Netwerkpoorten op modem vallen uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb 3 lan poorten die niet werken, moet ik via iets via de instellingen wijzigen? Als ik het modem reset lijkt alles weer te werken tot een bepaalde tijd. Lan 2 werkt alleen op dit moment.

Ik kampte al een tijdje met het probleem dat mijn bekabelde verbinding wegviel. Kpn heeft mijn modem al 2x vervangen en hadden toen een monteur gestuurd. Alles leek prima. Echter kom ik nu pas achter dat het aan de lan poorten kan liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 24-08-2022 12:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:29
Farabi schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:30:
Ik heb 3 lan poorten die niet werken, moet ik via iets via de instellingen wijzigen? Als ik het modem reset lijkt alles weer te werken tot een bepaalde tijd. Lan 2 werkt alleen op dit moment.

Ik kampte al een tijdje met het probleem dat mijn bekabelde verbinding wegviel. Kpn heeft mijn modem al 2x vervangen en hadden toen een monteur gestuurd. Alles leek prima. Echter kom ik nu pas achter dat het aan de lan poorten kan liggen?
Na 3 keer vervangen wordt het onwaarschijnlijk dat dit aan het modem ligt. Ik denk dat er in je netwerk een probleem zit zoals een netwerk adapter die verkeer verstoort. Gewoon alle ethernet kabels in het modem loshalen. Dan 1 ethernet kabel er in en kijken of alles ok. is. Dan tweede ethernet kabel er in etc., net zolang totdat duidelijk is welk device een fout heeft.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ernstoud schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Na 3 keer vervangen wordt het onwaarschijnlijk dat dit aan het modem ligt. Ik denk dat er in je netwerk een probleem zit zoals een netwerk adapter die verkeer verstoort. Gewoon alle ethernet kabels in het modem loshalen. Dan 1 ethernet kabel er in en kijken of alles ok. is. Dan tweede ethernet kabel er in etc., net zolang totdat duidelijk is welk device een fout heeft.
Heb het al gedaan. Nergens een fout. Alles werkt perfect op lan 2. Misschien toch toevallig een defecte modem gehad. Wordt morgen verwisseld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04 11:16

MrMarcie

CFMoto 650MT

Farabi schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Heb het al gedaan. Nergens een fout. Alles werkt perfect op lan 2. Misschien toch toevallig een defecte modem gehad. Wordt morgen verwisseld overigens.
Ik heb switches waarbij ik lanpoorten/kabels kan testen. Splinternieuwe Cat 6a kabels. Van de 12 geven er 3 een 'storing' volgens de test. Die heb ik vervangen en nu zijn mijn issues (wegvallende verbinding soms) weg. Ik was flabbergusted dat dat kon. Gewone speedtest e.d. deden het perfect.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 21:05
Farabi schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:30:

Ik had dat ook op een lokatie.
Kheb daar een halfjaar mee gezeten.
Telkens viel alles weg. Eerst eens in de week en toen om de paar dagen en toen elke dag. Alles al een keer of 3 vervangen. Tot de switch waar het aan lag dood ging. Daarna nooit weer problemen gehad. Maar wat was dat een gedoe, begon aan alles te twijfelen.

Een Cisco 5ports switch, gewoon een simpele, en niks managed oid. Kreeg ondanks dat ie 5 jaar oud was, en in die tijd nooit een probleem was, wel mooi een nieuwe van cisco, top.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mel33 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:57:
[...]

Ik had dat ook op een lokatie.
Kheb daar een halfjaar mee gezeten.
Telkens viel alles weg. Eerst eens in de week en toen om de paar dagen en toen elke dag. Alles al een keer of 3 vervangen. Tot de switch waar het aan lag dood ging. Daarna nooit weer problemen gehad. Maar wat was dat een gedoe, begon aan alles te twijfelen.

Een Cisco 5ports switch, gewoon een simpele, en niks managed oid. Kreeg ondanks dat ie 5 jaar oud was, en in die tijd nooit een probleem was, wel mooi een nieuwe van cisco, top.
mijn apparaten zijn rechtstreeks met het modem verbonden. ik had een tijdje geleden wel een ethernet switcher. daar werkte wel alles goed mee. misschien nog een keer aanschaffen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Farabi schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:01:
[...]

mijn apparaten zijn rechtstreeks met het modem verbonden. ik had een tijdje geleden wel een ethernet switcher. daar werkte wel alles goed mee. misschien nog een keer aanschaffen dan.
Tip:
Na de hardware en moederbord en de lan, dan is het de software die je na gaat lopen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mel33 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:16:
[...]

Tip:
Na de hardware en moederbord en de lan, dan is het de software die je na gaat lopen.
bij het nieuwe modem werken ook opeens de overige 3 lan poorten niet meer. Het lijkt inderdaad op een storing. Ik heb maar een ethernet switcher besteld.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Farabi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

bij het nieuwe modem werken ook opeens de overige 3 lan poorten niet meer. Het lijkt inderdaad op een storing. Ik heb maar een ethernet switcher besteld.
Als je de stekkers in andere poorten steekt, veranderd de nog werkende poort dan ook mee of blijft dat hetzelfde?

Ik heb eens gehad met een USB-C docking station dat die storing op het netwerk leverde en zelfs twee routers gesloopt had. De storing trad op zodra ik de laptop loskoppelde van de docking station. De power adapter van mijn laptop was namelijk aangesloten op de docking station zodat ik met één stekker kon laden, scherm had aangesloten, snel internet had, etc etc. Dat docking station was van een goedkoop merk, dus dat was eigenlijk wel te verwachten.

Ik ging 1x per week naar kantoor en elke keer als ik op kantoor aan kwam zag ik op mijn telefoon meldingen dat het netwerk was uitgevallen. Ik begreep er niks van, hoe kan dat toch elke keer zo zijn als ik op mijn werk ben. Maar ik trok die docking station altijd vlak voor vertrek naar kantoor uit mijn werklaptop. Zolang de laptop aangesloten bleef was er niets aan de hand.

Heeft even geduurd voordat het kwartje viel kan ik je vertellen.

• Farabi
  • Niet online
xFeverr schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:29:
[...]

Als je de stekkers in andere poorten steekt, veranderd de nog werkende poort dan ook mee of blijft dat hetzelfde?

Ik heb eens gehad met een USB-C docking station dat die storing op het netwerk leverde en zelfs twee routers gesloopt had. De storing trad op zodra ik de laptop loskoppelde van de docking station. De power adapter van mijn laptop was namelijk aangesloten op de docking station zodat ik met één stekker kon laden, scherm had aangesloten, snel internet had, etc etc. Dat docking station was van een goedkoop merk, dus dat was eigenlijk wel te verwachten.

Ik ging 1x per week naar kantoor en elke keer als ik op kantoor aan kwam zag ik op mijn telefoon meldingen dat het netwerk was uitgevallen. Ik begreep er niks van, hoe kan dat toch elke keer zo zijn als ik op mijn werk ben. Maar ik trok die docking statoin altijd vlak voor vertrek naar kantoor uit mijn werklaptop. Heeft even geduurd voordat het kwartje viel kan ik je vertellen.
Bij dit modem werkt lan poort 1 alleen en de rest niet. Maar bij een reset werken ze weer alle 4, totdat het weer mis gaat.

• Mel33
Farabi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:31:
[...]

Bij dit modem werkt lan poort 1 alleen en de rest niet. Maar bij een reset werken ze weer alle 4, totdat het weer mis gaat.
Eerst hoor ik je 2x zeggen dat lan 2 op de modem het alleen doet, nu is het lan 1 die het doet?
Heb je kabels gewisseld en ligt het daar nu aan?, of wat kan je er zelf van herinneren wat je precies gedaan hebt?
Rechtsreeks op de modem, dan moet je de pc herstarten, of ip releasen en renew., maar je hebt het ook over een switch, waar zit die? want rechtsreeks is zonder switch natuurlijk.

Ja als de switch het verschil is, dan maar een nieuwe.
Maar vergewis je ervan dat je wel er aan denkt dat je niet iets over het hoofd ziet, de lan in je pc doet het dus wel? en je hebt geen vaste ip's, mac's ingesteld enz, dus alles automatisch in modem en pc zonder switchen of ap's??

Ben benieuwd naar je verhaal hoe het nu precies zit?

• Farabi
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:28:
[...]

Eerst hoor ik je 2x zeggen dat lan 2 op de modem het alleen doet, nu is het lan 1 die het doet?
Heb je kabels gewisseld en ligt het daar nu aan?, of wat kan je er zelf van herinneren wat je precies gedaan hebt?
Rechtsreeks op de modem, dan moet je de pc herstarten, of ip releasen en renew., maar je hebt het ook over een switch, waar zit die? want rechtsreeks is zonder switch natuurlijk.

Ja als de switch het verschil is, dan maar een nieuwe.
Maar vergewis je ervan dat je wel er aan denkt dat je niet iets over het hoofd ziet, de lan in je pc doet het dus wel? en je hebt geen vaste ip's mac's ingesteld enz, dus alles automatisch in modem en pc zonder switchen of ap's??

Ben benieuwd naar je verhaal hoe het nu precies zit?
Lan 2 was op het oude modem, dus van gisteren. Vandaag bij het nieuwe modem werkt lan 1 alleen. Ik heb verder niks ingesteld inderdaad.

• Mel33
@Farabi
Hoort dat zo te zijn bij de provider modem?
Hoort daar maar 1 lan te werken?

Zo nee. Dan toch in je pc iets niet goed.

• Farabi
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:41:
@Farabi
Hoort dat zo te zijn bij de provider modem?
Hoort daar maar 1 lan te werken?

Zo nee. Dan toch in je pc iets niet goed.
Nee, ze horen alle 4 te werken. Ik heb alleen bekabeld verbinding met mijn ps5 en kodi kastje. De rest werkt op wifi, waarmee ik geen problemen mee heb.

• Mel33
Farabi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:43:
[...]

Nee, ze horen alle 4 te werken. Ik heb alleen bekabeld verbinding met mijn ps5 en kodi kastje. De rest werkt op wifi, waarmee ik geen problemen mee heb.
En de ps5 enz werkt wel op alle lan poorten vd modem?
Dan zit het toch echt in je pc.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:03

thof

FP ProMod
Treden er niet gewoon te veel errors op op de lijn/kabel waardoor de verbinding gedowngrade of gedropt wordt? Of is er iets dat een (inductieve) spanning op die kabels zet waardoor de poorten min of meer opgeblazen worden.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Farabi
  • Niet online
@Mel33 mijn pc is niet bekabeld. Na de error werkt maar 1 lan poort. Als ik alle apparaten aansluit op deze lan poort maken ze direct verbinding. Maar zodra ik ze in de rest van de lan poorten steek, hebben ze geen verbinding.

@thof bij de werkende lan poort knippert een groen lichtje. Bij de lan poorten die niet werken blijft het groene licht branden zonder te knipperen.

• Mel33
Farabi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:55:
@Mel33 mijn pc is niet bekabeld. Na de error werkt maar 1 lan poort. Als ik alle apparaten aansluit op deze lan poort maken ze direct verbinding. Maar zodra ik ze in de rest van de lan poorten steek, hebben ze geen verbinding.

@thof bij de werkende lan poort knippert een groen lichtje. Bij de lan poorten die niet werken blijft het groene licht branden zonder te knipperen.
Knipperen groen of geel, is data transfer.
Lijkt dat die lanpoorten niet goed in de modem ingeschakeld zijn. Of alleen geschikt voor ip-tv oid
Prik krijgen ze dus wel als er een lankabel in gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 25-08-2022 20:04 ]

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Wat zat er aangesloten op LAN 2 op het vorige modem? En is dat hetzelfde apparaat dat nu op LAN 1 is aangesloten?

Die LAN poorten moeten het gewoon doen. Allemaal. Er zijn geen speciale IP-TV poorten op de KPN modem of andere fratsen. Er lijkt iets fout te zitten in de bekabeling of aan een van je aangesloten apparaten.

Schuif alle kabels eens 1 poort op. Dus 1 gaat in 2, 2 in 3, 3 in 4 en 4 in 1. Herstart het modem zodat alles weer werkt. Is de enige werkende poort nu poort 2?

En als je ze weer een poort verhuist, is het dan poort 3 die blijft werken? Als dat zo is weet je dat het aan de aangesloten kabels ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik steek die 3 verschillende lan-kabels die van 3 verschillende devices komen in lan poort 1. Allemaal hebben ze verbinding.

Zodra ik deze 3 verschillende kabels in de rest van de lan-poorten stop. Krijg ik geen verbinding.

Maar zodra ik het modem reset, heb ik weer tijdelijk verbinding op alle 4 lan poorten. Zodra ik weer een error krijg, valt deze weer terug op 1 poort (lan-poort 1).

[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 25-08-2022 21:31 ]

• Mel33
Niet allemaal tegelijk toch?
Dan Dus toch de modem.
Doe een firmware reset.

Vreemd want je hebt een nieuwe modem en volgens de man boven mij moet alles kunnen op de lan 2 3 en 4

• Farabi
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:34:
Niet allemaal tegelijk toch?
Dan Dus toch de modem.
Doe een firmware reset.

Vreemd want je hebt een nieuwe modem en volgens de man boven mij moet alles kunnen op de lan 2 3 en 4
Ik heb 4 verschillende modems gehad ondertussen inderdaad. Ik denk dat 1 van de devices in mijn huis de boel verstoort toevallig. Ik ga even met de ethernet switcher aan de slag morgen. Ik laat meer weten daarna. Want het is een heel gek probleem. Nog nooit meegemaakt of gehoord dit.

• Mel33
Farabi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:40:
[...]

Ik heb 4 verschillende modems gehad ondertussen inderdaad. Ik denk dat 1 van de devices in mijn huis de boel verstoort toevallig. Ik ga even met de ethernet switcher aan de slag morgen. Ik laat meer weten daarna. Want het is een heel gek probleem. Nog nooit meegemaakt of gehoord dit.
Dito
Of malware op 1 van je devices.
Krijg je ook storing als je modem reset(herstart) en dan alleen 1 poort neemt. Bijv lan3, en daar dan elk device op test voor een periode.?

Ja succes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
Farabi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:40:
[...]

100% zeker dat 1 van de devices die je op het modem aansluit een defecte ethernet controller heeft en het verkeer lam legt. Moeilijk te traceren welke. Kan alleen door stuk voor stuk aan te sluiten en dan langere tijd kijken of alles werkt voordat je de volgende aansluit.

Jaren geleden een dergelijk geval meegemaakt in een zakelijke omgeving. Af en toe ging het volledige netwerk plat. Bleek uiteindelijk een defecte netwerk kaart in een PC te zijn. Ding van een tientje dat tientallen werkplekken verstoorde.

• Farabi
  • Niet online
ernstoud schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:46:
[...]

100% zeker dat 1 van de devices die je op het modem aansluit een defecte ethernet controller heeft en het verkeer lam legt. Moeilijk te traceren welke. Kan alleen door stuk voor stuk aan te sluiten en dan langere tijd kijken of alles werkt voordat je de volgende aansluit.

Jaren geleden een dergelijk geval meegemaakt in een zakelijke omgeving. Af en toe ging het volledige netwerk plat. Bleek uiteindelijk een defecte netwerk kaart in een PC te zijn. Ding van een tientje dat tientallen werkplekken verstoorde.
Hmm, ik gebruik sinds een tijdje een usb gigabit adapter voor mijn kodi player. Ik heb deze nu eruit gehaald en mijn internet kabel rechtstreeks verbonden met mijn kodi-kastje. Eens kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:29:
Ik steek die 3 verschillende lan-kabels die van 3 verschillende devices komen in lan poort 1. Allemaal hebben ze verbinding.

Zodra ik deze 3 verschillende kabels in de rest van de lan-poorten stop. Krijg ik geen verbinding.

Maar zodra ik het modem reset, heb ik weer tijdelijk verbinding op alle 4 lan poorten. Zodra ik weer een error krijg, valt deze weer terug op 1 poort (lan-poort 1).
check je ip settings eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Naar wat moet ik dan kijken? Sorry ben niet heel handig in dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:38:
[...]

beetje googlen helpt al ,

https://www.cbtnuggets.co...-how-to-resolve-them-fast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Farabi schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:38:
[...]

Ooh oke ik dacht al waarom reageer je niet op me eerdere vraag of je ip’s release en renew niets kon helpen.
Ha duidelijk. Dus wacht nog maar even met het kopen van dingen.
Kijk eerst maar eens in de modem => dhcp en je devices of het goed is. Google is je vriend en wij ook. Dus vraag gerust of maak een apart topic aan met jou situatie en device types.
(Wat en hoe je kan doen.. Het meeste is al gezegd en uitgelegd eerder op je berichten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mel33 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Ooh oke ik dacht al waarom reageer je niet op me eerdere vraag of je ip’s release en renew niets kon helpen.
Ha duidelijk. Dus wacht nog maar even met het kopen van dingen.
Kijk eerst maar eens in de modem => dhcp en je devices of het goed is. Google is je vriend en wij ook. Dus vraag gerust of maak een apart topic aan met jou situatie en device types.
(Wat en hoe je kan doen.. Het meeste is al gezegd en uitgelegd eerder op je berichten)
even status update. het lijkt erop dat het aan de usb gigabit adapter lag die aan mijn mediaplayer hing. nadat ik dit stuk heb verwijderd ondervind ik geen problemen meer. normaal gesproken had ik de fout allang gekregen. ongelofelijk wat zo'n klein rot ding kan doen. (4 modems verwisseld, 2x monteur langsgekomen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Farabi schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:24:
[...]

even status update. het lijkt erop dat het aan de usb gigabit adapter lag die aan mijn mediaplayer hing. nadat ik dit stuk heb verwijderd ondervind ik geen problemen meer. normaal gesproken had ik de fout allang gekregen. ongelofelijk wat zo'n klein rot ding kan doen. (4 modems verwisseld, 2x monteur langsgekomen)
Told you so:

ernstoud in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

:*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Te vroeg gejuicht helaas. Ik heb het probleem weer.

Nu werkt geen een lan poort meer. Ik laat het maar even zo. Ben er nu even klaar mee. Heb de router opnieuw gestart en heb de devices nu via een ethernet switch aangesloten. Kijken wat het zal doen komende dagen.

[ Voor 100% gewijzigd door Farabi op 28-08-2022 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Farabi schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:05:
Te vroeg gejuicht helaas. Ik heb het probleem weer.

Nu werkt geen een lan poort meer. Ik laat het maar even zo. Ben er nu even klaar mee. Heb de router opnieuw gestart en heb de devices nu via een ethernet switch aangesloten. Kijken wat het zal doen komende dagen.
Kzou toch eens kijken of je geen virus hebt of malware?
Als je wil, maak eens een situatie schets, hoe alles is aangesloten met ip adressen erbij vermelden.
maar het was al duidelijk dat alles werkte bekabeld en wifi tot je je pc aansloot toch?
Het zit dan echt in de pc of die kabel en lan die erop aangesloten zijn.
test die pc eens zonder alle apparaten erop ook geen switch, geen wifi en alleen die pc op lan zonder er ook maar iets tussen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:03:
[...]

Kzou toch eens kijken of je geen virus hebt of malware?
Als je wil, maak eens een situatie schets, hoe alles is aangesloten met ip adressen erbij vermelden.
maar het was al duidelijk dat alles werkte bekabeld en wifi tot je je pc aansloot toch?
Het zit dan echt in de pc of die kabel en lan die erop aangesloten zijn.
test die pc eens zonder alle apparaten erop ook geen switch, geen wifi en alleen die pc op lan zonder er ook maar iets tussen te hebben.
Ik heb geen pc (alleen laptop). Ik heb alleen bekabeld verbinding via mijn ps5, tv en eminent mediaplayer. De rest is met wifi verbonden thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:57
Klinkt als een ipconflict.
Heb je ergens twee dhcp servers of misschien zo'n wifi mesh setje of heb je een device met een fixed ipadres?

Als er ergens dubbele ipadressen zijn dan krijg je dit soort verschijnselen.
Als je dan het een van die devices eruit trekt is het over tot er weer een dubbel ipadres uitgegeven wordt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ben(V) schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:54:
Klinkt als een ipconflict.
Heb je ergens twee dhcp servers of misschien zo'n wifi mesh setje of heb je een device met een fixed ipadres?

Als er ergens dubbele ipadressen zijn dan krijg je dit soort verschijnselen.
Als je dan het een van die devices eruit trekt is het over tot er weer een dubbel ipadres uitgegeven wordt.
nee, heb gewoon het modem gekregen van kpn en aangesloten. ik ben sowieso niet technisch aangelegd om dat soort dingen te doen. ben een simpele gebruiker.

met de ethernet switch heb ik tot nu toe geen problemen gehad. als dit nog een paar dagen goed gaat weet ik zeker dat het probleem is verholpen. meestal krijg ik de fout binnen 2 dagen. ik hoop dat de switch het probleem elimineert eigenlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 30-08-2022 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Roepen dat dubbele ipadressen het niet is omdat je niet technisch bent klinkt een beetje raar.

Als een van je devices een fixed ipadres heeft dan kun je er op wachten dat het weer mis gaat.
Een switch ertussen lost natuurlijk niets op, je router heeft ook een ingebouwde switch anders had hij maar een poort.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ben(V) schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:41:
Roepen dat dubbele ipadressen het niet is omdat je niet technisch bent klinkt een beetje raar.

Als een van je devices een fixed ipadres heeft dan kun je er op wachten dat het weer mis gaat.
Een switch ertussen lost natuurlijk niets op, je router heeft ook een ingebouwde switch anders had hij maar een poort.
hoe kom ik daar achter? waar moet ik naar kijken als ik op mijn modem inlog? ik heb niks handmatig ingesteld. vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
In je modem kijk je naar de dhcp range die gebruikt wordt.
De dhcp server in je router geeft ipadressen uit in die range als een device daar om vraagt bij het opstarten.
Als een van je devices niet op dhcp staat, maar een vast ipadres heeft dan kan het gebeuren dat datzelfde ipadres door de dhcp server wordt uitgegeven aan een ander device en dan hebt je een dubbel ipadres.

Dus je moet in je devices kijken of ze op dhcp staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Ben(V) op 30-08-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ben(V) schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:58:
In je modem kijk je naar de dhcp range die gebruikt wordt.
De dhcp server in je router geeft ipadressen uit in die range als een device daar om vraagt bij het opstarten.
Als een van je devices niet op dhcp staat, maar een vast ipadres heeft dan kan het gebeuren dat datzelfde ipadres door de dhcp server wordt uitgegeven aan een ander device en dan hebt je een dubbel ipadres.

Dus je moet in je devices kijken of ze op dhcp staan.
ik kijk nu bij 'dhcp leases' (volgens mij bedoel je dit?) daar zie ik al mijn devices staan en deze hebben allemaal een aparte ip adres.

de reden waarom ik hoop dat de switch het oplost is dat ik in het verleden met deze switch nooit problemen had met mijn bekabelde verbinding in combinatie met dit modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:56

ByteDelight

Retro computing is alive!

Mel33 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:45:
[...]
Of malware op 1 van je devices.
Ook eens meegemaakt: door malware op een smartphone geïmporteerd uit China, viel mn complete router uit destijds, consequent maar soms met wat vertraging.
Heeft me ook erg lang beziggehouden, zeker omdat het effe duurde voor ik doorhad dat het probleem door mn telefoon kwam (na connecten via wifi).
(Glasvezel) router was al een keer vervangen... Schaam me diep..

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Farabi schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:02:
[...]

ik kijk nu bij 'dhcp leases' (volgens mij bedoel je dit?) daar zie ik al mijn devices staan en deze hebben allemaal een aparte ip adres.

de reden waarom ik hoop dat de switch het oplost is dat ik in het verleden met deze switch nooit problemen had met mijn bekabelde verbinding in combinatie met dit modem.
Je moet op de devices zelf kijken, een mediaplayer heeft bijvoorbeeld normaal gesproken een vast ipadres, maar als die in de dhcp range van de dhcp server ligt heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-04 21:56
Farabi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:43:
[...]

Hier zeg je dat je enkel een ps5 en kodi kastje bekabeld is.
Paar post later worden het 3 devices. Waar zit de logica.
Farabi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:29:

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Dyckie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:33:
[...]

Hier zeg je dat je enkel een ps5 en kodi kastje bekabeld is.
Paar post later worden het 3 devices. Waar zit de logica.

[...]
Klopt, sorry moest wat duidelijker in zijn. Kpn had mij een nieuwe catkabel opgestuurd, deze moest ik Testen op een nieuw device en mijn tv was nog het enige device waar ik een ethernet poort had buiten mijn ps5 en mediaplayer om.

Ik wilde het niet ingewikkelder maken dan het was. Eigenlijk is de ps5 en mediaplayer mijn enige devices op lan-verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
@Farabi Oke dus even voor duidelijkheid…

Je hebt alle LAN-kabel apparaten op de provider modem aangesloten op lan 1 2 3 enz
De laptop en de rest is wifi begrijp ik, en doet het altijd wel.
Oke tot nu helder, dan gaan we verder..
Dan zeg je óók, dat als je alles wat lankabel heeft dan 1 voor 1 aansluit op de modem op lan 1 dat het allemaal dan wel doet.

Maar als je op alle poorten van de modem wat aansluit dan stopt het op den duur.

Wat doe je met die switch?

Oplossing is dan
1 lankabel van de modem van lan1, naar de switch, en daar op de switch alle apparaten met lankabels ook op aansluiten.

Dan zorgen dat IN alle apparaten, tv, media kastjes die met kabels zijn aangesloten, bij de ‘netwerk instellingen’ zorgen dat alles automatisch staat. Staat er dhcp en handmatig dan kies je dhcp.

Dan moet alles het standaard doen na een reset vd modem. Die modem deelt dan de ip adressen uit.

(Check ook je wifi apparaten of ze automatisch een ip adres krijgen)

En aub
Als je wil
Kan je op alle vragen antwoord geven dan weten wij wat jij doet, en snapt, en veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik ga jullie stappen ondernemen zodra ik een error krijg. het gaat tot nu toe goed met de switch.

• Farabi
  • Niet online
even een update: dit is al bijna de 5e dag dat het goed gaat. het lijkt erop dat de switch het probleem elimineert zoals ik al eerder zei. maar hoe eigenlijk zou ik niet weten.

• Ben(V)
Een switch lost zoiets echt niet op.
Als het een dubbel ipadres probleem is treed dit pas weer op bij toeval, dus dat kan lang duren of heek snel.

[ Voor 24% gewijzigd door Ben(V) op 01-09-2022 21:55 ]

• Farabi
  • Niet online
Ben(V) schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:54:
Een switch lost zoiets echt niet op.
Als het een dubbel ipadres probleem is treed dit pas weer op dat het opnieuw gebeurt en dat is een toeval kwestie.
Het gebeurde altijd binnen 2 dagen. En met deze switch had ik eerder nooit problemen, totdat ik het loskoppelde eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
even weer een statusupdate: nog steeds geen problemen. de switch heeft het opgelost. vraag alleen niet hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Meest waarschijnlijke is dat je ofwel ergens een slechte kabel en/of connector hebt of een netwerkpoort die gaar begint te worden en dat die switch daar net iets minder gevoelig voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ben(V) schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 00:26:
Meest waarschijnlijke is dat je ofwel ergens een slechte kabel en/of connector hebt of een netwerkpoort die gaar begint te worden en dat die switch daar net iets minder gevoelig voor is.
Nope, had een nieuwe catkabel gebruikt op 1 device een aantal weken geleden (de rest ontkoppelt). Kreeg weer dezelfde storing. Ik denk iets met ip of storing. Lijkt dat de switch het elimineert.

Misschien moet het verholpen worden met een kpn box 12 update. Het kan ook aan de software liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 06-09-2022 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als het aan de KPN box lag zou iedereen daar last van hebben, heb moet iets specifiek bij jou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ben(V) schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:21:
Als het aan de KPN box lag zou iedereen daar last van hebben, heb moet iets specifiek bij jou zijn.
Ik zie hier en daar topics over dit probleem:

https://forum.kpn.com/mod...-box-12-vallen-uit-567248

https://forum.kpn.com/mod...box-12-werken-niet-555389

De software van de het modem kan 1 van de oorzaken zijn denk ik. Natuurlijk in combinatie van je opstelling thuis.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 06-09-2022 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Die eerste link was al meteen dezelfde verkeerde conclusie.
Dat bleek een wall outlet te zijn die niet goed was.

De tweede ging ineens weer werken dus onduidelijk, maar klinkt dus ook als een wankele connectie.

Ik zou voorzichtig zijn met het trekken van niet onderbouwde conclusies.

[ Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 06-09-2022 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Farabi schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 00:30:
[...]

Nope, had een nieuwe catkabel gebruikt op 1 device een aantal weken geleden (de rest ontkoppelt). Kreeg weer dezelfde storing. Ik denk iets met ip of storing. Lijkt dat de switch het elimineert.

Misschien moet het verholpen worden met een kpn box 12 update. Het kan ook aan de software liggen.
Is het wel een switch? Welke is het dan?

Als ik zo eens terug lees, dan zeg je dat wifi wel blijft werken als de lan uitvalt, Als je de wifi ook daadwerkelijk van dezelfde provider modem krijgt dan is het idd geen ip confict, Maar dat is alleen als je ook idd de wifi en lan's van dezelfde modem krijgt.

Ik hoor je niet zeggen dat je een wifi AP of wif repeater of nog een extra wifi kastje hebt, dus dan is het ip conflict verhaal niet de oorzaak en is de modem de enige die een dhcp uitdeelt(vooralsnog). Maar dan blijft de vraag wat voor switch is dit?

Gaan we dan door als je het antwoord hebt gegeven en het is een gewone unmanaged swtich..dan kan het zijn dat je iets doet met de lan situatie die het oplost , dus je wisselt iets of zet iets uit, of pakt een andere kabel. of de afstand(lengte vd kabel) is te groot, en een switch maakt het mogelijk dat de lengte vd kabel niet meer de oorzaak is.
Ook kan een stroomstekkerdoos met teveel aparaten samen met de stroom voor de modem door die doos gaan storen op de lan.

Het is nu opgelost maar voor ons die er wat tijd hebben ingestoken is het wel leuk om te weten wat het nu precies was. :>

Hoop antwoordt te krijgen over de switch. mooi dat het nu wel goed is iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mel33 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:55:
[...]

Is het wel een switch? Welke is het dan?

Als ik zo eens terug lees, dan zeg je dat wifi wel blijft werken als de lan uitvalt, Als je de wifi ook daadwerkelijk van dezelfde provider modem krijgt dan is het idd geen ip confict, Maar dat is alleen als je ook idd de wifi en lan's van dezelfde modem krijgt.

Ik hoor je niet zeggen dat je een wifi AP of wif repeater of nog een extra wifi kastje hebt, dus dan is het ip conflict verhaal niet de oorzaak en is de modem de enige die een dhcp uitdeelt(vooralsnog). Maar dan blijft de vraag wat voor switch is dit?

Gaan we dan door als je het antwoord hebt gegeven en het is een gewone unmanaged swtich..dan kan het zijn dat je iets doet met de lan situatie die het oplost , dus je wisselt iets of zet iets uit, of pakt een andere kabel. of de afstand(lengte vd kabel) is te groot, en een switch maakt het mogelijk dat de lengte vd kabel niet meer de oorzaak is.
Ook kan een stroomstekkerdoos met teveel aparaten samen met de stroom voor de modem door die doos gaan storen op de lan.

Het is nu opgelost maar voor ons die er wat tijd hebben ingestoken is het wel leuk om te weten wat het nu precies was. :>

Hoop antwoordt te krijgen over de switch. mooi dat het nu wel goed is iig.
het is deze: pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)

wat zou het voordeel van dit kastje zijn nu het opgelost is?

je laatste alinea lijkt de oorzaak te zijn denk ik. de rest is niet van toepassing. iig iedereen bedankt voor de moeite!

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 07-09-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Farabi schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:01:
[...]

het is deze: pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)

wat zou het voordeel van dit kastje zijn nu het opgelost is?

je laatste alinea lijkt de oorzaak te zijn denk ik. iig iedereen bedankt voor de moeite.
Aha het is een managed switch met een vast Standaard 192.168.0.1 als IP-adres. managed betekent dat je hem kan sturen en opdrachten kan geven, VLANs maken, dus iets geeft in deze switch nu de juiste instelling door, dat is dus nu de oorzaak en oplossing.

Oke wat dat dan is laten we maar zitten. waarschijnlijk is dat Standaard 192.168.0.1 IP-adres van invloed.

ps.
Maar het is wel veiliger als je weet wat hij voor jou netwerk regelt, hij kan poorten open zetten bijv, waardoor anderen toegang hebben tot jou netwerk. Dat is zeer onveilig iig.
Zeker als het een 2de hansje is, zou ik hem volledig resetten en de nieuwste firmware inladen, maar dat is een heel verhaal om uit te leggen, en als je niet precies weet wat je doet, is dat geen goed advies van ons.

Oke je zegt de laatste alinea is de oplossing, dus stroom het probleem?

• Ben(V)
Wel heel ver gezocht dat een stekkerdoos via de voeding storing kan veroorzaken.

• Mel33
Ben(V) schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:42:
Wel heel ver gezocht dat een stekkerdoos via de voeding storing kan veroorzaken.
Ja, kwilde volledig zijn als het zo spook als hier, tot dat bericht aan toe was er nog geen aanwijzing, Ik zou ze niet graag de kost geven die een stekkerdoos vol met adapters bij de modem zetten en de modem er ook in, of de doos erachter zelfs. Maar ook als er afstand is kan er zo'n boel coil winding ontstaan dat het spookt als je capaciteit gebruikt.

Maar managed switch dus.

• Ben(V)
Lijkt me tamelijk onmogelijk.

Utp kabel is volkomen ongevoelig voor externe stoorbronnen, omdat de twist in de aderparen ervoor zorgt dat elke geïnduceerde stoorpuls een gelijke maar tegengestelde stoorpuls opwekt en zo elkaar zeer effectief neutraliseren.

• Mel33
Kheb het niet over de lankabels eigenlijk. maar ook daar kan er een stroompje worden gevraagd/gegeven door een defect of fout aangesloten device. in je netwerk stroomt er data als een apparaat er om vraagt. Zonder vraag “geen” data stroom. Maar met die data stroomt er allerlei vervuiling mee. Vervuiling afkomstig van alle apparaten die zijn aangesloten op je netwerk. . Dat is onvermijdelijk.

Maar ik had het over de stroomvoorziening op een zelfde stekkerblok als waar de modem op zit, dat kan dan net teveel vervuilen, en de Op een gegeven moment wordt het overbelast of te heet door een frequentie van een brakke (kopie) adapter.
Als hij modem herstarte hij had immers tijdelijk verbinding, op een gegeven moment wordt het te veel voor het apparaat.

Welke chip heeft een frequentie?.. bijna allemaal wel toch? :?
Dus dat kan al door een coil lus, of een adapter, of een heleboel adapters, (niet dat dit in deze situatie aan de hand is, maar zelfs een wifi frequentie kan storen op de chip frequentie)

Deze Tweaker, en we weten helemaal niets van deze gebruiker zijn stroom en kabel situatie, Deze gebruiker sloot ook iets aan wat net steeds de druppel was, dus ging ik aan dit soort scenarios denken. Ik was toch bezig om te vragen wat voor switch het precies is, Gaf ik dit ook maar even mee. Het spookte met dat device en de switch aansluiten toch best wel. als het een gewone switch was zoals de man zei dan moet je toch naar storende factoren kijken ipv instellingen.

• Farabi
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:55:
Kheb het niet over de lankabels eigenlijk. maar ook daar kan er een stroompje worden gevraagd/gegeven door een defect of fout aangesloten device. in je netwerk stroomt er data als een apparaat er om vraagt. Zonder vraag “geen” data stroom. Maar met die data stroomt er allerlei vervuiling mee. Vervuiling afkomstig van alle apparaten die zijn aangesloten op je netwerk. . Dat is onvermijdelijk.

Maar ik had het over de stroomvoorziening op een zelfde stekkerblok als waar de modem op zit, dat kan dan net teveel vervuilen, en de Op een gegeven moment wordt het overbelast of te heet door een frequentie van een brakke (kopie) adapter.
Als hij modem herstarte hij had immers tijdelijk verbinding, op een gegeven moment wordt het te veel voor het apparaat.

Welke chip heeft een frequentie?.. bijna allemaal wel toch? :?
Dus dat kan al door een coil lus, of een adapter, of een heleboel adapters, (niet dat dit in deze situatie aan de hand is, maar zelfs een wifi frequentie kan storen op de chip frequentie)

Deze Tweaker, en we weten helemaal niets van deze gebruiker zijn stroom en kabel situatie, Deze gebruiker sloot ook iets aan wat net steeds de druppel was, dus ging ik aan dit soort scenarios denken. Ik was toch bezig om te vragen wat voor switch het precies is, Gaf ik dit ook maar even mee. Het spookte met dat device en de switch aansluiten toch best wel. als het een gewone switch was zoals de man zei dan moet je toch naar storende factoren kijken ipv instellingen.
Nu dat je het zegt. Het modem en ont-kastje zit wel op een stekkerdoos aangesloten. Maar nooit zover doorgedacht eerlijk gezegd. Zal alsnog ff een nieuwe stekkerdoos op aansluiten ben nu wel benieuwd. Moet ff kijken of ik er een heb in huis.

• Ben(V)
Blijft tamelijk heel erg ver gezocht en onwaarschijnlijk, alle netvoedingen van apparatuur filteren alles weg wat daar zou binnenkomen en een ander stekkerblok helpt dan ook niets want dan zou de storing gewoon op het hele spanningsnet zitten.

• Mel33
Ben(V) schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:17:
Blijft tamelijk heel erg ver gezocht en onwaarschijnlijk, alle netvoedingen van apparatuur filteren alles weg wat daar zou binnenkomen en een ander stekkerblok helpt dan ook niets want dan zou de storing gewoon op het hele spanningsnet zitten.
Ja als alles goed werkt en niks stuk is. Maar een adapter/device stuk, als in een zender die doet storen op apparaten en chips.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25
Ben(V) schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:51:
Lijkt me tamelijk onmogelijk.

Utp kabel is volkomen ongevoelig voor externe stoorbronnen, omdat de twist in de aderparen ervoor zorgt dat elke geïnduceerde stoorpuls een gelijke maar tegengestelde stoorpuls opwekt en zo elkaar zeer effectief neutraliseren.
UTP is wel degelijk gevoelig voor storingsbronnen van buiten, heb net een 2 tal patches losgehaald van kabels die naast een keukenblokje in een pantry lopen.
Het viel ons op dat elke dag zo tussen 17:00 en 18:00 er een enorm aantal errors op de deze poorten voorkwam. (Full patched kantoor) We zijn dus even op onderzoek geweest en kwamen hier dus op uit... de aansluitingen zelf zat geen device op...

Ook dingen als dimmers op fase aansnijding en frequentieregelaars kunnen hele lelijke effecten hebben op UTP kabels evenals stroomkabels in dezelfde goot als UTP.

Met het stellen dat UTP ongevoelig is voor storing zit je er dus behoorlijk naast...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Onzin, alleen slechte connecties, zelf aangeknepen RJ45's en aansluitingen waar de twist te ver is uitgehaald kunnen storingen oppikken.
Maar de kabel zeker niet en dimmers en ander rotzooi die op het net storen ook niet, daar hebben alleen powerline adapters last van.

Een utp kabel is echt alleen maar gevoelig voor de zogenaamde :alien Next' storing die veroorzaakt kan worden door bundels netwerkkabels die bij elkaar liggen en elkaar beïnvloeden.

Misschien even wat bijlezen hoe een utp kabel werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Mel33 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:30:
[...]

Ja als alles goed werkt en niks stuk is. Maar een adapter/device stuk, als in een zender die doet storen op apparaten en chips.
Via het net kan niet dat filtert de voeding van het In dit geval modem/router eruit.
En straling ook niet want die modem/routers hebben een metalen afscherming aan de binnenkant.

Gewoon gevalletje van iets met een aap en een broodje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:24
Ik zou zelf eerder denken aan iets van een lus in het netwerk waardoor netwerkpakketten de router platgooien en de managed switch nu met STP dit eruit filtert. Dat is m.i. logischer dan externe factoren die storen op de kabel zoals vervuiling op het stroomnet o.i.d.

[ Voor 42% gewijzigd door mrdemc op 08-09-2022 17:33 ]

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Even een schot voor de boeg. Aanvankelijk bij de eerste berichten dat er maar één poort werkte dacht ik al aan dat die modem in bridgemode zou kunnen staan, maar verwierp die gedachte meteen omdat het probleem lijkt opgelost te zijn door er een switch tussen te zetten. Maar daar los je dit met een modem in bridgemode niet op. En dat werd ook terecht door anderen opgemerkt. Met de vraag erbij of het wel een switch is.
Maar nu zag ik dat het een managed switch is. Waarover ik weet dat dit een wat slimmere switch is die sommige routerfuncties aan boord heeft. Ik moet erbij zeggen dat ik daar geen ervaring mee heb, maar zou het kunnen dat die managed switch nou juist die router eigenschappen heeft om met een modem in bridgemode te kunnen werken? Dus gewoon als een echte router?
Om een lang verhaal kort te maken, zou het kunnen dat de oorzaak alleen maar is dat die modem in bridgemode staat? En hoe merkwaardig dat ook lijkt, dat dit ook met de voorgangers het geval is geweest.
Edit:
Ik moet mezelf corrigeren, want wat ik, zei het voorzichtig, als mogelijkheid achtte kan niet. Ik las de startpost nog eens door en zag dat het wel goed is geweest en ook een paar keer na een reset. Bovendien las ik bij nader zoeken dat KPN-modems helemaal geen bridgemodems kennen.

[ Voor 12% gewijzigd door Techneut op 09-09-2022 12:58 ]

Pagina: 1