[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.006 views

Onderwerpen

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

basvn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:50:
[...]

Excuses zijn ook al aangeboden
[Twitter]

Hij zal waarschijnlijk een paar races geen interview met Ocon (en misschien ook wel RIC) kunnen krijgen
Blijkbaar zouden ze donderdag een interview met Ocon hebben, kijken of dat doorgaat.

Wel onprofessioneel als dit nog steeds door het blue flags incident is, iedereen weet toch dat Fransen alleen de witte vlag kennen :+

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:57

basvn

Breezand - NHN

dus of RBR, of thuis op de bank

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

mphilipp

Romanes eunt domus

basvn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:50:
[...]
Excuses zijn ook al aangeboden
Ja, dat is altijd makkelijk achteraf. Maar waarom überhaupt zulke taal gebruiken? Ook al zegt een coureur zoiets zelf door de boordradio, is dat nog geen aanleiding om dat zelf zo door de ether te brallen. Zeer onprofessioneel. Op die manier neemt een reporter stelling, en dat moet je nooit doen.
Maar goed, Zo interessant zijn die interviews eigenlijk ook niet. Meer vragen naar de bekende weg, dus ik let er eigenlijk ook nooit zo op.

Wat dat betreft is het echt heel jammer dat de BBC het niet meer doet en dat je hier in NL Sky niet op een makkelijke manier kan volgen. Ja, via zo'n illegale dienst, maar dat valt ook om de haverklap weg tijdens de race.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12 12:51
Of RP. die maken nog steeds kans IMO.
Probleem is dat de auto nu goed is, de rest er omheen niet.

Dat is iets wat Vettel op zich wel zou kunnen fixen.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:12
Lijkt mij dat elk team plannen heeft om te winnen? Enige vraag is hoe realistisch het is. Voor aanvang van het seizoen zou je nog kunnen verwachten dat Racing Point een goede kandidaat zou kunnen zijn, maar dat blijkt nu dan wel tegen te vallen. Terwijl juist McLaren en Renault het boven verwachting goed doen. (Alleen dan op "omgedraaide" circuits. Renault zit er op low downforce goed bij en McLaren high downforce)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik hoop een beetje dat Ricciardo zondag op het podium komt. Dan kan ie Abiteboul de final kick geven door een mooie 'eternal love, Danny Rick' tattoo te laten zetten. Zo vergeet Cyril 'm nooit meer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:20
mphilipp schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:45:
Ik las vanmorgen dat onze geliefde Jack Plooij weer een bok geschoten heeft en nu ook internationaal veel fans heeft gekregen...

[Twitter]
Zou mooi zijn als z'n arrogante waffel hem een keer fataal wordt.

Nederlandse supporters en toeristen hebben al geen al te beste naam in het buitenland. Als nu onze 'journalisten' (een titel die al te veel eer is voor dit pedante mannetje) zich ook nog eens zo gaan gedragen hebben we weer een nieuw dieptepunt bereikt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Het is ook mooi verwoord met 'plannen om te winnen' in plaats van 'kans om te winnen'. In principe doet elk team mee om te winnen natuurlijk, maar zijn er maar een paar die daar kans op maken.

Juist die laatste regel geeft ook wel aan dat hij open staat voor andere teams , immers kunnen de verhoudingen er met nieuwe regelgeving anders voor staan.
Maar dat duurt nog wel 2(?) jaar voordat je een beeld hebt van hoe een team er dan bij staat. Dat is wel lang om uit het niets weer terug te keren, dan kun je beter actief blijven bij een kleiner team, wat vanaf dan ook verwacht mee te kunnen doen voor de winst.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:21:
[...]
Nederlandse supporters en toeristen hebben al geen al te beste naam in het buitenland.
Dat is volgens mij ook een beetje overdreven. Overal vinden ze iets over elke andere groep. In elk land is men een beetje anders en vallen andere groepen/mensen uit andere landen op een of andere manier op. Zo kunnen we wel een lijst aanleggen van al die stereotype zaken, die bijna nooit voor iedereen gelden. Een groep Duitsers die een beetje lollig doen, worden al gauw overal als irritant ervaren. Idem voor een groep Nederlanders, Russen, Amerikanen. Dat is het groepseffect. En vooral bij evenementen manifesteert zich dat heel sterk. Maar op bv Le Mans hebben wij helemaal geen slechte naam. Daar vinden ze de Oranje club juist een aanwinst. Beter dan dat leger straalbezopen Denen... :+

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:26

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Nederlandse supporters en toeristen hebben al geen al te beste naam in het buitenland. Als nu onze 'journalisten' (een titel die al te veel eer is voor dit pedante mannetje) zich ook nog eens zo gaan gedragen hebben we weer een nieuw dieptepunt bereikt.
Ik ben blij dat er soms nog iemand is die gewoon wat durft te zeggen, al dat 'politiek correct' eierlopen onzin, want het blijft hypocriet door dingen weg te biepen door de F1, juist dan leg je nadruk om een fout woord om alsnog de boodschap over te brengen.

YMMV, maar ik heb de grootste lol met mensen in het buitenland, is het voetbal, is het F1, is het onze 'temprament' er is altijd een groep die anders denkt over een andere groep, iets met pot en ketel als we gaan praten over Russen, Engelsen of Duitsers.
mark-k schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:40:
[...]

Clusterfuck in 3...2...1...
Ik mag toch serieus hopen dat FIA dit in absolute vorm kan overrulen?
(ok, dan nog moet je 100k mensen buiten de hekken houden.. maargoed).

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 01-09-2020 11:41 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

SinergyX schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:40:

Ik mag toch serieus hopen dat FIA dit in absolute vorm kan overrulen?
(ok, dan nog moet je 100k mensen buiten de hekken houden.. maargoed).
100k mensen is echt wel veel.. ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
zeker met die ticket prijs, zal het sowieso uit verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door basvn op 01-09-2020 11:45 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:38

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Da's wel heel drastisch hoor. ;)

Jack is soms nogal ongelukkig in zijn taalgebruik maar om er zo'n ophef over te maken? Het is over het algemeen tongue in cheek wat hij doet. De coureurs weten dat ook wel.

"When you grow up your heart dies"

• basvn

basvn

Breezand - NHN

morgen is er een AMA met Bottas op Reddit

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mphilipp schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:02:
[...]

Ja, dat is altijd makkelijk achteraf. Maar waarom überhaupt zulke taal gebruiken?
Wij Nederlanders zijn nogal direkt. Dat wordt in de wereld niet erg begrepen. Er wordt hier ook al negatief gepraat als de Hulk "rukker" zegt terwijl dat min of meer rechtstreeks uit een bierreclame komt.

Signatures zijn voor boomers.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:47:
[...]

Da's wel heel drastisch hoor. ;)

Jack is soms nogal ongelukkig in zijn taalgebruik maar om er zo'n ophef over te maken? Het is over het algemeen tongue in cheek wat hij doet. De coureurs weten dat ook wel.
Mwoh... Ik vind dat je best alles moet kunnen zeggen... Maar met "French Fuck" maak je het een Norris ook wel erg lastig. Maak er dan "French Croissant" van ofzo... :X

• Waah
  • Laatst online: 13:43
MikeyMan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:56:
[...]

Mwoh... Ik vind dat je best alles moet kunnen zeggen... Maar met "French Fuck" maak je het een Norris ook wel erg lastig. Maak er dan "French Croissant" van ofzo... :X
IMHO probeert Jack Plooi gewoon ff interessant te doen... Popie Jopie gedrag....
Je weet dat Norris Brits is. En dat dat soort taal voor de Britten niet normaal is.

Er zijn 100 manieren om de vraag óók te stellen. Maar nope, lekker stoer de journalist uithangen, wetende dat ze niet heel direct antwoord kunnen geven en je moeilijk het leven zuur kunnen maken.

• Waah
Dit verbaast mij niets. Erdogan moet natuurlijk laten zien hoe geweldig Turkije niet is.... Dat ze de beste ter wereld zijn, en alles onder controle hebben. Beter dan de rest van de wereld.

Same als in elk land met een dictator schijn-democratie

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Ik ben blij dat er soms nog iemand is die gewoon wat durft te zeggen, al dat 'politiek correct' eierlopen onzin, want het blijft hypocriet door dingen weg te biepen door de F1, juist dan leg je nadruk om een fout woord om alsnog de boodschap over te brengen.
Eens, maar van mij hoeft dat taalgebruik ook niet echt.

Verder is het ook een keuze, houdt je meer afstand en blijf je meer de zoveel mogelijk onafhankelijke waarnemer of ga je meer op de amicale toer en schurk je dicht tegen je interview objecten aan. Waarbij werk en prive achtige omgang minder gescheiden zijn.
De meeste coureurs zijn overigens net het puberstadium ontgroeid, het is blijkbaar verleidelijk om dan mee te gaan in taalgebruik en gedrag.

Jack en Olaf hebben voor de amicale versie gekozen.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 13:31

pro_6or

amateur_60r

[...]

Ook niet, dan maak je het over het Frans zijn. Ik vind Ocon ook een zakkewasser. Maar zeg dan als je al moet schelden iets over Ocon, niet iets generieks over Fransen. That slammed wholemole nowhere up.

een treffende spreuk

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

YMMV, maar ik heb de grootste lol met mensen in het buitenland, is het voetbal, is het F1, is het onze 'temprament' er is altijd een groep die anders denkt over een andere groep, iets met pot en ketel als we gaan praten over Russen, Engelsen of Duitsers.
Volgens mij liggen oranjefans doorgaans inderdaad best aardig in het buitenland, maar los daarvan vind ik dat we mogen verwachten van een reporter dat hij zich professioneel opstelt en dat hji zich bewust is vande mores van de omgeving waarin hij zich bevindt. 'French fuck' is misschien lollig bedoeld, maar zo komt het niet over in een internationaal gezelschap. Beetje dimmen en minder jolig doen past dan beter. Heeft overigens niks met wel of niet politiek correct doen te maken, maar met omgangsvormen.

• sjaool

sjaool

[...]

Op Twitter had ik al iets gezegd van Franse stokbroodvreter... Dan kan hij, net als Olav toen met Grosjean, samen met Ocon aan de stokbrood met kruidenboter. :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pro_6or schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:23:
[...]
Ook niet, dan maak je het over het Frans zijn. Ik vind Ocon ook een zakkewasser.
Prima, maar als journalist hoor je dat niet te zeggen. Je moet verslag doen, en goede vragen stellen aan de coureurs. Hoe ze dat op BBC decennia lang deden was perfect, zonder 'French fuck' oid. Het kan best. Heeft niets te maken met politiek correct zijn zoals elders werd geopperd. Gewoon fatsoenlijke taal, is niet zo moeilijk toch?

Volgens mij komt het trouwens van de boordradio af. Ik weet niet meer wie, maar 1 van die coureurs die bijna op 'm klapte riep dat over de radio. Maar dat is alsnog nog steeds geen excuus om dat woord zelf te gebruiken. Dan kun je ook gewoon zeggen 'Ik hoorde dat je (of een andere coureur) niet zo lief was over Ocon'. Je kunt daar best een komische draai aan geven zonder (zo komt het iig over) Ocon zelf een eikel te noemen. Dat is niet correct.

Maar goed, de interviewkwaliteiten van Plooij zijn eigenlijk ook niet de moeite waard om zoveel aandacht aan te geven.

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13:35

Blokker_1999

Full steam ahead

Elk team heeft een plan om te winnen :+ . Maar met die houding kan hij beter opstappen bij Ferrari, nu al. Die gaan dit jaar ook niet veel meer gedaan krijgen. Naar Mercedes kan hij niet. Als RBR hem binnen neemt kunnen ze hun young drivers programma ook evengoed stopzetten. Ferrari wil hem niet. Dan zie ik enkel kansen bij RP of Renault moest Ocon er nog uit trappen. Al zie ik dat ook niet gebeuren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
[...]

Nederlandse jongeren hebben over het algemeen een slechte naam in het buitenland. Maar dat geld ook voor Britten. De wat oudere Nederlandse toeristen zijn over het algemeen erg geliefd in het buitenland.

Olav en Jack noemen zichzelf ook geen journalisten. Ze noemen zich fans die ook verslaggeven. Persoonlijk heb ik liever dit dan het politiek correcte geneuzel, of het team van Sky dat zo vol is van zichzelf, Maar goed ieder zijn smaak.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-12 16:10
SnowDude schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:54:
[...]

Nederlandse jongeren hebben over het algemeen een slechte naam in het buitenland. Maar dat geld ook voor Britten. De wat oudere Nederlandse toeristen zijn over het algemeen erg geliefd in het buitenland.

Olav en Jack noemen zichzelf ook geen journalisten. Ze noemen zich fans die ook verslaggeven. Persoonlijk heb ik liever dit dan het politiek correcte geneuzel, of het team van Sky dat zo vol is van zichzelf, Maar goed ieder zijn smaak.
Elke jongeren valt wel iets op aan te merken.
Ik vind het ook wel prima zo. De meeste coureurs kunnen het ook wel waarderen als je kijkt hoe dat ze op hen reageren. Andere aanpak. Ik vind het ook minder storend.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 13:31

pro_6or

amateur_60r

mphilipp schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:31:
[...]

Prima, maar als journalist hoor je dat niet te zeggen. Je moet verslag doen, en goede vragen stellen aan de coureurs. Hoe ze dat op BBC decennia lang deden was perfect, zonder 'French fuck' oid. Het kan best. Heeft niets te maken met politiek correct zijn zoals elders werd geopperd. Gewoon fatsoenlijke taal, is niet zo moeilijk toch?

Volgens mij komt het trouwens van de boordradio af. Ik weet niet meer wie, maar 1 van die coureurs die bijna op 'm klapte riep dat over de radio. Maar dat is alsnog nog steeds geen excuus om dat woord zelf te gebruiken. Dan kun je ook gewoon zeggen 'Ik hoorde dat je (of een andere coureur) niet zo lief was over Ocon'. Je kunt daar best een komische draai aan geven zonder (zo komt het iig over) Ocon zelf een eikel te noemen. Dat is niet correct.

Maar goed, de interviewkwaliteiten van Plooij zijn eigenlijk ook niet de moeite waard om zoveel aandacht aan te geven.
hij kan zijn gezicht niet in de plooi houden.

een treffende spreuk

• basvn

basvn

Breezand - NHN

van 8 dagen in 2019
naar 6 in 2020
en 3 in 2021 (maar de auto's blijven zo goed als het zelfde, dus minimale impact)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:11

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

basvn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:49:
morgen is er een AMA met Bottas op Reddit

[Twitter]
Leuk, maar ik wil zeker niet de eerste vraag stellen.

ping 127.212.23.124

• basvn

basvn

Breezand - NHN

pjottum schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:08:
[...]

Leuk, maar ik wil zeker niet de eerste vraag stellen.
Je kunt er onder reageren ( op Reddit) en hij reageert op een aantal vragen

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Blokker_1999 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:34:
[...]

Elk team heeft een plan om te winnen :+ . Maar met die houding kan hij beter opstappen bij Ferrari, nu al. Die gaan dit jaar ook niet veel meer gedaan krijgen. Naar Mercedes kan hij niet. Als RBR hem binnen neemt kunnen ze hun young drivers programma ook evengoed stopzetten. Ferrari wil hem niet. Dan zie ik enkel kansen bij RP of Renault moest Ocon er nog uit trappen. Al zie ik dat ook niet gebeuren.
RBR kan prima zonder gezichtsverlies hun 4voudig kampioen terug in een auto zetten hoor, er is momenteel ook niet echt veel jeugd die in de F1 mee kan in hun opleiding. Квят eruit, Gasly met Albon in de AT, Max en Seb lekker een grensduetje laten zingen.

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13:35

Blokker_1999

Full steam ahead

mark-k schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:27:
[...]

RBR kan prima zonder gezichtsverlies hun 4voudig kampioen terug in een auto zetten hoor, er is momenteel ook niet echt veel jeugd die in de F1 mee kan in hun opleiding. Квят eruit, Gasly met Albon in de AT, Max en Seb lekker een grensduetje laten zingen.
Het probleem daar is simpelweg dat je daarmee het signaal geeft: of je bent van het niveau verstappen/vettel (dus je bent van het niveau dat je wereldkampioen kunt worden) of we laten je niet eens een vol seizoen rijden bij RBR.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Blokker_1999 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:30:
[...]

Het probleem daar is simpelweg dat je daarmee het signaal geeft: of je bent van het niveau verstappen/vettel (dus je bent van het niveau dat je wereldkampioen kunt worden) of we laten je niet eens een vol seizoen rijden bij RBR.
En? Moet je als commerciële instelling kiezen voor de gevoelens van de mensen langs de baan? Of voor prestaties? Dat signaal is al lang gegeven toen Gasly gewisseld werd en nu kan Albon ook niet in de buurt komen. F1 is geen liefdadigheidsinstelling.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

mark-k schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:33:
[...]

En? Moet je als commerciële instelling kiezen voor de gevoelens van de mensen langs de baan? Of voor prestaties? Dat signaal is al lang gegeven toen Gasly gewisseld werd en nu kan Albon ook niet in de buurt komen. F1 is geen liefdadigheidsinstelling.
en RBR zit er alleen maar voor de reclame.
als je geen potten weet te breken, ben je niet goed genoeg voor het hoofd team.
Wie stuurt Vettel een contract toe?

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-12 09:33
basvn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:35:
[...]

Wie zegt dat Vettel wel snel genoeg is?

• sjaool

sjaool

basvn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:35:
[...]

Ik gok op Yuki Tsunoda in de Alpha Tauri en dat de rest gewoon gelijk blijft.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mark-k schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:27:
[...]
Als Honda zich werkelijk aan Red Bull gaat verbinden voor de komende jaren (dat is nog steeds niet definitief uitgesproken, wel?), dan schuiven (lees dwingen,) zij graag hun jongere landgenoot naar voren voor een 2021 plekje, mits deze voldoende punten haalt dit seizoen (hij moet 5e of hoger eindigen in het F2 kampioenschap dit jaar).

Het zou me dan ook niet verbazen als deze nog wat FP1's gaat doen later nog dit seizoen.

Testing, one, two ...

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

hardware-lover schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:46:
Het zou me dan ook niet verbazen als deze nog wat FP1's gaat doen later nog dit seizoen.
Niet zozeer een FP1, maar hij is al wel aangekondigd voor de Rookie test in Abu Dhabi
https://www.motorsport.co...a-abu-dhabi-test/4864736/

-

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:59:
[...]
Niet zozeer een FP1, maar hij is al wel aangekondigd voor de Rookie test in Abu Dhabi
https://www.motorsport.co...a-abu-dhabi-test/4864736/
Ah, deze had ik gemist, maar der Franz denkt er eigenlijk ook al hetzelfde over :+

"Tost also suggested that the Japanese driver is in the frame for a race seat next year, should he qualify for a superlicence and Red Bull decide to promote him."

Testing, one, two ...

• sjaool

sjaool

hardware-lover schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:03:
[...]

Ah, deze had ik gemist, maar der Franz denkt er eigenlijk ook al hetzelfde over :+

"Tost also suggested that the Japanese driver is in the frame for a race seat next year, should he qualify for a superlicence and Red Bull decide to promote him."
Tost had dat inderdaad al in een interview gezegd. Kvyat is klaar in de F1. Honda zelf zei dat ze niet over de coureurs gingen.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Waah schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:07:
[...]

IMHO probeert Jack Plooi gewoon ff interessant te doen... Popie Jopie gedrag....
Je weet dat Norris Brits is. En dat dat soort taal voor de Britten niet normaal is.
Behalve dat Norris half Belg is, en zelfs Vlaams dialect spreekt. :+ Maar wel een aanfluiting (weer) van Plooy.

Volvotips.com

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:18:
[...]
Tost had dat inderdaad al in een interview gezegd. Kvyat is klaar in de F1. Honda zelf zei dat ze niet over de coureurs gingen.
Hij is onderdeel van Honda's Dream Team, en ik denk dat Honda achter de schermen best wel wat in de pap te brokkelen heeft :+

Testing, one, two ...

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Altijd leuk om terug te kijken van McLaren :)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• sjaool

sjaool

hardware-lover schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:29:
[...]

Hij is onderdeel van Honda's Dream Team, en ik denk dat Honda achter de schermen best wel wat in de pap te brokkelen heeft :+
Zeker, maar dat wilde hij niet hardop zeggen. Japanse bescheidenheid. ;)

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik denk dat Honda allang blij is dat de 'GP2 engine' tijden voorbij zijn. Hun motor staat dit seizoen vrijwel elke keer op het podium.

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
Sunri5e schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:53:
Ik lees net dat de GP van Toscane op het circuit van Mugello wellicht met een beperkt aantal toeschouwers wordt gereden. Toevallig ben ik dat weekend daar in de buurt. Ik wil daarom graag kaartjes bemachtigen. Welke sites moet ik in de gaten houden? Gewoon formula1.com? Of kan ik beter ergens anders de kaarten bestellen?
Ik heb net kaartjes voor Mugello kunnen kopen op ticketone.it, is het jou ook gelukt?

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12 15:08
[...]

Je hebt een wereld van verschil tussen de verschillende niet-politiek correcte (en dus beetje rebelse) antwoorden.

Je hebt Max die zegt dat Ferrari vals speelt. Heerlijk leesvoer voor iedereen en een coureur die openlijk zegt wat een publiekelijk geheim is.

Maar je als verslaggever(s, want Olav is nog een tandje erger) populair willen maken door altijd de Fransen belachelijk te maken, is naar mijn mening erg onprofessioneel.
En dan ook nog zoiets in een interview noemen, terwijl je op een wereldtoneel opereert, is echt te triest voor woorden vind ik. Kan gewoon niet.

Als zijn andere interviews nou van triple-A kwaliteit zijn, dan heb je die in ieder geval nog als stok achter de deur. Maar die van de plaatselijke carnavalstelevisie zijn nog van een hoger niveau dan van meneer P.

Weg met die vent. oOo

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37
StealthyPeanut schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:27:
[...]

Maar je als verslaggever(s, want Olav is nog een tandje erger) populair willen maken door altijd de Fransen belachelijk te maken, is naar mijn mening erg onprofessioneel.
En dan ook nog zoiets in een interview noemen, terwijl je op een wereldtoneel opereert, is echt te triest voor woorden vind ik. Kan gewoon niet.
Belachelijk maken is 1 ding...en zelfs steevast Baguette blijven zijn zeggen kan ik nog wel hebben.
Maar iemand gewoon voor French F*ck uitmaken kan dus niet (al allitereert het wel lekker) . Ze lijken soms te vergeten dat ze dan wel voor NL televisie maken, maar dat dat toch echt gewoon op internet komt..

Ik meen me te herinneren dat ze afgelopen zondag ook nog aankondigden dat Jack met Ocon een interview zou gaan houden donderdag? Lijkt me dat Renault dat na dit akkefietje wel tegenhoudt. (of was dat al geweest?)
OF Jack moet daar meteen zijn excuses aan Ocon maken.

Ze hebben het al eerder verkloot bij Renault waardoor ze geen interviews meer kregen...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
sanderb schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:02:
[...]

Belachelijk maken is 1 ding...en zelfs steevast Baguette blijven zijn zeggen kan ik nog wel hebben.
Maar iemand gewoon voor French F*ck uitmaken kan dus niet (al allitereert het wel lekker) . Ze lijken soms te vergeten dat ze dan wel voor NL televisie maken, maar dat dat toch echt gewoon op internet komt..

Ik meen me te herinneren dat ze afgelopen zondag ook nog aankondigden dat Jack met Ocon een interview zou gaan houden donderdag? Lijkt me dat Renault dat na dit akkefietje wel tegenhoudt. (of was dat al geweest?)
OF Jack moet daar meteen zijn excuses aan Ocon maken.

Ze hebben het al eerder verkloot bij Renault waardoor ze geen interviews meer kregen...
Ik snapte ook niet helemaal waar het vandaan kwam. Ben geen groots fan van Ocon maar volgens mij heeft hij de laatste tijd ook niet echt rare dingen gedaan toch?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:11

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Krankenhausen schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:23:
[...]

Ik snapte ook niet helemaal waar het vandaan kwam. Ben geen groots fan van Ocon maar volgens mij heeft hij de laatste tijd ook niet echt rare dingen gedaan toch?
Met zichzelf gecrasht, verde valt het wel mee ja.

Maar kom, als dit al een rel is, hebben we echt niks te bespreken hier.

ping 127.212.23.124

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ow, Renault met "Mercedes" power...... 8)

Secret Mercedes info motivated Renault to withdraw Racing Point appeal
...
This automatically explains why Daniel Ricciardo and Esteban Ocon suddenly performed better than usual during the Belgian Grand Prix last weekend. The effects of that information would have been immediately visible. What's more, Mercedes' intention is to further improve its collaboration with Renault, more on a business level outside the sport. :X

Testing, one, two ...

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

Ja, of ze reden gewoon zonder downforce. Gek artikel, geen enkele bron*, helemaal niks. Natuurlijk is het vaag dat ze hun appeal op het protest hebben teruggetrokken maar het lijkt me erg stug dat dat binnen een week voor een significante performanceverbetering kan zorgen die eigenlijk alleen maar in software gedaan kan zijn, aangezien de motoren en chassis vastliggen. En dan nog door een ander team ook, met een compleet andere motor. Alsof ze bij Renault een stel kleuters zijn die net hun eerste motor bij elkaar getekend hebben. "Oh, we moeten de brandstof inspuiten *voor* de ontbranding? Dom, dom, natuurlijk!"

* Vertaling van de "bron":
In a Renault that suddenly found the engine and polish - it seems that at the base there is another "political" story, based on conveniences and exchanges of favors involving the Daimler Mercedes group - Daniel has put all his baggage of determination and talent.
Verder niks.

[ Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 02-09-2020 00:12 ]

• alexbl69
hardware-lover schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:36:

...
This automatically explains why Daniel Ricciardo and Esteban Ocon suddenly performed better than usual during the Belgian Grand Prix last weekend. The effects of that information would have been immediately visible. What's more, Mercedes' intention is to further improve its collaboration with Renault, more on a business level outside the sport. :X
Er gebeuren de laatste maanden vreemde dingen in de F1, en het gaat er niet allemaal even eerlijk aan toe.

Eerst de Ferrari cover-up, en nu het Mercedes/Racing Point debacle.

Die laatste krijgt zo langzamerhand net zulke vreemde trekjes als de eerste. Las bovenstaand verhaal gisteren ook, maar geloof er geen snars van.

Mercedes zou Renault tips hebben gegeven over hoe Renault haar eigen motor beter zou kunnen laten draaien tijdens de kwalificatie. Een tip die potentieel maar voor 1 race (Spa) een klein voordeel zou geven omdat vanaf nu de verschillende mappings verboden zijn.

Geloof er ten eerste niks van dat Mercedes de Renault motor beter kent dan Renault zelf. En ten tweede dat Renault voor zo'n klein bijna verwaarloosbaar voordeel die hele zaak zou stoppen.

Er speelt dus wat anders. En aangezien de Renaults het in de race ook veel beter deden dan verwacht vermoed ik dat wat Mercedes ze heeft ingefluisterd verder gaat dan enkel een eenmalig kwalificatievoordeel.

De grote winnaar in dit hele verhaal is wederom Mercedes. Van hun grootste opponenten is Ferrari al weggevallen, en met de hulp aan Racing Point en Renault zorgen ze ervoor dat hun enig overgebleven serieuze concurrent, Red Bull, zich nu meer moet focussen op wat er achter zich gebeurt in plaats van te proberen de Mercedessen bij te halen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het lijkt mij een zeer dubieus verhaal. Mercedes die de Renault motor zo even van de buitenkant heeft geanaliseerd en ze nu performance tips geeft. Ik weet het niet, hoor, maar het klinkt heel apart.
Ondertussen staat er op Autosport een ander verhaal over hoe ze de snelheid hebben gevonden voor Spa:
While the strong form at Spa was helped by the Renault RS20 being better balanced in a low downforce configuration, Ricciardo thinks of equal importance is a set-up configuration that he first nailed in Friday practice at the second Silverstone race.

"There is definitely something we picked up from Silverstone - like a sweet spot," he said.
"I found it in terms of feeling in the car, 'right, this is where we need to run the car'. And we played around a bit here as well this weekend with it.

"And again there was one session, I think it was in FP2, where I was like, 'okay we found the sweet spot.' So there is something fundamental which I think we've got a good choke hold on."

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:00:
[...]
Er gebeuren de laatste maanden vreemde dingen in de F1, en het gaat er niet allemaal even eerlijk aan toe.
Volgens mij is er altijd wel iemand in F1 die vals speelt, of dat probeert. Iedereen haalt truukjes uit als ze denken ermee weg te komen. Laatst hadden ze het toch ook weer over 'fexiwings' die op hoge snelheid teveel leken door te buigen? Iedereen probeert iets in de grijze gebieden (wat natuurlijk eigenlijk ook verboden is, maar gewoon niet (goed) in de regels staat) of echt illegale dingen. Alles voor de winst of de punten.

De commerciele belangen zijn gewoon te hoog om het niet te doen.

• alexbl69
mphilipp schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:34:
[...]

Volgens mij is er altijd wel iemand in F1 die vals speelt, of dat probeert. Iedereen haalt truukjes uit als ze denken ermee weg te komen. Laatst hadden ze het toch ook weer over 'fexiwings' die op hoge snelheid teveel leken door te buigen? Iedereen probeert iets in de grijze gebieden (wat natuurlijk eigenlijk ook verboden is, maar gewoon niet (goed) in de regels staat) of echt illegale dingen. Alles voor de winst of de punten.

De commerciele belangen zijn gewoon te hoog om het niet te doen.
Ellende is dat het bedrog nu openlijk met medeweten van de FIA gebeurt.

Die zal in het verleden ook niet altijd schone handen hebben gehad, maar nu gebeurt het gewoon 'in the open'.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:33
Erapaz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:23:
[...]

Ik heb net kaartjes voor Mugello kunnen kopen op ticketone.it, is het jou ook gelukt?
750 euro voor een ticket..... Dat ga ik niet doen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:43:
[...]
Ellende is dat het bedrog nu openlijk met medeweten van de FIA gebeurt.
Die zal in het verleden ook niet altijd schone handen hebben gehad, maar nu gebeurt het gewoon 'in the open'.
Ik denk dat het wat genuanceerder ligt. Iedereen heeft een mening over wat er aan de hand is met RP en Mercedes en het kan op verschillende manieren uitgelegd worden. Dus de FIA heeft een hele slechte PR job gedaan door de dubbelzinnige uitspraak over die brake ducts. Je moet oppassen dat je niet in de grote val van de conspiracy theoristen stapt door mee te gaan in het verhaal dat er maar één uitleg mogelijk is, en dat is dan dat de FIA (openlijk) corrupt is. Soms, en dat zie je ook wel eens met het handelen van overheden, is incompetentie of onhandigheid ook een uitleg. Vergeet ook niet dat de FIA in een spagaat zit; zij willen niet dat een team de F1 verlaat, of op andere manieren het reilen en zeilen in de F1 dwars gaat zitten. Ferrari bijvoorbeeld heeft nog steeds het vetorecht, waardoor ze gewoon van alles kunnen dwarsbomen.
Kijk naar de gewone politiek: daar gebeurt dat ook. De CDA is het niet eens met een VVD voorstel, maar VVD wil het graag doordrukken, dus wordt er in de achterkamer iets geregeld dat VVD een ander voorstel van CDA tóch steunt, in ruil voor hun steun nu. Zo gaat dat.

Dus in the end kun je denken dat men corrupt is, maar het kan zijn dat ze in werkelijkheid een tandenloze tijger zijn, die bestuurd wordt door de teams. Wie het sterkst is, wint. En dat zijn denk ik momenteel Mercedes en Ferrari. Corruptie denk ik zelf in eerste instantie niet eens aan. Ik denk dat Jean Todt al centjes genoeg heeft van zichzelf, en niet zit te wachten om zijn reputatie op het spel te zetten door een paar ton extra. Maar als je politiek bedrijft (en dat is de hoofdactiviteit van een FIA bestuurder), moet je meebuigen en compromissen sluiten. Soms zijn die compromissen niet fraai... Ik denk dat ze dat nu ook wel zien. Maar als politicus moet je soms ook oogkleppen en een flinke plaat voor je kop hebben.

• alexbl69
mphilipp schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:56:
[...]

Ik denk dat het wat genuanceerder ligt. Iedereen heeft een mening over wat er aan de hand is met RP en Mercedes en het kan op verschillende manieren uitgelegd worden. Dus de FIA heeft een hele slechte PR job gedaan door de dubbelzinnige uitspraak over die brake ducts. Je moet oppassen dat je niet in de grote val van de conspiracy theoristen stapt door mee te gaan in het verhaal dat er maar één uitleg mogelijk is, en dat is dan dat de FIA (openlijk) corrupt is. Soms, en dat zie je ook wel eens met het handelen van overheden, is incompetentie of onhandigheid ook een uitleg. Vergeet ook niet dat de FIA in een spagaat zit; zij willen niet dat een team de F1 verlaat, of op andere manieren het reilen en zeilen in de F1 dwars gaat zitten. Ferrari bijvoorbeeld heeft nog steeds het vetorecht, waardoor ze gewoon van alles kunnen dwarsbomen.
Kijk naar de gewone politiek: daar gebeurt dat ook. De CDA is het niet eens met een VVD voorstel, maar VVD wil het graag doordrukken, dus wordt er in de achterkamer iets geregeld dat VVD een ander voorstel van CDA tóch steunt, in ruil voor hun steun nu. Zo gaat dat.

Dus in the end kun je denken dat men corrupt is, maar het kan zijn dat ze in werkelijkheid een tandenloze tijger zijn, die bestuurd wordt door de teams. Wie het sterkst is, wint. En dat zijn denk ik momenteel Mercedes en Ferrari. Corruptie denk ik zelf in eerste instantie niet eens aan. Ik denk dat Jean Todt al centjes genoeg heeft van zichzelf, en niet zit te wachten om zijn reputatie op het spel te zetten door een paar ton extra. Maar als je politiek bedrijft (en dat is de hoofdactiviteit van een FIA bestuurder), moet je meebuigen en compromissen sluiten. Soms zijn die compromissen niet fraai... Ik denk dat ze dat nu ook wel zien. Maar als politicus moet je soms ook oogkleppen en een flinke plaat voor je kop hebben.
Doelde met mijn tekst meer op het geval Ferrari.

Daarbij vermoed ik niet dat de FIA financieel corrupt is, maar dat Ferrari wel met het een en ander heeft gedreigd (ongetwijfeld weer met een vertrek uit de F1) als de FIA zou hebben gedaan wat ze hadden moeten doen met de Italianen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:04:
[...]
Daarbij vermoed ik niet dat de FIA financieel corrupt is, maar dat Ferrari wel met het een en ander heeft gedreigd (ongetwijfeld weer met een vertrek uit de F1) als de FIA zou hebben gedaan wat ze hadden moeten doen met de Italianen.
Nou ja...dat dus...dreigen met vertrek óf zeggen dat ze met hun veto alles blokkeren. Dan is de FIA met handen en voeten gebonden. Je zou zeggen: heb ruggegraat en trap ze desnoods zelf uit de F1, maar ik denk niet dat Jean daar de cojones voor heeft. Ik weet ook niet of ik het zou durven. De commerciele belangen, ook bij de belanghebbenden aan de kant van de FIA, zijn gewoon te groot.

• alexbl69
mphilipp schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:11:
[...]
Nou ja...dat dus...dreigen met vertrek óf zeggen dat ze met hun veto alles blokkeren. Dan is de FIA met handen en voeten gebonden. Je zou zeggen: heb ruggegraat en trap ze desnoods zelf uit de F1, maar ik denk niet dat Jean daar de cojones voor heeft. Ik weet ook niet of ik het zou durven. De commerciele belangen, ook bij de belanghebbenden aan de kant van de FIA, zijn gewoon te groot.
Denk dat de FIA zich in één ding vergist: Ferrari heeft de F1 net zo hard nodig als de F1 Ferrari. Misschien nog wel meer.

Al decennialang chanteert Ferrari het overkoepelende orgaan en andere teams bij tijd en wijle met dat dreigement. Het wordt hoog tijd dat de angel daar een keer uit wordt gehaald en iemand tegen Ferrari zegt 'put your money where your mouth is'...

Wedden dat ze niet weg gaan :). Ook niet als ze een jaartje verbannen worden.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:19:
[...]
Denk dat de FIA zich in één ding vergist: Ferrari heeft de F1 net zo hard nodig als de F1 Ferrari. Misschien nog wel meer.
Maar met hun veto hebben ze een nóg beter wapen in handen. Ze kunnen de FIA het regeren onmogelijk maken door alles te blokkeren. Kijken wie dat spelletje wint...

• alexbl69
mphilipp schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:21:
[...]

Maar met hun veto hebben ze een nóg beter wapen in handen. Ze kunnen de FIA het regeren onmogelijk maken door alles te blokkeren. Kijken wie dat spelletje wint...
En dat is juist de gemiste kans hier.

Ferrari kan met een veto haar eigen (tijdelijke) verwijdering uit de sport als sanctie op een overtreding niet blokkeren.

De FIA had dat gegeven kunnen gebruiken om Ferrari's veto te breken in de nieuwe Concord-agreement. Dat hebben ze niet gedaan.

• Martin0
  • Laatst online: 19-12 14:18
Vergeet ook niet dat Jean een ex Ferrari man is en misschien hierdoor ook wat meer toelaat bij Ferrari als bij andere teams. Maar dit is allemaal speculeren, waarschijnlijk dat we over 20 jaar ofzo eindelijk een keer te horen krijgen wat het nu allemaal exact was.

Twitch

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hello everyone

I was a bit disconnected from F1 last week. I celebrated my girlfriend's birthday during the weekend and it was really good. I love F1, but there are more important things in life than motorsport.

In any case, I saw people on reddir talking about Leclerc's speed during the race. I just want to confirm the maximum speed of 362 km/h is indeed the highest speed recorded during the race.

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2020/09/spa_race_max_speed.svg

Obviously this doesn't mean the Ferrari have thr fastest car or anything like that. I wouldn't rush to conclude anything just based on this chart, but I still just wanted to confirm the claim that Leclerc had the highest top speed during the race.

Source: me

[ Voor 5% gewijzigd door f1bythenumbers op 02-09-2020 09:58 ]

F1pace

• basvn

basvn

Breezand - NHN

f1bythenumbers schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:57:
Hello everyone

I was a bit disconnected from F1 last week. I celebrated my girlfriend's birthday during the weekend and it was really good. I love F1, but there are more important things in life than motorsport.

In any case, I saw people on reddir talking about Leclerc's speed during the race. I just want to confirm the maximum speed of 362 km/h is indeed the highest speed recorded during the race.

[Afbeelding]

Obviously this doesn't mean the Ferrari have thr fastest car or anything like that. I wouldn't rush to conclude anything just based on this chart, but I still just wanted to confirm the claim that Leclerc had the highest top speed during the race.

Source: me
HAM-BOT en VER reden de hele race in open lucht, en konden daardoor geen slipstream & DRS krijgen.
verklaard de topsnelheid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0igZG8P2EZLN7t2-JUHyMXWDuXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T79fUyM22q5SNHUURVgULR5N.png?f=fotoalbum_large

vind dit ook erg opmerkelijk!
en mooi gemaakt!!

HAM heeft flink zitten pushen na de pitstop

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2020/08/spa_race_top_10.svg

bron : @f1bythenumbers

[ Voor 4% gewijzigd door basvn op 02-09-2020 10:21 ]

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
basvn schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:20:
[...]

HAM-BOT en VER reden de hele race in open lucht, en konden daardoor geen slipstream & DRS krijgen.
verklaard de topsnelheid

[Afbeelding]

en mooi gemaakt!!
You are 100% correct. They also weren't really competing with anyone else. It's very likely they turned the engine down a bit in order to extend its lifespan.

Regarding my other chart, it's important to note that the micro sectors represent the fastest driver throughout the race in each one of them. This means that I averaged the speed in each microsector of every lap of the race. Eg, I took the speed of Max in the first micro sector for lap 1, 2, 3, etc, and got the average for it. I did they for all the drivers they took part in the race. I then colored each micro sector with the color of the driver with the highest average speed.

This is all explained in my website, but I should've done a better job adding this in the actual chart. I will fix this problem for the next race.

F1pace

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

...
Told ya! Mijn grap in het Spa-topic blijkt dus waarheid te zijn. :/

Volvotips.com

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
[...]

verklaard de topsnelheid

[Afbeelding]

en mooi gemaakt!!

[Afbeelding]

bron : @f1bythenumbers
Wat ik ook opmerkelijk vind is dat bij iedere coureur de witte band de snelste lijkt te zijn, terwijl dit bij Gasly precies omgekeerd is (of interpreteer ik de buitenste randen van de ronden verkeerd?).
Daarnaast valt mij op dat het verschil in tijden tussen de verschillende compounds en het verval in rondetijden bij de top 3 kleiner lijkt te zijn dan bij de rest.

[ Voor 8% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 02-09-2020 10:39 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 11:19
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:36:
[...]

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat bij iedere coureur de witte band de snelste lijkt te zijn, terwijl dit bij Gasly precies omgekeerd is (of interpreteer ik de buitenste randen van de ronden verkeerd?).
Daarnaast valt mij op dat het verschil in tijden tussen de verschillende compounds en het verval in rondetijden bij de top 3 kleiner lijkt te zijn dan bij de rest.
Gasly is als enige gestart op de witte band met dus een zware wagen, terwijl de rest er met een steeds lichtere auto mee rondreed tot het einde.

• alexbl69
[...]
en mooi gemaakt!!

En Verstappen remt blijkbaar het laatst/hardst.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Martin0 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:32:
Vergeet ook niet dat Jean een ex Ferrari man is en misschien hierdoor ook wat meer toelaat bij Ferrari als bij andere teams. Maar dit is allemaal speculeren, waarschijnlijk dat we over 20 jaar ofzo eindelijk een keer te horen krijgen wat het nu allemaal exact was.
Dat is nou juist zo'n inkopper die je moet voorkomen lijkt mij. Jean is toch niet zo dom dat ie zich dat laat overkomen. En hij is 'slechts' de voorzitter (of hoe dat ook heet). Net als bij een multinational heb je naast de CEO een raad van directeuren oid die 'm eerlijk houden. Tenminste, dat zou moeten.

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bart-Willem schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:34:
[...]

Mag dat? Mag een constructeur de andere "tips" geven hoe ze een betere motor kunnen bouwen? Valt dat niet ook onder dat niet-kopieerverbod?
Want anders geeft Mercedes toch gewoon de tip "Maak een V6, maak de turbo zus, maak de koeling zo, maak..." en eindig je uiteindelijk met een 1:1 kopie van de AMG-Mercedes motor?

Verwijderd

Merc heeft Honda toch ook geholpen een aantal jaar terug.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

[...]

Kijk even naar de bron(nen) anders, ik leg wel eens letters in de WC die er geloofwaardiger uitzien.
Maasluip schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:11:
[...]

Mag dat? Mag een constructeur de andere "tips" geven hoe ze een betere motor kunnen bouwen? Valt dat niet ook onder dat niet-kopieerverbod?
Want anders geeft Mercedes toch gewoon de tip "Maak een V6, maak de turbo zus, maak de koeling zo, maak..." en eindig je uiteindelijk met een 1:1 kopie van de AMG-Mercedes motor?
Maar hoe stel je je dat voor je, dat een fabrikant in een sport als de F1 even naar een ander team toeloopt en zegt "je moet dit en dat doen" waarbij dit en dat niet mechanisch aan de motor zijn (want dat ligt vast) en ook niet aan het chassis (want die ligt vast) en dat bovendien binnen een week in de auto zit en nog werkt ook? Of, nogmaals, zou het gewoon komen doordat ze met minimale downforce reden en verder dit jaar (eerlijk) een best redelijke motor en auto hebben?

Verwijderd

alexbl69 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:19:
[...]

Al decennialang chanteert Ferrari het overkoepelende orgaan en andere teams bij tijd en wijle met dat dreigement. Het wordt hoog tijd dat de angel daar een keer uit wordt gehaald en iemand tegen Ferrari zegt 'put your money where your mouth is'...

Wedden dat ze niet weg gaan :). Ook niet als ze een jaartje verbannen worden.
F1 kan prima zonder Ferrari (al zou ik het jammer vinden). Het zal even wennen zijn, maar na een jaar weet je niet beter.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Ik had het niet werkelijk als een serieuze reactie bedoeld, die nonsens schrijvers houden niet alleen in Nederland huis :+

Als je de Ferrari aangedreven bolides voor 2019 even wegdenkt uit de Spa startopstelling dan stonden beide Renaults (inclusief een gridstraf voor beiden), aardig ver naar voren. In de race werden ze echter om hun oren gereden naarmate deze vorderde. In Monza stonden ze er echter opnieuw vooraan bij en dit keer ook aardig vooraan in de uitslag. Ik verwacht een harde noot voor menigeen.

Testing, one, two ...

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DataGhost schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:48:
[...]

Maar hoe stel je je dat voor je, dat een fabrikant in een sport als de F1 even naar een ander team toeloopt en zegt "je moet dit en dat doen" waarbij dit en dat niet mechanisch aan de motor zijn (want dat ligt vast) en ook niet aan het chassis (want die ligt vast) en dat bovendien binnen een week in de auto zit en nog werkt ook? Of, nogmaals, zou het gewoon komen doordat ze met minimale downforce reden en verder dit jaar (eerlijk) een best redelijke motor en auto hebben?
Dat is dus wat ik me afvraag, als in het bericht dat Bart-Willem quote staat
as compensation, Renault would have been offered secret Mercedes information. This would then focus on how to optimize the engine.

Verwijderd

Erm wat zou dan in godsnaam kunnen zijn? Aangezien je de motoren niet mag aanpassen (maar ze hebben wel een nieuwe motor uit de pool gepakt, en Ocon gaf al aan dat hij beter zou presteren?). En daarnaast dan zou ook iets zijn wat heel makkelijk en snel te implementeren is? Vaag.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 22:55

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/257630/grand-prix-van-australie-in-gevaar-door-noodtoestand-vanwege-corona

ik zeg, gooi BATHURST er maar in !! Hoppaaaa!! *O*

prima toch?

:+ :+

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-09-2020 14:35 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12 14:53
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:26:
Erm wat zou dan in godsnaam kunnen zijn? Aangezien je de motoren niet mag aanpassen (maar ze hebben wel een nieuwe motor uit de pool gepakt, en Ocon gaf al aan dat hij beter zou presteren?). En daarnaast dan zou ook iets zijn wat heel makkelijk en snel te implementeren is? Vaag.
En wat eigenlijk nog erger is, Renault geeft hiermee dan ook heel duidelijk hun onkunde aan als het klaarblijkelijk zo eenvoudig is.

Ik geloof er daarom ook niet zoveel van dat dit daadwerkelijk het geval is. En stel dat dit wel zo zou zijn dan heel snel Mercedes uit de F1 tieven met hun streken.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kimi. _O-

En Vettel mist overduidelijk zijn Newey auto's, dus heeft die maar een Williams FW14B gekocht van Mansell. Goede smaak. ;)
https://www.auto-motor-un...l-williams-fw14b-mansell/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sorry hoor, maar is dit het grote roddel topic?
Ten eerste: die SoE in VIC is er puur om bepaalde maatregelen te kunnen doen indien er weer een nieuwe uitbraak is.
Ten tweede: Waarom doet die site niet aan bronvermelding? Of hebben ze zelf even iemand naar SA gestuurd om met Marshall te praten?

Wat een quats. Je kan nu, op dit moment, helemaal niks zeggen over de GP in Australië. En dat ligt niet aan de SoE in VIC, maar omdat het land de grenzen dicht heeft. Heel Australië dus. Ook SA

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zwerver schreef op donderdag 3 september 2020 @ 01:09:
[...]
Sorry hoor, maar is dit het grote roddel topic?
Ja, want we mogen nergens anders over praten...voor alles is al een apart topic, dus kunnen we hier alleen maar vage geruchten, roddels en achterklap bespreken.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-12 23:43
mphilipp schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:07:
[...]

Ja, want we mogen nergens anders over praten...voor alles is al een apart topic, dus kunnen we hier alleen maar vage geruchten, roddels en achterklap bespreken.
Kom maak een F1 roddel topic als onderdeel van het F1 sub-forum :+ :D

• Waah
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:01:
[...]

F1 kan prima zonder Ferrari (al zou ik het jammer vinden). Het zal even wennen zijn, maar na een jaar weet je niet beter.
Sterker: ik denk dat genoeg mogelijke teams nu niet instappen.... Waarom zou je zoveel geld stoppen in iets, als je bij voorbaat weet dat Ferrari wordt voorgetrokken (en dan bedoel ik niet doofpotaffaires etc). Als je concurrent (business-concurrent) méér geld krijgt elk jaar en daar niks voor hoeft te doen, EN als enige een veto-recht heeft... dan zou ik als bedrijf ook wel 3x nadenken. :+

In het bedrijfsleven heet dat: oneerlijke concurrentie. Of staatssteun :+

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 03-09-2020 09:28 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waah schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:27:
[...]
Als je concurrent (business-concurrent) méér geld krijgt elk jaar en daar niks voor hoeft te doen,
Niet om dat banale bedrag goed te praten, maar die 'heritage' bonus, die Williams, Mercedes en McLaren krijgen, is natuurlijk ook een soort erkenning voor de tientallen jaren dat zij in de sport zitten en er inmiddels enkele miljarden in hebben gestoken. Ja, ze verdienen er ook dik mee, maar je moet het er eerst in steken, voordat er iets uitkomt. Maar die heritage bonus valt in het niet bij de Long Standing Team bonus van $90mln die Ferrari krijgt. Zij zijn er sinds 1950 bij, dus zou dat het rechtvaardigen. Aan de ene kant snap ik de bonus an sich, maar de hoogte van het bedrag is discutabel. Mercedes en McLaren krijgen $30mln en Williams $10mln per jaar. Dan had $60 voor Ferrari beter in verhouding geweest.

Maar ja, dat is net als dat vervloekte veto recht iets dat we aan Bernie te danken hebben...

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-12 12:35
mphilipp schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:00:
[...]

Niet om dat banale bedrag goed te praten, maar die 'heritage' bonus, die Williams, Mercedes en McLaren krijgen, is natuurlijk ook een soort erkenning voor de tientallen jaren dat zij in de sport zitten en er inmiddels enkele miljarden in hebben gestoken. Ja, ze verdienen er ook dik mee, maar je moet het er eerst in steken, voordat er iets uitkomt. Maar die heritage bonus valt in het niet bij de Long Standing Team bonus van $90mln die Ferrari krijgt. Zij zijn er sinds 1950 bij, dus zou dat het rechtvaardigen. Aan de ene kant snap ik de bonus an sich, maar de hoogte van het bedrag is discutabel. Mercedes en McLaren krijgen $30mln en Williams $10mln per jaar. Dan had $60 voor Ferrari beter in verhouding geweest.

Maar ja, dat is net als dat vervloekte veto recht iets dat we aan Bernie te danken hebben...
Wat dat betreft is ook de hoogte van het bedrag voor Mercedes natuurlijk discutabel; Ferrari heeft elk F1 seizoen meegedaan, Mercedes (als constructeur) alleen 1954/55 en daarna pas weer opnieuw vanaf 2010. Dan zou Williams toch eigenlijk meer moeten krijgen (want doen al langer/vaker mee)

Ik denk eigenlijk dat de"titels" van deze bonussen gewoon niet kloppen, volgens mij zijn de bedragen meer gebaseerd op de commerciele waarde die een team voor d F1 heeft.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
mphilipp schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:00:
[...]

Waarom zou Mercedes zoveel krijgen? Die komen pas net kijken. Ferrari, Williams en McLaren (en met met pauzes ook Renault - en vergeet Honda niet als motoren leverancier) zijn de teams die de F1 al decennia lang kleur geven.

alles kan off-topic

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12 14:24
Mercedes is als motorleverancier natuurlijk ook al een tijdje heel stabiel aanwezig. Renault is er in de jaren 90 en 2000 even volledig vertrokken.

Toch zou ik zelf ook Williams en Mercedes omdraaien vanuit mijn gevoel, al zal deze verdeling ook wel deels tot stand zijn gekomen door de onderhandelingen van Mercedes.

• Waah
Ankona schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:50:
[...]

Waarom zou Mercedes zoveel krijgen? Die komen pas net kijken. Ferrari, Williams en McLaren (en met met pauzes ook Renault - en vergeet Honda niet als motoren leverancier) zijn de teams die de F1 al decennia lang kleur geven.
Ik snap sowieso niet waarom ze het geld krijgen :+ Je hebt een constructeurs-kampioenschap waarbij je teams beloond die toevallig al langer meedraaien....

En dan vind je het gek dat je moeilijk nieuwe teams kan aantrekken. Waarom niet juist een (kleine) incentive voor nieuwe teams of motorfabrikanten? O-)

Persoonlijk: Als het een constructeurskampioenschap is, geen favorieten... Geen extra geld "omdat je al lang mee doet".

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 03-09-2020 10:56 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

stefanass schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:44:
Wat dat betreft is ook de hoogte van het bedrag voor Mercedes natuurlijk discutabel; Ferrari heeft elk F1 seizoen meegedaan, Mercedes (als constructeur) alleen 1954/55 en daarna pas weer opnieuw vanaf 2010.
Dat is natuurlijk een beetje nitpicken, want de naam Mercedes is al langer verbonden aan de F1. Even een schaamteloze copy/paste van Wikipedia:
Het bedrijf maakte een terugkeer in de sport in 1993 door het officieus helpen van team Sauber met motoren, een partnerschap werd officieel een jaar daarna. In 1995 werd Mercedes ingeschakeld om 'Ilmor'-motoren te leveren aan het McLaren team en het kocht een minderheidsbelang in het Britse team.[3] McLaren won drie keer een wereldkampioenschap bij de coureurs en twee constructeurskampioenschappen tussen 1995 en 2009.
Niet als officieel constructeur, maar als motorleverancier en ook in allerlei andere takken van motorsport hebben zij hun naam groot gemaakt. Dat is de 'heritage' die een naam als Mercedes meebrengt. In feite zou BMW ook zoiets kunnen krijgen als ze nog meededen. Die naam alleen al trekt publiek.

Maar het blijft een beetje willekeurig denk ik. Williams doet sinds 1977 mee, dus dat is ruim 10 jaar langer als Mercedes bij elkaar in de sport zit. Alleen heeft de naam Mercedes globaal meer impact dan Williams. Alleen F1 liefhebbers kennen die naam. Mercedes kent iedereen.

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-12 12:35
mphilipp schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:13:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje nitpicken, want de naam Mercedes is al langer verbonden aan de F1. Even een schaamteloze copy/paste van Wikipedia:

[...]

Niet als officieel constructeur, maar als motorleverancier en ook in allerlei andere takken van motorsport hebben zij hun naam groot gemaakt. Dat is de 'heritage' die een naam als Mercedes meebrengt. In feite zou BMW ook zoiets kunnen krijgen als ze nog meededen. Die naam alleen al trekt publiek.

Maar het blijft een beetje willekeurig denk ik. Williams doet sinds 1977 mee, dus dat is ruim 10 jaar langer als Mercedes bij elkaar in de sport zit. Alleen heeft de naam Mercedes globaal meer impact dan Williams. Alleen F1 liefhebbers kennen die naam. Mercedes kent iedereen.
Dat is precies wat ik zeg, de bonussen die uitgedeeld worden zijn (m.i.) vooral gebaseerd op hun commerciele waarde voor de F1 (bekendheid speelt daar zeker een rol); Dat is ook denk ik de reden dat Williams (veel) minder ontvangt dan Mercedes.

Natuurlijk is Mercedes ook betrokken geweest als motorleverancier bij F1 in een deel van de jaren dat ze geen constructeur waren; Maar zo bekeken is het bedrag van Ferrari natuurlijk ook te verklaren (al ben ik het met de hoogte van dat bedrag niet eens); Zij doen natuurlijk ALLE seizoenen al mee, en dan zowel als constructeur als motorleverancier. dus eigenlijk tellen de Ferrari-jaren ook dubbel, omdat ze zowel chassis als motor altijd zelf doen, waar bij bv. Williams nooit een "eigen" motor gebouwd heeft.

[ Voor 1% gewijzigd door stefanass op 03-09-2020 11:21 . Reden: typos ]

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[Streamable: https://streamable.com/cjp2a8]
https://streamable.com/cjp2a8

• Extigo
  • Laatst online: 11:29

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eg_GhHvWkAAA0Y3?format=jpg&name=900x900

[ Voor 56% gewijzigd door Extigo op 03-09-2020 13:16 ]

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Wat een verrassing!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dat't zo snel na de overname gebeurt is w.m.b. wel een verrassing ja. Op termijn viel dit te verwachten, maar metéén na de overname inclusief 'we gaan samenwerken met het bestaande management om er iets moois van te maken' klinkt alsof er daadwerkelijk plannen rap gewijzigd zijn.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:52
Ik had het wat minder zien aankomen, had verwacht dat de Williams familie wel betrokken zou blijven. Einde oefening Williams dus.

Nu had ik van Claire geen hele hoge pet op, maar het is toch jammer dat er een stuk F1 historie verloren gaat op deze manier.

Frank Williams (en Patrick Head) zullen af en toe nog wel even achter hun oren vragen en zich afvragen waar het nou echt mis is gegaan. Jammer.
Pagina: 1 ... 114 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport