[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.984 views

Onderwerpen

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-12 18:47

Wom

https://www.formula1.com/...fying_from_trackside.html

Dit filmpje geeft toch wel een beetje aan dat Vettel vooral een liefhebber is. Tijdens Q3 gaan staan om te kijken hoe de rest zijn bocht aansnijdt ("Didn't hit the apex!").

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35
Als niemand het hier post: Renault gaat volgend jaar verder als ALPINE F1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7RXeaYdXeQ2exg35MLQZ-PW4zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0VecqqjdFCpzGL1AuCJYxNih.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 06-09-2020 11:16 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat klinkt mij echt alsof Renault naar naam niet langer meer wil verbinden aan het Renault F1 project. Kunnen genoeg redenen voor zijn, maar ik betwijfel of het positief is. Je wil toch je naam verbinden als je succes verwacht en niet een ondergeschikte merknaam gaan gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-09-2020 11:35 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:48
hopen dat ze cyril abiteboul ook eruit kieperen en er is iemand inzetten met verstand.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-12 18:47

Wom

Alpine komt met een aantal nieuwe modellen. Komend jaar een facelift en roadster, gevolgd over een jaar of drie met een snelle vierdeurs coupe. Dus snap Renault in dat opzicht wel dat ze Alpine wat meer in de kijker willen zetten eigenlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• demonic
  • Laatst online: 07-12 12:51
mr thee schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:36:
hopen dat ze cyril abiteboul ook eruit kieperen en er is iemand inzetten met verstand.
volgens mij was het al bekend dat Alpine opnieuw als 'grote leider' cyrill krijgt.. 8)7

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:33:
Dat klinkt mij echt alsof Renault naar naam niet langer meer wil verbinden aan het Renault F1 project. Kunnen genoeg redenen voor zijn, maar ik betwijfel of het positief is. Je wil toch je naam verbinden als je succes verwacht en niet een ondergeschikte merknaam gaan gebruiken.
Ondergeschikt valt volgens mij wel mee. Als ze hun naam gewijzigd hadden in Dacia kan ik dat misschien begrijpen. Maar deze naamswijziging komt volgens mij redelijk overeen met als Mercedes hun team zou hernoemen naar AMG (ik weet dat het al in de naam zit).

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:49
Ik snap dat ze Alpine meer naam willen geven, want de verkopen vallen tegen. Maar zorg dat je dan wat meer modellen in je aanbod hebt.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Vuvuzela

My spire is forming

I served in a company of heroes.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DataGhost schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:03:
[...]

Ondergeschikt valt volgens mij wel mee. Als ze hun naam gewijzigd hadden in Dacia kan ik dat misschien begrijpen. Maar deze naamswijziging komt volgens mij redelijk overeen met als Mercedes hun team zou hernoemen naar AMG (ik weet dat het al in de naam zit).
Je had tot een paar dagen geleden van Alpine gehoord? :P
Iedereen kent Mercedes wel net zoals Ferrari. Daar hangen soms wat dingen aan, maar iedereen noemt ze Mercedes en Ferrari. Dit lijkt meer op wat Red Bull met AlphaTauri doet. Een onbekend merk promoten. Als Renault een kampioenschap waardig team was, dan zou je toch de Renault naam houden?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:49
DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:40:
Ja? De gemiddelde auto en autosport liefhebber kent dat merk.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:46
[...]

Iedereen kent Mercedes wel net zoals Ferrari. Daar hangen soms wat dingen aan, maar iedereen noemt ze Mercedes en Ferrari. Dit lijkt meer op wat Red Bull met AlphaTauri doet. Een onbekend merk promoten. Als Renault een kampioenschap waardig team was, dan zou je toch de Renault naam houden?
Alpine is voor zover ik weet toch een vrij bekend merk met een behoorlijke historie. Natuurlijk niet Ferrari-niveau bekend, maar ik had er zeker van gehoord. @Wom geeft al aan dat ze met een paar nieuwe modellen gaan komen, dus ik vind het allemaal niet zo vreemd. En Renault blijft gewoon de motor leveren en zal dus prominent in beeld blijven.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12 13:40
Ik meende ergens gelezen te hebben dat Renault de RS-tak wilde afstoten en bij Alpine onder wilde brengen, een beetje zoals Seat met Cupra een apart sportief merk gemaakt heeft. Hierdoor zou Renault natuurlijk niks "sportiefs" meer in hun gamma hebben, en zodoende is het logischer om dan het F1-team te hernoemen naar Alpine.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Komen er dan ook nog extra speakers in de cockpit bij die Alpine?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• RobertMe
  • Laatst online: 05:43
[...]

Bij de Top Gear kijkers zal Alpine wel bekend zijn. Chris Harris heeft daarin de Alpine A110 getest door de Monte Carlo rally te rijden, met Eddie Jordan als navigator. Totdat ze op een gegeven moment een brandlucht roken en de auto tot de grond af aan is af gefikt.
Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2018/07/alpine-a110-brand-1-scaled.jpg
Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2018/07/alpine-a110-brand-2-scaled.jpg

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:29:
[...]

Bij de Top Gear kijkers zal Alpine wel bekend zijn. Chris Harris heeft daarin de Alpine A110 getest door de Monte Carlo rally te rijden, met Eddie Jordan als navigator. Totdat ze op een gegeven moment een brandlucht roken en de auto tot de grond af aan is af gefikt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ga hier maar geen commentaar op geven. :z

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:12
Tsja, als een sportwagen verkoopt als zijnde sportwagen moet je er wel sportief mee kunnen rijden. Ik weet niet of je Chris Harris wel eens hebt zien rijden voor de show..... de rubber flarden vliegen je om de oren. Alsof hij ze moedwillig kapot wil rijden. Maargoed, moet je hem maar niet uitlenen aan een coureur.

Overigens snap ik de branding van Renault naar Alpine erg goed. Dat is altijd hun race-afdeling geweest, en alpine maakt eeeeerg mooie wagens imho

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Alpine heeft veel historie, nu slechts 1 model maar dit geeft wel hoop dat er snel wat modellen bij komen.
Afbeeldingslocatie: https://automais.autosport.pt/wp-content/uploads/2019/09/lalpine-a110-deuxieme-du-nom-est-bien-plus-imposante-que-sa-devanciere-malgre-un-gabarit-raisonnable.jpg

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-12 18:10
Leuke statistiek:
AlphaTauri/Torro Rosso is succesvoller qua wins op Monza dan RBR.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Edd schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:38:
[...]

Was het trouwens al bekend dat Ferrari ook hun keutel heeft ingetrokken?
https://www.ferrari.com/e...on-to-withdraw-the-appeal
Ja, alle "appeals" zijn daarmee ingetrokken en de case is closed!

iRacing Profiel

• Paulus07
  • Niet online

Video in de link/tweet

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-11 17:05
Homeland schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:50:
Alpine heeft veel historie, nu slechts 1 model maar dit geeft wel hoop dat er snel wat modellen bij komen.
[Afbeelding]
Vooral in de rallysport.

l

Vaste locatie, vast netwerk.

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-11 17:05
Homeland schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:50:
[Afbeelding]
Vooral in de rallysport.

Vaste locatie, vast netwerk.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Sorry voor de Uien alvast:

Reactie Mercedes:

Williams:

En oude tweet, maar het logo van Virginia Williams is vanaf vandaag ook van de auto af; zoals Claire al zei; de hele familie gaat weg, dus dan ook het logo van haar moeder op de auto.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BN840ROCUAAFdX3?format=jpg&name=small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhQNHIjX0AEfJeg?format=jpg&name=small

[ Voor 64% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-09-2020 21:54 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:13
Het is weer raceweek :D
Ben benieuwd naar Mungello!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:05

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Raceweek *O*
Hopelijk weer zo'n toffe race als afgelopen zondag _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-12 17:20

basvn

Breezand - NHN

ben benieuwd!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-12 18:31
Vieren met een oude livery... Hopelijk pakt dat voor Ferrari beter uit dan voor Mercedes afgelopen jaar. :9

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Ah, ze gaan dus met een rode auto rijden! Gewaagd hoor :+

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33

Edd

garriej schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:50:
[...]

Ah, ze gaan dus met een rode auto rijden! Gewaagd hoor :+
Ipv matte verf gaan ze weer met hoogglans rijden ;)

-

• Wormaap
Terug naar 1964 in't blauw/wit zou pas gewaagd zijn. Helemaal in Italië, gezien de historie van die livery :+

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12 16:54
Ze gaan wel all the way met hun jubileum aangezien hun wagen ook de snelheid van de 1950-variant heeft :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhOj-nVWkAEqBcD?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ze zouden m toch niet rood maken he... :+

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Wormaap schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:27:
Terug naar 1964 in't blauw/wit zou pas gewaagd zijn. Helemaal in Italië, gezien de historie van die livery :+
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2015/10/f1-do-you-remember-when-ferrari-raced-in-blue-in-mexico/_jcr_content/featureContent/pullquote_0/image.img.1920.medium.jpg/1446050924436.jpg
https://www.formula1.com/...ed-in-blue-in-mexico.html
It was in a fit of rage, so the story goes, that Enzo Ferrari abandoned the Ferrari red in 1964, swearing that his team would never again race in Italy's national colours. As it was, his threat would prove short-lived. But whether he was bluffing or not, the Prancing Horse did indeed use a different livery for the final two Grands Prix of that season - races that would come to define one of Formula One racing's most celebrated legends...
Intressant verhaal indeed. /3

[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-09-2020 11:56 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34

BM

Moderator Spielerij
alexbl69 schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:28:
[...]

Ze gaan wel all the way met hun jubileum aangezien hun wagen ook de snelheid van de 1950-variant heeft :)
Ik denk dat die van 1950 harder gaat :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:33

Pierre

Van nature lui!

Heb begrepen dat Ocon komend weekend een nieuwe bolide krijgt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxMloUEbLftqq4I4jRxxV6M8yWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNiXR9ai5JA073AvYjtBZ7GB.jpg?f=fotoalbum_large

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-12 18:31
Pierre schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:01:
Heb begrepen dat Ocon komend weekend een nieuwe bolide krijgt.
[Afbeelding]
Als straf omdat ie over de teamradio tegen zijn team in ging. :+
(Teambaas Abiteboul snoert Ocon de mond: "Dit is niet de plaats")

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Dz8cwh9/index.jpg

Vind dit de mooiste foto sinds jaren.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Claire Williams over haar besluit om te stoppen.

Signatures zijn voor boomers.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhT9ZjCXgAMUZ5G?format=jpg&name=large

Bensimpel

Positieve meneer

alesandro_46 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:44:
[...]

Vieren met een oude livery... Hopelijk pakt dat voor Ferrari beter uit dan voor Mercedes afgelopen jaar. :9
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhT4J8cWsAMSRUO?format=jpg&name=small

Dit is em :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:38
Dus de Ferrari 1950 livery is rood, keuzen uit 3 Ferrari varrianten uit 1950 welke rood zijn :D

[YouTube: Formula one Ferrari Car Evolution | 1948 - 2018]

[ Voor 5% gewijzigd door MuVo op 07-09-2020 15:24 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MuVo schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:21:
Dus de Ferrari 1950 livery is rood, keuzen uit 3 Ferrari varrianten uit 1950 welke rood zijn :D
Schaamrood zou je denken?

ping 127.212.23.124

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:25
Volgens mij wordt daar een race niet beter van. In elk geval hoeven we dan niet te kijken voor de top 2/3 maar wel voor het middenveld gevecht.

• Martin0
  • Laatst online: 18-12 09:14
Nieuw circuit dus was te verwachten, zodra Pirelli geen data heeft van een circuit nemen ze altijd de hardste compounds mee om zeker te weten dat het goed gaat.

Twitch

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-12 21:39
Martin0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:10:
Nieuw circuit dus was te verwachten, zodra Pirelli geen data heeft van een circuit nemen ze altijd de hardste compounds mee om zeker te weten dat het goed gaat.
Dat wordt dus een 0-stopper als dat volgens de regels zou mogen 8)7

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Giem schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:57:
[...]
Volgens mij wordt daar een race niet beter van. In elk geval hoeven we dan niet te kijken voor de top 2/3 maar wel voor het middenveld gevecht.
Eerlijk gezegd begint mij tijdens een race weer het gevoel te bekruipen of de handel wel heel blijft bij de RB16, Verstappen zit nu op 25% DNF a.g.v. een krachtbron issue. Daar word ik niet bepaald erg vrolijk van.

Ik mag hopen dat dit niet gaat leiden naar (meer) terughoudendheid van Honda. Zo ja, dan wordt het lijden i.p.v. leiden ;(

Testing, one, two ...

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Ze kunnen beter die Honda gewoon elke race op party mode draaien en de penalties pakken.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:46

Martinspire

Awesomeness

ThomasG schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:16:
[...]
Dat wordt dus een 0-stopper als dat volgens de regels zou mogen 8)7
Dus dan wordt het stoppen zodra er een safety car is. Of dat nou ronde 1 is of 1 na laatste.

Wel jammer idd, maar dan zien we in ieder geval de meerderheid op softs rijden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
Onderweg naar Mugello nog even bij Monza gestopt. In principe was het gesloten vanwege het afbouwen na de GP, normaal kun je ook bijvoorbeeld een rondje over het circuit fietsen. Wel de oude banking kunnen bezoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T63duho5kxs6WM9_fy8raJDsBf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9gJeRpeq6M9jM70OfTGQFkp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKjZwzkTcesoCRNIgA2cqZRwTeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xf1NS5sXpn5kzEs4zfg674e0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3hYVlw56lhC_XdQAwXlQ8xfGMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKnEpOe7Qk4P43itXkLeK8mG.jpg?f=fotoalbum_large

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-12 18:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom zou je met een vrachtwagen een grindbak in rijden?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:46

Martinspire

Awesomeness

MikeyMan schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:56:
Omdat je anders niet kunt keren? De baan is ook weer niet zo breed

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Erapaz
Het is op zich alleen de trailer, niet de aangedreven wielen. Ik vermoed dat ze iets wilden inladen, bijvoorbeeld reclame borden etc. Die waren ze aan het demonteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Jea-k3bM6sNSQKJc4lHJf_UFhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lm9nic71ws7wXj5rawEIQEeW.jpg?f=fotoalbum_large

• loekf2
  • Laatst online: 19:01
Erapaz schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:54:
Onderweg naar Mugello nog even bij Monza gestopt. In principe was het gesloten vanwege het afbouwen na de GP, normaal kun je ook bijvoorbeeld een rondje over het circuit fietsen. Wel de oude banking kunnen bezoeken.
Wordt daar ooit gereden of is het wegrottend beton ?

Dacht dat The Grand Tour daar laatst nog was in een Italie special, 2 jaar terug ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
  • Laatst online: 19:01
mark-k schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:47:
Ze kunnen beter die Honda gewoon elke race op party mode draaien en de penalties pakken.
Motor is het probleem niet. hoewel 2 DNFs bij Red Bull om je te schamen is. Chassis is r*k. De technische bazen bij Red Bull moet zich diep schamen IMHO. Zo veel geld in het team pompen en dan wordt je te vaak voor bij gereden door teams met minder dan de helft van het budget ?

Misschien eens een eenvoudige party tentje nemen voor in de paddock met een koelbox ipv dat achtelijke "Red Bull station".

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Crazy D

I think we should take a look.

loekf2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:26:
[...]

Dacht dat The Grand Tour daar laatst nog was in een Italie special, 2 jaar terug ?
Als je op streetview de aansluiting kijkt van de kombaan op het normale circuit, zal dat in ieder geval niet heel vaak zijn :P

https://goo.gl/maps/6V144nTTcgHQP5kJ9

Exact expert nodig?

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

loekf2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:30:
[...]

Motor is het probleem niet. hoewel 2 DNFs bij Red Bull om je te schamen is. Chassis is r*k. De technische bazen bij Red Bull moet zich diep schamen IMHO. Zo veel geld in het team pompen en dan wordt je te vaak voor bij gereden door teams met minder dan de helft van het budget ?

Misschien eens een eenvoudige party tentje nemen voor in de paddock met een koelbox ipv dat achtelijke "Red Bull station".
Klopt, maar je kunt een ruk chassis nog redelijk compenseren met een goeie motor, kijk naar cheatende Ferrari vorig jaar die van matig naar winnend gingen. Als je toch DNFs pakt doordat je motor niet wil kun je beter dat ding open schroeven en na elke 2 races een nieuwe pakken (en bijbehorende penalty), ipv elke 3e race uit te vallen en verder ook niet boven de 3e plek uit komen (en zeker op power circuits als Monza of de trapezium Bahrein).

• Erapaz
[...]

De kombaan zelf wordt al sinds eind jaren 60 niet meer gebruikt om te racen. Het ene rechte stuk is onderdeel van het huidige circuit. Het andere rechte stuk is nog een tijd voor een slipschool gebruikt en het asfalt is daar ook veel beter.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
[...]

Dat was in Spanje: Autodroma de Sitges-Terramar. :)
https://drivetribe.com/p/...id=DBy9GRcBTwCTGd-QIP6JcQ

• RegularJohn
  • Niet online
Daar stond nog een Ferrari geparkeerd die mee moet.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Erapaz schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:38:
[...]

De kombaan zelf wordt al sinds eind jaren 60 niet meer gebruikt om te racen. Het ene rechte stuk is onderdeel van het huidige circuit. Het andere rechte stuk is nog een tijd voor een slipschool gebruikt en het asfalt is daar ook veel beter.
Is dat achterste rechte stuk niet een dragstrip? Heb daar eens gekampeerd tijdens de World Superbikes. Was twee meter gras beschikbaar tussen vangrail en asfalt. Levensgevaarlijk met alle activiteit op het asfalt (wheelies, burnouts, stoppies).

Banking is overigens verschrikkelijk steil, loop je niet zomaar even tegenop.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:17

Bestla

Kvinne

Ik zou het toejuichen dat er meer circuits komen met een uitdaging voor mens en machine. Nu lijken die auto's op rails te rijden. Daarom ben ik al blij dat Zandvoort een circuit is dat bochten heeft waar je andere lijnen kunt rijden.

Terug met die bankingbochten van weleer, ik hou er van. <3

Monza zou er zo van opknappen als ze die baan van vroeger zouden integreren in een nieuw ontwerp. Want het huidige Monza is nu niet bepaald een fraaie baan als je naar de layout kijkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Bestla op 08-09-2020 08:09 ]

• RobertMe
  • Laatst online: 05:43
Voor diegenen die het gemist hebben: [F1 2020] Race 9 GP van Toscane

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Nog Kimi gear hebben?

Afbeeldingslocatie: https://www.kimibywestcoastchoppers.com/media/webfant/banner/item/image/a/b/about-us-cms_1.jpg

https://f1store.formula1....36185+z-972438-3664625995 / https://www.kimibywestcoastchoppers.com/

Ow en denk niet dat F1 deze link leuk gaat vinden: https://www.westcoastchoppers.com/cisco-ii.html :x

[ Voor 27% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-09-2020 08:46 ]

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
mark-k schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:37:
[...]

Klopt, maar je kunt een ruk chassis nog redelijk compenseren met een goeie motor, kijk naar cheatende Ferrari vorig jaar die van matig naar winnend gingen. Als je toch DNFs pakt doordat je motor niet wil kun je beter dat ding open schroeven en na elke 2 races een nieuwe pakken (en bijbehorende penalty), ipv elke 3e race uit te vallen en verder ook niet boven de 3e plek uit komen (en zeker op power circuits als Monza of de trapezium Bahrein).
Dat riep ik dus vorig jaar ook al na de 8e 1-2 van Merc. De enige manier om ze te pakken en op ze in te lopen is zo agressief mogelijk ontwikkelen. Dus alle Honda's op standje 110%, de geplofte motoren voor lief nemen daar vooral veel van leren en later de vruchten van plukken.

Met een beetje geluk win je dan nog een aantal races. Gridstraffen maken ook niet veel uit, want top 6 haalt RB meestal toch wel, dus de 2e plek in het WCC is ook safe.

Met conservatief op 80% blijven rondtuffen om maar netjes aan de 2 of 3 motorregel te voldoen, ga je het in ieder geval niet redden...

• Bestla

Bestla

Kvinne

CF230 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:50:
[...]

Dat riep ik dus vorig jaar ook al na de 8e 1-2 van Merc. De enige manier om ze te pakken en op ze in te lopen is zo agressief mogelijk ontwikkelen. Dus alle Honda's op standje 110%, de geplofte motoren voor lief nemen daar vooral veel van leren en later de vruchten van plukken.

Met een beetje geluk win je dan nog een aantal races. Gridstraffen maken ook niet veel uit, want top 6 haalt RB meestal toch wel, dus de 2e plek in het WCC is ook safe.

Met conservatief op 80% blijven rondtuffen om maar netjes aan de 2 of 3 motorregel te voldoen, ga je het in ieder geval niet redden...
Hier ben ik het ZO mee eens. Dat voorzichtige gedoe van Honda, gassen met dat ding, beter ploffen dan roemloos in het middenveld verzuipen.

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ik zat te denken. Het is nu een speciale tijd, met een andere kalender, en andere circuits.

Ik zou het leuk vinden als oude F1 circuits uit de vroege jaren weer van de sport weer een upgrade krijgen en een F1 licentie. Maar dan zit je waarschijnlijk met meer circuits dan je in 1 seizoen kan aan doen. Als je 44 circuits in je poultje hebt dan zou je om het jaar op elk circuit kunnen rijden.

Zomaar een idee, de wereld kan nu eenmaal niet zonder mensen met een idee. Goed of slecht idee, dat maakt niet uit. Elk plan begint met een ideetje.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-12 21:39
Bestla schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:04:
Ik zat te denken. Het is nu een speciale tijd, met een andere kalender, en andere circuits.

Ik zou het leuk vinden als oude F1 circuits uit de vroege jaren weer van de sport weer een upgrade krijgen en een F1 licentie. Maar dan zit je waarschijnlijk met meer circuits dan je in 1 seizoen kan aan doen. Als je 44 circuits in je poultje hebt dan zou je om het jaar op elk circuit kunnen rijden.

Zomaar een idee, de wereld kan nu eenmaal niet zonder mensen met een idee. Goed of slecht idee, dat maakt niet uit. Elk plan begint met een ideetje.
Maar dan net zo doen als bij e-sports: teams mogen kiezen. Niet kiezen welk circuit je wilt, maar je mag circuits waar de concurrent sterk op is blokkeren. Dan krijgen we nog een verrassende kalender :+

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 15:56

sjaool

Every life should have 9 cats

loekf2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:30:
[...]
Denk je nu echt dat dat uit hetzelfde budget komt? Marketing is een van de belangrijkst inkomstenbronnen van Red Bull.

"When you grow up your heart dies"

• Bestla

Bestla

Kvinne

ThomasG schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:10:
[...]
Maar dan net zo doen als bij e-sports: teams mogen kiezen. Niet kiezen welk circuit je wilt, maar je mag circuits waar de concurrent sterk op is blokkeren. Dan krijgen we nog een verrassende kalender :+
Maar als je in bijv seizoen 2023 Circuit X blokkeerd, dat Circuit X in seizoen 2024 automagisch vaststaat.

Toekomst muziek. Maar wie weet. Liberty wil nu eenmaal circuits van naam en faam en met een rijke racehistorie hebben. Ik zeg kijk eens rond waar banen overwoekerd zijn zoals de oude Monza baan. Of herstel de Nordschleife zodat er daar weer gereden kan worden.

Zal vast nooit gebeuren, want het is gewoon niet haalbaar en veels te duur

Als ik denk aan mijn kindertijd. De Racebanen van weleer. En vaak in een 8 vorm. Bouw maar eens zo'n circuit in een 8 vorm. Dat zou werkelijk de tempel of speed zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Bestla op 08-09-2020 09:27 ]

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:40
Bestla schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:20:
[...]
Of herstel de Nordschleife zodat er daar weer gereden kan worden.
Mooi man, rondje van 6-7 minuten, met een outlap van 8 minuten. Word leuk in Q3! Zijn de banden ook halverwege de ronde op :D

• Bestla

Bestla

Kvinne

BasvanS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:26:
[...]

Mooi man, rondje van 6-7 minuten, met een outlap van 8 minuten. Word leuk in Q3! Zijn de banden ook halverwege de ronde op :D
Daarom zal Pirelli nooit akkoord gaan

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Bestla schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:02:
Ik zou het toejuichen dat er meer circuits komen met een uitdaging voor mens en machine. Nu lijken die auto's op rails te rijden. Daarom ben ik al blij dat Zandvoort een circuit is dat bochten heeft waar je andere lijnen kunt rijden.

Terug met die bankingbochten van weleer, ik hou er van. <3

Monza zou er zo van opknappen als ze die baan van vroeger zouden integreren in een nieuw ontwerp. Want het huidige Monza is nu niet bepaald een fraaie baan als je naar de layout kijkt.
Andere lijnen op Zandvoort? Mis ik iets? Volgens mij is Zandvoort bij uitstek een baan waar maar 1 optimale lijn gereden kan worden. Vandaar de angst voor een optocht a la Monaco.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Bestla

Bestla

Kvinne

Bansheeben schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:43:
[...]

Andere lijnen op Zandvoort? Mis ik iets? Volgens mij is Zandvoort bij uitstek een baan waar maar 1 optimale lijn gereden kan worden. Vandaar de angst voor een optocht a la Monaco.
De kleine kombocht na de tarzan bocht, die kan je met andere lijnen rijden bijvoorbeeld

• Bansheeben

Bansheeben

Bestla schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:47:
[...]

De kleine kombocht na de tarzan bocht, die kan je met andere lijnen rijden bijvoorbeeld
Hmm, ik vraag me af in hoeverre F1 daar wat aan heeft ivm de snelheid en lengte van de auto's, maar ik begrijp hoe je het voor je ziet inderdaad. Moet je 'm er alleen al naast kunnen prikken bij het begin van de bocht denk ik, wat lastig is met die knik er vlak voor. Maar goed, het duurt nog wel een tijdje voor we de fysieke uitwerking gaan zien...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Toch nog een klein beetje Monza. De schadenfreude. :P

https://streamable.com/1ymge8

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ThomasG schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:10:
[...]
Misschien kunnen ze meteen CSGO gaan doen, daar sponsort Redbull tenminste betere spelers dan Mercedes :+

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
I made this map that shows the fastest driver for each one of my self made micro sectors. It shows the average speed for each driver for each one of those micro sectors. By average speed I mean that it takes into consideration the speed over the whole race (minus laps with safety car or other anomalies) in each one of the micro sectors.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZEWyweh2Auo4UXoYTFXt-SRC2M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6UmisYP4zJbjyQx2Ac9AkqWI.png?f=fotoalbum_large

My site has the interactive version that shows the speed of all drivers in each sector, while the static image only shows who was the fastest in each sector.

Source: me

F1pace

• basvn

basvn

Breezand - NHN

f1bythenumbers schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:24:
I made this map that shows the fastest driver for each one of my self made micro sectors. It shows the average speed for each driver for each one of those micro sectors. By average speed I mean that it takes into consideration the speed over the whole race (minus laps with safety car or other anomalies) in each one of the micro sectors.

[Afbeelding]

My site has the interactive version that shows the speed of all drivers in each sector, while the static image only shows who was the fastest in each sector.

Het verbaasd me hoe snel de Red Bull is op de rechte stukken!

en KVY staat er ook best wel wat keren tussen

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 15:56

sjaool

Every life should have 9 cats

Bestla schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:47:
[...]

De Hans Hugenholtz bocht daar zijn meerdere lijnen mogelijk. :)

"When you grow up your heart dies"

• NLDViane
  • Laatst online: 18-12 13:40
De Red Bulls lijken dus hun volledig voorsprong in bochtensnelheid omgezet te hebben in een tekort. Een dikke 10km/h langzamer dan de Mercedessen door de Lesmo's en Ascari is niet niks!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

f1bythenumbers schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:24:

[Afbeelding]

En dat kon je ook zien in de sectortijden. Het probleem is denk ik niet de Honda PU of te veel luchtweerstand van de RB16. Het probleem is dat die auto zo instabiel is en het erger word als je vleugel van de auto haalt. Ze kunnen Mercedes misschien net matchen in de bochten als ze er een "Monaco" spec erop zetten, maar dan ben je kansloos op rechte stukken. Al het voordeel dat ze een paar jaar geleden nog konden halen uit hun high rake en diffuser is gewoon weg. Het werkt gewoon niet optimaal meer sinds de voorvleugels zijn veranderd.

• BasvanS
Opvalled ook altijd hoe VER het snelste is in de laatste Microsector voor de bocht! aanrem koning VER ;)?

Verder lijkt RB sneller te accelereren maar minder top snelheid te hebben.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:25
NLDViane schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:36:
De Red Bulls lijken dus hun volledig voorsprong in bochtensnelheid omgezet te hebben in een tekort. Een dikke 10km/h langzamer dan de Mercedessen door de Lesmo's en Ascari is niet niks!
Het lijken vooral de langzame bochten waar mechanische grip ook speelt, zie ook de chicanes, op hoge snelheid doen ze netjes mee in de middenmoot.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

FOM you know the drill.

[ Voor 32% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-09-2020 11:48 ]

• Wormaap
BasvanS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:41:
Opvalled ook altijd hoe VER het snelste is in de laatste Microsector voor de bocht! aanrem koning VER ;)?

Verder lijkt RB sneller te accelereren maar minder top snelheid te hebben.
Heel laat remmen klinkt naar mijn idee als iemand die enorm hard zit te pushen. Maar enorm laat remmen kost dan juist vaak weer tijd in de rest van de bocht, dus of het hem veel oplevert is maar de vraag. Vroeg op het gas bij het uitkomen van de bocht levert doorgaans meer tijd op. Gezien Max geen pannenkoek is zal'ie er wel zijn redenen voor hebben. Misschien een poging om te compenseren voor wat ze bocht-uit tekort komen ofzo.
Beetje speculeren, leuk :+

• Bansheeben

Bansheeben

basvn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:28:
[...]

Max zat wel aan het eind van een DRS trein achter een Mercedes die er weinig van bakte. Dat helpt denk ik wel met de straightline speed.

• BasvanS
Bansheeben schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:53:
[...]

Max zat wel aan het eind van een DRS trein achter een Mercedes die er weinig van bakte. Dat helpt denk ik wel met de straightline speed.
Aan het begin van de race ja.. met 100 KG brandstof..

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

https://www.williamsf1.co...unces-intention-to-retire
Mike O’Driscoll, Chief Executive Officer, Williams Grand Prix Engineering, today announced his intention to retire.

The recent sale of Williams Grand Prix Engineering to Dorilton Capital marked the successful conclusion of the strategic review announced earlier this year and secures the long-term future of the Williams F1 team. It followed the agreement of the new Formula One Concorde that provides a solid foundation for the future of the sport, especially independent constructors such as Williams.

Mike, 64, will support the smooth transition of ownership through this year and ensure that the team is well positioned to build for the future.
Wisselen van de wacht is begonnen...

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhZD6AuXsAAniY_?format=jpg&name=large

statement van Williams

• alexbl69
  • Laatst online: 18-12 16:54
basvn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:28:
[...]

Verstappen heeft bijna alle ronden waarin hij reed DRS gehad in die blauw gebieden. Wellicht verklaart dat zijn hoge gemiddelde.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Bansheeben

Bansheeben

BasvanS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:20:
[...]

Aan het begin van de race ja.. met 100 KG brandstof..
Tja, na de restart heeft ie niet veel meer gedaan, dus toch moet het daarvandaan komen. Het is niet alsof ze bovenaan de lijsten stonden qua topspeed tijdens de quali/fp's...

Pagina: 1 ... 116 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport