Toon posts:

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste
Acties:

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:29
Zijn hier toevallig XS4ALL-klanten met een IP-subnet die zijn benaderd door KPN om over te stappen? Wat was het aanbod?

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:57

TFHfony

Professional Weirdo

pitchdown schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:25:
Vandaag is mijn 500/500 glaslijn van KPN opgeleverd.
Ik ben even in de V12-modem van KPN gedoken.
Werkt in principe prima, op 2 zaken na :

- DHCP is niet uit te zetten
- IP-adress van modem is niet te wijzigen

Zoals ik in diverse forums kan terugvinden zal dit ook niet snel veranderen.

I.v.m. een volledig ingericht netwerk wil ik bovenstaande opties wel hebben.
Ik heb voor mijn "oude" ziggo-lijn nog een een fortigate 60D welke ik hiervoor zou kunnen inzetten : KPN Glasvezel IPV6 met een Fortigate 60D

Andere optie zou kunnen zijn om de modem van ziggo te vervangen.
Ik ben benieuwd welke modems in deze thread gekozen zijn waarbij je "alle" functies in eigen beheer blijven (inclusief een stukje port-forwarding). Uiteraard waarbij alle zaken als IP-TV netjes functioneren.

Ik hoor graag de ervaringen!
Feitelijk niet echt modem (want eigenlijk is de media converter je modem).
Zelf heb ik mijn FritzBox 7590 welke ik al bij Ziggo gebruikte gewoon overgeprikt naar mijn KPN Glas verbinding. Bevalt uitstekend. Zeker in combinatie met de 2 FritzRepeater 3000 welke ik ook nog heb.
Is er een reden dat je geen 1000/1000 genomen hebt? Dit is maar 90ct p/m duurder dan 500/500. Of 1000/1000 nog niet leverbaar bij jou?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:05
TFHfony schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:19:
[...]

Feitelijk niet echt modem (want eigenlijk is de media converter je modem).
Zelf heb ik mijn FritzBox 7590 welke ik al bij Ziggo gebruikte gewoon overgeprikt naar mijn KPN Glas verbinding. Bevalt uitstekend. Zeker in combinatie met de 2 FritzRepeater 3000 welke ik ook nog heb.
Is er een reden dat je geen 1000/1000 genomen hebt? Dit is maar 90ct p/m duurder dan 500/500. Of 1000/1000 nog niet leverbaar bij jou?
Waar is terug te vinden dat 1GB 90 cent duurder is?

De fritzbox 7590 is dus de beste keuze? Overigens opvallend dat er nog geen opvolger is aangezien deze van 2017 is.

• marqvds
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 11:08
Bij mij werkt MijnKPN al enkele weken niet. Ik zie in de App onze glasvezelaansluiting niet, alleen de mobiele abbo's en op de website staat er bij Thuis 'Adres niet geladen' en kan ik dus mijn abbo ed niet zien en dus ook niet wijzigen. Facturen zie ik helaas wel van alle aansluitingen ;-(

• Compuchip87
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 23:30

Ik heb voor mijn "oude" ziggo-lijn nog een een fortigate 60D welke ik hiervoor zou kunnen inzetten : KPN Glasvezel IPV6 met een Fortigate 60D

Ik ben benieuwd welke modems in deze thread gekozen zijn waarbij je "alle" functies in eigen beheer blijven (inclusief een stukje port-forwarding). Uiteraard waarbij alle zaken als IP-TV netjes functioneren.

Ik heb ook overwogen de Experiabox te vervangen door een eigen modem. Uiteindelijk niet gedaan vanwege gebrek aan kennis en ik wilde dat tv gewoon bleef werken. Heb er gewoon een eigen apparaat (ASUS RT-N44) achter gehangen. Wi-Fi op de Experiabox uit, DMZ naar de ASUS en lekker alles daar geregeld.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

pitchdown schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

nieuws: KPN verlaagt 1Gbit/s-prijs maar verhoogt andere abonnementsprijzen va...
De fritzbox 7590 is dus de beste keuze? Overigens opvallend dat er nog geen opvolger is aangezien deze van 2017 is.
Inmiddels is er de AX versie: pricewatch: AVM FRITZ!Box 7590 AX
Maar als iets nog prima voldoet... is er ook niet echt een reden om te upgraden. Verder zal ik niet zeggen dat de Fritz!Box de beste keuze is. Dat hangt helemaal van het scenario af. Ik wil meer kunnen instellen dan in de KPN modems, maar ik heb ook weer niet de behoefte aan een router als hobby project. Hij moet vooral stabiel en betrouwbaar werken:

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:49

Er komen in dit topic vele oplossingen voorbij. Van redelijk plug en play met een Fritzbox, via howto's voor AsusWRT/OpenWRT/Mikrotik/Ubiquity tot zwaar (en duur) enterprise spul waar je zelf dingen zult moeten uitzoeken.

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 03:29

Zelf heb ik een Netgear R7000 met Xwrt geflashed, waardoor het nu eigenlijk een Asus router is:

[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
[...]

Er is net een 5790 AX verschenen, met WiFi 6. Als je Wi-Fi gaat gebruiken (incl. WiFi 6 fritz repeaters dan) wel de moeite waard.

• barber
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
[...]

Geen idee of het de beste keus is voor jou. Maar ik heb deze ook en ben er tevreden over.
Ik wilde meer dan 10 dhcp reserveringen doen en dat kon niet met de EBv10. Wifi gebruik ik niet ervan ivm ubiquiti wifi netwerk, anders had ik misschien een nieuwere fritzbox gekocht, maar deze was prima.

Belangrijkste met de fritzbox voor mij was het super simpel aansluiten. Na eerste start KPN profiel kiezen en alle instellingen werden automatisch goed gezet. (Ik hoefde geen zaken te configureren als VLANs/DCHP options/IGMP Proxy/SIP etc)

• pitchdown
Alles is hier inmiddels aangesloten.
Internet lijkt goed te werken. Modem ga ik nog vervangen voor een fritzbox.

Op beide tv`s loop ik regelmatig tegen deze foutmelding aan:

STB-NMC-400 --->Gaat hier om een verbindingsprobleem.
Ik heb dit probleem via de unifi-switch, maar ook direct op de modem. Iemand die weet hoe deze definitief op te lossen?

Ik heb zoals gezegd 2 receivers gekregen:

Woonkamer : Arris VIP2952 V2
Slaapkamer: Arris VIP5202

Ik heb binnen het abonnement gekozen voor 2x een 4k-receiver. Zijn dit de juiste receivers voor 4K?

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:49
pitchdown schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:05:

Ik heb dit probleem via de unifi-switch, maar ook direct op de modem. Iemand die weet hoe deze definitief op te lossen?
Boven deze pagina zit een zoek in het forum veld. Als je op de foutmelding zoekt dan vind je de waarschijnlijke oorzaak en topic.

Ik heb binnen het abonnement gekozen voor 2x een 4k-receiver. Zijn dit de juiste receivers voor 4K?
Volgens mij is alleen de VIP5202 een 4K receiver.

• pitchdown
Muis666 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:15:
[...]

Boven deze pagina zit een zoek in het forum veld. Als je op de foutmelding zoekt dan vind je de waarschijnlijke oorzaak en topic.

[...]

Volgens mij is alleen de VIP5202 een 4K receiver.
Het zoekveld inderdaad gebruikt, maar geen oplossing gevonden. Wel alle multi-cast apparatuur aangepast.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:55
Ik krijg zojuist een aanbieding in de bus. Bij KPN kan ik nu alvast bestellen met een aanbod van 6 maanden voor 35 euro + 2 wifi dingen. Op de zakelijke site kan dit (nog) niet. Zit er bij KPN uberhaupt verschil tussen consument en zakelijk? (Kan het nu niet checken omdat de postcode de prijzen van DSL doorgeeft).

Verder vraag ik mij af hoeveel tijd er zitten tussen de brief en oplevering. KPN kan/wil er nog niks over zeggen. Wel handig om te weten want mijn huidige contract loopt tot ergens eind januari.

[Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 24-08-2021 23:23]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• SledgehammerNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:54

Alleen de VIP5202 is een 4K decoder..de VIP2952 is dat dus niet. Verwacht overigens niet zoveel van de 4K kanalen. Dat zijn eigenlijk gewoon demo-zenders.

Wat betreft de foutcode. Kijk even wat hier uit komt: https://www.kpn.com/servi...et-zender-verbroken.htm#/.

XS4ALL FttH | Fritz!Box 7590 | 3 x Fritz!Repeater 3000

• SledgehammerNL
[...]

Dat is het zeker. Blijf in ieder geval ver weg van de Experiaboxen. KPN heeft er een handje van om brakke firmware te pushen. Recent ook weer voor de V10A. Een brok ellende. Voor normaal gebruik is de 7590 een dijk van een router. Zeer stabiel zonder gedoe. De 7590AX is onderweg maar dat heeft alleen zin is je devices hebt die wifi 6 aankunnen. Hier draait alles op maximale snelheden (500/500) en dat is voor de gemiddelde gebruiker ruim voldoende.

• Richub
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01:19
[...]

............

Ik heb sinds april '20 een Fritzbox 7590 staan, en heb alleen maar voordelen ervaren over de Experiaboxen:

Stabieler, geen aangepaste firmware, volledige controle over wifi en portforwarding, meer opties dan je normaal gesproken nodig hebt. (y)

Je kunt er een huren bij KPN, maar als je het geld ervoor hebt er ook gewoon eentje kopen, ;)

Everybody minds about their make-up, while they should be making their minds up.

• Menno van Rijn
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22:01
Mede tweakers. Ik heb de EB 10 vervangen door de Fritzbox7590. Hierachter hangt nog wel een WiFi versterker van KPN. Nu is de printer hier op aangesloten via WiFi, maar mijn UTP verbonden desktop ziet de printer niet, terwijl beide een IP-adres krijgen van de Fritzbox.

Weet iemand de oorzaak zou kunnen zijn?

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:42
[...]

Het is zeker een goede stabiele keuze ;) heb deze sinds het begin van het jaar. Het voordeel is ook dat wanneer je wisselt van provider je heel eenvoudig een ander profiel kan selecteren en verder je instellingen gewoon het zelfde blijven. Ik heb hier op Vraag en aanbod er een nieuwe voor rond de €130 gekocht.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:21

KPN had je moeten informeren dat er door een wereldwijd tekort aan van alles (vooral chips..) een tekort ontstaat aan de 4K decoder 5202.
En dat klanten maximaal één 4K decoder krijgen. Jouw tweede decoder, de 2952 is de oudere decoder en niet 4K.

Ik zou de twee decoders omdraaien als ik jou was, aangezien je dan de beste en nieuwste in de woonkamer hebt. Maar dat is aan jou natuurlijk.

• pitchdown
Barre73 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:53:
[...]

KPN had je moeten informeren dat er door een wereldwijd tekort aan van alles (vooral chips..) een tekort ontstaat aan de 4K decoder 5202.
En dat klanten maximaal één 4K decoder krijgen. Jouw tweede decoder, de 2952 is de oudere decoder en niet 4K.

Ik zou de twee decoders omdraaien als ik jou was, aangezien je dan de beste en nieuwste in de woonkamer hebt. Maar dat is aan jou natuurlijk.
Bedankt voor de tip!
Ik ben gisteren heel de avond bezig geweest, maar ik loop op beide receivers nog steeds tegen deze melding aan : STB-NMC-40 --> verbindingsprobleem tussen receiver en modem. Dit gebeurd continu bij het schakelen tussen zenders.
De receivers zijn direct op modem aangesloten.

Ik zie online diverse meldingen langskomen maar geen oplossing. Alle multicast-apparaten in huis staan al uit.
Iemand die dit herkend en/of een oplossing heeft gevonden?

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:41
@Barre73 Als je het samen stelt staat er duidelijk bij dat je een 4K krijgt en een HD ontvanger.
Dat staat namelijk bij wat zit er in je pakket bij bestellen
En dit staat er al een lange tijd zo.

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:58
sdk1985 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:22:
Ik krijg zojuist een aanbieding in de bus. Bij KPN kan ik nu alvast bestellen met een aanbod van 6 maanden voor 35 euro + 2 wifi dingen. Op de zakelijke site kan dit (nog) niet. Zit er bij KPN uberhaupt verschil tussen consument en zakelijk? (Kan het nu niet checken omdat de postcode de prijzen van DSL doorgeeft).

Verder vraag ik mij af hoeveel tijd er zitten tussen de brief en oplevering. KPN kan/wil er nog niks over zeggen. Wel handig om te weten want mijn huidige contract loopt tot ergens eind januari.
Gewoon aanmelden met overstap service. Als KPN sneller is of trager maakt dan niet uit.

Zakelijk is duurder over het algemeen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:59

MeNTaL_TO

The future is not set

swhnld schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:28:
[...]

Gewoon aanmelden met overstap service. Als KPN sneller is of trager maakt dan niet uit.

Over de overstap service gesproken, ik heb bevestiging van Ziggo in mijn email, echter de status bij KPN is nog steeds "Overstap wordt geregeld."
De stap erna is mijn pakket wordt ingepakt.

Aangezien mijn overstap datum op 3 september staat, had ik al verwacht dat in ieder geval mijn pakket verstuurd zou zijn. Iemand enig idee hoeveel dagen van te voren je ongeveer je pakket krijgt?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• swhnld
@MeNTaL_TO bij mij de laatste keer een paar dagen tevoren.
Maar als er vertraging is, houd je langer Ziggo, dat regelt de overstap service onder normale omstandigheden.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

swhnld schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:27:
Maar als er vertraging is, houd je langer Ziggo, dat regelt de overstap service onder normale omstandigheden.
Klopt, dat zeggen ze ook beiden (pas als KPN meld dat het werkt, gaan ze mij afsluiten). Maar heb meer zo iets van, waar wachten ze nog op, Ziggo en KPN hebben beide bevestigd, puntje kan afgevinkt worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• SledgehammerNL
pitchdown schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:59:
[...]

Bedankt voor de tip!
Ik ben gisteren heel de avond bezig geweest, maar ik loop op beide receivers nog steeds tegen deze melding aan : STB-NMC-40 --> verbindingsprobleem tussen receiver en modem. Dit gebeurd continu bij het schakelen tussen zenders.
De receivers zijn direct op modem aangesloten.

Ik zie online diverse meldingen langskomen maar geen oplossing. Alle multicast-apparaten in huis staan al uit.
Iemand die dit herkend en/of een oplossing heeft gevonden?
De oorzaak kan divers zijn. Heb je de stappen gevolgd die ik je erder heb aangedragen met de link op de KPN-site? Zitten ze echt rechtstreeks op de router? Of werk je met switches, devolo's o.i.d.? Kabels gecheckt? etc

• swhnld
MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:50:
[...]

Klopt, dat zeggen ze ook beiden (pas als KPN meld dat het werkt, gaan ze mij afsluiten). Maar heb meer zo iets van, waar wachten ze nog op, Ziggo en KPN hebben beide bevestigd, puntje kan afgevinkt worden.
Monteur niet beschikbaar, tekort aan apparatuur, pakket kwijt in de post. Er kan van alles mis gaan. Gewoon rustig afwachten is het advies, drammen bij de klantenservice helpt niets, of ze proberen iets buiten het normale proces en je zit ineens zonder of betaald dubbel.

• pitchdown
SledgehammerNL schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

De oorzaak kan divers zijn. Heb je de stappen gevolgd die ik je erder heb aangedragen met de link op de KPN-site? Zitten ze echt rechtstreeks op de router? Of werk je met switches, devolo's o.i.d.? Kabels gecheckt? etc
Ik heb gevonden waar het probleem zich bevind m.b.t. foutmelding STB-NMC-40 op de tv-receivers.
Het hangt vast aan deze thread : [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Wanneer de tv-receivers worden aangesloten op een netwerk met een ubiquiti-switch ontstaat de foutmelding. De ubiquiti-switch doet o.a. aan multicast waar de receivers niet tegen kunnen.

Voorlopig heb ik hier een fritzbox aangesloten en de 2 receivers op lan 4(gasten-port) aangesloten met een kleine switch er tussen. Functioneel is hiermee het probleem opgelost, echter vind ik dit geen ideale situatie.

Als er iemand weet hoe ik de tv-receivers in een apart vlan kan plaatsen op mijn ubiquiti switch i.c.m. de router hoor ik het graag.
Misschien even goed om te weten, ik heb geen ubiquiti usb-router.

• SledgehammerNL
pitchdown schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:33:
[...]

Ik heb gevonden waar het probleem zich bevind m.b.t. foutmelding STB-NMC-40 op de tv-receivers.
Het hangt vast aan deze thread : [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Wanneer de tv-receivers worden aangesloten op een netwerk met een ubiquiti-switch ontstaat de foutmelding. De ubiquiti-switch doet o.a. aan multicast waar de receivers niet tegen kunnen.

Voorlopig heb ik hier een fritzbox aangesloten en de 2 receivers op lan 4(gasten-port) aangesloten met een kleine switch er tussen. Functioneel is hiermee het probleem opgelost, echter vind ik dit geen ideale situatie.

Als er iemand weet hoe ik de tv-receivers in een apart vlan kan plaatsen op mijn ubiquiti switch i.c.m. de router hoor ik het graag.
Misschien even goed om te weten, ik heb geen ubiquiti usb-router.
Ik zou je vraag even op het KPN-forum stellen (Netwerk). Daar reageert vrij snel iemand die exact het antwoord weet (meestal een bezoeker genaamd 'wjb').

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:55
swhnld schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:28:
[...]

Vond de website niet zo duidelijk
Hoe snel wil je overstappen?
Je nieuwe internetabonnement gaat in over minimaal 30 dagen i.v.m. de wettelijk opzegtermijn. Kies je voor overstappen over minimaal 15 dagen, dan kan het zijn dat je een afkoopsom moet betalen aan je huidige internetaanbieder.

Over minimaal 30 dagen (standaard)
Over minimaal 15 dagen

We houden altijd rekening met de wettelijke opzegtermijn van jouw huidige aanbieder(s) van 23 dagen. We zeggen je huidige abonnement op wanneer wij exact weten wanneer er glasvezel op jouw adres wordt aangesloten. Dit is nu nog niet bekend.
Die termijn is geen 23 dagen want ik heb een lopend jaarcontract. Anders maar even bellen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• lHybridl
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 28-08 13:35
Apart probleem. mijnmodem.kpn of de directe IP werkt niet meer op mijn PC
Ik krijg deze melding.

rare is als ik het doe op mijn telefoon dan werkt het wel gewoon?

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:11

Get!em

Oh die ja!

Heb je een extra router er tussen met eigen dhcp, of zit je op een VPN (al dan niet vermomd als ad-blocker, of impliciet ivm de thuiswerkplek van je werk)?

Je hebt al een IP uitgeprobeerd, dus je DNS is het alvast niet.

[Voor 11% gewijzigd door Get!em op 26-08-2021 11:27]

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:55
lHybridl schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:29:
Ik krijg deze melding.

[Afbeelding]

Cache en cookies van je browser al verwijderd?

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-09 08:53
Ik krijg deze melding.

[Afbeelding]

[rant]Ugh.... dit probleem is zo ongelofelijk irritant. Echt onbegrijpelijk dat ze je forceren om naar het 'domein' te gaan. en niet fatsoenlijk op IP kan browsen.[/rant]

Maar je DNS moet je verwijzen naar je KPN router. niet naar google of cloudflare of wat dan ook.
Dat zou het moeten fixen.

• Glassertje
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 08-09 16:23
Ik krijg deze melding.

[Afbeelding]

Als je een niet KPN DNS gebruikt, dan moet je dit even in de hostfile van je pc/laptop zetten:

192.168.2.254 mijnmodem.kpn

• lHybridl
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 28-08 13:35
Glassertje schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

Als je een niet KPN DNS gebruikt, dan moet je dit even in de hostfile van je pc/laptop zetten:

192.168.2.254 mijnmodem.kpn
Dit werkt. Bedankt. Rare is dat ik op mijn telefoon de DNS weer teruggezet had naar KPN DNS en dat ik ook steeds de melding kreeg. Maar ja. Kan nu inloggen via PC. Thanks

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:33
Even een vraag over de extra TV pakketten: KPN biedt een Pluspakket aan, deze staat op de website onder de tarieven voor EUR 6,99 per maand.

https://www.kpn.com/thuis/tarieven.htm

Echter op een deel van de KPN website vermeld KPN een tarief van EUR 9,99 per maand.
Is dit pakket onlangs dan ook in prijs verhoogd?

• Barre73
Soundwork schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:39:
Even een vraag over de extra TV pakketten: KPN biedt een Pluspakket aan, deze staat op de website onder de tarieven voor EUR 6,99 per maand.

https://www.kpn.com/thuis/tarieven.htm

Echter op een deel van de KPN website vermeld KPN een tarief van EUR 9,99 per maand.
Is dit pakket onlangs dan ook in prijs verhoogd?
Nee, 9,99 was de oude prijs onder de oude abonnementen structuur. Nu is het 6,99 maar andere zaken zijn ook veranderd. De hele structuur is anders geworden.

Als je nog een abonnement hebt van voor oktober 2019 betaal je nog steeds 9,99. Daarna werd het Hussel en is het 6,99.

[Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 28-08-2021 14:03]

• Soundwork
Barre73 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Nee, 9,99 was de oude prijs onder de oude abonnementen structuur. Nu is het 6,99 maar andere zaken zijn ook veranderd. De hele structuur is anders geworden.

Als je nog een abonnement hebt van voor oktober 2019 betaal je nog steeds 9,99. Daarna werd het Hussel en is het 6,99.
Nee, ik heb een abonnement van na oktober 2019. Het is een Hussel abonnement inderdaad (afgesloten in augustus 2020). Dus dan geldt 6,99 per maand....

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:11

Get!em

Oh die ja!

En met combinatievoordeel is pluspakket 1,99

• Barre73
Get!em schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 18:47:
En met combinatievoordeel is pluspakket 1,99
Klopt. Alleen heet het entertainmentkorting en krijg je die als je ook een mobiel abonnement van Telfort of KPN hebt.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bijzonder, de KPN router doet het niet als je geen KPN abbo hebt (als in, 3/9 word ik aangesloten, maar dacht alvast portmappings en vaste IP leases aan te maken)
Gok dat ik echt moet wachten tot ik terug ben van F1.

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:33
swhnld schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:27:
Morgen ga ik ook de knoop doorhakken en ga alles afnemen bij KPN. Ik had het eerder willen doen, maar ik zie nog wel beetje op tegen het switchen. Met name omdat ik absoluut dus niet zonder internet kan en mijn ervaringen in het verleden met switchen zijn niet positief. Jaar geleden, toen ik in mijn nieuwe huis kwam wonen, zat ik een 2 weken zonder Ziggo omdat ze vergeten waren de kabel voor het huis aan te sluiten op kasje in de straat. Dus ben wel blij met de overstapservice!

• Barre73
grote_oever schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:43:
[...]

Morgen ga ik ook de knoop doorhakken en ga alles afnemen bij KPN. Ik had het eerder willen doen, maar ik zie nog wel beetje op tegen het switchen. Met name omdat ik absoluut dus niet zonder internet kan en mijn ervaringen in het verleden met switchen zijn niet positief. Jaar geleden, toen ik in mijn nieuwe huis kwam wonen, zat ik een 2 weken zonder Ziggo omdat ze vergeten waren de kabel voor het huis aan te sluiten op kasje in de straat. Dus ben wel blij met de overstapservice!
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar als je van kabel naar glas gaat heb je de unieke mogelijkheid om geen overstapservice te gebruiken maar pas Ziggo op te zeggen als KPN werkt. Kost je maximaal één maand extra maar je bent wel zeker dat je niet zonder internet zit.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

grote_oever schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:43:
[...]

Ik heb bij de overstap er juist voor gekozen om echt te wachten tot KPN was opgeleverd en heb daarna pas Ziggo opgezegd. Ja, je betaald een maandje dubbel, maar je loopt geen enkel risico dat je zonder internet komt te zitten. Zeker met de korting die je toch krijgt bij KPN, kan je dat makkelijk tegen elkaar wegstrepen.
Als je op het KPN forum kijkt zie je toch met regelmaat dat de overstap niet lekker loopt en men zonder internet komt te zitten. Vaak soms voor meerdere weken en dan krijgt men een 'noodpakket" van KPN.
Daarbij natuurlijk wel de kanttekening: Hoewel je het regelmatig voorbij ziet komen op het KPN forum, zal het qua percentage waarbij het fout gaat wel meevallen gok ik zo. Maar... ik wilde het risico niet lopen.

• grote_oever
Even een bevestigende vraag. Op dit moment ben ik bij Ziggo en heb mij volledige netwerk in Unifi. Mijn main router is een UDM-PRO. Ik neem alleen 1 gbit internet af van KPN en GEEN tv (ga ik gebruiken via NLziet). Omdat de huidige KPN box 12 niet in bridge mode gezet kan worden (omdat het niet echt een modem is) wil ik de UDM-PRO gaan gebruiken. Klopt het dat onderstaande gewoon werkt:

- vanuit binnenkomst glas een CAT-kabel gelijk aansluiten op de WAN aansluiting van UDM-PRO
- In unifi instellendat VLAN ID 6 is en IPV4 connectie PPPoE is.

Zoals beschreven hier: https://github.com/fabian.../blob/master/docs/iptv.md

Ik lees in de handleiding hierboven nog iets over login, maar dat zie ik op het KPN forum nergens terug. b.v https://forum.kpn.com/thu...svezel-aansluiting-497767

En dat moet het zijn om UDM-PRO gelijk aan te sluiten op het glas zonder een KPN Box 12 of andere converter er tussen te zetten.

@TFHfony @Barre73 Bedankt voor jullie reactie. Juist één van de redenen dat ik overstap is omdat het goedkoper is. Met maand extra valt dat deels weg. Maar jullie hebben gelijk.. bij volledige zekerheid is dit de beste keuze en anders moet ik accepteren dat het in enkele gevallen niet goed gaat lopen.

[Voor 11% gewijzigd door grote_oever op 29-08-2021 14:20]

• Barre73
grote_oever schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:03:
Even een bevestigende vraag. Op dit moment ben ik bij Ziggo en heb mij volledige netwerk in Unifi. Mijn main router is een UDM-PRO. Ik neem alleen 1 gbit internet af van KPN en GEEN tv (ga ik gebruiken via NLziet). Omdat de huidige KPN box 12 niet in bridge mode gezet kan worden (omdat het niet echt een modem is) wil ik de UDM-PRO gaan gebruiken. Klopt het dat onderstaande gewoon werkt:

- vanuit binnenkomst glas een CAT-kabel gelijk aansluiten op de WAN aansluiting van UDM-PRO

Ik lees in de handleiding hierboven nog iets over login, maar dat zie ik op het KPN forum nergens terug. b.v https://forum.kpn.com/thu...svezel-aansluiting-497767

En dat moet het zijn om UDM-PRO gelijk aan te sluiten op het glas zonder een KPN Box 12 of andere converter er tussen te zetten.

@TFHfony @Barre73 Bedankt voor jullie reactie. Juist één van de redenen dat ik overstap is omdat het goedkoper is. Met maand extra valt dat deels weg. Maar jullie hebben gelijk.. bij volledige zekerheid is dit de beste keuze en anders moet ik accepteren dat het in enkele gevallen niet goed gaat lopen.
Volgens mij moet dit werken maar er zit hier op Tweakers ook een Ubiquiti topic. Daar kan je het evt ook checken.

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:54
grote_oever schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:03:

Ja dat zou moeten werken, ik heb hier ook mijn UDM-Pro direct aan de NTU van KPN hangen. Je kunt de internetverbinding gewoon via de GUI instellen. Het enige dat (nog) niet werkt is IPv6.

https://forum.kpn.com/int...dm-pro-498634/index2.html

[Voor 9% gewijzigd door chickpoint op 29-08-2021 15:10]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:39

TheVMaster

Moderator WOS
grote_oever schreef op Sunday 29 August 2021 @ 14:03:

Ik heb ook alleen Gbit glas van KPN en gebruik ook alleen internet (tv via NLZiet) en dat werkt gewoon. UTP vanuit de glasaansluiting (dat ding wat KPN plaatst) en dan aan de WAN kant PPPoe selecteren, juiste VLAN en dan als user en password kpn/password (maar volgens mij mag dat van alles zijn).

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-09 14:41
Ik heb hier al eerder geklaagd over het uitvallen van mijn internetverbinding. Vandaag klapte hij er om de haverklap uit. Nieuw opstarten van de V10 hielp voor een tijdje, maar vandaag acht maal opnieuw opgestart.

Gebeld met KPN na de vijfde keer. Zelfde gedaan als ik (wificheck via internet, zegt niets), verhaal opgeschreven. Als ik nog een keer bel (morgenvroeg dus) komt er een monteur….

Edit:
Vanavond is de monteur geweest, vandaag was het overigens rustig mets storingen. Monteur zag veel onderbrekingen. NT vervangen (versie 2 naar 3) en in de de POP omgepatcht. Afwachten.

[Voor 19% gewijzigd door Rallye op 31-08-2021 20:25]

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:16
Hoi allemaal!

Is er ergens te vinden wanneer ze mijn glasvezel gaan afmonteren? De hele straat heeft al zeker een maand sprietjes uit de grond steken, maar als ik op kpnnetwerk.nl kijk, staat er 'binnen 12 maanden'. Ja, daar heb ik niet zoveel aan :)

Ik zit nu op Ziggo en kan niet wachten om over te stappen op een hogere upload. Op kpn.com kan ik al wel een abonnement uitkiezen, tot 1000/1000: precies wat ik wil.

• thof1
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 16:06

thof1

FP ProMod
don_jorg schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:25:
Hoi allemaal!

Is er ergens te vinden wanneer ze mijn glasvezel gaan afmonteren? De hele straat heeft al zeker een maand sprietjes uit de grond steken, maar als ik op kpnnetwerk.nl kijk, staat er 'binnen 12 maanden'. Ja, daar heb ik niet zoveel aan :)

Ik zit nu op Ziggo en kan niet wachten om over te stappen op een hogere upload. Op kpn.com kan ik al wel een abonnement uitkiezen, tot 1000/1000: precies wat ik wil.
Meestal een week of 6-8 nadat het sprietje is geplaatst. Je krijgt dan een brief om een afspraak te maken met een KPN monteur. Meestal komt eerder al iemand schouwen om te kijken waar de aansluiting komt (in overleg!).
Meer info in het KPN Netwerk NL topic: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• Mixpower
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21-09 12:01
TheVMaster schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:52:
[...]

Ik heb ook alleen Gbit glas van KPN en gebruik ook alleen internet (tv via NLZiet) en dat werkt gewoon. UTP vanuit de glasaansluiting (dat ding wat KPN plaatst) en dan aan de WAN kant PPPoe selecteren, juiste VLAN en dan als user en password kpn/password (maar volgens mij mag dat van alles zijn).
Klopt alleen haal je niet de volle 1Gbit, hier blijf ik rond de 600/700Mbit steken, is een bekend probleem met PPPOE en de UDM-Pro dus ik heb inmiddels een EdgeRouter gekocht voor PPPOE met hw offload en zet deze met 1:1 NAT voor de UDM-Pro om zo de volle snelheid te halen, gek genoeg haalt de speedtest in UDM-Pro zelf de snelheid wel maar komt het er niet uit op je pc.

It's All In The "Mix"

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mixpower schreef op Tuesday 31 August 2021 @ 22:50:
[...]

Klopt alleen haal je niet de volle 1Gbit, hier blijf ik rond de 600/700Mbit steken, is een bekend probleem met PPPOE en de UDM-Pro dus ik heb inmiddels een EdgeRouter gekocht voor PPPOE met hw offload en zet deze met 1:1 NAT voor de UDM-Pro om zo de volle snelheid te halen, gek genoeg haalt de speedtest in UDM-Pro zelf de snelheid wel maar komt het er niet uit op je pc.
Dat verklaart inderdaad wel waarom ik vanaf mijn pc’s nooit de Gbit haal :-(

• Mixpower
TheVMaster schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:09:
[...]

Dat verklaart inderdaad wel waarom ik vanaf mijn pc’s nooit de Gbit haal :-(
Yep, en dit issue zit er helaas al in sinds de release van de UDM-Pro de SE heeft hetzelfde probleem al beweren sommige van niet, ik heb bevestiging van Ubiquiti dat dit probleem in allbei zit maar de vraag is of ze dit überhaupt softwarematig kunnen oplossen ik ben benieuwd.
https://community.ui.com/...2f-41c7-9188-a30036c2e4c2

Enige oplossing op dit moment is dus je Experiabox ervoor zetten of een andere router die PPPOE kan offloaden.

[Voor 6% gewijzigd door Mixpower op 31-08-2021 23:16]

It's All In The "Mix"

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mixpower schreef op Tuesday 31 August 2021 @ 23:14:
[...]

Yep, en dit issue zit er helaas al in sinds de release van de UDM-Pro de SE heeft hetzelfde probleem al beweren sommige van niet, ik heb bevestiging van Ubiquiti dat dit probleem in allbei zit maar de vraag is of ze dit überhaupt softwarematig kunnen oplossen ik ben benieuwd.
https://community.ui.com/...2f-41c7-9188-a30036c2e4c2

Enige oplossing op dit moment is dus je Experiabox ervoor zetten of een andere router die PPPOE kan offloaden.
:-( en dan dubbele NAT hebben? Of kun je dat voorkomen? Kom er na een paar weken testen met Ubiquiti support achter dat de HDD (voor protect) ervoor zorgt dat mijn UDM elke paar dagen blijft hangen en ik hem handmatig moet rebooten.

Dus ben eigenlijk steeds minder blij met de UDM.

• Mixpower
TheVMaster schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:29:
[...]

:-( en dan dubbele NAT hebben? Of kun je dat voorkomen? Kom er na een paar weken testen met Ubiquiti support achter dat de HDD (voor protect) ervoor zorgt dat mijn UDM elke paar dagen blijft hangen en ik hem handmatig moet rebooten.

Dus ben eigenlijk steeds minder blij met de UDM.
Niet als je een 1:1 NAT opzet.
Dat is wel heel vervelend, ik moet Protect nog opzetten ben benieuwd of ik dit probleem ook ga ondervinden. :/

It's All In The "Mix"

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mixpower schreef op Tuesday 31 August 2021 @ 23:34:
[...]

Niet als je een 1:1 NAT opzet.
Dat is wel heel vervelend, ik moet Protect nog opzetten ben benieuwd of ik dit probleem ook ga ondervinden. :/
Heb het probleem ook pas sinds een paar maanden. Had de HDD vervangen door (een redelijk nieuwe) 10 TB HDD, maar sinds die tijd steeds meer gezeik. Support heeft hem mij helemaal laten resetten (en backup terugzetten). Had de HDD er eens uitgehaald (want had al eerder dat hij met de HDD erin niet wilde booten) en eruit gelaten. Toen bleef hij ineens draaien. Dus misschien is de HDD gewoon niet helemaal lekker, snap niet hoe dat mijn UDM kan laten crashen btw. Zou verwachten dat protect en network apart zouden draaien en dat de UDM software niet beïnvloed zou worden door een issue met protect (of de HDD voor de opnames).

• Mixpower
TheVMaster schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:37:
[...]

Heb het probleem ook pas sinds een paar maanden. Had de HDD vervangen door (een redelijk nieuwe) 10 TB HDD, maar sinds die tijd steeds meer gezeik. Support heeft hem mij helemaal laten resetten (en backup terugzetten). Had de HDD er eens uitgehaald (want had al eerder dat hij met de HDD erin niet wilde booten) en eruit gelaten. Toen bleef hij ineens draaien. Dus misschien is de HDD gewoon niet helemaal lekker, snap niet hoe dat mijn UDM kan laten crashen btw. Zou verwachten dat protect en network apart zouden draaien en dat de UDM software niet beïnvloed zou worden door een issue met protect (of de HDD voor de opnames).
Vreemd, klinkt inderdaad als een HDD die niet helemaal lekker is maar dan nog raar dat je hele UDM crashed, misschien toch even een andere HDD gebruiken voor een dag of 2 en kijken of dat het probleem verhelpt.

It's All In The "Mix"

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Ze hebben glasvezel een tijdje geleden aangesloten bij mij, maar er staat dat er 500mbit mogelijk is op mijn adres, maar op de website kan ik alleen abonnementen kiezen tot 200mbit :S Glasvezel was toch altijd tot 1Gbit als het een nieuwe verbinding is? Dus ik snap niet wat kpn netwerk nu heeft gedaan met mijn verbinding.

• Barre73
ion schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:49:
Ze hebben glasvezel een tijdje geleden aangesloten bij mij, maar er staat dat er 500mbit mogelijk is op mijn adres, maar op de website kan ik alleen abonnementen kiezen tot 200mbit :S Glasvezel was toch altijd tot 1Gbit als het een nieuwe verbinding is? Dus ik snap niet wat kpn netwerk nu heeft gedaan met mijn verbinding.
KPN Netwerk heeft niks aparts gedaan. Dat kunnen ze ook niet.
Heb je momenteel een oud Telfort abonnement dat afgelopen jaar is omgezet naar KPN?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mixpower schreef op Tuesday 31 August 2021 @ 23:46:
[...]

Vreemd, klinkt inderdaad als een HDD die niet helemaal lekker is maar dan nog raar dat je hele UDM crashed, misschien toch even een andere HDD gebruiken voor een dag of 2 en kijken of dat het probleem verhelpt.
Als ik de HDD eruit haal is het issue weg. Maar heb nu een nieuwe disk besteld, de WD Purple (voor Surveillance). Dat is de disk die je ook bij UDM (maar dan zonder WD sticker) kunt bestellen.

• Sjowhan
  • Laatst online: 21-09 15:42
Vraagje..
Sinds een lange tijd ligt hier al glasvezel, en wil een abonnement bij KPN gaan aanvragen. Ik zie dat ze binnen 5-7 werkdagen kunnen leveren (best snel), de huidige aansluiting zit er nu zo uit (zie foto hieronder).
Volgens mij moet hier nog een NT op geplaatst worden toch? (wat dus 2 stroom aansluitingen betekend (een voor de NT + een voor de kpn box);

http://specs.tweak.to/5253

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 07:55:
[...]

KPN Netwerk heeft niks aparts gedaan. Dat kunnen ze ook niet.
Heb je momenteel een oud Telfort abonnement dat afgelopen jaar is omgezet naar KPN?
Het is nieuwbouw dus er is nog geen abonnement bij KPN of Telfort. Ik heb wel tijdelijk Ziggo moeten nemen omdat de glas aanleg was vertraagd.

• Mixpower
TheVMaster schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:45:
[...]

Als ik de HDD eruit haal is het issue weg. Maar heb nu een nieuwe disk besteld, de WD Purple (voor Surveillance). Dat is de disk die je ook bij UDM (maar dan zonder WD sticker) kunt bestellen.
Dan toch een HDD issue inderdaad, ik heb hier een 1TB Purple liggen die ik nog moet installeren dus dan ga ik er vanuit dat dat goed gaat komen. :)

It's All In The "Mix"

• Barre73
Sjowhan schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:09:
Vraagje..
Sinds een lange tijd ligt hier al glasvezel, en wil een abonnement bij KPN gaan aanvragen. Ik zie dat ze binnen 5-7 werkdagen kunnen leveren (best snel), de huidige aansluiting zit er nu zo uit (zie foto hieronder).
Volgens mij moet hier nog een NT op geplaatst worden toch? (wat dus 2 stroom aansluitingen betekend (een voor de NT + een voor de kpn box);
[Afbeelding]
Klopt als een bus.
@Sjowhan twee toevoegingen: monteur is verplicht voor die NT dus ik hoop dat die korte levertijd dan nog steeds opgaat.
En die Box12 van KPN hoeft niet bij die NT in de buurt te hangen maar kan en mag ook op een betere plek. Moet er wel een langere UTP kabel tussen uiteraard maar dat maakt voor de werking niet uit.
Scheelt wellicht dan ook 1 stopcontact in de buurt van je FTU/NT.

[Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 01-09-2021 22:15]

• tim_heijt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21-09 13:08
Gisterenmiddag was het dan zover, eindelijk over op glasvezel (om daarna snel bij Ziggo weg te zijn).
Echter heel blij dat ik gebruik heb gemaakt van de KPN overstapservice, want de monteur stond na 5min. weer buiten. Gelukkig werkt de Ziggo verbinding dus nog eventjes.

Reden: Er stond (nog) geen signaal op de lijn, terwijl deze toch al aardig lang (2 maanden) binnenshuis aangesloten ligt. Dit is in Tilburg (5038NR). De allervriendelijkste monteur vertelde dat er een meting moest komen en daarna fysiek de aansluiting nog gemaakt moest worden in de wijkkast (GPON). Diezelfde monteur (van NetwerkNL) zou dan vaak ook de aansluiting bij mij thuis rond maken. Dit vond ik een nogal vreemd verhaal, omdat het 2 losse bedrijven zijn KPN en KPNNetwerk. Tot slot zou ik volgens hem binnen 4uur of op zijn laatst de volgende dag worden teruggebeld.

17:00uur vanmiddag nog niets gehoord dus zelf maar via webchat contact opgenomen. Na kwartiertje wachten is er een nieuwe installatieafspraak gemaakt (8 sept.). Hopelijk gaat het dan wel goed, fingers crossed. Ik heb namelijk nadrukkelijk aan de servicemedewerker gevraagd of de lijn tegen die tijd dan wel actief zou zijn, omdat anders hun monteur weer voor de katse k*t op de stoep staat.

• pitchdown
Ik ben recent overgestapt naar KPN glasvezel.
Welke smarthost voor email kan ik gebruiken voor scan to email?

• Sjowhan
  • Laatst online: 21-09 15:42
Dank @Barre73 . Aangezien de aansluitingen in de woonkamer zitten (appartement van woningbouw), en dus Ziggo hier ook aangesloten zit, is het voor mij geen probleem om het dichtbij de NT te hebben (we zijn niet anders gewend).
Ik ga het abonnement gewoon aanvragen en zie dan wel wanneer KPN uiteindelijk levert, er zit geen haast achter.

http://specs.tweak.to/5253

• rorie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:47
Graag zou ik mijn KPN experiabox v10a vervangen door een usg unifi, eigenlijk vooral omdat ik dan alles makkelijk via de controller van Unify kan beheren.
- Ik neem alleen Internet af van KPN, kan ik mijn USG dan gewoon via de UI instellen zonder json bestanden?
- Werkt IPv6 gewoon?
- Als ik de USG moet configureren via json bestanden, moet ik dit dan elke keer opnieuw doen als er updates zijn?

• MagicTempest
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:11

MagicTempest

Fly pig!

tim_heijt schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:31:

[knip]

17:00uur vanmiddag nog niets gehoord dus zelf maar via webchat contact opgenomen. Na kwartiertje wachten is er een nieuwe installatieafspraak gemaakt (8 sept.). Hopelijk gaat het dan wel goed, fingers crossed. Ik heb namelijk nadrukkelijk aan de servicemedewerker gevraagd of de lijn tegen die tijd dan wel actief zou zijn, omdat anders hun monteur weer voor de katse k*t op de stoep staat.
Mijn ervaring met KPN en NetwerkNL is dat communicatie niet hun sterkste punt is (en dat is het zeer zwak uitgedrukt). Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt dat zo slecht zijn afspraken nakomt met betrekking tot wanneer ze communiceren.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• wopper
  • Laatst online: 00:07
KPN heeft een superaanbieding, 1 jaar internet en een Microsoft Surface Go 2 gratis. Heeft mij over de streep getrokken om nu toch vervroegd xDSL te nemen van KPN (ipv Budget) en dan eind dit jaar glas. IPV eind dit jaar op glas wachten, met budget.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03:48
wopper schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:58:
KPN heeft een superaanbieding, 1 jaar internet en een Microsoft Surface Go 2 gratis. Heeft mij over de streep getrokken om nu toch vervroegd xDSL te nemen van KPN (ipv Budget) en dan eind dit jaar glas. IPV eind dit jaar op glas wachten, met budget.

[Afbeelding]
Dit is zeker een leuke, al die aanbiedingen maken mij een jaarlijkse overstapper.

Forzarthon?

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Als er op de order staat dat je op 3 september de boel kan installeren, is dat dan echt om klokslag 12 uur of moet ik ergens volgende dag verwachten?

Zit namelijk morgen op Zandvoort.

• Mel33
  • Laatst online: 15-09 15:54
Ja zodra de dag begint kan het al. Ook kan het al eerder. En later is altijd goed.

[Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 02-09-2021 22:22]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mel33 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:20:
Ja zodra de dag begint kan het al. Ook kan het al eerder. En later is altijd goed.
Eerder nog niet echt (als in op dit moment nog niet).

• Mel33
  • Laatst online: 15-09 15:54
MeNTaL_TO schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:34:
[...]

Eerder nog niet echt (als in op dit moment nog niet).
Het kan zijn dat het signaal er al op zit ja idd.

Edit: je kan altijd proberen. dat kan geen kwaad

[Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 02-09-2021 23:29]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:16
thof1 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:41:
[...]

Meestal een week of 6-8 nadat het sprietje is geplaatst. Je krijgt dan een brief om een afspraak te maken met een KPN monteur. Meestal komt eerder al iemand schouwen om te kijken waar de aansluiting komt (in overleg!).
Meer info in het KPN Netwerk NL topic: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
Dat schouwen is allang gebeurd, vandaar dat ik me afvraag wanneer die brief komt.

Dank je voor de link naar het topic, die had ik niet gevonden!

• Soundwork
MeNTaL_TO schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:28:
Als er op de order staat dat je op 3 september de boel kan installeren, is dat dan echt om klokslag 12 uur of moet ik ergens volgende dag verwachten?

Zit namelijk morgen op Zandvoort.
Wat heb je aangevraagd dan? KPN Glasvezel internet mag je niet zelf installeren namelijk.
Een monteur moet de (O)NT plaatsen en testen.

• Barre73
Soundwork schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:47:
[...]

Wat heb je aangevraagd dan? KPN Glasvezel internet mag je niet zelf installeren namelijk.
Dat was ook mijn eerste ingeving...

• grote_oever
rorie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:37:
Graag zou ik mijn KPN experiabox v10a vervangen door een usg unifi, eigenlijk vooral omdat ik dan alles makkelijk via de controller van Unify kan beheren.
- Ik neem alleen Internet af van KPN, kan ik mijn USG dan gewoon via de UI instellen zonder json bestanden?
- Werkt IPv6 gewoon?
- Als ik de USG moet configureren via json bestanden, moet ik dit dan elke keer opnieuw doen als er updates zijn?
deze vraag heb ik een pagina terug ook gesteld voor de UDM-PRO. Instellen is hetzelfde op beide, maar zoals ik zie moet je wat extra doen op de USG. Btw, waarom een oude USG kopen ipv UDM-PRO?

Type PPPOE
Vlan 6

Hier een handleiding voor USG: https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn

[Voor 9% gewijzigd door grote_oever op 03-09-2021 20:32]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Soundwork schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:47:
[...]

Ik had al eerder glas en alles ligt hier nog aangesloten. Was dus alleen een kwestie van afwachten tot mijn account actief was.
Nu nog achterhalen hoe IPv6 Pinholing werkt, want krijg deze poorten niet open.
Wel een ramp dat je voor ipv4 forwarding op de box 12 geen reeks op kan geven (kan wel extern, maar intern gaat het maar naar 1 port) waardoor je dus voor een reeks tig rules aan moet maken.

[edit]omzetten gebeurde inderdaad overdag, zat nog net op Zandvoort toen de smsjes van Ziggo en KPN binnen kwamen dat de overzetting gedaan was.

[Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-09-2021 07:57]

• rorie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:47
grote_oever schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:30:
[...]

deze vraag heb ik een pagina terug ook gesteld voor de UDM-PRO. Instellen is hetzelfde op beide, maar zoals ik zie moet je wat extra doen op de USG. Btw, waarom een oude USG kopen ipv UDM-PRO?

Type PPPOE
Vlan 6

Hier een handleiding voor USG: https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn
Heb vooral voor de USG gekozen vanwege de prijs, voor 65 euro via marktplaats kunnen kopen. En alles is dan via een en dezelfde controller in te zien. Ik wil gewoon van die KPN experia box af, heb een 100/100 glasvezel verbinding, volgens mij is de USG hier prima geschikt voor.

• EnigmA-X
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-09 23:18
pitchdown schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:42:
Ik ben recent overgestapt naar KPN glasvezel.
Welke smarthost voor email kan ik gebruiken voor scan to email?
Gewoon de SMTP server van KPN?

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb me al aangemeld voor een 1 gigabit abonnement voor wanneer glasvezel aangelegd is, maar ik bedacht me net, hoe zit het met datalimieten bij KPN? Ik weet dat ik bij Ziggo bij wijze van spreken het hele internet kan leegzuigen zonder dat ik ook maar iets hoor.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Wildfire schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:40:
Ik heb me al aangemeld voor een 1 gigabit abonnement voor wanneer glasvezel aangelegd is, maar ik bedacht me net, hoe zit het met datalimieten bij KPN? Ik weet dat ik bij Ziggo bij wijze van spreken het hele internet kan leegzuigen zonder dat ik ook maar iets hoor.
Nog nooit gehoord dat KPN iemand op datagebruik aanspreekt.
Ik doe hier zo tegen de 4 Terabyte per maand (geen idee of dat veel/weinig is), maar ook nog nooit wat gehoord.

• grote_oever
TFHfony schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:08:
[...]

Nog nooit gehoord dat KPN iemand op datagebruik aanspreekt.
Ik doe hier zo tegen de 4 Terabyte per maand (geen idee of dat veel/weinig is), maar ook nog nooit wat gehoord.
Volgens mij hebben alle providers in Nederland een "fair use policy". Wat volgens mij staat voor "Hebben ze geen last van je dan mag je door downloaden.".

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand toevallig enig idee hoe IPv6 Pinholing werkt op de Box 12?
Probeer gaatjes te prikken zodat ik mijn FTP kan benaderen via IPv6, maar krijg niet eens reactie op de FTP port.

• Rezania
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11-09 23:35
Wij gaan verhuizen, en kunnen nu eindelijk aan de glasvezel. We hebben alleen het KPN netwerk tot onze beschikking, dus kwamen al snel uit bij KPN zelf. Prijzen zijn prima, maar kan iemand mij vertellen over hoe de WIFI is met de standaardmodem? Het appartement is niet heel groot, 110 vierkante meter, heb ik dan wifipunten nodig? En hoe zit het met die Fritzbox, is dat de moeite waard?

• swhnld
Rezania schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:10:
Wij gaan verhuizen, en kunnen nu eindelijk aan de glasvezel. We hebben alleen het KPN netwerk tot onze beschikking, dus kwamen al snel uit bij KPN zelf. Prijzen zijn prima, maar kan iemand mij vertellen over hoe de WIFI is met de standaardmodem? Het appartement is niet heel groot, 110 vierkante meter, heb ik dan wifipunten nodig? En hoe zit het met die Fritzbox, is dat de moeite waard?
Ik zou beginnen met de standaard oplossing, want vierkante meters zeggen weinig omdat wifi signaal beïnvloed wordt door materiaal en dikte van muren, wifi netwerken van buren, en zelfs de magnetron kan invloed uitoefenen.
KPN heeft een app die nadat je er woont gebruikt kan worden om de wifi beter in te regelen.

Een Fritzbox is leuk als je wil hobbyen, maar voor de doorsnee gebruiker zou ik dat geld niet uitgeven.

• Rezania
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11-09 23:35
swhnld schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:31:
[...]

Ik zou beginnen met de standaard oplossing, want vierkante meters zeggen weinig omdat wifi signaal beïnvloed wordt door materiaal en dikte van muren, wifi netwerken van buren, en zelfs de magnetron kan invloed uitoefenen.
KPN heeft een app die nadat je er woont gebruikt kan worden om de wifi beter in te regelen.

Een Fritzbox is leuk als je wil hobbyen, maar voor de doorsnee gebruiker zou ik dat geld niet uitgeven.
Het is nieuwbouw, dus van binnen grotendeels gips. Verwacht geen problemen dus. Maar goed punt dat ik die WiFi-punten later nog kan aanschaffen mocht het nodig zijn.

Die fritzbox is voor slimme apparatuur zegt KPN. Maar lijkt me meer voor automatisering dan? Geen probleem toch al ik wat smart lights op mijn wifi netwerk aan wil sluiten?

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
Rezania schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:04:
[...]

Het is nieuwbouw, dus van binnen grotendeels gips. Verwacht geen problemen dus. Maar goed punt dat ik die WiFi-punten later nog kan aanschaffen mocht het nodig zijn.

Die fritzbox is voor slimme apparatuur zegt KPN. Maar lijkt me meer voor automatisering dan? Geen probleem toch al ik wat smart lights op mijn wifi netwerk aan wil sluiten?
De Fritzbox is voornamelijk voor de gebruikers die meer controle willen hebben en gebruiksvriendelijkheid verwachten.
De Box12 die ik hier ook hebt staan werkt als een speer, maar de gebruiksvriendelijkheid van de interface is echt om te janken

Eigen wifi lampen maakt het niks uit of je een FB of EB gebruikt

• Aemstel
  • Laatst online: 16-09 19:12
wopper schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:58:
KPN heeft een superaanbieding, 1 jaar internet en een Microsoft Surface Go 2 gratis.
Is er bekend welk type Surface Go 2 dit precies is? Ben met name benieuwd of je het toetsenbord er ook bij krijgt?

• THM0
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 02:39
Aemstel schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:37:
[...]

Is er bekend welk type Surface Go 2 dit precies is? Ben met name benieuwd of je het toetsenbord er ook bij krijgt?
Obv de twv prijs van 459 kun je er denk ik wel vanuit gaan dat het de Surface Go 2 - Pentium Gold 4GB 64GB versie is, zonder pen en zonder type cover.

Die is inmiddels afgeprijsd overigens.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

mad-dog schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:15:
[...]

De Box12 die ik hier ook hebt staan werkt als een speer, maar de gebruiksvriendelijkheid van de interface is echt om te janken
Snel is ie inderdaad wel, maar de minpunten zijn wel kwalijk:

Je kan er nog minder instellen dan een Connectbox van Ziggo.
Eigen DHCP reeks, niet mogelijk
DHCPv6 ipv SLAAC op IPv6, forget it.
Portfording per reeks, niet mogelijk, je kan wel een reeks opgeven aan de buitenkant, maar aan de binnenkant kan je dat maar naar 1 port doorzetten, dus voor een reeks zit je tig porten in te kloppen (en dat in 2021!)
IPv6 Pinholing, geen idee of het werkt, ik krijg het niet aan de praat. Maar omdat mijn Samsung/Android niet goed overweg kan met IPv6 SLAAC, staat IPv6 weer uit.

Eigen DNS, dat dan weer wel (alleen lijkt die weer steeds terug te springen naar de default 192.168.2.254)
Het is dat een Fritzbox gelijk weer een 200 extra is....

• Aemstel
  • Laatst online: 16-09 19:12
THM0 schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:04:
[...]

Obv de twv prijs van 459 kun je er denk ik wel vanuit gaan dat het de Surface Go 2 - Pentium Gold 4GB 64GB versie is, zonder pen en zonder type cover.

Die is inmiddels afgeprijsd overigens.
Dankje. Dat zal hem dan wel zijn ja. Op zich nog steeds wel een leuke deal. Twijfel tussen deze aanbieding en goedkopere T-Mobile glasvezel. Nog maar even een nachtje over slapen :)

• kokkie20
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-09 12:54
Eind dit jaar gaan we verhuizen naar een nieuwe woning (Nieuwbouw, als alles volgens de planning verloopt)
Eindelijk ook de keuze voor glasvezel! (Zat ik al zo lang op te wachten....)
Maar goed dan krijgen we alleen de optie voor KPN glasvezel en dat is voor mij verder prima, alleen echter is hun website een beetje raar met de snelheid....
Want als ik de postcode check doe krijg ik dit te zien:
De maximaal haalbare snelheid op je adres is ↓ 500 Mbit/s ↑ 500 Mbit/s

Maar wanneer ik de snelheid wil verhogen (Is nog de pre-order gedeelte) naar de 500 kan ik maar max tot 200 8)7
Meerdere mensen dit ook gehad? Iemand nog tips hiervoor?
KPN bellen of langs een winkel gaan in de hoop dat hun wat meer kunnen uitleggen?

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

Wildfire

Joy to the world!

kokkie20 schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:34:
Eind dit jaar gaan we verhuizen naar een nieuwe woning (Nieuwbouw, als alles volgens de planning verloopt)
Eindelijk ook de keuze voor glasvezel! (Zat ik al zo lang op te wachten....)
Maar goed dan krijgen we alleen de optie voor KPN glasvezel en dat is voor mij verder prima, alleen echter is hun website een beetje raar met de snelheid....
Want als ik de postcode check doe krijg ik dit te zien:
De maximaal haalbare snelheid op je adres is ↓ 500 Mbit/s ↑ 500 Mbit/s

Maar wanneer ik de snelheid wil verhogen (Is nog de pre-order gedeelte) naar de 500 kan ik maar max tot 200 8)7
Meerdere mensen dit ook gehad? Iemand nog tips hiervoor?
KPN bellen of langs een winkel gaan in de hoop dat hun wat meer kunnen uitleggen?
Dat is dan een aansluiting die technisch nog geen gigabit aan kan. Aangezien 500 megabit abonnementen niet meer worden aangeboden, kun je in eerste instantie alleen nog 200 megabit kiezen. Je kunt achteraf even contact met KPN opnemen, op dit soort verbindingen kunnen ze dan alsnog 500 megabit opleveren.

Wel jammer dat de website daar geen informatie over geeft waardoor het een onduidelijke situatie wordt.

[Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 06-09-2021 16:47]

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee