Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ze zijn nu niet echt fijn uit elkaar gegaan. Maar goed, geld strijkt alle rimpels weg, en als het veel geld is is alles mogelijk.Jasphur schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Even los van het feit dat Renault RBR een motor moet aanbieden, waarom zou een Renault niet lukken?
om vervolgens een ander project weer samen te doen:TFZ61 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:58:
[...]
Ze zijn nu niet echt fijn uit elkaar gegaan. Maar goed, geld strijkt alle rimpels weg, en als het veel geld is is alles mogelijk.
https://www.autosport.com...-bull-for-project-pitlane
ik weet niet of ik dat kan volhoudenShellGhost schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:01:
Zolang een FE race max 45min duurt is het natuurlijk geen F1 alternatief. Het zal nog wel even duren voordat ze makkelijk 2 uur volhouden.
Ik zou het doen!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Werkelijk? Ze gaan echt Grosjean vervangen voor Mazepin?KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:39:
Jeuh, nieuwe geruchten, naast de "gaat Wolff naar Aston Martin" en "gaat Mercedes verder als Ineos" gok dat het nog niet hebben van een contract van Hamilton hier ook mee samen hangt.
Denk dat er komende 2 jaar flinke veranderingen gaan komen, als je al hoort dat Mercedes waarschijnlijk de boel gaat verkopen en Renault zichzelf rebrand als Alpine hou je eigenlijk geen enkel (betaalbaar) automerk over.
Of de hele sport klapt in, wat me ergens sterk lijkt, of we gaan weer richting een ouderwets 'garage'constructeurskampioenschap, waarbij iedere gek met geld een team start of overneemt, al dan niet voor zijn zoon (Mazepin schijnt al met Haas te praten)
Maar domenicali heeft zijn werk klaar liggen want de sport begint onderhand wel terminale karakteristieken te vertonen. Tien teams, drie PU leveranciers waarvan een hopeloos is vanwege valsspelen, financiële problemen en een team dat werkelijk alles wint en de boel ook nog eens saai aan het maken is.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb zelf hoop dat na 2025 ze gewoon samen verder gaan. Als er maar genoeg geld tegenaan gegooid wordt, krijg je vanzelf EV's die prima sneller dan F1 rond een normaal circuit kunnen.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
FE met snel te verwisselen accupacksShellGhost schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:01:
Zolang een FE race max 45min duurt is het natuurlijk geen F1 alternatief. Het zal nog wel even duren voordat ze makkelijk 2 uur volhouden.
Nee F1 is niet maar zo vervangen, maar het vertrek van Honda zorgt wel voor een enorm probleem bij de FOM/FIA. Er willen geen leveranciers instappen, niet met versimpelde motoren en dus al helemaal niet met de huidige ingewikkelde versies. Linksom of rechtsom zullen de partijen ergens om te tafel moeten om de sport in leven te houden.
Ik zeg niet dat F1 zomaar het loodje legt, maar ze komen nu wel op het punt waar er veranderingen nodig zijn om het zo groot te houden als het is.
Precies. Innovaties worden binnen de F1 heel snel de nek omgedraaid. Maar waarom zou je veel geld investeren in een sport waar flinke verbeteringen door anderen razendsnel verboden worden omdat het hun dan weer geld kost om datzelfde te doen? Op zich zou het niet erg zijn om de krachten te bundelen en maar 1 motorleverancier te hebben. Chassis en aero innovaties heb je in de dagelijkse praktijk meer aan dan dan de laatste pk's uit een uitstervende techniek proberen te persen terwijl de hele wereld de kant van alternatieve motoren op gaat.daanb14 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:56:
In zekere zin zat dit eraan te komen. Buiten de ontwikkelstop en het tokensysteem, valt mij ook op hoeveel technologieën verboden zijn. Geen CVVC, geen elektronische kleppen, geen SPCCI of SCCI. Ik sta er niet van te kijken als het gebrek aan mogelijkheden om te innoveren met de motor er zeker aan bijgedragen heeft.
Honda zou indien de F1 overstapte op waterstof ongetwijfeld een andere beslissing genomen hebben
Ik weet nou niet of dit een hoogtepunt of een dieptepunt van tweakers.net is.nachtnet schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:02:
nieuws: Honda stopt na 2021 met Formule 1 en zet middelen in voor ontwikkelin... ←←↵ Het nieuws heeft zelfs de frontpage bereikt.
Maar goed ik ga lekker hopen op Porsche
Voor 2021 aan ze nog wel een geheel nieuwe motor maken bij Honda.
https://www.gptoday.net/n...021-compleet-nieuwe-motor
Hachigo: "We hebben dit seizoen nog zeven races en we introduceren een nieuwe krachtbron met verbeterde prestaties voor het volgende seizoen. Om te voldoen aan de verwachtingen die onze fans stellen aan Honda, zullen we samenwerken met Red Bull Racing en AlphaTauri om door te gaan met concurreren met onze uiterste inspanning en streven naar meer overwinningen tot het einde toe."
Dat zou voor de F1 bijna Ferrari 'moeten' zijn, ik denk dat die het (momenteel in ieder geval) niet accepteren dat er een ander merk motor in hun auto komt.CoronelHimself schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:54:
Autofabrikanten zijn niet echt meer geintereseerd in brandstof motoren dus;
Er komt een standaard ICE van één leverancier dit kan Ferrari, Judd, Mecachrome, enz. zijn.
Opzich prima allemaal. Heeft Ferrari ook al vaker gedaan (A1GP) en het lijkt me ook niet nadelig voor de sport.
Zonder goede plannen om 'milieuvriendelijk' te gaan zullen andere automerken gewoon niet in willen stappen, vanuit diverse overheidsredenen moeten ze daar gewoon in mee gaan.
Door enkel het ERS systeem open te gooien voor iedereen kan je ook nog andere technologische partners binnen trekken, naast automerken of zelfs merken als een Tesla/Rimac/Polestar etc.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
En dan om de race de motor vervangen omdat die verbrand is...wowly schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:07:
Tsja hybride is al bijna passé, ze hadden dat veel meer moeten uitbouwen dat electrische deel. Bochtenwerk een hybride 3 cylinder tot 20k toeren met massale Kers vermogens enzo, jiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaawww
Nee, papa Mazepin koopt Haas op, en zet Mazepin erin. Evt. Schumacher dan in de andere, als dat nog door gaat.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:03:
[...]
Werkelijk? Ze gaan echt Grosjean vervangen voor Mazepin?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ja, daarom had ik Ferrari er wel bij vermeld en Mercedes en Renault niet.KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:06:
[...]
Dat zou voor de F1 bijna Ferrari 'moeten' zijn, ik denk dat die het (momenteel in ieder geval) niet accepteren dat er een ander merk motor in hun auto komt.
Opzich prima allemaal. Heeft Ferrari ook al vaker gedaan (A1GP) en het lijkt me ook niet nadelig voor de sport.
Zonder goede plannen om 'milieuvriendelijk' te gaan zullen andere automerken gewoon niet in willen stappen, vanuit diverse overheidsredenen moeten ze daar gewoon in mee gaan.
Door enkel het ERS systeem open te gooien voor iedereen kan je ook nog andere technologische partners binnen trekken, naast automerken of zelfs merken als een Tesla/Rimac/Polestar etc.
Steam - PTR83
Nee, het is nog erger.. Het schijnt dat Mazepin Sr. Haas wil kopen voor een zitje voor zijn zoon. Goed voorbeeld doet goed volgenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:03:
Werkelijk? Ze gaan echt Grosjean vervangen voor Mazepin?
-
Aan FE doen ontzettend veel motorbouwers mee. Maarja, zie de F1 en de FE wereld maar te mixen. Technisch niet zo'n probleem waarschijnlijk, maar verschillende fans en natuurlijk de FE rijders die iets moeten doen.Suicyder schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:04:
[...]
FE met snel te verwisselen accupacks![]()
Nee F1 is niet maar zo vervangen, maar het vertrek van Honda zorgt wel voor een enorm probleem bij de FOM/FIA. Er willen geen leveranciers instappen, niet met versimpelde motoren en dus al helemaal niet met de huidige ingewikkelde versies. Linksom of rechtsom zullen de partijen ergens om te tafel moeten om de sport in leven te houden.
Ik zeg niet dat F1 zomaar het loodje legt, maar ze komen nu wel op het punt waar er veranderingen nodig zijn om het zo groot te houden als het is.
Sterker nog, die 45 minuten is op een (veel) korter circuit dan F1, en bij een pitstop wisselen ze de hele auto omShellGhost schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:01:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
- F1 blijft interessant zolang het kijkerspubliek trekt. (vraagt spektakel, competitie, helden)
- ICE-tijdperk loopt op z'n eind. Welke motorleverancier stapt voor veel geld in een project dat nog hooguit tien jaar loopt?
- je koopt als team niet 'even' een motorfabriek van Honda over: het is niet een halletje met mannetjes die zuigers uitboren of kleppen afstellen, het zijn tientallen mensen met hoogwaardige expertises die je niet zomaar van de plank trekt.
Je krijgt dus twee werelden:
- Nog enkele jaren de eindstrijd van ICE-F1: komt er ooit nog een echte strijd tussen Hamilton en Verstappen? Grootste kans: VER stapt over naar Mercedes voor de strijd en de rest van het veld rijdt daar achteraan.
- De E-F1, zodra hier nieuw spektakel aan wordt toegevoegd (motorgeluid, integratie met gaming bij mensen thuis, ...?...).
Spannende ontwikkelingen, waarbij ik denk dat de uitkomst eerder door een game-fabrikant wordt bepaald dan door Mercedes/Ferrari.
Daar zijn ze enkele jaren geleden al mee gestoptChiron schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:09:
[...]
Sterker nog, die 45 minuten is op een (veel) korter circuit dan F1, en bij een pitstop wisselen ze de hele auto om
Testing, one, two ...
Chiron schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:08:
[...]
Nee, papa Mazepin koopt Haas op, en zet Mazepin erin. Evt. Schumacher dan in de andere, als dat nog door gaat.
Edd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:08:
[...]
Nee, het is nog erger.. Het schijnt dat Mazepin Sr. Haas wil kopen voor een zitje voor zijn zoon. Goed voorbeeld doet goed volgen
Stroll lijkt zich uiteindelijk nog te ontwikkelen naar een redelijke middenvelder, maar Mazepin...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja er doen enorm veel autofabrikanten mee. Maar het is bijna geheel een eenheidsserie. Dus ze acteren vooral als sponsor.ikt schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:08:
[...]
Aan FE doen ontzettend veel motorbouwers mee. Maarja, zie de F1 en de FE wereld maar te mixen. Technisch niet zo'n probleem waarschijnlijk, maar verschillende fans en natuurlijk de FE rijders die iets moeten doen.
Steam - PTR83
Dus eigenlijk A1FECoronelHimself schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Ja er doen enorm veel autofabrikanten mee. Maar het is bijna geheel een eenheidsserie. Dus ze acteren vooral als sponsor.Je mag bijna niks zelf ontwikkelen, dus het is vooral voor het imago dat ze meedoen. Voor een paar miljoen euro is dat gewoon een inkopper.
Ik dacht dat al een tijdje de motorontwikkeling gewoon vrij was gesteld?CoronelHimself schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Ja er doen enorm veel autofabrikanten mee. Maar het is bijna geheel een eenheidsserie. Dus ze acteren vooral als sponsor.Je mag bijna niks zelf ontwikkelen, dus het is vooral voor het imago dat ze meedoen. Voor een paar miljoen euro is dat gewoon een inkopper.
Het chassis is inderdaad wel gewoon eenheidsworst.
Chassis eenheid geloof ik, motor "vrije" ontwikkeling maar vermogensbeperkt om het veld gelijk te houden. x kW maxikt schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:13:
[...]
Ik dacht dat al een tijdje de motorontwikkeling gewoon vrij was gesteld?
Het chassis is inderdaad wel gewoon eenheidsworst.
Nope toch vast spul kennelijk, misschien alleen productielocatie anders?
Wel zouden ze vanaf 2022 naar auto's gaan met 300-350 kWh vermogen ipv de huidige 200-250
quote van wiki - Wikipedia: Formula E
Gen3 car (from 2022)
The Gen3 Formula E car is planned to be introduced for the ninth Formula E season (2022–23). Power levels for the car are expected to be 350 kW in qualifying and 300 kW in the race, whilst regeneration levels will be allowed on both front (250 kW) and rear (350 kW) axles for a maximum of 600 kW recovery under braking. The battery will also be designed to be able to handle "flash-charging" at rates of up to 800 kW, allowing pitstop recharging into the championship for the first time[26]. In July 2020 it was announced that Spark Racing Technology would build the chassis and supply the front axle MGU, Williams Advanced Engineering would supply the battery, and Hankook would supply all-weather tires incorporating bio-material and sustainable rubber[27].
[ Voor 65% gewijzigd door Suicyder op 02-10-2020 13:19 ]
Ah kan je nagaan, ik volg de FE niethardware-lover schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:10:
[...]
Daar zijn ze enkele jaren geleden al mee gestopt
Never nooit niet...arbraxas schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:06:
Of FE de status van F1 gaat overnemen? Ik betwijfel het.
"When you grow up your heart dies"
Als er geen teams meer zijn die er veel geld op stuk willen slaan is het snel afgelopen.Suicyder schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:04:
[...]
FE met snel te verwisselen accupacks![]()
Als een leuk voor erbij klasse waar teams voor ca 25 miljoen per jaar competitief mee kunnen doen zal het moeten accepteren dat het prestatie niveau ook lager wordt. Als de fabrikanten wel willen investeren in de FE (wat al flink gebeurt) dan zal dat al snel interessanter worden.
De F1 heeft gewoon in de huidige opzet geen toekomst. Veel te duur en veel te ver van de werkelijkheid. Door de huidige aandacht kan het de goudenkooi nog even volhouden maar die bubble gaat gewoon klappen.
alles kan off-topic
Die wagens zijn ook ontworpen naar de circuits waarop ze rijden. Zet een F1 wagen eens op een dergelijk FE circuit en kijk eens hoe die het daar doet.Chiron schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:16:
[...]
Ah kan je nagaan, ik volg de FE nietMaar de circuits zijn vooralsnog hele korte straatbaantjes, ik ben wel eens benieuwd hoeveel rondjes een huidige FE redt op een Silverstone bijvoorbeeld. De wagens zijn ook gewoon veeeel trager. Als ze dat nou naar het niveau van minimaal F2 kunnen trekken dan komen we ergens.
alles kan off-topic
Een V6 met turbo is ver van de werkelijkheid? Ga eens met oa Porsche praten.Ankona schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:21:
[...]
Als er geen teams meer zijn die er veel geld op stuk willen slaan is het snel afgelopen.
Als een leuk voor erbij klasse waar teams voor ca 25 miljoen per jaar competitief mee kunnen doen zal het moeten accepteren dat het prestatie niveau ook lager wordt. Als de fabrikanten wel willen investeren in de FE (wat al flink gebeurt) dan zal dat al snel interessanter worden.
De F1 heeft gewoon in de huidige opzet geen toekomst. Veel te duur en veel te ver van de werkelijkheid. Door de huidige aandacht kan het de goudenkooi nog even volhouden maar die bubble gaat gewoon klappen.
https://autobahn.eu/artik...evival-van-de-zes-in-lijn
Ja, het geeft een hoop onzekerheid en drama. En RB zie ik ook liever niet stoppen etc. Maar Max zijn carrière komt wel goed, iedereen weet ondertussen dat hij de absolute top is. Voor Max is de timing echt niet slecht.
Het was sowieso wel duidelijk dat RB + Honda nooit kampioen zou gaan worden. Elk jaar naïef hopen op volgend jaar heeft geen zin. Je ziet dit jaar ook dat die honeymoon phase tussen RB en Honda over was.. Ze hebben misschien niet meer de betrouwbaarheidsproblemen die ze met Renault hadden maar daar blijft het ook bij. Wil je winnen heb je gewoon een Mercedes motor nodig.
I served in a company of heroes.
Nou, ik las daar een paar weken terug een post over van Ross Brawn dacht ik. Die gaf aan dat er op dit moment nog een x aantal miljoen verbrandingsmotoren zijn die niet in 20 jaar naar een elektrische variant kunnen overschakelen. De relevantie van F1 zou daarmee verschuiven van motoren bouwen naar synthetische brandstoffen ontwikkelen. En dat zou F1 de komende 20 jaar nog in leven moeten houden. En dat zal vast geen nieuwe motor leveranciers opleveren maar het racen met ICE's is nog niet irrelevant.PWM schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:47:
Ik zie echt geen enkele manier hoe F1 over 6 jaar nog bestaat. Er gaat nooit meer een motorleverancier instappen. Het ICE tijdperk is echt voorbij wat dat betreft. Dit word gewoon een sterfhuis de komende jaren.
Over een jaar of 5 is het gewoon electrisch rijden.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Je hebt dan ook een flink aantal fabrikanten die in de rij staan om "even te laten zien" hoe goed hun elektrische motor/accu wel niet is. Technieken die daar gebruikt/getest worden komen uiteindelijk weer op de consumentenmarkt en qua PR is het 1000x keer beter om te pronken met winst dan nu het geval is.
Door stomme keuzes is de F1 qua motortechniek gewoon niet meer relevant en/of rendabel voor fabrikanten om maximaal in te investeren. Iedereen (en z'n moeder) weet dat elektrisch de toekomst is (met misschien een klein kansje voor waterstof). Er is geen enkele fabrikant die nu nog maximaal investeert in een "nieuwe" brandstof motor. Het is gewoon weggegooid geld. Waarom dan honderden miljoenen investeren in iets waar je als fabrikant praktisch niets aan hebt?
Alsof men een wedstrijdje houdt met stoomlocomotieven terwijl de TGV al rond rijdt...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Daar zijn ze in FE net vanaf gestapt.MazeWing schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:28:
Over die mensen die aangeven dat volledig elektrisch niet gaat vanwege de accu's (lees: accuduur). Waarom niet een zeer eenvoudig te vervangen accu? Als er gemiddeld per race 2x van accu gewisseld wordt tijdens een pitstop kan dit gewoon weer voor een boel spektakel zorgen.
Komt er water uit de uitlaten en zijn we eindelijk van die saaie races op droog asfalt af
Dit is andersom. Zet een FE auto op een echt circuit en je lacht je rot. Niveautje Renault Clio Cup.Ankona schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:23:
[...]
Die wagens zijn ook ontworpen naar de circuits waarop ze rijden. Zet een F1 wagen eens op een dergelijk FE circuit en kijk eens hoe die het daar doet.
Ze maken de banen zo dat ze nooit te lang gas geven, en veel remzones hebben om wat energie terug te winnen. Dat het dan ook banen worden waar minder duidelijk zichtbaar is hoe langzaam het gaat is ook handig.
I served in a company of heroes.
De FE laat anders verdomd goed zien hoe beperkt de opties zijn mbt racen op puur elektriciteit. Ze zijn langzamer dan een GT4 en de enige 'actie' die er is komt omdat ze botsauto's spelen omdat ze zo sterk zijn. Hell, de vleugels zijn niet eens nodig, dus die zitten er alleen om omdat het zo iig nog op een Formule klasse lijkt.MazeWing schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:28:
Alsof men een wedstrijdje houdt met stoomlocomotieven terwijl de TGV al rond rijdt...
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
RB en AT zitten nu helemaal klem. Terug naar Renault voelt als een afgang zo kort na het afscheid. Volgens mij zitten ze er bij Renault ook niet echt op te wachten, ook al kunnen ze de klanten goed gebruiken.
Volgens mij had Renault net de knop omgezet dat ze voortaan alleen voor Alpine hoeven te zorgen en dus geen rekening meer hoeven te houden met andere klanten. Nu zullen ze zich toch weer moeten aanpassen. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar veel zin in hebben, en het moeten doen voor RBR is helemaal zuur.
Ik kan me voorstellen dat er nog een hoop boosheid zit bij Renault waardoor ze niet tot het uiterste zullen gaan om RB te helpen. Ze zijn wel verplicht om dezelfde motor te leveren als ze zelf gebruiken, maar ze zijn niet verplicht om een motor te bouwen die in een RB chassis past. Het is natuurlijk heel makkelijk om (bv) een paar schroeven uit te laten steken op plekken waar Renault er zelf geen last heeft maar RB wel.
Puur op techniek zou RB natuurlijk wel een Mercedes motor willen hebben maar ook daar zal gelden dat je als klant altijd ondergeschikt bent aan de wensen van het fabrieksteam. Toch denk ik dat Mercedes dat risico te groot zal vinden om er aan mee te werken.
Dan hebben we verder alleen nog Ferrari over. Op dit moment wil natuurlijk niemand zo'n motor kopen, maar tegelijkertijd weten we natuurlijk ook niet hoe het na 2021 gaat. De problemen van nu zeggen op zich niks maar geven ook weinig vertrouwen voor de toekomst. Als je zo'n motor zou willen overwegen dan moet je nu instappen en je met het ontwerp gaan bemoeien. Officieel mogen ze daar nog niet aan beginnen, maar natuurlijk denken ze al na over wat het moet gaan worden.
Nu geloof ik niet dat Ferrari een organisatie is die open staat voor input of invloed van een ander team, maar gezien de huidige problemen en veranderingen daar is dit misschien wel een goed moment om het toch te proberen. Sterker nog Ferrari zal toch ook wel snappen dat ze een groot probleem hebben. Het chassis was al langer vrij matig en nu kunnen ze niet meer compenseren met hun motor. Ik zou voorstellen dat Ferarri en RB gaan samenwerken aan de ontwikkeling van een nieuwe motor voor 2022 waarbij RB direct invloed krijgt zodat de motor compatible is met de rest van de auto. In ruil mag Ferrari een keer Adrian Newey lenen om hun chassis te verbeteren.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
En wat zou er gebeuren als de teams hun budgetten met een factor 10 omhoog zouden gooien? Dan zitten ze nog ruim onder de F1 budgetten maar is er wel serieuze ontwikkeling mogelijk. En misschien is het dan juist wel leuk dat ze nu nog niet zo snel zijn. De mogelijkheid om elk jaar weer nieuwe dingen te proberen en beter te worden maakt een formule klasse juist leuk.Beaves schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:32:
[...]
De FE laat anders verdomd goed zien hoe beperkt de opties zijn mbt racen op puur elektriciteit. Ze zijn langzamer dan een GT4 en de enige 'actie' die er is komt omdat ze botsauto's spelen omdat ze zo sterk zijn. Hell, de vleugels zijn niet eens nodig, dus die zitten er alleen om omdat het zo iig nog op een Formule klasse lijkt.
alles kan off-topic
Andersom, de circuits zijn ontworpen met de limieten van de FE wagens in het achterhoofd.Ankona schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:23:
[...]
Die wagens zijn ook ontworpen naar de circuits waarop ze rijden. Zet een F1 wagen eens op een dergelijk FE circuit en kijk eens hoe die het daar doet.
Een F1 wagen op een FE circuit zal een soort "mario kart" worden gok ik
Een F1 doet zo'n rondje dan toch in de helft van de tijd die een FE auto er over doet? (als ze de bocht kunnen halen :-D)Ankona schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:23:
[...]
Is het dan niet een idee om Formule 1 een plek te maken voor innovatie van technieken als SPCCI, SCCI, digitale kleppen, nieuwe turbo en superchargertechnieken en AWD hybridetechnieken? De WEC is natuurlijk een slecht voorbeeld als je ziet hoe het daar gaat, maar zo'n Toyota TS050 is wel een technisch huzarenstukje. Laat merken lekker zelf weten of ze aan de slag willen met een boxer, een in-lijn of een V-motor.CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:42:
F1 zit natuurlijk ook behoorlijk klem omdat ze eigenlijk niet veel verder mogen gaan met elektrische motoren. FE heeft een exclusief contract van de FIA om als enige elektrische races te mogen organiseren.
FE circuits zijn niet te vergelijken met F1 circuits. Zelfs het Monaco F1 circuit is 2 keer zo lang als het FE Monaco circuit (bron).Tleilaxu schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:42:
[...]
Een F1 doet zo'n rondje dan toch in de helft van de tijd die een FE auto er over doet? (als ze de bocht kunnen halen :-D)
Dan was de snelste ronde van een FE wafen (tijdens qualificatie) 53.313.
De snelste F1 ronde (tijdens kwalificatie) was 1:10.'166, dus een F1 auto is gewoon bijna 2 keer zo snel als een FE wagen.
Is niet te vergelijken dus.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Opent wellicht de deur naar het overnemen van IP door RBR?
Ik hoop dat de budget cap het mogelijk maakt om de teams meer vrijheid te geven. Veel van de regels zijn er immers om te voorkomen dat het een 'pay-to-win' race wordt waarbij het team met het meeste geld altijd wint. Niet dat dat nu zo goed werkt, maar ik snap de gedachte.daanb14 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:48:
Is het dan niet een idee om Formule 1 een plek te maken voor innovatie van technieken als SPCCI, SCCI, digitale kleppen, nieuwe turbo en superchargertechnieken en AWD hybridetechnieken? De WEC is natuurlijk een slecht voorbeeld als je ziet hoe het daar gaat, maar zo'n Toyota TS050 is wel een technisch huzarenstukje. Laat merken lekker zelf weten of ze aan de slag willen met een boxer, een in-lijn of een V-motor.
Testing, one, two ...
Wat mij betreft moet de koningsklasse van de autosport een plek zijn waar autofabrikanten hun technische expertise in kunnen zetten om betere auto's te maken dan nu mogelijk is. Ik ben dan weer bang dat een budget cap weer de ontwikkeling van nieuwe technologieën tegen gaat zitten. De dood van de ICE zie ik momenteel niet gebeuren. Ja in Nederland rijden al best veel EV's, maar zelfs bij onze oosterburen werken veel mensen dermate ver van huis dat een EC voor hen niet praktisch is.CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:54:
[...]
Ik hoop dat de budget cap het mogelijk maakt om de teams meer vrijheid te geven. Veel van de regels zijn er immers om te voorkomen dat het een 'pay-to-win' race wordt waarbij het team met het meeste geld altijd wint. Niet dat dat nu zo goed werkt, maar ik snap de gedachte.
The cost of developing Formula One engines has been revealed in new research which suggests that an auto maker needs to commit to spending around $1.4 billion (£1.1 billion) in order to win the championship.Jasphur schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:59:
Wat zijn de gemiddelde kosten eigenlijk voor het ontwikkelen van een F1 motor?
https://www.forbes.com/si...-f1-engines/#ca1122727550
[ Voor 43% gewijzigd door ShellGhost op 02-10-2020 14:02 ]
10 miljoen per motor ontwikkelingskosten? Of de prijs die klantenteams betalen?
Het wordt tijd om de hybride meuk eruit te gooien en terug te gaan naar atmo's. Dan is er ook weer ruimte voor een onafhankelijke leverancier om in te stappen a la Cosworth.
Nee, zie ge-edit bericht. Kost gemiddeld iets meer.Erapaz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:03:
[...]
10 miljoen per motor ontwikkelingskosten? Of de prijs die klantenteams betalen?
Het wordt tijd om de hybride meuk eruit te gooien en terug te gaan naar atmo's. Dan is er ook weer ruimte voor een onafhankelijke leverancier om in te stappen a la Cosworth.
Blijkbaar heeft Mercedes tot aan het einde van 2019 ongeveer één miljard euro uitgeven aan de motor. Dus plusminus 200 miljoen per jaar.Jasphur schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:59:
Wat zijn de gemiddelde kosten eigenlijk voor het ontwikkelen van een F1 motor?
Steam - PTR83
Hahaha, en dan alle races winnen met die motor. Dat zou wat zijnMikeyMan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:53:
Toch nog een slotakkoord van honda zo te zien:
Opent wellicht de deur naar het overnemen van IP door RBR?
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Kan me niet voorstellen dat hier meer achter zit. Dingen die wij nu speculerer maar al tijden intern bekend zijn.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
@ShellGhost 10M per motor komt wel in de buurt dan. 200 miljoen per jaar, 5 motoren is 40 miljoen, gedeeld door 4 teams = 10 miljoen.CoronelHimself schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:04:
[...]
Blijkbaar heeft Mercedes tot aan het einde van 2019 ongeveer één miljard euro uitgeven aan de motor. Dus plusminus 200 miljoen per jaar.
Beweer je nou dat RBR Honda heeft laten lopen? Honda bepaalt zelf wat ze doen en hebben vanaf het begin van dit jaar al aangegeven dat ze nog niet zeker zijn over dit project na 2021. Daarom hebben we vorig jaar ook maar een eenjarige deal gesloten.Rene schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:05:
Lekker slim ook van RBR om een commitment tot 2025 te tekenen, maar ondertussen je grootste stakeholder te laten lopen. Mag je lekker 3 jaar lang achter de feiten aanrennen met gods gratie.
Kan me niet voorstellen dat hier meer achter zit. Dingen die wij nu speculerer maar al tijden intern bekend zijn.
Renault vertelde een paar weken geleden dat ze met enkele teams aan het praten waren om ze eventueel te voorzien van motoren....Rene schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:05:
Lekker slim ook van RBR om een commitment tot 2025 te tekenen, maar ondertussen je grootste stakeholder te laten lopen. Mag je lekker 3 jaar lang achter de feiten aanrennen met gods gratie.
Steam - PTR83
Puur ICE is al praktisch aan het uitsterven (op de koffiemolentjes na), (plugin) hybride is veelal het enige wat bij de dealers/op de prijslijsten staat.daanb14 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Wat mij betreft moet de koningsklasse van de autosport een plek zijn waar autofabrikanten hun technische expertise in kunnen zetten om betere auto's te maken dan nu mogelijk is. Ik ben dan weer bang dat een budget cap weer de ontwikkeling van nieuwe technologieën tegen gaat zitten. De dood van de ICE zie ik momenteel niet gebeuren. Ja in Nederland rijden al best veel EV's, maar zelfs bij onze oosterburen werken veel mensen dermate ver van huis dat een EC voor hen niet praktisch is.
Maar volgens mij moet het elektrisch worden in de toekomst, een koningsklasse zou toch moeten werken aan de toekomst?
Dat FE niet zo snel is als F1 is toch een mooie uitdaging? Anders kunnen we terug naar A1, gewoon allemaal dezelfde auto, want veel van de ontwikkelingen zijn toch weggegooid geld dan.
Met 3 motorfabrikanten is dat 3 miljard aan ontwikkeling die niemand ooit meer in een wegauto gaat zien.
Maar kregen we wel de geweldige fanboost voor terug /shardware-lover schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:10:
[...]
Daar zijn ze enkele jaren geleden al mee gestopt
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
En gezien het feit dat dit bij RBR al in Augustus bekend was of er aan te komen zat zullen zij echt wel aan het rondshoppen geweest zijn al. En ik vermoed dat Max hier ook al geruime tijd van op de hoogte was...Rene schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:05:
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Het was volgens mij voor dit jaar de bedoeling dat FE op het hele circuit zou rijden in Monaco. Punt is dat de ontwikkelingen in de FE razend snel gaan en echt voorop loopt qua elektrisch racen. De F1 ontwikkeld erg langzaam en is met haar jaar irrelevanter aan het worden qua motoren.walteij schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
FE circuits zijn niet te vergelijken met F1 circuits. Zelfs het Monaco F1 circuit is 2 keer zo lang als het FE Monaco circuit (bron).
Dan was de snelste ronde van een FE wafen (tijdens qualificatie) 53.313.
De snelste F1 ronde (tijdens kwalificatie) was 1:10.'166, dus een F1 auto is gewoon bijna 2 keer zo snel als een FE wagen.
Is niet te vergelijken dus.
Zelf denk ik dat Mercedes max binnen probeert te halen per 2022.
Maar dan mag Hamilton maar voor 1 jaar tekenen. Doet Hamilton dat? Of Mercedes slaat de deur dicht en haalt de Hulk voor 2021 en gaat verder in 2022 met Max/Hulk.
De F1 ontwikkeld wel razendsnel, maar niet in de motorformule. FE ondergaat inderdaad een behoorlijke ontwikkelling als het om de krachtbron gaat, maar is nog steeds op geen enkele manier te vergelijken met een F1 wagen (of zelfs F2 of F3).Homeland schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
Het was volgens mij voor dit jaar de bedoeling dat FE op het hele circuit zou rijden in Monaco. Punt is dat de ontwikkelingen in de FE razend snel gaan en echt voorop loopt qua elektrisch racen. De F1 ontwikkeld erg langzaam en is met haar jaar irrelevanter aan het worden qua motoren.
De FE races zijn niet interessant en saai. In F1 is het voorspelbaar welk team wint, maar in het middenveld is er echt bijna iedere race van alles te beleven.
Precies dit. Niemand gaat mij wijsmaken dat dit als een verassing komt en RBR maar genoegen moet nemen met wat ze krijgenDamian schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:15:
[...]
En gezien het feit dat dit bij RBR al in Augustus bekend was of er aan te komen zat zullen zij echt wel aan het rondshoppen geweest zijn al. En ik vermoed dat Max hier ook al geruime tijd van op de hoogte was...
Zelf vermoed ik dat ze allang een deal met Renault hebben. Zal me zelfs niks verbazen als er een clausule is getekend voordat Honda aangekondigd werd als motorleverancier. Hierin kan RBR terug kan komen bij Renault in het geval van slechte prestaties/stoppende leverancier. Als Renault X% van het prijzengeld heeft onderhandeld bij een soortgelijke switch is het wellicht een win/win
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Je bent "Ik vind.." vergetenwalteij schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
De F1 ontwikkeld wel razendsnel, maar niet in de motorformule. FE ondergaat inderdaad een behoorlijke ontwikkelling als het om de krachtbron gaat, maar is nog steeds op geen enkele manier te vergelijken met een F1 wagen (of zelfs F2 of F3).
De FE races zijn niet interessant en saai. In F1 is het voorspelbaar welk team wint, maar in het middenveld is er echt bijna iedere race van alles te beleven.
Niet alle races zijn erg spannend, maar FE is niet perse saai te noemen imo. Maar goed daar is een ander topic voor
VAG zet vol in op elektrisch, dat kost ze met alle bezuinigingen en hun dieseldebacle van de afgelopen jaren en nu het economisch net ff wat minder gaat dan de afgelopen jaren veel te veel geld.Bloodclot schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:20:
Ik zie zomaar een Audi/Porsche 2022 te voorschijn komen in de F1. Liggen al jaren plannen op de plank ergens.
Zelf denk ik dat Mercedes max binnen probeert te halen per 2022.
Maar dan mag Hamilton maar voor 1 jaar tekenen. Doet Hamilton dat? Of Mercedes slaat de deur dicht en haalt de Hulk voor 2021 en gaat verder in 2022 met Max/Hulk.
Budget voor ICE ontwikkeling zal nauwelijks toereikend zijn laat staan dat ze zich aan een prestigeproject als de F1 gaan wagen.
Ik weet niet waar dit heen gaat maar ik hoop op het beste.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Betekend dat ze nu al bezig moeten zijn met een motor, een welke al bijna in de buurt moet komen van een huidige F1 motor om maar een beetje mee te kunnen komen. Kijk naar hoe lang de niet-Mercedes motoren hiermee aan het strugglen geweest zijn.Bloodclot schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:20:
Ik zie zomaar een Audi/Porsche 2022 te voorschijn komen in de F1. Liggen al jaren plannen op de plank ergens.
Gezien de kosten en finianciele situatie daar lijkt het me erg erg sterk dat ze hiermee bezig zijn.
Waar ze mee bezig waren was voor een ander concept, zonder MGU-h. Dus lijkt me onwaarschijnlijk dat ze instappen tenzij men het motorregelement alsnog wijzigt, maar dat zou in prinipe tot 2025 vast staan.KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:37:
[...]
Betekend dat ze nu al bezig moeten zijn met een motor, een welke al bijna in de buurt moet komen van een huidige F1 motor om maar een beetje mee te kunnen komen. Kijk naar hoe lang de niet-Mercedes motoren hiermee aan het strugglen geweest zijn.
Gezien de kosten en finianciele situatie daar lijkt het me erg erg sterk dat ze hiermee bezig zijn.
Ik meende dat Porsche al een keer een v6 voor seizoen 2018 op de plank had liggen, ging helaas toen niet door. Misschien dat ze het een en ander over kunnen nemen van Honda.KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:37:
[...]
Betekend dat ze nu al bezig moeten zijn met een motor, een welke al bijna in de buurt moet komen van een huidige F1 motor om maar een beetje mee te kunnen komen. Kijk naar hoe lang de niet-Mercedes motoren hiermee aan het strugglen geweest zijn.
Jammer dat de sport het niet doorheeft/had.franssie schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:13:
hoe vervelend het ook is voor de sport.
[edit]
Het is eigenlijk de hele Europese autoindustrie die heeft zitten slapen. Zij hebben hun electrificatieplannen over de lange termijn uitgesmeerd. Pas rond 2020 zouden we van de grote fabrikanten een beetje reële vloot aan electrische auto's zien. Tot die tijd was het pappen en nathouden met hybrides enzo, gesteund door flinke subsidies.
Dat heeft natuurlijk Tesla in de kaart gespeeld, die een flink stuk van die specifieke markt heeft ingepikt en eigenlijk de grote fabrikanten voor gek heeft gezet. Nou is Tesla door verschillende media-uitingen al meerdere malen failliet verklaard, of in ieder geval voorspeld dat ze dat spoedig zouden zijn, maar helaas/gelukkig...ze leven nog. VW moest onlangs gewoon toegeven dat Tesla ze een aantal jaren voor is.
Deze mentaliteit heeft de F1 eigenlijk parten gespeeld. Fabrikanten moeten eigenlijk alleen voor de autosport gigantische bedragen investeren in research naar een zo goed als dode technologie. Zie dat er maar eens door te krijgen bij de RvB. Misschien hebben Mercedes en Ferrari er minder moeite mee. De eerste omdat zij echt geld verdienen en de tweede omdat ze bestaat dankzij de autosport. Maar ik ben benieuwd hoe ver de commitment van Renault gaat wat dat betreft. Misschien dat het rebranden naar Alpine ze een exitstrategie biedt. Ze zouden er op termijn een zelfstandig bedrijf van kunnen maken en dan bloedt het vanzelf dood...
[ Voor 78% gewijzigd door mphilipp op 02-10-2020 15:15 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Porsche heeft/had inderdaad een v6 op de plank liggen, die bedoeld was voor de nieuwe regels in 2021 (nu 2022), maar is hier niet mee doorgegaan, omdat de 2021 regels geen wijzigingen in het motorreglement bevatten. Maar ook omdat VAG meer heil ziet/zag in Formule-E. Zie deze bron.Bloodclot schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
Ik meende dat Porsche al een keer een v6 voor seizoen 2018 op de plank had liggen, ging helaas toen niet door. Misschien dat ze het een en ander over kunnen nemen van Honda.
Maar de motor is er en ze hebben ook de nodige kennis van hybride technieken (Porsche 919 Hybrid die leMans 3 keer won en de 919 Hybrid evo die daar een doorontwikkeling op was). Als je dat weet te combineren, zou je zomaar een interessante motor kunnen hebben.
December 3, 2019 by thejudge13
Testing, one, two ...
Maar dat is een V4... moet je er nog 2 cilinders bijplakkenwalteij schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:47:
[...]
Porsche heeft/had inderdaad een v6 op de plank liggen, die bedoeld was voor de nieuwe regels in 2021 (nu 2022), maar is hier niet mee doorgegaan, omdat de 2021 regels geen wijzigingen in het motorreglement bevatten. Maar ook omdat VAG meer heil ziet/zag in Formule-E. Zie deze bron.
Maar de motor is er en ze hebben ook de nodige kennis van hybride technieken (Porsche 919 Hybrid die leMans 3 keer won en de 919 Hybrid evo die daar een doorontwikkeling op was). Als je dat weet te combineren, zou je zomaar een interessante motor kunnen hebben.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Doe linkje even lezen dat ik geplaatst heb. Ergens onderaan zul je dit lezen:ArcticWolf schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:53:
[...]
Maar dat is een V4... moet je er nog 2 cilinders bijplakken
Dus de V6 is niet eens stof aan het verzamelen, deze is compleet en ligt regelmatig op de testbank.Enzinger said its six-cylinder engine "is complete and running on the test bench" as a team of "20 to 25 technicians" use it "for analyses and further orders with regard to series relevance".
Het grootste (en duurste) probleem is de MGU-H (dus energie halen uit de hite van de uitlaat). MGU-K werd door Porsche al goed gebruikt in de 919 en 919 evo.
[ Voor 12% gewijzigd door walteij op 02-10-2020 15:03 ]
https://www.formula1.com/...XshJcP7KThDkmWraUrua.html
Dat artikel had ik ook kunnen schrijven, is alleen maar open deuren intrappen....Exocet schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:06:
ANALYSIS: Six key questions answered following Honda’s shock exit announcement
https://www.formula1.com/...XshJcP7KThDkmWraUrua.html
Nieuwswaarde = 0
Ja, dat klinkt leuk, maar het is een compleet andere motor dan in de F1 wordt gebruikt. De Le Mans reglementen zijn daar heel anders in. Ik weet niet hoe de electromotoren precies worden gebruikt bij die 919, maar het is anders dan in F1. Bovendien 4wheel drive. Maar het is een heel mooit torretje, dat dan weer wel. Vier cilinder met dubbele turbo, echt een pracht van een ding.walteij schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:47:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Open deuren als je dit topic hebt gelezen de afgelopen uren. Als je net komt invallen is het een prima informatief artikelCrazyFool schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:17:
[...]
Dat artikel had ik ook kunnen schrijven, is alleen maar open deuren intrappen....
Nieuwswaarde = 0
Hier zitten toch alleen maar mensen die elke seconde van de dag het F1 nieuws volgenJasphur schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:22:
[...]
Open deuren als je dit topic hebt gelezen de afgelopen uren. Als je net komt invallen is het een prima informatief artikel
[Gossip]
Het zou wat zijn als Verstappen naar Force India gaat. Vettel die volgend jaar de stappen voorwaarts gaat zetten met het team om alles klaar te hebben voor als Verstappen binnen stapt. En dan meteen voor het kampioenschap gaan?
[/Gossip]
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew
Volgens mij willen ze niet zo veel innovatie, toen de CVT in opkomst kwam werd dat meteen verboden omdat ze anderhalve seconde sneller waren daarmee.daanb14 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:48:
[...]
Is het dan niet een idee om Formule 1 een plek te maken voor innovatie van technieken als SPCCI, SCCI, digitale kleppen, nieuwe turbo en superchargertechnieken en AWD hybridetechnieken? De WEC is natuurlijk een slecht voorbeeld als je ziet hoe het daar gaat, maar zo'n Toyota TS050 is wel een technisch huzarenstukje. Laat merken lekker zelf weten of ze aan de slag willen met een boxer, een in-lijn of een V-motor.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Max gaat zeggen dat ie zich op dit en volgend seizoen richt en daarna verder gaat kijken.Rudolf schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:30:
Benieuwd naar het F1 café vanavond. Eens kijken of ze Max al hebben gesproken.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Heerlijk politiek correct dus.Lekker Ventje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:31:
[...]
Max gaat zeggen dat ie zich op dit en volgend seizoen richt en daarna verder gaat kijken.
En voor de rest net zoveel brainfarts zoals in dit topic
Mijn boefje is liev!
Hij kan moeilijk vooruit lopen op een mogelijk vertrek, zonder dat het in kannen en kruiken is. Feit is dat Honda in 2022 niet de Red Bull aandrijft en voor de rest is het speculatie.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Max heeft al lang getekend bij Mercedes!thunder8 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:34:
[...]
Hij kan moeilijk vooruit lopen op een mogelijk vertrek, zonder dat het in kannen en kruiken is. Feit is dat Honda in 2022 niet de Red Bull aandrijft en voor de rest is het speculatie.
Mijn boefje is liev!
En toen werd je wakker door de natte droom...
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Mja ik vraag me telkens af; wat heeft Mercedes te verliezen? Dan staan ze toch nog veel meer in de belangstelling? Krijgen alleen maar lof ipv HAM in bescherming nemen. Laat maar zien wie de echte coureur is. Of zou Max teveel geld gaan kosten in totaliteit voor Daimler? Die Duitsers hebben geld zat! Zo'n deal moet aan de andere kant toch ook heel veel opleveren?thunder8 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:36:
[...]
En toen werd je wakker door de natte droom...
Mijn boefje is liev!
Dit. MER de helden want ze "redden" wederom een jaar shitshows...dr.lowtune schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:38:
Verstappen vs Hamilton in gelijke auto’s zou wel weer wat spanning in de F1 brengen.
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
![]()
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport