mut schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:15:
Helaas kan KPN nog geen CI+module laten werken op een glasvezelaansluiting. Je bent verplicht aparte losse kastjes bij je TV's te plaatsen met een extra afsfandsbedieningen.
Zonde van hun investering in glasvezel, want die ligt de komende jaren ongebruikt in mijn meterkast.
Zolang ik verplicht wordt met extra kastjes met nog een afstandsbediening te gaan werken om mijn TV's te bedienen, kunnen ze het schudden. Per TV 1 afstandsbediening lijkt mij ruim voldoende!
Tegen zoveel klantonvriendelijkheid kan je niet op. Het voomalig staatsbedrijf heeft blijkbaar nog steeds last van oude gewoontes.
Duidelijk geen ervaring met hoe het daadwerkelijk werkt.
De AB van de TV ligt hier in de kast: Vrijwel alle functies zijn te bedienen met de AB van KPN. Het kastje zelf wordt bedient dmv bluetooth en kan je dus in een kast of achter de TV wegsteken.
Toegegeven, HDMI-CEC zou nog beter zijn, maar je heb echt geen 2 AB's nodig. Zenders kiezen, volume, alternatieve ingangen selecteren gaat allemaal via die AB van KPN.
Daarnaast probeert Ziggo ook gewoon alles en iedereen een Next/Horizon door te strot te duwen na de overname door Liberty Global. Dus op dat vlak is het lood om oud ijzer.
Bij Ziggo kan je dan weer zeuren dat ze zo enorm achterblijven met hun upload. Zo is het overal wat.