Honda en engineering vanuit Honda naar de motor kant (gaat wel een complex verhaal worden) terwijl RB het geld betaald.

Dit lijkt mij ook de enige succesvolle oplossing, een nieuwe faciliteit met de juiste mensen is niet binnen een jaar gebouwd... maar we gaan het zien hoe het gaat werken. Misschien heb ik het ook allemaal mis.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maar wel een erg belangrijke. Er wordt in een YT filmpje geopperd dat Marko en Mateschitz al maanden wisten dat Honda er mee zou gaan stoppen na 2021. Horner zou dit niet zo vroeg geweten hebben omdat hij enkel "teambaas" zou zijn.

Testing, one, two ...

• ShellGhost
hardware-lover schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

Maar wel een erg belangrijke. Er wordt in een YT filmpje geopperd dat Marko en Mateschitz al maanden wisten dat Honda er mee zou gaan stoppen na 2021. Horner zou dit niet zo vroeg geweten hebben omdat hij enkel "teambaas" zou zijn.
Marko laat geen moment ongebruikt om dat te benadrukken. Begint een beetje triest te worden vind ik.
Ik denk dat de top van RB inderdaad al lang op de hoogte was van de beslissing.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:09

Wom

Grappig om Bcomp hier tegen te komen. Mijn schoonvader is vlasser van beroep en ook voorzitter van de Algemene Nederlandse Vlasbond. We staan volgens hem op de vooravond van een kleine revolutie op het gebied van toepassingen voor natuurlijke fibers. Maar ik wist niet dat McLaren al zo ver was dat ze dit toepassen. Vooral Audi en Porsche zijn hier al erg ver in, van wat ik begreep.

Kan ik mooi de link leggen naar de Formule 1, wat hij maar een vreemde sport vindt. Maar als er vlas in zit wordt het vanzelf interessant :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1 ... 131 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport