[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 165 ... 185 Laatste
Acties:

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
Arjan A schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:57:
[...]

Misschien is het dat dan, alleen is mijn 7590 nog de versie zonder AX. Dus geen wifi 6, maar wellicht al wel een snellere CPU dan jij hebt.
Lijkt hetzelfde platform te zijn qua CPU (of ik kijk niet goed):

https://boxmatrix.info/wiki/FRITZ!Box_7590_Versions

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 22-08-2024 13:34 ]

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:26
haarbal schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:08:
Er is al een monteur geweest (maar die kon niks met de kabel, waar het probleem wss zit). De klantenservice zei dat ze een noodpakket gaan versturen, maar heb nog geen bevestiging gekregen.
Prima. Succes

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:55
LaZZ schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:23:
Circa 6 weken een glasvezel verbinding aangevraagd bij KPN, aansluitdatum vandaag, sindsdien niets meer vernomen en er is ook geen afspraak gemaakt door een monteur..? Iemand anders dit ook zo ervaren? Ga ze maar eens bellen.
Als je meer info wil staar maar een DM met je gegevens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
Is het bij KPN glasvezel mogelijk om een eigen router (Unifi Ubiquiti) te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
So_Surreal schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:29:
Is het bij KPN glasvezel mogelijk om een eigen router (Unifi Ubiquiti) te gebruiken?
zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:57
Tijdje terug gebeld door KPN met een aanbieding voor abonnement. Ze konden een goede aanbieding doen dus we gingen akkoord. Zou in augustus-september opgeleverd worden als pre-order en daarbij zouden we dan voorrang krijgen want pre-order. Kwam goed uit omdat Ziggo in september uit contract gaat, dat kon dan mooi via overstapservice gaf de beste man aan.

Tijdje later kreeg ik mail om status te checken, die pagina geeft steeds een foutmelding. Bij klantenservice aangegeven en een status gekregen: november-december :(

Toevallig dat Ziggo besloot om ook een aanbieding te doen voor 50% korting voor x maanden. Het liefst heb ik glasvezel maar eigenlijk is Ziggo zonder korting belachelijk duur.

Maarja.. paar maandjes uitzitten en hopen dat KPN niet nog eens de datum verschuift, of toch maar een jaartje Ziggo pakken en de aanbieding van KPN opzeggen? Moeilijke keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:40
michaelw1998 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:40:
Tijdje terug gebeld door KPN met een aanbieding voor abonnement. Ze konden een goede aanbieding doen dus we gingen akkoord. Zou in augustus-september opgeleverd worden als pre-order en daarbij zouden we dan voorrang krijgen want pre-order. Kwam goed uit omdat Ziggo in september uit contract gaat, dat kon dan mooi via overstapservice gaf de beste man aan.

Tijdje later kreeg ik mail om status te checken, die pagina geeft steeds een foutmelding. Bij klantenservice aangegeven en een status gekregen: november-december :(

Toevallig dat Ziggo besloot om ook een aanbieding te doen voor 50% korting voor x maanden. Het liefst heb ik glasvezel maar eigenlijk is Ziggo zonder korting belachelijk duur.

Maarja.. paar maandjes uitzitten en hopen dat KPN niet nog eens de datum verschuift, of toch maar een jaartje Ziggo pakken en de aanbieding van KPN opzeggen? Moeilijke keuze
Als je jaar contract bij Ziggo voorbij is, kan je vanaf dan per maand opzeggen.. dus je zal niet zonder zitten tot KPN er is.
Ik zou gewoon dan nog even die paar maandjes bij Ziggo blijven en dan over op KPN.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:46

TFHfony

Professional Weirdo

michaelw1998 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:40:

Hier heeft KPN uiteindelijk de datum zo vaak verschoven. Uiteindelijk ongeveer een jaar laten dan aangegeven. En de pre-order zorgde juist voor vertraging. Mijn buren die bestelden nadat de boel was opgeleverd hadden eerder een werkende aansluiting dan ik. De combinatie KPN & KPN Netwerk is op zijn zachtst gezegd af en toe knap waardeloos.
Ik zou overwegen Ziggo te bellen en te kijken of ze een aanbieding hebben als je een jaar verlengt en dan over een jaar op je gemakje overstappen. Je hebt het tot nog toe ook altijd zonder glas gered.
Maar, als de glasvezelverbinding er ligt en werkt: Zalig :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
TFHfony schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:25:
[...]

Hier heeft KPN uiteindelijk de datum zo vaak verschoven. Uiteindelijk ongeveer een jaar laten dan aangegeven. En de pre-order zorgde juist voor vertraging. Mijn buren die bestelden nadat de boel was opgeleverd hadden eerder een werkende aansluiting dan ik. De combinatie KPN & KPN Netwerk is op zijn zachtst gezegd af en toe knap waardeloos.
Ik zou overwegen Ziggo te bellen en te kijken of ze een aanbieding hebben als je een jaar verlengt en dan over een jaar op je gemakje overstappen. Je hebt het tot nog toe ook altijd zonder glas gered.
Maar, als de glasvezelverbinding er ligt en werkt: Zalig :)
Ja enige nadeel is dat Ziggo nog in de woonkamer binnenkomt en er de aansluiting precies naast de TV hangt. KPN komt met glasvezel direct in de meterkast dus ik had gehoopt binnenkort alle apparatuur fijn de meterkast in te kunnen zetten i.p.v. dat modem, eigen router, NUC en Eufy homebase nu allemaal in het TV meubel staan omdat het allemaal bekabeld is.

Zou wel de DSL aansluiting los kunnen maken en die kabel kunnen vervangen door een ethernet kabel, die kabel komt ook in de woonkamer uit en gaat naar de meterkast. Dan kan alle apparatuur toch alvast verplaatst worden. Weet alleen niet of je daar aan mag komen van KPN als DSL nog niet is uitgeschakeld (zou het niet gebruiken want het is rete-traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18-09 20:20
Weet je zeker dat de coax kabel van Ziggo ook niet via de meterkast loopt? Anders gewoon in de meterkast de coax kabel doorknippen en coax plug op zetten en de apparatuur allemaal naar de meterkast verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
michaelw1998 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:42:
[...]

Zou wel de DSL aansluiting los kunnen maken en die kabel kunnen vervangen door een ethernet kabel, die kabel komt ook in de woonkamer uit en gaat naar de meterkast. Dan kan alle apparatuur toch alvast verplaatst worden. Weet alleen niet of je daar aan mag komen van KPN als DSL nog niet is uitgeschakeld (zou het niet gebruiken want het is rete-traag).
Ja dat mag, je hoofdaansluiting zit in de meterkast voor DSL, alles daar na is binnenbekabeling en mag je mee doen wat je wilt. KPN gebruikt die oude 'dsl' kabel ook vaak als trekkabel om utp voor de ontvanger te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
mark1111 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:05:
Weet je zeker dat de coax kabel van Ziggo ook niet via de meterkast loopt? Anders gewoon in de meterkast de coax kabel doorknippen en coax plug op zetten en de apparatuur allemaal naar de meterkast verplaatsen.
In de meterkast is echt alleen een dikke blauwe kabel te zien die eindigt in een wit kastje 'PTT' waar vervolgens een smalle groene kabel uit komt die naar mijn idee op de telefoonkabel lijkt. Coax is een stuk dikker maar nergens te zien in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

elsinga

=8-)

So_Surreal schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:29:
KPN heeft op hun website daar gewoon alle info over staan. Mijn Unifi Cloud Ultra doet het prima, VLAN 6 voor internet ingesteld en PPoE als verbindingstype. PPoE kost alleen wel zoveel CPU cycles dat ik met IPD en IDS aan gemiddeld rond de 800/800 uitkom op mijn Gigabit aansluiting.

Wil je ook televisie, dan is het handigste om dat via unicast (standaard IP-TV) te doen, anders moet je een interne config file editen, dacht ik. Bij mij niet nodig, ik kijk al jaren geen tv meer.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
elsinga schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:09:
[...]

KPN heeft op hun website daar gewoon alle info over staan. Mijn Unifi Cloud Ultra doet het prima, VLAN 6 voor internet ingesteld en PPoE als verbindingstype. PPoE kost alleen wel zoveel CPU cycles dat ik met IPD en IDS aan gemiddeld rond de 800/800 uitkom op mijn Gigabit aansluiting.

Wil je ook televisie, dan is het handigste om dat via unicast (standaard IP-TV) te doen, anders moet je een interne config file editen, dacht ik. Bij mij niet nodig, ik kijk al jaren geen tv meer.
Als ik alleen TV wil kijken via IP-TV via de KPN hoeft dit niet lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 19:58
[...]

Dan heb je toch minder goede kwaliteit tv?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Economics
[...]

https://github.com/fabianishere/udm-iptv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48
So_Surreal schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:19:
[...]

Als ik alleen TV wil kijken via IP-TV via de KPN hoeft dit niet lijkt mij?
Heb al jaren geen KPN i-TV meer gehad, laatste keer moest dat via multicast en IGMP proxy. Dat hoeft dus niet meer? Overigens gaat unicast ook prima, geen klachten. Heb standaard abonnement dus toch geen 4K. Kijk zelf geen TV dus vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:55
Als ik een tracert doe naar 1.1.1.2 krijg ik terug dat mijn internet aansluiting 195-190-228-35.fixed.kpn.net [195.190.228.35] is. Terwijl de router 77.169.79.145 laat zien - hoe kan zoiets?

makes it run like clockwork

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
Airw0lf schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:40:
Als ik een tracert doe naar 1.1.1.2 krijg ik terug dat mijn internet aansluiting 195-190-228-35.fixed.kpn.net [195.190.228.35] is. Terwijl de router 77.169.79.145 laat zien - hoe kan zoiets?
Omdat de tweede hop, de router is wat buiten je lokale netwerk ligt, die van ons (datacenter) dus :)

En jouw externe IP-adres is ook niet direct zichtbaar in de tracert output omdat je verbinding eerst naar een upstream-router van de ISP(KPN) gaat..

btw, je exposed ook je publieke ip-adress (77.x), ik weet niet of dat verstandig is..

[ Voor 23% gewijzigd door Economics op 24-08-2024 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Economics schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:02:
btw, je exposed ook je publieke ip-adress (77.x), ik weet niet of dat verstandig is..
Kan geen kwaad

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18-09 20:20
Economics schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:02:
[...]
En jouw externe IP-adres is ook niet direct zichtbaar in de tracert output omdat je verbinding eerst naar een upstream-router van de ISP(KPN) gaat..
Je externe IP-adres is niet zichtbaar omdat je via je LAN naar buiten gaat. Wat wel zichtbaar is, is je LAN IP adress van je eigen router (de Experiabox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Crossposten is niet handig, dus graag hier verder: Altijd ERR_CONNECTION_RESET van één site

[ Voor 93% gewijzigd door rens-br op 26-08-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
@rens-br - crossposten is/was in dit geval wel handig - het publiek is voor beiden anders.
Bovendien is mijn situatie/probleem beperkt tot iets wat gelinked is aan mijn KPN-glasvezel-Internet verbinding. Misschien zijn er anderen met een vergelijkbare ervaring - vandaar de crosspost.

edit:
Oorzaak gevonden en opgelost - IP adres bleek op een blacklist te staan bij iets dat heet webroot. Daar weggehaald en nu loopt alles als een zonnetje

[ Voor 22% gewijzigd door Airw0lf op 26-08-2024 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
Airw0lf schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:41:
@rens-br - crossposten is/was in dit geval wel handig - het publiek is voor beiden anders.
Bovendien is mijn situatie/probleem beperkt tot iets wat gelinked is aan mijn KPN-glasvezel-Internet verbinding. Misschien zijn er anderen met een vergelijkbare ervaring - vandaar de crosspost.

edit:
Oorzaak gevonden en opgelost - IP adres bleek op een blacklist te staan bij iets dat heet webroot. Daar weggehaald en nu loopt alles als een zonnetje
Dit ligt niet aan KPN maar aan het feit dat je waarschijnlijk gewoon op een blacklist staat

Oh dat was ook zo. Overeen gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Economics schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:20:
[...]

Dit ligt niet aan KPN maar aan het feit dat je waarschijnlijk gewoon op een blacklist staat

Oh dat was ook zo. Overeen gelezen
En bleek inderdaad ook het geval => lag niet aan de KPN-verbinding. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Airw0lf schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:47:
[...]

En bleek inderdaad ook het geval => lag niet aan de KPN-verbinding te liggen. d:)b
Super!! Krijg wekelijks wel enkele klanten die geblokkeerd zijn door bijv akamai firewall, die zitten voornamelijk bij klanten van dpd media en banken. Dat zijn wat lastigere routes om je gewhitelist te krijgen dan Rijkswaterstaat :P

[ Voor 34% gewijzigd door Economics op 26-08-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Nieuwe telefoon (Pixel 9), weer wat hogere snelheid met de Box 14. Niet dat je er in de praktijk ook maar iets van merkt, maar toch blij mee ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmfhJOBYeON2Cglt4yVkBoz3M2E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TYwAb1Us0wgsrsB0xZIkqvs8.png?f=fotoalbum_large

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Brad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:32:
Nieuwe telefoon (Pixel 9), weer wat hogere snelheid met de Box 14. Niet dat je er in de praktijk ook maar iets van merkt, maar toch blij mee ;)[Afbeelding]
Goed om te horen!

offtopic:
Fijn he die pixel 9, heb ook de 9 pro xl in bezit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Economics schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:34:
[...]
offtopic:
Fijn he die pixel 9, heb ook de 9 pro xl in bezit :)

Ja hier dezelfde telefoon, bizar kleine upgrade tov de 8 Pro,
maar ja ;)

Nickname does not reflect reality

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:51
haarbal schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:52:
Hier helaas een puur negatieve ervaring. Kpn heeft een niet werkende glasvezelverbinding opgeleverd en de dsl (van online) stop laten zetten. Nu al 2 dagen geen internet.
Ondertussen een week verder en nog geen zicht op een werkende lijn.

De 1e monteur had alleen een nieuw modem bij zich, terwijl ik al aan de telefoon had aangegeven dat er een breuk in de glasvezelkabel zit, in de centrale. (daar waren 2 monteurs van kpn netwerk een maand geleden al achter gekomen toen ze met een rood lampje mijn stekker in de centrale in het juiste gat gingen pluggen. Helaas was het een gele kabel die ze niet mogen repareren, want die zijn van weer een ander bedrijf oid.).

De 2e monteur kon alleen met een apparaat meten op welke afstand de breuk zat. Grote verrassing, waarschijnlijk in de centrale, waar hij niet in kon en als het zo'n gele kabel was mocht hij het idd ook niet repareren.

Vandaag gebeld dat ik het best nog wel een week of wat aan wil kijken maar dat de bedenktermijn bijna verloopt dus of ze willen toezeggen dat die bedenktermijn pas in gaat als ze een werkende vaste lijn opleveren. Na lang intern overlegd te hebben willen ze dat wel soort van toezeggen maar ze kunnen me daar geen bevestiging van sturen. |:(

Misschien moet ik het maar gewoon opzeggen en opnieuw aanvragen, dan ben ik ook gelijk van de inflatiecorrectie af die ze alvast hebben toegepast omdat ik het meer dan een jaar geleden heb aangevraagd.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Economics
haarbal schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:40:
[...]

Ondertussen een week verder en nog geen zicht op een werkende lijn.

De 1e monteur had alleen een nieuw modem bij zich, terwijl ik al aan de telefoon had aangegeven dat er een breuk in de glasvezelkabel zit, in de centrale. (daar waren 2 monteurs van kpn netwerk een maand geleden al achter gekomen toen ze met een rood lampje mijn stekker in de centrale in het juiste gat gingen pluggen. Helaas was het een gele kabel die ze niet mogen repareren, want die zijn van weer een ander bedrijf oid.).

De 2e monteur kon alleen met een apparaat meten op welke afstand de breuk zat. Grote verrassing, waarschijnlijk in de centrale, waar hij niet in kon en als het zo'n gele kabel was mocht hij het idd ook niet repareren.

Vandaag gebeld dat ik het best nog wel een week of wat aan wil kijken maar dat de bedenktermijn bijna verloopt dus of ze willen toezeggen dat die bedenktermijn pas in gaat als ze een werkende vaste lijn opleveren. Na lang intern overlegd te hebben willen ze dat wel soort van toezeggen maar ze kunnen me daar geen bevestiging van sturen. |:(

Misschien moet ik het maar gewoon opzeggen en opnieuw aanvragen, dan ben ik ook gelijk van de inflatiecorrectie af die ze alvast hebben toegepast omdat ik het meer dan een jaar geleden heb aangevraagd.
Moet ik ergens bij helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik liep vanmorgen (rond 8:00) langs de PoP hier in de buurt en zag dat er iemand binnen bezig was. (Als ze mijn verbinding maar met rust laten ging er nog door mijn hoofd)

Onlangs kreeg ik een SMS van KPN gekregen dat het netwerk hier in de buurt op 28 augustus verbeterd zou worden, dus ik dacht wellicht dat het nog daarmee te maken heeft want daar heb ik op die dag niets van gemerkt. Of er wordt gewoon een nieuwe aansluiting aangesloten.

Vervolgens merk ik thuis dat er geen internet is en krijg ik net een SMS van KPN dat er hier in de buurt een storing is. De storing zou rond 13:15 opgelost moeten zijn, ik ben benieuwd. Voorlopig maar even via een hotspot thuiswerken.

Volgens de Fritzbox is de glasvezelverbinding actief, maar krijgt hij geen IP adres.

Edit: Storing is opgelost want ik heb weer internet!

Edit: Inmiddels is de verbinding weer verbroken en krijg ik weer een SMS dat er een storing is.

Edit: Er is weer licht en internet. Ook even naar de PoP gelopen en daar is nog steeds iemand van “n.t.s.” bezig.

[ Voor 24% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-08-2024 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:29:
Ik liep vanmorgen langs de PoP hier in de buurt en zag dat er iemand binnen bezig was. (Als ze mijn verbinding maar met rust laten ging er nog door mijn hoofd)

Onlangs kreeg ik een SMS van KPN gekregen dat het netwerk hier in de buurt op 28 augustus verbeterd zou worden, dus ik dacht wellicht dat het nog daarmee te maken heeft want daar heb ik op die dag niets van gemerkt. Of er wordt gewoon een nieuwe aansluiting aangesloten.

Vervolgens merk ik thuis dat er geen internet is en krijg ik net een SMS van KPN dat er hier in de buurt een storing is. De storing zou rond 13:15 opgelost moeten zijn, ik ben benieuwd. Voorlopig maar even via een hotspot thuiswerken.

Volgens de Fritzbox is de glasvezelverbinding actief, maar krijgt hij geen IP adres.

Edit: Storing is opgelost want ik heb weer internet!
Overdag wel licht maar geen ip-adres? Dat zijn werkzaamheden die we nooit overdag zouden uitvoeren. Mag ik eea bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:50

Mr. Freeze

¡GO!

Zijn er hier mensen met een nieuw kpn abonnement die nog een oudere tv ontvanger hebben kunnen krijgen ipv van die Google versie?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Heeft hier iemand een eigen NT? Waarom zou ik dat willen? De experiabox “zit in de weg”, alszijnde een nutteloos station tussen mijn router en het netwerk. Maar waarom zou je een eigen NT willen? :?

[ Voor 80% gewijzigd door Sebazzz op 02-09-2024 20:00 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Sebazzz schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:55:
Heeft hier iemand een eigen NT? Waarom zou ik dat willen? De experiabox “zit in de weg”, alszijnde een nutteloos station tussen mijn router en het netwerk. Maar waarom zou je een eigen NT willen? :?
Geen idee waarom je dat zou doen. Als je de NT weg wil, neem dan gewoon een router waar de glasvezel direct in gaat. Heb ik hier ook gedaan: Scheelt weer wat kabels in de meterkast.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Mr. Freeze schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:10:
Zijn er hier mensen met een nieuw kpn abonnement die nog een oudere tv ontvanger hebben kunnen krijgen ipv van die Google versie?
Dat kan niet, alle logistieke wegen naar oude iTV ontvangers zitten dicht voor klanten met een KPN Internet 2023 portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:09
mad-dog schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:20:
[...]

Dat kan niet, alle logistieke wegen naar oude iTV ontvangers zitten dicht voor klanten met een KPN Internet 2023 portfolio
Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Daar verschillen de meningen over, zoveel diensten waar geen app voor beschikbaar is op de oude ontvangers. Daarnaast verloopt de ontwikkeling van de apps totaal niet in hetzelfde tempo als dat van TV+. TV+ werkt hier al ruim 2 jaar zonder enig probleem(1 stuk in de pilotfase en na introductie nog 2 erbij). Om over de rest van mn famiilie nog niet te beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mad-dog schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:37:
[...]

Daar verschillen de meningen over, zoveel diensten waar geen app voor beschikbaar is op de oude ontvangers. Daarnaast verloopt de ontwikkeling van de apps totaal niet in hetzelfde tempo als dat van TV+. TV+ werkt hier al ruim 2 jaar zonder enig probleem(1 stuk in de pilotfase en na introductie nog 2 erbij). Om over de rest van mn famiilie nog niet te beginnen
Dan hoop ik dat er het afgelopen jaar veel veranderd is. Ik zat ook in de pilotfase en na de introductie heb ik het TV+ nog een tijdje naast mijn VIP5202 mogen gebruiken. Vorig jaar september werd ik door KPN "gedwongen" bij mijn contractverlenging om naar TV+ te gaan (of ik moet het hogere hussel tarief + inflatie correctie blijven betalen). Voor mij is het toen de reden geweest mijn TV abonnement bij KPN op te zeggen.

* Het via de gids door de zenders bladeren bleef traag. Elke pagina naar onder moet opnieuw geladen worden.
* Timing issues bij verschillende geluidsbronnen (PCM/DD5.1)
* Waardeloze HDMI-CEC implementatie. Ik moest weer ineens 2 AB's op de tafel gaan leggen. Bij de VIP5202 kon ik met de AB van mijn TV de VIP5202 perfect bedienen. Bij TV+ gaat dat niet meer.
* HDR settings waren niet OK
* De TV+ box kan niet overweg met 24fp/60fps
* koppeling tussen de AB en de box met regelmaat weg

En er waren nog wel een paar zaken. Veel testers waren er indertijd erg verbaasd over dat KPN TV+ in de markt ging zetten terwijl het platform overduidelijk gewoon nog niet klaar was.
Maar goed, inmiddels zijn we een jaar verder en zullen veel van deze issues hopelijk opgelost zijn. Maar ik ben nu een internet only klant van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Die apps hoef ik ook niet. Het enige wat ik m’n kennis wil is een simpel kastje voor TV kijken die niet spontaan uitvalt, herstart of andere gekke kuren heeft.

Het is hier helaas een wekelijkse drama van geen geluid, bij zappen na 1 seconde zwart beeld, etc. Alles al geprobeerd aan te passen qua settings, maar het is gewoon ruk. Unicast, multicast, resolutie aanpassen, het maakt geen verschil. Reset naar fabrieksinstellingen ook zonder effect.

Morgen ga ik weer heen om te troubleshooten. Ik zou niet weten wat er nog aangepast kan worden. Ik ga bellen voor een nieuwe, maar heb er eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in.

Overigens ook hier collega’s op het werk gesproken die dit platform echt een stap achteruit vonden tov Interactieve tv. En dat zijn echt wel mensen met leuke modellen tv’s.

Over het internet niks te klagen, zowel glas als DSL gaat vlekkeloos. Maar dat nieuwe TV product, nee. Ik hoef het niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 02-09-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Sebazzz schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:55:
Ik heb de glaskabel direct in de router (udmp) zitten en dus geen nt meer nodig.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tylen schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 06:43:
[...]

Ik heb de glaskabel direct in de router (udmp) zitten en dus geen nt meer nodig.
Hier hetzelfde, maar dan een Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:17
Ik ben recent overgestapt naar odido, zei hebben een vergelijkbare Android media player maar deze werkt veel beter dan die van kpn. veel sneller en net ff wat beter ingericht.
Er zijn ook wel probleempjes, wat mij opviel is dat ik zo nu en dan een hapering in het beeld kreeg, even op 50 fps gezet en dit was verholpen. Het staat me bij dat kpn standaard al op 50 staat maar weet dat niet zeker.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 20:58

Prosperot

Today is a gift...

Mr. Freeze schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:10:
Ik heb mn oude Arris 5202 kastje na wat gedoe gewoon kunnen behouden en het werkt prima icm KPN tv+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Wat een gedoe met die Genexis vervangen. Al maanden werkt het afspraak systeem van Roamler niet, systeemfout. Paar keer gemaild. Krijg ik vandaag
Beste klant,

Bedankt voor het mailen naar ons.
Helaas werken KPN en Roamler niet meer samen. U zou dus contact kunnen opnemen met KPN zelf.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 17-09 21:46
sdk1985 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:52:
Wat een gedoe met die Genexis vervangen. Al maanden werkt het afspraak systeem van Roamler niet, systeemfout. Paar keer gemaild. Krijg ik vandaag

[...]
project is klaar voor hen, Gewoon klantenservice bellen aangeven dat je voor ONT wissel in aanmerking kwam die afspraak mis is gegaan wordt er door kpn gewoon een afspraak ingepland met een KPN monteur en die wisselt hem om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Prosperot schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:57:
[...]

Ik heb mn oude Arris 5202 kastje na wat gedoe gewoon kunnen behouden en het werkt prima icm KPN tv+
"
Dan heb je dus formeel geen KPN TV+ :-) want jouw layout en interface is compleet anders bij opstarten/oproepen van menu,.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 04-09-2024 09:52 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 20:58

Prosperot

Today is a gift...

Barre73 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:51:
[...]

"
Dan heb je dus formeel geen KPN TV+ :-) want jouw layout en interface is compleet anders bij opstarten/oproepen van menu,.
Ik heb het (goedkopere) TV+ abonnement maar inderdaad het gemak van de VIP5202. Best of both worlds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
Vandaag soepel omgezet van odido naar kpn glasvezel . Ik heb Opnsense als router en hoefde alleen wat instellingen aan te passen en was binnen 3 minuten weer online zonder maar in de meterkast te kijken of draden aan te passen… ipv6 werkt als enige nog niet
Ik heb een combi abonnement met netflix en hoop dus wel vandaag nog inlog te krijgen daarvan. Afgelopen weken namelijk netflix maar alvast opgezegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

tomdh76 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:40:
Vandaag soepel omgezet van odido naar kpn glasvezel . Ik heb Opnsense als router en hoefde alleen wat instellingen aan te passen en was binnen 3 minuten weer online zonder maar in de meterkast te kijken of draden aan te passen… ipv6 werkt als enige nog niet
Ik heb een combi abonnement met netflix en hoop dus wel vandaag nog inlog te krijgen daarvan. Afgelopen weken namelijk netflix maar alvast opgezegd
Je kan gewoon je oude login gebruiken, KPN doet alleen facturering wanneer is omgezet. Kijk even op mijn KPN en netflix.com bij je abonnement gegevens, wordt het vanzelf wel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
Mr. Freeze schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:55:
[...]

Je kan gewoon je oude login gebruiken, KPN doet alleen facturering wanneer is omgezet. Kijk even op mijn KPN en netflix.com bij je abonnement gegevens, wordt het vanzelf wel duidelijk.
als ik inlog in netflex kan ik alleen oude lidmaatschap hernieuwen.
op mijn kpn staat helemaal nog niets over internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

tomdh76 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:27:
[...]

als ik inlog in netflex kan ik alleen oude lidmaatschap hernieuwen.
op mijn kpn staat helemaal nog niets over internet.
Je vernieuwt je abo, vervolgens bij betaalmethoden selecteer je KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:34

Peetman

Tjah....

Blijkbaar is er een storing bij KPN. Afgelopen maandag opgezegd per 2 oktober, maar de systemen zijn iets te voorbarig. Dus krijg nu een webpagine voor mijn neus dat er geen verbinding is omdat onze gegevens (nog) niet bekend zijn.

Meerdere klanten hebben er last van volgens de klantenservice medewerker die ik aan de lijn had.

Hopelijk is het snel opgelost, krijg net wel een bericht op m'n mobiel dat ik 100GB data krijg (nou heb ik al onbeperkt) en mijn vrouw ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Peetman op 04-09-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXpLvsvoZFleqeH364p0fiOXZFE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lhIKj3PeE7XyhAR3OshVMWzq.png?f=fotoalbum_large

Yup, morgen pas een update. Kunnen we weer compensatie aan gaan vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
I_IBlackI_I schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:55:
[Afbeelding]

Yup, morgen pas een update. Kunnen we weer compensatie aan gaan vragen...
je kan beter je nieuwe provider vragen de aansluiting direct te realiseren
als die opzegging verwerkt is krijgen ze die niet meer gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Forum topic bij KPN: https://community.kpn.com...-te-vroeg-opgezegd-620113

Ook de gekoppelde streamingdiensten zijn per direct opgezegd. Dus geen HBO of Disney+ op m’n mobiel kijken….

• I_IBlackI_I
KPN heeft een pagina online gezet over de storing.
https://www.kpn.com/wijziging-abonnement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geert de Graaf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:54
Hier ook slachtoffer van de fout van KPN.
KPN neemt de woorden van Schoof wel erg letterlijk en handelt duidelijk naar het motto "wen er maar aan".

Gisteren is mijn Solcon internet er mee opgehouden omdat KPN doodleuk al acteerde dat het 27 september was (mijn overgansdatum van solcon naar KPN).
Halve dag via hotspot moeten werken en de kids bezig moeten houden, wel grappig het blijkt dat er kinderen zijn die een speelgoedautotje uit een blikje kunnen maken maar mijn kids dus niet. KPN had mijn nummer, ze hadden me op zijn minst kunnen inlichten over hun fout.

Solcon had ik gisteren gebeld en wilde absoluut niet verder kijken dan hun neus lang was omdat ik een eigen fritzbox met fiber module gebruik.
Dit blijkt ook mijn redding want omzetten van solcon naar kpn was zo gepiept alleen dit werkte pas rond 02:00 vannacht.

Nu hopen dat KPN niet de factuurdatum aanpast naar vandaag, want ik was niet van plan om dubbel te betalen door een fout van KPN.

Ter verduidelijking KPN heeft mij dus geen email of sms verzonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Geert de Graaf op 05-09-2024 09:52 ]

Geert

• Peetman

Peetman

Tjah....

Ik heb gelukkig de installatie van de nieuwe provider naar voren kunnen halen, want ben bang dat dit nog wel een aantal dagen kan duren voordat het hersteld is.

Is de enige strijd die ik nog moet voeren met KPN dat ze geen factuur meer sturen voor deze maand.

• I_IBlackI_I
De verbinding werkt weer, zij het met een nieuw ip-adres. Hierbij ook een link naar het formulier voor het terugvragen van geld door de storing.

[ Voor 58% gewijzigd door I_IBlackI_I op 05-09-2024 15:30 ]

• Maverick24
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:02
Hier mensen ervaring met de aanleg van glasvezel binnen hoogbouw complexen?

Al sinds 01-2023 bezig om de aanleg rond de krijgen, echter geeft KPN Netwerk / VolkersWessels aan dat dit in handen ligt van een onderaannemer, zij kunnen mij echter niet vertellen wie deze onderaannemer vervolgens is (geven aan zelfs geen idee te hebben wie dit zou moeten zijn 8)7)

[ Voor 26% gewijzigd door Maverick24 op 05-09-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Voor wie er 1 heeft: de Fritzbox 7590 heeft een update: https://nl.avm.de/service...ad/product/fritzbox-7590/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Prosperot schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:50:
[...]

Ik heb het (goedkopere) TV+ abonnement maar inderdaad het gemak van de VIP5202. Best of both worlds :)
Wat is dat gemak dan precies, de nieuwe TV+ box vind ik persoonlijk erg fijn. De 5202 ook gehad, maar gezien die interface al 10 jaar niet veranderd is, is die niet wat outdated inmiddels?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
pennywiser schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:50:
[...]

Wat is dat gemak dan precies, de nieuwe TV+ box vind ik persoonlijk erg fijn. De 5202 ook gehad, maar gezien die interface al 10 jaar niet veranderd is, is die niet wat outdated inmiddels?
Ik denk dat hij met dat gemak bedoelt, dat die continu goedwerkende tv heeft nu :+ (sorry die was te makkelijk, na ervaringen met dat nieuwe TV+ O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
jimmy87 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:06:
[...]

Ik denk dat hij met dat gemak bedoelt, dat die continu goedwerkende tv heeft nu :+ (sorry die was te makkelijk, na ervaringen met dat nieuwe TV+ O-) )
Ik weet niet. Ik heb het nu bijna een jaar, met niet meer problemen dan ik had met de oude 5202, daarentegen wel modernere interface en apps welke actief worden gemaintained.

Overigens niet om een discussie te starten, meer om aan te geven dat nmi niet bang hoeft te wezen om over te stappen. De 5202 was wat meer native TV wat bv. blijkt uit het feit dat in TV+ er geen teletekst meer meekomt. Maar meer zaken die nadelig kan ik zo niet noemen. Ik was snel gewend.

[ Voor 24% gewijzigd door pennywiser op 06-09-2024 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Die update is van 3 maanden geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Lizard schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:03:
[...]

Die update is van 3 maanden geleden?
Ik zie het inderdaad. Echter, kreeg in juni alleen de 7590 AX deze update. De 7590 stond nog op development tot deze gisteren automatisch kwam binnenrollen op mijn gewone 7590. Checken op update in de interface gaf ook aan geen update beschikbaar.

Zie ook hier de 7590 en 7590 AX gaan niet helemaal gelijk in development: https://en.avm.de/fritz-l...t/fresh-from-development/

Maar misschien lag het wel aan mijn 7590, ik heb hem gereset en toen kwam die binnen. Ik ging ervan uit dat een auto update de boel overhoop had gehaald omdat er een update beschikbaar was dus ik had hem eerst gereset, er staat inderdaad 7590 al vanaf 4 juni beschikbaar :X .

[ Voor 43% gewijzigd door pennywiser op 06-09-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:20
Even een vraag, hoe kan ik mijn wachtwoord resetten? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar, verschillende browsers gebruikt, reset wachtoord aangevraagd en enige wat ik iedere keer krijg is het volgende: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GFH_oCoHigYakxW-GuCeW8jvVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t5sN6WAan4KQx25uQAdJIFxG.png?f=fotoalbum_large Kan iemand mij even op weg helpen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 18:00

IkWilbert

Het is mij!

Zapp-it schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:54:
Even een vraag, hoe kan ik mijn wachtwoord resetten? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar, verschillende browsers gebruikt, reset wachtoord aangevraagd en enige wat ik iedere keer krijg is het volgende: [Afbeelding] Kan iemand mij even op weg helpen? Alvast bedankt!
Wachten tot de storing voorbij is?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
IkWilbert schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:00:
[...]

Wachten tot de storing voorbij is?
LOL, even serieus deze melding heb ik al weken helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Je denkt niet dat de klantenservice je misschien verder kan helpen dan tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
Hmmbob schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:04:
Je denkt niet dat de klantenservice je misschien verder kan helpen dan tweakers?
Het was maar een vraag hier omdat hier ook KPN medewerkers redelijk actief zijn en in mijn beleving de lijnen wat korter zouden kunnen zijn dan via de helpdesk, m2c. Maar het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Zapp-it schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:50:
[...]

Het was maar een vraag hier omdat hier ook KPN medewerkers redelijk actief zijn en in mijn beleving de lijnen wat korter zouden kunnen zijn dan via de helpdesk, m2c. Maar het is opgelost.
Ik denk dat dit alleen wel het verkeerde uitgangspunt is, wanneer het buiten het proces loopt willen we best meedenken/helpen maar probeer wel eerst de reguliere ingangen. Zij zitten daar niks voor niks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapp-it
Economics schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:18:
[...]

Ik denk dat dit alleen wel het verkeerde uitgangspunt is, wanneer het buiten het proces loopt willen we best meedenken/helpen maar probeer wel eerst de reguliere ingangen. Zij zitten daar niks voor niks..
Dat snap ik, begrijp me ook niet verkeerd, dat was mijn insteek ook niet ;) In mijn geval is het opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Zapp-it schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:23:
[...]

Dat snap ik, begrijp me ook niet verkeerd, dat was mijn insteek ook niet ;) In mijn geval is het opgelost ;)
Super! Goed om te horen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Gisteren even KPN TV+ gebruikt (android app op Google chromecast 4k), maar het was niet om aan te zien. Blokken en latency issues. Terwijl NLZiet gewoon perfect is. Ligt dit aan de KPN app of gebruikt deze KPN app ook multicast en IGMP?

Weet iemand dat of is de android app van KPN gewoon brak en gaat decoding zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorToetje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-09 09:10
Weet iemand of KPN de upload op de Box 14 met de 10gbs poort en 2.5gbs poort dicht knijpt?

Mijn upload is halveert op de 10gb poort en 2.5gbs poort, echter als ik deze poorten forceer naar 1000, is alles goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpQ6QU5Z8iLYVsFB9e2QTrx8UfI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sZFZS0zTWGe7qXyqMAx0etgz.png?f=user_large

Vraag me af wat hier aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
De KPN AndroidTV TV+ app gebruikt een hele kleine buffer - zogezegd zodat je de goals als een van de eersten ziet. Het betekent bij ons (ondanks perfecte en snelle wifi gerapporteerd door de tv en geen enkel andere issue met andere apps) dat het beeld om de haverklap terug schakeld, buffert of anderszins kut is.

Als ze die buffer nou eens iets groter zouden maken, was er al een hoop gedoe minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:29
Hmmbob schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:21:
De KPN app gebruikt een hele kleine buffer - zogezegd zodat je de goals als een van de eersten ziet. Het betekent bij ons (ondanks perfecte en snelle wifi gerapporteerd door de tv en geen enkel andere issue met andere apps) dat het beeld om de haverklap terug schakeld, buffert of anderszins kut is.

Als ze die buffer nou eens iets groter zouden maken, was er al een hoop gedoe minder.
Wij gebruiken als gezin de app best veel en op diverse apparaten en zowel de kinderen als wij ervaren niet wat jij hebt. Gewoon vlekkeloos streamen. Zowel op (Android) telefoons, iPad en laptop. Op tv gebruiken we hem niet, want tv+ kastje.
Misschien toch de instellingen van de tv eens controleren en/of contact opnemen met KPN. Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Het gaat specifiek over de Android TV app, wij hebben op de andere devices ook geen probleem, en ook niet met het TV+ kastje.

Maar we hebben nu wel een 2e TV+ kastje, vanwege die problemen (was gewoon bloed irritant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ze zijn tegenwoordig bij vast wel nogal karig met de korting, ben ik niet van ze gewend. Vind het ook een beetje naadje dat ze de inflatiecorrectie-prijs in stand houden. :+ Uiteindelijk via de verhuisdesk wel €60 korting gekregen als ik KPN mee zou verhuizen, waardoor het verschil met nieuwe klanten beperkt blijft tot gemiddeld €5,74 per maand over het hele jaar gezien; dat is nog acceptabel (in combinatie met de korting op mobiel die ze gegeven hebben (€8 totaal over 2 aansluitingen)). Maar de verlengdesk kwam niet verder dan €7,50 korting voor 6 maanden, waar nieuwe klanten €17,50 korting krijgen + prijs zonder vaste klanten boete.

Echter als ze begin volgend jaar weer gaan klooien met extreem karige kortingen op vast plus de vaste klanten boete in stand houden, dan kom ik er echt niet meer onderuit om te verhuizen naar een andere provider; want dan begint het gewoon rustig €10-€15/maand te schelen met meer zaken inbegrepen bij andere providers. Na pak hem beet 20+ jaar cancellen is best jammer wel. :+

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 09-09-2024 00:03 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 13:01
Ik heb net mijn kpn glasvezel aangesloten en alles werkt, maar alarm blijft snel rood knipperen. Router van kpn doet het, UDM SE niet..

Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzSWt1rFbGlcOy8zhrUBTQ0AwQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikyNT4E7orFEOqf5MqhY732R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:27
Klantenservice al gebeld?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
iasix schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:34:
Ik heb net mijn kpn glasvezel aangesloten en alles werkt, maar alarm blijft snel rood knipperen. Router van kpn doet het, UDM SE niet..

Iemand een idee?
[Afbeelding]
Is dit een media convertor? Ik heb een ZTE medaconvertor maar gebruik een FTU kap met glasvezel die in een SFP module in de UDM Pro gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:58
Vaevictis_ schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:29:
[...]

Is dit een media convertor? Ik heb een ZTE medaconvertor maar gebruik een FTU kap met glasvezel die in een SFP module in de UDM Pro gaat.
Nee, dit is een Nokia xs-010x-q ONT in een behuizing speciaal gemaakt zodat deze op een KPN NT geklikt kan worden.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
ernstoud schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:36:
[...]

Nee, dit is een Nokia xs-010x-q ONT in een behuizing speciaal gemaakt zodat deze op een KPN NT geklikt kan worden.
Ah ja, vond het al zo raar. Heb zelf AON dus ik weet niet beter. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online

Iemand een idee?
[Afbeelding]
Zou heel vreemd zijn als de router van KPN wel internet geeft terwijl Alarm rood knippert. Dan zou je namelijk geen internet mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 17-09 21:46

Iemand een idee?
[Afbeelding]
9/10keer te hoge demping als connection en alarm te gelijk aan zijn en heel soms is de ONT zelf niet lekker.
contact opnemen met kpn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:09

BdB

Vannacht is de modem firmware van mijn v10 geupdate.

Er gebeuren vervolgens een heleboel rare dingen.
- Het IP van de router is verschoven van .1 naar het adres waar mijn eigen dns server zat.
- Alle statische adres reserveringen zijn weg
- Ik kan mijn DNS server via DHCP niet meer aanpassen. Die optie is nu disabled.

Als je de klantenservice belt, dan proberen ze je een betaald abonnement aan te smeren om met de technische afdeling te mogen praten....

Heeft iemand de tip om de eigen dns server weer in te stellen via de experia box?
- Firewall naar custom?
- DNS proxy uit?

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 06:52
BdB schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:24:

Er gebeuren vervolgens een heleboel rare dingen.
- Het IP van de router is verschoven van .1 naar het adres waar mijn eigen dns server zat.
- Alle statische adres reserveringen zijn weg
- Ik kan mijn DNS server via DHCP niet meer aanpassen. Die optie is nu disabled.

Als je de klantenservice belt, dan proberen ze je een betaald abonnement aan te smeren om met de technische afdeling te mogen praten....

Heeft iemand de tip om de eigen dns server weer in te stellen via de experia box?
- Firewall naar custom?
- DNS proxy uit?
Paperclip reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Net een uur met KPN aan de lijn gehangen. Na aandringen hebben ze me doorverbonden met de service plus afdeling. Echt een verademing om te spreken met mensen die er WEL verstand van hebben.

Het verschuivende router adres is ze ook een raadsel. Dat gaan ze verder onderzoeken. Mogelijk komt er nog een update :') Ter info: mijn router verschoof naar het adres dat ik via DHCP meegaf voor de interne DNS server. Ik vermoed dat een update script dat adres uit de settings gelepeld heeft en gebruikt als router adres.

Om alsnog je eigen DNS servers te gebruiken doe je het volgende:
1) Internet connection > DNS > Use DNS proxy uit
2) Vul bij primary DNSv4 je eigen DNS server in, vul bij secondary DNSv4 het (LAN) adres van je router in.
Je ziet nu bij DHCP settings dat de juiste gegevens ingevuld staan.

Mijn statische reserveringen waren verdwenen. Bij home network > connected devices zag je wel allerlei statische toewijzingen, maar die waren niet zichtbaar in home network > reserve IP address. De oplossing is als volgt:
1) Maak een nieuwe reservering aan voor een statisch adres op home network > reserve IP address
2) Kijk bij home network > connected devices en wacht totdat er een conflict ontstaat. Je device heeft dan geen IP meer.
3) Verwijder de zojuist aangemaakte reservering
4) Wacht tot het conflict verdwijnt uit connected devices
5) Maak de reservering opnieuw aan
6) Op home network > connected devices is de regel nu veranderd van static naar reserved.

Edit: voer geen "restart home network" uit, want dan reset de boel. Er is ook een "reset home network" knop, maar die lijken hetzelfde te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door BdB op 10-09-2024 11:06 ]

Drommels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mancave54
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-09 19:15
Ik kreeg net bericht van Kpn dat de geplande update die vannacht zou plaats vinden niet is door gegaan. Deze wordt tot nader bericht uitgesteld. Schijnbaar toch iets niet in orde.
Betreft v10.0

Dit was de tekst:

Beste klant, de update van je modem is afgelopen nacht helaas niet doorgegaan. We plannen dit opnieuw in. Je krijgt weer bericht wanneer het zover is. Groet, KPN

[ Voor 36% gewijzigd door Mancave54 op 10-09-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Daar ben ik ook wel achter :)

Ik heb net alles weer op orde. Ook de port forwards waren stuk gegaan.
Hopelijk overschrijven ze niet weer alles.

Drommels!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 13:23
BdB schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:24:
Een van de redenen dat ik mijn eigen router gebruik. Ik bepaal zelf wel wanneer ik wat update, daar heb ik KPN niet voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Economics
Telin schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:15:
[...]

Een van de redenen dat ik mijn eigen router gebruik. Ik bepaal zelf wel wanneer ik wat update, daar heb ik KPN niet voor nodig.
Jij misschien niet, vergeet niet dat het over grote deel van de install base gewoon mensen zijn die diensten gebruiken zonder custom dns, port forwarding etc.. dus mogen blij wezen met de vrije modem/ont keuze toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Welke versie heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

V10.C.24.10.01

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:20

Ankh

|true

De verstoring van vorige week zorgt er ook voor dat nieuwe leveringen ook vertraagd zijn. Ik wacht al even een weekje of 2 op een nieuwe modem/kasje.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Pagina: 1 ... 165 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen