[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.025 views

Onderwerpen

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus het is pas een 2022 issue, waar dus ook de compleet nieuwe auto's komen.

Kan mercedes niet alvast dit seizoen uitstappen en enkel motor leverancier blijven? Dan krijgen we nog een leuk 2021 seizoen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-12 16:33
Ja, ik heb 'm vaker gezien. Op Zandvoort 1:56,968 gehaald, zou de F1 daar wellicht niet onder de 1 minuut duiken dit seizoen?

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
CrazyFool schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:12:

Dit topic loopt nog harder dan die van een race op zaterdag tijdens de FP3!
LOL

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10
nachtnet schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:15:
L a n g z a a m p o s t e n v o o r @C r a z y F o o l j o n g e n s H e t g a a t t e s n e l :+

W e e t j e w e l d a t d i t e e n F 1 t o p i c i s ? (M e t d i e s n e l l e w a g e n s ? )

:P
Bwoah! (Zoals Kimi zou zeggen)
Ik heb in elk geval leesvoer op deze saaie vrijdagochtend die plots niet meer zo saai is _/-\o_

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Damian schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Hoezo sterfhuisconstructie? Ze hebben er nog steeds baat bij om races te winnen, ook in 2021... nogmaals, alles gaat om geld.
Hoe gemotiveerd ben je als je afdeling binnen een jaar wordt opgeheven. Je gaat wellicht alvast een beetje om je heen kijken of zelfs ergens anders aan de slag. Daarnaast, dat zeg je goed, alles gaat om geld. Honda zal ook op dat gebied er echt niet meer alles aan doen. Capex investment heeft ook niet echt zin meer.

Helaas, de wetenschap dat iets gaat stoppen haalt zelden het beste uit een team.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:57
*alu-mode on*

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EjUBvxVWoAIYbWN?format=jpg&name=large

*alu-mode off*

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:08
Ik zie het nog gebeuren dat ene Oostenrijker er ook mee ophoudt 😪

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
SinergyX schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Door over te stappen van waterstoftanks op 350 bar- naar een 700 bar-systeem lukte het het team dit keer om de 60 minuten durende race volledig uit te rijden

Met een rondetijd van 1:56,968 verbrak de Forze VIII het al eerder door het team gevestigde record

F1:
Snelste ronde ooit. 1:19,511
Max in een RB8.

Die hebben nog een hele lange weg te gaan.
Ze gaan qua ontwikkeling sneller dan de FE hebt ik het idee. :D

• ShellGhost
XyperActive schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:15:
Heeft Hamilton eigenlijk al bijgetekend? Mercedes kan nu een net zo'n goede coureur of beter aan zich binden voor minder geld die ook geen politieke uitingen doet.
Nee.

• CrazyFool
  • Laatst online: 14:10
Even voor de mensen die geen zin hebben in google:
He is the chairman of the board of management of Daimler AG, and head of Mercedes-Benz.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:59

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 13:07

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:12:
Gestoorde brainfart. Max gaat volgend seizoen naar Mercedes. oOo *O* :P
Had Bottas al getekend voor komend seizoen? Dat zou mogelijk ook z'n 'rare' uitspraak verklaren na de overwinning in Sochi. Ik denk dat de rijders achter de schermen ook al veel meer weten dan dat er nu naar buiten komt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

JB

Cédric roelt!

Player1S schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Renault moet wel degelijk iets. De regels zijn hier heel duidelijk in. De FIA kan de motor leverancier met de minste teams dwingen een ander team te leveren.

vanaf 2021 levert Renault alleen aan zichzelf terwijl Merc 4 teams levert en Ferrari 3. Dus Renault heeft geen enkele keuze.
Blijf dat gezeik bijzonder vinden. De een weigert waardoor de ander moet leveren. Klote sport is het gewoon met hun regels. Honda mag en kan nu ook helemaal niets want alles is bevroren terwijl MER al zo dominant als maar zijn kan 8)7

Mijn boefje is liev!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Max gaat het druk krijgen komende grandprix met de interviews..... :X :o :P :9

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 02-10-2020 11:21 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chiron schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Had Bottas al getekend voor komend seizoen? Dat zou mogelijk ook z'n 'rare' uitspraak verklaren na de overwinning in Sochi. Ik denk dat de rijders achter de schermen ook al veel meer weten dan dat er nu naar buiten komt.
Ja, maar dat is gewoon een contract voor een seizoen. Verder alsof dat contract iets waard is als ze Verstappen echt willen hebben. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ShellGhost
Chiron schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Ja
https://racingnews365.nl/...-f1-contract-bij-mercedes

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12 21:24
mphilipp schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Precies, maar die wijzigingen komen niet. Dat hebben ze een paar jaar geleden bekonkeld, en ze kunnen nu niet ineens zeggen dat er vanaf 2022 nieuwe motoren komen. Dat wordt toch echt langere termijn.

Zo zie je maar dat al dat politieke gekonkel wel eens kan backfiren.
Het bericht is zeer recent, van na het gekonkel waar ze min of meer zelf ook bij aanwezig waren.
Ze hebben het initieel nog niet over nieuwe motoren maar over het gebruik van synthetische brandstoffen vanaf 2023 waardoor motoren na verloop van tijd weer simpeler kunnen worden. Als Porsche al min of meer een motor op de plank heeft is dit niet eens zo'n gek idee.
Verlaagd de drempel voor de VAG, en duwt de F1 misschien in een richting waarbij het bestaansrecht wat langer kan worden gegarandeerd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12 22:30

CoronelHimself

Division Brabant

mavamal schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:16:
[...]

Ja, ik heb 'm vaker gezien. Op Zandvoort 1:56,968 gehaald, zou de F1 daar wellicht niet onder de 1 minuut duiken dit seizoen?
GT4 deed afgelopen week 1:43 op Zandvoort. Dus 1:56 is serieus langzaam met een prototype.

Steam - PTR83

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:09
Ik bedacht me net: waarom zou de F2 motor-leverancier niet de F1 in kunnen stappen? Blijkt dat Mecachrome gewoon Renault is... :+

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Max en Hamilton in zelfde team, zou het dan toch...... :9 :9

Kijkcijfers door het dak !

• ShellGhost
Help!!!! schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:21:

Hamilton heeft nog niet bijgetekend, alleen Bottas.

• JB

JB

Cédric roelt!

ShellGhost schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

Als ze hem er nu toch gewoon uit gaan zetten hé :D #BLM

Mijn boefje is liev!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Help!!!! schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:21:

Hamilton zou dat nooit toestaan! Anders had Max allang in de Merc gezeten. Die onzin verhalen van hem dat die wel wat competitie wil zijn gewoon niet waar.

Steam - PTR83

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Suicyder schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Honda twijfelde begin dit jaar voor de seizoensstart al openlijk over voortzetting. Met de resultaten van dit jaar + de uitvalsbeurten van Monza/Mugello van Max (en openlijke frustratie) zal het niet positiever worden.
Ik ben er echt van overtuigd dat een coureur die openlijk zijn frustratie uit geen enkele invloed heeft op de beslissing van een fabrikant om ermee te stoppen. Dat dit bij Alonso steeds wordt geroepen, betekent nog niet dat elke uitlating meteen een beslissing forceert. En zelfs in het geval van Alonso was het een kwestie van 'stating the blindingly obvious'. Iederen kon zien dat die motor crap was, en iedereen zei het ook. En zoals ik het mij herinner heeft Alonso zich ook nog wel een tijd goed gehouden en in interviews niet meteen de boel afgebrand. Maar het bleef maar voortduren, en dan kun je op je pik getrapt zijn, maar de kranten en iedereen in de F1 schreven precies hetzelfde. Ze konden het ook zelf zien.

Maar terug naar 2020: als een motor er om welke reden dan ook 2x achter elkaar mee kapt, mag een coureur best gefrustreerd zijn. En volgens mij heeft Max nergens geroepen dat Honda köt is. Hij heeft alleen geroepen dat ie wéér last had van dezelfde shit en dat ie daar niet tevreden mee was. Niemand kreeg de schuld. Dus laten we even ophouden met dit soort speculaties. Ik denk echt niet dat dat een rol speelde.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ShellGhost
CoronelHimself schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Hamilton zou dat nooit toestaan! Anders had Max allang in de Merc gezeten. Die onzin verhalen van hem dat die wel wat competitie wil zijn gewoon niet waar.
Tuurlijk niet. Die heeft aan Bottas de ideale tweede rijder. Is geen bedreiging en kan mooi als deurstop dienen om Hamilton op een veilige afstand races te laten winnen.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ShellGhost schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

Bottas toch alleen tot 2022 :?

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

JB schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Als ze hem er nu toch gewoon uit gaan zetten hé :D #BLM
Bottas Leaves for Max? :+

• ShellGhost
Help!!!! schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Bottas toch alleen tot 2022 :?
Dus bijgetekend, Hamilton nog niet. Gaat dat waarschijnlijk pas aan het eind van het seizoen doen, als hij het gaan doen.

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Enige optie is kappen met deze rotmotoren. Sinds 2014 is de F1 al niet meer om aan te gluren dankzij die hybride rommel. Veel te duur, veel te complex en 1 dominante partij die begon met 3 jaar voorsprong en die daar nog steeds de vruchten van plukt.

Voorlopig moet de F1 stoppen met road relevant willen zijn. Keer per 2022 terug naar de roots: V8 met kers. Spreek een max vermogen af om een ontwikkeloorlog te voorkomen. Zo geef je motorfabrikanten de mogelijkheid goedkoop in te stappen. Zet deze afspraken vast voor een jaar of 6. Ontwikkel daarnaast een F1 waterstofmotor (laat de fabrikanten hierin samenwerken, dwing dit af) en zorg ervoor dat die per 2028 kunnen worden geïntroduceerd waarbij de onderlinge verschillen minimaal mogen zijn, om 2014-2020 te voorkomen.

Als dit werkt, ben je in 2028 weer road relevant en heb je een competitieve raceklasse.

• mphilipp
  • Laatst online: 00:57

mphilipp

Romanes eunt domus

CoronelHimself schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:24:
[...]
Hamilton zou dat nooit toestaan!
Want jij hebt met hem gebeld? Nee, je weet het niet, je gokt het. Als Mercedes het wil, gebeurt het. Het is niet gebeurd omdat het veel teveel geld kost. Ze hebben Max 2x voortijdige contractverlenging aangeboden en daarbij is zijn prijs verhoogd. Zijn salaris/arbeidsvoorwaarden ook natuurlijk, maar er is een premie op zijn hoofd gezet. Ik weet niet hoe hoog, maar het is voldoende om Mercedes ervan te weerhouden hem in te huren. Want hij wil ook >$30mln verdienen en als er een premie van $20mln op zijn hoofd staat, zijn ze veel teveel geld kwijt. En met wat ze nu uitgeven worden ze ook kampioen. Ik denk dat ze Max alleen willen als Hamilton stopt. Bottas doet het prima voor die paar centen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:07
Ga ik er nog even wat laatste geruchten in gooien:

Indy gaat per 2022 ook Hybride motoren gebruiken. HONDA levert daar momenteel samen met chevrolet motoren. Stopt Honda daar dan ook met leveren? of gaat (longshot) Chevy een extra uitstapje naar F1 maken? Zou wel in het liberty plaatje passen?

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ShellGhost schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Dus bijgetekend, Hamilton nog niet. Gaat dat waarschijnlijk pas aan het eind van het seizoen doen, als hij het gaan doen.
Hamilton zie ik na 2021 er nog wel helemaal mee stoppen als hij alle records heeft.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sambalbaj schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Hamilton zie ik na 2021 er nog wel helemaal mee stoppen als hij alle records heeft.
Wel mooie tijd om een politieke carrière te gaan starten voor hem.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 10-12 10:44
HAM op papier GOAT confirmed. RIP F1.

Dit zijn de eerste weinig onderbouwde reacties die mijn brein geeft. Of om in de woorden van Max te spreken, wat een shit show.

Maak me zorgen of F1 in de top nog een sport gaat worden. De Mercedes parade ben ik meer dan zat. Max naar Mercedes is ook niet het succesverhaal waar je op zit te wachten.

Ik zeg: alle teams dienen elke F1 motor geleverd te krijgen als daar om gevraagd wordt. Dat is nog een kans om de competitie terug te krijgen.

• thunder8
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:11:
Hmm, dit gaat nog wel wat betekenen.

...

Dan de gevolgen voor Max. Ik meen mij te herinneren dat hij een clausule in zijn contract heeft zitten dat hij mag vertrekken als blijkt dat Honda ermee stopt. Dit betekent dat Max nu ook een aantal opties heeft.
  1. Hij blijft bij Red Bull.
    Max heeft al diverse malen aangegeven dat hij zich thuis voelt bij het team en graag samen met Red Bull succesvol wil zijn.
  2. Hij stapt over naar een ander team.
    ... Mercedes daarentegen heeft zich al meerdere malen erg positief uitgesproken over Max en schijnt al eens een poging te hebben gedaan om hem binnen te halen. De ster bij Mercedes is natuurlijk Hamilton en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven. Aan de andere kant moet Mercedes ook over de toekomst gaan nadenken en nu hebben ze misschien een prachtige kans om een waardige opvolger voor Lewis binnen te halen. Het toeval wil dat het contract voor Hamilton nog niet is verlengd en er bij Mercedes dus ruimte bestaat voor andere keuzes.
Dit vind ik een lastige. Als Max de kans krijgt, denk ik dat hij overstapt naar Mercedes. De vraag is echter of zij bereidt zijn nu al afscheid te nemen van hun superster. De kans lijkt mij zeer klein dat Mercedes ervoor kiest beiden in hetzelfde team te laten rijden.

May the silly season begin!
Denk dat Mercedes er wel over nadenkt om of Hamilton in 2022 te vervangen met Max of om Max naast Hamilton te zetten, zodat ze een dreamteam qua coureurs hebben. Hamilton zal ook niet superlang nog in de F1 doorgaan, ook voor hem gaan de jaren tellen. En persoonlijk vraag ik me af in hoeverre Toto en/of Mercedes nog zo happy zijn met Hamilton en zijn BLM-gedoe. Toto's blik tijdens de prijsuitreiking waar Hamilton het Bryanna t-shirt droeg sprak boekdelen. Natuurlijk zullen ze hem niet openlijk afvallen momenteel, dat zou killing voor hun imago zijn.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• ShellGhost
[...]

Dat zou zomaar kunnen. Voor nu blijft dat koffiedik kijken.

• ShellGhost
Tommy The Cat schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:30:
HAM op papier GOAT confirmed. RIP F1.

Dit zijn de eerste weinig onderbouwde reacties die mijn brein geeft. Of om in de woorden van Max te spreken, wat een shit show.

Maak me zorgen of F1 in de top nog een sport gaat worden. De Mercedes parade ben ik meer dan zat. Max naar Mercedes is ook niet het succesverhaal waar je op zit te wachten.

Ik zeg: alle teams dienen elke F1 motor geleverd te krijgen als daar om gevraagd wordt. Dat is nog een kans om de competitie terug te krijgen.
Ham GOAT? Echt niet.

• nachtnet
en nog een zijstraatje:

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-12 21:36
[...]

Dat denk ik dus ook. En ik denk dat er voor 2021 niet heel veel meer gaat veranderen qua coureurs (naast wat al bekend is) bij teams.
Alles ligt nog open vanaf 2022.

Verwijderd

Pijnlijk zeg, Renault lijkt mij toch geen optie gezien die alleen nog maar een partnership willen?
Max 2022 naar Mercedes dan helaas.

• nachtnet
En nu ga ik eindelijk koffie zetten. Nog iemand een bakkie?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12 10:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En waarom zou Renault zo'n slechte keus zijn? McLaren stopt ook met die motoren, maar gezien de resultaten van Renault (het team) is dat zo'n slecht blok niet (meer). Renault krijgt zo wel weer een klant terug... dus voor hen is het misschien niet zo'n slecht idee?

• JB

JB

Cédric roelt!

nachtnet schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:31:
d:)b

Mijn boefje is liev!

• Extigo
Verwijderd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:31:
Pijnlijk zeg, Renault lijkt mij toch geen optie gezien die alleen nog maar een partnership willen?
Max 2022 naar Mercedes dan helaas.
Renault is verplicht motoren te leveren omdat zij de minste klantenteams (0) hebben. Dat staat in de regels van de FIA.

• JB

JB

Cédric roelt!

Icephase schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:32:
En waarom zou Renault zo'n slechte keus zijn? McLaren stopt ook met die motoren, maar gezien de resultaten van Renault (het team) is dat zo'n slecht blok niet (meer). Renault krijgt zo wel weer een klant terug... dus voor hen is het misschien niet zo'n slecht idee?
Gaat het niet om. Slaat nergens op dat bepaalde teams niet mogen/kunnen kiezen.

Mijn boefje is liev!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Icephase schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:32:
Omdat Renault nog steeds niet het vermogen, de betrouwbaarheid, hybride energielevering en waarschijnlijk de efficiëntie van Mercedes heeft. Er is nauwelijks tot niet tegenop te ontwikkelen qua chassis en dat zien we al jaren. Zeker nu het zo goed mis is gegaan met RBR. Als je wil winnen, dan heb je een Mercedes nodig en dat is denk ik versterkt nu Honda uitstapt. Immers verliest RBR nu al het voordeel van een eigen leverancier ook nog eens.

We hebben het ook gezien dat Ferrari die altijd voor de motor gaan, moest valsspelen om zelfs maar in de buurt te komen. Zo goed is die Mercedes. Dat is hier het probleem. RBR kan heel goede auto's maken, maar dreigt nu weer op achterstand te komen qua vermogen. Ferrari is een complete puinzooi, Renault is al haar klanten kwijt en dat zal ook niet zonder redenen zijn en Mercedes heeft gewoon alles in huis.

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-10-2020 11:39 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• JB

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Omdat Renault nog steeds niet het vermogen, de betrouwbaarheid, hybride energielevering en waarschijnlijk de efficiëntie van Mercedes heeft. Er is nauwelijks tot niet tegenop te ontwikkelen qua chassis en dat zien we al jaren. Zeker nu het zo goed mis is gegaan met RBR. Als je wil winnen, dan heb je een Mercedes nodig en dat is denk ik versterkt nu Honda uitstapt. Immers verliest RBR nu al het voordeel van een eigen leverancier ook nog eens.
FIA moet gewoon kappen met die bullshit regels. Of je levert motoren aan klanten maar dan faciliteer je ook alle klanten die deze wens hebben, of je kunt/mag niet leveren. Dreigementen om uit de sport te stappen, klaar mee. Er is geen reet (meer) aan. Al jaren!!

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 02-10-2020 11:39 ]

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

demo31051987 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Renault is verplicht motoren te leveren omdat zij de minste klantenteams (0) hebben. Dat staat in de regels van de FIA.
Ja dat kan dan wel maar succes met Renault en Abbitboul, dat moet je niet willen. Waardeloze motor, waardeloze leiding en daarmee ga je nooit winnen en het kost nog geld ook.

Idd wat eerder aangegeven er valt voor Honda niks te halen met de Mercedes dominantie en regelgeving.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2020 11:43 ]

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 19-12 15:08
Verwijderd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:31:
Max 2022 naar Mercedes Atos Racing dan helaas.
Fixed that for you :+ .

Maar dit brengt de sport echt in een vervelende situatie. 3(!) motorleveranciers met 3 fabrieksteams. En de rest rijdt voor spek&bonen mee.

Hier gaat RB toch nooit meer mee door?

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:23
Dat is al de 2e generatie Verstappens die ze in de kou laten staan bij Honda.Ze trokken eerder ook al eens de stekker uit een F1 project terwijl Jos aan het testen was :X

"Better ask questions before you shoot"

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/1a17e9a660a196976102c55f5f1c94a3/9db9efdb45632b64-c8/s640x960/f9417aaa6c94bba1d0110c34d762f87425b1a8ed.gif

* nachtnet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHQoAxd7TPoF8MGHzt4IqRl7p_M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7oShaBT9xzE13F8wd04uokTt.png?f=user_large

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chocovla schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:41:
Dat is al de 2e generatie Verstappens die ze in de kou laten staan bij Honda.Ze trokken eerder ook al eens de stekker uit een F1 project terwijl Jos aan het testen was :X
Tweede generatie verstappens die niet tot het volle potentieel komt ook...

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

nachtnet schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:31:
Eerder een grote zak popcorn, caramel-zeezout aub :+

Strava

• upzidedown
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-12 12:11
Drive to Survive volgend jaar :9 , ben benieuwd of zij zijn meegenomen in het proces gezien de geruchten gaan dat het al 1 tot 2 weken bekend is....

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12 21:45

basvn

Breezand - NHN

MikeyMan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Tweede generatie verstappens die niet tot het volle potentieel komt ook...
We zijn nog niet in 2022 he :*)

Ik zie Hamilton wel stoppen na 2021, Hij heeft dan (naar alle waarschijnlijkheid) zijn 8 WDC's. waarom zou je dan nog voor de 9 gaan?
Met de veranderende regels en auto's, is het het perfecte moment om er uit te stappen.
Russel naast Max, en laat ze maar lekker racen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• nachtnet
vhal schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Eerder een grote zak popcorn, caramel-zeezout aub :+
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/1a72ec312c9afbb32bafecd7fc99b458/tumblr_nd50bvTURe1squc7do1_500.gif

Ben niet zo'n fan van popcorn, het aanrecht zit altijd zo onder de spetters.

* nachtnet out. (fijn om weer even te "rellen" in het f1 topic.)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

basvn schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Ik zie Hamilton wel stoppen na 2021, Hij heeft dan (naar alle waarschijnlijkheid) zijn 8 WDC's. waarom zou je dan nog voor de 9 gaan?
Met de veranderende regels en auto's, is het het perfecte moment om er uit te stappen.
Nee klopt... Geluk bij een ongeluk is dat Max nog 15 jaar mee kan...

Gelukkig hebben we VeeKay nog ;)

• Martin0
  • Laatst online: 19-12 14:18
Een aankondiging en gelijk ontploft dit forum xD

Wel jammer dat Honda eruit stapt. Ze doen het toch redelijk naar alle omstandigheden.

Verwacht dat Renault inderdaad geforceerd word om motors te leveren aan RBR maar wellicht dat RBR iets kan regelen met Merc in de zin van MAx naar Merc, RBR met Merc motoren, maar dat ligt natuurlijk niet in de lijn der verwachtingen.

Twitch

• MazeWing
  • Laatst online: 13:28

MazeWing

The plot thickens...

Benieuwd of de FIA rekening heeft gehouden (lees: dit scenario serieus heeft bekeken) dat Honda ermee zou stoppen en mogelijk RB en AT er ook mee gaan stoppen.

Je kunt dan wel allemaal mooie regeltjes hebben op papier, maar voor je het weet krijg je een sneeuwbal effect en stoppen er meerdere. Haas zie ik namelijk ook niet jaren meer doormodderen. Er zullen echt wel clausules zijn dat teams er toch tussentijd mee kunnen stoppen. Het kan niet zo zijn dat een team praktisch tot faillissement gedwongen wordt omdat ze anders een boete moeten betalen. Dit zou niemand tekenen...
(Los van het feit dat het gewoon “bv’s” zijn en er echt wel constructies door de accountants van die teams zijn bedacht).

De FIA loopt nu dus het gevaar om heel de sport om zeep te helpen doordat ze allerlei politieke regeltjes in stand hebben gehouden.

Good job FIA!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
In hoeverre verplicht het getekende Concorde Agreement dat teams ook echt hun best doen?

Als Red Bull alleen Renault motoren kan krijgen, en ze willen dit niet, dan hoeven ze toch alleen maar te dreigen dat ze hun best niet meer gaan doen ..
Red Bull kan namelijk gewoon 2 (of zelfs 4) zeepkisten met (wellicht) Renault motoren aan de start brengen die zeg een halve minuut per rondje langzamer zijn dan de rest. Dat zou pas echt een bom onder F1 leggen.

Op deze manier voldoen ze aan de Concorde Agreement en is F1 toch de sjaak!

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-12 19:08

Temujin

Zegt ook wel eens iets

nocalimero schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:55:
In hoeverre verplicht het getekende Concorde Agreement dat teams ook echt hun best doen?

Als Red Bull alleen Renault motoren kan krijgen, en ze willen dit niet, dan hoeven ze toch alleen maar te dreigen dat ze hun best niet meer gaan doen ..
Red Bull kan namelijk gewoon 2 (of zelfs 4) zeepkisten met (wellicht) Renault motoren aan de start brengen die zeg een halve minuut per rondje langzamer zijn dan de rest. Dat zou pas echt een bom onder F1 leggen.

Op deze manier voldoen ze aan de Concorde Agreement en is F1 toch de sjaak!
Denk niet dat er veel coureurs zijn (met de juiste licenties) die mee willen doen aan dit soort praktijken.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Jij denkt dat electrisch binnen 5 jaar op niveau F1 zit? Ze komen nog niet eens voorbij GT3 niveau, en dat is nog een hele hele hele lang weg tot niveau F1. Dit werd al geroepen bij de eerste FE auto, elk seizoen opvolgend, nu natuurlijk weer helemaal.

Het maakt geen kloot uit wat RBR doet, Merc bepaald momenteel de F1 en de rest sprokkelt voor restjes, het zal uitsluitend voor 'de uitdaging voor mercedes' enkel nadelig zijn, maar voor de rest van het veld zal er niemand rouwig zijn dat RBR zou stoppen, betekend zeker met de huidige stand van Ferrari dat elk team opeens wel volledig kan vechten voor podiums (minus uitval Max).
Het maakt geen kloot uit of FE de snelheid van F1 wel of niet zal benaderen in de komende 4 jaar.

De consumentenmarkt verschuift naar andere energiebronnen. Dit gaat een aantal gevolgen hebben:
  • Motorbouwers hebben minder reden om ICE en aanverwante zaken door te blijven ontwikkelen, want de waarde van opgedane kennis neemt af. Geen nieuwe motorleveranciers vanaf ongeveer nu ligt voor de hand, misschien muv 1 Amerikaanse omdat die er nog niet zijn en die markt mogelijk nog wat oplevert.
  • In de media zal F1 langzaam een "celebration of the past" worden, in plaats van een innovatieplatform. Dat is slecht nieuws voor sponsoren, dus sponsorinkomsten zouden zomaar af kunnen nemen in de toekomst.
  • Meer aandacht voor andere raceklasses, FE is voor F1 fans misschien retesaai, maar met genoeg marketing saus er overheen is een kritische massa misschien wel te bereiken.
  • Drivers zien de bui hangen, vooral de jongere generatie. Dat zal doorwerken in het opleidingstraject in de lagere klasses (F1 niet meer het gedroomde doel, maar iets anders) en kan een direct effect hebben wanneer wat jonge drivers samen overstappen. Wanneer Max, Charles en Lando met z'n drieën tegelijk overstappen, met een bijhorende extragroene media-campagne, dan zal een deel van de fans en een deel van de sponsoren meegaan.
Bij voldoende verschuiving van kritische massa aan tech, geld, aandacht en fans, kan het binnen een paar jaar klaar zijn met F1 en kan FE (of iets anders, maar FE past prima) het nieuwe ding worden. Myspace is ook dood, dat zag niemand aankomen totdat het volk massaal wegliep voor het nieuwe hippe ding.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 16:02
Voor Red Bull is het gezichtsverlies van een niet competitief team niet acceptabel natuurlijk.
Optie: Rebranden naar Team A en Team B en dan auto's neer zetten die net rijden met het minimale budget :+

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Bundin schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Het maakt geen kloot uit of FE de snelheid van F1 wel of niet zal benaderen in de komende 4 jaar.

De consumentenmarkt verschuift naar andere energiebronnen. Dit gaat een aantal gevolgen hebben:
  • Motorbouwers hebben minder reden om ICE en aanverwante zaken door te blijven ontwikkelen, want de waarde van opgedane kennis neemt af. Geen nieuwe motorleveranciers vanaf ongeveer nu ligt voor de hand, misschien muv 1 Amerikaanse omdat die er nog niet zijn en die markt mogelijk nog wat oplevert.
  • In de media zal F1 langzaam een "celebration of the past" worden, in plaats van een innovatieplatform. Dat is slecht nieuws voor sponsoren, dus sponsorinkomsten zouden zomaar af kunnen nemen in de toekomst.
  • Meer aandacht voor andere raceklasses, FE is voor F1 fans misschien retesaai, maar met genoeg marketing saus er overheen is een kritische massa misschien wel te bereiken.
  • Drivers zien de bui hangen, vooral de jongere generatie. Dat zal doorwerken in het opleidingstraject in de lagere klasses (F1 niet meer het gedroomde doel, maar iets anders) en kan een direct effect hebben wanneer wat jonge drivers samen overstappen. Wanneer Max, Charles en Lando met z'n drieën tegelijk overstappen, met een bijhorende extragroene media-campagne, dan zal een deel van de fans en een deel van de sponsoren meegaan.
Bij voldoende verschuiving van kritische massa aan tech, geld, aandacht en fans, kan het binnen een paar jaar klaar zijn met F1 en kan FE (of iets anders, maar FE past prima) het nieuwe ding worden. Myspace is ook dood, dat zag niemand aankomen totdat het volk massaal wegliep voor het nieuwe hippe ding.
Ik quote het maar gewoon zodat mensen het twee keer kunnen lezen :*)

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-12 13:36
mphilipp schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Want jij hebt met hem gebeld? Nee, je weet het niet, je gokt het. Als Mercedes het wil, gebeurt het. Het is niet gebeurd omdat het veel teveel geld kost. Ze hebben Max 2x voortijdige contractverlenging aangeboden en daarbij is zijn prijs verhoogd. Zijn salaris/arbeidsvoorwaarden ook natuurlijk, maar er is een premie op zijn hoofd gezet. Ik weet niet hoe hoog, maar het is voldoende om Mercedes ervan te weerhouden hem in te huren. Want hij wil ook >$30mln verdienen en als er een premie van $20mln op zijn hoofd staat, zijn ze veel teveel geld kwijt. En met wat ze nu uitgeven worden ze ook kampioen. Ik denk dat ze Max alleen willen als Hamilton stopt. Bottas doet het prima voor die paar centen.
Ik heb het vermoeden dat Max het zelf geen ramp zou vinden om kampioen te worden met een salaris van 20 miljoen i.p.v. 2e of 3e met een salaris van 30 miljoen ;)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

basvn schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Omdat 10 ook wel lekker klinkt :? :o :)

Zolang hij relatief makkelijk aan zijn overwinningen komt en een enorme zak geld pakt en lekker in een F1 kan rijden zie ik het hem nog wel doen. Tenzij hij moe is tussen zijn oren of echt andere dingen met zijn leven wil.

Zo oud is hij nou ook weer niet. 3 jaartjes kan hij nog wel mee.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:23
Of FE de status van F1 gaat overnemen? Ik betwijfel het.
Status bouw je op en is niet altijd gerelateerd aan daadwerkelijke prestaties. Ook andere dingen spelen mee.
Waarom is Indycar veel groter in de VS bijvoorbeeld.

Hoe dan ook, heel slecht voor de F1. Dan word het Mercedes vs Ferrari. En de praktijk zal dan zijn dat het Merc team 1 tegen team 2 zal worden.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
nachtnet schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:59:
Oke, die zag ik niet aankomen.

even deze tweet hier neergooien:
[Twitter]
Durf er wel een flesje Macallan op in te zetten dat Verstappen al met McLaren gepraat heeft :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:30

Player1S

Probably out in the dark

Even los van het feit of het huidige motoren reglement wel of niet interessant is om in te stappen.

Een nieuwe motorbouwer zou nu in 14 maanden tijd een motor moeten ontwikkelen. Dit is niet genoeg tijd tenzij ze al stiekem maanden bezig zijn of de IP van Honda kunnen overnemen.

nieuwe motor leverancier voor 2022 kunnen we nagenoeg helemaal uitsluiten.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
nachtnet schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

[Afbeelding]

Ben niet zo'n fan van popcorn, het aanrecht zit altijd zo onder de spetters.

* nachtnet out. (fijn om weer even te "rellen" in het f1 topic.)
Hoe kun je nu op dit moment out gaan? :o En dan ook nog eens met een pot koffie achter je kiezen :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nog een gedachte dan.
De PU ontwikkeling is vanaf dit seizoen natuurlijk ook flink beperkt en die beperkingen gaan alleen maar groter worden. Het zou eventueel kunnen dat Red Bull de Honda PU overneemt en met een partij zoals Cosworth in zee gaat voor doorontwikkeling. Dat zou een oplossing kunnen zijn voor Red Bull zonder dat ze met Renault te maken hebben.

Dat is alleen geen oplossing voor Verstappen want ik denk niet dat ze op deze manier echt bij kunnen blijven. Daarvoor zou een complete stop op ontwikkeling nodig zijn. Ik denk dat dit wel eens het moment kan zijn dat Vermeulen, serieus gaat praten met Mercedes.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12 15:34
Holy sh*t! :o Al de hele morgen reacties het lezen, maar ben nog steeds flabbergasted...

Ik zie helaas geen reële oplossing voor RBR op dit moment, dus ik ben bang dat het team stopt/verkocht wordt uiteindelijk. Niet alleen zonde voor VER, maar het team is ook gewoon leuk in alles wat en hoe het doet.

The silliest of silly season, by far, incoming! :X

Even resumé:
- VET krijgt geen contractverlenging bij FER
- RIC verlaat REN alweer na 2 jaar
- SAI geeft zijn mooie stoeltje bij MCL op voor het abysmal stoeltje van FER
- PER wordt gewoon aan de kant geschove... ehh getrapt.
- ALO komt na 2 jaar weer terug in de F1
- REN wordt Alpine / RP wordt Aston Martin Racing
- Het "spygate" debacle van RP met alle aftrekpunten en boetes
- RBR heeft geen motorleverancier meer na 2021
- Ohja en corona gooide aardig wat roet in het eten....

Nog iets vergeten? 2020 so far 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door metallicattim op 02-10-2020 12:38 ]

• Jasphur
Aan wie zou RedBull (en AT?) dan verkocht worden? Wie ziet het zitten een team over te nemen zonder motor leverancier? Neuh, RB zal nog wel even in de F1 blijven. Maar als het agreement in 2025 tot zijn einde komt en er door de nieuwe formule niet veel meer belangstelling voor de sport komt dan nu. Het vanaf dat moment einde verhaal is voor de F1 met ICE's

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:14

Martinspire

Awesomeness

Als Renault nou ook even aangeeft te gaan stoppen, dan kunnen we vanaf 2022 gewoon met een nieuwe leverancier gaan werken die meteen 3 teams kan voorzien. Renault is toch wel al jaren een motorleverancier die zijn zaakjes niet op orde heeft. Qua hybride is ie gewoon niet sterk genoeg en qua betrouwbaarheid is het ook gewoon ruk. Ja het gaat nu beter, maar het is nog steeds niet het niveau wat je nodig hebt om wereldkampioen te worden.

In ieder geval zie ik Red Bull niet de motoren leveren vanuit Japan of iets, dat moet gewoon een Europese toko zijn, wellicht naast de huidige fabriek. Als Chevrolet of VAG erin komt, is dat wel mooi voor de sport. Maar met de huidige regelgeving zie ik dat niet gebeuren. Ook de motoren moeten voor 2022 oid op de schop, anders is het voor Red Bull gewoon te laat.

Liever zie ik ze naar Ferrari gaan dan Renault. Ja die motor is nu even drama, maar dat blijft ook niet heel lang zo. Als je de jaren door kijkt, dan kan Ferrari altijd prima aanhaken. Met een goed chassis moet dat gewoon prima gaan lukken, lijkt me. Je moet dan alleen wel even Haas overtuigen om met Renault in zee te gaan, of eventueel (mocht Ferrari dat doen), Alfa weer terugtrekken en wat daarvan overblijft overzetten naar Renault.

Als ook blijkt dat Verstappen weg gaat van Red Bull, dan zie ik de boel wel in elkaar klappen daar. Er zitten nog wel wat rijkelui klaar om hun zoontjes van stoeltjes te voorzien, dus dat komt nog wel goed, maar in ieder geval is het weer tijd voor geruchten en ideeën. Echt bizar hoe dit seizoen verloopt.

Probleem voor Verstappen is wel dat er niet echt een stoeltje vrij lijkt te komen waar nog iets te halen valt.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 02-10-2020 12:38 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:02
Ik verwacht dat dit ook einde verhaal wordt voor RB in de F1. Die gaan niet opnieuw opbouwen met weer een andere motor leverancier en weer jaren achter de feiten aanlopen. En wat betekent het voor de F1 als RB en AT eruit gaan stappen? Een grid van 16 auto’s? Erg jammer dit...

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Damian
  • Laatst online: 20-12 21:32

Damian

Insane Obtrusion

Jasphur schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:36:
Aan wie zou RedBull (en AT?) dan verkocht worden? Wie ziet het zitten een team over te nemen zonder motor leverancier? Neuh, RB zal nog wel even in de F1 blijven. Maar als het agreement in 2025 tot zijn einde komt en er door de nieuwe formule niet veel meer belangstelling voor de sport komt dan nu. Het vanaf dat moment einde verhaal is voor de F1 met ICE's
Team zonder motor zullen ze niet zijn, want Renault word verplicht ze er 1 te geven.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Icephase
  • Laatst online: 19-12 10:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

We hebben het ook gezien dat Ferrari die altijd voor de motor gaan, moest valsspelen om zelfs maar in de buurt te komen. Zo goed is die Mercedes. Dat is hier het probleem. RBR kan heel goede auto's maken, maar dreigt nu weer op achterstand te komen qua vermogen. Ferrari is een complete puinzooi, Renault is al haar klanten kwijt en dat zal ook niet zonder redenen zijn en Mercedes heeft gewoon alles in huis.
RBR zat in de renault-jaren dichterbij Mercedes dan de afgelopen 2 seizoenen... just saying...

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12 15:34
Damian schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Team zonder motor zullen ze niet zijn, want Renault word verplicht ze er 1 te geven.
Ja precies dat, maar daar zal RBR misschien geen trek in hebben en dus de boel als zijnde verkopen.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 18:22
Jeuh, nieuwe geruchten, naast de "gaat Wolff naar Aston Martin" en "gaat Mercedes verder als Ineos" gok dat het nog niet hebben van een contract van Hamilton hier ook mee samen hangt.

Denk dat er komende 2 jaar flinke veranderingen gaan komen, als je al hoort dat Mercedes waarschijnlijk de boel gaat verkopen en Renault zichzelf rebrand als Alpine hou je eigenlijk geen enkel (betaalbaar) automerk over.

Of de hele sport klapt in, wat me ergens sterk lijkt, of we gaan weer richting een ouderwets 'garage'constructeurskampioenschap, waarbij iedere gek met geld een team start of overneemt, al dan niet voor zijn zoon (Mazepin schijnt al met Haas te praten)

• Jasphur
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:39:
Jeuh, nieuwe geruchten, naast de "gaat Wolff naar Aston Martin" en "gaat Mercedes verder als Ineos" gok dat het nog niet hebben van een contract van Hamilton hier ook mee samen hangt.

Denk dat er komende 2 jaar flinke veranderingen gaan komen, als je al hoort dat Mercedes waarschijnlijk de boel gaat verkopen en Renault zichzelf rebrand als Alpine hou je eigenlijk geen enkel (betaalbaar) automerk over.

Of de hele sport klapt in, wat me ergens sterk lijkt, of we gaan weer richting een ouderwets 'garage'constructeurskampioenschap, waarbij iedere gek met geld een team start of overneemt, al dan niet voor zijn zoon (Mazepin schijnt al met Haas te praten)
Nja, als er tijdens een seizoen niet gewisseld word van constructeur en er veel actie op de baan is waarbij we tot de laatste race niet weten wie de kampioen wordt, boeit het mij niet zoveel welke merken er nou rijden :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Icephase schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

RBR zat in de renault-jaren dichterbij Mercedes dan de afgelopen 2 seizoenen... just saying...
Ja en in 2018 was het gat qua vermogen naar schatting 70-80pk in kwalificatie. Dat is meer dan Ferrari achterlag toen partymode nog niet verboden was op Mercedes. Zo goed was die RB14 dus en dat is het pijnlijke. Renault is sindsdien verbeterd, maar Honda was ook een grote verbetering voor RBR. Het is misgegaan qua chassis met de 2019 reglementen en ze krijgen het maar niet onder controle. :/

• ShellGhost
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Ja en in 2018 was het gat qua vermogen naar schatting 70-80pk in kwalificatie. Dat is meer dan Ferrari achterlag toen partymode nog niet verboden was op Mercedes. Zo goed was die RB14 dus en dat is het pijnlijke. Renault is sindsdien verbeterd, maar Honda was ook een grote verbetering voor RBR. Het is misgegaan qua chassis met de 2019 reglementen en ze krijgen het maar niet onder controle. :/
High rake vs low rake doel je op?

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Temujin schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Denk niet dat er veel coureurs zijn (met de juiste licenties) die mee willen doen aan dit soort praktijken.
Williams krijgt zijn stoeltjes toch ook vol? Genoeg rijke pappies die wel wat zien in het vermeende talent van hun zoon.

alles kan off-topic

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-12 22:36

iichel

Gazoooo

metallicattim schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:33:
Holy sh*t! :o Al de hele morgen reacties het lezen, maar ben nog steeds flabbergasted...

Ik zie helaas geen reële oplossing voor RBR op dit moment, dus ik ben bang dat het team stopt/verkocht wordt uiteindelijk. Niet alleen zonde voor VER, maar het team is ook gewoon leuk in alles wat en hoe het doet.

The silliest of silly season, by far, incoming! :X

Even resumé:
- VET krijgt geen contractverlenging bij FER
- RIC verlaat REN alweer na 2 jaar
- SAI geeft zijn mooie stoeltje bij MCL op voor het abysmal stoeltje van FER
- PER wordt gewoon aan de kant geschove... ehh getrapt.
- ALO komt na 2 jaar weer terug in de F1
- REN wordt Alpine / RP wordt Aston Martin Racing
- Het "spygate" debacle van RP met alle aftrekpunten en boetes
- RBR heeft geen motorleverancier meer na 2021
- Ohja en corona gooide aardig wat roet in het eten....

Nog iets vergeten? 2020 so far 8)7
Met 2020 erbij:

Chase Carey doet een stapje terug
Dominecali CEO van de F1
Gasly wint in Monza in een Alpha Tauri, Sainz 2e Norris 3e
Hulkenberg doet 2 GP's mee waarvan hij er 1 rijdt
Leclerc komt overal weer mee weg zoals feesten tijdens corona wacht dit is wel te verwachten

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• thunder8
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

En niet te vergeten dat RBR destijds met Daniel een coureur erbij hadden die ook veel punten pakte. Met 2 coureurs die constant flink punten pakken, sta je inderdaad niet ver achter Mercedes. Max heeft dit jaar met die uitvalbeurten gewoonweg veel te veel punten verloren buiten zijn schuld, stond voor de italiaanse GP's niet eens zo heel ver weg van Hamilton en voor Bottas. En Albon pakt an sich te weinig punten, waardoor je als constructeur heel veel punten morst.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-12 20:30
Van mij mag de overstap naar elke motor komen, bouw de beste motor, verder geen beperkingen. Of het nou V12, hybride, full on elektrisch is. Moge de beste winnen.

Is in ieder geval interessant voor fabrikanten om de kracht van een elektrische motor aan te tonen (moet natuurlijk wel een hele race meegaan). Bij een groene motor krijg je extra budget.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-12 19:08

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Ankona schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Williams krijgt zijn stoeltjes toch ook vol? Genoeg rijke pappies die wel wat zien in het vermeende talent van hun zoon.
Williams reed dan ook geen 30 seconde per ronde achter de rest van het veld aan. Zoals de post waarop ik reageerde suggereerde.

• Extigo
PatrickC schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:38:
Ik verwacht dat dit ook einde verhaal wordt voor RB in de F1. Die gaan niet opnieuw opbouwen met weer een andere motor leverancier en weer jaren achter de feiten aanlopen. En wat betekent het voor de F1 als RB en AT eruit gaan stappen? Een grid van 16 auto’s? Erg jammer dit...
Kan niet. RBR en AT hebben het Concorde Agreement getekend wat hen verplicht om tot 2025 in de sport actief te zijn.

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
metallicattim schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:33:

Ik zie helaas geen reële oplossing voor RBR op dit moment, dus ik ben bang dat het team stopt/verkocht wordt uiteindelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNaAdOEfDh277ewqEhd2sgsb1rk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZC7NkUp6ytIX2jus8jKWvX9Z.png?f=user_large

iRacing Profiel

• ShellGhost
demo31051987 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Kan niet. RBR en AT hebben het Concorde Agreement getekend wat hen verplicht om tot 2025 in de sport actief te zijn.
Er is een ontsnappingsclausule.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
talkatoo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:47:
Van mij mag de overstap naar elke motor komen, bouw de beste motor, verder geen beperkingen. Of het nou V12, hybride, full on elektrisch is. Moge de beste winnen.

Is in ieder geval interessant voor fabrikanten om de kracht van een elektrische motor aan te tonen (moet natuurlijk wel een hele race meegaan). Bij een groene motor krijg je extra budget.
Niet te betalen dus voor geen enkele fabrikant interessant.

alles kan off-topic

• Extigo
ShellGhost schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Er is een ontsnappingsclausule.
De enige manier om hier onderuit te komen is door het team te verkopen. Een grid van 16 auto's is eigenlijk niet mogelijk, tenzij Red Bull failliet gaat.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ShellGhost schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Bredere en simpelere voorvleugel, verbod blown axle etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:55
Welk alternatief heeft RBR dan nog? Renault zal niet lukken, of het kost enorm veel meer geld of RBR stopt ermee. Ik zou proberen om veel geld te bieden voor de motoren van Mercedes.

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Ik had het al langer in mijn hoofd, maar met de gebeurtenissen van vandaag mijn visie voor de toekomst van F1 (motoren)

Autofabrikanten zijn niet echt meer geintereseerd in brandstof motoren dus;
Er komt een standaard ICE van één leverancier dit kan Ferrari, Judd, Mecachrome, enz. zijn. Moet op biobrandstof zijn, ben er nog niet over uit of dit ook een enkele leverancier moet zijn. Want brandstof leveranciers zijn belangrijke partners/ sponsors zijn.
Ongeveer 400kW / 600pk aan vermogen.

Dan het electrische deel. De ERS (energy recovery system) wordt veel vrijer in opzet. Al plaats je zonnepanelen in je auto, het is voor mij goed. Ook het maximale verbruik in één lap moet vrij gelaten worden. (sowieso nooit begrepen waarom deze regel er is in de F1 / LMP1)

Voor de accu wordt een maximale fysieke inhoud gegeven waarbinnen alles is toegestaan. Hetzelfde geldt voor de electrische motoren geen geneuzel meer met maximaal vermogen, maar geef gewoon maximale fysieke maten aan waarbinnen men naar hartelust kan experimenteren.

Door deze aanpassingen wordt er volop ontwikkeld in allerlei gebieden waar nog enorm veel te winnen is en die ook toepasbaar gaan zijn in gewone straatauto's. :9 En het klinkt niet alsof er iemand staat te stofzuigen. :+

Steam - PTR83

• Jasphur
TFZ61 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:53:
Welk alternatief heeft RBR dan nog? Renault zal niet lukken, of het kost enorm veel meer geld of RBR stopt ermee. Ik zou proberen om veel geld te bieden voor de motoren van Mercedes.
Even los van het feit dat Renault RBR een motor moet aanbieden, waarom zou een Renault niet lukken?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ShellGhost schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Nee, de RB14 werkte gewoon meteen, eerste ronde FP1. Ze reden zo vaak met minder vleugel en waren alsnog sneller dan Mercedes en Ferrari in de bochten die ook nog eens een enorm voordeel in vermogen hadden. High of low rake is een middel tot een doel. Het doel is altijd zo veel mogelijk neerwaartse druk voor zo weinig mogelijk luchtweerstand en dat hadden ze in 2018. Het pijnlijke verlies zat in vermogen. De situatie draaide zowat om in 2019 en 2020. Het probleem is veel minder vermogen en veel meer de auto die gewoon niet stabiel is. Dat zal ook niet hebben geholpen. Als RBR-Honda de afgelopen twee jaar nu echt mee had gedaan vanaf het begin, dan was Honda misschien wel doorgegaan. :/

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 22:42
Honda wordt gewoon naar cosworth gezet en hoppa weer verder.

Moet zeggen dat dit jaar echt bizar is......

Ik verwacht dat f1 sneller dan verwacht moet afschalen van verbrandingsmotoren, ander haalt fe ze links en rechts in

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:03
In zekere zin zat dit eraan te komen. Buiten de ontwikkelstop en het tokensysteem, valt mij ook op hoeveel technologieën verboden zijn. Geen CVVC, geen elektronische kleppen, geen SPCCI of SCCI. Ik sta er niet van te kijken als het gebrek aan mogelijkheden om te innoveren met de motor er zeker aan bijgedragen heeft.
Pagina: 1 ... 127 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport