[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.022 views

Onderwerpen

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:03
Joris748 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 06:55:
[...]

Remdruk wordt opgebouwd, ze zetten er niet meteen 120 kg op. Er moet ook tijd zijn om de gewichtsbalans naar de voorwielen te verplaatsen. Zonder druk, geen grip.
Is dat bij F1 juist niet andersom?

Zoals ik het begrepen heb: bij gewoon autoracen bouw je de remdruk op, omdat de banden anders slippe en geen grip hebben.

Bij een F1 auto heb je door de snelheid zoveel downforce dat je juist vol kan remmen. De grip is enorm. Veel hoger dan de maximale remdruk die je kan geven.

Maar als je vaart mindert, neemt de downforce ook af. En dus moet je geleidelijk de remdruk afbouwen.

En daarom zie je de lockups vaak juist als ze al een tijdje aan het remmen zijn, en meestal niet direct.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Waah schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:14:
[...]

Zoals ik het begrepen heb: bij gewoon autoracen bouw je de remdruk op, omdat de banden anders slippe en geen grip hebben.

Bij een F1 auto heb je door de snelheid zoveel downforce dat je juist vol kan remmen. De grip is enorm. Veel hoger dan de maximale remdruk die je kan geven.

Maar als je vaart mindert, neemt de downforce ook af. En dus moet je geleidelijk de remdruk afbouwen.

En daarom zie je de lockups vaak juist als ze al een tijdje aan het remmen zijn, en meestal niet direct.
Voor degenen die hier wat meer over willen weten is dit een interessante video :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12 21:45

basvn

Breezand - NHN

vind hem stiekem wel mooi zo!
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/hcuf3a27mph51.jpg
Alfa Tauri :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

basvn schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:49:
vind hem stiekem wel mooi zo!
[Afbeelding]
Alfa Tauri :+
Honda Worksteam gesponsored door Alpha Tauri? :9

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Link naar artikel van F1.com

F1 en Amazon hebben berekend wie de snelste rijder ooit (37 jaar aan data) is

Ranking Driver Timings
1. Ayrton Senna 0.000
2. Michael Schumacher 0.114
3. Lewis Hamilton 0.275
4. Max Verstappen 0.280
5. Fernando Alonso 0.309
6. Nico Rosberg 0.374
7. Charles Leclerc 0.376
8. Heikki Kovalainen 0.378
9. Jarno Trulli 0.409
10. Sebastian Vettel 0.435

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Hmm klopt deze Amazon Insights *kuch* wel? :P

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Illegal_Alien schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:14:
Max net achter Hamilton
ik geloof het wel :+

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:17
Waah schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:14:
[...]

Ook bij een F1 zal bij het vertragen meer druk op de voorwielen verplaatsen. Extra druk, betekent meer remkracht, dus meer vertraging. Weliswaar is het aandeel hiervan kleiner, door de enorme downforce, maar alle beetjes helpen.

Meteen vol op de rem betekent, minder druk op de voorwielen, waardoor de wielen eerder zullen blokkeren op lagere snelheid. Nogmaals het zit hem echt in het opbouw van het remmen.

Vroeger toen ik nog met een motor op het circuit reed, maakte ik daar ook gebruik van. Eerst de achterrem aantikken, waardoor de achterkant in de vering gaat. Daarna remdruk voor opbouwen. De gewichtsbalans verplaatst zo geleidelijker naar voren, waardoor er uiteindelijk meer druk op het voorwiel komt. En je dus harder door kunt remmen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joris748 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:15:
[...]

Ook bij een F1 zal bij het vertragen meer druk op de voorwielen verplaatsen. Extra druk, betekent meer remkracht, dus meer vertraging. Weliswaar is het aandeel hiervan kleiner, door de enorme downforce, maar alle beetjes helpen.

Meteen vol op de rem betekent, minder druk op de voorwielen, waardoor de wielen eerder zullen blokkeren op lagere snelheid. Nogmaals het zit hem echt in het opbouw van het remmen.

Vroeger toen ik nog met een motor op het circuit reed, maakte ik daar ook gebruik van. Eerst de achterrem aantikken, waardoor de achterkant in de vering gaat. Daarna remdruk voor opbouwen. De gewichtsbalans verplaatst zo geleidelijker naar voren, waardoor er uiteindelijk meer druk op het voorwiel komt. En je dus harder door kunt remmen.
Tip van Atze kerkhof om zo hard en snel mogelijk op het rempedaal te stampen en bij vertraging langzaam los te laten. Scheelde in de sim al erg veel moet ik zeggen :)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:15:
[...]

De downforce van een F1-wagen is veel groter dan het totale gewicht van de wagen. De extra druk van de gewichtsverplaatsing compenseert dus niet voor het verlies aan downforce tijdens het remmen.
Wat je zegt over de motor klopt natuurlijk (al hoop ik niet dat je achterkant in de vering gaat bij het initiëel remmen met de achterrem :P), maar een motor heeft dan ook geen noemenswaardige downforce.
Bij mijn weten is in een F1-wagen initiëel hard remmen en dan juist afbouwen als de downforce minder wordt gangbaar.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Joris748
MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Tip van Atze kerkhof om zo hard en snel mogelijk op het rempedaal te stampen en bij vertraging langzaam los te laten. Scheelde in de sim al erg veel moet ik zeggen :)
Dat komt omdat we allemaal veel te lief zijn voor het rempedaal ;) Als het om de laatste 0,1s gaat, wordt ook de opbouw van de remdruk naar maximaal weer belangrijk. En daarna weer afbouwen, naarmate de snelheid afneemt.

[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 18-08-2020 10:23 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33

Wom

Illegal_Alien schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:14:
Over Trulli zijn plek kun je wel discusseren. Die had goeie 1-lap pace, maar de Trulli-train was niet voor niks een begrip. Video niet gekeken overigens, dus ik weet niet wat de validatie er achter is. Mis wel een paar wat oudere namen in dat lijstje trouwens (Prost, Mansell..).

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 13:07

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Wormaap schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

De downforce van een F1-wagen is veel groter dan het totale gewicht van de wagen. De extra druk van de gewichtsverplaatsing compenseert dus niet voor het verlies aan downforce tijdens het remmen.
Wat je zegt over de motor klopt natuurlijk (al hoop ik niet dat je achterkant in de vering gaat bij het initiëel remmen met de achterrem :P), maar een motor heeft dan ook geen noemenswaardige downforce.
Bij mijn weten is in een F1-wagen initiëel hard remmen en dan juist afbouwen als de downforce minder wordt gangbaar.
Alles in een F1 wagen is compleet anders dan met een gewone personenwagen idd. En dan heb je nog dat de rembalans tussen voor en achter, en links en rechts compleet aangepast kan worden door de coureur.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joris748 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

Dat komt omdat we allemaal veel te lief zijn voor het rempedaal ;) Als het om de laatste 0,1s gaat, wordt ook de opbouw van de remdruk naar maximaal weer belangrijk. En daarna weer afbouwen, naarmate de snelheid afneemt.
Hij bleef maar "Harder" roepen, en ik verloor nog 0,2 per rempunt :D

• RobertMe
  • Nu online
Wom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:25:
[...]

Over Trulli zijn plek kun je wel discusseren. Die had goeie 1-lap pace, maar de Trulli-train was niet voor niks een begrip. Video niet gekeken overigens, dus ik weet niet wat de validatie er achter is. Mis wel een paar wat oudere namen in dat lijstje trouwens (Prost, Mansell..).
Data sinds 1983. Daarnaast vergelijken ze de rijder met zijn teamgenoot (om auto uit te sluiten) en vervolgens tegen het veld. Maar heel veel detail geven ze daar niet in, behalve dat ze alleen naar de kwalificatie hebben gekeken (wat Truli dus verklaard).

• Joris748
Wormaap schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

De achterkant gaat echt even in de vering. Wiel draait en door te remmen gaat de swingarm draaien om de wielas. Dat resulteert erin dat het draaipunt van de swingarm in het frame naar beneden wordt getrokken.

Ook bij een motor bouw je geleidelijk remdruk af, omdat anders voorwiel blokkeert of het achterwiel te hoog komt.

• Chiron
  • Laatst online: 20-12 13:07

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Vergeet ook niet dat de coureur +150 kg moet drukken op het rempedaal om uberhaupt iets te bereiken in een F1 wagen. :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Wom

Wom

RobertMe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

Data sinds 1983. Daarnaast vergelijken ze de rijder met zijn teamgenoot (om auto uit te sluiten) en vervolgens tegen het veld. Maar heel veel detail geven ze daar niet in, behalve dat ze alleen naar de kwalificatie hebben gekeken (wat Truli dus verklaard).
Auto uitsluiten op die manier is ook wel tricky. Coureurs als Alonso en Schumacher dwongen af dat de betere onderdelen eerst bij hun kwamen. In sommige gevallen werden ze zelfs niet beschikbaar gemaakt voor de teamgenoot (vraag maar eens aan Vandoorne).

Maargoed, het blijft toch appels met peren vergelijken.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:11
basvn schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:12:

Ranking Driver Timings
1. Ayrton Senna 0.000
3. Lewis Hamilton 0.275
4. Max Verstappen 0.280
5. Fernando Alonso 0.309
6. Nico Rosberg 0.374
7. Charles Leclerc 0.376
9. Jarno Trulli 0.409
Beetje critisch mag best :)
By comparing teammates in qualifying sessions, the machine learning-based tool focuses on a driver’s performance output, building a network of teammates across the time-range, all interlinked, and therefore comparable. By comparing laptimes between teammates only, the Fastest Driver algorithm effectively normalises for car and the team performance. Overall, this builds up a picture of how drivers from different generations compare, by analysing the purest indication of raw speed – the qualifying lap.
Amazon wil natuurlijk graag een getal produceren. Als ik het goed begrijp zijn ze er vanuit gegaan dat de output van coureurs als constant is aangenomen, om op die manier er voor te zorgen dat de zaak vergelijkbaar is. Dat is natuurlijk niet zo. Wellicht heeft Senna, bijvoorbeeld, voordeel van het niet kunnen meemaken van een mogelijke drop-off in zijn prestaties richting het einde van zijn carrière.

Ook gaat met uit van de kwalificatieronde. Dat is een leuke metric, omdat die simpel is. Maar, het zegt niet altijd evenveel over race pace. Pole is leuk. Maar de beker gaat naar de man die bij zwart-wit geblokt voorop rijdt. De beste coureur, kortom, hoeft niet per se diegene te zijn die één rondje heel hard kan sturen.

Trouwens - je hebt hier ook wel onevenredig veel voordeel van een slecht bestuurbare auto, als je daar toevallig wel goed mee om kan gaan, en je teamgenoot niet. Zie RBR en hun coureurs als voorbeeld op dit moment.

En - zeker - nu is het moeilijk om bij machine learning tot een betrouwbaarheidsinterval te komen. Maar. Ik ben wel nieuwsgierig hoe nauwkeurig dit precies is. Je gaat mij namelijk niet vertellen dat die duizendste van een seconde significant is....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-12 14:07

Ranking Driver Timings
1. Ayrton Senna 0.000
3. Lewis Hamilton 0.275
4. Max Verstappen 0.280
5. Fernando Alonso 0.309
6. Nico Rosberg 0.374
7. Charles Leclerc 0.376
9. Jarno Trulli 0.409

[YouTube: Introducing Fastest Driver | F1 Insights | AWS]
"By comparing teammates in qualifying sessions, the machine learning-based tool focuses on a driver’s performance output, building a network of teammates across the time-range, all interlinked, and therefore comparable. By comparing laptimes between teammates only"

Beetje vage vergelijking en denk ook niet dat dit opgaat.Je hebt geen vaste factoren in deze analyse. De ene teamgenoot is de andere niet. Is wel wezenlijk verschil of je teamgenoot bijvoorbeeld een Ricardo Rosset is of bv Alain Prost of Ayrton Senna... Heb het artikel beetje vluchtig gelezen, dus misschien mis ik iets...maar volgens mij gaat het verhaal niet op.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Ranking Driver Timings
1. Ayrton Senna 0.000
3. Lewis Hamilton 0.275
4. Max Verstappen 0.280
5. Fernando Alonso 0.309
6. Nico Rosberg 0.374
7. Charles Leclerc 0.376
9. Jarno Trulli 0.409

[YouTube: Introducing Fastest Driver | F1 Insights | AWS]
Fastest Driver, the latest F1 Insight powered by AWS, is a unique tool that uses machine learning technology to provide an objective, data-driven ranking of all drivers from 1983 through present day, by removing the F1 car differential from the equation.
Haha, jaja.... 8)7

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:16
Interessant lijstje en opvallend dat er zoveel coureurs van de laatste generatie in het lijstje staan, ik denk dat het coureursniveau overall gezien gewoon ontzettend hoog is de afgelopen +/- 10 jaar. Stuk voor stuk bloedsnelle coureurs.

Opvallend dat Kovalainen en Trulli in het lijstje staan. Nu denk ik dat Kovalainen wat pech heeft gehad waardoor het maximale er niet uit kwam. Trulli vind ik een lastige, snel over een ronde, maar in de race kwam hij in zijn laatste jaren toch wat te kort. Wel een echte racer, want om Trulli in te halen moest je van goede huize komen.

N.b. filmpje kan ik vanaf hier niet kijken, dus bovenstaand is alleen op basis van het lijstje.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:28
Ik mis Hakkinen in het lijstje, die was zeker niet langzaam.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Trulli staat bij een andere lijst ook vrij hoog:

https://f1metrics.wordpre...22/the-f1metrics-top-100/

Top 10 daar:
- Michael Schumacher
- Jackie Stewart
- Fernando Alonso
- Juan Manual Fangio
- Alberto Ascari
- Jim Clark
- Lewis Hamilton
- Sebastian Vettel
- Max Verstappen
- Stirling Moss

Overigens opvallend dat daar Sainz en Perez hoger worden geranked dan Ricciardo.
Wel data van vorig jaar natuurlijk ;)

Hoewel zeer hypothetisch is er wel veel moeite gestoken in dit model ;)

[ Voor 69% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2020 10:45 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:40
Wom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:25:
[...]
Er wordt enkel gekeken naar de kwalificatierondes.

De performance van de wagen wordt geïndexeerd door een rijder met z'n teamgenoot de vergelijken.

Als Trulli bovengemiddeld presteert tijdens de kwalificatie terwijl zijn teamgenoten daar juist onder-gemiddeld presteren wordt zijn resultaat extreem positief beïnvloed.

Denk dat je het in die hoek moet zoeken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• RobertMe
  • Nu online
Helixes schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:33:
[...]

Amazon wil natuurlijk graag een getal produceren. Als ik het goed begrijp zijn ze er vanuit gegaan dat de output van coureurs als constant is aangenomen, om op die manier er voor te zorgen dat de zaak vergelijkbaar is. Dat is natuurlijk niet zo. Wellicht heeft Senna, bijvoorbeeld, voordeel van het niet kunnen meemaken van een mogelijke drop-off in zijn prestaties richting het einde van zijn carrière.
Hoe je dat zo zegt... Zou dat niet ook de reden zijn dat Rosberg zo hoog staat? Die was waarschijnlijk toentertijd om en nabij zo goed als Schumacher? Terwijl Schumacher in zijn eerste carrière zeg maar "beter dan iedereen" was. Doordat Schumacher in zijn tweede carriere "minder" was en verslagen werd door Rosberg lijkt Rosberg dus ook weer een stuk beter. Vervolgens heeft Rosberg vast ook wat kwalificaties gehad dat die beter was dan Hamilton, en plop, Rosberg staat ineens vrij hoog.

En bv een vergelijking tussen Hamilton en Verstappen, hoe hebben ze die dan gedaan? Want als ze alleen teamgenoten vergelijken (hoe ik het lees / begrijp) wat is dan de relatie tussen Hamilton & Verstappen? Albon & Gasly zijn "nieuw" en niet te vergelijken met Hamilton (of een van de teamgenoten van Hamilton). En voor Sainz & Ricciardo geldt dat volgens mij ook niet? Sainz kun je vergelijken met Kvyat, Hulkenberg en Norris. Ricciardo kun je vergelijken met Vergne, Hulkenberg, Ocon (en wellicht nog een of twee van voor zijn Red Bull tijd).

Of hebben ze dan serieus het pad Verstappen => Sainz & Ricciardo => Hulkenberg => Perez => Button (Perez & Button waren teamgenoten in McLaren tijd) => Hamilton gevolgd? Maar daar gaan dan weer zoveel jaren overheen en andere auto's en teams dat dat ook niet te vergelijken is.

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12 22:30

CoronelHimself

Division Brabant

Wom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:33:
[...]

Auto uitsluiten op die manier is ook wel tricky. Coureurs als Alonso en Schumacher dwongen af dat de betere onderdelen eerst bij hun kwamen. In sommige gevallen werden ze zelfs niet beschikbaar gemaakt voor de teamgenoot (vraag maar eens aan Vandoorne).

Maargoed, het blijft toch appels met peren vergelijken.
Ik vind dit altijd een bijzonder verhaal, als ik dit lees. Ik snap dat als je om welke reden dan ook, niet voldoende aantallen van een nieuw onderdeel hebt gemaakt. Dat je dan je beste materiaal aan je beste coureur geeft. Maar dat je, je andere coureur nooit de nieuwe onderdelen geeft gaat er bij mij niet in. Het team kampioenschap is het belangrijkste kampioenschap, want deze geeft toegang tot meer geld. Ik heb altijd het idee dat coureurs hun eigen onkunde een beetje proberen te verbergen.
Vandoorne was gewoon te aardig en iedereen weet dat Alsonso niet alleen een goede coureurs is, maar ook iemand die er alles aan zal doen om te slagen.

Hetzelfde verhaal hoor je nu ook over Verstappen en Albon, dat RB bewust Max een auto geeft die een stuk sneller is dan die van Albon. 8)7 Red Bull is prima in staat om 2 indentieke wagens te bouwen, misschien dat er eens een keer is dat er niet voldoende nieuwe onderdelen zijn voor een race, dan hebben ze dat de volgende race wel hersteld.

Steam - PTR83

• Bansheeben

Bansheeben

RobertMe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Hoe je dat zo zegt... Zou dat niet ook de reden zijn dat Rosberg zo hoog staat? Die was waarschijnlijk toentertijd om en nabij zo goed als Schumacher? Terwijl Schumacher in zijn eerste carrière zeg maar "beter dan iedereen" was. Doordat Schumacher in zijn tweede carriere "minder" was en verslagen werd door Rosberg lijkt Rosberg dus ook weer een stuk beter. Vervolgens heeft Rosberg vast ook wat kwalificaties gehad dat die beter was dan Hamilton, en plop, Rosberg staat ineens vrij hoog.

En bv een vergelijking tussen Hamilton en Verstappen, hoe hebben ze die dan gedaan? Want als ze alleen teamgenoten vergelijken (hoe ik het lees / begrijp) wat is dan de relatie tussen Hamilton & Verstappen? Albon & Gasly zijn "nieuw" en niet te vergelijken met Hamilton (of een van de teamgenoten van Hamilton). En voor Sainz & Ricciardo geldt dat volgens mij ook niet? Sainz kun je vergelijken met Kvyat, Hulkenberg en Norris. Ricciardo kun je vergelijken met Vergne, Hulkenberg, Ocon (en wellicht nog een of twee van voor zijn Red Bull tijd).

Of hebben ze dan serieus het pad Verstappen => Sainz & Ricciardo => Hulkenberg => Perez => Button (Perez & Button waren teamgenoten in McLaren tijd) => Hamilton gevolgd? Maar daar gaan dan weer zoveel jaren overheen en andere auto's en teams dat dat ook niet te vergelijken is.
Het is gewoon onzin. Ze strooien met wat buzzwords als machine learning, maar kijk naar een Vettel. Verschrikkelijk snel in de Red Bulls van 2010 tot 2013 en langzamer dan Leclerc in de Ferrari. Je kunt de auto helemaal niet uit de "equation" halen, want de auto is een enorm belangrijke factor in de relatieve snelheid van de coureur...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:11
@RobertMe: :+

Dit is het probleem van de ijzeren wil ergens een labeltje op te plakken, of een ranking te maken. Je maakt wat aannames, en (dat geeft men ook ruiterlijk toe) je gaat er vanuit dat die aannames correct zijn. Vervolgens laat je een machine learning algoritme op het geheel los - en het is een computer, dus die moet wel gelijk hebben. En: Tadaa! Een lijstje. Keihard bewijs dat de Senna de beste is. En Heikki een miskend talent.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Tomcatter_31
Helixes schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:50:
@RobertMe: :+

Dit is het probleem van de ijzeren wil ergens een labeltje op te plakken, of een ranking te maken. Je maakt wat aannames, en (dat geeft men ook ruiterlijk toe) je gaat er vanuit dat die aannames correct zijn. Vervolgens laat je een machine learning algoritme op het geheel los - en het is een computer, dus die moet wel gelijk hebben. En: Tadaa! Een lijstje. Keihard bewijs dat de Senna de beste is. En Heikki een miskend talent.
Precies en dus werkt het ook niet, want ze vergelijken in de basis al niet tegen een constante factor. De ene teamgenoot is de andere niet. En de auto weghalen uit de vergelijking werkt ook niet. Dat zou alleen gaan als F1 een spec serie was.
CoronelHimself schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:49:
[...]
Hetzelfde verhaal hoor je nu ook over Verstappen en Albon, dat RB bewust Max een auto geeft die een stuk sneller is dan die van Albon. 8)7 Red Bull is prima in staat om 2 indentieke wagens te bouwen, misschien dat er eens een keer is dat er niet voldoende nieuwe onderdelen zijn voor een race, dan hebben ze dat de volgende race wel hersteld.
Denk niet dat Max een andere auto heeft dan Albon. Maar de auto kan wel gebouwd zijn op de input en wensen van Verstappen en mogelijk hebben rijders als Albon en Gasly etc een andere rijstijl en kunnen ze niet omgaan met die auto. Daarnaast heeft Red Bull ook hardop uitgesproken dat ze met Max voor het kampioenschap willen gaan. En dus is Albon (en Gasly ook al) bij voorbaat al 2e rijder.

De geschiedenis van F1 zit vol met verhalen van rijders die in dienst moeten rijden van de eerste rijder. Deels zal dit inderdaad zijn om eigen onkunde in te dekken. Maar denk niet dat dit het hele verhaal is en er wel degelijk onderscheid gemaakt wordt binnen teams. Tuurlijk willen teams dat de 2e rijder ook punten scoort. Maar er zijn genoeg teams die hun focus op hun eerste rijder zetten en die voorrang krijgt. Zie Schumacher bij Benetton en Ferrari. Later ook Alonso bij Ferrari etc. Genoeg voorbeelden.

• Joris748
Het snelste-rijder-ooit-lijstje, mag direct in een lijstje met het bandenslijtage-lijstje. Leuk om er een labeltje op te plakken, maar verder nutteloos en vermoedelijk inaccuraat.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:16
Dit soort lijstjes gaan we het toch nooit over eens worden. Dat de grote namen er in staan is logisch, de volgorde kunnen we lang over twisten en een hoop grote namen zullen ook ontbreken.

Ik vind het leuker om te zien dat er namen in staan die je niet verwacht, maar wat toch wel echt goede coureurs waren zoals dus bijvoorbeeld Trulli en Kovalainen.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En anders gooi ik even de knuppel in de hybrids:

:p

Zo kan je het OOK bekijken. ;)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:57

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:34:
Interessant lijstje en opvallend dat er zoveel coureurs van de laatste generatie in het lijstje staan, ik denk dat het coureursniveau overall gezien gewoon ontzettend hoog is de afgelopen +/- 10 jaar. Stuk voor stuk bloedsnelle coureurs.
Ik denk dat je dat over alle topsporten heen ziet. Een man als Hunt zou tegenwoordig niet meer kunnen bestaan. Roken, zuipen, feesten...dat gaat 'm niet worden tegen die fitness monniken van tegenwoordig. Speciale trainingsprogramma's, speciaal voedsel, genoeg rust, en veel techniek in de auto om de boel nóg beter af te stemmen. Dat wordt lastig in zo'n sigaar uit de jaren '50 met een gentleman racer. Daarom is het ook niet goed mogelijk een coureur als Fangio naast Schumacher te zetten. Compleet andere tijden, maar Fangio was een echte held. Tegenwoordig zou ie het allemaal heel anders doen, maar ik denk dat ie nog steeds bloedsnel zou zijn.

Iemand als Schumacher en Alonso zijn zo al erg goed (racecraft), maar als je topfit bent, kun je je nóg beter concentreren, heb je meer kracht, is je uithoudingsvermogen beter, beweeg je beter, alles is beter.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

Brrrrr, ik vond dat Amazon Insights al niks maar ik had even een massive deja vu-gevoel toen ik die fastest driver rankings zag. Namelijk iets meer dan een week geleden had iemand hetzelfde gedaan maar dan met minder data: https://www.reddit.com/r/...ough_qualifying_averages/
Basically heeft 'ie ook precies gezegd hoe je alles moet uitrekenen dus veel hebben ze niet hoeven doen bij Amazon, alleen wat uitgebreidere data gepakt. En natuurlijk hun eigen naam erboven zetten. Lijkt Racing Point wel 8)7

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-12 17:16

Timple

Wormaap schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Voor degenen die hier wat meer over willen weten is dit een interessante video :)

[YouTube: How to Trail Brake: A Step-by-Step Guide]
Dus na 12 minuten video, was het antwoord dan ja of nee? ;)

edit: never mind, al beantwoord https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63451214. Topic refresh is nogal traag op mobiel.

[ Voor 16% gewijzigd door Timple op 18-08-2020 11:55 ]

• Edd
  • Laatst online: 12:28

Edd

https://www.auto-motor-un...idsystem-untersuchung-f1/

Bij de FIA worden ze nu eindelijk ook een beetje wakker?
Ze gaan de ERS systemen van de motorleveranciers onderzoeken. Hiervoor moeten zij uiterlijk 21 Augustus de gevraagde informatie aanleveren.

-

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Seizoen is vrij saai on-track maar off-track gaat het lekker :Y. Waarom ineens iedereen wakker wordt?!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EfjOVS3U4AAap-2?format=jpg&name=medium

[ Voor 45% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-08-2020 12:18 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan MotoGP. Hamilton een half jaar naar huis sturen, kijken wat er gebeurt. In MotoGP werkt het goed sinds Marques er niet bij is. Honda doet niets meer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Edd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:08:

Ze gaan de ERS systemen van de motorleveranciers onderzoeken. Hiervoor moeten zij uiterlijk 21 Augustus de gevraagde informatie aanleveren.
Dit gaat leuk worden, schijnt dat Hamilton en Bottas in bepaalde rondes gewoon een seconde sneller gingen zonder DRS. Blijkbaar had Horner dit aan Toto gevraagd maar die wimpelde het weg :>

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-12 19:15
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Dit gaat leuk worden, schijnt dat Hamilton en Bottas in bepaalde rondes gewoon een seconde sneller gingen zonder DRS. Blijkbaar had Horner dit aan Toto gevraagd maar die wimpelde het weg :>
Ik denk dat hij hier antwoord geeft:Mercedes kon nog twee seconden harder

https://www.f1maximaal.nl...-nog-twee-seconden-harder

• basvn

basvn

Breezand - NHN

https://www.heute.at/s/ve...hn-vor-die-tuer-100097143

Heute zegt dat Stroll de deur word gewezen, en dat Vettel volgend jaar naast Perez zit.
Maar bovenstaande site zou een ''sensatie''site zijn.

Afwachten tot er iets meer van betrouwbare twitteraars online komt

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Siebeh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

Max kon op zich ook vier seconden sneller, gezien de kwalificatietijd ;)

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:02
mphilipp schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:54:
Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan MotoGP. Hamilton een half jaar naar huis sturen, kijken wat er gebeurt. In MotoGP werkt het goed sinds Marques er niet bij is. Honda doet niets meer.
In de MotoGP werkt dat omdat MM alleenheerser is. Alleen HAM zou voor de F1 niet genoeg zijn, dan heb je nog BOT en VER voor de top spots. Als die 3 weg zouden vallen, dan heb je een zeer leuk F1 seizoen voor de neutrale kijker. Voor de liefhebber is het middenveld al aantrekkelijk om te volgen.

• ArcticWolf
  • Niet online
Siebeh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

Waarom is Bottas geen 2e geworden dan? :X

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• TheBrut3
ArcticWolf schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:29:
Dat vraag ik mij ook af. Volgens mij is het spierballentaal.

• Bansheeben

Bansheeben

[...]

Omdat Mercedes wellicht alleen maar zo hard kan gaan in vrije lucht. Mercedes bouwt geen auto's die rekening houden met het idee dat het plebs van achteren hen kan inhalen.

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12 13:22
RobertMe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Dan vind ik Kubica nog aardig hoog staan (18de), met de blamage van voorgaande seizoen vs Russel.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Edd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:08:

En bij mij beginnen de vermoedens steeds sterker te worden...
Weten we nog hoe Ferrari een deal heeft gesloten met de FIA en zou helpen met PU regulering en monitoren? Nou volgens mij zei ik meteen al dat ik Ferrari alles wat ze weten van de andere teams zouden gaan verklappen.

De afgelopen weken zagen we opeens Toto die fel val leer ging tegen Binotto nadat Binotto meermaals heeft zei dat alle teams getroffen waren door de PU aanpassingen. Honda en Renault hielden het wijselijk bij een ontkenning en verder niks, maar Toto ging vol in de aanval. Dat leverde ook weer heel wat gedoe op en ik heb toen al even een mentale aantekening gemaakt, me afvragende of hier nog een staartje aan gegeven zou gaan worden.

Toen kwam een paar dagen geleden opeens de aankondiging dat kwalificatie standen verboden zouden gaan worden. Veel verwarring wat de FIA nu precies wil, maar het komt zeer snel en is compleet onverwacht. Wat Verstappen zei dat het Mercedes zo 0,4 a 0,5s oplevert, lijkt ook het kloppen als ik de tijden in Barcelona vergelijk. Dat is in ieder geval het directe verschil, indirect betekent extra vermogen ook de mogelijkheid om meer neerwaartse druk te rijden zonder verlies op rechte stukken ten opzichte van de concurrentie, dit seizoen alleen Verstappen dus.

Verder welk fabrikant haar PU's hebben dit seizoen opeens zo'n voordeel in ERS deployment? Het is zeker niet Ferrari waar alles miserabel is, ook niet Honda die ook relatief snel door hun ERS opslag zijn en Renault lijkt het ook niet te zijn. Blijft er een over die constant op de rechte stukken, nog wat extra lijkt te hebben.

En dan komt dit. Alle teams moeten dus informatie gaan aanleveren en zo ongeveer het enige dat we weten van de FIA-Ferrari schikking is dat Ferrari technische ondersteuning zou gaan bieden aan de FIA als het om PU toezicht gaat. Natuurlijk gaat de FIA niet alle informatie aan Ferrari geven met de opdracht het even uit te leggen, maar Ferrari zal waarschijnlijk wel betrokken worden als er onduidelijkheden voor de FIA zijn.

We hebben denk ik dus een vierde soap te pakken dit seizoen. Het begon met de Racing Point en de Ferrari PU, tussendoor kwam DAS en nu kijken we naar nog meer ingrijpen van de FIA op de PU's waar ik denk dat Ferrari een rol in speelt. Immers zien we nu al jaren hetzelfde patroon van teams die zaken van andere teams vermoeden, waarna de FIA het probeert uit te zoeken. De FIA lijkt totaal geen capaciteit te hebben om zaken proactief te achterhalen en stoppen. Als dit gaat uitdraaien op verlies van vermogen voor Mercedes, nou dan weet ik wel wie erachter zit. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, en al met al blijkt dalijk dat Mercedes al zes jaar aan het cheaten is... Top hoor! :X

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Dat staat in het originele AMuS artikel geschreven. Het verschil kon in vrije lucht worden gemaakt. Er wordt verondersteld dat Hamilton hetzelfde was overkomen had ie achter Verstappen gezeten ipv Bottas nu.

Er worden 4 redenen opgegeven waarom Mercedes nu de problemen niet had die ze vorige week wel hadden;

- circuit layout
- circuit asfalt
- downforce
- bandentype en bandendruk

Red Bull reed (zoals altijd eigenlijk), met minder downforce. Dat hielp ze vorige week, nu zat het ze tegen.

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 18-08-2020 13:51 ]

Testing, one, two ...

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
@DaniëlWW2 Dit is eigenlijk toch gewoon onderdeel van de sport geworden? :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Nja, als de races saai zijn verzinnen ze gelukkig iets anders om het seizoen boeiend te houden :D

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:38:
Mjah, en al met al blijkt dalijk dat Mercedes al zes jaar aan het cheaten is... Top hoor! :X
Die kans is denk ik vrij groot. Het grote gat in seizoen 14-15-16-17 kan je nog wel verklaren door het feit dat Mercedes deze motor al jaren voor de invoer aan het ontwikkelen was waardoor de andere fabrikanten gelijk al tegen een grote achterstand aankeken. Je ziet in die seizoenen ook dat de Merc-powered klantenteams erg hoog scoren.

Maar in seizoen 18 en 19 zie je ineens een enorm verschil tussen de klantenteams van Merc en Merc zelf. Volgens mij is Mercedes vanaf seizoen 18 gaan cheaten, omdat Ferrari en RedBull in 2017 erg dichtbij begonnen te komen. In seizoen 19 zie je de dominantie, ondanks het cheaten van Ferrari, alweer toenemen, en nu in seizoen 20 is het verschil met de rest (Max uitgezonderd) echt extreem...

Hoop zo enorm dat ze wat vinden. De resultaten van de voorgaande jaren afpakken zal nooit gebeuren, maar ik gun Merc enorm het Ferrari scenario van dit jaar!

• TheBrut3
hardware-lover schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:46:
Er worden 4 redenen opgegeven waarom Mercedes nu de problemen niet had die ze vorige week wel hadden;

- circuit layout
- circuit asfalt
- downforce
- bandentype en bandendruk
Volgens mij waren het dan ook alleen de Verstappen fanboys die nogmaals problemen met de banden hadden verwacht omdat het in Barcelona "zo warm is".

Het is al langer bekend dat Silverstone geen bandvriendelijke layout en asfalt heeft.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar ze mogen toch alle titels houden... :+

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

In other news: is de man die alles kan (de Hulk) al gespot bij de KNVB voor de vacature van bondscoach? :+

Volvotips.com

• Blokker_1999
  • Laatst online: 20-12 13:35

Blokker_1999

Full steam ahead

Dat maak jij er van. Kan evenzeer zijn dat wat ze doen wel degelijk volgens de regels is, gewoon omdat het niet verboden is in de regels. Iets wat met een TD op te lossen is. Enkel als blijkt dat ze effectief een reglement hebben overtreden kan je hen van valsspelen beschuldigen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Wom

Wom

mphilipp schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkAhR2heOXO3xCuV_CJ_4goG45E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JS10aGrYQVaqy0WTXyhCu5CL.png?f=fotoalbum_large

Beetje dat idee :+

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheBrut3 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:55:
[...]
Volgens mij waren het dan ook alleen de Verstappen fanboys die nogmaals problemen met de banden hadden verwacht omdat het in Barcelona "zo warm is".

Het is al langer bekend dat Silverstone geen bandvriendelijke layout en asfalt heeft.
Warmte was eigenlijk het ondergeschikte element voor Mercedes deze race.

Testing, one, two ...

• Bansheeben

Bansheeben

Vooral ook voor Lewis dan. Zeker de laatste paar jaar met Valtteri als schoothond.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:49:
@DaniëlWW2 Dit is eigenlijk toch gewoon onderdeel van de sport geworden? :P
Het is al jaren een van mijn favoriete onderdelen. ;)
Ik vind die achterbakse politieke spelletjes echt geweldig. :*)
Yamotek schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:12:
[...]

Zou wel echt een ketting van verkeerde beslissingen zijn dan voor McLaren... Eerst van Honda (dat een jaar later in de RB wel werkte) en dan Renault wat ze problemen opleverden, nu lijkt Renault eindelijk stappen te hebben gemaakt gaan ze naar Mercedes motoren die dan ineens toch niet zo goed blijken te zijn...
Geïnfecteerd door Alonso dus. :P

[ Voor 52% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-08-2020 14:14 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

mphilipp schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Misschien heeft de FIA gewoon een hele stapel beschuldigingen liggen waarvan ze eigenlijk al wel weten dat ze waar zijn en gaan ze daar dit seizoen rustig doorheen. Dan weten ze misschien ook al dat dit seizoen (en evt voorgaande ook) gaat resulteren in elke race 20x DSQ dus hebben ze besloten om iedereen evenveel boete en puntenaftrek te geven ofzo :p

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:04
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:35:
[...]

...

Verder welk fabrikant haar PU's hebben dit seizoen opeens zo'n voordeel in ERS deployment? Het is zeker niet Ferrari waar alles miserabel is, ook niet Honda die ook relatief snel door hun ERS opslag zijn en Renault lijkt het ook niet te zijn. Blijft er een over die constant op de rechte stukken, nog wat extra lijkt te hebben.

...

We hebben denk ik dus een vierde soap te pakken dit seizoen. Het begon met de Racing Point en de Ferrari PU, tussendoor kwam DAS en nu kijken we naar nog meer ingrijpen van de FIA op de PU's waar ik denk dat Ferrari een rol in speelt. Immers zien we nu al jaren hetzelfde patroon van teams die zaken van andere teams vermoeden, waarna de FIA het probeert uit te zoeken. De FIA lijkt totaal geen capaciteit te hebben om zaken proactief te achterhalen en stoppen. Als dit gaat uitdraaien op verlies van vermogen voor Mercedes, nou dan weet ik wel wie erachter zit. ;)
Zou wel echt een ketting van verkeerde beslissingen zijn dan voor McLaren... Eerst van Honda (dat een jaar later in de RB wel werkte) en dan Renault wat ze problemen opleverden, nu lijkt Renault eindelijk stappen te hebben gemaakt gaan ze naar Mercedes motoren die dan ineens toch niet zo goed blijken te zijn...

• Bansheeben

Bansheeben

[...]

Zou wel echt een ketting van verkeerde beslissingen zijn dan voor McLaren... Eerst geen Honda en dan Renault wat ze problemen opleverden, nu lijkt Renault eindelijk stappen te hebben gemaakt gaan ze naar Mercedes motoren die dan ineens toch niet zo goed blijken te zijn...
Ook leuk voor Danny Ric :+

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Dat laatste blijkt toch nog helemaal nergens uit? Veronderstellingen volop ja, maar concreet....., nog helemaal niets.

Testing, one, two ...

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Volgens de geruchtenmolen heeft Mercedes tijdens Q3 niet eens de "party mode" van stal gehaald. Ik denk dat het nog wel meevalt met dat een slechte keuze te noemen. Het gaat vooral interessant worden in 2022 wanneer de motoren veranderen. Benieuwd of de concurentie Mercedes op dat moment kan bijbenen.

• Bansheeben

Bansheeben

Blokker_1999 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Volgens de geruchtenmolen heeft Mercedes tijdens Q3 niet eens de "party mode" van stal gehaald. Ik denk dat het nog wel meevalt met dat een slechte keuze te noemen. Het gaat vooral interessant worden in 2022 wanneer de motoren veranderen. Benieuwd of de concurentie Mercedes op dat moment kan bijbenen.
Moeten de motoren veranderen in 2022?

• RobertMe
  • Nu online
Bansheeben schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:17:
[...]

Exact. Volgens mij was de conclusie dat niemand er zin in had en nieuwe fabrikanten toch niet zouden instappen. En dat daarom alles bij het oude gelaten wordt.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Bansheeben schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:17:
[...]

Je hebt gelijk, is uitgesteld tot 2026

• Bansheeben

Bansheeben

Ik dacht dat ik wat gemist had :P

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blokker_1999 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:16:
[...]
Linkje naar die geruchtenmolen? (en dan hopelijk niet naar zo'n halfbakken NL website AUB).

Testing, one, two ...

• ArcticWolf
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Je hebt gelijk, is uitgesteld tot 2026
Gaan we nog 6 jaar met die prut motoren rijden? }:O

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

hardware-lover schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:27:
[...]

Linkje naar die geruchtenmolen? (en dan hopelijk niet naar zo'n halfbakken NL website AUB).
Zij die Sky/F1TV gekeken hebben afgelopen Zondag hebben Martin Brundle dit horen zeggen tijdens de race.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Blokker_1999 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:59:
[...]
Dat maak jij er van. Kan evenzeer zijn dat wat ze doen wel degelijk volgens de regels is, gewoon omdat het niet verboden is in de regels. Iets wat met een TD op te lossen is. Enkel als blijkt dat ze effectief een reglement hebben overtreden kan je hen van valsspelen beschuldigen.
Hangt er een beetje vanaf: volgens die verduidelijking onderstrepen ze dat als je iets doet dat ontworpen is om de FIA meetapparaten te omzeilen of te foppen als een ernstige inbreuk op de reglementen wordt beschouwd. Dat is eigenlijk hetzelfde als bij de belastingdienst. Iets hoeft niet expliciet in de belastingwet te staan om als fout te worden beschouwd. Als ze zien dat jij een constructie hebt gemaakt die als doel heeft belasting te omzeilen, is dat verboden. De wet hoeft daar niet voor aangepast te worden.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blokker_1999 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:29:
[...]
Zij die Sky/F1TV gekeken hebben afgelopen Zondag hebben Martin Brundle dit horen zeggen tijdens de race.
Dan graag ongeveer het tijdstip van die uitspraak, dan kan ik het zelf ook nog even beluisteren ;)

Testing, one, two ...

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:13

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Een nieuwtje uit de F1 wereld: F1 ruikt onraad en opent onderzoek naar motoren

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Hoi was die steen zwaar? :P. Zijn er al een halve dag over aan het praten :P

• Bansheeben

Bansheeben

Blokker_1999 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:29:
[...]

Van wat ik ervan heb meegekregen was het wel een quali modus, maar niet de èchte die ze zeg maar meteen een meter na de finish al uit zetten. Maar goed, ook dat soort modi zouden natuurlijk niet meer mogen, tenzij ze er ook de race mee uit kunnen rijden.

• G_Dragon

G_Dragon

Illegal_Alien schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:42:
^^ Hoi was die steen zwaar? :P. Zijn er al een halve dag over aan het praten :P
Oh oeps :o !

Dacht dat het net nieuw nieuws was :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

G_Dragon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:47:
[...]
Oh oeps :o !

Dacht dat het net nieuw nieuws was :D
Via die website? Jij bent grappig :+

Testing, one, two ...

• G_Dragon

G_Dragon

hardware-lover schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:47:
[...]

Via die website? Jij bent grappig :+
Dank je :)

• Waah
  • Laatst online: 13:03
Nee, want Armstrong is wel degelijk aangepakt en heeft alle 7 Tour de France-titels "in moeten leveren"....

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-12 21:32

Damian

Insane Obtrusion

Dit is de tweede keer dat ik deze nu moet weghalen. Het illustreert ook meteen waarom die discussie over Hamilton en BLM niet normaal gevoerd kan worden, en ook niet gevoerd zal worden. De inzet van dit filmpje is namelijk ook alles behalve objectief. :/

[ Voor 86% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-08-2020 15:23 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Waah schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

Nee, want Armstrong is wel degelijk aangepakt en heeft alle 7 Tour de France-titels "in moeten leveren"....
Klopt, maar ze hebben ze niet uitgereikt aan de direct achtervolgers, omdat er zoveel mensen zijn betrapt dat het onbegonnen werk is. :+

OT:
Ben wel benieuwd wat er dan evenuteel aan de hand is. Het is zeer makkelijk te controleren of een electrische motor binnen zijn specs loopt. (spanning, stroom, frequetie, enz.) Dus of er wordt niet gecontroleerd door de FIA (omdat de motor een standaard onderdeel is) of er is anders aan de hand.

Had eigenlijk eerder verwacht dat ze stiekum meer energie zouden verbruiken per ronde dan toegestaan. (wat ook zeer makkelijk te controleren is) Mocht iemand wat meer informatie hebben over de electrische motor + bijbehorende accus, dan graag posten.

Steam - PTR83

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CoronelHimself schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:07:
[...]
Had eigenlijk eerder verwacht dat ze stiekum meer energie zouden verbruiken per ronde dan toegestaan. (wat ook zeer makkelijk te controleren is) Mocht iemand wat meer informatie hebben over de electrische motor + bijbehorende accus, dan graag posten.
De fuel flow is ook zeer makkelijk te controleren. Maar F1 is F1 omdat alles op de bleeding edge is gemaakt. Dus in de jacht naar het laatste druppeltje performance kun je blijkbaar in die paar milliseconden een extra beetje brandstof inspuiten en zo de sensoren omzeilen. Met mijn beperkte technische kennis denk ik dat dat je dat ook met de stroom kan doen.

• Edd
  • Laatst online: 12:28

Edd

-

• G_Dragon

G_Dragon

Ah toppie!
Vind het een leuk team :)

Verwijderd

[...]

Beetje denigrerend je opmerking.. En verwacht zou ik met gehoopt vervangen, volgens mij had iedereen had het gehoopt op de fans van Hamilton na dan.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-12 17:49
[...]

En Mercedes zelf gezien hun opmerkingen voor de race dat Red Bull favoriet was ;)

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Terranova schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

En Mercedes zelf gezien hun opmerkingen voor de race dat Red Bull favoriet was ;)
Mercedes (Toto Wolff) is altijd aan bezig met het naar beneden praten van hun kansen op een overwinning 8)7
In de hoop dat de FIA / supporters niet of in ieder geval minder door hebben hoe dominant ze zijn. Af en toe zit het eens tegen (Silverstone) en daar kan die dan weer een een hoop races op teren, om zo aan te geven dat het een wonder is dat ze nog voor Red Bull in het kampioenschap staan. :+ Kan Toto minder en minder uitstaan tegenwoordig, zijn dubieuze handelen in de achtergrond helpt daar ook niet echt bij.

Steam - PTR83

• TheBrut3
Terranova schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:10:
Mercedes doet dat natuurlijk graag, zichzelf minder favoriet maken dan dat ze zijn.

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-12 20:25
Het zou mij echt helemaal niets verbazen als zo in een keer uit de hoge hoed komt dat Mercedes al een jaar of 6 aan het cheaten is :+

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

bartus1989 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:35:
Het zou mij echt helemaal niets verbazen als zo in een keer uit de hoge hoed komt dat Mercedes al een jaar of 6 aan het cheaten is :+
Plus nog eens 6 jaar aan cheatzooi die al op de plank lag. :P

Mercedes: de VAG van de autosport. :+

Volvotips.com

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Die gaan voor de (waarschijnlijk aanwezige?) signing bonus voor de eerste die tekent. Als 't dan toch allemaal gelijkgetrokken wordt dan kan je maar beter wat meer gelijk zijn dan de rest :)

• Tomcatter_31
bartus1989 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:35:
Ach, je sluit een geheime schikking met de FIA achter gesloten deuren en het probleem is opgelost hebben we van Ferrari geleerd.... ;)

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12 23:16

SomerenV

It's something!

Maar stel dat blijkt dat Mercedes al jaren iets doet wat niet mag? Wat betekenen hun resultaten dan nog? Wat betekenen de records van Hamilton dan nog? Bij Ferrari was het een half seizoen, bij Mercedes een paar jaar. Àls er al iets niet pluis is hoop ik op openheid van zaken.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• RobertMe
  • Nu online
SomerenV schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:59:
Maar stel dat blijkt dat Mercedes al jaren iets doet wat niet mag? Wat betekenen hun resultaten dan nog? Wat betekenen de records van Hamilton dan nog? Bij Ferrari was het een half seizoen, bij Mercedes een paar jaar. Àls er al iets niet pluis is hoop ik op openheid van zaken.
Tsja. Toch hoor je nu ook niemand meer over al die poles van Leclerc, de overwinningen van beiden etc. Waarschijnlijk dus iets met een glas, plas en alles bleef zoals het was.

En volgens mij had Ferrari ook al wat dubieuze races in 2018? Toen was er in ieder geval ook sprake van geruchten over iets met de accu in tweeën gesplitst waar de FIA geen grip op kreeg qua wat het deed en hoe het te monitoren.

En v.w.b. Mercedes: vraag is dan wat ze überhaupt doen, en of het keihard illegaal is volgens de regels, of niet in de geest van de regels is. Als de regels stellen dat je geen smeer-olie mag verbranden en je olie gebruikt om de motor te koelen, waarvan een deel verbrand wordt weet iedereen wel dat het onwenselijk is. Maar in de regels staat dan niet dat het niet mag.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat zagen we bij Ferrari: al die overwinningen en poles bleven gewoon staan. :X Anders zou Leclerc natuurlijk op 0 blijven staan en dat kan/mag natuurlijk niet als Fia-lievelingetje. :+

Edit: wat hierboven me al gepost was dus. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 18-08-2020 17:10 ]

Volvotips.com

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Volgens mij betekend het dan nog hetzelfde als vandaag. De FIA lijkt niet veel te doen, dan te zeggen dat iets in de toekomst niet meer voor mag komen.

...

Pagina: 1 ... 106 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport