[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 150 ... 182 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ehtweak schreef op zondag 4 februari 2024 @ 08:51:
[...]

FYI.
Alhier, een FttH/AON aansluiting, 200/200 abonnement:
[Afbeelding]

Denk niet dat Ziggo zulke lage ping waardes zal laten zien... ;)
Ik heb geen laptop of pc meer met ethernet verbonden, wel een AppleTV.

Speedtest app geeft als resultaat:

Download: 70,3Mbps
Upload: 91,7Mbps
Ping: 1ms
Jitter: 0ms
Verlies: 0%.
Server: KPN B.V.

50Mbit FttH/AON icm Fritzbox 5530.

Via WiFi:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2TFjPxfeutDA7rlZpAwsnkzQLw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sQnOZsPnvOtrcBs6ThRXnjaY.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-02-2024 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• huubhuub
  • Laatst online: 02-07 14:10
kazakx schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:51:
[...]

Goed punt. Ik test altijd via speedtest.net die dan via je locatie de meest dichtbije locatie probeert. Daar heb ik bijna altijd consistent 16ms via ziggo.
Dus vraag me af of het echt veel minder is met glasvezel van kpn, aangezien koper toch langzamer zou moeten zijn.
KPN 1000/1000 hier (omgeving Den Bosch),
Draai vanauit de nokia ONT een eigen router (AX86U pro).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4BTobjlqHBm5o7iSmHGEwUP2JE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jQbUexyr0yXJcIPsXxEHAl4w.png?f=fotoalbum_large

Ping van 3 is toch wel erg lekker.

[ Voor 66% gewijzigd door huubhuub op 04-02-2024 20:57 ]

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-05 13:28
Stomme vraag, maar bestaat er een mogelijkheid om de directe glasvezelkabel zonder FTU door te linken naar het modem? En zo ja hoe? De vorige huiseigenaar heeft de FTU gesloopt nl. en de grap is dat hij nooit glasvezel internet heeft genomen, alleen wel laten aanleggen.

Rode hoofdkabel in de FTU is nog wel goed.

Situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27T2dWDYxlxpxgPj2Lw700dGP8U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XQZEJPEWJz8v7Z5Pv499tdC7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbiV2bxe-WnHjpXfpjdV-F9KRVE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tlIr41yU8VugJfjbMAY9R0fe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door larskov op 05-02-2024 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
larskov schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:18:
Stomme vraag, maar bestaat er een mogelijkheid om de directe glasvezelkabel zonder FTU door te linken naar het modem? En zo ja hoe? De vorige huiseigenaar heeft de FTU gesloopt nl. en de grap is dat hij nooit glasvezel internet heeft genomen, alleen wel laten aanleggen.

Rode hoofdkabel in de FTU is nog wel goed.

Situatie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
FTU is gewoon te repareren. Dus contact opnemen met de provider en aangeven dat de FTU stuk is en dat die al stuk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
bjusterbaarlik schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:30:
[...]

FTU is gewoon te repareren. Dus contact opnemen met de provider en aangeven dat de FTU stuk is en dat die al stuk was.
Klopt alleen rekenen ze daar al minimaal &75 voor ex materiaal omdat het ‘niet hun probleem is’ dus vandaar dat ik me afvroeg of er een workaround was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Het zal sowieso een stuk goedkoper zijn om de FTU nu te repareren dan te wachten tot de glasvezel gebroken is.

Anders contact opnemen met makelaar of vorige bewoner voor de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
bjusterbaarlik schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:42:
Het zal sowieso een stuk goedkoper zijn om de FTU nu te repareren dan te wachten tot de glasvezel gebroken is.

Anders contact opnemen met makelaar of vorige bewoner voor de kosten.
Daar vang ik bot bij. Is 2,5 jaar geleden en nu ik glasvezel wil kom ik er pas achter. Hij kan zich gewoon van de domme houden.
Dan laat ik het maar gewoon fixen door een monteur. Het is niet anders. Klooien met de kabel, strippen, leiden naar een mediaconverter is me iets te tricky.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

larskov schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:18:
Stomme vraag, maar bestaat er een mogelijkheid om de directe glasvezelkabel zonder FTU door te linken naar het modem? En zo ja hoe?
Ja, dat kan. Heb ik zelf ook, de glasvezel (patch)kabel zit rechtstreeks in de FO poort van de FRITZ!Box 5490.
Zonder dat er een NTU tussen zit.

Alleen... dan moeten natuurlijk niet de vezels er letterlijk los bij hangen. Zoals in jouw geval te zien is... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:08

Wildfire

Joy to the world!

larskov schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:36:
[...]

Klopt alleen rekenen ze daar al minimaal &75 voor ex materiaal omdat het ‘niet hun probleem is’ dus vandaar dat ik me afvroeg of er een workaround was.
Welke provider? KPN rekent hier over het algemeen niets voor hoor.

Sowieso is hier de glasvezel afgebroken en dat kun je zelf niet fixen. En let op met die afgebroken vezel, met een beetje pech steekt er ergens nog echt een stukje vezel uit die beschermende mantel en dat is dunner dan een mensenhaar en kan lelijke onstekingen geven als het in je huid terecht komt!

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 05-02-2024 09:20 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto.A.G
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 13:22
@larskov
1 achterhalen welk provider bij jou levert, 1gbps/4gbps (kpn)
2 op basis van je behoefte 1 / 4 gbps opzoek naar een modem/router
https://fritzshop.nl/12-fritzbox

indien je groene aansluiting nog goed is, kan je volgende set kopen
https://fritzshop.nl/glas...-incl-glasvezelkabel.html
vanuit hier kan je via een sfp (modem/router) deze aansluiten
https://fritzshop.nl/frit...tzbox-5530-fiber-aon.html (aon, max 1gbps)

OF
glasvezel bestellen en laten aansluiten door monteur, want dat is gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
Roberto.A.G schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:19:
@larskov
1 achterhalen welk provider bij jou levert, 1gbps/4gbps (kpn)
2 op basis van je behoefte 1 / 4 gbps opzoek naar een modem/router
https://fritzshop.nl/12-fritzbox

indien je groene aansluiting nog goed is, kan je volgende set kopen
https://fritzshop.nl/glas...-incl-glasvezelkabel.html
vanuit hier kan je via een sfp (modem/router) deze aansluiten
https://fritzshop.nl/frit...tzbox-5530-fiber-aon.html (aon, max 1gbps)

OF
glasvezel bestellen en laten aansluiten door monteur, want dat is gratis
Of de aansluiting nog goed is, is onduidelijk. Wel is duidelijk dat het FTU kastje aan gort is.

Met jouw oplossing ben je al snel €200+ kwijt dus ik laat de monteur het gewoon fixen. Bovendien heb ik al 3 super wifi punten op de kop getikt en die werken niet met de Fritz! Routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto.A.G
@larskov
Het is een optie, sommigen vinden het leuk en zijn er ook handig in om dit soort fratsen aan te pakken :)

Maar juiste route zou zijn via de glasboer kpn/t-mobile oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
Roberto.A.G schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:03:
@larskov
Het is een optie, sommigen vinden het leuk en zijn er ook handig in om dit soort fratsen aan te pakken :)

Maar juiste route zou zijn via de glasboer kpn/t-mobile oid
Ik normaal ook 😃 ‘ikke zelf doen’ maar ik heb de tools niet om juist te strippen, te lassen, stekker erop te zetten etc.
Ik heb in de schuur nog wel een lasapparaat staan overigens, maar helaas voor metaal en binnen zet ik m’n huis in de fik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto.A.G
@larskov
glasboer bellen en uitleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
Gedaan. Ze komen op de aansluitdatum de boel kosteloos fixen. Is uiteindelijk het makkelijkst. Moet sowieso een monteur komen om iets in de kast op straat om te zetten en dan plant hij nog extra tijd in voor die FTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto.A.G
larskov schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:38:
[...]

Gedaan. Ze komen op de aansluitdatum de boel kosteloos fixen. Is uiteindelijk het makkelijkst. Moet sowieso een monteur komen om iets in de kast op straat om te zetten en dan plant hij nog extra tijd in voor die FTU.
mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
Super wifi punten 2 stuks zijn al binnen (waarvan 2 wifi 5) en 1 wifi 6 (zou de pret niet al teveel moeten drukken) en dat gaat allemaal op een v12 box. 1gbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 21:31
Ik heb recent voor mijn ouders gecontrolleerd op hun aanbod van (100Mbit) glasvezel van KPN.

Een simpele berekening voor de kortingsaanbod van de 1 jaar, 2 jaar en de aanbod die ik zelf had genomen (van vorig jaar mei en op bonded DSL). Komt op de volgende uit

Glas, 1 jaar, 6 maanden korting, 6 x €35 en 06 x €42.50 = €465
(Bonded) DSL, 1 jaar, 9 maanden korting, 9 x €35 en 03 x €50,00 = €465
Glas, 2 jaar, 9 maanden korting, 9 x €35 en 15 x €42.50 = €952.50
Glas, 1 jaar verplicht en 1 jaar verlengen, 6 x €35 en 18 x €42.50 = €975

Waarom heb ik het idee, dat 2 jarige abonnement en verlengen het niet waard zijn om aan te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Sagitherus schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:02:
Ik heb recent voor mijn ouders gecontrolleerd op hun aanbod van (100Mbit) glasvezel van KPN.

Een simpele berekening voor de kortingsaanbod van de 1 jaar, 2 jaar en de aanbod die ik zelf had genomen (van vorig jaar mei en op bonded DSL). Komt op de volgende uit

Glas, 1 jaar, 6 maanden korting, 6 x €35 en 06 x €42.50 = €465
(Bonded) DSL, 1 jaar, 9 maanden korting, 9 x €35 en 03 x €50,00 = €465
Glas, 2 jaar, 9 maanden korting, 9 x €35 en 15 x €42.50 = €952.50
Glas, 1 jaar verplicht en 1 jaar verlengen, 6 x €35 en 18 x €42.50 = €975

Waarom heb ik het idee, dat 2 jarige abonnement en verlengen het niet waard zijn om aan te gaan?
Als KPN glasvezel heeft dan is het niet meer mogelijk op DSL te leveren, dus die optie kan uit je overzicht geschrapt worden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 21:31
De toepassing van x maanden voor € 35 en de rest voor vol tarief is in dit geval product onafhankelijk toegepast. Ik wil het graag buitenbeschouwing houden, alleen dat het nu op glasvezel is toegepast. Tevens wordt de 9 maanden op een 2-jarig contract maakt het korting veel minder gunstig.

In dit geval is 6 maanden op een jaar tegenover 9 maanden op 2 jaar of helft van het traject op 3/8ste van het traject

[ Voor 27% gewijzigd door Sagitherus op 05-02-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-07 12:38
Waar ik vorig jaar bij het verlengen nog een schappelijk aanbod kreeg (lees: vergelijkbaar met het aanbod dat nieuwe klanten krijgen), is het dit jaar niet best. Het lijkt wel of ze mij (met ook 2 uitlopende mobiel abonnementen) niet willen houden.

Wat zijn de ervaringen hier met verlengen van KPN Internet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:17
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar. Over 3 weken mag ik pas verlengen. Vorige week kreeg ik nog geen nieuw aanbod in ieder geval. Heb wel van de vorige keer geleerd dat het aanbod in de mail bevestigd moet worden en niet alleen telefonisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 16:13
Sagitherus schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:05:
De toepassing van x maanden voor € 35 en de rest voor vol tarief is in dit geval product onafhankelijk toegepast. Ik wil het graag buitenbeschouwing houden, alleen dat het nu op glasvezel is toegepast. Tevens wordt de 9 maanden op een 2-jarig contract maakt het korting veel minder gunstig.

In dit geval is 6 maanden op een jaar tegenover 9 maanden op 2 jaar of helft van het traject op 3/8ste van het traject
Je vergelijkt appels met peren.
Als je een 1 jarig contract aangaat met de wetenschap en bedoeling om na dat jaar over te stappen naar een andere provider, dan is het twee jarig contract niet interessant.

Maar wat je zou moeten doen is appels met appels vergelijken. Dus op basis van de verwachte of gewenste duur van het abonnement (dus niet het contract).

Als je twee jaar lang een abonnement neemt en je begint met een jaarcontract met 6 maanden korting en na dat jaar nog een jaar door zonder verlengingen en kortingen, dan ben je in totaal 6x35 en 18x42,50= 975 kwijt.
Neem je meteen een 2-jaarscontract dan betaal je 9x35 en 15x42,50=952,50 kwijt.
Dus minder in totaal.

Daarnaast kijk jij nu alleen naar een 100 Mbit abonnement. Op zich prima maar bedenk wel dat bij een 1Gbit abonnement de kortingsprijs ook 35 euro is. Dus meer korting per maand. Bij een 100 Mbit abonnement is het 7.50 per maand (6 of 9 maanden lang) en bij een Gbit abonnement dus al 17,50 per maand.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoK1963
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-01 20:42
Kan nogal! Aanvankelijk hartstikke leuk die TV+ box, maar vanaf dag 1 is hij zo buggy als de pest. Het oplossen van de meest basale problemen (geluid zonder brekingen, lip sync etc.) gaat zo snel als dikke str*nt.
We zijn met z’n allen bèta-testers. En terug naar de Arris VIP5202 kan niet volgens KPN. Ben je mooi klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:53

TFHfony

Professional Weirdo

ArnoK1963 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:06:
[...]

Kan nogal! Aanvankelijk hartstikke leuk die TV+ box, maar vanaf dag 1 is hij zo buggy als de pest. Het oplossen van de meest basale problemen (geluid zonder brekingen, lip sync etc.) gaat zo snel als dikke str*nt.
We zijn met z’n allen bèta-testers. En terug naar de Arris VIP5202 kan niet volgens KPN. Ben je mooi klaar mee.
Correct... Ik heb vanwege de TV+ ellende mijn tv bij KPN opgezegd. Wat een drama. Die VIP5202 was prima.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 08:27

elsinga

=8-)

Barre73 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:34:
[...]
Daarnaast kijk jij nu alleen naar een 100 Mbit abonnement. Op zich prima maar bedenk wel dat bij een 1Gbit abonnement de kortingsprijs ook 35 euro is. Dus meer korting per maand. Bij een 100 Mbit abonnement is het 7.50 per maand (6 of 9 maanden lang) en bij een Gbit abonnement dus al 17,50 per maand.
Als ik 50% korting krijg op een artikel dat ik niet ga gebruiken, dan betaal ik 50% te veel. :P

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
elsinga schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:01:
[...]

Als ik 50% korting krijg op een artikel dat ik niet ga gebruiken, dan betaal ik 50% te veel. :P
Dat klopt, maar omdat jouw basisvraag was "wat is het voordeel van een abonnement van twee jaar?" nam ik dat argument wel mee. Alhoewel het voor jouw case niet perse relevant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:37
Ik ben gebeld door KPN om over te stappen. Zit nu bij Solcon met 500mbit glasvezel, filter en vaste telefoon voor €65/maand.

Aanbod van KPN is nu klein zakelijk abbo (ben zzp'er) wat €49/maand gaat kosten en dat heeft:
- Glasvezel 1000/1000
- Vast telefoon aansluiting
- KPN veilig thuis met o.a. goed filter op basis van ESET
- Eerste jaar €30/maand
- Eerste jaar 4000/4000mbit verbinding
- €100 cashback
- twee wifi versterkers erbij (die heb ik niet nodig)

Klinkt als goede aanbieding. Ik zag op de website dat ze ook Fritzbox aanbieden als optie, die zou ik er bij willen hebben omdat ik nu ook een Fritzbox heb en deze graag weer gebruik.

Zijn er wat jullie betreft nog aandachtspunten om rekening mee te houden?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
vandermark schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:26:
Ik ben gebeld door KPN om over te stappen. Zit nu bij Solcon met 500mbit glasvezel, filter en vaste telefoon voor €65/maand.

Aanbod van KPN is nu klein zakelijk abbo (ben zzp'er) wat €49/maand gaat kosten en dat heeft:
- Glasvezel 1000/1000
- Vast telefoon aansluiting
- KPN veilig thuis met o.a. goed filter op basis van ESET
- Eerste jaar €30/maand
- Eerste jaar 4000/4000mbit verbinding
- €100 cashback
- twee wifi versterkers erbij (die heb ik niet nodig)

Klinkt als goede aanbieding. Ik zag op de website dat ze ook Fritzbox aanbieden als optie, die zou ik er bij willen hebben omdat ik nu ook een Fritzbox heb en deze graag weer gebruik.

Zijn er wat jullie betreft nog aandachtspunten om rekening mee te houden?
Let even op bij Kleinzakelijk is de prijs mogelijk exclusief BTW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
@vandermark Hoe lang moet je dat vastzetten? Anders is een TCO berekening snel gemaakt toch?

@synoniem Als @vandermark ZZP'er is kan hij de BTW gewoon terugvragen bij de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:08
Waar blijft KPN in de Pijp Amsterdam...

Maar mijn post gaat over Kpn iTv, dat ik heb via VVdsl....ik gebruik via de mediabox regelmatig de radio. Maar die lijkt sinds glister veel zachter gemoduleerd uitgestuurd te worden, pff daar hou ik niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:12:
@vandermark Hoe lang moet je dat vastzetten? Anders is een TCO berekening snel gemaakt toch?

@synoniem Als @vandermark ZZP'er is kan hij de BTW gewoon terugvragen bij de belastingdienst.
Dat klopt maar de Solcon prijs zag er uit als inclusief BTW en dan is het verschil niet zo groot meer als dat het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 13:58
Zijn er hier mensen die gebruik maken van een UXG lite en IPV6 aan de praat hebben gekregen?

Op verschillende fora lees ik dat het opgelost kan worden met onderstaande command. Ik kan dit wel uitvoeren maar niet met het gewenste resultaat.

ip -6 route add default dev ppp0 metric 1

[ Voor 10% gewijzigd door RricK op 06-02-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
RricK schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:57:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van een UXG lite en IPV6 aan de praat hebben gekregen?

Op verschillende fora lees ik dat het opgelost kan worden met onderstaande command. Ik kan dit wel uitvoeren maar niet met het gewenste resultaat.

Zou het kunnen dat het pppoe0 moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27
RricK schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:57:

Kan ook ppp1 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BandiRoot
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-07-2024
Net terug overgestapt van Odido naar KPN glas en mobiel.
Mooie aanbieding en meer korting, Mobiel 2 jaar afgesloten en Glas 1 jaar.

Het probleem bij Odido is dat storingen niet snel worden opgepakt en bij KPN wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:26:
Waar blijft KPN in de Pijp Amsterdam...

Maar mijn post gaat over Kpn iTv, dat ik heb via VVdsl....ik gebruik via de mediabox regelmatig de radio. Maar die lijkt sinds glister veel zachter gemoduleerd uitgestuurd te worden, pff daar hou ik niet van.
Ze zouden daar in de Oude PijP al beginnen maar kan het zijn dat dit te danken is aan dat convenant dat de gemeente Amsterdam met ODF en KPN afsloot?
Waarbij ze beloofden niet vlak na elkaar te gaan aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-06 07:24
Is het niet pppoe ipv ppp?

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Nee denk ik niet.

code:
1
/etc/ppp/peers/ppp0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 01-07 18:44

TommyGun

Stik er maar in!

BandiRoot schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:54:
Net terug overgestapt van Odido naar KPN glas en mobiel.
Mooie aanbieding en meer korting, Mobiel 2 jaar afgesloten en Glas 1 jaar.

Het probleem bij Odido is dat storingen niet snel worden opgepakt en bij KPN wel.
Ik sinds een week ook (Glas althans), even wat aanpassingen in de Asus doorgevoerd en het werkte direct zonder wijziging van hardware _/-\o_.

Enige 'probleem' dat ik (nog steeds) heb is dat mijn upload niet boven de ~600 Mbit uit komt, download is daarentegen helemaal top (vaak iets meer zelfs dan 1Gbit). Het voelt gelukkig wel allemaal 'snappy', wat bij Odido absoluut NIET het geval was dus ik ben erg tevreden maar desondanks vind ik het vreemd.

Alle apparatuur heb ik al eens herstart, bekabeling vervangen, maar dat mocht niet baten. De Asus heb ik (destijds) al uitgesloten door die Zyxel van Odido ertussen te hangen - zou ik nog eens kunnen doen met de Experia Box van KPN, maar ik verwacht niet dat daar het probleem zit.

Zou 't nog de moeite zijn KPN hierover te contacteren? Wat kan het zijn als de download wel top en stabiel is :?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

TommyGun schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:05:
[...]

Ik sinds een week ook (Glas althans), even wat aanpassingen in de Asus doorgevoerd en het werkte direct zonder wijziging van hardware _/-\o_.

Enige 'probleem' dat ik (nog steeds) heb is dat mijn upload niet boven de ~600 Mbit uit komt, download is daarentegen helemaal top (vaak iets meer zelfs dan 1Gbit). Het voelt gelukkig wel allemaal 'snappy', wat bij Odido absoluut NIET het geval was dus ik ben erg tevreden maar desondanks vind ik het vreemd.

Alle apparatuur heb ik al eens herstart, bekabeling vervangen, maar dat mocht niet baten. De Asus heb ik (destijds) al uitgesloten door die Zyxel van Odido ertussen te hangen - zou ik nog eens kunnen doen met de Experia Box van KPN, maar ik verwacht niet dat daar het probleem zit.

Zou 't nog de moeite zijn KPN hierover te contacteren? Wat kan het zijn als de download wel top en stabiel is :?
Experiabox aansluiten en nogmaals testen.

Geen verbetering? Contact opnemen met KPN.

(Uiteraard niet testen met een speedtest in de browser en/of via wifi)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BandiRoot
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-07-2024
Dj-sannieboy schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Experiabox aansluiten en nogmaals testen.

Geen verbetering? Contact opnemen met KPN.

(Uiteraard niet testen met een speedtest in de browser en/of via wifi)
Ja plaats de Experabox ertussen, check en neem contact met KPN op. Laat wel de Experiabox er voor nu dan tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:55
Korte tjekvraag:
Als ik mijn abonnement omzet naar TV+, blijven dan alle bestaande opnames afspeelbaar?

[ Voor 11% gewijzigd door Airw0lf op 07-02-2024 22:03 ]

makes it run like clockwork

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 26-06 11:13
Airw0lf schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:02:
Korte tjekvraag:
Als ik mijn abonnement omzet naar TV+, blijven dan alle bestaande opnames afspeelbaar?
ja je abbo nr blijft zelfde, alleen er zijn klanten die omgezet zijn ineens niet alle opnames mee terug te kijken zijn en de geplande lijst ook niet volledig werkt, daardoor je opnames opnieuw moet plannen. dit komt voor bij 1 op de zoveel klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Laatst online: 25-06 13:58
@synoniem @stormfly @Charlie_Root

Als ik met ifconfig de interfaces controleer is het ppp0. Ik vermoed zelf dat het een bug is in de firmware. Maar wellicht is het ook wel een firewall rule maar heb zelf geen aanknopingspunt waarop ik verder kan.

Wel bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:42
Airw0lf schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:02:
Korte tjekvraag:
Wat ik me herinner van de introductie van TV+ een jaar geleden is dat mensen die van het Interactieve TV abonnement naar TV+ over gingen hun opnames niet mee konden nemen . Ik zou op het KPN Forum even je licht op gaan steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 01-07 17:46
EricJH schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 01:42:
[...]
Wat ik me herinner van de introductie van TV+ een jaar geleden is dat mensen die van het Interactieve TV abonnement naar TV+ over gingen hun opnames niet mee konden nemen . Ik zou op het KPN Forum even je licht op gaan steken.
Alleen de zenders welke opgenomen waren op de glas (66x) kanalen konden niet overgenomen worden naar de tv+ platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
sjaak88 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:20:
[...]

Alleen de zenders welke opgenomen waren op de glas (66x) kanalen konden niet overgenomen worden naar de tv+ platform.
Die volg ik niet - wat zijn dat? Die "glas (66x) kanalen"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
Airw0lf schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:44:
[...]

Die volg ik niet - wat zijn dat? Die "glas (66x) kanalen"?
Daar zitten de glas HD zenders, zoals kanaal 664, dat is RTL 4 Glas HD. Die opnames komen niet mee. Maar die van het normale kanaal 4 wel.

Eigenlijk alles wat je in de KPN iTV app op je mobiel en op de website ziet is ook beschikbaar op de TV+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik had voorheen op mijn vorige adres glasvezel van KPN, dit zou lopen tot januari. In oktober ben ik verhuisd. Nu is er op mijn nieuwe adres glasvezel (niet van KPN), dus ik heb KPN gebeld om op te zeggen, blijkt dat ik daar toen ik verhuisd ben in oktober een nieuw jaarcontract heb gekregen zonder dat dit verteld is. Nu moet ik een BRP uittreksel van de gemeente hebben om mijn contact te kunnen ontbinden. Ik moet nu dus bewijzen dat ik ben verhuisd, dat ik op mijn oude adres glasvezel had en dat dit op het nieuwe adres niet leverbaar is en dat ik daarom het contract wil ontbinden. Vind het een vreemde gang van zaken. Iemand ervaring mee?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

miicker schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:28:
Ik had voorheen op mijn vorige adres glasvezel van KPN, dit zou lopen tot januari. In oktober ben ik verhuisd. Nu is er op mijn nieuwe adres glasvezel (niet van KPN), dus ik heb KPN gebeld om op te zeggen, blijkt dat ik daar toen ik verhuisd ben in oktober een nieuw jaarcontract heb gekregen zonder dat dit verteld is. Nu moet ik een BRP uittreksel van de gemeente hebben om mijn contact te kunnen ontbinden. Ik moet nu dus bewijzen dat ik ben verhuisd, dat ik op mijn oude adres glasvezel had en dat dit op het nieuwe adres niet leverbaar is en dat ik daarom het contract wil ontbinden. Vind het een vreemde gang van zaken. Iemand ervaring mee?
Ik neem aan dat je per post/mail bevestigingen hebt gekregen van je abonnement? Staat daar niets in vermeld over wat voor soort abonnement (jaar/maand) je hebt afgesloten?
Verder is wat KPN vraagt helemaal niet zo vreemd -> Ander kan iedereen wel met het excuus van een verhuizing zijn jaar abonnement opzeggen. Het zou pas vervelender worden als ze je het complete jaar laten betalen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
TFHfony schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:32:
[...]

Ik neem aan dat je per post/mail bevestigingen hebt gekregen van je abonnement? Staat daar niets in vermeld over wat voor soort abonnement (jaar/maand) je hebt afgesloten?
Verder is wat KPN vraagt helemaal niet zo vreemd -> Ander kan iedereen wel met het excuus van een verhuizing zijn jaar abonnement opzeggen. Het zou pas vervelender worden als ze je het complete jaar laten betalen.
Zij kunnen toch zien dat ik glasvezel had op adres X, nu op adres Y woon en dat zij daar geen glas leveren?
Ik moet nu bewijzen dat ik hier woon, terwijl zij internet aan mij leveren op mijn naam op dit adres. Slaat imo gewoon nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
miicker schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Zij kunnen toch zien dat ik glasvezel had op adres X, nu op adres Y woon en dat zij daar geen glas leveren?
Ik moet nu bewijzen dat ik hier woon, terwijl zij internet aan mij leveren op mijn naam op dit adres. Slaat imo gewoon nergens op.
Ik volg je niet meer heb je nu wel of geen internet van KPN op je nieuwe adres? Even los van VDSL of glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

E.e.a. is niet echt duidelijk in je tijdlijn. Probeer het eens opnieuw te schrijven en dan wat duidelijker. Ben je nu 1 of 2 keer verhuisd? De 1e keer voor slechts een paar maanden naar een tijdelijk adres met ook KPN en nu naar een nieuw adres zonder KPN? Of....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
[...]

Het dat dat je glasvezel had op een vorig adres en op een nieuw adres alleen koper betekent niet dat je contractuele verplichtingen daarmee komen te vervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Je kan bij KPN verhuizen zonder contract aanpassing en je kan ook verhuizen van glas naar VDSL. Net via Google gelezen op officiële KPN websites.

Als ze je laten ontbinden omdat je van glas naar VDSL bent verhuisd zou ik dat met beide handen aangrijpen als dat je voorkeur heeft. Ze kunnen gewoon leveren over VDSL maak ik op uit je warrige bericht. Dan voldoen ze aan hun verplichting, en zijn ze zeer coulant om je op basis van snelheid het contract open te laten breken.

Wat stond er in de mails van oktober, KPN is altijd vrij transparant over voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
mad-dog schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:44:
[...]

Het dat dat je glasvezel had op een vorig adres en op een nieuw adres alleen koper betekent niet dat je contractuele verplichtingen daarmee komen te vervallen
Exact. Ze maken een heel mooi gebaar naar hem door deze optie te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Excuus als het misschien niet helemaal duidelijk is. Dit is de situatie:
Tot oktober 2023 woonde ik ergens anders. Daar had ik glasvezel van KPN. Dit abonnement zou lopen tot januari 2024.
In oktober 2023 ben ik verhuisd naar mijn nieuwe adres, daar lag toen nog helemaal geen glasvezel. Ik heb toen nog telefonisch contact gehad met KPN. KPN gaf aan dat ik zou over gaan naar adsl (of hoe je het ook noemt). Ik heb gezegd dat dit prima was, maar dat Delta al bezig was met het aanleggen van glasvezel, dit stond toen gepland voor december 2023. Zij gaven aan dat mijn contract in januari zou verlopen, daarop heb ik gezegd dat dit prima was en dat ik in januari dan zou opzeggen zodat ik dan glasvezel zou hebben van een andere partij.

De aanleg van glasvezel liep vertraging op en inmiddels ligt het er. Op 21 februari wordt dit geactiveerd. Ik moest zelf de opzegging regelen. Daarop heb ik KPN gebeld en ik kreeg tot mijn verbazing te horen dat mijn contact ineens tot oktober 2024 zou lopen. Volgens de aardige man aan de telefoon gebeurde dit vaker bij omzetten van glas naar adsl, dat er dan een nieuw jaarcontract in gaat. Volgens deze beste man heb ik recht op ontbinding van mijn contract, want dit is ook zo opgenomen in de voorwaarden, daar zou in staan dat wanneer KPN geen soortgelijke kwaliteit/snelheid kan bieden bij verhuizing dat ik mijn contract kan ontbinden.

Hij vertelde met dus dat ik daar een uitdraai van de gemeente voor nodig heb (wat volgens de site van de gemeente €12,- kost). Die uitdraai heb ik nodig om te bewijzen dat ik in oktober verhuisd ben en dat hier dus geen glas van KPN ligt. Dit vind ik dus zeer vreemd, aangezien zij aan mij leveren op dit nieuwe adres sinds oktober en ze dus gewoon kunnen zien dat ik verhuisd ben, vanwaar dan die omgekeerde bewijslast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 15:18

NEK

miicker schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:28:
Contracten mogen na afloop niet opnieuw verlengd worden voor de in eerste instantie overeengekomen periode. Na afloop van elk consumentencontract, wordt deze stilzwijgend verlengd en is daarmee maandelijks opzegbaar. Tenzij contractant een nieuwe contractsperiode is aangegaan voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Als je abonnement verlengd is tot oktober 2024, zou je daar een bevestiging (per mail) van ontvangen moeten hebben. De einddatum van je contract staat ook in je MijnKPN account.

Vreemd verhaal trouwens, want volgens de FAQ op de website van KPN blijft je contract hetzelfde bij een verhuizing: https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen

[ Voor 32% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-02-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
NEK schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:02:
[...]

Contracten mogen na afloop niet opnieuw verlengd worden voor de in eerste instantie overeengekomen periode. Na afloop van elk consumentencontract, wordt deze stilzwijgend verlengd en is daarmee maandelijks opzegbaar. Tenzij contractant een nieuwe contractsperiode is aangegaan voor 1 jaar.
Daarom vroeg ik ook naar inzicht naar de mails vanuit KPN van afgelopen oktober.
miicker schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:58:

Hij vertelde met dus dat ik daar een uitdraai van de gemeente voor nodig heb (wat volgens de site van de gemeente €12,- kost). Die uitdraai heb ik nodig om te bewijzen dat ik in oktober verhuisd ben en dat hier dus geen glas van KPN ligt. Dit vind ik dus zeer vreemd, aangezien zij aan mij leveren op dit nieuwe adres sinds oktober en ze dus gewoon kunnen zien dat ik verhuisd ben, vanwaar dan die omgekeerde bewijslast.
Ik zou mijn tijd niet op tweakers verdoen en gewoon even die 12 piek betalen en naar het gemeentehuis fietsen. Dan kan je fijn naar glasvezel.

Kan mij niet voorstellen dat KPN de verlenging niet in mails heeft benoemd. KPN is zo transparant en open dat ze zelfs mailen als je korting verloopt om je mentaal voor te bereiden op een hoger maand bedrag. Bij far is KPN voor mij de provider die haar klanten goed en proactief informeert. Heel anders dan nu bij Ziggo dat voelt rommelig.

Mijn advies. Pak deze kans via het uittreksel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
@miicker Als je even een PM stuurt kan ik even kijken wat er gebeurt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:11:
@miicker Als je even een PM stuurt kan ik even kijken wat er gebeurt is
Ik weet niet wat jij in de systemen kan zien, kun jij dingen zien zoals wat er is genoteerd bij gesprekken die zijn gevoerd in het verleden?
Ik ben namelijk in mijn mails even gaan terugkijken wat ik van KPN had rond oktober en nu weet ik (denk ik) wat er is misgegaan. Ik heb in oktober gebeld met KPN, dit omdat ik ging verhuizen en daar koper zou krijgen. Daar hoorde andere maandbedragen bij dan bij glasvezel. Ik heb toen aangegeven dat ik bij het afsluiten van het glasvezel abonnement gebruik heb gemaakt van een actie waarbij ik het 1e jaar 35 euro per maand zou betalen. Ik heb toen contact opgenomen met de vraag of het mogelijk was die korting mee te nemen. Met mij is toen het volgende afgesproken:
- Ik zou een nieuw abonnement krijgen waarbij korting verwerkt zat
- Ik zou een bepaald bedrag gecrediteerd krijgen
- Iemand van KPN zou de einddatum van het contract aanpassen zodat het in januari zou verlopen
Met de berekening die ze gemaakt hadden en de creditering zou ik dan 35 euro betalen voor de maanden dat het contract nog liep.

De eerste twee dingen zijn gedaan, maar blijkbaar is de einddatum van mijn contract toen nooit aangepast naar januari. Als het goed is zou de medewerker die ik gesproken heb die afspraken wel genoteerd hebben, kun jij dat zien als ik gegevens naar jou stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
miicker schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:26:
[...]

Ik weet niet wat jij in de systemen kan zien, kun jij dingen zien zoals wat er is genoteerd bij gesprekken die zijn gevoerd in het verleden?
Ik ben namelijk in mijn mails even gaan terugkijken wat ik van KPN had rond oktober en nu weet ik (denk ik) wat er is misgegaan. Ik heb in oktober gebeld met KPN, dit omdat ik ging verhuizen en daar koper zou krijgen. Daar hoorde andere maandbedragen bij dan bij glasvezel. Ik heb toen aangegeven dat ik bij het afsluiten van het glasvezel abonnement gebruik heb gemaakt van een actie waarbij ik het 1e jaar 35 euro per maand zou betalen. Ik heb toen contact opgenomen met de vraag of het mogelijk was die korting mee te nemen. Met mij is toen het volgende afgesproken:
- Ik zou een nieuw abonnement krijgen waarbij korting verwerkt zat
- Ik zou een bepaald bedrag gecrediteerd krijgen
- Iemand van KPN zou de einddatum van het contract aanpassen zodat het in januari zou verlopen
Met de berekening die ze gemaakt hadden en de creditering zou ik dan 35 euro betalen voor de maanden dat het contract nog liep.

De eerste twee dingen zijn gedaan, maar blijkbaar is de einddatum van mijn contract toen nooit aangepast naar januari. Als het goed is zou de medewerker die ik gesproken heb die afspraken wel genoteerd hebben, kun jij dat zien als ik gegevens naar jou stuur?
Absoluut !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
xFeverr schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:13:
[...]

Daar zitten de glas HD zenders, zoals kanaal 664, dat is RTL 4 Glas HD. Die opnames komen niet mee. Maar die van het normale kanaal 4 wel.

Eigenlijk alles wat je in de KPN iTV app op je mobiel en op de website ziet is ook beschikbaar op de TV+
Waar kan ik die opnames aan herkennen?

Als ik in de TV-gids kijk gaat het niet verder dan 500-nog-wat.
In ieder geval geen zenders met 66x - laat staan iets met de titel "RTL 4 Glas HD" of "RTL 4 HD". Dus ik zou bijna zeggen dat die voor mij niet bestaan? In ieder geval niet op dit moment?

[ Voor 6% gewijzigd door Airw0lf op 08-02-2024 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Airw0lf schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:14:
[...]

Waar kan ik die opnames aan herkennen?

Als ik in de TV-gids kijk gaat het niet verder dan 500-nog-wat.
In ieder geval geen zenders met 66x - laat staan iets met de titel "RTL 4 Glas HD" of "RTL 4 HD". Dus ik zou bijna zeggen dat die voor mij niet bestaan? In ieder geval niet op dit moment?
Je opnames gaan zoals eerder gezegd gewoon mee, mits je ze op de oude ontvangers niet op de 66x kanalen hebt opgenomen(die staan er zelf niet eens tussern). Bij TV+ gebruik je met de gangbare kanalen de hoogst mogelijke bitrate(bij multicast ca 14Mbit)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:34
mad-dog schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:25:
[...]

Je opnames gaan zoals eerder gezegd gewoon mee, mits je ze op de oude ontvangers niet op de 66x kanalen hebt opgenomen(die staan er zelf niet eens tussern). Bij TV+ gebruik je met de gangbare kanalen de hoogst mogelijke bitrate(bij multicast ca 14Mbit)
Kanaal 1 t/m 10 zijn op TV+ de kanalen in de hoogste bitrate 14 mbps en beeld kwaliteit is vergelijkbaar met 660 kanalen op oude ontvangers.

Alle overige zenders zijn 7,2 mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 12:59
Krijg vandaag eindelijk mijn KPN glasvezel spullen.
FTU zit er al vanaf begin januari.

Op de mail staat dat het abbonement 15 januari ingaat en ik heb een afspraak voor:
Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen.

Waarom moet er iets aangepast worden? de FTU is net een maand out en de apparatuur van KPN kan ik zelf gewoon toch aansluiten?

Edit:
Had tijdens de KPN intake wel besproken dat ik de experiabox in de woonkamer wilde dus wellicht komen ze die aansluiten + kabel doortrekken?
Ben ondertussen van mening veranderd en ga alles in de meterkast aansluiten, als de spullen binnenkomen ga ik alles aansluiten en kijken of het werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door xeoMe op 09-02-2024 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
xeoMe schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:06:
Krijg vandaag eindelijk mijn KPN glasvezel spullen.
FTU zit er al vanaf begin januari.

Op de mail staat dat het abbonement 15 januari ingaat en ik heb een afspraak voor:
Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen.

Waarom moet er iets aangepast worden? de FTU is net een maand out en de apparatuur van KPN kan ik zelf gewoon toch aansluiten?

Edit:
Had tijdens de KPN intake wel besproken dat ik de experiabox in de woonkamer wilde dus wellicht komen ze die aansluiten + kabel doortrekken?
Ben ondertussen van mening veranderd en ga alles in de meterkast aansluiten, als de spullen binnenkomen ga ik alles aansluiten en kijken of het werkt.
Als je DM stuurt kan ik even kijken hoe en wat. Aansluitpunt aanpassen heeft sowieso niks te maken met doortrekken bekabeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 13:11
ArnoK1963 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:06:
[...]

Nee dat mag je zo niet zeggen (ik denk er exact zo over hoor, daarom vraag ik niet eens om korting gezien wij nog de oude Arris hebben, en ik geen zin heb in een oorlog hier in huis ;) ), ik vroeg laatst gewoon uit interesse wat op dit moment de status was en of ik over zou stappen.

Beter niet kunnen doen, de meeste (niet alle) moderators of kpn medewerkers doen alsof hun neus bloed, ja hoor je kunt gewoon over stappen, niks aan de hand, want iedere maand komen er updates uit.

Sommige klanten zeggen ja werkt veel beter als de oude omgeving, maar de meeste hebben inderdaad de mening, als je het nog niet hebt, blijf er alsjeblieft weg.

Als een keer iets hangt, nou prima, blijft technologie, maar dat zoiets basic's als die lipsync nog altijd niet opgelost is, nee bedankt, daar kan ik me echt groen en geel aan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:19
Hoe kun je zien of je via multicast of unicast aan het kijken bent via een TV+ kastje van KPN?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stormfly
nielsn schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:52:
Hoe kun je zien of je via multicast of unicast aan het kijken bent via een TV+ kastje van KPN?
Als je een zender kijkt staat daar de tekst:

LIVE: hoofdletters is Multicast
Live: normale letters is Unicast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:34
nielsn schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:52:
Naar mijn weten kun je dit ook hard instellen in het menu van de KPN TV, als je dan ook het automatisch bepalen uitzet forceer je één van de twee gekozen opties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
bluecupra schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:52:
[...]

Naar mijn weten kun je dit ook hard instellen in het menu van de KPN TV, als je dan ook het automatisch bepalen uitzet forceer je één van de twee gekozen opties
Het probleem is dat ik het vermoeden had dat mijn switches niet goed met multicast omgaan wanneer ik dit inschakel.

Dit is eigenlijk ook bevestigd door de fabrikant en ze gaan het verder uitzoeken.

Ik was dus op zoek naar een manier om te zien of ik via multicast of unicast een stream aan het bekijken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:34
@nielsn , bedankt voor deze aanvulling, dat had ik niet meegekregen, uit interesse, om wat voor switches gaat het hier die problemen geven met multicast? Gaat het hier om een probleem met de implementatie van IGMP snooping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Het zijn Alta Labs switches. Met IGMP ingeschakeld zie ik zelfs het verkeer over de AP’s gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-06 20:11
Devil N schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:26:
Zojuist is mijn KPN glasvezelverbinding geactiveerd, eindelijk overgestapt na 11 jaar Ziggo klant te zijn geweest. *O*

Ik vond het wel enigszins bijzonder toen ik vorige week de apparatuur kreeg van KPN: het glasvezelkastje en het KPN modem, één of ander Sagemcom ding. Ik heb een zakelijk abonnement genomen zonder telefonie of IPTV, alleen internet is belangrijk voor mij. Ze noemen het in mijn geval niet een ExperiaBox maar het apparaat is dezelfde.

Na lezen van de handleiding en installeren van het glasvezelkastje kwam ik al snel tot de conclusie: dit "glasvezelkastje" is toch gewoon het modem? Het moduleert tussen de glasvezelverbinding en een ethernetverbinding; dat is wat een modem doet. En dit "modem" van KPN is toch gewoon niks meer dan een wifi router? Ik heb al een router en een prima werkende LAN setup, dus ik heb echt geen behoefte aan nog een extra router daartussen en om de hele boel te moeten omgooien.

Ik ben dus op onderzoek uitgegaan en kwam er (gelukkig) al snel achter dat je vrij bent om je eigen router te gebruiken. De meeste instructies gaan er echter vanuit dat je nog altijd de ExperiaBox gebruikt en deze in bridge-modus zet. Maar het leek mij dat het ook prima mogelijk moest zijn om m'n eigen router direct aan te sluiten op het "glasvezelkastje" (= modem) en simpelweg de PPPoE settings van KPN's apparaat over te nemen.

Om een lang verhaal kort te maken: dit werkt inderdaad vlekkeloos. In m'n meterkast hangt nu alleen het glasvezelkastje, die verbindt via een MoCA-lijn rechtstreeks aan m'n Netgear R7000 router in m'n kantoor, en de Netgear staat nu ingesteld om in te loggen via PPPoE. Het enige wat ik nog niet wist en ter plekke moest uitvogelen is dat je een VLAN moet instellen met ID 6. Dat eenmaal ingesteld maakte de Netgear zonder problemen verbinding met het KPN netwerk en alles werkt zoals het hoort. d:)b
hi! een quote van een tijdje terug ;) mag ik vragen of je met de r7000 ook de snelheden van KPN haalde (e.g, 950mbit +/-)?

Ik heb zojuist mn R7000 aangesloten maar kom niet verder dan 150mbit helaas.. alles wel correct ingesteld volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
ls789 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:07:
[...]

hi! een quote van een tijdje terug ;) mag ik vragen of je met de r7000 ook de snelheden van KPN haalde (e.g, 950mbit +/-)?

Ik heb zojuist mn R7000 aangesloten maar kom niet verder dan 150mbit helaas.. alles wel correct ingesteld volgens mij
Welke firmware gebruik je?
Maak je gebruik van de security functies?

Ik gebruik de R7000 al een aantal jaren niet meer.
Maar destijds was 200-Mbps geen probleem.
Heeft altijd zonder problemen gewerkt - bij Ziggo met het modem in bridge mode.
En bij KPN met dubble-NAT achter de EB-11 (geloof ik).
Met de speedtest tikte het ding de 300-Mbps aan.

Wel met de originele Netgear firmware en *zonder* de optionele, betaalde security functies.

[ Voor 3% gewijzigd door Airw0lf op 12-02-2024 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Airw0lf schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:28:
[...]

Wel met de originele Netgear firmware en *zonder* de optionele, betaalde security functies.
ik gebruik de laatste Firmware van netgear - geen optione betaalde security functies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
ls789 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:30:
[...]

ik gebruik de laatste Firmware van netgear - geen optione betaalde security functies :)
Als ik me goed herinner zit er iets van offloading in.
Misschien dat die uit staat doordat je iets van QoS gebruikt?

Afgezien van die twee (security en QoS) zie ik op dit moment niet waarom er geen hogere snelheid in zit... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:18
Airw0lf schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:28:
[...]

Met de speedtest tikte het ding de 300-Mbps aan.

De R7000 is natuurlijk niet meer het snelste apparaat dat er is

als je in google "R7000 PPPOE performance" intikt krijg je direct een heleboel topics waarin wordt gesproken dat de R7000 niet snel genoeg is voor hoge snelheden met PPPOE waarbij het lijkt dat 500Mbps de max is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:37:
[...]

De R7000 is natuurlijk niet meer het snelste apparaat dat er is

als je in google "R7000 PPPOE performance" intikt krijg je direct een heleboel topics waarin wordt gesproken dat de R7000 niet snel genoeg is voor hoge snelheden met PPPOE waarbij het lijkt dat 500Mbps de max is
Klopt - maar het moet wel veel sneller kunnen dan de 150-Mbps van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:18
Airw0lf schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:06:
[...]

Klopt - maar het moet wel veel sneller kunnen dan de 150-Mbps van nu.
ik raad je aan om XWRT-VORTEX te proberen op je R7000

https://xvtx.ru/xwrt/download.htm

dan is niet alleen je firmware up-to-date (meer dan stock)

en heb je meer opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:22:
[...]

en heb je meer opties
Ik gebruik hem niet meer - tis @ls789 die met de vraag kwam. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:22:
[...]

en heb je meer opties
thx all voor de tips en tricks! gisteren tot een uur of 3:00 bezig geweest met echt van alles en nog wat haha. De R7000 helemaal doorgelopen - QOS etc allemaal gecheckt maar kreeg er echt niet meer uit dan +/- 150 mbps.

Toen heb ik DD-WRT erop gezet - echter na vele uren trial en error heb ik geen verbinding met KPN kunnen leggen (er waren verschillende guides op het KPN forum met commands etc.. maar geen van deze guides werkte bij mij helaas). Toen besloten om Experiabox weer even aan te sluiten zodat ik in ieder geval kon werken vandaag hehe

Wat een ellendige interface is dat.. traag.. Helaas ook een andere IP range dus mijn Nas - Domotica servertje - Camera's etc allemaal niet te vinden :( - nu kan ik die met moeite allemaal wel weer op die range krijgen maar daar vond ik het wat te laat voor. Ik heb dus eieren voor mn geld gekozen en een 7590AX Fritzbox gekocht op Amazon. Daarmee moet het 100% lukken in niet al te lange tijd..

Waarschijnlijk als ik ff een zaterdag rustig die R7000 was gaan flashen was het linksom of rechtsom vast gelukt maar vaak lopen die zaterdagen of avonden anders dan gepland (iets met kids en veels te volgeplande weekenden :+ ) daarnaast heeft de R7000 een lange tijd goed gewerkt dus was ook niet heel droevig om deze dan te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Airw0lf schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:30:
[...]

Ik gebruik hem niet meer - tis @ls789 die met de vraag kwam. :+
yes thanks! zie hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:14
vraagje:

komende maand is onze overstap naar kpn,

op het kpn forum regent het bijna klachten over de xperiabox V12,

is deze box nu echt zo slecht? heeft kpn deze box te snel aan klanten uitgeleverd gezien de vele klachten etc?

alleen al simpel inloggen in het modem schijnt al een probleem te zijn / niet mogelijk te zijn?

we houden onze hart vast....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 14:35
joey82 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:12:
vraagje:

is deze box nu echt zo slecht? heeft kpn deze box te snel aan klanten uitgeleverd gezien de vele klachten etc?

alleen al simpel inloggen in het modem schijnt al een probleem te zijn / niet mogelijk te zijn?

Alles met een korreltje zout lezen zou ik adviseren. Ik ben paar maanden geleden overgestapt na 10+ jaar ziggo naar KPN glasvezel.
Ervaringen:
- gigabit up en down is zalig
- Topologie overzicht in unifi controller is gaar, lijkt in experiabox v12 software te zitten, zou een toekomstige fix voor komen (let wel dit is niet van levensbelang hoor, maar raakt mijn controledwang een beetje)
- google home apparatuur reageert niet altijd, schijnt ook met firmware van v12 experiabox te maken te hebben, zou een toekomstige fix voor komen
- stabiele verbinding
- geen verdere klachten ook niet met KPN tv+ (2 decoders hier), uitgezonderd de eens op tijd reboot van deceodertjes, mja blijft android operating system denk ik dan maar. Een omgevallen bitje als je wil.

Moraal: niet panieken, verbinding zal werken. Firmwareupdates zijn van alle tijden. En bij Ziggo heb iik ook langer drama gehad met Arris modem. Gras is overal even groen en we blijven allemaal dezelfde koe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
vraagje:

Het ding heeft zo zijn nukken - ja. Maar niks onoverkomelijks.

Kortom - dat het een bagger apparaat is kan ik niet zeggen - zeker na de laatste firmware upgrade is het prima te doen (bij mij staat ie nu op V12.C.23.04.39).

Het enige (voor mij) storende is dat bij iedere herstart wifi weer staat ingeschakeld.
En moet ik weer naar dat apparaat toe om het via de knop op de zijkant uit te schakelen.

Dus... WiFi gebruik ik niet - geen idee hoe goed het wel/niet is.
Voor de rest doet het wat-het-moet doen en zonder storingen

Een vriend van mij heeft de zakelijke variant (d.w.z. die van een mkb).
En gebruikt hem i.c.m. meerdere publieke IPv4 adressen.
Ook daar werkt ie prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Airw0lf op 13-02-2024 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
vraagje:

Inloggen op de modem dient te gebeuren via; http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login
Je zult een veiligheidswaarschuwing krijgen en dan verder klikken.
Via alleen 192.168.2.254 is dit meestal niet mogelijk door certificaten... Je zult wel de inlogscherm zien maar bij inloggen krijg je foutieve wachtwoord.
Je moet de veiligheidswaarschuwing zien en dan weet je dat je goed zit :P
Airw0lf schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:30:
[...]

Kortom - dat het een bagger apparaat is kan ik niet zeggen - zeker na de laatste firmware upgrade is het prima te doen (bij mij staat ie nu op V12.C.23.04.39).

Het enige (voor mij) storende is dat bij iedere herstart wifi weer staat ingeschakeld.
En moet ik weer naar dat apparaat toe om het via de knop op de zijkant uit te schakelen.

Ook daar werkt ie prima.
Jij hebt Soft At Home draaien op je v12, dat is de nieuwe KPN software wat willekeurig langzaam naar elke klant uitgerold gaat worden.
Nieuwe klanten zullen nog niet op deze nieuwe firmware zitten.

Probeer je wifi eens uit te zetten in de modempagina, grote kans dat hij dan wel uit blijft bij reboot.

[ Voor 27% gewijzigd door sjaak88 op 13-02-2024 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Check, maak alvast even een notitie van http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ , dat wat achter het IP-adres staat is nodig om in te kunnen loggen als je niet de recente firmware hebt. Probeer je in te loggen op http://192.168.2.254 , dan krijg je wachtwoord-incorrect fout.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 26-06 11:13
Airw0lf schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:30:
[...]

Ook daar werkt ie prima.
dat instellingen niet vast gehouden werden was bug in de versie 38 daarvoor is nu versie 39 om instellingen wel vast te houden bij herstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:14
Raven schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:53:
[...]

Check, maak alvast even een notitie van http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ , dat wat achter het IP-adres staat is nodig om in te kunnen loggen als je niet de recente firmware hebt. Probeer je in te loggen op http://192.168.2.254 , dan krijg je wachtwoord-incorrect fout.
ik kom hier wel terug voor de juiste link :)

iig iedereen bedankt voor het reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
jopoh schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:07:
[...]

dat instellingen niet vast gehouden werden was bug in de versie 38 daarvoor is nu versie 39 om instellingen wel vast te houden bij herstart
Tot nu toe weinig van gemerkt - bij de laatste herstart (inmiddels weer 5 weken geleden) moest ik toch nog het knopje bedienen. Via de webUI was WiFi niet uit te zetten. Alle eerder gemaakte instellingen waren verder teruggezet. Dat is wel netjes. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 14:35
sjaak88 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:47:
[...]

[...]

Jij hebt Soft At Home draaien op je v12, dat is de nieuwe KPN software wat willekeurig langzaam naar elke klant uitgerold gaat worden.
Nieuwe klanten zullen nog niet op deze nieuwe firmware zitten.
.
Heb even gegoogled, maar kan niet echt hier wat over terugvinden? Heb je wat meer info over deze ‘soft at home’ firmware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
austin_77 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:10:
[...]

Heb even gegoogled, maar kan niet echt hier wat over terugvinden? Heb je wat meer info over deze ‘soft at home’ firmware?
Hiermee krijg je een geheel nieuw firmware/inlogpagina van het modem, waarmee je als het goed is ook meer vrijheid hebt om bepaalde dingen zelf in te stellen.

Edit; Excuus, het is; soft@home

[ Voor 4% gewijzigd door sjaak88 op 13-02-2024 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-07 05:28
BiLLie- schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:38:
Waar ik vorig jaar bij het verlengen nog een schappelijk aanbod kreeg (lees: vergelijkbaar met het aanbod dat nieuwe klanten krijgen), is het dit jaar niet best. Het lijkt wel of ze mij (met ook 2 uitlopende mobiel abonnementen) niet willen houden.

Wat zijn de ervaringen hier met verlengen van KPN Internet?
Ik betaal nu 85,- euro per maand. Voor 200/200 abonnement, tv, espn, Spotify etc.

Verlengen actie:
12 maanden 7,50 euro korting per maand = 90,- euro korting totaal.

Als ik m'n abonnement opzeg en een nieuw abonnement neem op dit moment:
9 maanden 53,98, daarna 81,48 = 247,50 euro korting totaal.

Naast de veel hogere korting, betaal ik na de actieperiode ook nog een paar euro per maand minder. Voor 2,50 extra per maand kan ik dus voor bijna hetzelfde bedrag een 1000/1000 abonnement nemen.

Ik overweg dus nu om een nieuw abonnement af te sluiten. Is alleen even een gedoe mbt de instellingen van router. Heb behoorlijk wat poorten open gezet etc. Zijn deze instellingen ook op te slaan en over te zetten oid? Of moet dit gewoon weer handmatig?

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 13-02-2024 21:09 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 22:04
Monda schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:07:
[...]

Ik betaal nu 85,- euro per maand. Voor 200/200 abonnement, tv, espn, Spotify etc.

Verlengen actie:
12 maanden 7,50 euro korting per maand = 90,- euro korting totaal.

Als ik m'n abonnement opzeg en een nieuw abonnement neem op dit moment:
9 maanden 53,98, daarna 81,48 = 247,50 euro korting totaal.

Naast de veel hogere korting, betaal ik na de actieperiode ook nog een paar euro per maand minder. Voor 2,50 extra per maand kan ik dus voor bijna hetzelfde bedrag een 1000/1000 abonnement nemen.

Ik overweg dus nu om een nieuw abonnement af te sluiten. Is alleen even een gedoe mbt de instellingen van router. Heb behoorlijk wat poorten open gezet etc. Zijn deze instellingen ook op te slaan en over te zetten oid? Of moet dit gewoon weer handmatig?
Koop eenmalig van het bespaarde geld een eigen Fritzbox oid. Stel deze in en bij het wisselen van provider hoef je alleen het profiel aan te passen naar die van de nieuwe provider ;)
Dat is wat ik een paar jaar terug heb gedaan. Bevalt goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ls789
Nuevocasa schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:24:
[...]

Koop eenmalig van het bespaarde geld een eigen Fritzbox oid. Stel deze in en bij het wisselen van provider hoef je alleen het profiel aan te passen naar die van de nieuwe provider ;)
Dat is wat ik een paar jaar terug heb gedaan. Bevalt goed!
ik zit pas 1 dag op KPN en kan je nu al een Fritzbox aanraden xD wilde mijn eigen router (netgear) gebruiken maar kreeg hem niet goed aan de praat. Toen heb ik 1dag een Experiabox gebruikt maar de interface is zoo traag dat ik er echt na 5 min klaar mee was. Tevens kon ik het IP niet aanpassen waardoor al mn apparaten met een statisch IP niet te vinden waren (logisch)

Toen een Fritzbox gekocht - binnen 10 min werkte het :) IP netjes kunnen aanpassen etc en alles werkt zoals het moet met de juiste snelheid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

austin_77 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:10:
[...]

Soft@Home, KPN wil naar een uniforme webinterface voor de modems. Voorlopig wordt dat langzaamaan uitgerold naar de Box 12 en de Box 14 heeft het dacht ik standaard. Ik meen me te herinneren dat de Experiabox V10 het ook zou krijgen maar daar heb ik tot nu toe verder niets over gehoord.

Pagina: 1 ... 150 ... 182 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen