[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 92 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

dajappie schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

Dat is inderdaad een hoop werk, de knop zit zeker 3 cm ernaast :) Anyway het stroomverbruik in standby van de decoder is bijna identiek aan wanneer deze aan staat blijkbaar (https://www.gaslicht.com/...an-een-tv-ontvanger/5263/), dus waarom niet alleen de TV-aan/uit-knop gebruiken en de decoder aan laten staan?
Er is ook nog een diepere slaapmodus, waar ie vanzelf na 15 minuten standby in gaat volgens mij. En dan is het stroomverbruik een tiende van de standby stand.. de stand waar ie bij de meeste mensen groot deel van de dag wel in kan staan..
En als ik alleen de TV uit zet, blijft de decoder aan, en zal ie nooit standby/slaap gaan doen.
En ja hij zit er maar 3 cm naast, maar waarom zou het niet automatisch kunnen? Ziggo kan het ook.. Zelfs mijn Raspberry's met Kodi erop deden dat.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
DaRoot schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:19:
En ja hij zit er maar 3 cm naast, maar waarom zou het niet automatisch kunnen? Ziggo kan het ook.. Zelfs mijn Raspberry's met Kodi erop deden dat.
Ongetwijfeld kan het maar is er voor gekozen om het niet te doen. Ik zie in je profiel dat je automatiseerder bent, ja dan snap ik je wens. Ik ben meer een knopjesdrukker, zo hebben we allemaal wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

grun93 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:41:
[...]

Ongetwijfeld kan het maar is er voor gekozen om het niet te doen. Ik zie in je profiel dat je automatiseerder bent, ja dan snap ik je wens. Ik ben meer een knopjesdrukker, zo hebben we allemaal wel wat.
Het is ook stukje stroombesparing en comfort dat relatief makkelijk mogelijk is.. als ik de vrouw en kids dat uitleg wat ze moeten doen, gebeurt dat 2x en dan ook niet meer.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

grun93 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:41:
[...]

Een fatsoenlijke HDMI CEC implementatie zou fijn zijn. Heb ik meer aan dan al die nutteloze apps op de TV ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:22:
[...]

Die vraag gaat gegarandeerd off-topic en kan beter worden beantwoord in het topic dat ik een stukje terug linkte.

Maar simpele antwoord: 1 apparaat minder om kapot te gaan en 1 apparaat minder dat stroom verbruikt.
Dank je, had me even niet gerealiseerd dat dat NT kastje dan verdwijnt. Ja dan heeft het zeker een voordeel.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Geinig vannacht liep de teller af van de KPN aanbieding, 12 maanden voor 35€, maar de actie lijkt nog actief?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Lord_Dain schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:57:
Geinig vannacht liep de teller af van de KPN aanbieding, 12 maanden voor 35€, maar de actie lijkt nog actief?
die is al een miljard keer afgelopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
torretje2012 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

die is al een miljard keer afgelopen ;)
LOL, ja ik zag dat de actie ook al eens in mei/juni is geweest dit jaar, lijkt een terugkerend iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Lord_Dain schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:07:
[...]

LOL, ja ik zag dat de actie ook al eens in mei/juni is geweest dit jaar, lijkt een terugkerend iets..
O, dan ga ik van de week toch maar eens bellen. Mijn contract loopt tot het einde van het jaar, maar wellicht mag je (net als bij mobiel) 3 maanden voor einddatum al verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Phoolie schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

O, dan ga ik van de week toch maar eens bellen. Mijn contract loopt tot het einde van het jaar, maar wellicht mag je (net als bij mobiel) 3 maanden voor einddatum al verlengen.
Mijn contract loopt in januari af en ben wel benieuwd naar het aanbod was je krijgt van KPN voor verlenging. Anders wordt het misschien overstaptijd.

Toevallig vandaag even de opnamefunctie uitgezet en daarmee 5 euro bespaard op iets wat ik niet gebruik. Tevens 200 Mbit naar 1 Gbit verhoogd voor 5,50 euro. 50 ct meer betalen uiteindelijk voor iets wat ik niet nodig heb 8)

Goede nieuws: Zeer snel is de nieuwe snelheid actief.
Slecht nieuws: Zonder te melden ben je gewoon even offline, want volgens mij triggeren ze een herstart van je modem/router. In mijn geval een Fritzbox, prive-eigendom. Als dat nodig is voor de nieuwe snelheid is dat prima, maar meldt dat even op de pagina waar je de wijziging uitvoert zodat er niet ineens 2 video calls onderbroken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:03
Phoolie schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

Ja hoor, Je kan vast wel verlengen.
Maar niet voor dat aanbod want dat is voor nieuwe klanten. Dan zal je moeten bellen, afdeling opzeggingen te pakken krijgen en aangeven dat je wil opzeggen tenzij je een goede aanbieding krijgt (maar dan met nettere woorden)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Barre73 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:53:
[...]

Maar niet voor dat aanbod want dat is voor nieuwe klanten. Dan zal je moeten bellen, afdeling opzeggingen te pakken krijgen en aangeven dat je wil opzeggen tenzij je een goede aanbieding krijgt (maar dan met nettere woorden)
Mijn taktiek is hierbij dat ik altijd vertel supertevreden te zijn met het product en het echt heeeel jammer vind dat ik weg ga, maar dat het bij de concurrent echt honderden euro's scheelt op jaarbasis.. vaak krijg je dan ook wat meer goodwill dan dat je meteen roept 'ik wil korting!'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Barre73 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:53:
[...]

Dat is ook hoe ik dat normaal gesproken doe met Black Friday. Maar deze aanbieding gaan ze niet meer overtreffen met Black Friday verwacht ik.
Lord_Dain schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Mijn taktiek is hierbij dat ik altijd vertel supertevreden te zijn met het product en het echt heeeel jammer vind dat ik weg ga, maar dat het bij de concurrent echt honderden euro's scheelt op jaarbasis.. vaak krijg je dan ook wat meer goodwill dan dat je meteen roept 'ik wil korting!'..
Dat is ongeveer hoe ik het ook aanpak. Ik ben zeer tevreden, wil eigenlijk niet weg, maar ben toch wat teleurgesteld door al het moois wat nieuwe klanten krijgen en ik kan dat alleen maar krijgen door weg te gaan. Tot nu toe altijd nog een nette aanbieding gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Phoolie schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Dat is ook hoe ik dat normaal gesproken doe met Black Friday. Maar deze aanbieding gaan ze niet meer overtreffen met Black Friday verwacht ik.
Dat denk ik dus ook niet, vandaar dat ik zo lang naar de terugtellende counter zat te kijken op de KPN site, maar toch besloten voorlopig bij T-mobile te blijven omdat dat gewoon een redelijk vast en laag tarief is, wel iets duurder dan de actie, maar KPN is dan weer duurder na de kortingsperiode en niet een klein beetje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Het is misschien niet helemaal zoals het hoort maar ik heb ons bestaande KPN contract op mijn naam opgezegd na alweer lange tijd zonder korting en geen goede actie na een belletje. Deze na de bevestiging opnieuw afgesloten onder de naam van mijn partner.
Dan krijg je wel probleemloos de actie.

Hierbij ging mijn internet-only abonnement van € 56 naar € 31,83 en nog gratis tv erbij vanuit de actie.
(12 x 35 + 1 x 25) - 63 cashback shopbuddies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlijeGub
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-09 09:25
DarkFire1985 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:46:
Het is misschien niet helemaal zoals het hoort maar ik heb ons bestaande KPN contract op mijn naam opgezegd na alweer lange tijd zonder korting en geen goede actie na een belletje. Deze na de bevestiging opnieuw afgesloten onder de naam van mijn partner.
Dan krijg je wel probleemloos de actie.

Hierbij ging mijn internet-only abonnement van € 56 naar € 31,83 en nog gratis tv erbij vanuit de actie.
(12 x 35 + 1 x 25) - 63 cashback shopbuddies.
Dat klinkt wel aantrekkelijk. Hoe lang heb je toen zonder internet gezeten? Anders ga ik dit mischien ook overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
BlijeGub schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:12:
[...]

Dat klinkt wel aantrekkelijk. Hoe lang heb je toen zonder internet gezeten? Anders ga ik dit mischien ook overwegen.
Helemaal niet.
Je zegt op en krijgt een opzegdatum, je nieuwe contract laat je op de zelfde dag in gaan.
Concreet: ik heb opgezegd en kreeg een bevestiging per mail dat mijn contract eindigde op 5 oktober.
Nieuwe contract aangevraagd met 5 oktober als startdatum en gisteren is mijn verbinding automatisch overgegaan.

Wel heb ik een retourdoos voor het oude modem en een nieuw modem ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
een geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen:

we hebben het 4 keer gecheckt en nagevraagd maar door een administratieve blunder hebben we als bestaande klant 12 maanden 1Gbit en tv voor 35 euro wat ik al wist en ook heel blij mee ben maar we zitten dus ook niet aan een contract vast van een jaar,

heb een aantal keer gebeld of de einddatum van het contract klopt en een aantal keer via chat maar alles klopt volgens kpn....

nu zal ik met dit maandelijkse bedrag niet snel weggaan maar het verbaasde mij wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:26
Hann1BaL schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:36:
[...]
Slecht nieuws: Zonder te melden ben je gewoon even offline, want volgens mij triggeren ze een herstart van je modem/router. In mijn geval een Fritzbox, prive-eigendom. Als dat nodig is voor de nieuwe snelheid is dat prima, maar meldt dat even op de pagina waar je de wijziging uitvoert zodat er niet ineens 2 video calls onderbroken worden.
Op het moment dat het modem prive bezit is dan lijkt het me sterk dat KPN remote een restart kan uitvoeren. Heb je dit wel uitgezet in je modem?

Denk eerder dat het een reset/trigger is op de KPN centrale. Waarschijnlijk moet er een reset plaatsvinden om je nieuwe profiel actief te maken. Dit is zover ik kan inschatten een volledig automatische actie die in gang wordt gezet na je aanvraag.

Was inderdaad wel netjes geweest dat ze je hierop gewezen hadden tijdens de aanvraag :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Aalard99 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:11:
[...]

Op het moment dat het modem prive bezit is dan lijkt het me sterk dat KPN remote een restart kan uitvoeren. Heb je dit wel uitgezet in je modem?

Denk eerder dat het een reset/trigger is op de KPN centrale. Waarschijnlijk moet er een reset plaatsvinden om je nieuwe profiel actief te maken. Dit is zover ik kan inschatten een volledig automatische actie die in gang wordt gezet na je aanvraag.

Was inderdaad wel netjes geweest dat ze je hierop gewezen hadden tijdens de aanvraag :-)
De Fritzbox modems hebben ondersteuning voor TR-069 wat inhoudt dat als jij dat hebt aangevinkt de provider op afstand je router kan uitlezen en configureren. Doordat Fritzbox modems officieel worden ondersteund kan KPN wijzigingen doorvoeren. Ik heb zelf een 7590 via marktplaats bemachtigd en deze voorzien van het internet veilig DNS filter via de KPN portal.

Zie voor meer info: https://nl.avm.de/service...eunt-de-FRITZ-Box-TR-069/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@Aalard99 : Wat @Miki zegt 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Ik heb inmiddels routed IPTV werkend via KPN en mijn Mikrotik router, werkt top!

Nu zit ik er alleen mee dat als ik op de TP-LINK switch die achter de Mikrotik zit IGMP snooping v2 inschakel dat het beeld blijft hangen. Ik weet niet zo goed welke instellingen ik op de TP-link moet maken hiervoor.

Iemand ervaring/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

xares schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:20:
Ik heb inmiddels routed IPTV werkend via KPN en mijn Mikrotik router, werkt top!

Nu zit ik er alleen mee dat als ik op de TP-LINK switch die achter de Mikrotik zit IGMP snooping v2 inschakel dat het beeld blijft hangen. Ik weet niet zo goed welke instellingen ik op de TP-link moet maken hiervoor.

Iemand ervaring/tips?
Hier een Fritzbox en netgear GS108Ev3 switches, geen problemen met IGMP snooping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 20:00
xares schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:20:

Iemand ervaring/tips?
Welke switch heb je? Ik heb SG105E en SG108E achter elkaar, beide met IGMP snooping enabled, werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Excuses, ik dacht dat ik het er al bij had gezet.
Maar dat is de TP-Link TL-SG2428P.

Met IGMP uitgeschakeld op de TP-link werkt het wel uiteraard.

Ook nog even zitten spelen met IGMP querier op de switch en dan met het IP van de Mikrotik. Maar dat lijkt ook niet goed te gaan. Nog even goed in dat IGMP verdiepen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z5555K
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-09-2023
Nieuwe KPN decoder (Android TV) ?

https://twitter.com/Andro...tatus/1577762139049234435

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
De pdf is wel grappig met al dat commentaar er nog in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:03:
[...]

Ze zijn er snel bij, document is verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Caelorum schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:03:
[...]

Ik ben benieuwd of naast dit Android doosje KPN dan de app voor Android TV's ook van een upgrade gaat worden voorzien. Op dit moment zitten er forse beperkingen in beeldkwaliteit tov de huidige KPN mediaboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wolly schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:22:
[...]
Ze zijn er snel bij, document is verwijderd.
Ik heb hem nog. Ik ga hem hier niet plaatsen aangezien ze hem zelf weggehaald hebben, maar als je iets wilt weten...

Ik zie nog wel iets over aansluiten via WiFi. Was dat nu al een optie met de huidge kastjes?

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 07-10-2022 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Caelorum schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:34:
[...]

Ik heb hem nog. Ik ga hem hier niet plaatsen aangezien ze hem zelf weggehaald hebben, maar als je iets wilt weten...

Ik zie nog wel iets over aansluiten via WiFi. Was dat nu al een optie met de huidge kastjes?
Dat was al bekend. Heb ik hier in het topic al eens gepost.
Is niet mogelijk bij de huidige TV ontvangers.

[ Voor 22% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-10-2022 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

Dat was al bekend. Heb ik hier in het topic al eens gepost. [...]
Ahja, ik ben anderhalf jaar uit het topic geweest ivm met verhuzing, waardoor ik veroordeeld was tot ADSL (na 11 jaar glasvezel :/). Ze komen volgende week donderdag hier alles aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:33
Miki schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:23:
[...]

Ik ben benieuwd of naast dit Android doosje KPN dan de app voor Android TV's ook van een upgrade gaat worden voorzien. Op dit moment zitten er forse beperkingen in beeldkwaliteit tov de huidige KPN mediaboxen.
-

[ Voor 32% gewijzigd door Bassbounce op 07-10-2022 20:30 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Ik heb een vraag,

Ik heb begrepen dat als je een box 12 modem hebt een een superwifi ap de Box 12 de master wordt en de superwifi punt een slave in de mesh mode.

Mijn vraag is geld dit alleen voor de nieuwe superwifi AP (Zwart) of ook de oude superwifi AP (witte)?

Mijn ouders gaan overstappen van Ziggo naar KPN... Bij de Ziggo hebben ze 2 TP-Link Deco E4. De ziggo wifi staat uit en de 2 Decos leveren de wifi.

Is de witte supper WIFI punt vergelijkbaar met de TP-Link Deco E4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
hinerakatauri79 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:30:
Ik heb een vraag,

Ik heb begrepen dat als je een box 12 modem hebt een een superwifi ap de Box 12 de master wordt en de superwifi punt een slave in de mesh mode.

Mijn vraag is geld dit alleen voor de nieuwe superwifi AP (Zwart) of ook de oude superwifi AP (witte)?

Mijn ouders gaan overstappen van Ziggo naar KPN... Bij de Ziggo hebben ze 2 TP-Link Deco E4. De ziggo wifi staat uit en de 2 Decos leveren de wifi.

Is de witte supper WIFI punt vergelijkbaar met de TP-Link Deco E4?
zowel wifi experia als super wifi 1 en 2 draaien mee in de mesh, box12 is idd de master
super wifi 1 wit is denk ik zelfs nog iets sneller als die deco set
super wifi 1 en 2 hebben beide 1000mbit poorten er op zitten die decoset maar 100mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
jopoh schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:37:
[...]

zowel wifi experia als super wifi 1 en 2 draaien mee in de mesh, box12 is idd de master
super wifi 1 wit is denk ik zelfs nog iets sneller als die deco set
super wifi 1 en 2 hebben beide 1000mbit poorten er op zitten die decoset maar 100mbit
Dank je wel voor de snelle reactie.. Ik had dit eigenlijk wel verwacht maar wist het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:49

KhaZ

Alfa Romeo

hinerakatauri79 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:44:
[...]

Dank je wel voor de snelle reactie.. Ik had dit eigenlijk wel verwacht maar wist het niet zeker.
En de Deco E4 is enkel wifi5, niet wifi 6. De handover (roaming) werkt ook goed met mobiel (heb sinds 2 weken kpn met 1x suoerwifi zwart (50 euro als je m bij installatiemonteur koopt), op zolder ook super dekking hierdoor.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
KhaZ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:35:
[...]

En de Deco E4 is enkel wifi5, niet wifi 6. De handover (roaming) werkt ook goed met mobiel (heb sinds 2 weken kpn met 1x suoerwifi zwart (50 euro als je m bij installatiemonteur koopt), op zolder ook super dekking hierdoor.
kocht je de zwarte superwifi toen je aangesloten werd of heb je later contract genomen? En is dit een standaard dienst of had hij nog wat liggen in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:49

KhaZ

Alfa Romeo

hinerakatauri79 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:41:
[...]

kocht je de zwarte superwifi toen je aangesloten werd of heb je later contract genomen? En is dit een standaard dienst of had hij nog wat liggen in de auto?
Ja ter plekke toen ik aangesloten werd, hij zei een set van 2 kan ik je nu vandaag nu ik er ben leveren (en installeren, top) voor 100 euro (normaal 200 euro). Ik twijfelde en toen vroeg ik kan ik er ook 1 krijgen voor 50 euro? En dat kon (gebeurt vaker denk ik).

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:51

Wildfire

Joy to the world!

KhaZ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:01:
[...]

Ja ter plekke toen ik aangesloten werd, hij zei een set van 2 kan ik je nu vandaag nu ik er ben leveren (en installeren, top) voor 100 euro (normaal 200 euro). Ik twijfelde en toen vroeg ik kan ik er ook 1 krijgen voor 50 euro? En dat kon (gebeurt vaker denk ik).
Wij hebben standaard altijd wifi versterkers op voorraad in onze wagens voor de verkoop aan klanten, dus ja dat gebeurt vaker. Zo kunnen we klanten meteen met de wifi helpen als we er zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
KhaZ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:01:
Als je een slecht wifi signaal krijgt (gemeten met de wifi manager app), krijg je vanzelf een aanbod voor 39,50 euro. Zo ben ik aan de superwifi 2 gekomen. Verzendkosten zijn gratis, de koppeling met de modem gaat min of meer vanzelf (alleen even inpluggen op een lanpoort en twee minuten wachten tot het lampje groen wordt), een schroefje in de muur draaien kan ik zelf ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Heb mijn aansluiting van de tv en telefoon aan de andere kant van de huiskamer zitten.
Weet iemand wat het kost om een netwerk kabel door een kpn monteur te laten verlengen vanaf de meterkast naar de tv?
Er loopt nu nog een coax kabel vanaf de uitgang op de muur achter het laminaat onder een plint naar de tv.
Neem aan dat dit vaker voor komt als een kpn moneteur een installatie doet bij een nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
taz3d_nl schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:15:
Heb mijn aansluiting van de tv en telefoon aan de andere kant van de huiskamer zitten.
Weet iemand wat het kost om een netwerk kabel door een kpn monteur te laten verlengen vanaf de meterkast naar de tv?
Er loopt nu nog een coax kabel vanaf de uitgang op de muur achter het laminaat onder een plint naar de tv.
Neem aan dat dit vaker voor komt als een kpn moneteur een installatie doet bij een nieuwe klant.
https://www.kpn.com/servi...rs-en-materiaalkosten.htm

Kabel 4 euro per 5 meter. Arbeidskosten 17,50 per kwartier.
Als nieuwe klant zou die aanleg nog (deels) in de standaard werkzaamheden kunnen vallen.
@Wildfire kan dat beter inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
taz3d_nl schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:15:
De monteur bij mij wilde ook met alle plezier een UTP kabel van de meterkast leggen naar de TV in de woonkamer voor het Arris kastje, zonder meerkosten overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:33:
[...]

De monteur bij mij wilde ook met alle plezier een UTP kabel van de meterkast leggen naar de TV in de woonkamer voor het Arris kastje, zonder meerkosten overigens.
Is sterk afhankelijk van de situatie op locatie. Los tot 15 meter kabel zo even neerleggen langs de plint is ook geen probleem, maar moet dit netjes worden weggewerkt langs/op de plint, achter de plint (als die al los kan), via de kruipruimte of bestaande leiding, dan is dat in principe gewoon betaald meerwerk. Monteurs verschillen hier wel in, aardige klant, koffie? En men wil wel een stap verder gaan of sommige kosten loslaten. Klant die even heel bot zegt wat er moet gebeuren en die ergens las dat Pietje dat gratis kreeg en hij dat nu ook zo wil kan het natuurlijk vergeten.

Met de monteur bespreken wat mogelijk is en v.t.v. accepteren dat je misschien een paar tientjes kwijt bent als je het netjes wilt hebben, dan zit het vaak wel goed.
Bonus tip! Helpt ook als je de installatie niet tussen 15-17 inplant.
Geen enkele monteur zit dan nog op een overstappende Ziggo klant te wachten die nog kabels aangelegd wilt hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Duidelijk 🙂
Dank je voor de reacties.
Heb mijn abbonement afgelopen maandag aangevraagd en ik wilde meteen een monteur afspraak maken.
Een kpn medewerker zei tegen me dat dit pas kan als het modem en het tv kastje pas binnen is.
Op de mijn kpn appn staat mijn status bestelling dat alle apparatuur ingepakt wordt maar het is nog niet verstuurd.
Enig idee hoe lang dit duurt ongeveer?
Hoop niet een paar dagen voordat op aansluiting opgeleverd wordt (3 november)
Dan wordt het wel heel kort dag om een afspraak in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
gjtm schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:05:
[...]

Is sterk afhankelijk van de situatie op locatie. Los tot 15 meter kabel zo even neerleggen langs de plint is ook geen probleem, maar moet dit netjes worden weggewerkt langs/op de plint, achter de plint (als die al los kan), via de kruipruimte of bestaande leiding, dan is dat in principe gewoon betaald meerwerk. Monteurs verschillen hier wel in, aardige klant, koffie? En men wil wel een stap verder gaan of sommige kosten loslaten. Klant die even heel bot zegt wat er moet gebeuren en die ergens las dat Pietje dat gratis kreeg en hij dat nu ook zo wil kan het natuurlijk vergeten.

Met de monteur bespreken wat mogelijk is en v.t.v. accepteren dat je misschien een paar tientjes kwijt bent als je het netjes wilt hebben, dan zit het vaak wel goed.
Bonus tip! Helpt ook als je de installatie niet tussen 15-17 inplant.
Geen enkele monteur zit dan nog op een overstappende Ziggo klant te wachten die nog kabels aangelegd wilt hebben. :)
Dank voor de aanvulling. Ik zorg altijd goed voor mensen die iets komen doen dus dat zal ook helpen inderdaad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kan niemand mij eigenlijk vertellen wat die monteur hier gaat doen wat ik niet zelf ook zou kunnen? Betreft aansluiting van xgs-pon. "Modem" is erop geklikt en geeft de goede lampjes groen. Overige apparatuur heb ik al vanuit mijn adsl aansluiting, maar dat aansluiten geeft geen internet. Is het puur een kwestie van administratieve handelingen?

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 08-10-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Caelorum schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:12:
Kan niemand mij eigenlijk vertellen wat die monteur hier gaat doen wat ik niet zelf ook zou kunnen? Betreft aansluiting van xgs-pon. "Modem" is erop geklikt en geeft de goede lampjes groen. Overige apparatuur heb ik al vanuit mijn adsl aansluiting, maar dat aansluiten geeft geen internet. Is het puur een kwestie van administratieve handelingen?
Knippert het connection-lampje op de XGS-PON ONT groen? Dan is de verbinding nog niet geactiveerd, de monteur heeft dat zo geregeld voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wildfire schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Knippert het connection-lampje op de XGS-PON ONT groen? Dan is de verbinding nog niet geactiveerd, de monteur heeft dat zo geregeld voor je.
Connection is solide groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Caelorum schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:06:
[...]

Connection is solide groen.
Met een KPN modem aangesloten via de WAN-poort zou het dan moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wildfire schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:23:
[...]
Met een KPN modem aangesloten via de WAN-poort zou het dan moeten werken...
Dat dacht ik ook. Dus had het aangesloten, maar na een half uur geen internet. Dus toen nog een reset gedaan, maar dat hielp ook niet. Misschien morgen toch nog maar een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:30
11 oktober kan ik alles aansluiten maar de kabel ligt nog steeds in de grond. Tv kast en modem al ontvangen en bij het bellen van de aannemer krijg ik geen contact. 14 jaar geen gezeur, men stapt over en de ellende begint.

[ Voor 21% gewijzigd door Deef_K op 09-10-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
Deef_K schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:54:
11 oktober kan ik alles aansluiten maar de kabel ligt nog steeds in de grond. Tv kast en modem al ontvangen en bij het bellen van de aannemer krijg ik geen contact. 14 jaar geen gezeur, men stapt over en de ellende begint.
Is het niet zo dat alleen je ISP werkorders in kan leggen bij de aannemer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
@stormfly kpn zegt kpnnetwerk bellen waar je weer uitkomt bij een onderaannemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz3d_nl
Deef_K schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:54:
Waarom heb je een abbonement aangevraagd als je glas nog niet is aangesloten binnen?
Had je aan afspraak en zijn ze niet gekomen?
In mijn geval heb ik het pas gedaan toen binnen alles in de meterkast hing en opgeleverd was door kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@taz3d_nl hier word je niet eerder aangesloten. Je word pas aangesloten als je een abonnement neemt. Hele gang van zaken is gewoon ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
Deef_K schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:24:
@taz3d_nl hier word je niet eerder aangesloten. Je word pas aangesloten als je een abonnement neemt. Hele gang van zaken is gewoon ellende.
nieuw aangelegt gebied ? sommige gebieden waren namelijk opgeleverd met een bob in de grond bij je voorgevel.
of kpnnetwerk sluit je FTU er op aan.
of er komt vanuit kpn 2 monteurs 1 die de kabel na binnen brengt de ander die gelijk de inhome installatie doet zodat je maar 1keer thuis hoeft te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:44
Deef_K schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:15:
@stormfly kpn zegt kpnnetwerk bellen waar je weer uitkomt bij een onderaannemer.
Raar. Als klant heb je toch een contract met KPN, toch niet met welke andere partij zij gebruiken? Zou wat zijn als de Albert Heijn mij naar de cola fabriek verwijst als die nog niet geleverd hebben, ik heb als klant niets te maken met het contact tussen dienstverleners en hun leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Een nieuw aangelegt gebied inderdaad. Morgen maar weer eens bellen. Gelukkig blijft de ziggo het zo lang nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:44
@Deef_K En glas is wel al in huis of echt nog buiten bij de voordeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Deef_K schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:46:
Een nieuw aangelegt gebied inderdaad. Morgen maar weer eens bellen. Gelukkig blijft de ziggo het zo lang nog doen.
DM het adres maar als je wil. Ik kan checken of er inderdaad een BOP (doosje met vezel) bij de gevel ligt. In dat geval wordt het invoeren en afwerken namelijk uitgevoerd door de KPN monteur en niet door KPN Netwerk.
In alle andere gevallen wel door KPN Netwerk en dan heb je wellicht te maken met een achterstand door capaciteitsgebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Deef_K schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:24:
Gewoon overstappen door KPN laten regelen, werkt prima.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Roos79 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:20:
@Deef_K En glas is wel al in huis of echt nog buiten bij de voordeur?
Buiten bij de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Caelorum schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:25:
[...]

Dat dacht ik ook. Dus had het aangesloten, maar na een half uur geen internet. Dus toen nog een reset gedaan, maar dat hielp ook niet. Misschien morgen toch nog maar een keer proberen.
Vandaag eindelijk aan toegekomen en de router startte op en alles deed het meteen. Geen idee wat er aan de hand was, maar ok... Nu maar eens kijken of en waar ik die monteursafspraak kan afzeggen.

Ik merkte overigens wel dat sinds de vorige poging de tv ontvangers graag elke ochtend even opnieuw de configuratie wilden inladen. Dus ergens is er denk ik een proces gaan lopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 11-10-2022 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
-

[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 30-10-2022 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Caelorum schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:43:
[...]

Vandaag eindelijk aan toegekomen en de router startte op en alles deed het meteen. Geen idee wat er aan de hand was, maar ok... Nu maar eens kijken of en waar ik die monteursafspraak kan afzeggen. [...]
En dat gaat dus automatisch zodra KPN ziet dat de modem netjes is aangesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 07:08
Hoe geeft kpn het IP(v4) adres uit?
En dan bedoel ik eigenlijk hoe wat zou je moeten veranderen om een nieuw IP adres te krijg?

Ik ben voornemens mijn router te vervangen.
Krijg ik dan een nieuw ip adres of houd ik mijn eigen adres?
(Waar is het ip adres aan gekoppeld?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:19
Ik ben na 1 jaar weer overgestapt van T-Mobile naar KPN glasvezel. De T-Mobile monteur had vorig jaar een converter geplaatst maar die moet ik terugsturen. Maar waar sluit ik de glasvezel kabel nu aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNKFD2I_xRUrG-ve_Va6DWubRSs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0H79uygcBzSNHuzpS32bbhxA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFMd1pzIkmuDBIwTn8lFuhd99gk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzJi1rQeOI1HMBiqh3kyBtzP.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
MikeT80 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:12:
En dan bedoel ik eigenlijk hoe wat zou je moeten veranderen om een nieuw IP adres te krijg?

Ik meen dat het aan de aansluiting gekoppeld is (semi-permanent).

Maare, wat is het probleem? Nieuw IP kan je altijd krijgen, en is zo aangepast op plekken waar dat moet (i.e. DNS als je zelf thuis iets host)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DBreda schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:17:
Ik ben na 1 jaar weer overgestapt van T-Mobile naar KPN glasvezel. De T-Mobile monteur had vorig jaar een converter geplaatst maar die moet ik terugsturen. Maar waar sluit ik de glasvezel kabel nu aan?

[Afbeelding][Afbeelding]
Die zwarte rechtermodule en de linker oranje afdekkap wisselen. Dat zwarte ding recht is een NT, geen idee waarom die überhaupt aangesloten staat op stroom aangezien je die bij T-Mobile niet nodig had.

Maar meestal bij KPN glas krijg je toch al een monteur, die dan waarschijnlijk ook het nieuwe type NT zal plaatsen. In de tussentijd zou je met de bestaande NT verder moeten kunnen werken als je die dus aan de linkerzijde plaatst ipv die oranje afdekkap (waar nu nog je glasvezelkabeltje uitkomt die naar je oude T-Mobile converter liep).

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 12-10-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26

Aan jouw eigen pppoe sessie, je IP blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:50

Ik heb zelf het idee dat het aan het MAC-adres gekoppeld is. Bij het wisselen van de router kreeg ik zelf een ander IP, en bij de terugwissel weer hetzelfde IP als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mrdemc schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:53:
[...]

Ik heb zelf het idee dat het aan het MAC-adres gekoppeld is. Bij het wisselen van de router kreeg ik zelf een ander IP, en bij de terugwissel weer hetzelfde IP als voorheen.
Misschien kan jouw nieuwe router het MAC-adres van de oude klonen? Dan blijft je MAC-adres hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:39

TFHfony

Professional Weirdo

mrdemc schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:53:
[...]

Dat komt mij wel bekend voor van Ziggo. Bij kpn heb ik eigenlijk altijd mijn IP adres behouden na een router wissel.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:08

Gaitman

The Real One

DBreda schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:17:

[Afbeelding][Afbeelding]
Hebben ze die houder van de converter nou gewoon met schroeven in de NT geschroefd? 8)7 Zo te zien in de ventilatiegaten van de NT

Laat het verder de KPN monteur lekker doen. Want als bovenstaande zo is dan lijkt het mijn verstandig om die NT ook te vervangen. En wie weet wat de T-Mobile monteur nog meer gedaan heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Gaitman op 12-10-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:19
Gaitman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:54:
[...]

Hebben ze die houder van de converter nou gewoon met schroeven in de NT geschroefd? 8)7 Zo te zien in de ventilatiegaten van de NT

Laat het verder de KPN monteur lekker doen. Want als bovenstaande zo is dan lijkt het mijn verstandig om die NT ook te vervangen. En wie weet wat de T-Mobile monteur nog meer gedaan heeft.
Bedankt voor je reactie. Haha ja klopt, ik moest ook even goed kijken. Ik heb het inmiddels gefitxt. Er komt geen monteur helaas, hier moest ik volgens mij extra voor betalen (zonde van het geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DBreda schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:49:
[...]

Bedankt voor je reactie. Haha ja klopt, ik moest ook even goed kijken. Ik heb het inmiddels gefitxt. Er komt geen monteur helaas, hier moest ik volgens mij extra voor betalen (zonde van het geld).
Nee hoor. Bij het type FTU dat jij hebt stuurt KPN normaliter gewoon een monteur of je moet deze zelf inplannen. Fijn dat jij het hebt kunnen fixen maar het is geen DHZ aansluiting. Zeker niet als T-Mobile een jaar daarvoor heeft zitten klooien met een patchkabeltje direct in de FTU op de connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:24
Vraagje, als een contract eindigt bij KPN hoe kan je daar weer korting op krijgen? of is de enige optie elke keer overstappen? Dus van KPN naar Ziggo en van Ziggo naar KPN?
Liefst blijf ik bij KPN Natuurlijk, maar je bent dief van je eigen portemonnee lijkt me als je het stilzwijgend laat doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

dutchnltweaker schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:58:
Vraagje, als een contract eindigt bij KPN hoe kan je daar weer korting op krijgen? of is de enige optie elke keer overstappen? Dus van KPN naar Ziggo en van Ziggo naar KPN?
Liefst blijf ik bij KPN Natuurlijk, maar je bent dief van je eigen portemonnee lijkt me als je het stilzwijgend laat doorlopen?
Bellen en vragen om een aanbieding. En anders idd opzeggen en dan weer aanvragen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Tylen schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:06:
[...]

Bellen en vragen om een aanbieding. En anders idd opzeggen en dan weer aanvragen.
Kpn opzeggen en overstappen? of KPN opzeggen en daarna opnieuw afsluiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
dutchnltweaker schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:44:
[...]

Kpn opzeggen en overstappen? of KPN opzeggen en daarna opnieuw afsluiten?
Dat laatste helpt je niks. Ten eerste heb je met een beetje pech een lange downtime en ten tweede krijg je alleen nieuwe klant voordelen als je 6 maanden geen klant bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Barre73 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:46:
[...]

Dat laatste helpt je niks. Ten eerste heb je met een beetje pech een lange downtime en ten tweede krijg je alleen nieuwe klant voordelen als je 6 maanden geen klant bent geweest.
Dus enige optie is of korting vragen of overstappen en na 1 jaar weer terug over stappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
dutchnltweaker schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:59:
[...]

Dus enige optie is of korting vragen of overstappen en na 1 jaar weer terug over stappen?
Of opzeggen en een paar dagen later weer aanvragen onder de naam van je partner (indien van toepassing). Dat zie ik hier ook af en toe langs komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
Barre73 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

Of opzeggen en een paar dagen later weer aanvragen onder de naam van je partner (indien van toepassing). Dat zie ik hier ook af en toe langs komen.
Je kan dezelfde dag alweer bellen. Hier ook gedaan. Opgezegd, geen korting genomen en dezelfde dag op naam van partner geregistreerd. 12 maanden voor 35 euro... dus dikke prima. Kan zelfs als je nog mobiel contract hebt (loopt bij mij nog jaar door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
grote_oever schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:25:
[...]

Je kan dezelfde dag alweer bellen. Hier ook gedaan. Opgezegd, geen korting genomen en dezelfde dag op naam van partner geregistreerd. 12 maanden voor 35 euro... dus dikke prima. Kan zelfs als je nog mobiel contract hebt (loopt bij mij nog jaar door).
Maar bank gegevens email etc blijft allemaal hetzelfde? En heb je geen down time?

Je zegt opgezegd, maar in de zin van automatisch of zelf? want als ik het allemaal lees lees ik dat een vaste nummer niet kan worden meegenomen als je zelf opzegt of je moet daarvoor al een contract afsluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-10-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

dutchnltweaker schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:58:
Je hoeft niet naar Ziggo, gewoon een andere aanbieder kiezen die ook via KPN loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
MrMarcie schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:56:
[...]

Je hoeft niet naar Ziggo, gewoon een andere aanbieder kiezen die ook via KPN loopt.
Ja dat wil ik dus niet, hebben hier nog een paar sim onlys lopen van KPN. KPN mobiel werkt voor mij perfect en zou op dit moment niet meer anders willen :) . Voordeel van KPN mobiel verdwijnt dan als we geen kpn thuis meer hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-10-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Barre73 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

Alleen zit ik met een vast nummer, als je dezelfde vaste nummer wil meemen moet je een contract afsluiten voordat je zelf opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dutchnltweaker schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

Alleen zit ik met een vast nummer, als je dezelfde vaste nummer wil meemen moet je een contract afsluiten voordat je zelf opzegt.
Dan zou je dat vaste nummer moeten wegporteren naar een VOIP aanbieder.
Het vergt veel acties om dit soort overstappen te kunnen doen. En als je jezelf afhankelijk maakt van een aanbieder door bijvoorbeeld een mailadres, vast telefoonnummer of combi oordeel, dan zit je wel een beetje vast ja.
Dus dan bij KPN blijven. Hooguit proberen met een beleefd telefoontje naar de afdeling Opzeggen proberen korting te krijgen voor het komende jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
dutchnltweaker schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:42:
[...]

Maar bank gegevens email etc blijft allemaal hetzelfde? En heb je geen down time?

Je zegt opgezegd, maar in de zin van automatisch of zelf? want als ik het allemaal lees lees ik dat een vaste nummer niet kan worden meegenomen als je zelf opzegt of je moet daarvoor al een contract afsluiten.
Zelf opgezegd. Ik heb gebeld en door laten verbinden naar de "opzegafdeling". Hier gezegd dat ik wilde opzeggen. Ik kreeg een deal van 3 maanden voor 35 euro en deze heb ik afgewezen. Dan gaat het hele opzeg protocol in gang en krijg je ook mailtje dat het opgezegd is. Daarna kun je weer bellen met je partner.

Je moet je HUIDIGE modem weer terug sturen en de nieuwe houden. Als je nieuwe modem terug stuurt zien ze het als een annulering.

Ik gebruiken zelf een eigen modem. Bankgegevens zijn zelfde, maar heb emailadres van vrouw gedaan.

Grappig feitje.. ik kwam van een abonnement ZONDER tv en ging naar de 12 maanden voor 35 euro inclusief TV deal. Kennelijk zit dat op een ander netwerk, dus ik moest mijn UDM opnieuw opstarten. Daarna kreeg ik nieuw IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm ook maar weer eens gekeken. Ik betaal nu €89,- en met de huidige deal ga ik voor hetzelfde naar €42,50 dus de helft goedkoper. Even opzeggen straks ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Tylen schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 05:50:
Hmm ook maar weer eens gekeken. Ik betaal nu €89,- en met de huidige deal ga ik voor hetzelfde naar €42,50 dus de helft goedkoper. Even opzeggen straks ;)
Wat een gedoe, maar ik wil ook iets triggeren. Betaal nu voor "kale lijn" 57,50 euro maar wel retestabiel en dat is ook wat waard :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Dit is de aanbieding die ik deze week kreeg. FWIW; Spotify Family willen we sowieso, niet per se een KPN item dus - het staat gewoon handig op deze factuur erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgATBOcBCSLfgdgFQbn6PWaNp7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ejDDvN8oKbNuZsrdqQ4uHNRr.png?f=user_large

Maand 1-3: 49,99 (of: 35 zonder spotify)
Maand 4-6: 66,99 (of: 52 zonder spotify)
Maand 7-9: 79,98 (of: 65,99 zonder spotify)
Maand 9-12: 89,98 (of: 75,99 zonder spotify)

[ Voor 16% gewijzigd door Hmmbob op 13-10-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hmmbob schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:16:
Dit is de aanbieding die ik deze week kreeg. FWIW; Spotify Family willen we sowieso, niet per se een KPN item dus - het staat gewoon handig op deze factuur erbij.

[Afbeelding]

Zelf gebeld of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Ja. Met de ziggo aanbieding in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hmmbob schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:16:

[Afbeelding]

Waarom in hemelsnaam Spotify Family via KPN? Dat kan je toch beter loskoppelen en dan is het ook 14,99€ per maand.. zit je niet aan datzelfde account vast bij evt. overstappen in de toekomst.

edit: lees nu je opmerking.. maar spotify is niet relevant voor de vergelijking hoe je het wendt of keert.. omdat deze dus los kan. dan zou je ook je netflix, disney+, hbo max, amazon prime e.d. in je lijst kunnen opnemen... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 13-10-2022 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@Lord_Dain Het is toch logisch dat die twee lijstjes plaatst? Zijn daadwerkelijke maandbedragen, want die komen overeen met zijn screenshot én een lijst waarbij het spotify bedrag eraf is gehaald, zodat 99% van de mensen hier makkelijker kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Lord_Dain schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:28:
edit: lees nu je opmerking.. maar spotify is niet relevant voor de vergelijking hoe je het wendt of keert.. omdat deze dus los kan. dan zou je ook je netflix, disney+, hbo max, amazon prime e.d. in je lijst kunnen opnemen... :)
Precies waarom ik het ook apart specificeer.
Of, wat hij zegt:
Caelorum schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:32:
@Lord_Dain Het is toch logisch dat die twee lijstjes plaatst? Zijn daadwerkelijke maandbedragen, want die komen overeen met zijn screenshot én een lijst waarbij het spotify bedrag eraf is gehaald, zodat 99% van de mensen hier makkelijker kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Lord_Dain schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

Waarom in hemelsnaam Spotify Family via KPN? Dat kan je toch beter loskoppelen en dan is het ook 14,99€ per maand.. zit je niet aan datzelfde account vast bij evt. overstappen in de toekomst.

je kijgt 5 euro korting, dus spotify kost maar 10 euro
Pagina: 1 ... 92 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen