For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 30-10-2022 07:19 ]
Goed dat ik dit weer eens lees. Het herinnerde mij aan mijn jaarlijkse ISP-telefoontje. Voorheen belde ik altijd met Ziggo voor korting, nu met KPN. Vorig jaar lukt het ook, dus... net gebeld, gezegd dat Ziggo momenteel 12 maanden 50% korting geeft en gevraagd wat ze voor me kunnen betekenen. Vervolgens ben ik doorverbonden en heb een vriendelijke meneer aan te telefoon gekregen die mij het volgende aanbod deed:Barre73 schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:41:
[...]
Dat was inderdaad niet moeilijk geweest. Het antwoord is namelijk Nee. Aanbiedingen voor nieuwe klanten zijn niet beschikbaar voor bestaande klanten. Dat is elke keer weer een hele discussie op bijv. het forum of hier op Tweakers maar het is nou eenmaal zo. Elke bestaande klant heeft in principe ooit ook een voordeel gehad als nieuwe klant. En als je alle klanten dit voordeel zou willen geven dan kan je beter stoppen als bedrijf want dat is niet te betalen. Dit geld komt uit een budget voor acquisitie en als dat op is dan zijn er voorlopig geen goede aanbiedingen meer. Zo simpel is het.
Er is nog 1 optie maar dat moet je wel durven: Ergens anders een abonnement nemen en wachten tot KPN je belt met een aanbod om te blijven. Of hen zelf bellen en naar de afdeling opzeggingen vragen. Daar aangeven dat je wil opzeggen en hopen dat ze je iets aanbieden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/apaHn0ETPXwZA76dR0GIZJOQ.png?f=user_large)
Kortom: Ik zit nog een jaartje bij KPN.
Bellen en gewoon vriendelijk vragen werkt dus nog steeds prima. Ook bij KPN.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
[ Voor 103% gewijzigd door Farabi op 12-09-2022 19:40 ]
Dat is dus echt het rad van fortuin. Vorige week gebeld met afdeling opzeggingen voor mn zus. Kon helaas maar een “schamele” 100 euro korting krijgen. Die willekeur zou toch niet kunnen zou je zeggen. Aangezien we niet nog een keer aan het rad wilden draaien ( door nog een keer te bellen ), hebben we de beste man vriendelijk bedankt en ze gaat nu een jaartje naar ziggo met ca 350 euro korting.TFHfony schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:24:
[...]
Bellen en gewoon vriendelijk vragen werkt dus nog steeds prima. Ook bij KPN.
Gewoon die bekende aanbiedingensites in de gaten houden.GioStyle schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:49:
[...]
Levert denk ik weinig op. Ik heb net een jaartje KPN 1Gbit + 1 tv afgesloten voor €385 inclusief aansluitkosten en cashback. Ik zie andere glasvezelproviders niet zulke scherpe prijzen aanbieden.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ik moet zeggen dat het tot nog toe mij altijd gelukt is. Zowel bij Ziggo als KPN. Geen idee of ik nou gewoon geluk heb gehad met de medewerkers die ik kreeg, of dat mijn aanpak (vriendelijk, zeggen dat ik juist liever niet overstap maar gezien het grote prijsverschil, blah blah... terwijl ik ook juist aangeef tevreden te zijn) juist goed werkt. Geen idee. Maar het zijn altijd plezierige gesprekken.JerryJerryJerry schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:02:
[...]
Dat is dus echt het rad van fortuin. Vorige week gebeld met afdeling opzeggingen voor mn zus. Kon helaas maar een “schamele” 100 euro korting krijgen. Die willekeur zou toch niet kunnen zou je zeggen. Aangezien we niet nog een keer aan het rad wilden draaien ( door nog een keer te bellen ), hebben we de beste man vriendelijk bedankt en ze gaat nu een jaartje naar ziggo met ca 350 euro korting.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
We willen allemaal liefst nog geld overhouden aan het eind van de maand, toch ?
En als dat "hoppen" wordt naar een andere provider met nieuwe klant korting, dan moet het serieus overwogen worden, vind ik.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Voor mezelf in het voorjaar ook. Kreeg toen ca dezelfde korting als jij nu. En dat terwijl Ziggo destijds ‘’maar’ een half jaar korting had voor nieuwe klanten. Er zal vast ergens een logica in zittenTFHfony schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:28:
[...]
Ik moet zeggen dat het tot nog toe mij altijd gelukt is.
Ik kom van een zakelijke all-in-one abbo af, kosten 76 euro per maand (voor 500 Mbit verbinding).
Aanbieding die ik gekregen heb :
- Internet only abbo, TV en telefoon gaan er vanaf omdat wij er geen gebruik van maken.
- terug naar 200 Mbit, zou voldoende moeten zijn voor ons
- 4 maanden 100% korting op normale abbo van 48 euro
- overige 8 maanden 9 euro korting op abbo van 48 euro, dus 39 euro per maand.
Per definitie betaal ik dan 26 euro gemiddeld per maand, wat een verschil is van 50 euro met wat ik nu betaal.
En het "matched" de kosten die een nieuwe klant bij Ziggo betaald voor een zakelijke internet only abbo (die 50% korting actie).
Bij KPN zou ik ook naar een 200 Mbit VDSL verbinding gaan (maximaal haalbare op mijn locatie) voor 35 euro per maand, maar wel met afspraak dat ik gratis zou worden over gezet naar glas wanneer die op mijn adres beschikbaar komt.
Dat laatst zou theoretisch eind van dit jaar zijn, maar zou mij niets verbazen als het later is.
Aangezien ik met Ziggo totaal geen problemen hier heb, besloten om deze zeer mooie aanbieding te grijpen en dan kijk ik volgend jaar wel weer.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
is het 4K tv kastje sneller dan de oude?
en dan bedoel ik met name sneller met de streamingsdiensten zoals netflix etc?
onze huidige is echt mega langzaam als het gaat om het opstarten / door het aanbod heen scrollen etc etc....
vorige week ons abonnement weer met een jaar verlengt met een toch wel mooie aanbieding ( tv en internet 1000/1000 )
6 maanden 40 euro, daarna 3 maanden 45 euro en daarna weer gewoon het volle bedrag....
[ Voor 30% gewijzigd door joey82 op 13-09-2022 16:21 ]
Vind het maar een karige aanbieding van ziggo. Inleveren op snelheid en hetzelfde betalen als de lopende aanbieding van kpn.speedme schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:15:
Na een telefoontje van Ziggo en super mooie aanbieding, heb ik besloten om bij Ziggo te blijven en komende 12 maanden niet over te stappen.
Ik kom van een zakelijke all-in-one abbo af, kosten 76 euro per maand (voor 500 Mbit verbinding).
Aanbieding die ik gekregen heb :
- Internet only abbo, TV en telefoon gaan er vanaf omdat wij er geen gebruik van maken.
- terug naar 200 Mbit, zou voldoende moeten zijn voor ons
- 4 maanden 100% korting op normale abbo van 48 euro
- overige 8 maanden 9 euro korting op abbo van 48 euro, dus 39 euro per maand.
Per definitie betaal ik dan 26 euro gemiddeld per maand, wat een verschil is van 50 euro met wat ik nu betaal.
En het "matched" de kosten die een nieuwe klant bij Ziggo betaald voor een zakelijke internet only abbo (die 50% korting actie).
Bij KPN zou ik ook naar een 200 Mbit VDSL verbinding gaan (maximaal haalbare op mijn locatie) voor 35 euro per maand, maar wel met afspraak dat ik gratis zou worden over gezet naar glas wanneer die op mijn adres beschikbaar komt.
Dat laatst zou theoretisch eind van dit jaar zijn, maar zou mij niets verbazen als het later is.
Aangezien ik met Ziggo totaal geen problemen hier heb, besloten om deze zeer mooie aanbieding te grijpen en dan kijk ik volgend jaar wel weer.
En dat komt van een ziggo klant, die best tevreden in met de service
Nee, het is dezelfde aanbieding als de lopende aanbieding van ZIGGO Zakelijk (voor nieuwe klanten).Marcel2552 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:36:
[...]
Vind het maar een karige aanbieding van ziggo. Inleveren op snelheid en hetzelfde betalen als de lopende aanbieding van kpn.
En dat komt van een ziggo klant, die best tevreden in met de service
De aanbieding van KPN is 35 euro per maand gedurende 12 maanden.
Volgens mij kan de box ook niet in bridge modus, maar je kan inderdaad de KPN experiabox dan vervangen door een eigen router.xingchen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:56:
Binnenkort wordt hier vdsl omgezet naar glasvezel. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is of ik zelf een willekeurig router op de NT/ONT? kan aansluiten of dat ik de KPN box er nog tussen moet hebben als bridge.
De NT of ONT fungeert dan als modem als ware?mrdemc schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:56:
[...]
Volgens mij kan de box ook niet in bridge modus, maar je kan inderdaad de KPN experiabox dan vervangen door een eigen router.
Soort van, daar gaat de glaskabel in, en die zet het om naar een ethernet signaal die met een ethernetkabel de router in kan. De router moet dan vervolgens wel een PPPoE sessie kunnen opzetten met VLAN 6 voor internet. Mocht je ook TV afnemen zul je een router moeten gebruiken die meerdere VLANS kan toewijzen aan 1 WAN verbinding en wat moeten doen m.b.t. IGMP. Ik heb zelf alleen internet van KPN dus ik heb daar verder nooit mee te maken gehad, maar dat schijnt wel wat voeten in aarde te hebben met sommige routersxingchen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:58:
[...]
De NT of ONT fungeert dan als modem als ware?
We noemen dat geen modem maar een media converter (glasvezel <->ethernet). Waarbij in een ONT ook nog een flink stuk GPON functionaliteit zit. In de startpost staat een stukje over het vervangen van de Experiabox door een eigen router.xingchen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:58:
[...]
De NT of ONT fungeert dan als modem als ware?
Wat wel grappig is, want de reden dat het een Media converter is en geen modem is omdat het protocol hetzelfde blijft (ethernet). Echter bij PON is dat niet het geval, en zou je in principe wel kunnen spreken van een soort modemMuis666 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:05:
[...]
We noemen dat geen modem maar een media converter (glasvezel <->ethernet). Waarbij in een ONT ook nog een flink stuk GPON functionaliteit zit. In de startpost staat een stukje over het vervangen van de Experiabox door een eigen router.
Share and Enjoy!
[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 30-10-2022 07:19 ]
Even mijzelf quoten met een update. Glasvezel is hier vorige week vrijdag aangelegd. Althans de oranje kabel is naar binnengebracht en het witte kastje is opgehangen. Het aansluiten moet nog gaan gebeuren, maar de hoe, wat en wanneer is nog onbekend. De communicatie met de onderaannemer was ook lastig vanwege een taalbarrière, maar ik moet zeggen dat hij binnen netjes werk heeft geleverd.alex3305 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:06:
[...]
Uiteindelijk zou ik namelijk wel graag willen overstappen naar glasvezel. Wellicht maak ik mijzelf ook onterecht veel zorgen. Maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Buiten aan het gebouw - het gaat hier om een portiekflat - hangt er nog van alles los en komt de onderaannemer blijkbaar nog een of twee keer terug om het geheel af te werken. Dit was ons als VvE niet duidelijk gemaakt. Wel een beetje jammer omdat ze gebruik maakte van een nogal luidruchtige, diesel rokende hoogwerker. Ook jammer dat de heren niet even de moeite nemen om naar de geplaatste Dixie te lopen, maar gewoon lekker bij onze slaapkamer gaan staan pissen.
Hopelijk is het snel over en kan ik van de €35 / maand deal gebruik gaan maken. Dat scheelt mij zo de helft aan internet/televisie kosten, dus daar kijk ik wel naar uit.
alex3305 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:06:
[..]
Ook jammer dat de heren niet even de moeite nemen om naar de geplaatste Dixie te lopen, maar gewoon lekker bij onze slaapkamer gaan staan pissen.
[..]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Vandaag mijn glasvezel + tv (geen vast bellen) en een SIM verlengd bij KPN; na wat bellen en overleggen, inderdaad ook 22,50 korting op de vaste aansluiting en nog een 7 Euro op de SIM (die is wel 1 stapje naar beneden gegaan qua data-opties). Toch mooi 4 meier op jaarbasis; kan je nog eens wat leuks mee doen.TFHfony schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:24:
[...]
Goed dat ik dit weer eens lees.
...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
€ 354,-MAX3400 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:19:
[...]
Vandaag mijn glasvezel + tv (geen vast bellen) en een SIM verlengd bij KPN; na wat bellen en overleggen, inderdaad ook 22,50 korting op de vaste aansluiting en nog een 7 Euro op de SIM (die is wel 1 stapje naar beneden gegaan qua data-opties). Toch mooi 4 meier op jaarbasis; kan je nog eens wat leuks mee doen.
@MAX3400 heeft de inflatie al meegerekend en weet ook dat het bespaarde geld direct richting de energierekening gaat
Ik wacht wel af wat ze straks met Black Friday gaan doen, voor nu niet de moeite waard.
[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 16-09-2022 12:31 ]
Bedoel je de VIP5202, of degene die sommige mensen nu thuis hebben staan ter test (En dus akkoord zijn gegaan met een geheimhoudingsverklaring)?joey82 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:41:
Hoe snel is het nieuwe 4k tv kastje met apps zoals netflix etc?
Uhm, het 4k tv kastje die je op dit moment krijgt als je het besteld, geen id welke dat is sorry....TFHfony schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:02:
[...]
Bedoel je de VIP5202, of degene die sommige mensen nu thuis hebben staan ter test (En dus akkoord zijn gegaan met een geheimhoudingsverklaring)?
YouTube: Dit vindt de Tweakers community van de ARRIS VIP5202 van KPNjoey82 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:06:
[...]
Uhm, het 4k tv kastje die je op dit moment krijgt als je het besteld, geen id welke dat is sorry....
Ik ben zelf zeer tevreden met de VIP5202. In combinatie met mijn SamsungTV heb ik zelfs de AB van de KPN box niet nodig. Die ligt in de kast. De box laat zich prima bedienen dmv HDMI-CEC. Bladeren door bv zender gaat echt snel. Apps draaien ook prima.joey82 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:21:
[...]
Ziet er uit als een goede verbetering....
Heb ze ook gesproken vandaag voor Internet TV en Mobiel maar ik helemaal niets. Raar verhaal over afspraken sinds 1 januari dat dat niet meer gedaan wordt voor bestaande tenzij je in de financiële problemen zit. Maar je kunt wel naar andere providers, gaat gewoon over KPN netwerk.Miki schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:29:
Vandaag gevraagd of ze nog iets konden doen bij een verlenging van mijn internet only abonnement 200Mbit/s maar ze waren vanochtend niet scheutig. Kon maximaal 3 maanden korting krijgen ondanks aangeven dat ik goedkoper uit was bij de concurrenten T-mobile en Ziggo.
Ik wacht wel af wat ze straks met Black Friday gaan doen, voor nu niet de moeite waard.
Het leek wel of ze me niet eens meer wilde hebben.
/f/image/fDOFyUv81IgIYaaWRPyupQb6.png?f=fotoalbum_large)
Vandaag ook maar eens gekeken wat KPN voor een verleng aanbod heeft. Wat mij opviel dat ze na inloggen de 12 maanden actie groot weergeven in mijn KPN. Maar als bestaande klant je hier geen gebruik van kan maken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/5ZdsaVL6rn67ilV5S4ushxaQ.png?f=user_large)
dit is het aanbod wat ze gedaan hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door patjuh1 op 17-09-2022 14:27 ]
14 x 360WP ZO @GW4200D-NS
Had je werkelijk verwacht dat je als bestaande klant ook gebruik kunt maken van deze actie? Het is een welkomstgeschenk voor nieuwe klanten. Iets wat jij waarschijnlijk ook hebt gehad toen je klant werd van KPN.patjuh1 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:21:
[Afbeelding]
Vandaag ook maar eens gekeken wat KPN voor een verleng aanbod heeft. Wat mij opviel dat ze na inloggen de 12 maanden actie groot weergeven in mijn KPN. Maar als bestaande klant je hier geen gebruik van kan maken.
Nee zeker niet verwacht, al deed ziggo dat in het verleden wel altijd. Maar is toch stom dat je bij vaste klanten deze aanbieding laat zien zodra ze inloggen?Edje040 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:21:
[...]
Had je werkelijk verwacht dat je als bestaande klant ook gebruik kunt maken van deze actie? Het is een welkomstgeschenk voor nieuwe klanten. Iets wat jij waarschijnlijk ook hebt gehad toen je klant werd van KPN.
Normaal gesproken zie je zo'n actie niet als ingelogde klant, ik denk dat hij dat bedoelde. Nu lijkt het namelijk alsof de actie ook voor bestaande klanten geldig is.Edje040 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:21:
[...]
Had je werkelijk verwacht dat je als bestaande klant ook gebruik kunt maken van deze actie? Het is een welkomstgeschenk voor nieuwe klanten. Iets wat jij waarschijnlijk ook hebt gehad toen je klant werd van KPN.
Hoe heb je dat aanbod gekregen? Via bijvoorbeeld chat, of heb je gebeld en hebben ze daarna dit voorstel voor je op de mail gezet ofzo?patjuh1 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bellen en je door laten verbinden naar de afdeling save/opzeggen....Rolfy schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:37:
[...]
Hoe heb je dat aanbod gekregen? Via bijvoorbeeld chat, of heb je gebeld en hebben ze daarna dit voorstel voor je op de mail gezet ofzo?
Ik heb inderdaad gebeld. Gevraagd wat ze konden bieden, ik kreeg toen een aanbod. Ik heb toen gezegd dat dat aanbod wel een heel groot verschil is met de huidige ziggo aanbieding. Toen is hij nog gaan kijken. Kwam hij met een nieuw aanbod. Daarna heb ik gezegd dat als hij er een espn pakket bij kon doen ik het een goede deal vondRolfy schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:37:
[...]
Hoe heb je dat aanbod gekregen? Via bijvoorbeeld chat, of heb je gebeld en hebben ze daarna dit voorstel voor je op de mail gezet ofzo?
De 5 euro hussel korting is omdat ik kpn mobiel heb. Als je dan entertainment pakket pakt (netflix kan ook) krijg je dat.
[ Voor 9% gewijzigd door patjuh1 op 17-09-2022 20:29 ]
Dat is zeker raar. Als ik inlog krijg ik op mijn adres ook nog steeds de aanbieding terwijl ik al klant ben en gebruik maak van een actie (12 voor €35). Laat maar lekker staan..dan kan ik het inzetten bij de onderhandelingen over een nieuw contract.patjuh1 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:19:
[...]
Nee zeker niet verwacht, al deed ziggo dat in het verleden wel altijd. Maar is toch stom dat je bij vaste klanten deze aanbieding laat zien zodra ze inloggen?
Er is sprake van verwarring denk ik. Als je naar www.kpn.com gaat zie je een pagina met aanbiedingen (waaronder die van 35 euro voor 12 maanden). Als je ingelogd bent in mijn KPN, kan je op dezelfde pagina zitten maar er is maar 1 homepage. Het verschil is dat je op dat moment bent ingelogd in Mijn KPN. Maar je bent nog niet op de pagina van mijn.kpn want die ziet er toch echt anders uit:Edje040 schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:23:
[...]
Dat is zeker raar. Als ik inlog krijg ik op mijn adres ook nog steeds de aanbieding terwijl ik al klant ben en gebruik maak van een actie (12 voor €35). Laat maar lekker staan..dan kan ik het inzetten bij de onderhandelingen over een nieuw contract.
:strip_exif()/f/image/bv1Nq5AxQh2HwG15QuWgiA8L.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
KPN schakelt langzaam weer over op DHZ installatie. Maar voorlopig alleen als je een nieuw soort kastje hebt ( de witte van 10x10 cm) en langer dan circa 2 jaar.Marcel2552 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:53:
Even een vraagje voor iedereen die van ziggo of een andere provider af komt. De datum die je aangeeft als activatiedatum is dat wanneer er een monteur langskomt om het "2de kastje" dat tussen dat witte kastje en dat modum in komt aan te sluiten? of moet je dit zelf doen?
Recenter dan dat is XGS-PON en dat kan je nog niet zelf activeren (wordt wel aan gewerkt). Kastjes van voor 2016 zijn niet ontworpen voor DHZ dus komt daar ook een monteur voor.
Ik ben nieuwe klant en het gaat om het nieuwe glasvezelkastje. Die is 2w geleden geinstalleerd maar ik begreep dat er tussen dat kastje en het kpn modem nog een kastje komt. Monteert een monteur dit, moet je dit zelf doen en in geval optie 1 is de activeringsdatum de datum dat ie komt?Barre73 schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:28:
[...]
KPN schakelt langzaam weer over op DHZ installatie. Maar voorlopig alleen als je een nieuw soort kastje hebt ( de witte van 10x10 cm) en langer dan circa 2 jaar.
Recenter dan dat is XGS-PON en dat kan je nog niet zelf activeren (wordt wel aan gewerkt). Kastjes van voor 2016 zijn niet ontworpen voor DHZ dus komt daar ook een monteur voor.
Ja, dan moet een KPN monteur dit doen maar die afspraak zou je zelf moeten maken met een link in een mail (als ik me niet vergis). Op het witte kastje van KPN Netwerk wordt nog een zwart kastje geschoven dat fungeert als "modem". Wat jij KPN Modem noemt is dan alleen nog een router (glasvezel werkt wat anders dan DSL).Marcel2552 schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:00:
[...]
Ik ben nieuwe klant en het gaat om het nieuwe glasvezelkastje. Die is 2w geleden geinstalleerd maar ik begreep dat er tussen dat kastje en het kpn modem nog een kastje komt. Monteert een monteur dit, moet je dit zelf doen en in geval optie 1 is de activeringsdatum de datum dat ie komt?
We zijn opzich wel tevreden met kpn maar de jaarnota van vattenfall met het nieuwe termijnbedrag van bijna 400 euro heeft ons doen besluiten naar ziggo te gaan....
Verwijderd
heel zonde als je glasvezel hebjoey82 schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:39:
We laten onze aanbieding van kpn terug draaien en gaan een jaar naar ziggo voor 12 maanden 50% korting,
We zijn opzich wel tevreden met kpn maar de jaarnota van vattenfall met het nieuwe termijnbedrag van bijna 400 euro heeft ons doen besluiten naar ziggo te gaan....
Terugdraaien? Je had toch al verlengd? Dan is er een contract waar je niet zomaar af kunt denk ik.joey82 schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:39:
We laten onze aanbieding van kpn terug draaien en gaan een jaar naar ziggo voor 12 maanden 50% korting,
Jawel, 14 dagen wettelijke bedenktijd,ernstoud schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:44:
[...]
Terugdraaien? Je had toch al verlengd? Dan is er een contract waar je niet zomaar af kunt denk ik.
Word morgen teruggebeld door de afdeling save van kpn....
Het is iig allemaal vanaf morgen terugedraait
Verwijderd
niet perse snelheid, glasvezel zal uiteindelijk beter zijn dan coax. en stabielerjoey82 schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:53:
[...]
Waarom zonde? Ik vind besparen op kosten belangrijker dan dat de upload sneller is....
Wat is beter?Verwijderd schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:53:
[...]
niet perse snelheid, glasvezel zal uiteindelijk beter zijn dan coax. en stabieler
Heb voor kpn 15 jaar upc/ziggo gehad,
Weinig tot geen problemen gehad, stabiel....
We zijn naar kpn gegaan omdat we hogere upload nodig hadden maar dat is niet meer van belang,
Momenteel vinden we bezuinigen belangrijker dan de voor en of nadelen van kpn/ziggo....
Volgend jaar zien we wel weer....
[ Voor 3% gewijzigd door joey82 op 19-09-2022 20:59 ]
Yep, lijkt me ook. Ook al jaren Ziggo stabiel en geen issues. Ping van 8-14 ms zo ongeveer gemiddeld, zie geen voordeel in die weer halveren. Upload niet nodig. Van Ziggo paar weken terug 9 maanden lang 20 euro p/m korting gehad, dus een kleine 200 euro. Leek me mooi zat. Wat me ook tegen hield was dat je anders van email adres moet wisselen. Dat is ook wel een gedoe. Als ze me niets hadden geboden had ik waarschijnlijk wel over gestapt.joey82 schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:57:
[...]
Wat is beter?
Heb voor kpn 15 jaar upc/ziggo gehad,
Weinig tot geen problemen gehad, stabiel....
We zijn naar kpn gegaan omdat we hogere upload nodig hadden maar dat is niet meer van belang,
Momenteel vinden we bezuinigen belangrijker dan de voor en of nadelen van kpn/ziggo....
Volgend jaar zien we wel weer....
[ Voor 4% gewijzigd door ParaWM op 19-09-2022 21:21 ]
Sinterklaas wil bier !
Ik had een verbinding die soms wel eens wegviel. Gisteren monteur geweest die mijn verbinding hopelijk uiteindelijk heeft gefixed.
1 Ding dat hij ook gedaan heeft is de Experiabox 12 vervangen voor een 10. Na een reset zag ik daar dat mijn instellingen (wifi) erin stonden van de V12.
Dat vind ik verbazend. Nu blijkt dat KPN die op een, zoals ze zeggen, afgeschermde server bewaren voor je.
Wist iemand dat? En waarom wordt dat niet verteld, ik vind het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk en wil dit absoluut niet. Er zijn nu passwords van mij beschikbaar op een plek waar ik ze niet hebben wil. Mag dat eigenlijk wel?quote: =Van KPN(wifi gegevens worden centraal bewaard in een afgeschermde server. Bij modemruil en/of wifi versterkers haalt ie die informatie dus weer op en hoef je het niet opnieuw in te stellen)
P.S.
Ik gebruik mijn eigen router maar heb tijdelijk de V12 gebruikt om te zien of daar het probleem ook optrad. De monteur heeft V10 geplaatst. Ondertussen draai ik weer mijn eigen router maar die passwords staan dus nog steeds bij KPN in de cloud.[ Voor 14% gewijzigd door MrMarcie op 20-09-2022 15:18 ]
Dat KPN een backup van je modem heeft is bij mij iig wel bekend ja... Maar wat is precies het probleem? Als je een uniek wachtwoord voor je WiFi hebt, kan KPN er niet zoveel mee. Daarnaast, KPN kan natuurlijk ten alle tijden remote in je modem, en ze hebben inzicht in al je internetverkeer (en jij moet maar hopen dat toegang tot die info intern netjes is geregeld). Dat vind ik een veel groter risico dan dat ze je WiFi wachtwoord kunnen achterhalen...MrMarcie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:16:
1 Ding dat hij ook gedaan heeft is de Experiabox 12 vervangen voor een 10. Na een reset zag ik daar dat mijn instellingen (wifi) erin stonden van de V12.Met leesbare passwords!!
Dat vind ik verbazend. Nu blijkt dat KPN die op een, zoals ze zeggen, afgeschermde server bewaren voor je.
Wist iemand dat? En waarom wordt dat niet verteld, ik vind het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk en wil dit absoluut niet. Er zijn nu passwords van mij beschikbaar op een plek waar ik ze niet hebben wil. Mag dat eigenlijk wel?
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
En KPN zal die wachtwoorden natuurlijk nooit lekken …Tom Paris schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:27:
[...]
Dat KPN een backup van je modem heeft is bij mij iig wel bekend ja... Maar wat is precies het probleem? Als je een uniek wachtwoord voor je WiFi hebt, kan KPN er niet zoveel mee. Daarnaast, KPN kan natuurlijk ten alle tijden remote in je modem, en ze hebben inzicht in al je internetverkeer (en jij moet maar hopen dat toegang tot die info intern netjes is geregeld). Dat vind ik een veel groter risico dan dat ze je WiFi wachtwoord kunnen achterhalen...

Herinnert u zich het wachtwoord “ g1rlp0w3r” nog?
Zie o.a. tijdschrift PC Active nr. 257 vanaf blz. 12:
https://adoc.pub/download...-78-het-echte-verhaa.html
Slechts 2 miljoen accounts op straat.
Daarom altijd overal unieke wachtwoorden gebruiken... KPN is niet uniek in het lekken van data.ernstoud schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:38:
[...]
En KPN zal die wachtwoorden natuurlijk nooit lekken …![]()
Herinnert u zich het wachtwoord “ g1rlp0w3r” nog?
Zie o.a. tijdschrift PC Active nr. 257 vanaf blz. 12:
https://adoc.pub/download...-78-het-echte-verhaa.html
Slechts 2 miljoen accounts op straat.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze dat doen en wij dat niet weten. Ze horen die info niet extern (en welke info nog meer?) op te slaan. Of ons de keuze te geven.Tom Paris schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:03:
[...]
Daarom altijd overal unieke wachtwoorden gebruiken... KPN is niet uniek in het lekken van data.
Staat gewoon in de FAQ van KPN:MrMarcie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:06:
[...]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze dat doen en wij dat niet weten. Ze horen die info niet extern (en welke info nog meer?) op te slaan. Of ons de keuze te geven.
Je hebt een nieuw modem ontvangen. Lees hieronder wat dat betekent voor je WiFi netwerknaam (SSID) en WiFi wachtwoord (WPA).
Heb je jouw WiFi netwerknaam én het WiFi wachtwoord ooit veranderd?
Dan neemt het nieuwe modem deze gegevens meestal automatisch over.
Echt leip.. hier sinds twee weken klant geworden met zes maanden korting. Voel mij een beetje bekocht! Telefonisch besteld en de meneer kon toen geen 12 maanden korting aanbieden, want die was verlopen.patjuh1 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
edit: wat JerryJerry zegt net bevestigd aan de telefoon.. annuleren en opnieuw aanvragen. Scheelt 140 euro.
[ Voor 10% gewijzigd door Tomino op 20-09-2022 19:53 ]
Tja... En als er straks met Black Friday weer gratis tv's worden weggegeven bij een nieuw abonnement?Tomino schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:50:
[...]
Echt leip.. hier sinds twee weken klant geworden met zes maanden korting. Voel mij een beetje bekocht! Telefonisch besteld en de meneer kon toen geen 12 maanden korting aanbieden, want die was verlopen.
Het risico dat er een betere aanbieding komt bestaat altijd.
Dit systeem bestaat al sinds KPN de allereerste Exeriaboxen in gebruik nam. Dus rond 2005. Bekend was het zeker, KPN had er vroeger zelfs een tool voor die je op Windows kon installeren om zo je modem te beheren.MrMarcie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:16:
Lang verhaal kort,
Ik had een verbinding die soms wel eens wegviel. Gisteren monteur geweest die mijn verbinding hopelijk uiteindelijk heeft gefixed.
1 Ding dat hij ook gedaan heeft is de Experiabox 12 vervangen voor een 10. Na een reset zag ik daar dat mijn instellingen (wifi) erin stonden van de V12.Met leesbare passwords!!
[...]
Wist iemand dat? En waarom wordt dat niet verteld, ik vind het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk en wil dit absoluut niet. Er zijn nu passwords van mij beschikbaar op een plek waar ik ze niet hebben wil. Mag dat eigenlijk wel?P.S.
Ik gebruik mijn eigen router maar heb tijdelijk de V12 gebruikt om te zien of daar het probleem ook optrad. De monteur heeft V10 geplaatst. Ondertussen draai ik weer mijn eigen router maar die passwords staan dus nog steeds bij KPN in de cloud.
Ik heb al jaren de Experiabox V10 hangen, daarvoor nog oudere types gehad, maar die werden niet automatisch meegenomen. Ik zou het eigenlijk dus eens moeten uit testen of dit met een ander modem ook nog steeds zo is.
En, surprise, KPN kan op afstand gewoon op je Experiabox inloggen en exact zien wat erachter hangt. Dat is het nadeel van die Experiaboxen en een voordeel voor mensen die er geen verstand van hebben.
Blijkbaar moet je het zelf doen, zat in de doos een heuze 4 stappen manual hoe je dat ding over dat witte ding heen moet schuiven. Was super makkelijk.Barre73 schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:52:
[...]
Ja, dan moet een KPN monteur dit doen maar die afspraak zou je zelf moeten maken met een link in een mail (als ik me niet vergis). Op het witte kastje van KPN Netwerk wordt nog een zwart kastje geschoven dat fungeert als "modem". Wat jij KPN Modem noemt is dan alleen nog een router (glasvezel werkt wat anders dan DSL).
Maar dan was het dus toch geen XGS-PON? Is 1 van de drie lampjes voorop voor "Alarm"?Marcel2552 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:43:
[...]
Blijkbaar moet je het zelf doen, zat in de doos een heuze 4 stappen manual hoe je dat ding over dat witte ding heen moet schuiven. Was super makkelijk.
Het is een zwart kastje met "power" "connection" "alarm"Barre73 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:29:
[...]
Maar dan was het dus toch geen XGS-PON? Is 1 van de drie lampjes voorop voor "Alarm"?

Dit is de instructie die er bij zat, samen met de rest van de zooi.
Oke... Nieuw voor mij. Dat is dus wel XGS-PON. En alles werkte ook meteen? Power en Connection branden groen en Alarm is uit?Marcel2552 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:06:
[...]
Het is een zwart kastje met "power" "connection" "alarm"
[Afbeelding]
Dit is de instructie die er bij zat, samen met de rest van de zooi.
Hij wordt pas donderdag geactiveerd, eigenlijk omdat ik dacht dat er een monteur zou komen.Barre73 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:57:
[...]
Oke... Nieuw voor mij. Dat is dus wel XGS-PON. En alles werkte ook meteen? Power en Connection branden groen en Alarm is uit?
Heb zondagmiddag alles ingevuld en de bestelling op de site afgerond en de producten had ik maandag al binnen.
Ik als monteur wist het ook niet, maar ik kwam er onlangs achter dat sinds kort inderdaad ook begonnen is met het uitleveren van gepreactiveerde XGS-PON ONTs voor zelfinstallatie.Barre73 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:57:
[...]
Oke... Nieuw voor mij. Dat is dus wel XGS-PON. En alles werkte ook meteen? Power en Connection branden groen en Alarm is uit?
Yes! Eindelijk... Dat scheelt een boel wachten voor mensen die de monteur verder niet nodig hebben (zoals hier op Tweakers).Wildfire schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:19:
[...]
Ik als monteur wist het ook niet, maar ik kwam er onlangs achter dat sinds kort inderdaad ook begonnen is met het uitleveren van gepreactiveerde XGS-PON ONTs voor zelfinstallatie.
Maar niet in de handleiding. En je kan er niet onderuit. Bizar. Maar gelukkig kan ik nu mijn eigen router weer gebruiken nu ze de verbinding eindelijk (lijkt het) gefixed hebben.
Die service was trouwens wel helemaal top. Ze hebben me zelf benaderd n.a.v. een forumpost dat een draadje werd. En zelf de monteur aangeboden zonder kosten, ook als het aan mij zou liggen. Dat was wel een verademing.
Inderdaad, bij mij komen ze volgende week donderdag voor de derde keer om de aansluiting af te maken (eerste keer geen signaal op de vezel, tweede keer iets mompelend over geen experiabox aanwezig (stond in een andere ruimte aangesloten op de nog in gebruik zijnde vdsl2 aansluiting). Hij heeft uiteindelijk wel het xgs-pon kastje erop geklikt en foto's gemaakt. Mijn xgs-pon kastje hangt dus al, maar die is vanuit kpn netwerk dus nog niet geactiveerd blijkbaar? Ze gaan nu dus voor twee uur een kpn monteur sturen die binnen 5 minuten weer op straat kan staanBarre73 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:48:
[...]
Yes! Eindelijk... Dat scheelt een boel wachten voor mensen die de monteur verder niet nodig hebben (zoals hier op Tweakers).

Vandaag alles aangesloten. Alles werkt prima.Barre73 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:57:
[...]
Enige nadeel is is dat het modem soms langzaam is als je settings wilt wijzigen.
Het lijkt steeds op te komen en bij scène wisselingen weer weg te zakken.
Ik ben het nog niet tegen gekomen bij andere zenders dus vermoed dat het echt aan KPN of TLC kanaal ligt en niet aan de TV.
Hebben meer mensen dit?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
welke ontvanger gebruik je en welke TV gebruik je?Rubman schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:59:
Mijn vrouw kijkt regelmatig wat programmas op TLC en nu komt daar de laatste tijd steeds een roze gloed door de programmas heen.
Ik ben het nog niet tegen gekomen bij andere zenders dus vermoed dat het echt aan KPN of TLC kanaal ligt en niet aan de TV.
Hebben meer mensen dit?
Hier een LG 65” oled met Arcadyan VIP2952 en geen problemen.
Overweeg wel de ontvanger om te wisselen voor een 4K ontvanger, omdat ik soms het idee heb dat het beeld wat flets is.
Het is TLC dus een beetje roze gloed hoort er wel bij tochRubman schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:59:
Mijn vrouw kijkt regelmatig wat programmas op TLC en nu komt daar de laatste tijd steeds een roze gloed door de programmas heen.
Hebben meer mensen dit?
Heb de 4K ontvanger.krakendmodem schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:06:
[...]
welke ontvanger gebruik je en welke TV gebruik je?
Hier een LG 65” oled met Arcadyan VIP2952 en geen problemen.
Overweeg wel de ontvanger om te wisselen voor een 4K ontvanger, omdat ik soms het idee heb dat het beeld wat flets is.
De nieuwste dacht ik, klein zwart vierkant, zit nogal weg gebouwd in kast dus kan ff niet snel type opzoeken.
Wat betreft TV heb ik de Samsung 55Q80R
Heb nog wel een andere ontvanger bedenk ik nu want de slaapkamer TV is niet meer, die gaan we even omwisselen.
Maar het blijft een gek fenomeen bij 1 zender.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Heeft iemand hier de gouden tip? Heb al een vast IP geprobeerd, statisch IP niks helpt permanent.
Niemand die weet of er een mogelijkheid is om in de firewall de ICMP voor IPv6 verbindingen open te stellenMiki schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:08:
Ik heb via Marktplaats een Fritzbox 7590 voor weinig (€80) op de kop kunnen tikken. Eea loopt mooi stabiel maar het valt me op dat de ICMP op IPv6 wordt gefilterd. Hebben jullie daar nog tips voor om dit open te zetten. Wat ik zelf heb gevonden is dat je per apparaat de ping6 kunt toestaan maar dat is wat omslachtig.
Loop je echt ergens tegen een probleem aan, of gaat het alleen maar om dat laatste puntje op https://ipv6-test.com/?Miki schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:16:
[...]
Niemand die weet of er een mogelijkheid is om in de firewall de ICMP voor IPv6 verbindingen open te stellen
Overigens is het probleem waarschijnlijk niet de Fritz!Box maar je Windows firewall.
[ Voor 10% gewijzigd door TFHfony op 23-09-2022 12:31 ]
Komt dat alleen voor op die Windows machine?Marcel2552 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:04:
Even een vraagje voor iedereen met zo'n experia box. Het lijkt wel of dat ding de grootste problemen heeft met IP adressen uitdelen. Vaak veranderd na een paar uur in windows dat monitortje(van dat je verbonden bent) in een wereldbolletje(dat er geen internet is). Ik doe de heletijd probleem oplossen in windows en dan dwingt ie m blijkbaar om een IP te geven.
Heeft iemand hier de gouden tip? Heb al een vast IP geprobeerd, statisch IP niks helpt permanent.
Is dat het geval, kijk dan eerst naar de kabel of vervang deze. Daarna met "ipconfig /renew" zien of er vernieuwing van het IP komt. Kijk ook de event logging na en de firewall. Helpt dat allemaal niet dan met bijvoorbeeld Wireshark de DHCP requests volgen.
Komt het op meerdere devices voor, zowel WiFi als kabel?
Kijk dan naar dubbele IP's op jouw netwerk of dubbel voorkomende MAC. Heb je ook ergens een netwerkloop misschien, dus twee switches die in een loop zijn aangesloten of met een verkeerd geconfigureerde trunk?
Als je niet al te veel bijzondere zaken hebt geconfigureerd in de EB zou je een factory reset kunnen doen, heb je ook meteen de zekerheid van de laatste firmware update.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Het gaat inderdaad om de laatste 2 puntjes van de testTFHfony schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:25:
[...]
Loop je echt ergens tegen een probleem aan, of gaat het alleen maar om dat laatste puntje op https://ipv6-test.com/?
Overigens is het probleem waarschijnlijk niet de Fritz!Box maar je Windows firewall.
Alles functioneert verder gewoon naar behoren en zonder problemen, ik was alleen hiervoor een EdgeRouter X gewend waar ik alles zelf kon instellen.
Ps. ik zit in een Apple eco systeem dus geen windows apparaten in huis
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 23-09-2022 12:39 ]
Dubbele ips heb ik al uitgesloten en het kwam ook voor op mn ps5. Maar voornamelijk windows vreemd genoeg. Lijkt wel of de box niet weet wat ie moet doen en vervolgens weigert ip adressen te geven.DeBolle schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:29:
[...]
Komt dat alleen voor op die Windows machine?
Is dat het geval, kijk dan eerst naar de kabel of vervang deze. Daarna met "ipconfig /renew" zien of er vernieuwing van het IP komt. Kijk ook de event logging na en de firewall. Helpt dat allemaal niet dan met bijvoorbeeld Wireshark de DHCP requests volgen.
Komt het op meerdere devices voor, zowel WiFi als kabel?
Kijk dan naar dubbele IP's op jouw netwerk of dubbel voorkomende MAC. Heb je ook ergens een netwerkloop misschien, dus twee switches die in een loop zijn aangesloten of met een verkeerd geconfigureerde trunk?
Als je niet al te veel bijzondere zaken hebt geconfigureerd in de EB zou je een factory reset kunnen doen, heb je ook meteen de zekerheid van de laatste firmware update.
Heb voor de zekerheid ook ip adressen gereserveerd in devicelist en de auto ip adresseb vanaf .50 gezet.
EB is vd week geinstalleerd dus fw zal hopelijk wel goed zitten. Zal morgen even een harde reset doen en even op letten dat ie naar nieuwe firmware zoekt.
EB was gister wel erg traag na het inloggen. Moest zeker 15 seconden wachten tot hij eindelijk de clientlist laadde. Of is dat normaal?
Edit:
Ik "denk" dat ik het probleem geconstateerd heb, maar heb geen idee hoe ik het moet oplossen. Met dynamisch IP geeft ie een random ass IP adres met een subnetmask van 255.255.0.0 terwijl het 3x 255 moet zijn en een 0. Hebben jullie enig idee hoe ik dat moet oplossen? Ik heb namelijk geen idee.
[ Voor 9% gewijzigd door Marcel2552 op 23-09-2022 15:28 ]
had mij aangemeld bij ziggo, dat kon de jonge dame van de afdeling save zien en toen was opeens van alles mogelijk....
Het is verleidelijk om het ook te doen, maar ik ga de pech hebben dat ik er eentje aan de telefoon krijg die niks voor me wil of gaat doen. En ik wil absoluut niet terug naar Ziggo. Dus ik durf eigenlijk niet.joey82 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:20:
als huidige klant 12 maanden 35 euro betalen is toch wel fijn....
had mij aangemeld bij ziggo, dat kon de jonge dame van de afdeling save zien en toen was opeens van alles mogelijk....
Toen ik ging verhuizen had ik eindelijk glasvezel in mijn woning. Dus ik had Ziggo opgezegd op mijn oude adres en op mijn nieuwe adres KPN aangemeld. Dan wordt je ook gebeld door Ziggo van zo'n afdeling. Ik zei: op mijn nieuwe adres heb ik ook de keuze voor glasvezel. En daar deed de persoon met wie ik sprak totaal niet moeilijk over. "Dat begrijp ik meneer. Wij gaan de opzegging voor u doorzetten. Toch bedankt voor uw tijd,"
Geen aanbieding, geen voorstel, geen overhaaltruc's, niks...
- 100Mbit interet à €55,00
- Telefonie à €5
- Belbundel buitenland à €17,50
- 1GB Mobiele backup simkaart à gratis
- FritzBox à gratis
- Papieren factuur à gratis
Er dient bespaard te worden en dus ben ik op de KPN site aan het kijken of het goedkoper kan.
Ik kom daar het volgende pakket tegen:
- Internet 50Mbit 12 maanden à €35, na 12 maanden €44,00
- Telefonie à €2,00
- Onbeperkt bellen à €16,50
- FritzBox + servicePlus à €7,50
Besparing is zo'n 200 euro voor het eerste jaar, daarna €90/jaar. Belangrijk bij deze overstap is dat de huidige XS4ALL-adressen beschikbaar blijven en dat de papieren factuur kosteloos verstrekt blijft worden. Is dat volgens jullie te regelen bij het bellen met de salesafdeling van KPN? Tevens is het behoud van de huidige FritzBox ook wel handig, vragen ze die actief terug bij zo'n abonnementsaanpassing binnen KPN? En mocht ik er evt. een maandelijks unlimited mobiel abonnement erbij nemen, geven ze dan evt. extra korting op het InternetPlusBellen pakket?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Is dit nu de eerste keer dat KPN DHZ pakket levert voor glasvezelklanten op XGS-PON netwerk? Of is dit ook al met AON klanten gedaan die de Genexis NT hebben in dezelfde formfactor als de Genexis ONT's?Barre73 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:48:
[...]
Yes! Eindelijk... Dat scheelt een boel wachten voor mensen die de monteur verder niet nodig hebben (zoals hier op Tweakers).
Welk IP dan, 169.254.x.x? Dat wijst op verkeerd geconfigureerde DHCP of defecte kabel/interfaced.Marcel2552 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:52:
[...]
Edit:
Ik "denk" dat ik het probleem geconstateerd heb, maar heb geen idee hoe ik het moet oplossen. Met dynamisch IP geeft ie een random ass IP adres met een subnetmask van 255.255.0.0 terwijl het 3x 255 moet zijn en een 0. Hebben jullie enig idee hoe ik dat moet oplossen? Ik heb namelijk geen idee.
Kijk in de event log wat er precies gebeurd bij de refresh van het IP.
Bekijk ook de firewall log.
Er is geen oude router/modem of device in het netwerk die ook DHCP server staat te spelen?
Welke IP's staan er in de config op die Windows PC als het niet goed werkt? (range, gateway, nameserver, enz)
Welke EB is het trouwens, een 10, 10A of 12?
Bij een class B werkt alles net zo goed als een class C netwerk, je hebt alleen wat meer mogelijke IP's.
... de range heb je gezet vanaf .50 zeg je, zit de gateway (en dus DNS) er nog wel in?
Heb je al gecontroleerd op duibbele of foutieve MAC?
Staat jouw filtering (allow/non allow) op MAC ook aan?
De FritzBox hoeft niet perse terug, maar dan brengt XS4ALL (KPN) wel een boete in rekening. Dat was tenminste bij mij zo (bij navraag 200 Euro 'boete' voor de FB 7590) en in het XS4ALL topic heb ik ook nog geen gratis routers gezien. Op marktplaats een nieuwe score is waarschijnlijk goedkoper en minder gedoe. Het is dan wel een eigen router naast de (Experia) Box, dus zonder ondersteuning van KPN.timmie1 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:12:
Besparing is zo'n 200 euro voor het eerste jaar, daarna €90/jaar. Belangrijk bij deze overstap is dat de huidige XS4ALL-adressen beschikbaar blijven en dat de papieren factuur kosteloos verstrekt blijft worden. Is dat volgens jullie te regelen bij het bellen met de salesafdeling van KPN? Tevens is het behoud van de huidige FritzBox ook wel handig, vragen ze die actief terug bij zo'n abonnementsaanpassing binnen KPN? En mocht ik er evt. een maandelijks unlimited mobiel abonnement erbij nemen, geven ze dan evt. extra korting op het InternetPlusBellen pakket?
Bij zelf overstappen naar KPN ben je (lees de klant) geen XS4ALL klant meer, dus alle XS4ALL voordelen zijn weg waaronder de mailadressen. Daar krijg je dan wel een korting voor terug. Aan persoonlijk onderhandelen doet KPN ook niet, want ze willen geen uitzonderingen die als precedent gaan werken. De afdeling opzeggingen wil soms nog wel een korting geven, maar dat zijn dan standaardkortingen die niet voor nieuwe klanten zijn. De standaard sales afdeling kan nog minder doen.
Voor behoud van XS4ALL benefits moet je bij XS4ALL blijven en proberen een korting of betere diensten te krijgen. Bij verlengen is dat soms mogelijk. Maar uiteindelijk zal het waarschijnlijk beter zijn naar (een standaard contract van) KPN of een andere provider over te stappen. KPN heeft er weinig baat bij klanten te houden met afwijkende contracten en die contracten worden ook voor de klant steeds minder aantrekkelijk.
Bij die nieuwe klantenkorting kun je meestal wel gewoon voor de hoogste snelheid gaan voor dezelfde prijs en na afloop van de kortingsperiode direct terug gaan naar de gewenste snelheid. Als dat kan, dan staat het bij de voorwaarden duidelijk vermeld. Sommige mensen gaan ook ieder jaar om een nieuwe korting 'bedelen', wat soms ook lijkt te lukken.
Dat laatste dus. Alweer een paar maanden.Soundwork schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:56:
[...]
Is dit nu de eerste keer dat KPN DHZ pakket levert voor glasvezelklanten op XGS-PON netwerk? Of is dit ook al met AON klanten gedaan die de Genexis NT hebben in dezelfde formfactor als de Genexis ONT's?
Inderdaad hij wijst 169.254.x.x aan. Hmm, heb wel een router er tussen zitten maar die heb ik in bridge mode staan dus die zou de dhcp automatisch van uit staan lijkt me.DeBolle schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:15:
[...]
Welk IP dan, 169.254.x.x? Dat wijst op verkeerd geconfigureerde DHCP of defecte kabel/interfaced.
Kijk in de event log wat er precies gebeurd bij de refresh van het IP.
Bekijk ook de firewall log.
Er is geen oude router/modem of device in het netwerk die ook DHCP server staat te spelen?
Welke IP's staan er in de config op die Windows PC als het niet goed werkt? (range, gateway, nameserver, enz)
Welke EB is het trouwens, een 10, 10A of 12?
Bij een class B werkt alles net zo goed als een class C netwerk, je hebt alleen wat meer mogelijke IP's.
... de range heb je gezet vanaf .50 zeg je, zit de gateway (en dus DNS) er nog wel in?
Heb je al gecontroleerd op duibbele of foutieve MAC?
Staat jouw filtering (allow/non allow) op MAC ook aan?
Gateway staat leeg in mn gegevens en dns ook.
Ik heb experia 12 volgens mij
:strip_exif()/f/image/DI9U6yKC5jUKeBUVV292o7E6.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij auto ip doet ie dit na elke reboot, als ik dan probleem oplossen doe binnen windows fixed ie t maar na een reboot is t weer no internet.
Met statisch ip doet hij het soms ook maar beduidend minder en zeker niet na elke reboot. Probleem los je op dezelfde manier op (windows probleem oplosser)
Had jaren die 2de router omdat ik ziggo had en je daar het modem in bridge kon zetten. Maar denken jullie dat een eventuele network het probleem kan verhelpen? Is al een redelijk oude router, werkt goed maar kan natuurlijk een fw bug zijn in bridge mode. En nieuwe firmware was r niet.
Edit: heb mn laptop ff rechtstreeks aangesloten op de experia en nog steeds problemen helaas.
[ Voor 18% gewijzigd door Marcel2552 op 24-09-2022 10:17 ]
We kijken in de woonkamer via de Mediabox Next, op slaapkamer voornamelijk Netflix of terugkijken via Ziggo app op Chromecast, buiten onder de overkapping ook.
Ik heb ook al mobiel abo van KPN, Spotify Family en Netflix Standaard.
Over die laatste 2 een vraag: je kunt € 5 korting op 1 v.d. 2 krijgen via KPN. Ik lees echter dat je voor de korting op Spotify moet omzetten naar Spotify Free en dan naar Premium via KPN.. Family met € 5 korting lukt dus niet?
Over bestaand Netflix account en de korting dan kan ik weinig vinden. Wie weet hoe dat zit?
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Tsja. Ik mag aannemen dat de installatie van die Box12 vlekkeloos verliep en dat alles werkte bij vertrek van de monteur. Je zult moeten gaan nadenken waarom je persé wilt vasthouden aan een 'oude' Ziggo setup met een eigen router in bridge en dergelijke.Marcel2552 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:44:
[...]
Inderdaad hij wijst 169.254.x.x aan. Hmm, heb wel een router er tussen zitten maar die heb ik in bridge mode staan dus die zou de dhcp automatisch van uit staan lijkt me.
Gateway staat leeg in mn gegevens en dns ook.
Ik heb experia 12 volgens mij
Bij auto ip doet ie dit na elke reboot, als ik dan probleem oplossen doe binnen windows fixed ie t maar na een reboot is t weer no internet.
Met statisch ip doet hij het soms ook maar beduidend minder en zeker niet na elke reboot. Probleem los je op dezelfde manier op (windows probleem oplosser)
Had jaren die 2de router omdat ik ziggo had en je daar het modem in bridge kon zetten. Maar denken jullie dat een eventuele network het probleem kan verhelpen? Is al een redelijk oude router, werkt goed maar kan natuurlijk een fw bug zijn in bridge mode. En nieuwe firmware was r niet.
Edit: heb mn laptop ff rechtstreeks aangesloten op de experia en nog steeds problemen helaas.
Beetje flauw om daar NU mee te komen, dat had al in jouw eerste post moeten staan.
Ik stel voor dat je nu eerst gaat kijken/zoeken waarom je een APIPA adres krijgt. -> heel bekend probleem bij alle devices als de DHCP zaken niet doorkomen.
Daarna haal je alle 'oude' zaken uit dat netwerk en reset de Box12 naar factory defaults.
Hetzelfde doe je met de netwerkstacks van jouw machines/laptop, dus alle zelf ingeklopte zaken weghalen.
Geen verzonnen IP schema's of static routes aanbrengen, gewoon standaard netwerkinstellingen.
Dat een direct op de Box12 ingeprikte laptop het niet doet wijst op een van twee zaken:
1. de Box12 is defect of verkeerd geconfigureerd
2. de laptop is defect of verkeerd geconfigureerd.
Nummer één is geverifieerd bij oplevering van de aansluiting (in 2021 neem ik aan), blijft daarom alleen jouw kant van het netwerk over. Over de Box12 is meer dan genoeg hulp en informatie voorhanden op o.a. het KPN forum, neem daar eens een kijkje.
Kort overzicht van wat de Box12 zou moeten hebben ingesteld:
Software version SGEJ1000060E
IPv4 192.168.2.254
DHCP pool start 192.168.2.1
[Druk zo nodig op Restore hier voor de defaults]
Haal reserved address allemaal weg als je normaal DHCP gebruikt en geen reden hebt om een vast IP te willen hebben in jouw LAN.
Uitgedeelde IP's zie je op deze pagina dan onderaan staan.
Heb je de event log en de firewall al nagekeken en de kabels geruild?
Jawel, je kunt ook voor Spotify Family kiezen. Die keuze verschijnt als je Spotify aan je abonnement wilt toevoegen. Netflix zal op een vergelijkbare manier gaan: eerst je abonnement daar stoppen en als je termijn voorbij is het via KPN aanzetten en verbinden met je Netflix account. Het is niet zo dat je een account van KPN krijgt.DaRoot schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:24:
Ik Family met € 5 korting lukt dus niet?
Kies de optie die jou het makkelijkste uit komt. En voeg het pas toe aan je KPN abonnement als je abonnement van de desbetreffende dienst is afgelopen. Anders betaal je voor de nog lopende periode in feite dubbel.
Thanks... gaan we dat zo doen idd..xFeverr schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:55:
[...]
Jawel, je kunt ook voor Spotify Family kiezen. Die keuze verschijnt als je Spotify aan je abonnement wilt toevoegen. Netflix zal op een vergelijkbare manier gaan: eerst je abonnement daar stoppen en als je termijn voorbij is het via KPN aanzetten en verbinden met je Netflix account. Het is niet zo dat je een account van KPN krijgt.
Kies de optie die jou het makkelijkste uit komt. En voeg het pas toe aan je KPN abonnement als je abonnement van de desbetreffende dienst is afgelopen. Anders betaal je voor de nog lopende periode in feite dubbel.
Ik ga de aanvraag maar indienen denk ik.. ik heb even gerekend: ik bespaar op deze manier € 639 het komende jaar t.o.v. de huidige situatie.
Vast wel dat ik korting nog kan krijgen bij Ziggo, maar niet wat mij komend jaar zoveel voordeel oplevert.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Het is mij wel gelukt een mooie korting binnen te halen bij overstap van xs4all contract naar Kpn contract. Maar goed, ik voelde mij ook aardig belazerd door Kpn, ik betaalde voor dezelfde diensten veel meer met mijn oude xs4all pakket dan ik met hetzelfde pakket met kpn zou betalen. Ik was daar echt pissig over en wilde vetrekken naar T mobile. Met de kortingen die ik kreeg toch maar gebleven.Flitzer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:37:
[...]
De FritzBox hoeft niet perse terug, maar dan brengt XS4ALL (KPN) wel een boete in rekening. Dat was tenminste bij mij zo (bij navraag 200 Euro 'boete' voor de FB 7590) en in het XS4ALL topic heb ik ook nog geen gratis routers gezien. Op marktplaats een nieuwe score is waarschijnlijk goedkoper en minder gedoe. Het is dan wel een eigen router naast de (Experia) Box, dus zonder ondersteuning van KPN.
Bij zelf overstappen naar KPN ben je (lees de klant) geen XS4ALL klant meer, dus alle XS4ALL voordelen zijn weg waaronder de mailadressen. Daar krijg je dan wel een korting voor terug. Aan persoonlijk onderhandelen doet KPN ook niet, want ze willen geen uitzonderingen die als precedent gaan werken. De afdeling opzeggingen wil soms nog wel een korting geven, maar dat zijn dan standaardkortingen die niet voor nieuwe klanten zijn. De standaard sales afdeling kan nog minder doen.
Voor behoud van XS4ALL benefits moet je bij XS4ALL blijven en proberen een korting of betere diensten te krijgen. Bij verlengen is dat soms mogelijk. Maar uiteindelijk zal het waarschijnlijk beter zijn naar (een standaard contract van) KPN of een andere provider over te stappen. KPN heeft er weinig baat bij klanten te houden met afwijkende contracten en die contracten worden ook voor de klant steeds minder aantrekkelijk.
Bij die nieuwe klantenkorting kun je meestal wel gewoon voor de hoogste snelheid gaan voor dezelfde prijs en na afloop van de kortingsperiode direct terug gaan naar de gewenste snelheid. Als dat kan, dan staat het bij de voorwaarden duidelijk vermeld. Sommige mensen gaan ook ieder jaar om een nieuwe korting 'bedelen', wat soms ook lijkt te lukken.
Gek genoeg heb ik nu continu storingen als ik tv kijk op mijn pc via internet waar ik daar met Xs4all nooit last van had.
Als dingen echt misgaan, dan is er soms wel een tijdelijke financiële compensatie mogelijk of een tijdelijke gratis dienst. Maar nooit een uitzondering op de voorwaarden zoals meenemen van XS4ALL mailadressen bij een volledige overstap naar KPN. En bij de oorspronkelijk vraag was al een forse korting gegeven voor die overstap, dus zonder legitieme reden gaan ze niet nog meer korting geven.Kismodrx04 schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:28:
[...]
Het is mij wel gelukt een mooie korting binnen te halen bij overstap van xs4all contract naar Kpn contract. Maar goed, ik voelde mij ook aardig belazerd door Kpn, ik betaalde voor dezelfde diensten veel meer met mijn oude xs4all pakket dan ik met hetzelfde pakket met kpn zou betalen. Ik was daar echt pissig over en wilde vetrekken naar T mobile. Met de kortingen die ik kreeg toch maar gebleven.
Gek genoeg heb ik nu continu storingen als ik tv kijk op mijn pc via internet waar ik daar met Xs4all nooit last van had.
TV (via PC) zou niet echt een verschil in moeten zitten aangezien het netwerk hetzelfde is, hoewel indertijd de servers wel verschillend waren tussen XS4ALL en KPN. Misschien een ander router (Box12 i.p.v. FB)? Op het KPN forum is meestal wel een topic te vinden met vergelijkbare problemen en vaak een oplossing voor (of bevestiging van) het probleem.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen