[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.966 views

Onderwerpen

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ach, had Chain Bear niet laatst een video gemaakt waarin uitkwam dat de "beste coureur" ook behoorlijk vaak in "de beste auto" zit?

Auto's en rijders zijn synergie, dat laten Bottas en Albon prima zien momenteel.

Ben ook benieuwd wat Perez dan gaat doen, hij is nog redelijk jong volgens mij,

Qua opvolger verwacht ik Russell. Goedkoop, lijkt talent te hebben en kan dan mooi doorstromen naar Mercedes, maar al kansen hebben in een Aston Martin. Waarom geen Vettel? Tja, die man is "oud" en waarschijnlijk behoorlijk duur, en eerlijk gezegd heb ik het idee dat hij echt wel over zijn top heen is.

Kijk naar alle fouten van hem van de afgelopen paar jaar, ja, die Ferrari was vast een shitbox die liever achterstevoren stond, maar Kimi en Leclerc heb ik volgens mij minder vaak zien spinnen, en zeker niet op momenten die er echt serieus toe deden.

Kimi is ook wel over zijn top heen, maar dat steekt ie ook niet onder stoelen of banken, die man rijdt gewoon voor de lol. Zie hem er voor aan dat zodra niemand hem meer wil hij zijn eigen teampje bouwt :+

People as things, that’s where it starts.

• mark-k
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Tja, dus dan krijg je meer een rebranding, ze hebben al een merc kopie en dan gaat het personeel ook nog mee, persoonlijk zou ik als Lewis dan WDC wordt echt niet zeggen 'ooh kijk het was niet de auto' aangezien hij dan weer 99 procent hetzelfde tot zijn beschikking heeft.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:33

Edd

RobertMe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:27:
Overigens denk ik ook dat als Hamilton en Wolff zo'n move maken dat ze niet de enige zullen zijn en er meer wat Mercedes personeel mee gaat. Hetzelfde als dat Ferrari na één jaar met Schumacher ook Rory Byrne binnen haalde van bij Benetton bv.
Ik speel steeds met de gedachte dat Merc de F1 verlaat en Stroll sr de boel overneemt voor 1 pond.
Lewis en Wolff blijven uiteraard ook zitten, Bottas gaat er uit en Stroll jr wordt 2e rijder.
Het huidige RP/AM wordt dan of een opleidingsteam of verkocht aan een of andere investeringsmaatschappij..

;)

-

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat RP en Perez betreft, ik heb er geen bron voor maar ik las op Twitter dat Otmar Szafnauer vanmorgen nog gezegd zou hebben dat Stroll en Perez de coureurs zijn én blijven, punt. Even later kondigt Perez z'n vertrek aan... :+

Of RP heeft e.e.a zo lang mogelijk geheim willen houden mbt Vettel (of toch HUL/andere coureur?), of er is iets anders gebeurd (misschien wel vandaag) waardoor Perez niet langer wil blijven oid. Het klinkt mij iig wat vaag.

Ik ben ook benieuwd wat Kimi volgend jaar gaat doen trouwens. 't is wel een held met z'n (re)acties af en toe :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Ik merk wel in maart 2021 wie er echt op de grid staat.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vettel naar RP, aankondiging dit weekend om toch Ferrari dit weekend een beetje een hak te zetten/wat aandacht van ze weg te halen.

Sergio Perez nooit een interessante coureur gevonden dus zal hem totaal niet missen als hij de F1 uit gaat.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:21

SomerenV

It's something!

Homeland schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:13:
Vettel naar RP, aankondiging dit weekend om toch Ferrari dit weekend een beetje een hak te zetten/wat aandacht van ze weg te halen.

Sergio Perez nooit een interessante coureur gevonden dus zal hem totaal niet missen als hij de F1 uit gaat.
Naah, Vettel gaat naar RBR. Ze zijn niet tevreden over Albon/de wagen en willen een ervaren coureur voor de expertise + als goede 2e rijder. Nog een titel hoeft ie het niet voor te doen, dus prima support voor Verstappen. Daarbij kan ie het prima vinden met Verstappen, Horner en Marko. Dan heb je dus de expertise van een ervaren coureur, ligt prima in het team, waarschijnlijk een solide wingman én dan is ie terug waar ie ooit begonnen is. Prima om de carrière mee af te sluiten.

Niet dat Albon perse heel slecht is (zijn inhaalacties zijn vaak puur genot), maar waarschijnlijk niet goed genoeg voor de juiste feedback en niet altijd even zelfverzekerd. Verstappen is daar (lijkt me) wel de juiste voor maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Je hebt als team gewoon twee goede coureurs nodig om het ver te schoppen. Gasly zou kunnen, maar die lijkt aardig op z'n plek te zitten bij AT. Daarbij lijkt dat constante wisselen tussen teams me nou ook niet heel erg handig qua geloofwaardigheid.

Ik zeg: Hulk naar RP. Die was tijdens z'n corona-uitstapje al direct sneller dan zowel Stroll als Perez, heeft ervaring, is goed voor de PR want charisma én kan een aardig potje racen.

Het liefste zie ik Bottas vertrekken bij Mercedes om plaats te maken voor Russel. Vervolgens coureurs als Raikonnen, Kvyat, Grosjean en Giovinazzi eruit kicken om plaats te maken voor wat jong (F2) talent. Maar da's teveel gevraagd ben ik bang :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

franssie

Save the albatross

HUL naar racing point zou wel interessant zijn. Vettel gaat als hij verstandig is gewoon lekker GP rijden in Le Mans 24 etc. Formule 1 was ooit de koningsklasse maar die glorie is er nu ook wel vanaf.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ik zie Hamilton nog wel eens naar een Brits team gaan, gok dat ze bij Mercedes, de cultuur van Duitsers een beetje kennende, niet zo zitten te wachten op de stempel die hij momenteel op dat merk drukt. Allemaal leuk en aardig dat BLM maar er zitten genoeg Duitsers te knarsetanden door die Amerikaanse saus die ze nu te eten krijgen en waar ze maar mee om moeten gaan omdat hij telkens maar blijft winnen.

Vettel, hoewel inmiddels wat ouder, past stukken beter bij Mercedes en ik geloof ook wel dat Vettel in een Mercedes voor overwinningen kan zorgen. Hamilton's gage is inmiddels een flink stuk budget voor volgend jaar, Vettel kost ongetwijfeld veel minder en ben erg benieuwd of Hamilton nou daadwerkelijk zo'n uniek talent is of dat een coureur van het kaliber Vettel daar niet net zo hard in kan rijden voor een fractie van de kosten.
Mercedes zie ik toch meer als een team wat liever voor techniek en ontwikkeling betaalt dan voor een poppetje.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:29
Destruction schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:35:
Wat RP en Perez betreft, ik heb er geen bron voor maar ik las op Twitter dat Otmar Szafnauer vanmorgen nog gezegd zou hebben dat Stroll en Perez de coureurs zijn én blijven, punt. Even later kondigt Perez z'n vertrek aan... :+

Of RP heeft e.e.a zo lang mogelijk geheim willen houden mbt Vettel (of toch HUL/andere coureur?), of er is iets anders gebeurd (misschien wel vandaag) waardoor Perez niet langer wil blijven oid. Het klinkt mij iig wat vaag.
Dat is toch "normaal"? Wat had Szafnauer dan moeten zeggen? "Wacht vandaag maar af?" Zolang er niks bekend is gemaakt, kun je het ook niet zeggen. Dat is gewoon "standaard". Kijk ook naar hoe het bv met Gasly bij Red Bull is gegaan. "We moeten hem een kans geven en hij rijdt het jaar uit" en een paar dagen later moet die weg. Of in het voetbal, op zondag zegt het team "we hebben het volste vertrouwen in de trainer" en op maandagmorgen is die ontslagen. Natuurlijk was in dit geval al lang bekend dat Perez weg zou gaan. Maar het is niet Otmar zijn taak om dat in een interview te zeggen zolang er nog geen officiële press release is geweest, dus zolang vertel je gewoon wat bij het publiek bekend is (beide coureurs staan onder contract voor 2021).

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:58

Blokker_1999

Full steam ahead

PalingDrone schreef op donderdag 10 september 2020 @ 02:18:
Ik zie Hamilton nog wel eens naar een Brits team gaan, gok dat ze bij Mercedes, de cultuur van Duitsers een beetje kennende, niet zo zitten te wachten op de stempel die hij momenteel op dat merk drukt. Allemaal leuk en aardig dat BLM maar er zitten genoeg Duitsers te knarsetanden door die Amerikaanse saus die ze nu te eten krijgen en waar ze maar mee om moeten gaan omdat hij telkens maar blijft winnen.

Vettel, hoewel inmiddels wat ouder, past stukken beter bij Mercedes en ik geloof ook wel dat Vettel in een Mercedes voor overwinningen kan zorgen. Hamilton's gage is inmiddels een flink stuk budget voor volgend jaar, Vettel kost ongetwijfeld veel minder en ben erg benieuwd of Hamilton nou daadwerkelijk zo'n uniek talent is of dat een coureur van het kaliber Vettel daar niet net zo hard in kan rijden voor een fractie van de kosten.
Mercedes zie ik toch meer als een team wat liever voor techniek en ontwikkeling betaalt dan voor een poppetje.
Ik zie Mercedes echt Hamilton niet aan de kant schuiven voor Vettel. Als team wil je in de eerste plaats titels nemen. Daar is het om te doen. Dan je beste man op straat zetten om iemand te nemen waarvan je niet weet of zijn rijstijl bij je wagen past en of deze daarmee kampioen zou kunnen worden is gewoon een groot risico. En waarom? Omdat hij Duitser is?

Hamilton is zijn gage meer dan waard voor Mercedes als hij de kampioenschappen en records bij elkaar blijft rijden. Als Vettel het niveau haalt van een Hamilton, dan heb je geen probleem. Haalt deze evenwel slechts het niveau van Bottas dan loop je ineens het risico dat Red Bull met een titel gaat lopen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoeveel Duitsers er daadwerkelijk zitten in Brackley.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13

Het F1 team zit in Engeland. Overigens doet Mercedes F1 het zo goed dat de Duitsers (Mercedes-Benz moeder bedrijf) maar 30 miljoen pond hoefden bij te storten in 2019 uit hun marketingbudget: https://uk.motor1.com/new...des-2019-budget-revealed/. Dat is niet duur, voor 2 wereldtitels (WDC en WCC). Ik denk dat ze die Hamilton daar makkelijke kunnen betalen dus, de auto is er in ieder geval niet minder om.

• RobertMe
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:45:
[...]

Ik ben benieuwd hoeveel Duitsers er daadwerkelijk zitten in Brackley.
Wel of geen Duitsers in Brackley, het team blijft (grotendeels) eigendom van Daimler-Benz, en als het erop aan komt hebben zij echt wel iets te zeggen. Zo scheen Toto Wolff ook gewoon te willen racen in Australië, totdat die een telefoontje uit Duitsland kreeg.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 06:53:
[...]

Ik zie Mercedes echt Hamilton niet aan de kant schuiven voor Vettel. Als team wil je in de eerste plaats titels nemen. Daar is het om te doen. Dan je beste man op straat zetten om iemand te nemen waarvan je niet weet of zijn rijstijl bij je wagen past en of deze daarmee kampioen zou kunnen worden is gewoon een groot risico. En waarom? Omdat hij Duitser is?

Hamilton is zijn gage meer dan waard voor Mercedes als hij de kampioenschappen en records bij elkaar blijft rijden. Als Vettel het niveau haalt van een Hamilton, dan heb je geen probleem. Haalt deze evenwel slechts het niveau van Bottas dan loop je ineens het risico dat Red Bull met een titel gaat lopen.
Ik denk ook niet dat ze hem zomaar aan de kant zullen schuiven maar wanneer hij bizarre salariseisen gaat stellen dan zullen ze vast die optie overwegen. Mercedes als merk loopt keihard te investeren in stroommobielen, de economie heeft momenteel een licht virusje te pakken en staat er ook niet al te rooskleurig voor in de nabije toekomst. Wanneer je dan aan de ene kant trouw vast personeel moet ontslaan kan je moeilijk de hoofdprijs blijven betalen aan goudhaantje, die eerlijk gezegd liever in de VS bezig is met zijn hobby's dan dat hij de Duitse automarkt uit het slop aan het trekken is. Bottas is vrijwel net zo snel in die auto alleen ontbreekt daar de vechtmentaliteit, maargoed dat kan natuurlijk ook gewoon de opdracht zijn. Bottas veel plezier met je contract maar probeer vooral geen Rosberg te zijn. Das ist verboten.

Voor Mercedes is er maar 1 ding wat telt en dat is het constructeurs kampioenschap, dat HAM wdc wordt is leuk voor hem en een fijne bijkomstigheid maar of ze nou met HAM en BOT of met VET en BOT of desnoods met VER en BOT hun punten binnen slepen maakt niet zoveel uit voor das Haus. Een Duitse coureur in een Duitse auto met een bijpassende persoonlijkheid hebben ze echt liever dan zo'n halve Amerikaanse Brit die zich de laatste tijd wel heel erg druk maakt om bijzaken. (en dan bedoel ik niet BLM maar vooral een extravagante levensstijl, de halve wereld over vliegen om te feesten, muziekcarrieres, uitgesproken meningen op socials slingeren, een eigen raceteam en god weet wat nog meer) Da's gewoon een groot risico en als er iets is waar Duitsers niet zo van houden is het dat wel.
Lijkt er zo onderhand wel op of hij F1 races winnen er een beetje bij doet, als weekendbaantje :)
Ik vraag mij serieus af wat de meerwaarde voor Mercedes is om specifiek HAM in die auto te hebben zitten, buiten de obvious race wins natuurlijk.
(Van mij mag hij rustig blijven en alle records slopen waar hij zin in heeft maar vraag mij echt af of ze tegenwoordig nog zo blij zijn met zijn imago)

Verwijderd

Mark my words :p.

Racing point wordt junior team van mercedes en russell schuift door op last van toto. Vervolgens zal in 2021 zich terug trekken uit de f1 als constructeur en blijven ze alleen nog actief als motor leverancier. Toto en hamilton stappen over naar racing point om samen met het geld van papa stroll een nieuw dominant team neer te zetten welke ze nu al aan het opwarmen zijn.

Mercedes zal mogelijk zijn team helemaal niet verkopen of het wordt opgekocht door de investeerder van williams. Of ze hebben gewoon 0 ontwikkeld aan de 2022 auto en toto en hamilton weten dit al lang.

Mercedes roept al jaren dat de f1 ze teveel geld kost. Als motor leverancier blijft je exposure aanwezig maar heb je niet meer de kosten voor je eigen race team.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

SomerenV schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:54:
[...]

Naah, Vettel gaat naar RBR. Ze zijn niet tevreden over Albon/de wagen en willen een ervaren coureur voor de expertise + als goede 2e rijder. Nog een titel hoeft ie het niet voor te doen, dus prima support voor Verstappen. Daarbij kan ie het prima vinden met Verstappen, Horner en Marko. Dan heb je dus de expertise van een ervaren coureur, ligt prima in het team, waarschijnlijk een solide wingman én dan is ie terug waar ie ooit begonnen is. Prima om de carrière mee af te sluiten.

Niet dat Albon perse heel slecht is (zijn inhaalacties zijn vaak puur genot), maar waarschijnlijk niet goed genoeg voor de juiste feedback en niet altijd even zelfverzekerd. Verstappen is daar (lijkt me) wel de juiste voor maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Je hebt als team gewoon twee goede coureurs nodig om het ver te schoppen. Gasly zou kunnen, maar die lijkt aardig op z'n plek te zitten bij AT. Daarbij lijkt dat constante wisselen tussen teams me nou ook niet heel erg handig qua geloofwaardigheid.

Ik zeg: Hulk naar RP. Die was tijdens z'n corona-uitstapje al direct sneller dan zowel Stroll als Perez, heeft ervaring, is goed voor de PR want charisma én kan een aardig potje racen.

Het liefste zie ik Bottas vertrekken bij Mercedes om plaats te maken voor Russel. Vervolgens coureurs als Raikonnen, Kvyat, Grosjean en Giovinazzi eruit kicken om plaats te maken voor wat jong (F2) talent. Maar da's teveel gevraagd ben ik bang :+
Ik was het met je eens tot je ging voorstellen Kimi eruit te zetten. Foei, van Kimi blijf je af :(

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12 20:53

basvn

Breezand - NHN

mark-k schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:33:
[...]

Ik was het met je eens tot je ging voorstellen Kimi eruit te zetten. Foei, van Kimi blijf je af :(
Toch, denk ik dat Kimi het niet heel erg meer naar zijn zin heeft, als je de onboard beelden van afgelopen weken bekijkt (pitstop bij Spa, rode vlag in Monza ect)
Heeft nog geen punten, auto is ''slecht'' en daar gaat volgend jaar ook geen verandering in komen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rPNga_hdYFfBkfYdLUFTtIE1tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJtWvbIGTNScLUpVfU90NNHT.jpg?f=fotoalbum_large

John Player Special Lotus-Renault 95T met Benetton Alfa Romeo 184T - Monza 1984
via @Zdravko - Twitter

• basvn

basvn

Breezand - NHN

oke dat was snel

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhiQ2MbX0AA5X-U?format=jpg&name=large

[ Voor 41% gewijzigd door basvn op 10-09-2020 09:00 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• nachtnet
Mooi nieuws voor Seb.

• nachtnet
hij heeft al een eigen kentekenplaat :Y

Afbeeldingslocatie: https://assets-global.website-files.com/5e0dd76cb1dab3b780252af8/5f59bc1e92fda23cdda9966d_2020_Racing_Point_Vantage_Vettel_Announcement_1_EDIT.jpg

Verwijderd

Wedden dat Vettel, na dit nieuws, de komende race hoger eindigt dan Leclerc?

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:04:
Wedden dat Vettel, na dit nieuws, de komende race hoger eindigt dan Leclerc?
nah, FER weet wel een manier om zijn race te verpesten

• Japser
  • Laatst online: 17-12 12:54

Japser

Jeej!

Vettel gaat idd naar RP ...bizar dit. Wel mooie timing!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tof! Goed nieuws voor Vet.
Ik ben erg benieuwd wat hij volgend jaar in de (geüpgraded) Aston Martin kan presteren.

Hopelijk weer iemand die echt mee kan doen in de top.

Meer dan ik dacht...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Het is Vettel gegund, hopelijk kan hij daar zijn ware kunnen nog een keer ten toon spreiden. Zijn prestaties bij Ferrari waren zeker niet representatief denk ik.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Leuk nieuws en leuk voor Vettel natuurlijk :)
Benieuwd waar Perez nu heen gaat. Vermoed dat HAAS nog wel een optie kan zijn, zeker met het duo wat daar nu zit en de miljoenen van Slim die Perez meebrengt.

PSN: xMaurice93

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Wat een ontzettende troll. In het komende weekend, waar alle spotlights op Ferrari moeten staan, staan nu alle spotlights op een Ferrari-coureur die naar een ander, hoopvoller team overstapt.

/pakt popcorn

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

basvn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:43:
[...]

Toch, denk ik dat Kimi het niet heel erg meer naar zijn zin heeft, als je de onboard beelden van afgelopen weken bekijkt (pitstop bij Spa, rode vlag in Monza ect)
Heeft nog geen punten, auto is ''slecht'' en daar gaat volgend jaar ook geen verandering in komen
Oh dat geloof ik ook wel, maar dat betekent niet dat ik m graag zie vertrekken. Er zijn 10+ andere coureurs die ik liever zie gaan dan Kimi.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:42

iichel

Gazoooo

Vet vet Vettel *O* Jaaaaa AM voor 2021+ *O*

Wel een beetje wankers van RP/AM om Perez er zo uit te gooien overigens...

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 20:56
Mooi stap voor Vettel. Bij Ferrari was het voor hem echt klaar, gezien de prestaties van de auto ook wel geheel logisch, en de boordradio's van de afgelopen weken spreken natuurlijk ook wel voor zich. Laten we niet vergeten dat Vettel natuurlijk een prima racer is, met een competitieve auto kan hij echt wel leuke dingen laten zien.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Nog even Williams uien snijden.

Ferrari geschiedenis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFia3ukyiHAzI3q7Vk_ZXZ6c2Ls=/800x/filters:strip_exif()/f/image/go2ZlRxeGjybfnXF6rolxAGk.png?f=fotoalbum_large

>:) :+

[ Voor 74% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-09-2020 09:24 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Gynnad schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:33:
Ik verwacht dat Vettel erheen gaat, dat lijkt mij de enige logische move, Hulkenberg is niet per se een vooruitgang..
Dit dus - logische stap voor Aston Martin, een grote naam met veel ervaring en meer dan prima driving skills.0

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• MikeyMan
  • Laatst online: 10:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hij zal wel een emmertje water bij de wijn hebben moeten doen qua salaris vrees ik.

Leuk voor Vettel, minder voor Perez. Hoewel ik toch ook wel steeds meer aan zijn talent begin te twijfelen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nat-Water schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:14:
Wat een ontzettende troll. In het komende weekend, waar alle spotlights op Ferrari moeten staan, staan nu alle spotlights op een Ferrari-coureur die naar een ander, hoopvoller team overstapt.

/pakt popcorn
The irony :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd wat Vettel kan laten zien in de RP/AM bolide. Eens zien of hij het heilige vuur weer kan aanwakkeren! Perez is een aardige coureur, maar ik snap van het team heel goed dat ze voor Vettel kiezen. Hij brengt veel ervaring bij grote teams mee en is in pure snelheid gewoon minimaal één klasse beter dan Perez.

Persoonlijk vind ik het ook tof dat hij nog een kans krijgt om door te gaan. Hij heeft zich de laatste jaren laten zien als een oprechte liefhebber van de sport en in het algemeen als een sympathiek persoon richting coureurs, teamleden en fans. Respect.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

1 ding hoop ik wel: dat die AM volgend jaar niet roze is maar gewoon good old British Racing Green. :P

Volvotips.com

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Kijken hoeveel zout Vettel in de wonden gaat strooien bij Ferrari dit weekend.

• iichel

iichel

Gazoooo

Muse schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:24:
Ik ben heel benieuwd wat Vettel kan laten zien in de RP/AM bolide. Eens zien of hij het heilige vuur weer kan aanwakkeren! Perez is een aardige coureur, maar ik snap van het team heel goed dat ze voor Vettel kiezen. Hij brengt veel ervaring bij grote teams mee en is in pure snelheid gewoon minimaal één klasse beter dan Perez.
Ze konden ook gewoon Stroll eruit gooien :P

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:31
Muse schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:24:

Persoonlijk vind ik het ook tof dat hij nog een kans krijgt om door te gaan. Hij heeft zich de laatste jaren laten zien als een oprechte liefhebber van de sport en in het algemeen als een sympathiek persoon richting coureurs, teamleden en fans. Respect.
Precies! In F1 worden je resultaten ook voor grootste gedeelte bepaald door de auto die je hebt.
Mercedes zal ook wel blij zijn dat een Duitser er mee gaat rijden.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:55

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

iichel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:27:
[...]

Stroll is derde geworden afgelopen weekend. Perez niet. Op de een of andere manier zit Stroll er altijd wél bij als er chaos is. Perez heeft daar nooit echt van kunnen profiteren, ook niet in zijn tijd bij andere teams (McLaren bijvoorbeeld). Nooit échte successen gehad.

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 23:36

themaxter

Bugged..

Icephase schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:30:
[...]

Stroll is derde geworden afgelopen weekend. Perez niet. Op de een of andere manier zit Stroll er altijd wél bij als er chaos is. Perez heeft daar nooit echt van kunnen profiteren, ook niet in zijn tijd bij andere teams (McLaren bijvoorbeeld). Nooit échte successen gehad.
Uhm, jij bent Baku paar jaar terug vergeten waar juist Perez in een knotsgekke race ook op t podium kwam?
Sterker nog Perez was een tijdje de enige die naast Merc/Fer/RB op het kwam.

[ Voor 7% gewijzigd door themaxter op 10-09-2020 09:35 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
basvn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:06:
[...]

nah, FER weet wel een manier om zijn race te verpesten
Vettel heeft er alleen nog maar belang bij dat RP in het constructeurs klassement boven Ferrari eindigt. Iets met centjes.

alles kan off-topic

Verwijderd

iichel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:27:
[...]

Stroll zit zeker nog groeipotentie in, Perez niet meer. En dat zeg ik niet alleen als Stroll fan :P

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:52

Wom

Goed nieuws voor Vettel. Erg benieuwd wat hij bij Aston Martin kan klaarspelen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:35:
[...]

Vettel heeft er alleen nog maar belang bij dat RP in het constructeurs klassement boven Ferrari eindigt. Iets met centjes.
Op topsnelheid verliest Ferrari het nu al van RP, dus een excuus heeft hij al. :P

• RobertMe
Icephase schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:30:
[...]

Denk dat Perez toch echt vaker op het podium heeft gestaan. Volgens mij twee keer in Monaco (in Monaco! de race die iedereen wil winnen), en een keer in Baku.
Gevoelsmatig moet Stroll het vooral hebben van lucky safety cars en/of pitstops. Leuk dat ie in Monza derde werd, maar zonder gratis stop was hem dat niet gelukt. En qua "goed rijden", hij heeft en een poepstart en verremd zich zwaar. En bv Hockenheim vorig jaar rijdt ie gewoon dik laatste. Gokt op een stop achter SC, want toch laatste, en vervolgens pit iedereen voor zijn neus waardoor die (bijna) ronde aan de leiding rijdt. Maar vervolgens zakte die ook weer aardig terug en had ie puur het geluk van de SC op het einde / dat race niet nog 10 of 20 ronde duurde.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Kijk aan een stap omhoog voor Seb

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Paulus07
  • Niet online
Hij kan zijn Ferrari overall gewoon verkeerd/vaak wassen zodat het er roze uitkomt.

• Wom
  • Laatst online: 07:52

Wom

Paulus07 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:44:
Hij kan zijn Ferrari overall gewoon verkeerd/vaak wassen zodat het er roze uitkomt.
Zou volgend jaar Aston Martin niet wat British Racing Green introduceren? :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• iichel

iichel

Gazoooo

Wom schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:45:
[...]

Zou volgend jaar Aston Martin niet wat British Racing Green introduceren? :P
Zal we dit worden:
Afbeeldingslocatie: https://www.momeprom.com/Racinglife.nl/wp-content/uploads/2017/11/Aston-Martin-Racing_2018-Vantage-GTE_Livery.jpg

• RobertMe
Maurice079 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:12:
Benieuwd waar Perez nu heen gaat. Vermoed dat HAAS nog wel een optie kan zijn, zeker met het duo wat daar nu zit en de miljoenen van Slim die Perez meebrengt.
Alfa Romeo kan natuurlijk ook. Kimi zal wel weg gaan. "Racen zolang het leuk is", volgens mij is die er intussen wel klaar mee. En Giovinazzi, die schat ik intussen nog stuk lager dan Stroll in, die kan ook zomaar eens einde verhaal zijn. Ferrari junior en ze hebben nu Leclerc voor de toekomst, Sainz ernaast, en schijnbaar is de huidige top 3 van F2 ook allemaal Ferrari junior.

Will Buxton & Lawrence Baretto hebben laatst zelfs al gespeculeerd over Perez & Hulk samen naar Alfa.

• streamnl
  • Niet online
ja en nee.

Ook al is Ferrari niet meer wat het geweest is, voor mij geld nog altijd:
F1 = Ferrari

Meer dan ik dacht...

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Alles beter dan die zuurstok die ze nu hebben :)

• basvn

basvn

Breezand - NHN

ik hoop meer op dit

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/c4/3f/db/c43fdbe6d1a2f4a8b071cba0c0e121a0.jpg

• Franco10
  • Laatst online: 08-12 16:16
Ik ben benieuwd wat er nog in het vat zit bij de roze Mercedes. Het lijkt alsof de de hardware op zich wel hebben, maar het er niet echt goed uit komt.

Ferrari heeft een klasbak als Vettel opzij geschoven, mooi dat hij juist dit weekend kiest om de overgang bekend te maken.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-12 19:08

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Ben erg benieuwd hoe Seb het gaat doen in de Austin Martin volgend jaar.

Afgelopen jaren ging niet alles even lekker, nu zal dat voor een deel zeker aan Ferrari te wijten zijn, maar seb zelf zal zijn hoogtepunt waarschijnlijk ondertussen ook wel weer voorbij zijn.

• iichel

iichel

Gazoooo

Ja ik ook, british racing green. Maar dit is het AM fabriekteam uit WEC en ik denk dat ze gewoon 1 lijn houden in de fabriekslivery.

• RobertMe
Ziet er wel nice uit, maar... Hoe realistisch is dit? Aston Martin is van het Racing Point consortium, net zoals het F1 team. Lijkt mij dus sterk dat Stroll en de zijne miljoenen in AM gaan pompen om het vervolgens als sponsoring aan het F1 team te geven. Ik zou dus zomaar verwachten dat BWT heel veel geld in het laadje blijft brengen.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

streamnl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:46:
[...]

ja en nee.

Ook al is Ferrari niet meer wat het geweest is, voor mij geld nog altijd:
F1 = Ferrari
Ik denk dat het Vettel inmiddels een worst zal zijn. Bij Aston Martin kan ie wellicht weer een beetje z'n ding doen in plaats van constant in de backwards Ferrari politieke onzin te verzanden. Ferrari leeft in het verleden met dat zware old boys network dat er nog steeds in lijkt te hangen.
Bij Aston Martin zal Vettel ongetwijfeld ook nooit wdc worden, maar daar is het racen misschien toch net weer wat belangrijker.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:53:
[...]

Ziet er wel nice uit, maar... Hoe realistisch is dit? Aston Martin is van het Racing Point consortium, net zoals het F1 team. Lijkt mij dus sterk dat Stroll en de zijne miljoenen in AM gaan pompen om het vervolgens als sponsoring aan het F1 team te geven. Ik zou dus zomaar verwachten dat BWT heel veel geld in het laadje blijft brengen.
Je gaat je team toch niet vernoemen naar HET Aston Martin, als je niet de kleuren ook gaat dragen?
misschien wel een 50/50 livery samen met BWT, ik verwacht ook niet dat die weg gaan bij het team

• Waah
  • Laatst online: 11:06
MikeyMan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:21:
Hij zal wel een emmertje water bij de wijn hebben moeten doen qua salaris vrees ik.

Leuk voor Vettel, minder voor Perez. Hoewel ik toch ook wel steeds meer aan zijn talent begin te twijfelen.
Ik vrees niet voor het salaris van Vettel :+ die is al jáááren binnen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Vettel blijft. *O* *O* *O*

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Paulus07
  • Niet online
Ach, concept ideeen genoeg om er wat "vets" van te maken mbt kleuren/livery :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-RrQVg6D082voVKrS3mxaI507w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/80IOe8Nt97aB0XOiDisKhH8Q.png?f=fotoalbum_large

• Extigo
  • Laatst online: 10:11
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/zy4umxkmq2e41.jpg?auto=webp&s=8a56a40de591cf762eaa8354df819b23c77ead0a

• RobertMe
basvn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:57:
[...]

Je gaat je team toch niet vernoemen naar HET Aston Martin, als je niet de kleuren ook gaat dragen?
misschien wel een 50/50 livery samen met BWT, ik verwacht ook niet dat die weg gaan bij het team
Ik verwacht inderdaad eerder een combi of zo. Zoals gezegd kan ik mij niet indenken dat ze ineens veel minder sponsoring van BWT willen "dragen" en dus inkomsten mislopen die Aston Martin dan moet aanvullen.

En kan natuurlijk ook zo zijn dat alles nu roze is omdat BWT de hoofdsponsor is en ze toch niks beters hebben. Het Racing Point Consortium is immers "niks" en heeft ook geen eigen design language / kleurstelling / .... Dus dat BWT wel flink betaalt voor sponsoring, maar dat "alles roze" iets is wat RP ze "geeft" omdat RP anders toch een willekeurige kleur zou krijgen.

• Chiron
  • Laatst online: 10:02

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Maurice079 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:12:
Steiner grapte over Hulkenberg dat ie hoopte dat ie niet zo goed zou presteren, anders werd ie alleen maar duurder om te contracteren.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar inmiddels begrijp ik dit artikel van gisteren dan ook. :z
"There are no shortcuts in life and we are in this position because we probably deserve to be. We are suffering, the whole team is suffering, and I am one part of the team."

"Everything happens for a reason, and we are slow for a reason. It is tough, and I am not the only one who is suffering."
https://f1i.com/news/3834...ves-current-hardship.html

Even een fijne trap na aan Binotto en dag. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ferrari is anderhalf uur bezig geweest om te bedenken wat ze zouden posten

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DaniëlWW2 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:20:
Maar inmiddels begrijp ik dit artikel van gisteren dan ook. :z

[...]

https://f1i.com/news/3834...ves-current-hardship.html

Even een fijne trap na aan Binotto en dag. :P
Dat was zijn interview op zondag al hoor, na de race.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

basvn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:25:
[Twitter]
De twitter comments zijn weer popcorn waardig. :Y)

• tweakduke
  • Laatst online: 11:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou ben ik toch blij voor Vettel en dat Perez dan weg moet, tja dat is dan maar zo. Ik denk dat Vettel ook meer kan betekenen voor het team.
Heeft Ferrari, met name de afgelopen 3 seizoenen, echt wat gedaan met de input van Vettel? Ze bouwden keer op keer een auto waar hij niks mee kon.

Voor Perez is denk ik wel interesse bij 1 van de andere teams.

Tweakers Discord

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhikIEhX0AAvFsQ?format=jpg&name=medium

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 14-12 17:53

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

PalingDrone schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:57:

Mercedes als merk loopt keihard te investeren in stroommobielen,
<knip>
Brit die zich de laatste tijd wel heel erg druk maakt om bijzaken
<knip>
een eigen raceteam
<knip>
Ik vraag mij serieus af wat de meerwaarde voor Mercedes is om specifiek HAM in die auto te hebben zitten, buiten de obvious race wins natuurlijk.
Reclame. Mercedes investeert uiteindelijk alleen in F1 om meer auto's te verkopen. Coureurs moeten daarom niet alleen snel zijn, maar het ook goed doen voor de camera en het liefst bij een zo breed mogelijk publiek. Daar komen die nevenactiviteiten om de hoek, Hamilton is ook buiten F1 bekend en kan daarom doelgroepen bereiken waar andere coureurs geen invloed op hebben.

Af en toe wat controverse is helemaal net erg. Dat genereert aandacht. Een beetje controverse kan dat merk ook wel gebruiken om het imago van "dure auto's voor bejaarde duitsers" te vermijden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

basvn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:57:
[...]
Hoop dat je gelijk hebt. Maar het is nu Aston Martin Red Bull racing met alleen een sticker van AM op de RB.

I served in a company of heroes.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Vuvuzela schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:40:
[...]

Hoop dat je gelijk hebt. Maar het is nu Aston Martin Red Bull racing met alleen een sticker van AM op de RB.
Klopt, maar het is tot nu toe ook ''alleen'' een Titelsponsor
volgend jaar gaat het hele team zo heten.

wordt dus óf roze BWT
óf geen BWT

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

[...]

Dat is omdat AM een sponsor is van RBR, RB is het merk van het team. Volgend jaar is AM het merk van het team en BW(nogeenletter) de sponsor.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
basvn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:45:
[...]

Klopt, maar het is tot nu toe ook ''alleen'' een Titelsponsor
volgend jaar gaat het hele team zo heten.

[Twitter]
wordt dus óf roze BWT
óf geen BWT
Of roze met groen. Dat zou wel cool zijn.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Chiron
  • Laatst online: 10:02

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ben wel benieuwd, als Stroll en Perez al aardig mee kunnen rijden in die roze Mercedes-van-vorig-jaar, dan moet Vettel het volgend jaar nog beter kunnen. Zou goed voor de sport zijn als het veld aan de top wat dichter bij elkaar komt te liggen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Dat komt omdat Aston Martin nu alleen sponsor is van Red Bull.

Aston Martin en Racing Point zijn tegenwoordig beide eigendom van Stroll Sr, en zodoende kan hij Racing Point omdopen in Aston Martin F1. Of het echt iets veranderd, geen idee... Maar ik vond Racing Point ook meer een naam voor een race game/sim winkel :P

Voor Vettel is het een goede kans, die RP is wel een auto waar je wat mee kunt. Dat heeft HUL ook laten zien. Ik hoop dan ook dat HUL ook nog een herkansing krijgt in de F1, liefst bij een team dat vooraan het middenveld mee kan knokken. Als-ie dan nog niet een podium weet te scoren, trappen ze 'm er maar weer uit :+

Veel mensen zeggen dat RBR HUL naast VER moet zetten, dat lijkt me nog niet eens zo'n slecht idee. Albon dan terug naar AT, KVY eruit. Die presteert niet meer, zelfs Gasly (en daar hadden we nou niet bepaald een hoge pet van op, right?) is 'm vrijwel continue de baas. Een seizoen GAS-ALB naast elkaar om te zien wie van de 2 het snelst is/zich het best ontwikkelt.

Daarover gesproken, ik moet zeggen dat ik de junior klassen niet actief volg, zit daar nog iets tussen dat ernstig aandringt op een F1 zitje?

Plaats maken hoeft niet lastig te zijn imo, deze kunnen wmb wel weg:
- Giovinazzi
- Grosjean
- Latifi
- Kvyat
- Stroll (ok, doet het dit jaar niet heel slecht, maar kan het imago inkoop rookie wmb nooit meer afschudden)

Ruimt toch al wat op, is er plek voor nieuw talent.Mocht Kimi stoppen met rijden, hoop ik eigenlijk wel dat-ie iets anders gaat doen in de F1. Because Kimi.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:59
Chiron schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:01:
Ben wel benieuwd, als Stroll en Perez al aardig mee kunnen rijden in die roze Mercedes-van-vorig-jaar, dan moet Vettel het volgend jaar nog beter kunnen. Zou goed voor de sport zijn als het veld aan de top wat dichter bij elkaar komt te liggen :)
Ondanks dat er voor volgend jaar niet heel veel ontwikkeld gaat worden, zie ik RP/AM toch wel achter raken op dat gebied. Een concept overnemen (netjes gezegd) voor dit jaar is 1 ding..maar doorontwikkelen moet wel gebeuren. stilstand is achteruitgang bla bla.

Ze gaan die 10% downforce verliezen door de nieuwe regels die toch voor volgend jaar gaan gelden. De verwachting is dat teams sowieso weer 5% gaan winnen, dus netto hou je dan 5% verlies over.

Als AM echter achterblijft en meer dan die 5% netto verliest, dan zakken ze weer een stukje terug in het midfield.
Daarbij een McLaren die de weg omhoog gevonden heeft én volgend jaar ook die Mercedes achterin heeft liggen..

Van de andere kant: Als er 1 team is dat met weinig middelen veel resultaat kan boeken, dan is het wel Force India Racing Point Aston Martin
Misschien moeten we AM gewoon als een fork zien van Mercedes 2019 :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Destruction schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:14:
[...]

Daarover gesproken, ik moet zeggen dat ik de junior klassen niet actief volg, zit daar nog iets tussen dat ernstig aandringt op een F1 zitje?
Tsunoda moet 4e worden in de F2, om genoeg punten te halen voor zijn Superlicentie.
en die zal dan waarschijnlijk 1 van de 2 plekjes in AT invullen.

plek 4 t/m 8 staat daar nog erg krap op elkaar (123 punten voor Tsunoda(4) en 102 voor Zhou(8 ) )

Kans zit er dus wel in, dat die F1 komend jaar niet zal kunnen halen.
Dan zie ik graag een Hulk in de RBR

en GAS+ALB in de AT.
en KVY Exit

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

basvn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:25:
[Twitter]
Wel betere reactie dan de trap na richting RIC vanuit Renault toch? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:18
met de zak geld die Perez meeneemt was het wel een ideale rijder geweest voor Williams.

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-12 14:41
Hij maakt mooie analyses, stipt punten aan die je niet al drie keer ergens anders gehoord hebt. Ik heb het dan over de volledige versies die op F1TV staan.

Stukje over de start van Bottas in Spa vorige week was geweldig.

De eerste ronde van Bottas/Max is deze week ook weer het kijken waard. En zit er ook iets in over de bizarre fout van Albon t.o.v. Grosjean en de eerste helft van de race van Gasly die helemaal niet zo goed was.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Over liveries. Het is erg prettig wanneer de teams onderling makkelijk zijn te onderscheiden. Het is fijn dat Ferrari rood is, McLaren vooral oranje en Racing Point roze. Je ziet in één oogopslag welk team het is en waar ze rijden. Dat is fijn wanneer je een race kijkt, zowel bij wide shots als onboards.

Als we kijken naar deze simplificatie van de liveries, zie je dat er tussen sommige (delen van) auto's moeilijk onderscheid te maken is. Er zijn een aantal auto's die erg donker zijn, of een volledig donkere achterkant hebben. Heel vaak moet je even goed nadenken welke auto je nou precies ziet. Dat zou helemaal niet hoeven.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/z6kiglv26ti41.png
bron: https://www.reddit.com/r/...20_f1_grid_in_pixel_form/

Van mij mag er dus wel wat meer kleurvariatie in komen. Er is ruimte voor groen, geel (meer dan huidige Renault) of fel blauw.

Uiteraard kun je de auto's ook herkennen via de extra informatie op het scherm. Maar is het niet fijner als het meteen duidelijk is? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tk55 op 10-09-2020 11:28 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 20:51

vhal

ಠ_ಠ

Fel blauw zal je ws volgend jaar wel zien bij Alpine, voor de rest heb ik weinig moeite om de wagens uit elkaar te houden. Misschien dat alleen Haas en Alfa Romeo wat lastiger zijn gezien ze identieke kleuren gebruiken in hun livery.

Strava

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:24

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Destruction schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:14:
[...]

Plaats maken hoeft niet lastig te zijn imo, deze kunnen wmb wel weg:
- Giovinazzi
- Grosjean
- Latifi
- Kvyat
- Stroll (ok, doet het dit jaar niet heel slecht, maar kan het imago inkoop rookie wmb nooit meer afschudden)
- "suck my balls" Magnussen.
Maar goed, vorig jaar vroeg iedereen zich al af waarom Haas met die twee verder ging en niet bijvoorbeeld Hulkenberg aantrok.
Ik heb een beetje het idee dat Haas niet betaalt en dat alle coureurs iets hebben van "voor dat geld kom ik niet van de bank af".

Signatures zijn voor boomers.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Tk55 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:27:
Uiteraard kun je de auto's ook herkennen via de extra informatie op het scherm. Maar is het niet fijner als het meteen duidelijk is? :)
Best duidelijk al, en je hebt altijd de commentatoren nog.

edit.. O wacht.. Olav :X

[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 10-09-2020 11:37 ]

I served in a company of heroes.

• Tk55
  • Niet online
Uitstekend filmpje! Heel interessant om te zien dat hij al in eerdere bochten van dezelfde lap last had van overstuur. In de grafiek is het verschil met lap 19 goed zichtbaar. In lap 19 zie je slechts hele beperkte correcties, het lijkt slechts ruis. Ik ben erg benieuwd hoe dit vergelijkt met laps van andere auto's!

• Tk55
  • Niet online
Vuvuzela schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:37:
[...]

Best duidelijk al, en je hebt altijd de commentatoren nog.

edit.. O wacht.. Olav :X
Ik heb denk ik een grotere TV nodig :P

Het valt me op dat de video's met Engels commentaar véél meer informatie bevatten in het commentaar. Natuurlijk zijn ze met z'n tweeën, maar het is altijd een groot verschil. Hetzelfde gebeurt bij Engels voetbalcommentaar. Ik heb het idee dat men in Nederland soms met te veel dingen tegelijk bezig zijn, zoals statistiekjes op zoeken en dergelijke.

• SnowDude
  • Laatst online: 17-12 14:38
Tk55 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:43:
[...]

Ik heb denk ik een grotere TV nodig :P

Het valt me op dat de video's met Engels commentaar véél meer informatie bevatten in het commentaar. Natuurlijk zijn ze met z'n tweeën, maar het is altijd een groot verschil. Hetzelfde gebeurt bij Engels voetbalcommentaar. Ik heb het idee dat men in Nederland soms met te veel dingen tegelijk bezig zijn, zoals statistiekjes op zoeken en dergelijke.
Engels is een efficientere taal, je kan vaak meer zeggen met minder lettergrepen.

En ik vind het vaak wel mee (of eigenlijk tegen) vallen hoe goed dat engelse commentaar is.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Pagina: 1 ... 118 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport