[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.007 views

Onderwerpen

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:57

basvn

Breezand - NHN

[ Voor 185% gewijzigd door basvn op 26-08-2020 11:50 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielson schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:54:
Onder het motto, nooit geschoten is altijd mis:
Krijgen we die soap weer...Alonso beweerde ook al dat ie gebeld was.

Onder het motto: laten we Albon helemaal gek maken met vervangingsgeruchten, dan klapt ie vanzelf in elkaar en krijgen we ook vanzelf gelijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-12 20:25
Lijkt me erg leuk, de Hulk bij Red Bull.

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-12 12:35
mphilipp schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:38:
[...]

Krijgen we die soap weer...Alonso beweerde ook al dat ie gebeld was.

Onder het motto: laten we Albon helemaal gek maken met vervangingsgeruchten, dan klapt ie vanzelf in elkaar en krijgen we ook vanzelf gelijk.
Hier staat dat Hulkenberg zelf bij RB contact gezocht heeft, dat lijkt me eigenlijk ook wel logisch gezien deAlbon-situatie daar.

Dat is toch wel iets anders dan Alonso die beweerde dat RB contact zocht met hém.

verder wel met je eens dat al dit soort berichten niet goed zullen zijn voor Albon's gemoedstoestand

[ Voor 8% gewijzigd door stefanass op 26-08-2020 12:00 ]

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:51
Het lijkt er op dat men bezig is het schema om te gooien:
6 en 13 Sept Italie
27 Sept Rusland
11 Oct Duitsland
25 Oct Portugal

https://www.formula1.com/en/racing/2020.html

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EgVptQCU8AULf2I?format=jpg&name=medium

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EgLcgHcU8AA7ROX?format=jpg&name=medium

[ Voor 33% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-08-2020 12:32 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:11:
Optie Vettel om naar de WEC te gaan. Of zien we hem toch nog liever een paar jaartjes in de F1 terug? :)

https://www.gpblog.com/en...wec-team-offers-seat.html
Volgens mij had Vettel aangegeven niets buiten de F1 te willen doen.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 13:31

pro_6or

amateur_60r

mphilipp schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:01:
[...]

Dit is toch standaard politiek gekonkel, daar heeft Mercedes niet zoveel mee te maken. Renault heeft gewoon op een ander vlak haar zin gekregen. Zo gaat het standaard in de politiek ook. Ze doen heel moeilijk en principieel, maar dat betekent alleen maar dat ze willen onderhandelen. Dat is blijkbaar gelukt, en Renault heeft een puntje kunnen scoren. Einde conflict. Niks conspiracy of ingewikkeld verhaal met Toto die alles in de F1 bestuurt. Wat moet hij nou afdwingen bij een ander team? Daar heeft hij toch helemaal geen leverage?
Sorry hoor, maar jij bent een enorme mercedes fan. Haast elke post ben je bezig het voor mercedes zo mooi mogelijk over te laten komen. Dat is je absolute goed recht, maar denk niet dat anderen dat niet doorhebben.

Mclaren heeft het protest ook ineens al ingetrokken, en die gaan pas VOLGEND jaar met mercedes rijden. Ik denk dat Toto weldegelijk druk heeft uitgeoefend. De roze wagen is ook gewoon gekopieerd, dat is zo overduidelijk dat elke andere verklaring gewoon de prullenbak in kan. Mercedes is er natuurlijk alles aan gelegen dat dit NIET voor een rechter komt. Daar kun je lastig druk op uitoefenen en ze zouden zomaar in je nadeel kunnen beslissen.

Mercedes heeft hier een vies spel gespeeld en ze komen er mee weg. Tenzij de FIA haar poot stijf gaan houden rijden straks alle klantenteams met gekopieerde factory wagens(tenzij ze denken hetzelfde beter te kunnen).

Dat is ook precies de reden dat je nix van redbull hoort, die willen ook 4 dezelfde wagens. Enorm veel aero gegevens en test mogelijkheden.

een treffende spreuk

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pro_6or schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:52:
[...]
Sorry hoor, maar jij bent een enorme mercedes fan. Haast elke post ben je bezig het voor mercedes zo mooi mogelijk over te laten komen. Dat is je absolute goed recht, maar denk niet dat anderen dat niet doorhebben.
Nope. Niet waar. Ik ben van niemand fan. Op huidige en toekomstige Mercedes teams zullen ze wel leverage hebben. Dat lijkt mij duidelijk. Maar mijn reactie ging over dat Renault zijn bezwaar intrekt. Dat zie je vrijwel dagelijks in de politiek ook gebeuren. Ineens is het niet erg meer. Dan hebben ze achter de schermen gewoon een punt gewonnen met iets anders. Op een ander vlak hun zin gekregen van de FIA. Want die wil ook van dit hoofdpijndossier af, want het is slecht voor de sport.

Het grappige is dat als zoiets gebeurt, het juist door de tegenstanders wordt uigelegd als één ding (en het kan nooit wat anders zijn). Ik stel dat Mercedes bij Renault volgens mij geen leverage heeft. Ik zie Toto al binnenkomen en eisen dat ze hun bezwaar intrekken.. En wat dan, Meneer Mercedes? Ga je dan boos naar ons kijken? Nee, ik denk dat Abiteboul zegt dat ie fart in hun general direction.

En mocht Wolf iets hebben waarmee hij Renault tot die move kon dwingen, moet ik daar ook wel een beetje om lachen. Dan is het een goede kandidaat voor de Machiavelli Award. Denk je trouwens zelf niet dat elk team probeert zoveel mogelijk invloed her en der te hebben? Het is net als de politiek. Ferrari speelt nu achter de schermen waarschijnlijk ook een of ander spelletje door de FIA op alle mogelijke loopholes te wijzen. Dingen die ze blijkbaar zelf allemaal eraf hebben gehaald (dat zou hun gebrek aan performance verklaren), want normaal gesproken zijn zij ook niet vies van een smerige truuk of twee.
Zo, kijk eens aan: ik tover zomaar een nieuwe conspiracy uit de hoge hoed... :+ (volgens mij is dit ook al genoemd trouwens)

Dus pas op voordat je mensen ergens van gaat beschuldigen Ik heb naar mijn idee ook al lang en breed gepost dat de RP alleen maar met hulp van Mercedes tot stand moet zijn gekomen. Dus ik heb dat hele verhaal nergens goed gepraat of gebagetaliseerd.

Ik heb wél bewondering voor Mercedes; zij hebben immers hun zaken goed voor elkaar. De rest kan voorlopig alleen maar janken terwijl voor hen de omstandigheden gelijk waren. Wat daar fanboy aan is weet ik niet. Maar als jij dat graag wil denken, prima. Ik zal er geen oog minder om dicht doen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

stefanass schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Hier staat dat Hulkenberg zelf bij RB contact gezocht heeft, dat lijkt me eigenlijk ook wel logisch gezien deAlbon-situatie daar.

Dat is toch wel iets anders dan Alonso die beweerde dat RB contact zocht met hém.

verder wel met je eens dat al dit soort berichten niet goed zullen zijn voor Albon's gemoedstoestand
Marko heeft ook gewoon bevestigd dat Hulkenberg contact heeft gezocht. Marko heeft het alleen afgeschoten. Nee, Marko verdedigde Albon gewoon en ging los op Kvyat. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

mphilipp schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Nope. Niet waar. Ik ben van niemand fan. Op huidige en toekomstige Mercedes teams zullen ze wel leverage hebben. Dat lijkt mij duidelijk. Maar mijn reactie ging over dat Renault zijn bezwaar intrekt. Dat zie je vrijwel dagelijks in de politiek ook gebeuren. Ineens is het niet erg meer. Dan hebben ze achter de schermen gewoon een punt gewonnen met iets anders. Op een ander vlak hun zin gekregen van de FIA. Want die wil ook van dit hoofdpijndossier af, want het is slecht voor de sport.

Het grappige is dat als zoiets gebeurt, het juist door de tegenstanders wordt uigelegd als één ding (en het kan nooit wat anders zijn). Ik stel dat Mercedes bij Renault volgens mij geen leverage heeft. Ik zie Toto al binnenkomen en eisen dat ze hun bezwaar intrekken.. En wat dan, Meneer Mercedes? Ga je dan boos naar ons kijken? Nee, ik denk dat Abiteboul zegt dat ie fart in hun general direction.

En mocht Wolf iets hebben waarmee hij Renault tot die move kon dwingen, moet ik daar ook wel een beetje om lachen. Dan is het een goede kandidaat voor de Machiavelli Award. Denk je trouwens zelf niet dat elk team probeert zoveel mogelijk invloed her en der te hebben? Het is net als de politiek. Ferrari speelt nu achter de schermen waarschijnlijk ook een of ander spelletje door de FIA op alle mogelijke loopholes te wijzen. Dingen die ze blijkbaar zelf allemaal eraf hebben gehaald (dat zou hun gebrek aan performance verklaren), want normaal gesproken zijn zij ook niet vies van een smerige truuk of twee.
Zo, kijk eens aan: ik tover zomaar een nieuwe conspiracy uit de hoge hoed... :+ (volgens mij is dit ook al genoemd trouwens)

Dus pas op voordat je mensen ergens van gaat beschuldigen Ik heb naar mijn idee ook al lang en breed gepost dat de RP alleen maar met hulp van Mercedes tot stand moet zijn gekomen. Dus ik heb dat hele verhaal nergens goed gepraat of gebagetaliseerd.

Ik heb wél bewondering voor Mercedes; zij hebben immers hun zaken goed voor elkaar. De rest kan voorlopig alleen maar janken terwijl voor hen de omstandigheden gelijk waren. Wat daar fanboy aan is weet ik niet. Maar als jij dat graag wil denken, prima. Ik zal er geen oog minder om dicht doen.
Ik ben blij dat je iig wel gewoon reeel bent. De RP is een kopie, Idd met hulp van Mercedes, en dat wil Mercedes natuurlijk niet naar buiten hebben. Fanboy e.d. Kan me nooit zo veel schelen, maar vaak blijft men maar draaien (terwijl ze zelf toch ook wel beter zouden moeten weten) Redbull en alphatauri willen hetzelfde spelletje gaan spelen, mercedes en al haar (toekomstige) klantenteams houden de mond, dan heb je alleen nog Renault en Ferrari.

Beide verliezen nu inkomsten door RP dus beide willen een zaak zou je zeggen (Ferrari heeft ook klantenteams en wil wellicht ook het copycat spel gaan spelen) maar Renault is de grote verliezer. Er moet dus Idd iets tegenoverstaan. Ik heb geen idee wat. Renault heeft dit jaar ook een partymode. Als de ers straks onderzocht gaat worden is er wellicht een pact tussen Mercedes en Renault? Ik heb geen idee waarom ze zich terugtrekken. Geld gehad?

Het was voor mij een grote verrassing iig.

een treffende spreuk

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand van Mercedes personenauto's heeft gebeld met Renault, en heeft aangegeven dat hun F1 team den keutel moet intrekken, omdat de volgende motoren deal anders wat stroever zal verlopen. Zal op een vriendelijke manier besproken zijn, ongetwijfeld, maar wat ik wil aangeven is dat er genoeg krachten op de achtergrond meespelen, en die worden niet zichtbaar voor ons.

Dus ja, indirect heeft Toto veel invloed, ook op Renault. Tenminste, dat is wat ik denk.

Te koop....

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

albino71 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand van Mercedes personenauto's heeft gebeld met Renault, en heeft aangegeven dat hun F1 team den keutel moet intrekken, omdat de volgende motoren deal anders wat stroever zal verlopen. Zal op een vriendelijke manier besproken zijn, ongetwijfeld, maar wat ik wil aangeven is dat er genoeg krachten op de achtergrond meespelen, en die worden niet zichtbaar voor ons.

Dus ja, indirect heeft Toto veel invloed, ook op Renault. Tenminste, dat is wat ik denk.
Gaat natuurlijk 2 kanten op: de diesels van Mercedes hamerden er jarenlang rustig op los, om eens wat te noemen. In dezelfde periode was in Frankrijk de diesel de bom, dus..

ping 127.212.23.124

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
pro_6or schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Ik ben blij dat je iig wel gewoon reeel bent. De RP is een kopie, Idd met hulp van Mercedes, en dat wil Mercedes natuurlijk niet naar buiten hebben. Fanboy e.d. Kan me nooit zo veel schelen, maar vaak blijft men maar draaien (terwijl ze zelf toch ook wel beter zouden moeten weten) Redbull en alphatauri willen hetzelfde spelletje gaan spelen, mercedes en al haar (toekomstige) klantenteams houden de mond, dan heb je alleen nog Renault en Ferrari.

Beide verliezen nu inkomsten door RP dus beide willen een zaak zou je zeggen (Ferrari heeft ook klantenteams en wil wellicht ook het copycat spel gaan spelen) maar Renault is de grote verliezer. Er moet dus Idd iets tegenoverstaan. Ik heb geen idee wat. Renault heeft dit jaar ook een partymode. Als de ers straks onderzocht gaat worden is er wellicht een pact tussen Mercedes en Renault? Ik heb geen idee waarom ze zich terugtrekken. Geld gehad?

Het was voor mij een grote verrassing iig.
Renault hoeft niet de grote verliezer te zijn, die kunnen de Mclaren overnemen aangezien die nu toch een nieuw chassis moeten bouwen rond de Mercedes motor.

alles kan off-topic

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbOMEUYUByDApY_COxLmFeyza8c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lN1x1w1QbetwZnTO3jgBhdbk.png?f=user_large

Jongens, niet vergeten dat Mercedes al een tijdje van Renault kopieert he. Ook de komende T-Series is weer een kopie van een bestaande Renault auto. Daarnaast, de kleine Mercedes diesels komen ook uit de magazijnen van Renault :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-12 23:43
Wom schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:13:
[Afbeelding]

Jongens, niet vergeten dat Mercedes al een tijdje van Renault kopieert he. Ook de komende T-Series is weer een kopie van een bestaande Renault auto. Daarnaast, de kleine Mercedes diesels komen ook uit de magazijnen van Renault :)
Aha, Ocon's oude en huidige lease auto :D _O-

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Wom schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:13:
[Afbeelding]

Dat is idd waar. Ik sluit niet uit dat er hiermee druk is uitgeoefend. Mercedes zit maar voor 1 ding in de F1, om haar goede naam. Het aureool van Winnaar. Verkoop van Auto's, upgrade (veel hogere winst!!) naar AMG modellen. Dat bereik je door te winnen en niet wanneer je de naam van valsspeler krijgt. Zij willen dus vanuit Daimler zeker niet dat dit RP verhaal blijft dooretteren of zelfs voor de rechter komt.

een treffende spreuk

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Het waren helemaal geen "gelijke omstandigheden": Mercedes had de huidige motorformule al jaren (6-7 jaar) op de plank liggen en hadden een keiharde lobby ingezet om die motorformule tot de nieuwe standaard van de F1 te laten worden. En met succes dus. Gevolg: alle overige motorbouwers hadden dus meteen een achterstand van 6 jaar terwijl Mercedes lekker achterover kon leunen en dat nu nog steeds kan. Daar is dus helemaal niets "gelijk speelveld" aan.

Volvotips.com

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bart-Willem schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:30:
[...]
Het waren helemaal geen "gelijke omstandigheden": Mercedes had de huidige motorformule al jaren (6-7 jaar) op de plank liggen en hadden een keiharde lobby ingezet om die motorformule tot de nieuwe standaard van de F1 te laten worden. En met succes dus. Gevolg: alle overige motorbouwers hadden dus meteen een achterstand van 6 jaar terwijl Mercedes lekker achterover kon leunen en dat nu nog steeds kan. Daar is dus helemaal niets "gelijk speelveld" aan.
Klopt. Maar dat heeft Audi ook geprobeerd (met de motor die in hun WEC auto zat) en toen hun concept niet werd geaccepteerd hebben ze er vanaf gezien. Ik zie dit niet als een smerige truuk van Mercedes. Het is erg slim en ze zullen zich rot gelachen hebben toen het verhaal zowat 1:1 is overgenomen. Maar Renault of Ferrari had in principe hetzelfde kunnen doen. Misschien hebben ze dat geprobeerd. Ik zei al: het is net de politiek. Lobbygroepen proberen ook daar invloed uit te oefenen en beslissingen te sturen. Blijkbaar is Mercedes ook daarin erg succesvol gebleken. Ik maak mij sterk dat de andere partijen ook wel op de hoogte waren van hoe eea ging. Ze weten via via volgens mij ook wel van elkaar wat ze aan het doen zijn. Misschien niet in het hoogste detail, maar de grote lijn weten ze wel.

Ik heb er trouwens nooit een ander team over horen klagen. Renault heeft nooit geroepen dat Mercedes op die manier voordeel had. Terwijl zij dat lang voordat wij het wisten ook al moet hebben geweten.

Kijk, ik zeg dit niet omdat ik Mercedes fan ben (ik rij BMW trouwens) maar hoe zij dit gedaan hebben is bijzonder slim. Je zou het doortrapt kunnen noemen, ook goed. Maar ze hebben gedaan wat zij vonden dat ze moesten doen. Erg slim, vooral als je vooraf al weet dat dit conept de komende jaren gehandhaafd blijft. Dan ga je nadenken over wat je kunt doen om dit in je voordeel te draaien. Dus zij hebben de meeste steekpenningen betaald denk ik. Dat had Ferrari ook kunnen doen.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Zandvoort is nu (ja nu pas) officieel klaar voor de F1

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

basvn schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:51:

[Twitter]
En een commerciële naam er gratis bij -O-

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:51
Pff, die nieuwe naam voor Zandvoort is hetzelfde als je kind Precious noemen 8)7

iRacing Profiel

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MuVo schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Aha, Ocon's oude en huidige lease auto :D _O-
Aparte HALO zo op het dak.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

mphilipp schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:38:
[...]

Klopt. Maar dat heeft Audi ook geprobeerd (met de motor die in hun WEC auto zat) en toen hun concept niet werd geaccepteerd hebben ze er vanaf gezien. Ik zie dit niet als een smerige truuk van Mercedes. Het is erg slim en ze zullen zich rot gelachen hebben toen het verhaal zowat 1:1 is overgenomen. Maar Renault of Ferrari had in principe hetzelfde kunnen doen. Misschien hebben ze dat geprobeerd. Ik zei al: het is net de politiek. Lobbygroepen proberen ook daar invloed uit te oefenen en beslissingen te sturen. Blijkbaar is Mercedes ook daarin erg succesvol gebleken. Ik maak mij sterk dat de andere partijen ook wel op de hoogte waren van hoe eea ging. Ze weten via via volgens mij ook wel van elkaar wat ze aan het doen zijn. Misschien niet in het hoogste detail, maar de grote lijn weten ze wel.

Ik heb er trouwens nooit een ander team over horen klagen. Renault heeft nooit geroepen dat Mercedes op die manier voordeel had. Terwijl zij dat lang voordat wij het wisten ook al moet hebben geweten.

Kijk, ik zeg dit niet omdat ik Mercedes fan ben (ik rij BMW trouwens) maar hoe zij dit gedaan hebben is bijzonder slim. Je zou het doortrapt kunnen noemen, ook goed. Maar ze hebben gedaan wat zij vonden dat ze moesten doen. Erg slim, vooral als je vooraf al weet dat dit conept de komende jaren gehandhaafd blijft. Dan ga je nadenken over wat je kunt doen om dit in je voordeel te draaien. Dus zij hebben de meeste steekpenningen betaald denk ik. Dat had Ferrari ook kunnen doen.
in het verleden had je de privateers (Jaren 60) en de paar merkfabrikanten. Op een gegeven moment heeft Bernie Ecclestone de privateers verenigd om zo tegenwicht uit te kunnen oefenen. Alleen draaide dat dus uit op een Bernie zelfverrijking / overname van de F1. Op dit moment heeft Mercedes een soortgelijke coup gepleegd. Die zijn veel te machtig geweest de laatste Jaren. Het is ook wel logisch dat wanneer je jaar na jaar veruit het meeste investeert je ook wat meer in de mlek te brokkelen hebt, maar de hoeveelheid brokken die nu in de melk gedrukt worden maken er haast brood ipv pap van.

Is dat zo slim, kapitaal maakt kapitaal. Gisteren nog een mooie docu op de VPRO over hoe dat werkt in de wereld.Grappig (of in triest als je de les over hoe wij mensen denken daaruit serieus neemt) was een experiment met mensen die een potje Monopoly aan het spelen waren waarbij er eerst een muntje werd opgegooid en waarbij degene die kop gooide met 2 dobbelstenen mocht gooien (de ander met 1), die loopt dus al sneller en komt vaker over start en waarbij de Winnaar bij start finish 200 geldeenheden kreeg en de verliezer ik meen 100. Veelzeggend hoe alle mensen die de toss wonnen er mee omgingen.

Ditzelfde is op een veel groter niveau nu aan de hand op de wereld.

Daimler investeert verreweg het meeste in de F1. Slim change anyone is going to compete! Es waere schlimm wenn die nicht alles gewinnen wuerden.

een treffende spreuk

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Razkin schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:22:
Pff, die nieuwe naam voor Zandvoort is hetzelfde als je kind Precious noemen 8)7
dan maar zo noemen hier op Tweakers

[Twitter: https://twitter.com/imcadrommel/status/1298631143164710912]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Razkin schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:22:
CM.com je binnen, het eten staat klaar! Nu je hebt nu lang genoeg tikkertje gespeeld, com punt uit.

een treffende spreuk

• MuVo
Ik kom een nieuwe tegen op Netflix, over de beste coureur in de jaren 50 van de formule 1.

Fangio

Trailer en verhaal ziet er interessant uit om de film te kijken!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

basvn schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:51:

[Twitter]
Bekt enorm lekker ook, die nieuwe naam.

Blijft gewoon circuit Zandvoort dus.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Natuurlijk, maar de centjes zullen dit jaar hard nodig zijn en wie weet wanneer we die Corona onder de duim hebben.

een treffende spreuk

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
En daar de deur op een kiertje, Ferrari heroverweegt het beroep tegen RP: https://m.gpupdate.net/nl...-van-beroep-te-overwegen/

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pro_6or schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:39:
[...]
Alleen draaide dat dus uit op een Bernie zelfverrijking / overname van de F1.
Als ik het mij goed herinner, is het verhaal dat hij de enige was die indertijd de commerciele mogelijkheden zag van Formule 1 en bood aan de teams aan om samen de boel te kopen. Niemand was geïnteresseerd, dus kocht hij het zelf. Ja, dan kun je achteraf gaan janken dat hij de macht heeft, maar dat kon alleen gebeuren omdat iedereen lag te slapen, behalve Meneer Ecklestone. Love him or hate him, hij was op dat moment de slimste en de snelste. Deal with it.
Op dit moment heeft Mercedes een soortgelijke coup gepleegd. Die zijn veel te machtig geweest de laatste Jaren. Het is ook wel logisch dat wanneer je jaar na jaar veruit het meeste investeert je ook wat meer in de mlek te brokkelen hebt, maar de hoeveelheid brokken die nu in de melk gedrukt worden maken er haast brood ipv pap van.
Ergo: zij zijn het slimste geweest. Waar het op uitgedraaid is, is misschien niet leuk, maar je kunt hen niet verwijten dat anderen liggen te slapen. Hetzelfde geldt voor Facebook, Google, Amazon en noem er nog maar een paar op. Die zagen allemaal een kans of in ieder geval iets met belofte waar anderen dat niet zagen. Dan wordt je op enig moment succesvol en kun je je positie uitbouwen. Dat doe je als je succesvol bent. Dan heb je geld en daar kun je meer geld mee maken. En uiteindelijk roept de rest van de wereld dat je een monopolist bent. Maar zo zijn ze niet begonnen natuurlijk. Ook Jack Ma (Ali Baba) heeft in zijn stoutste dromen niet kunnen vermoeden dat ie de rijkste man in China zou worden. Maar zo liep het. Ook Jack was de slimste, de man met visie. Is hem dat aan te rekenen of moet je het de rest aanrekenen dat ze het niet zagen? Geen van tweeën denk ik, het loopt gewoon zo.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Het zou een vies spelletje zijn geweest als Mercedes de FIA heeft omgekocht toen (2014) om hun keuze met geld of andere voordelen te beinvloeden.

Maar er loopt een hele fijne lijn tussen ethisch verantwoordelijk lobbyen en iemand omkopen. Is McLaren zelf zo slim geweest om niet te gaan mengen met hun toekomstige motorpartner? Of heeft Mercedes dat gelobbyed? Als Mercedes zegt “Beste Zak, ik kan je niet meer de beste motoren garanderen volgend jaar, als je snapt wat ik bedoel”, dan beinvloed je ook iemand door wel/geen benefits te leveren. En dat zou, imho, net zo vies kunnen zijn als gewoon schandalig omkopen.

Maar de hele F1 is politiek, dus wat Renault nu doet is niet slechter/beter dan Mercedes of welk andere team dan ook. Iedereen bedrijft zijn eigen agenda. Don’t blame winning players if it’s just the game that sucks. :P

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EgS3xz2XsAAL53V?format=jpg&name=small

* Illegal_Alien rent weg.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

mphilipp schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:27:
[...]

Als ik het mij goed herinner, is het verhaal dat hij de enige was die indertijd de commerciele mogelijkheden zag van Formule 1 en bood aan de teams aan om samen de boel te kopen. Niemand was geïnteresseerd, dus kocht hij het zelf. Ja, dan kun je achteraf gaan janken dat hij de macht heeft, maar dat kon alleen gebeuren omdat iedereen lag te slapen, behalve Meneer Ecklestone. Love him or hate him, hij was op dat moment de slimste en de snelste. Deal with it.

[...]

Ergo: zij zijn het slimste geweest. Waar het op uitgedraaid is, is misschien niet leuk, maar je kunt hen niet verwijten dat anderen liggen te slapen. Hetzelfde geldt voor Facebook, Google, Amazon en noem er nog maar een paar op. Die zagen allemaal een kans of in ieder geval iets met belofte waar anderen dat niet zagen. Dan wordt je op enig moment succesvol en kun je je positie uitbouwen. Dat doe je als je succesvol bent. Dan heb je geld en daar kun je meer geld mee maken. En uiteindelijk roept de rest van de wereld dat je een monopolist bent. Maar zo zijn ze niet begonnen natuurlijk. Ook Jack Ma (Ali Baba) heeft in zijn stoutste dromen niet kunnen vermoeden dat ie de rijkste man in China zou worden. Maar zo liep het. Ook Jack was de slimste, de man met visie. Is hem dat aan te rekenen of moet je het de rest aanrekenen dat ze het niet zagen? Geen van tweeën denk ik, het loopt gewoon zo.
Ja het loopt zo, maar wanneer het niet wenselijk is, Amazon ís straks de markt ipv dat zij op de markt staat, voor het grote geheel dan moet er gereguleerd worden. Het is de hoop dat de democratieën, of de FIA, dan nog genoeg autoriteit hebben om te reguleren.

Het is, dat schreef ik ook al, wat nu aan de hand is in de wereld, niet alleen in de F1. Een paar machtigen controleren alles, hebben alles, en de rest kan naar haar pijpen dansen. Alleen, de rest maakt ook deel uit van alles. Jij vind het alleen maar slim van degenen die alles hebben, en daar stopt het dan blijkbaar. ik zeg dat dat niet wenselijk is en dat het mogelijk is om te reguleren (zo lang dat nog zo is). In een wereldeconomie als Amerika B.v. wordt de democratie steeds meer een poppenkast en bepalen de extreem rijken wat er gebeurt (Mbt hun bedrijven) en hoe weinig belasting Ze vrijwillig af willen dragen. Dat is niet slim, maar gemeen, oneerlijk, en als je kijkt naar de samenleving als geheel zelfs EXTREEM dom. In de F1 lijkt het welhaast of mercedes reguleert, en in blijkens dus toch veel mindere mate Ferrari Ook nog een beetje. De rest dreigen allemaal spek en bonen deelnemers te zijn, daar voor de meerdere eer en glorie van Mercedes. Slim, of dom? Welk perspectief hanteer je.

Het is nu Iig zaak om niet alleen naar de pijpen van Mercedes te blijven dansen. Ik hoop dat de huidige ontwikkelingen erop duiden dat dat ook niet gebeurt, maar ik weetniet hoe veel invloed Merc daar weer op uit aan het oefenen is, of al heeft uitgeoefend.

Gelukkig is Het wel zo dat ook RBR, Ferrari etc behoorlijk investeren, dus een totale monopolist zal Merc wellicht niet zijn. Ook een clubje als Ajax kan eens in de 20 jaar aan succes ruiken (tov alle mastodonten).

een treffende spreuk

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pro_6or schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:42:
[...]
wat nu aan de hand is in de wereld
Kleine correctie: het is eigenlijk altijd zo geweest en ik heb niet de illusie dat het ooit gaat veranderen. Er zullen altijd lieden zijn die aan de macht zijn door hun geld of positie. Er zijn altijd mensen 'gelijker dan anderen'.
Alleen, de rest maakt ook deel uit van alles. Jij vind het alleen maar slim van degenen die alles hebben, en daar stopt het dan blijkbaar.
Niet helemaal. Alleen ben ik niet in de positie om er iets aan te veranderen. Hooguit door niet meer te kijken. Als dat massaal gebeurt, houdt het vanzelf op. Maar voorlopig vind ik het nog te leuk om te kijken. Die politiek (die je dus echt werkelijk overal hebt) zit eraan vast, maar ik volg het meeste niet eens. Er zijn genoeg andere interessante dingen om mijn aandacht aan te verspillen.
Gelukkig is Het wel zo dat ook RBR, Ferrari etc behoorlijk investeren, dus een totale monopolist zal Merc wellicht niet zijn.
En ook zij dromen van een monopolie... Ferrari is anders ook een aardige speler. En kijk eens wat er nu gebeurt nu het hen slecht gaat. Onderschat dat niet. Zij hebben nog genoeg macht en ijzers in het vuur.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

mphilipp schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:05:
[...]

Kleine correctie: het is eigenlijk altijd zo geweest en ik heb niet de illusie dat het ooit gaat veranderen. Er zullen altijd lieden zijn die aan de macht zijn door hun geld of positie. Er zijn altijd mensen 'gelijker dan anderen'.

[...]

Niet helemaal. Alleen ben ik niet in de positie om er iets aan te veranderen. Hooguit door niet meer te kijken. Als dat massaal gebeurt, houdt het vanzelf op. Maar voorlopig vind ik het nog te leuk om te kijken. Die politiek (die je dus echt werkelijk overal hebt) zit eraan vast, maar ik volg het meeste niet eens. Er zijn genoeg andere interessante dingen om mijn aandacht aan te verspillen.

[...]

En ook zij dromen van een monopolie... Ferrari is anders ook een aardige speler. En kijk eens wat er nu gebeurt nu het hen slecht gaat. Onderschat dat niet. Zij hebben nog genoeg macht en ijzers in het vuur.
Merendeels wel eens denk ik. Buiten dat wat aan de hand is in de wereld wellicht eerder zo is geweest, maar sinds halverwege de jaren 90 is de situatie enorm aan het verslechteren. Je bent daarin echter niet machteloos. We moeten het niet laten gebeuren. Het gaat ook vooral om perspectief, dat hopelijk onze volksvertegenwoordigers nog bieden kunnen. Juist beleid. Regulering van belasting, tegen belastingontwijking. Maargoed, off topic geblaat.

een treffende spreuk

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 22:51
And now for something completely different:

YouTube: Lewis Hamilton - Bonomian Rhapsody

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 22:51
Ah shucks... Niet ver genoeg teruggekeken in de thread...

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EgfliJ5UYAA6VMM?format=jpg&name=large

• basvn

basvn

Breezand - NHN

had de ''geruchten'' al gehoord.
maar Bahrein op de Oval dus!

87 rondes

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EggBdEuVkAAw7TX?format=png&name=large

[ Voor 43% gewijzigd door basvn op 28-08-2020 13:09 ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

[Streamable: https://streamable.com/jb5gvn]

Update:
https://www.formula1.com/...iLbb2btc0IrscR1BMpx8.html
With such a short track - the second shortest on the calendar after Monaco - the Sakhir GP will be an 87-lap race to ensure the 305 km official minimum distance is met – that’s the most racing laps of any Grand Prix this year.

F1 simulations predict qualifying lap times below 55 seconds, and race laps below 60 seconds. The only sub-60s pole time in F1 history came in 1974, when Niki Lauda lapped Dijon-Prenois in his Ferrari in 58.79s. The shortest lap time seen in recent times was Valtteri Bottas’s pole lap in Austria earlier this year of 1m 02.939s.

[ Voor 118% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-08-2020 13:15 ]

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:29
Cool! Ik las dat rondetijden van onder 1 minuut haalbaar moeten zijn hier. :)

En ik zie na het posten dat basvn dat ook al aangegeven had via een Tweet van Chris Medland :)

[ Voor 12% gewijzigd door Extigo op 28-08-2020 13:07 ]

• MuVo
Gaaf!!! Ik ben benieuwd wat dat circuit met de F1 wagens en banden gaat doen en wat dat voor invloed is op de race!

[ Voor 3% gewijzigd door MuVo op 28-08-2020 13:16 ]

• vhal
  • Laatst online: 06:09

vhal

ಠ_ಠ

Dit kan je toch niet vergelijken met een "oval", eerder een huwelijk tussen Monza en de RBR

Maar alles beter dan die eenmalige tourwagens lay-out :P

Strava

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

demo31051987 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:06:
[...]

Cool! Ik las dat rondetijden van onder 1 minuut haalbaar moeten zijn hier. :)

En ik zie na het posten dat basvn dat ook al aangegeven had via een Tweet van Chris Medland :)
Alle autos kunnen daar op 11 gezet worden, want laatste race - en je kan gewoon 4 DRS zones maken. Kan nog wel eens sneller worden dan ze nu denken. :D

ping 127.212.23.124

• Extigo
pjottum schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

Alle autos kunnen daar op 11 gezet worden, want laatste race - en je kan gewoon 4 DRS zones maken. Kan nog wel eens sneller worden dan ze nu denken. :D
Volgens mij krijgen we daarna nog een race in Abu Dhabi :)

Maar ik ben heel benieuwd naar de rondetijden.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

demo31051987 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:34:
[...]

Volgens mij krijgen we daarna nog een race in Abu Dhabi :)

Maar ik ben heel benieuwd naar de rondetijden.
tijdens de Q zou 55 seconden mogelijk moeten zijn volgens de FOM :9~

• MuVo
Mogelijk het circuit waar Mercedes DAS effectief kan benutten om de banden te sparen?

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 06:31

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjR3dpMk0W9qVzMmeZW6OkSA8sk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AGPuuRyGfLiRMv9lD1zciP53.png?f=user_large

Grapje die ik mis of liep er een kat over het toestenbord?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:37
Dat wordt een groot Blue Flag circus

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:10
D-dark schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:27:
Dat wordt een groot Blue Flag circus
Jammer dat Vettel deze keer bij een blauwe vlag juist de langzamere auto gaat zijn :-(

Ticking away, the moments that make up a dull day

• DarkFire1985
Iedereen op 2 rondjes dan maar?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

basvn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:00:
[Twitter]
[Twitter]

had de ''geruchten'' al gehoord.
maar Bahrein op de Oval dus!

[Twitter]

87 rondes

[Afbeelding]

[Twitter]
Moet je nagaan dat Bahrein de afgelopen jaren, steevast een van Ferrari hun beste circuits was. Dit gaat echt een bloedbad worden. :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• MuVo
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

Moet je nagaan dat Baghrein de afgelopen jaren, steevast een van Ferrari hun beste circuits was. Dit gaat echt een bloedbad worden. :')
Pirrelli gaat zich achter hun oren krabben over de levensduur van de banden. Ze zijn niet gemaakt voor oval racing zoals de Indy car series. 87 ronde, 3 stopper of kans op een 4 stopper met 87 rondes? (hangt uiteraard af van de type band).

[ Voor 4% gewijzigd door MuVo op 28-08-2020 15:13 ]

• Extigo
MuVo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:11:
[...]

Pirrelli gaat zich achter hun oren krabben over de levensduur van de banden. Ze zijn niet gemaakt voor oval racing zoals de Indy car series. 87 ronde, 3 stopper of kans op een 4 stopper met 87 rondes?
Het is niet echt een oval zoals in de Indycar. Het is een normaal circuit alleen dan snel en kort, dus ik begrijp ook niet waarom men het een oval noemt.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MuVo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:11:
[...]

Pirrelli gaat zich achter hun oren krabben over de levensduur van de banden. Ze zijn niet gemaakt voor oval racing zoals de Indy car series. 87 ronde, 3 stopper of kans op een 4 stopper met 87 rondes?
De banden slijten juist voornamelijk door zijwaartse bewegingen. Dit gaat denk ik een makkie worden, wat het nog erger gaat maken. :P

• MuVo
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

De banden slijten juist voornamelijk door zijwaartse bewegingen. Dit gaat denk ik een makkie worden, wat het nog erger gaat maken. :P
Aha, ik ben benieuwd :*) .
demo31051987 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Het is niet echt een oval zoals in de Indycar. Het is een normaal circuit alleen dan snel en kort, dus ik begrijp ook niet waarom men het een oval noemt.
De vergelijking zit hem misschien in omdat het waarschijnlijk een snel circuit is wat lijkt op een ovale ronde. Maar officeel is het dat niet, want heeft alleen al meer bochten.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

Plus ze rijden rechtsom ipv linksom :+

• Extigo
MuVo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

De vergelijking zit hem misschien in omdat het waarschijnlijk een snel circuit is wat lijkt op een ovale ronde. maar het officeel niet is wantl heeft meer bochten.
Klopt, dus het zal niet veel meer invloed hebben op de banden. Ik verwacht gewoon een 1 of 2 stopper, afhankelijk welke banden er door Pirelli meegenomen worden.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

2 banden pitstop! :D

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003

Martinspire

Awesomeness

Enerzijds vind ik het leuk dat ze wat anders proberen bij Bahrein. Anderzijds vond ik de normale baan ook altijd wel prima en gaf het leuke acties omdat op bepaalde plekken meer lijnen mogelijk zijn. De nieuwe baan, ik moet het nog maar even zijn. Zijn er al beelden ergens van om te zien of het een beetje actie oplevert?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-12 11:42

CoronelHimself

Division Brabant

Martinspire schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:11:
Enerzijds vind ik het leuk dat ze wat anders proberen bij Bahrein. Anderzijds vond ik de normale baan ook altijd wel prima en gaf het leuke acties omdat op bepaalde plekken meer lijnen mogelijk zijn. De nieuwe baan, ik moet het nog maar even zijn. Zijn er al beelden ergens van om te zien of het een beetje actie oplevert?
The race, heeft een ronde in Assetto Corsa gedaan.

Steam - PTR83

• Vuvuzela
  • Laatst online: 11:13

Vuvuzela

My spire is forming

4 rempunten, en dus imho ook maar 4 "echte" bochten.

Leuk experiment. Leuker dan 2x op dezelfde baan.. Het weer is er toch stabiel. En te zachte banden voor de 2e race is een beetje kunstmatig.. die mogen meteen de 1e race

I served in a company of heroes.

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-12 17:53

TinusTegengas

Formula Racing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZdhODEyfSRUzPj0RuIBrceY2Tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVO8qvoK6JB5vL0RMVYzpD5h.jpg?f=fotoalbum_large

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:33
Ik lees net dat de GP van Toscane op het circuit van Mugello wellicht met een beperkt aantal toeschouwers wordt gereden. Toevallig ben ik dat weekend daar in de buurt. Ik wil daarom graag kaartjes bemachtigen. Welke sites moet ik in de gaten houden? Gewoon formula1.com? Of kan ik beter ergens anders de kaarten bestellen?

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
Sunri5e schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:53:
Ik lees net dat de GP van Toscane op het circuit van Mugello wellicht met een beperkt aantal toeschouwers wordt gereden. Toevallig ben ik dat weekend daar in de buurt. Ik wil daarom graag kaartjes bemachtigen. Welke sites moet ik in de gaten houden? Gewoon formula1.com? Of kan ik beter ergens anders de kaarten bestellen?
Ik ben ook aan het kijken voor Mugello en Imola, het is allemaal zeer onduidelijk, zeker omdat 10.000 kaarten (waar het over zou gaan) erg weinig is. Ik heb mijn email adres achter gelaten op alle bekende tickets sites en hoop dat het op die manier gaat lukken. Ik kan me zomaar voorstellen dat alles via 1 kanaal gaat i.p.v. via de verschillende aanbieders. Op https://tickets.formula1.com/ stonden wel de kaartjes voor Sochi.

Edit: https://www.ticketone.it/ wordt gelinked vanaf de officiële Mugello circuit pagina voor MotoGP, maar https://www.sporttravel.nl/tickets-motogp-misano-2020.html verkoopt ze ook.

Edit2: Ik lees nu een nieuwsbericht dat het om 3000 mensen zou gaan voor Mugello.

[ Voor 12% gewijzigd door Erapaz op 29-08-2020 09:59 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bart-Willem schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:30:
[...]

https://podcasts.apple.co...405972616?i=1000489165636

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:31
Erapaz schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:34:
Edit2: Ik lees nu een nieuwsbericht dat het om 3000 mensen zou gaan voor Mugello.
Kan mijzelf indenken dat ze allemaal naar "Ferrari & friends" gaan.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

TheBrut3 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

Want? Ferrari doet de kaartverkoop niet lijkt me? Sowieso kan ik me slecht voorstellen dat Ferrari-fans staan te springen om een kaartje.

• demonic
  • Laatst online: 07-12 12:51
DataGhost schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:08:
[...]

Want? Ferrari doet de kaartverkoop niet lijkt me? Sowieso kan ik me slecht voorstellen dat Ferrari-fans staan te springen om een kaartje.
omdat het circuit praktisch van ferrari is.

en dit de enige kans is om sponsoren naar een race te laten komen.

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
TheBrut3 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

880 gaan er naar Ferrari, de rest wordt 1 september verkocht. Ik ga het proberen en anders wordt het Misano hetzelfde weekend.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://www.formule1.nl/n...r-vier-red-bulls-in-2021/

Als Racing Point het hoger beroep in de zaak over hun brake ducts wint, dan staan er volgend jaar vier identieke Red Bulls op de startgrid bij de eerste race van het seizoen. Dat zegt Christian Horner.

[ Voor 51% gewijzigd door Exocet op 30-08-2020 15:12 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nu dat Sainz niet kan starten, waarom zijn er geen reserve auto's meer aanwezig?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• demonic
  • Laatst online: 07-12 12:51
Chevy454 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:11:
Nu dat Sainz niet kan starten, waarom zijn er geen reserve auto's meer aanwezig?
omdat dat tegenwoordig niet meer mag.

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:50

Mef

Chevy454 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:11:
Die zijn al begin de jaren 2000 ergens geband. Hoofdzakelijk kostenbesparende maatregel

• alexbl69
  • Laatst online: 12:20
Je kunt zeggen wat je wilt over Mercedes' dominantie, maar ik blijf het een verbazend goed iets van ze vinden.

Om al zoveel jaar achter elkaar aan de top te staan is een absolute topprestatie. Bijna elk persoon of elke organisatie die zo'n succesreeks heeft verslapt op een gegeven moment, maar bij het Duitse team lijkt er geen seconde van slapte te zijn.

Achtervolgers hebben het meestal makkelijker. Ze worden door de achterstand intrinsiek gemotiveerd om harder te gaan lopen en hebben aan één foutje van de koploper voldoende om hem te pakken.

Mercedes loopt echter elk jaar op eigen kracht harder en harder en maakt geen enkel fout.

Natuurlijk hebben ze geluk gehad met enkele regelwijzigingen. Maar er zijn teams waarbij veel meer ogen werden en worden dichtgeknepen en die over minstens dezelfde middelen beschikken, maar die zakken volledig door het ijs.

De races zijn niet zo spannend, maar de prestaties van Mercedes zijn top.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Twee vragen naar aanleiding van vandaag

1. De banden. Waarom is het niet mogelijk banden te maken waarop auto’s continu kunnen pushen? Dan rijden ze maar weg of harder of wat dan ook? Volgend jaar moeten de auto’s langzamer om de banden het te laten overleven. Dus, nog meer tire management.
2. Is het mogelijk dat Wolf en Lewis naar Ferrari gaan?

• D-dark
BlauweFles schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:33:

1. De banden. Waarom is het niet mogelijk banden te maken waarop auto’s continu kunnen pushen? Dan rijden ze maar weg of harder of wat dan ook? Volgend jaar moeten de auto’s langzamer om de banden het te laten overleven. Dus, nog meer tire management.
Ik zal 1 maar beantwoorden.

Om de boel interessant te houden wil men meer pitstops hebben.
Heb je banden die langer mee gaan en flat out kunnen dan komt men erachter dat je met langzamer rijden de race op een zachtere band kan uitrijden.

Enige methode waarmee je dit kan ondervangen is door een maximum aantal ronden per band op te geven. Dan moet men wel wisselen.

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:27
Ik vind de Bahrain korte variant wel leuk. Het is weer eens een totaal ander circuit dan alle andere. Net zoals Monza, Hockenheim (oude stijl), en Monaco. Al is Monaco natuurlijk wel een vreemde maar dan totaal andere stijl.

Ik zou wel wat meer van zulke totaal andere banen op de kalender willen zien.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• RobertMe
  • Nu online
Kan iemand mij een herinneran aan memorabel moment van Giovinazzi? En dan specifiek een moment waarin hij niet crasht. Het schijnt dat hij ooit een punt heeft gehaald, maar dat kan ik mij alleen herinneren omdat Vasseur dan een pluk van zijn haar af zou knippen (dat van Giovinazzi dan :+). Maar verder?

En verder kan ik mij alleen: China 2017 herinneren waar die invalt voor Wehrlein en IIRC twee auto's af schrijft (Q & race?); Spa vorig jaar waar die in de (voor?)laatste ronde uitkomen Pouhon de auto uit het niets verliest, en dan hebben we vandaag alweer een crash "uit het niets".

• BlauweFles
  • Niet online
D-dark schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:38:
[...]

Ik zal 1 maar beantwoorden.

Om de boel interessant te houden wil men meer pitstops hebben.
Heb je banden die langer mee gaan en flat out kunnen dan komt men erachter dat je met langzamer rijden de race op een zachtere band kan uitrijden.

Enige methode waarmee je dit kan ondervangen is door een maximum aantal ronden per band op te geven. Dan moet men wel wisselen.
Maar dat was met Bridgestone/ Michelin toch ook? Die banden gingen wel op, maar ondertussen wel pushen. Of mis ik iets?

• D-dark
BlauweFles schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:38:
[...]

Maar dat was met Bridgestone/ Michelin toch ook? Die banden gingen wel op, maar ondertussen wel pushen. Of mis ik iets?
Wat je mist is dat er toendertijd nog bijgetankt mocht worden. Nu is op sommige circuits lift and coast economischer. Motoren moeten meerdere races meegaan en niet alleen maar heel blijven tot het eind.

Daarnaast is het voor banden keuzes maken.
- Band die snel is
- Band die langerere tijd meegaat.
- Band waarop meerdere rondes gepushed kan worden.
- Band die na enige tijd een echte klif heeft

Nadeel is dat van de bovenstaande opties ze niet allemaal tegelijkertijd waar zijn.
Het is een compromis

[ Voor 5% gewijzigd door D-dark op 30-08-2020 18:44 ]

• DarkFire1985
Tegelijk hebben (hadden) teams de mogelijkheid om tijdens de race hun motor terug te schroeven naar cruising mode. Dit is vanaf de volgende race niet meer mogelijk waardoor ze alleen nog maar mogen terugschroeven indien ze serieuze issues zouden hebben en dit ook kunnen aantonen.
Ik ben heel benieuwd wat dat gaat doen tijdens een race. Hoop doet leven wat dat betreft maar ik verwacht er uiteindelijk niet veel verandering door.

Als men het spannender wil maken, dan moet er gewoon meer keuzes naar de rijder. Het is praktisch niet mogelijk om te realiseren zonder de veiligheid weer aan te tasten maar het zou mooi zijn als er geen 'oortjes' zouden zijn. Laat de rijder het allemaal maar uitzoeken hoe of wat.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:00

Crazy D

I think we should take a look.

BlauweFles schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:33:
Twee vragen naar aanleiding van vandaag

2. Is het mogelijk dat Wolf en Lewis naar Ferrari gaan?
Dat is prima mogelijk maar de FIA heeft in zijn wijsheid besloten dat niet te willen en Pirelli moet banden maken die de FIA wil. Dus zit je hiermee opgescheept...

En 2, tenzij Lewis in zijn contract heeft staan dat hij niet naar Ferrari _mag_, waarom niet? Wolf lijkt me sterk, maar waarom zou die daar teamleider willen worden? Nou ja je kunt je ook afvragen waarom Lewis dat eventueel zou willen >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Crazy D op 30-08-2020 19:26 ]

Exact expert nodig?

• BlauweFles
  • Niet online
Crazy D schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:25:
[...]

Dat is prima mogelijk maar de FIA heeft in zijn wijsheid besloten dat niet te willen en Pirelli moet banden maken die de FIA wil. Dus zit je hiermee opgescheept...

En 2, tenzij Lewis in zijn contract heeft staan dat hij niet naar Ferrari _mag_, waarom niet? Wolf lijkt me sterk, maar waarom zou die daar teamleider willen worden? Nou ja je kunt je ook afvragen waarom Lewis dat eventueel zou willen >:)
Nou ja. Een mens mag dromen. Ferrari kan je alleen laten winnen als je met een team gaat. Lewis, Toto en Andy Cowell zijn allemaal beschikbaar....

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Damian schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:17:
[Afbeelding]

Grapje die ik mis of liep er een kat over het toestenbord?
Duitsers hebben geen humor! :+

Volvotips.com

• basvn

basvn

Breezand - NHN

niemand?

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeIMaBofOJ2vrDUMFbH4g0oolqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NKhMOWn3KduV9QezxzNTGz42.jpg?f=user_large

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Na die deceptie van gisteren? :+

"When you grow up your heart dies"

• RobertMe
  • Nu online
sjaool schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:20:
[...]

Ach, we kunnen ons in ieder geval voorbereiden op een nieuwe ronde leedvermaak met die rode tractortjes :+

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

Blokker_1999

Full steam ahead

Exocet schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:11:
https://www.formule1.nl/n...r-vier-red-bulls-in-2021/

Als Racing Point het hoger beroep in de zaak over hun brake ducts wint, dan staan er volgend jaar vier identieke Red Bulls op de startgrid bij de eerste race van het seizoen. Dat zegt Christian Horner.
En dat kan dus niet. Er is dus een lijst onderdelen die elk team zelf moet ontwerpen. De "brake ducts" stonden in 2019 niet op die lijst, in 2020 wel. Racing Point heeft het ontwerp ervan in 2019 op legale wijze verkregen maar heeft dit ontwerp in 2019 niet gebruikt. In de aanpassing van de regels stond evenwel nergens dat ontwerpen van nieuwe listed parts enkel mochten overgenomen worden indien deze in 2019 op de wagen hadden gezeten. Dat is waar heel de discussie over gaat. Het feit dat de wagen van RP goed lijkt op die van Mercedes vorig jaar, daar is welgeteld 0 formeel protest over en daar gaat de zaak waar RP en Ferrari in beroep zijn gegaan ook niet over.

Als Red Bull dus 4 identieke wagens, inclusief de listed parts op de baan zet, dan zijn zij zwaar in overtreding omdat je dan zelfs geen kopie kan gemaakt hebben van de wagen van een ander team omdat de wagens nieuw zijn.

Bijkomend, zoals in het artikel ook staat, veranderen de regels voor volgend jaar om kopieëren nog meer buiten de regels te plaatsen. De uitspraak heeft dus geen enkel effect op wat Red Bull wel en niet kan doen.

En voor hen die gaan zeggen dat RP nooit aan de hand van foto's de wagen had kunnen namaken, bedenk even het volgende: Renault heeft aan de hand van foto's kunnen vaststellen dat de brake ducts van Racing Point dit jaar gelijk zijn aan die van Mercedes vorig jaar. Hoe moeilijk zou het dan zijn om het aero concept van een wagen over te nemen?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

sjaool schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:20:
[...]

zat gelukkig met groepje te kijken, dus het was evengoed nog wel leuk en laat

Maar er was inderdaad vrij weinig aan ja, op wat middenveld actie & een crash

• Dentist
  • Laatst online: 19-12 21:25

Dentist

Next patient please...

Blokker_1999 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:41:
[...]

En voor hen die gaan zeggen dat RP nooit aan de hand van foto's de wagen had kunnen namaken, bedenk even het volgende: Renault heeft aan de hand van foto's kunnen vaststellen dat de brake ducts van Racing Point dit jaar gelijk zijn aan die van Mercedes vorig jaar. Hoe moeilijk zou het dan zijn om het aero concept van een wagen over te nemen?
De brake-ducts waren aan de buitenkant redelijk duidelijk te zien op het moment dat de wielen niet gemonteerd waren.

Volgens mij gaat het ook niet zozeer om het aero concept, maar meer om de dingen die niet zichtbaar zijn.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
iedereen slaapt nog.

alles kan off-topic

• RobertMe
  • Nu online
Blokker_1999 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:41:
Er zou ook sprake zijn van een Racing Point medewerker die naar Renault is verhuist. Dat is natuurlijk ook wel makkelijk als die kan zeggen "we hadden gewoon de ontwerpen van Mercedes gekregen". Hetzelfde als dat Renault vorig jaar is gepakt met die automatische brake-bias aanpassingen waar Racing Point protest voor had aangetekend. Dat was ook op basis van een Renault medewerker die naar Racing Point was gegaan.

• RobertMe
  • Nu online
Dentist schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:46:
[...]

De brake-ducts waren aan de buitenkant redelijk duidelijk te zien op het moment dat de wielen niet gemonteerd waren.

Volgens mij gaat het ook niet zozeer om het aero concept, maar meer om de dingen die niet zichtbaar zijn.
Ding is een beetje dat onderdelen "onder de motorkap" niet echt het verschil maken in performance en daardoor weer wel ingekocht mogen worden. Als in: volgens mij rijdt Racing Point momenteel ook met een voor- en achterwielophanging die ze gewoon van Mercedes kopen. Omdat het geen listed part is mag dat gewoon. En doordat ze de ophanging, motor, versnellingsbak, etc etc van Mercedes inkopen kom je min of meer automatisch uit op een auto die hetzelfde concept volgt en dus "veel er op lijkt". Uiteraard heeft / had Mercedes ook wel weer wat aero kenmerken die ook op de RP10 zitten. Maarja, daarvan is wel meer over genomen. Zoals de ronde neus (heeft Renault nu ook) de cape langs de voorvleugel (welk team heeft die nog niet is een betere vraag), etc.

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12 14:31
In mijn optiek kan men de F1 direct veel interessanter maken door de volgende (radicale) wijziging.

Iedere race wisselen de coureurs van auto. Ofwel, iedere coureur rijdt 2 races in een Merc, 2 in een RB, .....2 in een Williams. 20 races in totaal.

Hierdoor is direct het rijdersklassement volledig relevant en is de car-performance weg gefilterd.

Voor het constructeurskampioenschap idem dito: dit filtert de driver-performance er uit.

Zitten natuurlijk een hoop haken en ogen aan qua marketing, salarissen etc. etc., maar daar moeten ze dan eens over nadenken.

Wat mij betreft testen we zo'n concept in het seizoen 2021 - wat toch een wat verloren jaar gaat zijn (en waarvan we NU al allemaal weten wie beide titels gaat winnen).

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:22:
Kan iemand mij een herinneran aan memorabel moment van Giovinazzi? En dan specifiek een moment waarin hij niet crasht. Het schijnt dat hij ooit een punt heeft gehaald, maar dat kan ik mij alleen herinneren omdat Vasseur dan een pluk van zijn haar af zou knippen (dat van Giovinazzi dan :+). Maar verder?

En verder kan ik mij alleen: China 2017 herinneren waar die invalt voor Wehrlein en IIRC twee auto's af schrijft (Q & race?); Spa vorig jaar waar die in de (voor?)laatste ronde uitkomen Pouhon de auto uit het niets verliest, en dan hebben we vandaag alweer een crash "uit het niets".
Ook al eens afgevraagd. Is dit ook een zoon van een rijke stinkerd of waarom zit hij in een stoeltje? Aan de andere kant kun je die vraag ook projecteren op Grossjean...

Mijn boefje is liev!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CousinBoneless schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:46:
In mijn optiek kan men de F1 direct veel interessanter maken door de volgende (radicale) wijziging.

Iedere race wisselen de coureurs van auto. Ofwel, iedere coureur rijdt 2 races in een Merc, 2 in een RB, .....2 in een Williams. 20 races in totaal.

Hierdoor is direct het rijdersklassement volledig relevant en is de car-performance weg gefilterd.

Voor het constructeurskampioenschap idem dito: dit filtert de driver-performance er uit.

Zitten natuurlijk een hoop haken en ogen aan qua marketing, salarissen etc. etc., maar daar moeten ze dan eens over nadenken.

Wat mij betreft testen we zo'n concept in het seizoen 2021 - wat toch een wat verloren jaar gaat zijn (en waarvan we NU al allemaal weten wie beide titels gaat winnen).
Die klasse bestaat al... >> Formule-W

Jij begrijpt toch zeker ook wel dat dit totaal niet haalbaar is voor deze klasse?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 112 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport