[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.976 views

Onderwerpen

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29
Temujin schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:49:
Ben erg benieuwd hoe Seb het gaat doen in de Austin Martin volgend jaar.
Wat is een Austin Martin? Is dat de Amerikaanse versie met een cowboyhoed op? :P

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:34

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
FastFred schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:25:
[...]

Wat is een Austin Martin? Is dat de Amerikaanse versie met een cowboyhoed op? :P
Bijna goed. Honkballer:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/P1hSn8cs2ic/hqdefault.jpg

:+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
RobertMe schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:46:
[...]
Kimi zal wel weg gaan. "Racen zolang het leuk is", volgens mij is die er intussen wel klaar mee.
Als Kimi na dit seizoen niet stopt komt hij langzaam in Massa-gebied terecht... die reed ook veel te lang door.

Tijd voor vers bloed.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:57

Martinspire

Awesomeness

Blijkbaar heeft Alpha Tauri een systeem om berichten van de FIA om te zetten naar spraak gebruikt om Kvyat niet te pitten: https://www.gpupdate.net/...r-mercedes-had-voorkomen/

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:16:
Het lijkt mij mooi als Vettel volgend jaar rijdt voor Racing Point! :)
Goed nieuws! :)

...

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:50

vhal

ಠ_ಠ

alexbl69 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:31:
[...]

Als Kimi na dit seizoen niet stopt komt hij langzaam in Massa-gebied terecht... die reed ook veel te lang door.

Tijd voor vers bloed.
Kimi is momenteel alleen maar "leuk" om de boordradio en zijn lakse houding maar zelfs dat begint momenteel erg belegen te worden. Eigenlijk zouden ze rijders in de F1 die nog met Jos Verstappen hebben gereden verplicht met pensioen moeten sturen inclusief die ene die volgend jaar terug komt :+

Strava

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10:07
Heb niet alles terug gelezen, maar ik denk dat Max nog heel veel moeite gaat krijgen om Vettel achter zich te gaan houden in een roze Mercedes.

• Chiron
  • Laatst online: 18:34

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Mits Kimi er zin in heeft zou ie een fantastische teambaas kunnen zijn, wat een brok ervaring is dat.. Ik heb het idee dat ie af en toe vanuit de auto het team al aan het managen is...

Over de radio naar zn team dat ze moeten opschieten met de bandendekens ook:

[YouTube: "STOP f**KING SAYING..." CLASSIC Kimi Räikkönen wants tire Blankets NOW | Italian GP 2020]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:53
Kimi is met zijn lakse houding ook al jaren een persiflage van zichzelf.

In het begin was het leuk, maar nu is het een slecht toneelstukje aan het worden.
En ik geloof echt wel dat het hem (met zijn centen op de bank) allemaal niks intresseerd en hij het nog alleen maar voor de lol doet. Maar voor mijn lol hoeft hij het niet meer te doen. Verkassen en stoeltje vrij maken voor nieuw bloed a.u.b.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Nu het zeker is dat hij weggaat zie ik Vettel de komende race nog wel eens uitstappen als hij: de auto niet meer vertrouwt/een vliegje op zijn vizier heeft/een steentje in de band/de motor dreigt te ploffen/zijn stoel niet lekker zit of dat er iets met de pedalen is (doorhalen naar keuze)
Eerst naaien ze hem keihard weg, vervolgens schepen ze hem af met duidelijk de 2e auto en weigeren zijn remmen.
Ik zou het risico niet nemen, bij het minste of geringste rammeltje hem naast de baan zetten en de configurator van AM induiken voor de leukste interieurkleur van zijn nieuwe bedrijfswagen. Kwestie van prioriteiten en om je eigen veiligheid denken.
Ondertussen rustig knabbelend op een stuk paardenrookvlees en alvast een Martini bestellen, shaken, not stirred. ;)

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-12 21:39
Martinspire schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:41:
Blijkbaar heeft Alpha Tauri een systeem om berichten van de FIA om te zetten naar spraak gebruikt om Kvyat niet te pitten: https://www.gpupdate.net/...r-mercedes-had-voorkomen/
Ik vind het wel komisch hoe ze een simpele text-to-speech op de race control berichten een speciaal spraaksysteem noemen.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:00

Vuvuzela

My spire is forming

Edgenumber schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:03:
Kimi is met zijn lakse houding ook al jaren een persiflage van zichzelf.

In het begin was het leuk, maar nu is het een slecht toneelstukje aan het worden.
En ik geloof echt wel dat het hem (met zijn centen op de bank) allemaal niks intresseerd en hij het nog alleen maar voor de lol doet. Maar voor mijn lol hoeft hij het niet meer te doen. Verkassen en stoeltje vrij maken voor nieuw bloed a.u.b.
Zodat we er nog een extra Latifi, Giovinazzi, Ocon, Grosjean etc bij kunnen krijgen? Doe mij maar Kimi. Zelfde met Alonso, persoonlijk niet echt fan van die zeikerd. Maar het is wel gaaf om hem er weer bij te hebben.

I served in a company of heroes.

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:59

Mrlten

Premium Deluxe Plus

ThomasG schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:23:
[...]
Ik vind het wel komisch hoe ze een simpele text-to-speech op de race control berichten een speciaal spraaksysteem noemen.
Dat is dan goed verkocht door de software leverancier ;)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FastFred schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:25:
[...]
Ho ho.... :+
[Austin 7 Race car]
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/2827/32618852773_10f792f2f2_b.jpg

Testing, one, two ...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vuvuzela schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:27:
[...]

Zodat we er nog een extra Latifi, Giovinazzi, Ocon, Grosjean etc bij kunnen krijgen? Doe mij maar Kimi. Zelfde met Alonso, persoonlijk niet echt fan van die zeikerd. Maar het is wel gaaf om hem er weer bij te hebben.
Ik snap het gezeur op Latifi niet zo.

Hij is al meerdere keren niet laatste geworden, dat in een Williams als rookie is eigenlijk al heel wat :P

En natuurlijk heeft ie nog maar 8 races op zijn naam, echt serieuze Grosjean-esque fouten maken zie ik hem ook niet doen.

*Ik pak bewust Grosjean omdat hij imho nog wel de grootste brokkenpiloot is momenteel. Die man heeft echt wel aardig wat serieuze "wat de fuck dude" momenten gehad in zijn carrière.

Nee, Nick is geen Verstappen in de dop, Gio ook niet, maar ze zijn imho niet de slechtste coureurs op het veld. Die eer gaat imho naar de Haas-boys, allebei al jaren ervaring, maar ze bakken er weinig van.

People as things, that’s where it starts.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Dat laatste. I.p.v. één oud WK te verliezen voor 2021 krijgen we er nog eentje bij, al zal Raikkonen waarschijnlijk wel gewieberd worden voor 2021 verwacht ik. Niet omdat GIO het zo geweldig doet, maar omdat er 2 Ferrari junioren (bijna) klaar lijken te zijn voor een overstap naar deze klasse.

Testing, one, two ...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

^^ Haas heeft eigenlijk iemand als een Kimi nodig die kan aangeven wat er mis is met de auto (En zelf ook nog wat kan doen aan de wagen) i.pv. roepen "something broke". Kimi als Teambaas lijkt mij wel wat, geen idee hoe dat gaat uitpakken. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• RobertMe
  • Nu online
Illegal_Alien schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:05:
^^ Haas heeft eigenlijk iemand als een Kimi nodig die kan aangeven wat er mis is met de auto (En zelf ook nog wat kan doen aan de wagen) i.pv. roepen "something broke". Kimi als Teambaas lijkt mij wel wat, geen idee hoe dat gaat uitpakken. :P
Ik zie het al helemaal voor me. 10 minuten voor de start:
Gloves and steering wheel. Gloves and steering wheel, COME ON, EEY
En dan zelf instappen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chiron schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:03:
Mits Kimi er zin in heeft zou ie een fantastische teambaas kunnen zijn, wat een brok ervaring is dat.. Ik heb het idee dat ie af en toe vanuit de auto het team al aan het managen is...

Over de radio naar zn team dat ze moeten opschieten met de bandendekens ook:

[YouTube: "STOP f**KING SAYING..." CLASSIC Kimi Räikkönen wants tire Blankets NOW | Italian GP 2020]
En toen zette ze hem op nieuwe zachte banden met de herstart die helemaal wegvielen. Dat deden ze omdat het de enige nieuwe banden waren. Alfa Romeo is ook niet echt een geweldig team nee. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12 17:53

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Waarom sturen we Perez eigenlijk niet naar Redbull?

Perez is een van de snellere coureurs en eentje met veel ervaring.
Daarbij is hij nog relatief jong voor iemand met 10 jaar ervaring in F1 en kan daarmee hopelijk nog z'n draai vinden bij redbull.

Redbull heeft de reputatie van jonge coureurs kapot te maken door te veel van ze te verlangen, bijvoorbeeld door ze te vergelijken met Verstappen. Perez zou oud en ervaren genoeg moeten zijn om daar mee om te kunnen gaan. Voor zijn carriere zou is het stap vooruit zijn zonder dat het direct het einde is als het gat met Verstappen groot is, hij heeft zich voldoende bewezen dat als het misgaat bij RB iedereen zal geloven dat het aan de auto ligt en niet aan Perez. Mocht het toch het einde van z'n F1-carriere worden dan is het nog altijd beter dan nu al vertrekken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Martin0
  • Laatst online: 09:14
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:40:

Daarbij is hij nog relatief jong voor iemand met 10 jaar ervaring in F1 en kan daarmee hopelijk nog z'n draai vinden bij redbull.

Redbull heeft de reputatie van jonge coureurs kapot te maken door te veel van ze te verlangen, bijvoorbeeld door ze te vergelijken met Verstappen. Perez zou oud en ervaren genoeg moeten zijn om daar mee om te kunnen gaan. Voor zijn carriere zou is het stap vooruit zijn zonder dat het direct het einde is als het gat met Verstappen groot is, hij heeft zich voldoende bewezen dat als het misgaat bij RB iedereen zal geloven dat het aan de auto ligt en niet aan Perez. Mocht het toch het einde van z'n F1-carriere worden dan is het nog altijd beter dan nu al vertrekken.
Nee dankje, Perez is een snelle jongen maar wel een die af en toe kortsluiting heeft.
Die wil je niet in je team. Kan ook niet heel erg tegen zijn verlies tegenover een teammaatje.

Twitch

• Edgenumber
[...]

Kimi rijd al zo lang (naar mijn mening) kleurloos rond dat ik het niet meer grappig vind. Dan heb ik liever dat een nieuwkomer een kans krijg. En tuurlijk kan die nieuwkomer een tweede Latifi, Giovinazzi, Ocon, Grosjean etc zijn. Maar dan heeft die een kans gehad. Met een beetje geluk heb je namelijk geen latifi-2 te pakken, maar een Riccardo, Alonso, Norris, enz.

Alonso heb ik inderdaad liever dan veel van de namen die je noem. Maar Alonso brengt leven in de brouwerij, negatief of positief, maar leven in de brouwerij. En ik ben ook geen Alonso fan, maar met Alonso verveel ik me nooit.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hopelijk komt er weer een nieuw kleur auto op de grid wanneer Racing Point veranderd naar Aston Martin.
Vind het nu allemaal zoveel dezelfde kleuren, zelf vind ik light blauw bijvoorbeeld wel erg gaaf.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ThomasG
G_Dragon schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:05:
Hopelijk komt er weer een nieuw kleur auto op de grid wanneer Racing Point veranderd naar Aston Martin.
Vind het nu allemaal zoveel dezelfde kleuren, zelf vind ik light blauw bijvoorbeeld wel erg gaaf.
British Racing Green natuurlijk!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

ThomasG schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:07:
[...]
British Racing Green natuurlijk!
Hopelijk neon groen :o :o :o :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:40:

Neem dan Hulkenberg. Als je een ervaren no.2 wil hebben die geen problemen zal geven, dan is dat Hulkenberg. Die heeft nu niks, verwacht niks en staat zeker niet bekend als politiek of confronterend. Perez kan ook problemen geven want die heeft ook zo zijn aanvaringen gehad.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Edgenumber schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:53:
Alonso heb ik inderdaad liever dan veel van de namen die je noem. Maar Alonso brengt leven in de brouwerij, negatief of positief, maar leven in de brouwerij. En ik ben ook geen Alonso fan, maar met Alonso verveel ik me nooit.
Precies dit. Als mens is vast een hoop aan te merken op Alonso, maar alles wat ik er van zie komt voort uit een enorme passie voor de sport van iemand die van iedereen het allerbeste verwacht. Als techneut heb ik ergens wel respect voor iemand die zo ongeremd z'n mening kan geven zonder rekening te houden met de gevoelens van anderen. Of je daarmee de beste resultaten krijgt is een ander verhaal, maar het is beter dan problemen verbergen en altijd mooi weer spelen.
Zolang het goed gaat is die snoeiharde kritiek goed te praten als "nuttig" en "constructief", maar als het niet goed gaat met het team wordt het al snel giftig.
Maar als Alonso rijdt dan weet je dat hij zich voor de volle 100% inzet en liever crasht dan iets toegeven.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Als je een ervaren no.2 wil hebben die geen problemen zal geven
Die hebben ze al, dat is Albon.

Ik denk dat "geen problemen hebben" niet de hoogste prioriteit is van Redbull.
Dat merk heeft (wereldwijd, niet alleen in F1) juist een jong en opstandig imago.
Een Albon die braaf z'n rondjes rijdt is misschien optimaal voor de punten, maar niet om meer blikjes suikerwater te verkopen aan bokkende pubers. Dan kun je beter een Perez hebben die af en toe rotzooi schopt en zo media-aandacht schept.

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-12 14:41
AT: we doen het beter dan de concurrentie, vanwege dit trucje 8)
Concurrentie: grazie ragazzi

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:20

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:38
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:24:
[...]

Dat merk heeft (wereldwijd, niet alleen in F1) juist een jong en opstandig imago.
Een Albon die braaf z'n rondjes rijdt is misschien optimaal voor de punten, maar niet om meer blikjes suikerwater te verkopen aan bokkende pubers. Dan kun je beter een Perez hebben die af en toe rotzooi schopt en zo media-aandacht schept.
Totdat Perez Verstappen eraf tikt :+ .
Ik denk dat RB/AT liever een stoeltje vrij houdt voor Tsunoda om Honda in de F1 te houden.

Persoonlijk denk ik dat Perez vooral interessant is vanwege de centen en ervaring die hij meebrengt. Laat Haas nou net beide nodig hebben :P

• basvn

basvn

Breezand - NHN

iemand nog interesse in een kantoor/fabriek?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhjHNI8VkAAbdJt?format=jpg&name=large

Ziet er niet goed uit voor McLaren :| :|

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• RobertMe
  • Nu online
basvn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:16:
iemand nog interesse in een kantoor/fabriek?

[Twitter]
[Afbeelding]

Ziet er niet goed uit voor McLaren :| :|
Dit is toch het McLaren Technology Center, of niet?

Lijkt mij dat ze het dan te koop zetten om het vervolgens weer terug te huren. Levert in ieder geval nu dan direct £200M op. Vraag is alleen hoe lang het rendabel is om het terug te huren. Want op een gegeven moment ben je ook weer £200M aan guur kwijt. En leuk dat je onderhoud en zo dan kunt afschuiven op de verhuurder, maar die zal het uiteindelijk ook gewoon doorrekenen in de huurprijs.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

RobertMe schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:43:
[...]

Lijkt mij dat ze het dan te koop zetten om het vervolgens weer terug te huren. Levert in ieder geval nu dan direct £200M op. Vraag is alleen hoe lang het rendabel is om het terug te huren. Want op een gegeven moment ben je ook weer £200M aan guur kwijt. En leuk dat je onderhoud en zo dan kunt afschuiven op de verhuurder, maar die zal het uiteindelijk ook gewoon doorrekenen in de huurprijs.
Dat geweldige idee had men @ V&D ook, en we weten wat daar van terecht is gekomen! :+ :/

Volvotips.com

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Mja met het oog op kostenbesparingen voor de komende jaren is het ook totaal geen slimme oplossing want dat gebouw gaat nu alleen maar meer kosten.

Als ze nou gewoon eens sponsors zoeken die ook daadwerkelijk geld meenemen, dan hebben ze het ook niet nodig. En wellicht de productie van de supercars wat omhoog gooien...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bart-Willem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:11:
[...]
Dat geweldige idee had men @ V&D ook, en we weten wat daar van terecht is gekomen! :+ :/
Dat waren inderdaad de graai-investeerders die V&D overgekocht hadden.
En de investeerders achter HEMA uiteraard.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• azerty
  • Laatst online: 21:32
[...]

Sale & lease-back is in het overgrote deel van de gevallen geen goed idee :+

Kijk maar naar het goede voorbeeld dat ze hier in Belgie gegeven hebben: https://www.tijd.be/polit...jd-dure-grap/9955451.html

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
Nou nou, een computer systeem laten ontwikkelen hiervoor. Text to speech zat toch al standaard in Windows 95?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:24:
[...]

Albon is ervaren? :P
Maar dat is wat de meeste teams gewoon willen, iemand die niks zegt en relatief dichtbij de nummer 1 coureur zit. Dat is niet mijn keuze, dat is realiteit.
[...]

Yup. Het schijnt alleen een verschrikkelijk gebouw te zijn om in te werken. McLaren lijkt in te moeten gaan krimpen en dan kan je net zo goed Ron Dennis zijn protserige monument verkopen.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
azerty schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:23:
[...]

Sale & lease-back is in het overgrote deel van de gevallen geen goed idee :+

Kijk maar naar het goede voorbeeld dat ze hier in Belgie gegeven hebben: https://www.tijd.be/polit...jd-dure-grap/9955451.html
Het is alleen een goed idee als je van plan bent na de 1e huur termijn te gaan verhuizen. Meestal zit er aan een sell and lease back constructie een lange verplichting van lease vast.

Zeker nu rente bijna nul is voor grote organisaties, is het verkopen van kapitaalgoederen oerdom. Je kan het beter verpanden bij een bank.

• Franco10
  • Laatst online: 08-12 16:16
Ik zeg Checo naar Red Bull. Eindelijk een waardig rijder achter Max die zelf ook de auto beter zal maken.

Albon is het net niet en Gasly terug is ook een slecht idee. Misschien heeft RB wel een tweede sterke rijder nodig om de scherpte te hebben om het jaar meteen met een competitieve auto te beginnen.

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:50
Franco10 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:12:
Ik zeg Checo naar Red Bull. Eindelijk een waardig rijder achter Max die zelf ook de auto beter zal maken.

Albon is het net niet en Gasly terug is ook een slecht idee. Misschien heeft RB wel een tweede sterke rijder nodig om de scherpte te hebben om het jaar meteen met een competitieve auto te beginnen.
Alsjeblieft niet zeg... Als je vuurwerk wil hebben moet je dan doen. Ik bedoel geen mooi siervuurwerk maar dat worden donderklappen...

Ik denk niet dat perez de geschikte persoon is om bij een team als RBR aan te haken..

• RobertMe
  • Nu online
Hoe zie je dat precies voor je? Racing Point rijdt met een gekopieerde Mercedes, die ze met het hele team niet onder de knie krijgen. Maar bij Red Bull, die met een eigen concept rijden, zou die dan even de vinger op de zere plek leggen? Terwijl Verstappen, Albon, Newey, ... er niet uit komen. Lijkt mij nogal een erge vorm van wishfull thinking, dat Perez, Vettel, Hulkenberg, of welke namen al allemaal de revue zijn gepasseerd even gaan zeggen "draai eens aan dit schroefje hier en dan is alles in orde".

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Perez wordt (net als Hulk) wel interessant als testrijder, maar ik denk niet dat veel teams zitten te wachten op iemand van zijn performanceniveau. Ik denk niet dat ie zoveel sneller is dan wat er nu in de andere auto's zit zonder contract voor volgend jaar

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Achter Verstappen? Jij dacht dat ie zich zou schikken in een bijrol? Volgens mij kan je eerder een "Ocon" relatie verwachten.

Ik heb overigens niet werkelijk het idee dat Perez goed is in het verder ontwikkelen van een auto, hoe kom je daar zo bij?

Testing, one, two ...

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Bart-Willem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:11:
[...]
En dan al die mensen die een verlaging van hun loon hebben geaccepteerd, om krap een jaar later 70% van dat verlaagde loon als WW te krijgen 8)7 Schieten, voet...

Ik hoop niet dat na Williams nu McLaren de volgende is met ernstig financieel gelazer :/

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

hardware-lover schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:27:
[...]
Ik heb overigens niet werkelijk het idee dat Perez goed is in het verder ontwikkelen van een auto, hoe kom je daar zo bij?
Waarom denk jij dat Perez er niet goed in is? Perez rijdt 9 jaar, 182 race starts. hij weet ondertussen wel hoe of wat.

Persoonlijk geloof ik sowieso niet echt in dat ontwikkel coureur verhaal dat hier vrij vaak terug komt, imho wordt de impact van de coureur zwaar overschat. Hij doet het verre van alleen. en het zijn allemaal F1 coureurs (experts). Als rookie voegen ze misschien nog niet meteen wat toe maar met ervaring zullen ze allemaal kunnen aangeven hoe of wat de auto doet op welk moment etc.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vuvuzela schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:38:
[...]
Waarom denk jij dat Perez er niet goed in is? Perez rijdt 9 jaar, 182 race starts. hij weet ondertussen wel hoe of wat.

[knip]
Gaan we nu de boel omdraaien, ik zeg toch nergens dat ie er niet goed in zou zijn? :F

Ik vraag (serieus) waarom er gedacht wordt dat ie er goed in zou zijn? En als jij het antwoord daar wel op hebt, ook prima. Maar het aantal jaren en starts zeggen helemaal niets over het mede ontwikkelen van een auto.

Hij kan een aardig potje sturen, maar daarin is ie ook geen uitzondering gebleken.

Er wordt in een AMuS interview verondersteld dat ze de huidige auto voor zo'n 70-80% begrijpen, er is dus nog wat werk voor Sergio (als ie daar nu nog zin in zou hebben) ;)

Testing, one, two ...

Verwijderd

Een leuk verhaaltje bij de onwaarschijnlijkheid van het podium afgelopen zondag in Monza.

• Edd
  • Laatst online: 21:15

Edd

TOPPS AND FORMULA 1® SIGN MULTI-YEAR EXCLUSIVE GLOBAL LICENSE

Afbeeldingslocatie: https://www.topps.com/media/wysiwyg/f1sticker.png

Binnenkort stickers plakken met F1-sterren ;)

-

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

hardware-lover schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:52:
[...]
Gaan we nu de boel omdraaien, ik zeg toch nergens dat ie er niet goed in zou zijn? :F

Ik vraag (serieus) waarom er gedacht wordt dat ie er goed in zou zijn? En als jij het antwoord daar wel op hebt, ook prima. Maar het aantal jaren en starts zeggen helemaal niets over het mede ontwikkelen van een auto.

Hij kan een aardig potje sturen, maar daarin is ie ook geen uitzondering gebleken.

Er wordt in een AMuS interview verondersteld dat ze de huidige auto voor zo'n 70-80% begrijpen, er is dus nog wat werk voor Sergio (als ie daar nu nog zin in zou hebben) ;)
"Ik heb overigens niet werkelijk het idee dat Perez goed is in het verder ontwikkelen van een auto." dat is wat jij zegt en ik vraag waarom. Waar worden die meningen op gebaseerd van de ontwikkel kunsten van coureurs?

Perez vs Albon lijkt me nogal sterk in het voordeel van Perez namelijk. Albon leunt nu op Max, maar Perez zal met z'n ervaring veel sneller al een eigen weg op kunnen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vuvuzela schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:30:
[...]
"Ik heb overigens niet werkelijk het idee dat Perez goed is in het verder ontwikkelen van een auto." dat is wat jij zegt en ik vraag waarom. [knip]
Lees even terug wat jij concludeerde? Er bestaat ook nog zoiets als niet goed of niet slecht, neutraal dus. Maar waarschijnlijk heb je dat niet zo (van mij) begrepen, en dat maakt mij verder ook niets uit, maar er nog op in gaan voegt niet veel meer toe, dus.... *;

Testing, one, two ...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sainz met die blik zou ik niet op mijn kinderen laten passen.

Waarom geen Panini. Good old days

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 10-09-2020 23:03 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:56

sjaool

Every life should have 9 cats

hardware-lover schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:27:
[...]

Achter Verstappen? Jij dacht dat ie zich zou schikken in een bijrol? Volgens mij kan je eerder een "Ocon" relatie verwachten.

Inderdaad, Perez is een haantje die vuile streken uit gaat halen als het niet lukt om sneller te zijn dan zijn teamgenoot.

"When you grow up your heart dies"

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sjaool schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 01:30:
[...]

Inderdaad, Perez is een haantje die vuile streken uit gaat halen als het niet lukt om sneller te zijn dan zijn teamgenoot.
En klagen bij de meester.

ping 127.212.23.124

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

sjaool schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 01:30:
[...]

Hij heeft al de nodige mensen in de muur gedrukt tijdens races, dus ja, die moet je er niet bij hebben.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:18

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-12 15:56
Verrassing zeg, Versa is ook onderdeel van Dorilton Capital.. dezelfde partij die Williams heeft gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 11-09-2020 10:47 ]

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 09:42

Zou dan liever Hulkenberg daar zien.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
Ik acht de kans dat er een niet Red Bull (junior) coureur instapt bij Red Bull ontzettend klein eerlijk gezegd. Het Red Bull driver program is Red Bull erg veel waard, dat gaan ze niet om zeep helpen door een coureur van buiten dat programma aan te trekken.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34

iichel

Gazoooo

Zou mooi zijn, williams heeft het financieel erg zwaar op het moment, zou mooi zijn als ze er goed uit komen. McLaren heeft het ook zwaar, die hebben het hoofdkantoor te koop staan vanwege slechte verkoopcijfers van de straatautos.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• basvn

basvn

Breezand - NHN

B-Real schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:38:
Ik acht de kans dat er een niet Red Bull (junior) coureur instapt bij Red Bull ontzettend klein eerlijk gezegd. Het Red Bull driver program is Red Bull erg veel waard, dat gaan ze niet om zeep helpen door een coureur van buiten dat programma aan te trekken.
Dan moet Tsunoda er dit jaar nog erg aan gaan trekken, om 4e te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yl3H8wAYq2V158vQdKIAW7nctNs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j9UV7Clj5Zh4LeCAh60s2b2Y.jpg?f=user_large

1 slechte race, en je start de 2e race ook achteraan, en je punten voor dat weekend zijn zomaar weg..

ze hebben nog maar 3 race weekenden te gaan.

verder is er niemand vanuit het RB junior programma die er in zou kunnen komen

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
basvn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:51:
[...]

[Afbeelding]

1 slechte race, en je start de 2e race ook achteraan, en je punten voor dat weekend zijn zomaar weg..

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon door gaan met de huidige vier coureurs, al dan niet weer iemand wisselen tussen Red Bull en Alpha Tauri.

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12 14:31
P.s. ik weet niet of iemand dit al had gezien. Mooie gok!

Someone actually placed a correct bet on the Monza podium finishers

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Als het op wtf1 staat dan is het al even bekend. Ze hebben geen eigen content alleen gejat werk.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 23:52
[...]

[Afbeelding]

Aan trekken? Hij staat toch al 4e?

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Tristan schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:37:
[...]

Aan trekken? Hij staat toch al 4e?
F2 veld is erg op elkaar, dus 1 verkeerd weekend, en je staat zo 8e

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

[Afbeelding]

De vraag is verder: is 4e nou echt zo'n prestatie in dat veld en verdien je het dan om in de F1 te rijden? Ik zou zeggen dat Tsunoda maar weinig indruk heeft gemaakt en zich nogal snel boos maakt en snel fouten maakt. Dat loopt niet best.

Verwijderd

Vuvuzela schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:09:
[...]

Als het op wtf1 staat dan is het al even bekend. Ze hebben geen eigen content alleen gejat werk.
Nou nou. Beetje kort door de bocht, niet?
Eigen podcasts, live qualifying stream, race analyses, leuke acties met coureurs etc. ;)

• Martin0
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:07:
[...]

Nou nou. Beetje kort door de bocht, niet?
Eigen podcasts, live qualifying stream, race analyses, leuke acties met coureurs etc. ;)
En bakken met memes zoals "That's Radillion actually" .

Twitch

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-12 16:12
Tsunoda is verder wel best snel. Hij is natuurlijk ook pas een rookie, in tegenstelling tot Ilott en Schumacher.

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Martinspire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:00:
[...]

De vraag is verder: is 4e nou echt zo'n prestatie in dat veld en verdien je het dan om in de F1 te rijden? Ik zou zeggen dat Tsunoda maar weinig indruk heeft gemaakt en zich nogal snel boos maakt en snel fouten maakt. Dat loopt niet best.
Tsunoda heeft al 2x materiaal pech gehad dit seizoen terwijl hij voorin 't veld reed. Of hij daarmee meer punten had gehad is natuurlijk niet zeker, maar erg veel geluk heeft ie niet gehad.

iRacing Profiel

• Waah
  • Laatst online: 20:17
Martinspire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:00:
[...]

Hij is een rookie....

Wat betreft de plek: als je 19 races vooraan rijd, en de laatste ronde stopt je motor.... Ben je ook toch een prima coureur? Ik verwacht dat Red Bull verder kijkt dan 1x per jaar naar de eindstand :+ en dan zegt: nee niet hoog genoeg :+

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

mavamal schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:48:
Tsunoda is verder wel best snel. Hij is natuurlijk ook pas een rookie, in tegenstelling tot Ilott en Schumacher.
Mja en vooral Schumacher valt wat tegen ivm Shwartzman imo, maar op een paar prestaties na, vind ik hem wat matig. Laat hem dan nog een jaartje Formule 2 doen en de beker meenemen. Blijkbaar heeft ie dat nodig.
Luckeh schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:15:
Tsunoda heeft al 2x materiaal pech gehad dit seizoen terwijl hij voorin 't veld reed. Of hij daarmee meer punten had gehad is natuurlijk niet zeker, maar erg veel geluk heeft ie niet gehad.
Oh zeker waar, maar dat maakt zijn seizoen niet meteen dominant. Gewoon aardig.
Waah schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:45:
[...]

Hij is een rookie....

Wat betreft de plek: als je 19 races vooraan rijd, en de laatste ronde stopt je motor.... Ben je ook toch een prima coureur? Ik verwacht dat Red Bull verder kijkt dan 1x per jaar naar de eindstand :+ en dan zegt: nee niet hoog genoeg :+
Ik kijk ook niet alleen naar de eindstand, ik ijk wekelijks de F2 en F3 races en vind hem gewoon te vaak in het middenveld terug. Paar uitschieters.

Een jaar extra zou beter zijn, want dan moet ie echt domineren. Geeft hem meteen wat meer ervaring, anders krijg je weer een promotie die te vroeg komt en waar teveel druk opstaat.

Ik vind het huidige F2 veld niet zo heel zwaar dat een 4e plek heel speciaal is. Kijk naar een Mazepin of zelfs een Nissany die punten pakt. De nummer 1 heeft ook niet hele geweldige weekenden gehad en staat alsnog bovenaan.

Overigens had ik van Zhou, Ghiotto en Armstrong ook wel wat meer verwacht. Vooral die laatste lijkt wat tegen te vallen, maar op zich is het niet erg als die nog een jaartje extra krijgt. Die andere 2 tonen echter aan dat ze niet echt F1 materiaal (meer) zijn. Ilott had imo ook een betere prestatie moeten laten zien. Die wordt ook met de hakken over de sloot kampioen, gok ik. Van Shwartzman hoop ik eigenlijk dat die het alsnog wint. Die zie ik wel graag naar F1 komen, al moet ie nog wel aan zn kwalificatie werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 11-09-2020 15:12 ]

• VluggeJapie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:57
Mensen hier met kaarten van GpTours of van Ticket plus Travel die nog op geld wachten ?

De hele bende is zojuist failliet verklaard dus kunnen we fluiten naar onze centen.

https://drimble.nl/failli...ort-travel-office-bv.html

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-12 19:41
Yup. Ik lees soms het AD. :$

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

VluggeJapie schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:34:
Mensen hier met kaarten van GpTours of van Ticket plus Travel die nog op geld wachten ?

De hele bende is zojuist failliet verklaard dus kunnen we fluiten naar onze centen.

https://drimble.nl/failli...ort-travel-office-bv.html
Oef, dan ben ik blij dat ik bij verstappentravel heb geboekt en daar nog mn tickets van Oostenrijk heb staan.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
Opvallend! Stroll heeft de laatste ronden 0.2 tot 0.3 sec sneller gereden dan Verstappen.

Sorry, verkeerde topic ...

[ Voor 14% gewijzigd door nocalimero op 11-09-2020 16:31 ]

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Uh, wauw. :P
Max heeft kennelijk een interview gegeven aan Reuters en hij neemt echt geen blad voor de mond hier.

-We beginnen met Max die gewoon glashard zegt dat Gasly beter bij AlphaTauri kan blijven als no.1 omdat hij Max niet gaat verslaan in RBR.
-Kampioenschap is gewoon voorbij en dat wist hij aan het begin van het seizoen eigenlijk al. Het gaat om P3. Max verwacht geen overwinningen meer dit seizoen op snelheid.
-Het maakt volgens Max weinig uit wie in de tweede auto zit omdat ze toch niet meedoen voor het kampioenschap.
-McLaren en Renault lijken er ook aan te komen wat zaken moeilijker maakt.
-Max verwacht niet dat Vettel veel sneller zal zijn dan Perez.
https://www.reuters.com/a...-alphatauri-idUKKBN26222A

Eens kijken. Gasly kan denk ik beter wegblijven omdat hij anders weer zo slecht behandeld zal worden. Max is duidelijk niet tevreden met de auto op het moment en Albon gooit die eigenlijk ook een beetje onder de bus. Het lijkt allemaal neer te komen op de auto die gewoon niet goed genoeg is. Ook dat McLaren met een Mercedes PU gaat komen zal niet helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-09-2020 22:00 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Blijft toch vreemd dat hij wel zoveel vertrouwen had in Red Bull dat hij voor erg lange tijd bij heeft getekend...

• RobertMe
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:48:
Uh, wauw. :P
Max heeft kennelijk een interview gegeven aan Reuters en hij neemt echt geen blad voor de mond hier.
Zijn natuurlijk ook allemaal open deuren.
-We beginnen met Max die gewoon glashard zegt dat Gasly beter bij AlphaTauri kan blijven als no.1 omdat hij Max niet gaat verslaan in RBR.
Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat Verstappen tot de top behoort, en Gasly gewoon een Bottas, Barrichello, etc is. Kan races winnen, met geluk een WK, maar geen absolute topper.
-Kampioenschap is gewoon voorbij en dat wist hij aan het begin van het seizoen eigenlijk al. Het gaat om P3. Max verwacht geen overwinningen meer dit seizoen op snelheid.
Dat viel na Oostenrijk natuurlijk al te verwachten. Verstappen al meteen uitgevallen en dus veel punten mis gelopen. Enige beetje hoop moest dan komen uit versnellingsbak issues bij Mercedes, maar dat was de tweede ronde ook al weg.
-Het maakt volgens Max weinig uit wie in de tweede auto zit omdat ze toch niet meedoen voor het kampioenschap.
Heeft hij al gezegd, en logisch
-McLaren en Renault lijken er ook aan te komen wat zaken moeilijker maakt.
Daar is ook iedereen het wel over eens
-Max verwacht niet dat Vettel veel sneller zal zijn dan Perez.
Time will tell. Maar zolang Vettel z'n draai niet vind zal Perez natuurlijk sowieso sneller zijn.

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-12 22:32
Homeland schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:08:
Blijft toch vreemd dat hij wel zoveel vertrouwen had in Red Bull dat hij voor erg lange tijd bij heeft getekend...
Misschien qua F1 overwinningen ipv Mercedes maar het legt hem zeker geen windeieren met hoeveel geld hij verdient (ook met merchandise en andere zaken). Daarnaast is het ook maar zeker de vraag of hij wel terecht kon bij Mercedes.

• RobertMe
  • Nu online
Wat had hij dan moeten doen? Mercedes zal hem niet willen, naast Hamilton, en Verstappen zal ook niet willen gaan als tweede rijder. Ferrari weet je op voorhand dat niks wordt, en zij hebben Leclerc al als next big thing. En Renault & McLaren hebben in het recente verleden ook niet gepresteerd (+ grote praatjes bij Renault, o.a. over motor, nooit waargemaakt). Dat ze dit jaar zo goed erbij zitten had ook niemand verwacht. Red Bull was gewoon de enige optie om bij een (op naam) top team te rijden.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26

scorpie

Supra Addict

RobertMe schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:12:
[...]

Wat had hij dan moeten doen? Mercedes zal hem niet willen, naast Hamilton, en Verstappen zal ook niet willen gaan als tweede rijder. Ferrari weet je op voorhand dat niks wordt, en zij hebben Leclerc al als next big thing. En Renault & McLaren hebben in het recente verleden ook niet gepresteerd (+ grote praatjes bij Renault, o.a. over motor, nooit waargemaakt). Dat ze dit jaar zo goed erbij zitten had ook niemand verwacht. Red Bull was gewoon de enige optie om bij een (op naam) top team te rijden.
Nouja, laten we wel wezen, je kunt op papier prima tekenen als '2e rijder', maar als je op de baan het nieteens laat komen tot een beslissing om drivers te swappen, dan zit je prima (als je vooraan rijdt natuurlijk :+). Hamilton was in z'n rookie season en 2e season echt wel 2e rijder naast Alonso, zie wat daar is gebeurd.
Leclerc was op papier ook in z'n 2e seizoen 2e rijder bij Ferrari. Ik neem aan dat Max bij z'n seat swap van Toro Rosso naar Red Bull ook niet meteen 1e rijder was naast Ricciardo.

Ik begin Red Bull (helaas) steeds meer in te schatten als een razendsnelle ontwikkelaar binnen een lopend seizoen, maar zonder foefjes af te kunnen kijken bij concurrenten lijken ze het niet zo goed voor elkaar te hebben tijdens de wintermaanden waarin dat niet kan.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:49
scorpie schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:21:
[...]

Nouja, laten we wel wezen, je kunt op papier prima tekenen als '2e rijder', maar als je op de baan het nieteens laat komen tot een beslissing om drivers te swappen, dan zit je prima (als je vooraan rijdt natuurlijk :+). Hamilton was in z'n rookie season en 2e season echt wel 2e rijder naast Alonso, zie wat daar is gebeurd.
Leclerc was op papier ook in z'n 2e seizoen 2e rijder bij Ferrari. Ik neem aan dat Max bij z'n seat swap van Toro Rosso naar Red Bull ook niet meteen 1e rijder was naast Ricciardo.

Ik begin Red Bull (helaas) steeds meer in te schatten als een razendsnelle ontwikkelaar binnen een lopend seizoen, maar zonder foefjes af te kunnen kijken bij concurrenten lijken ze het niet zo goed voor elkaar te hebben tijdens de wintermaanden waarin dat niet kan.
Ik denk niet zozeer afkijken bij concurrenten maar meer testresultaat op de baan.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:46
Dit lees ik overal, maar ik vind dit een erg koppige en naïeve geachte. Er zit gewoon helemaal niks in de pijplijn. Er rijden 3 coureurs rond welke allemaal ondermaats hebben gepresteerd in de RB. Het zou erg ongeloofwaardig zijn om ze nog een keer in de RB te plaatsen. Ik zie Kvyat het team verlaten en Gasly zonder teveel druk volgend jaar punten scoren in TR (nieuwe naam even kwijt).

Ik zie ze zeker een Hulk erin zetten. Neem gewoon je verlies en plaats de best mogelijke coureur in jouw 2e stoeltje van jouw topteam. Dit levert onder aan de streep miljoenen op. Ferrari doet dit (Vettel) en Mercedes ook. Terwijl zij ook "junioren" hebben rondrijden.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-09-2020 09:42 ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

De vraag is waar hij anders naartoe had gekund waar hij het beter kan doen dan nu, en daarbij kun je vertrouwen hebben dat de opgaande lijn doorloopt en dat met 1 a 2 jaar je serieus meedoet, maar op dit moment toch gewoon ontevreden zijn. Het 1 sluit het ander niet uit.

Exact expert nodig?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blijkbaar krijgt Vettel $1,5 miljoen per seizoen + ambassadeurschap voor Aston Martin en een prestatiebonus. Kennelijk was Vettel dusdanig goedkoop dat Perez zijn sponsorgeld niet meer relevant was. Perez kwam erachter omdat Stroll te hard praatte over dit contract en het door de dunne muren kwam. :z

https://www.racefans.net/...-price-aston-martin-deal/

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
En een verhaaltje over waarom Perez mogelijk naar RBR zou gaan. Als je de keuze als RBR hebt tussen Vettel of Perez, zou je dan voor Perez gaan? Het zou me betwijfelen, dan is geld duidelijk de motivatie.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

DarkFire1985 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:32:
En een verhaaltje over waarom Perez mogelijk naar RBR zou gaan. Als je de keuze als RBR hebt tussen Vettel of Perez, zou je dan voor Perez gaan? Het zou me betwijfelen, dan is geld duidelijk de motivatie.
Ik geloof er ook niet in. Sowieso heeft Perez wel vaker gekke acties, zoals die van gisteren. Komt de pits uitrijden en gaat dus een outlap in, krijgt blauwe vlaggen, krijgt over de radio te horen dat Kimi eraan komt op een hotlap maar besluit vervolgens dat de pit-exit lang genoeg is om flink bij te gassen zodat hij hard genoeg rijdt zodat Kimi om de een of andere reden rekening met hem moet gaan houden en dat de blauwe vlaggen voor de sier zijn, en daarmee zelfs nog een aanrijding veroorzaakt. In een FP. Hij lijkt ook niet goed tegen zijn verlies te kunnen. Ik weet niet of je zo iemand graag in je team hebt, al helemaal niet naast Max.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 12-09-2020 12:42 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Maar men moet iets bij Red Bull, de junioren pool lijkt wat opgedroogd te zijn, zie Kvyat die door Gasly (en daar hadden we geen hoge pet van op) naar huis gereden wordt, maar toch kan blijven zitten. Er staat kennelijk niemand serieus in de rij voor dat zitje. Ondertussen komt Albon te kort voor een echt topteam.

Ik zeg: Albon terug naar AT, naast Gasly. Laat die 2 het één of 2 seizoenen met elkaar uitvechten. Ondertussen zet je een Hulkenberg in de 2e RBR. Ik noem Hulkenberg omdat hij met een goede auto erg snel is/kan zijn (zie invalbeurt bij RP), en het is ook niet iemand die voor (politieke) onrust binnen een team gaat zorgen. Ergo: Marko kan hem zonder angst voor gezeik een contract (voor één of 2 jaar) voorleggen, waarmee hij een soort Bottas van RedBull wordt. Een Perez is misschien sneller, maar gaat ook gegarandeerd voor gezeik zorgen.

Voordelen:
- Men haalt een ervaren coureur binnen die kan helpen de auto te ontwikkelen (dat doet Albon nu niet)
- Meer punten voor het WCC met een 2e rijder die ook gewoon snel is
- Albon en Gasly tegen elkaar afwegen, wie is sneller en/of ontwikkelt zich beter? Wie mag blijven en/of gaat terug naar RBR?
- Hulkenberg zal dan waarschijnlijk na 2 seizoenen plaats moeten maken, maar kan zich met een goede auto in de kijker rijden. Een auto die mee kan doen om podiums en en overwinningen zelfs. Lijkt me een goede kans voor hem.

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 12-09-2020 13:13 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Destruction schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:55:
[...]

Maar men moet iets bij Red Bull, de junioren pool lijkt wat opgedroogd te zijn, zie Kvyat die door Gasly (en daar hadden we geen hoge pet van op) naar huis gereden wordt, maar toch kan blijven zitten. Er staat kennelijk niemand serieus in de rij voor dat zitje. Ondertussen komt Albon te kort voor een echt topteam.

Ik zeg: Albon terug naar AT, naast Gasly. Laat die 2 het één of 2 seizoenen met elkaar uitvechten. Ondertussen zet je een Hulkenberg in de 2e RBR. Ik noem Hulkenberg omdat hij met een goede auto erg snel is/kan zijn (zie invalbeurt bij RP) en het is ook niet iemand die voor (politieke) onrust binnen een team gaat zorgen. Ergo: Marko kan hem zonder angst voor gezeik een contract (voor één of 2 jaar) voorleggen waarmee hij een soort Bottas van RedBull wordt. Een Perez is misschien sneller, maar gaat ook gegarandeerd voor gezeik zorgen.

Voordelen:
- Men haalt een ervaren coureur binnen die kan helpen de auto te ontwikkelen (dat doet Albon nu niet)
- Meer punten voor het WCC met een 2e rijder die ook gewoon snel is
- Albon en Gasly tegen elkaar afwegen, wie is sneller en/of ontwikkelt zich beter? Wie mag blijven/gaat terug naar RBR?
- Hulkenberg zal dan waarschijnlijk na 2 seizoenen plaats moeten maken, maar kan zich met een goede auto in de kijker rijden. Een auto die mee kan doen om podiums en en overwinningen zelfs. Lijkt me een goede kans voor hem.
Dat moet waarschijnlijk ook gebeuren, maar of het gebeurd. Ik denk namelijk eerder dat ze Albon houden en Kvyat vervangen voor Tsunoda...
Dat F2 veld lijkt niet bepaald indrukwekkend te zijn en dan sta je alsnog vierde. Dat is het gewoon ook niet. Kvyat is wel klaar. Die heeft zijn jaren gedaan en nooit echt heel goed gepresteerd. Maar ik moet nog maar zien of Tsunoda het beter zal doen tegenover Gasly. Perez wil je denk ik ook niet bij RBR hebben als no.2, Hulkenberg zie ik eigenlijk als een perfecte Bottas.

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:47
Ook nog even in dit topic een theorie opgooien :D

Binotto en Horner spraken net vlak voor de kwalificatie, dat is op zich al opmerkelijk. Toen zag ik deze video:

[YouTube: Mattia Binotto and Carlos Sainz Talking to Each other in Italian during FP3]

Waarin Binotto in het italiaans bespreekt met Sainz om na de kwalificatie een prive kwestie te bespreken.

Zou het zo kunnen zijn, dat Vettel vroegtijdig vervangen wordt door Sainz, dat Vettel hiervan op de hoogte is (en dus ook Aston Martin Racing) en dat het dus in Aston Martin's belang is dat Vettel wel rij uren blijft maken dit seizoen.

Wat als ze Vettel dit jaar willen vervangen voor Albon bij Aston Martin Red Bull. Voor iedereen een win (goed voor het team, goed voor Vettel, minder goed voor Albon.. )

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

talkatoo schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:09:

Binotto en Horner spraken net vlak voor de kwalificatie, dat is op zich al opmerkelijk. Toen zag ik deze video:

[YouTube: Mattia Binotto and Carlos Sainz Talking to Each other in Italian during FP3]

Waarin Binotto in het italiaans bespreekt met Sainz om na de kwalificatie een prive kwestie te bespreken.

Zou het zo kunnen zijn, dat Vettel vroegtijdig vervangen wordt door Sainz, dat Vettel hiervan op de hoogte is (en dus ook Aston Martin Racing) en dat het dus in Aston Martin's belang is dat Vettel wel rij uren blijft maken dit seizoen.

Wat als ze Vettel dit jaar willen vervangen voor Albon bij Aston Martin Red Bull. Voor iedereen een win (goed voor het team, goed voor Vettel, minder goed voor Albon.. )
Ik zou het volgende biertje laten staan :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Edgenumber

Euh,...... ik denk niet dat racing point het hier mee eens gaat zijn. Maar ik denk wel dat Perez hier blij van gaat worden.

Aston is nu hoofdsponsor van RBR maar volgend jaar word racing point omgedoopt tot Aston Martin. Dus euh. Ik denk dat je er twee door elkaar haal.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:08

Killjoy

Klingon lawn products

Crazy D schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:44:
[...]

De vraag is waar hij anders naartoe had gekund waar hij het beter kan doen dan nu, en daarbij kun je vertrouwen hebben dat de opgaande lijn doorloopt en dat met 1 a 2 jaar je serieus meedoet, maar op dit moment toch gewoon ontevreden zijn. Het 1 sluit het ander niet uit.
Hij had drie keuzes:
- bij Red Bull blijven waar hij een team om zichzelf heeft opgebouwd en lekker ongenuanceerd kan doen;
- tweede rijder naast Hamilton worden en blabla moet doen;
- Ferrari. Maar dat was al geen keuze meer omdat hij over Ferrari zijn ongenuanceerde mening had gegeven :+

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• ThomasG
Killjoy schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:53:
[...]

Hij had drie keuzes:
- bij Red Bull blijven waar hij een team om zichzelf heeft opgebouwd en lekker ongenuanceerd kan doen;
- tweede rijder naast Hamilton worden en blabla moet doen;
- Ferrari. Maar dat was al geen keuze meer omdat hij over Ferrari zijn ongenuanceerde mening had gegeven :+
Ferrari had sowieso nooit een optie geweest (voor Max). Door het Schumacher tijdperk hebben veel mensen een vertekend beeld van Ferrari, maar het team preseteerd sinds de jaren 80 vrij matig. Het heeft Schumacher zelfs nog jaren gekost om het team op de rails te krijgen, iets dat Vettel niet voor elkaar heeft kunnen krijgen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat ze gewoon al contact hebben om een beetje een idee te krijgen wat de feedback is en wat de coureur fijn vindt. Ze gaan samenwerken, dus dan is dat niet zo heel raar. Ik zou verwachten ook wel een keer een race engineer erbij te zien. Ze moeten tenslotte een auto maken waar Sainz ook mee overweg kan. Heel misschien nog een keer een training even plaats nemen, maar ik denk dat McLaren daar meer over te zeggen heeft. Net als eerder plaats nemen. Sainz heeft gewoon een contract voor 2020, willen ze meer dan moeten ze dokken.

Dus nee, je ziet er teveel in :P

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:10
Martinspire schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:10:
[...]

Ik denk dat ze gewoon al contact hebben om een beetje een idee te krijgen wat de feedback is en wat de coureur fijn vindt. Ze gaan samenwerken, dus dan is dat niet zo heel raar. Ik zou verwachten ook wel een keer een race engineer erbij te zien. Ze moeten tenslotte een auto maken waar Sainz ook mee overweg kan.

Dus nee, je ziet er teveel in :P
Je kan inderdaad zien dat ze die moeite erin hebben gestoken bij Vettel...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Pagina: 1 ... 119 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport