[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.003 views

Onderwerpen

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:57

Player1S

Probably out in the dark

Dat de teamnaam niet zou wijzigen is dan waarschijnlijk ook een timed iets. Binnen paar jaar is de naam verdwenen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12 14:53
Player1S schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:30:
Dat de teamnaam niet zou wijzigen is dan waarschijnlijk ook een timed iets. Binnen paar jaar is de naam verdwenen.
Das nog optimistisch denk, ik vermoed volgend seizoen al.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
Maar waarom Williams kopen en dan de naam veranderen?

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12 14:24
Mis is het gegaan toen ze ruzie kregen met Newey. Toen ze een hele parade aan coureurs voorbij lieten komen. Toen ze ruzie kregen met BMW. Vanuit het succes te weinig doorgezet, te weinig geïnvesteerd en de korte oplevingen (2012 overwinning Maldonado, 2014 en 2015 de opleving met Bottas en Massa) maskeerden dat de hele organisatie al jaren achter de feiten aan liep.

• schumi2004
Erapaz schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:38:
Waarom behouden?
Enige reden die ik kan bedenken is dat de naam ervoor zorgt dat het team straks meer opbrengt, maar gezien de "successen" van afgelopen periode kan ik me voorstellen hiervan te willen.

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Aan de ene kant jammer dat een stuk F1 historie verdwijnt, maar aan de andere kant is het beter, dat een financieel gezond, presterend team op de grid staat, in plaats van rijdende chicanes met historie.

[ Voor 6% gewijzigd door DeKaerften op 03-09-2020 13:42 ]

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12 19:55
schumi2004 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:40:
[...]

Waarom behouden?
Enige reden die ik kan bedenken is dat de naam ervoor zorgt dat het team straks meer opbrengt, maar gezien de "successen" van afgelopen periode kan ik me voorstellen hiervan te willen.
De naam McLaren bestaat ook nog steeds ondanks dat de oprichter sinds 1970 dood is. Zelfs na de merger met Ron Dennis in 1981 hebben ze de naam behouden.

Het zou vanwege de historie en marketing waarde van de naam, stom zijn als investeringsmaatschappij om deze weg te doen. Hoeveel miljoenen fans heeft het team Williams wel niet wereldwijd, die 100x trouwer zijn aan de naam Williams dan de fans van Mercedes GP of Red Bull F1.

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-12 20:18

oZy

JPM85 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:15:
[...]

De naam McLaren bestaat ook nog steeds ondanks dat de oprichter sinds 1970 dood is. Zelfs na de merger met Ron Dennis in 1981 hebben ze de naam behouden.

Het zou vanwege de historie en marketing waarde van de naam, stom zijn als investeringsmaatschappij om deze weg te doen. Hoeveel miljoenen fans heeft het team Williams wel niet wereldwijd, die 100x trouwer zijn aan de naam Williams dan de fans van Mercedes GP of Red Bull F1.
Misschien is de $10 MIO per jaar onder het mom 'Heritage Payment' ook wel gekoppeld aan de naam?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

Martinspire

Awesomeness

Als er verder geen ander familielid met de naam Williams in het team zit, dan lijkt het me logisch dat de naam eruit gaat. Ik vind het wel opvallend dat Claire niet nog ergens een baantje krijgt om te doen wat ze leuk vindt, ze zal voor sponsoren toch nog steeds een interessante connectie zijn (om bv bij haar Pa langs te gaan).
mavamal schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:38:
Mis is het gegaan toen ze ruzie kregen met Newey. Toen ze een hele parade aan coureurs voorbij lieten komen. Toen ze ruzie kregen met BMW. Vanuit het succes te weinig doorgezet, te weinig geïnvesteerd en de korte oplevingen (2012 overwinning Maldonado, 2014 en 2015 de opleving met Bottas en Massa) maskeerden dat de hele organisatie al jaren achter de feiten aan liep.
Mijns inziens heeft ook de Newey debacle niet zozeer te maken met Williams alsmeer de budgetten. Als er gewoon geen sponsor of rijke sjeik aankomt om je team te redden als hobby, dan is het dezer dagen gewoon lastig. Ze modderen al jaren aan omdat ze al jaren geen fatsoenlijke sponsoring hebben. Dat kun je Claire, Frank en anderen kwalijk nemen, maar die hebben ook maar weinig te zeggen zonder grote inkomstenbron.

Het is dezelfde reden dat McLaren jaren lang achteruit ging of dat Mercedes al zo lang aan de top kan staan: zolang er meer in komt dan eruit gaat, kun je prima een team runnen en inzetten op ontwikkeling. Moet je het met halve budgetten doen en alles rustig afwegen of het allemaal wel haalbaar is, dan is de kans op falen gewoon groter. Mercedes of Red Bull nemen 3 verschillende vleugels mee, rijden even rond en maken dan een beslissing. Williams neemt 1 vleugel mee die ze uitgebreid getest hebben, eerst digitaal, dan op schaal en dan pas echt om er dan achter te komen dat ie maar een matige verbetering brengt.

De ruimte om te gokken is gewoon weg en juist in F1 is jaren geweest dat hoe meer geld je ertegenaan gooit, hoe makkelijker je problemen oplost. Uitzonderingen daargelaten, maar over het algemeen geldt dit wel. En zelfs al gooi je er nu 200 miljoen in het team voordat het budgetplafond geldt, dan zul je nog steeds jaren aan opbouw doen die alle bezuinigingen hebben veroorzaakt.
Player1S schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:30:
Ik verwacht van niet. Williams is gewoon een prima naam en je kunt er altijd nog iets voor of na zetten, zoals Red Bull en Racing Point en de andere 7 teams allemaal doen. Zoals aangehaald: de geschiedenis die erbij hoort (en je waarschijnlijk ook bij de fabriek hebt) zorgt dat je potentiële sponsoren e.d. nog wat extra's kunt bieden en je hebt nog veel content liggen om je marketing mee te vullen, mochten resultaten uitblijven.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42
[...]

Waarom behouden?
Waarom niet behouden?
Williams is een bekende mooie naam in de F1. "Dorilton" als naam heeft weinig toegevoegde waarde, ook niet voor de investeringsmaatschappij zelfs.
Als er nou later een partner bijkomt voor de langere termijn met een naam die ze willen promoten dan kan Williams wellicht verdwijnen als naam.

Tot die tijd zie ik eerder dat er een title sponsor achter/voor geplakt wordt. Volgens mij mag dat ook zonder problemen en mag je dat ook elk jaar veranderen.
Net zoals Rokit dat was..

Ze hebben echter niet zoveel grote namen/sponsors meer..
Sofina staat er nu groot op...net als Lavazza. die laatste is dan weer onderdeel van Sofina. En dus van papa Latifi.. Als Nicholas echter niet voor Williams blijft rijden zijn ze dat ook kwijt. en Latifi heeft ook nog aandelen in McLaren.
Misschien dat we nu ook wat namen uit het portfolio van Dorilton terug gaan zien op de auto.

Er schijnt één Britse familie achter het kapitaal van Dorilton te zitten.. Wie dat is is geloof ik niet bekend. Wellicht iemand die de Brite race historie hoog wil houden

Ik ben benieuwd wie er dan na Monza aangekondigd gaat worden als nieuwe teambaas!

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 10:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JPM85 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:15:
[...]

Maar McLaren is nu ook nog een auto-merk die gericht is op sportieve auto's, waardoor daar een positieve associatie mee is.

Aan de andere kant is volgens mij alleen Ferrari een tot de verbeelding sprekende naam. Racing Point, Red Bull, Alpha Tauri en nog een paar doen mij alleen de wenkbrauwen fronsen. Ik weet dat het F1 teams zijn, maar heb geen enkele associatie met de activiteiten buiten de F1 (ok, ik ken Red Bull wel, maar de rest niet).

Ik vond het wel mooi dat een coureur als Eddy Jordan teambaas werd en het team dus ook zijn naam droeg ipv Lotus, Jaguar of wat het ook was. Bij Williams geldt dat ook, en is het wat mij betreft logisch als de naam gaat verdwijnen als de betrokkenheid van de familie Williams verdwijnt.

• Erapaz
[...]

Waarom behouden?
De naam is de enige waarde? Alles hangt daaraan. Anders hadden ze net zo goed eerder al Racing Point kunnen kopen of een sponsor/aankoop constructie met een ander team kunnen aangaan.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-12 14:29

basvn

Breezand - NHN

:+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• mavamal
Martinspire schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:24:

Mijns inziens heeft ook de Newey debacle niet zozeer te maken met Williams alsmeer de budgetten. Als er gewoon geen sponsor of rijke sjeik aankomt om je team te redden als hobby, dan is het dezer dagen gewoon lastig. Ze modderen al jaren aan omdat ze al jaren geen fatsoenlijke sponsoring hebben. Dat kun je Claire, Frank en anderen kwalijk nemen, maar die hebben ook maar weinig te zeggen zonder grote inkomstenbron.
Head en Frank Williams hadden ruzie met Newey omdat volgens hen Newey te veel invloed wilde in hoe het team moest draaien. 1997 was het laatste jaar waar Newey ook aan hun wagen heeft gewerkt, en toevallig het laatste kampioenschap.
Die ruzie ging ook over het beleid betreffende de coureurs: Newey was geen fan van Villeneuve en Frentzen.

Onmiddelijk daarna liepen de resultaten terug, totdat BMW de sterkste motor achterin wist te leggen. Toch wisten Patrick Head en Frank Williams daar ook weer ruzie mee te maken, want hun chassis zou goed genoeg zijn en de motor niet goed genoeg. Terwijl BMW zich zelfs wilde inkopen en de sponsors in de rij stonden.

Na deze ruzie is er een tijdje geweest waarin Williams elk jaar van motor leek te wisselen (Cosworth, Toyota, Cosworth, Renault), veel pay drivers in dienst nam (Nakajima, Senna, Maldonado) en weinig resultaten haalde tot ze in 2014 met Mercedes eigenlijk gewoon de hoofdprijs kregen.

Na pakweg 2004 hebben Frank Williams en Patrick Head te weinig gedaan om stabiele prestaties en inkomsten veilig te stellen en is het gewoon een loterij geweest.

NB Williams had verdorie in 2009 vanaf het begin van het seizoen al de beschikking over de dubbele diffuser en was van de 3 teams die dat hadden by far de slechtste.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:13

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dus zeggen dat Claire de reden van de downfall is klopt ook niet.

Signatures zijn voor boomers.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
Dat zou waarschijnlijk een verbetering zijn :)

Het zou me niets verbazen als er nog een paar lijken uit de kast gekomen zijn in het management van wiliams sinds de verkoop, waardoor ze er nu uitgewipt worden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12 19:55
gwystyl schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:27:
[...]

Maar McLaren is nu ook nog een auto-merk die gericht is op sportieve auto's, waardoor daar een positieve associatie mee is.

Aan de andere kant is volgens mij alleen Ferrari een tot de verbeelding sprekende naam. Racing Point, Red Bull, Alpha Tauri en nog een paar doen mij alleen de wenkbrauwen fronsen. Ik weet dat het F1 teams zijn, maar heb geen enkele associatie met de activiteiten buiten de F1 (ok, ik ken Red Bull wel, maar de rest niet).

Ik vond het wel mooi dat een coureur als Eddy Jordan teambaas werd en het team dus ook zijn naam droeg ipv Lotus, Jaguar of wat het ook was. Bij Williams geldt dat ook, en is het wat mij betreft logisch als de naam gaat verdwijnen als de betrokkenheid van de familie Williams verdwijnt.
McLaren auto bestaat pas sinds 1992, waarbij Ron Dennis de groep al een paar jaar in bezit had. Heeft na de merger in 1981, kort daarna ook al aandeelhouders van McLaren uitgekocht. Tuurlijk is de groep McLaren nu groter dan enkel F1 en zullen ze ook nooit de naam meer veranderen.

Ik zie het gewoon niet gebeuren dat ze de naam gaan aanpassen, daarvoor hebben ze gewoon een te grote fanbase.

• Erapaz
mavamal schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:37:
[...]

Head en Frank Williams hadden ruzie met Newey omdat volgens hen Newey te veel invloed wilde in hoe het team moest draaien. 1997 was het laatste jaar waar Newey ook aan hun wagen heeft gewerkt, en toevallig het laatste kampioenschap.
Die ruzie ging ook over het beleid betreffende de coureurs: Newey was geen fan van Villeneuve en Frentzen.

Onmiddelijk daarna liepen de resultaten terug, totdat BMW de sterkste motor achterin wist te leggen. Toch wisten Patrick Head en Frank Williams daar ook weer ruzie mee te maken, want hun chassis zou goed genoeg zijn en de motor niet goed genoeg. Terwijl BMW zich zelfs wilde inkopen en de sponsors in de rij stonden.

Na deze ruzie is er een tijdje geweest waarin Williams elk jaar van motor leek te wisselen (Cosworth, Toyota, Cosworth, Renault), veel pay drivers in dienst nam (Nakajima, Senna, Maldonado) en weinig resultaten haalde tot ze in 2014 met Mercedes eigenlijk gewoon de hoofdprijs kregen.

Na pakweg 2004 hebben Frank Williams en Patrick Head te weinig gedaan om stabiele prestaties en inkomsten veilig te stellen en is het gewoon een loterij geweest.

NB Williams had verdorie in 2009 vanaf het begin van het seizoen al de beschikking over de dubbele diffuser en was van de 3 teams die dat hadden by far de slechtste.
De details staan in Newey's boek. Frank Williams gooide 2x achter elkaar de wereldkampioen eruit (Mansell en Hill). Na Mansell had Newey al afgesproken dat hij naast Williams en Head als derde persoon betrokken wilde zijn bij belangrijke beslissingen. Dit is ook contractueel vastgelegd. Na het inslaan van Hill is hij uiteindelijk is hij ook met betaald "gardening leave" gegaan toen hij wegging.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-12 21:06
Je hoort de pijn ook gewoon terug in haar stem (ff klikken voor de video)

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is het enkel ook de F1? Want ze hebben natuurlijk ook nog het hele Esports stukje: https://www.williamsesports.com/

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:10
BlackMonkey schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:10:

[Twitter]
Wat ik mooi, en tegelijkertijd jammer, vind zijn ook de reacties van vrouwen/meisjes die interesse hebben gekregen in de F1 of zich geïnspireerd voel(d)en door Claire. Je kan van haar kwaliteiten vinden wat je wil, maar het is jammer dat de F1 hiermee haar enige vrouwelijke (de facto) team principal verliest.

Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Ik kon Claire in interviews enzo altijd erg waarderen. Maar interviews winnen geen races natuurlijk. Hopelijk kan het team de weg naar succes weer vinden.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
[...]

Ron Dennis werd verweten dat hij arrogant was, maar het team Williams kon er achteraf gezien ook wat van.
Na de succesvolle jaren '90 dachten ze vooral daarop te kunnen teren. Mooi samenwerkingen zijn er geweest, waarbij die van BMW toch veel en veel meer op had kunnen leveren.
Maar ze waren eigenwijs/arrogant, dachten (en denken) alles beter te weten en zijn keihard ingehaald door de realiteit.

Daarnaast het principe hebben geen absurde bedragen voor coureurs te willen betalen, daardoor te moeten gokken op jonge talenten of zelfs uit te wijken naar pay-drivers en je zit al snel in een neerwaarste spiraal.

Ze kregen inderdaad, onverwacht, de hoofdprijs met de Mercedes motoren en deden ineens weer regelmatig vooraan mee. Alles te danken aan de Mercedes motor, want de auto was echt niet de beste van het veld. Dat was wel het moment geweest om het momentum vast te houden, maar ook dat hebben ze weer uit hun handen laat glippen.

Als je dan ook nog de leiding van het team uit handen geeft aan de dochter van, zonder dat deze de juiste capaciteiten heeft dan is het allemaal wel gedoemd om te mislukken. Niets ten nadelen van Claire overigens, ze heeft gewoon de pech dat ze de dochter van is en doorgegroeid is van PR dame tot teambaas maar dat wil niet zeggen dat je van nature de juiste talenten hebt zoals haar vader dat wel had.

Jammer, het was een mooi team en zeker het BMW V10 tijdperk denk ik nog met weemoed aan terug. De Williams-BMW was de eerste auto die over de 20.000rpm en later 21.000rpm ging en dat klonk fabelachtig!

• mavamal
Ik denk dat bij Claire het een en ander ook wel voor werd gezegd door de eigenaar (lees: Frank).
Overigens leek de ruil van Bottas voor Lowe en Massa nog een jaartje op laten draven eigenlijk een geweldige move, maar helaas werd dat een gigantische flop.

• Waah
  • Laatst online: 08:43
Dan kunnen ze F1 2020 game updaten. Dan wordt "My Team" gewoon Williams :+

Wordt het spel nog leuker van ook, dan begin je kwa performance echt onderaan :9

• BlackMonkey
Wormaap schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:20:
[...]

Wat ik mooi, en tegelijkertijd jammer, vind zijn ook de reacties van vrouwen/meisjes die interesse hebben gekregen in de F1 of zich geïnspireerd voel(d)en door Claire. Je kan van haar kwaliteiten vinden wat je wil, maar het is jammer dat de F1 hiermee haar enige vrouwelijke (de facto) team principal verliest.

Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Ik kon Claire in interviews enzo altijd erg waarderen. Maar interviews winnen geen races natuurlijk. Hopelijk kan het team de weg naar succes weer vinden.
Ik kreeg bij de video ook gelijk de documentaire weer in gedachten, je kan vinden van Claire wat je wil maar ze stond er alles behalve voor het geld. Zo iemand met passie gun je een stuk meer dan iemand die zich gewoon ergens inkoopt.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mavamal schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:31:
Ik denk dat bij Claire het een en ander ook wel voor werd gezegd door de eigenaar (lees: Frank).
Overigens leek de ruil van Bottas voor Lowe en Massa nog een jaartje op laten draven eigenlijk een geweldige move, maar helaas werd dat een gigantische flop.
Dat komt waarschijnlijk omdat Toto Wolff veel slimmer was. Mercedes qua qua chassis in 2014-2016 denk ik niet zo sterk als ze nu zijn. Ze hadden eerder een stupide voordeel in vermogen waardoor ze inefficiënt extra vleugel konden zetten en alsnog makkelijk wegreden. Er bood zich in 2016 alleen een kans aan omdat James Allison bij Ferrari moest vertrekken. Zijn vrouw was overleden, het ging niet met Ferrari en Allison weg. Heel erg kortzichtig want Allison is iemand die je in je team wil hebben.

We hebben het ook gezien. Allison had weinig invloed op de toch problematische 2017 auto, maar vanaf 2018 ging de kwaliteit van Mercedes haar chassis en aerodynamica omhoog en hoe. Vermogen is het allang niet meer alleen, het is ook aerodynamica. Mercedes is inmiddels eigenlijk ook een high rake auto geworden, maar wel eentje met een lange wielbasis en steeds meer innovatie in ophanging en aerodynamica.

Het is ook zo typerend dat Newey in zijn boek maar een collega eigenlijk afvalt bij naam en dat is Paddy Lowe. Die beschreef Newey als een "Mullah". Dat was bij McLaren waar die domme matrixstructuur was ingevoerd zodat niemand echt de baas was, behalve Ron Dennis. Newey was daar niet blij met een aantal in zijn ogen politieke benoemingen van weinig technische kunnen. Die noemde hij dus de Mullah's omdat McLaren grotendeels van Bahrein is. Oh een Mullah, in het Nederlands Moellah is een religieus expert. Het verwijt gaat dus eigenlijk om rechtlijnig en volgens het boekje zijn.

Paddy Lowe faalde ook enorm bij Williams waar hij er alleen voor stond. Bij Mercedes is er genoeg structuur om te delegeren, zaken te compenseren of af te vangen en is er geen schuldcultuur. Bij Williams was dat er niet en de resultaten waren zeer duidelijk. Lowe zijn twee jaar als TD bij McLaren waren ook niet goed en dat eindigde met de slechte 2013 MP4-28.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• BlackMonkey

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:28:
Ik had het wat minder zien aankomen, had verwacht dat de Williams familie wel betrokken zou blijven. Einde oefening Williams dus.

Nu had ik van Claire geen hele hoge pet op, maar het is toch jammer dat er een stuk F1 historie verloren gaat op deze manier.

Frank Williams (en Patrick Head) zullen af en toe nog wel even achter hun oren vragen en zich afvragen waar het nou echt mis is gegaan. Jammer.
Is het niet misgegaan omdat andere teams zoals Mercedes & RB een flink budget hebben gekregen, en Williams daardoor meer naar achter is geduwd? Je levert ook flink geld in als je naar het middenveld of lager gaat. Dit gezegd hebbende als een noob, maar ik dacht dat geld wel een flinke rol speelde in de F1. ;)

Is er bekend gemaakt wat er gebeurt met de auto's die ze als onderpand hebben gegeven voor een lening? Of heb ik dit verkeerd begrepen? :)

Het is wel erg jammer, maar ik vind sowieso dat de F1 moet beginnen met budgetcaps en teams korter bij elkaar moet krijgen. Dit soort (oude) teams houden het gewoon niet vol of alleen met grote risico's/sponsor als naam.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
HollowGamer schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:12:
[...]

Is het niet misgegaan omdat andere teams zoals Mercedes & RB een flink budget hebben gekregen, en Williams daardoor meer naar achter is geduwd? Je levert ook flink geld in als je naar het middenveld of lager gaat. Dit gezegd hebbende als een noob, maar ik dacht dat geld wel een flinke rol speelde in de F1. ;)

Is er bekend gemaakt wat er gebeurt met de auto's die ze als onderpand hebben gegeven voor een lening? Of heb ik dit verkeerd begrepen? :)

Het is wel erg jammer, maar ik vind sowieso dat de F1 moet beginnen met budgetcaps en teams korter bij elkaar moet krijgen. Dit soort (oude) teams houden het gewoon niet vol of alleen met grote risico's/sponsor als naam.
Als je afzakt in het veld neemt je budget uiteindelijk ook af, maar daar was bij Williams eind jaren 90/begin jaren 00 echt geen sprake van.
Ze waren zelfs het "fabrieksteam" van BMW, dus de kosten van motoren hadden ze niet en ik denk dat BMW ook nog wel een flinke stuiver aan sponsoring heeft betaald destijds.

Daarnaast heeft Williams jarenlang goed geboerd met hun engineering tak waarbij ze onderdelen van de F1 techniek buiten de F1 konden verkopen.

De laatste jaren werden de financiën ongetwijfeld rap slechter, maar in al die jaren hebben ze toch altijd een aanzienlijk budget gehad plus natuurlijk nog de jaarlijkse extra inkomsten zoals Ferrari, McLaren en Red Bull die ook krijgen voor hun jarenlange deelname (en nee, Red Bull is nog niet zo oud maar krijgt wel standaard een x aantal miljoenen uit diezelfde regeling als Ferrari).

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

Martinspire

Awesomeness

BlackMonkey schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:10:

[Twitter]
Mja prima bericht. Ze ziet er erg vermoeid uit, maar dat is wellicht ook logisch zo. Die heeft er duidelijk genoeg van.
[...]

Ik ga niet beweren dat Williams geen fouten heeft gemaakt en dat er ook geen blaam ligt bij hoe zij het team hebben gedraaid, maar je moet wel concluderen dat de wereld van de F1 een harde wereld is en je zonder budget gewoon weinig kan. Force India is 1 van de weinigen die dat blijkbaar goed kunnen, de rest gooit er ook miljoenen tegenaan, zie een Renault/Toyota/Honda/etc en boeken weinig progressie.

Newey is een goede ontwerper, maar ook een moeilijk persoon om mee te werken, dat maakte zijn boek wel duidelijk. Een perfectionist die veel grip naar zich toe trekt en liefst alle beslissingen zelf maakt. Daarbij moeten tientallen varianten worden geprobeerd, voor er 1 wordt gebruikt, iets waar je met weinig budget gewoon geen geld voor hebt.

Het ljikt me duidelijk dat de pay drivers er zaten om het geld. Om de boel draaiende te houden. Ik heb destijds ook al vaak gezegd dat bepaalde rijders gewoon niet slim waren om erin te zetten. Zo'n Maldonado heeft ze meer gekost dan opgeleverd, met de autoschade en negatieve berichten. De laatste jaren stonden weinig coureurs klaar met een zak geld om in te stappen. Ik denk dat het zonder Latifi en Stroll al 3 jaar eerder afgelopen was.

De jaren 00 hebben een enorme leegloop van talent veroorzaakt en dit heeft ze in een vicieuze cirkel naar beneden geholpen. Te weinig geld voor talent/kennis om een goede auto te maken -> slechte resultaten -> te weinig geld voor talent/kennis om een goede auto te maken -> slechte resultaten.

Ik denk verder dat ze zeker Massa in dat rijtje mogen zetten. Die presteerde ook geen pepernoot naast coureurs die half zijn ervaring hadden. Ook in Formule E valt die hard door de mand.

Ik hoop dat het team deze bende te boven komt, maar zie al gebeuren dat we over een paar jaar nog steeds Williams als backmarker zien, ala Minardi en dat het doek dan definitief valt. Ook met de huidige situatie zie je weinig progressie. Wat mensen weg, wat mensen schuiven, maar geen grote investeringen en dat is imo het enige wat ze echt kan helpen weer vooruit te gaan. Ze teren dit seizoen nog goed op de Mercedes-motor achterin, maar dat is de afgelopen jaren ook geweest (met uitzondering van vorig jaar dus)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12 12:51
Erapaz schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:38:
Heeft ook met toegang tot de F1 te maken.

Als je een licentie als raceteam wilt kost ook enorm veel geld en moeite.
Nu hebben ze de licentie en praktisch alle faciliteiten die nodig zijn.

Dan moet je wel heel veel betaald hebben voor Williams wil het intressanter zijn om opnieuw te beginnen.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ze hebben een groot bedrag geïnvesteerd en waarschijnlijk een rondje langs wat key personeel van Williams gemaakt en hebben op basis daarvan besloten dat er iemand anders aan de knoppen moet gaan draaien om de boel vlot te trekken. Imo logisch en het zou stom zijn om daarmee te wachten. Of de naam blijft op lange termijn....geen idee. Er zijn al eerder grote namen weggevallen (lees veranderd) in de F1.

Het kan maar zo Porsche of Audi worden in de toekomst.

You've heard it here first! ;)

Te koop....

• BlackMonkey
albino71 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:25:
Ze hebben een groot bedrag geïnvesteerd en waarschijnlijk een rondje langs wat key personeel van Williams gemaakt en hebben op basis daarvan besloten dat er iemand anders aan de knoppen moet gaan draaien om de boel vlot te trekken. Imo logisch en het zou stom zijn om daarmee te wachten. Of de naam blijft op lange termijn....geen idee. Er zijn al eerder grote namen weggevallen (lees veranderd) in de F1.

Toch zou ik dan even de laatste video die ik hier plaatste kijken. Het was zoals het er nu op lijkt Claire haar eigen beslissing om ook haar eigen rol er bij neer te leggen. Er wordt hier wel vaker gesuggereerd dat even iemand anders aanstellen zou betekenen dat het team plots weer competitief meedoet maar dat is natuurlijk onzin. Een auto wordt ontworpen door een compleet team die samen een visie/concept nastreven, dat kan wel of niet werken. Het is niet alsof er twee plannen liggen en iemand zoals Claire de keuze krijgt, wil je snel of langzaam zijn. Verder moet je absoluut niet de cultuur vergeten binnen een team/bedrijf, als je als nieuwe eigenaar gelijk alles aanpast zoals jij denkt dat het moet zijn gaat het niet werken. Claire en Frank zijn de grondleggers en hebben genoeg mensen in de rij staan die voor ze willen werken, als je die er via de achterdeur uit zou drukken gaat je personeel wel stuiteren. Helemaal als je ziet hoeveel ze op de achtergrond gedaan hebben om het bedrijf Williams een zo goed mogelijke toekomst te gunnen i.p.v. voor het snelle geld te gaan, ze leefden voor dat team.

• RobertMe
  • Laatst online: 09:15
BlackMonkey schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:56:
[...]

Toch zou ik dan even de laatste video die ik hier plaatste kijken. Het was zoals het er nu op lijkt Claire haar eigen beslissing om ook haar eigen rol er bij neer te leggen. Er wordt hier wel vaker gesuggereerd dat even iemand anders aanstellen zou betekenen dat het team plots weer competitief meedoet maar dat is natuurlijk onzin. Een auto wordt ontworpen door een compleet team die samen een visie/concept nastreven, dat kan wel of niet werken. Het is niet alsof er twee plannen liggen en iemand zoals Claire de keuze krijgt, wil je snel of langzaam zijn. Verder moet je absoluut niet de cultuur vergeten binnen een team/bedrijf, als je als nieuwe eigenaar gelijk alles aanpast zoals jij denkt dat het moet zijn gaat het niet werken. Claire en Frank zijn de grondleggers en hebben genoeg mensen in de rij staan die voor ze willen werken, als je die er via de achterdeur uit zou drukken gaat je personeel wel stuiteren. Helemaal als je ziet hoeveel ze op de achtergrond gedaan hebben om het bedrijf Williams een zo goed mogelijke toekomst te gunnen i.p.v. voor het snelle geld te gaan, ze leefden voor dat team.
Voetbalteams willen ook wel eens beter presteren nadat de oude trainer "er uit is gegooid". Als het team (voetbalteam, medewerkers F1 team) niet meer wil werken voor "die lastige baas" dan kan een "wissel" dus best goed uit pakken. Even een frisse wind er doorheen, een nieuwe motivator die iedereen weer even een stapje harder laat lopen etc. In die zin ook wat Will Buxton aangeeft, Adreas Seidl heeft wel wat ervaring in de racerij maar niet als teambaas. Nu die bij McLaren zit gaat het daar goed / een stuk beter, o.a. omdat Seidl (blijkbaar) een goede people manager is, en niet perse een goede (F1) teambaas. Zie bv ook nu na dat podium van Norris, Seidl & Brown die als "een stel kleine kinderen" van geluk het voltallige team na gaan en ellebogen geven etc. Hetzelfde gold ook voor Toto Wolff, een goede manager met een race hart, maar geen ervaring in F1, en ook die laat het team "best wel goed" draaien. Vergelijk dat met Claire Williams, die van aan de pitmuur / uit de pitbox SMSjes zit te sturen over personeel dat in korte broek rond loopt (IIRC, was in ieder geval vorig seizoen "een relletje" over dat Claire iets had geSMSt over personeelslid dat in beeld was geweest tijdens FP / Q / race). Een nieuwe teambaas kan er dus best voor zorgen dat de boel bij Williams vrij snel goed aan het draaien komt. Nu zal het in F1 wellicht iets lastiger zijn, maar om weer terug te komen op voetbal. Ik volg het zelf niet echt, maar toen Dick Advocaat naar Sparta ging liet die het team volgens mij ook beter presteren "dan gedacht". Terwijl het dezelfde spelers waren, maar wellicht net een goede strategische beslissing, de spelers goed motiveren, en hop, het draait voor het oog een stuk beter.

Edit:
Blijkbaar alweer twee jaar geleden:
A Williams Engineer Accidentally Got Called Out For Wearing The Wrong Clothes On Live TV

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 03-09-2020 21:29 ]

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 10:25
RobertMe schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:19:
[...]

Voetbalteams willen ook wel eens beter presteren nadat de oude trainer "er uit is gegooid". Als het team (voetbalteam, medewerkers F1 team) niet meer wil werken voor "die lastige baas" dan kan een "wissel" dus best goed uit pakken. Even een frisse wind er doorheen, een nieuwe motivator die iedereen weer even een stapje harder laat lopen etc. In die zin ook wat Will Buxton aangeeft, Adreas Seidl heeft wel wat ervaring in de racerij maar niet als teambaas. Nu die bij McLaren zit gaat het daar goed / een stuk beter, o.a. omdat Seidl (blijkbaar) een goede people manager is, en niet perse een goede (F1) teambaas. Zie bv ook nu na dat podium van Norris, Seidl & Brown die als "een stel kleine kinderen" van geluk het voltallige team na gaan en ellebogen geven etc. Hetzelfde gold ook voor Toto Wolff, een goede manager met een race hart, maar geen ervaring in F1, en ook die laat het team "best wel goed" draaien. Vergelijk dat met Claire Williams, die van aan de pitmuur / uit de pitbox SMSjes zit te sturen over personeel dat in korte broek rond loopt (IIRC, was in ieder geval vorig seizoen "een relletje" over dat Claire iets had geSMSt over personeelslid dat in beeld was geweest tijdens FP / Q / race). Een nieuwe teambaas kan er dus best voor zorgen dat de boel bij Williams vrij snel goed aan het draaien komt. Nu zal het in F1 wellicht iets lastiger zijn, maar om weer terug te komen op voetbal. Ik volg het zelf niet echt, maar toen Dick Advocaat naar Sparta ging liet die het team volgens mij ook beter presteren "dan gedacht". Terwijl het dezelfde spelers waren, maar wellicht net een goede strategische beslissing, de spelers goed motiveren, en hop, het draait voor het oog een stuk beter.

Edit:
A Williams Engineer Accidentally Got Called Out For Wearing The Wrong Clothes On Live TV
En dat wordt de crux van het seizoen. Waar vind je zo snel een goede nieuwe team baas die ook bezeten is van de sport. Normaal zou ik zeggen een goede team baas uit de F2 wereld maar of die halverwege het seizoen beschikbaar is.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:37
[...]

Om het verhaal even juist te maken, Newey was november '96 al weg bij Williams maar heeft natuurlijk nog wel die auto ontworpen.

Naar mijn mening heeft Williams in de 00's ook een flinke flater geslagen door geleidelijk veel teveel invloed te geven aan Sam Micheal die uiteindelijk veel te laat maar met stille trom vertrokken is.

• BlackMonkey
[...]

Edit:
Klopt helemaal, het veranderen van de top kan zeker een positief effect hebben op de motivatie van het team. Maar dat is alles behalve vanzelfsprekend! Helemaal in de zeer gecompliceerde wereld van de F1, daar is het niet simpelweg een geval van even op de tanden bijten en harder lopen. Dat herhaalde Vettel ik meen laatste race nog, vorig seizoen werkten we op dezelfde manier met dezelfde mensen. Tuurlijk ze hadden toen een veel "betere" motor, maar de auto zelf was ook een stuk beter. Dus om maar even te zeggen ze hebben een rondje gemaakt en er moet ff iemand anders aan de knopjes draaien vind ik wel wat te kort door de bocht. Zelf denk ik namelijk dat nu er nog geen goede opvolger beschikbaar lijkt en Claire direct afstand neemt het eerder een nadeel is voor het team dan een voordeel. Tevens lag de motivatie binnen Williams volgens mij ook wel redelijk goed (anders houd je het met die resultaten niet vol) en dat zag je ook in de pitstops. Een dergelijke SMS is voornamelijk voor de brand image en daar zullen alle teams aan doen, hier viel het alleen toevallig op. Max heeft ook wel is op zijn kop gehad voor een uiting die niet goed voor het merk is.

Neemt niet weg dat ik denk dat verkoop in de long-run voor het team beter is. In de situatie voor verkoop waren er te weinig middelen om een stabiele basis op te bouwen waar vanuit ze konden groeien, ze waren voornamelijk brandjes aan het blussen. Helaas waren de kosten van de corona brand iets te groot waardoor ze over de rand kwamen. Ook een Toto zou het bij Williams moeilijk gehad hebben want je kan dan niet gewoon even een smak geld neerleggen. Wel zou hij in de visie dingen anders aangepakt kunnen hebben door wel onderdelen in te kopen om zo de juiste brandjes eerst te blussen. Maar we zullen het zien, ik had het gezien de historie van Williams alleen liever bij een ander team zoals Haas gezien :+

Verwijderd

D-dark schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:34:
[...]

En dat wordt de crux van het seizoen. Waar vind je zo snel een goede nieuwe team baas die ook bezeten is van de sport. Normaal zou ik zeggen een goede team baas uit de F2 wereld maar of die halverwege het seizoen beschikbaar is.
Wat doet Flavio Briatore tegenwoordig? :+

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01

Edd

Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:58:
[...]

Wat doet Flavio Briatore tegenwoordig? :+
Ik denk niet dat hij er veel zin in heeft ;)
On 12 June 2014 he said: "I do not like this new Formula One. It's not our Formula 1." "He pointed a finger at cars that "do not make a noise", drivers having to "save fuel" and "fake overtaking". He added: "It is no longer a sport of gladiators, it is a sport of accountants."
bron: Wikipedia: Flavio Briatore

[ Voor 4% gewijzigd door Edd op 03-09-2020 22:00 ]

-

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het was niet of ze zou opstappen, maar wanneer. Dat komt dan uiteindelijk toch sneller dan ik had gedacht. Wellicht dat de nieuwe eigenaren een ander koers gaan varen en Claire zich daar niet goed bij voelt en de weg vrij maakt.
Al met al was wel duidelijk dat ze niet de persoon is om een F1 team te leiden en te dragen. Uiteindelijk is dit denk ik het beste voor beide partijen.

Tweakers Discord

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
[...]

Adreas Seidl heeft wel wat ervaring in de racerij maar niet als teambaas.
Hij was 5 jaar teambaas van Porsche LMP1 dus niet bepaald geen ervaring natuurlijk.

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:06
Zit ik ermee? Neu. Boontje om zijn loontje. Moet nooit je trots willen inslikken. Tot je niets meer hebt. Ben benieuwd hoeveel ze er voor zichzelf nog uittrekken....

Hopenlijk neemt porsche, of een Chinees het over. Eens kijken of er nog wat vernieuwing komt...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gadver. Waarom nou weer zo’n ‘kan ze wat meer tijd aan de kinderen besteden en een echtgenote zijn’. Zouden ze dat ook zo zeggen als het een man was...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

Zwerver schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 02:22:
[...]

Gadver. Waarom nou weer zo’n ‘kan ze wat meer tijd aan de kinderen besteden en een echtgenote zijn’. Zouden ze dat ook zo zeggen als het een man was...
Dan hadden ze ongetwijfeld "hij" en "echtgenoot" gebruikt. Waarschijnlijk had je het dan niet eens zo bewust gehoord als dit. Ik heb vergelijkbare uitspraken ook over coureurs gehoord. Je kan er van alles achter zoeken maar teambaas van een sport waarbij je in normale jaren al basically 7-8 maanden per jaar van huis bent is op zichzelf al heftig, helemaal in coronatijd als je ook nog eens voor en na elke race een tijd in quarantaine moet.

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 04-09-2020 03:06 ]

• Zwerver
  • Niet online
DataGhost schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 03:04:
[...]

Dan hadden ze ongetwijfeld "hij" en "echtgenoot" gebruikt. Waarschijnlijk had je het dan niet eens zo bewust gehoord als dit. Ik heb vergelijkbare uitspraken ook over coureurs gehoord. Je kan er van alles achter zoeken maar teambaas van een sport waarbij je in normale jaren al basically 7-8 maanden per jaar van huis bent is op zichzelf al heftig, helemaal in coronatijd als je ook nog eens voor en na elke race een tijd in quarantaine moet.
Zonder een hele discussie te starten, dit zijn Britten. Die zouden hoogstens zeggen dat hij wat meer tijd met zijn familie kan doorbrengen. Maar de verwijzing naar kinderen en echtgenote zijn op deze manier is gewoon een klassiek voorbeeld van Brits patriarchy

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Waah
[...]

Toen Rosberg opeens stopte zeiden ze exact hetzelfde :9

Maarja... Dit is de tijd waarin we leven. Als je dat over een man zegt kraait en geen haan. Dan is het "progressief". Maar omdat ze een vrouw is wordt er meteen vergrootglas op gezet door sommige mensen.

Ze zeggen niet: ze kan eindelijk tijd besteden aan haar kinderen en man, waar ze hoort :Y) Dan had je een punt.

als ze "family" hadden gezegd was men er ook over gevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 04-09-2020 07:26 ]

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Zwerver schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 03:11:
[...]

Zonder een hele discussie te starten, dit zijn Britten. Die zouden hoogstens zeggen dat hij wat meer tijd met zijn familie kan doorbrengen. Maar de verwijzing naar kinderen en echtgenote zijn op deze manier is gewoon een klassiek voorbeeld van Brits patriarchy
Of je zoekt er gewoon niet meteen zoveel achter...

• Zwerver
  • Niet online
mark-k schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:45:
[...]

Of je zoekt er gewoon niet meteen zoveel achter...
Ik heb in dat land gewoond... Dus ik hoef er niks achter te zoeken want ik ken het gedrag. Het is alleen opvallend dat het nog steeds voor komt na alle drukte die erover geweest is en dat men het hier ook nog eens goed probeert te praten.
Waah schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:24:
[...]

Toen Rosberg opeens stopte zeiden ze exact hetzelfde :9

Maarja... Dit is de tijd waarin we leven. Als je dat over een man zegt kraait en geen haan. Dan is het "progressief". Maar omdat ze een vrouw is wordt er meteen vergrootglas op gezet door sommige mensen.

Ze zeggen niet: ze kan eindelijk tijd besteden aan haar kinderen en man, waar ze hoort :Y) Dan had je een punt.

als ze "family" hadden gezegd was men er ook over gevallen.
Het feit dat het van Rosberg als progressief gezien werd (door dezelfde mensen toevallig?) is net zo'n groot probleem. Het geeft namelijk aan dat het niet normaal is om als man voor de kinderen te zorgen of om als vrouw dat juist niet te doen. Anyway, Sky is van Murdoch en F1 gebruikt de verslaggevers van Sky, dus wat dat betreft verbaast het dan weer niet...

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Zwerver schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:52:
[...]

Ik heb in dat land gewoond... Dus ik hoef er niks achter te zoeken want ik ken het gedrag. Het is alleen opvallend dat het nog steeds voor komt na alle drukte die erover geweest is en dat men het hier ook nog eens goed probeert te praten.

[...]

Het feit dat het van Rosberg als progressief gezien werd (door dezelfde mensen toevallig?) is net zo'n groot probleem. Het geeft namelijk aan dat het niet normaal is om als man voor de kinderen te zorgen of om als vrouw dat juist niet te doen. Anyway, Sky is van Murdoch en F1 gebruikt de verslaggevers van Sky, dus wat dat betreft verbaast het dan weer niet...
Juist, want iedereen in dat land is natuurlijk hetzelfde...

Het maakt niet uit bij wie, als ze stoppen of kans is dat ze stoppen en ze hebben kinderen dan wordt die opmerking vanzelf gemaakt, en terecht ook als je het halve jaar weg van huis bent. Dat is gewoon common sense. Mag jij best een probleem mee hebben maar dat ligt dan toch echt aan jou, jij bent nul partij in die opmerking.

• Zwerver
  • Niet online
mark-k schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:59:
[...]

Juist, want iedereen in dat land is natuurlijk hetzelfde...

Het maakt niet uit bij wie, als ze stoppen of kans is dat ze stoppen en ze hebben kinderen dan wordt die opmerking vanzelf gemaakt, en terecht ook als je het halve jaar weg van huis bent. Dat is gewoon common sense. Mag jij best een probleem mee hebben maar dat ligt dan toch echt aan jou, jij bent nul partij in die opmerking.
Dat klopt, en gelukkig hoeven wij het niet met elkaar eens te zijn :*

• NiaX
  • Niet online
[...]

[...]

Jaja, dus als het bij Claire Williams gezegd wordt is het seksistisch, omdat ze vrouw is, maar als het bij Rosberg gezegd wordt is het nog seksistischer? Die logica ontgaat me, ik denk dat je te graag iets wil zien.

• Waah
[...]

[...]

De enige die de invulling "progressief" eraan hangt ben je zelf. Dat is jouw interpretatie. Nergens is dat gezegd.

Je hoeft je niet beledigd te voelen namen iemand. Ik denk dat zij dat prima zelf kan... En ik heb zo'n gevoel dat zij dat écht niet zo opvat. Juist door iets te benadrukken wat niet gezegd is, leg je juist de nadruk erop dat het blijkbaar niet normaal is. Want als het normaal was dat vrouwen niet per sé voor het gezin zorgen, had jij je er niet druk over gemaakt....

Maar wat hadden ze dan moeten zeggen? O-) wat had jij gezegd? Dat ze nu lekker tijd had om zelf aan auto's te knutselen thuis?

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 04-09-2020 08:11 ]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Waah schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:09:
[...]

De enige die de invulling "progressief" eraan hangt ben je zelf. Dat is jouw interpretatie. Nergens is dat gezegd.

Je hoeft je niet beledigd te voelen namen iemand. Ik denk dat zij dat prima zelf kan... En ik heb zo'n gevoel dat zij dat écht niet zo opvat. Juist door iets te benadrukken wat niet gezegd is, leg je juist de nadruk erop dat het blijkbaar niet normaal is. Want als het normaal was dat vrouwen niet per sé voor het gezin zorgen, had jij je er niet druk over gemaakt....

Maar wat hadden ze dan moeten zeggen? O-) wat had jij gezegd? Dat ze nu lekker tijd had om zelf aan auto's te knutselen thuis?
Tijd on met n traytje schultenbrau op n plastic tuinstoel in een met onkruid begroeide voortuin te zitten kijken naar een verrotte vespa :+

• RobertMe
Anyway, Sky is van Murdoch en F1 gebruikt de verslaggevers van Sky, dus wat dat betreft verbaast het dan weer niet...
He? Will Buxton & Lawrence Barretto werken direct voor FOM, en niet voor Sky. FOM is gewoon bezig om hun eigen team mensen op te zetten waarbij Will sinds 1 of 2? jaar al verslaggever was (sinds Amerikaanse NBC Sports er mee stopte waar die toen werkte) en Lawrence volgens mij al langer schrijft op de F1 website en sinds dit jaar dan ook "op beeld" komt.

Overigens "ken" ik de discussie niet waar je naar verwijst. Maar als ik het goed begrijp is het een overwegend Brits "probleem" om dit zo te benoemen? En Will is bij mijn weten sowieso een Britt, en Lawrence zou dat ook zomaar eens kunnen zijn. Dus wellicht dat het daar vandaan komt dat ze het zo benoemen?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:05

mphilipp

Romanes eunt domus

albino71 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:25:

Dan roep ik Mahindra! :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:57

Player1S

Probably out in the dark

Cyril Verbasteringen doen we niet aan heeft een hoge functie gekregen bij Alpine en Alpine zou Renault Sport moeten vervangen binnen Renault. Nieuwe naam voor het F1 team is ook een gerucht.

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 04-09-2020 11:07 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-12 14:29

basvn

Breezand - NHN

zal Redbull de lade met oude contacten weer hebben opengetrokken?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is dit verhaal al een keer langs gekomen hier? Uitleg van een techneut over hoe de brandstofmanipulatie van Ferrari (vermoedelijk) werkte.
[edit]
Voor wie geen zin heeft om het hele verhaal te lezen:
De brandstofflow die de opvoerpomp creëert is immers niet constant, maar kent drukpulsen. Die pomp heeft zijn eigen natuurlijke frequentie. Wanneer je de frequentie van die pulsen synchroniseert met de samplingsnelheid van de flowsensor, en dat in closed loop, dan kan je de pomp zo aansturen dat de drukpuls boven die 100 kg/u uitkomt maar het meetpunt lager zit dan die waarde. Dan meet de sensor op de op- of aflopende zijde van de drukpiek.
En de tegenmaatregel:
Sentronics levert nu een tweede, verplichte brandstofflowsensor die in serie staat met de eerste. Die nieuwe sensor verschilt van de eerste in zijn meetstrategie. In plaats van steeds, elke 0,45 ms te meten, doet de tweede sensor dat op willekeurige momenten. Dat kan dus op 0,07 ms – 0,33 ms – 0,45 ms – 0,58 ms – 0,74 ms -… zijn, met steeds verschillende meetintervallen.

Die intervallen zijn onmogelijk te bepalen omdat de meetdata ook nog eens geëncrypteerd is, en niet toegankelijk voor de teams. Die data wordt opgeslagen in de FIA Safety Data Recorder (SDR) waar de FIA het kan controleren. En ook hier geldt die 100 kg/u. Deze tweede sensor moet aliasing onmogelijk maken.

[ Voor 66% gewijzigd door mphilipp op 04-09-2020 12:20 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• schumi2004
mphilipp schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:39:
Is dit verhaal al een keer langs gekomen hier? Uitleg van een techneut over hoe de brandstofmanipulatie van Ferrari (vermoedelijk) werkte.
[edit]

[...]

En de tegenmaatregel:

[...]
Interessant stukje tekst, dank ;)

Moest wel ff lache toen ik klaar was met lezen om daar te zien staan: Liever luisteren? :?

• Waah
mphilipp schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:39:
[edit]

[...]

En de tegenmaatregel:

[...]
Als dat zo is: Best slim.... Maar ook een gevalletje absoluut niet grijs gebied :X

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waah schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:40:
[...]
Als dat zo is: Best slim.... Maar ook een gevalletje absoluut niet grijs gebied :X
Ja, je weet niet of het precies zo werkt, maar deze meneer lijkt mij best slim op dat gebied en als je weet hoe alles in elkaar zit, weet je ook wat je zou kunnen doen om het te omzeilen.

Die pomp zo programmeren dat de meetapparaten precies niet kunnen meten dat je teveel brandstof inspuit is inderdaad geen grijs gebied. Het is nl niet alleen een kwestie van wat de flowmeter vindt, maar de regel zegt ook duidelijk dat je op geen enkel moment meer dan zoveel brandstof mag inspuiten. Dus wat zij doen komt neer op bewuste misleiding. Je moet wel een heel goed verhaal hebben als je dat recht wilt lullen.
Maar in het verhaal staat ook dat ze ook al andere dingen probeerden (niet alleen Ferrari denk ik dan), zoals altijd de maximale hoeveelheid blijven pompen en het teveel (je rijdt niet altijd volgas) in een reservoir bewaren en dat dan later inspuiten. Dan ben je al voorbij de meter. Dat hadden ze ook al door en hebben daar tegenmaatregelen tegen genomen.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-12 13:42
[...]

Dat word toch ook over Vettel gezegd? En over Massa toen ie weg ging? Meert tijd voor familie en kinderen, wat meer voor de vrouw er zijn...

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Random fotodump, van tripje Duitsland. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLTlTC8jZNjw02YXPZpJr8ugjhE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OOIovxZxIf3b5LuVCyM3a8xi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTf6cPqQkzaG5n0QSju4ZR9xzBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psmFw0GzH20pjCGMrjEeSLTa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xx-BeLh3Q0DF-E0awr2SN857xs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOKW1iq8JwizupYin3U0iaV4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV39_VThL2sui1EJLoWk8nRTFog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PddjQ4RajOsWs5jMVx760MwJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULHoU9G_czOoKJQ053PVYOpurp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpslRp7lhc6fYVwJXAGhLwoV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YohVoySGkzTvqYGZPyu7aN9mFfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cULqHSHDvC9LdevN3YgXg9f2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4r_lFDCXwkamU1XfJRie0aK2NU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQA85MPyYgCt1O3GgUByNiDE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAATR3Y7LwpYfts5dhiQMqeP4MA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBGRWCeenQgu4RFQblCdrz9u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYY2Ra8ah7S5bffKpJGcUOcpCzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXodAql3T4ogcsdsfmAbCHz5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rttITCo-vVOFWkWensR4h2WdjRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XgFBybqnt6sVYoF5NgAuIOF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVol-EvxtAlFeGGaa_9xXcIqFug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9IwY2rFfuc5bozZhSpYURop.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HmtVN_tuYsbuVqMHa5x7cFFAo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBgm7gAM4dPTwIJaUa8rbq3X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mSVD1wRcMpst3BPj0YLnKSOK4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMhjiBRAdLybTVNSZerelEXV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4BBfN1vDHLLn0jASi3BBzhfeE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxsPnpJgYQs5PDreBRh3br6Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkinmjFYT_aQnHyv2iGtT_mNi1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pb40CZaBYaPvgVuzIayfuoUj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1a4Z9k2joqPaqaQOq1kfBUKp0LA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVzNnY3b9jkFq7YCowiQFmn7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9OCHGuDFXlRDlEvHN2PcpS3eUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZff0zjBwrBwudOOieLf0out.jpg?f=fotoalbum_large

Inclusief Ferrari vervanger :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzmaxBfzf4pdCvOMqQ2YuPczuzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0puRnNyv2MtokfkQdXJm934C.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Waah
Rijden die auto's tegenwoordig op rails?

F1 is toch veranderd zeg.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BTW: er wordt volop gespeculeerd over een eventuele naamsverandering van Williams F1 na die overname. Ik vraag mij dat af of dat wel slim is. Aan de ene kant heb je die naam die legendarisch is, maar - belangrijker - er hangt een heritage bonus aan die naam van $10mln per jaar. Lijkt mij heel makkelijk verdiend. Als je de naam verandert, denk ik dat het logisch is dat die bonus vervalt. Tien miljoen is niet niets.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12 17:41
Zoals al eerder gezegd:
McLaren heeft ook al jaren geen band meer met de familie McLaren, dus het zou niet het eerste team zijn met de naam van de founder zonder een verbinding met de familie.
Hoop niet dat de naam verdwijnt, aan de andere kant. De naam Tyrrell is verdwenen, Jordan, Benetton....
Ben bang dat over een paar jaar hetzelfde gebeurt als bij Williams.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
Stelling: dit jaar geen publiek is volgend jaar overvolle tribunes (indien publiek weer mag).

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:24:
Stelling: dit jaar geen publiek is volgend jaar overvolle tribunes (indien publiek weer mag).
Je bent wel hoopvol dat volgend jaar er weer publiek op de tribunes mag, ik zit meer aan 2022 te denken.

• Waah
Ik verwacht eigenlijk niet dat er méér mensen gaan. Misschien dat mensen die dit jaar niet gingen volgend jaar gaan en er dus wat meer vraag is.... Maar verwacht zelf geen overdreven stijging.

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:19
Jasphur schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:24:
Dan moeten ze wel wat aan de sport show doen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
Quantor schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:29:
[...]

Je bent wel hoopvol dat volgend jaar er weer publiek op de tribunes mag, ik zit meer aan 2022 te denken.
Okay dan zo. Dit en volgend jaar geen publiek is in 2022 icm de nieuwe formule overvolle tribunes.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Waah
een F1 ticket is gewoon duur. Dus meer mensen zal niet zo storm lopen. Ik zou eerder verwachten dat de F1 de prijzen wat omhoog gooit waar mogelijk. Dat voorspel ik eerder ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 04-09-2020 15:36 ]

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-12 19:59
Zijn de nieuwe regels over de motorstand ergens goed uitgelegd. Ik kon het op de FIA website niet vinden.
Moet vanaf VT1 al met een gekozen motorstand worden gereden die daarna niet meer mag worden aangepast?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-12 12:35
hansvk schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:36:
Zijn de nieuwe regels over de motorstand ergens goed uitgelegd. Ik kon het op de FIA website niet vinden.
Moet vanaf VT1 al met een gekozen motorstand worden gereden die daarna niet meer mag worden aangepast?
Ik dacht alleen dat deze vanaf kwalificatie niet meer aangepast mag worden. (onder parc fermé regels?) Maar wel vreemd dat het bij FIA niet te vinden is...

• RobertMe
hansvk schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:36:
Geldt vanaf Q. Vanmorgen had Ted het er over. Schijnt allemaal gedaan te zijn omdat de FIA nu niet goed kon monitoren. FIA verzamelt bergen data uit alle sensoren. Daar laten ze blijkbaar een AI op los om "vreemde" dingen te vinden. Maar doordat de Q-mode maar 1 á 2 ronden wordt gebruikt heeft de FIA te weinig data om iets zinvols er over te zeggen. Daardoor dat ze gewoon willen dat er één mode gebruikt wordt want dan hebben ze ook consistente data.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor het geval dat men het heeft gemist:

https://www.formula1.com/...QWlsaw1p8JAfjPbgXwht.html

[ Voor 31% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-09-2020 16:05 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Illegal_Alien schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:03:
Voor het geval dat men het heeft gemist:
[senna serie]
Hmm...fictie zeggen ze. Is het dan nog de moeite waard om te kijken vraag ik mij af?
Of is het een gedramatiseerd verhaal dat wel zo goed mogelijk zijn levensloop volgt? Ik hoop dat ze daar duidelijkheid over geven. Ik heb echt geen zin om naar een opgeleukt verhaal over Saint Senna te gaan kijken. Hopelijk zijn de race scenes niet al te tenenkrommend...

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:03:
[...]
Hmm...fictie zeggen ze. Is het dan nog de moeite waard om te kijken vraag ik mij af?
Of is het een gedramatiseerd verhaal dat wel zo goed mogelijk zijn levensloop volgt? Ik hoop dat ze daar duidelijkheid over geven. Ik heb echt geen zin om naar een opgeleukt verhaal over Saint Senna te gaan kijken. Hopelijk zijn de race scenes niet al te tenenkrommend...
Goede vraag. Ik vond de F1 Netflix afleveringen die ik heb bekeken (niet de volledige seizoenen dus), al veel te ver van de werkelijkheid af staan dat het mij totaal niet kon boeien. Erg leuk waarschijnlijk als je het racen niet zo volgt, maar ik knapte er op af.

Testing, one, two ...

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Waah schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:17:
Rijden die auto's tegenwoordig op rails?

F1 is toch veranderd zeg.
Tja waarom zouden ze anders altijd een treintje rijden

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12 17:41
mphilipp schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:03:
[...]

Ben er wel bang voor.
Vind sowieso dat Senna nogal opgehemeld wordt als zijnde zo goed en dergelijke.
Geweldig coureur, begrijp mij niet verkeerd, maar continu "If you no longer go for a gap.." om te excuseren dat je Prost van de baan torpedeert in Japan gaat op een gegeven moment ook tegenstaan.

Denk dat het een soort Bohemian Rhapsody achtig iets wordt, waar ikzelf ook geen groot fan van was. Maar goed, zal vast wel een publiek trekken.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:10
Maarten_E schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:02:
[...]

Ben er wel bang voor.
Vind sowieso dat Senna nogal opgehemeld wordt als zijnde zo goed en dergelijke.
Geweldig coureur, begrijp mij niet verkeerd, maar continu "If you no longer go for a gap.." om te excuseren dat je Prost van de baan torpedeert in Japan gaat op een gegeven moment ook tegenstaan.

Denk dat het een soort Bohemian Rhapsody achtig iets wordt, waar ikzelf ook geen groot fan van was. Maar goed, zal vast wel een publiek trekken.
"If you no longer go for a gap" is'ie natuurlijk later wel zelf ook gewoon op teruggekomen. Dat was in de hoop om er daar mee weg te komen, maar nooit echt serieus gemeend :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
https://www.formula1.com/...EXYICbtrKO3kWsYiWnY4.html

Was hier volgens mij nog niet voorbij gekomen, Vettel heeft voor alle Ferrari teamleden in het paddock geregeld dat ze ook als "Cardboard cutout" op de tribune zullen zitten.

Laatste stukje van het artikel is ook mooi:
This is not the first time Vettel has made a gesture like this, the German taking photos behind the scenes throughout the year and making a photobook that he then distributes to the team as part of his Christmas gift to them.
Zou toch jammer als de sport hem kwijtraakt, gun hem een goed team en nog een aantal jaren in de sport, als hij zich goed voelt is hij nog altijd erg goed en een fijne persoonlijkheid. (en ik vind Hamilton onwijs goed maar Vettel is met deze karaktertrekjes toch wel even een verademing :) )

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:37
Leuke trip! Maar mijn hemel dat die eind jaren 80 Benetton een 1995 livery draagt tot daar aan toe. Welke malloot heeft er een oude Jordan(?) in een soort van 95/96 mix Ferrari livery gespoten :r. Die Sauber lijkt me ook niet helemaal koosjer, minstens een jaar ouder chassis dan de livery die erop zit.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Homeland schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:32:
https://www.formula1.com/...EXYICbtrKO3kWsYiWnY4.html

Was hier volgens mij nog niet voorbij gekomen, Vettel heeft voor alle Ferrari teamleden in het paddock geregeld dat ze ook als "Cardboard cutout" op de tribune zullen zitten.

Laatste stukje van het artikel is ook mooi:

[...]

Zou toch jammer als de sport hem kwijtraakt, gun hem een goed team en nog een aantal jaren in de sport, als hij zich goed voelt is hij nog altijd erg goed en een fijne persoonlijkheid. (en ik vind Hamilton onwijs goed maar Vettel is met deze karaktertrekjes toch wel even een verademing :) )
Wat ik vooral bewonderingswaardig vind is dat hij maar blijft tonen hoeveel hij van het team/merk houd. Zelfs nadat ze hem de wacht hebben aangezegd.

Laten we hopen dat we nog een paar jaar van deze man in de F1 kunnen genieten.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Erwin schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 01:00:
[...]
Leuke trip! Maar mijn hemel dat die eind jaren 80 Benetton een 1995 livery draagt tot daar aan toe. Welke malloot heeft er een oude Jordan(?) in een soort van 95/96 mix Ferrari livery gespoten :r. Die Sauber lijkt me ook niet helemaal koosjer, minstens een jaar ouder chassis dan de livery die erop zit.
:? Eind jaren 80 reed iedereen toch nog met lage neuzen? pas vanaf halverwege 90 ging de neus omhoog.
Hoe kan die Benetton dan van de jaren 80 zijn?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pjlgt schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:30:
[...]

Wat ik vooral bewonderingswaardig vind is dat hij maar blijft tonen hoeveel hij van het team/merk houd. Zelfs nadat ze hem de wacht hebben aangezegd.

Laten we hopen dat we nog een paar jaar van deze man in de F1 kunnen genieten.
Misschien wil ie na zijn sabbatical wel teambaas worden bij Aston Martin :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• tweakduke
  • Laatst online: 09:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een aantal posts zijn verplaatst naar [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?

Tweakers Discord

• Erapaz
YakuzA schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:31:
[...]

:? Eind jaren 80 reed iedereen toch nog met lage neuzen? pas vanaf halverwege 90 ging de neus omhoog.
Hoe kan die Benetton dan van de jaren 80 zijn?
Geen idee wat het wel is, maar het is in ieder geval geen B195, kijk maar naar de bobbel op de neus en de breedte van de auto en achtervleugel. Dit is een B195:

Afbeeldingslocatie: https://www.ultimatecarpage.com/images/car/686/Benetton-B195-Renault-6247.jpg

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-12 13:06

Franko P.

Hit it.

Na de Q van zojuist is voor mij nu wel bewezen dat dat HAM GOAT verhaal niet helemaal klopt. :P
De auto, die wel ja!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Erapaz
Heeft iemand vandaag tickets voor de F1 Mugello gekocht? Staat er bij jullie ook "MotoGP Gran Premio di San Marino" op?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

Erapaz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:34:
Heeft iemand vandaag tickets voor de F1 Mugello gekocht? Staat er bij jullie ook "MotoGP Gran Premio di San Marino" op?
Ik zou het hier proberen: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
En de officiële F1 klantenservice kan je vast uitsluitsel geven. Ik gok dat je verkeerde kaarten hebt of bent opgelicht. De MotoGP van San Marino is iig op dezelfde dag.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 05-09-2020 16:41 ]

• Erapaz
DataGhost schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:40:
[...]

Ik zou het hier proberen: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
En de officiële F1 klantenservice kan je vast uitsluitsel geven. Ik gok dat je verkeerde kaarten hebt of bent opgelicht. De MotoGP van San Marino is iig op dezelfde dag.
Nee, dat kan niet. Je kon alleen bij ticketone.it kaarten kopen. Afgelopen dinsdag had ik al een kaart gekocht, die werd geannuleerd en de kaarten gingen opnieuw in de verkoop vandaag voor de helft van de prijs. Waarschijnlijk hebben ze in de consternatie het verkeerde template gebruikt. Er staat namelijk wel Tribuna Materassi op, die heb je alleen op Mugello, niet op Misano.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Franko P. schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:06:
Na de Q van zojuist is voor mij nu wel bewezen dat dat HAM GOAT verhaal niet helemaal klopt. :P
De auto, die wel ja!
Daar gaan we weer :+

Er is geen enkele GOAT aan te wijzen, wel een klein groepje beste coureurs ooit en daar hoort hij absoluut tussen.

• Erapaz
Homeland schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:39:
[...]

Er is geen enkele GOAT aan te wijzen, wel een klein groepje beste coureurs ooit en daar hoort hij absoluut tussen.
MSC & Senna

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-12 13:06

Franko P.

Hit it.

Homeland schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:39:
[...]

Zit niet te azen op een serieuze ham bash of wat dan ook, maar vind je niet dat met deze auto zo ongeveer elke racer die zichzelf serieus neemt kampioen kan worden? Zonder Ham was Bottas makkelijk kampioen geworden. Als ik dan terug kijk in de F1 historie dan zie ik daar een Senna, Schumacher, Piquet, Prost etc. die er wel wat harder voor moeten hebben werken.

Toegegeven, Schumacher had erg veel aan de strategie van Brawn. Maar welke strategie word er nu nog gebezigd in de F1? Ik zal wel een beetje een ouwe man aan het worden zijn, maar in de tijd van tanken tijdens de race, en 2 banden leveranciers waren er veel meer factoren waarmee rekening gehouden moest worden.

Als ik dan nu zie hoe een coureur nog net niet met 2 vingers in zn neus alles en iedereen zoek rijdt door een superieure wagen en hiermee alle records pakt dan vind ik dat erg jammer.
En voordat de discussie Hamilton los barst, ik gun het hem van harte, maar dan wel met iets meer moeite dan nu. Ze stappen zo fris uit die auto alsof ze net ff naar de Mc Drive om de hoek zijn gereden... :/

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Franko P. schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:28:
[...]

Zit niet te azen op een serieuze ham bash of wat dan ook, maar vind je niet dat met deze auto zo ongeveer elke racer die zichzelf serieus neemt kampioen kan worden? Zonder Ham was Bottas makkelijk kampioen geworden. Als ik dan terug kijk in de F1 historie dan zie ik daar een Senna, Schumacher, Piquet, Prost etc. die er wel wat harder voor moeten hebben werken.

Toegegeven, Schumacher had erg veel aan de strategie van Brawn. Maar welke strategie word er nu nog gebezigd in de F1? Ik zal wel een beetje een ouwe man aan het worden zijn, maar in de tijd van tanken tijdens de race, en 2 banden leveranciers waren er veel meer factoren waarmee rekening gehouden moest worden.

Als ik dan nu zie hoe een coureur nog net niet met 2 vingers in zn neus alles en iedereen zoek rijdt door een superieure wagen en hiermee alle records pakt dan vind ik dat erg jammer.
En voordat de discussie Hamilton los barst, ik gun het hem van harte, maar dan wel met iets meer moeite dan nu. Ze stappen zo fris uit die auto alsof ze net ff naar de Mc Drive om de hoek zijn gereden... :/
Dus jij denkt dat als Latifi in deze auto had gezeten, hij ook wel even WC was geworden? Denk dat je er toch iets te licht over denkt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Erapaz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:40:
[...]

Geen idee wat het wel is, maar het is in ieder geval geen B195, kijk maar naar de bobbel op de neus en de breedte van de auto en achtervleugel. Dit is een B195:

[Afbeelding]
Het lijkt eerder een B193 met B195-livery. :P Zie bijvoorbeeld de airbox, da's dezelfde als de B192 en B193 hebben namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 05-09-2020 23:05 ]

Volvotips.com

• RobertMe
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:59:
[...]

Dus jij denkt dat als Latifi in deze auto had gezeten, hij ook wel even WC was geworden? Denk dat je er toch iets te licht over denkt.
Daarom zegt die ook "elke racer die zichzelf serieus neemt", alleen denk ik dat ze dat allemaal wel doen. Maar ik denk dat we ook allemaal wel een lijstje kunnen opstellen van coureurs die het waarschijnlijk niet zullen worden in deze Mercedes. Latifi, Grosjean, Magnussen, Giovinazzi zie ik in deze auto in ieder geval geen WDC worden. Dan zijn er nog wat twijfelgevallen (Stroll, Perez, Ocon), en een aantal die het zo ongeveer per definitie wel zouden worden: Hamilton (doh), Bottas, Verstappen, Leclerc, Vettel, Ricciardo, Raikonnen, Russell, Sainz, Norris.

Edit:
Overigens houd ik dan even geen rekening met team battles. Als je Bottas en Verstappen naast elkaar zet zie ik Bottas nog steeds geen WDC worden in de W11, hetzelfde als dat Bottas het ook tegen Hamilton af legt (en dat zijn echt niet alleen de team orders).

[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 05-09-2020 23:24 ]

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
RobertMe schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:23:
[...]

Daarom zegt die ook "elke racer die zichzelf serieus neemt", alleen denk ik dat ze dat allemaal wel doen. Maar ik denk dat we ook allemaal wel een lijstje kunnen opstellen van coureurs die het waarschijnlijk niet zullen worden in deze Mercedes. Latifi, Grosjean, Magnussen, Giovinazzi zie ik in deze auto in ieder geval geen WDC worden. Dan zijn er nog wat twijfelgevallen (Stroll, Perez, Ocon), en een aantal die het zo ongeveer per definitie wel zouden worden: Hamilton (doh), Bottas, Verstappen, Leclerc, Vettel, Ricciardo, Raikonnen, Russell, Sainz, Norris.

Edit:
Overigens houd ik dan even geen rekening met team battles. Als je Bottas en Verstappen naast elkaar zet zie ik Bottas nog steeds geen WDC worden in de W11, hetzelfde als dat Bottas het ook tegen Hamilton af legt (en dat zijn echt niet alleen de team orders).
En ik denk dat je de kracht van de auto onderschat. Een goede auto is veel makkelijker te rijden dan een slechte auto. Lewis en Valteri maken bijna geen fouten, dat ding loopt gewoon op rails en de balans is bijna altijd perfect.

Pak een willekeurige andere auto en ook zij zullen moeten werken om de auto optimaal te laten werken en fouten komen er vanzelf bij.
Kijk bijvoorbeeld naar Stroll hoe hij voor dit jaar iedere race weer belachelijk gemaakt werd, dit jaar gaat het echter zoveel beter doordat de auto veel voorspelbaarder is.

Zet Stroll in de echte Mercedes en hij maakt het Bottas vast nog lastig genoeg en ik zie hem nog kampioen worden ook, afhankelijk van de teamgenoot natuurlijk.
Pagina: 1 ... 115 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport