[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:42
Je kan ook OVH eens proberen: https://proof.ovh.net/

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-10 13:02
stormfly schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:30:
[...]

Concluderen dat de KPN speedtest server erg druk is, maar jij prima in staat bent om de snelheden van je abonnement te behalen.
Ik denk dat jij gelijk hebt. Heb me desktop er is bij gepakt i.p.v. me laptop (allebei wel bekabeld). Daar gaat de speedtest van KPN wel ineens goed en Steam maxt zo ongeveer ook de 1Gbit uit. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 10:06
Barre73 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Nee, jouw probleem is de upload. Bij @Galukon is het de download. Zijn upload haalt het wel (soort van).
Dat zijn twee volkomen verschillende problemen.
Je hebt gelijk, ik ben zo vol van mijn eigen issue dat ik niet goed gelezen heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

stormfly schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Hoeveel korting op welk totaal bedrag :9
Hussel Internet 1 Gbit/s €57,50
Actiekorting eerste 6 maanden €-20,00
Interactieve TV met een TV-ontvanger €10,00
Eerste 6 maanden korting op Interactieve TV €-5,00
Spotify Family €14,99
Hussel Entertainmentkorting €-5,00
Totaal €82,49
Totaal incl.kortingen €52,49

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:54
TRaSH schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Hussel Internet 1 Gbit/s €57,50
Actiekorting eerste 6 maanden €-20,00
Interactieve TV met een TV-ontvanger €10,00
Eerste 6 maanden korting op Interactieve TV €-5,00
Spotify Family €14,99
Hussel Entertainmentkorting €-5,00
Totaal €82,49
Totaal incl.kortingen €52,49
Dat is niet gek, full package. Grofweg 25euro korting voor 6 maanden op TV/Internet, daar zou ik ook een jaar voor blijven _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57

TFHfony

Professional Weirdo

stormfly schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

Dat is niet gek, full package. Grofweg 25euro korting voor 6 maanden op TV/Internet, daar zou ik ook een jaar voor blijven _/-\o_
Vorige maand gebeld met eenzelfde vraag. Huidig pakket is 1000/1000, 4K iTV & Pluspakket. 6 maanden 27 euro korting gekregen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
TFHfony schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:48:
[...]

Vorige maand gebeld met eenzelfde vraag. Huidig pakket is 1000/1000, 4K iTV & Pluspakket. 6 maanden 27 euro korting gekregen.
Leuk! Gisteren is de mailtool gestart met mailen dat mijn huis "binnenkort" glasvezel krijgt. Kan bijna niet wachten!

Nu zit ik eigenlijk niet te wachten op WiFi extenders, ik heb een UniFi netwerk. Er was iemand die had 9maanden 35 gescoord bij KPN via een speciale link. Ik heb gisterenavond gezocht maar kan hem niet meer vinden.

Mocht iemand die link weten, mijn postcode staat nu als glasvezel-to-be in het systeem wellicht werkt hij nu. Ik ga zelf ook nog even een zoekpoging doen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 14:14
stormfly schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

Leuk! Gisteren is de mailtool gestart met mailen dat mijn huis "binnenkort" glasvezel krijgt. Kan bijna niet wachten!

Nu zit ik eigenlijk niet te wachten op WiFi extenders, ik heb een UniFi netwerk. Er was iemand die had 9maanden 35 gescoord bij KPN via een speciale link. Ik heb gisterenavond gezocht maar kan hem niet meer vinden.

Mocht iemand die link weten, mijn postcode staat nu als glasvezel-to-be in het systeem wellicht werkt hij nu. Ik ga zelf ook nog even een zoekpoging doen hier.
Volgens mij bedoel je deze link : kpn.com/nuglasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dank! Ik weet het oprecht niet, het was iemand die in zijn wijk (postcode) 9mnd 35euro kreeg. Of ik de link in dit topic of in het glasvezel aanleg topic had gezien is mij ontschoten. Ik dacht dat hij de brief had gefotografeerd, via de search op foto's krijg ik hem helaas niet naar boven.

Normale KPN.com ingang:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ja7rV2dwgNf5Xi5f0iSVFlQ3opc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CZRVcDgRpf5VzHItKRLsbNYk.png?f=fotoalbum_large

kpn.com/nuglasvezel ingang, heeft op dit moment een slechter aanbod.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMwDmxc0TrArOrx2DdfZSDZRzVk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I6MLbYBYt3ppOS0ICDV9ZZA6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

stormfly schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:35:
[...]

Dank! Ik weet het oprecht niet, het was iemand die in zijn wijk (postcode) 9mnd 35euro kreeg. Of ik de link in dit topic of in het glasvezel aanleg topic had gezien is mij ontschoten. Ik dacht dat hij de brief had gefotografeerd, via de search op foto's krijg ik hem helaas niet naar boven.

Normale KPN.com ingang:
[Afbeelding]

kpn.com/nuglasvezel ingang, heeft op dit moment een slechter aanbod.
[Afbeelding]
Bijzonder, via KPN.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3NVeZchy7AlLlcXIl34YnChP3o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cadOkZl8ukx8DDEyvekFE4vP.png?f=user_large

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ja bijzonder he? De chat zegt ook dat het niet kan, dus ik twijfel om hem maar gewoon te bestellen ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPkzE-zeDj9x9JnqfQjgVTLDzR4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4gc905eun0H2QwiYBYOql2Ia.png?f=user_large

De glasprijzen tov Budget Thuis liggen relatief dicht bij elkaar (ik zou 200/200 willen) voor 2,5 per maand heb ik dan liever IPv6 en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:49
Toevallig wat met speedtests aan het spelen, en kwam er achter dat speedtest.net een Windows 10 app hebben in de Microsoft store.
Waar ik in de browser 770 Mb download en 913 Mb upload haal, heb ik in de app 940 Mb download en 936 Mb upload. Ik heb een 1000/1000 glasvezel, dus die 940 Mb is wel wat ik zou verwachten, maar dat de browser zoveel overhead rondom de download veroorzaakt had ik toch niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:05
swhnld schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:58:
Toevallig wat met speedtests aan het spelen, en kwam er achter dat speedtest.net een Windows 10 app hebben in de Microsoft store.
Waar ik in de browser 770 Mb download en 913 Mb upload haal, heb ik in de app 940 Mb download en 936 Mb upload. Ik heb een 1000/1000 glasvezel, dus die 940 Mb is wel wat ik zou verwachten, maar dat de browser zoveel overhead rondom de download veroorzaakt had ik toch niet verwacht.
Klopt, de Ookla speedtest app in de Windows store geeft de meest betrouwbare resultaten. Browsers geven altijd verkeerd beeld. Ook is het advies om niet KPN als test server te gebruiken, maar een andere server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Soundwork schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:07:
[...]

Klopt, de Ookla speedtest app in de Windows store geeft de meest betrouwbare resultaten. Browsers geven altijd verkeerd beeld. Ook is het advies om niet KPN als test server te gebruiken, maar een andere server.
Ik gebruik gewoon de CLI versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1I1dAV5ozXKwgZflavcDgmW4lOM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uuKgnZ1rWRvDKmDgjHWbhxTR.png?f=user_large

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
Beste Tweakers,

Hier thuis gebruiken wij een Experia box V10 van KPN deze heeft vorige week een nieuwe update gekregen van KPN. Echter nu kan ik mijn wifi niet meer uitschakelen op het apparaat. Deze optie was wel mogelijk bij de oude firmware versie van kpn. Is er iemand anders die hetzelfde probleem ervaart? Mogelijke op lossing?

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:15
Even een vraag dit topic. Op dit moment heb ik Ziggo, maar met het wegvallen de de analoge radio + F1 begint Ziggo voor mij stukje bij beetje duurder te worden. Ik woon in een Ziggo/KPN gebied, wat inhoud dat ik geen goedkoop T-Mobile abonnement kan afsluiten of Tweak abonnement. Het is na een kleine zoektocht dus Ziggo of KPN.

Wat heb ik nu:
Ziggo Internet + TV 300mbit € 65.95
Mobiel via ZV € 16,17
2de Mobiel via ZV € 16,17
Totaalkosten per maand € 98,29
Totaalkosten per jaar € 1179,48

Voordelen van Ziggo:
- Het werkt hier jaren stabiel
- DVB-C werkt hier geweldig en zonder problemen. Zelfs bij TV's zonder coax (HDhomerun + tvheadend + oscam)

Nadeel van Ziggo:
- Voor mij steeds duurder worden pakket
- Lage download snelheid (300mbit)
- Zeer lage upload snelheid
- Wegvallen van analoge radio

Nu heb ik het analoge radio probleem intern voor 1 radio opgelost, namelijk internet radio. Mijn Denon heeft deze optie en werkt op zich goed. We hebben hier nog 1 domme radio staan, die dan vervangen moet worden voor een nieuwe. Gezien deze 15 jaar oud is zit ik hier niet zo mee.

Nu ben ik toch aan het overwegen om over te stappen naar KPN.

Eisen aan pakket:
- Eigenlijk heb ik weinig eisen; Ik game veel, dus hoge download snelheid is prettig, maar geen pre. Ik loop nu niet tegen issues aan.
- upload snelheid loop ik wel tegen aan bij Ziggo. Ik upload mijn backup naar de NAS bij mijn ouders en zie dat de backup tijd bij grote hoeveelheden oploopt na 1 dag en dat vindt ik te lang
- Live TV kijken is bij Ziggo super, maar we kijken eigenlijk nooit livetv. Misschien een paar keer per week het nieuws, maar voor de rest kijken we disney+ of Netflix
- Ik wil gewoon waar voor mijn geld. Niet betalen voor iets wat ik niet gebruik. Nu betaal ik onder andere voor Ziggo sport en aanvullende serie pakketten die ik niet bekijk.

Idee voor toekomstige situatie:
- Alles overzetten naar KPN, inclusief mobiel
- 1gbit pakket nemen
- Geen TV afnemen, gezien we hier niet veel gebruik van maken. Hier in plaatst willen we een abonnement bij NLZiet afsluiten. We zijn er van bewust dat de kwaliteit minder is, maar dat valt ons niet op. Elke tv in huis heeft een smart functie met daarop NLZiet.
- Mijn mobiel overzetten naar een gelijkwaardig pakket bij KPN. Mobiel van mijn vrouw overzetten naar minste pakket van KPN (omdat ze dual sim heeft en alle data via werk verbruikt).

KPN website vind ik eigenlijk best een gepuzzel. Met name als je alles over wilt zijn en je geen extra's erbij wil. Ik kom dan op de volgende berekening uit:

KPN zonder korting:
KPN internet 1gbit € 57,50
Mobiel 1 € 17,50
2de Mobiel € 15
NLZiet € 7,50
Hussle korting Netflix € -5,00
Totaalkosten per maand € 92,2
Totaalkosten per jaar € 1115,4

Echter, als je overstap dan krijg je korting. Maar vermoedelijk krijg ik dezelfde aanbieding bij Ziggo als ik opzeg:

6 maanden KPN internet 1gbit € 57,50
6 maanden KPN internet 1gbit € 35
Mobiel 1 € 17,50
2de Mobiel € 15
NLZiet € 7,50
Hussel korting Netflix € -5,00
Totaalkosten eerste half jaar € 422,70
Totaalkosten tweede half jaar € 557,70
Totaalkosten eerste jaar € 980,40

Oftewel; wat doen is best interessant. Overstappen naar KPN is dus best gunstig en als voordeel ga ik (want mijn vrouw zal er weinig van merken) flink op vooruit in snelheid.

Mijn vragen hier:

- Is er iemand die dezelfde wensen als mij heeft en ook overgestapt is van vast TV naar NLziet. Zo ja, wat is je ervaring hierin?
- Zie ik iets in de berekening hierboven over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Jornzor schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:30:
Beste Tweakers,

Hier thuis gebruiken wij een Experia box V10 van KPN deze heeft vorige week een nieuwe update gekregen van KPN. Echter nu kan ik mijn wifi niet meer uitschakelen op het apparaat. Deze optie was wel mogelijk bij de oude firmware versie van kpn. Is er iemand anders die hetzelfde probleem ervaart? Mogelijke op lossing?
denk dat je een v10A bedoeld ? zo ja deze heeft nieuwe software wegens owl(mesh) om samen te kunnen werken met de wifi experia en super wifi.

heb je die beide niet, dan hoor je via de software alsnog wifi uit te kunnen zetten zo niet bug melden bij kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
grote_oever schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:44:
Even een vraag dit topic. Op dit moment heb ik Ziggo, maar met het wegvallen de de analoge radio + F1 begint Ziggo voor mij stukje bij beetje duurder te worden. Ik woon in een Ziggo/KPN gebied, wat inhoud dat ik geen goedkoop T-Mobile abonnement kan afsluiten of Tweak abonnement. Het is na een kleine zoektocht dus Ziggo of KPN.

Wat heb ik nu:
Mobiel via ZV € 16,17

Voordelen van Ziggo:
- DVB-C werkt hier geweldig en zonder problemen. Zelfs bij TV's zonder coax (HDhomerun + tvheadend + oscam)

Nadeel van Ziggo:

Nu heb ik het analoge radio probleem intern voor 1 radio opgelost, namelijk internet radio. Mijn Denon heeft deze optie en werkt op zich goed. We hebben hier nog 1 domme radio staan, die dan vervangen moet worden voor een nieuwe. Gezien deze 15 jaar oud is zit ik hier niet zo mee.

Eisen aan pakket:
- Eigenlijk heb ik weinig eisen; Ik game veel, dus hoge download snelheid is prettig, maar geen pre. Ik loop nu niet tegen issues aan.
- upload snelheid loop ik wel tegen aan bij Ziggo. Ik upload mijn backup naar de NAS bij mijn ouders en zie dat de backup tijd bij grote hoeveelheden oploopt na 1 dag en dat vindt ik te lang
- Live TV kijken is bij Ziggo super, maar we kijken eigenlijk nooit livetv. Misschien een paar keer per week het nieuws, maar voor de rest kijken we disney+ of Netflix
- Ik wil gewoon waar voor mijn geld. Niet betalen voor iets wat ik niet gebruik. Nu betaal ik onder andere voor Ziggo sport en aanvullende serie pakketten die ik niet bekijk.

- 1gbit pakket nemen
- Geen TV afnemen, gezien we hier niet veel gebruik van maken. Hier in plaatst willen we een abonnement bij NLZiet afsluiten. We zijn er van bewust dat de kwaliteit minder is, maar dat valt ons niet op. Elke tv in huis heeft een smart functie met daarop NLZiet.
- Mijn mobiel overzetten naar een gelijkwaardig pakket bij KPN. Mobiel van mijn vrouw overzetten naar minste pakket van KPN (omdat ze dual sim heeft en alle data via werk verbruikt).

KPN website vind ik eigenlijk best een gepuzzel. Met name als je alles over wilt zijn en je geen extra's erbij wil. Ik kom dan op de volgende berekening uit:

KPN zonder korting:
Mobiel 1 € 17,50
2de Mobiel € 15
NLZiet € 7,50

Echter, als je overstap dan krijg je korting. Maar vermoedelijk krijg ik dezelfde aanbieding bij Ziggo als ik opzeg:

Mobiel 1 € 17,50
2de Mobiel € 15
NLZiet € 7,50
Totaalkosten tweede half jaar € 980,40

Oftewel; wat doen is best interessant. Overstappen naar KPN is dus best gunstig en als voordeel ga ik (want mijn vrouw zal er weinig van merken) flink op vooruit in snelheid.

Mijn vragen hier:

- Is er iemand die dezelfde wensen als mij heeft en ook overgestapt is van vast TV naar NLziet. Zo ja, wat is je ervaring hierin?
Even vanaf de iPad compact reactie. Ja ik heb NLZIET al een langere tijd parallel lopen via een AppleTV. Ook nog KPN TV genomen via de xDSL lijn. En ik had Ziggo ook al, kortom een leuke test :)

Conclusie: ziggo dvb-c is voor sport het fijnst kijken, maar doen wij niet. KPN is in de basis prima TV maar het kastje voelt vrij historisch aan (model via Budget thuis). Zapt ook relatief traag, doet wat het moet doen. NLZIET op de AppleTV is de winnaar geworden, zappen is “anders” maar niet slecht.

De bediening gaf de doorslag + alle streaming op 1 device. Goede CEC integratie dus tv gaat direct aan met de AppleTV. Bij KPN moet je de TV los aanzetten via hun AB en dan weer terug schakelen naar de iTV (STB) via een knop, dat liep niet lekker bij mijn vrouw. Ze is gewend geraakt aan het comfort van de ziggo NEXT stb. De ziggo Next box is de box van KPN ver vooruit, wat gemak betreft. De AppleTV kwam het dichts in de buurt van het bedien gemak van de NEXT, en goede streams via NLZIET.

Wat jammer is: dat je op een regenachtige zondag niet even natgeo of discovery aan kan zetten.

Ik ga ook naar KPN glas (nu dsl) met behoud van NLZIET en ik kies dan wel voor de kpn TV optie die 6 maanden gratis is. Om ook eens naar de glas-HD zenders te kunnen kijken van 12,8Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
jopoh schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:52:
[...]

denk dat je een v10A bedoeld ? zo ja deze heeft nieuwe software wegens owl(mesh) om samen te kunnen werken met de wifi experia en super wifi.

heb je die beide niet, dan hoor je via de software alsnog wifi uit te kunnen zetten zo niet bug melden bij kpn
Ja klopt deze heb ik. Ik kan de functie nergens vinden. Voorheen kon je ook beide 2.4 en 5ghz afzonderlijk van elkaar uit of aan zetten. Ook deze functie is niet zichtbaar. Ik ga het melden bij kpn. Bedankt voor je reactie.

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
Jornzor schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:11:
[...]

Ja klopt deze heb ik. Ik kan de functie nergens vinden. Voorheen kon je ook beide 2.4 en 5ghz afzonderlijk van elkaar uit of aan zetten. Ook deze functie is niet zichtbaar. Ik ga het melden bij kpn. Bedankt voor je reactie.
Ook ik heb een EB10A en kan WiFi (WLAN Radio) aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
[...]

klopt splitten van 2.4ghz en 5ghz gaat niet meer door mesh software wat er bij in gekomen is. als je namelijk wifi experia of super wifi hebt wordt nu met de nieuwe software de v10a de master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[...]

Ja, ik miste die optie inderdaad ook in de een interface. Kan enkel de ssid uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
dries_w schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:06:
[...]

Ook ik heb een EB10A en kan WiFi (WLAN Radio) aan en uitzetten.
Heb overal in de setting gekeken, kan het nergens vinden. Welke firmware versie heeft jou router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat heb ik nu:
Mobiel via ZV € 16,17

Voordelen van Ziggo:

Nadeel van Ziggo:

Eisen aan pakket:

- 1gbit pakket nemen

KPN zonder korting:
Mobiel 1 € 17,50
2de Mobiel € 15
NLZiet € 7,50

Mobiel 1 € 17,50
2de Mobiel € 15
NLZiet € 7,50

Mijn vragen hier:

Kijk even goed naar de zenderlijst van NLZiet. Voor mij was dat een no-go. Ik kijk veel discovery channel en die zat er, bijvoorbeeld, niet in. En nog veel meer zenders niet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30
stormfly schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Even vanaf de iPad compact reactie. Ja ik heb NLZIET al een langere tijd parallel lopen via een AppleTV. Ook nog KPN TV genomen via de xDSL lijn. En ik had Ziggo ook al, kortom een leuke test :)

Conclusie: ziggo dvb-c is voor sport het fijnst kijken, maar doen wij niet. KPN is in de basis prima TV maar het kastje voelt vrij historisch aan (model via Budget thuis). Zapt ook relatief traag, doet wat het moet doen. NLZIET op de AppleTV is de winnaar geworden, zappen is “anders” maar niet slecht.

De bediening gaf de doorslag + alle streaming op 1 device. Goede CEC integratie dus tv gaat direct aan met de AppleTV. Bij KPN moet je de TV los aanzetten via hun AB en dan weer terug schakelen naar de iTV (STB) via een knop, dat liep niet lekker bij mijn vrouw. Ze is gewend geraakt aan het comfort van de ziggo NEXT stb. De ziggo Next box is de box van KPN ver vooruit, wat gemak betreft. De AppleTV kwam het dichts in de buurt van het bedien gemak van de NEXT, en goede streams via NLZIET.

Wat jammer is: dat je op een regenachtige zondag niet even natgeo of discovery aan kan zetten.

Ik ga ook naar KPN glas (nu dsl) met behoud van NLZIET en ik kies dan wel voor de kpn TV optie die 6 maanden gratis is. Om ook eens naar de glas-HD zenders te kunnen kijken van 12,8Mbps.
Je vergelijkt de KPN decoder (budget in jouw geval geloof ik?) met de Next. Maar als je straks KPN neemt krijg je de nieuwe decoder. Niet die vijf jaar oude die je nu hebt op de DSL lijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39

Wat heb ik nu:
Mobiel via ZV € 16,17

Voordelen van Ziggo:

Nadeel van Ziggo:

Eisen aan pakket:

- 1gbit pakket nemen

KPN zonder korting:
Mobiel 1 € 17,50
2de Mobiel € 15
NLZiet € 7,50

Mobiel 1 € 17,50
2de Mobiel € 15
NLZiet € 7,50

Mijn vragen hier:

Als je internet hebt van KPN én mobiel dan is mobiel ook nog goedkoper.
Waar je nu schrijft zonder korting: €17,50 en €15 zal met korting €15 en €12,50 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
Jornzor schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Heb overal in de setting gekeken, kan het nergens vinden. Welke firmware versie heeft jou router?
Mijn firmware versie EB10A: v5.00.48 build453
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kj96tu6bkUY7x7LL7PHMBqvi_uw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LJZTNTX18CKethNrEPZBOTNE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:11

DeTeraarist

#Boots2Asses

dries_w schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:53:
[...]

Mijn firmware versie EB10A: v5.00.48 build453
[Afbeelding]
Dat is de oude firmware nog.
De nieuwe is v5.00.49 build487-owl.
De opties die je laat zien ontbreken bij mij ook.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:16
jopoh schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:19:
[...]

klopt splitten van 2.4ghz en 5ghz gaat niet meer door mesh software wat er bij in gekomen is. als je namelijk wifi experia of super wifi hebt wordt nu met de nieuwe software de v10a de master
1) Betekent dat dat het eerste wifipunt niet meer de Experiabox vervangt als je een V10a hebt? Ik heb net vorige week drie wifipunten aangelegd in het huis van mijn schoonmoeder en daar staat het eerste wifipunt nog naast de Experiabox. Als die ergens anders in huis kan, is dat mooi meegenomen.

2] Is die laatste versie ook de versie die problemen geeft met Sonos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
DeTeraarist schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

Dat is de oude firmware nog.
De nieuwe is v5.00.49 build487-owl.
De opties die je laat zien ontbreken bij mij ook.
Ja bij mij is het dus ook niet meer zichtbaar. Daarnaast geeft het inderdaad problemen met Sonos. Bij de vorige firmware versie had ik daar geen last van. De oplossing toen was gewoon 5ghz band uitschakelen. Dat wil ik nu dus doen maar dat kan helaas niet meer. Ik ga hierover nog contact opnemen met kpn.

Update:

Ik heb het forum over de nieuwe mesh update bekeken. Ze gaan het in een volgende firmware versie aanpassen:l, kpn zegt het volgende op het forum:

Ik heb een specifiek apparaat dat niet lekker werkt met de mesh, kan ik hem buiten de mesh aansluiten?

Via wifi op het moment nog niet. Als het apparaat ook bekabeld aangesloten kan worden, dan zou je dat kunnen doen.

Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5Ghz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. Bijvoorbeeld draadloze speakers die altijd op een vaste plek staan. Wanneer dit precies zal zijn is nog onbekend, daar komen we via een apart topic, op terug zodra we meer weten.

[ Voor 42% gewijzigd door Jornzor op 14-08-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Rallye schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:18:
[...]

1) Betekent dat dat het eerste wifipunt niet meer de Experiabox vervangt als je een V10a hebt? Ik heb net vorige week drie wifipunten aangelegd in het huis van mijn schoonmoeder en daar staat het eerste wifipunt nog naast de Experiabox. Als die ergens anders in huis kan, is dat mooi meegenomen.

punt1 ja zodra de v10a de nieuwe software met owl heeft wordt deze de master en kan het punt weg gehaald worden wat bij het experia box staat, die kan je dan op andere plek inzetten.

punt2, durf ik je geen antwoord op te geven aangezien de software nog steeds uit gerold wordt nog niet de klacht direct mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:31
Rallye schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:18:
[...]

Yup...en niet alleen Sonos. Er zijn schijnbaar ook problemen met Nefit Easy en camera's. Alles 2.4Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik zal het forum er eens op naslaan (https://forum.kpn.com/thu...-maken-546051/index2.html). Klinkt niet best als wijzigingen van KPN zo diep ingrijpen op je apparatuur. Een paar maanden geleden waren er ook al problemen met BT routers in Engeland, die opeens niet meer toestonden dat apparaten van het 2,4Ghz netwerk contact maakten met apparaten op 5Ghz. Kortom: je telefoon zag Sonos niet. Idioot zoiets. Blij met mijn Deco’s (en mijn Sonos Boost en dat ik geen V10a heb).

Maar goed: mijn schoonmoeder heeft straks betere wifi op zolder……

Maakt KPN dit soort wijzigingen (extra functionaliteit voor de wifipunten) overigens bekend, bijvoorbeeld via een mail aan de bezitter van de V10a?

Edit: Ik zie hier in ieder geval een uitleg over de wifipunten: https://forum.kpn.com/int...00-49-build487-owl-544094
Was mijn schoonmoeder vast niet opgevallen ;-)

[ Voor 48% gewijzigd door Rallye op 14-08-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:15
@Tylen en @stormfly

Goede tip; echter kijken wij zo weinig TV dat we niet verder komen dan NPO1 voor Corona persconferentie en het NOS journaal. Af en toe zie ik een film voorbij komen waarvan ik het leuk vindt om te kijken. Maar gezien ik gek wordt van de reclame kijk ik vaak daarna op Netflix of hij daar op staat. Oftewel; ik denk dat wij wekelijks een paar uur TV kijken en alleen de standaard TV zenders. Ik kan als test natuurlijk nu de COAX voor TV eruit trekken en kijken of we ons redden met NLZiet. Dit kunnen we prima los afsluiten.

@Dennis-L owh, bedankt; Dit had ik niet door. Wel raar, want dit komt op de site van KPN niet helemaal lekker naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
grote_oever schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:44:
@Tylen en @stormfly
. Ik kan als test natuurlijk nu de COAX voor TV eruit trekken en kijken of we ons redden met NLZiet. Dit kunnen we prima los afsluiten.
Zeker tijden hun zomer actie: https://www.nlziet.nl/nl/zomerabonnement/vakantie/

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 14-08-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
Rallye schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:26:
Ik zal het forum er eens op naslaan (https://forum.kpn.com/thu...-maken-546051/index2.html). Klinkt niet best als wijzigingen van KPN zo diep ingrijpen op je apparatuur. Een paar maanden geleden waren er ook al problemen met BT routers in Engeland, die opeens niet meer toestonden dat apparaten van het 2,4Ghz netwerk contact maakten met apparaten op 5Ghz. Kortom: je telefoon zag Sonos niet. Idioot zoiets. Blij met mijn Deco’s (en mijn Sonos Boost en dat ik geen V10a heb).

Maar goed: mijn schoonmoeder heeft straks betere wifi op zolder……

Maakt KPN dit soort wijzigingen (extra functionaliteit voor de wifipunten) overigens bekend, bijvoorbeeld via een mail aan de bezitter van de V10a?

Edit: Ik zie hier in ieder geval een uitleg over de wifipunten: https://forum.kpn.com/int...00-49-build487-owl-544094
Was mijn schoonmoeder vast niet opgevallen ;-)
Mijn Sonos set heeft nu dus problemen. Er zullen vast meer klanten van kpn de 10a router hebben en een Sonos setje. Kpn heeft wel netjes van te voren een sms gestuurd. Echter er was geen optie aangegeven om deze update over te slaan. Jammer. Mijn vraag staat nu uit op het kpn forum. Anders dan toch maar een eigen router of accespoints neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Jornzor schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:46:
[...]

Mijn Sonos set heeft nu dus problemen. Er zullen vast meer klanten van kpn de 10a router hebben en een Sonos setje. Kpn heeft wel netjes van te voren een sms gestuurd. Echter er was geen optie aangegeven om deze update over te slaan. Jammer. Mijn vraag staat nu uit op het kpn forum. Anders dan toch maar een eigen router of accespoints neerzetten.
Met sonos kan je het beste slechts 1 (dus echt maar 1) unit bedraad aansluiten in je hele systeem. De overige units schakelen dan na een reboot naar over naar sonosnet. Ofwel WiFi vanuit en via de speakers.

Een heel stuk stabieler dan sonos via regulier WiFi.

https://support.sonos.com/s/article/3237?language=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
stormfly schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:59:
[...]

Met sonos kan je het beste slechts 1 (dus echt maar 1) unit bedraad aansluiten in je hele systeem. De overige units schakelen dan na een reboot naar over naar sonosnet. Ofwel WiFi vanuit en via de speakers.

Super, Dankje voor de tip, ik ga dit eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
stormfly schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:59:
[...]

nadeel hier van dat sonosnet gaat botsen op de achtergrond met je gewone wifi/interne netwerk problemen.
zeg niet dat het altijd zo is maar komt helaas wel voor met sonosnet

(de gene die v10a hebben met owl software er in, probeer de v10a een reset te geven kijken als dat verbetering mee brengt)

[ Voor 16% gewijzigd door jopoh op 15-08-2021 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:38
Wordt de Experiabox door KPN gepatched? Zo niet dan heeft de V10 een fijne remote exploit:

https://www.tomsguide.com/news/arcadyan-router-malware

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:40
NiGeLaToR schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 01:58:
Wordt de Experiabox door KPN gepatched? Zo niet dan heeft de V10 een fijne remote exploit:

Wat denk je zelf?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
jopoh schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:58:
[...]

nadeel hier van dat sonosnet gaat botsen op de achtergrond met je gewone wifi/interne netwerk problemen.
zeg niet dat het altijd zo is maar komt helaas wel voor met sonosnet
Zelf nog niet ervaren, werkt feilloos. Ik schat in dat mensen dat voor lief nemen tegenover een niet werkende Sonos.

Sonos gebuikt STP als loop detectie en dat vinden niet alle modems fijn. Ziggo heeft ook 1 modem gehad waar het mis ging. Zou bij KPN ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ik gebruik m’n eigen router, dus ik weet het oprecht niet. Ik gok dus van niet. Heb KPN in ieder geval geïnformeerd.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 07:50
Ik ben ivm een verhuizing na 10 jaar Ziggo overgestapt naar kpn en heb net een Sonos arc gekocht die ik volgende week aansluit.

Bovenstaande klinkt dus heel bemoedigend😅

Voordeel is wel dat ik alles nog aan kan passen. en nieuw kan kopen.

Dus paar vraagjes voor de experts:
Zou je bovenstaande Sonos problemen ook hebben met een fritzbox?

Ik wilde eigenlijk gaan voor een normaal modem met 4 super WiFi punten. Ik heb iets vergelijkbaars bij Ziggo’s gehad en dat beviel goed.

Maar geeft een fritz box met een repeater 2400 een nog beter WiFi signaal door het huis en tuin?
Als leek lijkt het me dat 4 super WiFi punten verspreid door het huis een betere dekking geeft dan 1 fritz box en 1 repeater. ( of heeft de repeater ook meerdere units?)

Ik heb een hoekwoning van 4 jaar oud.
Modem staat in de meterkast en van meterkast tot achterdeur is circa 10 meter. De tuin is dan nog circa 9 meter diep.

Hoor het graag, dank je wel alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:16
-Rutger- schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:00:
Ik ben ivm een verhuizing na 10 jaar Ziggo overgestapt naar kpn en heb net een Sonos arc gekocht die ik volgende week aansluit.

Ik wilde eigenlijk gaan voor een normaal modem met 4 super WiFi punten. Ik heb iets vergelijkbaars bij Ziggo’s gehad en dat beviel goed.

Maar geeft een fritz box met een repeater 2400 een nog beter WiFi signaal door het huis en tuin?
Als leek lijkt het me dat 4 super WiFi punten verspreid door het huis een betere dekking geeft dan 1 fritz box en 1 repeater. ( of heeft de repeater ook meerdere units?)

Modem staat in de meterkast en van meterkast tot achterdeur is circa 10 meter. De tuin is dan nog circa 9 meter diep.

Ik verwacht dat je een EB V12 krijgt dus de kans dat je hiervan last krijgt is klein :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
NiGeLaToR schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 01:58:

De V10 is een ZTE H369A, de V8 is een Arcadyan VGV7519.
Dus mogelijk is de V8 kwetsbaar, alleen is de kwetsbaarheid gevonden in firmware 3.x en KPN gebruikt volgens mij 2.x

Aha het gaat om de V10a en V8 in dit geval dus
KPN ExperiaBox V10A (Arcadyan VRV9517)5.00.48 build453
KPN VGV75193.01.116

Er loopt een topic voor op het KPN forum

[ Voor 32% gewijzigd door Dennis-L op 15-08-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
Miki schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:13:
[...]

Ik verwacht dat je een EB V12 krijgt dus de kans dat je hiervan last krijgt is klein :)
Dank je wel voor je antwoord!
Ik heb een kpn box 12. Dat is hetzelfde als EB V12?

En dan die modem met 4 WiFi boosters zou prima moeten zijn neem ik aan hè? Ik ben iemand die verder niet met instellingen bezig wil zijn. 1x installeren en dan wil ik er niet meer naar om hoeven kijken:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
-Rutger- schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

Dank je wel voor je antwoord!
Ik heb een kpn box 12. Dat is hetzelfde als EB V12?

En dan die modem met 4 WiFi boosters zou prima moeten zijn neem ik aan hè? Ik ben iemand die verder niet met instellingen bezig wil zijn. 1x installeren en dan wil ik er niet meer naar om hoeven kijken:)
EB V12 staat voor Experia Box V12 dus ja hetzelfde.

Wat betreft je WiFi boosters, geen idee. Ik gebruik die dingen niet maar als de bijgeleverde handleiding volgt moet het wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
Miki schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Wat betreft je WiFi boosters, geen idee. Ik gebruik die dingen niet maar als de bijgeleverde handleiding volgt moet het wel goed komen.
Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30
Miki schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Sinds de 12 is de naam Experia vervallen, net als de letter V. De naam is dus nu alleen nog Box 12.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Barre73 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

Sinds de 12 is de naam Experia vervallen, net als de letter V. De naam is dus nu alleen nog Box 12.
Klopt maar ondanks dat blijft het nog steeds een hele experia zo’n box 12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Laatst online: 23:35

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Ik weet zeker dat je met de FritzBox een beter netwerk hebt dan met een Experiabox (en je had nu niet hoeven investeren en/of onderzoeken als je al een fritzbox als router had gehad bijvoorbeeld). Sonos weet ik niet, ik herken al dat soort issues niet echt in mijn eigen setups.

Mijn advies: zorg dat je onafhankelijk van je internetverbinding dit probleem oplost en zelf een modem/router inzet dat op zowel kabel als glas kan werken.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Tylen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Dit wil ik straks ook weer realiseren via kpn met extraip.nl.
Doe hier je voordeel mee:
Onze missie met ExtraIP is IP routering technieken en diensten bereikbaar te maken voor iedereen die er interesse of belang bij heeft. Van de enthousiaste ICT-er die thuis wil raken in de wereld van IP routering, BGP, IPv4 en IPv6 tot de hosting/server providers die met ExtraIP hun eigen (AS) netwerk willen starten of uitbreiden.
Oftewel, ze adverteren exclusief BTW voor particulieren. Dat wil zeggen dat je kunt afdwingen dat ze die prijzen hanteren als zijnde inclusief BTW aan particuliere klanten.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:42
Wanne onzin, zodra je doorklikt vanaf de frontpage staat er gewoon keurig netjes dat het ex btw is.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PcDealer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:56:
[...]

Doe hier je voordeel mee:

[...]

Oftewel, ze adverteren exclusief BTW voor particulieren. Dat wil zeggen dat je kunt afdwingen dat ze die prijzen hanteren als zijnde inclusief BTW aan particuliere klanten.
Voor mij is het sowieso ex btw ;) (zakelijke klant)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Hmmbob schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:09:
Wanne onzin, zodra je doorklikt vanaf de frontpage staat er gewoon keurig netjes dat het ex btw is.
Ik klik voor de front-page op de link voor extra IP adressen en op"Over..."

Om het wellicht nog duidelijker te maken dat wat de aanbieder doet niet is toegestaan:
Artikel 38

Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen.

https://wetten.overheid.n...tukVI_Afdeling5_Artikel38
https://www.ictrecht.nl/b...lusief-btw-getoond-worden

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2021 16:21 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

PcDealer schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:55:
[...]

Ik klik voor de front-page op de link voor extra IP adressen en op"Over..."

Om het wellicht nog duidelijker te maken dat wat de aanbieder doet niet is toegestaan:

[...]
Leuk. En hoeveel geld denk je dat hij kwijt zou zijn om hier dmv een civiele zaak zijn gelijk te halen, ALS hij dat al haalt want dat vraag ik mij ernstig af. De website is best duidelijk over de prijzen.
Kortom: Leuk in theorie, In de praktijk een compleet onzinnige opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Laatst online: 23:35

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

TFHfony schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:02:
[...]

Leuk. En hoeveel geld denk je dat hij kwijt zou zijn om hier dmv een civiele zaak zijn gelijk te halen, ALS hij dat al haalt want dat vraag ik mij ernstig af. De website is best duidelijk over de prijzen.
Kortom: Leuk in theorie, In de praktijk een compleet onzinnige opmerking.
Die zaak is niet nodig, twee mailtjes en wat overtuiging en het is klaar… echter zal het bedrijf je allicht niet als klant willen. Overigens is een extra ip voor een particulier zeer onwaarschijnlijk (of een gegarandeerd statisch ip), dus zou ik me er ook niet zo druk over maken.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040

Ik heb hier meerdere Sonos-devices. Alles draait op een Fritz!Box 7590 met (bedraad) gekoppeld een 3-tal Fritz! 3000 repeaters. Ik ervaar 0...maar dan ook echt 0 problemen met deze setup. In tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen met diverse experiaboxen en KPN-versterkers. Dat spul komt er bij mij nooit meer in. Al is het maar om het geklooi van KPN met de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
Edje040 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:37:
[...]

Ik heb hier meerdere Sonos-devices. Alles draait op een Fritz!Box 7590 met (bedraad) gekoppeld een 3-tal Fritz! 3000 repeaters. Ik ervaar 0...maar dan ook echt 0 problemen met deze setup. In tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen met diverse experiaboxen en KPN-versterkers. Dat spul komt er bij mij nooit meer in. Al is het maar om het geklooi van KPN met de firmware.
Hoi sledgehammer

Dank je wel voor je reactie.
Ik ga even nadenken over wat ik wil.

De setup die jij benoemt kost zo’n €550 schat ik zo in. Op zich wil ik dat best betalen maar als ik voor hetgeen wat ik doe voor €120 ( die WiFi boosters zijn €30 per stuk) ook goed internet heb dan doe ik dat uiteraard liever:)

Vind het alleen best irritant dat als je een stabdalone soundbar koopt van €900( en ik schaf de sub waarschijnlijk ook nog aan) je je hier nog allemaal druk over moet maken. Ik wil best een premium prijs betalen maar dan wil ik ook het gemak hebben.
Idem voor kpn. Ik wil best iets meer betalen maar dan moet t ook goed zijn en moet ik niet nog een keer €550 extra moeten betalen.

Maar nogmaals, ik ben een leek, dus misschien Verwacht ik wel teveel

Dank je wel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Dennis-L schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:38:
[...]

De V10 is een ZTE H369A, de V8 is een Arcadyan VGV7519.
Dus mogelijk is de V8 kwetsbaar, alleen is de kwetsbaarheid gevonden in firmware 3.x en KPN gebruikt volgens mij 2.x

Aha het gaat om de V10a en V8 in dit geval dus
KPN ExperiaBox V10A (Arcadyan VRV9517)5.00.48 build453
KPN VGV75193.01.116

Er loopt een topic voor op het KPN forum
KPN support zegt dat ze de updates pushen. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
-Rutger- schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:30:
[...]

Hoi sledgehammer

Dank je wel voor je reactie.
Ik ga even nadenken over wat ik wil.

De setup die jij benoemt kost zo’n €550 schat ik zo in. Op zich wil ik dat best betalen maar als ik voor hetgeen wat ik doe voor €120 ( die WiFi boosters zijn €30 per stuk) ook goed internet heb dan doe ik dat uiteraard liever:)

Vind het alleen best irritant dat als je een stabdalone soundbar koopt van €900( en ik schaf de sub waarschijnlijk ook nog aan) je je hier nog allemaal druk over moet maken. Ik wil best een premium prijs betalen maar dan wil ik ook het gemak hebben.
Idem voor kpn. Ik wil best iets meer betalen maar dan moet t ook goed zijn en moet ik niet nog een keer €550 extra moeten betalen.

Maar nogmaals, ik ben een leek, dus misschien Verwacht ik wel teveel

Dank je wel iig
Ik begrijp je wel. Het is nogal een bedrag. Dat heb ik ook niet in één keer op tafel gelegd. De 7590 is van XS4ALL. Die kun je bij KPN ook huren. Dan kun je het proberen zonder investering.

Wat betreft de repeaters ben ik begonnen met 2 stuks FR1750E. Geleidelijk aan ben ik overgestapt naar de FR3000. Via Marktplaats komen ze wel eens voorbij en soms zijn ze in de aanbieding. Ik heb er 3 vanwege mijn soort woning. Begin eerst eens met een 7590 van KPN en scoor een 1750E of 2400 op Marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:16

Mr. Freeze

¡GO!

Met een Fritz 4040 kan je je ook prima redden op kpn glasvezel (en als mesh master of repeater), zeker nu Fritz os 7.27 ook voor die is uitgekomen. Lang niet zo duur als de 7590 die eigenlijk beetje overkill is toch?

Ik weet er wel 1 te koop voor 35€ en nog wel een paar op marktplaats.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@-Rutger- Dit probleem speelt alleen met de V10a. Ik lees dat jij die bij een nieuw abonnement niet zal krijgen (je krijgt een Box 12), dus zou ik geen probleem verwachten met KPN.

Daarnaast: de problemen worden veroorzaakt door KPN, die een update pusht die een grote range aan apparaten (niet alleen Sonos, ook bepaalde thermostaten en domotica) dwars zit. Als ik het topic op het KPN-forum lees is er gewoon niet goed nagedacht over de firmware, zo kun je bijvoorbeeld ook niet meer in de software de wifi uitzetten. Het ongemak ligt dus niet aan Sonos.

Deze hele gang van zaken herinnert mij aan het fiasco met HDR standaard aan op de settopbox. Handig voor een beperkte club, waardeloos voor sommigen en irritant voor velen. KPN lijkt niets geleerd te hebben………

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:05
Ik heb ook de V10a en na de update werkte ook van alles niet (domotica). Na een paar uur punniken, werkte het meeste wel weer, maar mijn mobiel verbond op mijn studeerkamer alleen nog maar met 2.4G omdat die een sterker signaal gaf. I.p.v. ~300 Mb ging mijn speedtest daarop dus naar ergens in de 40.

Toen maar een 7590 gekocht, geen zin om te wachten tot KPN hun blunder weer gerepareerd hebben. Ik heb niet eens een mesh nodig in mijn appartement dus deze update was voor mij totaal onnodig en dus juist een grote stap achteruit.

Met mijn Fritz heb ik nu trouwens wel overal nu 5-600 Mb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:51:
[...]

Voor jouw use case is het belangrijk om te weten dat de poot van de schoteltjes er niet af kan (niet zonder het appraat te demonteren in ieder geval). Dat is jammer, want het appraat heeft wel bevestigingsogen voor muur of plafondmontage, maar die zijn onbruikbaar door de vast gemonteerde poot. [...]
Om hier even op terug te komen. Nieuw huis en de enige fatsoenlijke plek is aan de muur achter verwarmingsbuizen, dus uiteraard wilde ik die poot eraf hebben.

Je kan met een plastic spatel of brede, dunne, platte schroevendraaier de schotel openen. Dit doe je door rondom bij de opening hem los te wippen. De schotel zit met iets van 8 haakjes in elkaar geklikt, dus makkelijk gaat het niet.
Daarna kan je een enkele schroef losmaken en is de poot eraf.

De bijgeleverde adapter heeft echter een belachelijk lange aansluiting op het apparaat. Je zal dus of een andere connecter op de kabel moeten zetten of ergens een 12v 1.5A adapter moeten regelen met een fatsoenlijke haakse aansluiting, bijv. van een andere router.

Voor die bijgeleverde adapter is jammer. Hadden ze die in een normale uitvoering bij de superwifi gedaan, dan hadden mensen met wat handigheid die punten gewoon kunnen ophangen waar ze wilden, zonder nog meer elektronisch afval te creëren.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 17-12-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 08:41
Heeft iemand IPv6 toevallig werkend gekregen op een Orbi rbr850?

Ik heb net aan de VLAN 6 kunnen invullen in wat schermpjes achteraf in de Orbi configuratie, maar krijg IPv6 op geen mogelijkheid werkend.

Het zou moeten via een DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE)... Kan zelf kiezen tussen DHCP optie en PPoE, nergens echter de mogelijkheid om een PD verzoek te doen.

Handleiding KPN zegt:
"IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router."

Als dat niet gaat of niemand weet het, is het ook mogelijk om de FritzBox zelf aan te schaffen? En moet ik dan de ADSL variant 7590 hebben of de 55* glasvezel variant? Of moet ik hem bij KPN halen vanwege configuratie.

Wil graag IPv6 gebruiken (beheer clusters servers, waarbij ik nu via een omweg moet kijken of de IPv6 variant van de websites wel werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

XiniX88 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:02:
Heeft iemand IPv6 toevallig werkend gekregen op een Orbi rbr850?

Ik heb net aan de VLAN 6 kunnen invullen in wat schermpjes achteraf in de Orbi configuratie, maar krijg IPv6 op geen mogelijkheid werkend.

Het zou moeten via een DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE)... Kan zelf kiezen tussen DHCP optie en PPoE, nergens echter de mogelijkheid om een PD verzoek te doen.

Handleiding KPN zegt:
"IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router."

Als dat niet gaat of niemand weet het, is het ook mogelijk om de FritzBox zelf aan te schaffen? En moet ik dan de ADSL variant 7590 hebben of de 55* glasvezel variant? Of moet ik hem bij KPN halen vanwege configuratie.

Wil graag IPv6 gebruiken (beheer clusters servers, waarbij ik nu via een omweg moet kijken of de IPv6 variant van de websites wel werken).
Je kunt de Fritz!box zelf kopen, de 90 voor NTU met RJ45 en anders een glasvezel variant.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 00:26
Jornzor schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:46:
[...]

yep hier hetzelfde, heb alles al naar fabrieksinstellingen hersteld, op een andere router aangesloten, verbinding blijft verbreken. Van het weekend maar proberen de Experiabox er helemaal uit te halen. Sonosnet leek ook niet te helpen (heb ook een playbase, die gereset en bedraad aangesloten).

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Ron!n schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:18:
[...]

yep hier hetzelfde, heb alles al naar fabrieksinstellingen hersteld, op een andere router aangesloten, verbinding blijft verbreken. Van het weekend maar proberen de Experiabox er helemaal uit te halen. Sonosnet leek ook niet te helpen (heb ook een playbase, die gereset en bedraad aangesloten).
Je kunt via het KPNforum vragen om de vorige firmware terug te laten zetten. Met de hoop dat de volgende update wel werkt. Betreft alleen de V10a (vanwege de nieuwe mesh-functie). Dan toch liever een Fritz!Box. Geen enkel probleem hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jornzor
Ron!n schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:18:
[...]

Kpn WiFi uitgezet door de WPS knop 10 sec ingedrukt te houden. Deco meshing setje gekocht. Alles incl Sonos opnieuw ingesteld. Alle problemen verholpen. Snap niet dat kpn dit in mijn ogen ondoordacht erdoorheen heeft gepusht en niet de mogelijkheid bied om terug te gaan na de vele gemelde problemen. Hopelijk kan je het oplossen Ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ben benieuwd, ik heb al 2 superwifi punten en ga vannacht van de nieuwe update voorzien worden.
Gezien ze eerst alle mensen zonder superwifi hebben gedaan, zal ik tot de eerste batch horen met de superwifi.

Maar goed, de instellingen die ze nu pushen lijken al veel op de instellingen die ze al toepasten bij het activeren van de superwifi. Dus ik verwacht niet direct problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Laatst online: 23:15
Gewoon uit pure nieuwsgierigheid, het 500 mbit abonnement zou toch verdwijnen?
Ik zie hem nu gewoon weer tussen de opties staan (laatst was hij weg).

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
knorde schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:51:
Gewoon uit pure nieuwsgierigheid, het 500 mbit abonnement zou toch verdwijnen?
Ik zie hem nu gewoon weer tussen de opties staan (laatst was hij weg).
Tijdelijk terug omdat 1000/1000 nog niet voor iedereen beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 10:03

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3w__Ds5_W6cPO8VUmt6IjdRjy4I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gx3eg1GP2TKH8DgiqEaHFa19.png?f=user_large

Klopt dit wel? 90 cent extra per maand en ik ga naar 1Gbit?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08 20:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Laatst online: 23:15
Dennis-L schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Tijdelijk terug omdat 1000/1000 nog niet voor iedereen beschikbaar is
Ah ok, duidelijk dan :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:22
Damian schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:18:
[Afbeelding]

Klopt dit wel? 90 cent extra per maand en ik ga naar 1Gbit?
Daarom heb ik nu ook gigabit thuis. :*)
Niet omdat ik het nodig heb, maar omdat het goedkoop is vergeleken met 500/500. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Richub op 18-08-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Richub schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Niet omdat ik het nodig heb, maar omdat het goedkoop is vergeleken met 500/500. :P

[Afbeelding]
Mja precies :P Voor die 90 cent laten we dat niet liggen ;)

zojuist aangevraagd, 23 augustus zou het moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Richub schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

[Afbeelding]
Je IP is zichtbaar in het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Hier even op inhakend. Ik heb vandaag contact gehad met KPN omdat mijn contract afliep. Momenteel heb ik een Hussel 200 internet abonnement over glasvezel. Twee medewerkers hadden aangegeven zodra ik het contract vernieuw: ik de 50 Euro per maand weer ga betalen. Dat is dus niet het geval.

Ik wil graag weten wat de ervaringen hier zijn met verlengen/vernieuwen van een contract bij KPN...
Krijg je alleen een korting met het bestaande abonnement tarief? Ook geven ze aan dat je contact moet opnemen na de aankondiging om je "contract open te breken". Maar hiermee kan je dus terug naar de oude abonnementsprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Soundwork schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Hier even op inhakend. Ik heb vandaag contact gehad met KPN omdat mijn contract afliep. Momenteel heb ik een Hussel 200 internet abonnement over glasvezel. Twee medewerkers hadden aangegeven zodra ik het contract vernieuw: ik de 50 Euro per maand weer ga betalen. Dat is dus niet het geval.

Ik wil graag weten wat de ervaringen hier zijn met verlengen/vernieuwen van een contract bij KPN...
Krijg je alleen een korting met het bestaande abonnement tarief? Ook geven ze aan dat je contact moet opnemen na de aankondiging om je "contract open te breken". Maar hiermee kan je dus terug naar de oude abonnementsprijs?
Je gaat sowieso de nieuwe abonnementsprijs betalen van dat tabelletje, of je nu je huidig contract houdt (door laat lopen) of een nieuw contract afsluit.
Echter kan je als je contractperiode is afgelopen met het afsluiten van een nieuw contract wel korting voor x maanden krijgen als je dit op de juiste manier doet: zie barber in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
barber schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

Je gaat sowieso de nieuwe abonnementsprijs betalen van dat tabelletje, of je nu je huidig contract houdt (door laat lopen) of een nieuw contract afsluit.
Echter kan je als je contractperiode is afgelopen met het afsluiten van een nieuw contract wel korting voor x maanden krijgen als je dit op de juiste manier doet: zie barber in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
Die korting heb ik ook wel gekregen, maar ik vind het echt zeer bijzonder dat nieuwe klanten dan wel de 50 Euro per maand neertikken als ze een nieuw internet abonnement nemen bij KPN. Dus de klanten die al langer klant zijn betalen dus de rekening van de nieuwe abonnees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:14
Soundwork schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:01:
[...]

Die korting heb ik ook wel gekregen, maar ik vind het echt zeer bijzonder dat nieuwe klanten dan wel de 50 Euro per maand neertikken als ze een nieuw internet abonnement nemen bij KPN. Dus de klanten die al langer klant zijn betalen dus de rekening van de nieuwe abonnees?
Dat is toch geen nieuws? Dat is bij alle bedrijven zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
mad-dog schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:04:
[...]

Dat is toch geen nieuws? Dat is bij alle bedrijven zo
Nou.... nee dus.
Hiervoor was ik klant bij T-Mobile. Ook na een jaar inflatieverhoging gehad.
Toen ik kon vernieuwen, weer terug naar het oude abonnementsbedrag.
Dus niet alle providers hanteren dezelfde voorwaarden na een inflatie verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Net maar eens gebeld met de afdeling opzeggingen nadat ik voor de tweede keer een aanbod van mijn oude provider had gekregen. Gelijk ook snelheid laten verhogen.
Hussel 100 Mbps 6 mnd 12,50 korting
Tweede tv-ontvanger eerste 6 mnd gratis

Snelheidsverhoging is direct ingegaan: op mijn iPad meet ik nu 120 down en 129 up.

[ Voor 15% gewijzigd door Hageneis op 20-08-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Hageneis schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:10:
Net maar eens gebeld met de afdeling opzeggingen nadat ik voor de tweede keer een aanbod van mijn oude provider had gekregen. Gelijk ook snelheid laten verhogen.
Hussel 100 Mbps 6 mnd 12,50 korting
Tweede tv-ontvanger eerste 6 mnd gratis

Snelheidsverhoging is direct ingegaan: op mijn iPad meet ik nu 120 down en 129 up.
Ik neem aan dat je (afgezien van de x-aantal maanden korting) nu het "non-inflatie" tarief (47,50 ipv 48,88) betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Ja, die staat er nu in voor 47,50. Dat is ook zo telefonisch afgesproken. Dus alleen al om de inflatiecorrectie loont het al om te bellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Hageneis schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:11:
Ja, die staat er nu in voor 47,50. Dat is ook zo telefonisch afgesproken. Dus alleen al om de inflatiecorrectie loont het al om te bellen ;-)
Dat "geluk" van het non-inflatietarief heb jij gekregen omdat je omhoog bent gegaan qua tariefplan. Zodra je terug gaat naar het oude abonnement, ga je weer het inflatietarief betalen.

Via de KPN support chat kreeg ik het volgende voorbeeld:
Een klant die reeds op een bepaald KPN Hussel abonnement zit en over wil naar exact hetzelfde abonnement krijgt niet de nieuwe prijs die bijvoorbeeld op de website te vinden is voor nieuwe klanten. De klant blijft het bedrag betalen van € 43,73 en kan niet over naar de prijs van € 42,50. Wil de klant de snelheid wijzigen dan kan de klant wel over naar de nieuwe prijs die ook op de website wordt vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:49
Soundwork schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Dat "geluk" van het non-inflatietarief heb jij gekregen omdat je omhoog bent gegaan qua tariefplan. Zodra je terug gaat naar het oude abonnement, ga je weer het inflatietarief betalen.

Via de KPN support chat kreeg ik het volgende voorbeeld:

[...]
Praktijk, wijzig je snelheid naar nieuwe tariefplan, en wacht een maand, dan kun je weer downgraden en blijf je op nieuwe tariefplan. Uiteraard zit je dan op een nieuwer type abonnement, mogelijk met andere voorwaarden dan je oude abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
swhnld schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:37:
[...]

Praktijk, wijzig je snelheid naar nieuwe tariefplan, en wacht een maand, dan kun je weer downgraden en blijf je op nieuwe tariefplan. Uiteraard zit je dan op een nieuwer type abonnement, mogelijk met andere voorwaarden dan je oude abonnement.
Dat dacht ik dus ook maar KPN gaf duidelijk aan in de chat dat dit niet het geval is. Je gaat gewoon terug naar het tarief+inflatie. Ook wordt je automatisch overgezet naar de nieuwe voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met of het zin heeft om KPN te bellen voor een ander aanbod als je die twee gratis "SuperWifi" punten niet wilt? Bij het afsluiten van een nieuw glasvezel abonnement?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:41:
Iemand ervaring met of het zin heeft om KPN te bellen voor een ander aanbod als je die twee gratis "SuperWifi" punten niet wilt? Bij het afsluiten van een nieuw glasvezel abonnement?
Als je het nog niet afgesloten hebt, is er ook korting mogelijk, eenmaal gekozen is dat je keuze (volgens de site).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

Als je het nog niet afgesloten hebt, is er ook korting mogelijk, eenmaal gekozen is dat je keuze (volgens de site).
Ik heb nog niks afgesloten. Voor mijn postcode is er maar 1 keuze, namelijk:
6 maanden 35 euro ipv 50 per maand + 2 superwifipunten.

Ik zal ze wel eens bellen, of ik niet 12 maanden 35 euro kan krijgen zonder wifipunten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Get!em schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:12:
Ben benieuwd, ik heb al 2 superwifi punten en ga vannacht van de nieuwe update voorzien worden.
Gezien ze eerst alle mensen zonder superwifi hebben gedaan, zal ik tot de eerste batch horen met de superwifi.

Maar goed, de instellingen die ze nu pushen lijken al veel op de instellingen die ze al toepasten bij het activeren van de superwifi. Dus ik verwacht niet direct problemen.
Alles is hier prima gegaan. De volgende ochtend moest ik wel zowel router als STB van de stroom afhalen om ze opnieuw te laten werken. Maar daarna waren alle apparaten prima verbonden (zoals wel verwacht).

Wel is het update lampje van de SuperWifi punten extreem irritant. Vannacht werd er een tweede update geinstalleerd (onaangekondigd!). Zowel wij als kinderen waren wakker, 't was alsof er een politie/ambulance met zwaailicht in de voortuin stond. Fel blauw knipperende lamp. En ja, ik had de LED bij normale operatie al op "Off" gezet. Twee keer achter elkaar meerdere minuten blauw knipperend. Gezien er 1 punt in het trapgat hangt en de slaapkamer deuren allemaal open staan..... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 23-08-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb nog niks afgesloten. Voor mijn postcode is er maar 1 keuze, namelijk:
6 maanden 35 euro ipv 50 per maand + 2 superwifipunten.

Ik zal ze wel eens bellen, of ik niet 12 maanden 35 euro kan krijgen zonder wifipunten :+
Blijf het wazig vinden dat hun aanbieding overal variabel is.
Hier is het nog niet zo lang en is het ook een fZiggo gebied, maar had graag de aanbieding gehad met beide, want ik moest dus kiezen tussen de twee.

Als ik nu op kpn.com kijk:
Nu 2 SuperWifi punten cadeau t.w.v.
€ 199,- of 6 maanden korting bij KPN Internet en TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:31
MeNTaL_TO schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

Klopt, ik heb het geprobeerd maar zelfs de medewerkers klantenservice (die best wat mogen) konden dat niet meer veranderen.

Als je online besteld hebt kan je natuurlijk wel je wettelijke bedenktijd gebruiken en vervolgens weer opnieuw aanmelden. Heb je alleen kans dat je aansluitdatum voor de nieuwe order weer een paar dagen later wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Mja precies :P Voor die 90 cent laten we dat niet liggen ;)

zojuist aangevraagd, 23 augustus zou het moeten werken :)
Hier vandaag netjes over gegaan naar 1gbit. Snelheid ook prima 963/955 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Damian schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:56:
[...]

Hier vandaag netjes over gegaan naar 1gbit. Snelheid ook prima 963/955 :D
Vandaag is ook de verbinding ook zeer netjes overgegaan van 500Mbps naar 1Gbps. De speedtest van uit oost Gelderland Winterswijk is ook zeer netjes , 3ms 946 Down en 951 Up met naar Amsterdam ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:29
Vandaag is mijn 500/500 glaslijn van KPN opgeleverd.
Ik ben even in de V12-modem van KPN gedoken.
Werkt in principe prima, op 2 zaken na :

- DHCP is niet uit te zetten
- IP-adress van modem is niet te wijzigen

Zoals ik in diverse forums kan terugvinden zal dit ook niet snel veranderen.

I.v.m. een volledig ingericht netwerk wil ik bovenstaande opties wel hebben.
Ik heb voor mijn "oude" ziggo-lijn nog een een fortigate 60D welke ik hiervoor zou kunnen inzetten : KPN Glasvezel IPV6 met een Fortigate 60D

Andere optie zou kunnen zijn om de modem van ziggo te vervangen.
Ik ben benieuwd welke modems in deze thread gekozen zijn waarbij je "alle" functies in eigen beheer blijven (inclusief een stukje port-forwarding). Uiteraard waarbij alle zaken als IP-TV netjes functioneren.

Ik hoor graag de ervaringen!
Pagina: 1 ... 48 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen