Oostenrijk vond ik niet geweldig, deze keer bij Silverstone was het andersom. Maar dat komt vooral doordat ik races leuk vind als Mercedes uitgedaagd kan worden. Gebeurt dat niet, dan is het niet heel leuk om naar te kijken.DoeEensGek schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:26:
Hoe bevalt het jullie eigenlijk, zo'n 2 races op 1 circuit kort na elkaar? Ik vindt het niet verkeerd eigenlijk.
Ik vind het teveel van het goede. Sinds ca. 1999 kijk ik het en er zijn tot nu toe maar twee seizoenen die ik niet heb afgekeken.
Her eerste was het seizoen waarin ze geen banden meer mochten wisselen behoudens een lekke band. En dit is het tweede.
Gewoon teveel op een te korte tijd nu.
Her eerste was het seizoen waarin ze geen banden meer mochten wisselen behoudens een lekke band. En dit is het tweede.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Eens. Het is dan wel hetzelfde circuit maar het zijn toch echt 2 verschillende races.DoeEensGek schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:26:
Hoe bevalt het jullie eigenlijk, zo'n 2 races op 1 circuit kort na elkaar? Ik vindt het niet verkeerd eigenlijk.
Het plan was origineel om ook in Oostenrijk andere compounds voor de 2e race mee te nemen, Pirelli had alleen geen tijd meer om die te produceren.Yamotek schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:13:
[...]
Oostenrijk vond ik niet geweldig, deze keer bij Silverstone was het andersom. Maar dat komt vooral doordat ik races leuk vind als Mercedes uitgedaagd kan worden. Gebeurt dat niet, dan is het niet heel leuk om naar te kijken.
Dat had nog wat variatie kunnen geven in die race.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik denk wel dat we geluk hebben gehad met die dubbele races.
Oostenrijk was natuurlijk sowieso de eerste race van het jaar. Vervolgens ook nog flink wat uitvallers en SCs en daardoor wel memorabele, of in ieder geval niet saai.
Steiermark vervolgens de kwalificatie in de regen, maar race was wat minder uit m'n hoofd.
Meteen daarna dan Hongarije met al de gekke crash van Verstappen en nog wat onvoorspelbaarheid door de regen en op het eind dat Bottas nog hard op Verstappen in liep.
Groot Brittannië eerste race was saai, maar uiteindelijk memorabel door de kapotte banden.
En nu 70th anniversary dan leuke race doordat Mercedes eens issues had.
Maar als we tot nu toe alleen races zoals Frankrijk & Rusland hadden gehad dan was het natuurlijk een heel ander verhaal geweest. En denk dat juist ook om die reden FOM nu allemaal die andere races erbij heeft gehaald (Nurnbergring, Mugello, Imola, daar in Portugal). Dat zorgt in ieder geval er voor dat de teams minder zijn voorbereid en het hopelijk daardoor interessante races oplevert. Want 10 tot 15 races op de standaard circuits zal ook redelijke standaard races opleveren (zoals vorige week, tot de kapotte banden).
Oostenrijk was natuurlijk sowieso de eerste race van het jaar. Vervolgens ook nog flink wat uitvallers en SCs en daardoor wel memorabele, of in ieder geval niet saai.
Steiermark vervolgens de kwalificatie in de regen, maar race was wat minder uit m'n hoofd.
Meteen daarna dan Hongarije met al de gekke crash van Verstappen en nog wat onvoorspelbaarheid door de regen en op het eind dat Bottas nog hard op Verstappen in liep.
Groot Brittannië eerste race was saai, maar uiteindelijk memorabel door de kapotte banden.
En nu 70th anniversary dan leuke race doordat Mercedes eens issues had.
Maar als we tot nu toe alleen races zoals Frankrijk & Rusland hadden gehad dan was het natuurlijk een heel ander verhaal geweest. En denk dat juist ook om die reden FOM nu allemaal die andere races erbij heeft gehaald (Nurnbergring, Mugello, Imola, daar in Portugal). Dat zorgt in ieder geval er voor dat de teams minder zijn voorbereid en het hopelijk daardoor interessante races oplevert. Want 10 tot 15 races op de standaard circuits zal ook redelijke standaard races opleveren (zoals vorige week, tot de kapotte banden).
Helaas een veelgehoorde misvatting over het virus. Zal vast mede verklaren waarom zoveel mensen zo laks met de maatregelen om gaan.SnowDude schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:17:
[...]
Die blijvende schade is wel bij mensen die in het ziekenhuis zijn beland. Er zijn genoeg covid patiënten die echt helemaal niets merken zowel tijdens als na de infectie.
Er is ook bij geen/milde systemen een risico op blijvende schade aan bijvoorbeeld organen. Net als bij andere sars varianten.
Verwijderd
Bevalt prima! Dat er geen publiek is, maakt ook niet uit. Ik mis het iig niet.DoeEensGek schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:26:
Verwijderd
Beter juist zo. Geen shots meer van publiek (domme huilende kinderen) of onnozele celebs.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:07:
[...]
Bevalt prima! Dat er geen publiek is, maakt ook niet uit. Ik mis het iig niet.
Ik vraag me af wat jullie mening is omtrent de huidige stand in het kampioenschap.
Er zit nu 30 punten tussen. Ik zeg in principe dat HAM wereldkampioen wordt, maar sinds dit weekend is er ook een stemmetje dat zegt, het seizoen is nog lang, er komen nog banen aan waar men geen tot beperkte ervaring hebben (dus kans voor andere coureurs). Maar ook de hitte dit weekend in BAR wat normaal gesproken bijna niet is.
Het zou dus kunnen dat de stenen toch de andere kant op gaan vallen. We weten ook dat HAM in stress situaties minder goed opereert dan wanneer hij van kop af wegrijdt.
Hoe zien jullie het, zijn er nog realistische kansen?
Er zit nu 30 punten tussen. Ik zeg in principe dat HAM wereldkampioen wordt, maar sinds dit weekend is er ook een stemmetje dat zegt, het seizoen is nog lang, er komen nog banen aan waar men geen tot beperkte ervaring hebben (dus kans voor andere coureurs). Maar ook de hitte dit weekend in BAR wat normaal gesproken bijna niet is.
Het zou dus kunnen dat de stenen toch de andere kant op gaan vallen. We weten ook dat HAM in stress situaties minder goed opereert dan wanneer hij van kop af wegrijdt.
Basement Bios ---- Exo-S
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Ja, Verstappen heeft elke race die die is gefinisht op het podium gestaan. Maarja, nu ook pas één keer, min of meer met geluk, op de hoogste trede.Mystikal schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:25:
Ik vraag me af wat jullie mening is omtrent de huidige stand in het kampioenschap.
En ja, persoonlijk vind ik "Verstappen heeft op eigen kracht gewonnen" wat overdreven. Red Bull had toch min of meer het geluk dat Mercedes faalde, niet heel hard, maar het was meer een miskleun van Mercedes dan "Red Bull is de beste" naar mijn idee.
Als Verstappen in Spanje weer wint of op z'n minst echt meedoet en er in Spa weer goed bij zit en beide races minimaal inloopt dan kan het nog wel eens interessant worden. Maar die 4 podiums en ene overwinning doen mij niet heel vel.
Overigens wel weer interessante statistiek dat Verstappen ondanks 1 uitvalbeurt, alsnog 4 punten meer heeft dan Bottas, terwijl ze wel net zoveel overwinningen hebben. But then again, Bottas juist ook weer 1x 0 punten door die klapband.
Er is nog een kans. Die is er op zich theoretisch altijd, maar na de laatste race is die kans wel gestegen!Mystikal schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:25:
Volgende GP kan Max inderdaad weer punten pakken. Kan ook zomaar één of twee races komen waar Hamilton uitvalt met veel pech. Er af gaan, af getikt of mechanisch falen. Hij kan corona krijgen. (Dat kun je ook heel fout lezen). Als Max constant rond P2 finished, wie weet hoe het eindigt.
Het maakt mij niet eens zoveel uit, vermaak mij zo wel genoeg, maar het zou extra leuk zijn als er dit seizoen wat serieuze spanning in de top 3 bij kwam.
Dit gevoel heb ik altijd al bij de winkansen van Verstappen. Als er bij Mercedes wat misgaat kan Verstappen profiteren, maar op eigen kracht (vd Redbull) is het gewoon niet realistisch.Playa del C. schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:35:
[...]
Er is nog een kans. Die is er op zich theoretisch altijd, maar na de laatste race is die kans wel gestegen!
Volgende GP kan Max inderdaad weer punten pakken. Kan ook zomaar één of twee races komen waar Hamilton uitvalt met veel pech. Er af gaan, af getikt of mechanisch falen. Hij kan corona krijgen. (Dat kun je ook heel fout lezen). Als Max constant rond P2 finished, wie weet hoe het eindigt.
Het maakt mij niet eens zoveel uit, vermaak mij zo wel genoeg, maar het zou extra leuk zijn als er dit seizoen wat serieuze spanning in de top 3 bij kwam.
Als Hamilton nou een race of twee verprutst wordt het zeker spannend.
Misschien moet dat maar de nieuwe tactiek van Red Bull gaan worden, Mercedes op gaan jagen itt als een zombie er maar achter blijven hangen? Als Verstappen het advies niet had genegeerd dan was Mercedes er misschien weer mee weggekomen, ondanks die verrotte bandjes. Draai open die Honda en gaan...., en al helemaal als het weer eens flink warm is.jodeltje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:42:
[...]
Dit gevoel heb ik altijd al bij de winkansen van Verstappen. Als er bij Mercedes wat misgaat kan Verstappen profiteren, maar op eigen kracht (vd Redbull) is het gewoon niet realistisch.
Edit: het zou wel heel erg prettig zijn indien de 2e rijder in de RB16 er ook een bijdrage aan zou kunnen leveren. Dan is er op tactisch vlak veel meer af te dwingen.
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 10-08-2020 22:50 ]
Testing, one, two ...
Nieuw T-shirt voor komende race.
Waiting on the world to change
Ik herken het, 3 triple headers dit seizoen is wel erg veel races in korte tijd. Dat er races op dezelfde baan gehouden worden vind ik nog niet zo erg, maar 3 weekenden met races achter elkaar voelt een beetje als overdaad. Daarom vind ik dat plan om naar 25 races per seizoen te gaan ook zo onzalig, het wordt zo veel dat het niet bijzonder meer voelt (zeker als Mercedes of een ander team het seizoen compleet domineert).Edgenumber schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:19:
Had afgelopen weekend race 20 van het seizoen geweest waarin Mercedes de rest van het seizoen gedomineerd had, gaat dat op een gegeven moment gewoon publiek kosten (zowel langs de baan in de tribunes, als tv-kijkers).
Het valt mij ook mee hoeveel ik het mis, maar ik heb het idee dat het ook scheelt dat ze bepaalde camerapunten nu niet gebruiken (die in de tribunes) en andere meer inzoomen op de actie in plaats van de rand meepakken waar het publiek normaal zit, waardoor je de leegte ook niet ziet. Ergens hoop ik dat de regie dat vast houdt als er weer publiek bij is, want ik herken ook wel wat @boerenlater zegt, ik hoef niet bij iedere inhaalactie van VER de fans uit hun dak zien gaan, dat heb ik na 1x in de race ook wel gezien.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:07:
[...]
Bevalt prima! Dat er geen publiek is, maakt ook niet uit. Ik mis het iig niet.
Laat dit alsjeblieft gewoon. IKomt werkelijk niks goeds van.
[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-08-2020 00:05 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Dat de fans in de tv uitzending niet worden gemist is denk ik een goed signaal dat daar veel mogelijkheden liggen om ze juist er meer bij te betrekken. Om te beginnen een podium zoals in Monza, boven het publiek met duizenden mensen op de baan, dat mogen ze op elk circuit wel doen (na corona uiteraard).
Daarnaast springen de oranje fans in Oostenrijk er altijd erg uit, waarom niet meer vakken voor bepaalde teams bijvoorbeeld zodat die er wat meer uitspringen.
Sowieso kan er naast de baan een stuk meer mooie aankleding zijn, denk bijvoorbeeld aan het reuzenrad op Le Mans, dat ding is wel echt iconisch geworden, zo kan er veel meer (deels praktische) aankleding zijn.
Daarnaast springen de oranje fans in Oostenrijk er altijd erg uit, waarom niet meer vakken voor bepaalde teams bijvoorbeeld zodat die er wat meer uitspringen.
Sowieso kan er naast de baan een stuk meer mooie aankleding zijn, denk bijvoorbeeld aan het reuzenrad op Le Mans, dat ding is wel echt iconisch geworden, zo kan er veel meer (deels praktische) aankleding zijn.
In Suzuka hebben ze ook al jaaaaren een reuzenrad geloof ik.Homeland schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:35:
Dat de fans in de tv uitzending niet worden gemist is denk ik een goed signaal dat daar veel mogelijkheden liggen om ze juist er meer bij te betrekken. Om te beginnen een podium zoals in Monza, boven het publiek met duizenden mensen op de baan, dat mogen ze op elk circuit wel doen (na corona uiteraard).
Maar, ikzelf kijk nog altijd F1 vanwege de coureurs en wagens, die fans kunnen mij een worst wezen. Leuk voor in de voor en nabeschouwing, maar het draait om de races.
Die schermen met fans erop in Silverstone werkte imo ook meer afleidend dan dat het wat toevoegde.
Sowieso heb ik al niks met dat hele gehype.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het staat of valt met hoe de auto's zich ontwikkelen imo. Als Red Bull het lek boven heeft en/of Mercedes problemen met de banden blijft houden, dan kan Max er wel weer bij komen, maar 30 punten verliest Hamilton niet zo snel.jodeltje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:42:
[...]
Dit gevoel heb ik altijd al bij de winkansen van Verstappen. Als er bij Mercedes wat misgaat kan Verstappen profiteren, maar op eigen kracht (vd Redbull) is het gewoon niet realistisch.
De temperaturen blijven nog wel even, maar ik ga er niet vanuit dat Mercedes dit niet kan oplossen. Die hebben over 1 of 2 races het lek wel boven. Of in ieder geval een workaround.
Daarbij was ik verbaasd hoeveel auto's dit weekend in dezelfde ronde finishten als de leiders. Normaal zit in ieder geval Mercedes er veel verder voor maar nu kwam iets van 15 man of zo in dezelfde ronde aan. Dat is ook wel eens anders geweest. Hell, het gat met Leclerc of Norris was niet eens zo heel groot meer.
[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 11-08-2020 00:01 ]
Zal toch meer gevoel zijn geweest;
Vorige race op Silverstone kwamen er nog veel meer in dezelfde ronde aan.
Natuurlijk was er toen zeker in het begin wel wat SC. Ook zaten deze laatste race nr 3-4-5 verder weg dan de race er voor.
Maar dat er op Silverstone veel in dezelfde ronde finishen is ook vooral omdat het een lang circuit is (bijna 6km) en daardoor maar 52 ronden telt ipv soms wel 70+
https://www.formula1.com/...s/1049/great-britain.html
https://www.formula1.com/...-britain/race-result.html
Vorige race op Silverstone kwamen er nog veel meer in dezelfde ronde aan.
Natuurlijk was er toen zeker in het begin wel wat SC. Ook zaten deze laatste race nr 3-4-5 verder weg dan de race er voor.
Maar dat er op Silverstone veel in dezelfde ronde finishen is ook vooral omdat het een lang circuit is (bijna 6km) en daardoor maar 52 ronden telt ipv soms wel 70+
https://www.formula1.com/...s/1049/great-britain.html
https://www.formula1.com/...-britain/race-result.html
[ Voor 32% gewijzigd door cannibal op 11-08-2020 00:48 ]
@cannibal en een aantal man had Hamilton in het laatste rondje volgens mij ook nog ingehaald, dus de eerste race op Silverstone is niet heel representatief wat dit betreft.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Maar dat achterlijke gedoe genaamd "fanscreen" (waar je vooral celebs op ziet) mogen ze direct in de kliko gooien.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:25:
[...]
Beter juist zo. Geen shots meer van publiek (domme huilende kinderen) of onnozele celebs.
Die Mercedessen zijn constant alle wedstrijden en kwalificaties een stuk sneller dan de rest en Verstappen mag blij zijn als het lukt in de buurt te blijven.Mystikal schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:25:
Een race waarin Mercedes problemen met de banden had en meteen beginnen te dromen over titelkansen voor Max? Nee, kan best zijn dat hij er komend weekend (weer een zwaar circuit en warm) weer goed bij zit maar die Mercedes zelf is gewoon 3 klassen beter.
alles kan off-topic
Ik vind het cringe waardig uitzien als het in beeld isBart-Willem schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:40:
[...]
Maar dat achterlijke gedoe genaamd "fanscreen" (waar je vooral celebs op ziet) mogen ze direct in de kliko gooien.
[F1 2020] Race 6 GP van Spanje
en door!
en door!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Celebrated and hydrated! 🙌🍾 # F170 🇬🇧 https://t.co/KQqE37xw3n
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) 10 augustus 2020
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Of zoals vorig jaar in Austin die Matthew McConaughey 63 keer in beeld.....pffff.Transportman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:08:
[...]
Het valt mij ook mee hoeveel ik het mis, maar ik heb het idee dat het ook scheelt dat ze bepaalde camerapunten nu niet gebruiken (die in de tribunes) en andere meer inzoomen op de actie in plaats van de rand meepakken waar het publiek normaal zit, waardoor je de leegte ook niet ziet. Ergens hoop ik dat de regie dat vast houdt als er weer publiek bij is, want ik herken ook wel wat @Verwijderd zegt, ik hoef niet bij iedere inhaalactie van VER de fans uit hun dak zien gaan, dat heb ik na 1x in de race ook wel gezien.
Aandacht is zo veel meer bij de race, bevalt mij prima.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Nu je het zegt, het is inderdaad veel puurder naar de race kijken zonder al die randzaken en celebrities.hansvk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:36:
[...]
Of zoals vorig jaar in Austin die Matthew McConaughey 63 keer in beeld.....pffff.
Aandacht is zo veel meer bij de race, bevalt mij prima.
Serieus? Ik herken niemand van die mensen. Welke celebs waren daar dan op te zien?Bart-Willem schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:40:
[...]
Maar dat achterlijke gedoe genaamd "fanscreen" (waar je vooral celebs op ziet) mogen ze direct in de kliko gooien.
Maar inderdaad, wat @Afke zegt.
Signatures zijn voor boomers.
Die fanscreens vind ik van een kinderachtig niveau. Vind het niet eens leuk, maar vooral tenenkrommend. Maar daar draai je al snel op uit, als je de marcom afdeling carte blanche geeft. Dat zie je in het bedrijfsleven ook.
Neem een voorbeeld aan MotoGP, daar komt niet zoveel onzin rond de wedstrijd in beeld. Hooguit een celebrity op de startgrid. Wat ik wel weer mooi vind, is dat je regelmatig een oud-coureur voorbij ziet komen. Dat zie je bij de F1 veel minder, tenzij ze direct betrokken zijn bij een team.
Neem een voorbeeld aan MotoGP, daar komt niet zoveel onzin rond de wedstrijd in beeld. Hooguit een celebrity op de startgrid. Wat ik wel weer mooi vind, is dat je regelmatig een oud-coureur voorbij ziet komen. Dat zie je bij de F1 veel minder, tenzij ze direct betrokken zijn bij een team.
[ Voor 13% gewijzigd door Joris748 op 11-08-2020 10:02 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Jullie vergeten denk ik welk land er achter de regie zit
Verder volledig met jullie eens trouwens
Verder volledig met jullie eens trouwens
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/732N14rf4LMBDrljFSZwrkck.jpg?f=user_large)
Zo zie je maar, 2 races op 1 baan, toch aardig verschillende resultaten
Ik vond het wel mooi zo 2 achter elkaar, zeker om het kampioenschap beetje volume te geven.
Daarnaast gaat Pirelli wel een redelijk cruciale rol spelen in de spanning in het kampioenschap.Martinspire schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:59:
[...]
Het staat of valt met hoe de auto's zich ontwikkelen imo. Als Red Bull het lek boven heeft en/of Mercedes problemen met de banden blijft houden, dan kan Max er wel weer bij komen, maar 30 punten verliest Hamilton niet zo snel.
De temperaturen blijven nog wel even, maar ik ga er niet vanuit dat Mercedes dit niet kan oplossen. Die hebben over 1 of 2 races het lek wel boven. Of in ieder geval een workaround.
Daarbij was ik verbaasd hoeveel auto's dit weekend in dezelfde ronde finishten als de leiders. Normaal zit in ieder geval Mercedes er veel verder voor maar nu kwam iets van 15 man of zo in dezelfde ronde aan. Dat is ook wel eens anders geweest. Hell, het gat met Leclerc of Norris was niet eens zo heel groot meer.
De minimale bandendruk is verhoogd voor Silverstone2 waar Mercedes in het verleden vaker problemen mee heeft gehad.
Voor aankomende race zie ik Max nog wel wat meer vechten voor de winst, maar vanaf Spa zullen de temperaturen wel weer naar 15-22 graden gaan, waardoor Mercedes aan de horizon verdwijnt. Aan Pirelli (en Liberty) om deze handschoen op te pakken om het WK weer spannend te maken.
Sad Hulkenberg. Echt twee keer een plek bij Mercedes gemist. Voor 2013 was Hulkenberg tweede keuze achter Hamilton.
https://www.formula1.com/...eM387uDFwwXHDR3ME9n6.html
[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-08-2020 10:38 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Niet het hele artikel gelezen, maar 2x? Er staat alleen in dan Brawn hem had getekend als ze Hamilton niet konden krijgen.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:31:
Sad Hulkenberg. Echt twee keer een plek bij Mercedes gemist.![]()
Of was Hulkenberg ook in de running als opvolger Rosberg? Staat me niet meer zo bij dan.
Hulkenberg lijkt eerste keuze te zijn geweest voor Mercedes, maar had net een contract getekend voor Renault.RobertMe schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:37:
[...]
Niet het hele artikel gelezen, maar 2x? Er staat alleen in dan Brawn hem had getekend als ze Hamilton niet konden krijgen.
Of was Hulkenberg ook in de running als opvolger Rosberg? Staat me niet meer zo bij dan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Denken jullie er vandaag wel om vrienden?

Dit mag natuurlijk ook
Stay hydrated. 😉 pic.twitter.com/dHzkimmaNS
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 11 augustus 2020
Dit mag natuurlijk ook
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Onder andere Rosberg, een of andere acteur en een of andere actrice. Mol had de namen genoemd, maar het zijn van die niemandalletje-airheads waar ik de naam meteen al van vergeten ben.Maasluip schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:00:
[...]
Serieus? Ik herken niemand van die mensen. Welke celebs waren daar dan op te zien?
Maar inderdaad, wat @Afke zegt.
offtopic:
:fill(white):strip_exif()/f/image/IcvBCzsRCM3SJtI5ry1kmNo3.png?f=user_large)
Dat F1-circus volgen kan met momenten eenzaam zijn geloof ik
:fill(white):strip_exif()/f/image/IcvBCzsRCM3SJtI5ry1kmNo3.png?f=user_large)
Dat F1-circus volgen kan met momenten eenzaam zijn geloof ik
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Wellicht is de account gehacked? Verder zie je vaker dat iemand gevolgd wordt na een reactie, of het profiel nou de moeite waard is of niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 11-08-2020 12:51 ]
Ik ga niet linken maar volgens IMDB bekend met natuurfilms. (En liefde voor Hanen)Martinspire schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:50:
[...]
Wellicht is de account gehacked? Verder zie je vaker dat iemand gevolgd wordt na een reactie, of het profiel nou de moeite waard is of niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-08-2020 13:31 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dit zou op zich wel grappig zijn
Hulkenberg interested in Alfa Romeo seat for 2021 as he plots full-time return to F1
Leuke read van ongeveer 5 minuten
Hulkenberg interested in Alfa Romeo seat for 2021 as he plots full-time return to F1
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Klopt. Ik denk dat de 'pundits' dat doen om de mensen nog een beetje hoop te geven, zodat men niet nu al afhaakt en niet meer wil kijken. Wie er een beetje verstand van heeft, snapt dat het nu niet ineens zo is dat RBR ze blijft verslaan.Ankona schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:57:
[...]
Die Mercedessen zijn constant alle wedstrijden en kwalificaties een stuk sneller dan de rest en Verstappen mag blij zijn als het lukt in de buurt te blijven.
Een race waarin Mercedes problemen met de banden had en meteen beginnen te dromen over titelkansen voor Max? Nee, kan best zijn dat hij er komend weekend (weer een zwaar circuit en warm) weer goed bij zit maar die Mercedes zelf is gewoon 3 klassen beter.
Bij Mercedes zitten ze zich nu ook suf te piekeren op die (ballon)banden en waarom zij daar zoveel slechter op waren. Daarom maakte Lewis ook die opmerking over die bandenspanning, wetende dat dat iets is dat gecontroleerd wordt op de grid (Massa is daar een keer voor gediskwalificeerd achteraf). Hij kon er niet bij dat Max zoveel sneller was op harde banden. En toen zij overgingen op hard, was Max na een paar rondjes ook weer sneller op oude harde banden. Dan ga je toch echt even twijfelen aan jezelf...
Maar ik ben ervan overtuigd dat ze die noot nog wel kraken en komende GP zoiets niet meer gebeurt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Persoonlijk vind ik dat de Hulk beter verdient. Niet alleen omdat Alfa nu echt ongeveer dead last is, maar überhaupt al een tijdje onderaan het midfield bungelt. Dan zie ik hem bv liever bij een Alpha Tauri (zal niet gebeuren), Racing Point, McLaren, Renault etc. Die doen tenminste nog in meerdere of mindere mate mee voor de punten.Jasphur schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:06:
Dit zou op zich wel grappig zijn
Ik zou zelf Hulk graag in die tweede Red Bull zien. Zolang je maar op voorhand duidelijk hebt dat hij tweede coureur is, kan hij zich daar denk ik best naar schikken. Wat mij betreft heeft Hülkenberg bewezen een goede, maar vooral degelijke, coureur te zijn. Redelijk recht toe recht aan en vrijwel altijd stabiel, ideaal voor de strategie en het pakken van de punten 'achter Max'.RobertMe schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:41:
[...]
Persoonlijk vind ik dat de Hulk beter verdient. Niet alleen omdat Alfa nu echt ongeveer dead last is, maar überhaupt al een tijdje onderaan het midfield bungelt. Dan zie ik hem bv liever bij een Alpha Tauri (zal niet gebeuren), Racing Point, McLaren, Renault etc. Die doen tenminste nog in meerdere of mindere mate mee voor de punten.
Pluspunt is dan ook nog dat hij goed samen kan met Max (zo lijkt het tenminste), wat voor de marketingmachine van Red Bull wel eens heeeel mooi meegenomen kan zijn
Wishfull thinking, ik weet het, maar persoonlijk zie ik dat wel zitten.
Hulkenberg heeft natuurlijk wel ook een gave om niet op het podium te finishen. En dat kan Red Bull alsnog wel eens opbreken. Bv nu in 70th anniversary GP had een goede tweede coureur gewoon op het podium kunnen/moeten staan.Hompu schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:57:
[...]
Ik zou zelf Hulk graag in die tweede Red Bull zien. Zolang je maar op voorhand duidelijk hebt dat hij tweede coureur is, kan hij zich daar denk ik best naar schikken. Wat mij betreft heeft Hülkenberg bewezen een goede, maar vooral degelijke, coureur te zijn. Redelijk recht toe recht aan en vrijwel altijd stabiel, ideaal voor de strategie en het pakken van de punten 'achter Max'.
Tsja, of marketingmachine Red Bull er zo blij van word? Ze liggen elkaar zeker goed. Maar Verstappen is een Nederlander Belg die goed in Nederland en Duitsland ligt en Hulkenberg is een Duitser die goed in Nederland ligt. Is dat buiten die gebieden ook zo? Vanuit marketing wil je natuurlijk rijders hebben die over de hele wereld goed liggen en aanspreekbaar zijn. Met Verstappen & Hulkenberg gaat dat waarschijnlijk een veel kleiner gebied zijn.Pluspunt is dan ook nog dat hij goed samen kan met Max (zo lijkt het tenminste), wat voor de marketingmachine van Red Bull wel eens heeeel mooi meegenomen kan zijn
Zit wat in, maar de video´s die opgenomen zijn met RIC, zijn geweldig.RobertMe schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:10:
[...]
Hulkenberg heeft natuurlijk wel ook een gave om niet op het podium te finishen. En dat kan Red Bull alsnog wel eens opbreken. Bv nu in 70th anniversary GP had een goede tweede coureur gewoon op het podium kunnen/moeten staan.
[...]
Tsja, of marketingmachine Red Bull er zo blij van word? Ze liggen elkaar zeker goed. Maar Verstappen is een Nederlander Belg die goed in Nederland en Duitsland ligt en Hulkenberg is een Duitser die goed in Nederland ligt. Is dat buiten die gebieden ook zo? Vanuit marketing wil je natuurlijk rijders hebben die over de hele wereld goed liggen en aanspreekbaar zijn. Met Verstappen & Hulkenberg gaat dat waarschijnlijk een veel kleiner gebied zijn.
wat doen Max en Albon nu? bankzitten (of stoeltjes afgelopen week)
en denk dat de teams via social media (vooral nieuwe jeugd) moet aanboren.
zoiets lukt met een leuk koppel beter, als een ´saai´ koppel
Ik denk dat Albon gewoon gaat blijven, heeft het potentieel denk ik, al komt het er nu niet uit. Red bull en hij zijn allebei half-thais en met de huidige beweging om meer diversiviteit te hebben in de autosport komt het ook goed uit dat ze Albon hebben.
Het is dus niet Verstappen, Plooij en Hulkenberg alleen. Of vind je ook dit van het verkeerde niveau? Dit is toch gewoon geweldig?RobertMe schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:09:
[...]
Ik weet in ieder geval bij wie die dan niet in de leer is geweest.
spoiler:Het trio Verstappen, Plooij en Hulkenberg. Want wat een niveau is dit weer, en ook dan met Hulk bij RTL en dat ze Max vragen om iets tegen hem te zeggen in het Nederlands antwoord met "Eey rukker"
https://legacy.dumpert.nl...view_wordt_verstoord.html
Kun je mij het moment aanwijzen waar ze elkaar een dick of wanker of rukker of piemel noemen?Maasluip schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:32:
[...]
Het is dus niet Verstappen, Plooij en Hulkenberg alleen. Of vind je ook dit van het verkeerde niveau? Dit is toch gewoon geweldig?
https://legacy.dumpert.nl...view_wordt_verstoord.html
Oh, val je daar over. Nee, dat was me niet duidelijk, dat is niet direkt iets waar ik aanstoot aan neem.RobertMe schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:37:
[...]
Kun je mij het moment aanwijzen waar ze elkaar een dick of wanker of rukker of piemel noemen?Dit is toch wederom een voorbeeld van dat ze ook lollig kunnen zijn zonder elkaar meteen zo te noemen.
Inderdaad, ze nemen elkaar zonder die woorden in de zeik.
Eens. Plus dat er geruchten gaan dat Robert Schwarzman en Mick Schumacher in gesprek zouden zijn met Alfa om volgend jaar in te stappen. Zouden ze Giovinazzi dan ook gaan wippen?RobertMe schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:41:
[...]
Persoonlijk vind ik dat de Hulk beter verdient. Niet alleen omdat Alfa nu echt ongeveer dead last is, maar überhaupt al een tijdje onderaan het midfield bungelt. Dan zie ik hem bv liever bij een Alpha Tauri (zal niet gebeuren), Racing Point, McLaren, Renault etc. Die doen tenminste nog in meerdere of mindere mate mee voor de punten.
Computing bit by bit
Zover ik weet is er maar 1 stoeltje voor een FER-junior rijderTaakbalk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:41:
[...]
Eens. Plus dat er geruchten gaan dat Robert Schwarzman en Mick Schumacher in gesprek zouden zijn met Alfa om volgend jaar in te stappen. Zouden ze Giovinazzi dan ook gaan wippen?
dan zou Alfa zelf 1 van die 2 jongens daar in willen hebben.
Daarnaast moet Schumacher eerst nog maar is zorgen dat hij 6e of hoger staat in kampioenschap (nu 7e)
Klopt. Een Schumacher in de F1 in 2021 acht ik erg onwaarschijnlijk. Als Kimi niet gaat rijden in 2021 zie ik Schwartzman (mits F2 kampioen) daar wel instappen.basvn schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
Zover ik weet is er maar 1 stoeltje voor een FER-junior rijder
dan zou Alfa zelf 1 van die 2 jongens daar in willen hebben.
Daarnaast moet Schumacher eerst nog maar is zorgen dat hij 6e of hoger staat in kampioenschap (nu 7e)
Computing bit by bit
Ik denk dat een of ander virusje de creativiteit ook niet echt ten goede komt. Vorig jaar gingen de jongens ook vaak met zijn vieren op pad als Red Bull en Toro Rosso. Dat zie je dit jaar ook niet. Hopelijk dat het volgend jaar weer kan op de normale manier.basvn schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:13:
[...]
Zit wat in, maar de video´s die opgenomen zijn met RIC, zijn geweldig.
wat doen Max en Albon nu? bankzitten (of stoeltjes afgelopen week)
en denk dat de teams via social media (vooral nieuwe jeugd) moet aanboren.
zoiets lukt met een leuk koppel beter, als een ´saai´ koppel
Btw wat mij afgelopen zondag opviel, geen rokende Mercedes motoren. Dat zal naar mijn mening komen doordat de motoren niet op volledig vermogen konden draaien.
"When you grow up your heart dies"
Kennelijk heeft de FOM nu ook haar eigen podcast. De toon wordt meteen aardig gezet en rond 8:03 is zeker even de moeite waard. 
https://www.formula1.com/...TvWEpHQUvNaCAfzP4yJE.html
Maar het belangrijkste staat al in de titel. Kennelijk praat Hulkenberg met Alfa, wat ook impliceert dat Kimi gaat stoppen.
Maar het belangrijkste staat al in de titel. Kennelijk praat Hulkenberg met Alfa, wat ook impliceert dat Kimi gaat stoppen.
Kan ook dat Gio eruit gaat, of dat het team de druk voor beide coureurs er op wilt zetten.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:31:
Kennelijk heeft de FOM nu ook haar eigen podcast. De toon wordt meteen aardig gezet en rond 8:03 is zeker even de moeite waard.
Kans op Kimi die weg gaat is natuurlijk ook aanwezig, we gaan het zien!
Ferrari claimt sowieso een stoeltje van Alfa. GIO eruit zou dan ook vrijwel moeten betekenen dat ze of niks meer in hem zien, of een nieuwe klaar hebben staan. Waarbij als ze een nieuwe klaar hebben staan het stoeltje natuurlijk nog niet naar de Hulk zal gaan. En als puur GIO er uit moet zonder Ferrari opvolger is de kans groot dat Hulk weer sneller er uit kan om weer plek te maken voor een Ferrari junior.Yamotek schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:35:
[...]
Kan ook dat Gio eruit gaat, of dat het team de druk voor beide coureurs er op wilt zetten.
Kimi eruit lijkt mij dan weer voor de hand liggender. Mee doen zo lang die het leuk vind. Sinds 200x niet meer als laatste gekwalificeerd, nu twee keer in vijf races en verder ook niet echt mee doen. Denk dat voor hem de lol er dus wel af is.Kans op Kimi die weg gaat is natuurlijk ook aanwezig, we gaan het zien!
Het zou mij in ieder geval niets verbazen. Ik zie ook geen bijzondere waarde waarom hij nog een stoeltje zou hebben in de F1. Alhoewel het wel een icoon is.RobertMe schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:52:
Kimi eruit lijkt mij dan weer voor de hand liggender. Mee doen zo lang die het leuk vind. Sinds 200x niet meer als laatste gekwalificeerd, nu twee keer in vijf races en verder ook niet echt mee doen. Denk dat voor hem de lol er dus wel af is.
Maar is dat echt zo'n verassing dan?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:31:
[..]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
En precies om die reden zou ik het doodzonde vinden als de Hulk er terecht zou komen. Gun hem toch meer een plek bij een beetje midfielder (McLaren, Racing Point, Renault, Alpha Tauri). I.p.v. de nieuwe backmarker. Zou het geen waardig afscheid van zijn carrière / terugkomst vinden om elke race ruim buiten de punten te rijden. Dat Alfa het team dan vult met twee Ferrari junioren, als ze toch voor spek en bonen mee doen zeg maar. Leuk om eens aan F1 te ruiken, maar de plek waar Alfa nu staat komt voor een "F1 veteraan" over als een onwaardig afscheid. Waarbij Kimi toentertijd ook meer verwacht zal hebben (en hij vorig jaar nog net op wat interessantere plekken kon rijden).Wok schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:36:
nu ze voorbijgestreefd zijn door zowel Haas als Williams.
Waarschijnlijk al voorbij gekomen.
https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv.html#en-BE
ALs je voor de 17 subscribed dan krijg je f1 pro tv 1 week gratis.
Wel even opletten op het land bovenaan en 7 day free trail kiezen.
https://f1manager.info/ranking/4605
Goede tippowah33 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:07:
Waarschijnlijk al voorbij gekomen.
F1TV Pro is leuk maar ook niet feilloos. Ik heb daar ook wel eens momenten dat ik er om de paar minuten uit geknikkerd word. Gelukkig heb ik meerdere mogelijkheden om te kijken met mijn Ziggo aansluiting, Vodafone en gratis F1TV Pro.Waah schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:50:
[...]
Goede tipna de vorige race bij Ziggo en alle fouten en gemiste momenten maar eens zien of de Engelsen dat beter kunnen
Die Grosjean is ook zo een knuppel,"he completely pushed me off track", terwijl die met 4 wielen op de baan reed. (nr 7)Edd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:11:
Race-topic is dicht, dus dan maar hier..
[YouTube: Flying Starts, Stunning Passes And The Top 10 Onboards | 70th Anniversary Grand Prix 2020 | Emirates]
En wat doet die Latifi in nr3 @6.17....
Lock up midden in de bocht 7, verliest 2 plekken, haalt Russell + een Alfa dan opeens weer in in bocht 9 met een dikke slipstream, loopt dan weer te harken bij uitkomen van de bocht en Russell zit er weer voor in bocht 10....
[ Voor 23% gewijzigd door MrOleo op 11-08-2020 21:34 ]
erutangiS
Dat viel mij inderdaad ook wel op en is in mijn optiek echt wel een "Grosjean-dingetje"..MrOleo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:25:
Die Grosjean is ook zo een knuppel,"he completely pushed me off track", terwijl die met 4 wielen op de baan reed. (nr 7)
Laten zien dat die beter is dan zijn teamgenootEn wat doet die Latifi in nr3 @6.17....
Lock up midden in de bocht 7, verliest 2 plekken, haalt Russell + een Alfa dan opeens weer in in bocht 9 met een dikke slipstream, loopt dan weer te harken bij uitkomen van de bocht en Russell zit er weer voor in bocht 10....
In ander nieuws:
Ferrari en Renault hebben officieel aangekondigd hun beroep door te willen zetten.
'@ScuderiaFerrari is the first team to formally confirm that they are pressing on with the appeal on the @RacingPointF1 brake duct case. The five teams involved have until tomorrow AM to confirm or drop out.
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 11 augustus 2020
'@RenaultF1Team has also gone ahead with the appeal, so two confirmations thus far
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 11 augustus 2020
McLaren ziet er vanaf
McLaren are not going ahead with their appeal, but they say Renault are. Statement from Renault expected shortly
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) 11 augustus 2020
Ik denk dat Toto voor Zak Brown heeft gestaan met het motorencontract voor volgend jaar en een aansteker
STATEMENT
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 11 augustus 2020
We have confirmed our intention to appeal against the Stewards’ decision in respect of the Racing Point brake ducts. In the meantime, we will continue to work intensively with the FIA and all stakeholders to develop and... [1/2]
...implement a clear and enforceable regulatory framework that will ensure all teams participating in the 2021 season will develop their original aerodynamic concept by themselves. [2/2]
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 11 augustus 2020
[ Voor 8% gewijzigd door Edd op 11-08-2020 22:17 ]
-
Ik denk ook dat als Marko hem zo'n contract aan zou bieden, dat Nico zelf zorgt dat-ie een pen meeneemtHompu schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:57:
[...]
Ik zou zelf Hulk graag in die tweede Red Bull zien. Zolang je maar op voorhand duidelijk hebt dat hij tweede coureur is, kan hij zich daar denk ik best naar schikken. Wat mij betreft heeft Hülkenberg bewezen een goede, maar vooral degelijke, coureur te zijn. Redelijk recht toe recht aan en vrijwel altijd stabiel, ideaal voor de strategie en het pakken van de punten 'achter Max'.
Pluspunt is dan ook nog dat hij goed samen kan met Max (zo lijkt het tenminste), wat voor de marketingmachine van Red Bull wel eens heeeel mooi meegenomen kan zijn![]()
Wishfull thinking, ik weet het, maar persoonlijk zie ik dat wel zitten.
Ik denk ook dat HUL een prima 2e rijder zou zijn voor RBR. Geen rijder die Verstappen zwaar onder druk zou zetten (denk ik), maar wel iemand die achter Verstappen zoveel mogelijk punten bij de concurrentie weg snoept. Dat laatste lukt Albon toch ook nog niet zo...
Ik zeg KVY en GAS eruit bij AT, Albon terug naar AT om hem nog iets te finetunen, en daarnaast dan misschien maar eens nieuw talent, al dan niet uit eigen stal. HUL dan in de 2e RBR zetten.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
GAS mag blijven... Die presteert gewoon goed in de AT.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Zoals verwacht (helaas). Toto heeft dit geintje al eerder uitgehaald destijds in Australië waardoor alle Merc powered teams zich ineens terugtrokken omdat Toto gewoon zei we leveren jullie (klanten) geen motoren, veel succes. Daarnaast had ie al aangegeven met de andere teambazen te gaan "praten" om hun mening te veranderen. Het is jammer dat zulke zaken gebruikt kunnen worden om eigen belangen te verdedigen waarbij de klanten totaal geen zeggenschap meer hebben.Edd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:58:
[...]
Ik denk dat Toto voor Zak Brown heeft gestaan met het motorencontract voor volgend jaar en een aansteker
Wel ff leuk denkik tussendoor 
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik presenteer u de FabreDAS, met James Allison.

Muy grandes James Allison, Andrew Shovlin y Evan Short de @MercedesAMGF1 viendo de cerca el FabreDAS. Nada que ver con el suyo, pero un lujo que nos contaran como funciona en el W11 para @movistar_F1. Un lujo y honor. Muchas gracias. #fabregalecciones pic.twitter.com/kTZOKnLUtn
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 10 augustus 2020
Dat is dus echt een nadeel van de wijze hoe Toto het geregeld heeft. En eigenlijk kan iemand er iets tegen doen. Met Mercedes de macht met de motoren en zelf aandelen in teams en manager van rijders. Hij heeft dus driekwart van de grid in zijn zakBlackMonkey schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:27:
[...]
Zoals verwacht (helaas). Toto heeft dit geintje al eerder uitgehaald destijds in Australië waardoor alle Merc powered teams zich ineens terugtrokken omdat Toto gewoon zei we leveren jullie (klanten) geen motoren, veel succes. Daarnaast had ie al aangegeven met de andere teambazen te gaan "praten" om hun mening te veranderen. Het is jammer dat zulke zaken gebruikt kunnen worden om eigen belangen te verdedigen waarbij de klanten totaal geen zeggenschap meer hebben.
Waiting on the world to change
Verwijderd
Idd. Vast al eerder geplaatst, maar Wolff heeft te veel macht: https://www.nu.nl/weekend...-steeds-groter-wordt.html
Wat is een FabreDAS en ik zie hier exact niets? Ik neem aan dat dit een uitleg van DAS moet zijn, maar ik zie dus absoluut niet hoe het dan werkt.DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:20:
Ik presenteer u de FabreDAS, met James Allison.
Albert Fabrega die DAS uit legt (vandaar FabreDAS). Op onderstaande pagina een korte video:Maasluip schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 07:47:
[...]
Wat is een FabreDAS en ik zie hier exact niets? Ik neem aan dat dit een uitleg van DAS moet zijn, maar ik zie dus absoluut niet hoe het dan werkt.
www.gpblog.com/nl/amp/569...systeem-van-mercedes.html
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
En waarom is DAS nu zo'n complex systeem waardoor andere teams het niet zomaar kunnen nabouwen?
Als een F1-journalist het zo ongeveer "voor de lol" kan namaken moet een F1 team met een budget van honderden miljoenen het toch ook kunnen namaken en inbouwen in hun auto.
Als een F1-journalist het zo ongeveer "voor de lol" kan namaken moet een F1 team met een budget van honderden miljoenen het toch ook kunnen namaken en inbouwen in hun auto.
Het ene beweegt zich met 300km/h, het andere niet...RobertMe schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:21:
En waarom is DAS nu zo'n complex systeem waardoor andere teams het niet zomaar kunnen nabouwen?
Als het allemaal zo simpel was had het er echt wel allang in gezeten. Een formule 1 auto is complex.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Precies, een Hulkenberg of Albon hoeft Max helemaal niet onder druk te zetten. Ze moeten alleen als team kunnen opereren door punten bij de concurrentie weg te snoepen en als Max een keer een mindere dag heeft of uitvalt P1 pakken of in ieder geval op het podium terecht komen. Want onderhand weet iedereen wel dat Max de nummer 1 is binnen het team. Net zoals Lewis, Leclerc, Ricciardo, Perez en naar mijn mening ook Norris dat zijn.Destruction schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:08:
[...]
Ik denk ook dat HUL een prima 2e rijder zou zijn voor RBR. Geen rijder die Verstappen zwaar onder druk zou zetten (denk ik), maar wel iemand die achter Verstappen zoveel mogelijk punten bij de concurrentie weg snoept. Dat laatste lukt Albon toch ook nog niet zo...
Volgend jaar McLaren gaat leuk worden met Norris en Ricciardo want volgens mij zijn die behoorlijk aan elkaar gewaagd. Ook kan Norris veel van Ricciardo leren, net zoals Max dat heeft gedaan. Ricciardo is namelijk een zeer goede kwalificatierijder en ik denk dat dat het team goed gaat helpen.
Reply to this tweet directly if you want to know all the secrets of DAS.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 12 augustus 2020
hebben de mogelijkheid tot reageren uitgeschakeld
Het moet passen in de auto en je ophanging moet het natuurlijk ook kunnen.RobertMe schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:21:
En heel verrassend (ahum) ziet ook Williams af van een formeel beroep tegen de uitspraak tegen Racing Point.
Heeft echt niks te maken met Mercedes hoor... echt niet.
Heeft echt niks te maken met Mercedes hoor... echt niet.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het systeem zelf lijkt me idd redelijk snel in elkaar geknutseld.RobertMe schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:21:
Maar; het opnemen in het bestaande ontwerp, met gewicht, formaat en alles wat daarbij komt kijken is natuurlijk een stuk lastiger. Laat staan om de juiste gebruiksmodus te vinden.
Ze hebben het over 3 Kilo, maar die drie kilo zit wel vrij ver aan de voorkan, vrij hoog.
Maar gelukkig beginnen Horner en Marko zich er wel mee te bemoeien. Ze hebben het langer volgehouden dan verwacht.
https://www.motorsport.co...dget&ic_campaign=widget-1
Horner gaat lekker wijzen naar Mercedes en Marko begint over de juridische twijfelachtige uitspraak van de FIA. Het is ook echt prachtig dat dit allemaal plaatsvond rond de 70 jarige jubileumrace van de Formule 1.
Horner gaat lekker wijzen naar Mercedes en Marko begint over de juridische twijfelachtige uitspraak van de FIA. Het is ook echt prachtig dat dit allemaal plaatsvond rond de 70 jarige jubileumrace van de Formule 1.
[ Voor 29% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-08-2020 11:23 ]
Had verwacht dat ze stil bleven.DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:22:
Maar gelukkig beginnen Horner en Marko zich er wel mee te bemoeien. Ze hebben het langer volgehouden dan verwacht.![]()
Indien het kopiëren mag, zit alles zo snel mogelijk op die AT01.
Maar ze zijn niet in protest gegaan
Toch weer correlatieproblemen voor RBR met de windtunnel en CFD?
https://www.gptoday.com/d...nel_on_the_track_yetquot/
https://www.gptoday.com/d...nel_on_the_track_yetquot/
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Is dat het resultaat van Duitse en Engelse humor gecombineerd?basvn schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:22:
[Twitter]
hebben de mogelijkheid tot reageren uitgeschakeld
de 2e Red Bull rijder heeft voornamelijk de taak om binnen de pitwindow van de Mercs te blijven zodat ze niet vrijbaan hebben om na een pitstop Max aan te vallen op verse banden. Max kan dan veel meer zijn eigen strategie bepalen dan moeten reageren op die van Mercedes.sjaool schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:32:
[...]
Precies, een Hulkenberg of Albon hoeft Max helemaal niet onder druk te zetten. Ze moeten alleen als team kunnen opereren door punten bij de concurrentie weg te snoepen en als Max een keer een mindere dag heeft of uitvalt P1 pakken of in ieder geval op het podium terecht komen. Want onderhand weet iedereen wel dat Max de nummer 1 is binnen het team. Net zoals Lewis, Leclerc, Ricciardo, Perez en naar mijn mening ook Norris dat zijn.
Volgend jaar McLaren gaat leuk worden met Norris en Ricciardo want volgens mij zijn die behoorlijk aan elkaar gewaagd. Ook kan Norris veel van Ricciardo leren, net zoals Max dat heeft gedaan. Ricciardo is namelijk een zeer goede kwalificatierijder en ik denk dat dat het team goed gaat helpen.
Die punten komen dan vanzelf.
Ik vind het wel een grappige troll actie eigenlijkTheBrut3 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:42:
[...]
Is dat het resultaat van Duitse en Engelse humor gecombineerd?
Gamertag: FinrazielNL
Alleen gaat dit niet over kopiëren, maar over of je het ontwerp van een listed-part, voordat het listed was, mag kopen, om vervolgens zelf "900 design iteraties" daarop te doen en vervolgens te zeggen "maar we hebben het echt zelf bedacht". Als in: RB & AT kunnen dit alleen als AT al in 2018 / 2019 tekeningen had gekocht van onderdelen die nu listed zijn. En vervolgens dus nog enigszins kunnen aantonen dat ze wel zelf iets ermee gedaan hebben qua "eigen design".basvn schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:28:
[...]
Had verwacht dat ze stil bleven.
Indien het kopiëren mag, zit alles zo snel mogelijk op die AT01.
Maar ze zijn niet in protest gegaan
Maar sowieso: FIA heeft al vaker van die "tech" videos laten zien met "Dit is de brake duct van de W10, en dit de brake duct van de RP20. Dit is de brake duct van de RB16, en dit is de brake duct van de AT01. Dit is de brake duct van de SF1000, en dat is de brake duct van <2020 Haas>". En dat zijn gewoon allemaal "kopien". Die van Alpha Tauri is gewoon een kopie van die van Red Bull en die van Haas is net zo goed een kopie van die van Ferrari. Daarom zal er ook wel dat hele "grandfather" ding bij zijn gehaald. Je kunt niet tegen Alpha Tauri, Haas etc zeggen dat ze nu een volledig nieuwe brake duct moeten maken die 0,0 gebaseerd is op die wat ze vorig jaar inkochten. Want natuurlijk zal hun eigen ontwerp sterk geïnspireerd zijn op dat wat ze vorig jaar hadden. En daarom ook dat de FIA Racing Point ook alleen "heeft kunnen pakken" op de rear brake duct. Want die heeft RP nooit gebruikt, en andere jaren hadden ze ook een die ze helemaal zelf hadden ontworpen (of in ieder geval niet van Mercedes afkomstig was). En nu rijden ze "ineens" wel met een "kopie" van de Mercedes. Dat is dus wel erg toevallig zeg maar. Maarja, ook daar bij. Racing Point zal vast niet voor niks in 2018 & 2019 die ontwerpen van Mercedes hebben gekocht. Dus waarschijnlijk hebben ze ze ook toen al gebruikt ter inspiratie. Dat ze dan nu ze met een "Mercedes clone" rijden ook toevallig een vergelijkbare brake duct ontwerpen is dan eigenlijk niet heel gek. Ik ben geen fietsenmaker, maar ik zie genoeg fietsen in mijn leven om als iemand mij vraagt een fiets te ontwerpen dat het best wel op een "normale" fiets lijkt. Hetzelfde als dat Racing Point al twee jaar lang de tekeningen van Mercedes' rear brake duct heeft kunnen gebruiken / bekijken hoe die werken. Dat ze vervolgens, nu ze er zelf een moeten maken, uitkomen op een die daar heel veel op lijkt, is dan ook niet heel gek.
'@F1 has clarified the Concorde Agreement timeline. The early sign-on deadline is now August 18, moved back a few days afters some late legal tinkering, and the final deadline is August 31
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 12 augustus 2020
Moet ik daarin lezen "Mercedes heeft nog niet getekend dus we schuiven de deadline op"?
per aspera ad astra
Verwijderd
Toto heeft niet voor niks 37 miljoen geïnvesteerd in RP, dat gaat straks in rook opDaniëlWW2 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:22:
Maar gelukkig beginnen Horner en Marko zich er wel mee te bemoeien. Ze hebben het langer volgehouden dan verwacht.![]()
Ik denk het wel ja..LAD93 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:19:
[...]
Moet ik daarin lezen "Mercedes heeft nog niet getekend dus we schuiven de deadline op"?
Ik moet helaas ff de bron schuldig zijn, maar ik zag op facebook langskomen dat er gekeken word naar de vleugels van RBR omdat ze 3 of meer cm zouden flexen?
Iemand meer gehoord/gelezen?
-edit-
wat ik zo snel ff kon vinden:
https://www.gpblog.com/en...-also-under-scrutiny.html
-edit-
[ Voor 30% gewijzigd door Damian op 12-08-2020 12:47 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Je google is bezweken onder de warmte?Damian schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:46:
Ik moet helaas ff de bron schuldig zijn, maar ik zag op facebook langskomen dat er gekeken word naar de vleugels van RBR omdat ze 3 of meer cm zouden flexen?
-edit-
https://www.f1maximaal.nl...r-flexibele-achtervleugel
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport