5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Oh ik ontken zeker niet dat het 'slordig' was
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Niets is onvoorspelbaarder dan de eifel. Vaak genoeg meegemaakt dat het er in 1x 30 graden is.Maasluip schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:15:
[...]
Nou... het kan natuurlijk verkeren en het weer voor 2 weken vooruit voorspellen is niet veel beter dan gokken op de lotto, maar sneeuw nog niet echt.
Wel minima van 4 en maxima van 10 graden. Voor de zaterdag vanaf 15:00 uur wat regen. Maar zoals gezegd: je kunt op zo'n termijn beter geen voorspelling doen.
Ik vraag me wel een beetje af wat ze zich gedacht hadden om in oktober nog een F1 in de Eifel te doen. Stook die bandenwarmers maar wat extra op.
Zoals altijd, als er al weken regen voorspelt is voor de GP dan blijft het kurkdroogJasphur schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:08:
Even tussendoor: hoorde ik het gisteren nou goed?
Is er met het twee weken vooruitzicht mbt het weer, (natte) sneeuw voorspelt tijdens de Duitse GP?
Hij gaf in een interview zelf aan dat hij de hoek van de uitwijk + aankomende snelheid verkeerd had ingeschat.Chiron schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:29:
[...]
Dat piepschuim had ie nooit gehaald, hij onderstuurde gewoon de muur in. Dezelfde onderstuur waarom ie er in eerste instantie al uit vloog.
Dit omdat hij geen 5 sec penalty wilde.
Wel jammer dat MCL een verpest weekend had.
Zie ze graag meestrijden als best of the rest.
Ze zitten deels in een dipje.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Tot de podiumceremoniebabbelmb schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:33:
[...]
Zoals altijd, als er al weken regen voorspelt is voor de GP dan blijft het kurkdroog
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Sainz had gewoon beter op moeten letten, recht voor zijn neus sneed Perez ook gewoon bocht 3 af.crzyhiphopazn schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:41:
[...]
Hij gaf in een interview zelf aan dat hij de hoek van de uitwijk + aankomende snelheid verkeerd had ingeschat.
Perez heeft daarvoor ook geen (5 sec) straf gehad.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, zonde. Maar aanvankelijk schatte ie de hoek en de snelheid van de bocht al verkeerd in, anders had ie de bocht gewoon gehaald en was ie er niet af gegaan.crzyhiphopazn schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:41:
[...]
Hij gaf in een interview zelf aan dat hij de hoek van de uitwijk + aankomende snelheid verkeerd had ingeschat.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Wow, wat kinderachtig. De minste coureur van de 'top 3'.
Ach, die man zit vol met emotie, frustratie en adrenaline. Hij heeft net weer een race gewonnen na de eeuwige 2e/3e plek. Laat hem even.Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:00:
"Ik wil al mijn criticasters bedanken, net als iedereen die zich aangesproken voelt: fuck you!", riep Bottas over de boordradio, enkele seconden nadat hij in Sotsji als winnaar werd afgevlagd.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Verwijderd
Dan nog, als je al zo lang mee gaat als prof.iichel schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:02:
[...]
Ach, die man zit vol met emotie, frustratie en adrenaline. Hij heeft net weer een race gewonnen na de eeuwige 2e/3e plek. Laat hem even.
Wat dan? Dan zijn het geen mensen meer? .Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:03:
[...]
Dan nog, als je al zo lang mee gaat als prof.
en een cadeautje in de vorm van een 10sec penalty voor Hamilton. Hamilton lag toch écht weer voorop.Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:00:
"Ik wil al mijn criticasters bedanken, net als iedereen die zich aangesproken voelt: fuck you!", riep Bottas over de boordradio, enkele seconden nadat hij in Sotsji als winnaar werd afgevlagd.
iichel schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:02:
Ach, die man zit vol met emotie, frustratie en adrenaline. Hij heeft net weer een race gewonnen na de eeuwige 2e/3e plek. Laat hem even.
[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-09-2020 11:12 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ja en nee, hij had in de qualy een auto waarmee hij 0,8 seconden wegreed van Bottas .. dan had ik in de wedstrijd op zijn minst verwacht dat hij ging proberen het gat met Max te dichten, maar die indruk heb ik niet .. ik heb Max ook niet horen roepen dat hij de 2e helft continu qualy pace rijden moest om Hamilton erachter te houden. Toch was het gat best overbrugbaar. Enige is dat hij inderdaad wel een stuk eerder de pits in ging en dus misschien meer zijn banden managen moest, maar om op rood te starten was dan ook echt wel zijn eigen schuld, hij had natuurlijk makkelijk op geel kunnen kwalificeren.mphilipp schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:43:
Precies. Hij vroeg aan het team of het ook verderop mocht omdat er allerlei troep lag op die plek. Ja, dat is goed, zolang je maar niemand in de weg zit. Dus denkt hij dat het ok is. Hij was er dan ook terecht boos om. En als sommigen dan denken dat ie in paniek raakt, moeten zij dat weten. Hij heeft wederom bewezen dat ie een topper is door alsnog op de derde plek te finishen. En als het team hem iets langer door had laten rijden op die rode banden, zodat ie die helemaal aan vellen kon rijden door een paar quali laps te rijden, had ie het Max misschien nog moeilijk kunnen maken ook.
Het is wat het is. Maar ik had meer strijd verwacht.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
Ham of Ver zou niet zo uit de slof schieten.Odessa schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:04:
[...]
Wat dan? Dan zijn het geen mensen meer? .
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Het is een verwijzing naar wat hij zei toen hij Australië 2019 won. Iedereen loopt weer te miepen om niets, zoiets hoort gewoon bij de sport.Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:03:
[...]
Dan nog, als je al zo lang mee gaat als prof.
Zeker wel, maar hij laat zich wel extreem kennen zo... Het zelfmedelijden straalt ervan af. Als hij zelf vindt dat hij zo 'wraak' heeft genomen op al die gemene mensen op het internet, dan is hij dat Merc zitje niet waard. Op het scherpst van de snede is er geen plek voor (zelf)medelijden. Er zijn maar 20 plekken beschikbaar voor F1 coureurs en maar 2 die er echt toe doen. Het feit dat iemand als Bottas een van die 2 zitjes al voor het 4e jaar bekleedt en er dus wel plaats is voor dat medelijden, spreekt boekdelen over de staat van F1 en de manier waarop het Mercedes team wordt gemanaged. Het gaat er niet om of je sneller kunt zijn dan Hamilton, maar of je je competitiviteit kunt uitschakelen en je volledig onder Hamilton wil schikken.Odessa schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:04:
[...]
Wat dan? Dan zijn het geen mensen meer? .
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Jasphur schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:08:
Even tussendoor: hoorde ik het gisteren nou goed?
Is er met het twee weken vooruitzicht mbt het weer, (natte) sneeuw voorspelt tijdens de Duitse GP?

Bron: https://www.reddit.com/r/...2is3/extreme_wetice_tyre/
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Kettingen vind ik ook wel wat hebben

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Bansheeben schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:31:
.
[...]
spreekt boekdelen over de staat van F1 en de manier waarop het Mercedes team wordt gemanaged.
Dank voor de inhoudelijke reactie en cherrypicking. Spreekt nog meer boekdelen
[ Voor 3% gewijzigd door Bansheeben op 28-09-2020 11:58 ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Heeft 'ie ook 2x geprobeerd. 1x tijd afgenomen in verband met track limits en 1x in verband met een code rood door de crash van Vettel. Toen moest ie wel op rood.Alfa90_Buttje schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:16:
[...]
Ja en nee, hij had in de qualy een auto waarmee hij 0,8 seconden wegreed van Bottas .. dan had ik in de wedstrijd op zijn minst verwacht dat hij ging proberen het gat met Max te dichten, maar die indruk heb ik niet .. ik heb Max ook niet horen roepen dat hij de 2e helft continu qualy pace rijden moest om Hamilton erachter te houden. Toch was het gat best overbrugbaar. Enige is dat hij inderdaad wel een stuk eerder de pits in ging en dus misschien meer zijn banden managen moest, maar om op rood te starten was dan ook echt wel zijn eigen schuld, hij had natuurlijk makkelijk op geel kunnen kwalificeren.
Het is wat het is. Maar ik had meer strijd verwacht.
Maar ben het met je eens. Ik had ook verwacht dat Hamilton richting Verstappen zou rijden. De banden waren een rondje of 7 a 8 ouder, maar gezien het circuit nou niet echt banden vreet had ik wel wat verwacht.
Al met al, prima race en op naar de volgende!
FIA refute Hamilton’s ‘they are trying to stop me’ suggestion after Russia penalties
https://www.formula1.com/...aJWvx8v3TvNXvxe5SyBQ.html“From my perspective it’s very simple that if Lewis wants to raise something - as I have said to him before and said to all the drivers numerous times - the door is always open,” Masi said.
“I’m more than happy to discuss anything, but I think from an FIA perspective we are there as a sporting regulator to administer the regulations.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nq-n9K7TxY4]“Actually it wasn’t a second penalty," said Masi. "There was a breach of two elements of the regulations that were highlighted. One being the article within the race director’s event notes, the second being Article 36.1 of the Sporting Regulations that states you must keep a constant speed through the pit exit road, the pit exit road being defined by being where the red lights are at pit exit through to the Safety Car line.”
Speaking before the penalty points were retracted, Hamilton has said it’s now on him and his Mercedes team to be “squeaky clean” at upcoming events.
Game on:
https://www.formula1.com/...BIUbyntUpeXI481uBP5c.html
Did Bottas really compromise his qualifying in Sochi to ensure Russian GP victory?
https://www.formula1.com/...BIUbyntUpeXI481uBP5c.htmlMercedes’ Valtteri Bottas seemed weirdly calm on the Saturday of the Russian Grand Prix, despite having just qualified 0.652s adrift of his polesitting team mate Lewis Hamilton in third, and with the Red Bull of Max Verstappen in front of him. But was this all part of the Finn’s masterplan? Mark Hughes investigates...
Gaat lekker daar.
[ Voor 28% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-09-2020 12:17 ]
Beetje hypocriet van jou, je schreef eerder al eens dat Hamilton eigenlijk een "smerige" rijder is maar daarin zo geweldig goed is. Dat ie een bewust "verkeerde" actie op een race-incident laat lijken om er zo mee weg te komen. En dat vindt jij fantastisch aan Hamilton? WTH?StarWing schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:01:
OMG, het hoofdstuk Hamilton bashen is hier precies weer geopend.
Gaan jullie dan op Sainz zijn kap ook gaan zitten omdat hij hoort te weten hoe hij een bocht moet nemen op de uitloopstrook ?
Komaan mensen, fout manoeuvre, straf gehad, case closed.
In dit topic gaat het de laatste tijd over 2 dingen, ipv over interessante zaken:
- Max is God en kan niets fout doen
- Ham is een eikel.
Ik denk trouwens ook dat Hamilton het vaker niet "per ongeluk" heeft gedaan ja, o.a. tijdens de "dickhead" race (meen ik mij te herinneren), maar ik dacht daarbij zelden, "tjonge, dat was een strakke actie, knap hoor"StarWing schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:35:
Hamilton beheerst de kunst om een opzettelijke actie op een race incident te laten lijken, waarbij andere coureurs (zoals ROS) dit knullig laten overkomen. Dit maakt hem zo goed. Je gaat me niet vertellen dat de actie op ALB niet bewust was. Hij pakt het gewoon goed in, voelt waar de coureur zit, laat de auto wat uitlopen zonder stuurbeweging en weet perfect hoe hij zijn wagen moet plaatsen om net een kleine tik uit te delen of genoeg te hinderen, maar voldoende gevolg.
Als je dan de actie van ROS bekijkt op Spa enkele jaren geleden, dan zie je het gewoon.
Sommige andere toppers hadden dit in het verleden ook, maar de meeste maken er een zooitje van.
Niet specifiek voor Hamilton, ik vind iedere rijder een klootzak die dat soort acties bewust doet, en er mee weg kan komen.
M.b.t. Sainz (en Verstappen). Die hadden volgens een enkeling ook een straf moeten krijgen vanwege het in gevaar brengen van anderen door het roekeloos nemen van de "escape" route.
Testing, one, two ...
Volledig akkoord, bijna dan.... Maar waar ik mij de laatste tijd aan gigantisch stoor en waar ik ook op doel, is aan het X vs Y verhaal waarbij de ene rijder steeds wordt afgebroken en de andere opgehemeld.hardware-lover schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:53:
[...]
Beetje hypocriet van jou, je schreef eerder al eens dat Hamilton eigenlijk een "smerige" rijder is maar daarin zo geweldig goed is. Dat ie een bewust "verkeerde" actie op een race-incident laat lijken om er zo mee weg te komen. En dat vind jij fantastisch aan Hamilton? WTH?
Dit doet afbreuk aan dit topic waar het tot voor de komst van Y steeds over de techniek en achtergrondinfo ging.
Lees het topic na, 1/2 van de posts gaat over bovenstaande.
X doet vergrijp A ==> straf, iedereen akkoord (of toch bijna)
Y doet vergrijp A ==> straf, en het kot is te klein (op zijn vlaams gezegd)
Page intentionally left blank.
Precies dat ja. Maar goed, Albon podium omdat iedereen voor hem uitviel en dan is dat wel super... Snap in de emotie die opmerking wel. Hij is ook niet gek, hoort ook wel continue dat ie een leuke 2e rijder is etc. Maar goed, dan is die opmerking niet echt terecht als ie sowieso 1 plek wint als kanootje omdat Lewis straf kreeg, en dat ie Max kon pakken was volgens mij ook meer slipstream bij de start. Hij had volledig "in zijn recht gestaan" om zoiets te zeggen als ie had moeten vechten en Lewis en Max echt inhaalde. Maar ja, hij heeft wel gewonnenAlfa90_Buttje schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:11:
[...]
en een cadeautje in de vorm van een 10sec penalty voor Hamilton. Hamilton lag toch écht weer voorop.
[...]
![]()
Exact expert nodig?
Ik lees ieder (F1) race topic volledig, ik mis dus zelden wat. Maar zoals in vrijwel ieder ander topic ook het geval is, zoveel deelnemers, zoveel meningen. Bij de sport-topics komt daarbij het "fan" of "anti fan" gevoel ook nog sterker naar boven drijven en worden sommige reacties wat meer gekleurd dan anderen, dat zal nooit anders worden.StarWing schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:03:
[...]
Volledig akkoord, bijna dan.... Maar waar ik mij de laatste tijd aan gigantisch stoor en waar ik ook op doel, is aan het X vs Y verhaal waarbij de ene rijder steeds wordt afgebroken en de andere opgehemeld.
Dit doet afbreuk aan dit topic waar het tot voor de komst van Y steeds over de techniek en achtergrondinfo ging.
Voor mij geldt, Verstappen graag als winnaar, maar dan wel terecht. Ik bedoel, niet via de e.o.a. bedenkelijke actie. Ik ben een fan van de sport, zal zeker niet uitschakelen indien Verstappen er snel de brui aan moet geven.
Testing, one, two ...
Het probleem is een beetje dat X de enige is die die rare actie uitvoerde dit weekend (en in sommige andere races ook de enige was). Dan kan je het wel zien als "Oh ze gaan weer X bashen" of je kan het zien als "ze zijn het eens met een straf volgens de regels en niet met het terugdraaien daarvan en toevallig gaat het om X". Het lijkt op een soort bepaalde kaart die je dan trekt terwijl dat het punt helemaal niet is.StarWing schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:03:
[...]
Volledig akkoord, bijna dan.... Maar waar ik mij de laatste tijd aan gigantisch stoor en waar ik ook op doel, is aan het X vs Y verhaal waarbij de ene rijder steeds wordt afgebroken en de andere opgehemeld.
Verwijderd
Huh? Wat een onzin, het was dat of een mogelijke crash. En dit is start perikel, hoort er nu eenmaal bij.hardware-lover schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:53:
[...]
[...]
M.b.t. Sainz (en Verstappen). Die hadden volgens een enkeling ook een straf moeten krijgen vanwege het in gevaar brengen van anderen door het roekeloos nemen van de "escape" route.
Er wordt gedoeld op het risicovol nemen van de escape route, niet mijn mening maar;Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:29:
[...]
Huh? Wat een onzin, het was dat of een mogelijke crash. En dit is start perikel, hoort er nu eenmaal bij.
https://twitter.com/MST_C...tatus/1310178738651500544
Leef je uit zoukzozeggen
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 28-09-2020 13:51 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Nee dank je, gelukkig pas over twee weken weer een race, de hele soap story om Hamilton begint echt mijn neus uit te komen.hardware-lover schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:48:
[...]
Er wordt gedoeld op het risicovol nemen van de escape route, niet mijn mening maar;
https://twitter.com/mst_christiann
Leef je uit zoukzozeggen
The sequel we didn't know we needed 🎞 @therealdcf1 🦸🏻♂️ pic.twitter.com/fGReBxke5J
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 28 september 2020
[ Voor 10% gewijzigd door Sniffels op 28-09-2020 16:05 ]
Mijn, hopelijk logische, verklaring zou zijn: Lichtere auto is snellere auto. Zeker in Q rondes. Snellere auto is meer downforce. Meer downforce is lager op de weg, dus meer vonken.Sniffels schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:05:
Wat mij pas gister opviel: met de Quali hebben ze nog volle bak vonken onder de auto. hij gaat naar parc-fermee en ze worden vol getankt (zwaarder). Maar op zondag zag ik vrijwel geen vonken meer onder de auto vandaan komen... hoe zit dit? halen ze de magnesium blokken weg van onder de plank?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Klinkt enerzijds logisch, aan de andere kant zeulen ze 100kg brandstof extra mee tijdens de race. Die 10-20km/h sneller tijdens Q, levert dat 100kg extra downforce op?Jasphur schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:49:
[...]
Mijn, hopelijk logische, verklaring zou zijn: Lichtere auto is snellere auto. Zeker in Q rondes. Snellere auto is meer downforce. Meer downforce is lager op de weg, dus meer vonken.
Gezien ze onder Parc Fermé staan, mag de vering en demping niet meer aangepast worden toch?
[ Voor 9% gewijzigd door NLDViane op 28-09-2020 16:53 ]
Klinkt logisch, de extra kilos aan brandstof is ~100kg, terwijl downforce rond de 1500kg genereert.Jasphur schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:49:
[...]
Mijn, hopelijk logische, verklaring zou zijn: Lichtere auto is snellere auto. Zeker in Q rondes. Snellere auto is meer downforce. Meer downforce is lager op de weg, dus meer vonken.
Ja, ze halen de blokken er inderdaad onder weg want ze mogen zondag nieuwe gebruiken.Sniffels schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:05:
Wat mij pas gister opviel: met de Quali hebben ze nog volle bak vonken onder de auto. hij gaat naar parc-fermee en ze worden vol getankt (zwaarder). Maar op zondag zag ik vrijwel geen vonken meer onder de auto vandaan komen... hoe zit dit? halen ze de magnesium blokken weg van onder de plank?
Wat vooral de vonken veroorzaakt is hoge G krachten en hoge topsnelheden. Hoge top = meer downforce = minder rijhoogte = meer vonken.
In de bochten en onder het remmen wordt de rijhoogte ook kleiner, vooral aan de voorzijde.
Vergeet niet dat ze in de race soms wel 10 seconden per ronde langzamer zijn, door:
- Fuel saving
- Engine saving
- Tyre saving
Dit uit zich in lagere bochtensnelheden en lift en coast. Allemaal factoren waardoor de auto gewoon minder 'mishandeld' wordt.
De afstelling (veren, dempers, rijhoogte) verandert na de Q niet meer.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ach...men vergeet dat zelfs Hamilton een mens is en emoties heeft. Soms zit het allemaal tegen en gaat niets zoals je wilt en dan zoek je overal schuldigen, behalve bij jezelf. Dat zal later wel komen, maar dan gaat hij dat nooit rectificeren voor de pers.Illegal_Alien schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:11:FIA refute Hamilton’s ‘they are trying to stop me’ suggestion after Russia penalties
We hadden de gang van zaken dit weekend kunnen voorspellen eigenlijk. Niet exact het draaiboek, maar dat Hamilton niet zou winnen bedoel ik. Dat gebeurt nl altijd als er een dergelijk record gebroken kan worden. En soms ook als een coureur al vroeg in het seizoen wereldkampioen kan worden. In principe (zeggen ze altijd) zijn ze er niet zo mee bezig, en misschien is dat zo. Maar iedereen om hen heen doet er wel opgefokt over, dus dat heeft gewoon een effect. En de normale spanning van een raceweekend, en de problemen die je daar tegenkomt, zijn nooit echt een probleem voor die mannen. Een half verprutste FP1 door een storing of spin doet ze niet zoveel. Dan trappen ze maar wat harder in FP2 of 3. Geen punt. Daar kunnen ze mee omgaan. Maar dit soort weekends heb je dus een extra spanning en iedereen kijkt nog eens extra op je vingers, verwacht van alles, en jij moet maar met je stalen gezicht er doorheen. En nog steeds alles goed doen. Je ziet dan ineens scheurtjes ontstaan in dat harnas van ze. Volgens mij is geen enkele coureur immuun voor dit soort extra spanningen. En het ergste is, dat als er iets stoms mis gaat, en ze dus écht aan de bak moeten, het nóg spannender wordt. En vooral omdat ze weten dat ze zelf iets stoms hebben gedaan, wordt de frustratie groter en worden er méér fouten gemaakt.
Ik had het er voor de race nog met een vriend van mij over. Ik zei dat Hamilton niet gaat winnen om precies deze reden. Is echt al zo vaak gebeurt.
Wat een onzin weer. Ik ga dat verhaal niet eens lezen. Zo'n theorie kan alleen een idioot verzinnen.Did Bottas really compromise his qualifying in Sochi to ensure Russian GP victory?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Denk je niet dat het gewoon de emotie van het moment is? Ik zou mij als ik hem was ook enorm storen aan al die commentaren van de zogenaamde experts in hun leunstoel. Wat wij ook van hem vinden, voorlopig zit HIJ wel in die auto en doet zijn stinkende best. Misschien vinden wij dat hij die stoel niet verdient, maar Mercedes vindt dat wél en dat is wat geldt. Hij zit daar en doet wat ie moet doen naar zijn beste kunnen. Als je dan steeds in de media leest (hij zal het niet zelf lezen, maar hoort het toch) dat je een prutser bent, kan ik mij voorstellen dat zoiets naar boven komt als je een race wint.Bansheeben schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:31:
[...]
Zeker wel, maar hij laat zich wel extreem kennen zo... Het zelfmedelijden straalt ervan af. Als hij zelf vindt dat hij zo 'wraak' heeft genomen op al die gemene mensen op het internet, dan is hij dat Merc zitje niet waard.
Ongeacht het nivo van de coureur, doen ze allemaal vreselijk hun best en zetten ze zich haast bovenmenselijk in. Het zijn allemaal topsporters die van alles opzij zetten voor hun sport en op zondag het licht uit hun ogen rijden. Zelfs Latifi. Als je dan een bepaald resultaat haalt, komen er emoties naar boven. En dan zeg je dit. Misschien denkt ie later ook 'hmmm...klonk een beetje suf' maar ja...te laat.
Het zijn mensen. We klagen aan de ene kant dat het PR machines zijn, maar als ze hun echte emoties laten zien, is het ook niet goed. Wat willen we nou? Moeten we misschien elke week een script aanleveren met dingen die ze wel en niet moeten zeggen?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Maar kennelijk hebben Horner en Newey hun kantoren dus echt naast elkaar met een gedeelte lounge. Toch opvallend omdat de lijntjes zo wel heel erg kort zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Natuurlijk zijn ze allebei menselijk. Maar de emotie bij Bottas vind ik juist wat lastig te verklaren. Bottas was al 10 laps daarvoor zeker van zijn overwinning. Hij was die merc gewoon naar huis aan het rijden op de cruise control (vandaar dat het gat naar Max kleiner werd). Hou dan de eer aan jezelf zou je zeggen. Als je kunt shittalken en vervolgens ook echt je statements kunt ondersteunen met prestaties, dan vind ik het mooi (zie Michael Jordan bijvoorbeeld). Maar dit is gewoon een bericht gericht aan niemand... Een lege boodschap van een man die wanhopig is en de strijd min of meer heeft opgegeven. Misschien is hijzelf nog wel z'n grootste hater en is het bericht aan zichzelf gericht (/leunstoel_psycholoog).mphilipp schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:12:
[...]
Denk je niet dat het gewoon de emotie van het moment is? Ik zou mij als ik hem was ook enorm storen aan al die commentaren van de zogenaamde experts in hun leunstoel. Wat wij ook van hem vinden, voorlopig zit HIJ wel in die auto en doet zijn stinkende best. Misschien vinden wij dat hij die stoel niet verdient, maar Mercedes vindt dat wél en dat is wat geldt. Hij zit daar en doet wat ie moet doen naar zijn beste kunnen. Als je dan steeds in de media leest (hij zal het niet zelf lezen, maar hoort het toch) dat je een prutser bent, kan ik mij voorstellen dat zoiets naar boven komt als je een race wint.
Ongeacht het nivo van de coureur, doen ze allemaal vreselijk hun best en zetten ze zich haast bovenmenselijk in. Het zijn allemaal topsporters die van alles opzij zetten voor hun sport en op zondag het licht uit hun ogen rijden. Zelfs Latifi. Als je dan een bepaald resultaat haalt, komen er emoties naar boven. En dan zeg je dit. Misschien denkt ie later ook 'hmmm...klonk een beetje suf' maar ja...te laat.
Het zijn mensen. We klagen aan de ene kant dat het PR machines zijn, maar als ze hun echte emoties laten zien, is het ook niet goed. Wat willen we nou? Moeten we misschien elke week een script aanleveren met dingen die ze wel en niet moeten zeggen?
De reden dat ik er persoonlijk over val, is dat het juist topsporters zijn en ik dat niet ben. Ik geef eerlijk toe dat ik de mentaliteit er niet voor heb. Maar iemand als Bottas heeft zijn hele leven gewijd aan het racen. Juist dan verwacht je toch dat je groter bent dan een stel mensen die hun werkfrustratie lopen te uiten op internet? Het zal toch zeker niet de eerste keer zijn dat hij kritiek over zich heen krijgt en men twijfelt aan zijn kunnen? Daarom denk ik dat Bottas dus zelf begint te twijfelen aan zijn eigen kunnen. En dat is wat mij betreft toch echt het moment dat Mercedes nog eens goed na moet gaan denken of ze 'm wel willen houden. Als ze dat niet doen, is het effectief team Hamilton geworden. En dat gaat me niet eens om Max, maar gewoon om een frisse wind. Iemand die Hamilton weer een beetje kan activeren en tegelijkertijd van hem kan leren. Russell bijvoorbeeld.
Precies, het is niet de eerste keer. Je kunt zeggen dat je je er niets van moet aantrekken, maar het vreet blijkbaar toch aan hem. Maar goed, het maakt niet uit wat wij denken of vinden hoe hij moet reageren, realiteit is dát hij zo gereageerd heeft. Bottas is geen machine. Dit kwam echt wel uit zijn tenen, dus het zit 'm dwars. En ik ben niet echt een hele goede psycholoog, dus raden naar wat er in zijn hoofd gebeurt, wil ik verder aan professionals overlaten...Bansheeben schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:51:
[...]
Juist dan verwacht je toch dat je groter bent dan een stel mensen die hun werkfrustratie lopen te uiten op internet? Het zal toch zeker niet de eerste keer zijn dat hij kritiek over zich heen krijgt en men twijfelt aan zijn kunnen?
Ik kan mij er verder niet zo druk over maken. Ik kijk zondag weer en hoop een leuke race voorgeschoteld te krijgen. Wat er verder in de hoofden van die mannen omgaat moeten zij zelf maar weten. Ik heb respect voor ze en wat ze doen is erg zwaar, ook al zijn het (of gedragen ze zich als) verwende miljonairs. Er zijn er niet veel die de inspanning en commitment kunnen opbrengen om dit te bereiken. Dus ik kan mij voorstellen dat de mentale druk enorm is. En daar reageert iedereen anders op; het is niet te trainen (denk ik). Er zijn genoeg mensen die een burn out krijgen van minder inspannend werk...
Race? Zondag! Waar!?mphilipp schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:31:
[...]
Precies, het is niet de eerste keer. Je kunt zeggen dat je je er niets van moet aantrekken, maar het vreet blijkbaar toch aan hem. Maar goed, het maakt niet uit wat wij denken of vinden hoe hij moet reageren, realiteit is dát hij zo gereageerd heeft. Bottas is geen machine. Dit kwam echt wel uit zijn tenen, dus het zit 'm dwars. En ik ben niet echt een hele goede psycholoog, dus raden naar wat er in zijn hoofd gebeurt, wil ik verder aan professionals overlaten...![]()
Ik kan mij er verder niet zo druk over maken. Ik kijk zondag weer en hoop een leuke race voorgeschoteld te krijgen. Wat er verder in de hoofden van die mannen omgaat moeten zij zelf maar weten. Ik heb respect voor ze en wat ze doen is erg zwaar, ook al zijn het (of gedragen ze zich als) verwende miljonairs. Er zijn er niet veel die de inspanning en commitment kunnen opbrengen om dit te bereiken. Dus ik kan mij voorstellen dat de mentale druk enorm is. En daar reageert iedereen anders op; het is niet te trainen (denk ik). Er zijn genoeg mensen die een burn out krijgen van minder inspannend werk...
Ze zijn trouwens wel blij met Stefano Domenicali die blijkbaar veel "menselijker" is dan een Toto of Ecclestone en eigenlijk meteen al begon over racen en het minder kunstmatig te maken. Dat is ook keihard nodig want die robotteams met hun optochten, daar is echt geen ene meer aan.
[ Voor 39% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-09-2020 11:51 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het gebrek aan een leuke race is natuurlijk ook precies de reden dat we met z'n allen zo bezig zijn met het commentaar van Bottas en Hamiltonmphilipp schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:31:
[...]
Precies, het is niet de eerste keer. Je kunt zeggen dat je je er niets van moet aantrekken, maar het vreet blijkbaar toch aan hem. Maar goed, het maakt niet uit wat wij denken of vinden hoe hij moet reageren, realiteit is dát hij zo gereageerd heeft. Bottas is geen machine. Dit kwam echt wel uit zijn tenen, dus het zit 'm dwars. En ik ben niet echt een hele goede psycholoog, dus raden naar wat er in zijn hoofd gebeurt, wil ik verder aan professionals overlaten...![]()
Ik heb wel wat beters te doenBansheeben schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:58:
[...]
Het gebrek aan een leuke race is natuurlijk ook precies de reden dat we met z'n allen zo bezig zijn met het commentaar van Bottas en Hamilton
Dus Max moet hem dus steeds even in de muur zetten voor de race?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:27:
Meteen aan het begin. Kees van de Grint denkt dus dat de RB16 een probleem heeft met de voorwielophanging.
[YouTube: Hamilton moet niet zo zeuren! | SLIPSTREAM]
Ze zijn trouwens wel blij met Stefano Domenicali die blijkbaar veel "menselijker" is dan een Toto of Ecclestone en eigenlijk meteen al begon over racen en het minder kunstmatig te maken. Dat is ook keihard nodig want die robotteams met hun optochten, daar is echt geen ene meer aan.
[ Voor 71% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-09-2020 12:31 ]
Nee, kijken.Illegal_Alien schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:30:
[YouTube: First Lap Drama, Valtteri Bottas' Win And The Best Team Radio | 2020 Russian Grand Prix]
[...]
Dus Max moet hem dus steeds even in de muur zetten voor de race?(Iets met superengineers
)
Maar Kees denkt dat de voorwielophanging de auto uit balans brengt en dat de Alpha Tauri eigenlijk een beter chassis is. Het is dat Verstappen zo bizar goed is want nu gaat Albon af als je het vergelijkt met Gasly.
Ik denk dat hij misschien ook wel een punt heeft. Immers is de achterkant van de AT1 gewoon de RB15 en daar werkt het wel. Natuurlijk is het niet zo snel, maar het is niet instabiel.
Callum Illot in FP1 in de Haas.
https://www.motorsport.co...zman-fp1-ferrari/4884092/
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 29-09-2020 14:35 ]
PSN
Het lijkt wel alsof ze erg bang zijn om hem in de huidige auto te zetten.
PSN
Gaaf...ik zie 't nog wel gebeuren dat er dit seizoen maarliefst drie coureurs promoveren uit de F2 naar de F1, Tsunoda heeft ook nog wel een kansje, maar moet wel gaan scoren voor z'n licentiepuntjes. Exit Grosjean, Kimi en Kvyat verwacht ik dan. Als Kimi nog een jaartje doorgaat dan Giovinazzi eruit, maar ik denk dat Bwoah 't wel eens voor gezien kon houden.YakuzA schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:35:
Mick Schumacher nu eindelijk officieel bevestigd voor FP1 op de nurburgring bij Alfa.
Callum Illot in FP1 in de Haas.
https://www.motorsport.co...zman-fp1-ferrari/4884092/
Mercedes: Hamilton / Bottas
RB: Verstappen / Albon
Ferrari: Leclerc / Sainz
Renault: Alonso / Ocon
Racing Point: Stroll / Vettel
Mclaren: Ricciardo / Norris
Alfa Romeo: Giovinazzi / Schumacher
AT: Gasly / Tsunoda
Haas: Magnussen / Illot
Williams: Russell / Latifi
Wel jammer voor Nyck dat hij z'n jump naar F1 gemist heeft. Het jaar ervoor promoveerden er ook drie.
Kimi heeft naar het schijnt al bijgetekend voor volgend jaar (via de optie die hij voor 15 september moest gebruiken)Luckeh schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:08:
[...]
Gaaf...ik zie 't nog wel gebeuren dat er dit seizoen maarliefst drie coureurs promoveren uit de F2 naar de F1, Tsunoda heeft ook nog wel een kansje, maar moet wel gaan scoren voor z'n licentiepuntjes. Exit Grosjean, Kimi en Kvyat verwacht ik dan. Als Kimi nog een jaartje doorgaat dan Giovinazzi eruit, maar ik denk dat Bwoah 't wel eens voor gezien kon houden.
Mercedes: Hamilton / Bottas
RB: Verstappen / Albon
Ferrari: Leclerc / Sainz
Renault: Alonso / Ocon
Racing Point: Stroll / Vettel
Mclaren: Ricciardo / Norris
Alfa Romeo: Giovinazzi / Schumacher
AT: Gasly / Tsunoda
Haas: Magnussen / Illot
Williams: Russell / Latifi
Wel jammer voor Nyck dat hij z'n jump naar F1 gemist heeft. Het jaar ervoor promoveerden er ook drie.
Zal dus zwaaien naar Gio worden.
Er is ook de optie dat Perez nog naar Haas gaat ipv Magnussen
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 29-09-2020 16:12 ]
PSN
Weer Kimi v.s. Schumacher, mooi visite kaartje toch?
En de Mercedes soap gat verder:
https://www.formula1.com/...fP3rF02xzie7sBnk1H3W.html
Mercedes suspect rival teams might have alerted FIA to Hamilton practice start breach
[ Voor 47% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-09-2020 16:24 ]
Kimi kan / mag inderdaad zo lang blijven "als die zelf wil", en er is één zitje gereserveerd voor Ferrari. Als Ferrari dus Schumacher in de Alfa wil plaatsen betekent dat dus vrijwel per definitie dat Giovinazi zijn stoeltje moet af staan. Daarnaast zal Ferrari neem ik aan Schumacher ook naast een ervaren coureur willen plaatsen, en met alle respect, maar Giovinazi maakt echt te veel rookie fouten. Dus al zou Kimi exit zijn lijkt de kans mij zeer klein dat Giovinazi blijft, en ze eerder een Hulkenberg (bekende van Vaseur) of Perez aantrekken.YakuzA schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:11:
[...]
Kimi heeft naar het schijnt al bijgetekend voor volgend jaar (via de optie die hij voor 15 september moest gebruiken)
Zal dus zwaaien naar Gio worden.
ja moet wel want de FIA en stewarts zijn blinde onbenullen die nooit gezien kunnen hebben dat ze het op de verkeerde plek deden. (/s)Illegal_Alien schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:23:
^^ Ik denk dat je als team en voor de feedback *kuch* toch beter Kimi kan hebben dan Gio. En kom op;
[...]
Minder zeiken Wolf, jullie hebben het gewoon wederom verkloot met de regeltjes.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Bevat ook dat Merc geen idee had wat Lewis exact van plan was met zijn vraag:Illegal_Alien schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:23:
^^ Ik denk dat je als team en voor de feedback *kuch* toch beter Kimi kan hebben dan Gio. En kom op;
[...]
And what happened was Lewis asked if he could go a bit further [along the pit exit] - we hadn’t realised quite how far he was going to go.
PSN
Daarmee legt Mercedes dus weer de schuld bij Hamilton? Mooi, dan geef hem die strafpunten maar weer terug. Immers heeft het team geen toestemming gegeven om specifiek daar te starten.YakuzA schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:35:
[...]
Bevat ook dat Merc geen idee had wat Lewis exact van plan was met zijn vraag:
[...]
Dit wordt hier verondersteld, Mercedes zelf was een beetje slordig om niet te controleren waar ie zijn starts ging doen; https://www.auto-motor-un...ck-dilemma-fuer-mercedes/RobertMe schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:39:
[...]
Daarmee legt Mercedes dus weer de schuld bij Hamilton? Mooi, dan geef hem die strafpunten maar weer terug. Immers heeft het team geen toestemming gegeven om specifiek daar te starten.
Den Platz für seine Probestarts so weit ans Ende der Boxengasse zu legen war auch die Idee des Fahrers. Das Team hatte ihn in der Vorbesprechung zwar gebeten, den üblichen Platz mit der Gummiauflage zu meiden, ihm aber auch geraten "etwas weiter nach vorne" zu fahren. In Hamiltons Interpretation waren es gut 200 Meter weiter vorne.
Der Fehler des Teams bestand darin, dass man ihm auf Nachfrage am Funk nicht noch einmal dezidiert erklärt hat, dass "etwas weiter vorne" ein paar Meter bedeutet und nicht das Ende der Boxengasse.
[Google vertaal]
The driver's idea was to put the space for his trial starts so far at the end of the pit lane. The team had asked him in the preliminary meeting to avoid the usual place with the rubber pad, but also advised him to drive "a little further forward". In Hamilton's interpretation, it was a good 200 meters ahead.
The team's mistake was that when asked on the radio, they didn't explicitly explain again that "a little further ahead" means a few meters and not the end of the pit lane.
Enz..
Testing, one, two ...
* Vergelijkbaar met de belastingaangifte van een bepaald persoon die ik hier niet kan noemen...
Lewis neemt zijn commentaar terug.Lewis Hamilton heeft dinsdag zijn kritiek op de stewards bij de Grand Prix van Rusland ingetrokken. De WK-leider kwam door een tijdstraf niet verder dan de derde plaats.
"Ik heb het bij tegenslag misschien niet altijd bij het rechte eind. Ik reageer misschien niet altijd hoe jullie zouden willen als de spanning hoog is. Ik ben ook maar een mens en ben gepassioneerd in alles wat ik doe", schrijft Hamilton op zijn sociale media.
https://www.nu.nl/formule...b-niet-altijd-gelijk.html
Zoals die auto nu gaat hebben ze bij Renault niks om zich voor te schamen.YakuzA schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:02:
Vraag me wel af wanneer Alonso eens een FP1 in de Renault klimt.
Volgens mij had ik ergens gelezen dat alleen juniors FP's mogen rijden, dat is Alonso natuurlijk lang niet meer. Maar gingen ze bij Renault het nog wel ff vragen aan de FIA om een uitzondering te maken.YakuzA schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:02:
Vraag me wel af wanneer Alonso eens een FP1 in de Renault klimt.
|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||
En dat is ook wat hij zegtPlayer1S schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:31:
[...]
ja moet wel want de FIA en stewarts zijn blinde onbenullen die nooit gezien kunnen hebben dat ze het op de verkeerde plek deden. (/s)
Minder zeiken Wolf, jullie hebben het gewoon wederom verkloot met de regeltjes.
Nog even zeggen dat hij er eigenlijk niet akkoord mee gaat en dan hoofdstuk afsluiten“The verdict was, he wasn't in the right places,” said Wolff after the race. “The race directors' notes say, if I'm well informed, that you must do practice start after the lights on the right side of the pit lane, and that's what happened… so we agree to disagree on that one.
“The other one was not driving at constant speed in the reconnaissance laps, and there again it's debatable, but the race has happened, he received 10 [seconds' worth] of penalties, so for the reconnaissance lap infringement, an in-race penalty can be debatable. But you have to take it on the chin and move on.”
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
https://www.formula1.com/...IR3iFq89dvF0axUKJPvD.htmlMr.Viper schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:27:
[...]
Volgens mij had ik ergens gelezen dat alleen juniors FP's mogen rijden, dat is Alonso natuurlijk lang niet meer. Maar gingen ze bij Renault het nog wel ff vragen aan de FIA om een uitzondering te maken.
In 2019, teams were required to run young drivers for at least two of the four days of in-season testing, but they were not obliged to do so in Friday free practice sessions - where from 2020 drivers can earn points towards their Formula 1 super licence - or pre-season testing.
But from 2021 – as part of the dramatic rules shake-up – teams must use a young driver for one or two days during the sole, three-day, in-season test, which will take place after a Grand Prix at a track as yet to be determined.
#RoadToF1 Prep for tomorrow’s runs 🤩💪 Let’s go guys! #FDA @ShwartzmanRob @Callum_Ilott @SchumacherMick pic.twitter.com/A7JykuvU9r
— Scuderia Ferrari Driver Academy (@insideFDA) 29 september 2020
Heb het artikel teruggevonden: https://www.motorsport.co...lonso-2020-test-/4875287/
Renault wil hem blijkbaar niet in een FP1 hebben omdat het voor de race niks oplevert qua setup en de exposure niet nodig is. Dus dan blijft de post-season test op Abu Dhabi over om hem in de huidige auto te laten rijden. Maar dan moet de FIA wel akkoord gaan natuurlijk en krijgen we de stoelendans dan al te zien omdat andere coureurs en teams dat dan misschien ook wel willen
In an exclusive interview with Motorsport.com, Renault team principal Cyril Abiteboul said that Alonso's hunger had ramped up the team's desire to get him out in its current car.
However, an FP1 outing has been ruled out.
"Initially it [the approach] was, I drive when I drive," said Abiteboul about Alonso. "But now I get the feeling that he is really keen to get to have a go, even in the current car. So we are looking into the opportunity to do that, but being very sensible.
"So I mean, I'm not talking about any FP1 because frankly he doesn't need that: he doesn't need the exposure of FP1. And we need clearly the set up opportunity.
"But we'd like to see [him in the car] because I can feel that he has hunger for it."
|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||
Die ruimte is er wel bij de Young Drivers testday na de GP van Abu Dhab:Mr.Viper schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:27:
[...]
Volgens mij had ik ergens gelezen dat alleen juniors FP's mogen rijden, dat is Alonso natuurlijk lang niet meer. Maar gingen ze bij Renault het nog wel ff vragen aan de FIA om een uitzondering te maken.
Unless otherwise approved by the FIA = Als FIA zegt dat wel het mag.The regulations state that teams can run two cars for the day, and a clause states that drivers eligible for the test: "unless otherwise approved by the FIA, not have competed in more than two F1 World Championship races during their career."
Rare uitzondering op een heldere regel ...
Hoezo raar? Je kunt een regel verzinnen, maar er kunnen allerlei redenen zijn om daarvan af te wijken als er een goede reden is. Dus je moet de FIA overtuigen dat je een goede reden hebt. Ik zie daar geen kwaad in eigenlijk. Sommige regels zijn strak, sommige weet je vantevoren dat er bijzondere omstandigheden een rol kunnen spelen. Vooral bij deze regel weet je vooraf dat er tal van situaties zijn waar men een coureur als Alonso toch even wil laten voelen hoe het ook alweer is.U123456 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:27:
[...]
Unless otherwise approved by the FIA = Als FIA zegt dat wel het mag.
Rare uitzondering op een heldere regel ...
Maar ik denk dat ze 'm ook al in de simulator hebben laten rijden.
Correct. Alonso completes simulator session....mphilipp schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:51:
[...]
[knip]
Maar ik denk dat ze 'm ook al in de simulator hebben laten rijden.
Testing, one, two ...
Helaas hadden ze dat begin van het jaar nog niet door. Renault heeft de twee belangrijkste leidinggevenden achter deze auto namelijk al vervangen. Dat waren Nick Chester (TD) en Peter Machin (aero) voor Pat Fry en Dirk de Beer die van respectievelijk McLaren en Williams kwamen. Ik zie het gebeuren dat ze weer terugvallen omdat ze de stabiele situatie die begon te werken hebben vervangen en ze nu weer iets anders gaan proberen. Gelukkig komt Alonso naar het team.iichel schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:45:
[...]
Zoals die auto nu gaat hebben ze bij Renault niks om zich voor te schamen.
Er wordt op AMuS verondersteld dat Renault vooral garen heeft gesponnen bij het aanpassen van de "party" mode (en Honda eerder tegenovergesteld). Dat ze een vrij klein venster hebben waarbinnen de auto optimaal kan presteren en dat ze dit venster nu aardig onder controle hebben. Daardoor doet de Renault het op ieder circuit wel goed de laatste tijd (Schmidt).DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:24:
[...]
Helaas hadden ze dat begin van het jaar nog niet door. Renault heeft de twee belangrijkste leidinggevenden achter deze auto namelijk al vervangen. Dat waren Nick Chester (TD) en Peter Machin (aero) voor Pat Fry en Dirk de Beer die van respectievelijk McLaren en Williams kwamen. Ik zie het gebeuren dat ze weer terugvallen omdat ze de stabiele situatie die begon te werken hebben vervangen en ze nu weer iets anders gaan proberen. Gelukkig komt Alonso naar het team.
Testing, one, two ...
Leuk om te zien. Met helm op lijkt Mick echt wel veel op zijn vader.... iets minder stuurs, maar toch dezelfde oogopslag.
We gaan die blik komend jaar (en de jaren daarna), nog veel vaker zien in de F1 topicsgwystyl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:18:
[...]
Leuk om te zien. Met helm op lijkt Mick echt wel veel op zijn vader.... iets minder stuurs, maar toch dezelfde oogopslag.
Testing, one, two ...
Nouja...met een goed chassis was die Renault zo slecht nog niet, dat hebben we gezien. Met het juiste pakket zou ie het Mercedes en RBR best lastig kunnen maken. Tenminste...als er dan ook een capabel poppetje in de auto zit. We zien bij RBR dat dat best een hoop uit kan maken. Bij Mercedes ook trouwens. Bottas zou bv best een run for the money krijgen en niet zonder meer op 1 staan. Wat dat betreft is de waarde van Hamilton duidelijk.hardware-lover schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:44:
[...]
Daardoor doet de Renault het op ieder circuit wel goed de laatste tijd (Schmidt).
Als je 10kg lichter van start kan gaan dan loop je harder in de beginfase, je banden slijten minder, dat kan flinke performance opleveren.
Volgens mij moet je met minimaal100KG brandstof beginnen met ene max van 105/110 kgmavamal schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:25:
Bij 1 van de tech talks laatst kwam ook voorbij dat de Renault motor veel minder toeren maakt dan de anderen. Zeker 1000 toeren minder dan de Honda, werd daar aangegeven. Dan zou je denken aan een hogere turbodruk wellicht, maar misschien kunnen ze op deze manier veel zuiniger rijden zonder te veel kracht op te geven.
Als je 10kg lichter van start kan gaan dan loop je harder in de beginfase, je banden slijten minder, dat kan flinke performance opleveren.
Edit: Ik had het fout, het is 100KG per uur met een max gevulde tank van 110KG ~160L. Dus ze mogen wel degelijk met minder inhoud de race beginnen
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 30-09-2020 17:17 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Link? Dat is niet logisch als je bedenkt dat er een max RPM is waar ze aan willen zitten en max 100kg brandstof (en je wilt elke laatste druppel kunnen stoken). Kan me niet voorstellen dat voor total race pace langzamer rijden beter is omdat je in het begin iets lichter bent. Zie ook de Ferrari van vorig jaar, je kunt met de top mee als je gemiddeld in de bochten bent maar een snelle motor hebt.mavamal schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:25:
Bij 1 van de tech talks laatst kwam ook voorbij dat de Renault motor veel minder toeren maakt dan de anderen. Zeker 1000 toeren minder dan de Honda, werd daar aangegeven. Dan zou je denken aan een hogere turbodruk wellicht, maar misschien kunnen ze op deze manier veel zuiniger rijden zonder te veel kracht op te geven.
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Als Bottas voor elke race waar hij 2e achter Lewis is geëindigd 7 extra punten zou krijgen, dan vraag ik me af hoe close het is. Natuurlijk zou Max dan ook weer wat extra puntjes sprokkelen, omdat de teamgenoot dan een stapje minder zou moeten zijn dan Bottas zelf.mphilipp schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:18:
[...]
Nouja...met een goed chassis was die Renault zo slecht nog niet, dat hebben we gezien. Met het juiste pakket zou ie het Mercedes en RBR best lastig kunnen maken. Tenminste...als er dan ook een capabel poppetje in de auto zit. We zien bij RBR dat dat best een hoop uit kan maken. Bij Mercedes ook trouwens. Bottas zou bv best een run for the money krijgen en niet zonder meer op 1 staan. Wat dat betreft is de waarde van Hamilton duidelijk.
Ik denk overigens dat het feit dat Renault er nu goed bij zit, niet zonder meer betekent dat ze ook daadwerkelijk stappen kunnen zetten richting de top 3 2. Het smalle window van optimale setup lijkt me namelijk erg lastig icm updates die de precaire balans kunnen verstoren. Zie bijvoorbeeld RBR...
Aangezien de Renault nog steeds meer dan 10.500 toeren maakt, is de limiet 100kg per uur. Op 11.500 toeren is dat echter meer brandstof per bang dan op 12.500 toeren (Honda).
Ik reken even voor het gemak het voordeel dat hij heeft met Hamilton als teammaat. Aangezien Lewis vaak nét ietsje sneller is, trekt Bottas zich daaraan op. Hij kan de lapchart bekijken en zien waar Lewis het beter doet en proberen dat ook te doen. Het lijkt er daarom soms ook op alsof Lewis bewust wat inhoudt om later ineens als een duveltje uit het doosje 0.6s sneller dan Valtteri te zijn. Heel apart is dat.Bansheeben schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:41:
[...]
Als Bottas voor elke race waar hij 2e achter Lewis is geëindigd 7 extra punten zou krijgen, dan vraag ik me af hoe close het is. Natuurlijk zou Max dan ook weer wat extra puntjes sprokkelen, omdat de teamgenoot dan een stapje minder zou moeten zijn dan Bottas zelf.
Ja, dat is ook weer waar. Maar als je kijkt hoe RBR het voorheen deed met de Renault en hoe McLaren het nu doet, denk ik dat de motor an sich niet zo slecht is. Het team Renault is gewoon niet zo goed in een competetief chassis bouwen. Als RBR echt fabrieksstatus had gehad bij Renault en zij dus geen eigen team hadden, had het er toch anders uitgezien denk ik. Hoewel...sneller dan Mercedes misschien niet, maar ook niet slechter dan nu.Ik denk overigens dat het feit dat Renault er nu goed bij zit, niet zonder meer betekent dat ze ook daadwerkelijk stappen kunnen zetten richting de top 3 2. Het smalle window van optimale setup lijkt me namelijk erg lastig icm updates die de precaire balans kunnen verstoren. Zie bijvoorbeeld RBR...
Blijft wel sneu en vooral jammer dat z'n vader niet in de paddock/garage aanwezig kan zijn.hardware-lover schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:27:
[...]
We gaan die blik komend jaar (en de jaren daarna), nog veel vaker zien in de F1 topics
Uh, waar suggereren ze dit?hardware-lover schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:44:
[...]
Er wordt op AMuS verondersteld dat Renault vooral garen heeft gesponnen bij het aanpassen van de "party" mode (en Honda eerder tegenovergesteld). Dat ze een vrij klein venster hebben waarbinnen de auto optimaal kan presteren en dat ze dit venster nu aardig onder controle hebben. Daardoor doet de Renault het op ieder circuit wel goed de laatste tijd (Schmidt).
Maar ik denk dat het eigenlijk anders ligt. Partmode heeft Mercedes wel pijn gedaan, maar dat zien we niet op circuits zoals Sochi waar de RB16 weer eens instabiel was door de langzame bochten. Ik denk dat het probleem niet de Honda is waar ze weinig verloren lijken te zijn qua vermogen. Ik denk eigenlijk dat Renault ook niet veel vermogen is verloren. Ik denk eerder dat Renault een auto heeft gebouwd die voornamelijk vrij consistent is op het moment op verschillende circuits. Als het namelijk vermogen was, tja waarom is McLaren dan heen en weer aan het gaan?
Dat Mercedes vermogen is verloren zie je voornamelijk aan die andere Mercedes. Ik zei het begin van het daadwerkelijke seizoen al met Hongarije dat Racing Point haar punten moest pakken als ze het konden. Ze zijn gewoon niet indrukwekkend dit seizoen. Die auto die ze hebben is denk ik echt wel beter dan de Renault of McLaren, maar ze halen het er totaal niet uit. Perez eigenlijk ook niet echt. Ik denk dat Hulkenberg het beste heeft gepresteerd, maar dat was wel weer Silverstone waar Mercedes meestal nog even een stapje beter is.
Een andere met Renault is dat Ricciardo, Ocon aardig aan het afmaken is. 9-1 in kwalificatie en 27 punten (63-36) voor. Ricciardo is gewoon consistent sneller en beter. Geen podium en hij staat voor Sainz, Stroll, Leclerc, Perez en Gasly, een punt achter Albon en twee achter Norris. Dat lijkt me ook in de lijn der verwachting van Ricciardo. Het is veel meet uit balans dan bij Racing Point of McLaren waar Sainz ook wel heel erg veel pech heeft. Ik denk namelijk dat McLaren hier P3 zou moeten binnenhalen in het WCC op basis van auto + coureurs, dan Racing Point wat veel meer auto dan coureurs is en dan Renault. Het is Ricciardo die Renault er veel beter uit laat zien dan ze zijn.
Nostalgie?Krankenhausen schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:54:
Waarom is de kalender/circuits in de eerste post van het topic eigenlijk nog niet aangepast?
PSN
[ Voor 20% gewijzigd door Damian op 30-09-2020 18:20 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik dacht altijd dat Rosberg maar één keer WDC is geweest en toen hij dat bereikte gelijk was gestopt.
[edit]
Ah, ik lees hem verkeerd, ik dacht waar de WDC van dat jaar stond na ronde 10 maar is dus wie er eerste stond na ronde 10.
[edit2]
Mercedes lijkt dus toch al met de 2022 wagen te testen:
https://www.nu.nl/283460/...vestigt-wereldrecord.html
[ Voor 32% gewijzigd door Shinji op 30-09-2020 19:06 ]
HaasDamian schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:19:
Italiaanse media schijnen te melden dat Mick Schumacher wel naar de F1 komt, maar niet naar Alfa Romeo, maar naar Haas.
[ Voor 5% gewijzigd door CoronelHimself op 30-09-2020 19:42 ]
Steam - PTR83
In de video vanzelfsprekend. Verstehen Sie das nicht?DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:52:
[...]
Uh, waar suggereren spreken ze dit uit?
[knip]
Vanaf hier....
[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 30-09-2020 20:16 ]
Testing, one, two ...
Ik weet alleen niet of ik het hiermee eens ben. De RB16 in de handen van Verstappen is immers nog steeds ruim sneller op de meeste circuits en McLaren lijkt juist niet ingelopen te zijn. Wel zie ik dat Racing Point een stap achteruit gezet lijkt te hebben.hardware-lover schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:08:
[...]
In de video vanzelfsprekend. Verstehen Sie das nicht?
Vanaf hier....
[YouTube: Wer hat’s vergeigt – Hamilton oder Mercedes? Formel Schmidt zum GP Russland 2020 | auto motor sport]
Maar Renault zou het dus voornamelijk winnen omdat ze geen extra vermogen voor dit seizoen hebben gebracht, maar hun vermogen voor langere perioden kunnen inzetten. Wederom mis ik dan McLaren die de afgelopen races juist minder waren.
Het totaalpakket (krachtbron en chassis), van Renault/Mclaren is vanzelfsprekend niet 100% 1 op 1, je mag ze dus ook niet zomaar 1 op 1 vergelijken?DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:56:
[...]
Ik weet alleen niet of ik het hiermee eens ben. De RB16 in de handen van Verstappen is immers nog steeds ruim sneller op de meeste circuits en McLaren lijkt juist niet ingelopen te zijn. Wel zie ik dat Racing Point een stap achteruit gezet lijkt te hebben.
Maar Renault zou het dus voornamelijk winnen omdat ze geen extra vermogen voor dit seizoen hebben gebracht, maar hun vermogen voor langere perioden kunnen inzetten. Wederom mis ik dan McLaren die de afgelopen races juist minder waren.
In handen van Verstappen ja. Maar vrijwel iedereen, ook zijn grootste criticasters, zijn het er wel over eens dat deze meer uit de RB16 weet te halen dan er eigenlijk in lijkt te zitten.
Edit: niet vergeten dat ze er op AMuS wel vaker langs hebben gezeten, maar iedere "kenner" moet natuurlijk wel een antwoord klaar hebben op iedere vraag die er wordt gesteld
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 30-09-2020 23:04 ]
Testing, one, two ...
Nee, maar als Renault zou winnen van de partymode ban, tja dan zou McLaren ook iets moeten laten zien en dat mis ik.hardware-lover schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:02:
[...]
Het totaalpakket (krachtbron en chassis), van Renault/Mclaren is vanzelfsprekend niet 100% 1 op 1, je mag ze dus ook niet zomaar 1 op 1 vergelijken?
En daar ben ik het dus niet mee eens.In handen van Verstappen ja. Maar vrijwel iedereen, ook zijn grootste criticasters, zijn het er wel over eens dat deze meer uit de RB16 weet te halen dan er eigenlijk in lijkt te zitten.
Ik denk dat Verstappen zeker, keer op keer het maximale uit die RB16 haalt, maar ik denk niet dat hij beter is dan de auto. Het is een gevoelige auto en Verstappen rijdt daar zo briljant omheen, maar dat maakt de auto niet opeens minder dan de Renault, McLaren of Racing Point die het hele seizoen maar zelden een bedreiging zijn. Op zondag is het dan vaak alsnog snel beslist. Die RB16 is voor zover wij kunnen beoordelen gewoon sneller. Als je Verstappen in die andere auto's zou zetten, dan kan je pas beoordelen of die werkelijk beter zijn.
Ik denk dus niet dat Verstappen er meer uithaalt dan erin zit. Zelfs Max Verstappen kan geen magische extra 50pk produceren of bochten sneller nemen dan de auto toelaat. Ik denk dat hij het maximale eruit haalt en Albon gewoon zwaar onderpresteert. Albon laat waarschijnlijk zien wat die auto kan met een meer "gemiddelde" coureur. Dat maakt de auto alleen niet langzaam. Ik zou het eigenlijk willen vergelijken met Alonso in zijn Ferrari tijd die ook het maximale haalde uit een mindere auto. Zonder driemaal PU problemen had Verstappen immers heel wat dichterbij Hamilton gestaan en waarschijnlijk ook boven Bottas.
Dit topic is gesloten.
![]()
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport