Mr. Stom schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:59:
Even mijn ervaring met KPN na een overstap van jaren Ziggo, omdat ik met een blackfriday deal een paar tientjes dacht te verdienen: doe het niet!
De eerste twee maanden had ik geen internet, want kabelbreuk. En dat duurde maar. Eind januari eindelijk verholpen. Maar toen:
Maandag: Ik zat opeens zonder internet. In de meterkast brandt het lampje 'glas' op de FTU niet meer. Herkenbaar, want dit heb ik in december/januari wekenlang gehad, totdat de glasvezelkabel werd gerepareerd.
Ik kijk naar buiten: KPN Netwerk NL is aan het werk voor de buren en ze hebben een groot gat gegraven, precies op de plek waar onze vorige kabelbreuk ook speelde. Ik spreek één van die jongens aan en vraag of ze een kabel hebben geraakt, want mijn glas-signaal is weggevallen.
Kafkaësk gesprek 1 volgt:
Één van de jongens loopt met me mee, kijkt naar de meterkast: "Ja klopt meneer, geen glas. KPN moet komen"
Maar jij staat daar, in de kuil op precies dezelfde locatie als waar drie weken geleden mijn kabel is gerepareerd. Het lijkt me duidelijk dat jij die kabel hebt geraakt. Kun jij niet even de lijn doormeten?
"Nee, niet zonder werkbon. KPN moet komen".
Ik bel KPN: die verzoekt me nogmaals de mannen aan te spreken, want dit is wel heel overduidelijk en kan zó worden opgelost. Maar nee: geen bon, geen werk.
Dinsdagochtend: KPN monteur constateert kabelbreuk, KPN NetwerkNL moet komen. Goh!
Dinsdagmiddag: KPN Netwerk NL belt. Fijn, dat lijkt snel te gaan! Maar nee, kafkaësk gesprek 2 volgt:"
"Wij hebben een order voor nummer 12, op uw naam/klantnummer".
Ah dat klopt, maar ik woon op nummer 1. Fijn dat u zo snel belt!
"Wij komen niet, want de order zegt 12 en niet 1"
Maar mijn naam, klantnummers en weet ik het wat kloppen allemaal, KPN stond hier vanmorgen nog? En jullie hebben nota bene de kabel zélf kapotgemaakt?
"Geen order op nummer, geen klus"
Vervolgens geeft KPN aan dat de order wél op het juiste nummer staat. Inmiddels al 3x met zowel KPN als KPN Netwerk NL gesproken, maar ergens staat er één nummertje verkeerd - en niemand weet waar dit vandaan komt.
Ondertussen zit ik zonder internet. Want het 'noodpakket' heeft door onze vrienden van PostNL 'onbekende vertraging' opgelopen en staat nu voor bezorging op maandag de 19e.
KPN gaat de order nu opnieuw maken. Maar: de medewerker van de klantenservice, die mag dit dan weer niet. Dus gaat er een bericht naar 'de betreffende afdeling die deze werkorders aanmaakt en die pakken dit de komende dagen verder op'.
KPN? doe. het. niet.