[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:52
Hmmbob schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:02:
Door alle tussenliggende meterkasten te openen en daar de kabel te geleiden
Tot een laag of 4 zal dat nog wel werken, maar 10 hoog is misschien een beetje te.
Justevo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:51:
[...]
Dit complex is ook van een woningbouw vereniging maar er zitten ook appartementen bij in de vrije sector, waar ik dus in zit. 10 hoog en op het uiterste puntje van het gebouw :+ Ik heb wel alle aansluitingen in de meterkast in m'n eigen appartement met pvc buizen waar alle aansluitingen uitkomen.

Ik vraag me alleen oprecht af hoe ze zo'n kabel misschien wel door 50 meter aan buis moeten knallen.
Ik vermoed dat een flatgebouw van 10 hoog ook een utility kanaal aan de binnenkant heeft zitten. Bij de liftschacht in de buurt. Dan zal het via daar wel omhoog worden getrokken en dan verspreid worden over de appartementen, zoals ook de kabel/telefonie en het gas/water nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57

TFHfony

Professional Weirdo

Net via MijnKPN een upgrade aangevraagd van 500/500 naar 1000/500. Vervolgens krijg ik een e-mail dat er een KPN Box V12 F5358 mijn kant op gestuurd gaat worden, terwijl er al een Experiabox v10 hier werkeloos in de kast ligt. Nu moet ik die laatste natuurlijk terugsturen.,

Maar is die upgrade van de experiabox eigenlijk wel nodig? Kon die oude geen 1000mbit aan? Volgens de e-mail gaat de upgrade morgen al in. Hopelijk hoef ik niet mijn Fritzbox 7590 los te trekken en die nieuwe experiabox aan te sluiten om de nieuwe snelheid te krijgen en is het opnieuw opstarten van de Fritzbox en/of de mediaconverter voldoende.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
TFHfony schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:06:
Net via MijnKPN een upgrade aangevraagd van 500/500 naar 1000/500. Vervolgens krijg ik een e-mail dat er een KPN Box V12 F5358 mijn kant op gestuurd gaat worden, terwijl er al een Experiabox v10 hier werkeloos in de kast ligt. Nu moet ik die laatste natuurlijk terugsturen.,

Maar is die upgrade van de experiabox eigenlijk wel nodig? Kon die oude geen 1000mbit aan? Volgens de e-mail gaat de upgrade morgen al in. Hopelijk hoef ik niet mijn Fritzbox 7590 los te trekken en die nieuwe experiabox aan te sluiten om de nieuwe snelheid te krijgen en is het opnieuw opstarten van de Fritzbox en/of de mediaconverter voldoende.
De v10 kan het ook prima aan, maar als er geen experiabox aangesloten zit wanneer je de bestelling doet, vermoed ik dat het systeem geen bekend modem ziet, misschien is het toch wel een v7 oid die niet goed geregistreerd is, dan wordt voor de zekerheid een nieuw modem opgestuurd.
Had je deze aanpassing enkele minuten na het aansluiten van je v10 gedaan, was er waarschijnlijk niks gebeurd qua modem swap.

Verwacht overigens ook niet dat je de fritzbox hoeft los te halen, hoogstens opnieuw opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TFHfony schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:06:

Vanacht rond 02:00 werd de lijn gerest. Vreemd genoeg kwam IPv6 prima op, IPv4 niet. Media converter opnieuw gestart en alles werkt prima:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11364754397.png

Nieuwe Experiabox komt vanmiddag met de post en gaat weer de kast in.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Ik heb flink lopen zoeken, maar ik vind geen Online.nl glasvezel topic. Dus nu maar hier mijn vraag: weet iemand of zij ook een 4k tv ontvanger bieden en welke je dan krijgt?

En specifiek over KPN: welke tv mediabox krijg je tegenwoordig? En welke wanneer je 4k kiest?

[ Voor 21% gewijzigd door deejaylethal op 06-05-2021 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

deejaylethal schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:25:
Ik heb flink lopen zoeken, maar ik vind geen Online.nl glasvezel topic. Dus nu maar hier mijn vraag: weet iemand of zij ook een 4k tv ontvanger bieden en welke je dan krijgt?

En specifiek over KPN: welke tv mediabox krijg je tegenwoordig? En welke wanneer je 4k kiest?
Bij KPN krijg je op dit moment de VIP5202 (Arris)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TFHfony schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:30:
[...]

Bij KPN krijg je op dit moment de VIP5202 (Arris)
Als het goed is niet meer. Vandaag KPN gesproken om wellicht te verlengen met een extra decoder en alles om naar 4K. Niet mogelijk, ook niet tegen meerkosten 4K beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
robert-630 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:42:
[...]

Als het goed is niet meer. Vandaag KPN gesproken om wellicht te verlengen met een extra decoder en alles om naar 4K. Niet mogelijk, ook niet tegen meerkosten 4K beschikbaar
jij bent bestaande klant dat klopt.

LETOP! nieuwe klanten krijgen op dit moment max 1 4k stb de arris 5202, neem je meerdere ontvangers af wordt dat aangevuld met de arris 2952 of hmb2260 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jopoh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:09:
[...]

jij bent bestaande klant dat klopt.

LETOP! nieuwe klanten krijgen op dit moment max 1 4k stb de arris 5202, neem je meerdere ontvangers af wordt dat aangevuld met de arris 2952 of hmb2260 :)
Bedankt voor de duidelijkheid. Ja bij een tekort is het logisch om ze (tot 1 per huishouden) aan nieuwe klanten aan te bieden, commercieel gezien.

Het ging mij zelf niet om de 4k maar snellere decoder. Ik denk dat het voor mij internet-only i.c.m. NLziet wordt. Rond de zomer heb ik zelf genoeg aan de gratis stream van NPO en geen TV abo nodig. Rest van het jaar is NLziet eigenlijk afdoende. Ben alleen nog in afweging tussen KPN en T-Mobile (feedback gevraagd in het T-Mobile Thuis topic).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
deejaylethal schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:25:

Online topic:
[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
Veldproef met XGSPON technologie in de WBA/VULA FttH dienstverlening

KPN heeft een eerste gebied aangewezen waar de XGSPON technologie ingezet zal worden middels een veldproef, namelijk in Scherpenzeel. De WBA/VULA dienstverlening wijzigt met de inzet van XGSPON technologie in deze proef niet en behoudt dezelfde dienstvarianten en snelheden, alleen is wel een nieuw type (clickable) ONT benodigd. De tarieven blijven in deze veldproef ook gelijk aan de huidige tarieven, inclusief het eenmalige GPON aansluittarief.

De huidige planning is dat vanaf 7 juli 2021 de eerste orders met de XGSPON technologie in Scherpenzeel kunnen worden ingelegd. In de informatieproducten is XGSPON al lange tijd zichtbaar, die kan vanaf 7 juli 2021 in dat gebied ook gekozen worden. In de WBA Publicatielijsten en in de WBA informatieproducten zal de inzet van deze technologie duidelijk worden aangegeven.

10G GPON has two standards, XG-PON and XGS-PON

XG-PON, asymmetric 10G GPON, provides asymmetric 10G GPON transmission (Maximum downstream line rate: 9.953 Gbit/s, Maximum upstream line rate: 2.488 Gbit/s ).

XGS-PON, symmetric 10G GPON, provides symmetric 10G GPON transmission (Maximum downstream line rate: 9.953 Gbit/s, Maximum upstream line rate: 9.953 Gbit/s ).

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis-L op 07-05-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mut
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-07-2022

mut

Helaas kan KPN nog geen CI+module laten werken op een glasvezelaansluiting. Je bent verplicht aparte losse kastjes bij je TV's te plaatsen met een extra afsfandsbedieningen.
Zonde van hun investering in glasvezel, want die ligt de komende jaren ongebruikt in mijn meterkast.
Zolang ik verplicht wordt met extra kastjes met nog een afstandsbediening te gaan werken om mijn TV's te bedienen, kunnen ze het schudden. Per TV 1 afstandsbediening lijkt mij ruim voldoende!
Tegen zoveel klantonvriendelijkheid kan je niet op. Het voomalig staatsbedrijf heeft blijkbaar nog steeds last van oude gewoontes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barre73
mut schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:15:
Helaas kan KPN nog geen CI+module laten werken op een glasvezelaansluiting. Je bent verplicht aparte losse kastjes bij je TV's te plaatsen met een extra afsfandsbedieningen.
Zonde van hun investering in glasvezel, want die ligt de komende jaren ongebruikt in mijn meterkast.
Zolang ik verplicht wordt met extra kastjes met nog een afstandsbediening te gaan werken om mijn TV's te bedienen, kunnen ze het schudden. Per TV 1 afstandsbediening lijkt mij ruim voldoende!
Tegen zoveel klantonvriendelijkheid kan je niet op. Het voomalig staatsbedrijf heeft blijkbaar nog steeds last van oude gewoontes.
Stel je niet zo aan... Er is geen enkele glasvezelprovider die IPTV aanbiedt zonder decoder. Er zijn er slechts twee (op kleine schaal) die coax via glas aanbieden.
Met andere woorden: bijna alleen de kabelaar biedt het aan zonder kastje. En dan nog kun je niet alles wat anders wel zou kunnen.
IPTV is de toekomst en KPN is een aanbieder van IP diensten.
Ik zie sowieso meer in wat ze nu aan het doen zijn met een app op je smart TV. En ja, die bestaat al een paar jaar. Geen kastje nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 07-05-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Trined biedt t wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:23
Over enkele jaren hebben alle TV's een app functie(hebben ze nu al tbh) je kan tegenwoordig de KPN TV app downloaden die niet onderdoet aan de settopbox kwaliteit. In de toekomst kan je er gewoon vanuit gaan dat TV's en deze apps van KPN i.s.m. Samsung/LG enzovoorts kwaliteit alleen maar omhoog zal gaan.

Ook mijn Samsung Remote werkt natuurlijk met deze app dus eigenlijk heb je straks ook alleen maar 1 afstandbediening nodig. (per tv)

Ik heb nu zelf ook een Samsung Q7FN waar de utp kabel in de OneConnectbox gaat en verder alleen een splinterdun glasvezel kabeltje richting de tv die alles inclusief stroom aanlevert.

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

[ Voor 22% gewijzigd door Minaaj op 07-05-2021 23:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Duidelijk geen ervaring met hoe het daadwerkelijk werkt.
De AB van de TV ligt hier in de kast: Vrijwel alle functies zijn te bedienen met de AB van KPN. Het kastje zelf wordt bedient dmv bluetooth en kan je dus in een kast of achter de TV wegsteken.
Toegegeven, HDMI-CEC zou nog beter zijn, maar je heb echt geen 2 AB's nodig. Zenders kiezen, volume, alternatieve ingangen selecteren gaat allemaal via die AB van KPN.

Daarnaast probeert Ziggo ook gewoon alles en iedereen een Next/Horizon door te strot te duwen na de overname door Liberty Global. Dus op dat vlak is het lood om oud ijzer.
Bij Ziggo kan je dan weer zeuren dat ze zo enorm achterblijven met hun upload. Zo is het overal wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Weet ik, overigens niet overal en naar ik meen naast de IPTV die ze ook leveren. En Jonaz is de andere. Ik noem dat kleine schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:32
@Minaaj Stroom via een glasvezelkabeltje? Samsung is echt ver op iedereen voor…….

Oftewel: het is een dus snoertje.

Ik vind overigens de beeldkwaliteit van de app op mijn 2019 Samsung minder dan de glaszenders die ik via de decoder kijk. Ik ben het wel eens met de opmerking dat zo’n extra kastje gewoon vervelend is. Liever inderdaad een CI+ kaart in de TV en de eigen tuner gebruiken, ondanks het feit dat de ab van mijn TV het KPN-kastje kan bedienen. Maar ja, dat zou voor KPN (en Ziggo overigens hetzelfde) minder mogelijkheden bieden jou iets aan te smeren commerciële opportunities bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 08:56
*knip*. Dat mag best wat vriendelijker.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 09-05-2021 09:27 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Als alternatief voor de tv kastjes van KPN zou je NLZIET kunnen proberen. De eerste maand is gratis dus je kunt voor jezelf goed testen of het goed werkt met je tv en of de kwaliteit je bevalt. Ik ben zelf na een korte proef periode fan geworden. De kwaliteit van de streams doet niet onder voor die van de HD zenders. Als je kijkt naar de bitrate dan zijn de glas zenders (66x) van hogere kwaliteit alleen ik zelf op mijn Q9FN het verschil niet kunnen waarnemen. Het zappen is iets trager maar het terugkijken zonder reclame is dan weer een heel sterk pluspunt.
Het enige wat eventueel vervelend kan zijn is dat het aanbod is beperkt tot de drie grote zendlabels NPO, RTL en SBS. Dus als je van sport houdt zoals Ziggo of ESPN zul je dat apart moeten afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20
Dennis-L schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:18:
Veldproef met XGSPON technologie in de WBA/VULA FttH dienstverlening

KPN heeft een eerste gebied aangewezen waar de XGSPON technologie ingezet zal worden middels een veldproef, namelijk in Scherpenzeel. De WBA/VULA dienstverlening wijzigt met de inzet van XGSPON technologie in deze proef niet en behoudt dezelfde dienstvarianten en snelheden, alleen is wel een nieuw type (clickable) ONT benodigd. De tarieven blijven in deze veldproef ook gelijk aan de huidige tarieven, inclusief het eenmalige GPON aansluittarief.

De huidige planning is dat vanaf 7 juli 2021 de eerste orders met de XGSPON technologie in Scherpenzeel kunnen worden ingelegd. In de informatieproducten is XGSPON al lange tijd zichtbaar, die kan vanaf 7 juli 2021 in dat gebied ook gekozen worden. In de WBA Publicatielijsten en in de WBA informatieproducten zal de inzet van deze technologie duidelijk worden aangegeven.

10G GPON has two standards, XG-PON and XGS-PON

XG-PON, asymmetric 10G GPON, provides asymmetric 10G GPON transmission (Maximum downstream line rate: 9.953 Gbit/s, Maximum upstream line rate: 2.488 Gbit/s ).

XGS-PON, symmetric 10G GPON, provides symmetric 10G GPON transmission (Maximum downstream line rate: 9.953 Gbit/s, Maximum upstream line rate: 9.953 Gbit/s ).
Las ook al het artikel dat Delta Fiber NL de XGS-PON techniek gaan gebruiken, maar dan wel vanuit de PoP op basis van de PtP netwerk architectuur. Wat ik me dan afvraag is of zowel KPN als DeltaFiber ONT's gaan toepassen waar de eigen router nog te gebruiken zal zijn, zoals dat nu het geval is bij de ONT's op GPON netwerken. Edit: in het artikel staat "nieuwe clickable" ONT's, maar moet je dan al een klant zijn die nu GPON afneemt, of gaat dit dan ook gelden voor klanten die nu GoF/AON afnemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Soundwork op 09-05-2021 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 22:26
Een al wat oudere post maar ik vond niet echt iets nieuwers:
Barre73 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:28:
Het is absoluut ten strengste verboden om mantelbuizen te gebruiken van gas, water of electra. En eigenlijk ook die van CAI mag niet. Die mantelbuizen zijn geen eigendom van de huiseigenaar maar behoren bij tot de netwerkbeheerder (lang juridisch verhaal maar geloof me voor nu maar...).
Weet iemand hoe gebruikelijk het is dat deze regel ook echt voorkomt dat de ervoer bedoelde grijze mantelbuis in de KOMO meterkastvloerplaat voor glasvezel gebruikt word. Bij mij liggen Telefoon en Coax er al samen in, en het zou uitermate logisch zijn om glas ernaast te liggen, hij is groot genoeg.

Ik ga het ook bij hen nog eens navragen, maar het zal toch wel zo zijn dat e-fiber overkoepelende toestemming heeft, en kan het niet van concurrenten Ziggo en KPN afhangen.

Ik zie het in ieder geval helemaal niet zitten dat ze een gat boven mijn bestrating boren met zo'n klein stukje kabel zichtbaar. Niet alleen voor het zicht, maar vooral voor de betrouwbaarheid en kwetsbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
cybermaus schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:38:
Een al wat oudere post maar ik vond niet echt iets nieuwers:

[...]

Weet iemand hoe gebruikelijk het is dat deze regel ook echt voorkomt dat de ervoer bedoelde grijze mantelbuis in de KOMO meterkastvloerplaat voor glasvezel gebruikt word. Bij mij liggen Telefoon en Coax er al samen in, en het zou uitermate logisch zijn om glas ernaast te liggen, hij is groot genoeg.

Ik ga het ook bij hen nog eens navragen, maar het zal toch wel zo zijn dat e-fiber overkoepelende toestemming heeft, en kan het niet van concurrenten Ziggo en KPN afhangen.

Ik zie het in ieder geval helemaal niet zitten dat ze een gat boven mijn bestrating boren met zo'n klein stukje kabel zichtbaar. Niet alleen voor het zicht, maar vooral voor de betrouwbaarheid en kwetsbaarheid.
Eigenlijk vraag je dus of E-Fiber de telecombuis mag gebruiken?
Coax en KPN koper horen niet nu al in dezelfde mantelbuis te zitten als het goed is. Zowel, dan zou er nog een lege buis in de vloerplaat moeten zijn.. probleem opgelost want dan gebruiken ze die lege buis maar
Zoniet: als er ruimte in die buis zit is het geen probleem als E-Fiber die ook gebruikt om naar de meterkast te komen.
Er is geen overkoepelende afspraak voor maar bij laagbouwwoningen is dat niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
cybermaus schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:38:
[...]
Dit doen ze toch nooit? Zover ik kan zien in wijken waar het al is aangelegd doen ze het altijd onder de grond en is de kabel nooit van buitenaf te zien, behalve tijdens de aanleg als ze hem daar even tijdelijk parkeren en een stuk uit laten steken om het terug te kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 10:16
TFHfony schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:23:
[...]

Duidelijk geen ervaring met hoe het daadwerkelijk werkt.
De AB van de TV ligt hier in de kast: Vrijwel alle functies zijn te bedienen met de AB van KPN. Het kastje zelf wordt bedient dmv bluetooth en kan je dus in een kast of achter de TV wegsteken.
Toegegeven, HDMI-CEC zou nog beter zijn, maar je heb echt geen 2 AB's nodig. Zenders kiezen, volume, alternatieve ingangen selecteren gaat allemaal via die AB van KPN.

.......
Heb je de VIP5202?? (de huidige 4k ontvanger) kijk eens in het menu bij standby of je de optie "Schakel de TV automatisch in op de juiste HDMI ingang" hebt. Dit is HDMI-CEC! uitgerold in de software release eind maart.

Werkt op mijn oude Samsung TV prima. Aanzetten TV ontvanger zet de TV aan op het juiste kanaal (en als bonus via HDMI arc gaat mijn soundbar ook direct aan)

Van het KPN forum:
23 maart t/m 1 april: HTML 4.117.211

VIP5202: nieuwe optie onder Menu > Instellingen > Stand-by 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang’. Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste poort op de tv wordt gekozen als de ontvanger uit stand-by komt zodat je dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Dit werkt met het HDMI-CEC protocol. Omdat niet alle tv's dit protocol (goed) ondersteunen staat deze optie niet standaard aan. Wil je hier gebruik van maken moet je dit zelf aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Sabes schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:53:
[...]

Heb je de VIP5202?? (de huidige 4k ontvanger) kijk eens in het menu bij standby of je de optie "Schakel de TV automatisch in op de juiste HDMI ingang" hebt. Dit is HDMI-CEC! uitgerold in de software release eind maart.

Werkt op mijn oude Samsung TV prima. Aanzetten TV ontvanger zet de TV aan op het juiste kanaal (en als bonus via HDMI arc gaat mijn soundbar ook direct aan)

Van het KPN forum:

VIP5202: nieuwe optie onder Menu > Instellingen > Stand-by 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang’. Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste poort op de tv wordt gekozen als de ontvanger uit stand-by komt zodat je dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Dit werkt met het HDMI-CEC protocol. Omdat niet alle tv's dit protocol (goed) ondersteunen staat deze optie niet standaard aan. Wil je hier gebruik van maken moet je dit zelf aanzetten.
Ik zal vanavond eens kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Caelorum schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:49:
[...]

Dit doen ze toch nooit? Zover ik kan zien in wijken waar het al is aangelegd doen ze het altijd onder de grond en is de kabel nooit van buitenaf te zien, behalve tijdens de aanleg als ze hem daar even tijdelijk parkeren en een stuk uit laten steken om het terug te kunnen vinden.
Gebeurt vaker dan je denkt. Zie onderstaand voorbeeld. Maar het behoort dan wel met een slagvaste buis beschermd te worden (op deze foto dus niet..).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWSf4tSJdOKfCTOoNX382DCWy9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmQIs26si3IzXXO24NGTMNGS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Barre73 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Gebeurt vaker dan je denkt. Zie onderstaand voorbeeld. Maar het behoort dan wel met een slagvaste buis beschermd te worden (op deze foto dus niet..).

[Afbeelding]
Ai... van een dergelijk verbinding zou ik niet graag afhankelijk zijn. Als iemand dat molt, hoe lang zit je dan zonder internet? En krijg je dan ook nog een rekening gepresenteerd?
Ik ben toch blij dat het glasvezelkabeltje hier lekker in de grond onder de tegels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]

[Afbeelding]
Het verbaast me echt dat ze het zo doen, maar ook dat de woningeigenaar daar mee akkoord gaat. Zelfs met een buis er omheen zou ik er niet blij van worden.
Ik ga binnenkort verhuizen, maar als daar over een of twee jaar weer glasvezel komt ga ik echt niet akkoord met zo'n constructie. Gelukkig heb ik een kruipruimte en kan ik desnoods wel zelf een buis voor ze regelen naar de meterkast :)
TFHfony schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:05:
[...]
En krijg je dan ook nog een rekening gepresenteerd? [...]
Mocht je die rekening al krijgen (ik denk het niet, want het is eigendom van KPN en zij zullen moeten bewijzen dat jij het moedwillig hebben gedaan), dan nog kan je het bij je verzekering opgeven.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 10-05-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
Well, ik zie op internet toch wel een aantal foto's anders. En met de aannemer trots vertellend dat ze in een dag een hele staat doen, vraag ik af of ze wel de tijd gaan nemen om door de massieve fundering te gaan, en dan ook nog eens in de kruipruimte te gaan. En vanuit de meterkast schuin naar beneden boren is ook lastig bij de meeste mensen, ivm gas en watermeters nabij de bodem.

Er is volgende week een info avond, die ga ik dus wel gebruiken om hierover info proberen te krijgen
Barre73 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:38:
Coax en KPN koper horen niet nu al in dezelfde mantelbuis te zitten als het goed is. Zowel, dan zou er nog een lege buis in de vloerplaat moeten zijn.
Er is geen groene CAI buis, en ook geen lege buis. De woning is jong genoeg (1994) om beide tegelijk aangelegd te hebben, maar oud genoeg dat de buis-kleur standaarden mogelijk niet hetzelfde waren dan nu.
Barre73 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:38:
Zoniet: als er ruimte in die buis zit is het geen probleem als E-Fiber die ook gebruikt om naar de meterkast te komen.
Zou ik ook denken. Maar mag ik informeren of je hier ervaring of kennis over hebt, of is dit (net zoals die van mij) enkel een common sense interpretatie?
Caelorum schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:36:
Het verbaast me echt dat ze het zo doen, maar ook dat de woningeigenaar daar mee akkoord gaat. Zelfs met een buis er omheen zou ik er niet blij van worden.
Dat is dus mijn zorg.
Caelorum schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:36:
Gelukkig heb ik een kruipruimte en kan ik desnoods wel zelf een buis voor ze regelen naar de meterkast :)
Amen!

[ Voor 14% gewijzigd door cybermaus op 10-05-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:41

MCP cloud

Op het web sinds 1998

[...]

[Afbeelding]
Als dat bij mij was gelijk veranderd bescherming er om heen gemaakt.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aris09
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-04 17:39
In verband met een verhuizing was ik op zoek naar een glasvezelaanbieder voor mijn nieuwe woning. In eerste instantie kwam ik bij T-mobile uit door de prijs/snelheid verhouding. Maar daar was ik al snel van genezen na één telefoontje met de klantenserve.

Dan toch maar voor kwaliteit gaan en KPN gebeld. Perfect geholpen en direct een abonnement afgesloten, dat was een maand geleden.

Maar nu begon ik mij af te vragen waar mijn modem blijft aangezien ik als aansluitdatum 11 mei had opgegeven. Na een belletje naar kpn blijkt dat ze mij pas 8 juni gaan aansluiten en dat kan ook niet eerder. Echt waardeloos, als ze dit bij de verkoop hadden aangegeven was ik nooit met ze in zee gegaan. Daarnaast snap ik het ook niet, de vorige bewoners namen ook al glasvezel af (ik weet niet bij wie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
aris09 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:39:
In verband met een verhuizing was ik op zoek naar een glasvezelaanbieder voor mijn nieuwe woning. In eerste instantie kwam ik bij T-mobile uit door de prijs/snelheid verhouding. Maar daar was ik al snel van genezen na één telefoontje met de klantenserve.

Dan toch maar voor kwaliteit gaan en KPN gebeld. Perfect geholpen en direct een abonnement afgesloten, dat was een maand geleden.

Maar nu begon ik mij af te vragen waar mijn modem blijft aangezien ik als aansluitdatum 11 mei had opgegeven. Na een belletje naar kpn blijkt dat ze mij pas 8 juni gaan aansluiten en dat kan ook niet eerder. Echt waardeloos, als ze dit bij de verkoop hadden aangegeven was ik nooit met ze in zee gegaan. Daarnaast snap ik het ook niet, de vorige bewoners namen ook al glasvezel af (ik weet niet bij wie).
En welke reden geven ze daarvoor?
Je hebt toch direct na bestelling een bevestigingsmail ontvangen waarin de aansluitdatum stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aris09
Ik heb meerdere keren naar de reden gevraagd maar die kunnen ze niet geven.
De late datum stond inderdaad in de bevestigingsmail, die had ik zelf goed moeten controleren. Aan de andere kant moet KPN niet een uur eerder zeggen dat het verder geen probleem is.

Ik vrees dat het nu te laat is om een andere provider te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

AvK

Ready Set Go

aris09 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:23:
Ik heb meerdere keren naar de reden gevraagd maar die kunnen ze niet geven.
De late datum stond inderdaad in de bevestigingsmail, die had ik zelf goed moeten controleren. Aan de andere kant moet KPN niet een uur eerder zeggen dat het verder geen probleem is.

Ik vrees dat het nu te laat is om een andere provider te zoeken.
Heel vervelend allemaal.
Er kunnen allerlei redenen zijn waardoor het wat langer duurt. Welke snelheid heb je aangevraagd?
Misschien moet er nog wat aangepast worden in de centrale om de gewenste snelheid te kunnen leveren. Of mogelijk zit er te weinig ruimte op het rack waar jij op aangesloten zou worden en moet er eerst uitgebreid worden. Kan van alles zijn. Wat ik je wel kan beloven is dat als je straks glas van KPN hebt je nooit meer wat anders wilt. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Sabes schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:53:
[...]

Van het KPN forum:

Werkt ook prima met mijn Philips 65OLED803.
Een volledige HDMI-CEC implementatie zou nog beter zijn, maar... dit werkt best OK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 00:56

Zenix

BOE!

Vandaag mijn ouders aangesloten op de KPN, vanwege de goede aanbieding voor het eerste jaar. Die bluetooth afstandbediening is wel een uitkomst. Daarnaast is de Experiabox 12 met Wifi 6 ook wel een plusplunt. Veel te weinig instellingen voor de Tweaker, maar voor leken wel overzichtelijk.

Uiteindelijk een downtime gehad van een klein half uur.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 10-05-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
AvK schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:39:
[...]

Heel vervelend allemaal.
Er kunnen allerlei redenen zijn waardoor het wat langer duurt. Welke snelheid heb je aangevraagd?
Misschien moet er nog wat aangepast worden in de centrale om de gewenste snelheid te kunnen leveren. Of mogelijk zit er te weinig ruimte op het rack waar jij op aangesloten zou worden en moet er eerst uitgebreid worden. Kan van alles zijn. Wat ik je wel kan beloven is dat als je straks glas van KPN hebt je nooit meer wat anders wilt. :)
Klinkt als monteurscapaciteit. Monteur is verplicht voor het installeren van de mediaconverter. Dat zorgt ervoor dat de activatie op zich dus ook vaak later wordt gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:43:
[...]

Klinkt als monteurscapaciteit. Monteur is verplicht voor het installeren van de mediaconverter. Dat zorgt ervoor dat de activatie op zich dus ook vaak later wordt gepland.
Bedoel je hier met activatie dat deze monteur ook de patch in de PoP doet, aanmelding van ONT of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:11:
[...]

Bedoel je hier met activatie dat deze monteur ook de patch in de PoP doet, aanmelding van ONT of beide?
Ik bedoelde het plaatsen en aansluiten van de NT. En in geval van een ONT ook het aanmelden ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:24

DirtyBird

Praktiserend denker

Mijn KPN hussel 100 loopt binnenkort af. Ik had deze eerste 6 maanden voor 23 euro en daarna 47. Gemiddeld dus 35 euro per maand, net zoals T-mobile.

Vandaag gebeld om te vragen of ik kon verlengen met eenzelfde soort constructie. De telefoonverbinding werd na 10 minuten verbroken. Teruggebeld, weer verbroken. Oke, dan via de chat.

Daar kreeg ik een medewerker te spreken. Ik leg uit wat ik wil en zij (?) gaat kijken wat er mogelijk is. "Ja ik kan u wel weer een korting geven voor een X aantal maanden, daarna betaalt u weer de standaardprijs van 47". Ik: "Oke en wat is die korting dan?" - verbinding met de chat verbroken....

Oke, nieuwe chat. Dit keer een andere naam. "Nee ik kan u niet doorverbinden naar een andere medewerker".
Ik leg het verhaal opnieuw uit en geef aan dat de andere medewerker zei dat dit mogelijk is. "Nee ik kan geen korting geven" en vervolgens sluit de medewerker de chat.

Heb ik nou pech met deze storing en specifieke medewerker die de verbinding verbreekt, of is dit hoe KPN werkt? Ik snap wel dat ze geen zin hebben in de hele tijd de vraag 'mag ik korting', maar dit is lomp toch?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 00:56

Zenix

BOE!

Heb je wel gebeld met de afdeling opzeggingen (klantretentie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 19:43
En als ze de opzegging klakkeloos aannemen? Waar zou je dan heen gaan voor glas internet en tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 24-09 20:31
Miki schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:26:
Als alternatief voor de tv kastjes van KPN zou je NLZIET kunnen proberen.....

.......Het enige wat eventueel vervelend kan zijn is dat het aanbod is beperkt tot de drie grote zendlabels NPO, RTL en SBS. Dus als je van sport houdt zoals Ziggo of ESPN zul je dat apart moeten afsluiten.
Maar die laatste twee (Ziggo Sport Totaal en ESPN) kun je niet afnemen zonder een tv-abonnement bij een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Edje040 ESPN inderdaad, maar ziggo sports totaal kan je een abbo van 10E/maand afsluiten zonder tv abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 25-09 16:56
Gisteren bij mijn schoonmoeder IPTV bekabeld aan een SuperWifi punt gehangen. Werkt allemaal prima op het eerste gezicht.

Vandaag begin ik me toch een beetje zorgen te maken. Trekt dat IPTV multicast verkeer wellicht het Wi-Fi netwerk omver? Mensen ervaringen mee?

-edit-

Ik lees het al in dit topic. Ik heb SuperWifi aan de Box 12 hangen. Het Wi-FI netwerk van de Box 12 zelf staat uit. Even scherp in de gaten houden dus.

[ Voor 23% gewijzigd door ericafterdark op 12-05-2021 09:22 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:53

Mr. Freeze

¡GO!

Caelorum schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:20:
@Edje040 ESPN inderdaad, maar ziggo sports totaal kan je een abbo van 10E/maand afsluiten zonder tv abonnement.
Heb ernaar gezocht maar kan helaas niet vinden op de site van ziggo sport. Heb je misschien een idee waar dit abo is te vinden?

Edit: gevonden, ziggo sport go heet het. Sorry voor overlast.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 12-05-2021 11:06 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Caelorum schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:20:
Vaak krijg je met bijvoorbeeld Compleet een zender gratis. In mijn geval ESPN. Ziggo Sports kost een tientje zeg je. Stel ik zou ESPN los kunnen bestellen voor (ook) een tientje, dan zou ik samen met NL ziet iets van €28 euro kwijt zijn voor die 3 zenders. Met Compleet zou dat ongeveer €30 zijn. Dan is het verschil niet groot eigenlijk. Overigens betaal ik nu €15 voor tv, Ziggo Sports Totaal en ESPN maar dat zal over een jaartje wel agelopen zijn als het aan KPN ligt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:52
Edje040 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:50:
[...]
maar dat zal over een jaartje wel agelopen zijn als het aan KPN ligt :(
Wie dan leeft.... voorjaar 2019 dacht ook nog niemand aan een Corona pandemie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
scofield schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:55:
En als ze de opzegging klakkeloos aannemen? Waar zou je dan heen gaan voor glas internet en tv?
Waar staat dat @DirtyBird wil opzeggen? Ik maak uit zijn verhaal op dat hij juist wil verlengen en KPN hem via ieder kanaal (chat, telefoon) afkapt. Ik vind dit wat wat dubieus van KPN.....

Overigens heb ik het ook meegemaakt, maar bleef het maar bij 1 keer. Ik was nog geen KPN klant, opende de chat, stelde wat vragen en de medewerker verbrak de verbinding. Daarna opnieuw de chat ingegaan en kwam bij iemand uit die bij XS4ALL servicedesk had gezeten, die mij wel netjes te woord stond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:59:
[...]

Waar staat dat @DirtyBird wil opzeggen? Ik maak uit zijn verhaal op dat hij juist wil verlengen en KPN hem via ieder kanaal (chat, telefoon) afkapt. Ik vind dit wat wat dubieus van KPN.....

Overigens heb ik het ook meegemaakt, maar bleef het maar bij 1 keer. Ik was nog geen KPN klant, opende de chat, stelde wat vragen en de medewerker verbrak de verbinding. Daarna opnieuw de chat ingegaan en kwam bij iemand uit die bij XS4ALL servicedesk had gezeten, die mij wel netjes te woord stond....
Er werd wat anders bedoeld denk ik. Een tip om met verlenging korting te krijgen is om te bellen met opzeggingen. Maar als je daar aangeeft dat je wil opzeggen terwijl je hoopt op een verlenging met korting, is er een kans dat je niks aangeboden krijgt en je opzegging wordt geaccepteerd. Terwijl dat eigenlijk niet je bedoeling was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
swhnld schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Wie dan leeft.... voorjaar 2019 dacht ook nog niemand aan een Corona pandemie.
Dat is ook zo. Heb in december vorig jaar mijn contract wat april 2021 afliep, vanaf die datum weer voor een jaar verlengd met leuke extra's. Tot april 2022 kan ik nergens goedkoper terecht en ik ben tot op heden nog steeds tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Barre73 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:21:
[...]

Er werd wat anders bedoeld denk ik. Een tip om met verlenging korting te krijgen is om te bellen met opzeggingen. Maar als je daar aangeeft dat je wil opzeggen terwijl je hoopt op een verlenging met korting, is er een kans dat je niks aangeboden krijgt en je opzegging wordt geaccepteerd. Terwijl dat eigenlijk niet je bedoeling was...
Dit is wat ik bedoel als er idd iemand aan de KPN kant jouw opzegging zeer serieus neemt i.p.v. proberen weer door een korting de klant te behouden?
Dan is mijn vraag als je met de mond vol tanden staat naar welke glas isp je dan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-08 09:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucYDP0-rpXNqEd-70F3iCe65oTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UWDEA4OpxL6PSe1hk5ZaNkb.jpg?f=fotoalbum_large

Joepieee! Blij mee!

Ik heb een abonnementje van 50 Mbit/s. Ben benieuwd wanneer KPN dat instapniveau verhoogt.

KPN houdt de overstap naar glasvezel lekker simpel. Alles blijft hetzelfde, je krijgt alleen een symmetrische upload cadeau. Maar geen nieuw contract nodig, of een ander abonnement.

Slim bekeken, denk ik. Maar er komt natuurlijk een moment dat de abonnementen op koper en glasvezel niet meer hand in hand kunnen gaan, omdat ze met deze snelheid voor deze prijs op glasvezel niet meer wegkomen. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@scofield dan draai je het weer terug. Of geef je last minute aan dat je eht niet wil. Of geef je nooit akkoord. Of bel je later om te zeggen dat een niet-bevoegd persoon jouw abbo heeft opgezegd.

[ Voor 66% gewijzigd door Caelorum op 13-05-2021 08:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scofield
Dan laat je jezelf wel kennen door eerst met bombarie te melden dat je opzegt maar als er geen tegenvoorstel komt wat je aanstaat toch maar blijven. Je kan zo in de politiek en later heb je er geen actieve herinnering meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
Kijk even hoeveel je kwijt zou zijn bij T-Mobile glasvezel en zeg dat je een mooi aanbod van hen hebt gehad en overweegt op te zeggen vanwege het prijsverschil. That should do the trick.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:20
aris09 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:39:
Wat ging er mis met t-mobile ?
Een lagere maandprijs verhouding staat vrijwel altijd gelijk aan slechtere klantenservice, maar vaak als je de klantenservice moet bellen dan is het dus al fout...

Ik heb zelf nog nooit klantenservice hoeven bellen en als ik ze moet bellen dan gaat er dus iets fout, kortom ik ben tevreden met t-mobile en neem daarom mogelijk langere wachttijden aan de telefoon of iemand dat een klein foutje maakt op de koop toe.

Sorry dat ik een beetje offtopic ga.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 13-05-2021 08:50 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:45:
Kijk even hoeveel je kwijt zou zijn bij T-Mobile glasvezel en zeg dat je een mooi aanbod van hen hebt gehad en overweegt op te zeggen vanwege het prijsverschil. That should do the trick.
Dat aanbod kunnen ze niet matchen.
offtopic:
Bron: Dit is wat ik de telefonische verkopers die bellen 'namens KPN' vertel - sneller dan lomp ophangen want dan bellen ze terug (leuk die telefoonterreur die hoort bij een KVK inschrijving)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
scofield schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:23:
[...]

Dit is wat ik bedoel als er idd iemand aan de KPN kant jouw opzegging zeer serieus neemt i.p.v. proberen weer door een korting de klant te behouden?
Dan is mijn vraag als je met de mond vol tanden staat naar welke glas isp je dan gaat.
Je moet ook niet echt opzeggen ;)
Volgende gebruik ik al succesvol een jaar of 6 a 7.
  1. Bellen met de afdeling opzeggingen
  2. Vragen wanneer je contract afgelopen is (Ik weet al dat mijn contract afgelopen is, maar dit is om het gesprek te starten)
  3. Dan aangeven dat je erg tevreden bent over KPN, maar dat provider X goedkoper is met zoveel euro per maand (Zorg wel dat je dit inderdaad uitzoekt en hoeveel precies het is, heb 1 keer gehad dat ze echt op detail gingen vragen)
  4. Dan aangeven dat je eigenlijk ook niet weg wil en ook eigenlijk niet ziet zitten om alles om te zetten, maar dat je het prijsverschil niet kan negeren
  5. En meestal schieten ze dan al in de modus dat ze je kunnen helpen met de prijs
  6. Zoniet dan kan je er gewoon om vragen of ze je niet kunnen helpen met de prijs om het aantrekkelijker te maken om te blijven als klant
  7. Je krijgt dan een nieuw aanbod. Dan kan je ook nog vragen of het nog beter kan ;) (Helaas kan dat niet altijd)
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze je dan geen nieuw aanbod doen met korting. Anders aangeven dat je er nog even over na wilt denken en dan later nog een keer bellen.

Nu kan het ook wel schelen dat onze 4 mobiele abonnementen ook elk jaar tegelijk aflopen met internet/tv/bellen abonnement en dus makkelijker met alles tegelijk over kunnen vanwege de compleet korting die bijvoorbeeld ziggo/vodafone ook aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:13
ANdrode schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:05:
Dat aanbod kunnen ze niet matchen.
"Maar wat kunnen jullie wel doen? Als dat een goed aanbod is en ik niet hoef over te stappen, scheelt mij dat ook veel gedoe".

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:37:
[...]

"Maar wat kunnen jullie wel doen? Als dat een goed aanbod is en ik niet hoef over te stappen, scheelt mij dat ook veel gedoe".
Als ze nog bellen - dat zou mijn vraagteken zijn. Maar ze weten inderdaad van tevoren niet waarheen je overstapt.

Je kan ook nog "want eigenlijk wil ik mijn mailadres houden" er in gooien als je jouw eigen onderhandelingspositie helemaal wilt ondermijnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aris09
mr_evil08 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:49:
[...]

Wat ging er mis met t-mobile ?
Een lagere maandprijs verhouding staat vrijwel altijd gelijk aan slechtere klantenservice, maar vaak als je de klantenservice moet bellen dan is het dus al fout...

Ik heb zelf nog nooit klantenservice hoeven bellen en als ik ze moet bellen dan gaat er dus iets fout, kortom ik ben tevreden met t-mobile en neem daarom mogelijk langere wachttijden aan de telefoon of iemand dat een klein foutje maakt op de koop toe.

Sorry dat ik een beetje offtopic ga.
t-mobile adverteert met een bepaalde prijs maar zodra ik mijn pakket had samengesteld kwam ik hoger uit. Daarom maar even bellen.
Bij de klantenservice kreeg ik iemand aan de lijn die duidelijk geen zin in die baan had. Zij vertelt mij dat ik eerst een abonnement aan moet gaan en dat ik achteraf in het klantenportaal een korting toe kan voegen.
Het was een warrig verhaal dus de voorwaarden van t-mobile doorgenomen en kon hier niks over terugvinden. Totdat ik zag dat die geadverteerde t-mobile prijs voor de laagste internetsnelheid was (ja dom, ik hou het maar op de verhuis-stress).
Achteraf ook niet zo blij met de service van KPN maar het is niet anders. Een paar weken analoog leven is misschien zo gek nog niet. Misschien een boek lezen ofzo B)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Babylonier
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-08 10:00
Mochten er mensen zijn die een eigen router zoeken voor internet inclusief IPTV functies
(met aansluiting direct achter de glasvezel NT media-converter).

Er is nieuwe firmware voor Synology routers met ondersteuning “IPTV routed mode”.
Je kunt de router van de provider daarmee uitwisselen met de Synology router.

Meer details, en waar op te letten met het inregelen van de verbinding:
Zie berichten op het Synology forum < HIER > en uitvoerige handleiding < HIER >
-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melvin.P
Sinds glasvezel actief is doe ik af en toe een speedtest. Keurige resultaten, mijn abonnement van 50 Mbit/s wordt ruim overschreden. Wat mij daarbij wel opvalt is dat de upload nog véél hoger begint; 200+, en dan langzaam afzakt naar de uiteindelijke snelheid. Hoe zou dat komen?

Jammer overigens, dat je korting vervalt als je binnen de actieperiode (6 maanden internet voor 35 euro) je Hussel-abonnement wijzigt om het verschil met een hogere snelheid te ervaren. Ik had blijkbaar beter met een hogere snelheid kunnen beginnen en eventueel voor afloop van de actieperiode kunnen verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 20:34
Zie eerder bericht:
Tom Paris schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:23:
[...]

De cap is gewoon statisch, dat de upload in het begin piekt is 'buffer bloat':

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik probeer remote de web interface van een KPN Box 12 te bereiken middels een SSH connectie op een server achter datzelfde remote netwerk.

ssh -L 8000:192.168.2.254:80 -N user@XX.XX.XX.XX

In mijn browser: http://localhost:8000

ssh -L 8000:192.168.2.254:443 -N user@XX.XX.XX.XX

In mijn browser: https://localhost:8000

Op de een of andere manier krijg ik geen verbinding. Kan het zijn dat de KPN Box 12 op deze manier geen remote connecties accepteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:20
Eiríkr schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:58:
Ik probeer remote de web interface van een KPN Box 12 te bereiken middels een SSH connectie op een server achter datzelfde remote netwerk.

ssh -L 8000:192.168.2.254:80 -N user@XX.XX.XX.XX

In mijn browser: http://localhost:8000

ssh -L 8000:192.168.2.254:443 -N user@XX.XX.XX.XX

In mijn browser: https://localhost:8000

Op de een of andere manier krijg ik geen verbinding. Kan het zijn dat de KPN Box 12 op deze manier geen remote connecties accepteert?
Met ssh port forwarding komt de web interface connectie naar je router vanaf je XX.XX.XX.XX server. Dit is dus een lokale connectie. Probeer eerst eens zonder -N en controleer dat je wel gewoon een ssh prompt op je XX.XX.XX.XX server krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Muis666 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Met ssh port forwarding komt de web interface connectie naar je router vanaf je XX.XX.XX.XX server. Dit is dus een lokale connectie. Probeer eerst eens zonder -N en controleer dat je wel gewoon een ssh prompt op je XX.XX.XX.XX server krijgt ?
Ja ik krijg zonder -N inderdaad connectie met de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:20
Eiríkr schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Ja ik krijg zonder -N inderdaad connectie met de server.
Dan weet ik het ook niet meer en vrees ik dat je met tcpdump/wireshark moet kijken wat er nu precies fout gaat tussen je server en de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
Ik overweeg de mogelijkheid tot opzeggen a.g.v. de wijzigingen bij KPN aan te grijpen om per 1 juli over te stappen naar XS4ALL.

Over het aankomende jaar ben ik dan ietsje goedkoper uit voor dezelfde snelheid, maar dan ga ik wel van de Experia Box V10A naar een FRITZ!Box, waarvan ik mij heb laten vertellen dat het beter is.

- Klopt dat, is het zinnig om een FRITZ!Box de voorkeur te geven? Ik gebruik andere wifi-apparatuur dus dat zal geen verschil maken.
- We zijn net over van koper naar glasvezel. Blijft de NT dan zoals hij is, of wordt dat ook weer anders?
- Is het (nog) terecht om XS4ALL boven KPN te stellen als provider? Zou ik er iets van gaan merken, in de verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
@Melvin.P

Na zo'n 20 jaar overgegaan van XS4ALL naar KPN omdat KPN 4G ondersteuning bied. Altijd XS4ALL gehad vanaf het eerste begin met ISDN modems (dat was ook al een Fritz).

XS4ALL had geen 4G, en wilde ook geen bonding doen (het zou ons van 7Mb naar ~12Mb brengen, en ze hebben een regel dat ze geen bonding proberen als het niet minimaal 10Mb extra geeft)

Ja, Fritz is beter dan Experia. Die laatste is compleet afgesloten en uitgekleed. Daarnaast was DHCP slecht, kon niet betrouwbaar sommige apparaten reserveren. De Experia 10 (niet A) negeerde zijn eigen reservering. Ik heb er dan ook een OpenWRT tussen gehangen.

XS4ALL is (was?) veel serieuzer voor power users en SMB.
Maar of dat blijft? Ik ga ervan uit dat KPN het zal uitkleden.
Dus ondanks altijd goede ervaringen met XS4ALL weet ik niet of ik ze weer zou nemen.

Over 12 maanden is onze glasvezel daar! Maar e-fiber, dus de grote providers zijn toch geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baralan
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-03 20:50
Net bericht gekregen van kpn dat de prijs van het 500/500 abbonement van 55 naar 56,60 gaat. Een tijdje geleden was er een lek waarin stond dat het 1gbit abonnement een prijsverlaging ging krijgen. Heeft iemand hier ook bevestiging van gekregen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Baralan schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:13:
Net bericht gekregen van kpn dat de prijs van het 500/500 abbonement van 55 naar 56,60 gaat. Een tijdje geleden was er een lek waarin stond dat het 1gbit abonnement een prijsverlaging ging krijgen. Heeft iemand hier ook bevestiging van gekregen?
is geen lek hoor, staat tenslotte op gewoon op de FP ;)
nieuws: KPN verlaagt 1Gbit/s-prijs maar verhoogt andere abonnementsprijzen va...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@cybermaus Wat bedoel je met 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het was een gelekt intern document dat later is bevestigd door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
@Rallye

VDSL over koper, met een 4G Modem om boven de basissnelheid te kunnen pieken.
https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

T-Online heeft ook 4G, maar geen DSL als basis, en ik vermoed dat de DSL toch wat beter is in latency voor het basiswerk zoals telefonie

En ik moet zeggen, als ik test zitten we toch inderdaad meestal rond de 30~50Mb, net genoeg dat we OneDrive zijn gaan gebruiken als continue backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:14
barber schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Je moet ook niet echt opzeggen ;)
Volgende gebruik ik al succesvol een jaar of 6 a 7.
  1. Bellen met de afdeling opzeggingen
  2. Vragen wanneer je contract afgelopen is (Ik weet al dat mijn contract afgelopen is, maar dit is om het gesprek te starten)
  3. Dan aangeven dat je erg tevreden bent over KPN, maar dat provider X goedkoper is met zoveel euro per maand (Zorg wel dat je dit inderdaad uitzoekt en hoeveel precies het is, heb 1 keer gehad dat ze echt op detail gingen vragen)
  4. Dan aangeven dat je eigenlijk ook niet weg wil en ook eigenlijk niet ziet zitten om alles om te zetten, maar dat je het prijsverschil niet kan negeren
  5. En meestal schieten ze dan al in de modus dat ze je kunnen helpen met de prijs
  6. Zoniet dan kan je er gewoon om vragen of ze je niet kunnen helpen met de prijs om het aantrekkelijker te maken om te blijven als klant
  7. Je krijgt dan een nieuw aanbod. Dan kan je ook nog vragen of het nog beter kan ;) (Helaas kan dat niet altijd)
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze je dan geen nieuw aanbod doen met korting. Anders aangeven dat je er nog even over na wilt denken en dan later nog een keer bellen.

Nu kan het ook wel schelen dat onze 4 mobiele abonnementen ook elk jaar tegelijk aflopen met internet/tv/bellen abonnement en dus makkelijker met alles tegelijk over kunnen vanwege de compleet korting die bijvoorbeeld ziggo/vodafone ook aanbiedt.
Nou, tot nu toe nul op het rekest. Enige andere aanbieder is Youfone op mijn adres of SKP. Daar wil ik liever niet aan beginnen. Ik zit dus gewoon vast aan die prijsverhoging naar 56.60.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
CrimsonRider schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:51:
[...]

Nou, tot nu toe nul op het rekest. Enige andere aanbieder is Youfone op mijn adres of SKP. Daar wil ik liever niet aan beginnen. Ik zit dus gewoon vast aan die prijsverhoging naar 56.60.
Dat kan niet. Waar KPN levert kan je minstens ook XS4all, T-Mobile, Budget, en nog een paar anderen bestellen.
En uit je vorige posts maak ik op dat je niet op een nieuwe GPON aansluiting bij KPN zit.
Of je bedoelt dat je nergens anders die 500 kan bestellen maar max 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:14
Barre73 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:08:
[...]

Dat kan niet. Waar KPN levert kan je minstens ook XS4all, T-Mobile, Budget, en nog een paar anderen bestellen.
En uit je vorige posts maak ik op dat je niet op een nieuwe GPON aansluiting bij KPN zit.
Of je bedoelt dat je nergens anders die 500 kan bestellen maar max 100?
Dank je, gezocht en gevonden, maar andere providers bieden niet de snelheid nee of duurder dan KPN zelf, dus GPON dacht ik ja. Net 2 jaar oud. Ik heb T-Mobile gehad zelfs het 1ste jaar, maar ja, toen wou ik upgrade en dat kon niet meer.

Tja, je speelt de hand die je krijgt en deze hand/aansluiting is;
  • T-Mobile doet maximaal 100/100
  • XS4All is op jaarbasis 225 euro duurder
  • Budget doet max 200/200 en is daarmee ook nog maar 60 euro of zo goedkoper
  • SKP doet 600/600, maar is 100 euro duurder
Overstappen lijkt geen optie :(

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Tijdje terug een mail ontvangen van KPN dat ze mijn modem een 'update' gingen geven, hoogstwaarschijnlijk vanwege de migratie van het Telfort naar KPN netwerk. Hiervoor moet ik zorgen dat de experiabox aangesloten was zodat ze dit op afstand konden doen. Afijn, ik gebruik een eigen pfsense firewall waarop het GPON kastje op aangesloten is via VLAN 34 voor internet, werkt prima. Helaas lukte het me niet om op tijd de experiabox aan te sluiten en kreeg ik een mailtje van KPN dat als ik dit alsnog deed de update alsnog uitgevoerd zou worden. Dit moest wel voor 21 Mei want anders zou mijn internet niet meer werken.

Ik dus vrolijk dit doen, ik had een aantal dagen voor de migratie al een nieuwe extern IP-adres gekregen zag ik. Prima, geen enkel probleem. Ook de experiabox kreeg deze. Deze een nacht aangesloten en ook deze kreeg netjes het nieuwe IP. Het zal wel goed zijn dan zou je denken. Boel weer terug aangesloten en voor de zekerheid in pfsense ook een interface op vlan 6 op dezelfde poort aangemaakt voor het geval dat er toch iets omgezet wordt en het internet via dit VLAN ging lopen.

Gisteravond opeens poef, geen internet meer. Experiabox aangesloten maar geen verschil. Hele nacht zo gelaten en vanochtend maar gebeld: conclusie was al vrij snel dat de migratie niet helemaal goed was gegaan en dat ik een nieuw modem nodig had. Ik kan hem morgen ophalen.

Ugh. Nu maar hopen dat ik hierna ook m'n eigen spullen weer kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:35
Weiman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:37:
[...]
in pfsense ook een interface op vlan 6 op dezelfde poort aangemaakt voor het geval dat er toch iets omgezet wordt en het internet via dit VLAN ging lopen.

[...]

Ugh. Nu maar hopen dat ik hierna ook m'n eigen spullen weer kan gebruiken.
Zorg wel dat je op VLAN 6 een PPPOE client zet. Telfort bood gewoon een DHCP lease aan, maar KPN werkt met PPPOE. Kijk hier voor de instellingen als je die nog niet extra gecontroleerd had: https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
Weiman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:37:
Tijdje terug een mail ontvangen van KPN dat ze mijn modem een 'update' gingen geven, hoogstwaarschijnlijk vanwege de migratie van het Telfort naar KPN netwerk.
Ik heb geen email ontvangen/gezien. En mijn Experia V10a laat nog altijd het Telfort logo zien, alsook in het modelnaam: VRV9517-Telfort Firmware Version: v6.00.32 build135

Is die van jouw dan ondertussen nieuwer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Saeverix schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Zorg wel dat je op VLAN 6 een PPPOE client zet. Telfort bood gewoon een DHCP lease aan, maar KPN werkt met PPPOE. Kijk hier voor de instellingen als je die nog niet extra gecontroleerd had: https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm
Ik had dat vaker gelezen ja, de grap is dat ze PPPoE op die pagina helemaal nergens lijken te bespreken

:*)
cybermaus schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Ik heb geen email ontvangen/gezien. En mijn Experia V10a laat nog altijd het Telfort logo zien, alsook in het modelnaam: VRV9517-Telfort Firmware Version: v6.00.32 build135

Is die van jouw dan ondertussen nieuwer?
Ik heb nog een Experiabox V8, geen idee hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:35
Weiman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:38:
[...]

Ik had dat vaker gelezen ja, de grap is dat ze PPPoE op die pagina helemaal nergens lijken te bespreken

:*)
[...]
Zeker wel... Ongeveer halverwege de pagina onder Stap 3a: Internet en Interactieve TV instellen
Internet
  • PPPoE via VLAN 6 (802.1q).
  • PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv internet / internet).
  • Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)
  • IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen
  • IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router.

[ Voor 5% gewijzigd door Saeverix op 18-05-2021 12:43 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
CrimsonRider schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:37:
[...]

Dank je, gezocht en gevonden, maar andere providers bieden niet de snelheid nee of duurder dan KPN zelf, dus GPON dacht ik ja. Net 2 jaar oud. Ik heb T-Mobile gehad zelfs het 1ste jaar, maar ja, toen wou ik upgrade en dat kon niet meer.

Tja, je speelt de hand die je krijgt en deze hand/aansluiting is;
  • T-Mobile doet maximaal 100/100
  • XS4All is op jaarbasis 225 euro duurder
  • Budget doet max 200/200 en is daarmee ook nog maar 60 euro of zo goedkoper
  • SKP doet 600/600, maar is 100 euro duurder
Overstappen lijkt geen optie :(
Het is dan geen GPON want dat is pas vorig jaar gestart en in dat geval was alleen KPN, XS4all en Online beschikbaar. En zeker T-Mobile niet.
Maar ja, je kan die andere providers niet dwingen om hogere snelheden beschikbaar te stellen als zij vinden dat dit niet past in hun budgetportfolio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Kanaal 109, songfestival met Dolby Atmos. Voor wie de perfecte setup heeft met de nieuwste ontvanger aangesloten met HDMI op apparatuur dat het geluid kan weergeven. (vergeet het geluid niet even op auto te zetten ipv dolby).

Zelf geen Dolby Atmos set, maar valt me wel op dat de zang een stuk beter te verstaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
Caelorum schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:16:
Kanaal 109, songfestival met Dolby Atmos. Voor wie de perfecte setup heeft met de nieuwste ontvanger aangesloten met HDMI op apparatuur dat het geluid kan weergeven. (vergeet het geluid niet even op auto te zetten ipv dolby).

Zelf geen Dolby Atmos set, maar valt me wel op dat de zang een stuk beter te verstaan is.
Nou dat viel mij ook al op dat het geluid ook op niet Dolby-Atmos apparatuur stukken beter is op dit kanaal! Bedankt voor de tip..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeusink
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 13:58
Caelorum schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:16:

Thx voor de tip, klinkt erg goed. TV heeft Atmos en dat hoor je direct👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het geluid is sowieso echt vele malen beter dan die op 661. Beeld iets minder, meer ruis/artifacts, maar heb wel het idee dat er wat meer bereik in de kleuren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Vraagje... Wil wellicht binnenkort overstappen naar kpn incl. tv. Vraag mij af of de ontvanger (Arris VIP5202) idie je dan ontvangt ook te bedienden is met de 'smart remote' van Samsung.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZAK4L6FmCJC0U_YA7zr7E6VsqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Guw9ZnsU7BTcgkMswlS3Hzc.jpg?f=fotoalbum_large

Momenteel gebruik ik hem met een ontvanger van TMobile, wat erg makkelijk werkt.

Rechter knopje indrukken voor de gids, omhoog en omlaag voor programma switchen.

Iemand die dit ook op deze manier werkend heeft (gehad) met de Arris?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Appel105 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:33:
Vraagje... Wil wellicht binnenkort overstappen naar kpn incl. tv. Vraag mij af of de ontvanger (Arris VIP5202) idie je dan ontvangt ook te bedienden is met de 'smart remote' van Samsung.

[Afbeelding]

Momenteel gebruik ik hem met een ontvanger van TMobile, wat erg makkelijk werkt.

Rechter knopje indrukken voor de gids, omhoog en omlaag voor programma switchen.

Ik doe het juist andersom, ik gebruik de KPN ab voor alles (LG OLED)

Dus dat werkt wel :) en daarnaast zit Netflix etc al op de KPN ontvanger, dus je hoeft ook niet echt perse de apps van de TV te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Appel105 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:33:

[Afbeelding]

Ik heb een iets andere Samsung smart remote bij mijn Q95T maar dat werkt prima met de KPN ontvanger (ook VIP5202). Channel knop indrukken voor de gids werkt ook.

Het nadeel is dat je erg weinig knoppen hebt, dus om bijvoorbeeld het hoofdmenu te openen moet ik Huisje -> KPN ingang -> Omhoog doen en dan heb je een aantal opties (menu, box aan/uit, etc.). Het is dus een kleine omweg, maar je kunt er alles mee. Plug and play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 22:38
Vorkie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Ik doe het juist andersom, ik gebruik de KPN ab voor alles (LG OLED)

Dus dat werkt wel :) en daarnaast zit Netflix etc al op de KPN ontvanger, dus je hoeft ook niet echt perse de apps van de TV te starten.
Nja, met de Netflix app op mijn TV krijg ik 4K, dat werkt via de KPN ontvanger wat minder (dat is eigenlijk een probleem van de TV, niet zozeer van de ontvanger). Dus ik gebruik beiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dank voor de reacties! Dan ga ik maar overstappen. Ik ben opzich tevreden klant bij T-Mobile, maar voor ~€180 korting (afsluiten via website van consumentenbond) in 1 jaar stap ik wel eventjes over naar KPN hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Bigs @Vorkie Bij mijn 2019 Q65 en niet-4k Arris bedient de Connect box de Arris met ir. Dat werkt dus ook met bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Rallye schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:52:
@Bigs @Vorkie Bij mijn 2019 Q65 en niet-4k Arris bedient de Connect box de Arris met ir. Dat werkt dus ook met bluetooth?
De VIP5202 heeft ook nog gewoon een IR ontvanger. Ik meende echter dat het via CEC ging. Maar zou ook goed IR kunnen zijn, de situatie leent zich er wel voor. Bluetooth verwacht ik niet want ik heb geen nieuwe pairing op de ontvanger hoeven te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Laatst online: 23-09 15:32
Appel105 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:16:
Ik ben opzich tevreden klant bij T-Mobile, maar voor ~€180 korting (afsluiten via website van consumentenbond) in 1 jaar stap ik wel eventjes over naar KPN hoor :).
Dank voor de info _/-\o_ Kan ik ouders en zus het weekend ook meteen overzetten. Mooi moment :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:24

ManiacsHouse

Scheisse!

Appel105 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:16:
Dank voor de reacties! Dan ga ik maar overstappen. Ik ben opzich tevreden klant bij T-Mobile, maar voor ~€180 korting (afsluiten via website van consumentenbond) in 1 jaar stap ik wel eventjes over naar KPN hoor :).
Wel even bij vermelden dat je lid moet worden/zijn van de Consumentenbond. Maar dat is de eerste 3 maanden gratis en per maand opzegbaar. Dus overstap-premie binnen en opzeggen maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:11
XS4all gooit mijn 500/500 Glasvezel abbo naar 72,50 euro per maand (enkel internet).
Tijd om te switchen want gebruik de "premium" features van XS4all niet meer.

Twijfel tussen t-Mobile en KPN, ervaringen met KPN glas lijken goed.
Iemand wat te melden over het "nieuwe" modem van KPN en WiFi 6 werking?
Misschien moet ik de Fritz Box erbij nemen maar als het standaard WiFi goed is twijfel ik.
Pagina: 1 ... 38 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen