[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 93 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
borft schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:12:
[...]

je kijgt 5 euro korting, dus spotify kost maar 10 euro
Ik zie de korting dus niet in dat overzicht, valt het onder entertainment oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Lord_Dain schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:26:
[...]

Ik zie de korting dus niet in dat overzicht, valt het onder entertainment oid?
ja, je krijgt 5 euro hussel entertainementkorting, dus effectief betaal je 9.99 voor Spotify familiy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
borft schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

ja, je krijgt 5 euro hussel entertainementkorting, dus effectief betaal je 9.99 voor Spotify familiy.
Of 7,99 voor ESPN, in mijn geval. Niet per se dus, maar het is wel een optie als je geen ESPN hebt idd

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

dutchnltweaker schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:58:
Vraagje, als een contract eindigt bij KPN hoe kan je daar weer korting op krijgen? of is de enige optie elke keer overstappen? Dus van KPN naar Ziggo en van Ziggo naar KPN?
Liefst blijf ik bij KPN Natuurlijk, maar je bent dief van je eigen portemonnee lijkt me als je het stilzwijgend laat doorlopen?
Gewoon bellen naar KPN en zeggen van ik ben nu twee jaar klant, Ziggo kan het tegenwoordig ook, kunnen jullie mij een aanbod doen.
Dan kom je bij afdeling retentie en die mogen je dezelfde acties bieden als ze nieuwe klanten geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
Die zon gaat niet voor iedereen op zoals al meerdere malen genoemd in dit topic. Is de reden dat wij sinds vandaag op Ziggo zitten. Volgend jaar wellicht weer terug naar KPN.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Nu we glasvezel 6 maanden hebben, toch nog maar even een nieuwe speedtest gedaan op mijn server-pc en ik mag niet klagen voor €57,50 per maand al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsMQeweh8PmtaV7h5mej1Wcpt24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FkvB6M0ZL59r2xCEFNFCJxFN.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Gisteren ook een succesvolle overstap gemaakt van T-Mobile glasvezel naar KPN glasvezel. Veel soepeler met dit pakket als je het zelf kan installeren. Gelijk in de avond mijn Edgerouter X als router ingezet ipv de experia box! Werkt perfect!

Al is de Edgerouter X standaard net iets te langzaam om 1gbit/1gbit aan te kunnen, maar met MSS clamping draait het als een zonnetje!

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik heb hard gezocht, maar niet gevonden dus ik ga het toch hier maar even vragen.

Gisteren heb ik de keuze gemaakt over te stappen naar de glasvezelaansluiting via KPN, na 13 jaar internet en tv Ziggo gehad te hebben.

Nu heb ik in de meterkast echt alleen een vierkant kastje van KPN, waar de glasvezel kabel binnenkomt. Zit geen enkle lampje op, laat staan dat er een ethenet verbinding is te bekennen. Betekent dit automatisch dat er een monteur van KPN langkomt om een extra kastje aan dit bestaande kastje te koppelen? Of moet ik actie ondernemen om dat geregeld te krijgen? Glas is eind 2019 aangelegd, postcode 3603.

Dit kastje zit er:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aD02mwB9VrwyUJmiDHW4pbiWqe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJTNURRU8IomOTThqEWLBqPy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:53
garp schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:26:
Ik heb hard gezocht, maar niet gevonden dus ik ga het toch hier maar even vragen.

Gisteren heb ik de keuze gemaakt over te stappen naar de glasvezelaansluiting via KPN, na 13 jaar internet en tv Ziggo gehad te hebben.

Nu heb ik in de meterkast echt alleen een vierkant kastje van KPN, waar de glasvezel kabel binnenkomt. Zit geen enkle lampje op, laat staan dat er een ethenet verbinding is te bekennen. Betekent dit automatisch dat er een monteur van KPN langkomt om een extra kastje aan dit bestaande kastje te koppelen? Of moet ik actie ondernemen om dat geregeld te krijgen? Glas is eind 2019 aangelegd, postcode 3603.

Dit kastje zit er:

[Afbeelding]
Je moet niks zelf regelen. KPN stuurt een monteur of een doe-het-zelf pakket. Even afwachten dus, het gaat eigenlijk allemaal vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

garp schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:26:

Dit kastje zit er:

[Afbeelding]
Met zo'n doe het zelf kastje die je erop klikt is het binnen 1 minuut klaar, utp kabeltje naar je modem en klaar is klara :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
The_Scarabial schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:20:
[...]

Met zo'n doe het zelf kastje die je erop klikt is het binnen 1 minuut klaar, utp kabeltje naar je modem en klaar is klara :)
@garp Dat komt er uiteindelijk zo uit te zien (zwarte kastje schuif je zelf over het witte kastje dat je nu al hebt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2nYyrOCeHFJqk9_Ql7g38VSeNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9pJE9ORFkfPLCgHmKOZ2sgk.jpg?f=fotoalbum_large

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ok, dank voor jullie reacties. Weer iets geleerd.

De ruimte is wel vrij beperkt, de zonnepaneel-mensen hebben er een aansluiting vlak onder geplaatst. Gaat dit passen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBQi17Xcmy4BC-aJPSk5Os9oNjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFpowCySjGl5ENFENExndqDR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Helder. Kan ik dat ding zelf openmaken, losschroeven en een stukje naar boven en rechts verplaatsen of is het ding niet te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
garp schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:14:
Helder. Kan ik dat ding zelf openmaken, losschroeven en een stukje naar boven en rechts verplaatsen of is het ding niet te openen?
Zover ik weet mag je hier zelf niets aan veranderen of het openmaken. Misschien dat de monteur van KPN het kan, maar misschien dat iemand van KPN netwerk dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Officieel, nee, als je handig bent, kan je het echter prima zelf. KPN weet heus niet waar het kastje hing als je het een klein stukje verplaatst. Let wel op dat je de glasvezel kabel niet sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:21:
[...]

Officieel, nee, als je handig bent, kan je het echter prima zelf. KPN weet heus niet waar het kastje hing als je het een klein stukje verplaatst. Let wel op dat je de glasvezel kabel niet sloopt.
Ik zeg het wel vaker maar ik raad het echt af! Zeker bij deze FTU's die niet heel stabiel in elkaar zitten. Als je al doorhebt hoe je de voorkant er van weg draait, dan is daarna de kans dat de opgerolde vezel los schiet best groot.
Ik denk wel dat het net past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Barre73 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:27:
[...]

Ik zeg het wel vaker maar ik raad het echt af! Zeker bij deze FTU's die niet heel stabiel in elkaar zitten. Als je al doorhebt hoe je de voorkant er van weg draait, dan is daarna de kans dat de opgerolde vezel los schiet best groot.
Als ik dit plaatje zie is er aan de onderkant iets meer ruimte nodig:
Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/bd39eadf-8068-4313-a047-c7dbd93fbbfb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Barre73 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:27:
[...]
Hooguit als je het er met grof geweld op duwt, maar als je het schuift zoals het hoort gaat hij nooit genoeg ruimte hebben voor de installatie. Je moet namelijk grofweg twee keer de ruimte van dat witte kastje aan ruimte eronder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:55
mrdemc schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 01:09:
[...]

Als ik dit plaatje zie is er aan de onderkant iets meer ruimte nodig:
[Afbeelding]
De zwarte die ze er tegenwoordig op klikken, is een heel stuk korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mocht het nodig zijn, zou ik dat groepenkastje iets naar beneden verplaatsen. Of inderdaad gewoon de KPN monteur laten komen en kijken of hij het glasvezelpunt kan verplaatsen.

Lekker passen zal het niet in de huidige vorm - denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Glassertje schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:37:
[...]

De zwarte die ze er tegenwoordig op klikken, is een heel stuk korter.
Klopt, die heb ik ook (XGS-PON en ja dat weet ik zeker ;) ), maar toch had ik ook een dergelijk plaatje bij het kapje zitten en daar was ook best nog wat ruimte voor nodig aan de onderkant. Je moet 'm namelijk eroverheen schuiven en er zitten sleuven aan de zijkant waar ie in moet komen.

[ Voor 3% gewijzigd door mrdemc op 14-10-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
mrdemc schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:49:
[...]

Klopt, die heb ik ook (XGS-PON), maar toch had ik ook een dergelijk plaatje bij het kapje zitten en daar was ook best nog wat ruimte voor nodig aan de onderkant. Je moet 'm namelijk eroverheen schuiven en er zitten sleuven aan de zijkant waar ie in moet komen.
Die voor een AON zien er ongeveer hetzelfde uit. Alleen de lapjes zijn volgens mij anders. En heb een andere FTU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Caelorum schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 03:04:
[...]

Hooguit als je het er met grof geweld op duwt, maar als je het schuift zoals het hoort gaat hij nooit genoeg ruimte hebben voor de installatie. Je moet namelijk grofweg twee keer de ruimte van dat witte kastje aan ruimte eronder hebben.
Nee hoor. Dat was met de vorige witte van ZTE zo. Deze zwarte van Genexis hoeft maar een klein stukje onder de FTU te zitten om dan naar boven te schuiven.
Edit: Je hebt gelijk. Ik was die sleuven aan de zijkant vergeten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpxTvJJo8UED_s9U5il83aWR_lA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vrlPK7b8ixGjBnQS75voAZpr.jpg?f=user_large

@mrdemc
Die sticker op jouw foto houdt nog rekenign met een grotere NT. En dat wordt ook niet aangepast (voor alle zekerheid).

@garp Die zonnepaneel mannen hebben je nu wel opgezadeld met een probleem.. Die mogen niet zomaar willekeurig ergens vlakbij een bestaande aansluiting (of dat nou Water, gas, electra of Telecom is) een extra kastje plaatsen. Daar zijn normen voor....

[ Voor 41% gewijzigd door Barre73 op 14-10-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Glassertje schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:51:
[...]

Die voor een AON zien er ongeveer hetzelfde uit. Alleen de lapjes zijn volgens mij anders. En heb een andere FTU.
Als je een andere FTU hebt (dus niet de witte TK-01 van 10x10 cm) heb je ook een compleet andere NT nodig

Zie hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Barre73 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:52:
[...]

Nee hoor. Dat was met de vorige witte van ZTE zo. Deze zwarte van Genexis hoeft maar een klein stukje onder de FTU te zitten om dan naar boven te schuiven.
Ik zie de zwarte hier aan de muur. Ik moest hem er helemaal onder zetten en dan naar boven schuiven om hem erop te zetten omdat die anders niet goed erop schoof. Dat ding zelf is 17 cm, het witte kastje 9.5cm.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 14-10-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:30
[...]

Linksom of rechtsom, de ruimte is te weinig. Dat kan ik je nu al zeggen. Je hebt bijna 10 cm nodig er onder, waarvan ca 7 cm wat de Genexis er onderuit steekt + de ruimte om hem er in te klikken. Betekent dat TK-01 verplaatst dient te worden. (of de elektra, dat is aan poster)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
@Caelorum en @JerryJerryJerry Ik heb mijn reactie al gewijzigd. Inderdaad zal er iets moeten worden verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:30
@garp Die zonnepaneel mannen hebben je nu wel opgezadeld met een probleem.. Die mogen niet zomaar willekeurig ergens vlakbij een bestaande aansluiting (of dat nou Water, gas, electra of Telecom is) een extra kastje plaatsen. Daar zijn normen voor....
Goed punt. Dan zou dat ook mijn eerste aanspreekpunt zijn, mits poster expliciet toestemming heeft gegeven cq aangestuurd heeft op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
@Barre73 Lag een beetje te slapen. Die oude plaat die ik had is idd weg. Er is hier toen een bedrijf geweest die het veranderd heeft. Sorry voor de verwarring.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• garp
Dank allen. Dat die zonnepaneel-installateurs zich niet aan de regels hebben gehouden is simpelweg irritant, en ik heb ze ook gemaild dat dit onacceptabel is. Maar of ik daar iets aan ga hebben....verplaatsen is niet echt een optie, dan moet er meer veranderd worden. En ik heb ze niet expliciet verteld dat het daar moest komen, dat hebben ze zelf verzonnen. Hadden ze het wel gevraagd dan had ik waarschijnlijk acoord gegeven: ik wist niet dat ik nog iets over dat glas kastje moest schuiven, dacht dat dat 'af' was.

Afin. Als een vorm-van-geluk-bij-een-ongeluk heb ik even beter gekeken naar het glasvezelaansluitpunt en toen ik 'm aanraakte bleek hij maar met 1 schroef vast te zitten, ik kon m extreem makkelijk bewegen. Het dekseltje zat ook niet heel vast - of de behuizing is best brak/slapjes, of ik ben extreem handig - dus ik heb 'm heel voorzichtig opengemaakt en het 'spoeltje' waar de glasvezel omheen gewikkeld zit heel voorzichtig een klein stukje opengeklapt. Daaronder zat 1 schroefje (links) wel redelijk netjes vast maar een andere (rechts van het midden) maar half. Heb die linkerschroef maar losgedraaid, het kastje wat opgeschoven en nu de boel vastgezet met 2 schroeven. Nu zou ik dat zwarte kastje er wel overheen moeten kunnen schuiven.

Ik begrijp dat je er eigenlijk niet aan mag komen maar als de aansluiting schade heeft opgelopen is dat waarschijnlijk al eerder gebeurd: het kastje lijkt een tik gehad te hebben in het verleden. Mocht de aansluiting niet correct blijken te werken na het aansluiten van het opschuif-kastje (NTU?) dan betaal ik KPN netwerk wel om het te fixen. Meer kan ik er ook niet van maken op dit moment...

[ Voor 10% gewijzigd door garp op 14-10-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:21
@garp Bij veel zit het kastje heel brak vast dus met maar 1 schroef en heel wankel.
Hier ook, tijdens de bezigheden hoorde ik de monteurs meermaals mopperen dus eerst bij het ene kastje plaatsen en toen bij het zwarte ding plaatsen.
Het is dus soms ook gewoon de manier van plaatsen hekaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57
KPN heeft er zin in. Ik heb zojuist een modem en twee TV ontvangers binnen gekregen, maar de glasvezel ligt nog los ergens in de voortuin.. moeten ze van alle spullen af?

Het is trouwens de oude Arris tv ontvanger (VIP5202), niet de nieuwe met wifi.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:09:
KPN heeft er zin in. Ik heb zojuist een modem en twee TV ontvangers binnen gekregen, maar de glasvezel ligt nog los ergens in de voortuin.. moeten ze van alle spullen af?

Is er een TV ontvanger met Wifi dan ?
5202 is een 4K ontvanger met Bluetooth afstandsbediening. Dus je kast kan gewoon dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Satfreak schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:26:
[...]
Is er een TV ontvanger met Wifi dan ? [...]
Nog niet. Ze zijn bezig met een Android TV ontvanger die het wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:53
@WVL_KsZeN nou, die Arris VIP5202 is de beste en de nieuwste die je kan krijgen van KPN als klant/niet-tester. Je mist dus niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Satfreak schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:26:
[...]

Is er een TV ontvanger met Wifi dan ?
5202 is een 4K ontvanger met Bluetooth afstandsbediening. Dus je kast kan gewoon dicht.
Nog niet standaard, alleen voor testers. Maar het gaat bij mij echt nog wel een tijd duren voordat het wordt aangesloten. Ik denk dat KPN van de oude voorraad af wil. Ik heb overigens 'gewoon' utp bij de tv, dus voor mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:37
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:43:
Nog niet standaard, alleen voor testers.
Ik ben sinds mei gewone klant bij KPN en ik kreeg er wel een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:43:
[...]

Nog niet standaard, alleen voor testers. Maar het gaat bij mij echt nog wel een tijd duren voordat het wordt aangesloten. Ik denk dat KPN van de oude voorraad af wil. Ik heb overigens 'gewoon' utp bij de tv, dus voor mij geen probleem.
dit heeft niks met oude voorraad te maken, pakket wordt gewoon op tijd verstuurd na de klant.
zoals iemand hier al aangeeft ja ze testen met nieuwe ontvanger alleen dit is nog lang niet live of bestelbaar dus niks aan de hangt
de vip5202 zijn gewoon super ontvangers snel stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:59
Vraagje, als ik alles opzeg bij Kpn vandaag inclusief de telefoon lijn. Kan ik dezelfde dag op een andere naam ook met telefoon lijn weer afsluiten? Of moet ik 1 dag wachten. Vraag het toch nog voor de zekerheid om straks geen problemen te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door dutchnltweaker op 14-10-2022 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Barre73 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:20:
[...]

Dan zou je dat vaste nummer moeten wegporteren naar een VOIP aanbieder.
Het vergt veel acties om dit soort overstappen te kunnen doen. En als je jezelf afhankelijk maakt van een aanbieder door bijvoorbeeld een mailadres, vast telefoonnummer of combi oordeel, dan zit je wel een beetje vast ja.
Dus dan bij KPN blijven. Hooguit proberen met een beleefd telefoontje naar de afdeling Opzeggen proberen korting te krijgen voor het komende jaar.
Tja het voordeel is dat er 1 unlimited abbo is die 25gb kan delen naar de andere 2 nummers. Daardoor einde van de streep veel goedkoper.
En als ik kpn afsluit en opnieuw afsluit, dat kan wel toch? Heb alleen een nieuw nummer dan als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dutchnltweaker schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:53:
[...]

Tja het voordeel is dat er 1 unlimited abbo is die 25gb kan delen naar de andere 2 nummers. Daardoor einde van de streep veel goedkoper.
En als ik kpn afsluit en opnieuw afsluit, dat kan wel toch? Heb alleen een nieuw nummer dan als ik het goed begrijp.
Ja, dat kan. Maar dan onder de naam van iemand anders in huis. Anders heeft het geen zin natuurlijk want dan krijg je geen nieuwe klanten voordeel.

PS: KPN Unlimited deelt 50 GB, geen 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Barre73 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:08:
[...]

Ja, dat kan. Maar dan onder de naam van iemand anders in huis. Anders heeft het geen zin natuurlijk want dan krijg je geen nieuwe klanten voordeel.

PS: KPN Unlimited deelt 50 GB, geen 25.
Nee snap ik, tnx!

PS: bedoelde 2x25 naar beide andere abonnementen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
grun93 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:00:
[...]

Ik ben sinds mei gewone klant bij KPN en ik kreeg er wel een.
Wat is het type nummer van jouw tv ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:02

TFHfony

Professional Weirdo

taz3d_nl schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

Vermoedelijk de VIP5202.
Zonder er inhoudelijk op in te gaan, maar de AndroidTV ontvanger wil je nog niet als vaste ontvanger hebben.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:09:

Dat is mooi 🙂
Op welke datum wordt jouw glasvezel aansluiting geactiveerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
TFHfony schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Vermoedelijk de VIP5202.
Zonder er inhoudelijk op in te gaan, maar de AndroidTV ontvanger wil je nog niet als vaste ontvanger hebben.
Hoezo?
Is toch de draadloze versie?
Software vol met bugs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:02

TFHfony

Professional Weirdo

taz3d_nl schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:09:
[...]
Hoezo?
Is toch de draadloze versie?
Software vol met bugs dan?
Zolang de geheimhoudingsplicht er nog op zit, kan ik hier niet over uitweiden. Sorry.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
TFHfony schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:20:
[...]

Zolang de geheimhoudingsplicht er nog op zit, kan ik hier niet over uitweiden. Sorry.
Is het proprietary software/android dan en geen normale Android TV? Of is de Google TV app zelf (hier zit toch geen non disclosure op, is gewoon verkrijgbaar?) niet op orde? Want dat laatste zou kwalijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
@Lord_Dain het zal niet standaard hardware zijn en androidtv met een kpn sausje. Dat kost vaak wel even om het stabiel te draaien met alle nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:37
taz3d_nl schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:58:
Vip5202.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
taz3d_nl schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Dat is mooi 🙂
Op welke datum wordt jouw glasvezel aansluiting geactiveerd dan?
Geen idee, heb nog lang geen afspraak om de kabel naar binnen te brengen en daarna een modem te laten installeren. Volgens mij is het kastje in de wijk ook nog niet aangesloten op het netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
WVL_KsZeN schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Geen idee, heb nog lang geen afspraak om de kabel naar binnen te brengen en daarna een modem te laten installeren. Volgens mij is het kastje in de wijk ook nog niet aangesloten op het netwerk..
Dus je hebt geen abbonement aangevraagd maar toch een modem en 2 tv kastjes binnen gekregen?
Moet niet gekker worden 🤭
Heb mijn abbonement bijna 2 weken aangevraagd en nog niets binnen.
Wil een monteur afspraak inplannen om op de dag van aansluiten een netwerk kabel te verlengen vanuit de meterkast naar de tv maar dat is pas mogelijk als je alles binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
taz3d_nl schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:45:
[...]

Dus je hebt geen abbonement aangevraagd maar toch een modem en 2 tv kastjes binnen gekregen?
Moet niet gekker worden 🤭
Heb mijn abbonement bijna 2 weken aangevraagd en nog niets binnen.
Wil een monteur afspraak inplannen om op de dag van aansluiten een netwerk kabel te verlengen vanuit de meterkast naar de tv maar dat is pas mogelijk als je alles binnen hebt.
Ik heb wel een abonnement aangevraagd, maar het gaat nog wel een paar maanden duren voordat de vezel in de meterkast zit. Abonnement heb ik 5 maanden geleden aangevraagd, zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Weet iemand of het mogelijk is om de Super Wifi punten (gen 1, wit) alleen 5Ghz signaal door te laten geven? Ik heb een KPN Box 12 daar heb je wel settings voor Gast en Extra Wifi waar je 2.4Ghz kan uitzetten, maar op het standaard Wifi netwerk (wat overgenomen wordt door de Super Wifi punten) zie ik die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
sohus schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:39:
Weet iemand of het mogelijk is om de Super Wifi punten (gen 1, wit) alleen 5Ghz signaal door te laten geven? Ik heb een KPN Box 12 daar heb je wel settings voor Gast en Extra Wifi waar je 2.4Ghz kan uitzetten, maar op het standaard Wifi netwerk (wat overgenomen wordt door de Super Wifi punten) zie ik die optie niet.
nee niet mogelijk op hoofd wifi, daarom is juist wifi extra toegevoegd dat je zelf kan kiezen als je 2.4 of 5 ghz wilt gebruiken.

de hoofdwifi bouwt ook de backhaul op tussen de wifi punten als ze draadloos staan, mocht bereik te ver zijn voor 5ghz wordt die opgebouwd op 2.4ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
Vraagje: ik gebruik nu nog een 7590 van KPN. Die dienst heb ik opgezegd en zelf een 4060 gekocht. Nu heb ik gisteren ook een Box 12 ontvangen maar die ga ik niet gebruiken. Is het wel nodig om die even aan te sluiten of kan ik gelijk de 4060 er aan hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Edje040 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:12:
Vraagje: ik gebruik nu nog een 7590 van KPN. Die dienst heb ik opgezegd en zelf een 4060 gekocht. Nu heb ik gisteren ook een Box 12 ontvangen maar die ga ik niet gebruiken. Is het wel nodig om die even aan te sluiten of kan ik gelijk de 4060 er aan hangen?
nee niet nodig, maar je kan hem er wel even aanhangen dat die zijn update gedraaid heeft. die box12 krijg je wegens mocht er wat zijn met je lijn dan dien je eerst de box12 aan te sluiten.
je kan gewoon je 4060 aansluiten zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
WVL_KsZeN schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Ik heb wel een abonnement aangevraagd, maar het gaat nog wel een paar maanden duren voordat de vezel in de meterkast zit. Abonnement heb ik 5 maanden geleden aangevraagd, zoiets.
Ga je eerst op de bestaande aansluiting en dan over op glas?
Die keuze kan je ook maken dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Roos79 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:17:
[...]

Ga je eerst op de bestaande aansluiting en dan over op glas?
Die keuze kan je ook maken dacht ik?
Nee, direct naar glas. Ik heb vandaag (op zondag?) een brief van KPN in de bus dat mijn e-mail adres niet klopt (.co ipv .com). Gek genoeg lukt het wel als ik op mijn knp inlog met mijn (kloppende) e-mail adres. Wat gaat daar nu weer mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
WVL_KsZeN schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Nee, direct naar glas. Ik heb vandaag (op zondag?) een brief van KPN in de bus dat mijn e-mail adres niet klopt (.co ipv .com). Gek genoeg lukt het wel als ik op mijn knp inlog met mijn (kloppende) e-mail adres. Wat gaat daar nu weer mis?
Zal die niet gisteren laat in de bus gedaan zijn door de postbode?
Verder zit er maar 1 ding op bellen met KPN en vragen wat er mis gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Roos79 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:19:
[...]
Zal die niet gisteren laat in de bus gedaan zijn door de postbode?
Verder zit er maar 1 ding op bellen met KPN en vragen wat er mis gaat
Gewoon op het KPN forum je gal spuien over die stupiditeit.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Zo vanochtend was de deal verandert naar maar 6 maanden korting... Dus ik balen. Zie ik op Breedbandwinkel (een reseller) nog dat de deal staat van 12 maanden. Ik snel afgesloten, na een half uur hebben ze de deal verandert ook naar 6 maanden.

Hoe zit het nu? Op bestelling heb ik voor 12 maanden afgesloten en heb daar ook een bevestiging van gekregen (op papier en mail). Kan ik er vanuit gaan dat ik dan die 12 maanden korting nog heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

The Legend

*Plop*

Op de valreep gisteravond nog overgestapt naar KPN, na zeker 12 jaar Ziggo. Op zich best tevreden daar, maar 0 aanbiedingen voor klantbehoud. En het prijsverschil met deze aanbieding werd wel heel groot. De afgelopen jaren zijn de redenen om bij Ziggo te blijven ook steeds minder geworden, CI+ gebruikte ik veel maar sinds de Next niet meer. TV boven werkt via de app icm een ShieldTV. Formule 1 zijn ze kwijt. Dus geen noodzaak meer.

Nu dus voor het eerst glasvezel. Onze woning is opgeleverd eind 2015. Daar zit nog zo’n glashoofdpunt in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtuVc2B3hqQCPp0cWcxeQ3UUtEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFTH7NjgapII2cki921ACREO.jpg?f=fotoalbum_large

Begrijp ik het nu goed dat dit punt moet worden vervangen (daarom ook verplicht installatie door een monteur) en klopt het dat ik dan 2 stroompunten nodig heb, 1 voor het nieuwe kastje en 1 voor de modem?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The Legend schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:16:
Op de valreep gisteravond nog overgestapt naar KPN, na zeker 12 jaar Ziggo. Op zich best tevreden daar, maar 0 aanbiedingen voor klantbehoud. En het prijsverschil met deze aanbieding werd wel heel groot. De afgelopen jaren zijn de redenen om bij Ziggo te blijven ook steeds minder geworden, CI+ gebruikte ik veel maar sinds de Next niet meer. TV boven werkt via de app icm een ShieldTV. Formule 1 zijn ze kwijt. Dus geen noodzaak meer.

Nu dus voor het eerst glasvezel. Onze woning is opgeleverd eind 2015. Daar zit nog zo’n glashoofdpunt in:

[Afbeelding]

Begrijp ik het nu goed dat dit punt moet worden vervangen (daarom ook verplicht installatie door een monteur) en klopt het dat ik dan 2 stroompunten nodig heb, 1 voor het nieuwe kastje en 1 voor de modem?
Denk het wel, als het goed is wordt dat kosteloos gedaan. De nieuwe unit is een heel stuk kleiner dan de oude unit zoals op de foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:30

[Afbeelding]

De monteur zal 1 oranje kapje weghalen en een unit erop klikken. De kans is groot dat je dit zelf kunt maar om schade aan de vezels te voorkomen doet een monteur dit.

Je hebt 1 stopcontact nodig voor die unit en 1 voor de KPN Box 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73

[Afbeelding]

Dat ziet er straks zo uit:
Die witte heeft stroom nodig. En vanaf die witte loopt een UTP kabel naar de router (Box 12 of je eigen router) en de router heeft uiteraard ook stroom nodig.
Dus @dutchnltweaker, nee dit punt wordt niet vervangen. Er wordt alleen een beschermkap afgeschoven (de linker) en daar komt de actieve NT op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgfNfnVxCEB3ctZ6sQFtX_0NE2E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nMJWxwXeMVZwmyUmgudTOkoe.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Barre73 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:57:
[...]

Dat ziet er straks zo uit:
Die witte heeft stroom nodig. En vanaf die witte loopt een UTP kabel naar de router (Box 12 of je eigen router) en de router heeft uiteraard ook stroom nodig.
Dus @dutchnltweaker, nee dit punt wordt niet vervangen. Er wordt alleen een beschermkap afgeschoven (de linker) en daar komt de actieve NT op.

[Afbeelding]
Ah oke, deze unit lijkt namelijk groter dan de unit die ze bij ons in 2021 gemonteerd hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:08
Das balen. Afgelopen zaterdag een contract aangevraagd voor 12 maanden voor 35 EUR. Heb ik blijkbaar iets verkeerd gedaan want tv zat er niet bij. Zojuist aan de lijn gehangen om te vragen of dit aangepast kan worden. Kan niet aangepast worden. Alleen de 6 maanden deal. Dus ik zeg dan is het voor mij niet interessant. Wordt ik doorverbonden en mag ik weer 15 minuten in de wacht... pfff.. stugge provider.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
dutchnltweaker schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:06:
[...]

Ah oke, deze unit lijkt namelijk groter dan de unit die ze bij ons in 2021 gemonteerd hebben namelijk.
Klopt. Deze unit is ongeveer 30x30 centimeter.
In het Reggefiber/KPN glasvezelnetwerk zijn sinds 2007 vier verschillende soorten FTU's gebruikt. Degene die je hier op de foto zag is tussen 2011 en 2016 opgehangen bij alle huishoudens die glasvezel kregen. Daarna begon men met de 10x10 versie zoals jij die hebt en kent. Die wordt tot op de dag van vandaag nog gebruikt om de glasvezel op af te lassen.

Maar alle drie vorige types FTU's zijn nog prima bruikbaar om een NT op te zetten en worden dus niet vervangen.

Zie ook mijn overzicht van FTU's voor meer achtergrond.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 17-10-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

The Legend

*Plop*

@Barre73 jij weet nog wel eens wat begrijp ik :p Lees ik het goed dat de DHCP range van de Experiabox niet is aan te passen? En wat is de standaard range? De Ziggo modem is gewoon zelf in te stellen, en daar laat ik de range bij 192.168.178.10 beginnen en heb ik daaronder een aantal apparaten met een fixen IP. Als ik dit niet kan instellen op de EB dan kan ik beter vast het Ziggo modem en de apparaten gaan instellen op de standaard EB range..

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
The Legend schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:06:
@Barre73 jij weet nog wel eens wat begrijp ik :p Lees ik het goed dat de DHCP range van de Experiabox niet is aan te passen? En wat is de standaard range? De Ziggo modem is gewoon zelf in te stellen, en daar laat ik de range bij 192.168.178.10 beginnen en heb ik daaronder een aantal apparaten met een fixen IP. Als ik dit niet kan instellen op de EB dan kan ik beter vast het Ziggo modem en de apparaten gaan instellen op de standaard EB range..
Je kan statische adressen opgeven obv mac adres. De DHCP range is inderdaad niet aan te passen op de Box12

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:44
En is dus 192.168.2.xxx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Gelukkig zijn er anderen die sneller reageren dan ik :-)
Ik heb namelijk vooral verstand van glasvezeluitrol, FTU's en dat soort dingen. Netwerktechnische zaken zoals jij vraagt, daar weet ik weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-02-2024
Kan wel, heb m zelf startent bij 2.20.

Tot nu toe erg tevreden. Moet wel zeggeb dat de experiabox v12 erg buggy is met 1gb verbiding. Random internet dropage van een minuut of 10 bijna elke dag.

Monteur vrijdag geweest en heeft m omgewisseld voor de v10 omdat ie naar eigen zeggen veel beter is. Tot nu toe zo goed als geen problemen meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

Waarbij de Experiabox zelf op 192.168.2.254 zit.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 23:05
Drie maanden gratis HBO Max bij KPN

Titel lijkt me duidelijk :P Mooie aanbieding om HBO Max te proberen in de donkere maanden.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Laatst online: 22:09
Marcel2552 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:29:
[...]
.. Moet wel zeggeb dat de experiabox v12 erg buggy is met 1gb verbiding. Random internet dropage van een minuut of 10 bijna elke dag.
..
Dit is precies de reden waarom ik as we speak dit topic bezoek.

Ikzelf heb al maanden een experiabox 12 en 2 super wifi punten. (200abo)
Super tevreden tot ongeveer een week geleden.

Ik heb ook last van mega drops.
Vaak zo rond 23u, viel mij op. Maar ook op andere momenten op de dag, zoals zojuist.

Speedtest geeft dan een ping van 350+ en down komt niet eens tot 1mbps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3H9JySWe38Wmi4OGxtJAfK3Ugc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLZAU7OVyQhec5tbKhI9qHZz.jpg?f=fotoalbum_large

Wifi verbinding is gewoon optimaal, al lijken sommige 2.4 apparaten hun verbinding kwijt te raken.

Daarnaast loopt het tv beeld gewoon naar behoren door.

[ Voor 7% gewijzigd door Kasper op 17-10-2022 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
Kasper schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

Dit is precies de reden waarom ik as we speak dit topic bezoek.

Ikzelf heb al maanden een experiabox 12 en 2 super wifi punten. (200abo)
Super tevreden tot ongeveer een week geleden.

Ik heb ook last van mega drops.
Vaak zo rond 23u, viel mij op. Maar ook op andere momenten op de dag, zoals zojuist.

Speedtest geeft dan een ping van 350+ en down komt niet eens tot 1mbps

[Afbeelding]

Wifi verbinding is gewoon optimaal, al lijken sommige 2.4 apparaten hun verbinding kwijt te raken.

Daarnaast loopt het tv beeld gewoon naar behoren door.
Oh damn zo erg was t bij mij gelukkig niet. Haal wel gewoon 940 up en 940 down (limitaties gigabit ethernet) en had 2 to 5ms.

Nu ik de v10 heb gekregen waar de monteurs superfan van zijn als ik de monteur van vrijdag mag geloven.

Met de V10 heb ik zo goed als altijd 1ms en zelfde snelheid en tot nu toe geen grote problemen meer (ff afkloppen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Laatst online: 22:09
Marcel2552 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:13:
[...]

Oh damn zo erg was t bij mij gelukkig niet. Haal wel gewoon 940 up en 940 down (limitaties gigabit ethernet) en had 2 to 5ms.

Nu ik de v10 heb gekregen waar de monteurs superfan van zijn als ik de monteur van vrijdag mag geloven.

Met de V10 heb ik zo goed als altijd 1ms en zelfde snelheid en tot nu toe geen grote problemen meer (ff afkloppen :P )
Ik had eerder dit jaar juist problemen met de v10a. Toentertijd had ik ook hick ups.
Ze zagen dat terug op de lijn. Maar was nog wel randje wat kon/mocht.

Toch wilde kpn iemand langs laten komen, maar ik kon op dat moment geen passende afspraak maken.
Toen boden ze plots de v12 om te proberen.
En eigenlijk leek dat de oplossing tot vorige week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2552
Kasper schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:47:
[...]

Ik had eerder dit jaar juist problemen met de v10a. Toentertijd had ik ook hick ups.
Ze zagen dat terug op de lijn. Maar was nog wel randje wat kon/mocht.

Toch wilde kpn iemand langs laten komen, maar ik kon op dat moment geen passende afspraak maken.
Toen boden ze plots de v12 om te proberen.
En eigenlijk leek dat de oplossing tot vorige week.
Ik snap ook echt niet al die problemen met die routers, ik bedoel je test die dingen toch? Nu begrijp ik op zich wel waarom een jarenlang gestreden is om je eigen modem/router aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Marcel2552 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:13:
[...]

afkloppen :P )
Het is gewoon een feit dat de V10 hedendaags nog steeds het meest stabiele modem is na al die jaren. Nee geen WiFi 6 en dit modem kan zich niet mengen in een mesh constructie met de Superwifi punten, maar voor de meest stabiele verbinding zowel aan de WAN als LAN zijde is dit modem nog steeds de creme ala creme wat KPN betreft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
Ruffzz schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:00:
[...]

Het is gewoon een feit dat de V10 hedendaags nog steeds het meest stabiele modem is na al die jaren. Nee geen WiFi 6 en dit modem kan zich niet mengen in een mesh constructie met de Superwifi punten, maar voor de meest stabiele verbinding zowel aan de WAN als LAN zijde is dit modem nog steeds de creme ala creme wat KPN betreft :D
Problemen zijn na 3 dagen vlekkeloos weer teruggekeerd. wel zijn de random downtimes iets korter geworden. Maar omdat ik voornamelijk thuiswerk en inlog op de server van de baas dmv VPN is dat natuurlijk een pijnlijk punt.

Hij heeft vrijdag alle kabels getest en zoals verwacht 0 problemen(deed het ook bij ziggo goed dus was te verwachten) Mijn netwerk gebruikt de experiabox als router en werk daarna alleen met switches overigens.

Iemand die dit probleem herkent? tv app van kpn geeft aan dat de DNS niet reageert maar vreemdgenoeg doet de arris box t wel als ie al aanstaat. Als je die op nieuw moet starten of opstarten dan blijft die op 85% hangen. Vreemdgenoeg kan de monteur precies zien wanneer de downtimes waren dus het moet wel of de experiabox zijn of de Server van kpn is waardeloos..

Als iemand iets soortgelijks heeft/had dan zou ik dat graag willen horen. Zou bijvoorbeeld een fritzbox helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Marcel2552 op 19-10-2022 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Altijd een leuke verrassing, heb een externe router (ax router) aan de V12 box hangen en haalde op wifi altijd max 5 a 600 mbps download op de smartphone en laptop. Nu kwam ik er bij toeval achter dat standaard op de router Kanaal breedte 20/40/80 staat terwijl hij ook 160 ondersteunt. Staat nu op Kanaal breedte 20/40/80/160, speedtestje gedraaid en haal gelijk 920/500 Mbps op mijn telefoon en 940/840 op de laptop :+ .
Edit: dichtbij de router staan en ik haal zelfs een upload van 820 Mbps op mijn smartphone.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-10-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Marcel2552 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Problemen zijn na 3 dagen vlekkeloos weer teruggekeerd. wel zijn de random downtimes iets korter geworden. Maar omdat ik voornamelijk thuiswerk en inlog op de server van de baas dmv VPN is dat natuurlijk een pijnlijk punt.

Hij heeft vrijdag alle kabels getest en zoals verwacht 0 problemen(deed het ook bij ziggo goed dus was te verwachten) Mijn netwerk gebruikt de experiabox als router en werk daarna alleen met switches overigens.

Iemand die dit probleem herkent? tv app van kpn geeft aan dat de DNS niet reageert maar vreemdgenoeg doet de arris box t wel als ie al aanstaat. Als je die op nieuw moet starten of opstarten dan blijft die op 85% hangen. Vreemdgenoeg kan de monteur precies zien wanneer de downtimes waren dus het moet wel of de experiabox zijn of de Server van kpn is waardeloos..

Als iemand iets soortgelijks heeft/had dan zou ik dat graag willen horen. Zou bijvoorbeeld een fritzbox helpen?
ik had dit ook, na 1.5 week had ik ineens geen internet meer. monteurs hebben alles doorgemeten maar geen afwijking kunnen vinden. na een ruime week geen internet weer een ticket en intern onderzoek.

ik heb de hele zooi dus maar opgezegd.

terug naar dsl mocht ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
DaTimMan schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:07:
[...]

ik had dit ook, na 1.5 week had ik ineens geen internet meer. monteurs hebben alles doorgemeten maar geen afwijking kunnen vinden. na een ruime week geen internet weer een ticket en intern onderzoek.

ik heb de hele zooi dus maar opgezegd.

terug naar dsl mocht ook niet meer.
Bedoel je met "na anderhalve week had ik ineens geen internet" letterlijk helemaal geen internet meer? Of nog steeds korte storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Marcel2552 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 00:58:
[...]

Bedoel je met "na anderhalve week had ik ineens geen internet" letterlijk helemaal geen internet meer? Of nog steeds korte storingen?
letterlijk helemaal niets meer. Het lag schijnbaar aan kpn, maar kpv vond van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hier ook plots (waarschijnlijk sinds gisterenavond ergens) geen internet meer. NT kastje toont ‘alarm’, dat is vast niet goed ;) De ‘zelfscan’ toonde een probleem, maar verder dan ‘start je apparatuur opnieuw op’ kwam het systeem verder ook niet dus nu maar op een monteur wachten morgen

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28
Hertog schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 07:55:
Hier ook plots (waarschijnlijk sinds gisterenavond ergens) geen internet meer. NT kastje toont ‘alarm’, dat is vast niet goed ;) De ‘zelfscan’ toonde een probleem, maar verder dan ‘start je apparatuur opnieuw op’ kwam het systeem verder ook niet dus nu maar op een monteur wachten morgen
Bij de ONT's die ik ken wil "alarm" zeggen dat er geen lichtsignaal meer binnen komt. Enige dat je kunt doen is eens zien of de fiber stekkers er nog goed in zitten, eventueel opnieuw inpluggen en herstarten. Helpt dat niet, wachten op monteur want kans is dan groot dat er buiten iets scheelt (of ONT stuk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:33
Dj-sannieboy schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:19:
[...]

Alleen ondersteund de iTV app volgens mij geen 4K, HDR en Dolby Atmos, terwijl de nieuwe TV ontvanger dat wel zou doen. (Tenzij het alleen de specificaties van het apparaat zelf zijn en het niets over de streams zegt)

De kwaliteit van streams in de iTV app is duidelijk minder dan de HD en HD glaszender streams van de TV ontvanger. Ik zou het dan ook vreemd vinden als ze dezelfde streams gebruiken als die van de iTV app.

Iemand die de nieuwe ontvanger aan het testen is en wat kan zeggen over de beeldkwaliteit?
Kwaliteit is veel beter dan op de oude box hoorde ik.
Echter is het allemaal heel omslachtig, zappen is trager etc..

Ziggo next is toch echt wel superieur.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
Misschien een beetje een vreemde vraag, maar hoe werkt Nederlandse ondertiteling op de reguliere tv bij jullie?
Ivm slechthorendheid heb ik dat gewoon nodig, en bij Ziggo is dat via de ci+ in de tv eenvoudig ingesteld. Ook toen ik daar nog een Samsung box gebruikte was dat heel simpel.

Moet ik bij KPN weer gebruik maken van teletekst, of is hier inmiddels ook in voorzien?

Niet dat ik nog heel veel gebruik van maak van ouderwetse tv, maar soms met bv journaal toch even handig.

Bovenstaand is voor mij het grootste dubio. Op mijn postcode staat blijkbaar de korting van 12 maand voor €35 wat langer.

//edit
Toch maar besteld.
Heb nog hetzelfde kastje als @The Legend alleen volgens mij met een wat ouder tekstkaartje erin. (3D tv wordt er flink in gepromoot).
Geen idee wanneer dit aangelegd is, woon hier sinds 2016.

1Gbit met tv voor €35 per maand gedurende 12 maanden

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 21-10-2022 12:23 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:39
dutchnltweaker schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:56:
Altijd een leuke verrassing, heb een externe router (ax router) aan de V12 box hangen en haalde op wifi altijd max 5 a 600 mbps download op de smartphone en laptop. Nu kwam ik er bij toeval achter dat standaard op de router Kanaal breedte 20/40/80 staat terwijl hij ook 160 ondersteunt. Staat nu op Kanaal breedte 20/40/80/160, speedtestje gedraaid en haal gelijk 920/500 Mbps op mijn telefoon en 940/840 op de laptop :+ .
Edit: dichtbij de router staan en ik haal zelfs een upload van 820 Mbps op mijn smartphone.
Heb je dat ingesteld op je ax router of op je V12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Tomino schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

Heb je dat ingesteld op je ax router of op je V12?
Op mijn AX router natuurlijk, daar krijg ik de wifi van :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
GAIAjohan schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:32:
[...]
Moet ik bij KPN weer gebruik maken van teletekst, of is hier inmiddels ook in voorzien? [...]
AFAIK nog steeds alleen met teletekst. Dat is in ieder geval hoe mij vrouw en schoonmoeder het doen als er eindelijk eens iets te zien is op de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bassbounce schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:45:
[...]

Kwaliteit is veel beter dan op de oude box hoorde ik.
Echter is het allemaal heel omslachtig, zappen is trager etc..

Ziggo next is toch echt wel superieur.
Dat zou betekenen dat er andere streams gebruikt worden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:33
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

Dat zou betekenen dat er andere streams gebruikt worden?!
Geen idee. Kastje draait gewoon android van wat ik heb gezien.
Hij wilde er ook niet veel over vertellen ivbm geheimhouding. |:(

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

GAIAjohan schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:32:
Misschien een beetje een vreemde vraag, maar hoe werkt Nederlandse ondertiteling op de reguliere tv bij jullie?
Ivm slechthorendheid heb ik dat gewoon nodig, en bij Ziggo is dat via de ci+ in de tv eenvoudig ingesteld. Ook toen ik daar nog een Samsung box gebruikte was dat heel simpel.

Moet ik bij KPN weer gebruik maken van teletekst, of is hier inmiddels ook in voorzien?

Niet dat ik nog heel veel gebruik van maak van ouderwetse tv, maar soms met bv journaal toch even handig.

Bovenstaand is voor mij het grootste dubio. Op mijn postcode staat blijkbaar de korting van 12 maand voor €35 wat langer.

//edit
Toch maar besteld.
Heb nog hetzelfde kastje als @The Legend alleen volgens mij met een wat ouder tekstkaartje erin. (3D tv wordt er flink in gepromoot).
Geen idee wanneer dit aangelegd is, woon hier sinds 2016.

1Gbit met tv voor €35 per maand gedurende 12 maanden
Eerder al eens genoemd: via 4K kastje van kpn moet je teletekst gebruiken.
Gebruik je echter een tv met Android/Google tv dan kun je (mits op je eigen huisadres aansluiting) de kpn app installeren en dan is het een menu optie om het bij alle zenders aan te hebben. En dan kun je dus gewoon met je tv afstandsbediening zappen.

Sowieso is het in de app + casten ook ondertiteling mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Als aanvulling erop, ook bij de LG WebOS app van KPN kan je de ondertiteling krijgen. Met de apps heb je alleen wel slechtere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Caelorum schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:05:
Als aanvulling erop, ook bij de LG WebOS app van KPN kan je de ondertiteling krijgen. Met de apps heb je alleen wel slechtere beeldkwaliteit.
Ik heb het niet 100% gecheckt, maar volgens mij is dat bij de google/Android tv niet meer zo.
Die werkt alleen op je huis aansluiting.

De tablet app of casting is wel slechtere kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
Tom Paris schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:28:
Drie maanden gratis HBO Max bij KPN

Titel lijkt me duidelijk :P Mooie aanbieding om HBO Max te proberen in de donkere maanden.
Let op!! Doe je dit bij een account waarop nog korting zit dan ben je de korting na de tijd kwijt! Tenminste, die waarschuwing stond op pepper.
Pagina: 1 ... 93 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen