[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.017 views

Onderwerpen

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26

Pierre

Van nature lui!

Deze saaie ochtend wordt toch nog interessant met dit bericht van Honda.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-12 09:35

Arm1n

Zeven over half twee

YakuzA schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Het Renault team heet idd Alpina, gaan ze de motor ook rebranden als Alpina?
Als ik het me goed herinner blijven de motoren Renault. Het team wordt dan ook als Alpine-Renault weergegeven.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pierre schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:34:
Deze saaie ochtend wordt toch nog interessant met dit bericht van Honda.
Wordt ook een enerverende persco a.s. donderdag.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij kun je ook beter zsm die motor wisselen nu... :X

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:15
Mag ik een suggestie doen: in ruil voor Renault motoren voor RB en AT gaat Max naast Alonso rijden in 2022 en Ocon naar RB.

:D

Max en Alonso in 1 team... dat zou toch wel redelijk ultiem zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 02-10-2020 10:39 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Damian
  • Laatst online: 21:32

Damian

Insane Obtrusion

MikeyMan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:37:
Volgens mij kun je ook beter zsm die motor wisselen nu... :X
Mja en dat word hem dus niet ;) Die auto is gebouwd om de compacte Honda heen. Daar hang je niet 1 2 3 een andere in.

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 02-10-2020 10:38 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

BREAKING NEWS
Honda to leave Formula 1 at the end of 2021

https://www.formula1.com/...sZ7zzaokaze5Sjc4V6s0.html
The decision will leave Formula 1 with three power unit suppliers – Mercedes, Ferrari and Renault. Under the current rules, Renault would be obliged to supply Red Bull and AlphaTauri with engines as they currently have the fewest customers, unless the teams can convince Mercedes or Ferrari to provide a supply.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-12 20:23

Player1S

Probably out in the dark

bvbal79 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:26:
even voor de duidelijkheid voordat we een wildvuur aan aanames krijgen:

concorde agreement:

- alle teams blijven tot 2025...gaan ze vertrekken dat kost hun dat een vermogen
- motor met de minste leveranciers is verplicht bij uitblijven van een motorpartner, motors te leveren (alle kosten etc zijn ook in dit agreement vastgelegd dat ik)
alleen bevat de concorde overeenkomst een clausule waardoor teams elk jaar alsnog kunnen uitstappen.

Het zal een hele spannende tijd gaan worden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Suicyder
  • Laatst online: 21:22
Sowieso komt er voor RBR pas een nieuwe motor in 2022, want dan kan je pas weer een chassis bouwen. Benieuwd waar het op uit gaat draaien. Want afhankelijk van de boete zie ik RBR ook nog wel de stekker eruit trekken nu (afhankelijk boete tegen eventueel andere kosten dus).

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-12 20:45
Arm1n schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Als ik het me goed herinner blijven de motoren Renault. Het team wordt dan ook als Alpine-Renault weergegeven.
Maakt het veel uit? Alpine is gewoon Renault toch (tak van Renault) of je het dan pietje of klaasje noemt

• Schnater
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:15
Interessant nieuws. We weten allemaal dat we reeds 5 fantastische F1-jaren hadden kunnen hebben als Mercedes wél motoren had geleverd aan Red Bull sinds 2015.

Politiek gekonkel heeft dit voorkomen onder het mom van "niet leveren aan belangrijke concurrent". Tegelijk gaat Mercedes in 2021 leveren aan McLaren; ook een geduchte tegenstander met waarschijnlijk een goed chassis.

Dit is zo krom als een hoepel en ik vermoed dat er wat irritaties bij Red Bull aanwezig zijn hierover. Naar Renault gaan ze zeker niet terug, Ferrari is geen optie, want te slecht. Dus ik denk ook gezien de randzaken die de onpartijdigheid van de F1 niet bepaald heeft laten zien (banden, Ferrari-gate) dat Red Bull er wel genoeg van heeft en gaat stoppen.

En gelijk hebben ze.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12 08:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Suicyder schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:39:
Sowieso komt er voor RBR pas een nieuwe motor in 2022, want dan kan je pas weer een chassis bouwen. Benieuwd waar het op uit gaat draaien. Want afhankelijk van de boete zie ik RBR ook nog wel de stekker eruit trekken nu (afhankelijk boete tegen eventueel andere kosten dus).
De beslissing zal in ieder geval snel moeten vallen aangezien de wagen volgend jaar ontwikkeld moet worden. De motor maakt toch een wezenlijk onderdeel uit van het chassis en ontwerp van de wagen.

"When you grow up your heart dies"

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-12 19:08

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Tijd om lawrence stroll lief aan te kijken en heel snel Austin Martin motoren laten ontwikkelen :D

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:36

iichel

Gazoooo

Cyril be like

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3mYOWoL.png

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 13:07

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
En ondertussen wordt Lewis nog 5x WDC, wellicht dat ie voor de uitdaging toch toe gaat staan dat Max Bottas vervangt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Schnater schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:40:
Interessant nieuws. We weten allemaal dat we reeds 5 fantastische F1-jaren hadden kunnen hebben als Mercedes wél motoren had geleverd aan Red Bull sinds 2015.

Politiek gekonkel heeft dit voorkomen onder het mom van "niet leveren aan belangrijke concurrent". Tegelijk gaat Mercedes in 2021 leveren aan McLaren; ook een geduchte tegenstander met waarschijnlijk een goed chassis.

Dit is zo krom als een hoepel en ik vermoed dat er wat irritaties bij Red Bull aanwezig zijn hierover. Naar Renault gaan ze zeker niet terug, Ferrari is geen optie, want te slecht. Dus ik denk ook gezien de randzaken die de onpartijdigheid van de F1 niet bepaald heeft laten zien (banden, Ferrari-gate) dat Red Bull er wel genoeg van heeft en gaat stoppen.

En gelijk hebben ze.
Maar dat kan dus niet, want ze hebben net bijgetekend voor het concorde agreement.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-12 16:33
Phusebox schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Buiten dan dat Mercedes bewezen heeft bijzonder goed te zijn in aanpassen en doorontwikkelen.

Brawn GP was gewoon een fluke... door een loophole in de regels te gebruiken hadden die een enorme voorsprong die later in het jaar weer werd ingehaald maar toen was het 'kwaad al geschied'.
Toyota en Williams hadden die loophole ook ontdekt, maar beide wisten nog niet eens 1 race te winnen.

• sjaool

sjaool

Cyril en Christian was puur zakelijk hè. Een beetje steken uitdelen. Privé zal het heel anders liggen. ;)

• bvbal79
Player1S schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

alleen bevat de concorde overeenkomst een clausule waardoor teams elk jaar alsnog kunnen uitstappen.

Het zal een hele spannende tijd gaan worden.
Ah shoot inderdaad. De exit clausule. waarvan niemand eigenlijk weet wat er precies is over afgesproken

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Temujin schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:41:
Tijd om lawrence stroll lief aan te kijken en heel snel Austin Martin motoren laten ontwikkelen :D
Aston Martin maakt niet eens motoren voor hun eigen straat auto's ;)

Maar als ze "Aston Martin" gebrande Mercedes motoren hebben zou het wel prima zijn idd.

PSN

• sjaool

sjaool

Chiron schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:41:
En ondertussen wordt Lewis nog 5x WDC, wellicht dat ie voor de uitdaging toch toe gaat staan dat Max Bottas vervangt.
Nou ja, hij topt Michael inmiddels zowat overal mee dus een uitdaging zou niet verkeerd zijn voor hem.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Nou Porsche, ontwikkel eens een mooie motor :-)

• iichel

iichel

Gazoooo

sjaool schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

Cyril en Christian was puur zakelijk hè. Een beetje steken uitdelen. Privé zal het heel anders liggen. ;)
Dat geloof ik, maar het was niet een hele goeie zakelijke relatie :P

• bvbal79
De_Bastaard schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:43:
Was dit al paar jaar terug afgeblazen door VW..die zitten nu ook in zwaar weer...ik denk dat door de corona crisis we geen nieuwe motorbouwer zullen krijgen de komende 3-4 jaar

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

Aston Martin maakt niet eens motoren voor hun eigen straat auto's ;)

Maar als ze "Aston Martin" gebrande Mercedes motoren hebben zou het wel prima zijn idd.
Ze hebben hier wel plannen voor gehad maar die hebben ze afgeblazen.
Aston Martin canceled engine plans after F1 change of mind

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

VAG gaat de F1 niet in.

Enige hoop is dat RBR de Honda motor op koopt en hem zelf verder gaat ontwikkelen. Eventueel met behulp van Mario Illien.

Zo niet, trekt Red Bull de stekker uit het project en mogen we als fans blij zijn dat 1 van de 2 teams gered gaat worden. Ik zie in het huidige economische klimaat geen 2 potentiële kopers

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Chiron

Chiron

Hadden ze al voor 2021, dus hoeven ze alleen maar af te stoffen :Y)

https://www.autosport.com...ed-planned-2021-f1-engine

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12 13:09
Helaas is dit echt slecht nieuws voor F1 in het algemeen.
De verwachte "nieuwe/versimpelde" motor reglementen waarin de MGU-H weg zou blijven zijn geschrapt omdat er geen nieuwe fabrikant interesse had.
Nu zit je dus vast aan die complexe shit, en vertrekt er ook nog een grote fabrikant.

Ze zijn niet flexibel genoeg om dit op korte termijn aan te passen. Volgens mij staan de huidige motor regels weer vast tot 2025 oid.
Erg jammer.

@Chiron Dat ging dus om die versimpelde motor die nu niet meer relevant is helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door yorkick op 02-10-2020 10:47 ]

kimi

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zie echt geen enkele manier hoe F1 over 6 jaar nog bestaat. Er gaat nooit meer een motorleverancier instappen. Het ICE tijdperk is echt voorbij wat dat betreft. Dit word gewoon een sterfhuis de komende jaren.

Over een jaar of 5 is het gewoon electrisch rijden.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Begrijpelijk. Vroeger was het natuurlijk interessant om F1-motoren te leveren. Dan kon je mooi pronken met de technologie die later terugkwam in consumentenmotoren. Het levert een beeld op van hoogstaande techniek, vooruitlopen op de concurrentie, van kracht. Goede marketing dus.

Nu zitten brandstofmotoren in hun nadagen. Dingen van de oude wereld. Niet iets waar een groot merk mee te koop wil lopen. Brandstofmotoren passen niet bij "The Power of Dreams".

Ik vermoed dat dit voor Renault en Mercedes ook steeds lastiger zal worden, en het deelnemen aan F1 voor de mainstream automerken steeds minder interessant zal zijn, en wellicht al vrij snel eerder hun marketingmachine zal tegenwerken dan ondersteunen.

Waarschijnlijk kan alleen Ferrari als motorleverancier zich daar aan onttrekken.

• Chiron

Chiron

yorkick schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:46:
[...]
@Chiron Dat ging dus om die versimpelde motor die nu niet meer relevant is helaas.
Oh.. wist niet dat ze die regulering ook weer hebben teruggedraaid :| wellicht dat ze dat nu toch open gaan breken, anders zie ik het somber in voor de F1.

• iichel

iichel

Gazoooo

yorkick schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Helaas is dit echt slecht nieuws voor F1 in het algemeen.
De verwachte "nieuwe/versimpelde" motor reglementen waarin de MGU-H weg zou blijven zijn geschrapt omdat er geen nieuwe fabrikant interesse had.
Nu zit je dus vast aan die complexe shit, en vertrekt er ook nog een grote fabrikant.

Ze zijn niet flexibel genoeg om dit op korte termijn aan te passen. Volgens mij staan de huidige motor regels weer vast tot 2025 oid.
Erg jammer.

Porsche heeft een hele leuke MGU-H oplossing gehad in de LMP1 919 hybrid dus dat kunstje kennen ze wel.
VAG wil zich echter niet meer op de verbrandingsmotor richten dus ik verwacht niet dat Porsche de F1 in gaat.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sjaool schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Ze hebben hier wel plannen voor gehad maar die hebben ze afgeblazen.
Aston Martin canceled engine plans after F1 change of mind
Het was nooit echt serieus, aangezien het ontwikkelen van die F1 motor meer zou kosten dan 3x de jaar omzet van Aston Martin.

PSN

• Snowdog
Player1S schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

VAG gaat de F1 niet in.

Enige hoop is dat RBR de Honda motor op koopt en hem zelf verder gaat ontwikkelen. Eventueel met behulp van Mario Illien.

Zo niet, trekt Red Bull de stekker uit het project en mogen we als fans blij zijn dat 1 van de 2 teams gered gaat worden. Ik zie in het huidige economische klimaat geen 2 potentiële kopers
Is dat uberhaupt mogelijk? Ik kan me voorstellen dat ze zelf vrijwel 0 expertise op dat gebied in huis hebben en daarnaast niet de benodigde faciliteiten hebben. Klinkt mij niet echt realistisch in de oren iig, maar goed, heb er de ballen verstand van.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-12 09:31
Monteer maar een Mercedes achterin de Red Bull, al denk ik niet dat Mercedes dat graag wil.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 19:21
Gewoon terug naar Renault, niks mis mee. Ik heb die wonderverhalen over Honda nooit geloofd.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Snowdog schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Is dat uberhaupt mogelijk? Ik kan me voorstellen dat ze zelf vrijwel 0 expertise op dat gebied in huis hebben en daarnaast niet de benodigde faciliteiten hebben. Klinkt mij niet echt realistisch in de oren iig, maar goed, heb er de ballen verstand van.
Er gaan al jaren geruchten dat RBR test apparatuur heeft gekocht voor motoren. Plus Mario Illien weet wel het een en ander over motoren.
Met z'n partner ooit een bedrijfje genaamd Ilmor opgericht wat destijds de Mercedes motoren heeft ontwikkeld.

Als RBR wil, lukt het ze. Vraag is of ze het geld er aan willen spenderen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Fuuuuuuuuu...
-O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• De_Bastaard
Tsja, volledig elektrisch trekt me echt niet. Het klinkt gewoon nergens naar. Als F1 volledig elektrisch wordt dan haak ik iig wel af. Niet dat dat veel mensen interesseert maar voor m’n ervaring horen die auto’s gewoon wat kabaal te maken.

Misschien is er nog wel iets te doen met waterstof ? Ik snap niet waarom ze zo blijven vasthouden aan die complexe hybride shit. Een goede verbrandingsmotor die op een of andere bio brandstof draait is ook vooruitgang. Dat we de komende jaren allemaal elektrisch gaan is ook een utopie tenzij iedereen er vrede mee heeft dat er extra bossen worden gekapt, of er in no time meer kerncentrales komen.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-12 13:28
PWM schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:47:
Ik zie echt geen enkele manier hoe F1 over 6 jaar nog bestaat. Er gaat nooit meer een motorleverancier instappen. Het ICE tijdperk is echt voorbij wat dat betreft. Dit word gewoon een sterfhuis de komende jaren.

Dit. Ik denk dat als Mercedes in 2022 weer iedereen op een rondje zou kunnen zetten alles in een enorme stroomversnelling komt. Dit voelt dan ook als het begin van het einde, alhoewel dat wel erg dramatisch klinkt :Y)

PSN: xMaurice93

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12 11:52
NotSoSteady schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:51:
Gewoon terug naar Renault, niks mis mee. Ik heb die wonderverhalen over Honda nooit geloofd.
Dit. Volgens mij is de Renault op dit moment de op één na beste motor. Kijk maar naar de resultaten van Renault/McLaren op Spa en Monza.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jij denkt dat electrisch binnen 5 jaar op niveau F1 zit? Ze komen nog niet eens voorbij GT3 niveau, en dat is nog een hele hele hele lang weg tot niveau F1. Dit werd al geroepen bij de eerste FE auto, elk seizoen opvolgend, nu natuurlijk weer helemaal.

Het maakt geen kloot uit wat RBR doet, Merc bepaald momenteel de F1 en de rest sprokkelt voor restjes, het zal uitsluitend voor 'de uitdaging voor mercedes' enkel nadelig zijn, maar voor de rest van het veld zal er niemand rouwig zijn dat RBR zou stoppen, betekend zeker met de huidige stand van Ferrari dat elk team opeens wel volledig kan vechten voor podiums (minus uitval Max).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 17:38
Knul schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Dit. Volgens mij is de Renault op dit moment de op één na beste motor. Kijk maar naar de resultaten van Renault/McLaren op Spa en Monza.
Zonder Honda is dat sowieso waar, want de ferrari motor lijkt nogal ruk te zijn, dus dat hoeft niet persé een prestatie te zijn ;)

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03:36
Plot-twist: Honda zegt dat ze stoppen als motorleverancier. Wat als ze terugkomen als eigen team? :D O+

Dromen mag toch? O-)

Nee zonder gekheid. Ik gok erop dat de F1 over een paar jaar fuseert met de FE en dat de kennis/technologie van de FE in een F1 wagen worden gepropt en dat de F1. Anders gezegd: de F1 blijft F1, maar dan met elektromotor.

Betekent wel dat er meer frabikanten in de F1 aanwezig zullen zijn. Audi, Jaquar, BMW enzovoorts. Wat dus goed is :)

De F1 wagen voor 2022 lijkt met wat fantasie al een beetje op een FE wagen.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Snel een fusie met de FE. Met het uitstappen van Honda komt de F1 versneld op een dood spoor.

Het concept met zeer complexe verbrandingsmotor heeft geen toekomst en is voor fabrikanten niet interessant. Ga of terug naar een simpel concept en laat de ontwikkeling voor wat het is of stap over op electrisch. Nostalgie is leuk maar de FOM moet een keuze maken. Net als paardensport de historie omarmen en doorgaan op een statisch concept puur voor de sport of het F1 idee als frontrunner voor de auto industrie blijven uitdragen.

alles kan off-topic

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zie eigenlijk nog wel wat in een fusie van RB en Ferrari na 2021.
Bij de RB zit een prima chassis, een strakke organisatie en goede race strategie maar geen eigen motor en het blijft geen echte racenaam.
Bij Ferrari een motor die echt wel weer beter wordt, een naam en historie om aan voldoende geld te komen maar organisatorisch een chaos.

Een team VET-LEC bij Ferrari-RB, best gaaf eigenlijk.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:04
Oke, die zag ik niet aankomen.

even deze tweet hier neergooien:

• Chiron

Chiron

Ze moeten of fuseren met FE (maar ik vraag me af of het elektrische deel van de hybride technologie van de F1 niet al verder is dan FE), of doorgaan als een legacy klasse en gewoon een niet-hybride (of iig veel simpelere) v6 zonder turbo inzetten, zodat andere motorenleveranciers zoals Ford en Porsche weer in willen stappen. Anders is het de komende jaren Mercedes wat de klok slaat en de F1 als sport dood (saai).

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ah een random speculaas quote dat helpt :Y

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:45
nachtnet schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:59:

[Twitter]
Ik kan niet wachten op meer van dit!

• PWM
  • Niet online

PWM

SinergyX schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Jij denkt dat electrisch binnen 5 jaar op niveau F1 zit? Ze komen nog niet eens voorbij GT3 niveau, en dat is nog een hele hele hele lang weg tot niveau F1. Dit werd al geroepen bij de eerste FE auto, elk seizoen opvolgend, nu natuurlijk weer helemaal.
Nee hoor, dat denk ik niet. Ik denk wel dat er nooit meer een nieuwe leverancier gaat instappen in Formule 1. Het is gewoon wachten tot Mercedes de stekker er uit trekt nadat ze over een jaar of 3 letterlijk alle records hebben. Daarna is het gewoon over en uit.

Wat hebben ze nog te winnen? Ferrari en Renault gaan niet samen de kar trekken. En dat is dan nog best case, waarbij Renault binnen nu en 5 jaar niet stopt.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

De_Bastaard schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:53:
Tsja, volledig elektrisch trekt me echt niet. Het klinkt gewoon nergens naar. Als F1 volledig elektrisch wordt dan haak ik iig wel af. Niet dat dat veel mensen interesseert maar voor m’n ervaring horen die auto’s gewoon wat kabaal te maken.
idem - dat is rede dat ik niet meer naar live events van de f1 ga. maar eerder een city-race in budapest ofzo, oude f1 bolides galmt zo lekker door de straten

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-12 16:33
Misschien is er nog wel iets te doen met waterstof ? Ik snap niet waarom ze zo blijven vasthouden aan die complexe hybride shit. Een goede verbrandingsmotor die op een of andere bio brandstof draait is ook vooruitgang.
Een fuel cell is best lastig om voldoende vermogen te leveren, en een verbrandingsmotor op waterstof levert ook niet voldoende vermogen. Zie de BMW waterstofauto's, 6 liter V12 met 285pk...

De complexiteit komt ook omdat aan de ene kant de motoren moeten voldoen aan moderne verwachtingen en relevantie, en aan de andere kant er wel voldoende vermogen uit moet komen om met recht de koningsklasse van de autosport te kunnen heten.

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhYy0WBoAaXbGW3dDz3fNzJX4ek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gogqxODjnmP6XPF7cZKJpzB1.png?f=fotoalbum_large

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57

[Twitter]
Allemaal de schuld van 5G :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12 21:24
Player1S schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

VAG gaat de F1 niet in.

VAG de F1 niet in is niet 100% zeker.
Moest even zoeken maar was een paar weken terug een artikel tegengekomen over Herbert Dies die de F1 zit zitten mits er een paar wijzigingen komen.
Uiteindelijk niet het originele bericht meer kunnen vinden maar dit was next best thing.
Bron: Grandprix.com
Zou toch leuk zijn als Audi of Porsche instapt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Chiron

Chiron

Veel heeft gewoon te maken met de motorreglementen als Porsche, Aston en volgens mij ook Alfa Romeo afhaken om met een eigen motor te komen...

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Hoelang roepen ze bij Formule E al niet dat het de toekomst is? Maar het enige wat ze kunnen is rijden op korte en krappe kunstmatige circuits voor een kort stukje vergeleken met de F1. Ja die auto's worden beter, maar zijn nog steeds mijlenver verwijderd van de prestaties van de F1. Om maar even te zwijgen over de populariteit onder de fans. Zonder fatsoenlijke range, het rijden op mooie traditionele circuits is FE nog decennia verwijderd van een status als F1.

Vind het erg jammer dat Honda de F1 in 2022 de rug gaat toekeren. Ik zou als Max Verstappen ook nu eens na gaan denken over een teamwissel in 2022, want als RBR weer opnieuw moet beginnen met een nieuwe motorleverancier, gaat dat wereldkampioenschap nog jaren duren, als je het met RBR gaat halen. Ja het wordt een gok wel team in 2022 zal domineren, maar hier word je ook niet vrolijk van.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chiron schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Renault zelf heet dan Alpina trouwens. Maar ben benieuwd naar Max z'n reactie, of ie daar blij mee zal zijn of niet.
Die heeft bij monde van Marko blijkbaar een fabrieksstatus clausule in zijn contract staan...
Als RBR opgezadeld wordt met Ferrari of Renault, tja dan kan Max die clausule gaan activeren. Voor de Mercedes zou het ook kunnen want geen fabrieksstatus, maar ik denk dat die wel iets meer zal bevallen.

Maar zo begint RBR wel uit elkaar te vallen. PU weg, coureur misschien weg en wat dan? Stopt Newey ook?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12 15:42

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

RB koopt de testmotor van Porsche op en gaat zelf verder met ontwikkelen.

Dat droom ik dan.

If it aint fixed, it's broken.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:57

mphilipp

Romanes eunt domus

bvbal79 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:26:
even voor de duidelijkheid voordat we een wildvuur aan aanames krijgen:

concorde agreement:

- alle teams blijven tot 2025...gaan ze vertrekken dat kost hun dat een vermogen
- motor met de minste leveranciers is verplicht bij uitblijven van een motorpartner, motors te leveren (alle kosten etc zijn ook in dit agreement vastgelegd dat ik)
Voeg daar meteen aan toe dat Honda stopt vanwege de hoge kosten. Ze hebben uitgerekend wat het gaat kosten na 2021 en die kosten zijn niet meer te rijmen met de koers van het bedrijf. De consumentenauto's gaan allemaal richting elektriek, dus is het moeilijk te verantwoorden dat je ettelijke honderden miljoenen (over de jaren) nodig hebt om een motor te ontwikkelen voor 4 auto's. Zo zwart/wit moet je het zien. Het is niet meer in lijn met de consumentenauto's.

Of RBR doorgaat is ook maar de vraag. Ze kunnen dan wel commitment hebben afgegeven, maar ook daar kun je een simpel rekensommetje doen: ga je geld steken in meedoen om het meedoen of kap je ermee en neem je het verlies? Want ze wilden met Honda juist competetief zijn omdat zij een soort fabrieksstatus hadden en zo mee konden beslissen over de ontwikkeling. Als ze verplicht terug moeten naar Renault, zijn ze weer gewoon klant en moeten ze de auto aanpassen aan de motor. En zolang Renault nog een eigen team heeft, kun je denk ik wel vergeten dat je dan daarmee kampioen wordt. Toto heeft de sjampoepel vast koud gezet... :+ (en misschien Max al een SMS gestuurd)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
PWM schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Nee hoor, dat denk ik niet. Ik denk wel dat er nooit meer een nieuwe leverancier gaat instappen in Formule 1. Het is gewoon wachten tot Mercedes de stekker er uit trekt nadat ze over een jaar of 3 letterlijk alle records hebben. Daarna is het gewoon over en uit.

Wat hebben ze nog te winnen? Ferrari en Renault gaan niet samen de kar trekken. En dat is dan nog best case, waarbij Renault binnen nu en 5 jaar niet stopt.
Ik ben er zeker van dat Mercedes binnen 2 jaar met hun eigen team stopt en daarma de motoren leverancies afbouwt .
Het rommelt al jaren bij de top van Mercedes en de volgende stap is niet ver meer weg .

"Beautiful Clean Coal"

• JB
  • Laatst online: 20-12 15:15

JB

Cédric roelt!

[Twitter]
Hopelijk is dit dan waar :D

Mijn boefje is liev!

• nachtnet
Tristan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:01:

Ik kan niet wachten op meer van dit!

• Edd
  • Laatst online: 20-12 20:05

Edd

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:03:
Maar zo begint RBR wel uit elkaar te vallen. PU weg, coureur misschien weg en wat dan? Stopt Newey ook?
Max, Newey en Wolff stappen over naar Aston Martin in 2022.

:+

-

• De_Bastaard
Edd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Haha dat zou wat zijn

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12 10:06
Denk dat het groot feest is bij Renault vandaag. Die lachen de ballen uit hun broek.

Er moet echter meer achter zitten. Dit soort besluiten worden niet in een week genomen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PWM schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Merc (en Ferrari) trekken een bizar groot deel van het budgetpotje leeg tov andere teams, als F1 de populariteit behoud wat ze hebben (miljardenwereld) dan zijn er genoeg 'haas teams' die nog wel een poging willen wagen. Motorontwikkelingstop erop, fixed motor leverancier (hallo Indycars), 150 miljoen om je superdesign auto te ontwikkelen.

De wereld vergaat niet bij het wegvallen van een grote naam (WEC Audi anyone?), ironisch is juist dat iedereen loopt te zeuren dat F1 niet toegankelijk genoeg is voor top talent en dat altijd money-guys worden aangetrokken.. Als RBR/Honda nu stoppen, Merc volgend jaar, nieuwe auto, kunnen we meteen dat vol aanpakken en een compleet nieuwe lineup maken die dichter op elkaar zit dan ooit is geweest.

De omslag naar de nieuwe auto 2022 gaat bij voorbaat veel veranderen, voor sommige teams tijd om op te stappen, voor andere teams (en niet F1 teams) juist de kans om te beginnen. Daar heb je geen accu's of halfbakken RC auto's voor nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 02-10-2020 11:09 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• nachtnet

wel een nieuwe 2021 motor dus.

• PWM
  • Niet online

PWM

thunder8 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Hoelang roepen ze bij Formule E al niet dat het de toekomst is? Maar het enige wat ze kunnen is rijden op korte en krappe kunstmatige circuits voor een kort stukje vergeleken met de F1. Ja die auto's worden beter, maar zijn nog steeds mijlenver verwijderd van de prestaties van de F1. Om maar even te zwijgen over de populariteit onder de fans. Zonder fatsoenlijke range, het rijden op mooie traditionele circuits is FE nog decennia verwijderd van een status als F1.
Maar het gaat ook helemaal niet om wat er beter is en wat niet. Ik vind Formule E ook doodsaai. Maar ook al is er geen alternatief, gaat F1 gewoon een zware en misschien fatale tijd tegemoet. Of we moeten allemaal denken dat Mercedes er nog wel 5 jaar in blijft. Dat is echter gewoon onlogisch gezien de strategie van het moeder bedrijf en het feit dat ze alles al gewonnen hebben.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Edd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Dat zijn wreedheden jegens Stroll ja. In een team met Verstappen. :P

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:24
eamelink schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:48:
Begrijpelijk. Vroeger was het natuurlijk interessant om F1-motoren te leveren. Dan kon je mooi pronken met de technologie die later terugkwam in consumentenmotoren. Het levert een beeld op van hoogstaande techniek, vooruitlopen op de concurrentie, van kracht. Goede marketing dus.

Nu zitten brandstofmotoren in hun nadagen. Dingen van de oude wereld. Niet iets waar een groot merk mee te koop wil lopen. Brandstofmotoren passen niet bij "The Power of Dreams".

Ik vermoed dat dit voor Renault en Mercedes ook steeds lastiger zal worden, en het deelnemen aan F1 voor de mainstream automerken steeds minder interessant zal zijn, en wellicht al vrij snel eerder hun marketingmachine zal tegenwerken dan ondersteunen.

Waarschijnlijk kan alleen Ferrari als motorleverancier zich daar aan onttrekken.
In dat licht wordt Lamborghini door VAG in de etalage gezet. Ik zie somber in wat betreft motorleveranciers voor de F1.

Ik denk dat ze serieus moeten kijken naar een eenvoudige(re) verbrandingsmotor op bio-brandstof.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tjebakka schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:04:
Want dat kost bijna niets...
Nee, ik denk niet dat ze die kant op gaan. Ze zijn daar totaal niet op ingericht en je zou dan een bedrijf moeten overnemen of inhuren die dat kan doen. Maar die moeten dan wel in staat zijn om iets competetiefs te produceren.

Erg jammer dat door politiek en belangenverstrengeling men in de F1 geen echte effort heeft gemaakt het motorenreglement zover te vereenvoudigen dat anderen zouden willen instappen. Ze hebben nog steeds een gedrocht van een motor in de zin van dat het idioot veel geld kost om dat te ontwikkelen. Erg jammer. Anders zouden bedrijven als Ford, Porsche/Audi/VW in de rij staan. Het leek er heel even op, maar toen gingen de power that be weer samenspannen om die regels hun kant op te krijgen en toen veranderde er alsnog niets. Een gemiste kans. Ik ben niet zo'n doemdenker dus ik zal niet zo snel zeggen dat de F1 nou op zichzelf implodeert, maar ik achtte de kans dat Honda ermee zou stoppen ook niet heel hoog...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12 10:06
Tjebakka schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:04:

Dat droom ik dan.
Ik kijk uit naar Red Bull - Masserati racing in 2022 ;-)

(geloof dat Masserati ook bij de VW groep zit en in de etalage)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hoe committed kun je echt zijn (de werknemers in de fabriek) als je in een sterfhuisconstructie zit :?

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• nachtnet

Blijkbaar weet RBR dit al vanaf aug/sept.

[ Voor 39% gewijzigd door nachtnet op 02-10-2020 11:11 ]

• Damian
  • Laatst online: 21:32

Damian

Insane Obtrusion

Help!!!! schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

Hoe committed kun je echt zijn (de werknemers in de fabriek) als je in een sterfhuisconstructie zit :?
Hoezo sterfhuisconstructie? Ze hebben er nog steeds baat bij om races te winnen, ook in 2021... nogmaals, alles gaat om geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Damian op 02-10-2020 11:11 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Suicyder
  • Laatst online: 21:22
loekf2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Er moet echter meer achter zitten. Dit soort besluiten worden niet in een week genomen.
Honda twijfelde begin dit jaar voor de seizoensstart al openlijk over voortzetting. Met de resultaten van dit jaar + de uitvalsbeurten van Monza/Mugello van Max (en openlijke frustratie) zal het niet positiever worden.

Daarnaast vermoed ik dat RBR/AT ook wel gepushed zal hebben om een antwoord te krijgen hieromtrent, dit geeft namelijk tijd voor een nieuwe leverancier zoeken in basis. Of het gaat lukken naar believen en RBR blijft dat zal moeten blijken, helemaal als het waar is dat Max zijn contract open is door de stap van Honda.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
loekf2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Denk dat het groot feest is bij Renault vandaag. Die lachen de ballen uit hun broek.

Volgens mij ging het de afgelopen weken al niet zo heel lekker. Max was ook een paar keer niet heel tevreden.

alles kan off-topic

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar Tsunoda is nu ook klaar denk ik. Die gaan ze nu echt niet naar AlphaTauri brengen.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 15:27
Hmm, dit gaat nog wel wat betekenen.

Allereerst de opties van Red Bull.
  1. Zij gaan rijden met mortoren van Renault.
    Renault is de enige fabrikant die gedwongen kan worden motoren te leveren aan Red Bull. Zowel Ferrari als Mercedes hebben in het verleden al wel eens aangegeven niet te willen leveren aan Red Bull en de kans is niet zo groot dat ze inmiddels van mening zijn veranderd.
  2. Red Bull (en Alpha Tauri) verkoopt het team
    Voor Red Bull betekent een nieuwe motorwissel zeer waarschijnlijk dat ze voorlopig niet hoeven te rekenen op het winnen van het kampioenschap. Mateschitz zou dit wel eens een mooi moment kunnen vinden om zich terug te trekken uit de F1 en zijn marketinggeld ergens anders in te stoppen. Het team stoppen kost veel geld, maar verkopen kan altijd.
  3. Zij gaan rijden met een motor van een andere leverancier.
    Zie punt 1. Het lijkt onwaarschijnlijk dat Ferrari of Mercedes deze kant op zullen willen gaan. Daarnaast is er op dit moment geen fabrikant bekend die er over denkt in de F1 te stappen. Zelfs als dit het geval zou zijn kost het weer een paar jaar om serieus mee te doen voor het kampioenschap
Optie 1 of 2 lijken mij het meest waarschijnlijk, waarbij mijn onderbuik zegt dat de kans op optie 2 net ietsjes groter is.

Dan de gevolgen voor Max. Ik meen mij te herinneren dat hij een clausule in zijn contract heeft zitten dat hij mag vertrekken als blijkt dat Honda ermee stopt. Dit betekent dat Max nu ook een aantal opties heeft.
  1. Hij blijft bij Red Bull.
    Max heeft al diverse malen aangegeven dat hij zich thuis voelt bij het team en graag samen met Red Bull succesvol wil zijn.
  2. Hij stapt over naar een ander team.
    Het is onwaarschijnlijk dat Max voor een eventuele overstap naar een ander team zal kijken dan Mercedes of Ferrari. Ferrari heeft zich op lange termijn al gecommitteerd aan Leclerc en heeft in het verleden al eens aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in Max. Mercedes daarentegen heeft zich al meerdere malen erg positief uitgesproken over Max en schijnt al eens een poging te hebben gedaan om hem binnen te halen. De ster bij Mercedes is natuurlijk Hamilton en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven. Aan de andere kant moet Mercedes ook over de toekomst gaan nadenken en nu hebben ze misschien een prachtige kans om een waardige opvolger voor Lewis binnen te halen. Het toeval wil dat het contract voor Hamilton nog niet is verlengd en er bij Mercedes dus ruimte bestaat voor andere keuzes.
Dit vind ik een lastige. Als Max de kans krijgt, denk ik dat hij overstapt naar Mercedes. De vraag is echter of zij bereidt zijn nu al afscheid te nemen van hun superster. De kans lijkt mij zeer klein dat Mercedes ervoor kiest beiden in hetzelfde team te laten rijden.

May the silly season begin!

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12 21:24
nachtnet schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:10:
[Twitter]

Blijkbaar weet RBR dit al vanaf aug/sept.
Vandaar misschien ook wel de frustraties van Verstappen na zijn uitvalbeurten

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
mavamal schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Een fuel cell is best lastig om voldoende vermogen te leveren, en een verbrandingsmotor op waterstof levert ook niet voldoende vermogen. Zie de BMW waterstofauto's, 6 liter V12 met 285pk...

De complexiteit komt ook omdat aan de ene kant de motoren moeten voldoen aan moderne verwachtingen en relevantie, en aan de andere kant er wel voldoende vermogen uit moet komen om met recht de koningsklasse van de autosport te kunnen heten.
Wikipedia: Forze

• Paulus07
  • Niet online
Maar Kvyat zit voor nu dan ook nog ff veilig bij AT? :P

• JB
  • Laatst online: 20-12 15:15

JB

Cédric roelt!

Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:11:
Hmm, dit gaat nog wel wat betekenen.

Allereerst de opties van Red Bull.
[list=1]
• Zij gaan rijden met mortoren van Renault.
Renault is de enige fabrikant die gedwongen kan worden motoren te leveren aan Red Bull. Zowel Ferrari als Mercedes hebben in het verleden al wel eens aangegeven niet te willen leveren aan Red Bull en de kans is niet zo groot dat ze inmiddels van mening zijn veranderd.
Hoezo? Wat is dit toch voor een belachelijk gebeuren. De FIA sloopt zelf hun F1 met al die bullshit regels. Renault moet ook niks.

Mijn boefje is liev!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gestoorde brainfart. Max gaat volgend seizoen naar Mercedes. oOo *O* :P

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 16:53
Jongens jongens jongens! Kap ff!! :+ :+

Dit topic loopt nog harder dan die van een race op zaterdag tijdens de FP3!
En ik heb moeite om met deze snelheid alle reacties te lezen :p

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Misschien is er nog wel iets te doen met waterstof ? Ik snap niet waarom ze zo blijven vasthouden aan die complexe hybride shit. Een goede verbrandingsmotor die op een of andere bio brandstof draait is ook vooruitgang. Dat we de komende jaren allemaal elektrisch gaan is ook een utopie tenzij iedereen er vrede mee heeft dat er extra bossen worden gekapt, of er in no time meer kerncentrales komen.
Biodiesel, lekker op frituurvet kachelen, halverwege de wedstrijd een kroketje uit je motor trekken :+

• Snowdog
Suicyder schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Honda twijfelde begin dit jaar voor de seizoensstart al openlijk over voortzetting. Met de resultaten van dit jaar + de uitvalsbeurten van Monza/Mugello van Max (en openlijke frustratie) zal het niet positiever worden.

Daarnaast vermoed ik dat RBR/AT ook wel gepushed zal hebben om een antwoord te krijgen hieromtrent, dit geeft namelijk tijd voor een nieuwe leverancier zoeken in basis. Of het gaat lukken naar believen en RBR blijft dat zal moeten blijken, helemaal als het waar is dat Max zijn contract open is door de stap van Honda.
Die openlijke frustratie speelt in zo'n beslissing echt geen rol hoor. Wie bedenkt dat soort dingen. Daarnaast zou het me niet verbazen als Max op dat moment al op de hoogte was van de beslissing van Honda en dat dat wellicht een rol heeft gespeeld. Maar goed, zelfs als dat niet het geval is, dan heeft dat 0,0 invloed.

Beetje van hetzelfde kaliber als dat een Alonso nooit meer welkom zou zijn om voor een Honda-team te rijden ofzo. Waar halen mensen het vandaan.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 18:53

PcDealer

HP ftw \o/

In F1, in order to fulfill the expectations of its fans, Honda will work together with Red Bull Racing and Scuderia AlphaTauri to continue competing with its utmost effort and strive for more victories all the way to the end of the 2021 season.
Aldus Honda Racing F1.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 02-10-2020 11:15 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• thunder8
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

PWM schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Maar het gaat ook helemaal niet om wat er beter is en wat niet. Ik vind Formule E ook doodsaai. Maar ook al is er geen alternatief, gaat F1 gewoon een zware en misschien fatale tijd tegemoet. Of we moeten allemaal denken dat Mercedes er nog wel 5 jaar in blijft. Dat is echter gewoon onlogisch gezien de strategie van het moeder bedrijf en het feit dat ze alles al gewonnen hebben.
Het ging erom dat je riep dat over 5 jaar alles electrisch is. In de autosport zie ik dat zeker niet gebeuren, juist omdat FE laat zien dat het nog lang niet in de buurt komt van F1 (of F2/F3). Of bepaalde partijen nu wel of niet blijven, dat gaan we wel zien. Een vertrek van Mercedes kan F1 misschien wel juist aantrekkelijker maken voor andere merken. Mocht de F1 ter ziele gaan, dan ga ik wel wat anders volgen, maar weinig kans dat het FE wordt. Tenzij die megasprongen kunnen maken de komende jaren, wat ik realistisch gezien niet verwacht.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Door over te stappen van waterstoftanks op 350 bar- naar een 700 bar-systeem lukte het het team dit keer om de 60 minuten durende race volledig uit te rijden

Met een rondetijd van 1:56,968 verbrak de Forze VIII het al eerder door het team gevestigde record

F1:
Snelste ronde ooit. 1:19,511
Max in een RB8.

Die hebben nog een hele lange weg te gaan.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-12 13:28
Dit wordt wel een heel interessant silly season :Y

PSN: xMaurice93

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

JB schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:12:
[...]
Hoezo? Wat is dit toch voor een belachelijk gebeuren. De FIA sloopt zelf hun F1 met al die bullshit regels. Renault moet ook niks.
Renault moet wel degelijk iets. De regels zijn hier heel duidelijk in. De FIA kan de motor leverancier met de minste teams dwingen een ander team te leveren.

vanaf 2021 levert Renault alleen aan zichzelf terwijl Merc 4 teams levert en Ferrari 3. Dus Renault heeft geen enkele keuze.

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-12 09:25
Heeft Hamilton eigenlijk al bijgetekend? Mercedes kan nu een net zo'n goede coureur of beter aan zich binden voor minder geld die ook geen politieke uitingen doet.

[ Voor 7% gewijzigd door XyperActive op 02-10-2020 11:15 ]

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:23
Wat een nieuws :o .

Ricardo's keuzen (lange termijn investering) gaat in 2021 mogelijk podiums opleveren (zijn vruchten afwerpen) en lacht hiermee in zijn vuistje? :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maurice079 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:14:
Dit wordt wel een heel interessant silly season :Y
Silliest of silly season just even sillier. :P

• Paulus07
  • Niet online
Maar tijdje terug hebben ze bij RBR ook die "concord agreement" getekend.
Die zullen dan toch ook al wel een andere motor leverancier in ogen hebben? Dit honda ding is niet in een weekje achter de schermen bekend. Dat moet al langer lopen.

• nachtnet
L a n g z a a m p o s t e n v o o r @C r a z y F o o l j o n g e n s H e t g a a t t e s n e l :+

W e e t j e w e l d a t d i t e e n F 1 t o p i c i s ? (M e t d i e s n e l l e w a g e n s ? )

:P

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 02-10-2020 11:16 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bastie-88 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:03:
[...]
Moest even zoeken maar was een paar weken terug een artikel tegengekomen over Herbert Dies die de F1 zit zitten mits er een paar wijzigingen komen.
Precies, maar die wijzigingen komen niet. Dat hebben ze een paar jaar geleden bekonkeld, en ze kunnen nu niet ineens zeggen dat er vanaf 2022 nieuwe motoren komen. Dat wordt toch echt langere termijn.

Zo zie je maar dat al dat politieke gekonkel wel eens kan backfiren.

Pagina: 1 ... 126 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport