[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
Flitzer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:37:
Bij zelf overstappen naar KPN ben je (lees de klant) geen XS4ALL klant meer, dus alle XS4ALL voordelen zijn weg waaronder de mailadressen. Daar krijg je dan wel een korting voor terug. Aan persoonlijk onderhandelen doet KPN ook niet, want ze willen geen uitzonderingen die als precedent gaan werken. De afdeling opzeggingen wil soms nog wel een korting geven, maar dat zijn dan standaardkortingen die niet voor nieuwe klanten zijn. De standaard sales afdeling kan nog minder doen.

Voor behoud van XS4ALL benefits moet je bij XS4ALL blijven en proberen een korting of betere diensten te krijgen. Bij verlengen is dat soms mogelijk. Maar uiteindelijk zal het waarschijnlijk beter zijn naar (een standaard contract van) KPN of een andere provider over te stappen. KPN heeft er weinig baat bij klanten te houden met afwijkende contracten en die contracten worden ook voor de klant steeds minder aantrekkelijk.
Een aantal maanden terug ben ik automatisch omgezet naar de techniek van KPN. Maar volgens mij heb je dan nog wel gewoon een XS4ALL abonnement. Want ik heb nu naast een nieuw kpnmail.nl adres nog steeds ook mijn xs4all.nl adressen. Bij het aanpassen van mijn internetverbinding via Mijn KPN zie ik dan ook keuze opties staan tussen KPN abonnementen en XS4ALL abonnementen. Ik ben aan het overwegen om op zo’n KPN optie over te stappen (bij voorkeur met en mooie aanbieding natuurlijk), eventueel in combinatie met TV , want zit daar nu nog bij Ziggo. Naar behoudt ik dan wel mijn xs4all.nl adressen? Ik heb ergens ooit gelezen dat je bij een automatische overgang naar de techniek van KPN, hierna je xs4all.nl adressen behoudt zolang je bij de KPN blijft. Ik wil mijn xs4all adressen namelijk graag behouden.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Wat zegt KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24
PatrickC schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:49:
[...]

Een aantal maanden terug ben ik automatisch omgezet naar de techniek van KPN. Maar volgens mij heb je dan nog wel gewoon een XS4ALL abonnement. Want ik heb nu naast een nieuw kpnmail.nl adres nog steeds ook mijn xs4all.nl adressen. Bij het aanpassen van mijn internetverbinding via Mijn KPN zie ik dan ook keuze opties staan tussen KPN abonnementen en XS4ALL abonnementen. Ik ben aan het overwegen om op zo’n KPN optie over te stappen (bij voorkeur met en mooie aanbieding natuurlijk), eventueel in combinatie met TV , want zit daar nu nog bij Ziggo. Naar behoudt ik dan wel mijn xs4all.nl adressen? Ik heb ergens ooit gelezen dat je bij een automatische overgang naar de techniek van KPN, hierna je xs4all.nl adressen behoudt zolang je bij de KPN blijft. Ik wil mijn xs4all adressen namelijk graag behouden.
Staat iig op het forum van kpn beantwoord: https://forum.kpn.com/e-m...an-xs4all-naar-kpn-561668

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:49:
[...]

Mijn antwoord ging over het zelf overstappen naar KPN, waarbij je nieuwe klantenkorting krijgt. Je bent dan dus formeel geen XS4ALL klant meer en alle voordelen zijn weg. De vraag was namelijk of je nieuwe klantenkorting kon krijgen (50% voor 12 maanden) vanwege een volledige overstap en ook kon onderhandelen over het behouden van de XS4ALL voordelen zoals de mailadressen. Eten van 2 walletjes dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:03
Flitzer schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:05:
[...]

Mijn antwoord ging over het zelf overstappen naar KPN, waarbij je nieuwe klantenkorting krijgt. Je bent dan dus formeel geen XS4ALL klant meer en alle voordelen zijn weg. De vraag was namelijk of je nieuwe klantenkorting kon krijgen (50% voor 12 maanden) vanwege een volledige overstap en ook kon onderhandelen over het behouden van de XS4ALL voordelen zoals de mailadressen. Eten van 2 walletjes dus.
@PatrickC de overstap is afgerond dus je bent nu al KPN klant. Je kan dus geen nieuwe klantenaanbieding meer krijgen.
Je kan wel binnen KPN overstappen naar Hussel en daarbij behoud je wel je XS4all mailadressen.
Dat overstappen naar Hussel zou je ook kunnen proberen via de afdeling opzeggingen om zo korting af te dingen. Maar de nieuwe klantenaanbieding van 1 jaar voor 35 euro lijkt me een utopie.

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 26-09-2022 19:32 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
Barre73 schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:30:
[...]

@PatrickC de overstap is afgerond dus je bent nu al KPN klant. Je kan dus geen nieuwe klantenaanbieding meer krijgen.
Je kan wel binnen KPN overstappen naar Hussel en daarbij behoud je wel je XS4all mailadressen.
Dat overstappen naar Hussel zou je ook kunnen proberen via de afdeling opzeggingen om zo korting af te dingen. Maar de nieuwe klantenaanbieding van 1 jaar voor 35 euro lijkt me een utopie.
Voor Internet ben ik natuurlijk geen nieuwe klant, maar ik zou nu dus ook TV klant willen worden en mijn abonnement dus uitbreiden. Verder heb ik ook al een abonnement (unlimited) voor mijn mobiele telefoon bij de KPN. Ik ben al sinds de HCCNet overgang naar XS4ALL klant en heb nooit de moeite genomen om korting te vragen. Het enige wat ik ooit gekregen heb is een Fritz!Repeater. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 23:24
Flitzer schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:08:
[...]

Als dingen echt misgaan, dan is er soms wel een tijdelijke financiële compensatie mogelijk of een tijdelijke gratis dienst. Maar nooit een uitzondering op de voorwaarden zoals meenemen van XS4ALL mailadressen bij een volledige overstap naar KPN. En bij de oorspronkelijk vraag was al een forse korting gegeven voor die overstap, dus zonder legitieme reden gaan ze niet nog meer korting geven.

TV (via PC) zou niet echt een verschil in moeten zitten aangezien het netwerk hetzelfde is, hoewel indertijd de servers wel verschillend waren tussen XS4ALL en KPN. Misschien een ander router (Box12 i.p.v. FB)? Op het KPN forum is meestal wel een topic te vinden met vergelijkbare problemen en vaak een oplossing voor (of bevestiging van) het probleem.
Ik heb gelukkig nog steeds mijn oude xs4all mailadres behouden.
En inderdaad een kpnbox12. Ik zal eens kijken of er op het forum oplossingen te vinden zijn voor mij problemen met webtv van kpn. Aan de snelheid van de glasvezelverbinding kan het niet liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gisteren overgestapt van KPN naar YouFone. Niet om de kwaliteit maar om de prijs. Het scheelt me komend jaar ruim €200 vanwege welkomkomrting etc. En dit op een simpele glasvezelaansluiting waar ik een 50Mbit abonnement op heb, zonder TV en zonder bellen.

YouFone wil dat je bij het online bestellen meteen een afspraak maakt voor een monteur. Dit braaf gedaan. Daarna er nog eens goed over nagedacht. Ik had KPN en stap over naar een provider die gebruik maakt van het KPN netwerk. Dat maakt praktisch geen verschil, alleen de rekening betaal ik aan een andere partij. Dus monteur afgebeld.

Gisteren was de dag van de waarheid. Het enige wat er gebeurde is dat er op een bepaald moment een melding kwam op de AppleTV (vrouw was thuis en had dat ding aan) dat er geen internet was. Herstart van de AppleTV en alles was opgelost. Waarschijnlijk was de KPN ExperiaBox op dat moment aan het resetten vanwege een andere provider. Internet deed het weer volledig. Behalve dat ik niet van buitenaf op mijn NAS kon komen. Kwam door de reset van de EB.

Omdat ik het modem van YouFone al aangezet en ingesteld had, zonder internet nog, kon ik zo de kabel van de KPN EB naar de YouFone EB overprikken. Binnen 20 seconden had dat ding internet en werkte de toegang tot de NAS ook weer. Dus een downtime van 20 seconden in de avond, die van overdag weet ik niet.

Het is dus maar goed dat ik de monteur afgebeld heb. Ik denk dat die wel wat beters te doen heeft dan twee kabeltjes omprikken en daar 2 uren (!) voor ingepland staan. Ik snap dat YouFone de situatie niet kan inschatten maar in dit geval was het meer dan prima te doen.

Wat fijn dat dat het zo lekker werkt bij een overstap naar een andere provider op hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Rubman schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:59:
Mijn vrouw kijkt regelmatig wat programmas op TLC en nu komt daar de laatste tijd steeds een roze gloed door de programmas heen.
Het lijkt steeds op te komen en bij scène wisselingen weer weg te zakken.

Ik ben het nog niet tegen gekomen bij andere zenders dus vermoed dat het echt aan KPN of TLC kanaal ligt en niet aan de TV.

Hebben meer mensen dit?
Inmiddels bij KPN bekend dat het aan de stream ligt, ook ID schijnt er last van te hebben en niet alleen bij KPN maar ook via Ziggo.

Ik ben niet gek aan het worden in ieder geval en mijn nieuwe TV is niet stuk O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 16:58
DaRoot schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:22:
[...]

Thanks... gaan we dat zo doen idd..
Ik ga de aanvraag maar indienen denk ik.. ik heb even gerekend: ik bespaar op deze manier € 639 het komende jaar t.o.v. de huidige situatie.
Vast wel dat ik korting nog kan krijgen bij Ziggo, maar niet wat mij komend jaar zoveel voordeel oplevert.
Je krijgt gewoon 5 euro korting omdat je ook mobiel hebt en die gaat "ergens" vanaf. Bij mij is dat Spotify family

• JDIJ-
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-07 23:31
Voor bestaande klanten lijkt 9 maanden korting als je belt inderdaad standaard. Dat is lekker snel internetten de komende maanden met 1 Gbit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCO3zTQQiRhmrscUWSmN73HMAXk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/miGzmD1YKOR4riXBMEu3mdhp.png?f=user_large

En na 9 maanden zetten we de snelheid dan maar weer terug. Overstappen naar Ziggo was nog iets goedkoper geweest, maar dit scheelt alles ombouwen in huis.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
JDIJ- schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:06:
Voor bestaande klanten lijkt 9 maanden korting als je belt inderdaad standaard. Dat is lekker snel internetten de komende maanden met 1 Gbit

[Afbeelding]

En na 9 maanden zetten we de snelheid dan maar weer terug. Overstappen naar Ziggo was nog iets goedkoper geweest, maar dit scheelt alles ombouwen in huis.
Zo standaard is die korting niet want ik kreeg maar 3 maanden korting al was dat wel een internet only abonnementsverlenging.

In ieder geval heb jij een mooie deal te pakken :)

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Het lijkt een beetje willekeur te zijn, hier boden ze maar 6 maanden de bovengenoemde korting (internet + tv). Heb daarvoor bedankt en ben per midden oktober overgestapt naar Ziggo, wie weet volgend jaar weer terug naar KPN met de nieuwe klanten korting.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 10:24
JDIJ- schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:06:

[Afbeelding]

Wat klopt er niet aan dit plaatje ... :| altijd jammer dat men klanten op het verkeerde spoor zet. Geeft toch altijd een vervelend gevoel achteraf.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Gynnad schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:05:
Het lijkt een beetje willekeur te zijn, hier boden ze maar 6 maanden de bovengenoemde korting (internet + tv). Heb daarvoor bedankt en ben per midden oktober overgestapt naar Ziggo, wie weet volgend jaar weer terug naar KPN met de nieuwe klanten korting.
Waarom niet overstappen naar een fiber aanbieder op KPN netwerk met klantenkorting en daarna weer terug naar KPN en zo door?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 10:24
Miki schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:33:
[...]

Zo standaard is die korting niet want ik kreeg maar 3 maanden korting al was dat wel een internet only abonnementsverlenging.

In ieder geval heb jij een mooie deal te pakken :)
Helaas is de deal niet zo mooi als ie lijkt. Ik blijf dit soort praktijken altijd als een soort liegen beschouwen.
maar helaas kan niet iedereen goed uit het hoofd tellen.

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Hoe lang duurt het gewoonlijk ongeveer na aanleg van glasvezel voor ook andere aanbieders als KPN services mogen aanbieden?

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draz!c
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 10:26
Ik heb gisteren ook mijn abonnement verlengd met een jaar en kreeg in eerste instantie een aanbod van 6 maanden ~€18 korting (internet only). Dit was het maximale aanbod die deze medewerker kon/mocht doen, heb me toen laten doorverbinden met klantbehoud. Deze afdeling heeft wat meer ruimte voor het doen van aanbiedingen en daar een aanbod gekregen van €22,50 korting voor 9 maanden (kortom 9 maanden voor €35)

Waarschijnlijk speelt mee dat zowel Ziggo als T-mobile hier beschikbaar zijn en momenteel goede aanbiedingen hebben.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 12:14
JoSchaap schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:46:
Hoe lang duurt het gewoonlijk ongeveer na aanleg van glasvezel voor ook andere aanbieders als KPN services mogen aanbieden?
Meteen?
Overigens is dit het topic van de provider KPN, dus niet van KPN Netwerk/Glaspoort (die hebben eigen topics)'
[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
[Glaspoort] ervaringen

[ Voor 32% gewijzigd door Dennis-L op 28-09-2022 09:51 ]

• JDIJ-
(RSH) schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:14:
[...]

Wat klopt er niet aan dit plaatje ... :| altijd jammer dat men klanten op het verkeerde spoor zet. Geeft toch altijd een vervelend gevoel achteraf.
Het voelt inderdaad niet als een heel fair proces.. Het loont dus om je als een brutale en niet loyale klant te gedragen 8)7

• Miki
(RSH) schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:38:
[...]

Helaas is de deal niet zo mooi als ie lijkt. Ik blijf dit soort praktijken altijd als een soort liegen beschouwen.
maar helaas kan niet iedereen goed uit het hoofd tellen.
Ik vind jouw reactie niet okay en het past niet in de huidige discussie als je dit in de context plaatst dat KPN willekeur toepast in het toebedelen van korting.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
Miki schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:31:
Ik vind jouw reactie niet okay en het past niet in de huidige discussie als je dit in de context plaatst dat KPN willekeur toepast in het toebedelen van korting.
In de eerste plaats gaat het om een oude aanbieding. In de tekst staat 'de aanbieding is geldig vanaf 8 mei 2021', dat is bijna 17 maanden geleden. Het is nog maar de vraag of diezelfde aanbieding nog steeds geldt.

Verder denk ik niet dat KPN willekeurig met kortingen strooit. Tenminste niet als je bedenkt dat 'willekeurig' ook 'toevallig' of 'random' betekent. KPN zal vermoedelijk rekening houden met je postcode en daarmee ook inzicht hebben in de concurrentie die op jouw adres mogelijk is. Dat is niet voor iedereen hetzelfde.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:44
JoSchaap schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:46:
Niet elke glasvezel kan voor elke aanbieder…
Ik heb bv 2 aansluitingen in de meterkast zitten dus het hangt er ook vanaf wie het ooit geeft aangelegd ed.

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:21

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

grun93 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:47:
[...]

In de eerste plaats gaat het om een oude aanbieding. In de tekst staat 'de aanbieding is geldig vanaf 8 mei 2021', dat is bijna 17 maanden geleden. Het is nog maar de vraag of diezelfde aanbieding nog steeds geldt.

Verder denk ik niet dat KPN willekeurig met kortingen strooit. Tenminste niet als je bedenkt dat 'willekeurig' ook 'toevallig' of 'random' betekent. KPN zal vermoedelijk rekening houden met je postcode en daarmee ook inzicht hebben in de concurrentie die op jouw adres mogelijk is. Dat is niet voor iedereen hetzelfde.
KPN lijkt zeker willekeurig met kortingen te strooien.
Ik heb een aanbieding gekregen voor 6 maanden korting op internet en TV. Toen ik daar, nav dit topic, later over terugbelde kreeg ik te horen dat de aanbieding afhangt van de dag waarop je belt (acties kunnen dagelijks wisselen) en ook zeker welke medewerker je aan de telefoon krijgt. Het verhaal was dat de ene medewerker meer korting mag geven dan de andere en ook dat de ene hierin makkelijker is dan de andere.

Met daarbij ook de tip om niet akkoord te gaan met de eerste aanbieding die je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
MrMarcie schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:35:
[...]

Waarom niet overstappen naar een fiber aanbieder op KPN netwerk met klantenkorting en daarna weer terug naar KPN en zo door?
Ziggo heeft momenteel de beste actie lopen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDIJ-
grun93 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:47:
[...]

Ik denk dat die 8 mei 2021 een fout is, want ik kreeg de aanbieding op 27-9-22. We gaan zien hoe hoog de factuur is komende maand. :)

• draz!c
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 10:26
JDIJ- schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:37:
[...]

Ik denk dat die 8 mei 2021 een fout is, want ik kreeg de aanbieding op 27-9-22. We gaan zien hoe hoog de factuur is komende maand. :)
Waarschijnlijk liep je huidige contract tot 8 mei 2021 en heb je nu gekozen voor een verlenging. Ik heb namelijk ook gisteren een verlenging gedaan en daarbij zie ik ook mijn oude contract datum van 2021. Moet goedkomen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 14:30
Gynnad schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:34:
[...] Ziggo heeft momenteel de beste actie lopen.
Daar is dit topic nooit voor bedoeld. Om terug te gaan naar Ziggo :F O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

JerryJerryJerry schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:42:
[...]

Daar is dit topic nooit voor bedoeld. Om terug te gaan naar Ziggo :F O-)
En Ziggo heeft waardeloze upload en is instabiel. Niet voor niets dat ik over ben naar glas. Zo fijn dat ik dat nu een paar maanden heb.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:41
Ik heb zojuist mijn KPN abonnement (Internet only 1gbps) weer verlengd voor een jaar waarvan de eerste 9 maanden €35,- is. Nooit gevraagd is altijd mis, en waarschijnlijk weten ze ook van de aanbiedingen bij Ziggo en T-Mobile want de totale jaarprijs lag gelijk aan de kosten bij T-Mobile. Nu scheelt het alleen overstappen en rompslomp met apparatuur, bovendien blijft de korting op mijn mobiele telefoon ook van kracht.

Het laatste jaar ook prima tevreden geweest over KPN, maar daar betaal je dan ook een mooi prijskaartje voor :)

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Iemand hier die weet hoe lang van te voren je je abonnement kan/mag verlengen? Wellicht zoek ik niet goed, maar ik kan alleen maar resultaten vinden voor mobiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Jochemp schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:21:
Ik heb zojuist mijn KPN abonnement (Internet only 1gbps) weer verlengd voor een jaar waarvan de eerste 9 maanden €35,- is. Nooit gevraagd is altijd mis, en waarschijnlijk weten ze ook van de aanbiedingen bij Ziggo en T-Mobile want de totale jaarprijs lag gelijk aan de kosten bij T-Mobile. Nu scheelt het alleen overstappen en rompslomp met apparatuur, bovendien blijft de korting op mijn mobiele telefoon ook van kracht.

Het laatste jaar ook prima tevreden geweest over KPN, maar daar betaal je dan ook een mooi prijskaartje voor :)
Ik ga binnenkort nog maar eens bellen en jou als voorbeeld aanhalen dat er dus blijkbaar wel meer korting kan worden gegeven dan alleen 3 maanden. Thx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
L_Jinx schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:26:

Ik heb een aanbieding gekregen voor 6 maanden korting op internet en TV. Toen ik daar, nav dit topic, later over terugbelde kreeg ik te horen dat de aanbieding afhangt van de dag waarop je belt (acties kunnen dagelijks wisselen) en ook zeker welke medewerker je aan de telefoon krijgt. Het verhaal was dat de ene medewerker meer korting mag geven dan de andere en ook dat de ene hierin makkelijker is dan de andere.

Met daarbij ook de tip om niet akkoord te gaan met de eerste aanbieding die je krijgt.
Providers hebben budgetten voor promotie acties, dat klopt. Het is dan zaak om er snel bij te zijn want op=op. Als het budget op is, vis je achter het net. Degene die op dinsdag nog korting kreeg, vertelt dat 's avonds aan een kennis die woensdag ook gaat bellen maar die dan niks krijgt. Dat zou ik niet willekeurig durven noemen, iedereen die op woensdag belt krijgt niks want het geld is op.

Dat het afhangt van de medewerker klopt ook. Maar die kies je zelf: in het keuzemenu kies je niet voor de gewone klantenservice, maar voor de afdeling opzeggen, retentie of klantbehoud. Daar zitten de medewerkers met meer ervaring en betere communicatieve vaardigheden die wat meer ruimte hebben om je een beter aanbod te mogen doen. Die kun je opbellen en bijvoorbeeld zeggen: hier in de buurt heeft de concurrent een fantastisch aanbod en ik heb besloten om naar hen over te stappen. Tenzij jullie me kunnen overtuigen om nog een jaar langer klant te blijven? Daarna is het een kwestie van onderhandelen.

Maar doe dit alleen als je ook echt bereid bent over te stappen en speel geen blufpoker zonder dat je echt iets achter de hand hebt. Voor hetzelfde geld zeggen ze: prima, bedankt dat u klant bij ons was en ik ga uw opzegging in orde maken. Fijne dag verder. :)

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 14:30
grun93 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:33:
[...]
Voor hetzelfde geld zeggen ze: prima, bedankt dat u klant bij ons was en ik ga uw opzegging in orde maken. Fijne dag verder. :)
Dan geef je aan dat je het wel via de overstapservice regelt, om vervolgens een ander moment het opnieuw te proberen :)

Ben benieuwd of die 'onderhandel'telefoontjes trouwens geregistreerd worden. Oh meneer X daar bent u weer :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• grun93
JerryJerryJerry schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:39:
Ben benieuwd of die 'onderhandel'telefoontjes trouwens geregistreerd worden. Oh meneer X daar bent u weer :+
Ik heb eens een tijdje op een klantenservice gewerkt en daar was dat wel de gewoonte. Ik durf niet te zeggen of dat bij KPN ook zo is.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
[...]

Lijkt mij wel in positieve zin: klant gevoelig voor korting en tekent dan één jaar bij _/-\o_ scheelt flink in de tijd van de call duration als ze weten waarvoor je belt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDIJ-
[...]

Dan geef je aan dat je het wel via de overstapservice regelt, om vervolgens een ander moment het opnieuw te proberen :)

Ik bel elk jaar, dus als ze het registreren gebeurt er met die informatie niet zoveel..

• stormfly
JDIJ- schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:05:
[...]

Ik bel elk jaar, dus als ze het registreren gebeurt er met die informatie niet zoveel..
Gratis geld geven ze niet weg, gaat om de profilering van jou als klant. Wel eens in een nieuws bericht voorbij gekomen dat Ziggo een score hangt aan jou als klant. Of je trippel of quad play afneemt, hoeveel jaar je klant bent etc etc en met die score hebben ze dan een beeld van je.

Of dat nieuwsbericht klopt weet ik niet, ik werk niet bij Ziggo, ik kan het niet checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
Jochemp schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:21:

Hier ook even gebeld en ook de korting voor 9 maanden gekregen, wel via afdeling klantbehoud want de normale afdeling van abonnementen kon maar 3 maanden 20 euro geven.
Morgen wordt ik omgezet, neem aan dat mijn edgerouter 4 wel 1Gbit aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 09:06
stormfly schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:06:
[...]

Gratis geld geven ze niet weg, gaat om de profilering van jou als klant. Wel eens in een nieuws bericht voorbij gekomen dat Ziggo een score hangt aan jou als klant. Of je trippel of quad play afneemt, hoeveel jaar je klant bent etc etc en met die score hebben ze dan een beeld van je.

Of dat nieuwsbericht klopt weet ik niet, ik werk niet bij Ziggo, ik kan het niet checken.
Als ze zo een score hebben dan doen ze er weinig mee. 15 jaar triple play. Ik heb gebeld met de opzeg telefoonlijn en gevraagd de aanbieding van KPN te matchen op prijs en downloadsnelheid het eerste jaar maar ook op prijs en snelheid na dat eerste jaar. Maar ze konden/wilden me niet helpen. Er is nog niet eens een poging gedaan om mij te behouden.

Ik heb dus inmiddels KPN aangevraagd. Van Ziggo ook sinds die tijd nog geen enkele poging om mij als klant te terug te krijgen.

Nog geen KPN ervaring sindsdien, maar dat gaat nu vast gebeuren.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Inmiddels is het mij ook gelukt om 9 maanden korting te krijgen met upgrade naar 1Gbit/s met een internet only abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:05
Hier ook KPN-klant met aanbod voor 9 maanden korting.

Maar wat is voor jullie de reden om niet over te stappen naar T-mobile? Komt neer op 480eu per jaar t.o.v. 517,50 bij KPN. Zelfde snelheid en volgend jaar kun je met een actie weer terug naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
goldmemberf1 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:24:

Maar wat is voor jullie de reden om niet over te stappen naar T-mobile? Komt neer op 480eu per jaar t.o.v. 517,50 bij KPN. Zelfde snelheid en volgend jaar kun je met een actie weer terug naar KPN.
Ik ben ooit klant geweest van T-Mobile, maar daar heb je op "live" tv gewoon 30 seconden vertraging. Zolang ze dat niet oplossen, zien ze mij daar niet terug. Daarnaast hebben wij een seizoenplek op de camping en daar is KPN niet geweldig, maar T-Mobile zorgde er zelfs voor dat ik niet eens normaal mailtjes kon lezen of bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

Slechte beeldkwaliteit van hun televisie platform.
Vanwege kostenoverweging het internetverkeer via Duitsland willen gaan routeren. Is wel teruggedraaid na een shitload aan klachten.

Maar vanwege dat soort zaken maakt dat ik het niet eens overweeg. Ik zou eerder terug gaan naar Ziggo.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 16:58
L_Jinx schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:26:
[...]

Kan ik bevestigen. Afgelopen dinsdag gebeld. Contract loopt over maand af en Ziggo strooit dus gebeld om mijn 100/100 glasvezel te verlengen of op te zeggen. 6 maanden korting en ESPN gratis was het aanbod. Ik denk er even over.
Gisteren teruggebeld om aan te geven dat het wel goed is maar ik heb nog 1 vraag. Wat kost het meer als ik mijn lijn naar 200/200 upgrade. Dat kost 1,21 meer meneer (Hussel) maar dan kan ik wel 9 maanden kortingen geven en ESPN gratis voor een jaar. Een upgrade 1,21 gaf mij ca. 120 euro extra korting. Zeg het maar....

Ook een vraag: Krijg net een mail om mijn decoders om te ruilen. Ik heb er 2 van KPN en 2 van marktplaats. Stel ik doe dat, loop ik dan het gevaar dat ze die andere 2 blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

KPN heeft een van de beste peering (platform NL-IX) verbindingen in Nederland. Je kunt KPN als premium ISP niet vergelijken met T-mobile als prijsvechter. Grotere storingen zijn bij caiway/delta en T-Mobile vaak langduriger. Ik kan mij de dag niet heugen dat KPN eruit lag door een grote storing (dan tel ik lokale fibercuts niet mee omdat ik op DSL zit).

Voor veel mensen is T-Mobile een prima partij, als je maar beseft dat je met een prijsvechter in zee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
stormfly schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
[...]

KPN heeft een van de beste peering (platform NL-IX) verbindingen in Nederland. Je kunt KPN als premium ISP niet vergelijken met T-mobile als prijsvechter. Grotere storingen zijn bij caiway/delta en T-Mobile vaak langduriger. Ik kan mij de dag niet heugen dat KPN eruit lag door een grote storing (dan tel ik lokale fibercuts niet mee omdat ik op DSL zit).

Voor veel mensen is T-Mobile een prima partij, als je maar beseft dat je met een prijsvechter in zee gaat.
Ik ben overtuigd, zojuist weer nieuw jaartje afgesloten met 9 maanden korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:16
stormfly schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
[...]
Ik kan mij de dag niet heugen dat KPN eruit lag door een grote storing (dan tel ik lokale fibercuts niet mee omdat ik op DSL zit).
KPN nooit storingen?

Kijk hier eens:

https://www.nu.nl/tag/Storingen%20KPN

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drzed1987
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-02-2023
Dag Dames en Heren,

Een vraagje. Ik word al jaren lastiggevallen door KPN zakelijk, die mij een 1 GBPS glasvezel abbo aan proberen te smeren (met mesh technologie).

Momenteel zit ik al meer dan 5 jaar bij Netrebel (1GBPS voor 39 euro per maand vast), en heb daar bijna nooit problemen mee. Mijn werkelijke downsnelheid (via speedtest) bij Netrebel over Wifi 5GHZ reikt tot ongeveer 300Mbit/s en 600 Mbit/s upload. Nu weet ik dat dit sneller zal zijn als ik direct via kabel aansluit op de modem.

Die meneer van KPN garandeerde echter dat de glasvezel internet die zij aanbieden altijd 1000Mbit/s haalt in de praktijk, of althans 85% van de beloofde snelheid behaalt en altijd een ping van 1 / 2 milliseconde haalt. Daarnaast geeft ie aan dat er exta fiscaal voordeel bij zit dus onderaan de streep voordeliger is.

Eerste 12 maanden 30 euro per maand, daarna 69 euro per maand incl btw (3 jaar contract).

Heeft iemand ervaring met de 1GBPS van KPN en wat is jullie praktische max snelheid op speedtest?

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
drzed1987 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:48:
Dag Dames en Heren,

Een vraagje. Ik word al jaren lastiggevallen door KPN zakelijk, die mij een 1 GBPS glasvezel abbo aan proberen te smeren (met mesh technologie).

Momenteel zit ik al meer dan 5 jaar bij Netrebel (1GBPS voor 39 euro per maand vast), en heb daar bijna nooit problemen mee. Mijn werkelijke downsnelheid (via speedtest) bij Netrebel over Wifi 5GHZ reikt tot ongeveer 300Mbit/s en 600 Mbit/s upload. Nu weet ik dat dit sneller zal zijn als ik direct via kabel aansluit op de modem.

Die meneer van KPN garandeerde echter dat de glasvezel internet die zij aanbieden altijd 1000Mbit/s haalt in de praktijk, of althans 85% van de beloofde snelheid behaalt en altijd een ping van 1 / 2 milliseconde haalt. Daarnaast geeft ie aan dat er exta fiscaal voordeel bij zit dus onderaan de streep voordeliger is.

Eerste 12 maanden 30 euro per maand, daarna 69 euro per maand incl btw (3 jaar contract).

Heeft iemand ervaring met de 1GBPS van KPN en wat is jullie praktische max snelheid op speedtest?

Dank!
Een halve ms.? Als je op de KPN Core router zit misschien. Wellicht is het wachtwoord nog steeds “g1rlp0w3r“ dus je kunt het proberen:

https://adoc.pub/download...-78-het-echte-verhaa.html

Vanaf blz. 12.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drzed1987
ernstoud schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:57:
[...]

Een halve ms.? Als je op de KPN Core router zit misschien. Wellicht is het wachtwoord nog steeds “g1rlp0w3r“ dus je kunt het proberen:

https://adoc.pub/download...-78-het-echte-verhaa.html

Vanaf blz. 12.

:)
1 tot 2 ms, maar dat lijkt me ook weer een fantasiegetal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
drzed1987 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:01:
[...]

1 tot 2 ms, maar dat lijkt me ook weer een fantasiegetal.
Latency tot de tweede hop is wellicht te garanderen maar daarna ben je toch zwaar afhankelijk van de routering naar de eindbestemming. Er is geen garantie. Dus dat is in ieder geval verkoop praat.

Als je tevreden bent over wat je nu hebt en er zakelijk van afhankelijk bent zou ik nooit switchen. Als er wat fout gaat - en het KPN forum staat er vol mee - ben je de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drzed1987
ernstoud schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:05:
[...]

Latency tot de tweede hop is wellicht te garanderen maar daarna ben je toch zwaar afhankelijk van de routering naar de eindbestemming. Er is geen garantie. Dus dat is in ieder geval verkoop praat.

Als je tevreden bent over wat je nu hebt en er zakelijk van afhankelijk bent zou ik nooit switchen. Als er wat fout gaat - en het KPN forum staat er vol mee - ben je de pineut.
het is momenteel privé, dus vandaar de overweging. Maar het voelt altijd sketchy als ik aan de lijn zit met zo'n verkoper. Zogenaamd ging meneer "overleggen" met zijn manager maar zet mij dan niet in de wacht. In plaats daarvan hoor ik hem met zijn manager praten en haar "proberen te overtuigen" om mij korting te geven. De manager dan reageert op een "nou voor deze keer dan maar 12 maanden korting, maar ik moet nu naar een vergadering". Geen idee maar het klonk allemaal wel heel erg staged / gescript allemaal.

En dan wil ik nog niet beginnen over het "gamet u ook meneer?" en begon dus met zijn ping verhaal. Nou ik kom me nog herinneren dat ik UT99 online speelde over een 56k modem, dus met een ping van 18 ms ben ik wel tevreden, maar dat begreep hij niet helaas.

Ik overweeg alleen over te stappen als zijn speedtest verhaal ook echt gevalideerd is, en ook in de praktijk 800-900-1000Mbit zou halen.

Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

drzed1987 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:21:
[...]

het is momenteel privé, dus vandaar de overweging. Maar het voelt altijd sketchy als ik aan de lijn zit met zo'n verkoper. Zogenaamd ging meneer "overleggen" met zijn manager maar zet mij dan niet in de wacht. In plaats daarvan hoor ik hem met zijn manager praten en haar "proberen te overtuigen" om mij korting te geven. De manager dan reageert op een "nou voor deze keer dan maar 12 maanden korting, maar ik moet nu naar een vergadering". Geen idee maar het klonk allemaal wel heel erg staged / gescript allemaal.

En dan wil ik nog niet beginnen over het "gamet u ook meneer?" en begon dus met zijn ping verhaal. Nou ik kom me nog herinneren dat ik UT99 online speelde over een 56k modem, dus met een ping van 18 ms ben ik wel tevreden, maar dat begreep hij niet helaas.

Ik overweeg alleen over te stappen als zijn speedtest verhaal ook echt gevalideerd is, en ook in de praktijk 800-900-1000Mbit zou halen.

Iemand daar ervaring mee?
Voor wat betreft de snelheden: Ik haal hier, bekabeld, standaard 900+/900+ mbps. Meestal zo'n beetje tussen de 900mbps en 940mbps, zowel up als down.
Via WiFi haal ik rond de 700mbps up & down, maar dat is afhankelijk van zoveel facturen (gebruikte apparatuur, buren, afstand, etc...) dat je dat waarschijnlijk niet met jouw situatie kan vergelijken.

Ping naar de R'dam server rond de 1 a 2 ms.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/13742741745.png

Test van vorig jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1I1dAV5ozXKwgZflavcDgmW4lOM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uuKgnZ1rWRvDKmDgjHWbhxTR.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door TFHfony op 30-09-2022 14:35 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
goldmemberf1 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:46:
[...]

Ik ben overtuigd, zojuist weer nieuw jaartje afgesloten met 9 maanden korting :)
Welke korting kreeg je, 9x 35 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Internet spreek ik over, 2016 de laatste landelijke storing. T-Mobile al 2x dit jaar, zoek maar in het topic want die verschijnen niet op nu.nl.

[ Voor 21% gewijzigd door stormfly op 30-09-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
stormfly schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:16:
[...]

Welke korting kreeg je, 9x 35 euro?
9x35 idd. En ik heb gevraagd of ik een V12 experia box kan krijgen i.v.m. Wifi6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drzed1987
TFHfony schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:29:
[...]

Voor wat betreft de snelheden: Ik haal hier, bekabeld, standaard 900+/900+ mbps. Meestal zo'n beetje tussen de 900mbps en 940mbps, zowel up als down.
Via WiFi haal ik rond de 700mbps up & down, maar dat is afhankelijk van zoveel facturen (gebruikte apparatuur, buren, afstand, etc...) dat je dat waarschijnlijk niet met jouw situatie kan vergelijken.

Ping naar de R'dam server rond de 1 a 2 ms.

[Afbeelding]

Test van vorig jaar:

[Afbeelding]
Ah top, dus het is ook echt waar. Heb je toevallig ook resultaten over 5Ghz wifi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Zit bijna een jaar bij T-Mobile (op 1 november), betaal nu 40€ voor 1Gbps en 12,5€ voor Internet TV, die prijsstelling is er nu niet meer bij T-Mobile, want ik was een van de laatsten voordat de prijzen daar omhoog zijn gegaan. 35€ per maand bij KPN is een leuke besparing op jaarbasis (12x17,50=210€).

Alleen terug kan niet meer voor die 40€ voor 1Gbps bij T-Mobile over een jaartje.. Dus dan is de overweging wat te doen we over een jaartje als de 35€ p/m actie afloopt. Blijkbaar is 9 maanden korting de beste deal voor bestaande klanten? Dat is dan op zich nog niet zo slecht.

Grootste reden om van T-Mobile af te stappen is de matige service als je een storing hebt.. echter zit ik op ODF en heb ik (gelukkig) amper tot geen storingen en is de latency ook een stuk beter de afgelopen maanden.. twijfel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

drzed1987 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:58:
[...]

Ah top, dus het is ook echt waar. Heb je toevallig ook resultaten over 5Ghz wifi?
Niet opgeslagen. Maar over 5Ghz WiFi, gebruik makende van Fritz!Box 7590 en Frirtz!Repeater 3000 haal ik dus rond de 700mbps (up & down). Maar wat ik eerder al zei: WiFi is van zoveel factoren afhankelijk dat dat soort resultaten eigenlijk niet te vergelijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
TFHfony schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:12:
[...]

Niet opgeslagen. Maar over 5Ghz WiFi, gebruik makende van Fritz!Box 7590 en Frirtz!Repeater 3000 haal ik dus rond de 700mbps (up & down). Maar wat ik eerder al zei: WiFi is van zoveel factoren afhankelijk dat dat soort resultaten eigenlijk niet te vergelijken zijn.
Is dat met 80Mhz kanaalbreedte, ik vermoed van wel? En dan een 3x3 client?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

stormfly schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:32:
[...]

Is dat met 80Mhz kanaalbreedte, ik vermoed van wel? En dan een 3x3 client?
Correct.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Maar zo'n 20 storingen, verdeeld over 10 jaar, verschillende produkten en locaties. Ik vind het indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MrMarcie schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:26:
Maar zo'n 20 storingen, verdeeld over 10 jaar, verschillende produkten en locaties. Ik vind het indrukwekkend.
Ik ook. Daarbij, lokale storingen door gebroken kabels die door derden zijn stukgetrokken, kun je toch moeilijk KPN aanrekenen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
grun93 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 07:05:
[...]

Ik ook. Daarbij, lokale storingen door gebroken kabels die door derden zijn stukgetrokken, kun je toch moeilijk KPN aanrekenen, lijkt me.
Exact mijn gedachte, daar haalde ik dat al aan in mijn eerste reactie. Als je het het hebt over echte core storingen waarbij duizenden gebruikers niet meer online zijn: zelden of misschien wel nooit.

Dat is iets waar ik blij van kan worden, dan hebben ze hun changeproces op orde. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
MrMarcie schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:26:
[...]

Het was met mijn link naar dit beperkte overzicht op een rare plaats (nu.nl, kwam als eerste bovenaan toen ik zocht met Google) niet de bedoeling een totaaloverzicht o.i.d. te geven.

Er werd min of meer beweerd dat KPN *nooit* grotere storingen heeft. Dat is natuurlijk een rare opmerking, daarom postte ik even snel dat overzicht. Dat het niet compleet is, en of het veel of weinig is kunnen we nu pagina’s over vol pennen, maar dat gaat voorbij aan het doel van mijn post; laten zien dat *geen* storingen een utopie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:09
Om de 1 of bizarre reden werd ik vrijdag wakker en na maanden van 1Gbit connectie gehad the hebben, is dit nu dus 200Mbit. Zit dus gewoon op het 200Mbit profiel. als ik ook mijn internet snelheid wijzig, gebeurt er buiten een mail helemaal niks met mijn verbinding.

Zaterdag gebeld door iemand van de technische dienst. Die zag niks vreemd. Dus nu komt er dinsdag een monteur, want toen ik hem dat 200 profiel verhaal vertelde, geloofde die er weinig van. Vraag me dus af wat die monteur dinsdag komt doen. Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stormfly schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 08:37:
[...]

Exact mijn gedachte, daar haalde ik dat al aan in mijn eerste reactie. Als je het het hebt over echte core storingen waarbij duizenden gebruikers niet meer online zijn: zelden of misschien wel nooit.

Dat is iets waar ik blij van kan worden, dan hebben ze hun changeproces op orde. _/-\o_
Voor internet:ja.
Voor ITV zijn de laatste paar jaar wel meerdere grote landelijke storingen geweest. Met honderdduizenden getroffen gebruikers. En tot meer dan een dag aan downtime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:54
Het was vandaag weer eens tijd om kritisch te kijken naar onze abbos, lopen volgende maand af dus we bellen maar eens weer voor een opzegging 🤣

Inmiddels het jaarlijkse ritueel doorlopen met de medewerker, ik wil of meer voor hetzelfde geld of hetzelfde houden met korting.

Zowel op de thuis verbinding als op mobiel.

Vaste situatie:
Fiber 200/200
Vaste telefoon
2x tv ontvanger
Opnemen en plus pakket
ESPN gratis voor een jaar
En omdat ik espn gratis heb dan nog een jaar 5€ per maand extra korting.

Eerste 6 maanden 40€ pm daarna 62 euro pm tot einde contract

Mobiel hebben we 2 abbos, beide unlimiteds, gaan van 25,50 pm naar 23,50 pm.

Al met al over het hele jaar 300ish korting, toch weer een maandje energie 🤣

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
vraagje,

zijn apps als disney plus, hbo max, prime video, netflix, goed te gebruiken op de vip5202?? ook als je geen 4k netflix abonnement hebt?

kun je de apps gebruiken met je eigen account voor deze apps of moet je via kpn abonnementen afsluiten op deze apps?

alvast bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
joey82 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 15:33:
vraagje,

zijn apps als disney plus, hbo max, prime video, netflix, goed te gebruike op de vip5202?? ook als je geen 4k netflix abonnement hebt?

kun je de apps gebruiken met je eigen account voor deze apps of moet je via kpn abonnementen afsluiten op deze apps?

alvast bedankt....
kpn heeft geen disneyplus app op dit moment.
hbo max is er nog niet.

prime video en netflix app zitten er wel in en goed te gebruiken ook gewoon met eigen account :) je bent niet afhankelijk van kpn kwa account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
jopoh schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

kpn heeft geen disneyplus app op dit moment.
hbo max is er nog niet.

prime video en netflix app zitten er wel in en goed te gebruiken ook gewoon met eigen account :) je bent niet afhankelijk van kpn kwa account
jammer van disney, dan ben ik alsnog aangewezen op de chromecast, had goede hoop dat de meest populaire streaming apps er al wel zouden zijn op de vip5202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Eindelijk mijn desktop weer aangesloten in mijn nieuwe woning i.c.m. UDM SE en KPN glasvezel.
Helaas blijft verbinding steken op +-625/510Mbps i.p.v. 1000/1000.

Ik heb er geen KPN modem tussen zitten. Maar zou dat morgen even kunnen testen.

Heb nu dus deze media converter in de meterkast zitten die via RJ45 naar de WAN port op mijn UDM Se loopt.

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2022/10/02/image.md.png

Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Enige manier om te testen is de KPN Experiabox er tussen hangen?

Meerdere tests gedaan, nieuwe netwerk kabels en 2.5Gb ethernet (dus geen wifi). Directe uplink naar de switch en status geeft:
Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2022/10/02/imagee76a0a76276f103d.png

[ Voor 18% gewijzigd door Workaholic op 02-10-2022 19:56 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Workaholic schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:47:
Eindelijk mijn desktop weer aangesloten in mijn nieuwe woning i.c.m. UDM SE en KPN glasvezel.
Helaas blijft verbinding steken op +-625/510Mbps i.p.v. 1000/1000.

Ik heb er geen KPN modem tussen zitten. Maar zou dat morgen even kunnen testen.

Heb nu dus deze media converter in de meterkast zitten die via RJ45 naar de WAN port op mijn UDM Se loopt.

[Afbeelding]

Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Enige manier om te testen is de KPN Experiabox er tussen hangen?

Meerdere tests gedaan, nieuwe netwerk kabels en 2.5Gb ethernet (dus geen wifi)
Zowiezo zul je eerst met de Experiabox moeten testen. Anders gaat KPN je niet eens helpen.
Als je met de Experiabox ook geen 950Mbit haalt, dan ligt het aan de verbinding.
Als je het daar wel mee haalt, dan is het iets in je netwerk en kun je (eenvoudiger) verder gaan zoeken.

Dus mijn advies is om toch eerst even te testen met de Experiabox. Kost je 5-10 minuten max en dan weet je al veel meer (eerst met een netwerkkabel rechtstreeks aan de Experiabox, en dan via je netwerk)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
rally schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:57:
[...]

Zowiezo zul je eerst met de Experiabox moeten testen. Anders gaat KPN je niet eens helpen.
Als je met de Experiabox ook geen 950Mbit haalt, dan ligt het aan de verbinding.
Als je het daar wel mee haalt, dan is het iets in je netwerk en kun je (eenvoudiger) verder gaan zoeken.

Dus mijn advies is om toch eerst even te testen met de Experiabox. Kost je 5-10 minuten max en dan weet je al veel meer (eerst met een netwerkkabel rechtstreeks aan de Experiabox, en dan via je netwerk)
Check - morgen maar is proberen dan. Dank.

Overigens is het nu toch juist vrije modem keuze - dan zou je ook support verwachten voor Ubiquiti?

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 02-10-2022 19:58 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Workaholic schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:57:
[...]

Overigens is het nu toch juist vrije modem keuze - dan zou je ook support verwachten voor Ubiquiti?
Dat klopt in theorie wel, maar in de praktijk zullen (vrijwel) alle provider bij het leveren van support *eerst* vragen om met de door hun geleverde apparatuur te testen.

Dat is overigens niet geheel onterecht. Ik ben al heel vaak problemen tegengekomen met de verbinding die door de gebruikers zelf waren veroorzaakt:
Foute/slechte netwerkkabels, waardoor de verbinding niet boven de 100Mbit uitkwam
Foute poort instellingen, waardoor de poort op 100Mbit verbond (ipv. Gigabit).
Foute MTU instellingen
Verkeerde route configuraties
Etc. Etc.

En in de meeste gevallen waren er met de Experiabox geen problemen, en dan is het een stuk eenvoudiger om het probleem op te sporen.

Bij Ziggo helemaal, want daar zit het probleem ook vaak in de Coax aanlsuiting (meestal een kabelbreuk). Bij Glasvezel is een kabelbreuk eenvoudig: Dan werkt het niet meer… bij Ziggo werkt het nog wel maar slechter.

Mocht je de resultaten hebben, dan heb je i.i.g. een begintpunt om te zoeken.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:44
Workaholic schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:57:
[...]

Nee.

Het is vrije modem keuze. Providers dienen de benodigde informatie vrij te geven zodat de geleverde dienst op apparatuur van derde partijen gebruikt kan worden, ook mogen zij apparatuur van derden niet zomaar blokkeren. Maar daar stopt het dan ook, ondersteuning als in "hulp met aansluiting en werking" is iets heel anders.

Je kunt van een provider niet verwachten dat ze alle apparatuur op de markt kennen en dat ze helpdesk gaan spelen voor al die fabrikanten. Het kan prima werken en ze geven je de benodigde informatie, niet meer. Indien problemen dan test je eerst met de apparatuur van de provider. Werkt dat wel dan wenst de provider je veel succes met puzzelen en is voor hen de kous af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
Glassertje schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:13:
Om de 1 of bizarre reden werd ik vrijdag wakker en na maanden van 1Gbit connectie gehad the hebben, is dit nu dus 200Mbit. Zit dus gewoon op het 200Mbit profiel. als ik ook mijn internet snelheid wijzig, gebeurt er buiten een mail helemaal niks met mijn verbinding.

Zaterdag gebeld door iemand van de technische dienst. Die zag niks vreemd. Dus nu komt er dinsdag een monteur, want toen ik hem dat 200 profiel verhaal vertelde, geloofde die er weinig van. Vraag me dus af wat die monteur dinsdag komt doen. Ben wel benieuwd.
Het enige wat een monteur kan doen is de demping meten van/naar de PoP.
Als je al eerder 1 Gbps hebt gehad en je haalde die snelheid ook, dan zal er niets aan de hand zijn met je lijn en is inderdaad port profile teruggezet naar 200 Mbps. Als je in Mijn KPN de snelheid aanpast, dan hoor je die snelheid normaliter al binnen 1 uur te hebben op je lijn. Volgens mij moet de monteur wel kunnen zien op welke port profile je zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Soundwork schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:38:
[...]

Het enige wat een monteur kan doen is de demping meten van/naar de PoP.
Als je al eerder 1 Gbps hebt gehad en je haalde die snelheid ook, dan zal er niets aan de hand zijn met je lijn en is inderdaad port profile teruggezet naar 200 Mbps. Als je in Mijn KPN de snelheid aanpast, dan hoor je die snelheid normaliter al binnen 1 uur te hebben op je lijn. Volgens mij moet de monteur wel kunnen zien op welke port profile je zit.....
Thanks, hoor het morgen allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
Gisteren van KPN een mail ontvangen dat ik vanaf 1 november gebruik kan gaan maken van mijn 1gb/s aansluiting in mijn nieuwbouw appartement. Dit is dus een XGS Pon aansluiting. Alle benodigdheden zoals modem V12 en TV ontvanger ontvang ik morgen al. Dus alles netjes op tijd.

Maar ik zou graag een ander modem willen gebruiken die gelijk op het glas kan middels een sfp module. Welk modem ondersteunt XGS PON. Zou best de Fritzbox 5530 willen bestellen met een module. Maar werkt dit ook probleemloos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Satfreak schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:50:
Gisteren van KPN een mail ontvangen dat ik vanaf 1 november gebruik kan gaan maken van mijn 1gb/s aansluiting in mijn nieuwbouw appartement. Dit is dus een XGS Pon aansluiting. Alle benodigdheden zoals modem V12 en TV ontvanger ontvang ik morgen al. Dus alles netjes op tijd.

Maar ik zou graag een ander modem willen gebruiken die gelijk op het glas kan middels een sfp module. Welk modem ondersteunt XGS PON. Zou best de Fritzbox 5530 willen bestellen met een module. Maar werkt dit ook probleemloos?
De uitdaging is om de juiste module icm glasvezel kabel te vinden. In mijn ogen levert het meer sores op dan gemak, terwijl je met de geleverde aansluiting alleen de LAN kabel in de WAN poort hoeft te prikken als je een willekeurige andere router zou kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rpkoops
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-03 08:02

Van de site van KPN: Wij adviseren je gebruik te maken van de door KPN geleverde ONT bij het XGS-PON, 10 Gigabit Symmetrical Passive Optical Network. Indien je jouw eigen apparatuur wil instellen moet deze voldoen aan de volgende specificaties.

FTU/ Fiber interface: FTU-TK01 (SC/APC)
Transmission: Rec. ITU-T G.9807.1
TX 1260 .. 1280nm / RX 1575 .. 1580nm
Transmit power +4 .. +9dBm
Receive power -28 .. -9dBm
OMCI: ITU-T Rec. G.988
Conformance test protocol: BBF 247 issue 4
Profiel: A / B / C / D
Implementatie: BBF TR-156 issue 2
Authentication: Serial Number
Encryptie: Downstream AES-128 / Upstream AES-128
VLAN model support: 1:1 / 1:N / TLS / Multicast
Interface identificatie: Speed capability = 10 Gb/s / Slot id = 1 / Port id = 1
Operations: dying gasp, automatic laser shutoff
Rogue detectie, Continuering: rogue self-detection, rogue self-isolation, remote start and shutdown optical interface

XGS-PON upstream encryptie ondersteuning wordt in de nabije toekomst verwacht. Deze functie is optioneel en wordt bepaald door het OMCI protocol.

De ONT moet unieke symmetrische vertaling ondersteunen van Q-VID tot S-VID zoals beschreven in TR-156 : R-13, R-14, R-15.

De ONT moet downstream multicast IGMP berichten ondersteunen op de multicast GEM poort. Deze implementatiekeuze is gebaseerd op R-81 zoals beschreven in TR-156 issue 2.

Persoonlijk zou ik de XGS-Pon NT gebruiken van KPN. En daar een eigen modem achter hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73

Het antwoord is eindeijk heel simpel: (nog) geen.
Het gaat niet zozeer om de router (modems bestaan niet bij glas) maar om de SFP module en er is nog geen SFP module voor XGS-PON die je kan kopen in de huidige consumenten markt. Er was er heel even eentje van AVM (Fritzbox dus) maar die is weer terug getrokken geloof ik.
Vooralsnog zou ik als ik jou was wel die 5530 bestellen maar dan aansluiten met UTP vanaf de XGS-PON module van KPN naar LAN poort 1 van de Fritzbx (die dan als WAN poort fungeert).
Als er dan straks wel een SFP module komt die bruikbaar is, dan kan je snel omschakelen.

Zie ook dit topic voor meer info en vragen.

NB: Ik zou nog eens heel goed afwachten of je wel een XGS-PON aansluiting krijgt. Zeker bij nieuwbouw is het vaak zo dat de betreffende PoP al langer geleden geactiveerd is en nog gewoon gebruik maakt van GoF (niet PON dus). Het is niet zo dat elke nieuwe aansluiting in NL automatisch XGS-PON is.
En in dat geval kan je met een normale goed verkrijgbare SFP module je gang gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 03-10-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN Glas met TV, de aanbieding van € 35 / maand + cashback van Pricewise maakte het wel erg interessant, ondanks dat ik van Ziggo ook een strak aanbod kreeg.
Anyway, alles is aangesloten en werkt. Nog wel tijdelijk de Experiabox ertussen met de USG als DMZ client.
Als ik de USG helemaal goed heb ingesteld, kan de EB er ook tussen weg.

Wel nog een dingetje met die VIP5202 ontvanger voor de TV:
Ik heb hem zover dat als de TV en ontvanger standby/uit staan, en ik druk met de AB van KPN de boel aan, dat dan ook de TV aangaat. De TV gaat alleen niet uit als ik de ontvanger standby/uit zet. Is dat niet mogelijk?
Dat had men bij Ziggo met de Mediabox Next prima voor elkaar, werkte out-of-the-box.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
Barre73 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:38:
[...]

Vooralsnog zou ik als ik jou was wel die 5530 bestellen maar dan aansluiten met UTP vanaf de XGS-PON module van KPN naar LAN poort 1 van de Fritzbx (die dan als WAN poort fungeert).
Als er dan straks wel een SFP module komt die bruikbaar is, dan kan je snel omschakelen.

Zie ook dit topic voor meer info en vragen.

NB: Ik zou nog eens heel goed afwachten of je wel een XGS-PON aansluiting krijgt. Zeker bij nieuwbouw is het vaak zo dat de betreffende PoP al langer geleden geactiveerd is en nog gewoon gebruik maakt van GoF (niet PON dus). Het is niet zo dat elke nieuwe aansluiting in NL automatisch XGS-PON is.
En in dat geval kan je met een normale goed verkrijgbare SFP module je gang gaan.
Ik neem aan dat je de 5590 bedoelt ? Deze heeft een SFP aansluiting. Maar dan voorlopig eerst via lanpoort 1 omdat deze 2,5Gb/s is neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Satfreak schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:53:
[...]

Ik neem aan dat je de 5590 bedoelt ? Deze heeft een SFP aansluiting. Maar dan voorlopig eerst via lanpoort 1 omdat deze 2,5Gb/s is neem ik aan
Jij begon zelf in je bericht over de 5530 dus daar ging ik op verder. De 5530 heeft ook gewoon een SFP module hoor, allen zie ik nu dat deze geen PON ondersteunt. Dus die had jij sowieso al niet moeten willen halen als je denkt dat je XGS-PON krijgt.

Maar als ik verder de typenummers even buiten beschouwing laat: Mijn advies is dus om een router te kopen die een SFP ingang heeft en geschikt is voor XGS-PON.
Die je dan (mits je XGS-PON krijgt) voorlopig nog niet kan gebruiken dus moet je 1 van de LAN poorten als WAN gebruiken. Totdat je later wel zelf een XGS-PON module kan kopen en dan kan je definitief het installeren zoals je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Barre73 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:18:
[...]

Jij begon zelf in je bericht over de 5530 dus daar ging ik op verder. De 5530 heeft ook gewoon een SFP module hoor, allen zie ik nu dat deze geen PON ondersteunt. Dus die had jij sowieso al niet moeten willen halen als je denkt dat je XGS-PON krijgt.

Maar als ik verder de typenummers even buiten beschouwing laat: Mijn advies is dus om een router te kopen die een SFP ingang heeft en geschikt is voor XGS-PON.
Die je dan (mits je XGS-PON krijgt) voorlopig nog niet kan gebruiken dus moet je 1 van de LAN poorten als WAN gebruiken. Totdat je later wel zelf een XGS-PON module kan kopen en dan kan je definitief het installeren zoals je wil.
Hier is te lezen dat AVM wel druk bezig is met de 5590 XGS-PON module voor de NL markt. Binnenkort leverbaar.

FRITZ!webcare in "AVM FRITZ!Box 5590 Fiber gebruiken icm Delta Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ernstoud schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:43:
[...]

Hier is te lezen dat AVM wel druk bezig is met de 5590 XGS-PON module voor de NL markt. Binnenkort leverbaar.

FRITZ!webcare in "AVM FRITZ!Box 5590 Fiber gebruiken icm Delta Glasvezel"
Dat staat er niet hoor. Er staat:

De FRITZ!Box is verkrijgbaar in diverse productvarianten die qua leveringsomvang van elkaar verschillen.
Als je de FRITZ!Box hebt ontvangen zonder geplaatste SFP-module of enkel met de AON en GPON variant, kun je de FRITZ!-SFP XGS-PON module via onze Kleinteileverkauf in Berlijn (zubehoer@avm.de) verkrijgen. Graag je aanvraag in het Duits of Engels versturen.

De FRITZ!SFP-XGS-PON module is namelijk door de nog geringe verbreiding van XGS-PON geen deel van de leveringsomvang van de FRITZ!Box Fibre-modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Barre73 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:58:
[...]

Dat staat er niet hoor. Er staat:

De FRITZ!Box is verkrijgbaar in diverse productvarianten die qua leveringsomvang van elkaar verschillen.
Als je de FRITZ!Box hebt ontvangen zonder geplaatste SFP-module of enkel met de AON en GPON variant, kun je de FRITZ!-SFP XGS-PON module via onze Kleinteileverkauf in Berlijn (zubehoer@avm.de) verkrijgen. Graag je aanvraag in het Duits of Engels versturen.

De FRITZ!SFP-XGS-PON module is namelijk door de nog geringe verbreiding van XGS-PON geen deel van de leveringsomvang van de FRITZ!Box Fibre-modellen.
Iets verder in die thread staat:

“ De verkrijgbaarheid van de FRITZ!SFP-Module voor XGS-PON verwachten wij dit jaar nog via onze Nederlandse resellers te kunnen realiseren. Dit geldt ook voor de FRITZ!Box 5590 Fiber (die dus het beste past bij een XGS-PON-aansluiting).”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Wat is het grote voordeel (en mogelijk nadeel) om gelijk via SPF aan te sluiten ipv via LAN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
MrMarcie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:12:
Wat is het grote voordeel (en mogelijk nadeel) om gelijk via SPF aan te sluiten ipv via LAN?
Die vraag gaat gegarandeerd off-topic en kan beter worden beantwoord in het topic dat ik een stukje terug linkte.

Maar simpele antwoord: 1 apparaat minder om kapot te gaan en 1 apparaat minder dat stroom verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
rally schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:04:
[...]

Dat klopt in theorie wel, maar in de praktijk zullen (vrijwel) alle provider bij het leveren van support *eerst* vragen om met de door hun geleverde apparatuur te testen.

Dat is overigens niet geheel onterecht. Ik ben al heel vaak problemen tegengekomen met de verbinding die door de gebruikers zelf waren veroorzaakt:
Foute/slechte netwerkkabels, waardoor de verbinding niet boven de 100Mbit uitkwam
Foute poort instellingen, waardoor de poort op 100Mbit verbond (ipv. Gigabit).
Foute MTU instellingen
Verkeerde route configuraties
Etc. Etc.

En in de meeste gevallen waren er met de Experiabox geen problemen, en dan is het een stuk eenvoudiger om het probleem op te sporen.

Bij Ziggo helemaal, want daar zit het probleem ook vaak in de Coax aanlsuiting (meestal een kabelbreuk). Bij Glasvezel is een kabelbreuk eenvoudig: Dan werkt het niet meer… bij Ziggo werkt het nog wel maar slechter.

Mocht je de resultaten hebben, dan heb je i.i.g. een begintpunt om te zoeken.
Probleem is opgelost. Als ik mijn netwerk port op 1FDX zet op de WAN port en op mijn LAN port ipv 2.5G dan zijn de problemen weg. Denk dat nog te weinig 2.5g of hoger gebruiken om dit via google terug te vinden maar een mede tweaker tipte mij op de term microburst.. dit lijkt het probleem te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 03-10-2022 19:28 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
Barre73 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:22:
[...]

Die vraag gaat gegarandeerd off-topic en kan beter worden beantwoord in het topic dat ik een stukje terug linkte.

Maar simpele antwoord: 1 apparaat minder om kapot te gaan en 1 apparaat minder dat stroom verbruikt.
Ik vraag mij eigenlijk af hoeveel dat scheelt in het maandelijkse stroomverbruik, zo'n NT of ONT die samen met de router je internetverbinding vormt...
Nu de prijzen ook voor elektriciteit omhoog gaan, zal men hier ook kritischer naar gaan kijken verwacht ik zo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Soundwork schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:52:
[...]

Ik vraag mij eigenlijk af hoeveel dat scheelt in het maandelijkse stroomverbruik, zo'n NT of ONT die samen met de router je internetverbinding vormt...
Nu de prijzen ook voor elektriciteit omhoog gaan, zal men hier ook kritischer naar gaan kijken verwacht ik zo....
Een NT verbruikt zo'n 3 watt. Zal niet echt een gat slaan in de begroting. En een SFP module verbruikt ook stroom, dus denk dat het vrij weinig uit zal maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

DaRoot schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:43:

Wel nog een dingetje met die VIP5202 ontvanger voor de TV:
Ik heb hem zover dat als de TV en ontvanger standby/uit staan, en ik druk met de AB van KPN de boel aan, dat dan ook de TV aangaat. De TV gaat alleen niet uit als ik de ontvanger standby/uit zet. Is dat niet mogelijk?
Dat had men bij Ziggo met de Mediabox Next prima voor elkaar, werkte out-of-the-box.
Geen idee eigenlijk, bij mijn 5202 werkt dat ook, decoder zet ik aan en dan gaat de TV ook vanzelf aan (duurt alleen even voor de decoder wakker is).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

MeNTaL_TO schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:51:
[...]

Geen idee eigenlijk, bij mijn 5202 werkt dat ook, decoder zet ik aan en dan gaat de TV ook vanzelf aan (duurt alleen even voor de decoder wakker is).
Maar bij het uitschakelen van de decoder blijft je TV wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DaRoot schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:12:
Maar bij het uitschakelen van de decoder blijft je TV wel aan?
Ja, dat is bij mij wel zo. Voor de tv is een aparte knop (de linker) op de AB. Rechts is de knop voor de decoder, zo zet ik ze aan en ook weer uit. Volgens mij is dat ook de bedoeling, dat je met de AB van de decoder ook de tv aan en uit kunt zetten, dat scheelt toch weer een extra apparaatje op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

grun93 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 05:31:
[...]

Ja, dat is bij mij wel zo. Voor de tv is een aparte knop (de linker) op de AB. Rechts is de knop voor de decoder, zo zet ik ze aan en ook weer uit. Volgens mij is dat ook de bedoeling, dat je met de AB van de decoder ook de tv aan en uit kunt zetten, dat scheelt toch weer een extra apparaatje op tafel.
Ja dat scheelt wel, maar ik doe nu in mijn optiek een overbodige extra handeling..
De Mediabox Next van Ziggo met zijn AB deed dat toch beter... CEC voor aan/uitschakelen TV stond ook out-of-the-box aan.. en uitschakelen decoder is ook uitschakelen TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47
DaRoot schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:55:
[...]

Ja dat scheelt wel, maar ik doe nu in mijn optiek een overbodige extra handeling..
De Mediabox Next van Ziggo met zijn AB deed dat toch beter... CEC voor aan/uitschakelen TV stond ook out-of-the-box aan.. en uitschakelen decoder is ook uitschakelen TV.
Dat is inderdaad een hoop werk, de knop zit zeker 3 cm ernaast :) Anyway het stroomverbruik in standby van de decoder is bijna identiek aan wanneer deze aan staat blijkbaar (https://www.gaslicht.com/...an-een-tv-ontvanger/5263/), dus waarom niet alleen de TV-aan/uit-knop gebruiken en de decoder aan laten staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

dajappie schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

Dat is inderdaad een hoop werk, de knop zit zeker 3 cm ernaast :) Anyway het stroomverbruik in standby van de decoder is bijna identiek aan wanneer deze aan staat blijkbaar (https://www.gaslicht.com/...an-een-tv-ontvanger/5263/), dus waarom niet alleen de TV-aan/uit-knop gebruiken en de decoder aan laten staan?
Sterker nog. Hij gaat eigenlijk helemaal niet standby. Het beeld wat je ziet in standby, die grijze bak met text, is ook gewoon een videostream.

Pagina: 1 ... 91 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen