Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
@huubhuubdjwice schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:26:
[...]
Draait dat ook op een RPi Zero 2W en kan die dan via de USB van de KPN Box gevoed worden?
Is dat snel? Of beter een grotere RPi en kan die dan nog steeds gevoed worden via de USB van de KPN Box?
Net op een Raspberry Pi Zero 2W via
https://docs.pi-hole.net/main/basic-install/
en
https://docs.pi-hole.net/guides/dns/unbound/
Pi-Hole en Inbound geïnstalleerd.
Enige extra wat niet in de stappen voor Unbound staat is hoe je het config bestand edit:
sudo nano [bestandsnaam]
CTRL-S
CTRL-X
werkt.
Plakken uit Windows gaat via rechts klikken (1x).
Voor SSH gebruik je Putty.
Unbound viel dus erg mee.
Mijn RPi Zero 2W gebruik nu met default en https://oisd.nl/ lijsten - bijna 1 miljoen blokkade regels - zo'n 26% van de 512MB geheugen.
Responstijd: super snel.
[ Voor 13% gewijzigd door djwice op 19-02-2024 18:47 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Die bevinding bevreemdt me. Ik gebruik al jaren VOIPStunt op een oude Linksys Sipura SP3000 ATA.timmie1 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:33:
[...]
Tevens ondersteunt KPN in haar VoIP-netwerk nog enigszins faxverkeer, het is mij nooit gelukt om dat werkend te krijgen via Cheapconnect/Voipbuster-kloon.
Fotovj_slof schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:36:
[...]
Deze stond in de woonkamer in een hoek op de grond waar ook de tv-aansluiting binnen kwam. Veel stof lag er niet vanwege allergie. Het was er eentje merk Compal (wit staand model) geloof ik, en deze had een ventilator. Vloer hout met daar een vloerbedekking van vinyl, daarnaast in de buurt stond een grote oude houten kast en daarnaast een zitzak Fatboy… Die vloer is gaan smeulen, kast gaan branden en fatboy is ook gaan smeulen (blijkbaar geimpregneerd) en niemand thuis dus dat heeft lekker de kans gehad om loos te gaan. Alles was afgesloten dus niet genoeg zuurstof om echt hard te branden in het begin. Brandalarm is een half uur lang afgegaan totdat 1 van de buren het lumineuze idee had om te klagen vanwege het irritante gepiep. Dan belt de verhuurder met de melding dat het brandalarm volgens de buurman afging.
vj_slof in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
Jeetje heftig man!
Tijdje geleden had ook iemand zo issue met een POD.
Dennisdn in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
*Uiteraard kan dit met elk apparaat gebeuren of het nou een merk is of niet. (Koelkast/Alarm/ect)
Maar het blijft zeker niet prettig onlangs wat er gebeurt is in je huis.
Heb je zelf ook ziggo benaderd hier over en is het echt zeker dat het de modem was
(Ofwel geen andere aangesloten apparatuur?)
Je noemt iets met ventilator, had er zelf 1 op gezet of dacht je dat er 1 in zat?
Compal heeft geen Fan uiteraard.
Hoop in ieder geval dat je alles weer snel op orde hebt en de rust weer toe keert bij jou/gezin
Voor de vele die een vertekend beeld hebben van de verbrande plintplaat hierbij een foto van de hardware Compal.
:strip_exif()/f/image/pJWhWjcyCXox2NsXEgnoRxc5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2rvBppciAOdmtDJUXNuRa5Eo.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door PatRamon op 19-02-2024 19:11 ]
Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat er spul in zit dat ze milieutechnisch niet meer mogen gebruiken.austin_77 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:36:
[...]
Je zou kunnen overwegen om deze in je meterkast te hangen:
https://www.fireknockout.com/nl/
Ze zijn ook nergens meer te koop. (jammer genoeg, want met brandmelder ben je snel te laat)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Maar dit ding reageert ook niet op smeulen of warmte, pas als een vlam de aansteeklont aansteekt. Dat klinkt ook als veel te laat, toch?Cyberpope schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:42:
[...]
Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat er spul in zit dat ze milieutechnisch niet meer mogen gebruiken.
Ze zijn ook nergens meer te koop. (jammer genoeg, want met brandmelder ben je snel te laat)
Als de vlammen zo hoog zijn dat de lont wordt aangestoken, kon je waarschijnlijk al niet meer veilig langs je meterkast door de voordeur naar buiten. En stond je rookmelder als het goed is al te loeien.
[ Voor 4% gewijzigd door djwice op 19-02-2024 19:47 ]
Was dat bij NUON?djwice schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:33:
[...]
Incident gebeurde toen we de poederblussers door gas vervingen. En dat is al meer dan 15 jaar geleden.
Die hebben dit meegemaakt. Inderdaad bij onderhoud. In de hele DC wereld waar ik indertijd rondliep schudde men het hoofd, ik geloof dat het hele gebouw gesloopt moest worden.
Staat op de site dat er AFFF schuimvormend middel in zit. Dus fluorhoudend en dus een PFAS.Cyberpope schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:42:
[...]
Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat er spul in zit dat ze milieutechnisch niet meer mogen gebruiken.
Mag nog wel verkocht worden, korte termijn gaat dat definitief verboden worden.
Zag wel iets over leveringsproblemen (en iets over bedrijfsopvolging). Denk dat het meer in deze hoek zit.
Zag wel iets vergelijkbaars Bonpet
Een PiHole met Unbound is echt niet moeilijk op te zetten. Er zijn stap-voor-stap instructies, bv. https://www.wundertech.ne...i-hole-on-a-raspberry-pi/JB schreef op zondag 18 februari 2024 @ 08:04:
Ik zie hier dat men ook (veel) afwijkt van de KPN DNS servers icm pi holes. Maar die DNS diensten staan toch bijna allemaal in de US te zoemen (ikv privacy etc)?
Een unbound is me wat ingewikkeld maar ben ik dan niet beter af met de standaard DNS servers van mijn eigen provider?
Ik draai zelf ook PiHole met Unbound. Erg fijn om je eigen DNS te hosten. Zeker als na een tijdje je meest bezochte sites in de DNS cache zitten gaat er echt niets sneller dan een local DNS server.
Klopt! Iets met een schroevendraaier gebruiken om hem los te wrikken was het verhaal geloof ik. Lang geleden, dus weet de details niet zo precies meer. Ik was op kantoor toen het gebeurde.ernstoud schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:10:
[...]
Was dat bij NUON?
Die hebben dit meegemaakt. Inderdaad bij onderhoud. In de hele DC wereld waar ik indertijd rondliep schudde men het hoofd, ik geloof dat het hele gebouw gesloopt moest worden.
[ Voor 20% gewijzigd door djwice op 19-02-2024 23:04 ]
Dit gebeurt zo regelmatig en alleen bij grotere hoeveelheden data dat het geen toeval is. Als nu het gebruikelijke advies "koop een Fritzbox" is snap ik niet dat ze een apparaat als deze aan klanten uitleveren.
Het is allemaal aangelegd door monteur van KPN zelf dus het beste zal waarschijnlijk KPN contacteren zijn?
Nickname does not reflect reality
En als je het met minder connecties probeert?Brad Pitt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:15:
Recent van Ziggo naar KPN overgestapt (Gb abo). De standaard geleverde Box 12 loopt geregeld vast bij downloaden van usenet. Tijdens normaal gebruik is alles ok, bij het binnenhalen van wat grotere bestanden valt internet uit, voor 30 seconden of zo.
Dit gebeurt zo regelmatig en alleen bij grotere hoeveelheden data dat het geen toeval is. Als nu het gebruikelijke advies "koop een Fritzbox" is snap ik niet dat ze een apparaat als deze aan klanten uitleveren.
Het is allemaal aangelegd door monteur van KPN zelf dus het beste zal waarschijnlijk KPN contacteren zijn?
XBL gamertag StayingPow3r
Het lijkt mij niet de bedoeling een Gb abo te hebben (wat bij Ziggo altijd gewoon perferct werkte) en nu opeens terug te moeten gaan qua snelheid. Tenzij je bedoelt dat het alleen maar even om te testen isMr. Freeze schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:18:
[...]
En als je het met minder connecties probeert?
Ligt er maar net aan, teveel connecties wordt download niet sneller van. Hier trek ik de Gigabit vol met 12 connecties.Brad Pitt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:28:
[...]
Het lijkt mij niet de bedoeling een Gb abo te hebben (wat bij Ziggo altijd gewoon perferct werkte) en nu opeens terug te moeten gaan qua snelheid. Tenzij je bedoelt dat het alleen maar even om te testen is
Ps, maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat de eb12 niet mag crashen, misschien een minder goed exemplaar?
[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-02-2024 10:57 ]
Snap ikMr. Freeze schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:48:
[...]
Ligt er maar net aan, teveel connecties wordt download niet sneller van. Hier trek ik de Gigabit vol met 12 connecties.
Nu verlaagd naar 7, kom dan op 104MB/sec, blijft er nog wat over om verder te kunnen browsen en om te zien of de modem dan wel gewoon blijft draaien. Bedankt voor het meedenken
Mmm - de prestaties van een Internet pijp afmeten aan het aantal gelijktijdige connecties?Brad Pitt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:28:
[...]
Het lijkt mij niet de bedoeling een Gb abo te hebben (wat bij Ziggo altijd gewoon perferct werkte) en nu opeens terug te moeten gaan qua snelheid. Tenzij je bedoelt dat het alleen maar even om te testen is
Het gaat (effectief) toch om de doorvoersnelheid?
Elke ge-NAT-e connectie brengt overhead met zich mee - zou zomaar kunnen dat je sneller kunt downloaden door juist minder connecties te hebben.
makes it run like clockwork
Constante maximale doorvoersnelheid = modem hangt om de zoveel tijd. Knipperend lampje, wachten, en connectis is weer terug. Vroeger nooit problemen mee, nu vrijwel dagelijks. Dus tsja.Airw0lf schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:18:
[...]
Mmm - de prestaties aan een Internet pijp afmeten aan het aantal gelijktijdige connecties?![]()
Het gaat (effectief) toch om de doorvoersnelheid?
Echt? Haal je echt 112 Mbytes/sec (of 104 Mbytes/sec)?Brad Pitt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:15:
[...]
Snap ikHad precies het aantal connecties ingesteld om 112MB/sec. te halen bij Ziggo en dat was 14. Vergeten dit aan te passen na de provider wisseling.
Nu verlaagd naar 7, kom dan op 104MB/sec, blijft er nog wat over om verder te kunnen browsen en om te zien of de modem dan wel gewoon blijft draaien. Bedankt voor het meedenken
Dan zit je rond de 1-Gbps!.
Of je leest wat het daadwerkelijke probleem is?
Dit heb je ook met minder connecties?Brad Pitt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:21:
[...]
Constante maximale doorvoersnelheid = modem hangt om de zoveel tijd. Knipperend lampje, wachten, en connectis is weer terug. Vroeger nooit problemen mee, nu vrijwel dagelijks. Dus tsja.
Nu dus op 7 gezet om daarmee net onder de maximale snelheid te blijven. Vind dit ruimschoots snel genoeg en er blijft nog over om verder zonder issues te kunnen internetten.
Vastlopen van het modem tijdens het downloaden is geen mega ramp maar daarmee valt ook m'n Assistant/Hue gebeuren uit en als ik dan op de 1ste verdieping vraag het licht aan te doen en er gebeurt niets is dat een first world problem
Mja - ik begrijp je boodschap.Brad Pitt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:22:
[...]
Of je leest wat het daadwerkelijke probleem is?
Maar toch - heb je nu de Usenet kant van de zaak gelimiteerd tot ongeveer 100-Mbps up- en download? Of zit je op het spoor van zoveel mogelijk maximale snelheid draaien?
[ Voor 11% gewijzigd door Airw0lf op 20-02-2024 11:40 ]
Maar 14 connecties is ook niet overdreven veel, moet de eb12 makkelijk kunnen. Ik denk toch dat je router omgeruild behoort te worden.Brad Pitt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:32:
[...]
Nu dus op 7 gezet om daarmee net onder de maximale snelheid te blijven. Vind dit ruimschoots snel genoeg en er blijft nog over om verder zonder issues te kunnen internetten.
Vastlopen van het modem tijdens het downloaden is geen mega ramp maar daarmee valt ook m'n Assistant/Hue gebeuren uit en als ik dan op de 1ste verdieping vraag het licht aan te doen en er gebeurt niets is dat een first world problem
Nee, hij heeft de Usenetkant gelimiteerd op 7 connecties en haalt daarmee rond de 104 MB, oftewel ruim 800 Mbit/sec zonder vastlopers.Airw0lf schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:32:
[...]
Mja - ik begrijp je boodschap.
Maar toch - heb je nu de Usenet kant van de zaak gelimiteerd tot ongeveer 100-Mbps up- en download? Of zit je op het spoor van zoveel mogelijk maximale snelheid draaien?
Daar is hij tevreden mee.
Voor zover ik lees tenminste
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Voor nu, klopt. Kijken hoe dit gaat en dan steeds stapje hoger.Barre73 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:53:
[...]
Nee, hij heeft de Usenetkant gelimiteerd op 7 connecties en haalt daarmee rond de 104 MB, oftewel ruim 800 Mbit/sec zonder vastlopers.
Ik lees dat USB 2.0 apparaten tot 500mA toe staat en dat USB 3.0 apparaten tot 900mA toe staat.huubhuub schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:59:
[...]
Ja dat kan op een RPi Zero 2W en via USB gevoed worden (mits je de minimale vermogenseisen haalt, ik weet niet wat die KPNbox aan vermogen aanbied).
De KPN Box v14 heeft een USB 2.0 en een USB 3.0
Ik lees op internet dat de Raspberry Pi Zero 2W en de Zero W elk 120mA gebruiken als je geen HDMI en andere dingen aansluit en wel Wifi gebruikt.
Dus op de USB 2.0 moeten er in theorie 4 Raspberry Pi Zero 2W aan te sluiten zijn, zonder overbelasting. Dus als je er twee zou aansluiten moet dat prima gaan.
Het zou mooi zijn als de KPN Box v14 zelf een Unbound optie zou kunnen krijgen en een Pi-Hole optie. Scheelt een klein beetje load op de KPN DNS (unbound) en beperkt het infectie risico voor klanten (malware lijst etc. op pi-hole); past bij de "een beter internet voor iedereen"
Je zou in theorie dan de KPN DNS als fail-over kunnen configureren, voor als de unbound software op de Box v14 om wat voor een reden iets niet resolved (out dated arpa lijst ofzo).
[ Voor 4% gewijzigd door djwice op 20-02-2024 17:48 ]
Die DNS instellingen die de LAN devices uitgedeeld krijgen die kan toch gewoon ingesteld worden in de laatste software van KPN op die routers. Of gaat het om iets anders hier? Zoals de filterfunctie die Pi-hole verzorgt.
[ Voor 7% gewijzigd door Electrons op 20-02-2024 19:30 ]
Everything has Pro's & Con's.....
Wat ik bedoel met unbound is https://github.com/NLnetLabs/unbound deze komt dan in de plaats van de externe dns server van kpn, en fungeert als private DNS server.Electrons schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:27:
Wat wordt hier nu precies mee bedoeld :"Unbound optie zou kunnen krijgen en een Pi-Hole optie".
Die DNS instellingen die de LAN devices uitgedeeld krijgen die kan toch gewoon ingesteld worden in de laatste software van KPN op die routers. Of gaat het om iets anders hier? Zoals de filterfunctie die Pi-hole verzorgt.
En met pi-hole dat lijsten als https://oisd.nl/includedlists/big kunnen worden toegevoegd aan je router, deze blokkeert websites naar keuze (malware, phishing, advertenties, etc.) nog voordat er een dns request gedaan wordt.
Heel snel en effectief. Zie ook het artikel review: Surfen met filters - Ouderlijk toezicht onder de loep
Deze twee nemen bijna geen rekenkracht of geheugen in beslag (draait zelfs soepel op de oudste raspberry pi of zero).
En geeft daarmee de optie aan de klant - in neem even aan dat KPN het na testen bij geavanceerde gebruikers -het ook configureerbaar maakt via mijn kpn, via check boxes bij de lijsten.
En unbound standaard aan zet of onder privacy setting en bij dns aan- en uitzetbaar maakt.
Initiatieven van https://nlnetlabs.nl/ zijn denk ik goed om standaard op te nemen in de KPN firmware - waar relevant natuurlijk.
Met 8 threads, 112MB/sec., loopt ie ook vast, drie maal achter elkaar net binnen paar minuten.Barre73 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:53:
[...]
Nee, hij heeft de Usenetkant gelimiteerd op 7 connecties en haalt daarmee rond de 104 MB, oftewel ruim 800 Mbit/sec zonder vastlopers.
/f/image/ERE2MdffVuBEOVUS4RaVNwLK.png?f=fotoalbum_large)
Wel een fijn apparaat dit
Welke usenet provider en welke cliënt gebruik je?Brad Pitt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:30:
[...]
Met 8 threads, 112MB/sec., loopt ie ook vast, drie maal achter elkaar net binnen paar minuten.
[Afbeelding]
Wel een fijn apparaat ditMorgen even bellen / mailen dan maar.
Dan kijk ik of ik dit ook in de review van de KPN Box v14 kan mee nemen.
Sabnzbd en Tweaknews. Bedankt! Wilde anders ook 4GB abo testen inderdaad jadjwice schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:36:
[...]
Welke usenet provider en welke cliënt gebruik je?
Dan kijk ik of ik dit ook in de review van de KPN Box v14 kan mee nemen.
Nog een tip uit welke groep ik grote bestanden met legale en geen 18+ content kan downloaden voor de test?Brad Pitt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:39:
[...]
Sabnzbd en Tweaknews. Bedankt! Wilde anders ook 4GB abo testen inderdaad ja
En eventueel ook uploaden om de andere kant op te testen?
Ik vermoed dat KPN op een of andere manier ook aan advertenties verdient en dus niet zomaar dit soort ad-blockende software gaat opnemen in hun apparatuur.djwice schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:22:
[...]
En met pi-hole dat lijsten als https://oisd.nl/includedlists/big kunnen worden toegevoegd aan je router, deze blokkeert websites naar keuze (malware, phishing, advertenties, etc.) nog voordat er een dns request gedaan wordt.
En unbound standaard aan zet of onder privacy setting en bij dns aan- en uitzetbaar maakt.
Hier ook 1Gbps glas van KPN en ik download met NZBget met een hele stapel connecties naar Tweaknews, Hier geen probleem, maar wel een Ubiquity USG als router ipv de KPN box.Brad Pitt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:39:
[...]
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik snap werkelijk niet dat KPN een half af product in de markt heeft gezet en gewoon haar hele klantenbestand als betatester gebruikt. De V12 is een drama, dat lees je ook op hun gebruikersforum. Net als met de nieuwe tv-box overigens, die was maar een kwart af en ook al gelanceerd.Brad Pitt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:15:
Recent van Ziggo naar KPN overgestapt (Gb abo). De standaard geleverde Box 12 loopt geregeld vast bij downloaden van usenet. Tijdens normaal gebruik is alles ok, bij het binnenhalen van wat grotere bestanden valt internet uit, voor 30 seconden of zo.
Ik trek regelmatig mijn 1Gbps-lijn dicht via Eweka en Newszilla, maar hij blijft wel vol doorgaan. Dat is met een Fritz!Box uiteraard.
Het risico met de V12 is dat wanneer het probleem is opgelost, datzelfde probleem bij een volgende iteratie vrolijk weer terug komt. Dat risico wil ik niet nemen. Sowieso snap ik niet goed waarom je een router in eigen huis wil laten ontwikkelen als er al goed werkende routers zijn - ontwikkeld door bedrijven bij wie het ook nog eens hun core-business is...
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ik lees hier https://forum.kpn.com/int...en-nieuwsserver-in-548309 dat KPN zowel een text als binary usenet server heeft voor haar klanten.Brad Pitt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:39:
[...]
Op https://www.kpn.com/service/internet/nieuwsgroepen.htm lees ik dat je in plaats van 119 ook 563 met SSL kunt gebruiken.textnews.kpn.nl:119
news.kpn.nl:119
geen gebruikersnaam of wachtwoord!
Hebben die te weinig retentie / groepen / bandbreedte t.o.v. Tweaknews?
[ Voor 22% gewijzigd door djwice op 21-02-2024 09:44 ]
Ik weet niet wat de retentie is bij Tweaknews, KPN hanteert volgens mij 30 dagen, net als Newszilla.djwice schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:37:
[...]
Ik lees hier https://forum.kpn.com/int...en-nieuwsserver-in-548309 dat KPN zowel een text als binary usenet server heeft voor haar klanten.
[...]
Hebbdn die te weinig retentie / groepen / bandbreedte t.o.v. Tweaknews?
Alle groepen staan erop en ik kan met alleen Newszilla ook de volle snelheid trekken.
(Newszilla is de voormalige newsserver bij XS4All en wordt nu door KPN nog steeds ingezet, maar volgens mij is het gewoon dezelfde als news.kpn.com).
[ Voor 20% gewijzigd door Arjan A op 21-02-2024 09:44 ]
Canon EOS | DJI M2P
Voor mij, yesdjwice schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:37:
[...]
Hebben die te weinig retentie / groepen / bandbreedte t.o.v. Tweaknews?
Ah, Tweaknews heeft 6 jaar retentie. Dat is best veel TerraBytes aan opslag.Arjan A schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:43:
[...]
Ik weet niet wat de retentie is bij Tweaknews, KPN hanteert volgens mij 30 dagen, net als Newszilla.
Alle groepen staan erop en ik kan met alleen Newszilla ook de volle snelheid trekken.
(Newszilla is de voormalige newsserver bij XS4All en wordt nu door KPN nog steeds ingezet, maar volgens mij is het gewoon dezelfde als news.kpn.com).
Zouden ze de duplicatie toepassen voor dubbele binaries?
Het is 12 jaar zelfsdjwice schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:51:
[...]
Ah, Tweaknews heeft 6 jaar retentie. Dat is best veel TerraBytes aan opslag.
Zouden ze de duplicatie toepassen voor dubbele binaries?
Mijn 0,100 Euro:
Een dergelijke Fritzbox is er niet - die heeft altijd wifi (voor zover ik kan overzien).
De dichtstbijzijnde lijkt dan de 4040 te zijn? Maar kan die de volle 1-Gbps aan?
[ Voor 10% gewijzigd door Airw0lf op 21-02-2024 11:08 ]
Grappig, hun website zei 6
Goed dat het in de praktijk beter is dan geadverteerd.
Ik las dat Google per morgen hun nieuws server uit zet. Zijn er nog andere partijen die een text retentie vanaf 1981 hebben?
Ik heb die info ook van hun eigen websitedjwice schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:00:
[...]
Grappig, hun website zei 6
Goed dat het in de praktijk beter is dan geadverteerd.
Brad Pitt schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:31:
[...]
Ik heb die info ook van hun eigen websitehttps://www.tweaknews.eu/en/benefits
En hier:We can take you back in time more than eleven years!
https://www.tweaknews.eu/nl/benefits
😄
Grappige vertalers ook altijd.Bij ons kun je meer dan 6 jaar terug in de tijd!
[ Voor 11% gewijzigd door djwice op 21-02-2024 13:05 ]
Hoezo zijn die er niet? Vrijwel elke Fritzbox heeft een 1Gbps verbinding aan de WAN-zijde. De 4060 heeft 2,5 Gbps WAN.Airw0lf schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:55:
Ok - maar als Box12 dan zo bagger is, wat is een passende Fritzbox zonder wifi en met behoudt van de 1-Gbps koperverbinding aan de WAN-kant?
Mijn 0,100 Euro:
Een dergelijke Fritzbox is er niet - die heeft altijd wifi (voor zover ik kan overzien).
De dichtstbijzijnde lijkt dan de 4040 te zijn? Maar kan die de volle 1-Gbps aan?
Canon EOS | DJI M2P
Helaas, Doc Emmett Brown is overleden.djwice schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:03:
[...]
[...]
En hier:
https://www.tweaknews.eu/nl/benefits
😄
Bij ons kun je meer dan 6 jaar terug in de tijd!
Gelukkig is er https://commoncrawl.org/ hoewel dat wel zonder beeld is.
[Edit] Ah er gebeurde alsnog iets, "Het is niet gelukt om je gegevens op te halen. We helpen je graag op een later moment verder.", super. Maar meteen 4Gb abo aangevraagd, ben er nu wel klaar mee ook. Even kijken of dat iets toevoegt, zo nee terug naar 1Gb en dan hopelijk een wél goede Box 12 terugkrijgen.
[ Voor 53% gewijzigd door Brad Pitt op 21-02-2024 13:39 ]
Dan zal ik een van de weinige zijn die nooit last heeft gehad van het drama, ook met volle bak downloaden.Arjan A schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:35:
[...]
Ik snap werkelijk niet dat KPN een half af product in de markt heeft gezet en gewoon haar hele klantenbestand als betatester gebruikt. De V12 is een drama, dat lees je ook op hun gebruikersforum. Net als met de nieuwe tv-box overigens, die was maar een kwart af en ook al gelanceerd.
Ik trek regelmatig mijn 1Gbps-lijn dicht via Eweka en Newszilla, maar hij blijft wel vol doorgaan. Dat is met een Fritz!Box uiteraard.
Het risico met de V12 is dat wanneer het probleem is opgelost, datzelfde probleem bij een volgende iteratie vrolijk weer terug komt. Dat risico wil ik niet nemen. Sowieso snap ik niet goed waarom je een router in eigen huis wil laten ontwikkelen als er al goed werkende routers zijn - ontwikkeld door bedrijven bij wie het ook nog eens hun core-business is...
Waarom vast aan Fritzbox en niet gewoon een EdgeRouter of zo?Airw0lf schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:55:
Ok - maar als Box12 dan zo bagger is, wat is een passende Fritzbox zonder wifi en met behoudt van de 1-Gbps koperverbinding aan de WAN-kant?
Mijn 0,100 Euro:
Simpel:Telin schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:35:
[...]
Waarom vast aan Fritzbox en niet gewoon een EdgeRouter of zo?
Omdat KPN die zelf ook verkoopt en verhuurt; eventueel i.c.m. Service Plus.
Waardoor - naar verwachting - minder gedoe bij eventuele problemen.
Bij een ander merk is het maar weer afwachten.
Ik het had over deze combi:Arjan A schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:06:
[...]
Hoezo zijn die er niet? Vrijwel elke Fritzbox heeft een 1Gbps verbinding aan de WAN-zijde. De 4060 heeft 2,5 Gbps WAN.
"Fritzbox zonder wifi en met een 1-Gbps koperverbinding aan de WAN-kant".
Voor zover ik kan achterhalen hebben alle Fritzboxen WiFi aan boord.
[ Voor 9% gewijzigd door Airw0lf op 21-02-2024 16:51 ]
Met diezelfde redenering: KPN zelf levert de EB12 dus naar verwachting minder gedoe bij eventuele problemenAirw0lf schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:45:
[...]
Simpel:

Persoonlijk kies ik gewoon voor een merk waar ik goede ervaringen mee heb en (meer) vertrouw dan wat een ISP toevallig aanbied.
Het werkt in elk geval meteen en kpn houdt de configuratie bij die je fritzbox binnen kan halen. En de wifi op zo’n box kan gewoon uit…. Dus ik zou gewoon een box op marktplaats scoren.Airw0lf schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:45:
[...]
Simpel:
Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
:fill(white):strip_exif()/f/image/7MjNpMKjNvXZ2THNKkolVpr6.png?f=user_large)
Steam servers zijn ook prima.
:fill(white):strip_exif()/f/image/1JwzP9I4sZhgQZB0ooPTsc6U.png?f=user_large)
Usenet is ook snel, én stabiel. Heel erg lopen thrashen maar nog niet kunnen laten vastlopen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rvX3WKjphCextO76ZNp2eWpK.png?f=user_large)
Verder is het allemaal uiteraard geheel nutteloos (voor mijn gebruik) dus terug naar 1Gb na een maand.
Oh ja, en de Wifi van dit apparaat is ook best okay, imho
:fill(white):strip_exif()/f/image/zEpdXXlwZOZMduPEtD5UmoGf.png?f=user_large)
[ Voor 68% gewijzigd door Brad Pitt op 22-02-2024 14:49 ]
Ik overweeg om mijn fritzbox 5490 (nog gekregen van xs4all destijds) te vervangen door een Unifi cloud gateway. Deze heeft echter een RJ45 aansluiting als WAN poort. Wat heb ik nu nodig om dit mogelijk te maken? En kan ik dit zelf of heb ik een KPN monteur nodig?
:strip_exif()/f/image/y9wjWFig6RxTFKoOzFLt49jP.jpg?f=fotoalbum_large)
Het label XS4all bestaat niet meer. aanbiedingen voor nieuwe klanten staan toch gewoon op de website: https://www.kpn.com/satshow schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:46:
Ik ben van plan naar KPN glasvezel over te stappen. Geven zij nog kortingen? Bij xs4all is het maar minimaal.
Voor nieuwe klanten staan de kortingen volgens mij netjes weergegeven op hun website.satshow schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:46:
Ik ben van plan naar KPN glasvezel over te stappen. Geven zij nog kortingen? Bij xs4all is het maar minimaal.
Bestaande klanten komen die verlengen komen er helaas wat bekaaider vanaf. Ik heb vorige week mijn Internet & TV 1Gb verlengd (in combinatie met mobiel sim only) voor 2 jaar;
- eerste 6 maanden € 15 korting
- daarna 6 maanden € 10 korting
- laatste jaar de normale prijs
Als klant van XS4ALL kan ik geen gebruik maken van de welkom aanbieding van KPN, het is tenslotte een onderdeel van kpn.jongetje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:04:
[...]
Het label XS4all bestaat niet meer. aanbiedingen voor nieuwe klanten staan toch gewoon op de website: https://www.kpn.com/
Deze melding krijg ik te zien als ik in de Android KPN app een vervangende afstandsbediening aanvraag voor de KPN TVBOX.Het lijkt erop dat de tool het even niet doet
We hebben meteen een bericht gestuurd naar onze collega's. Die gaan het zo snel mogelijk oplossen.
Vraag me af wat ze met "zo snel mogelijk" bedoelen.
Die melding staat er toch zeker al 2 maanden lang. Twijfel namelijk al maanden om mijn AB te vervangen, Klepje van de batterijen vliegt er namelijk telkens af.
Je kan de XS4All helpdesk bellen (020 398 76 66) en vragen wat ze aanbieden voor een omzetting naar KPN.satshow schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:46:
Vorig jaar kreeg ik nog 20 euro p/mnd korting, sinds 1 feb ben ik overgestapt naar KPN en heb ik 6 maanden 3,50 korting op de Fritz!Box + serviceplus. That's it. Na die zes maanden gaat het Fritz!Box abonnement eruit en schaf ik er zelf eentje aan.
Allerlei gratis dingen bij XS4All kosten bij KPN wel gewoon geld. Spotify en de extra SIM kaart bijv. Als je alles optelt kom je bij KPN net zo duur uit, tenzij je het een en ander niet meeneemt. Bovendien krijg je ook wel weer kortingen als je meer producten bij KPN afneemt (zo is er over mijn Spotify meteen entertainmentkorting gekomen).
Canon EOS | DJI M2P
Dan kun je natuurlijk een betere fritzbox aanschaffen dan degene die KPN aanbied, geen idee welke de beste is overigens. Ik heb hier glasvezel in huis.Arjan A schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:31:
[...]
Je kan de XS4All helpdesk bellen (020 398 76 66) en vragen wat ze aanbieden voor een omzetting naar KPN.
Vorig jaar kreeg ik nog 20 euro p/mnd korting, sinds 1 feb ben ik overgestapt naar KPN en heb ik 6 maanden 3,50 korting op de Fritz!Box + serviceplus. That's it. Na die zes maanden gaat het Fritz!Box abonnement eruit en schaf ik er zelf eentje aan.
Allerlei gratis dingen bij XS4All kosten bij KPN wel gewoon geld. Spotify en de extra SIM kaart bijv. Als je alles optelt kom je bij KPN net zo duur uit, tenzij je het een en ander niet meeneemt. Bovendien krijg je ook wel weer kortingen als je meer producten bij KPN afneemt (zo is er over mijn Spotify meteen entertainmentkorting gekomen).
Je hebt inderdaad een NT nodig. Momenteel zit er alleen een patchcover op de FTU.smeerbartje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:19:
Ik heb een praktische vraag. Zie onderstaande foto; dit is de situatie in mijn meterkast. Ik heb dus volgens mij geen "NT" kastje. Klopt dit?
Ik overweeg om mijn fritzbox 5490 (nog gekregen van xs4all destijds) te vervangen door een Unifi cloud gateway. Deze heeft echter een RJ45 aansluiting als WAN poort. Wat heb ik nu nodig om dit mogelijk te maken? En kan ik dit zelf of heb ik een KPN monteur nodig?
[Afbeelding]
Heb je nooit een NT gekregen van je provider?
Ik heb ook glasvezel. En nog vijf maanden om het aan te zien. Ik kan gewoon van MP dezelfde halen en die meteen inleveren bij KPN.satshow schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:45:
[...]
Dan kun je natuurlijk een betere fritzbox aanschaffen dan degene die KPN aanbied, geen idee welke de beste is overigens. Ik heb hier glasvezel in huis.
Canon EOS | DJI M2P
Checkt KPN het serienummer niet dan?Arjan A schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:49:
[...]
Ik heb ook glasvezel. En nog vijf maanden om het aan te zien. Ik kan gewoon van MP dezelfde halen en die meteen inleveren bij KPN.
Geen idee eigenlijk, dan maar een backup maken en die in de andere plaatsen. Dat is, als ik dezelfde zou kopen.
-edit: Ik herinner me nu dat ik deze al jaren geleden ontvangen heb van een monteur omdat ik klaagde over een niet-werkende feature. Bleek achteraf in de firmware te zitten, maar ik betwijfel of ze strak die serienummers bijhouden. Kan me iig niet herinneren dat we serienrs hebben uitgewisseld.
[ Voor 35% gewijzigd door Arjan A op 22-02-2024 16:22 ]
Canon EOS | DJI M2P
Nee deze heb ik nooit gehad; zoals het nu is, dát is de oplevering van het huis / xs4all abonnement van toen.Dj-sannieboy schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:48:
[...]
Je hebt inderdaad een NT nodig. Momenteel zit er alleen een patchcover op de FTU.
Heb je nooit een NT gekregen van je provider?
Praktische vraag: is de NT een "aanvullend kastje" of schuif je dat over de FTU heen? (want dan heb ik mogelijk een probleem met die andere kast die er strak naast hangt)
Ik gebruik zelf ook geen NT, maar een Fritzbox met SFP. Heb wel een NT van KPN gekregen, die ligt in doos op zolder.smeerbartje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:45:
[...]
Nee deze heb ik nooit gehad; zoals het nu is, dát is de oplevering van het huis / xs4all abonnement van toen.
Praktische vraag: is de NT een "aanvullend kastje" of schuif je dat over de FTU heen? (want dan heb ik mogelijk een probleem met die andere kast die er strak naast hangt)
De NT schuif je over de FTU heen.
/f/image/kbR6mPHHpSHECntZYjqcJypP.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-02-2024 17:35 ]
Oeh, dan heb ik dus een probleem, aangezien ik geen ruimte heb om dat ding eroverheen te schuiven.Dj-sannieboy schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:31:
[...]
Ik gebruik zelf ook geen NT, maar een Fritzbox met SFP. Heb wel een NT van KPN gekregen, die ligt in doos op zolder.
[Afbeelding]
Denk je dat ik de FTU zelf eenvoudig een halve centimeter neer rechts kan verplaatsen?
ja dat kan, als je secure te werk gaatsmeerbartje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:56:
[...]
Oeh, dan heb ik dus een probleem, aangezien ik geen ruimte heb om dat ding eroverheen te schuiven.
Denk je dat ik de FTU zelf eenvoudig een halve centimeter neer rechts kan verplaatsen?
als het stuk gaat, moet je wel betalen
Welke glasvezel kabel heb ik nodig om de glasvezelverbinding (zonder NT) aan te sluiten op een SFP aansluiting? Gaarne linkjesDj-sannieboy schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:31:
[...]
Ik gebruik zelf ook geen NT, maar een Fritzbox met SFP. Heb wel een NT van KPN gekregen, die ligt in doos op zolder.
[Afbeelding]
Die grote sticker erachter moet de vrije ruimte waarborgen. Wat is dat blauwe ding wat ernaast hangt en is dat later geplaatst? Als die er al hing dan heeft KPN(Reggefiber zo te zien) het niet goed opgehangen.smeerbartje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:56:
[...]
Oeh, dan heb ik dus een probleem, aangezien ik geen ruimte heb om dat ding eroverheen te schuiven.
Is dat blauwe ding later geplaatst, ja dan kan je kosten verwachten om de FTU te laten verplaatsen. Die had daar dan niet mogen hangen.
Met vriendelijke groet, William
Als ik het goed zie zit er een patchcover over jouw FTU heen. Dan moet volgens mij, maar weet ik niet zeker, de Genexis ook wel passen qua breedte.smeerbartje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:56:
[...]
Goed gezien. Lijkt me juiste constatering.mrdemc schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:11:
[...]
Als ik het goed zie zit er een patchcover over jouw FTU heen. Dan moet volgens mij, maar weet ik niet zeker, de Genexis ook wel passen qua breedte.
Dat hangt volgens mij af van de FTU en SFP, maar is al vaker voorbij gekomen. Even zoeken op SC LC in het topic.NEK schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:08:
[...]
Welke glasvezel kabel heb ik nodig om de glasvezelverbinding (zonder NT) aan te sluiten op een SFP aansluiting? Gaarne linkjes
Ik gebruik zelf een LC/APC - SC/APC kabel tussen Fritzbox en FTU.
[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-02-2024 19:49 ]
Klopt, de patchcover zal inderdaad dezelfde afmeting hebben als een ONT/NT.mrdemc schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:11:
[...]
Als ik het goed zie zit er een patchcover over jouw FTU heen. Dan moet volgens mij, maar weet ik niet zeker, de Genexis ook wel passen qua breedte.
Maar..... dat grote blauwe ding (voeding laadpaal van een EV?) is als ik de foto goed bekijk ernaast gehangen NADAT KPN netwerk de FTU heeft geplaatst. De witte sticker van de FTU zie je achter de blauwe kast zitten.
En dan heb je inderdaad een probleem als een (toekomstige) NT/ONT niet meer zou passen want je hoort de ruimte rondom de FTU vrij te houden.
Als ik het goed zie hangt dat blauwe ding niet over het lijntje van de sticker van kpn. Gaat dus wel passen.smeerbartje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:56:
[...]
Vraag me alleen af, als iets al jaren gewoon werkt met een Fritz, wat je met een unifi ding zou moeten. Persoonlijk heb ik juist de switch andersom gemaakt. Werkt tenminste altijd…
Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Ik ben voor een of twee jaar geleden overgestapt van XS4ALL naar KPN via pricewise en heb toen wel een jaar lang 50% korting gehad.satshow schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:10:
[...]
Als klant van XS4ALL kan ik geen gebruik maken van de welkom aanbieding van KPN, het is tenslotte een onderdeel van kpn.
Dus misschien niet direct via KPN maar wel via een derde partij(of dat nu nog kan is het proberen waard.)
Echter als het maar heel weinig scheelt zou ik bij XS blijven anders wordt je opgescheept met de brakke TV+ kastjes mocht je dat ook afnemen.
Ik denk dat ik ook bij xs4all blijf, heb ook 5 licenties voor f secure. Die zal ik dan ook kwijt zijn.Thombias schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:01:
[...]
Ik ben voor een of twee jaar geleden overgestapt van XS4ALL naar KPN via pricewise en heb toen wel een jaar lang 50% korting gehad.
Dus misschien niet direct via KPN maar wel via een derde partij(of dat nu nog kan is het proberen waard.)
Echter als het maar heel weinig scheelt zou ik bij XS blijven anders wordt je opgescheept met de brakke TV+ kastjes mocht je dat ook afnemen.
Wat ik me wel afvraag of het nodig is om f-secure op mijn smartphone te installeren. Heb de Samsung Galaxy S24 plus.
Als ik het goed heb zit tegenwoordig ook bij KPN standaard F-Secure voor 5 apparaten (was eerder 2 apparaten).satshow schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:46:
[...]
Ik denk dat ik ook bij xs4all blijf, heb ook 5 licenties voor f secure. Die zal ik dan ook kwijt zijn.
Wat ik me wel afvraag of het nodig is om f-secure op mijn smartphone te installeren. Heb de Samsung Galaxy S24 plus.
Op de site van KPN kan ik het zo even niet terugvinden maar het staat wel in de beschrijving van KPN Veiling in de Plat Store
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Weet iemand waarom?
Omdat je voor tv+ een nieuw abonnement moet afsluiten. Dus dan zou je van xs4all naar kpn over moeten.Polyphemus schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:44:
Ik heb nog een oud XS4ALL smart abonnement en heb daar TV bij genomen. Ik heb nu een Arris gekregen en geen TV+ box. Die kon ik tijdens het bestellen ook niet selecteren.
Weet iemand waarom?
https://www.kpn.com/telev...0moment%20kan%20verlengen.
Tweedehands Fritzbox 7590 gekocht, wizard doorlopen en nu een heel stuk beter bereik. Probleem met IPv6 is ook weg. Vreemd, maar lijkt dus echt enkel en alleen aan de Box van KPN te liggen.Dagion schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:03:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, want IPv6 werkt hier niet op de mobiele devices met bepaalde apps en als ik alleen IPv4 instel werkt het niet met dns.adguard.com op mijn mobiel. Op 4G of andere wifi netwerken heb ik geen problemen, dus het lijkt hier in de(ze) Box v12 te zitten.
Ben ook nog niet tevreden over het bereik. Als ik in de kamer recht boven het modem ben (in dezelfde hoek, dus dat is 2,5m ofzo?), heb ik half bereik op mijn mobiel via 2,4GHz en soms valt het compleet weg (denk dat er dan geprobeerd wordt naar 5GHz te schakelen).
Bij mij werkt eigenlijk alles gelijk vanaf het begin goed, TV en Internet.
Instelmogelijkheden zijn wel heel beperkt bij de EB12 maar voor nu voldoenden om in de basisbehoefte te voorzien, er is een FB 7590 AX onderweg maar weet nog niet eens zeker of ik die aan ga sluiten.
Ik heb wel op de eerste verdieping een Fritz repeater 1750 hangen (Had ik nog liggen) zodat ik op de bovenste verdiepingen ook goed bereik heb.
TV werkt boven verwachting goed, zapsnelheid is acceptabel en de beeldkwaliteit voldoende op mijn Full HDD led tv. Menu's zien er ook verzorgt uit.
Het valt me dus allemaal heel erg mee en ben blij met de overstap. (Scheelt met alle extra zenders en opties bijna 600 op jaarbasis met Ziggo waar ik het uitgebreidste pakket had)
[ Voor 6% gewijzigd door joecks op 24-02-2024 08:23 ]
Was voor mijn dochter aan het rond kijken voor internet en tv. Bij KPN en Ziggo betaal je tegenwoordig voor je virusscanner. Bij KPN heb je keuze tussen F-secure (4,99 voor 15 apparaten) en Eset KPN Veilig Netwerk (4,49 per maand)FlipFluitketel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:16:
[...]
Als ik het goed heb zit tegenwoordig ook bij KPN standaard F-Secure voor 5 apparaten (was eerder 2 apparaten).
Op de site van KPN kan ik het zo even niet terugvinden maar het staat wel in de beschrijving van KPN Veiling in de Plat Store
Bij ziggo Safe Online L (3,95 voor 5 apparaten) en Safe Online XL (6,95 voor 20 apparaten) Voorheen was dat ook F-secure, kan het niet terug vinden of dat nog zo is.
Ziggo: standaard 1 licentie gratis, 20 licenties als je combinatie Ziggo/Vodafone hebt. Voor 5 licenties kun je inderdaad betalen.TFZ61 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:38:
[...]
Was voor mijn dochter aan het rond kijken voor internet en tv. Bij KPN en Ziggo betaal je tegenwoordig voor je virusscanner. Bij KPN heb je keuze tussen F-secure (4,99 voor 15 apparaten) en Eset KPN Veilig Netwerk (4,49 per maand)
Bij ziggo Safe Online L (3,95 voor 5 apparaten) en Safe Online XL (6,95 voor 20 apparaten) Voorheen was dat ook F-secure, kan het niet terug vinden of dat nog zo is.
KPN: standaard 5 apparaten gratis, betalen als je er meer wilt.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Wij hebben alleen internet, een monitor en product: Google Chromecast met Google TV (4K).TFZ61 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:38:
[...]
Was voor mijn dochter aan het rond kijken voor internet en tv. Bij KPN en Ziggo betaal je tegenwoordig voor je virusscanner. Bij KPN heb je keuze tussen F-secure (4,99 voor 15 apparaten) en Eset KPN Veilig Netwerk (4,49 per maand)
Alles wat je wil kijken heeft een app op Google TV. Je betaald dan alleen voor wat je wil zien. En kan die apps dan ook op je tablet of telefoon gebruiken, waar je ook bent. En de Google TV kan ook altijd overal mee (vrienden, vakantie, weekendje weg).
[ Voor 8% gewijzigd door djwice op 24-02-2024 16:27 ]
Ik geloof je, maar tijdens een bestel proces komt je dat niet tegen. Alleen wat ik al eerder vermelde, dat je kan betalen. Wellicht in combi met KPN mobiel.FlipFluitketel schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:24:
[...]
Ziggo: standaard 1 licentie gratis, 20 licenties als je combinatie Ziggo/Vodafone hebt. Voor 5 licenties kun je inderdaad betalen.
KPN: standaard 5 apparaten gratis, betalen als je er meer wilt.
Klopt, wordt ook geen tv erbij, alleen internet. Zij kijkt toch geen regulieren tv meer.djwice schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:25:
[...]
Wij hebben alleen internet, een monitor en product: Google Chromecast met Google TV (4K).
Alles wat je wil kijken heeft een app op Google TV. Je betaald dan alleen voor wat je wil zien. En kan die apps dan ook op je tablet of telefoon gebruiken, waar je ook bent. En de Google TV kan ook altijd overal mee (vrienden, vakantie, weekendje weg).
[ Voor 27% gewijzigd door TFZ61 op 24-02-2024 16:33 ]
Wellicht is dit informatief als je kijkt naar virusscanners:TFZ61 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:38:
[...]
Bij KPN heb je keuze tussen F-secure (4,99 voor 15 apparaten) en Eset KPN Veilig Netwerk (4,49 per maand)
https://www.security.nl/posting/811810
Bron (in het Duits): https://www.av-test.org/de/antivirus/privat-windows/
(vertaling naar Engels): https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
Volgens die test is de standaard gratis virusscanner in Windows even effectief als F-Secure.
[ Voor 19% gewijzigd door djwice op 24-02-2024 16:42 ]
Zodra ik AVG en Avast als topproduct zie staan haak ik al af… pak wat willekeurige nieuwsberichten erbij om te weten dat dat onzin is. Daarnaast mis ik toch wel de tot nu toe, qua mijn eigen ervaring, beste betaalde antivirus, namelijk Eset.djwice schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:36:
[...]
Wellicht is dit informatief als je kijkt naar virusscanners:
https://www.security.nl/posting/811810
Bron (in Duits): https://www.av-test.org/de/antivirus/privat-windows/
Volgens die test is de standaard gratis virusscanner in Windows even effectief als F-Secure.
Waarom niet gewoon Microsoft Defender gebruiken? (Er vanuitgaande dat er Windows gebruikt wordt)TFZ61 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:38:
[...]
Doet niet onder voor betaalde AV-software en is gratis.
Edit: Blijkbaar krijg je gratis 2 F-Secure licenties bij KPN internet (Hussel).
:strip_exif()/f/image/tlHjrWNd83x1lRVW181BZ74f.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-02-2024 17:17 ]
TFZ61 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:29:
[...]
Ik geloof je, maar tijdens een bestel proces komt je dat niet tegen. Alleen wat ik al eerder vermelde, dat je kan betalen. Wellicht in combi met KPN mobiel.
[...]
Klopt, wordt ook geen tv erbij, alleen internet. Zij kijkt toch geen regulieren tv meer.
5 apparaten zijn gratis (2 is bij oude abonnementen), zoals ik gisteren ook al linkte naar de Play Store: https://play.google.com/s...com.fsecure.ms.kpn.veiligDj-sannieboy schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:02:
[...]
Waarom niet gewoon Microsoft Defender gebruiken? (Er vanuitgaande dat er Windows gebruikt wordt)
Doet niet onder voor betaalde AV-software en is gratis.
Edit: Blijkbaar krijg je gratis 2 F-Secure licenties bij KPN internet.
[Afbeelding]
[quote]Voor alle KPN klanten met een Internet abonnement is KPN Veilig gratis beschikbaar voor 5 apparaten. Je kunt KPN Veilig uitbreiden naar 10 of 20 extra apparaten.[/]
Klopt blijkbaar niet meer, zie https://forum.kpn.com/ken...g%2Dvirusscanner%2D587074
[ Voor 6% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-02-2024 19:40 ]
"Geüpdatet opDj-sannieboy schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:02:
[...]
[...]
Edit: Blijkbaar krijg je gratis 2 F-Secure licenties bij KPN internet (Hussel).
[Afbeelding]
23 okt 2023"
Sinds kort is dit niet meer van toepassing, info op playstore zal nog wel aangepast worden.
Nieuwe klanten krijgen geen gratis F-Secure antivirus meer.
Je kunt AV-test vragen het product op te nemen in hun tests.mrdemc schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:42:
[...]
Zodra ik AVG en Avast als topproduct zie staan haak ik al af… pak wat willekeurige nieuwsberichten erbij om te weten dat dat onzin is. Daarnaast mis ik toch wel de tot nu toe, qua mijn eigen ervaring, beste betaalde antivirus, namelijk Eset.
Dit is hun test aanpak https://www.av-test.org/e...nstitute/test-procedures/
Volgens mij wordt er niet getest door AV-test hoe de leverancier met data om gaat die ze verzamelen.
Dat nieuws: Avast krijgt 16,5 miljoen dollar boete voor verkopen van data aan adv... zegt niets over de virusscanner kwaliteit.
Maar mijn insteek was meer: als de Windows default even goed is al een betaalde virusscanner why buy one?
Dat “even goed” is het probleem. Daar is geen definitie van. Dus zijn er zat mensen die een product willen met een VPN functie bijvoorbeeld, of snelheid, lage belasting, weinig geheugen. Van mijn part mooie icons.djwice schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:22:
[...]
Je kunt AV-test vragen het product op te nemen in hun tests.
Dit is hun test aanpak https://www.av-test.org/e...nstitute/test-procedures/
Volgens mij wordt er niet getest door AV-test hoe de leverancier met data om gaat die ze verzamelen.
Dat nieuws: Avast krijgt 16,5 miljoen dollar boete voor verkopen van data aan adv... zegt niets over de virusscanner kwaliteit.
Maar mijn insteek was meer: als de Windows default even goed is al een betaalde virusscanner why buy one?
Gaat het puur om realtime tegenhouden van malware dan is elk product geschikt. Ze houden allemaal de malware “in the wild” tegen. Ook Defender.
Sinds enkele weken (ik denk een update) kan ik geen apparaten meer vinden met de KPN iTV app als ik wil streamen.
Voorheen werkte dit wel en kon ik zodoende stream naar een AppleTV.
Misschien dat de KPN TV+ app dat wel doet.kevertje1977 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:35:
Ik weet niet of deze vraag hier mag maar ik heb KPN glasvezel en gebruik de KPN iTV app op de iPhone.
Sinds enkele weken (ik denk een update) kan ik geen apparaten meer vinden met de KPN iTV app als ik wil streamen.
Klinkt niet als een algemeen probleem. Ik heb er niet meer over langs zien komen namelijk.kevertje1977 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:35:
Ik weet niet of deze vraag hier mag maar ik heb KPN glasvezel en gebruik de KPN iTV app op de iPhone.
En met even bij mezelf gecheckt: werkt goed. Maar ik heb een Samsung S22 en een Chromecast 4K.
Je weet heel zeker dat alle apparaten hetzelfde wifinetwerk gebruiken? En dan vooral je iPhone?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen