[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.976 views

Onderwerpen

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40
Bansheeben schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:23:
[...]

Tja, na de restart heeft ie niet veel meer gedaan, dus toch moet het daarvandaan komen. Het is niet alsof ze bovenaan de lijsten stonden qua topspeed tijdens de quali/fp's...
Maar je negeert Albon volledig, en die haalt gelijkwaardige resultaten waarbij hij wel de hele race heeft uitgereden met dezelfde wagen.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

NLDViane schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:26:
[...]

Maar je negeert Albon volledig, en die haalt gelijkwaardige resultaten waarbij hij wel de hele race heeft uitgereden met dezelfde wagen.
En ook constant in drs treintjes reed.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
NLDViane schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:26:
[...]

Albon had dan weer wel een flink gat uit de vloer. Dan kom je dus al met verlies start/finish op omdat je niet meer zo hard door Parrabolica kunt gaan.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:20

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhZZ61HWAAElqYg?format=jpg&name=large

die 300km konden niet in een auto? :X

Of zullen ze nog naar Engeland gaan, om in de sim wat te gaan doen

[ Voor 14% gewijzigd door basvn op 08-09-2020 15:46 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:12
basvn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:46:
[Twitter]
[Afbeelding]

Nee, hij vloog naar Salzburg. Ik gok naar het hoofdkantoor van Red Bull :)

Bron: Flightradar

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 08-09-2020 15:51 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

basvn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:46:
[Twitter]
[Afbeelding]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• BlackMonkey
  • Laatst online: 17-12 22:48

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nat-Water schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:50:
[...]

Nee, hij vloog naar Salzburg. Ik gok naar het hoofdkantoor van Red Bull :)

Bron: Flightradar
Die moest dus een bezoekje brengen aan Mateschitz. :z
Albon moet zich zorgen gaan maken...

Het probleem is alleen dat de RB16 zo matig is. Het is niet eens dat die auto niet snel kan zijn, maar het ding is zo onvoorspelbaar. Het maakt denk ik niks uit of je er Albon of Gasly erin zet, ze gaan het ruim afleggen tegen Verstappen puur omdat hij er nog wat uit kan halen. Veranderd dat, tja ik denk dat nu ik beiden heb gezien, ik Gasly toch hoger inschat. Het vraagt heel wat om zo terug te komen na een absoluut dramatisch begin van het 2019 seizoen. Twee podiums scoren met het B team is zeer indrukwekkend en winnen al helemaal. Ook juist winnen als RBR een compleet hopeloos weekend heeft. Gasly bouwt ook steeds meer ervaring op en rijdt Kvyat helemaal naar huis tot het punt dat zijn carrière wel voorbij lijkt te zijn. Ergens zou ik niet meer verbaast zijn als voor 2021, Gasly weer in RBR zit.

Oh en ik keek laatst eens naar de bookmarks. Ik kijk er echt nooit en gebruik het ook niet, maar ik vond deze als enige bookmark terug. @Bensimpel, ik denk dat je dit even terug moet gaan lezen. :> ;)
Bensimpel in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1"

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:12:
[...]

Gasly staat gewoon met z'n beker voor het kantoor rond te huppelen "na na nana na!" :+
Oh en ik keek laatst eens naar de bookmarks. Ik kijk er echt nooit en gebruik het ook niet, maar ik vond deze als enige terug. @Bensimpel, ik denk dat je dit even terug moet gaan lezen. :> ;)
Mja, wat zijn de criteria? Een zwaluw maakt nog geen zomer, toch? Qua punten staat 'ie er in ieder geval nog niet. Een eerste plek voor iemand op P12 in het kampioenschap vertekent de boel enorm (naar P8 gestegen). Het verschil naar Albon is nu 5 nog maar punten maar dat was dus 30 punten voor deze race. Hiermee wil ik niet zeggen dat hij een slechte rijder is, maar dat het net zo min te vergelijken is als Hamilton-Verstappen bijvoorbeeld.

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:23
RobertMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:29:
[...]

Bij de Top Gear kijkers zal Alpine wel bekend zijn. Chris Harris heeft daarin de Alpine A110 getest door de Monte Carlo rally te rijden, met Eddie Jordan als navigator. Totdat ze op een gegeven moment een brandlucht roken en de auto tot de grond af aan is af gefikt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien ook even de context meegeven dat het een pre-productie exemplaar was? Oorzaak ook uitgelegd en aangepast voor de productie exemplaren. Dit is ook het enige exemplaar dat afgefikt is.

https://group.renault.com...ne-a110-series-of-titles/

Het moge duidelijk zijn dat auto journalisten en liefhebbers (degene die ermee gereden hebben, niet de toetsenbord ridders) unaniem zijn over hoe geweldig deze auto is. Bijna verkozen tot auto van het jaar, gedeelde eerste plaats met de I-Pace, allebei 250 punten alleen de I-Pace stond iets vaker bovenaan individuele lijsten en op basis daarvan gewonnen. In deze tijd dus gelijk score tov een elektrische auto in de auto van het jaar verkiezing.

Je kan allicht een hoop aanmerken op Renault maar absoluut niet hoe goed ze de nieuwe Alpine ontwikkeld hebben, tot een auto die zelfs bij de meest Duits georiënteerde autosport journalist verkozen wordt boven de Cayman.

[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 08-09-2020 19:42 ]

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10:07
Vers van de band!
POST-RACE CELEBRATIONS AT MONZA | GASLY WINS | Powered By Honda

Heerlijk na genieten dit.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DataGhost schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:28:
[...]

Gasly staat gewoon met z'n beker voor het kantoor rond te huppelen "na na nana na!" :+

[...]

Mja, wat zijn de criteria? Een zwaluw maakt nog geen zomer, toch? Qua punten staat 'ie er in ieder geval nog niet. Een eerste plek voor iemand op P12 in het kampioenschap vertekent de boel enorm (naar P8 gestegen). Het verschil naar Albon is nu 5 nog maar punten maar dat was dus 30 punten voor deze race. Hiermee wil ik niet zeggen dat hij een slechte rijder is, maar dat het net zo min te vergelijken is als Hamilton-Verstappen bijvoorbeeld.
Het gaat me niet om een race, maar om het geheel. Je kan moeilijk om het feit heen dat Gasly zich enorme heeft herpakt en goed presteert in een eigenlijk vrij matige auto. Mercedes, RBR, Racing Point, McLaren, Renault en ja zelfs Ferrari hebben simpelweg betere auto's. Gasly had ook compleet kunnen instorten zoals Kvyat juist deed na zijn demotie.

Ik heb ook nooit onder stoelen of banken geschoven dat ik Albon helemaal niet zo goed vind. Die wissel was omdat Gasly simpelweg onhoudbaar was. Nog een seizoen, maar dan in de RB16 die nog wispelturiger lijkt, was echt einde carrière geweest. Gasly bleef immers maar achter andere auto's hangen omdat hij geen vertrouwen in de RB15 had. Albon probeert het wel, maar die rijdt eigenlijk vaak schade tijdens de race en gooit het zo alsnog weg. Beiden zijn op een ronde gezet door Verstappen, beiden zijn ruim 0,4s off the pace en beiden hebben een aantal keer de auto zowat afgeschreven.

Het gaat ook niet om nu, maar om wat er gebeurd als Newey de boel eens fikst. Gasly laat nu namelijk wel zien dat met een verkapte, halve RB15 die niet elk moment de muur in wil gaan, behoorlijk kan presteren en dit ook gedoseerd kan doen. Ik mis die dosering bij Albon. Ergens is het ook tekenend dat Albon twee keer een kans heeft gehad op een podium en tweemaal eraf is getikt door Hamilton. Hamilton zijn crash dagen zijn allang achter ons. Hamilton heeft hooguit enkele keren contact met een andere auto, per seizoen. Ik denk dat het twee keer Hamilton's fout was, maar beide keren manoeuvreerde Albon zichzelf in die positie waar je gewoon niet wil zitten. Dat is ook niet goed. Verder welke top coureur laat zich nu werkelijk inhalen aan de buitenkant? Verstappen ging er ook af in China 2018 met Hamilton. Dat was ook niet bijster intelligent. Het verschil is dat Verstappen ervan geleerd lijkt te hebben.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:06
DoeEensGek schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:11:
Vers van de band!
POST-RACE CELEBRATIONS AT MONZA | GASLY WINS | Powered By Honda
[YouTube: POST-RACE CELEBRATIONS AT MONZA | GASLY WINS | Powered By Honda]

Heerlijk na genieten dit.
Geweldig filmpje, heerlijk die pure emoties en vreugde! Mooie insight na de race!

Bensimpel

Positieve meneer

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:12:
[...]

Het probleem is alleen dat de RB16 zo matig is. Het is niet eens dat die auto niet snel kan zijn, maar het ding is zo onvoorspelbaar. Het maakt denk ik niks uit of je er Albon of Gasly erin zet, ze gaan het ruim afleggen tegen Verstappen puur omdat hij er nog wat uit kan halen. Veranderd dat, tja ik denk dat nu ik beiden heb gezien, ik Gasly toch hoger inschat. Het vraagt heel wat om zo terug te komen na een absoluut dramatisch begin van het 2019 seizoen. Twee podiums scoren met het B team is zeer indrukwekkend en winnen al helemaal. Ook juist winnen als RBR een compleet hopeloos weekend heeft. Gasly bouwt ook steeds meer ervaring op en rijdt Kvyat helemaal naar huis tot het punt dat zijn carrière wel voorbij lijkt te zijn. Ergens zou ik niet meer verbaast zijn als voor 2021, Gasly weer in RBR zit.

Oh en ik keek laatst eens naar de bookmarks. Ik kijk er echt nooit en gebruik het ook niet, maar ik vond deze als enige bookmark terug. @Bensimpel, ik denk dat je dit even terug moet gaan lezen. :> ;)
Tijd om wat drop te kopen dus :/

😆 - Denk ook eens om ;)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:51:
[...]

Het gaat me niet om een race, maar om het geheel. Je kan moeilijk om het feit heen dat Gasly zich enorme heeft herpakt en goed presteert in een eigenlijk vrij matige auto. Mercedes, RBR, Racing Point, McLaren, Renault en ja zelfs Ferrari hebben simpelweg betere auto's. Gasly had ook compleet kunnen instorten zoals Kvyat juist deed na zijn demotie.

Ik heb ook nooit onder stoelen of banken geschoven dat ik Albon helemaal niet zo goed vind. Die wissel was omdat Gasly simpelweg onhoudbaar was. Nog een seizoen, maar dan in de RB16 die nog wispelturiger lijkt, was echt einde carrière geweest. Gasly bleef immers maar achter andere auto's hangen omdat hij geen vertrouwen in de RB15 had. Albon probeert het wel, maar die rijdt eigenlijk vaak schade tijdens de race en gooit het zo alsnog weg. Beiden zijn op een ronde gezet door Verstappen, beiden zijn ruim 0,4s off the pace en beiden hebben een aantal keer de auto zowat afgeschreven.

Het gaat ook niet om nu, maar om wat er gebeurd als Newey de boel eens fikst. Gasly laat nu namelijk wel zien dat met een verkapte, halve RB15 die niet elk moment de muur in wil gaan, behoorlijk kan presteren en dit ook gedoseerd kan doen. Ik mis die dosering bij Albon. Ergens is het ook tekenend dat Albon twee keer een kans heeft gehad op een podium en tweemaal eraf is getikt door Hamilton. Hamilton zijn crash dagen zijn allang achter ons. Hamilton heeft hooguit enkele keren contact met een andere auto, per seizoen. Ik denk dat het twee keer Hamilton's fout was, maar beide keren manoeuvreerde Albon zichzelf in die positie waar je gewoon niet wil zitten. Dat is ook niet goed. Verder welke top coureur laat zich nu werkelijk inhalen aan de buitenkant? Verstappen ging er ook af in China 2018 met Hamilton. Dat was ook niet bijster intelligent. Het verschil is dat Verstappen ervan geleerd lijkt te hebben.
Ik denk dat de druk bij AT vele malen minder is als bij RBR. Gasly rijdt eigenlijk vrijuit, hij hoeft niet perse te winnen of in de subtop te rijden want daar is de auto normaliter niet goed genoeg voor en als hij een keer een minder resultaat heeft is er niemand die daar naar omkijkt. Bij RBR moet je in de top meerijden, nu Ferarri wegvalt is een top 4 plek eigenlijk de norm en die haalt Albon al zelden en Gasly destijds ook niet.

Misschien net het verschil in mentale kracht en de laatste stap die een voetballer ook moet maken als hij van een subtopper of middenmoot naar een topclub verhuisd. Bij Heerenveen is het niet zo erg en opvallend als je een paar wedstrijden minder speelt of verliest, bij Ajax des te meer en word je er heel snel op afgerekend.

Wellicht dat Gasly door zijn ervaringen de afgelopen anderhalf jaar nu wel rijp is voor die stap naar een top team maar het kan ook zijn dat ie weer terugvalt en gewoon niet met die druk om kan gaan. Dat lijkt Albon nu ook een beetje dwars te zitten.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
kazuka schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:43:
[...]

Ik denk dat de druk bij AT vele malen minder is als bij RBR. Gasly rijdt eigenlijk vrijuit, hij hoeft niet perse te winnen of in de subtop te rijden want daar is de auto normaliter niet goed genoeg voor en als hij een keer een minder resultaat heeft is er niemand die daar naar omkijkt. Bij RBR moet je in de top meerijden, nu Ferarri wegvalt is een top 4 plek eigenlijk de norm en die haalt Albon al zelden en Gasly destijds ook niet.

Misschien net het verschil in mentale kracht en de laatste stap die een voetballer ook moet maken als hij van een subtopper of middenmoot naar een topclub verhuisd. Bij Heerenveen is het niet zo erg en opvallend als je een paar wedstrijden minder speelt of verliest, bij Ajax des te meer en word je er heel snel op afgerekend.

Wellicht dat Gasly door zijn ervaringen de afgelopen anderhalf jaar nu wel rijp is voor die stap naar een top team maar het kan ook zijn dat ie weer terugvalt en gewoon niet met die druk om kan gaan. Dat lijkt Albon nu ook een beetje dwars te zitten.
Denk dat dit het is...

AT profiteert van wat er bij RBR ontwikkeld en geleerd wordt. Een belangrijke component in die ontwikkeling en dat leerproces is de feedback en de consistentie van de coureur. Verstappen is een heel belangrijke component in het ontwikkelproces van RBR geworden. Van een tweede coureur bij RBR wordt ook enige input verwacht die bijdraagt aan dit proces.

Dat ligt bij AT heel anders. Van AT worden geen record-breaking ontwikkelingen verwacht. Er is het basispakket, en de belangrijkste taak van de coureur meer om voor elk circuit de juiste setup te vinden waarmee hij het snelst is. Er wordt niet van hem verwacht dat hij het basispakket verbetert. Iets dat bij RBR wel verwacht wordt.

De druk bij RBR is dus vele male hoger. Gasly heeft vorig jaar laten zien dat hij dat (nog) niet aan kon. Misschien dat deze overwinning hem het zelfvertrouwen geeft om dat alsnog te kunnen gaan doen. Met de coureur Gasly is niks mis, de man is meer dan snel genoeg. Nu is het taak voor hem om de ontwikkelaar Gasly naar voren te brengen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:57

Martinspire

Awesomeness

kazuka schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:43:
[...]

Klopt, maar de druk om een keer op het podium te staan of zelfs een race te winnen is nu ook minder en omdat ie dat al een keer heeft ervaren, kun je daar ook anders mee om gaan. Dan is het ook wat minder erg als het toch een keertje niet lukt, want je bent niet meer op zoek naar je eerste podium/overwinning.

Ik denk dat dit bij Albon momenteel ook tegen hem werkt. Hij wil te graag en daardoor lukt het niet. Verder denk ik dat die Red Bull gewoon een drama van een auto is met 1 magere sweet spot en zelfs dan is ie nog niet lekker. Dan zit je wel voor de midfield, maar toch te traag om te winnen. Dan rijd zo'n auto ook gewoon anders.

Gasly hoeft niet perse naar Red Bull. Sterker, als ik hem was ging ik naar een ander team, want bij Red Bull is de kans ook groot dat je verder weinig kunt bereiken. Ik zou echt verder kijken.

Stroll viel me gister ook wel positief op. Alleen zijn 2e start was brandhout, maar heeft zich goed herstelt. Maar waar ik op doel is dat ie aan het begin ook meteen elke kans nam. Net als Ricciardo. Niet afwachten, niet overdenken, gewoon meteen auto ernaast. Dat ie hem dan naast Bottas gewoon lekker laat staan is gewoon gaaf.

Net als Sainz, die heeft toch een paar hele belangrijke inhaalacties gedaan gister. Dat heeft hem zeker geholpen, ook later in de race ging ie gewoon meteen voor de actie. Het helpt als dan Raikkonen e.d. je de ruimte geven, maar je moet het wel doen. De inhaalacties waren in ieder geval erg goed en het is toch wel mooi om te zien dat de nieuwe jongens ook hun plek voorin kunnen waarmaken.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 08-09-2020 23:13 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Vraag me nog steeds af waarom Verstappen geen penalty heeft gekregen voor de komende race.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2020 00:34 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aangaande die video:

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 09-09-2020 00:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15

Edd

Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:33:
Vraag me nog steeds af waarom Verstappen geen penalty heeft gekregen voor de komende race.
Waarvoor? Voor dat gevalletje met Perez?
Waarschijnlijk omdat zijn achterkant uitbrak waar hij Perez mee raakte en het niet een bewuste actie was.

Staat trouwens ook gewoon in het decision document op de FIA-site.
The Stewards viewed video evidence, and concluded that there was no deliberate crowding by car 33 on car 11.

[ Voor 22% gewijzigd door Edd op 09-09-2020 01:04 ]

-

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:51:
[...]

Je vergelijkt nu Gasly in een stabielere auto in een team met minder druk met Albon die bovendien waarschijnlijk in een nog veel lastigere auto moet rijden dan Gasly destijds waarbij je zegt dat Gasly destijds al niks durfde met de auto.

Kan je ook zeggen geef Albon een stabielere auto en hij laat meer zien.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wolff says lack of engine modes hindered Monza fightback
*O*

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Edd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:51:
[...]

Waarvoor? Voor dat gevalletje met Perez?
Waarschijnlijk omdat zijn achterkant uitbrak waar hij Perez mee raakte en het niet een bewuste actie was.

Staat trouwens ook gewoon in het decision document op de FIA-site.

[...]
Ik snap dat de zwieper ongemakkelijk was, al voelt het imo veel te makkelijk om het daarop af te schuiven, zoiets kun je imo ook gewoon faken door wat eerder op het gas te gaan. Maar daar los van, de ruimte voor Perez aan de zijkant was er gewoon amper, ik heb niet het idee dat Verstappen daar uberhaupt genoeg ruimte liet, laat staan om dan ook nog onderstuur op te vangen

Verwijderd

Volgens mij deed Latifi het ook best goed. Natuurlijk geluk met pitten voor de rode vlag, maar op het end Kimi nog te pakken gehad.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En weer even wat luchtigs:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhYRKdyU4AAkM_x?format=jpg&name=medium

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhPxcY6UcAA4MJt?format=jpg&name=medium

Bron: F1 Circus Comic: https://twitter.com/Circus_F1comic

[ Voor 22% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-09-2020 11:05 ]

• Edd

Edd

Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:50:
Ik snap dat de zwieper ongemakkelijk was, al voelt het imo veel te makkelijk om het daarop af te schuiven, zoiets kun je imo ook gewoon faken door wat eerder op het gas te gaan.
Het gebeurde net na de herstart van de 1e Safety Car en na een lang recht stuk. Bandjes nog niet op temperatuur en beiden hadden een klein momentje bij het aan remmen van de eerste bocht.
Daarnaast waarom zou je het willen faken? Dan mis je gewoon snelheid het stuk daarna en word je mogelijk ingehaald. Dat zie je ook bijna gebeuren met Ocon.
Maar daar los van, de ruimte voor Perez aan de zijkant was er gewoon amper, ik heb niet het idee dat Verstappen daar uberhaupt genoeg ruimte liet, laat staan om dan ook nog onderstuur op te vangen
De ruimte was er mijn ziens gewoon. Als Verstappen zijn achterkant niet was uitgebroken had Perez op de kerbs uitgekomen.
Het is nu ook niet zo dat het een vreemde plek is om in te halen, dus Perez had kunnen weten dat de ruimte daar een keertje ophoudt.

-

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

I’m ready for second Red Bull chance after Monza win, says Gasly

“I think I’m ready but as I said, it’s not up to me to make that call," he said. "The only thing I’ve done since they moved me back to Toro Rosso has been just to focus on myself and just show what I can do.”
https://www.formula1.com/...GOBb9PnYHMEeJHooozSA.html

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/sutton/2020/Italy/Sunday/AT8I0859_2020090634115506.JPG.transform/9col/image.JPG
Pierre Gasly became the newest – and one of the most unexpected – Grand Prix winners on Sunday when he took an incredible victory in the Italian Grand Prix. And with his race suit still drenched in champagne, he was already getting questions about whether he would soon be called back up to the senior Red Bull team...
_/-\o_ d:)b oOo *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-09-2020 11:15 ]

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12 19:31

oZy

Pff.. ja, Gasly presteert het hele jaar al beter dan Kvyat en lijkt goed in z'n vel te zitten maar hij heeft zijn - weliswaar korte - kans toch gehad bij RB? Albon is niet veel beter, maar Gasly reed in de zoals nu blijkt betere RB15. Ik zie de meerwaarde er niet van in om nu weer te switchen.

En heel leuk dat hij de race wint maar dat was niet omdat hij op magistrale wijze het hele veld heeft ingehaald maar omdat hij met een gelukkig getimede pitstop op kop kwam te rijden op een baan waar je lastig kunt inhalen..

Er moet m.i. een ervaren topper naast Max komen (RIC, VET, HUL, RAI) óf Newey moet een drivable auto maken waar ook een rookie mee uit de voeten kan.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Azijn gedronken? Waarom zou je HUL willen hebben? Heeft nog nooit op podium gestaan... Gasly is wat dat betreft meer ervaren.

RIC komt niet zo snel terug als "2e" rijder. Die zit als ik het zo zie straks goed bij McLaren.
VET zou kunnen, maar heeft op dit moment zijn "vorm" niet mee.
RAI doet het alleen als "hobby" en vraag me af of hij weer de druk wilt hebben van een top team. (Wel een mooie combo van de "F* de pers" coureurs dan. :p)

• RobertMe
oZy schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:28:
Pff.. ja, Gasly presteert het hele jaar al beter dan Kvyat en lijkt goed in z'n vel te zitten maar hij heeft zijn - weliswaar korte - kans toch gehad bij RB? Albon is niet veel beter, maar Gasly reed in de zoals nu blijkt betere RB15. Ik zie de meerwaarde er niet van in om nu weer te switchen.

En heel leuk dat hij de race wint maar dat was niet omdat hij op magistrale wijze het hele veld heeft ingehaald maar omdat hij met een gelukkig getimede pitstop op kop kwam te rijden op een baan waar je lastig kunt inhalen..
Waar je lastig in kunt halen kun je volgens mij ook weg laten? :P Hij heeft de hele tijd relatief onbedreigd aan kop gereden. Ja, hij moest stampen, maar er was geen concrete dreiging op een actie van Sainz. Hoe het hem in zijn eerste stint verging weet ik dan niet.

Maar het gaat ook niet alleen om deze race, vind ik. Op Spa had die juist dikke pech met de pitstop (starten op hard, iedereen die stopt onder SC wat hij niet kon en daarmee dus "verlies"). En daar rijdt die wel van laatste terug naar P8 met een goede inhaalrace.

Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat Gasly weer naar Red Bull moet. Maar hij heeft nu bij Alpha Tauri wel weer wat leuke dingen laten zien, daar waar Kvyat nog steeds compleet kleurloos is. Doet die uberhaupt nog mee? :X

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Ik zie RBR Vettel niet terug halen eerlijk gezegd. Seb is een WDC en dus niet iemand die ze als 2e driver aan de kant kunnen zetten. Daarnaast wordt altijd overal gezegd dat Vettel een stabiele achterkant nodig heeft om goed uit de voeten te kunnen met een auto... Dus het moet haast wel Gasly worden. Of ze laten Albon rond hobbelen tot Tsunoda RBR klaar is. Maar dat lijkt me ook geen super oplossing.

Ze kunnen natuurlijk ook nog gokken op het opvangen van een gedesillusioneerde Sainz na een jaartje Ferrari :9

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Illegal_Alien schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:37:
^^ Azijn gedronken? Waarom zou je HUL willen hebben? Heeft nog nooit op podium gestaan... Gasly is wat dat betreft meer ervaren.

RIC komt niet zo snel terug als "2e" rijder. Die zit als ik het zo zie straks goed bij McLaren.
RAI doet het alleen als "hobby" en vraag me af of hij weer de druk wilt hebben van een top team. (Wel een mooie combo van de "F* de pers" coureurs dan. :p)
:D :D Kimi en Max zou echt een prachtig duo zijn idd.
Max: "fuck that it's just bullshit"
Kimi what do you think?
Kimi: " Bwoah, what he said"

:P

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01

Crazy D

I think we should take a look.

Omdat Hulk een ervaren rijder is die een auto kan afstellen? En Gasly mazzel heeft gehad... Misschien is Gasly ondertussen ook wel beter dan Albon, lastig te zeggen, maar omdat Gasly nu 1 race wint met schijtmazzel, hem meteen naar RBR terughalen... vind het wat voorbarig.

Bij 1 van de F1 podcasts trouwens wel interessante theorie. Gasly is behoorlijk afgezeken vorig jaar door Marko. Dit jaar blijven ze Albon stug trouw. Hun stelling: Dat doen ze, zodat als ze hem later dit jaar wegsturen ze lig kunnen zeggen dat ze hem alle steun hebben gegeven...

Exact expert nodig?

• oZy

oZy

Nee geen azijn op vandaag :>

Ik bedoelde met die namen wat m.i. geschiktere rijders zijn naast Max, of dat nu haalbaar is of niet. De RB16 is gewoon te lastig te bedwingen door de rookies. Max heeft een wingman nodig die op technisch vlak helpt met de quirks van de RB zo goed mogelijk te mitigeren en in de race een tactisch voordeel kan bieden.

Albon en Gasly vind ik echt niet zoveel verschillen en zeker niet aan die beschrijving voldoen en Hulkenberg absoluut wel.

• oZy

oZy

PS. Gasly en Albon zijn niet de juiste teamgenoot voor Max, maar dat geldt ook absoluut andersom. Zij zouden nog veel beter samen in een team kunnen functioneren of bij iemand als Hamilton die ik eerder de mentor zie uithangen dan Max. Volgens mij negeert Max ze volledig zolang de camera's uit staan.

Verwijderd

Crazy D schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:04:
[...]

Omdat Hulk een ervaren rijder is die een auto kan afstellen? En Gasly mazzel heeft gehad... Misschien is Gasly ondertussen ook wel beter dan Albon, lastig te zeggen, maar omdat Gasly nu 1 race wint met schijtmazzel, hem meteen naar RBR terughalen... vind het wat voorbarig.

Bij 1 van de F1 podcasts trouwens wel interessante theorie. Gasly is behoorlijk afgezeken vorig jaar door Marko. Dit jaar blijven ze Albon stug trouw. Hun stelling: Dat doen ze, zodat als ze hem later dit jaar wegsturen ze lig kunnen zeggen dat ze hem alle steun hebben gegeven...
Albon lekker laten zitten voor de rest van het jaar, de auto gaat echt niet veel meer veranderen en blijft moeilijk te rijden. Dat was ook een issue voor Gasly, dus die ook laten zitten bij AT.
Grote kans dat AT straks meer budget krijgt door de budgetcap en Honda, en mogelijk gaan de AT's gezien de RP's dit jaar kopies worden van de RB.

Hulkenberg gaat het ook niet worden, althans hij heeft nooit echt racecraft laten zien, meer een Bottas, snel in een ronde.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12 17:53

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat ik zou willen is Hamilton naar Red Bull en Albon naar Mercedes.

Dan kunnen Hamilton en Verstappen in gelijk materiaal uitvechten wie de beste is en krijgen we misschien antwoord op de vraag of die auto nu zo moeilijk is of dat de auto te veel op Verstappen is afgesteld zodat Albon bij voorbaat kansloos is.

Bottas en Albon krijgen dan de kans om zich te bewijzen in top-materiaal zonder dat ze iemand naast zich hebben die misschien wel de beste coureur van de eeuw is. Daarnaast krijgen we dan hopelijk antwoord op de vraag of de Mercedes auto echt zo enorm dominant is dat iedereen er mee kan winnen, of dat Hamilton (en Bottas) het uiterste uit die auto weten te persen, zoals we altijd over Verstappen en de RB zeggen.
Tevens kun je ook bij Mercedes de vraag stellen of de auto helemaal voor Hamilton is geoptimaliseerd en daarom moeilijk is voor Bottas.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 17:57
YakuzA schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:51:
Wolf says lack of engine modes hindered Monza fightback
*O*
En in hoeverre heeft de Redbull hier nou eigenlijk eveneens last van? Max viel uit en de aero was sowieso drama op Monza dus we konden het niet echt beoordelen, maar het gevloek op de motor was duidelijk.

Was het gewoon een te conservatieve afstelling van Honda, of heeft RBR wel degelijk ook een probleem met deze nieuwe TD?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

zilver7 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:56:
[...]

En in hoeverre heeft de Redbull hier nou eigenlijk eveneens last van? Max viel uit en de aero was sowieso drama op Monza dus we konden het niet echt beoordelen, maar het gevloek op de motor was duidelijk.

Was het gewoon een te conservatieve afstelling van Honda, of heeft RBR wel degelijk ook een probleem met deze nieuwe TD?
Alle Honda`s hebben toch nu dezelfde instelling? (Dus RB en AT). Dan lag het dus niet aan de afstelling, maar puur aan een motor die er geen zin meer in had. 1tje heeft er zelfs gewonnen en hield de "wolfpack" achter zich.

[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-09-2020 13:33 ]

• mjjveldt
  • Nu online
Nee, zelfde afstelling is pas vanaf motor 3. Nu wel een vaste afstelling vanaf Q tot finish.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

zilver7 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:56:
[...]

Ging het gerucht ook niet dat het niet om Mercedes ging maar dat Honda de reden was van invoeren?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:56

sjaool

Every life should have 9 cats

mark-k schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:03:
[...]

:D :D Kimi en Max zou echt een prachtig duo zijn idd.
Max: "fuck that it's just bullshit"
Kimi what do you think?
Kimi: " Bwoah, what he said"

:P
En dan zeker Horner laten vervangen door Steiner? :+

"When you grow up your heart dies"

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:51:
Wolff says lack of engine modes hindered Monza fightback
[...]
*O*
Hoort daar niet "Bottas" bij in die regel? :+

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 09-09-2020 14:13 ]

Testing, one, two ...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hardware-lover schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:12:
[...]

Hoort daar niet "Bottas" bij in die regel? :+
Het artikel gaat over beiden idd:
Mercedes Formula 1 chief Toto Wolff acknowledged the FIA's ban on engine mode changes hindered both Lewis Hamilton and Valtteri Bottas' fightback drives at the Italian Grand Prix.
https://www.motorsport.co...-monza-fightback/4870757/

PSN

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het wordt steeds gekker met die Wolff, heeft ie Hamilton niet gevolgd na zijn Stop and Go? ;w

Testing, one, two ...

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

hardware-lover schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:21:
[...]

Het wordt steeds gekker met die Wolff, heeft ie Hamilton niet gevolgd na zijn Stop and Go? ;w
Tsja in het verleden kon je nog wel is in een halve race naar het podium rijden, nu heeft ie net punten :+

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nog wat inside info over de sessie van Nissany:

Zit video in de tweet over communicatie met Roy. Wel interessant imo

En hier nog Grosjean over zijn verdediging met Russell:

[ Voor 47% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2020 14:54 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:50:
[...]
Ik snap dat de zwieper ongemakkelijk was, al voelt het imo veel te makkelijk om het daarop af te schuiven, zoiets kun je imo ook gewoon faken door wat eerder op het gas te gaan. Maar daar los van, de ruimte voor Perez aan de zijkant was er gewoon amper, ik heb niet het idee dat Verstappen daar uberhaupt genoeg ruimte liet, laat staan om dan ook nog onderstuur op te vangen
Ik neem aan dat jij toch ook wel gezien hebt dat anderen zo ook hun inhaalpoging deden? Daarbij had de rijder die werd ingehaald ook zijn poot stijf kunnen houden en de auto aan de binnenkant laten staan. Maar de meesten waren zo verstandig om even van het gas te gaan toen ze daar op exact dezelfde wijze werden ingehaald. Perez verrekte dat echter, en ook zonder die zwieper had ie het onderspit gedelfd, nu zag het er alleen wat ongelukkiger uit allemaal. Let wel, ik praat Verstappen niet goed, ik schrijf enkel zoals ik het zie.

Testing, one, two ...

• basvn

basvn

Breezand - NHN

zei iemand bandjes?
nee okay, ik wel!

BANDJES

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/1920_nominationsampallocations2b.jpg?10000

en niet meer de standaard 8-3-2 verdeling elke race

bron: pirelli

@DaniëlWW2 voor in de komende TS's

[ Voor 29% gewijzigd door basvn op 09-09-2020 15:07 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:29
basvn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:06:
zei iemand bandjes?
nee okay, ik wel!

BANDJES

[Afbeelding]

en niet meer de standaard 8-3-2 verdeling elke race

bron: pirelli

@DaniëlWW2 voor in de komende TS's
Het overzicht lijkt niet te kloppen bij de race Formula 1 Emirates Gran Premio Dell'Emillia Romagna, daar komen ze 3 banden te kort lijkt het.
Of weten ze nu al 100% zeker dat ze daar met regenbanden gaan rijden? :P

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-12 14:21
Het overzicht lijkt niet te kloppen bij de race Formula 1 Emirates Gran Premio Dell'Emillia Romagna, daar komen ze 2 banden te kort lijkt het.
Een dag minder?

• Extigo
  • Laatst online: 20:15
jeroenvdnberg schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:12:
[...]

Het overzicht lijkt niet te kloppen bij de race Formula 1 Emirates Gran Premio Dell'Emillia Romagna, daar komen ze 2 banden te kort lijkt het.
Komt omdat de vrijdag daar vervalt.

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:29
demo31051987 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:13:
[...]

Komt omdat de vrijdag daar vervalt.
Owja tuurlijk, dat was dat weekend! Thanks!

• Edd

Edd

jeroenvdnberg schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:12:
[...]

En het zijn geen 2 banden die ze tekort komen, maar 3.. ;)
Van ieder type 1.

-

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Edd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:17:
[...]

En het zijn geen 2 banden die ze tekort komen, maar 3.. ;)
Van ieder type 1.
Ik denk 16 banden, 3 setjes :+

• basvn

basvn

Breezand - NHN

dit gerucht gaat rond in de F1 wereld.
het lijkt me niet, want het is hele kostbare tijd.

Lijkt me eerder dat dit weekend aangekondigd word dat hij dit jaar en/of volgend jaar FP's gaat rijden

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat heeft Ferrari te verliezen? Ze steven af op een enorm verlies op hun thuisbaan terwijl hun concurrenten net de party-mode is ontnomen en de concurrenten nauwelijks ervaring hebben op die baan.
Dat wordt een afgang tot en met. Een uurtje meer of minder oefenen gaat daar weinig aan veranderen.

Als het dan toch kansloos is en er redelijkerwijs geen punten te verliezen zijn dan kun je er maar beter een goede show van maken. Je weet dat de pers uit z'n bol gaat op het moment dat er een Schumacher in een F1 auto stopt. Als ik Ferrari was zou ik het verhaal zo veel mogelijk hypen en doen alsof dat hele weekend alleen maar over het rondje van Schumacher gaat.

"Hey Ferrari, want vinden jullie van het podium van Hamilton?" "Maar... maar... Schumacher!"
"Hey Ferrari, hoe voelt dat om te worden ingehaald door een Haas?" "Maar... maar... Schumacher!"
"Hey Ferrari, waarom spinnen jullie je eigen baan af?" "Maar... maar... Schumacher!"

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 09-09-2020 15:39 ]

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:33
garriej schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:20:
[...]

Ik denk 16 banden, 3 setjes :+
16??? ben ik heel bijdehand als ik zeg dat er 4 banden/wielen aan een auto zitten en bij mij 3x4 nog steeds 12 is??

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@lmno31 je vergeet het reservewiel }:O :+

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:33
dan is 5x3 nog altijd 15. Toch? :+

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

lmno31 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:43:
[...]

16??? ben ik heel bijdehand als ik zeg dat er 4 banden/wielen aan een auto zitten en bij mij 3x4 nog steeds 12 is??
Verdomme, je heb gelijk. Wat ben ik stom zeg. 8)7

Ik bedoel, ze hebben ook een setje minder regenbanden mee :P

[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 09-09-2020 15:48 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Volgende stap in de saga Vettel, toch niks bij Aston Martin?
Wann werden Sie Ihre Fahrer bestätigen?
Szafnauer: Das haben wir schon vor zwei Jahren getan. Es gibt nichts mehr zu bestätigen.

Mit anderen Worten: Sebastian Vettel ist raus?
Szafnauer: Er war nie drin.
https://www.auto-motor-un...ew-sebastian-vettel-2020/

PSN

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Stuurwiel? (Eventuele vliegwiel?) :+ :P

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:23:
Dan kunnen Hamilton en Verstappen in gelijk materiaal uitvechten wie de beste is en krijgen we misschien antwoord op de vraag of die auto nu zo moeilijk is of dat de auto te veel op Verstappen is afgesteld zodat Albon bij voorbaat kansloos is.
Daarvoor hadden we al A1GP, dan heeft elke coureur dezelfde spullen en is er weinig meer dan de coureur.

Maar dan kom je eigenlijk uit bij, wat maakt de beste (F1) coureur, en dan blijkt in de F1 dat de echte toppers meer konden dan alleen hard rijden. Michael Schumacher heeft een hele grote rol gehad in de opbouw van Ferrari. Hamilton lijkt hetzelfde te doen bij Mercedes.
En Max? Die zit nu ondertussen ook al voor het 5de seizoen bij Red Bull en het blijft het allemaal net niet. Ondertussen een auto ontwikkeld die blijkbaar niet super is voor 'mindere goden', maar dan mis je dus ook gewoon de helft van je testdata. F1 auto's maken niet zoveel rondjes, als de testdata van Albon te ver afwijkt, dan krijg je geen helderheid. Maar ook nu weer gaan zagen aan de stoelpoten van Albon en dan worden namen als Nico Hulkenberg genoemd.... dan betekent het dus dat Verstappen onvoldoende kwaliteit/ervaring heeft om de auto goed te ontwikkelen en je een 'oude rot' nodig hebt. Dan is het niet gek dat Hamilton alweer ruim aan kop gaat, hij is dan blijkbaar een completere coureur. En dat zie je ook aan de resultaten van Bottas terug, die rijdt dit jaar beter dan vorig jaar en kan Hamilton nu beter helpen. Albon? Ja, die ligt al bijna onder de bus.

Het wisselen van materiaal/team is dan (imho) een beetje als halverwege het proefwerk met je concurrent van blaadje te wisselen. F1 is een sport waarbij de auto een belangrijke rol speelt, waarbij een goed team belangrijk is en het is meer dan degene die het 'trucje' het beste kan.

• RobertMe
TheGhostInc schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:44:
Michael Schumacher heeft een hele grote rol gehad in de opbouw van Ferrari.
Schumacher zal zeker niet dom zijn geweest. Maar hij was natuurlijk zeker niet alleen. Ross Brawn & Rory Byrne hebben daar op technisch vlak het team opgebouwd, en dan Jean Todt erboven. Het zal echt niet zijn geweest dat Schumacher even heeft gezegd hoe die auto te bouwen.
Hamilton lijkt hetzelfde te doen bij Mercedes.
Of kwam Hamilton in een gespreid bedje klaar gemaakt door Ross Brawn en Schumacher? En die eerste jaren ging het ook niet echt lekker bij Mercedes. Goede / dominantie motor, maar de auto was geen topper. En wat natuurlijk ook extreem helpt is dat: 1. James Allison vrij kwam en naar Mercedes kon. 2. Als je wint maak je vrienden wil iedereen voor je werken.
Mercedes zit nu gewoon in een flinke positive feedback loop. Doordat ze winnen krijgen ze niet alleen veel meer geld van FOM, maar ze zullen het personeel waarschijnlijk ook voor het uitkiezen hebben. En ik denk dat dat Mercedes meer helpt dan ene Lewis Hamilton die alleen maar over de wereld reist, met de sterren omgaat en tussendoor nog wat muziek maakt en nu zijn tijd met BLM om krijgt.

Maar sowieso denk ik dat de coureur nu veel minder invloed heeft dan vroeger. In de Schumacher tijd die je aanhaalt kon nog ongelimiteerd worden getest. Tussen de races door kon Schumacher (en Ferrari) dus een hoop hebben kunnen testen. Nu zijn die mogelijkheden er allemaal niet. Buiten die paar testdagen en de FPs heb je als coureur 0,0 mogelijkheden om te rijden en feedback te geven. En een coureur kan echt niet zeggen wat er bv aan de vloer, ophanging of wat dan ook moet veranderen. Enige wat die kan doen is omschrijven wat die voelt, en hopen dat een designer dat correct begrijpt en op basis van zeer beperkte CFD tijd weet aan te pakken. Heel anders dus dan in de Schumacher tijd waarin je gewoon 10 neuzen, bargeboards, vleugels of wat dan ook kon maken en kon zeggen "rijd 10 rondjes met elk en zeg maar wat het beste is".

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Tijd dat BLM gaat staan voor Break Lewis' Mercedes :+

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wie weit weg sind sie von Red Bull entfernt? (hoever liggen jullie achter op Red Bull?)

Szafnauer: Das hängt von der Strecke ab. In Monza haben wir sie geschlagen. Auf anderen Strecken hinken wir noch hinterher.

Zowat iedereen heeft Red Bull op Monza "geschlagen" 8)

Testing, one, two ...

• Hugo
  • Laatst online: 17-12 10:05
Lijkt er op dat Perez Racing Point gaat verlaten. Verkapte aankondiging van Vettel dan toch?

https://www.instagram.com...vcf/?igshid=12dpngikkgpwh

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• demonic
  • Laatst online: 07-12 12:51
Hugo schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:29:
Lijkt er op dat Perez Racing Point gaat verlaten. Verkapte aankondiging van Vettel dan toch?

https://www.instagram.com...vcf/?igshid=12dpngikkgpwh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1EIW6HDI0NRz2HyzpiTJ314EVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EUqkJx4MKZkErszhYSmPGdrR.png?f=fotoalbum_large

de google vertaalde versie...
lijkt inderdaad weg te gaan..

[ Voor 14% gewijzigd door demonic op 09-09-2020 20:57 ]

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12 09:29
Ik ben zoo benieuwd. Vettel die duidelijk aangeven heeft alleen te gaan voor een team dat vooraan mee kan doen. En volgens mij bedoelde hij daar echt RBR mee en niet RP. Volgens mij zag Mateschitz dat ook wel zitten.

Maar ja aan de andere kant.. voor wie zouden ze dan gekozen hebben? Het kan niet zomaar een rookie zijn want daar doe je Perez echt niet voor weg. Alle respect voor HUL, maar dan is Perez beter voor RP. Dus dan toch Vettel? Of krijgen we een mega verrassing?!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42
LoeWn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:38:
Ik ben zoo benieuwd. Vettel die duidelijk aangeven heeft alleen te gaan voor een team dat vooraan mee kan doen. En volgens mij bedoelde hij daar echt RBR mee en niet RP. Volgens mij zag Mateschitz dat ook wel zitten.

Maar ja aan de andere kant.. voor wie zouden ze dan gekozen hebben? Het kan niet zomaar een rookie zijn want daar doe je Perez echt niet voor weg. Alle respect voor HUL, maar dan is Perez beter voor RP. Dus dan toch Vettel? Of krijgen we een mega verrassing?!
Russel!
Want klaarmaken voor een Mercedes

Ook wel een goeie ;-)

• RobertMe
RiCk schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:39:
[...]

Russel!
Want klaarmaken voor een Mercedes

Ook wel een goeie ;-)
In principe heeft die een contract bij Williams. Maarja "Claire houdt me aan m'n contract", en laat die nu net weg zijn.

• LoeWn
RobertMe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:43:
[...]

In principe heeft die een contract bij Williams. Maarja "Claire houdt me aan m'n contract", en laat die nu net weg zijn.
Zo, dat zou wat zijn.

En dan Perez met het geld naar Williams. Ja stop maar met puzzelen jongens, dit is het! :+

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10:07
Vettel in een roze Mercedes doet natuurlijk gewoon mee voorin! Minder leuk voor Max.

• demonic
  • Laatst online: 07-12 12:51
RobertMe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:43:
[...]

dit jaar. volgens mij kwam die volgend jaar beschikbaar? (of pas in 2022?)

• Edd

Edd

En vanmiddag las ik nog dat de Racing Point/Aston Martin coureurs voor 2022 al vast lagen en 2 jaar geleden al waren aangekodigd
"Onze coureurs voor 2022 staan al vast. Dat hebben we twee jaar geleden al bekendgemaakt", zegt Szafnauer woensdag in een interview met Auto, Motor und Sport.
https://www.nu.nl/formule...st-voor-racing-point.html

Dan heeft die zeker ook gelogen over dat Vettel nooit een optie is geweest? ;)

-

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:00

Vuvuzela

My spire is forming

Mooi dat Perez dit bekend maakt! Kan me voorstellen dat niet iedereen op dat bericht zat te wachten.

I served in a company of heroes.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het doet me wel afvragen of we dit nieuws ook hadden gekregen als Perez afgelopen race op het podium had gestaan ipv Stroll.

Ik mis in de brief overigens een reden of zelfs wie de beslissing heeft genomen, Perez zelf of Racing Point.

Samen met dat hij geen Plan B heeft doet het me vermoeden dat hij is ontslagen door RP. Ik kan me niet voorstellen dat je op zoek gaat naar een andere race-uitdaging als F1 kan rijden.

[ Voor 54% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 09-09-2020 21:31 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:25:
Het doet me wel afvragen of we dit nieuws ook hadden gekregen als Perez afgelopen race op het podium had gestaan ipv Stroll.
Ja want Stroll is de team eigenaar.

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dus blijkbaar een typisch geval dat zodra het management 100% iets bevestigd en vertrouwen uit spreekt dat het het einde betekend.

PSN

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Als het Vettel niet wordt, dan gok ik ook Russell. Een Britse rijder voor een Brits merk, dat lijkt me niet zo heel raar en er zit nog wel wat in. Verder zou het ook nog Hamilton kunnen zijn, mits de komende Racing Point een kopie is van de 2021 Mercedes.

Perez is een duur geintje om weg te kopen, dus dan moet je inderdaad afvragen wie daar geld voor over heeft. Ik denk niet dat een Raikkonen erheen gaat en de andere rijders zijn te goedkoop of niet interessant.

Wellicht dat Max nog gaat, maar dat geloof ik ook niet.

In ieder geval is dit wel een bizar seizoen en het toont ook wederom weer aan dat contracten in de F1 zo waardevol zijn als het papier waar ze op getekend worden.

Ik lees verder dat Carlos Slim (de sponsor achter Perez) geen goede relatie met Gene Haas heeft. Dus dan wellicht Williams voor Perez?

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2020 21:37 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:56

sjaool

Every life should have 9 cats

Hamilton naar Aston Martin als hij dit jaar zijn 7e wereldkampioenschap binnen heeft en Vettel naar Mercedes. ;)

Hamilton wacht niet voor niets zo lang met een nieuw contract ondertekenen...

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 09-09-2020 21:43 ]

"When you grow up your heart dies"

• RobertMe
demonic schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:55:
[...]

dit jaar. volgens mij kwam die volgend jaar beschikbaar? (of pas in 2022?)
Dat die een contract heeft voor dit jaar bij Williams moge duidelijk zijn ;) Maar dit jaar heeft Russell dus ook al verlengt voor 2021. Of zoals Russell het zei "het was in principe een driejarige deal, en Claire houdt me aan het contract".

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:00

Vuvuzela

My spire is forming

RobertMe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:43:
[...]

Dat die een contract heeft voor dit jaar bij Williams moge duidelijk zijn ;) Maar dit jaar heeft Russell dus ook al verlengt voor 2021. Of zoals Russell het zei "het was in principe een driejarige deal, en Claire houdt me aan het contract".
Claire naar AMR/RP :o ?

I served in a company of heroes.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zie dat silliest of seasons, nog vreemder aan het worden is. :P
Maar Perez weg en geen Vettel aankondiging, eerder ontkenning. Vorige week zei Vettel ook al dat hij wel die FW14B heeft gekocht van Mansell, maar er nu geen tijd voor had om ermee rond te rijden, volgend jaar wel.

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:31
Er gaan geruchten dat hulkenberg terug keert bij racing point.

• BlackMonkey
  • Laatst online: 17-12 22:48
DaniëlWW2 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:44:
Ik zie dat silliest of seasons, nog vreemder aan het worden is. :P
Maar Perez weg en geen Vettel aankondiging, eerder ontkenning. Vorige week zei Vettel ook al dat hij wel die FW14B heeft gekocht van Mansell, maar er nu geen tijd voor had om ermee rond te rijden, volgend jaar wel.
Het zou kunnen maar ik had het gevoel dat hij daarmee gewoon op dit drukke seizoen doelde. Normaal hadden ze wel wat meer ruimte voor neven activiteiten volgens mij.

Daarnaast natuurlijk wel super vet dat hij er ook gewoon in wil rijden i.p.v. in de woonkamer parkeren en stof laten happen!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:05
speedmetal35 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:45:
Dat is totaal niet logisch aangezien Perez veel meer geld in het laatje brengt en qua naam eigenlijk gelijkwaardig is. Aston Martin wil gewoon een grote naam en dat is Vettel. Ik verwacht Hulkenberg eerder bij Haas samen met Orlen Kubica.
Edd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:16:
En vanmiddag las ik nog dat de Racing Point/Aston Martin coureurs voor 2022 al vast lagen en 2 jaar geleden al waren aangekodigd

[...]

https://www.nu.nl/formule...st-voor-racing-point.html

Dan heeft die zeker ook gelogen over dat Vettel nooit een optie is geweest? ;)
Maar dan wel zo het interview eindigen op de vraag wat er volgend jaar gaat gebeuren:
Szafnauer: Let's end the interview with the last two questions.
Toen had ik al direct mijn twijfels. Als Vettel geen optie zou zijn dan had hij dat al tijden geleden duidelijk kunnen maken. Continu ontwijkende antwoorden.

[ Voor 48% gewijzigd door NotSoSteady op 09-09-2020 22:05 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:55
`Zou Perez stiekem toch zijn eigen glazen ingegooid hebben met die actie waar ie covid opgelopen heeft?

• RobertMe
Leon Zwiers schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:57:
`Zou Perez stiekem toch zijn eigen glazen ingegooid hebben met die actie waar ie covid opgelopen heeft?
Denk dat dat wel mee valt. Als ik het goed begrepen heb had zijn moeder een ongeluk gehad en is die daarom naar Mexico gegaan. Waarvoor die overigens ook toestemming had, dus daarna alsnog moeilijk er over doen zou ook gek zijn. Daarnaast heeft die volgens eigen zeggen covid-19 opgelopen in het privévliegtuig, en dus niet eens in risicogebied Mexico (noch de vakantie in Italië erna)

• LoeWn
speedmetal35 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:45:
Maar waarom Hulk ipv Perez?

Hier nog even een reactie van mij eerder dit jaar op de geruchten dat Vettel naar RP/AM zou gaan ipv Perez. Dit gaat dan over waarom ze voor Perez (hadden) moeten kiezen ipv Stroll, maar voor Perez ipv Hulkenberg geldt zeker hetzelfde.
Nee, hoe meer ik mij in ga lezen over Lawrence, zijn verleden en zijn investering in AM en FI, des te meer ik het idee heb dat Perez lekker blijft. Een aantal argumenten voor Perez:

- Hij heeft veel ervaring met Force India (en Racing Point etc)
- Hij heeft bijna singlehanded Force India van de dood gered en daarmee heel veel credits opgebouwd in het team
- Zoals Will Buxton ook aangeeft; Hij is eigenlijk een van de betere rijders in het middenveld.
- Consistentie. Stabiliteit. Hoe vaak moet je Perez betrappen op een grote fout?
- Hij heeft een lang contract
- Hij komt met véél sponsers

Met Perez en Vettel in je team heb je een rijdersduo dat echt met de top mee kan. Zoveel beter al dan Vettel/Stroll.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:55
RobertMe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:07:
[...]

Denk dat dat wel mee valt. Als ik het goed begrepen heb had zijn moeder een ongeluk gehad en is die daarom naar Mexico gegaan. Waarvoor die overigens ook toestemming had, dus daarna alsnog moeilijk er over doen zou ook gek zijn. Daarnaast heeft die volgens eigen zeggen covid-19 opgelopen in het privévliegtuig, en dus niet eens in risicogebied Mexico (noch de vakantie in Italië erna)
Er kwamen toch ook fotos in de publiciteit waaruit bleek dat ie niet alleen bij moeder was maar ook op andere plekken in Mexico met random mensen? Hoe dan ook, hij kon plots 2 races neit aanrukken, kan me voorstellen dat de werkgever daar wel e.e.a. van vindt, besproken heeft en dat wellicht ook invloed op de beslissing weg te gaan heeft gehad.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik verwacht dat Vettel erheen gaat, dat lijkt mij de enige logische move, Hulkenberg is niet per se een vooruitgang..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hulkenberg is imo de afkoopsom niet waard. Tenzij ze bij Racing Point hebben gezien dat ie een halve seconde per ronde sneller is, ga ik er niet vanuit dat ze hem gaan wisselen voor Hulk. Daarom zeg ik al, Hamilton wellicht en anders Russell omdat ie Brits is. Kan Perez meteen met zijn geld naar Williams toe

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:40:
Hulkenberg is imo de afkoopsom niet waard. Tenzij ze bij Racing Point hebben gezien dat ie een halve seconde per ronde sneller is, ga ik er niet vanuit dat ze hem gaan wisselen voor Hulk. Daarom zeg ik al, Hamilton wellicht en anders Russell omdat ie Brits is. Kan Perez meteen met zijn geld naar Williams toe
Waarom zou Lewis van het beste team naar een slap aftreksel gaan? Tenzij RP alle blanken gaat ontslaan zie ik dat niet gebeuren.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nog de tweet van het team:

Stoelendans is altijd leuk oOo Volgend jaar dus een hele andere grid, nog even speculeren wat er met Vettel, Albon, Gasly, Russel en eventueel Hulkenberg gebeurd.

Tweakers Discord

• RobertMe
mark-k schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:49:
[...]

Waarom zou Lewis van het beste team naar een slap aftreksel gaan? Tenzij RP alle blanken gaat ontslaan zie ik dat niet gebeuren.
Een of twee jaar terug gingen die geruchten ook al, Toto & Lewis samen naar RP. Als die daar dan kampioen wordt snoert ie meteen alle "maar Mercedes was ook het beste team" zeggers de mond. Hij is nu 1x op het nippertje WDC geworden bij McLaren en dadelijk 6x bij het team dat 7x op rij WCC werd en de WDC leverde. Nog een keer, bij een ander, minder succesvol, team WDC worden zou hem in status meteen omhoog helpen.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RobertMe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:05:
[...]

Een of twee jaar terug gingen die geruchten ook al, Toto & Lewis samen naar RP. Als die daar dan kampioen wordt snoert ie meteen alle "maar Mercedes was ook het beste team" zeggers de mond. Hij is nu 1x op het nippertje WDC geworden bij McLaren en dadelijk 6x bij het team dat 7x op rij WCC werd en de WDC leverde. Nog een keer, bij een ander, minder succesvol, team WDC worden zou hem in status meteen omhoog helpen.
In een gekopieerde Mercedes, beetje een hollow victory dan he.

Plus dat als het m niet lukt hij voor eeuwig de 'materiaalkampioen' is.

[ Voor 5% gewijzigd door mark-k op 09-09-2020 23:09 ]

• RobertMe
mark-k schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:09:
[...]

In een gekopieerde Mercedes, beetje een hollow victory dan he.
Met een gekopieerde Mercedes wordt je natuurlijk geen WDC/WCC, en dat weet Racing Point natuurlijk ook. Dat hebben ze zelfs al vanaf dag één aangegeven. Dit is gewoon een manier om weinig resources in te zetten op 2020, maar wel veel punten te kunnen pakken. En de overgebleven resources konden dan in de 2021 auto worden gestoken. Maar uiteraard heeft de realiteit ze ingehaald, en moeten ze nog een jaar met deze auto en moeten ze hem wel doorontwikkelen.

Overigens denk ik ook dat als Hamilton en Wolff zo'n move maken dat ze niet de enige zullen zijn en er meer wat Mercedes personeel mee gaat. Hetzelfde als dat Ferrari na één jaar met Schumacher ook Rory Byrne binnen haalde van bij Benetton bv.
Pagina: 1 ... 117 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport