[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.025 views

Onderwerpen

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Waarom is het verschil in punten na een race tussen de nummers èèn en twee eigenlijk zo groot? 7 punten... :?

Wat is hier de reden van?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

Crazy D

I think we should take a look.

werphengel schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:42:
Waarom is het verschil in punten na een race tussen de nummers èèn en twee eigenlijk zo groot? 7 punten... :?

Dan is het de moeite waard om ervoor te gaan. Met 1 of 2 punten verschil is dat wellicht wat minder.

Exact expert nodig?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Dan krijg je meer gevechten voor de eerste plaats, anders als je tweede bent vind het het wel goed :)

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:48
Goed er gaat nu een gerucht dat Mercedes in partymode koelvloeistof (olie) van de accu verbrand. Bron Luigi Mazzola.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Omdat ze vinden dat race overwinningen belangrijker zijn voor het kampioenschap.

Vroeger was het gat procentueel gezien nog een stuk groter met 10 punten voor #1 en 6 punten voor #2 bijvoorbeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 16-08-2020 22:40 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:56

pinda powerrr

Slow down...

DoeEensGek schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:33:
Goed er gaat nu een gerucht dat Mercedes in partymode koelvloeistof (olie) van de accu verbrand. Bron Luigi Mazzola.
Tja, dat is terecht "doe eens gek".

Indien waar, een bijna bizarre vondst en eigenlijk knap.

Waiting on the world to change

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bastie-88 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:19:
[#sarcasme]

Zijn in morgen, hopelijk kan Ver iets tegen de mercs beginnen. Misschien dat een LEC of PER er nog een beetje kort op kan zitten zodat ze ook qua tactiek een beetje klem zitten.
Nou, 't is inmiddels morgen en we hebben gezien dat bijna alle auto's in de midfield thuis horen behalve Mercedes. Die is zoveel beter dat ze iedereen lappen.
Behalve Max, omdat hij zo godsgruwelijk goed is dat hij ze zelfs met een midfield auto een beetje bij kan houden.

Voor de sport zou het eigenlijk niet zo goed zijn om Max in een Mercedes te zetten. Dan wint hij fluitend elke race met 30s op zijn tweede rijder >:)

Dit dus.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:14

Martinspire

Awesomeness

pinda powerrr schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:47:
[...]

Tja, dat is terecht "doe eens gek".

Indien waar, een bijna bizarre vondst en eigenlijk knap.
Lijkt me wel raar, dan moet zo'n slangetje van de accu naar de motor toch ook gewoon opvallen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-12 22:36

iichel

Gazoooo

DoeEensGek schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:33:
Oprechte nieuwsgierigheid: waar heb je dat vandaan?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

iichel schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:15:
[...]

Oprechte nieuwsgierigheid: waar heb je dat vandaan?
Inderdaad, ik ben ook wel benieuwd. Een paar races geleden hoorde ik ook al theorieën, al dan niet op een bron gebaseerd, die suggereerden dat Mercedes op de een of andere manier en onder bepaalde omstandigheden koelvloeistof (water dus niet olie) in de cylinders kan lekken "per ongeluk" om de boel te koelen en het lastiger te maken de brandstof te ontbranden (waardoor je bijv. hogere turbodruk kan rijden en meer PK's krijgt). Misschien is het hetzelfde gerucht. Een batterij koelen met olie die vervolgens nog brandbaar is ook lijkt me niet direct de oplossing die ik zelf zou kiezen.
Martinspire schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:03:
[...]

Lijkt me wel raar, dan moet zo'n slangetje van de accu naar de motor toch ook gewoon opvallen?
Mja, die olie zit er niet voor de gein dus die moet ook gekoeld worden, doorgaans gebeurt dat in een radiator en gaat de koeling met lucht van buiten, die daarna wel eens richting het motorblok zou kunnen doorwaaien. Ik dacht dat alle brandbare olie gelimiteerd was in hoeveelheid verschil tussen start en finish, maar het zou ook kunnen zijn dat dat alleen om de motorolie gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door DataGhost op 17-08-2020 01:01 ]

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
Martinspire schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:03:
[...]

Ja want er loopt ook een slang direct van de accu goed zichtbaar naar de motor🤣
Het is een koelcircuit he, de accu is een aaneenschakeling van cellen, daar loopt waarschijnlijk iets van een net doorheen, via een slangenstelsel komt het uiteindelijk bij de radiatoren uit. Maar heb je de packaging in zo’n F1 auto weleens gezien? Dat zit allemaal zo complex in elkaar dat je vast wel ergens wat olie van het ene maar het andere circuit kan laten lopen, een paar leidingen parallel, radiatoren op elkaar, bij de koppelingen etc. Lijkt me in een F1 auto makkelijk te verstoppen.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:57

mphilipp

Romanes eunt domus

DataGhost schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:57:
[...]
Ik dacht dat alle brandbare olie gelimiteerd was in hoeveelheid verschil tussen start en finish, maar het zou ook kunnen zijn dat dat alleen om de motorolie gaat.
Ja, dat ging toen om de overloop van de motorolie die in de luchtinlaat gedumpt werdt, zodat het afgevoerd kon worden. Anders kreeg je kans op lekken op de baan. Dat was volgens mij ongeveer wat de smoes was. Alleen dumpten ze een hele kwak in de luchtinlaat, waardoor je gewoon een boost krijgt, als je 'per ongeluk' zeer brandbare elementen aan die olie toevoegt.
Afhankelijk van de manier hoe ze dat in de reglementen gedefiniëerd hebben, kunnen ze nu een volledig legaal gat in die regeltjes hebben gevonden waardoor ze koelmedium van de accu's kunnen dumpen. Alleen is dat dan tegen de geest van de regels. Heel creatief als het waar is, maar ook weer verwerpelijk omdat je hierbij echt wel weet dat het eigenlijk niet ok is. Maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat een of andere journalist/analist een keer een goede paddo op heeft en dit bedenkt, en er meteen een samenzwering bij Mercedes van maakt.

Koelen met olie is overigens helemaal niet zo raar. Mijn oude BMW boxer was lucht/oliegekoeld. Een aantal plaatsen die thermisch zwaar belast waren, hadden oliekanaaltjes in de wanden en een kleine oliekoeler om de boel gezond te houden. De olie was gewoon de motorolie en als ik teveel olie in het blok zou gooien, dumpt hij dat netjes in het luchtfilterhuis. Niet met bekers tegelijk, maar een klein slangetje. Nét als bij een Mercedes F1 wagen....Modern toch?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:09

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat betreft die Mercedesgeruchten: herinner je wel (ik heb het in Barcelona niet zo gezien) dat de Mercedessen vaak een pufje rook geven als ze op het gas gaan. Wat daar de oorzaak van is heeft ook nog niemand uitgevonden. Wie weet dat het dit is.
Ik denk dat een F1 motor een beetje complexer is dan een hybride Toyota, dus helemaal onzin wil ik niet roepen.

Signatures zijn voor boomers.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nagenoeg elke (benzine) auto met een turbo heeft een oliekoeler.

Accu packs worden idd vaak actief en vloeistof gekoeld tegenwoordig, meestal niet met olie ... maar wie weet. Ik zie overigens niet in hoe olie bij ontsteking kan bijdragen aan "extra" boost.

Misschien is het iets met methanol?

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 17-08-2020 09:26 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Accu's koelen met methanol lijkt me dan weer vrij spannend :o

• CoronelHimself
  • Laatst online: 20-12 22:30

CoronelHimself

Division Brabant

ArcticWolf schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:25:

Accu packs worden idd vaak actief en vloeistof gekoeld tegenwoordig, meestal niet met olie ... maar wie weet. Ik zie overigens niet in hoe olie bij ontsteking kan bijdragen aan "extra" boost.

Je kan ook water inspuiten voor extra boost. :+

Dus ze zullen vast wel de juiste olie kunnen selecteren voor wat ze er mee willen doen. Maar gezien deze technieken al uit de 2e wereld oorlog stammen, zal er vast wel iets van in de reglementen staan of het al dan niet mag. Het mengsel hoeft ook niet 100% water zijn je kunt er ook ethanol of methanol aan toevoegen.

Maar de geruchten dat in ieder geval Mercedes iets meer in hun motor pompt dan alleen benzine lopen al veel langer. Het was ook 1 van de reden dat een auto nu nog maar beperkt olie mag gebruiken. Maar misschien hebben ze iets nieuws gevonden. En verbruiken ze nu koelvloeistof voor de accu's voor extra vermogen. Heb de laatste 2 races ook niet meer die zeer verdachte rookpluimpjes gezien bij de Mercedes-powered teams.

Steam - PTR83

• Waah
  • Laatst online: 13:03
Het zal niet, maar zou toch wel de wereld op zijn kop zetten als blijkt dat Mercedes iets doet wat niet mag met hun motoren.... Hoe valide zijn al die constructeurstitels dan nog? En het daarmee binnen gehaalde geld?

Maarja, mócht dat zo zijn, dan gaat het gezellig bij Ferrari in de doofpot ;-)

• ArcticWolf
  • Niet online
CoronelHimself schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:46:
[...]

Dus ze zullen vast wel de juiste olie kunnen selecteren voor wat ze er mee willen doen. Maar gezien deze technieken al uit de 2e wereld oorlog stammen, zal er vast wel iets van in de reglementen staan of het al dan niet mag. Het mengsel hoeft ook niet 100% water zijn je kunt er ook ethanol of methanol aan toevoegen.

Maar de geruchten dat in ieder geval Mercedes iets meer in hun motor pompt dan alleen benzine lopen al veel langer. Het was ook 1 van de reden dat een auto nu nog maar beperkt olie mag gebruiken. Maar misschien hebben ze iets nieuws gevonden. En verbruiken ze nu koelvloeistof voor de accu's voor extra vermogen. Heb de laatste 2 races ook niet meer die zeer verdachte rookpluimpjes gezien bij de Mercedes-powered teams.
Die pluimpjes hoeven niks te betekenen, er komt altijd wel wat olie in de cilinder terecht waardoor je die pluim ziet.
Wat mij wel opviel wat die soort nevel bij de uitlaat (als mijn geheugen mij niet in de steek laat :+ ), toen de camera op de achterkant van de Mercedes auto stond net voor de opwarm ronde. Kan hier helaas niet inloggen op ZiggoGo anders zou ik ff een screenshot maken.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:14

Martinspire

Awesomeness

CoronelHimself schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:46:
[...]

Ik had een tijdje geleden een video gezien over de P49 Thunderbird uit WW2 die inderdaad zo'n water injection had. Mocht niet te lang gebruikt worden, omdat het heel slecht voor de motor was (rara, waar hebben we dat meer gehoord) en het effect was minimaal, maar groot genoeg.

Even gestart bij het betreffende stuk, de rest is ook wel gaaf. Hier inderdaad alcohol + water

Martinspire - PC, PS5, XSX

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArcticWolf schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:57:
[...]

Die pluimpjes hoeven niks te betekenen, er komt altijd wel wat olie in de cilinder terecht waardoor je die pluim ziet.
Wat mij wel opviel wat die soort nevel bij de uitlaat (als mijn geheugen mij niet in de steek laat :+ ), toen de camera op de achterkant van de Mercedes auto stond net voor de opwarm ronde. Kan hier helaas niet inloggen op ZiggoGo anders zou ik ff een screenshot maken.
De nevel naast de uitlaat is voor een verplicht kanaal waar verdampte olie moet worden afgevoerd.
(Die vroeger verstuift terug de verbrandingskamer in ging voor een boost)

Is een nieuw item van 1 of 2 jaar geleden.
We've also tightened up the engine rules in Article 5 of the technical regulations, and we've also routed the breather that can no longer go back into the air intake which was the biggest issue.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 17-08-2020 10:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:25:

Er is een limiet op de flowrate aan benzine de motor in. Als je daar extra olie aan toe kan voegen om te verbranden dan is dat toch gewoon extra energie en daarmee een boost?

• ArcticWolf
  • Niet online
Krankenhausen schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

Er is een limiet op de flowrate aan benzine de motor in. Als je daar extra olie aan toe kan voegen om te verbranden dan is dat toch gewoon extra energie en daarmee een boost?
Dat kan, maar mijn ervaring is dat olie meestal geen goede verbrander is en omdat het heet is wordt de compressie minder. Het kan dus niet zomaar een olie type zijn. Maar goed zoveel verstand heb ik er ook niet van.
YakuzA schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

De nevel naast de uitlaat is voor een verplicht kanaal waar verdampte olie moet worden afgevoerd.
(Die vroeger verstuift terug de verbrandingskamer in ging voor een boost)

Is een nieuw item van 1 of 2 jaar geleden.

[...]
Ah duidelijk. Bij mijn auto zit die idd nog aan de turbo intake (overigens APK afkeur als je de breather niet aan je intake hebt :P ) daarom krijg je bij 5000 rpm+ en max boost nog weleens een pufje bij mij :+

[ Voor 41% gewijzigd door ArcticWolf op 17-08-2020 10:38 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

"Illegale" crosspost van het Spanje topic:
Illegal_Alien schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:40:
Lijkt nog vrij actueel kwa veiligheid:

YouTube: Formula 1 driver protection"]YouTube: Formula 1 driver protection

[ Voor 32% gewijzigd door Illegal_Alien op 17-08-2020 10:43 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12 21:45

basvn

Breezand - NHN

nog een weekje wachten!
dan mogen we weer 3x *O*

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57

Vuvuzela

My spire is forming

Spa, Monza, Mugello. Leuke tripleheader ook!

I served in a company of heroes.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Snowdog schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:01:
[...]

Ik weet het niet, dit is niet meer dan anekdotisch bewijs. Ik denk zelf dat mannen gewoon beter zijn in vrijwel alle vormen van sport (of dat nou hardlopen, autorijden, darts of dammen is). Het kan natuurlijk altijd dat er een vrouw tot de top toetreedt, maar ik denk niet dat dit de norm is.

Het is helaas vandaag de dag "not done" om je mening hierover te geven, maar mannen zijn gewoon op biologische gronden beter om bepaalde taken uit te voeren. Nou heb ik zelf geen PhD hierin ofzo, maar ik denk dat F1 of zelfs darts geen uitzondering vormt. Ja, het zal best mogelijk zijn dat een vrouw vrij competitief of zelfs de beste is, maar ik denk dat die kans gewoon een stuk kleiner is dan dat een man dat is.

Mochten alle mannen en vrouwen getest worden op dat soort dingen, dan denk ik dat een man vrijwel altijd de beste zou zijn. F1 is echter restrictief voor iedereen, verreweg de meeste mensen zullen er nooit mee in aanraking komen.

IT heeft daar verder echt helemaal niks mee te maken, ik weet niet waarom je die vergelijking maakt. Sport is een topprestatie leveren wanneer dat nodig is, IT is een heel andere tak van "sport". Uiteraard kunnen vrouwen daar prima meekomen.

Hoop dat dit niet te zeer tegen de hedendaagse "we're all equal" maatschappij ingaat, maar dit is gewoon hoe ik erover denk (en wat mijns inziens logisch is). Als het anders zou zijn dan zou dat mij ook geen drol uitmaken, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.
Ik denk dat men eens goed moet gaan begrijpen dat wettelijk gelijk zijn niet betekent dat men fysiek gelijk is. En laat dat fysiek nu in bijna alle sporten een enorm belangrijke rol spelen. Ik begrijp niet waarom hier überhaupt discussie over is... Elke vorm van topsport is een afval race op het scherpst van de snede. Goed, in F1 zitten dan paydrivers, maar het lijkt me toch niet dat je een vrouw in de F1 wil hebben die stijf achteraan rijdt en daar a la Latifi grof voor moet betalen... Niet bepaald een uithangbord.

Dus een vrouw in de F1 wordt heel lastig, omdat iemand vinden die on merit daar thuis hoort gewoon vrijwel onmogelijk is als je uitgaat van de gemiddelde objectieve fysieke beperkingen die vrouwen ten opzichte van mannen hebben. Iedereen met een greintje verstand van statistiek en biologie zou dit moeten kunnen doorzien.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Melantrix
  • Laatst online: 16-12 11:20
Bansheeben schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:44:
[...]

Ik denk dat men eens goed moet gaan begrijpen dat wettelijk gelijk zijn niet betekent dat men fysiek gelijk is. En laat dat fysiek nu in bijna alle sporten een enorm belangrijke rol spelen. Ik begrijp niet waarom hier überhaupt discussie over is... Elke vorm van topsport is een afval race op het scherpst van de snede. Goed, in F1 zitten dan paydrivers, maar het lijkt me toch niet dat je een vrouw in de F1 wil hebben die stijf achteraan rijdt en daar a la Latifi grof voor moet betalen... Niet bepaald een uithangbord.

Dus een vrouw in de F1 wordt heel lastig, omdat iemand vinden die on merit daar thuis hoort gewoon vrijwel onmogelijk is als je uitgaat van de gemiddelde objectieve fysieke beperkingen die vrouwen ten opzichte van mannen hebben. Iedereen met een greintje verstand van statistiek en biologie zou dit moeten kunnen doorzien.
Generiek heb je wellicht gelijk maar we hebben het alsnog over de beste 20 coureurs van de hele wereld. dat is een vrij laag percentage van de bevolkingsgroep. Er zal altijd wel een vrouw zijn die 'afwijkt' van de generalisatie die jij schetst die het prima kan opnemen in de F1. En juist naar die personen zijn we op zoek lijkt me?

Kijk naar Beitske Visser, volgens mij is die prima in staat om mee te vechten in de F1. Waarom zou haar de kans niet gegund worden?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Melantrix schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Generiek heb je wellicht gelijk maar we hebben het alsnog over de beste 20 coureurs van de hele wereld. dat is een vrij laag percentage van de bevolkingsgroep. Er zal altijd wel een vrouw zijn die 'afwijkt' van de generalisatie die jij schetst die het prima kan opnemen in de F1. En juist naar die personen zijn we op zoek lijkt me?

Kijk naar Beitske Visser, volgens mij is die prima in staat om mee te vechten in de F1. Waarom zou haar de kans niet gegund worden?
Dat vraag ik mij af. Hoezo rijdt zij dan niet in de F2?

...

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:24
Volgens mij zijn mannelijke F1-coureurs fysiek minder sterk dan vrouwelijke krachtsporters. Dus puur fysieke kracht zou geen enkel probleem moeten zijn, al zullen vrouwen er harder voor moeten trainen.
Het feit dat gebrek aan representatie en gebrek aan instroom in een vicieuze cirkel met elkaar samenhangen lijkt me wat dat betreft toch vooral het grootste probleem. Er zullen vast relatief minder geschikte vrouwen dan mannen zijn, maar 20 om 0 accepteren als 'hoe het nou eenmaal is door fysieke verschillen' is te makkelijk.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Denk niet dat het fysiek is? Het is niet alsof een mannelijke rugby-speler van 120kg een vrouwelijke rugby speler van 80kg tegen elkaar sporten. Dit is F1, dat is een machine besturen. Er zijn vrouwen die fysiek zwaardere dingen moeten doen dan een F1 coureur en dat gaat ook prima. (F16 piloot om maar iets te noemen)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Bansheeben

Bansheeben

[...]

Als je uit gaat van een gemiddelde rijcapaciteit voor mannen en een voor vrouwen in een F1 auto, zal die (afgeleid van wat ik in alle andere sporten zie) lager liggen voor vrouwen dan voor mannen. Daar kun je vervolgens een normaal verdeling omheen leggen (bell curve) en dan zitten de mannen die nu in F1 rijden allemaal in de hoogste 0.00x procent (want vergis je niet, ook een Latifi rijdt iedere kart amateur volledig naar huis). Als dan het gemiddelde vermogen van vrouwen lager ligt, betekent dit dat je iemand uit de bovenste 0.00000x procent (afhankelijk van het gemiddelde verschil tussen mannen en vrouwen) nodig gaat hebben om daar in de buurt te komen. De getallen in dit voorbeeld zijn ietwat arbitrair, maar gewoon puur om even te schetsen hoe dit biologisch/statistisch gezien werkt.

Dat zou dus eigenlijk betekenen dat je iemand nodig hebt in de W series die iedereen op 2 rondjes zet oid... Het is vast mogelijk (afhankelijk ook van je sample size), maar ik heb het nog niet gezien.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Waah
Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Omdat er bij autoracen meer van belang is dan talent. Geld is een héél belangrijke drijfveer. Het is geen voetbal :+ waar je met een paar schoenen en een broekje/shirtje je wel klaar bent, en dan enkel het talent van belang is.

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 17-08-2020 12:01 ]

• Bansheeben

Bansheeben

Waah schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Omdat er bij autoracen meer van belang is dan talent. Geld is een héél belangrijke drijfveer. Het is geen voetbal :+ waar je met een paar schoenen en een broekje/shirtje je wel klaar bent, en dan enkel het talent van belang is.
Ik denk dat een vrouw die alle mannen het nakijken zou geven, meer marketable is dan welke mannelijke coureur dan ook.

• Melantrix
Bansheeben schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Als je uit gaat van een gemiddelde rijcapaciteit voor mannen en een voor vrouwen in een F1 auto, zal die (afgeleid van wat ik in alle andere sporten zie) lager liggen voor vrouwen dan voor mannen. Daar kun je vervolgens een normaal verdeling omheen leggen (bell curve) en dan zitten de mannen die nu in F1 rijden allemaal in de hoogste 0.00x procent (want vergis je niet, ook een Latifi rijdt iedere kart amateur volledig naar huis). Als dan het gemiddelde vermogen van vrouwen lager ligt, betekent dit dat je iemand uit de bovenste 0.00000x procent (afhankelijk van het gemiddelde verschil tussen mannen en vrouwen) nodig gaat hebben om daar in de buurt te komen. De getallen in dit voorbeeld zijn ietwat arbitrair, maar gewoon puur om even te schetsen hoe dit biologisch/statistisch gezien werkt.

Dat zou dus eigenlijk betekenen dat je iemand nodig hebt in de W series die iedereen op 2 rondjes zet oid... Het is vast mogelijk (afhankelijk ook van je sample size), maar ik heb het nog niet gezien.
Ik denk dat je het verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke rijders iets te groot uitvergroot, helemaal als je de bell curve erbij gaat halen. WE hebben het hier over de meest uitzonderlijke topsporters binnen de autosport. Ik denk dat er minimaal 1 en wellicht wel meer vrouwen zijn die prima mee komen in de F1 als ze de kans krijgen. en daar ligt het punt; ik denk niet dat ze een een eerlijke kans krijgen.

Even voor de goede orde: ik ben wel helemaal voor gelijke kansen. Als een vrouw het niet trekt mag ze ook weer gewoon plaatsmaken voor een betere mannelijke coureur. het hoeft van mij niet per se een politiek correcte boel te worden waar minimaal x% vrou, x% gekleurd etc moet zijn. Maar voor iedere persoon, onafhankelijk van kleur danwel geslacht moet de kans om in F1 te komen even groot zijn, mits je gewoon goed genoeg bent. Als je als vrouw daar harder voor moet (en wilt) werken, be my guest.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 13:07

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
[...]

Beitske zat ooit in het Red Bull Junior programma, maar is daar uit gezet omdat ze helaas niet snel genoeg was.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Melantrix
Chiron schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:04:
[...]

Beitske zat ooit in het Red Bull Junior programma, maar is daar uit gezet omdat ze helaas niet snel genoeg was.
dat was ook het geval met Albon, Kvyat en meer. Volgens mij wil dat niet zeggen dat ze een nieuwe kans kan krijgen.

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-12 16:10
Als ze goed genoeg zijn en financieel ondersteund worden komen ze er wel.
Mannen zijn nu eenmaal overal beter in, al is dit alleen maar omdat de vrouw het sterkere geslacht is. Wij mannen overcompenseren dan vaak en zijn dan in dingen beter.

Curves of geen curves; heeft Stroll geen zus die keer mag testen in de F1?

• ArcticWolf
  • Niet online
In de paarden wereld is het ook vreemd, weet de percentages niet maar je kan over het algemeen stellen dat er meer vrouwen paard rijden dan mannen ;) maar toch is de wereld top... man (in ieder geval met springen). In de dressuur zijn het dan wel weer voornamelijk vrouwen, al hebben daar ook genoeg mannen in de top 10 gestaan.

• Luxicon
Het is ook aan de dames die kansen krijgen om het te laten zien. Dat is nooit zo goed gelukt denk ik. Denk ook aan Susie Wolff en Tatiana Calderon.

...

• Chiron

Chiron

Melantrix schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

dat was ook het geval met Albon, Kvyat en meer. Volgens mij wil dat niet zeggen dat ze een nieuwe kans kan krijgen.
Dan moet er wel een plek zijn waar ze terecht kan. En dan heb je nog het sponsor verhaal, zonder geld gebeurt er helemaal niks.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 12:29
Melantrix schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Maar ook niet dat ze dus per se wel een kans moet krijgen.

M.i. zou, indien zich een vrouw aandient die goed genoeg is om beter dan minimaal 1 van de huidige 20 coureurs, het gemiddelde team er bovenop duiken. Biedt enorm veel marketing en PR kansen. Mijn voorzichtige conclusie is daarmee dat deze vrouwelijke coureur er niet is of nog niet is gevonden.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dus volgende race een t-shirt en knielen voor "All women matter"?

Leuke discussie hoor, maar ik ben bang dat @Bansheeben redelijk gelijk heeft. Het gaat niet eens om niet mogen, maar het fysieke verschil, welke nou eenmaal een feit is.
Er zijn genoeg vrouwelijke coureurs die rondjes om ons zouden rijden, maar wij zijn dan ook alleen maar keyboard warriors. Ga je ze vergelijken, of één op één zetten met/tegen de slechtste F1 coureur, dan ben ik bang dat ze niet mee gaan komen.

Hoe dan ook, ik zou het zeker verwelkomen als een vrouw het zou lukken om door te breken! Al zou het een paydriver zijn!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 22:41
Thanks in large part to testosterone, men are generally heavier and taller than women. They have longer limbs relative to their height, bigger hearts and lungs, less fat, denser bones, more oxygen-carrying red blood cells, heavier skeletons that support more muscle — 80 percent more in the upper body, on average, which is about the difference between male and female gorillas — and narrower hips that make for more efficient running and decrease the chance of injury. But since these differences generally don’t appear until puberty, boys’ and girls’ records in track tend to be identical before age 10. There’s scant biological reason to separate young boys and girls in competitions.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:24
pinda powerrr schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:11:

Leuke discussie hoor, maar ik ben bang dat @Bansheeben redelijk gelijk heeft. Het gaat niet eens om niet mogen, maar het fysieke verschil, welke nou eenmaal een feit is.
Er zijn genoeg vrouwelijke coureurs die rondjes om ons zouden rijden, maar wij zijn dan ook alleen maar keyboard warriors. Ga je ze vergelijken, of één op één zetten met/tegen de slechtste F1 coureur, dan ben ik bang dat ze niet mee gaan komen.

Hoe dan ook, ik zou het zeker verwelkomen als een vrouw het zou lukken om door te breken! Al zou het een paydriver zijn!
Jij gelooft serieus dat er geen enkele vrouw beter met een F1-wagen rond zou komen dan Mahaveer Raghunathan? :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Bansheeben

Bansheeben

Sterker nog, ik heb niks te verwelkomen, want als er een vrouw doorbreekt, dan is er gewoon helemaal niets wat ik daar aan kan veranderen. Het is tenslotte geen commune oid waarin iedereen een beetje sociaal met zitjes rouleert.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Wormaap schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:18:
[...]

Jij gelooft serieus dat er geen enkele vrouw beter met een F1-wagen rond zou komen dan Mahaveer Raghunathan? :P
Die moest ik even Googlen :+ _O-

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 16:27
Het contrast tussen zijn eigen wikipedia-pagina en de nieuwberichten over zijn record zijn nogal groot :+

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Waah
[...]

Het bewijs dat geld soms belangrijker is dan kwaliteit :+

Voor wie een mooie samenvatting van ~20 minuten wil:

Al zeggen die 2 woorden van de thumbnail ook genoeg :+

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 17-08-2020 12:57 ]

• Chiron

Chiron

Fysiek speelt helemaal geen rol hoor. Er zijn ook vrouwelijke straaljagerpiloten bijvoorbeeld.
Het punt is meer dat je een vrouw moet vinden die tegelijkertijd EN fysiek geschikt is (die zijn er, no problemo), EN tot de 0.03% oid. van de coureurs hoort die van de buitencategorie skills is op de baan, dus al heel vroeg heel succesvol op de kartbanen bezig is geweest.

Verwijderd

Waah schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

[YouTube: The Tumultuous Tale of Mahaveer Raghunathan]
Als zulk soort figuren rondrijden valt een Latifi best mee.

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

blijkbaar heeft hij ook best een goede babbel, anders kom je nooit zo ver toch? :o

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BoB_HenK schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:09:
[...]
Maar ook niet dat ze dus per se wel een kans moet krijgen.

M.i. zou, indien zich een vrouw aandient die goed genoeg is om beter dan minimaal 1 van de huidige 20 coureurs, het gemiddelde team er bovenop duiken. Biedt enorm veel marketing en PR kansen. Mijn voorzichtige conclusie is daarmee dat deze vrouwelijke coureur er niet is of nog niet is gevonden.
Die is onderweg, nog enkele jaren geduld ;)
https://www.thedrive.com/...pole-in-her-first-f4-race

Testing, one, two ...

• Waah
ArcticWolf schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:28:
[...]

blijkbaar heeft hij ook best een goede babbel, anders kom je nooit zo ver toch? :o
Geld en politiek :+ Beide kreeg die van een niet-nader genoemde indische investeerder.

Hopelijk is dit Indische geld zuiverder dan dat van de vorige Racing-point eigenaar.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Die gast moet echt een bak geld achter zich hebben. Dat is toch je ergste nachtmerrie als teambaas/eigenaar dat je jezelf moet verlagen tot dat soort ellendelingen, die gewoon écht niets kunnen? Sommige paydrivers kunnen nog iets. Maar hij is echt slecht.
Doet mij denken aan een aantal rijders in de A1GP. Gelukkig zat er ook echt talent tussen. Maar bv de rijder voor Team Indonesië is alleen maar gekozen omdat hij de enige was in Indonesië die een superlicentie had. Zo stond het letterlijk in het verhaaltje van dat team in het programmaboekje. En over de Team Griekenland heb ik al een keer verteld. Aan de ene kant is het 'maar' een spelletje, maar wel jammer dat op die manier een talent als misschien wel een Max Verstappen in dat jaar geen kans krijgt op een stoeltje en zich zo in de kijkerd rijdt.

Die teambaas/eigenaar heeft denk ik ook geen keus, want geen geld...wat moet je dan?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Omdat ze een goede coureur is maar niet zo goed?
Laten we wel wezen, wat in GP3 en F2 winnaar werd ging vaak naar de F1 (BOT, KVY, OCO, LEC, RUS), Beitske heeft 3 GP3 races gedaan (niet seizoenen!) en beste plek was 15e. Formule Renault niet veel beter, achteraan in het veld, in 2016 13e van 14 coureurs die alle races deden terwijl ene Roy Nissany (die we afgelopen vrijdag allemaal zo'n beetje uitgelachen hebben) op plek 4 eindigde. Ook de andere jaren deed ze het niet zo geweldig, waar andere coureurs met een paar races zelfs meer punten pakten dan zij in een heel seizoen.
Roy Nissany heeft in 2018 F2 gereden en eindigde daar stijf laatste met 1 punt (afgezien van 2 anderen met 2 en 4 races en 0 punten). RUS, NOR en ALB eindigden toen op 1, 2 en 3 en LAT op 9. Waarom zou Beitske het daar beter doen en wat doet je denken dat ze F1 materiaal is?

• Luxicon
Maasluip schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:45:
[...]

Omdat ze een goede coureur is maar niet zo goed?
Laten we wel wezen, wat in GP3 en F2 winnaar werd ging vaak naar de F1 (BOT, KVY, OCO, LEC, RUS), Beitske heeft 3 GP3 races gedaan (niet seizoenen!) en beste plek was 15e. Formule Renault niet veel beter, achteraan in het veld, in 2016 13e van 14 coureurs die alle races deden terwijl ene Roy Nissany (die we afgelopen vrijdag allemaal zo'n beetje uitgelachen hebben) op plek 4 eindigde. Ook de andere jaren deed ze het niet zo geweldig, waar andere coureurs met een paar races zelfs meer punten pakten dan zij in een heel seizoen.
Roy Nissany heeft in 2018 F2 gereden en eindigde daar stijf laatste met 1 punt (afgezien van 2 anderen met 2 en 4 races en 0 punten). RUS, NOR en ALB eindigden toen op 1, 2 en 3 en LAT op 9. Waarom zou Beitske het daar beter doen en wat doet je denken dat ze F1 materiaal is?
Bovenstaande ben ik niet van op de hoogte, maar dat was ook mijn punt min of meer. Als zij een kans zou moeten krijgen in de F1, dan was ze nu wel opgevallen en / of had ze in de F2 / F3 gereden (liefst op al jongere leeftijd).

...

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Bovenstaande ben ik niet van op de hoogte, maar dat was ook mijn punt min of meer. Als zij een kans zou moeten krijgen in de F1, dan was ze nu wel opgevallen en / of had ze in de F2 / F3 gereden (liefst op al jongere leeftijd).
Inderdaad.
Nog een andere vergelijking: LAT en Beitske reden in 2015 allebei een heel seizoen Formule Renault. LAT eindigde op 11 en Beitske op 23.
En van LAT vinden we allemaal dat die niet in de F1 thuis hoort. Dan hebben we altijd nog een HUL die terug moet komen en een ALO die terug wil komen die meer punten dan LAT gaan scoren.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:49:
[...]
Je hebt gelijk, de reactie van @Maasluip was op deze; Melantrix in "[F1] Seizoen 2020" logischer geweest.

Maar het loont vaak wel de moeite om even wat verder terug te kijken voor resultaten van bepaalde rijders, dat maakt het vaak stukken logischer en helderder waarom wel of waarom niet....

Mick Schumacher is daar ook zo'n voorbeeld van, die is op basis van zijn naam al hoger aangeslagen dan een "onbekend" iemand, terwijl hij niet werkelijk met kop- en schouders boven de rest uitsteekt of uitstak met zijn resultaten.

@CoronelHimself hardware-lover in "[F1 2020] Race 6 GP van Spanje" maar dat gaat idd niet enkel voor F2 op.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 17-08-2020 15:13 ]

Testing, one, two ...

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

Je hebt gelijk, de reactie van @Maasluip was op deze; Melantrix in "[F1] Seizoen 2020" logischer geweest.

Maar het loont vaak wel de moeite om even wat verder terug te kijken voor resultaten van bepaalde rijders, dat maakt het vaak stukken logischer en helderder waarom wel of waarom niet....

Mick Schumacher is daar ook zo'n voorbeeld van, die is op basis van zijn naam al hoger aangeslagen dan een "onbekend" iemand, terwijl hij niet werkelijk met kop- en schouders boven de rest uitsteekt of uitstak met zijn resultaten.
Dat niet alleen, in de junior klassen rijden ze dan wel in "dezelfde" auto, maar het team maakt wel degelijk een groot verschil. Niet alleen bij het maken van je setup, maar ook de overige ondersteuning is een stuk beter. Snellere en betrouwbare pitstops. Beter personeel. Bepaalde coureurs, zoals een Mick Schumacher worden standaard in een topteam geplaatst op basis van potentieel (al dan niet de commerciële waarde van Mick), maar om in een Ferrari terecht te komen zal die eerst wat moeten laten zien in de F2 en dan de Alfa Romeo.

Dat is ook iets dat ze in de W-serie wilde voorkomen, daarom reed iedereen elke race in een "andere" auto.

[ Voor 10% gewijzigd door CoronelHimself op 17-08-2020 14:18 ]

Steam - PTR83

• Luxicon
hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

Over Mick is het misschien opmerkelijk om te vermelden dat hij speciaal anoniem wilde rijden met zijn moeders naam 'Mick Betsch'

...

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:46
https://www.gpfans.com/nl...r-showmodel-van-mercedes/

Nee we hebben alles gekopieerd op basis van fotos……. en we hebben wat brakeduct ontvangen…. incl CAD tekeningen….. en een showmodel…… wat windtunneldata…..

Het zal allemaal wel binnen de regelt legaal zijn maar het ethische gedrag is veruit overschreden…..

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:22:
[...]
Over Mick is het misschien opmerkelijk om te vermelden dat hij speciaal anoniem wilde rijden met zijn moeders naam 'Mick Betsch'
Dat heeft ie gedaan tot ie aan zijn OW periode begon, maar je kunt zoiets vanzelfsprekend maar een x-periode volhouden. Op een gegeven moment komt dat toch naar buiten, vooral als je heel aardige resultaten behaalt in diverse kampioenschappen.

Ik ben benieuwd of Ferrari de stap gaat nemen en hem bij (voldoende punten), ook in de Formule 1 gaat brengen. Misschien nog een seizoen F2 indien het volgend jaar nog niet gaat lukken?

Testing, one, two ...

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12 14:53
[...]

In India rijden ze sowieso als debielen dus verbaasd me niet zoveel :P

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:26:
[...]

Ik ben benieuwd of Ferrari de stap gaat nemen en hem bij (voldoende punten), ook in de Formule 1 gaat brengen. Misschien nog een seizoen F2 indien het volgend jaar nog niet gaat lukken?
Dat zou dan echt alleen vanwege de naam zijn want de nummer 1 en 2 in het huidige F2 seizoen zijn ook Ferrari Academy drivers. Dan moet je die passeren.

• alexbl69
  • Laatst online: 15:58
We gaan die Hamilton en BLM discussie dus niet gaan doen en dit is precies waarom. Immers is er geen nuance mogelijk.

[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2020 21:10 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-12 13:35

Blokker_1999

Full steam ahead

sinasappel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:51:
https://www.gpfans.com/nl...r-showmodel-van-mercedes/

Nee we hebben alles gekopieerd op basis van fotos……. en we hebben wat brakeduct ontvangen…. incl CAD tekeningen….. en een showmodel…… wat windtunneldata…..

Het zal allemaal wel binnen de regelt legaal zijn maar het ethische gedrag is veruit overschreden…..
De vraag is: hoeveel geloof moet je aan die man hechten. Hij heeft in 2013 al eens geprobeerd om Toto af te persen en nu komt hij met deze beweringen.

https://www.grandprix247....lackmail-wolff-for-money/

Lijkt me dan ook iemand die vooral een eitje wil pellen met zowel Mercedes als de opvolger van zijn voormalige werkgever.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:26:
[...]
Ligt het nou aan mij, of heeft Mick tot nu toe niet echt een opmerkelijke carrière? Het is geloof ik geen pannekoek, maar hij rijgt de overwinningen nog niet echt aan elkaar. Ik zie dat in zijn 2de jaar F3 succesvol was, maar nu in F2 is het weer niet echt opzienbarend. Ligt het aan mij, of is hij niet van hetzelfde nivo als paps?

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
mphilipp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:07:
[...]

Ligt het nou aan mij, of heeft Mick tot nu toe niet echt een opmerkelijke carrière? Het is geloof ik geen pannekoek, maar hij rijgt de overwinningen nog niet echt aan elkaar. Ik zie dat in zijn 2de jaar F3 succesvol was, maar nu in F2 is het weer niet echt opzienbarend. Ligt het aan mij, of is hij niet van hetzelfde nivo als paps?
Nee, hij kan rijden maar komt niet in de buurt.
Overigens zijn 2e jaar F3 begon ook niet bijzonder goed. Pas de tweede helft herstelde hij alles.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maasluip schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:50:
[...]
Dat zou dan echt alleen vanwege de naam zijn want de nummer 1 en 2 in het huidige F2 seizoen zijn ook Ferrari Academy drivers. Dan moet je die passeren.
Veel gebeurde er ook al op basis van zijn naam, en het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand gepasseerd wordt voor een stoeltje. Die 2 bij AR zouden er beiden ook wel uit mogen na dit jaar. Die ene op basis van zijn leeftijd en niet werkelijk meer presteren, de andere... Tja?

Testing, one, two ...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:12:
[...]
Veel gebeurde er ook al op basis van zijn naam, en het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand gepasseerd wordt voor een stoeltje.
Gelukkig is ie wel beter dan de zoon van Alesi en die minkukel van Lauda (die volgens mij inmiddels de boodschap wel begrepen heeft). De familie Andretti heeft wat dat betreft iets succesvoller nageslacht geproduceerd.

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

[...]

Veel gebeurde er ook al op basis van zijn naam, en het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand gepasseerd wordt voor een stoeltje. Die 2 bij AR zouden er beiden ook wel uit mogen na dit jaar. Die ene op basis van zijn leeftijd en niet werkelijk meer presteren, de andere... Tja?
Nja, als Kimi fan is dit wel een dramatisch jaar. Het zou mij niet verbazen als die volgend jaar niet meer door gaat. Al dan niet gedwongen.
Giovinazi zit er alleen omdat Ferrari die plek moet opvullen, als Illot, Schwartzman of Schumacher kampioen wordt in de F2, dan zit Gio op de schopstoel.
Grosjean, zal toch ook wel een keer over zijn. Iedereen roept het al een aantal jaar, maar om 1 of andere reden wordt die toch elke keer weer verlengt.
Kvyat, wordt elke race om zijn oren gereden door Gasley. Maar Marko zijn oog werkt al een tijd wat minder, dus er zit niet echt iets aan te komen vanuit de RB rookies. Heeft het natuurlijk ook erg druk met onzin uitkramen. :+ Misschien dat Honda die Tsunoda gaat pushen.

Steam - PTR83

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Niet vergeten dat je ook nog Vettel en Hulkenberg (die populair is, helaas om de verkeerde reden :P) als backup heb staan. Kimi mag wel blijven is toch een hobby, en als men toch Alonso terughaalt, zie ik geen reden om "Grandpa Kimi" weg te sturen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 14:36

DataGhost

iPL dev

[...]

Nja, krap twee jaar geleden was Kimi nog 3e in het WDC. Zou het er niet gewoon aan liggen dat de Alfa vorig jaar al een baggerauto had, wat dit jaar met de nerf van de Ferrari-motor alleen maar versterkt wordt? Dat het team zelf ruk is helpt ook niet natuurlijk. In 2019 had hij gewoon 3x zoveel punten als GIO en de enige reden dat het dit jaar omgekeerd is komt doordat er in de eerste race 9 uitvallers waren (waaronder Kimi omdat de pitcrew zijn wiel niet had vastgezet) en het met Latifi in de Williams strak achteraan moeilijk is om geen punten te halen. Die auto is dit jaar gewoon volslagen ongeschikt om mee in de punten te rijden dus ik zie die stand niet gauw veranderen. Hij is alsnog 4 van de 6 races boven GIO gefinisht.

• alexbl69
  • Laatst online: 15:58
[...]

Niet opmerkelijk inderdaad. Hoewel ik wel het gevoel heb dat hij dit seizoen gegroeid is. Niet zozeer in snelheid, maar wel in gogme.

Dan nog zou ik het vreemd vinden als hij bij Ferrari aan de slag kan/mag. Leclerc was al een trendbreuk voor ze, en die maakte toch echt wel wat meer indruk in de lagere klassen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:28:
[...]
Dan nog zou ik het vreemd vinden als hij bij Ferrari aan de slag kan/mag. Leclerc was al een trendbreuk voor ze, en die maakte toch echt wel wat meer indruk in de lagere klassen.
Ze kunnen 'm bij Alfa Romeo plaatsen. Of Haas, maar ik weet niet hoeveel leverage ze daar hebben.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

mphilipp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

Ze kunnen 'm bij Alfa Romeo plaatsen. Of Haas, maar ik weet niet hoeveel leverage ze daar hebben.
Geef Haas een bak geld en die gillen wel ja. Alfa Romeo is volgens mij al een verkapt Ferrari B(C?)-Team :P

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Illegal_Alien schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:31:
[...]

Geef Haas een bak geld en die gillen wel ja. Alfa Romeo is volgens mij al een verkapt Ferrari B(C?)-Team :P
Alfa heeft 1 Ferrari (junior) stoeltje ja

• RobertMe
  • Laatst online: 16:03
Die 2 bij AR zouden er beiden ook wel uit mogen na dit jaar. Die ene op basis van zijn leeftijd en niet werkelijk meer presteren, de andere... Tja?
Will Buxton suggereerde al om Perez en de Hulk bij Alfa Romeo te plaatsen. Leuk duo, die ook met elkaar door een deur kunnen samen door de bocht kunnen, maar ik zou ze beiden het huidige Alfa Romeo niet aan doen.

Kimi zie ik na dit jaar wel stoppen. "Blijf rijden zolang ik het leuk vind", denk dat ie dat station dit jaar wel passeert.,

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Denk dat Mick Schumacher ook wel de plek van Gio over kan gaan nemen bij Alfa.

En Grosjean weg bij Haas, zodat Hulkenberg of Perez daarheen. En dan ook Perez of Hulkenberg naar Alfa ipv Rai

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-12 00:15

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:36:
[...]

Rosberg zei gisteren dat het inderdaad 120kg pedaaldruk is in een Formule 1 auto. Tel er nu ook nog eens de G krachten bij op. Ik weet ook wat een legpress is, maar ik voelde mijn knieën en enkels gewoon verbrijzelen bij de gedachte dit tot twee uur te moeten doen. :>
Ik weet dat deze discussie alweer voorbij is, maar ik kan het niet laten.

Een kleine correctie; de G-'krachten', of beter gezegd het vertragen van een remmende F1-auto maakt het juist makkelijker om het rempedaal in te duwen. Massa-traagheid, inertia, hoe je het ook wil noemen, daar is een coureur en een rempedaal ook niet immuun voor ;) . Dit is deels ook de reden dat die pedalen zo zwaar zijn om in te duwen: je wil absoluut niet dat de coureur toevallig te hard remt, omdat deze onverwacht nog iets harder remde dan deze initieel inschatte. Je pedaal moet ten allen tijde voldoende tegendruk bieden om blokkerende wielen te voorkomen.

Andere reden is natuurlijk dat je je wel kan voorstellen dat er een behoorlijke druk in die remsystemen moet komen te staan, om om een afremming van 5G te halen onder het remmen. Rembekrachtiging is namelijk niet meer toegestaan in de F1.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12 21:24
Blokker_1999 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:02:
[...]

De vraag is: hoeveel geloof moet je aan die man hechten. Hij heeft in 2013 al eens geprobeerd om Toto af te persen en nu komt hij met deze beweringen.

https://www.grandprix247....lackmail-wolff-for-money/

Lijkt me dan ook iemand die vooral een eitje wil pellen met zowel Mercedes als de opvolger van zijn voormalige werkgever.
Nouja als je het bericht leest is er wel e.e.a. gedaan om zaken uit de media te houden en heeft Bernie destijds de zaak gesust.
Er gaan ook nog steeds geruchten dat de top van Daimler niet blij is met Toto's nevenactiviteiten.

Persoonlijk vind ik het gebruik van een schaalmodel een stuk aannemelijker klinken dan o.b.v. duizenden foto's. Ik bedoel kijk hoe complex een F1 wagen is. Waar lopen de kabelbomen exact langs, hoe en waar zitten de ophangpunten van het bodywork (hoe sterk moeten ze zijn en welk materiaal), waar lopen de interne luchtflows exact langs, en ga maar ff zo door.

Tegen de tijd dat je de "fotopuzzel" in elkaar hebt gelegd en alles gedimensioneerd is naar Cad tekeningen, er een geheel van maken, schaal model bouwen om te testen in de windtunnel, fouten/onvolkomenheden optimaliseren en vanuit daar een auto bouwen met deze performance is 2020 voorbij :X

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Paulus07
  • Niet online

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

.ScorpionSquad schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:39:
[...]

Ik weet dat deze discussie alweer voorbij is, maar ik kan het niet laten.

Een kleine correctie; de G-'krachten', of beter gezegd het vertragen van een remmende F1-auto maakt het juist makkelijker om het rempedaal in te duwen. Massa-traagheid, inertia, hoe je het ook wil noemen, daar is een coureur en een rempedaal ook niet immuun voor ;) . Dit is deels ook de reden dat die pedalen zo zwaar zijn om in te duwen: je wil absoluut niet dat de coureur toevallig te hard remt, omdat deze onverwacht nog iets harder remde door dan deze initieel inschatte. Je pedaal moet ten allen tijde voldoende tegendruk bieden om blokkerende wielen te voorkomen.

Andere reden is natuurlijk dat je je wel kan voorstellen dat er een behoorlijke druk in die remsystemen moet komen te staan, om om een afremming van 5G te halen onder het remmen. Rembekrachtiging is namelijk niet meer toegestaan in de F1.
Je hebt een punt ja. Het eerste stukje van het pedaal zal ook lichter zijn, maar als je eenmaal begin af te remmen, dan zal het makkelijker zijn. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Luxicon
Het lijkt mij mooi als Vettel volgend jaar rijdt voor Racing Point! :)

...

• Luxicon
[...]

Persoonlijk vind ik hem ook niet opvallen. Eigenlijk vind ik niemand er boven uit steken in de F2. Volgens mij had Mick vorig jaar moeite zijn banden te managen.. wat nu wel goed gaat.

...

• RobertMe
  • Laatst online: 16:03
Luxicon schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:16:
Het lijkt mij mooi als Vettel volgend jaar rijdt voor Racing Point! :)
Dat zou wel een hele rare wending zijn.

spoiler:
Het team met de fabriek bij Silverstone heet dan namelijk Aston Martin :+

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

DaniëlWW2 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:14:
[...]

Je hebt een punt ja. Het eerste stukje van het pedaal zal ook lichter zijn, maar als je eenmaal begin af te remmen, dan zal het makkelijker zijn. :)
Ik heb geen idee hoe ze de tegendruk precies 'maken', maar als het een gewone veer is zal dat zeker het geval zijn.

Overigens: 120kg tegendruk × 1G (9,81 m/s^2) komt goed in de buurt van het gewicht van het been van een F1 coureur × 5G, ervan uitgaande dat dat been ongeveer 20kg weegt. Er blijft dan nog zo'n 20kg tegendruk over (of beter, ongeveer 200N, want ik reken nu in krachten), dus ik snap wel waarom dat pedaal zo stevig afgesteld is. Neemt niet weg dat ze natuurlijk niet de hele tijd maximaal hard afremmen, dus zeker voor een plotselinge actie moet je nog steeds behoorlijk kunnen stampen.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Paulus07
  • Niet online
Tijd dat we weer de Fun vettel zien die met plezier aan het racen is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-yadHb6O7rRT2VLojaH49LuK_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DPRF8vqbJudP51oacajujIVp.png?f=fotoalbum_large

Of de sprint races in de mariokart stijl:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYbuxT0lEA0y2Mx_E0LO6nDs0Wc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ADGRnDrqSdetSVs8ujp0NL9p.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Paulus07 op 17-08-2020 22:32 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

.ScorpionSquad schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:28:
[...]

Ik heb geen idee hoe ze de tegendruk precies 'maken', maar als het een gewone veer is zal dat zeker het geval zijn.

Overigens: 120kg tegendruk × 1G (9,81 m/s^2) komt goed in de buurt van het gewicht van het been van een F1 coureur × 5G, ervan uitgaande dat dat been ongeveer 20kg weegt. Er blijft dan nog zo'n 20kg tegendruk over (of beter, ongeveer 200N, want ik reken nu in krachten), dus ik snap wel waarom dat pedaal zo stevig afgesteld is. Neemt niet weg dat ze natuurlijk niet de hele tijd maximaal hard afremmen, dus zeker voor een plotselinge actie moet je nog steeds behoorlijk kunnen stampen.
De coureur zit aardig vast gesnoerd he. Weet niet of dat überhaupt een bijdrage levert.

Circuit Zandvoort schijnt overigens een nieuwe naam te krijgen. Na eerder hernoemd te zijn van Circuit Park Zandvoort.

Hoop wel dat Zandvoort erin blijft, toch een classic.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

MikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:44:
[...]

De coureur zit aardig vast gesnoerd he. Weet niet of dat überhaupt een bijdrage levert.

Circuit Zandvoort schijnt overigens een nieuwe naam te krijgen. Na eerder hernoemd te zijn van Circuit Park Zandvoort.

Dat werkt zeker wel mee, want hun been is niet helemaal gestrekt ;) .

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12 12:51
.ScorpionSquad schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:28:
[...]

je gaat er hier wel vanuit dat hij al 5G heeft.. terwijl je volgens mij eerst moet remmen voor je die g-krachten kan benutten :+

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:17
demonic schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:13:
[...]

je gaat er hier wel vanuit dat hij al 5G heeft.. terwijl je volgens mij eerst moet remmen voor je die g-krachten kan benutten :+
Remdruk wordt opgebouwd, ze zetten er niet meteen 120 kg op. Er moet ook tijd zijn om de gewichtsbalans naar de voorwielen te verplaatsen. Zonder druk, geen grip.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:44:
[...]

O, hoe weet je dat? Toch geen Circuit Amsterdam, net zoals Amsterdam Beach, hoop ik...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:50:
[...]

O, hoe weet je dat? Toch geen Circuit Amsterdam, net zoals Amsterdam Beach, hoop ik...
Tomas Maher tweette erover, maar:
https://m.gpupdate.net/nl...voort-krijgt-nieuwe-naam/

• Spotmatic
  • Laatst online: 14:37

Spotmatic

Ken sent me

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Prins Bril Ring.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat is die Verstappen toch altijd lekker nuchter en eerlijk in zijn uitspraken, veel beter dan dat showmanship. Hulkenberg heeft dat ook en draait er ook niet omheen _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:07
[...]

Dat die vent überhaupt zijn rijbewijs heeft. 8)7 |:(
Pagina: 1 ... 105 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport