Ja hij heeft een IPv6 adres en in het DNS record heb ik een AAAA record opgenomen naar dat IP adresThasaidon schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:52:
[...]
Domme vraag, maar je NAS draait wel IPv6 en heeft ook een IPv6 adres?
Nieuwe gebruiker van KPN glasvezel met de box 12 hier.
Dat IPv6 volledig functioneel is, en zelfs de voorkeur heeft van veel apparaten hier in huis, is nieuw voor mij (komend van Ziggo IPv4-only).
Nu draai ik op mijn thuisserver AdGuard Home als DNS-server. In de Box 12 kan ik netjes de IPv4 DNS-specificeren, zodat clients die gebruiken. Maar ik kan nergens een setting vinden om het IPv6-DNS-adres te wijzigen. Gevolg is dat veel apparaten "gewoon" de Box 12 raadplegen, die "gewoon" de KPN-servers raadpleegt. Weg DNS-adblocking!
Is er een manier om de IPv6-DNS services van mijn thuisserver te forceren op het thuisnetwerk? (naast natuurlijk altijd een VPN-verbinding te gebruiken, wat binnenshuis natuurlijk onnodige overhead oplevert)
Dat IPv6 volledig functioneel is, en zelfs de voorkeur heeft van veel apparaten hier in huis, is nieuw voor mij (komend van Ziggo IPv4-only).
Nu draai ik op mijn thuisserver AdGuard Home als DNS-server. In de Box 12 kan ik netjes de IPv4 DNS-specificeren, zodat clients die gebruiken. Maar ik kan nergens een setting vinden om het IPv6-DNS-adres te wijzigen. Gevolg is dat veel apparaten "gewoon" de Box 12 raadplegen, die "gewoon" de KPN-servers raadpleegt. Weg DNS-adblocking!
Is er een manier om de IPv6-DNS services van mijn thuisserver te forceren op het thuisnetwerk? (naast natuurlijk altijd een VPN-verbinding te gebruiken, wat binnenshuis natuurlijk onnodige overhead oplevert)
Heb nu de SuperWiFi 2 punten van KPN icm de Experia 12 box. Wat gebeurt er als ik ook een aantal 1e gen SuperWiFi punten aansluit? Komt WiFi 6 dan te vervallen overal of enkel waar mijn device op de 1e gen SuperWiFi inlogt?
wifi6 blijft aan aan als goed is, super wifi 1 draait dan max wifi 5Bigg Balls schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:12:
Heb nu de SuperWiFi 2 punten van KPN icm de Experia 12 box. Wat gebeurt er als ik ook een aantal 1e gen SuperWiFi punten aansluit? Komt WiFi 6 dan te vervallen overal of enkel waar mijn device op de 1e gen SuperWiFi inlogt?
Iemand hier ooit problemen gehad met de KPN App op WebOS (LG)?
We kunnen bij verschillende kanalen geen beeld krijgen.
NED1. 2. 3. RTL 4 werkt bijvoorbeeld prima, evenals SBS en Veronica. Maar RTLZ en Net 5 doen het niet.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
We kunnen bij verschillende kanalen geen beeld krijgen.
NED1. 2. 3. RTL 4 werkt bijvoorbeeld prima, evenals SBS en Veronica. Maar RTLZ en Net 5 doen het niet.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Gezien de hoeveelheid posts over het probleem van @Farabi heb ik dat een eigen topic gegeven, graag hier verder: Netwerkpoorten op modem vallen uit.
Als het goed is wordt hier volgende week KPN glasvezel aangelegd. Wij wonen in een jaren 60 portiekflat en alle aansluitingen (ISRA, Coax) komen in de woonkamer binnen. Nu wil KPN de glasvezelaansluiting op hetzelfde punt binnen laten komen. Dat is uiteraard prima, maar nu zit ik toch met een aantal vragen. Toevallig vanmiddag KPN ook al gebeld, maar die konden mij helaas niet veel hierover vertellen, dus vandaar hier.
Ik lees overal dat de aansluiting nogal gevoelig is en het een kwestie is van niet aankomen. Dat zal natuurlijk niet zo makkelijk gaan in de woonkamer. Ik wil er uiteraard nogal eens kunnen stofzuigen of de muur een keer kunnen verven. Is dat mogelijk of moet ik dan ergens rekening mee houden?
Ik las ook dat je de KPN monteur kunt vragen de glasvezel in een mantelbuis te steken. Zodat deze beter beschermd is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Uiteindelijk zou ik namelijk wel graag willen overstappen naar glasvezel. Wellicht maak ik mijzelf ook onterecht veel zorgen. Maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Ik lees overal dat de aansluiting nogal gevoelig is en het een kwestie is van niet aankomen. Dat zal natuurlijk niet zo makkelijk gaan in de woonkamer. Ik wil er uiteraard nogal eens kunnen stofzuigen of de muur een keer kunnen verven. Is dat mogelijk of moet ik dan ergens rekening mee houden?
Ik las ook dat je de KPN monteur kunt vragen de glasvezel in een mantelbuis te steken. Zodat deze beter beschermd is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Uiteindelijk zou ik namelijk wel graag willen overstappen naar glasvezel. Wellicht maak ik mijzelf ook onterecht veel zorgen. Maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Weet je heel zeker dat ze in de woonkamer binnen komen en niet in de meterkast en vanaf daar de aansluiting naar de woonkamer? Ik heb in een veel modernere flat gewoond en daar was het zo geregeld. Dat was makkelijk ook, want de meterkasten per verdieping waren boven elkaar. De draden van alle bovenburen kwam dus langs mijn meterkast. Zo ook voor de ADSL en Ziggo lijn. En waarschijnlijk ook andere zaken zoals elektra, gas en water.alex3305 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:06:
Als het goed is wordt hier volgende week KPN glasvezel aangelegd. Wij wonen in een jaren 60 portiekflat en alle aansluitingen (ISRA, Coax) komen in de woonkamer binnen. Nu wil KPN de glasvezelaansluiting op hetzelfde punt binnen laten komen. Dat is uiteraard prima, maar nu zit ik toch met een aantal vragen. Toevallig vanmiddag KPN ook al gebeld, maar die konden mij helaas niet veel hierover vertellen, dus vandaar hier.
Mijn glasvezel is dus ook zo aangelegd. In de laagste meterkast begonnen en zo naar boven geboord zodat hij bij iedereen langs kwam. Vanaf de meterkast kon eventueel de bekabeling naar de telefoonaansluiting in de woonkamer vervangen worden door een ethernetkabel en ethernetaansluiting.
Ik woon in een flat uit '59 waarbij ziggo en kpn al binnenkwamen via de woonkamer. daar is ook de glasvezel aansluiting bijgeplaatst dus dat is niet gek dat dit gebeurd.xFeverr schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:14:
[...]
Weet je heel zeker dat ze in de woonkamer binnen komen en niet in de meterkast en vanaf daar de aansluiting naar de woonkamer? Ik heb in een veel modernere flat gewoond en daar was het zo geregeld. Dat was makkelijk ook, want de meterkasten per verdieping waren boven elkaar. De draden van alle bovenburen kwam dus langs mijn meterkast. Zo ook voor de ADSL en Ziggo lijn. En waarschijnlijk ook andere zaken zoals elektra, gas en water.
Mijn glasvezel is dus ook zo aangelegd. In de laagste meterkast begonnen en zo naar boven geboord zodat hij bij iedereen langs kwam. Vanaf de meterkast kon eventueel de bekabeling naar de telefoonaansluiting in de woonkamer vervangen worden door een ethernetkabel en ethernetaansluiting.
M.b.t. de gevoeligheid van de aansluiting: dit gaat om de glasvezel zelf en de contactpunten tussen de (O)NT en FTU. Ik verwacht dat je daar geen problemen mee zal hebben wanneer je gaat stofzuigen. Met een mantelbuis heb ik zelf geen ervaring; bij ons zit het aansluitpunt binnen een stukje ombouw (dat open kan) dus het is sowieso al afgesloten. Misschien een idee?alex3305 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:06:
Als je een XGS-PON verbinding krijgt zal het zo eruit zien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/VW6VjuqjxLbMnA5vYoRSF6s9.png?f=user_large)
Hierop komt de kabel binnen, tenzij je eraan trekt zal die kabel daar prima zitten.
/f/image/I4uHl2lwh6gY1or5t6WzCVh3.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/FR6H4mcULTMEN1NjLrfqMw41.png?f=user_large)
En daar komt dan dit zwarte kastje overheen die erop schuift. Het kwetsbare deel is daarmee afgeschermd. Vanaf het zwarte kastje heb je dan een ethernet-kabel die naar je router gaat.
[ Voor 47% gewijzigd door mrdemc op 01-09-2022 17:34 ]
@xFeverr Ik weet 100% zeker dat ze niet via de meterkast gaan. KPN Netwerk is hier al een hele tijd geleden geweest en heeft destijds al een situatieschets gemaakt. Ze gebruiken namelijk de kabelgoot van Ziggo aan de buitenkant van het gebouw om het glasvezel naar binnen te brengen. KPN heeft zelfs als voorkeur om hetzelfde gat als de groene kabel te gebruiken, alhoewel ik twijfel of dat gaat lukken.
@mrdemc Kijk eens aan! Dit verduidelijkt de boel echt enorm! Even adhv onderstaande foto (ergens uit dit topic):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EeSmEcoVHn0UOXH3JnsOdDJS.jpg?f=user_small)
Ik had die hele oranje kabel helemaal gemist en dacht dat die witte kabel met groene uiteindes de fiber van KPN was. Maar als ik het nu goed bekijk is dat dus een stukje glasvezel van het KPN aansluitpunt naar de PON toe. En in principe dus 'van mij'. Dat neemt alweer een flinke zorg weg zeg.
Wij zullen volgende week nog wel even kijken of we de oranje kabel in bovenstaande tekening in een gootje oid kunnen krijgen samen met de monteur. Dan zit het in ieder geval beter beschermd en is het wat mooier afgewerkt.
@mrdemc Kijk eens aan! Dit verduidelijkt de boel echt enorm! Even adhv onderstaande foto (ergens uit dit topic):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EeSmEcoVHn0UOXH3JnsOdDJS.jpg?f=user_small)
Ik had die hele oranje kabel helemaal gemist en dacht dat die witte kabel met groene uiteindes de fiber van KPN was. Maar als ik het nu goed bekijk is dat dus een stukje glasvezel van het KPN aansluitpunt naar de PON toe. En in principe dus 'van mij'. Dat neemt alweer een flinke zorg weg zeg.
Wij zullen volgende week nog wel even kijken of we de oranje kabel in bovenstaande tekening in een gootje oid kunnen krijgen samen met de monteur. Dan zit het in ieder geval beter beschermd en is het wat mooier afgewerkt.
De aansluiting zit bij mij ook in de woonkamer en me eigenlijk nog nooit druk om gemaakt.alex3305 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:06:
Ze hebben netjes van boven de plint schuin naar beneden geboord voor de doorvoer van de kabel. Die zit dus netjes boven de plint. Geen idee wat jij doet maar ik stofzuig alleen de vloer en niet de muur
Daarnaast is de glasvezel die binnenkomt goed beschermd in die oranjekabel en zit stevig vast gemaakt met degelijke kabelclips aan de muur. Was ooit nog van plan om er een kabelgootje omheen te maken maar is er eigenlijk nog nooit van gekomen. Het stoort me niet, ik zie het niet.
Ja, nee. Natuurlijk stofzuig ik de muur nietSabes schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:13:
[...]
De aansluiting zit bij mij ook in de woonkamer en me eigenlijk nog nooit druk om gemaakt.
Ze hebben netjes van boven de plint schuin naar beneden geboord voor de doorvoer van de kabel. Die zit dus netjes boven de plint. Geen idee wat jij doet maar ik stofzuig alleen de vloer en niet de muur
Ik heb nog wel kabelgoot liggen, dus dat zal ik met de monteur overleggen. En anders zal het inderdaad wel los lopen.Daarnaast is de glasvezel die binnenkomt goed beschermd in die oranjekabel en zit stevig vast gemaakt met degelijke kabelclips aan de muur. Was ooit nog van plan om er een kabelgootje omheen te maken maar is er eigenlijk nog nooit van gekomen. Het stoort me niet, ik zie het niet.
In ieder geval ben ik hierdoor al een stuk gerust gesteld. Ik lees met name ervaringen in de meterkast, dus in de woonkamer/huiskamer kom je niet zo vaak tegen. Vandaar dat ik het toch maar even wilde navragen bij mensen die al een aansluiting hebben.
Die oranje kabel druk je echt niet zomaar kapot. Dat is een "Armored" glasvezelkabel, daar zit bescherming ingebouwdalex3305 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:02:
[...]
Ja, nee. Natuurlijk stofzuig ik de muur niet. Maar de robotstofzuiger komt er wel langs en die is van het type: gewoon doortrekken, niet klooien
. Daarnaast komt het punt naast een kastje en ik zou er niet aan moeten denken dat je per ongeluk de kabel kapot duwt met het verplaatsen van het kastje.
[...]
Ik heb nog wel kabelgoot liggen, dus dat zal ik met de monteur overleggen. En anders zal het inderdaad wel los lopen.
In ieder geval ben ik hierdoor al een stuk gerust gesteld. Ik lees met name ervaringen in de meterkast, dus in de woonkamer/huiskamer kom je niet zo vaak tegen. Vandaar dat ik het toch maar even wilde navragen bij mensen die al een aansluiting hebben.
Share and Enjoy!
Ook heel handig om te weten. Glasvezelkabel met een Durexie ingebouwd. Nog een zorg minder. Bedankt.WCA schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:11:
[...]
Die oranje kabel druk je echt niet zomaar kapot. Dat is een "Armored" glasvezelkabel, daar zit bescherming ingebouwd
Toch kleine zorg maar daar kan je zelf bij zijn.. veel monteurs schroeven die FTU (het witte kastje) te snel op de muur. Soms zelfs zonder pluggen als je niet oplet. Zorg dus dat hij het goed vastzet.alex3305 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:23:
[...]
Ook heel handig om te weten. Glasvezelkabel met een Durexie ingebouwd. Nog een zorg minder. Bedankt.
En misschien wat hoger op de muur om de stofzuiger te vermijden?.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Over een kleine maand stap ik over van Ziggo 350/35 naar KPN 1000/1000. Bleef altijd bij Ziggo vanwege o.a. Ziggo Sport maar die tijd is geweest. Met de huidige actie scheelt het mij €30 per maand, krijg ik een hogere snelheid en een tweede tv ontvanger. Hoog tijd om een jaar te proberen of het bevalt.
Heb uiteraard even gebeld met Ziggo wat ze mij als klant konden bieden. Ik heb de actie van KPN verteld en er werd mij direct aangegeven dat ze dit niet mogen matchen. Alleen bestaande klanten. Keuze was dus zo gemaakt.
Heb uiteraard even gebeld met Ziggo wat ze mij als klant konden bieden. Ik heb de actie van KPN verteld en er werd mij direct aangegeven dat ze dit niet mogen matchen. Alleen bestaande klanten. Keuze was dus zo gemaakt.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Ik ben in maart van dit jaar nieuwe klant geworden bij KPN en heb er gratis 9 maanden viaplay bij gekregen.
Aangezien ik er na die 9 maanden geen gebruik meer van wens te maken, probeer ik uit te zoeken hoe en op welke termijn ik het viaplay-abonnement moet "uitzetten"/annuleren/beëindigen. Ik kan er nergens iets over vinden, er staat maandelijks aan en uit te zetten, maar wat houd dat in? Blijft het nog een maand (30 dagen) actief als je het uitzet? Is het per direct uitgezet, maar kan dat na minimaal 1 maand? Is de maand waarin je uitzet, de laatste maand dat je er nog gebruik van kan maken?
Ik kan ook nergens vinden wanneer de 9mnd gratis viaplay afgelopen zijn. Ik zie wel in een e-mail dat ik het 18 maart heb geactiveerd, maar op de kpn-website worden geen datums genoemd. In principe zou de gratis periode dan tot 18-12 lopen. De laatste race is 20-11, dus ik wil die nog meepikken, maar niet dat ik net te laat ben met opzeggen en nog een maand kan betalen.
Ik heb even geprobeerd te zoeken op het "forum" van kpn, maar dat is nogal gebruiksonvriendelijk qua berichten terugvinden. Zoeken in topics kan helemaal niet.
Aangezien ik er na die 9 maanden geen gebruik meer van wens te maken, probeer ik uit te zoeken hoe en op welke termijn ik het viaplay-abonnement moet "uitzetten"/annuleren/beëindigen. Ik kan er nergens iets over vinden, er staat maandelijks aan en uit te zetten, maar wat houd dat in? Blijft het nog een maand (30 dagen) actief als je het uitzet? Is het per direct uitgezet, maar kan dat na minimaal 1 maand? Is de maand waarin je uitzet, de laatste maand dat je er nog gebruik van kan maken?
Ik kan ook nergens vinden wanneer de 9mnd gratis viaplay afgelopen zijn. Ik zie wel in een e-mail dat ik het 18 maart heb geactiveerd, maar op de kpn-website worden geen datums genoemd. In principe zou de gratis periode dan tot 18-12 lopen. De laatste race is 20-11, dus ik wil die nog meepikken, maar niet dat ik net te laat ben met opzeggen en nog een maand kan betalen.
Ik heb even geprobeerd te zoeken op het "forum" van kpn, maar dat is nogal gebruiksonvriendelijk qua berichten terugvinden. Zoeken in topics kan helemaal niet.
0800 0402LA-384 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:54:
had je het sneller geweten dan de tijd gestoken in je posting

Even googlen:LA-384 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:54:
Ik ben in maart van dit jaar nieuwe klant geworden bij KPN en heb er gratis 9 maanden viaplay bij gekregen.
Het abonnement heeft een contractduur van één maand. Hierna kun je het zenderpakket per dag uitzetten. Het reeds vooruit betaalde termijnbedrag wordt op de volgende factuur verrekend
Dus na de laatste race uitzetten en klaar ben je. Of op 16/17 december.. wat jij wil.
NB: bij jou staan de kosten 9 maanden lang op nul dus uiteraard is er geen vooruitbetaald termijnbedrag.
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 02-09-2022 14:26 ]
Mijn KPN -> Producten -> Thuis -> Uw extra opties.LA-384 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:54:
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ok, dus geen opzegtermijn, of ja, 1 dag. Bedankt voor de info!Barre73 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:24:
[...]
Even googlen:
Het abonnement heeft een contractduur van één maand. Hierna kun je het zenderpakket per dag uitzetten. Het reeds vooruit betaalde termijnbedrag wordt op de volgende factuur verrekend
Dus na de laatste race uitzetten en klaar ben je. Of op 16/17 december.. wat jij wil.
NB: bij jou staan de kosten 9 maanden lang op nul dus uiteraard is er geen vooruitbetaald termijnbedrag.
[ Voor 10% gewijzigd door LA-384 op 02-09-2022 14:27 ]
Meer mensen storingen en veel sites traag aant laden?
Veel providers en site hebben buggy verbindingen https://allestoringen.nl/
Veel providers en site hebben buggy verbindingen https://allestoringen.nl/
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik heb bijna het hele topic doorge-akkerd. Toch ben ik er niet uit.
Situatieschets:
Ziggo 350/35, ziggo modem, eigen router (tp-link archer c2700) en daarachter 2x Ubiquiti AP.
Aansturing van de Ubiquiti via een unifi controller (docker, Synology).
Wellicht nieuw:
KPN glas 1000/1000.
Van KPN krijg ik dan de Experiabox (EB) v12.
Het liefst zou ik de EB in bridged modus zetten en mijn eigen router houden, vanwege alle adressen en instellingen. De EB kan niet in bridged en via een DMZ is ook geen sjieke optie. Dus vermoedelijk de huidige router er uit.
1) kan ik de Ubiquiti's nog steeds op dezelfde manier blijven gebruiken; achter de EB
2) Kan ik mijn huidige DHCP ipadresbereik 192.168.192.x instellen in de EB, zodat ik al mijn shares, e.d., op hun huidige adres kan houden?
3) Welke meerwaarde biedt de Fritzbox jou?
4) Kan pihole nog lekker werken met de EB? Oftewel: kan ik de DNS in de EB instellen op de pihole?
5) algemeen: do's en dont's?
6) eeuwig dank.
Situatieschets:
Ziggo 350/35, ziggo modem, eigen router (tp-link archer c2700) en daarachter 2x Ubiquiti AP.
Wellicht nieuw:
KPN glas 1000/1000.
Het liefst zou ik de EB in bridged modus zetten en mijn eigen router houden, vanwege alle adressen en instellingen. De EB kan niet in bridged en via een DMZ is ook geen sjieke optie. Dus vermoedelijk de huidige router er uit.
1) kan ik de Ubiquiti's nog steeds op dezelfde manier blijven gebruiken; achter de EB
2) Kan ik mijn huidige DHCP ipadresbereik 192.168.192.x instellen in de EB, zodat ik al mijn shares, e.d., op hun huidige adres kan houden?
4) Kan pihole nog lekker werken met de EB? Oftewel: kan ik de DNS in de EB instellen op de pihole?
6) eeuwig dank.
Homo sapiens non urinat in ventum
Je hebt de EB helemaal niet nodig. Ikzelf heb hem alleen even er aan gehangen toen de monteur langskwam en ze de verbinding konden testen. Daarna meteen afgekoppeld en eigen router rechtstreeks op het glasvezelpunt aangesloten. Werkt perfect!Jan Smit schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:01:
Ik heb bijna het hele topic doorge-akkerd. Toch ben ik er niet uit.
Situatieschets:
Wellicht nieuw:
KPN glas 1000/1000.
6) eeuwig dank.
Dat gaat met mijn Tp-Link C2700 niet lukken, die is toch echt te bejaard, vrees ik.Hansie_P schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:07:
[...]
Je hebt de EB helemaal niet nodig. Ikzelf heb hem alleen even er aan gehangen toen de monteur langskwam en ze de verbinding konden testen. Daarna meteen afgekoppeld en eigen router rechtstreeks op het glasvezelpunt aangesloten. Werkt perfect!
Homo sapiens non urinat in ventum
Mijn USG-3 hangt hier direct aan de glasconverter en haalt 900/900. Die laatste 100Mb/s ga ik niet missen, kom van 600/40 bij Ziggo af.
Heb je geen televisie van KPN (hier het geval), dan kan een USG3 dat allemaal out of the box. Wel televisie, dan moet je nog wat dingen via SSH doen om dat mogelijk te maken.
Heb je geen televisie van KPN (hier het geval), dan kan een USG3 dat allemaal out of the box. Wel televisie, dan moet je nog wat dingen via SSH doen om dat mogelijk te maken.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
En hoe krijg je dan de iP-TV vrij/gescheiden van je totale internet bandbreedte? Providers zetten die optie aan in de modem dacht ik.elsinga schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:49:
Mijn USG-3 hangt hier direct aan de glasconverter en haalt 900/900. Die laatste 100Mb/s ga ik niet missen, kom van 600/40 bij Ziggo af.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
De max is ook maar 940 dus dat verschil is verwaarloosbaarelsinga schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:49:
Die zitten op andere vlan. Op elke moderne router kan je dit gewoon configureren.Mel33 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:48:
[...]
En hoe krijg je dan de iP-TV vrij/gescheiden van je totale internet bandbreedte? Providers zetten die optie aan in de modem dacht ik.
Dat is niet helemaal waarHansie_P schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:49:
[...]
Die zitten op andere vlan. Op elke moderne router kan je dit gewoon configureren.
De meeste routers kunnen juist niet meerdere VLAN’s aan de WAN zijde een verbinding laten opzetten.
Klein lijstje met “moderne” routers
- Fritzboxen hebben dit verstopt in hun profielen voor providers maar kunnen internet en tv verwerken
- Mikrotik geen probleem, vereist wel netwerk kennis voor opzetten
- Ubiquiti Unifi is het out of the box niet mogelijk tenzij je met scripts gaat werken in de CLI
- Ubiquiti Edgerouters geen probleem, vereist wel netwerk kennis voor opzetten
- TP-Link Omada routers en Deco setjes is het niet mogelijk
- Netgear routers alleen met custom firmware
- Asus routers afhankelijk van firmware
Welk modem gebruik jij hiervoor ?Hansie_P schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:07:
[...]
Je hebt de EB helemaal niet nodig. Ikzelf heb hem alleen even er aan gehangen toen de monteur langskwam en ze de verbinding konden testen. Daarna meteen afgekoppeld en eigen router rechtstreeks op het glasvezelpunt aangesloten. Werkt perfect!
Bejaard? Ligt denk ik aan je firmware. Ik heb een Netgear R7000 uit 2013 rechtstreeks aan NT kastje hangen en werkt subliem. Gebruik wel custom rom.Jan Smit schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:20:
[...]
Dat gaat met mijn Tp-Link C2700 niet lukken, die is toch echt te bejaard, vrees ik.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
In november ga ik verhuizen van mijn huidige adres met een AON aansluiting naar een nieuw appartement met een GPON aansluiting. Ik gebruik nu een Fritzbox 5490 rechtstreeks op de glasvezelaansluiting. Welk modem kan ik rechtstreeks aansluiten op een GPON aansluiting ? Ik lees namelijk dat de Fritzbox 5530 AON tekoop is en de GPON versie alleen via de ISP.
Welk stabiel modem kan ik rechtstreeks aansluiten op een GPON aansluiting ??
Hoeft geen wifi of router te zijn !! Ik bezit 2 x losse KPN superwifi en een Netgear Prosafe 24 Ports
Hoeft geen wifi of router te zijn !! Ik bezit 2 x losse KPN superwifi en een Netgear Prosafe 24 Ports
1)Je krijgt geen GPON aansluiting maar een XGS-PON. KPN gebruikt geen GPON meer voor nieuwe activaties, dat was maar een jaartje tussendoor.Satfreak schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:20:
In november ga ik verhuizen van mijn huidige adres met een AON aansluiting naar een nieuw appartement met een GPON aansluiting. Ik gebruik nu een Fritzbox 5490 rechtstreeks op de glasvezelaansluiting. Welk modem kan ik rechtstreeks aansluiten op een GPON aansluiting ? Ik lees namelijk dat de Fritzbox 5530 AON tekoop is en de GPON versie alleen via de ISP.
2) Er is nog geen enkel modem of SFP module op de markt voor XGS-PON. Dus in jouw geval voorlopig de Fritzbox 5490 via de WAN aansluiting (LAN 1) aansluiten op de ONT die KPN plaatst op je aansluiting.
Wat is je doel precies? De KPN box 12 is namelijk ook een prima router waarbij je de Wifi ook kunt uitschakelen. Enig nadeel is dat er weinig in te stellen valt, als je bijvoorbeeld Pi-hole of Adguard wilt draaien loop je tegen de beperkingen aan dat je geen andere DHCP server kunt instellen of DNS IPV6 server.Satfreak schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:20:
Maar hij kan de Fritzbox 5490 die hij nu gebruikt ook prima blijven gebruiken. Het is niet zo dat hij dat nu voor het eerst wil proberen.Miki schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:30:
[...]
Wat is je doel precies? De KPN box 12 is namelijk ook een prima router waarbij je de Wifi ook kunt uitschakelen. Enig nadeel is dat er weinig in te stellen valt, als je bijvoorbeeld Pi-hole of Adguard wilt draaien loop je tegen de beperkingen aan dat je geen andere DHCP server kunt instellen of DNS IPV6 server.
Niet gemakkelijk, maar er zijn al meerdere mensen die AVM een mailtje hebben gestuurd, en een XGS-PON optic gekocht hebben via die weg. Die werkt met een Fritzbox 5530/5590. Ik heb dat thuis ook op die manier draaien (via een KPN WBA verbinding, maar bij KPN zelf werkt dit ook)Barre73 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:28:
[...]
1)Je krijgt geen GPON aansluiting maar een XGS-PON. KPN gebruikt geen GPON meer voor nieuwe activaties, dat was maar een jaartje tussendoor.
2) Er is nog geen enkel modem of SFP module op de markt voor XGS-PON. Dus in jouw geval voorlopig de Fritzbox 5490 via de WAN aansluiting (LAN 1) aansluiten op de ONT die KPN plaatst op je aansluiting.
Share and Enjoy!
Staat allemaal in [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.Mel33 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:48:
[...]
En hoe krijg je dan de iP-TV vrij/gescheiden van je totale internet bandbreedte? Providers zetten die optie aan in de modem dacht ik.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
In aanvulling op antwoorden van anderen, nog wat specifieke antwoorden:Jan Smit schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:01:
6) eeuwig dank.
2) Nee, Box 12 wil per se DHCP-server zijn en hardcode 192.168.2.x. Heeft mij ook veel tijd gekost om alles om te katten.
4) Je kunt DNSv4 prima instellen. Maar DNSv6 niet. Ik ben ook vers overgestapt van Ziggo, voor mij was het nieuw dat ik plotseling een volledig functionerend IPv6-netwerk heb. En helaas preferren een aantal devices vrolijk IPv6 en omzeilen daarmee mijn Adguard Home. Ik kan natuurlijk IPv6 afschakelen in die devices, maar ik hoop nog (waarschijnlijk tevergeefs) een betere oplossing te bedenken. Iemand?
5) Ik heb die Superwifi 2 erbij gekregen, en het leek me eerst allemaal niet nodig, maar ik moet zeggen, mijn Wifi is er een flink stuk op vooruitgegaan. Mesh van Box 12 en één Superwifi-client, de tweede heb ik niet eens nodig.
Hoi allemaal,
Deze week wordt eindelijk de glasvezelkabel in mn huis doorgesluisd. Voor de zomer hebben ze de kabel al in de straat aangelegd maar deze week gaat het toch echt gebeuren : )
Ik heb alleen een paar vraagjes met betrekking tot KPN glasvezel internet en TV. Ik heb al jarenlang ziggo en de beeldkwaliteit op mn 4ktv ziet er prima uit. Nu hoor ik echt horrorverhalen als het gaat om de bitrate en lage kwaliteit van KPN en dergelijken.
Klopt dit (nog steeds) of is dit inmiddels al vergelijkbaar met wat ziggo heeft kwa beeldkwaliteit?
Deze week wordt eindelijk de glasvezelkabel in mn huis doorgesluisd. Voor de zomer hebben ze de kabel al in de straat aangelegd maar deze week gaat het toch echt gebeuren : )
Ik heb alleen een paar vraagjes met betrekking tot KPN glasvezel internet en TV. Ik heb al jarenlang ziggo en de beeldkwaliteit op mn 4ktv ziet er prima uit. Nu hoor ik echt horrorverhalen als het gaat om de bitrate en lage kwaliteit van KPN en dergelijken.
Klopt dit (nog steeds) of is dit inmiddels al vergelijkbaar met wat ziggo heeft kwa beeldkwaliteit?
Ik kom ook van Ziggo, met CI+ module in mijn 4K OLED en nu zit ik op KPN. Merk ik echt iets aan de beeldkwaliteit? Nee... ik niet. Toen ik geforceerd HDR aanzette op de KPN box, toen zag het er niet uit. Maar als HDR op automatisch staat ziet het er echt niet slecht uit hoor. Op KPN heb je juist veel meer HD-zenders. Een 4K uitzending heb ik nog nooit gezien, zowel op Ziggo als op KPN niet.Marcel2552 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:39:
Hoi allemaal,
Misschien als je ze naast elkaar zet dat je dan verschillen gaat zien. Ik zie ze niet.
Ik ben recent overgegaan van Ziggo naar KPN glasvezel. Ik kijk zelden TV, nu voor het eerst weer eens voetbal. Maar de kwaliteit is echt bedroevend. Er zijn veel compressie artefacts zichtbaar, vooral rond grote contrastovergangen (bijv. spelers op het veld, logo bovenin); zeer veel motion artefacts rond beweging (beetje het effect van motion interpolation op je TV), het gras is één grote groene smeerboel, er zit veel motion blur in rond de bal... Misschien een enorme n00b-vraag, maar is dit normaal? Ik kijk via de settopbox (VIP 5202), maar de kwaliteit is in sommige opzichten minder dan wat ik via de browser krijg via tv.kpn.com (dan heb ik in ieder geval niet die extreme hoeveelheid artefacts).
Ik kijk op een plasma TV met zaken zoals motion interpolation uit, juist vanwege de beeldkwaliteit, dus het ligt zeker niet aan mijn TV. Het lijkt wel alsof de settopbox beeldbewerking uitvoert (contrastverhoging, motion interpolation etc).
Als ik in mijn router kijk, gebruikt de settopbox iets van ~ 5 à 10Mbit aan bandbreedte. Dat is niet veel maar zou toch wel iets betere kwaliteit moeten opleveren dan dit.
Ook niet een kwestie van side-by-side vergelijken: ik heb maanden zonder TV gezeten, maar het is echt geen vergelijk.
Ik kijk op een plasma TV met zaken zoals motion interpolation uit, juist vanwege de beeldkwaliteit, dus het ligt zeker niet aan mijn TV. Het lijkt wel alsof de settopbox beeldbewerking uitvoert (contrastverhoging, motion interpolation etc).
Als ik in mijn router kijk, gebruikt de settopbox iets van ~ 5 à 10Mbit aan bandbreedte. Dat is niet veel maar zou toch wel iets betere kwaliteit moeten opleveren dan dit.
Ik vind het dus echt bedroevend slecht. Ik zette de TV aan en zag het meteenMarcel2552 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:39:
Hoi allemaal,

[ Voor 31% gewijzigd door Cocytus op 07-09-2022 19:28 ]
aangezien x aantal tv en ook aantal plasma tv's niet goed overweg kunnen met hdr mode wat standaard aan staat.Cocytus schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:23:
Ik ben recent overgegaan van Ziggo naar KPN glasvezel. Ik kijk zelden TV, nu voor het eerst weer eens voetbal. Maar de kwaliteit is echt bedroevend. Er zijn veel compressie artefacts zichtbaar, vooral rond grote contrastovergangen (bijv. spelers op het veld, logo bovenin); zeer veel motion artefacts rond beweging (beetje het effect van motion interpolation op je TV), het gras is één grote groene smeerboel, er zit veel motion blur in rond de bal... Misschien een enorme n00b-vraag, maar is dit normaal? Ik kijk via de settopbox (VIP 5202), maar de kwaliteit is in sommige opzichten minder dan wat ik via de browser krijg via tv.kpn.com (dan heb ik in ieder geval niet die extreme hoeveelheid artefacts).
[...]
Ik vind het dus echt bedroevend slecht. Ik zette de TV aan en zag het meteenOok niet een kwestie van side-by-side vergelijken: ik heb maanden zonder TV gezeten, maar het is echt geen vergelijk.
instellingen->beeldscherm zet daar is hdr mode uit
kijk dan is als het beter wordt
Dank voor de tip! Even gedaan. Dat lijkt het inderdaad iets beter te maken, maar nog steeds sub-optimaal.
Ik heb even gefilmd en naar GIF geconverteerd, het is dan wat minder duidelijk omdat het geblurd wordt maar je ziet nog steeds dat het logo van RTL 7 hier door het beeld 'danst', omhoog en omlaag (kijk naar de 'liggers' in de t, de L of de 7), en dat er artefacts zitten (met name rond de forward slash onderin):

Dit (die artefacten) is dus bij alle contrastrijke/bewegende elementen zichtbaar (maar daar uiteraard veel moeilijker te filmen), en maakt het heel vermoeiend kijken. Dit zie ik dus niet via Ziggo Go of tv.kpn.com
Verder zijn ook de kleuren duidelijk anders dan wat ik via Ziggo GO of tv.kpn.com zie als ik die op m'n laptop aanzet en via HDMI afspeel (via receiver, op dezelfde HDMI IN op de TV). Feller, meer verzadigd, een beetje als een TV in showroom modus. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Receiver voert geen beeldbewerking uit op de HDMI ingangen, ook nog gecheckt.
Ik heb even gefilmd en naar GIF geconverteerd, het is dan wat minder duidelijk omdat het geblurd wordt maar je ziet nog steeds dat het logo van RTL 7 hier door het beeld 'danst', omhoog en omlaag (kijk naar de 'liggers' in de t, de L of de 7), en dat er artefacts zitten (met name rond de forward slash onderin):

Dit (die artefacten) is dus bij alle contrastrijke/bewegende elementen zichtbaar (maar daar uiteraard veel moeilijker te filmen), en maakt het heel vermoeiend kijken. Dit zie ik dus niet via Ziggo Go of tv.kpn.com
Verder zijn ook de kleuren duidelijk anders dan wat ik via Ziggo GO of tv.kpn.com zie als ik die op m'n laptop aanzet en via HDMI afspeel (via receiver, op dezelfde HDMI IN op de TV). Feller, meer verzadigd, een beetje als een TV in showroom modus. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Receiver voert geen beeldbewerking uit op de HDMI ingangen, ook nog gecheckt.
[ Voor 21% gewijzigd door Cocytus op 07-09-2022 21:12 ]
Ik heb dit probleem niet op lcd en Oled scherm.Cocytus schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:50:
Dank voor de tip! Even gedaan. Dat lijkt het inderdaad iets beter te maken, maar nog steeds sub-optimaal.
[Afbeelding]
zet beeldschermresulatie op max 1080 inplaats van 4k stb
kpn en ziggo gebruiken beide een ander kleur profiel kpn is vaak wat roder tegen over ziggo
Kijk je op de glaszenders (661 en verder)?

Hoewel er veel minder compressie artefacten zijn, blijf ik de kwaliteit niet geweldig vinden, en een paar vreemde issues houden, die ik niet zie bij streams via de browser (of het nou KPN of Ziggo is). Voorbeeld: de witte balk waar de speeltijd in wordt aangegeven, is bij panning-shots (continu dus, bij voetbal) niet uniform wit. Er lijkt een soort frame interpolation / voorspelling in de codec te zitten, die berekent dat een bepaalde pixel die bijv. een toeschouwer voorstelt en meeschuift bij een volgend frame op de plaats van de tijdbalk zou moeten komen - terwijl daar dus een overlay zit die altijd wit moet zijn. Dit is wel verminderd tov de 'gewone' HD stream maar zeker niet verdwenen, en zit (volgens mij) niet in de browser-streams. En bij Ziggo op coax had ik dit vrij zeker niet.
Ik zal morgen als er weer live voetbal is nog eens vergelijken, helaas kan ik er geen ouderwetse kabel naast zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door Cocytus op 07-09-2022 23:18 ]
Als je de ESPN en Disney + deal doet. Kan je dan ook wel gewoon Disney + via de app op je TV kijken? Of ergens anders?
Het enige wat er met die deal gebeurt is dat de betaling via KPN loopt en zij jou daar wat extra korting op geven. Het blijft verder een volwaardig Disney + account dat je op alle manieren kunt gebruiken zoals je ook kunt wanneer je rechtstreeks via Disney + een abonnement hebt afgesloten.lHybridl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:43:
Als je de ESPN en Disney + deal doet. Kan je dan ook wel gewoon Disney + via de app op je TV kijken? Of ergens anders?
ah oke. Duidelijk. BedanktBiLLie- schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:51:
[...]
Het enige wat er met die deal gebeurt is dat de betaling via KPN loopt en zij jou daar wat extra korting op geven. Het blijft verder een volwaardig Disney + account dat je op alle manieren kunt gebruiken zoals je ook kunt wanneer je rechtstreeks via Disney + een abonnement hebt afgesloten.
Heeft iemand ervaring met KPN Glas rechtsreeks aangesloten op een Amplifi HD Router?
Ik lees dat dit mogelijk is via PPPOE en VLAN6. (is dit simpelweg PPPOE activeren, username en pass kan random zijn; bv kpn en dan VLAN ID op 6 instellen?
Wat zijn de ervaringen met 1000mbit?
Ik lees dat dit mogelijk is via PPPOE en VLAN6. (is dit simpelweg PPPOE activeren, username en pass kan random zijn; bv kpn en dan VLAN ID op 6 instellen?
Wat zijn de ervaringen met 1000mbit?
Ja.Gruijters schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:01:
Heeft iemand ervaring met KPN Glas rechtsreeks aangesloten op een Amplifi HD Router?
Genoeg over te vinden, ik haal de beloofde snelheid, maar als je je clients op Wifi zet kun je 1000Mbit/s (per client) wel vergeten dus dan zou je moeten nadenken of dat de meerprijs waard is voor jou.Wat zijn de ervaringen met 1000mbit?
Na 8 jaar KPN Glasvezel was ik vorig jaar een keer overgestapt naar T-Mobile, scheelde toch een hoop geld. Het plan was om te wachten op Black Friday om dan weer terug naar KPN te gaan maar ik zie nu een actie bij KPN met 12 maanden tv + internet (1Gbit/s) voor 35 euro. Beter gaat het toch niet worden lijkt mij? De Black Friday actie vorig jaar was 6 maanden voor 35 euro...
https://www.kpn.com/shop/...net-tv?actie=korting12x35
[ Voor 3% gewijzigd door DBreda op 10-09-2022 10:41 ]
We zitten nu nog bij Ziggo, en een paar maanden geleden is glasvezel aangelegd in de wijk, dit is een no-brainer idd qua bang for buck. 1Gbit up en down, én TV voor 35/mnd voor een heel jaar, goedkoper wordt het niet.DBreda schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:39:
Na 8 jaar KPN Glasvezel was ik vorig jaar een keer overgestapt naar T-Mobile, scheelde toch een hoop geld. Het plan was om te wachten op Black Friday om dan weer terug naar KPN te gaan maar ik zie nu een actie bij KPN met 12 maanden tv + internet (1Gbit/s) voor 35 euro. Beter gaat het toch niet worden lijkt mij? De Black Friday actie vorig jaar was 6 maanden voor 35 euro...
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Zo die aanbieding had ik even gemist, zit nu bij KPN (ongeveer dezelfde prijs, alleen dan 200mbit). Dus vandaag of morgen toch eens bellen, contract loopt 10 oktober af, dus kijken of ze het voor deze kunnen verlengen.DBreda schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:39:
Apart dat ik er hier nog niet meer over heb gehoord, is een goede deal dit!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Thanks voor alle feedback, nog 1 vraagje mbt kpn tv. Als je meerdere ontvangers gebruikt of de app en een ontvanger zijn de opnames gescheiden? Hoef namelijk niet persé de opnames van mn kind te zien in mn opname lijst.
Of kan je ala netflix profielen maken en een aparte opname lijst hebben?
Ik weet niet tot hoe lang je terug wilt kijken, maar via de ontvanger en via de app kun je standaard 7 dagen terug kijken naar alle zenders, dat is denk ik in 99/100 gevallen voldoende?Marcel2552 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:47:
Thanks voor alle feedback, nog 1 vraagje mbt kpn tv. Als je meerdere ontvangers gebruikt of de app en een ontvanger zijn de opnames gescheiden? Hoef namelijk niet persé de opnames van mn kind te zien in mn opname lijst.
Ik zit eraan te denken om van Ziggo 500 MBit over te stappen op KPN DSL 200 Mbit (en gratis om zetten naar glas wanneer deze beschikbaar komt in onze wijk, verwacht eind 2022).
Iemand deze overstap gemaakt en mij kan vertellen of het de moeite waard is ?
Ter informatie : bij Ziggo krijg ik korting bij verlenging contract met 1 jaar, waardoor ik 36 euro per maand kwijt ben voor internet only. Bij KPN is nu een actie eerste 12 maanden voor 35 euro.
Prijs is dus nagenoeg hetzelfde.
Maar ik werk fulltime vanuit huis en dus een stabiele, nooit uitvallende internet verbinding is voor mij een must.
Tevens een redelijk zware gamer in huis.
Ter informatie : bij Ziggo krijg ik korting bij verlenging contract met 1 jaar, waardoor ik 36 euro per maand kwijt ben voor internet only. Bij KPN is nu een actie eerste 12 maanden voor 35 euro.
Maar ik werk fulltime vanuit huis en dus een stabiele, nooit uitvallende internet verbinding is voor mij een must.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Wij hebben de overstap in 2020 ook gemaakt en moet zeggen dat het internet van KPN stabiel is, geen enkel probleem (wel direct naar glasvezel gegaan destijds).speedme schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:30:
Ik zit eraan te denken om van Ziggo 500 MBit over te stappen op KPN DSL 200 Mbit (en gratis om zetten naar glas wanneer deze beschikbaar komt in onze wijk, verwacht eind 2022).
Ik ben inmiddels ook overgestapt van T-Mobile thuis 100mbit +TV voor 46 euro naar KPN 1Gbit +TV voor 35 euro (de eerste 12 maanden)!
Heeft iemand een up-to-date handleiding hoe je een edgerouter X configureert voor internet en TV?
Edit:
Weet iemand ook of je een mediaconverter krijgt, of die van T-Mobile mag blijven hangen?
Heeft iemand een up-to-date handleiding hoe je een edgerouter X configureert voor internet en TV?
Edit:
Weet iemand ook of je een mediaconverter krijgt, of die van T-Mobile mag blijven hangen?
[ Voor 22% gewijzigd door basdej op 10-09-2022 15:57 ]
Hoi.
Nee dat klopt. Ik bedoel niet terugkijken maar opnames die je ingeplanned hebt. Kan je dit per profiel of tv kast/app regelen.Gynnad schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:59:
[...]
Ik weet niet tot hoe lang je terug wilt kijken, maar via de ontvanger en via de app kun je standaard 7 dagen terug kijken naar alle zenders, dat is denk ik in 99/100 gevallen voldoende?
Bij ziggo staan alle opnames gewoon in 1 lijst ookal heb je 5 profielen.
Vraag is of de opnames geregeld is per account of per box/profiel. Dus als er 2 mensen in een huishouden zijn zou ik bijvoorbeeld kunnen zorgen dat de meuk waar mn vriendin naar kijkt niet in mijn opname lijst komt en visa versa. Of wordt het ala ziggo gewoon in 1 lijst gepropt ongeacht de hoeveelheid kastjes/profielen.
Jezus een uur aan de telefoon gehangen, maar helaas kunnen ze de aanbieding niet matchen voor bestaande klanten, dat wordt dus overstappen naar een andere provider (Ziggo heeft nu ook 50% korting)
Knap staaltje hoe raak ik snel mn klanten kwijt. Ziggo zal wel zweten nu ze eindelijk de monopolie op abbos met meer dan 200mb verliezen.Gynnad schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:37:
Jezus een uur aan de telefoon gehangen, maar helaas kunnen ze de aanbieding niet matchen voor bestaande klanten, dat wordt dus overstappen naar een andere provider (Ziggo heeft nu ook 50% korting)
Ik bedoel zelfs zonder die super korting bespaar ik nog 25 euro elke maand
Wat konden ze je wel bieden? of was het hakken in het zand aan hun kant en 0 beweging?
Realiseer je dat DSL altijd een snelheid biedt tot maximaal het geoffreerde. Kortom tot 200 Mbps. Zijn er geen ideale omstandigheden dan kan dat bijvoorbeeld uitkomen op 10 Mbps. Ik heb via VDSL 17 Mbps. Via glas 940 Mbps. Dus weet waaraan je begint als je van die 500 Mbps. van Ziggo afstapt.speedme schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:30:
Hier komt als de planning gehaald wordt ook glas eind oktober/november, in afwachting daarvan ben ik per mei overgestapt naar kpn vdsl (internet + tv) voor inderdaad 35 euro voor de eerste 12 maanden. Een paar weken geleden ook het mobiele abo verhuisd van Vodafone naar KPN zodat ik nu ook profiteer van entertainment korting, een extra Pluspakket krijg en korting op het mobiele simonly abonnement.speedme schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:30:
In het verleden had ik al af en toe vdsl via Telfort en Budget Thuis, en toen was de snelheid prima. KPN biedt zelfs pairbonding aan zonder prijsverhoging en ik haal ook makkelijk de verwachte snelheid. Zeer tevreden dus, in afwachting van glas. Voorlopig laat het abonnement wat het is, eigenlijk vind ik 200 Mbps snel genoeg.
-
[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 30-10-2022 07:19 ]
Je kan gebruik maken van de volgende URL om een indicatie te krijgen van de haalbare snelheid via koper: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/speedme schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:30:
Dat zou de reguliere prijs moeten zijn.KhaZ schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:17:
[...]
We zitten nu nog bij Ziggo, en een paar maanden geleden is glasvezel aangelegd in de wijk, dit is een no-brainer idd qua bang for buck. 1Gbit up en down, én TV voor 35/mnd voor een heel jaar, goedkoper wordt het niet.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Wat denk je dat investeringen in het hele land qua infra en graafwerk kosten? Ik vind 50-70 euro/mnd niet gek.MrMarcie schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:52:
[...]
Dat zou de reguliere prijs moeten zijn.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
-
Bedankt allemaal voor de reacties.
Via de website van KPN werd al aangegeven dat mijn maximale downloadsnelheid op VSDL zou uitkomen op 200 Mbit down en 60 Mbit up.
De site die @gjhuisman door gaf, laat dat ook zien.
Twijfel nog altijd hoor.
Lees trouwens ook veel negatieve verhalen over de klantenservice van KPN, is het echt zo slecht ?
Bij Ziggo eigenlijk nooit slechte ervaringen gehad.
Via de website van KPN werd al aangegeven dat mijn maximale downloadsnelheid op VSDL zou uitkomen op 200 Mbit down en 60 Mbit up.
Twijfel nog altijd hoor.
Lees trouwens ook veel negatieve verhalen over de klantenservice van KPN, is het echt zo slecht ?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
ja, KPN sucks, daarom ga ik over van xs4all naar freedom, ook afwachten, maar tochspeedme schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:08:
Twijfel nog altijd hoor.
Als je de verhalen over de ziggo klantenservice zoekt lees je ook veel slechte ervaringen..speedme schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:08:
Twijfel nog altijd hoor.
Ik ben sinds juli over op vdsl in afwachting van glas (gepland hier oktober 2022).
Ben van Ziggo 300Mbps naar kpn 100Mbps over pair bonding gegaan. Qua stabiliteit is het helemaal prima, zowel internet als tv. De snelheid is even behelpen. Zo voelt het iig, ineens weer langer wachten op downloads. Maar opzich is het prima.
Heb zelf geen klachten over de klantenservice, paar dingen niet helemaal soepel gegaan met aansluiten, maar perfect opgelost.
Er komen hier 4 kabels uit het kastje (en 1 gaat erin: de oranje glasvezel). Bij komen maar 2 kabels uit het kastje, niet 4. Ik heb alleen die kabel voor de stroom en de ethernet kabel die naar de KPN box gaat.
Vraag: Wat zijn dat voor 2 andere kabels die in deze foto uit het zwarte kasje komen (één lijkt uit de witte kast te komen). Ik neem niet aan telefoonkabel dat gaat toch ook over Internet (dus via die ethernetkabel)?
[ Voor 8% gewijzigd door SAICRJMPM op 11-09-2022 10:13 ]
Dit zijn 2 'kastjes'.SAICRJMPM schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:11:
[...]
Er komen hier 4 kabels uit het kastje (en 1 gaat erin: de oranje glasvezel). Bij komen maar 2 kabels uit het kastje, niet 4. Ik heb alleen die kabel voor de stroom en de ethernet kabel die naar de KPN box gaat.
Vraag: Wat zijn dat voor 2 andere kabels die in deze foto uit het zwarte kasje komen (één lijkt uit de witte kast te komen). Ik neem niet aan telefoonkabel dat gaat toch ook over Internet (dus via die ethernetkabel)?
Het witte 'kastje' is de FTU, hier zit de (oranje) glasvezelkabel op afgemonteerd.
Het zwarte 'kastje' is een ONT, de groen/witte kabel is de glasvezelkabeltje van de FTU naar de ONT
Verwijderd
Ik denk dat het beetje persoonsgebonden is,speedme schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:08:
Twijfel nog altijd hoor.
Hier heb ik dus nergens problemen mee gehad met de normale klantenservice
Ik betaal over de afgelopen 12 maanden ongeveer 50 euro gemiddeld per maand voor de onderstaande producten:Marcel2552 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:49:
[...]
Knap staaltje hoe raak ik snel mn klanten kwijt. Ziggo zal wel zweten nu ze eindelijk de monopolie op abbos met meer dan 200mb verliezen.
Ik bedoel zelfs zonder die super korting bespaar ik nog 25 euro elke maand
Wat konden ze je wel bieden? of was het hakken in het zand aan hun kant en 0 beweging?
- 200mbit
- Interactieve TV
- ESPN Compleet
- Pluspakket
Fantastische deal natuurlijk - ongeveer vergelijkbaar met wat ze nu aanbieden voor nieuwe klanten (alleen heb je dan zelfs 1Gbit). Na mijn abonnement zou ik € 83,44 gaan betalen, ze konden mij voor de eerste 6 maanden 23,50 korting aanbieden en that's it. Dus dan zou ik zelfs de eerste 6 maanden, waar ik de korting krijg, meer gaan betalen dan dat ik nu doe...
Nu heb ik eigenlijk twee mogelijkheden:
Ziggo
- 350 Mbit/s download
- 35 Mbit/s upload
- TV Pakket - Complete (we maken best veel gebruik van 7 dagen terug kijken)
- ESPN compleet
De kosten per maand zullen dan 53,20 euro zijn, wat redelijk vergelijkbaar is met wat we nu hebben met 150mbit extra, upload wel een stuk lager.
KPN
Nu las ik in het Ziggo topic dat er een slimmigheidje uitgehaald kan worden door het abonnement op te zeggen en dan een nieuwe af te sluiten op de naam van je partner + andere bankrekening, gezien ze blijkbaar controleren op basis van NAW en bankrekeningnummer (zie Accountant in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10").
In dat geval zou ik voor het volgende gaan:
- Download/Upload tot 1000 Mbit/s
- Interactieve TV
- ESPN compleet
47,99 per maand en eenmalig 25 euro, dus ook zo'n 50 euro per maand gemiddeld. Uiteindelijk ben ik met deze optie dus zo'n 50 euro per jaar goedkoper uit en heb een hoger download/upload snelheid.
Aan de andere kant - is het wel erg veel gedoe voor die paar euro, zie dat de actie bij Ziggo loopt tot 3 oktober, dus verwacht dat KPN nog wel belt komende week omdat ik het abonnement heb opgezegd, eens kijken of ze het kunnen matchen en anders stappen we over naar Ziggo.
[ Voor 6% gewijzigd door Gynnad op 11-09-2022 12:02 ]
Waarom denk je dat het hier bijvoorbeeld veel goedkoper kan? Ook nog eens inclusief Fritzbox.KhaZ schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:31:
[...]
Wat denk je dat investeringen in het hele land qua infra en graafwerk kosten? Ik vind 50-70 euro/mnd niet gek.
Omdat de markt teveel monopolistisch is. We betalen veel te veel.
[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 11-09-2022 18:57 ]
Je gebruikt SKV als voorbeeld. Dat is een stichting zonder winstoogmerk. Is al een belangrijk verschil met een groot bedrijf met aandeelhouders (BV of NV).MrMarcie schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:49:
[...]
Waarom denk je dat het hier bijvoorbeeld veel goedkoper kan? Ook nog eens inclusief Fritzbox.
Omdat de markt teveel monopolistisch is. We betalen veel te veel.
En verder schrijft een stichting als SKV het netwerk dat ze aanlegden in 30 jaar tijd af. Bedrijven als KPN, Ziggo etc doen dat in 5 tot 10 jaar. Niet geheel uit eigen keuze maar in het belang van aandeelhouders.
En ja.. dat is ook allemaal niet leuk en zo. Maar het is niet monopolistisch. Hooguit kapitalistisch.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, ik heb op dit moment nog ziggo.GioStyle schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:34:
[...]
Neemt KPN Netwerk contact met jou op of heb je zelf contact gezocht voor een afspraak van een monteur?
Als je doelt hoe je kan zorgen dat er glasvezel wordt aangelegd is het heel simpel. Als het goed is benaderd kpn je met een brief of je glasvezel wil of niet. Kost je niks overigens dat aanleggen.
Geloof het of niet ik zit hier in een rijtjeshuis, allemaal koopwoningen, en er hebben maar 2 van de 8 een oranje kabel in hun huis.
-
Yep je krijgt vanzelf bericht. Bij mij is voor de zomer de kabel geplaatst tot de voordeur. en vorige week hebben ze het via de kruipruimte de meterkast in getrokken. Je krijgt zowel een brief als een mail plus minus 2 weken voor ze verder gaan.GioStyle schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:08:
[...]
Van de week is hier glasvezel aangelegd tot aan de gevel. In dezelfde week heb ik een KPN glasvezelabonnement afgesloten, die gaat in op het moment dat glasvezel is aangesloten. Ik ben ongeduldig, maar moet ik nu rustig wachten tot KPN Netwerk een monteur langsstuurt of kan je zelf een afspraak maken?
Ach, hier 22 woningen in de straat, helft koopwoning, andere sociale huurwoning. Het is letterlijk fifty fifty hier, maar minder dan de helft laat een aansluitpunt plaatsen. Onbegrijpelijk dat je als huiseigenaar zijnde een glasvezelaansluitpunt weigert. Ik kan eerlijk gezegd alleen maar voordelen opnoemen en geen nadelen…
Daarnaast ookal zou je nog jaren wachten om glasvezel te namen. Nu is het gratis aanleg, straks niet meer, dan zul je denk ik wel een paar honderd euro moeten neerleggen gok ik.
-
Echt belachelijk is dit eigenlijk. Zat er zelf ook net naar te kijken. Pas sowieso mn abbonnement van Xs4All naar KPN glasvezelGynnad schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:37:
Heb nu vdsl van KPN en sinds kort kan ik ook glasvezel van KPN krijgen. Nu zat ik bij de abonnementen te kijken en zie dat ze geen onderscheid maken tussen vdsl en glas. Mijn bedoeling is om glasvezel aan te vragen en vdsl nog een poosje aan te houden voor de zekerheid. Is dit mogelijk of ziet KPN dit als een upgrade en slopen ze gelijk m'n vdsl verbinding bij oplevering glas?
Dat speelt niet meer af tegenwoordig, vroeger zat je met afstand tot de wijkcentrale, inmiddels staan overal binnen en buitenring straatkasten waarbij de afstand fors verkleint is.ernstoud schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:41:
[...]
Realiseer je dat DSL altijd een snelheid biedt tot maximaal het geoffreerde. Kortom tot 200 Mbps. Zijn er geen ideale omstandigheden dan kan dat bijvoorbeeld uitkomen op 10 Mbps. Ik heb via VDSL 17 Mbps. Via glas 940 Mbps. Dus weet waaraan je begint als je van die 500 Mbps. van Ziggo afstapt.
VDSL gaat tot 400mbps, in jouw geval 200mbps en maar 17 halen is er iets gigantisch mis, beschadiging of breuk mogelijk of heel ongelukkig infra.
@xingchen Je krijgt uiteindelijk berichtgeving dat ze stoppen met leveren op VDSL en je overgezet wordt naar glasvezel ofwel ja "ze slopen je VDSL" uiteindelijk, gebeurd altijd in goed overleg en pas als glasvezel online is.
[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 11-09-2022 21:44 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Zodra glas is opgeleverd zal je DSL binnen een paar dagen stoppen. Hier draaide het nog twee dagen nadat ik een werkende glasverbinding had.xingchen schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:36:
Heb nu vdsl van KPN en sinds kort kan ik ook glasvezel van KPN krijgen. Nu zat ik bij de abonnementen te kijken en zie dat ze geen onderscheid maken tussen vdsl en glas. Mijn bedoeling is om glasvezel aan te vragen en vdsl nog een poosje aan te houden voor de zekerheid. Is dit mogelijk of ziet KPN dit als een upgrade en slopen ze gelijk m'n vdsl verbinding bij oplevering glas?
Je schetst een utopie. Grote delen in buitengebied in NL moeten het doen met vele kilometers tot ouderwetse centrales. Ik woon in buitengebied op 2,2 km. van de centrale in het dorp.mr_evil08 schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:42:
[...]
Dat speelt niet meer af tegenwoordig, vroeger zat je met afstand tot de wijkcentrale, inmiddels staan overal binnen en buitenring straatkasten waarbij de afstand fors verkleint is.
VDSL gaat tot 400mbps, in jouw geval 200mbps en maar 17 halen is er iets gigantisch mis, beschadiging of breuk mogelijk of heel ongelukkig infra.
Dat er meer straatkasten ook in buitengebied zouden komen was het KPN business model maar al jaren wordt koper niet meer verder ontwikkeld, glas heeft (terecht) de focus.
Met https://kpn-compleet-fpi-....nl/addresses/search?utf8 kun je de haalbare snelheden zien. dat is overal hier in het buitengebied bar en boos.
Kijk, mijn aansluiting maar:
:strip_exif()/f/image/nrnN4Hs7gNyXNWK7i6IYiAIe.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb gelukkig ook (zakelijk) glasvezel van Caiway in huis, 940/940 Mbps., KPN heeft de vraag bundeling hier behoorlijk gefrustreerd maar Delta Fiber heeft gelukkig toch doorgezet.
uhm dat weet ik niet precies als ik heel eerlijk ben. Ze hebben wel geboord dus ik ga uit van ja.GioStyle schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:11:
[...]
Nog een laatste vraag:
Hebben ze de glasvezel onder je fundering door getrokken of een gat door je fundering geboord?
Hij is in ieder geval via de kruipruimte gegaan en dan via een gat omhoog in de meterkast.
Komt omdat heel veel mensen het niet 'begrijpen'. Dat zou ze wat beter uitgelegd moeten worden. Misschien kan jij beginnen bij je buren? Heb ik hier ook gedaan bij de VVE. Iedereen aangesloten en ook nog eens veel overgestapt op KPN.GioStyle schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:08:
[...]
Van de week is hier glasvezel aangelegd tot aan de gevel. In dezelfde week heb ik een KPN glasvezelabonnement afgesloten, die gaat in op het moment dat glasvezel is aangesloten. Ik ben ongeduldig, maar moet ik nu rustig wachten tot KPN Netwerk een monteur langsstuurt of kan je zelf een afspraak maken?
Ach, hier 22 woningen in de straat, helft koopwoning, andere sociale huurwoning. Het is letterlijk fifty fifty hier, maar minder dan de helft laat een aansluitpunt plaatsen. Onbegrijpelijk dat je als huiseigenaar zijnde een glasvezelaansluitpunt weigert. Ik kan eerlijk gezegd alleen maar voordelen opnoemen en geen nadelen…
Bij mij boorde de monteur een gaatje in de mantelbuis voor KPN PSTN/DASL en voerde daar vanaf buiten de glasvezel doorheen, naar een gat wat in de pur-afsluiting van diezelfde buis was gemaakt. Effectief hergebruik dus, geen extra gaten in de fundering en snel.GioStyle schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:11:
Hebben ze de glasvezel onder je fundering door getrokken of een gat door je fundering geboord?
Op het kpn forum zijn klant en klaar profielen voor edgerouter te vinden.basdej schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:54:
Ik ben inmiddels ook overgestapt van T-Mobile thuis 100mbit +TV voor 46 euro naar KPN 1Gbit +TV voor 35 euro (de eerste 12 maanden)!
Zojuist is de lijn boos verbroken door een zacht gekookt eitje omdat ik wilde weten of ze de aanbieding konden matchen of niet. Na wat doorvragen was ik "op een rustige manier dwingend en voelde ze zich daar niet prettig bij". Bizarre lui. Ook dat om de vraag heenlullen en je schuilen achter bureaucratische regeltjes. Het is echt niet heel moeilijk om aan te geven of bestaande klanten ook zo'n deal kunnen krijgen of niet. Dan maar weer een jaartje naar Ziggo inderdaad, die blijkbaar ook nu in ene via glas kunnen leveren. Upload interesseert me toch niks, dus dikke prima. Volgend jaar weer een nieuwe kans voor KPN.Gynnad schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:37:
Ik overweeg KPN Glasvezel 1Gigabit met 2 Superwifi 2.0 (Mesh). Wat zijn de ervaringen met Superwifi 2.0?
Nu haal ik met Ziggo 600Mbps abonnementje op 5Ghz met de Orbi's via wireless backhaul en op ongeveer 3 meter afstand 350-450Mbps.
Ga ik met KPN 1Gbps met deze Superwifi's 2.0 op 6Ghz en ook wireless backhaul richting 800Mbps?
Wellicht dat iemand hier ervaringen heeft?
Nu haal ik met Ziggo 600Mbps abonnementje op 5Ghz met de Orbi's via wireless backhaul en op ongeveer 3 meter afstand 350-450Mbps.
Ga ik met KPN 1Gbps met deze Superwifi's 2.0 op 6Ghz en ook wireless backhaul richting 800Mbps?
Wellicht dat iemand hier ervaringen heeft?
Dat was inderdaad niet moeilijk geweest. Het antwoord is namelijk Nee. Aanbiedingen voor nieuwe klanten zijn niet beschikbaar voor bestaande klanten. Dat is elke keer weer een hele discussie op bijv. het forum of hier op Tweakers maar het is nou eenmaal zo. Elke bestaande klant heeft in principe ooit ook een voordeel gehad als nieuwe klant. En als je alle klanten dit voordeel zou willen geven dan kan je beter stoppen als bedrijf want dat is niet te betalen. Dit geld komt uit een budget voor acquisitie en als dat op is dan zijn er voorlopig geen goede aanbiedingen meer. Zo simpel is het.Skinnyice schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:49:
[...]
Zojuist is de lijn boos verbroken door een zacht gekookt eitje omdat ik wilde weten of ze de aanbieding konden matchen of niet. Na wat doorvragen was ik "op een rustige manier dwingend en voelde ze zich daar niet prettig bij". Bizarre lui. Ook dat om de vraag heenlullen en je schuilen achter bureaucratische regeltjes. Het is echt niet heel moeilijk om aan te geven of bestaande klanten ook zo'n deal kunnen krijgen of niet. Dan maar weer een jaartje naar Ziggo inderdaad, die blijkbaar ook nu in ene via glas kunnen leveren. Upload interesseert me toch niks, dus dikke prima. Volgend jaar weer een nieuwe kans voor KPN.
Er is nog 1 optie maar dat moet je wel durven: Ergens anders een abonnement nemen en wachten tot KPN je belt met een aanbod om te blijven. Of hen zelf bellen en naar de afdeling opzeggingen vragen. Daar aangeven dat je wil opzeggen en hopen dat ze je iets aanbieden.
-
Niet helemaal mee eens - vorig jaar was het namelijk geen enkel probleem om een goede aanbieding te krijgen. Dit jaar schijnt het net wat anders te liggen, heb inmiddels KPN opgezegd - wellicht bellen ze nog, als ze dat tijdig doen en ze kunnen het matchen dan wil ik best blijven anders zitten we komend jaar bij Ziggo, wat voorheen ook prima is bevallen.Barre73 schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:41:
[...]
Dat was inderdaad niet moeilijk geweest. Het antwoord is namelijk Nee. Aanbiedingen voor nieuwe klanten zijn niet beschikbaar voor bestaande klanten. Dat is elke keer weer een hele discussie op bijv. het forum of hier op Tweakers maar het is nou eenmaal zo. Elke bestaande klant heeft in principe ooit ook een voordeel gehad als nieuwe klant. En als je alle klanten dit voordeel zou willen geven dan kan je beter stoppen als bedrijf want dat is niet te betalen. Dit geld komt uit een budget voor acquisitie en als dat op is dan zijn er voorlopig geen goede aanbiedingen meer. Zo simpel is het.
Er is nog 1 optie maar dat moet je wel durven: Ergens anders een abonnement nemen en wachten tot KPN je belt met een aanbod om te blijven. Of hen zelf bellen en naar de afdeling opzeggingen vragen. Daar aangeven dat je wil opzeggen en hopen dat ze je iets aanbieden.
Ik snap dat ze niet out-of-the-box iedereen dit gaan aanbieden, maar als je aangeeft dat je anders opzegt dan is het een kleine moeite lijkt mij voor het bedrijf om die aanbieding te matchen, gezien ze anders de klant kwijtraken. Wellicht doen ze het niet direct omdat veel mensen dreigen maar het uiteindelijk niet doen (?)
Voor mij scheelt het +/- 300 euro op jaarbasis, dat is mij net wat te veel van het goede om bij KPN te blijven..
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen