Waarom is het verschil in punten na een race tussen de nummers èèn en twee eigenlijk zo groot? 7 punten...
Wat is hier de reden van?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dan is het de moeite waard om ervoor te gaan. Met 1 of 2 punten verschil is dat wellicht wat minder.werphengel schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:42:
Waarom is het verschil in punten na een race tussen de nummers èèn en twee eigenlijk zo groot? 7 punten...![]()
Exact expert nodig?
Dan krijg je meer gevechten voor de eerste plaats, anders als je tweede bent vind het het wel goedwerphengel schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:42:
Waarom is het verschil in punten na een race tussen de nummers èèn en twee eigenlijk zo groot? 7 punten...![]()
Omdat ze vinden dat race overwinningen belangrijker zijn voor het kampioenschap.werphengel schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:42:
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 16-08-2020 22:40 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Tja, dat is terecht "doe eens gek".DoeEensGek schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:33:
Goed er gaat nu een gerucht dat Mercedes in partymode koelvloeistof (olie) van de accu verbrand. Bron Luigi Mazzola.
Waiting on the world to change
Nou, 't is inmiddels morgen en we hebben gezien dat bijna alle auto's in de midfield thuis horen behalve Mercedes. Die is zoveel beter dat ze iedereen lappen.Bastie-88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:19:
[#sarcasme]
Zijn in morgen, hopelijk kan Ver iets tegen de mercs beginnen. Misschien dat een LEC of PER er nog een beetje kort op kan zitten zodat ze ook qua tactiek een beetje klem zitten.
Dit dus.
Lijkt me wel raar, dan moet zo'n slangetje van de accu naar de motor toch ook gewoon opvallen?pinda powerrr schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:47:
[...]
Tja, dat is terecht "doe eens gek".
Indien waar, een bijna bizarre vondst en eigenlijk knap.
Oprechte nieuwsgierigheid: waar heb je dat vandaan?DoeEensGek schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:33:
Goed er gaat nu een gerucht dat Mercedes in partymode koelvloeistof (olie) van de accu verbrand. Bron Luigi Mazzola.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Inderdaad, ik ben ook wel benieuwd. Een paar races geleden hoorde ik ook al theorieën, al dan niet op een bron gebaseerd, die suggereerden dat Mercedes op de een of andere manier en onder bepaalde omstandigheden koelvloeistof (water dus niet olie) in de cylinders kan lekken "per ongeluk" om de boel te koelen en het lastiger te maken de brandstof te ontbranden (waardoor je bijv. hogere turbodruk kan rijden en meer PK's krijgt). Misschien is het hetzelfde gerucht. Een batterij koelen met olie die vervolgens nog brandbaar is ook lijkt me niet direct de oplossing die ik zelf zou kiezen.iichel schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:15:
[...]
Oprechte nieuwsgierigheid: waar heb je dat vandaan?
Mja, die olie zit er niet voor de gein dus die moet ook gekoeld worden, doorgaans gebeurt dat in een radiator en gaat de koeling met lucht van buiten, die daarna wel eens richting het motorblok zou kunnen doorwaaien. Ik dacht dat alle brandbare olie gelimiteerd was in hoeveelheid verschil tussen start en finish, maar het zou ook kunnen zijn dat dat alleen om de motorolie gaat.Martinspire schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:03:
[...]
Lijkt me wel raar, dan moet zo'n slangetje van de accu naar de motor toch ook gewoon opvallen?
[ Voor 36% gewijzigd door DataGhost op 17-08-2020 01:01 ]
Ja want er loopt ook een slang direct van de accu goed zichtbaar naar de motor🤣Martinspire schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:03:
[...]
Lijkt me wel raar, dan moet zo'n slangetje van de accu naar de motor toch ook gewoon opvallen?
Ja, dat ging toen om de overloop van de motorolie die in de luchtinlaat gedumpt werdt, zodat het afgevoerd kon worden. Anders kreeg je kans op lekken op de baan. Dat was volgens mij ongeveer wat de smoes was. Alleen dumpten ze een hele kwak in de luchtinlaat, waardoor je gewoon een boost krijgt, als je 'per ongeluk' zeer brandbare elementen aan die olie toevoegt.DataGhost schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:57:
[...]
Ik dacht dat alle brandbare olie gelimiteerd was in hoeveelheid verschil tussen start en finish, maar het zou ook kunnen zijn dat dat alleen om de motorolie gaat.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Signatures zijn voor boomers.
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 17-08-2020 09:26 ]
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Je kan ook water inspuiten voor extra boost.ArcticWolf schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:25:
Nagenoeg elke (benzine) auto met een turbo heeft een oliekoeler.
Accu packs worden idd vaak actief en vloeistof gekoeld tegenwoordig, meestal niet met olie ... maar wie weet. Ik zie overigens niet in hoe olie bij ontsteking kan bijdragen aan "extra" boost.
Misschien is het iets met methanol?
Steam - PTR83
Die pluimpjes hoeven niks te betekenen, er komt altijd wel wat olie in de cilinder terecht waardoor je die pluim ziet.CoronelHimself schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:46:
[...]
Je kan ook water inspuiten voor extra boost.![]()
Dus ze zullen vast wel de juiste olie kunnen selecteren voor wat ze er mee willen doen. Maar gezien deze technieken al uit de 2e wereld oorlog stammen, zal er vast wel iets van in de reglementen staan of het al dan niet mag. Het mengsel hoeft ook niet 100% water zijn je kunt er ook ethanol of methanol aan toevoegen.
Maar de geruchten dat in ieder geval Mercedes iets meer in hun motor pompt dan alleen benzine lopen al veel langer. Het was ook 1 van de reden dat een auto nu nog maar beperkt olie mag gebruiken. Maar misschien hebben ze iets nieuws gevonden. En verbruiken ze nu koelvloeistof voor de accu's voor extra vermogen. Heb de laatste 2 races ook niet meer die zeer verdachte rookpluimpjes gezien bij de Mercedes-powered teams.
Ik had een tijdje geleden een video gezien over de P49 Thunderbird uit WW2 die inderdaad zo'n water injection had. Mocht niet te lang gebruikt worden, omdat het heel slecht voor de motor was (rara, waar hebben we dat meer gehoord) en het effect was minimaal, maar groot genoeg.CoronelHimself schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:46:
[...]
Je kan ook water inspuiten voor extra boost.![]()
Dus ze zullen vast wel de juiste olie kunnen selecteren voor wat ze er mee willen doen. Maar gezien deze technieken al uit de 2e wereld oorlog stammen, zal er vast wel iets van in de reglementen staan of het al dan niet mag. Het mengsel hoeft ook niet 100% water zijn je kunt er ook ethanol of methanol aan toevoegen.
Maar de geruchten dat in ieder geval Mercedes iets meer in hun motor pompt dan alleen benzine lopen al veel langer. Het was ook 1 van de reden dat een auto nu nog maar beperkt olie mag gebruiken. Maar misschien hebben ze iets nieuws gevonden. En verbruiken ze nu koelvloeistof voor de accu's voor extra vermogen. Heb de laatste 2 races ook niet meer die zeer verdachte rookpluimpjes gezien bij de Mercedes-powered teams.
De nevel naast de uitlaat is voor een verplicht kanaal waar verdampte olie moet worden afgevoerd.ArcticWolf schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:57:
[...]
Die pluimpjes hoeven niks te betekenen, er komt altijd wel wat olie in de cilinder terecht waardoor je die pluim ziet.
Wat mij wel opviel wat die soort nevel bij de uitlaat (als mijn geheugen mij niet in de steek laat), toen de camera op de achterkant van de Mercedes auto stond net voor de opwarm ronde. Kan hier helaas niet inloggen op ZiggoGo anders zou ik ff een screenshot maken.
We've also tightened up the engine rules in Article 5 of the technical regulations, and we've also routed the breather that can no longer go back into the air intake which was the biggest issue.
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 17-08-2020 10:18 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er is een limiet op de flowrate aan benzine de motor in. Als je daar extra olie aan toe kan voegen om te verbranden dan is dat toch gewoon extra energie en daarmee een boost?ArcticWolf schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:25:
Nagenoeg elke (benzine) auto met een turbo heeft een oliekoeler.
Accu packs worden idd vaak actief en vloeistof gekoeld tegenwoordig, meestal niet met olie ... maar wie weet. Ik zie overigens niet in hoe olie bij ontsteking kan bijdragen aan "extra" boost.
Misschien is het iets met methanol?
Dat kan, maar mijn ervaring is dat olie meestal geen goede verbrander is en omdat het heet is wordt de compressie minder. Het kan dus niet zomaar een olie type zijn. Maar goed zoveel verstand heb ik er ook niet van.Krankenhausen schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
Er is een limiet op de flowrate aan benzine de motor in. Als je daar extra olie aan toe kan voegen om te verbranden dan is dat toch gewoon extra energie en daarmee een boost?
Ah duidelijk. Bij mijn auto zit die idd nog aan de turbo intake (overigens APK afkeur als je de breather niet aan je intake hebtYakuzA schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:14:
[...]
De nevel naast de uitlaat is voor een verplicht kanaal waar verdampte olie moet worden afgevoerd.
(Die vroeger verstuift terug de verbrandingskamer in ging voor een boost)
Is een nieuw item van 1 of 2 jaar geleden.
[...]
[ Voor 41% gewijzigd door ArcticWolf op 17-08-2020 10:38 ]
Illegal_Alien schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:40:
Lijkt nog vrij actueel kwa veiligheid:
YouTube: Formula 1 driver protection"]YouTube: Formula 1 driver protection
[ Voor 32% gewijzigd door Illegal_Alien op 17-08-2020 10:43 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
IT'S RAC...
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) 17 augustus 2020
Wait, no. Sorry. Force of habit 😬#F1 pic.twitter.com/A5v6JCZ4qV
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
I served in a company of heroes.
Ik denk dat men eens goed moet gaan begrijpen dat wettelijk gelijk zijn niet betekent dat men fysiek gelijk is. En laat dat fysiek nu in bijna alle sporten een enorm belangrijke rol spelen. Ik begrijp niet waarom hier überhaupt discussie over is... Elke vorm van topsport is een afval race op het scherpst van de snede. Goed, in F1 zitten dan paydrivers, maar het lijkt me toch niet dat je een vrouw in de F1 wil hebben die stijf achteraan rijdt en daar a la Latifi grof voor moet betalen... Niet bepaald een uithangbord.Snowdog schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:01:
[...]
Ik weet het niet, dit is niet meer dan anekdotisch bewijs. Ik denk zelf dat mannen gewoon beter zijn in vrijwel alle vormen van sport (of dat nou hardlopen, autorijden, darts of dammen is). Het kan natuurlijk altijd dat er een vrouw tot de top toetreedt, maar ik denk niet dat dit de norm is.
Het is helaas vandaag de dag "not done" om je mening hierover te geven, maar mannen zijn gewoon op biologische gronden beter om bepaalde taken uit te voeren. Nou heb ik zelf geen PhD hierin ofzo, maar ik denk dat F1 of zelfs darts geen uitzondering vormt. Ja, het zal best mogelijk zijn dat een vrouw vrij competitief of zelfs de beste is, maar ik denk dat die kans gewoon een stuk kleiner is dan dat een man dat is.
Mochten alle mannen en vrouwen getest worden op dat soort dingen, dan denk ik dat een man vrijwel altijd de beste zou zijn. F1 is echter restrictief voor iedereen, verreweg de meeste mensen zullen er nooit mee in aanraking komen.
IT heeft daar verder echt helemaal niks mee te maken, ik weet niet waarom je die vergelijking maakt. Sport is een topprestatie leveren wanneer dat nodig is, IT is een heel andere tak van "sport". Uiteraard kunnen vrouwen daar prima meekomen.
Hoop dat dit niet te zeer tegen de hedendaagse "we're all equal" maatschappij ingaat, maar dit is gewoon hoe ik erover denk (en wat mijns inziens logisch is). Als het anders zou zijn dan zou dat mij ook geen drol uitmaken, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Generiek heb je wellicht gelijk maar we hebben het alsnog over de beste 20 coureurs van de hele wereld. dat is een vrij laag percentage van de bevolkingsgroep. Er zal altijd wel een vrouw zijn die 'afwijkt' van de generalisatie die jij schetst die het prima kan opnemen in de F1. En juist naar die personen zijn we op zoek lijkt me?Bansheeben schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:44:
[...]
Ik denk dat men eens goed moet gaan begrijpen dat wettelijk gelijk zijn niet betekent dat men fysiek gelijk is. En laat dat fysiek nu in bijna alle sporten een enorm belangrijke rol spelen. Ik begrijp niet waarom hier überhaupt discussie over is... Elke vorm van topsport is een afval race op het scherpst van de snede. Goed, in F1 zitten dan paydrivers, maar het lijkt me toch niet dat je een vrouw in de F1 wil hebben die stijf achteraan rijdt en daar a la Latifi grof voor moet betalen... Niet bepaald een uithangbord.
Dus een vrouw in de F1 wordt heel lastig, omdat iemand vinden die on merit daar thuis hoort gewoon vrijwel onmogelijk is als je uitgaat van de gemiddelde objectieve fysieke beperkingen die vrouwen ten opzichte van mannen hebben. Iedereen met een greintje verstand van statistiek en biologie zou dit moeten kunnen doorzien.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Dat vraag ik mij af. Hoezo rijdt zij dan niet in de F2?Melantrix schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:50:
[...]
Generiek heb je wellicht gelijk maar we hebben het alsnog over de beste 20 coureurs van de hele wereld. dat is een vrij laag percentage van de bevolkingsgroep. Er zal altijd wel een vrouw zijn die 'afwijkt' van de generalisatie die jij schetst die het prima kan opnemen in de F1. En juist naar die personen zijn we op zoek lijkt me?
Kijk naar Beitske Visser, volgens mij is die prima in staat om mee te vechten in de F1. Waarom zou haar de kans niet gegund worden?
...
Ticking away, the moments that make up a dull day
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Als je uit gaat van een gemiddelde rijcapaciteit voor mannen en een voor vrouwen in een F1 auto, zal die (afgeleid van wat ik in alle andere sporten zie) lager liggen voor vrouwen dan voor mannen. Daar kun je vervolgens een normaal verdeling omheen leggen (bell curve) en dan zitten de mannen die nu in F1 rijden allemaal in de hoogste 0.00x procent (want vergis je niet, ook een Latifi rijdt iedere kart amateur volledig naar huis). Als dan het gemiddelde vermogen van vrouwen lager ligt, betekent dit dat je iemand uit de bovenste 0.00000x procent (afhankelijk van het gemiddelde verschil tussen mannen en vrouwen) nodig gaat hebben om daar in de buurt te komen. De getallen in dit voorbeeld zijn ietwat arbitrair, maar gewoon puur om even te schetsen hoe dit biologisch/statistisch gezien werkt.Melantrix schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:50:
[...]
Generiek heb je wellicht gelijk maar we hebben het alsnog over de beste 20 coureurs van de hele wereld. dat is een vrij laag percentage van de bevolkingsgroep. Er zal altijd wel een vrouw zijn die 'afwijkt' van de generalisatie die jij schetst die het prima kan opnemen in de F1. En juist naar die personen zijn we op zoek lijkt me?
Kijk naar Beitske Visser, volgens mij is die prima in staat om mee te vechten in de F1. Waarom zou haar de kans niet gegund worden?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Omdat er bij autoracen meer van belang is dan talent. Geld is een héél belangrijke drijfveer. Het is geen voetbalLuxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:55:
[...]
Dat vraag ik mij af. Hoezo rijdt zij dan niet in de F2?
[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 17-08-2020 12:01 ]
Ik denk dat een vrouw die alle mannen het nakijken zou geven, meer marketable is dan welke mannelijke coureur dan ook.Waah schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:00:
[...]
Omdat er bij autoracen meer van belang is dan talent. Geld is een héél belangrijke drijfveer. Het is geen voetbalwaar je met een paar schoenen en een broekje/shirtje je wel klaar bent, en dan enkel het talent van belang is.
Ik denk dat je het verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke rijders iets te groot uitvergroot, helemaal als je de bell curve erbij gaat halen. WE hebben het hier over de meest uitzonderlijke topsporters binnen de autosport. Ik denk dat er minimaal 1 en wellicht wel meer vrouwen zijn die prima mee komen in de F1 als ze de kans krijgen. en daar ligt het punt; ik denk niet dat ze een een eerlijke kans krijgen.Bansheeben schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:57:
[...]
Als je uit gaat van een gemiddelde rijcapaciteit voor mannen en een voor vrouwen in een F1 auto, zal die (afgeleid van wat ik in alle andere sporten zie) lager liggen voor vrouwen dan voor mannen. Daar kun je vervolgens een normaal verdeling omheen leggen (bell curve) en dan zitten de mannen die nu in F1 rijden allemaal in de hoogste 0.00x procent (want vergis je niet, ook een Latifi rijdt iedere kart amateur volledig naar huis). Als dan het gemiddelde vermogen van vrouwen lager ligt, betekent dit dat je iemand uit de bovenste 0.00000x procent (afhankelijk van het gemiddelde verschil tussen mannen en vrouwen) nodig gaat hebben om daar in de buurt te komen. De getallen in dit voorbeeld zijn ietwat arbitrair, maar gewoon puur om even te schetsen hoe dit biologisch/statistisch gezien werkt.
Dat zou dus eigenlijk betekenen dat je iemand nodig hebt in de W series die iedereen op 2 rondjes zet oid... Het is vast mogelijk (afhankelijk ook van je sample size), maar ik heb het nog niet gezien.
Beitske zat ooit in het Red Bull Junior programma, maar is daar uit gezet omdat ze helaas niet snel genoeg was.Melantrix schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:50:
[...]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
dat was ook het geval met Albon, Kvyat en meer. Volgens mij wil dat niet zeggen dat ze een nieuwe kans kan krijgen.Chiron schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:04:
[...]
Beitske zat ooit in het Red Bull Junior programma, maar is daar uit gezet omdat ze helaas niet snel genoeg was.
...
Dan moet er wel een plek zijn waar ze terecht kan. En dan heb je nog het sponsor verhaal, zonder geld gebeurt er helemaal niks.Melantrix schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:05:
[...]
dat was ook het geval met Albon, Kvyat en meer. Volgens mij wil dat niet zeggen dat ze een nieuwe kans kan krijgen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Maar ook niet dat ze dus per se wel een kans moet krijgen.Melantrix schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:05:
[...]
dat was ook het geval met Albon, Kvyat en meer. Volgens mij wil dat niet zeggen dat ze een nieuwe kans kan krijgen.
Thanks in large part to testosterone, men are generally heavier and taller than women. They have longer limbs relative to their height, bigger hearts and lungs, less fat, denser bones, more oxygen-carrying red blood cells, heavier skeletons that support more muscle — 80 percent more in the upper body, on average, which is about the difference between male and female gorillas — and narrower hips that make for more efficient running and decrease the chance of injury. But since these differences generally don’t appear until puberty, boys’ and girls’ records in track tend to be identical before age 10. There’s scant biological reason to separate young boys and girls in competitions.
Jij gelooft serieus dat er geen enkele vrouw beter met een F1-wagen rond zou komen dan Mahaveer Raghunathan?pinda powerrr schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:11:
Dus volgende race een t-shirt en knielen voor "All women matter"?
Leuke discussie hoor, maar ik ben bang dat @Bansheeben redelijk gelijk heeft. Het gaat niet eens om niet mogen, maar het fysieke verschil, welke nou eenmaal een feit is.
Er zijn genoeg vrouwelijke coureurs die rondjes om ons zouden rijden, maar wij zijn dan ook alleen maar keyboard warriors. Ga je ze vergelijken, of één op één zetten met/tegen de slechtste F1 coureur, dan ben ik bang dat ze niet mee gaan komen.
Hoe dan ook, ik zou het zeker verwelkomen als een vrouw het zou lukken om door te breken! Al zou het een paydriver zijn!
Ticking away, the moments that make up a dull day
Sterker nog, ik heb niks te verwelkomen, want als er een vrouw doorbreekt, dan is er gewoon helemaal niets wat ik daar aan kan veranderen. Het is tenslotte geen commune oid waarin iedereen een beetje sociaal met zitjes rouleert.pinda powerrr schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:11:
Leuke discussie hoor, maar ik ben bang dat @Bansheeben redelijk gelijk heeft. Het gaat niet eens om niet mogen, maar het fysieke verschil, welke nou eenmaal een feit is.
Er zijn genoeg vrouwelijke coureurs die rondjes om ons zouden rijden, maar wij zijn dan ook alleen maar keyboard warriors. Ga je ze vergelijken, of één op één zetten met/tegen de slechtste F1 coureur, dan ben ik bang dat ze niet mee gaan komen.
Hoe dan ook, ik zou het zeker verwelkomen als een vrouw het zou lukken om door te breken! Al zou het een paydriver zijn!
Die moest ik even GooglenWormaap schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:18:
[...]
Jij gelooft serieus dat er geen enkele vrouw beter met een F1-wagen rond zou komen dan Mahaveer Raghunathan?
Het contrast tussen zijn eigen wikipedia-pagina en de nieuwberichten over zijn record zijn nogal groot
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Het bewijs dat geld soms belangrijker is dan kwaliteitWormaap schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:18:
[...]
Jij gelooft serieus dat er geen enkele vrouw beter met een F1-wagen rond zou komen dan Mahaveer Raghunathan?
[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 17-08-2020 12:57 ]
Fysiek speelt helemaal geen rol hoor. Er zijn ook vrouwelijke straaljagerpiloten bijvoorbeeld.pinda powerrr schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:11:
Verwijderd
Als zulk soort figuren rondrijden valt een Latifi best mee.Waah schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:56:
[...]
Het bewijs dat geld soms belangrijker is dan kwaliteit![]()
Voor wie een mooie samenvatting van ~20 minuten wil:
[YouTube: The Tumultuous Tale of Mahaveer Raghunathan]
Al zeggen die 2 woorden van de thumbnail ook genoeg
blijkbaar heeft hij ook best een goede babbel, anders kom je nooit zo ver toch?Waah schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:56:
[...]
Die is onderweg, nog enkele jaren geduldBoB_HenK schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:09:
[...]
Maar ook niet dat ze dus per se wel een kans moet krijgen.
M.i. zou, indien zich een vrouw aandient die goed genoeg is om beter dan minimaal 1 van de huidige 20 coureurs, het gemiddelde team er bovenop duiken. Biedt enorm veel marketing en PR kansen. Mijn voorzichtige conclusie is daarmee dat deze vrouwelijke coureur er niet is of nog niet is gevonden.
Testing, one, two ...
Geld en politiekArcticWolf schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
blijkbaar heeft hij ook best een goede babbel, anders kom je nooit zo ver toch?
Die gast moet echt een bak geld achter zich hebben. Dat is toch je ergste nachtmerrie als teambaas/eigenaar dat je jezelf moet verlagen tot dat soort ellendelingen, die gewoon écht niets kunnen? Sommige paydrivers kunnen nog iets. Maar hij is echt slecht.Wormaap schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:18:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Omdat ze een goede coureur is maar niet zo goed?Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:55:
[...]
Dat vraag ik mij af. Hoezo rijdt zij dan niet in de F2?
Bovenstaande ben ik niet van op de hoogte, maar dat was ook mijn punt min of meer. Als zij een kans zou moeten krijgen in de F1, dan was ze nu wel opgevallen en / of had ze in de F2 / F3 gereden (liefst op al jongere leeftijd).Maasluip schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:45:
[...]
Omdat ze een goede coureur is maar niet zo goed?
Laten we wel wezen, wat in GP3 en F2 winnaar werd ging vaak naar de F1 (BOT, KVY, OCO, LEC, RUS), Beitske heeft 3 GP3 races gedaan (niet seizoenen!) en beste plek was 15e. Formule Renault niet veel beter, achteraan in het veld, in 2016 13e van 14 coureurs die alle races deden terwijl ene Roy Nissany (die we afgelopen vrijdag allemaal zo'n beetje uitgelachen hebben) op plek 4 eindigde. Ook de andere jaren deed ze het niet zo geweldig, waar andere coureurs met een paar races zelfs meer punten pakten dan zij in een heel seizoen.
Roy Nissany heeft in 2018 F2 gereden en eindigde daar stijf laatste met 1 punt (afgezien van 2 anderen met 2 en 4 races en 0 punten). RUS, NOR en ALB eindigden toen op 1, 2 en 3 en LAT op 9. Waarom zou Beitske het daar beter doen en wat doet je denken dat ze F1 materiaal is?
...
Inderdaad.Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:49:
[...]
Bovenstaande ben ik niet van op de hoogte, maar dat was ook mijn punt min of meer. Als zij een kans zou moeten krijgen in de F1, dan was ze nu wel opgevallen en / of had ze in de F2 / F3 gereden (liefst op al jongere leeftijd).
Je hebt gelijk, de reactie van @Maasluip was op deze; Melantrix in "[F1] Seizoen 2020" logischer geweest.Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:49:
[...]
Bovenstaande ben ik niet van op de hoogte, maar dat was ook mijn punt min of meer. Als zij een kans zou moeten krijgen in de F1, dan was ze nu wel opgevallen en / of had ze in de F2 / F3 gereden (liefst op al jongere leeftijd).
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 17-08-2020 15:13 ]
Testing, one, two ...
Dat niet alleen, in de junior klassen rijden ze dan wel in "dezelfde" auto, maar het team maakt wel degelijk een groot verschil. Niet alleen bij het maken van je setup, maar ook de overige ondersteuning is een stuk beter. Snellere en betrouwbare pitstops. Beter personeel. Bepaalde coureurs, zoals een Mick Schumacher worden standaard in een topteam geplaatst op basis van potentieel (al dan niet de commerciële waarde van Mick), maar om in een Ferrari terecht te komen zal die eerst wat moeten laten zien in de F2 en dan de Alfa Romeo.hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:57:
[...]
Je hebt gelijk, de reactie van @Maasluip was op deze; Melantrix in "[F1] Seizoen 2020" logischer geweest.
Maar het loont vaak wel de moeite om even wat verder terug te kijken voor resultaten van bepaalde rijders, dat maakt het vaak stukken logischer en helderder waarom wel of waarom niet....
Mick Schumacher is daar ook zo'n voorbeeld van, die is op basis van zijn naam al hoger aangeslagen dan een "onbekend" iemand, terwijl hij niet werkelijk met kop- en schouders boven de rest uitsteekt of uitstak met zijn resultaten.
[ Voor 10% gewijzigd door CoronelHimself op 17-08-2020 14:18 ]
Steam - PTR83
Over Mick is het misschien opmerkelijk om te vermelden dat hij speciaal anoniem wilde rijden met zijn moeders naam 'Mick Betsch'hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:57:
[...]
Je hebt gelijk, de reactie van @Maasluip was op deze; Melantrix in "[F1] Seizoen 2020" logischer geweest.
Maar het loont vaak wel de moeite om even wat verder terug te kijken voor resultaten van bepaalde rijders, dat maakt het vaak stukken logischer en helderder waarom wel of waarom niet....
Mick Schumacher is daar ook zo'n voorbeeld van, die is op basis van zijn naam al hoger aangeslagen dan een "onbekend" iemand, terwijl hij niet werkelijk met kop- en schouders boven de rest uitsteekt of uitstak met zijn resultaten.
...
Dat heeft ie gedaan tot ie aan zijn OW periode begon, maar je kunt zoiets vanzelfsprekend maar een x-periode volhouden. Op een gegeven moment komt dat toch naar buiten, vooral als je heel aardige resultaten behaalt in diverse kampioenschappen.Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:22:
[...]
Over Mick is het misschien opmerkelijk om te vermelden dat hij speciaal anoniem wilde rijden met zijn moeders naam 'Mick Betsch'
Testing, one, two ...
It must be fate...33.33% of @Max33Verstappen’s #F1 finishes have been on the podium #MV33 🏆3️⃣3️⃣@redbullracing #Formula1 #SpanishGP #ChargeOn pic.twitter.com/1vhcztm1X1
— Mobil 1 The Grid (@Mobil1TheGrid) 17 augustus 2020
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
In India rijden ze sowieso als debielen dus verbaasd me niet zoveelWaah schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:56:
[...]
Dat zou dan echt alleen vanwege de naam zijn want de nummer 1 en 2 in het huidige F2 seizoen zijn ook Ferrari Academy drivers. Dan moet je die passeren.hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:26:
[...]
Ik ben benieuwd of Ferrari de stap gaat nemen en hem bij (voldoende punten), ook in de Formule 1 gaat brengen. Misschien nog een seizoen F2 indien het volgend jaar nog niet gaat lukken?
[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2020 21:10 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De vraag is: hoeveel geloof moet je aan die man hechten. Hij heeft in 2013 al eens geprobeerd om Toto af te persen en nu komt hij met deze beweringen.sinasappel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:51:
https://www.gpfans.com/nl...r-showmodel-van-mercedes/
Nee we hebben alles gekopieerd op basis van fotos……. en we hebben wat brakeduct ontvangen…. incl CAD tekeningen….. en een showmodel…… wat windtunneldata…..
Het zal allemaal wel binnen de regelt legaal zijn maar het ethische gedrag is veruit overschreden…..
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ligt het nou aan mij, of heeft Mick tot nu toe niet echt een opmerkelijke carrière? Het is geloof ik geen pannekoek, maar hij rijgt de overwinningen nog niet echt aan elkaar. Ik zie dat in zijn 2de jaar F3 succesvol was, maar nu in F2 is het weer niet echt opzienbarend. Ligt het aan mij, of is hij niet van hetzelfde nivo als paps?hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:26:
[...]
Ik ben benieuwd of Ferrari de stap gaat nemen en hem bij (voldoende punten), ook in de Formule 1 gaat brengen. Misschien nog een seizoen F2 indien het volgend jaar nog niet gaat lukken?
Nee, hij kan rijden maar komt niet in de buurt.mphilipp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:07:
[...]
Ligt het nou aan mij, of heeft Mick tot nu toe niet echt een opmerkelijke carrière? Het is geloof ik geen pannekoek, maar hij rijgt de overwinningen nog niet echt aan elkaar. Ik zie dat in zijn 2de jaar F3 succesvol was, maar nu in F2 is het weer niet echt opzienbarend. Ligt het aan mij, of is hij niet van hetzelfde nivo als paps?
Veel gebeurde er ook al op basis van zijn naam, en het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand gepasseerd wordt voor een stoeltje. Die 2 bij AR zouden er beiden ook wel uit mogen na dit jaar. Die ene op basis van zijn leeftijd en niet werkelijk meer presteren, de andere... Tja?Maasluip schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:50:
[...]
Dat zou dan echt alleen vanwege de naam zijn want de nummer 1 en 2 in het huidige F2 seizoen zijn ook Ferrari Academy drivers. Dan moet je die passeren.
Testing, one, two ...
Gelukkig is ie wel beter dan de zoon van Alesi en die minkukel van Lauda (die volgens mij inmiddels de boodschap wel begrepen heeft). De familie Andretti heeft wat dat betreft iets succesvoller nageslacht geproduceerd.hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:12:
[...]
Veel gebeurde er ook al op basis van zijn naam, en het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand gepasseerd wordt voor een stoeltje.
Nja, als Kimi fan is dit wel een dramatisch jaar. Het zou mij niet verbazen als die volgend jaar niet meer door gaat. Al dan niet gedwongen.hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:12:
[...]
Veel gebeurde er ook al op basis van zijn naam, en het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand gepasseerd wordt voor een stoeltje. Die 2 bij AR zouden er beiden ook wel uit mogen na dit jaar. Die ene op basis van zijn leeftijd en niet werkelijk meer presteren, de andere... Tja?
Steam - PTR83
Nja, krap twee jaar geleden was Kimi nog 3e in het WDC. Zou het er niet gewoon aan liggen dat de Alfa vorig jaar al een baggerauto had, wat dit jaar met de nerf van de Ferrari-motor alleen maar versterkt wordt? Dat het team zelf ruk is helpt ook niet natuurlijk. In 2019 had hij gewoon 3x zoveel punten als GIO en de enige reden dat het dit jaar omgekeerd is komt doordat er in de eerste race 9 uitvallers waren (waaronder Kimi omdat de pitcrew zijn wiel niet had vastgezet) en het met Latifi in de Williams strak achteraan moeilijk is om geen punten te halen. Die auto is dit jaar gewoon volslagen ongeschikt om mee in de punten te rijden dus ik zie die stand niet gauw veranderen. Hij is alsnog 4 van de 6 races boven GIO gefinisht.hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:12:
[...]
Veel gebeurde er ook al op basis van zijn naam, en het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand gepasseerd wordt voor een stoeltje. Die 2 bij AR zouden er beiden ook wel uit mogen na dit jaar. Die ene op basis van zijn leeftijd en niet werkelijk meer presteren, de andere... Tja?
Niet opmerkelijk inderdaad. Hoewel ik wel het gevoel heb dat hij dit seizoen gegroeid is. Niet zozeer in snelheid, maar wel in gogme.mphilipp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:07:
[...]
Ligt het nou aan mij, of heeft Mick tot nu toe niet echt een opmerkelijke carrière? Het is geloof ik geen pannekoek, maar hij rijgt de overwinningen nog niet echt aan elkaar. Ik zie dat in zijn 2de jaar F3 succesvol was, maar nu in F2 is het weer niet echt opzienbarend. Ligt het aan mij, of is hij niet van hetzelfde nivo als paps?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ze kunnen 'm bij Alfa Romeo plaatsen. Of Haas, maar ik weet niet hoeveel leverage ze daar hebben.alexbl69 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:28:
[...]
Dan nog zou ik het vreemd vinden als hij bij Ferrari aan de slag kan/mag. Leclerc was al een trendbreuk voor ze, en die maakte toch echt wel wat meer indruk in de lagere klassen.
Geef Haas een bak geld en die gillen wel ja. Alfa Romeo is volgens mij al een verkapt Ferrari B(C?)-Teammphilipp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:29:
[...]
Ze kunnen 'm bij Alfa Romeo plaatsen. Of Haas, maar ik weet niet hoeveel leverage ze daar hebben.
Alfa heeft 1 Ferrari (junior) stoeltje jaIllegal_Alien schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:31:
[...]
Geef Haas een bak geld en die gillen wel ja. Alfa Romeo is volgens mij al een verkapt Ferrari B(C?)-Team
Will Buxton suggereerde al om Perez en de Hulk bij Alfa Romeo te plaatsen. Leuk duo, die ook met elkaar door een deur kunnen samen door de bocht kunnen, maar ik zou ze beiden het huidige Alfa Romeo niet aan doen.hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:12:
Die 2 bij AR zouden er beiden ook wel uit mogen na dit jaar. Die ene op basis van zijn leeftijd en niet werkelijk meer presteren, de andere... Tja?
Ik weet dat deze discussie alweer voorbij is, maar ik kan het niet laten.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:36:
[...]
Rosberg zei gisteren dat het inderdaad 120kg pedaaldruk is in een Formule 1 auto. Tel er nu ook nog eens de G krachten bij op. Ik weet ook wat een legpress is, maar ik voelde mijn knieën en enkels gewoon verbrijzelen bij de gedachte dit tot twee uur te moeten doen.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire
Nouja als je het bericht leest is er wel e.e.a. gedaan om zaken uit de media te houden en heeft Bernie destijds de zaak gesust.Blokker_1999 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:02:
[...]
De vraag is: hoeveel geloof moet je aan die man hechten. Hij heeft in 2013 al eens geprobeerd om Toto af te persen en nu komt hij met deze beweringen.
https://www.grandprix247....lackmail-wolff-for-money/
Lijkt me dan ook iemand die vooral een eitje wil pellen met zowel Mercedes als de opvolger van zijn voormalige werkgever.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Pierre Gasly had his house burgled and trashed while away for the last set of three races. Some stuff like watches etc will be harder to trace, but items such as helmets that were stolen might be slightly easier if you see or hear of them on sale anywhere #F1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 17 augustus 2020
Je hebt een punt ja. Het eerste stukje van het pedaal zal ook lichter zijn, maar als je eenmaal begin af te remmen, dan zal het makkelijker zijn..ScorpionSquad schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:39:
[...]
Ik weet dat deze discussie alweer voorbij is, maar ik kan het niet laten.
Een kleine correctie; de G-'krachten', of beter gezegd het vertragen van een remmende F1-auto maakt het juist makkelijker om het rempedaal in te duwen. Massa-traagheid, inertia, hoe je het ook wil noemen, daar is een coureur en een rempedaal ook niet immuun voor. Dit is deels ook de reden dat die pedalen zo zwaar zijn om in te duwen: je wil absoluut niet dat de coureur toevallig te hard remt, omdat deze onverwacht nog iets harder remde door dan deze initieel inschatte. Je pedaal moet ten allen tijde voldoende tegendruk bieden om blokkerende wielen te voorkomen.
Andere reden is natuurlijk dat je je wel kan voorstellen dat er een behoorlijke druk in die remsystemen moet komen te staan, om om een afremming van 5G te halen onder het remmen. Rembekrachtiging is namelijk niet meer toegestaan in de F1.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
...
Persoonlijk vind ik hem ook niet opvallen. Eigenlijk vind ik niemand er boven uit steken in de F2. Volgens mij had Mick vorig jaar moeite zijn banden te managen.. wat nu wel goed gaat.mphilipp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:07:
[...]
...
Dat zou wel een hele rare wending zijn.Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:16:
Het lijkt mij mooi als Vettel volgend jaar rijdt voor Racing Point!
Ik heb geen idee hoe ze de tegendruk precies 'maken', maar als het een gewone veer is zal dat zeker het geval zijn.DaniëlWW2 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:14:
[...]
Je hebt een punt ja. Het eerste stukje van het pedaal zal ook lichter zijn, maar als je eenmaal begin af te remmen, dan zal het makkelijker zijn.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire
/f/image/DPRF8vqbJudP51oacajujIVp.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Paulus07 op 17-08-2020 22:32 ]
De coureur zit aardig vast gesnoerd he. Weet niet of dat überhaupt een bijdrage levert..ScorpionSquad schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:28:
[...]
Ik heb geen idee hoe ze de tegendruk precies 'maken', maar als het een gewone veer is zal dat zeker het geval zijn.
Overigens: 120kg tegendruk × 1G (9,81 m/s^2) komt goed in de buurt van het gewicht van het been van een F1 coureur × 5G, ervan uitgaande dat dat been ongeveer 20kg weegt. Er blijft dan nog zo'n 20kg tegendruk over (of beter, ongeveer 200N, want ik reken nu in krachten), dus ik snap wel waarom dat pedaal zo stevig afgesteld is. Neemt niet weg dat ze natuurlijk niet de hele tijd maximaal hard afremmen, dus zeker voor een plotselinge actie moet je nog steeds behoorlijk kunnen stampen.
Dat werkt zeker wel mee, want hun been is niet helemaal gestrektMikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:44:
[...]
De coureur zit aardig vast gesnoerd he. Weet niet of dat überhaupt een bijdrage levert.
Circuit Zandvoort schijnt overigens een nieuwe naam te krijgen. Na eerder hernoemd te zijn van Circuit Park Zandvoort.
Hoop wel dat Zandvoort erin blijft, toch een classic.
je gaat er hier wel vanuit dat hij al 5G heeft.. terwijl je volgens mij eerst moet remmen voor je die g-krachten kan benutten.ScorpionSquad schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:28:
[...]
Ik heb geen idee hoe ze de tegendruk precies 'maken', maar als het een gewone veer is zal dat zeker het geval zijn.
Overigens: 120kg tegendruk × 1G (9,81 m/s^2) komt goed in de buurt van het gewicht van het been van een F1 coureur × 5G, ervan uitgaande dat dat been ongeveer 20kg weegt. Er blijft dan nog zo'n 20kg tegendruk over (of beter, ongeveer 200N, want ik reken nu in krachten), dus ik snap wel waarom dat pedaal zo stevig afgesteld is. Neemt niet weg dat ze natuurlijk niet de hele tijd maximaal hard afremmen, dus zeker voor een plotselinge actie moet je nog steeds behoorlijk kunnen stampen.
Remdruk wordt opgebouwd, ze zetten er niet meteen 120 kg op. Er moet ook tijd zijn om de gewichtsbalans naar de voorwielen te verplaatsen. Zonder druk, geen grip.demonic schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:13:
[...]
je gaat er hier wel vanuit dat hij al 5G heeft.. terwijl je volgens mij eerst moet remmen voor je die g-krachten kan benutten
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Verwijderd
O, hoe weet je dat? Toch geen Circuit Amsterdam, net zoals Amsterdam Beach, hoop ik...MikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:44:
[...]
Circuit Zandvoort schijnt overigens een nieuwe naam te krijgen. Na eerder hernoemd te zijn van Circuit Park Zandvoort.
Hoop wel dat Zandvoort erin blijft, toch een classic.
Tomas Maher tweette erover, maar:Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:50:
[...]
O, hoe weet je dat? Toch geen Circuit Amsterdam, net zoals Amsterdam Beach, hoop ik...
Heineken Ring Zandvoort.MikeyMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:55:
[...]
Tomas Maher tweette erover, maar:
https://m.gpupdate.net/nl...voort-krijgt-nieuwe-naam/
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat die vent überhaupt zijn rijbewijs heeft.Waah schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:56:
[...]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq