Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
:strip_exif()/f/image/0VecqqjdFCpzGL1AuCJYxNih.jpg?f=fotoalbum_large)
Aujourd’hui, Alpine écrit un nouveau chapitre de son histoire en compétition. Nous sommes ravis d'annoncer que nous participerons au Championnat du Monde de #Formule1 2021 avec l’équipe #AlpineF1Team. pic.twitter.com/LVMejBN7CB
— Alpine Cars FR (@AlpineCarsFR) 6 september 2020
We are proud to announce that #AlpineF1Team enters #Formula1 ! Starting from the 2021 season, Groupe Renault’s team becomes Alpine F1® Team, equipped with a Renault E-TECH hybrid engine
— Renault Group (@renaultgroup) 6 september 2020
➡️https://t.co/9mDu0W1CRZ pic.twitter.com/xfJDonJJP2
🔵 Alpine F1 Team enters Formula 1 🔵
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 6 september 2020
Starting from the 2021 season, Groupe Renault’s team becomes Alpine F1 Team, equipped with a Renault E-TECH hybrid engine.
Full Press Release: https://t.co/UVTCnWrakN #AlpineF1Team pic.twitter.com/PjExAaorS7
[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 06-09-2020 11:16 ]
[ Voor 46% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-09-2020 11:35 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
volgens mij was het al bekend dat Alpine opnieuw als 'grote leider' cyrill krijgt..mr thee schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:36:
hopen dat ze cyril abiteboul ook eruit kieperen en er is iemand inzetten met verstand.
Ondergeschikt valt volgens mij wel mee. Als ze hun naam gewijzigd hadden in Dacia kan ik dat misschien begrijpen. Maar deze naamswijziging komt volgens mij redelijk overeen met als Mercedes hun team zou hernoemen naar AMG (ik weet dat het al in de naam zit).DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:33:
Dat klinkt mij echt alsof Renault naar naam niet langer meer wil verbinden aan het Renault F1 project. Kunnen genoeg redenen voor zijn, maar ik betwijfel of het positief is. Je wil toch je naam verbinden als je succes verwacht en niet een ondergeschikte merknaam gaan gebruiken.
▪️ Ferrari
— Matthew Somerfield 🅢🅞🅜🅔🅡🅢Ⓕ① (@SomersF1) 6 september 2020
▪️ McLaren
▪️ Tyrrell>BAR>Honda>BrawnGP>Mercedes
▪️ Williams
▪️ Toleman>Benetton>Renault>Lotus>Renault>Alpine
▪️ Minardi>Toro Rosso>Alpha Tauri
▪️ Jordan>Midland>Spyker>Force India>Racing Point>Aston Martin
▪️ Sauber>Alfa Romeo
▪️ Stewart>Jaguar>Red Bull
▪️ Haas
I served in a company of heroes.
Je had tot een paar dagen geleden van Alpine gehoord?DataGhost schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:03:
[...]
Ondergeschikt valt volgens mij wel mee. Als ze hun naam gewijzigd hadden in Dacia kan ik dat misschien begrijpen. Maar deze naamswijziging komt volgens mij redelijk overeen met als Mercedes hun team zou hernoemen naar AMG (ik weet dat het al in de naam zit).
Iedereen kent Mercedes wel net zoals Ferrari. Daar hangen soms wat dingen aan, maar iedereen noemt ze Mercedes en Ferrari. Dit lijkt meer op wat Red Bull met AlphaTauri doet. Een onbekend merk promoten. Als Renault een kampioenschap waardig team was, dan zou je toch de Renault naam houden?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja? De gemiddelde auto en autosport liefhebber kent dat merk.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:40:
Je had tot een paar dagen geleden van Alpine gehoord?
Alpine is voor zover ik weet toch een vrij bekend merk met een behoorlijke historie. Natuurlijk niet Ferrari-niveau bekend, maar ik had er zeker van gehoord. @Wom geeft al aan dat ze met een paar nieuwe modellen gaan komen, dus ik vind het allemaal niet zo vreemd. En Renault blijft gewoon de motor leveren en zal dus prominent in beeld blijven.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:40:
[...]
Iedereen kent Mercedes wel net zoals Ferrari. Daar hangen soms wat dingen aan, maar iedereen noemt ze Mercedes en Ferrari. Dit lijkt meer op wat Red Bull met AlphaTauri doet. Een onbekend merk promoten. Als Renault een kampioenschap waardig team was, dan zou je toch de Renault naam houden?
Ticking away, the moments that make up a dull day
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Bij de Top Gear kijkers zal Alpine wel bekend zijn. Chris Harris heeft daarin de Alpine A110 getest door de Monte Carlo rally te rijden, met Eddie Jordan als navigator. Totdat ze op een gegeven moment een brandlucht roken en de auto tot de grond af aan is af gefikt.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:40:
[...]
Ik ga hier maar geen commentaar op geven.RobertMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:29:
[...]
Bij de Top Gear kijkers zal Alpine wel bekend zijn. Chris Harris heeft daarin de Alpine A110 getest door de Monte Carlo rally te rijden, met Eddie Jordan als navigator. Totdat ze op een gegeven moment een brandlucht roken en de auto tot de grond af aan is af gefikt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Overigens snap ik de branding van Renault naar Alpine erg goed. Dat is altijd hun race-afdeling geweest, en alpine maakt eeeeerg mooie wagens imho
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
AlphaTauri/Torro Rosso is succesvoller qua wins op Monza dan RBR.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Was het trouwens al bekend dat Ferrari ook hun keutel heeft ingetrokken?
https://www.ferrari.com/e...on-to-withdraw-the-appeal
-
Ja, alle "appeals" zijn daarmee ingetrokken en de case is closed!Edd schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:38:
[...]
Was het trouwens al bekend dat Ferrari ook hun keutel heeft ingetrokken?
https://www.ferrari.com/e...on-to-withdraw-the-appeal
We are Williams. Always. pic.twitter.com/BmVXu1DJkt
— Williams Racing (@WilliamsRacing) 6 september 2020
Video in de link/tweet
Vooral in de rallysport.Homeland schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:50:
Alpine heeft veel historie, nu slechts 1 model maar dit geeft wel hoop dat er snel wat modellen bij komen.
[Afbeelding]
Vaste locatie, vast netwerk.
Vooral in de rallysport.Homeland schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:50:
Alpine heeft veel historie, nu slechts 1 model maar dit geeft wel hoop dat er snel wat modellen bij komen.
[Afbeelding]
Vaste locatie, vast netwerk.
Sorry voor de Uien alvast:
Reactie Mercedes:
Now we're really crying.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 6 september 2020
Williams:
Someone has been cutting onions almost continuously around here all weekend 🥺
📻 "Everyone in the team, it's been my greatest pleasure and my biggest honour to work with you. Thank you so much, from the bottom of my heart."
💙💙💙#ItalianGP 🇮🇹 | #WeAreWilliams pic.twitter.com/FZlfeKVAdr
En oude tweet, maar het logo van Virginia Williams is vanaf vandaag ook van de auto af; zoals Claire al zei; de hele familie gaat weg, dus dan ook het logo van haar moeder op de auto.
Here's the Lady Virginia Williams (VW) butterfly on the nose of the FW35; the Senna logo sits the other side pic.twitter.com/hXCg0JDVbr
— Peter Windsor (@PeterDWindsor) 29 juni 2013
A sad end of an era in F1 as the Williams family walks away after today’s Italian GP.
— Karun Chandhok (@karunchandhok) 6 september 2020
A wonderful, competitive and passionate family who dedicated their life to the sport and the team they loved.
On the upside, Uncle Jonny can report for babysitting duties more often... pic.twitter.com/m9rRZ6dmmg
Monza, it's been emotional. Now it's time to start writing the next chapter in our story 💙
Mugello, bring it on 👊#ItalianGP 🇮🇹 | #WeAreWilliams pic.twitter.com/GJaKH3a3lG
[ Voor 64% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-09-2020 21:54 ]
Hopelijk weer zo'n toffe race als afgelopen zondag
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Motorsport Italy reports that Ferrari will celebrate their 1000th GP in Mugello with a special livery - a livery that they used in 1950! https://t.co/7Zd1UCaGix
— tami. (@Vetteleclerc) 7 september 2020
According to my information Ferrari won't be the only car with a special livery. #AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 7 september 2020
ben benieuwd!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Vieren met een oude livery... Hopelijk pakt dat voor Ferrari beter uit dan voor Mercedes afgelopen jaar.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ah, ze gaan dus met een rode auto rijden! Gewaagd hoor
Ipv matte verf gaan ze weer met hoogglans rijdengarriej schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:50:
[...]
Ah, ze gaan dus met een rode auto rijden! Gewaagd hoor
-
Ze gaan wel all the way met hun jubileum aangezien hun wagen ook de snelheid van de 1950-variant heeft
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Wormaap schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:27:
Terug naar 1964 in't blauw/wit zou pas gewaagd zijn. Helemaal in Italië, gezien de historie van die livery

https://www.formula1.com/...ed-in-blue-in-mexico.html
Intressant verhaal indeed.It was in a fit of rage, so the story goes, that Enzo Ferrari abandoned the Ferrari red in 1964, swearing that his team would never again race in Italy's national colours. As it was, his threat would prove short-lived. But whether he was bluffing or not, the Prancing Horse did indeed use a different livery for the final two Grands Prix of that season - races that would come to define one of Formula One racing's most celebrated legends...
[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-09-2020 11:56 ]
Ik denk dat die van 1950 harder gaatalexbl69 schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:28:
[...]
Ze gaan wel all the way met hun jubileum aangezien hun wagen ook de snelheid van de 1950-variant heeft
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als straf omdat ie over de teamradio tegen zijn team in ging.Pierre schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:01:
Heb begrepen dat Ocon komend weekend een nieuwe bolide krijgt.
[Afbeelding]
(Teambaas Abiteboul snoert Ocon de mond: "Dit is niet de plaats")
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Signatures zijn voor boomers.
Bensimpel
Positieve meneer
alesandro_46 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:44:
[...]
Vieren met een oude livery... Hopelijk pakt dat voor Ferrari beter uit dan voor Mercedes afgelopen jaar.
Dit is em
😆 - Denk ook eens om ;)
[YouTube: Formula one Ferrari Car Evolution | 1948 - 2018]
[ Voor 5% gewijzigd door MuVo op 07-09-2020 15:24 ]
Schaamrood zou je denken?MuVo schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:21:
Dus de Ferrari 1950 livery is rood, keuzen uit 3 Ferrari varrianten uit 1950 welke rood zijn
ping 127.212.23.124
Volgens mij wordt daar een race niet beter van. In elk geval hoeven we dan niet te kijken voor de top 2/3 maar wel voor het middenveld gevecht.
Dat wordt dus een 0-stopper als dat volgens de regels zou mogenMartin0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:10:
Nieuw circuit dus was te verwachten, zodra Pirelli geen data heeft van een circuit nemen ze altijd de hardste compounds mee om zeker te weten dat het goed gaat.
Eerlijk gezegd begint mij tijdens een race weer het gevoel te bekruipen of de handel wel heel blijft bij de RB16, Verstappen zit nu op 25% DNF a.g.v. een krachtbron issue. Daar word ik niet bepaald erg vrolijk van.Giem schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:57:
[...]
Volgens mij wordt daar een race niet beter van. In elk geval hoeven we dan niet te kijken voor de top 2/3 maar wel voor het middenveld gevecht.
Ik mag hopen dat dit niet gaat leiden naar (meer) terughoudendheid van Honda. Zo ja, dan wordt het lijden i.p.v. leiden
Testing, one, two ...
Dus dan wordt het stoppen zodra er een safety car is. Of dat nou ronde 1 is of 1 na laatste.ThomasG schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:16:
[...]
Dat wordt dus een 0-stopper als dat volgens de regels zou mogen
Wel jammer idd, maar dan zien we in ieder geval de meerderheid op softs rijden.
Omdat je anders niet kunt keren? De baan is ook weer niet zo breedMikeyMan schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:56:
Waarom zou je met een vrachtwagen een grindbak in rijden?
Het is op zich alleen de trailer, niet de aangedreven wielen. Ik vermoed dat ze iets wilden inladen, bijvoorbeeld reclame borden etc. Die waren ze aan het demonteren.MikeyMan schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:56:
Wordt daar ooit gereden of is het wegrottend beton ?Erapaz schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:54:
Onderweg naar Mugello nog even bij Monza gestopt. In principe was het gesloten vanwege het afbouwen na de GP, normaal kun je ook bijvoorbeeld een rondje over het circuit fietsen. Wel de oude banking kunnen bezoeken.
Dacht dat The Grand Tour daar laatst nog was in een Italie special, 2 jaar terug ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Motor is het probleem niet. hoewel 2 DNFs bij Red Bull om je te schamen is. Chassis is r*k. De technische bazen bij Red Bull moet zich diep schamen IMHO. Zo veel geld in het team pompen en dan wordt je te vaak voor bij gereden door teams met minder dan de helft van het budget ?mark-k schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:47:
Ze kunnen beter die Honda gewoon elke race op party mode draaien en de penalties pakken.
Misschien eens een eenvoudige party tentje nemen voor in de paddock met een koelbox ipv dat achtelijke "Red Bull station".
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Als je op streetview de aansluiting kijkt van de kombaan op het normale circuit, zal dat in ieder geval niet heel vaak zijnloekf2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:26:
[...]
Wordt daar ooit gereden of is het wegrottend beton ?
Dacht dat The Grand Tour daar laatst nog was in een Italie special, 2 jaar terug ?
https://goo.gl/maps/6V144nTTcgHQP5kJ9
Exact expert nodig?
Klopt, maar je kunt een ruk chassis nog redelijk compenseren met een goeie motor, kijk naar cheatende Ferrari vorig jaar die van matig naar winnend gingen. Als je toch DNFs pakt doordat je motor niet wil kun je beter dat ding open schroeven en na elke 2 races een nieuwe pakken (en bijbehorende penalty), ipv elke 3e race uit te vallen en verder ook niet boven de 3e plek uit komen (en zeker op power circuits als Monza of de trapezium Bahrein).loekf2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:30:
[...]
Motor is het probleem niet. hoewel 2 DNFs bij Red Bull om je te schamen is. Chassis is r*k. De technische bazen bij Red Bull moet zich diep schamen IMHO. Zo veel geld in het team pompen en dan wordt je te vaak voor bij gereden door teams met minder dan de helft van het budget ?
Misschien eens een eenvoudige party tentje nemen voor in de paddock met een koelbox ipv dat achtelijke "Red Bull station".
De kombaan zelf wordt al sinds eind jaren 60 niet meer gebruikt om te racen. Het ene rechte stuk is onderdeel van het huidige circuit. Het andere rechte stuk is nog een tijd voor een slipschool gebruikt en het asfalt is daar ook veel beter.loekf2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:26:
[...]
Dat was in Spanje: Autodroma de Sitges-Terramar.loekf2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:26:
[...]
https://drivetribe.com/p/...id=DBy9GRcBTwCTGd-QIP6JcQ
Daar stond nog een Ferrari geparkeerd die mee moet.MikeyMan schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:56:
Is dat achterste rechte stuk niet een dragstrip? Heb daar eens gekampeerd tijdens de World Superbikes. Was twee meter gras beschikbaar tussen vangrail en asfalt. Levensgevaarlijk met alle activiteit op het asfalt (wheelies, burnouts, stoppies).Erapaz schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:38:
[...]
De kombaan zelf wordt al sinds eind jaren 60 niet meer gebruikt om te racen. Het ene rechte stuk is onderdeel van het huidige circuit. Het andere rechte stuk is nog een tijd voor een slipschool gebruikt en het asfalt is daar ook veel beter.
Banking is overigens verschrikkelijk steil, loop je niet zomaar even tegenop.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Terug met die bankingbochten van weleer, ik hou er van.
Monza zou er zo van opknappen als ze die baan van vroeger zouden integreren in een nieuw ontwerp. Want het huidige Monza is nu niet bepaald een fraaie baan als je naar de layout kijkt.
[ Voor 23% gewijzigd door Bestla op 08-09-2020 08:09 ]

https://f1store.formula1....36185+z-972438-3664625995 / https://www.kimibywestcoastchoppers.com/
Ow en denk niet dat F1 deze link leuk gaat vinden: https://www.westcoastchoppers.com/cisco-ii.html :x
[ Voor 27% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-09-2020 08:46 ]
Dat riep ik dus vorig jaar ook al na de 8e 1-2 van Merc. De enige manier om ze te pakken en op ze in te lopen is zo agressief mogelijk ontwikkelen. Dus alle Honda's op standje 110%, de geplofte motoren voor lief nemen daar vooral veel van leren en later de vruchten van plukken.mark-k schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:37:
[...]
Klopt, maar je kunt een ruk chassis nog redelijk compenseren met een goeie motor, kijk naar cheatende Ferrari vorig jaar die van matig naar winnend gingen. Als je toch DNFs pakt doordat je motor niet wil kun je beter dat ding open schroeven en na elke 2 races een nieuwe pakken (en bijbehorende penalty), ipv elke 3e race uit te vallen en verder ook niet boven de 3e plek uit komen (en zeker op power circuits als Monza of de trapezium Bahrein).
Met een beetje geluk win je dan nog een aantal races. Gridstraffen maken ook niet veel uit, want top 6 haalt RB meestal toch wel, dus de 2e plek in het WCC is ook safe.
Met conservatief op 80% blijven rondtuffen om maar netjes aan de 2 of 3 motorregel te voldoen, ga je het in ieder geval niet redden...
Hier ben ik het ZO mee eens. Dat voorzichtige gedoe van Honda, gassen met dat ding, beter ploffen dan roemloos in het middenveld verzuipen.CF230 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:50:
[...]
Dat riep ik dus vorig jaar ook al na de 8e 1-2 van Merc. De enige manier om ze te pakken en op ze in te lopen is zo agressief mogelijk ontwikkelen. Dus alle Honda's op standje 110%, de geplofte motoren voor lief nemen daar vooral veel van leren en later de vruchten van plukken.
Met een beetje geluk win je dan nog een aantal races. Gridstraffen maken ook niet veel uit, want top 6 haalt RB meestal toch wel, dus de 2e plek in het WCC is ook safe.
Met conservatief op 80% blijven rondtuffen om maar netjes aan de 2 of 3 motorregel te voldoen, ga je het in ieder geval niet redden...
Ik zou het leuk vinden als oude F1 circuits uit de vroege jaren weer van de sport weer een upgrade krijgen en een F1 licentie. Maar dan zit je waarschijnlijk met meer circuits dan je in 1 seizoen kan aan doen. Als je 44 circuits in je poultje hebt dan zou je om het jaar op elk circuit kunnen rijden.
Zomaar een idee, de wereld kan nu eenmaal niet zonder mensen met een idee. Goed of slecht idee, dat maakt niet uit. Elk plan begint met een ideetje.
Maar dan net zo doen als bij e-sports: teams mogen kiezen. Niet kiezen welk circuit je wilt, maar je mag circuits waar de concurrent sterk op is blokkeren. Dan krijgen we nog een verrassende kalenderBestla schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:04:
Ik zat te denken. Het is nu een speciale tijd, met een andere kalender, en andere circuits.
Ik zou het leuk vinden als oude F1 circuits uit de vroege jaren weer van de sport weer een upgrade krijgen en een F1 licentie. Maar dan zit je waarschijnlijk met meer circuits dan je in 1 seizoen kan aan doen. Als je 44 circuits in je poultje hebt dan zou je om het jaar op elk circuit kunnen rijden.
Zomaar een idee, de wereld kan nu eenmaal niet zonder mensen met een idee. Goed of slecht idee, dat maakt niet uit. Elk plan begint met een ideetje.
Denk je nu echt dat dat uit hetzelfde budget komt? Marketing is een van de belangrijkst inkomstenbronnen van Red Bull.loekf2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:30:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Maar als je in bijv seizoen 2023 Circuit X blokkeerd, dat Circuit X in seizoen 2024 automagisch vaststaat.ThomasG schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:10:
[...]
Maar dan net zo doen als bij e-sports: teams mogen kiezen. Niet kiezen welk circuit je wilt, maar je mag circuits waar de concurrent sterk op is blokkeren. Dan krijgen we nog een verrassende kalender
Toekomst muziek. Maar wie weet. Liberty wil nu eenmaal circuits van naam en faam en met een rijke racehistorie hebben. Ik zeg kijk eens rond waar banen overwoekerd zijn zoals de oude Monza baan. Of herstel de Nordschleife zodat er daar weer gereden kan worden.
Zal vast nooit gebeuren, want het is gewoon niet haalbaar en veels te duur
Als ik denk aan mijn kindertijd. De Racebanen van weleer. En vaak in een 8 vorm. Bouw maar eens zo'n circuit in een 8 vorm. Dat zou werkelijk de tempel of speed zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Bestla op 08-09-2020 09:27 ]
Mooi man, rondje van 6-7 minuten, met een outlap van 8 minuten. Word leuk in Q3! Zijn de banden ook halverwege de ronde opBestla schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:20:
[...]
Of herstel de Nordschleife zodat er daar weer gereden kan worden.
Daarom zal Pirelli nooit akkoord gaanBasvanS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:26:
[...]
Mooi man, rondje van 6-7 minuten, met een outlap van 8 minuten. Word leuk in Q3! Zijn de banden ook halverwege de ronde op
Andere lijnen op Zandvoort? Mis ik iets? Volgens mij is Zandvoort bij uitstek een baan waar maar 1 optimale lijn gereden kan worden. Vandaar de angst voor een optocht a la Monaco.Bestla schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:02:
Ik zou het toejuichen dat er meer circuits komen met een uitdaging voor mens en machine. Nu lijken die auto's op rails te rijden. Daarom ben ik al blij dat Zandvoort een circuit is dat bochten heeft waar je andere lijnen kunt rijden.
Terug met die bankingbochten van weleer, ik hou er van.
Monza zou er zo van opknappen als ze die baan van vroeger zouden integreren in een nieuw ontwerp. Want het huidige Monza is nu niet bepaald een fraaie baan als je naar de layout kijkt.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
De kleine kombocht na de tarzan bocht, die kan je met andere lijnen rijden bijvoorbeeldBansheeben schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:43:
[...]
Andere lijnen op Zandvoort? Mis ik iets? Volgens mij is Zandvoort bij uitstek een baan waar maar 1 optimale lijn gereden kan worden. Vandaar de angst voor een optocht a la Monaco.
Hmm, ik vraag me af in hoeverre F1 daar wat aan heeft ivm de snelheid en lengte van de auto's, maar ik begrijp hoe je het voor je ziet inderdaad. Moet je 'm er alleen al naast kunnen prikken bij het begin van de bocht denk ik, wat lastig is met die knik er vlak voor. Maar goed, het duurt nog wel een tijdje voor we de fysieke uitwerking gaan zien...Bestla schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:47:
[...]
De kleine kombocht na de tarzan bocht, die kan je met andere lijnen rijden bijvoorbeeld
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Misschien kunnen ze meteen CSGO gaan doen, daar sponsort Redbull tenminste betere spelers dan MercedesThomasG schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:10:
[...]
Maar dan net zo doen als bij e-sports: teams mogen kiezen. Niet kiezen welk circuit je wilt, maar je mag circuits waar de concurrent sterk op is blokkeren. Dan krijgen we nog een verrassende kalender
/f/image/6UmisYP4zJbjyQx2Ac9AkqWI.png?f=fotoalbum_large)
My site has the interactive version that shows the speed of all drivers in each sector, while the static image only shows who was the fastest in each sector.
Source: me
Het verbaasd me hoe snel de Red Bull is op de rechte stukken!f1bythenumbers schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:24:
I made this map that shows the fastest driver for each one of my self made micro sectors. It shows the average speed for each driver for each one of those micro sectors. By average speed I mean that it takes into consideration the speed over the whole race (minus laps with safety car or other anomalies) in each one of the micro sectors.
[Afbeelding]
My site has the interactive version that shows the speed of all drivers in each sector, while the static image only shows who was the fastest in each sector.
en KVY staat er ook best wel wat keren tussen
De Hans Hugenholtz bocht daar zijn meerdere lijnen mogelijk.Bestla schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:47:
[...]
De kleine kombocht na de tarzan bocht, die kan je met andere lijnen rijden bijvoorbeeld
"When you grow up your heart dies"
En dat kon je ook zien in de sectortijden. Het probleem is denk ik niet de Honda PU of te veel luchtweerstand van de RB16. Het probleem is dat die auto zo instabiel is en het erger word als je vleugel van de auto haalt. Ze kunnen Mercedes misschien net matchen in de bochten als ze er een "Monaco" spec erop zetten, maar dan ben je kansloos op rechte stukken. Al het voordeel dat ze een paar jaar geleden nog konden halen uit hun high rake en diffuser is gewoon weg. Het werkt gewoon niet optimaal meer sinds de voorvleugels zijn veranderd.f1bythenumbers schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:24:
I made this map that shows the fastest driver for each one of my self made micro sectors. It shows the average speed for each driver for each one of those micro sectors. By average speed I mean that it takes into consideration the speed over the whole race (minus laps with safety car or other anomalies) in each one of the micro sectors.
[Afbeelding]
Verder lijkt RB sneller te accelereren maar minder top snelheid te hebben.
Het lijken vooral de langzame bochten waar mechanische grip ook speelt, zie ook de chicanes, op hoge snelheid doen ze netjes mee in de middenmoot.NLDViane schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:36:
De Red Bulls lijken dus hun volledig voorsprong in bochtensnelheid omgezet te hebben in een tekort. Een dikke 10km/h langzamer dan de Mercedessen door de Lesmo's en Ascari is niet niks!
Heel laat remmen klinkt naar mijn idee als iemand die enorm hard zit te pushen. Maar enorm laat remmen kost dan juist vaak weer tijd in de rest van de bocht, dus of het hem veel oplevert is maar de vraag. Vroeg op het gas bij het uitkomen van de bocht levert doorgaans meer tijd op. Gezien Max geen pannenkoek is zal'ie er wel zijn redenen voor hebben. Misschien een poging om te compenseren voor wat ze bocht-uit tekort komen ofzo.BasvanS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:41:
Opvalled ook altijd hoe VER het snelste is in de laatste Microsector voor de bocht! aanrem koning VER?
Verder lijkt RB sneller te accelereren maar minder top snelheid te hebben.
Beetje speculeren, leuk
Max zat wel aan het eind van een DRS trein achter een Mercedes die er weinig van bakte. Dat helpt denk ik wel met de straightline speed.basvn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:28:
[...]
Het verbaasd me hoe snel de Red Bull is op de rechte stukken!
Aan het begin van de race ja.. met 100 KG brandstof..Bansheeben schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:53:
[...]
Max zat wel aan het eind van een DRS trein achter een Mercedes die er weinig van bakte. Dat helpt denk ik wel met de straightline speed.
Simon Roberts appointed as acting team principal for Williams #F1
— F1 Madness 🏁 (@F1_Madness) 8 september 2020
https://www.williamsf1.co...unces-intention-to-retire
Wisselen van de wacht is begonnen...Mike O’Driscoll, Chief Executive Officer, Williams Grand Prix Engineering, today announced his intention to retire.
The recent sale of Williams Grand Prix Engineering to Dorilton Capital marked the successful conclusion of the strategic review announced earlier this year and secures the long-term future of the Williams F1 team. It followed the agreement of the new Formula One Concorde that provides a solid foundation for the future of the sport, especially independent constructors such as Williams.
Mike, 64, will support the smooth transition of ownership through this year and ensure that the team is well positioned to build for the future.
statement van Williams
Verstappen heeft bijna alle ronden waarin hij reed DRS gehad in die blauw gebieden. Wellicht verklaart dat zijn hoge gemiddelde.basvn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:28:
[...]
Het verbaasd me hoe snel de Red Bull is op de rechte stukken!
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Tja, na de restart heeft ie niet veel meer gedaan, dus toch moet het daarvandaan komen. Het is niet alsof ze bovenaan de lijsten stonden qua topspeed tijdens de quali/fp's...BasvanS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:20:
[...]
Aan het begin van de race ja.. met 100 KG brandstof..
Dit topic is gesloten.
![]()
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport

/f/image/pGmaPaPHlk8B6OE0G5UjNDRC.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JNiXR9ai5JA073AvYjtBZ7GB.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/S9gJeRpeq6M9jM70OfTGQFkp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xf1NS5sXpn5kzEs4zfg674e0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aKnEpOe7Qk4P43itXkLeK8mG.jpg?f=fotoalbum_large)