We hebben zelf TV+ en ik heb het (helaas) ook geinstalleerd bij enkele familieleden en vrienden. Vergeleken bij het oude platform (zoals op de VIP kastjes), heb je veel meer mogelijkheden die ik allemaal niet hoef of wil, daar heb ik andere devices voor. En van de andere kant heb je weinig aan die mogelijkheden, als enkele basis-functionaliteiten niet goed werken. Uiteraard alles getest op meerdere kastjes, op meerdere TV's, geen soundbar of zo, met de originele (en andere) HDMI/CAT5 kabels, alle settings geprobeerd en direct aangesloten op de Box 12. En uiteraard ook al meermaals factory resets e.d. geprobeerd. Al deze problemen speelden niet op de VIP's.
- Audio sync: het beeld loopt altijd voor op de audio. Helaas niet op te lossen omdat de audio sync instellingen alleen een positieve adjust toe laten, maar niet negatief.
- Rewind/forward: is geen echte rw/fw maar een diashow die een plaatje van elke zoveel secondes toont.
- Opnames: totaal onbruikbaar scherm, enorm inefficient, vreemd gedrag (sprint altijd terug naar eerste item na een actie zoals delete of play)
- Crashes: als een TV programma te lang gepauzeerd is, en de resumet weer, dan kan er wel eens een crash van de TV+ app plaatsvinden
- Duurt lang voordat er beeld en/of geluid is na zappen
- TV gids springt altijd terug naar huidige tijd na bv. terugkijken van een programma, wat heel vervelend is, zeker als je een bepaald programma zoekt en dus vaker iets een paar secondes kijkt en dan weer afbreekt.
- TV gids springt te pas en te onpas terug naar zender 1.
- Home scherm zorgt vaak dat de zender naar nummer 1 springt.
Op het forum staan letterlijk honderden topics met deze problemen maar ze worden ofwel niet erkend dan wel wordt je afgescheept met de standaard-antwoorden zoals kabeltjes, resetten, setting e.d. Dus op het forum kom ik al een hele tijd niet meer, dat frustreert alleen maar. De telefonische helpdesk probeer ik niet eens, want daar krijg je dezelfde onbruikbare antwoorden. En in de winkel heb ik geprobeerd om, met veel schelden, de oude kastjes terug te krijgen, maar dat kon niet meer. Wat onzin is, want de meerderheid van de klanten, zowel bij KPN als bij wholesale, zit nog op het oude platform. Overigens gaven ze in de winkel ook schoorvoetend toe dat ze enorm veel klachten krijgen, maar klanten niet kunnen helpen.
Overigens ervaart niet iedereen deze problemen het zelfde. Bij onze vrienden zie je dezelfde 50 ms afwijking met de audio, maar zij vinden dat niet storend. En ook de traagheid met zappen vinden ze niet erg. 't Ligt er dus ook aan wat je acceptabel vindt. Maar ik vergelijk met de oude VIP's en dan is het simpelweg een achteruitgang. Als je iets gewend bent wat slechter was, dan ervaar je TV+ wellicht als een verbetering.
[
Voor 7% gewijzigd door
robert.v.w. op 30-01-2024 08:38
]