-
Dat ligt eraan... Aan de achterkant van een freq regelaar heb je een heel snel wisselende blokgolf ( en dus op de motor). Succes daarmee.. En doe je het aan de voorkant dan kunnen ze misschien nog wat erin krijgen erachterCoronelHimself schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:07:
[...]
Het is zeer makkelijk te controleren of een electrische motor binnen zijn specs loopt. (spanning, stroom, frequetie, enz.) .
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Maar wellicht is het wel een ander team; of is er niets aan de hand.
Williams Racing Signs New Concorde Agreement with Formula One
-
Ahum, je bedoelt "Mercedes, de Mercedes van de autosport"Bart-Willem schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:38:
[...]
Plus nog eens 6 jaar aan cheatzooi die al op de plank lag.
Mercedes: de VAG van de autosport.
The ramblings of an idiot
YouTube: Red Bull's Incredible Pit Stops: 2020 Spanish Grand Prix
16 banden gewisseld in 8,2 seconden. Als ik de banden laat wisselen hebben ze nog niet één band eraf in 8,2 seconden
In 8,2 seconden heb ik net 1 wielbout 2 slagjes gegevenRobertMe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:57:
[YouTube: Red Bull's Incredible Pit Stops: 2020 Spanish Grand Prix]
16 banden gewisseld in 8,2 seconden. Als ik de banden laat wisselen hebben ze nog niet één band eraf in 8,2 seconden
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Wielen laten wisselen is ook sneller dan bandenRobertMe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:57:
[YouTube: Red Bull's Incredible Pit Stops: 2020 Spanish Grand Prix]
Moet je eigenlijk wel de tijd nog maal het aantal mensen dat er staat doen, dan red ik t maybe ook nog wel met mijn auto
Dan nog misschien 1 wiel losmark-k schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:29:
[...]
Wielen laten wisselen is ook sneller dan banden
Moet je eigenlijk wel de tijd nog maal het aantal mensen dat er staat doen, dan red ik t maybe ook nog wel met mijn auto
14 x 8,2 = 114,8 s
En die 14 zijn dan 3 per band + 1 voor en 1 achter.
2 minuten heb ik ze wel eraf en weer op verkeerd moment erop hoor, met de slagmoersleutel.TrekDr0p schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:06:
[...]
Dan nog misschien 1 wiel los
14 x 8,2 = 114,8 s
Tsja, die zeggen nog weinig dan op zich. Aan andere kant geldt hetzelfde voor Schumacher. Echter worden die records ook nog altijd erkend. F1 is een high tech sport waar teams altijd op of overde rand gaan. Dus zo kan je alle statistieken van F1 wel in twijfel gaan trekken.SomerenV schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:59:
Maar stel dat blijkt dat Mercedes al jaren iets doet wat niet mag? Wat betekenen hun resultaten dan nog? Wat betekenen de records van Hamilton dan nog? Bij Ferrari was het een half seizoen, bij Mercedes een paar jaar. Àls er al iets niet pluis is hoop ik op openheid van zaken.
https://exposetobacco.org/news/f1-advertises-tobacco/
14 is nog weinigTrekDr0p schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:06:
3 * 4 voor banden
2x jack (front & rear)
2x vasthouden auto voor stabiliteit
1x lollipop / spotter (soms aparte personen, dus dan heb je nog een extra)
Dan zit je al op 17. Meestal passen ze nog de vleugel aan is 19, vervolgens nog de backup jacks zit je op 21 in totaal. Waarvan 16 dus echt nodig zijn voor bandenwissel (die twee man om auto vast te houden zullen echt nodig zijn. Instabiele jacks + krachten bij gebruik wheelgun, opzetten band, etc).
Verwijderd
[i]Adrian Newey's RB16 is the only single-seater that in the Spanish GP did not suffer the humiliation of the dubbing of the champion, proving to have extremely interesting aerodynamic characteristics, useful to compensate for a lack of power of the Honda engine (about thirty horsepower) which had to bite a bit after the last technical directive of the FIA (TD 36/20), written to measure the Japanese power unit on the output of electricity from the MGU-K arriving from the MGU-H.[/i]
Hopen dat het niet waar is..
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2020 00:24 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
YakuzA schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:23:
[...]
In 8,2 seconden heb ik net 1 wielbout 2 slagjes gegeven
Ik heb eens met werk zo'n teambuilding dag gehad en toen moesten we ook met z'n drieën een F1 wiel (op een mock-up wagen) wisselen met een professionele wheelgun (elektrisch) en wij kwamen op ca. 4,5s (eraf en erop) per wiel
Het geeft best wel een kick
Hier hebben ze het er ook over:Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:22:
Volgens deze site is de TD van de ERS voor Honda https://translate.google....io-diffusore%2F4859194%2F
[i]Adrian Newey's RB16 is the only single-seater that in the Spanish GP did not suffer the humiliation of the dubbing of the champion, proving to have extremely interesting aerodynamic characteristics, useful to compensate for a lack of power of the Honda engine (about thirty horsepower) which had to bite a bit after the last technical directive of the FIA (TD 36/20), written to measure the Japanese power unit on the output of electricity from the MGU-K arriving from the MGU-H.[/i]
Hopen dat het niet waar is..
https://www.f1technical.n...p?f=4&t=18874&start=17040
[ Voor 52% gewijzigd door ArcticWolf op 19-08-2020 08:10 ]
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Een gevalletje van net iets te hard van stapel lopen.
Ben wel benieuwd wat het resultaat zal zijn. Ik zou eigenlijk denken dat de FIA zou onderzoeken hoe ze het best die "one engine mode" kunnen controleren en daarom data opvragen om te kijken hoe ze gemiddeldes kunnen berekenen en zo.
Ik heb nu ook niet op alle links geklikt die er gepost zijn maar is er een verklaring van de FIA zelf gekomen dat ze bezig zijn met zo'n onderzoek? Of is het enkel van diverse websites/fora?
En mocht het Honda zijn, dat zou jammer zijn. Ze knabbelen beetje bij beetje aan de voorsprong van Mercedes (beetje geholpen door omstandigheden maar toch) en dan zou het wel een klap zijn. Mocht het Mercedes zijn, dan is het direct een verklaring voor de dominantie.
Las via een andere link dat er mensen zijn die vinden dat Mercedes geen FE team zou mogen hebben omdat ze daar voordeel uithalen qua technologie.
Voorlopig hou ik het bij positief denken dat de FIA aan de hand van de data wil bepalen hoe ze die "one engine mode" kunnen afdwingen
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Da's ook weer overdreven. Het staat iedere fabrikant vrij om daaraan mee te doen. Veel fabrikanten hebben sowieso al samenwerkingen, dus Mercedes zou het in principe niet eens zelf hoeven doen om te kunnen profiteren van de technologie. Overigens heeft Honda een aerospace tak waar ze turbinetechnologie van hebben geleend, waardoor hun turbo beter werkt. Dat zou dan ook 'niet mogen'...Kenhas schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:08:
Las via een andere link dat er mensen zijn die vinden dat Mercedes geen FE team zou mogen hebben omdat ze daar voordeel uithalen qua technologie.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Voor alle duidelijkheid, ik vind het ook overdreven. Misschien beetje verkeerd verwoord. Vond het gewoon opvallend dat ik dergelijke uitspraken las. Als je denkt dat het de grootste vooruitgang te halen is uit het elektrische gedeelte, dan is het normaal dat je daar op focust. Als je een aerospace afdeling hebt, zou je dom moet zijn om niet te profiteren van die kennismphilipp schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:15:
[...]
Da's ook weer overdreven. Het staat iedere fabrikant vrij om daaraan mee te doen. Veel fabrikanten hebben sowieso al samenwerkingen, dus Mercedes zou het in principe niet eens zelf hoeven doen om te kunnen profiteren van de technologie. Overigens heeft Honda een aerospace tak waar ze turbinetechnologie van hebben geleend, waardoor hun turbo beter werkt. Dat zou dan ook 'niet mogen'...
De MGU-K is redelijk uitontwikkeld en heeft een KW max in/output. dus daar valt eigenlijk niks meer aan te ontwikkelen.Kenhas schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:20:
[...]
Voor alle duidelijkheid, ik vind het ook overdreven. Misschien beetje verkeerd verwoord. Vond het gewoon opvallend dat ik dergelijke uitspraken las. Als je denkt dat het de grootste vooruitgang te halen is uit het elektrische gedeelte, dan is het normaal dat je daar op focust. Als je een aerospace afdeling hebt, zou je dom moet zijn om niet te profiteren van die kennis
De batterij in FE is extern aangeleverd. (door Williams/McLaren
MGU-H hebben ze niet in de FE, dus ik vermoed dat de winst voor Mercedes niet super groot zal zijn vanuit de FE.
PSN
K heeft toch 120kW output op 0,95 rendement? Dus als je hem efficiënter maakt kun je er wat meer uithalen dacht ik?YakuzA schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:33:
[...]
De MGU-K is redelijk uitontwikkeld en heeft een KW max in/output. dus daar valt eigenlijk niks meer aan te ontwikkelen.
De batterij in FE is extern aangeleverd. (door Williams/McLaren)
MGU-H hebben ze niet in de FE, dus ik vermoed dat de winst voor Mercedes niet super groot zal zijn vanuit de FE.
Juist als iedereen dat denkt, is er altijd wel ergens een nerd die weer iets vindt. En F1 is F1 omdat ze elke druppel eruit persen.YakuzA schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:33:
[...]
De MGU-K is redelijk uitontwikkeld en heeft een KW max in/output. dus daar valt eigenlijk niks meer aan te ontwikkelen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik denk dat voor japanners het eergevoel iets te groot is om het risico te nemen op cheaten! Denk dat ze nog liever 5 jaar "net niet" winnen dan gepakt worden daarop.Kenhas schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:08:
Nu komt er naar boven dat het wel eens Honda zou kunnen zijn. Wat een grap zou dat zijn
Als het 95% is dan is er misschien nog wat te halen, dacht iig dat ze al rond de 98% zaten.meenkdrie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:45:
[...]
K heeft toch 120kW output op 0,95 rendement? Dus als je hem efficiënter maakt kun je er wat meer uithalen dacht ik?
PSN
Het kan ook dat ze daar al zitten hoor, maar ik bedoel dat ik dacht dat de regels aangeven dat je 120kW output mag hebben bij 95% rendement.YakuzA schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:59:
[...]
Als het 95% is dan is er misschien nog wat te halen, dacht iig dat ze al rond de 98% zaten.
BAR werd in 2005 gepakt met die kleine extra tankjes, die reden toen ook met Honda. Ok, de cheat zat toen niet in de motor en bij Honda zelf, maar ze waren wel verbonden aan het team...Ligone schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:56:
[...]
Ik denk dat voor japanners het eergevoel iets te groot is om het risico te nemen op cheaten! Denk dat ze nog liever 5 jaar "net niet" winnen dan gepakt worden daarop.
https://insideracing.com/...anks-in-part-to-formula-emphilipp schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:15:
[...]
Da's ook weer overdreven. Het staat iedere fabrikant vrij om daaraan mee te doen. Veel fabrikanten hebben sowieso al samenwerkingen, dus Mercedes zou het in principe niet eens zelf hoeven doen om te kunnen profiteren van de technologie. Overigens heeft Honda een aerospace tak waar ze turbinetechnologie van hebben geleend, waardoor hun turbo beter werkt. Dat zou dan ook 'niet mogen'...
de 95% komt alleen vanuit de regels als een 'fixed energy correction'meenkdrie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:01:
[...]
Het kan ook dat ze daar al zitten hoor, maar ik bedoel dat ik dacht dat de regels aangeven dat je 120kW output mag hebben bij 95% rendement.
die slaat dus niet op de echte efficientie.A fixed efficiency correction of 0.95 will be used to monitor the maximum MGU-K power.
Als je echte efficientie hoger is kan je dus mogelijk, binnen de regels, net iets meer kw's op de as zetten.
als je 120 kw output zou hebben, mag je dus 126 kw als input geven richting MGU-K volgens de regels
[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 19-08-2020 10:27 ]
PSN
Official confirmation from @F1 that all 10 teams have signed the new 2021-'25 Concorde Agreement, and crucially that means @HaasF1Team is on board.
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 19 augustus 2020
Formula 1 statement on Concorde Agreement
[ Voor 76% gewijzigd door Edd op 19-08-2020 10:33 ]
-
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 19-08-2020 10:38 ]
En nu iedereen getekend:Edd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:09:
Williams heeft ook het Concorde Agreement getekend.
Williams Racing Signs New Concorde Agreement with Formula One
spoiler:En ja, zolang ik de berichten zie komen en nog niet in het topic zie, blijf ik je postten
https://www.motorsport.co...dget&ic_campaign=widget-1All 10 F1 teams sign new Concorde agreement
/edit: veel te laat
PSN
Ja, und? Dat verandert toch niets aan de vrijheid van anderen om hetzelfde te doen? Renault en Honda kunnen dat ook. En ik gaf al aan dat Honda ook profiteert van kennis uit een ander bedrijfsonderdeel dat anderen niet hebben. Dus ja, ik mis het punt een beetje.
Iedereen lijkt pissed off te zijn op Mercedes, maar zij hebben hun huiswerk gewoon goed gedaan. Klaar. Iedereen had dat kunnen doen. En de regels zijn zoals ze zijn, dus het is ook niet hun schuld dat het zo is. Ja, ze hebben (zo gaat het verhaal) geprofiteerd van bepaalde voorkennis van het motorconcept. Maar voor hetzelfde geld was het Renault geweest die dat voordeel had. Ieder tijdperk in F1 kent zijn dominante teams. We kunnen wel teruggaan naar trapauto's, maar ook dan ga je zien dat er altijd wel één tussen zit die de boel beter voor elkaar heeft dan de rest. De rest moet niet janken, maar beter zijn best doen.
De truuk is om dat toch van tijd tot tijd te blijven roepen zodat je altijd wel een keer gelijk krijgt. Een kapotte klok geeft immers ook 2x per dag de juiste tijd aan.nachtnet schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:36:
Speculaties dat HAAS, Renault of Mercedes snel de stekker eruit gaat/gaan trekken kunnen dus ook de prullenbak in. /dev/null
Zo heb ik ook een heel seizoen bij de start van elke race geroepen dat het helemaal mis zou gaan bij de eerste bocht. En warempel...het gebeurde een keer
Weet eigenlijk niet in hoeverre een FE team, volgens de regels, gebruikt kan worden als labo voor zo'n ontwikkelingen
Zou kunnen. Aan de andere kant kan het eergevoel of meer het gevoel van in hun eer gekrenkt te zijn soms leiden tot beslissingen die niet helemaal juist zijn.Ligone schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:56:
[...]
Ik denk dat voor japanners het eergevoel iets te groot is om het risico te nemen op cheaten! Denk dat ze nog liever 5 jaar "net niet" winnen dan gepakt worden daarop.
De afweging is dus "net niet maar op een eerlijke manier" of "net wel met beetje verbuigen van regels, in de hoop dat het niet uitkomt". Kan me voorstellen dat, als het gaat om honderden miljoenen, dit nog geen gemakkelijke keuze is.
Je team verkopen als die niet mee gaat met concorde akkoord is denk een slecht plannachtnet schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:36:
Speculaties dat HAAS, Renault of Mercedes snel de stekker eruit gaat/gaan trekken kunnen dus ook de prullenbak in. /dev/null
Maar denk dat het voor Haas nog wel eens een spannend jaar kan gaan worden.
en dat Gene zegt dat het per 2022 klaar is (als er weer een hoop kosten gemaakt gaan worden)
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Of geef ze gewoon allemaal hetzelfde materiaal en komt het echt op de coureur aan.Beaves schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:11:
Wat betreft het verschil in motorvermogen tussen de vier leveranciers, wanneer gaat de FIA ingrijpen en eisen dat alle leveranciers binnen zoveel % van elkaar zitten, net zoals in het late V8 tijdperk? Dan kunnen ze meteen de ontwikkeling stopzetten waardoor Honda, Mercedes, Ferrari en Renault een hoop geld besparen. De huidige rat-race is voor niemand behalve Mercedes leuk. Wat Honda, Ferrari en Renault ook proberen, Mercedes blijft de krachtigste.
Of kijk dan gewoon naar F2. F1 is gewoon een >>constructors<< championship en daarin moet men dus ontwikkelen e.d. Maar ja, na een aantal jaar dergelijke dominantie mag er wel wat vernieuwd worden zodat iedereen weer moet innoveren.schumi2004 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:20:
[...]
Of geef ze gewoon allemaal hetzelfde materiaal en komt het echt op de coureur aan.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Ben ik volledig met je eens, het moet geen single make formule worden, maar zoals het nu is, met een nog steeds dominante Mercedes motor, wordt niemand blij.Melantrix schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:22:
[...]
Of kijk dan gewoon naar F2. F1 is gewoon een >>constructors<< championship en daarin moet men dus ontwikkelen e.d. Maar ja, na een aantal jaar dergelijke dominantie mag er wel wat vernieuwd worden zodat iedereen weer moet innoveren.
De catch is dat er een clausule is opgenomen dat iedereen voor 31 maart mag aangeven dat dit hun laatste jaar is. Dat is nog buiten dat het lastig is een team verkopen zonder deel te nemen aan het concorde agreementnachtnet schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:36:
Eens maar wat is er nog >>constructors<< aan dan, niet veel meer onderhand?Melantrix schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:22:
[...]
Of kijk dan gewoon naar F2. F1 is gewoon een >>constructors<< championship en daarin moet men dus ontwikkelen e.d. Maar ja, na een aantal jaar dergelijke dominantie mag er wel wat vernieuwd worden zodat iedereen weer moet innoveren.
Links en rechts wordt er materiaal en onderdelen van elkaar gekocht en ja er zijn onderdelen waarbij dat niet mag maar dan kopieer je toch gewoon de boel?
Misschien heel zwart wit maar er moet echt wel iets gaan veranderen aan deze eentonige bedoeling.
Hallo A1GP.schumi2004 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:20:
Of geef ze gewoon allemaal hetzelfde materiaal en komt het echt op de coureur aan.
Alleen was dat dus wel precies hetzelfde als hetgeen wat je net zelf voorstelde
[ Voor 3% gewijzigd door warp op 19-08-2020 11:53 ]
Nouja, soort van.warp schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:52:
[...]
Alleen was dat dus wel precies hetzelfde als hetgeen wat je net zelf voorstelde
Moet dan wel met het materiaal van de F1 nu zijn en niet die troep.
[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 19-08-2020 11:56 ]
Als ik kijk naar de jaren 2012-2014 dan waren bijna alle races spannend, met veel verschillende race winnaars en spanning tot het einde van het kampioenschap. Dat kwam omdat de motoren bijna gelijk waren qua output en het reglement al jaren hetzelfde was. Dat kan de FIA nu ook doen, i.p.v. welke twee jaar weer iets aan te passen waardoor de rijkere teams weer een voordeel hebben.ArcticWolf schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:54:
Ik vind dat ze minder regels moeten opleggen en enkel een budget cap. Denk dat daar meer innovatie van komt, maar je zal in de F1 altijd ongelijkheid houden.
Met het risico dat het beste team het beste binnen de nieuwe regels werkt en wederom dominant is, maar nu met een nog grotere voorsprong dan op het einde van de vorige formule/regels.Melantrix schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:22:
[...]
De F1, en dan met name de power units zijn gewoon te complex geworden. Het is voor de FIA bijna onmogelijk om te controleren of de regels nageleefd worden.
Daarnaast zit iedereen bakken met geld uit te geven om artificiele beperkingen te omzeilen in plaats van natuurwetten.
De budgetcap is wat mij betreft dan ook een stap in de goede richting.
Het liefste zou ik zien dat elk team na een power unit upgrade, de oude -verzegelde- motor moet inleveren die aan de andere teams wordt gegeven.
De teams zijn zelf beter in staat om te controleren of die voldoen aan de reglementen, en ze kunnen afkijken waar ze zelf kunnen verbeteren.
Een team zal dan ook vanzelf minder uitgeven aan die verbeteringen omdat je er niet heel lang voordeel van hebt aangezien de anderen het kunnen afkijken.
Bovendien wordt cheaten een stuk moeilijker als je weet dat er top engineers van de andere fabrikant naar je spullen kijken in plaats van een paar FIA mensen met te weinig kennis.
De romantiek van een Formule 1 constructeurskampioenschap is allang om zeep. Er zijn maar 4 constructeurs: 1 Mercedes, 2 Ferrari, 3 Renault en 4 Honda/RBR. De rest is veldvulling in de vorm van satelietteams en een hardnekkige privateer op het randje van de afgrond.
Wat dat betreft kijk ik met belangstelling naar de Racing Point soap. Als er naast de brake ducst/ listed parts geen bezwaar komt tegen het kopieren van het Mercedes concept gaan we nog veel meer zien dat er 4 constructeurs/concepten op de grid staan, met daarachter de copy cats..met een variant op de listed parts precies op het randje van wat er mag.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Denk niet dat dat gaat helpen. Dan krijg je juist dat team A & B iets compleet anders doen, dat van team A werkt beter, dus team B gaat het alsnog kopiëren maar heeft intussen wel twee keer het geld uitgegeven (1x voor hun eigen oplossing en 1x voor het kopiëren). De budget cap werkt dus per definitie als een soort van "token systeem". Bij het token systeem heb je een beperkt aantal tokens / resources, en bij een budget cap heb heb je beperkt budget / resources. Daardoor dat het beter is als er wel een ontwikkel richting wordt afgedwongen waardoor niet een team honderdduizenden euro's steekt in een "out of the box" idee waarna alle andere teams ook weer die honderdduizenden euro's er tegenaan moeten gooien om het te kopiëren.ArcticWolf schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:54:
Ik vind dat ze minder regels moeten opleggen en enkel een budget cap. Denk dat daar meer innovatie van komt, maar je zal in de F1 altijd ongelijkheid houden.
Zie bv de dubbele diffuser van Brawn GP. Alle teams hebben ettelijke miljoenen uitgegeven om de auto voor dat jaar te bouwen, Brawn heeft dat geld in een keer uitgegeven aan een auto met dubbele diffuser. Andere teams hebben dat uiteraard niet. Toen die dubbele diffuser vervolgens werkte hebben alle andere teams nog eens honderduizenden euro's erin moeten steken om ook een dubbele diffuser te ontwikkelen en zo snel mogelijk op de auto te hebben. Met de budget cap kan dat echter niet meer omdat er het budget niet meer voor is (voor dat jaar). Dus dan weet je per definitie dat niemand meer dat idee kan kopiëren en het een saai seizoen zal worden doordat een team zoveel beter is.
Blijf ik nog steeds bijzonder vinden. Duidelijk is dat ze meerdere racen achter elkaar iets hebben gedaan wat niet mag. Poles afpakken (dus niet meer mee laten tellen in statistieken) en overwinningen ook afpakken. Vals spelen moet hard bestraft worden.Bart-Willem schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:10:
[...]
Dat zagen we bij Ferrari: al die overwinningen en poles bleven gewoon staan.Anders zou Leclerc natuurlijk op 0 blijven staan en dat kan/mag natuurlijk niet als Fia-lievelingetje.
Edit: wat hierboven me al gepost was dus.
Als Mercedes niet mee zou doen, zou het nog saaier zijn: dan zou Max alles winnen.Beaves schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:24:
[...]
Ben ik volledig met je eens, het moet geen single make formule worden, maar zoals het nu is, met een nog steeds dominante Mercedes motor, wordt niemand blij.
Hamilton gewoon wisselen met Albon.Simba schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:01:
Als Mercedes niet mee zou doen, zou het nog saaier zijn: dan zou Max alles winnen.
Dude, trust me.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Niet de discussie. Maar dat zou nog best interessant zijn. Wat als Hamilton & Verstappen in de langzamere Red Bull het opnemen tegen de langzamere Albon & Bottas in de snellere Mercedes?
Verstappen heeft al aantal races laten zien dat die Bottas in de Mercedes kan verslaan. Lukt datzelfde ook bij Albon in de snellere auto? En is die Hamilton de baas in gelijkwaardig materiaal? En is Hamilton ook nog Bottas de baas als ze geen teamgenoten zijn (dus geen regels m.b.t. tweede rijder), en/of zakt Hamilton dan door het ijs in de langzamere auto? En maakt Hamilton dan nog steeds brokken met inhaalpogingen op/van Albon?
Hoe dan? Mercedes doet dan immers niet meer mee.Ankona schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:25:
Dan wordt Albon kampioen
Simba schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:01:
Als Mercedes niet mee zou doen,
[ Voor 27% gewijzigd door warp op 19-08-2020 13:40 ]
Dat zou best een interessant scenario zijnRobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:37:
Niet de discussie. Maar dat zou nog best interessant zijn. Wat als Hamilton & Verstappen in de langzamere Red Bull het opnemen tegen de langzamere Albon & Bottas in de snellere Mercedes?
Verstappen heeft al aantal races laten zien dat die Bottas in de Mercedes kan verslaan. Lukt datzelfde ook bij Albon in de snellere auto? En is die Hamilton de baas in gelijkwaardig materiaal? En is Hamilton ook nog Bottas de baas als ze geen teamgenoten zijn (dus geen regels m.b.t. tweede rijder), en/of zakt Hamilton dan door het ijs in de langzamere auto? En maakt Hamilton dan nog steeds brokken met inhaalpogingen op/van Albon?
Denk dat de meeste mensen die 2007-2013 hebben meegemaakt wel hebben gezien dat Hamilton op het niveau van Verstappen zit en ook in mindere auto's soms ongelofelijke dingen deed.
Er zal altijd verschil blijven tussen de teams. Dat is F1. Veel techniek en ontwikkeling. Dat hoort gewoon bij deze klasse.
Wat wij (de kijkers) en de organisatie echter willen is dat het spannender wordt. Dus gaan ze regels invoeren waardoor hopelijk de auto's weer beter elkaar kunnen volgen en er weer meer ingehaald kan worden.
Toch zie ik het wel weer gebeuren dat er teams voorop zullen lopen. Die teams hebben nou eenmaal de beste mensen in dienst, de beste fabrieken, simulaties etc.
Ik denk dat HAM en VER met afstand de beste coureurs van de huidige grid zijn. Daarom zou ik ze weleens samen in één team willen zien.Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:42:
Hamilton wordt af en toe wat onderschat, helpt ook niet mee dat hij gewoon de snelste auto heeft sinds 2014.
Ik ook. Maar het gaat gewoon niet gebeuren.warp schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:49:
[...]
Ik denk dat HAM en VER met afstand de beste coureurs van de huidige grid zijn. Daarom zou ik ze weleens samen in één team willen zien.
A) geen enkel team heeft een voordeel bij Verstappen en Hamilton in 1 team
C) als het al zou gebeuren, zou het nooit gelijkwaardig zijn.
Als Hamilton naar RB gaat komt hij 'in Verstappen's team'. Vice versa zou Verstappen in Hamilton's team komen als hij naar Mercedes zou gaan. Jarenlange achterstand in ervaring met de auto, werkrelatie met de engineers, relatie met management etc etc.
Ik heb de droom daarom maar opgegeven. Mijn hoop is daarom dat Verstappen een Alonso-2012 doet dit jaar. In de mindere auto toch meestrijden tot het einde.
Er zijn 2 ingrediënten nodig:
1) een uitvalbeurt van Hamilton en in dezelfde race winst van Verstappen
2) een grote stap van RB / terugval Mercedes
En dat vind ik nog best een realistisch scenario, helemaal met de FIA die nu vrij gericht onderzoek doet naar de MGU's.Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:55:
[...]
........
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Ik denk dat iedereen heel benieuwd is wat er in Spa gaat gebeuren.Melantrix schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:06:
[...]
En dat vind ik nog best een realistisch scenario, helemaal met de FIA die nu vrij gericht onderzoek doet naar de MGU's.
Maar in Barcelona heeft Mercedes al niet meer in Q3 'Strat 2' gebruikt.
Strat 2 => de party mode
Strat 3 => Q2 mode / aggressieve race mode (als ze echt op het randje pushen)
Strat 3-5 => race modes
Strat 6-7 => engine saving mode
In Barcelona hebben ze dus met Strat 3 gereden in Q3 en zelfs dan zijn we dikke 7 tiende sneller dan RB (die wel met de Honda party mode reed).
Dus zoveel verwacht ik er ook niet van in Spa eigenlijk...
Ik zie dat van die Strat''s al een paar keer langskomenRequiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:09:
[...]
Ik denk dat iedereen heel benieuwd is wat er in Spa gaat gebeuren.
Maar in Barcelona heeft Mercedes al niet meer in Q3 'Strat 2' gebruikt.
Strat 2 => de party mode
Strat 3 => Q2 mode / aggressieve race mode (als ze echt op het randje pushen)
Strat 3-5 => race modes
Strat 6-7 => engine saving mode
In Barcelona hebben ze dus met Strat 3 gereden in Q3 en zelfs dan zijn we dikke 7 tiende sneller dan RB (die wel met de Honda party mode reed).
Dus zoveel verwacht ik er ook niet van in Spa eigenlijk...
Maar is er niet genoemd dat ze in Strat2 moesten rijden, of is dat ook te zien op het display? (dat heb ik of gemist in de discussie afgelopen weekend, of is niet langsgekomen)
Want ik neem aan dat HAM&BOT wel weten als ze een snelle ronde moeten gaan rijden, ze hem in Strat2 zetten, en als ze die gehad hebben weer in een hogere
Een verdoken Mercedes medewerker die zich verspreekt??Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:09:
[...]
BustedKenhas schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:13:
[...]
Een verdoken Mercedes medewerker die zich verspreekt??
De coureurs krijgen instructies over welke Strat mode ze moeten gebruiken. Is vlgs mij idd ook (voor de oplettende kijkers) te zien op de on board beelden.basvn schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:12:
[...]
Ik zie dat van die Strat''s al een paar keer langskomen
Maar is er niet genoemd dat ze in Strat2 moesten rijden, of is dat ook te zien op het display? (dat heb ik of gemist in de discussie afgelopen weekend, of is niet langsgekomen)
Want ik neem aan dat HAM&BOT wel weten als ze een snelle ronde moeten gaan rijden, ze hem in Strat2 zetten, en als ze die gehad hebben weer in een hogere
Deze informatie kwam van een Italiaans journalist, heb het niet zelf geverifieerd.
Het volgende circuit biedt daar DE gelegenheid voor (tikkie terug Jaap)Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:55:
[...]
[knip]
Testing, one, two ...
Gewoon P3 kwalificeren, en dan de buitenkant nemenRequiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:27:
Ik hoop gewoon maar dat iemand Verstappen vertelt eindelijk eens een keer niet de binnenkant te pakken in La Source ^^.
dat is hem 3 van de 6 races al gelukt dit jaar
Precies dit!RobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:06:
[...]
Denk niet dat dat gaat helpen. Dan krijg je juist dat team A & B iets compleet anders doen, dat van team A werkt beter, dus team B gaat het alsnog kopiëren maar heeft intussen wel twee keer het geld uitgegeven (1x voor hun eigen oplossing en 1x voor het kopiëren). De budget cap werkt dus per definitie als een soort van "token systeem". Bij het token systeem heb je een beperkt aantal tokens / resources, en bij een budget cap heb heb je beperkt budget / resources. Daardoor dat het beter is als er wel een ontwikkel richting wordt afgedwongen waardoor niet een team honderdduizenden euro's steekt in een "out of the box" idee waarna alle andere teams ook weer die honderdduizenden euro's er tegenaan moeten gooien om het te kopiëren.
Zie bv de dubbele diffuser van Brawn GP. Alle teams hebben ettelijke miljoenen uitgegeven om de auto voor dat jaar te bouwen, Brawn heeft dat geld in een keer uitgegeven aan een auto met dubbele diffuser. Andere teams hebben dat uiteraard niet. Toen die dubbele diffuser vervolgens werkte hebben alle andere teams nog eens honderduizenden euro's erin moeten steken om ook een dubbele diffuser te ontwikkelen en zo snel mogelijk op de auto te hebben. Met de budget cap kan dat echter niet meer omdat er het budget niet meer voor is (voor dat jaar). Dus dan weet je per definitie dat niemand meer dat idee kan kopiëren en het een saai seizoen zal worden doordat een team zoveel beter is.
Ik zou iedereen aanraden om de samenvatting van het seizoen 1999 bijvoorbeeld eens te kijken (komt regelmatig op Ziggo voorbij).
Mercedes had de snellere auto, maar kon hun snelheid niet omzetten in winst vanwege technische problemen in de races. Ferrari ging als een gek testen om hun auto snel te kunnen verbeteren en deden bijvoorbeeld 3000 test km's tussen 2 GP's. De strijd tussen McLaren en Ferrari was echt ongekend spannend en zelfs zonder Schumacher zijn beenbreuk had het spannend gebleven.
Ook de jaren hierna is er voldoende spanning geweest met uitzondering van 2002 & 2004.
Als je kijkt naar de hele periode tussen 1997 en 2010 hebben we meerdere jaren gehad dat het WK een strijd was tussen 2 teams, waarbij het gros tussen McLaren en Ferrari, en de WDC titel in de laatste wedstrijd beslist werd.
Niets op tegen om 2-3 teams te hebben die 500M+ er tegenaan willen gooien, desnoods maken ze er een miljard van. Maar geef gewoon de ontwikkeling vrij, uiteindelijk loop je tegen de natuurkundige onmogelijkheid aan dat je niet sneller meer kan. Dan komt de boel ook dichter bij elkaar en krijgen we gewoon een kampioenschap i.p.v. deze veredelde klasse waar we vanaf race1 weten wie er kampioen wordt.
De FOM/FIA zou er goed aan doen om aan bepaalde knoppen te draaien die de sport/show/relevantheid regelen. In de WorldSBK krijg (of kreeg) het topteam een max rpm begrenzing opgelegd. In de F1 hadden ze fuel mass/flow restricties kunnen opleggen. Blijft het veld dicht bij elkaar en het top team ontwikkelt minder uitstoot. Nieuwe motorfabrikanten zouden niet meteen dezelfde maximum motorblokken moeten hebben bv. Nee de knop die ze nu 2x hebben gebruikt is de regels wijzigen (2017, 2019 en voor de derde keer 2022), en daarmee is er amper iets positiefs voor de sport/show/relevantie gekomen.
De schuivende budget cap is opzich een goed initiatief, maar in tegenstelling tot de rpm/fuel limiet probeer je iets aan het begin van het ontwerp process te beinvloeden. Als Mercedes in 2022 weer dominant is, dan blijft met de schuivende budget cap die dominatie vast wel nog paar jaar.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ik zie maar 1 oplossing:Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:55:
[...]
Ik ook. Maar het gaat gewoon niet gebeuren.
A) geen enkel team heeft een voordeel bij Verstappen en Hamilton in 1 team
deep down hebben ze er allebei ook niet zo'n zin in, levert alleen maar stress en toxic op
C) als het al zou gebeuren, zou het nooit gelijkwaardig zijn.
Als Hamilton naar RB gaat komt hij 'in Verstappen's team'. Vice versa zou Verstappen in Hamilton's team komen als hij naar Mercedes zou gaan. Jarenlange achterstand in ervaring met de auto, werkrelatie met de engineers, relatie met management etc etc.
VER en HAM samen naar Ferrari
/edit:
Turkije semi-confirmed:
https://www.motorsport.co...dget&ic_campaign=widget-1Formula 1 is set to confirm a 17-race 2020 World Championship calendar, with Istanbul Park the only late addition, assuming that the contract with the Turkish venue is finalised.
Jerez had also been under consideration to plug the gap in November that F1 has been trying to fill, but the Spanish track will not feature after all.
[ Voor 38% gewijzigd door YakuzA op 19-08-2020 15:10 ]
PSN
En die geloven we op zijn blauwe ogen, is het niet gewoon allemaal politiek?Kenhas schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:13:
[...]
Een verdoken Mercedes medewerker die zich verspreekt??
Bleef het niet alleen spannend omdat Irvine eigenlijk een matige coureur was in een snellere auto aan het eind van het seizoen? Schumacher was lachend kampioen geworden dat jaar.JPM85 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:32:
[...]
Mercedes had de snellere auto, maar kon hun snelheid niet omzetten in winst vanwege technische problemen in de races. Ferrari ging als een gek testen om hun auto snel te kunnen verbeteren en deden bijvoorbeeld 3000 test km's tussen 2 GP's. De strijd tussen McLaren en Ferrari was echt ongekend spannend en zelfs zonder Schumacher zijn beenbreuk had het spannend gebleven.
Zullen het nooit weten, maar punt was vooral dat McLaren de snellere auto had maar Ferrari dit door te kunnen testen (en veel ook, bv de 3000km tussen 2 GP’s) zo de kloof kon dichten.Rocket-Man schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:59:
[...]
Bleef het niet alleen spannend omdat Irvine eigenlijk een matige coureur was in een snellere auto aan het eind van het seizoen? Schumacher was lachend kampioen geworden dat jaar.
Alle tokens, budget caps gaan alleen maar betekenen dat teams langer dominant blijven als ze de kip met gouden eieren hebben.
Zie nu Mercedes, kunnen wel zeggen, iedereen kan dit ontwikkelen, wat ook klopt. Maar Red Bull heeft nu eenmaal een concept gekozen, daar moet je bij blijven, want je hebt geen mogelijkheid om iets nieuws te ontwikkelen zonder te testen. Daarom duurt het nu 10 GP’s voordat ze een auto onder de knie hebben en volgend seizoen begint het opnieuw.
Als teams gewoon vrijheid hebben, eigen keus als je met 100miljoen of 1.4miljard wil mee doen. Laat ze testen, ik durf te wedden dat je dan mega ontwikkeling ziet en uiteindelijk loopt iedereen tegen de fysieke/natuurlijke limieten op.
Zonder regels/limiet, dat is ook wel killing voor de sport denk ik. Diegene nu met het grootste budget kan investeren in de duurste technieken, R&D. Zal vast Mercedes of Ferrari zijn. Maar denk dat Wiliams, Haas etc al snel afhaken lang voordat de limieten van de natuurwetten door het 1e team bereikt zijn.
Remember Toyota? Een groot (of het grootste) budget betekent niet automagisch dat de WCC's en WDC's binnenstromen. Ik zeg niet dat het niet helpt, maar een garantie is het allerminst. Om recenter te kijken geldt hetzelfde voor Ferrari.ND863 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:10:
Diegene die achterlopen zouden meer mogen ontwikkelen/testen dan diegene die voorop lopen.
Zonder regels/limiet, dat is ook wel killing voor de sport denk ik. Diegene nu met het grootste budget kan investeren in de duurste technieken, R&D. Zal vast Mercedes of Ferrari zijn. Maar denk dat Wiliams, Haas etc al snel afhaken lang voordat de limieten van de natuurwetten door het 1e team bereikt zijn.
The ramblings of an idiot
Volgens mij zijn de budgetcaps juist ingevoerd omdat er meer en meer teams afhaakten omdat er nog maar een paar grote jongens écht meededen. Er staat me ook iets bij van marmeren vloeren in de pitbox bij McLaren-Mercedes ofzoiets in de tijd van vóór de capsND863 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:10:
Diegene die achterlopen zouden meer mogen ontwikkelen/testen dan diegene die voorop lopen.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Dit is precies wat ze bij de MotoGP doen, als een in een bepaalde tijd geen podiums heb gescoord krijg je meer vrijheid om je (motor)fiets te ontwikkelen.ND863 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:10:
En dat is ook mijn probleem met de regels die in de F1 gehanteerd worden, elke keer als er een team een grote voorsprong heeft wordt er een ontwikkelstop (of in ieder geval een grote beperking) opgelegd aan iedereen, waardoor 1 team voor lange tijd dominant kan blijven. Ik denk dat iedereen nog wel het eerste jaar van de V6 hybride kan herinneren, Mercedes had het juiste concept gekozen en alle andere fabrikanten moesten maar een aantal jaar een inferieure motoren leveren van de FIA omdat je maar heel beperkt aantal ontwikkel punten tot je beschikking had.
Fast forward naar dit jaar. Ferrari heeft duidelijk een probleem, maar door de nieuwe regels zijn ze 2 jaar genaaid. Mercedes aan de andere kant kan nu voor 2 jaar maximaal profiteren en zo min mogelijk investeren in deze auto. De rest kunnen ze alvast besteden aan die van 2022. Waar je volgens de FIA nog niet aan mag werken, maar dat lijkt me totaal niet te controleren.
Steam - PTR83
Fixed that for youCoronelHimself schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:35:
[...]
Fast forward naar dit jaar. Ferrari heeft duidelijk een probleem, maar door de nieuwe regels zijn ze hebben ze zichzelf voor 2 jaar genaaid.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Remember meneer M. Schumacher? Die kon ook ineens geen potten breken toen bij Mercedes GP ging rijden in 2010 na zijn Ferrari tijdperk. Kon dan seizoen zelfs Nico Rosberg niet bijhouden.RobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:37:
[...]
Ik denk dat Hamilton zijn succes 80% auto is. Ben nooit echt overtuigd geweest van zijn skills. Op een vrije baan kan ie leuk sturen ja, maar zodra het te spannend word is ie ook gewoon mediocre.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Andere fabrikanten zoals ... ? Je hebt maar vier motoren waaronder Mercedes. Honda heeft kunnen ontwikkelen zonder zich aan de beperkingen te moeten houden omdat ze nog niet ingeschreven waren. Ferrari was "redelijk" mee met de ontwikkeling. Grootste achterblijver was Renault. En mijn gevoel zegt dat dit vooral kwam door budget. Mercedes, Ferrari en Honda konden (bij manier van spreken) een onbeperkt budget er tegenaan gooien terwijl Renault toch heel wat minder middelen had/heeft voor krachtbron ontwikkeling.CoronelHimself schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:35:
[...]
Dit is precies wat ze bij de MotoGP doen, als een in een bepaalde tijd geen podiums heb gescoord krijg je meer vrijheid om je (motor)fiets te ontwikkelen.
En dat is ook mijn probleem met de regels die in de F1 gehanteerd worden, elke keer als er een team een grote voorsprong heeft wordt er een ontwikkelstop (of in ieder geval een grote beperking) opgelegd aan iedereen, waardoor 1 team voor lange tijd dominant kan blijven. Ik denk dat iedereen nog wel het eerste jaar van de V6 hybride kan herinneren, Mercedes had het juiste concept gekozen en alle andere fabrikanten moesten maar een aantal jaar een inferieure motoren leveren van de FIA omdat je maar heel beperkt aantal ontwikkel punten tot je beschikking had.
Meer of minder ontwikkeltijd naar gelang je positie in het wk klinkt mooi maar hoe moet je dat gaan controleren of implementeren? Williams is allerlaatste en komen nog beetje vooruit omdat ze de krachtigste motor gebruiken. Wil je dan Williams "straffen" door Mercedes minder ontwikkeltijd te geven voor hun motoren?
Mercedes zou veel informatie uit hun FE team halen. Valt dit dan onder de ontwikkeltijd? Honda gebruikt technologie van andere afdelingen voor hun turbo. Valt dit onder ontwikkeltijd?
Ik zie niet direct een oplossing. Ben blij dat ik niet op de plaats zit van de regelmakers (behalve het loon dan misschien
Het zou simpel moeten zijn, ze hadden het al lang ingevoerd, denk ik dan
Met de regen kwalificatie (Styrian GP) stak Hamilton toch boven alles en iedereen uit. Daar toonde hij echt dat hij enorm talent heeft. Ik ben totaal geen Hamilton fan maar ik weet wel dat hij een hele goede racer is.Damian schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:11:
[...]
Remember meneer M. Schumacher? Die kon ook ineens geen potten breken toen bij Mercedes GP ging rijden in 2010 na zijn Ferrari tijdperk. Kon dan seizoen zelfs Nico Rosberg niet bijhouden.
Ik denk dat Hamilton zijn succes 80% auto is. Ben nooit echt overtuigd geweest van zijn skills. Op een vrije baan kan ie leuk sturen ja, maar zodra het te spannend word is ie ook gewoon mediocre.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew
Dat is dus het nadeel, je kan eigenlijk niemand vergelijken omdat het materieel anders is. (Denk dat b.v. Russel in die wagen ook gewoon 1e of 2e wordt.)
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dat is die natuurlijk ook, maar je kan hem niet vergelijken met andere coureurs met alle records die, die gereden heeft. Omdat hij alleen maar in goede (naja meestal de besteHugo schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:26:
[...]
Met de regen kwalificatie (Styrian GP) stak Hamilton toch boven alles en iedereen uit. Daar toonde hij echt dat hij enorm talent heeft. Ik ben totaal geen Hamilton fan maar ik weet wel dat hij een hele goede racer is.
Lewis is tot en met afgelopen jaar 13 jaar is de F1 en daarvan heeft die:
8 jaar is een kampioensauto gereden en
5 jaar in een auto die races kan winnen.
Hierdoor zijn al zijn stats veel beter dan die van de andere toprijders. De meeste coureurs moeten beginnen in een matig tot slecht team en dan hopen dat als ze eenmaal in een topteam terecht komen dat ze op het juiste moment zich transfereren naar het nieuwe topteam, want in het verleden was de FIA veel effectiever in het vernietigen van dominantie van bepaalde teams.
Steam - PTR83
Dat is nou net het vervelende met Hamilton. Niemand mag hem en als hij niet kon sturen zou niemand hem kennen. Maar helaas, hij kan wel erg goed sturen.Hugo schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:26:
[...]
Met de regen kwalificatie (Styrian GP) stak Hamilton toch boven alles en iedereen uit. Daar toonde hij echt dat hij enorm talent heeft. Ik ben totaal geen Hamilton fan maar ik weet wel dat hij een hele goede racer is.
(En deze regensessie was geen uitzondering. Iedere keer als de baan nat is weet hij ver voor de rest te varen)
alles kan off-topic
Zoals ik al eerder probeerde aan te geven dat indd het aanpakken bij het begin van het ontwikkelingstraject het niet zo eenvoudig is en de resultaten niet direct anders zullen zijn. FIA had mercedes een lagere fuel flow restrictie kunnen opleggen het volgende seizoen (voor hun team only, niet voor Williams). In de DTM (?) kreeg je een weight-penalty de volgende race. In dit straatje zijn er tal van mogelijkheden, maar met onbekende redenen voor mij is daar tot dusver niet voor gekozen.Kenhas schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:24:
[...]
Andere fabrikanten zoals ... ? Je hebt maar vier motoren waaronder Mercedes. Honda heeft kunnen ontwikkelen zonder zich aan de beperkingen te moeten houden omdat ze nog niet ingeschreven waren. Ferrari was "redelijk" mee met de ontwikkeling. Grootste achterblijver was Renault. En mijn gevoel zegt dat dit vooral kwam door budget. Mercedes, Ferrari en Honda konden (bij manier van spreken) een onbeperkt budget er tegenaan gooien terwijl Renault toch heel wat minder middelen had/heeft voor krachtbron ontwikkeling.
Meer of minder ontwikkeltijd naar gelang je positie in het wk klinkt mooi maar hoe moet je dat gaan controleren of implementeren? Williams is allerlaatste en komen nog beetje vooruit omdat ze de krachtigste motor gebruiken. Wil je dan Williams "straffen" door Mercedes minder ontwikkeltijd te geven voor hun motoren?
Mercedes zou veel informatie uit hun FE team halen. Valt dit dan onder de ontwikkeltijd? Honda gebruikt technologie van andere afdelingen voor hun turbo. Valt dit onder ontwikkeltijd?
Ik zie niet direct een oplossing. Ben blij dat ik niet op de plaats zit van de regelmakers (behalve het loon dan misschien)
Het zou simpel moeten zijn, ze hadden het al lang ingevoerd, denk ik dan
Nu indd met de budgetcap kan Merc wellicht voordeel halen uit de FE, en dat “ontwikkel-budget” is ook moeilijk te controleren. Maargoed moeilijk of niet, voor de FIA niet een reden om een niet door te gaan met de budgetcap. De regels zullen, net als olie verbanden, naar verloop van tijd toch vast wel weer worden bijgewerkt.
De FIA heeft hem zeker in de afgelopen jaren niet tegen gewerkt. Integendeel zelfs. Maar goed, succes dwing je af door heel erg goed te zijn.CoronelHimself schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:39:
[...]
Dat is die natuurlijk ook, maar je kan hem niet vergelijken met andere coureurs met alle records die, die gereden heeft. Omdat hij alleen maar in goede (naja meestal de beste) auto's heeft gereden.
Lewis is tot en met afgelopen jaar 13 jaar is de F1 en daarvan heeft die:
8 jaar is een kampioensauto gereden en
5 jaar in een auto die races kan winnen.
Hierdoor zijn al zijn stats veel beter dan die van de andere toprijders. De meeste coureurs moeten beginnen in een matig tot slecht team en dan hopen dat als ze eenmaal in een topteam terecht komen dat ze op het juiste moment zich transfereren naar het nieuwe topteam, want in het verleden was de FIA veel effectiever in het vernietigen van dominantie van bepaalde teams.
Is hij te vergelijken met een Senna, Lauda, Prost, etc? Nee, hele andere tijden en daar waren weer andere regels en skills.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew
Maar Hamilton & Bottas staan normaal één en twee, nu één en vier met een gat van bijna een volle seconde. Dus de auto zegt ook niet alles. Ja, Hamilton gaat het misschien beter af door de goede auto, maar zowel Bottas als Rosberg konden in de regen niet wat Hamilton wel doet.Illegal_Alien schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:37:
We draaien in circeltjes, maar ook daar helpt de auto weer bij, als die goed op de "rails" ligt, is een regenrace/qualificatie ook een "eitje".
Dat is dus het nadeel, je kan eigenlijk niemand vergelijken omdat het materieel anders is. (Denk dat b.v. Russel in die wagen ook gewoon 1e of 2e wordt.)
De reden waarom F1 geen BoP toepast, is omdat het gezien wordt als competitievervalsing. Door in een constructeurskampioenschap degene die het beste zijn huiswerk gedaan heeft daarvoor te straffen, neem je de motivatie van constructeurs weg om te ontwikkelen en te verbeteren, terwijl dat juist het "doel" van F1 is.ND863 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:48:
[...]
Zoals ik al eerder probeerde aan te geven dat indd het aanpakken bij het begin van het ontwikkelingstraject het niet zo eenvoudig is en de resultaten niet direct anders zullen zijn. FIA had mercedes een lagere fuel flow restrictie kunnen opleggen het volgende seizoen (voor hun team only, niet voor Williams). In de DTM (?) kreeg je een weight-penalty de volgende race. In dit straatje zijn er tal van mogelijkheden, maar met onbekende redenen voor mij is daar tot dusver niet voor gekozen.
Nu indd met de budgetcap kan Merc wellicht voordeel halen uit de FE, en dat “ontwikkel-budget” is ook moeilijk te controleren. Maargoed moeilijk of niet, voor de FIA niet een reden om een niet door te gaan met de budgetcap. De regels zullen, net als olie verbanden, naar verloop van tijd toch vast wel weer worden bijgewerkt.
A bunch of Ferrari strategists walk into a bar. #ferrari #f1 #formula1 #vettel pic.twitter.com/OcOUHeLcux
— The Circus (@Circus_f1) 19 augustus 2020
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
https://www.racefans.net/...l-the-italian-grand-prix/
Ik begrijp niet waarom dit zo moeilijk moet zijn. Gewoon van de knoppen afblijven en dan staat ie toch altijd in 1 stand?
[ Voor 11% gewijzigd door CousinBoneless op 20-08-2020 10:12 ]
FIA stelt verbod op "Party Mode" uit tot GP van Italië
Computing bit by bit
Jinx!CousinBoneless schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:12:
Hmmm. Dit zou jammer zijn...
https://www.racefans.net/...l-the-italian-grand-prix/
Ik begrijp niet waarom dit zo moeilijk moet zijn. Gewoon van de knoppen afblijven en dan staat ie toch altijd in 1 stand?
Computing bit by bit
Dit topic is gesloten.
![]()
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport