[Glaspoort] ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik kon geen topic vinden over Glaspoort (wel de providers), dus ik dacht: Ik start wel een topic.

Ondanks dat hun communicatie raar verloopt zijn ze wel snel hier (gemeente Zeist) en lijkt het maanden te duren ipv jaren.

Kreeg netjes een brief in de bus dat ze binnenkort beginnen.
Aangezien ik twee vrachtwagens verwacht met zware grote spullen, en mijn huis onbereikbaar zou zijn, gelijk gebeld.
Volgens de vrouw van Glaspoort gaan ze eind juni aanleggen.

Echter stond ik vorige week verbaasd te kijken toen de stoep er uit lag en er een grote oranje buis de grond in ging.

Dan maar even aan de bouwvakkers vragen waar ze komende tijd gaan graven.
Helaas, deze gravers komen uit het oosten van Europa en spreken geen Nederlands noch Engels.

Gelukkig heb ik een afspraak met een opzichter waar ik het glas in huis wil hebben, dus even gewacht.

Vandaag komt de opzichter netjes op tijd.
"Meneer, waar is uw internet?".
Als antwoord maar gemeld dat ze dat nog moeten aanleggen.
Uiteindelijk bleek dat hij de AOP van Ziggo bedoelde en dat ze glasvezel er naast gaan plaatsen.
Daar heb ik gelijk een stokje voor gestoken (namelijk een heel onhandige plek zonder stroom en alles staat aan de andere kant in huis ivm lichtinval).
Ik wil het in de meterkast!
Mopperend kijkt de man in mijn kelder naar de meterkast en plakt er een stikker naast.
Ehm... Die kast wordt groter want hij is ouderwets met 1 fase en 3 schakelaars. Dat wordt 3-fase met meer.
Ik wees een plek aan waar ik het wil hebben en daar ging hij mee akkoord want is wel de beste plek.
Uiteindelijk dus prima opgelost.

Toen hij buiten was had ik nog wel een gesprek met hem.
Het bleek namelijk dat de gravers bij het ene huis tot de gevel buizen hadden gelegd, andere huizen een glasvezel uit de stoep bij erfrand en weer andere plekken helemaal niks.
Bij ons komt er dus niks uit de grond en vroeg hij zich af waar die knakkers gebleven zijn.
Gezegd dat ze bij mijn huis gestopt zijn en ergens anders nu graven.

Vloekend en tierend ging hij daarna bij de andere buren langs.

Daarom denk ik dat meerdere nu ook aardig wat voor en nadelen ervaren aan Glaspoort, dus gooi hem er maar in ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-05 16:32
Bij ons is ook Glaspoort bezig te graven. Geen idee wat hun planning is. De gravers spreken geen Nederlands of Engels. Op technische vragen over wat voor soort PON aansluiting ik krijg heeft de medewerker klantenservice geen antwoord. Email wordt niet beantwoord. Er steekt nu een kabel op de stoep uit de grond voor mijn huis. Maar geen idee wanneer ze de kabel naar mijn huis leggen. Wel werkvoorbereider geweest die foto heeft gemaakt waar ik de aansluiting wil hebben. Hopelijk maken ze geen probleem om in de kruipruimte door isolatie korrels te kruipen. Minimale bedrag wegzuigen korrels is 950 euro. En dat ga ik niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hier in Drenthe gaan ze ook aan de slag. Afgelopen maandag is hier een monteur geweest voor het afmonteren van een Delta glasvezel. :/ Dit voorjaar was men druk bezig met graven, zit niet echt te wachten op een 2de aanbieder. Zoveel verschil maakt het niet meer kwa maandelijkse kosten. Ziggo bevalt mij tot nu toe prima.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkoster.rb
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-10-2023
In Den Dolder dankzij Glassoort stroomstoring gehad. Die stroomstoring heeft aardig wat overlast opgeleverd. Wij hebben nu internet via het koperdraad van 100mb. Dat is voldoende snel voor ons, dus we wachten rustig af of de kwaliteit van Glaspoort tenminste even goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Wil1951 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:29:
Bij ons is ook Glaspoort bezig te graven. Geen idee wat hun planning is. De gravers spreken geen Nederlands of Engels. Op technische vragen over wat voor soort PON aansluiting ik krijg heeft de medewerker klantenservice geen antwoord. Email wordt niet beantwoord. Er steekt nu een kabel op de stoep uit de grond voor mijn huis. Maar geen idee wanneer ze de kabel naar mijn huis leggen. Wel werkvoorbereider geweest die foto heeft gemaakt waar ik de aansluiting wil hebben. Hopelijk maken ze geen probleem om in de kruipruimte door isolatie korrels te kruipen. Minimale bedrag wegzuigen korrels is 950 euro. En dat ga ik niet doen.
Xgspon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 20:30
Bij mij in het centrum van Assen is het afgelopen jaar glasvezel aangelegd door "groene mannetjes" namens KPN Netwerk en zo is in maart mijn aansluiting opgeleverd: XGSPON met een abonnement bij KPN (ISP).

Inmiddels is het netwerk overgedragen (of ingebracht) bij Glaspoort, wel met KPN (Netwerk?) als belichter. Freedom kan daar ook op leveren, nog steeds met KPN (Netwerk?) als belichter.

Ik heb overigens geen klachten, alles heeft perfect gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 21:05
Wil1951 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:29:
Bij mij ging het nog grappiger.. Dat sticker formulier had deze opzichter (neem aan die van KPN)

Ergens geplakt waar ik de aansluiting NIET wilde hebben.. (ondertussen zag ik deze op de vloer liggen (bleeft niet goed plakken..)

Hij zei dat dit later nog veranderd kon worden. (wil de aansluiting dus meer naar onderen hebben zodat er nog een stuk houten plaat kan monteren om er een router / modem aan te sluiten. (aangezien de huidige aansluiting van Ziggo in de woonkamer zit. Maar kwa bekabeling dit makkelijker is als deze in de meterkast zit.

Hij deed er best nog wel erg lakoniek over.. (zo van boeit me niet waar ik de aansluiting plaats)

Zei wel dat bij plaatsing dit nog aangepast kon worden, maar ga er vanuit dat daar niet veel verder na gekeken word dan de glasvezel door blazen en doos op de plek van formulier plaatsen..Dus moet je wel optijd er bij zijn.

Heb ook gevraagd of dat de oude doos voor de telefoon eraf mocht.
Dat mocht blijkbaar wel.. Alleen geen draden los maken.

Dus ga spoedig toch maar even de oude doos van de wand halen.. En formulier goed plaatsen waar die echt moet komen..

Want anders zijn ze straks eigenwijs om deze nog veelste hoog te plaatsen.. (heb al niet zoveel ruimte in die meter kast.

Dus mijn ervaring het komt nogal erg gehaast en onprofessioneel over

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 17-09-2022 21:34 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Robin4
hkoster1 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:02:
Bij mij in het centrum van Assen is het afgelopen jaar glasvezel aangelegd door "groene mannetjes" namens KPN Netwerk en zo is in maart mijn aansluiting opgeleverd: XGSPON met een abonnement bij KPN (ISP).

Inmiddels is het netwerk overgedragen (of ingebracht) bij Glaspoort, wel met KPN (Netwerk?) als belichter. Freedom kan daar ook op leveren, nog steeds met KPN (Netwerk?) als belichter.

Ik heb overigens geen klachten, alles heeft perfect gewerkt.
Neem aan dat je voor freedom bent gegaan?

Heb zelf al wat vergeleken, van de meeste providers zag ik niet echt positieve reviews van.

Zou dan zelf denk ik ook voor freedom gaan.. Alleen al omdat je zelf een eigen modem kan kiezen.

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 20:30
Robin4 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:39:
[...]

Neem aan dat je voor freedom bent gegaan?

Heb zelf al wat vergeleken, van de meeste providers zag ik niet echt positieve reviews van.

Zou dan zelf denk ik ook voor freedom gaan.. Alleen al omdat je zelf een eigen modem kan kiezen.
Freedom is wel mijn bedoeling als mijn eerste jaar bij KPN afloopt. Overigens kun je ook bij KPN een eigen router gebruiken - in mijn geval een Fritz!Box 4060. O-)

• Robin4
Klopt het dat je bij freedom geen automatische snelheids verhoging krijgt als bij ziggo?

Mij stoort het namelijk dat ik dan maar ongevraagd maar mee moet doen, met kosten verhoging als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:37
DJMaze schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:40:
Ik kon geen topic vinden over Glaspoort (wel de providers), dus ik dacht: Ik start wel een topic.

Ondanks dat hun communicatie raar verloopt zijn ze wel snel hier (gemeente Zeist) en lijkt het maanden te duren ipv jaren.

Kreeg netjes een brief in de bus dat ze binnenkort beginnen.
Aangezien ik twee vrachtwagens verwacht met zware grote spullen, en mijn huis onbereikbaar zou zijn, gelijk gebeld.
Volgens de vrouw van Glaspoort gaan ze eind juni aanleggen.

Echter stond ik vorige week verbaasd te kijken toen de stoep er uit lag en er een grote oranje buis de grond in ging.

Dan maar even aan de bouwvakkers vragen waar ze komende tijd gaan graven.
Helaas, deze gravers komen uit het oosten van Europa en spreken geen Nederlands noch Engels.

Gelukkig heb ik een afspraak met een opzichter waar ik het glas in huis wil hebben, dus even gewacht.

Vandaag komt de opzichter netjes op tijd.
"Meneer, waar is uw internet?".
Als antwoord maar gemeld dat ze dat nog moeten aanleggen.
Uiteindelijk bleek dat hij de AOP van Ziggo bedoelde en dat ze glasvezel er naast gaan plaatsen.
Daar heb ik gelijk een stokje voor gestoken (namelijk een heel onhandige plek zonder stroom en alles staat aan de andere kant in huis ivm lichtinval).
Ik wil het in de meterkast!
Mopperend kijkt de man in mijn kelder naar de meterkast en plakt er een stikker naast.
Ehm... Die kast wordt groter want hij is ouderwets met 1 fase en 3 schakelaars. Dat wordt 3-fase met meer.
Ik wees een plek aan waar ik het wil hebben en daar ging hij mee akkoord want is wel de beste plek.
Uiteindelijk dus prima opgelost.

Toen hij buiten was had ik nog wel een gesprek met hem.
Het bleek namelijk dat de gravers bij het ene huis tot de gevel buizen hadden gelegd, andere huizen een glasvezel uit de stoep bij erfrand en weer andere plekken helemaal niks.
Bij ons komt er dus niks uit de grond en vroeg hij zich af waar die knakkers gebleven zijn.
Gezegd dat ze bij mijn huis gestopt zijn en ergens anders nu graven.

Vloekend en tierend ging hij daarna bij de andere buren langs.

Daarom denk ik dat meerdere nu ook aardig wat voor en nadelen ervaren aan Glaspoort, dus gooi hem er maar in ;)
Hoe is het nu?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Hier lijkt het alsof er vanaf eind oktober ze daadwerkelijk de woning in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:14:
Hoe is het nu?

Hier lijkt het alsof er vanaf eind oktober ze daadwerkelijk de woning in gaan.
Hier in Den Dolder niks over gehoord en ik heb ook geen stroomstoring gehad zoals @peterkoster.rb.

Als ze aanbellen wordt het leuk. Ik heb overal oranje UTP kabels liggen en de kruipruimte is op dit moment ontoegankelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-05 21:51
Hier ook een brief gehad van Glaspoort of we de glasvezel aansluiting aan willen laten leggen.

Weet iemand wat voor diameter gat ze nodig hebben tussen meterkast en kruipruimte, en wat ze erin steken om de kabel door te voeren? (Pvc buis, flexibel pvc)

Iemand die een foto kan plaatsen van een Glaspoort doorvoer/aansluiting?

Heb namelijk net 3x een mantelbuis 50mm ingevoerd in de meterkast voor allerlei uitbreidingen op elektra gebied, bij nader inzien was het mooi geweest als ik er een gat naast had gemaakt voor de glasvezel.

Wil namelijk niet dat ze hem door een van die 3 mantelbuizen doen. Dan kan ik misschien zelf nog even een doorvoer maken op een plak waar ik het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:09
Stokertje schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:15:
Hier ook een brief gehad van Glaspoort of we de glasvezel aansluiting aan willen laten leggen.

Weet iemand wat voor diameter gat ze nodig hebben tussen meterkast en kruipruimte, en wat ze erin steken om de kabel door te voeren? (Pvc buis, flexibel pvc)

Iemand die een foto kan plaatsen van een Glaspoort doorvoer/aansluiting?

Heb namelijk net 3x een mantelbuis 50mm ingevoerd in de meterkast voor allerlei uitbreidingen op elektra gebied, bij nader inzien was het mooi geweest als ik er een gat naast had gemaakt voor de glasvezel.

Wil namelijk niet dat ze hem door een van die 3 mantelbuizen doen. Dan kan ik misschien zelf nog even een doorvoer maken op een plak waar ik het wil.
Kijk in kpnnetwerk topic staan genoeg voorbeelden in. aangezien het de zelfde kabel en FTU is.
of door bestaande mantelbuis drukken ze hem doorheen.
of er wordt een nieuw gat geboord tussen de 10/25mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
Aansluitpunt is gemaakt op de plek die ik wilde. Alleen wil de verbinding niet lukken. KPN monteur heeft XGSPON ONT geplaatst. Freedom belde op de dag dat ik over zou gaan naar glasvezel dat ze geen licht zien op de verbinding. Op de ONT brand ook lampje storing. Glasvezelaansluiting zit ook los. Mannen van glaspoort hebben gewone pluggen gebruikt in gasbeton. Dat ging meteen los zitten toen kpn monteur de ont erop schoof. Freedom heeft ticket gemaakt bij KPN. Maar er gebeurde niets. Freedom gebeld naar KPN. Hebben ze ticket gesloten op verzoek van de klant beweren ze. Freedom snapt hier niets van en hebben nieuw ticket gemaakt. Dus 5 dagen na plaatsen ONT nog geen internet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Wil1951 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:27:
Aansluitpunt is gemaakt op de plek die ik wilde. Alleen wil de verbinding niet lukken. KPN monteur heeft XGSPON ONT geplaatst. Freedom belde op de dag dat ik over zou gaan naar glasvezel dat ze geen licht zien op de verbinding. Op de ONT brand ook lampje storing. Glasvezelaansluiting zit ook los. Mannen van glaspoort hebben gewone pluggen gebruikt in gasbeton. Dat ging meteen los zitten toen kpn monteur de ont erop schoof. Freedom heeft ticket gemaakt bij KPN. Maar er gebeurde niets. Freedom gebeld naar KPN. Hebben ze ticket gesloten op verzoek van de klant beweren ze. Freedom snapt hier niets van en hebben nieuw ticket gemaakt. Dus 5 dagen na plaatsen ONT nog geen internet mogelijk.
Dat is toch wel weer het nadeel, dat meerdere partijen betrokken zijn bij je internetverbinding,letterlijk kastje-muur verhaal, bij Ziggo heb je met 1 partij te maken en alle techniek is in eigen beheer.

Ik laat glaspoort wel de glasvezel aanleggen zodat ik keuze heb uit meerdere providers, vind het glas wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
Mijn zoon ging over naar Ziggo. Heeft ook paar dagen geduurd voor hij verbinding had. Duurde een tijdje voordat ze door hadden dat monteur een verkeerde verbinding had gemaakt in een schakelkast. Eerst steeds van alles moeten proberen van de helpdesk. Herstarten kabels controleren. Tot dat ze erachter kwamen dat er helemaal geen signaal op de kabel stond. Dus ook bij 1 partij kan het fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Ja klopt, dat kan natuurlijk. Hebt alleen minder te maken met partijen die naar elkaar gaan wijzen en verantwoordelijkheid afschuiven. Hier tot nu wel goede ervaringen met de service van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
Gebeld door Glaspoort, die wordt aangestuurd door de wba van KPN. Ze komen zaterdag pas kijken omdat ze niet eerder tijd hebben. Gelukkig is de vdsl nog actief. Freedom heeft het nog geprobeerd of ze eerder wilde komen maar helaas, ze doen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
monteurs van Glaspoort kunnen het probleem niet vinden. Het zit niet in het aansluitpunt. Er staat geen signaal op de glasvezel. Er komt volgende week een ander team. Ze denken dat er ergens in de straat een breuk zit. Ik denk dat het heel lang gaat duren voordat ik verbinding via de glasvezel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Wil1951 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:41:
Ze denken dat er ergens in de straat een breuk zit.
Vervelend. Die wordt vast snel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Wil1951 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:41:
monteurs van Glaspoort kunnen het probleem niet vinden. Het zit niet in het aansluitpunt. Er staat geen signaal op de glasvezel. Er komt volgende week een ander team. Ze denken dat er ergens in de straat een breuk zit. Ik denk dat het heel lang gaat duren voordat ik verbinding via de glasvezel heb.
Ach ze zullen het moeten repareren, hoe lang dit ook gaat duren..

Als ik over ga op glas, laat ik ziggo de komende tijd ook nog even zitten.

Als glas dan wel goed werkt, dan pas ziggo opzeggen.

Geen zin om 1 week of langer zonder internet te zitten. (inet is tegenwoordig belangrijk voor meerdere dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
Ik heb nog verbinding via vdsl. Provider houdt die in stand tot de glasvezel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wil1951
Het probleem is gevonden. Blijkt toch in het aansluitpunt kastje te zitten. De KPN monteur die probeerde de ont er met stofkapje er nog op te plaatsen heeft toch wat kapot gemaakt. Er is nieuw aansluitpunt geplaatst. De ont ging er nog moeilijk op omdat het koppelblokje scheef bleek te zitten in de ont. Maar alles werkt nu. Volgende stap is de 5590 rechtstreeks aan de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Harmen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:09:
Hier in Drenthe gaan ze ook aan de slag. Afgelopen maandag is hier een monteur geweest voor het afmonteren van een Delta glasvezel. :/ Dit voorjaar was men druk bezig met graven, zit niet echt te wachten op een 2de aanbieder. Zoveel verschil maakt het niet meer kwa maandelijkse kosten. Ziggo bevalt mij tot nu toe prima.
Had afgelopen dinsdag een bezoek van een glaspoort verkoper, geen interesse! Jammer dat KPN en Delta niet samen hebben gewerkt, heb geen zin om nogmaals in de rommel te zitten. Hier in het dorp (Gieten) is weinig animo nadat Delta is geweest. :F

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Harmen schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:40:
heb geen zin om nogmaals in de rommel te zitten
Hier was er alleen een gaatje in de buitenmuur geboord en vervolgens de kabel er door.
Qua rommel valt het dan reuze mee.

Dat alles op 15-30cm diepte in mijn tuin ligt zullen ze nog wel voor terugkomen (binnenkort gaat de schep/graafmachine er in hahaha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Het is achteraf toch goed opgelost met het plaatsen van de FTU.. Is 28 Feb gedaan..

Heb zelf nog even aan gegeven om deze wat lager te plaatsen..

Formulier voor de plaatsing heb ik achteraf weg gegooit, die was al tich keer eraf gevallen.

Toen zat de FTU al aan de muur.

Verlopig laat ik het zo zitten.. Blijf nog even bij ziggo tot dat de kosten zo hoog gaan oplopen.. Dat ik Internet waarschijnlijk elders ga afnemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Robin4 op 10-03-2023 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Deze week hebben ze in onze straat de glaspoort kabels op de delta kabels gelegd. 8)7 Grondwerkers hadden zelfs nog een Delta shirtje aan. Lekker zinloos een jaar later de boel weer open trekken. :F
Moet nog even zien of ik de kabel naar binnen laat brengen of onder een stoeptegel ga leggen. Heb geen zin dat m'n tuin weer over de kop gaat. Ziggo voldoet prima. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:49
Overbuild zal helaas een steeds vaker voorkomend fenomeen worden. Als je zoveel mogelijk opties op glasvezel wilt hebben voor later, zou ik de Glaspoort kabel wel laten afmonteren op een FTU. Last kan je er niet van hebben als het goed is; het moet minimaal in dezelfde staat terug gebracht worden. Of ze doen een ondergrondse boring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:45
Hier (Julianadorp) gaat glaspoort met een raketboring onder de tuin door, net buiten de tuin en bij de gevel een gat, en de rest van de tuin blijft netjes. Ik heb wel gemerkt dat er verschil zit in hoe netjes de tegels worden teruggelegd. Bij mij was het prima, maar een buurman heeft z'n straatwerk opnieuw laten doen omdat het er echt niet netjes in lag (tegels op de kop enzo).
Nu wachten op de brief op de monteursafspraak te maken en dan heb ik eindelijk keuze waar ik internet neem (zit nu vast aan Ziggo wegens amper snelheid mogelijk via het koper van KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 22:08
Harmen schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:16:
Deze week hebben ze in onze straat de glaspoort kabels op de delta kabels gelegd. 8)7 Grondwerkers hadden zelfs nog een Delta shirtje aan. Lekker zinloos een jaar later de boel weer open trekken. :F
Moet nog even zien of ik de kabel naar binnen laat brengen of onder een stoeptegel ga leggen. Heb geen zin dat m'n tuin weer over de kop gaat. Ziggo voldoet prima. :)
Het ziet er naar uit dat dit ook hier gaat gebeuren. Sinds een maandje ongeveer heb ik hier een groene delta kabel uit de grond steken. Op het moment dat Delta aangaf hier te gaan graven verscheen er op de Glaspoort site onder projecten dat ons gehucht in onderzoek is. Dat is nu driekwart jaar geleden. Het zal mij niets verbazen dat kpn hier zijn eigen kabel gaat leggen ipv mee te liften op die van delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:11

icecreamfarmer

en het is

Keek net op de website van kpn om de huidige adsl snelheid te bekijken en zag staan dat Glaspoort hier ook gaat aanleggen.

Kijk ik op de website van glaspoort dan wordt ik niets wijzer. Is daar een andere website voor?

Overigens komt Delta begin september mijn glasvezel in de meterkast afmonteren.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-05 22:39
icecreamfarmer schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:05:
Keek net op de website van kpn om de huidige adsl snelheid te bekijken en zag staan dat Glaspoort hier ook gaat aanleggen.

Kijk ik op de website van glaspoort dan wordt ik niets wijzer. Is daar een andere website voor?

Overigens komt Delta begin september mijn glasvezel in de meterkast afmonteren.
Woont u toevallig in de gemeente het Hogeland? Want ik heb precies hetzelfde staan op de KPN website, maar inderdaad de glaspoort website zegt niet veel bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:11

icecreamfarmer

en het is

Markie2008 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:30:
[...]

Woont u toevallig in de gemeente het Hogeland? Want ik heb precies hetzelfde staan op de KPN website, maar inderdaad de glaspoort website zegt niet veel bijzonders.
Nee. Zag later dat ze per provincie wel de locaties hebben staan die onder onderzoek staan.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
debom schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:31:
[...]

Het ziet er naar uit dat dit ook hier gaat gebeuren. Sinds een maandje ongeveer heb ik hier een groene delta kabel uit de grond steken. Op het moment dat Delta aangaf hier te gaan graven verscheen er op de Glaspoort site onder projecten dat ons gehucht in onderzoek is. Dat is nu driekwart jaar geleden. Het zal mij niets verbazen dat kpn hier zijn eigen kabel gaat leggen ipv mee te liften op die van delta.
KPN kan niet meeliften op Delta want daar is geen overeenkomst mee. Als KPN dus glasvezel wil kunnen aanbieden in jouw 'gehucht', dan zal ze zelf moeten aanleggen (al dan niet via Glaspoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Markie2008 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:30:
[...]

Zou dezelfde bron moeten zijn. Ben wel benieuwd naar wat je te zien krijgt? Als je een postcode wilt delen? Gok ik er zelf wel een nummer bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-05 22:39
Sjoerd001 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:01:
[...]

Zou dezelfde bron moeten zijn. Ben wel benieuwd naar wat je te zien krijgt? Als je een postcode wilt delen? Gok ik er zelf wel een nummer bij :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZy6H6daUvtCw7MYgugGhIA7JZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1rYgHDICme9XITGzeQqDKRj.jpg?f=fotoalbum_large Dit staat er op de website van glaspoort bij de postcode check, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPEb-HpTKZ315z_EjDdRLdtx3ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrZX25J2qOAX5ZWAz9C1M6nl.jpg?f=fotoalbum_large en dit op de site van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
En wat voor informatie ben je naar op zoek? Exacte datum dat men wil starten? Als die namelijk nog niet wordt gecommuniceerd ligt die datum niet vast. Dus dan kan men er misschien wel wat over roepen, maar dat kan dan later weer wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-04 10:59

NEK

Op ons bedrijventerrein wordt binnenkort door Glaspoort glasvezel aangelegd. Worden de nieuwe aansluitingen van glaspoort / KPN allen voorzien van XGS-PON ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 19:51
NEK schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:12:
Op ons bedrijventerrein wordt binnenkort door Glaspoort glasvezel aangelegd. Worden de nieuwe aansluitingen van glaspoort / KPN allen voorzien van XGS-PON ?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roamin
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-04-2024
Wat een BOEVENBEDRIJF Glaspoort is.
Glaspoort blijft je lastig vallen met verkoopbrieven en als ik uiteindelijk reageer met een mail met het verzoek om te stoppen en voor alle duidelijkheid van hun maillijst verwijderd willen worden, en NOOIT glasvezel van Glaspoort willen hebben, sturen ze een mail waarin ze willen implementatie inplannen.

Bedrijven als Glaspoort zouden op een algemene boycotlijst moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
roamin schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:17:
Wat een BOEVENBEDRIJF Glaspoort is.
Glaspoort blijft je lastig vallen met verkoopbrieven en als ik uiteindelijk reageer met een mail met het verzoek om te stoppen en voor alle duidelijkheid van hun maillijst verwijderd willen worden, en NOOIT glasvezel van Glaspoort willen hebben, sturen ze een mail waarin ze willen implementatie inplannen.

Bedrijven als Glaspoort zouden op een algemene boycotlijst moeten komen.
Wat een frustratie... wat probeert Glaspoort precies te verkopen aan je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
roamin schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:17:
Glaspoort blijft je lastig vallen met verkoopbrieven
Huh?!? Glaspoort verkoopt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:43

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Sinds april 2022 hebben wij in ons dorp glasvezel van Delta in gebruik, en naar volle tevredenheid. Daar is heel wat aan vooraf gegaan, want er moest een bepaalde hoeveelheid huizen meedoen voordat het door zou gaan, dus we waren al sinds april 2021 aan het promoten.

Vorige week lag er een brief in de bus van Glaspoort; Zij willen ook glasvezel in ons dorp gaan aanleggen, en vroegen toestemming om gratis en vrijblijvend in ons huis een aansluiting te kunnen realiseren. In eerste instantie zag ik daar het nu niet zo van in, maar meer keuze hebben kan natuurlijk nooit kwaad, en misschien is een backup aansluiting met het vele thuiswerken ook de moeite waard.

Wie weet er wat voor aansluiting dat gaan worden? Wordt het AON, XGS-PON of wat anders? En hoe wordt TV aangeboden? Want Delta biedt geen RF over fiber, waarmee alle zenders tegelijk op je coax huisnetwerk terecht komen, en dat vinden wij wel wenselijk, in plaats van overal settop-boxen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
De kans is het grootst dat het XGS-PON is bij nieuwe aanleg in een plaats waar nog geen glasvezel was van hun. Wat betreft coax, denk niet dat er een provider is die dat aanbied via Glaspoort. Maar i.p.v. settopbox is een app vaak wel mogelijk bij veel providers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:09
MindBender schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:09:
Sinds april 2022 hebben wij in ons dorp glasvezel van Delta in gebruik, en naar volle tevredenheid. Daar is heel wat aan vooraf gegaan, want er moest een bepaalde hoeveelheid huizen meedoen voordat het door zou gaan, dus we waren al sinds april 2021 aan het promoten.

Vorige week lag er een brief in de bus van Glaspoort; Zij willen ook glasvezel in ons dorp gaan aanleggen, en vroegen toestemming om gratis en vrijblijvend in ons huis een aansluiting te kunnen realiseren. In eerste instantie zag ik daar het nu niet zo van in, maar meer keuze hebben kan natuurlijk nooit kwaad, en misschien is een backup aansluiting met het vele thuiswerken ook de moeite waard.

Wie weet er wat voor aansluiting dat gaan worden? Wordt het AON, XGS-PON of wat anders? En hoe wordt TV aangeboden? Want Delta biedt geen RF over fiber, waarmee alle zenders tegelijk op je coax huisnetwerk terecht komen, en dat vinden wij wel wenselijk, in plaats van overal settop-boxen te hebben.
Alles wat glaspoort aanlegt nu is PTMP netwerk met XGS-PON.

Dat wat je wilde met coax houd gewoon op op netwerk van glaspoort, alleen hier en daar zijn nog wat providers op het kpnnetwerk wat voor 2016 gebouwd is waar ze over de 2e vezel DVB-C leverde dat is vaak ook maar lokaal.

op de nieuwe netwerken van Glaspoort als kpnnetwerk zal je dit niet meer tegen komen en wordt bij de klant ook maar 1 vezel ingelast.

hier staan alle providers die over netwerk van glaspoort leveren: https://www.glaspoort.nl/providers/

zou altijd toestemming geven dan ligt die binnen, maar je bent niet verplicht een abbo af te nemen is vrij blijvende aansluiting zonder kosten, het vervangt gewoon het oude KPN Kopernetwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Er gaan geruchten dat Glaspoort het glasvezelnetwerk van DeltaFiber overneemt.

https://www.totaaltv.nl/n...delta-fiber-en-glaspoort/

[ Voor 8% gewijzigd door dolopfriet op 17-04-2024 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-05 22:38
Nog niet veel ervaring met Glaspoort, maar:

Vorig jaar heeft Delta hier glasvezel in de grond gestampt. Door beslissingen van de gemeente trokken die er desondanks de stekker uit. Daarna kwam Glaspoort in beeld.

Die zouden glasvezel aan gaan leggen. Waarom niet de reeds ingegraven fiber van Delta overnemen en gebruiken denk je dan? Maar goed, ze gingen dus zelf weer aan het graven. Dat ging er een stuk ruwer en met meer rommel tot gevolg aan toe dan destijds bij Delta. Minpuntje dus.

Dan moet er iemand komen kijken waar ze de fiber het beste in huis binnen kunnen brengen. Dan komt men dus onaangekondigd aan de deur. Niemand thuis dus, dus gemist kaart in de bus. Dan ga je naar de link op het kaartje voor een terugbelverzoek maar er komt geen terugbel poging. Nee, men komt gewoon weer onaangekondigd aan de deur. En uiteraard dus weer niet thuis en weer een gemist kaartje in de bus... Dus weer naar de site en maar gemeld dat het wel fijn is als ze de volgende keer wel aangekondigd willen komen.

Afwachten dus of ze het licht gaan zien (huh huh) want ik weet niet hoe vaak ze dit nog willen herhalen maar om nou te zeggen dat het een overtuigend gevoel geeft om tzt als die fiber ooit binnen ligt over te stappen, niet echt

En wie weet wat ze weer aan gaan richten als ze de kabel het huis in brengen.

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 10:14

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik woon in het buitengebied en toen we hier 5 jaar geleden kwamen wonen was er over het beschikbare koper geen fatsoenlijke internetverbinding te krijgen.

We hebben toen voor een klein bedrag via Ziggo een aansluiting laten aanleggen. Dit werkt vlekkeloos en enorm snel.

Zo’n 4 jaar geleden werd onder de naam “glasvezel buitenaf” glasvezel aangelegd, ik begrijp dat dit later is overgegaan op delta.
We kregen toen een aanbieding om aan te sluiten, maar dit liep in de duizenden euro’s, dus niet eens serieus overwogen.

Vorige week waren er opeens graafwerkzaamheden in onze “straat”, eerder landweg, en zag ik tot m’n verbazing dikke oranje kabels de grond in gaan. Een paar dagen later een brief in de bus van Glaspoort, die enkel online toestemming willen hebben om een huisaansluiting te maken. Dit betreft een afstand van ca 50m van straat->woning.

Ergens overweeg ik wel om de aansluiting te laten plaatsen, 1; om keuzemogelijkheid te hebben, 2; het is gratis ;) , 3; volgend jaar willen we dat stuk tuin aan gaan pakken en ik heb geen zin in opgebroken straatwerk.

Maar ik ben eigenlijk opzoek naar de welbekende addertjes onder het gras. Hoe kan het dat er 4 jaar geleden door een andere partij nog een enorm bedrag werd gevraagd en het nu gratis én zonder enige verplichtingen kan?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen…!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerd001
Geen addertjes. Delta legt vaak vraaggestuurd aan terwijl Glaspoort voorraadvormend aanlegt.
Pagina: 1