[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 153 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Barre73 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:40:
[...]

Klinkt niet als een algemeen probleem. Ik heb er niet meer over langs zien komen namelijk.
En met even bij mezelf gecheckt: werkt goed. Maar ik heb een Samsung S22 en een Chromecast 4K.
Je weet heel zeker dat alle apparaten hetzelfde wifinetwerk gebruiken? En dan vooral je iPhone?
Ja zeker het zelfde wifi netwerk.

Bijgevoegd een screenshot van Videoland op de iphone en een screenshot van KPN TV+ app :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2G2gjvSJaSbnG26h0KeSS6NROE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BWdJh45R6y7PCA5ddPVRJKFp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/simofvsp5utdTCf7oT8n1qHlSek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cv2idEf5oF6nQH55tgzlRiMS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 14:35
Polyphemus schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:44:
Ik heb nu een Arris gekregen en geen TV+ box. Die kon ik tijdens het bestellen ook niet selecteren.

Weet iemand waarom?
Wees blij. Ik zou met plezier een tientje per maand méér betalen om de oude Arris boxes weer te krijgen, maar dat kan helaas niet meer bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Dus.... na wat systeemonderhoud thuis en dus wat reboots van apparatuur deed mijn internet het niet meer. Omdat mijn pfSense router gevirtualiseerd op een van de gereboote systemen draait, zocht ik het eerst daar. Lijkt er echter op dat de XSGPON is overleden. Ik heb geen link meer op de WAN poort, ook niet als ik de originele KPN router gebruikt.

Jammere is dat ze hier in de buurt die dingen actief aan het vervangen zijn; maar dat ze ondanks de aankondiging daar niet voor bij mijn adres zijn geweest.

(KPN stuurt vervangend apparaat, uiteraard)

[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 26-02-2024 10:01 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ijdod schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:49:
Dus.... na wat systeemonderhoud thuis en dus wat reboots van apparatuur deed mijn internet het niet meer. Omdat mijn pfSense router gevirtualiseerd op een van de gereboote systemen draait, zocht ik het eerst daar. Lijkt er echter op dat de XSGPON is overleden. Ik heb geen link meer op de WAN poort, ook niet als ik de originele KPN router gebruikt.

Jammere is dat ze hier in de buurt die dingen actief aan het vervangen zijn; maar dat ze ondanks de aankondiging daar niet voor bij mijn adres zijn geweest.
Als ik zo die problemen rond PON lees ben ik blij dat ik nog op AON zit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:00
ijdod schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:49:

Gewoon KPN bellen, die sturen een monteur langs, met nieuwe Nokia ONT, aanmelden en weer verder.

@Thombias
Mja, er zijn jammer genoeg rotte ONTs van Genexis, De nieuwe Nokia doet het prima.
AON is leuk maar is max 1 Gbps per switch port met vele op een switch.

XSGPON is niet voor niets de toekomst. Beide prima nu, als het werkt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
neeecht schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:59:

Mja, er zijn jammer genoeg rotte ONTs van Genexis, De nieuwe Nokia doet het prima.
AON is leuk maar is max 1 Gbps per switch port met vele op een switch.

XSGPON is niet voor niets de toekomst. Beide prima nu, als het werkt. 8)
Ik dacht dat er per huishouden er één dedicated glasfiber gaat vanuit de POP.
Of is dit veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Thombias schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:16:
[...]

Of is dit veranderd?
Bij nieuw aangelegde glasvezel maakt KPN/glaspoort gebruik van PtMP, waarbij meerdere huizen op één glasvezel worden aangesloten vanuit de PoP en waarbij een passieve splitter in de straat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 09:44

WCA

bjusterbaarlik schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Bij nieuw aangelegde glasvezel maakt KPN/glaspoort gebruik van PtMP, waarbij meerdere huizen op één glasvezel worden aangesloten vanuit de PoP en waarbij een passieve splitter in de straat komt.
Overal inmiddels? Het is nog best lang naast elkaar geweest, grotere steden P2P en buitengebieden P2MP

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Laatst online: 21:00
Thombias schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:16:
[...]

Of is dit veranderd?
Klopt, maar zover ik heb begrepen gaan deze allemaal in een 1 Gbps switch.
Gedeelt met anderen. je kan dus nooit sneller dan 1 Gbps op AON.
Daarom overal XSGPON upgrades gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 14:54
Mijn KPN glasvezel wordt in jan of feb aangesloten.
Ik heb nog geen afspraak, maar al wel een kabel tegen mijn buitenmuur aan liggen.
Er zitten nog 2 dagen in deze maand.
Zouden ze het nog halen?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
[...]

Ah dat verklaart het. Hier ligt al glasvezel sinds 2008/9 in (Destijds Glashart van Reggefiber)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02:20
[...]

Dat is niet helemaal waar. Een gebied waar al P2P ligt word de nieuwbouw flat die uit de grond gestampt wordt aangesloten op P2P netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyvie1979
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:32
kevertje1977 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:35:
Ik weet niet of deze vraag hier mag maar ik heb KPN glasvezel en gebruik de KPN iTV app op de iPhone.
Sinds enkele weken (ik denk een update) kan ik geen apparaten meer vinden met de KPN iTV app als ik wil streamen.
Voorheen werkte dit wel en kon ik zodoende stream naar een AppleTV.
Dan heb je een update gehad naar de nieuwe KPN TV+ app. In deze app zit geen support (meer) voor AirPlay. Zie ook de vele 1-sterren recensies in de AppStore.
Daar kwam ik dus ook pas achter na het update van de app op mijn iPhone. Ik heb op mijn iPad automatisch updaten van apps maar uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Thombias schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:58:
[...]

Als ik zo die problemen rond PON lees ben ik blij dat ik nog op AON zit. _/-\o_
Inmiddels worden veel stabielere XPON kastjes geleverd. Bij mij haal ik gewoon 4Gbps up en down met de standaard apparatuur van KPN (XPON en Box v14 en SuperWifi 2.0). Ook de wifi haalt 2Gbps op m'n tablet.

[ Voor 5% gewijzigd door djwice op 26-02-2024 13:02 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
GarBaGe schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:06:
Er zitten nog 2 dagen in deze maand.
Zouden ze het nog halen?
Ze hebben een extra dag ;)

Maar als je nog geen afspraak hebt is die kans wel klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
andyvie1979 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:33:
[...]

Dan heb je een update gehad naar de nieuwe KPN TV+ app. In deze app zit geen support (meer) voor AirPlay. Zie ook de vele 1-sterren recensies in de AppStore.
Daar kwam ik dus ook pas achter na het update van de app op mijn iPhone. Ik heb op mijn iPad automatisch updaten van apps maar uitgezet.
Ik las er iets over vanmorgen dat dit eruit gesloopt is vanwege de hoge tarieven die Apple vraagt.
Zie wel meer apps die dat verwijderen of helemaal verdwijnen uit de Apple Store vanwege die tarieven)
(ik zoek het artikel even op vandaag voor een link in deze post)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
andyvie1979 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:33:
[...]

Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het ook niet werkende meer. Ik dacht aan een soort apple mirroring van mijn iphone maar niets werkt.
Erg zonde want ik gebruikt het wekelijks met ESPN.
Misschien dat de ESPN app het nog wel ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
kevertje1977 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:28:
[...]

Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het ook niet werkende meer. Ik dacht aan een soort apple mirroring van mijn iphone maar niets werkt.
Erg zonde want ik gebruikt het wekelijks met ESPN.
Misschien dat de ESPN app het nog wel ondersteund
Chromecast zal neem ik aan nog wel ondersteund worden. Je kunt vanaf een iPhone prima naar Chromecast casten.
Zonde van je Apple TV, dat begrijp ik, maar voor 40 euro kan je dus weer verder streamen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
neeecht schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:00:
[...]

Klopt, maar zover ik heb begrepen gaan deze allemaal in een 1 Gbps switch.
Gedeelt met anderen. je kan dus nooit sneller dan 1 Gbps op AON.
Daarom overal XSGPON upgrades gepland.
Klepel en klok... De losse poorten in die switch zijn inderdaad 1000 Mbit. Maar de doorvoer poorten naar het hogere netwerk zijn meestal 2*10 Gbit.
Switches met 10 Gbit poorten voor elke klant zijn idioot duur dus PON is de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Economics schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:40:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Een gebied waar al P2P ligt word de nieuwbouw flat die uit de grond gestampt wordt aangesloten op P2P netwerk
Vandaar de nieuw aangelegde glasvezel en niet uitbreiding van een bestaand netwerk. Maar misschien had er beter gebied tussen kunnen staan voor de duidelijkheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:00:
[...]

Chromecast zal neem ik aan nog wel ondersteund worden. Je kunt vanaf een iPhone prima naar Chromecast casten.
Zonde van je Apple TV, dat begrijp ik, maar voor 40 euro kan je dus weer verder streamen.
Niet iedereen zit te wachten op apparatuur van Google in huis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 14:09

Mr. Freeze

¡GO!

Dj-sannieboy schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:54:
[...]

Niet iedereen zit te wachten op apparatuur van Google in huis!
100%, Als ik in de toekomst terugga naar KPN zullen ze echt wel een app moeten hebben voor de Apple TV ipv van dat meekijk doosje van Google.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:06:
[...]

100%, Als ik in de toekomst terugga naar KPN zullen ze echt wel een app moeten hebben voor de Apple TV ipv van dat meekijk doosje van Google.
Welke gegevens verzameld Google TV die je niet uit kunt zetten?

Welke diensten gebruik je op TV? (Netflix, Disney+, NLZiet, Pathé, etc.) en welke gegevens verzamelen die, en kun je dat verzamelen uitzetten?

[ Voor 26% gewijzigd door djwice op 26-02-2024 20:13 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dit topic hoeft niet over Google versus Apple te gaan. Ik noemde alleen maar een alternatief omdat Apple TV/Airplay dus niet meer ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:14:
Dit topic hoeft niet over Google versus Apple te gaan. Ik noemde alleen maar een alternatief omdat Apple TV/Airplay dus niet meer ondersteund wordt.
De vraag is waarom AirPlay plotseling niet meer ondersteund wordt?

Er wordt gesuggereerd dat het om kosten gaat, maar ik kan hier nergens een bron van terugvinden.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Na bijna 4 maanden wachten zouden ze vandaag en morgen eindelijk de kapotte glasvezel gaan vervangen *O* *O* . Alles was op 5 februari binnengekomen maar nu pas was er een monteur en graafploeg beschikbaar voor 2 dagen.

Rij ik net naar de plek waar ze moeten werken, is er helemaal niemand te vinden -O- -O- Dat beloofd niet veel goeds......

.EDIT:
5 minuten na het typen waren ze er toch *O* . Ze zijn al bezig inmiddels :)F

[ Voor 10% gewijzigd door wontcachme op 29-02-2024 10:33 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08 17:21
Kan iemand hier met een gigabit verbinding en een Unifi Dream Router een speedtest voor mij doen? De PPPoE settings van KPN zijn vergelijkbaar met Freedom en ik wil testen hoe de hardware hiermee omgaat.

Achtergrond: CheckItOut in "[Freedom] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

*O* *O* We hebben weer internet *O* *O*

Het heeft geduurd:
158376 minuten
2639 uur, 36 minuten
109 dagen, 23 uur, 36 minuten
15 weken, 4 dagen, 23 uur, 36 minuten
3 maanden, 17 dagen, 23 uur, 36 minuten

En met 4 uur graven en nieuwe kabel leggen was het opgelost. Inderdaad een weipaal door de kabel. De rest van de kabels die er lagen was er net langs af gegaan... Het had nog eerder gefikst kunnen zijn, maar de eerste reparateur dacht dat ze 2 dagen moesten graven.....

Nu morgen maar KPN weer bellen voor 3 maanden geld terug :X

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
wontcachme schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:27:
*O* *O* We hebben weer internet *O* *O*

Het heeft geduurd:
158376 minuten
2639 uur, 36 minuten
109 dagen, 23 uur, 36 minuten
15 weken, 4 dagen, 23 uur, 36 minuten
3 maanden, 17 dagen, 23 uur, 36 minuten

En met 4 uur graven en nieuwe kabel leggen was het opgelost. Inderdaad een weipaal door de kabel. De rest van de kabels die er lagen was er net langs af gegaan... Het had nog eerder gefikst kunnen zijn, maar de eerste reparateur dacht dat ze 2 dagen moesten graven.....

Nu morgen maar KPN weer bellen voor 3 maanden geld terug :X
Wie heeft die weipaal geslagen?
Is die niet aansprakelijk te stellen?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

djwice schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:49:
[...]

Tja... Wie gaat er dan wie aansprakelijk stellen? Wellicht moet KPN Netwerk dan KPN Netwerk aansprakelijk stellen. Het zou namelijk zo maar kunnen dat die kabels niet exact lagen waar ze moesten liggen. En anders wellicht het bedrijf dat de weipaal (heipaal?) geplaatst heeft?
Mijn gok is dat ze het verlies gewoon nemen...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• wontcachme

wontcachme

djwice schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:49:
[...]

Een nieuwe boer die niet wist dat daar kabels liepen. En dat mag KPN uit gaan zoeken :P. Volgens KPN lagen de kabels in de linkerberm terwijl ze dus rechts lagen :+ . En alles (weg, bermen, weiland) ligt over privé grond van die boer. Geen openbare grond dus.

• djwice
  • Niet online
wontcachme schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:57:
[...]

Een nieuwe boer die niet wist dat daar kabels liepen. En dat mag KPN uit gaan zoeken :P. Volgens KPN lagen de kabels in de linkerberm terwijl ze dus rechts lagen :+ . En alles (weg, bermen, weiland) ligt over privé grond van die boer. Geen openbare grond dus.
Ai, wellicht dat KPN dus huur mag gaan betalen aan de boer voor jouw kabel 😉

Maar stond de kabel wel juist geregistreerd in Klic?
https://www.kadaster.nl/producten/woning/orientatieverzoek

[ Voor 11% gewijzigd door djwice op 29-02-2024 15:45 ]

• wontcachme

wontcachme

djwice schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:43:
[...]

Ai, wellicht dat KPN dus huur mag gaan betalen aan de boer voor jouw kabel 😉

Maar stond de kabel wel juist geregistreerd in Klic?
https://www.kadaster.nl/producten/woning/orientatieverzoek
Geen idee. Bij KPN in elk geval aan de verkeerde kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:00
Gelukkig een goed einde van Weipaal Horror, seizoen 1. Heb dit zitten bingen afgelopen maanden. Ik wacht nu al met spanning op seizoen 2 (hopelijk voor jou met andere hoofdrolspelers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:39
FYI. Heb telefonisch een nieuw jaarcontract afgesloten vandaag:
Abonnement
KPN Internet 1 Gbit/s € 52,50

TV
ESPN Compleet € 12,99
KPN TV+ met tv-zenders incl. 1 KPN TV+ Box € 12,50
ESPN Compleet eerste 6 mnd gratis - € 12,99
Eerste 3 maanden korting op KPN TV+ - € 5,00

Extra's
KPN Veilig Virusscanner F-Secure 5 apparaten € 0,00

Totaal per maand, met actiekorting € 60,00
Totaal per maand, na afloop tijdelijke actiekorting € 77,99
Contractverlenging € 0,00
Zat met mijn vorige abonnement op het einde op € 84,49 en dat loopt deze maand af. Meer korting kreeg ik niet voor elkaar en overstappen had ik geen zin in. Ben nu wel benieuwd naar TV+ (hoor diverse geluiden in dat topic) maar anders hebben we altijd nog de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje19
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:12
Wilde schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 06:55:
Vandaag is mijn aansluiting overgezet van Jonaz naar KPN.

Schijnbaar heb ik een GoF(aon?) aansluiting. Vraag is even welk type Fritzbox ik zou moeten aamschaffen om de NT over te slaan en de glasvezel direct in het modem te kunnen stoppen? Ik wil namelijk wel port forwarding kunnen doen en de standaard kpn router lijkt dat niet te ondersteunen.

De monteur komt morgen terug, want schijnbaar heb ik een erg oude NT:

[Afbeelding]
Maar hoe bevalt het na de overstap vanaf Jonaz ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bakkertje19 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:40:
[...]

Maar hoe bevalt het na de overstap vanaf Jonaz ?
Ik ben niet snel enthousiast, maar dat ben ik bij KPN wel geworden :) grotendeels komt dat omdat ik tov Jonaz de laatste jaren gewoon geen goed gevoel meer had. Zoon klaagde over lag/packetloss met gamen en die hoor ik niet meer. De lijn is sowieso sneller. Verder levert naar mijn mening KPN gewoon een goede dienst en voldoende support, dus ik kijk er momenteel niet eens meer naar om. Goed teken :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 01:35
TP-Link 10Gb kaartje in de pc geprikt, nog nettere snelheden nu weer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoa67O72mcpWGHX2EGRzo698Uh4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SwPwY0OqDu3Wqh7CpenKtYGT.png?f=user_large

Usenet ook zeer okay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Epydl8H62KnzNPGJ85DIE2mYgQk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tHKFmtsL8dK0MQ9G03WbsR1V.png?f=user_large

Bestand van 47GB in 1:42 minuut binnen. Zinvol? Voor mij geheel niet. Onder de indruk? Dat zeer zeker.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:17:

[Afbeelding]

Usenet ook zeer okay.

[Afbeelding]

Bestand van 47GB in 1:42 minuut binnen. Zinvol? Voor mij geheel niet. Onder de indruk? Dat zeer zeker.
Ik krijg vergelijkbaar alleen de upload blijft rond 3500Mbit steken, nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Wilde schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:45:
[...]

Ik ben niet snel enthousiast, maar dat ben ik bij KPN wel geworden :) grotendeels komt dat omdat ik tov Jonaz de laatste jaren gewoon geen goed gevoel meer had. Zoon klaagde over lag/packetloss met gamen en die hoor ik niet meer. De lijn is sowieso sneller. Verder levert naar mijn mening KPN gewoon een goede dienst en voldoende support, dus ik kijk er momenteel niet eens meer naar om. Goed teken :)
En doe je de poort forward nu gewoon met de KPN router?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
djwice schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:07:
[...]
Ik krijg vergelijkbaar alleen de upload blijft rond 3500Mbit steken, nog een tip?
Geen idee... PC uit, kaartje er in, PC aan, Speedtest. Meer heb ik niet gedaan.
Heb dan ook de ballen verstand van netwerken verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
djwice schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:09:
[...]

En doe je de poort forward nu gewoon met de KPN router?
Ja, dat werkt gelukkig zonder probleem

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
vraagje!

wat is de beste FritzBox voor kpn glasvezel? ( 1000Mbit )

alvast bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:24
joey82 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:42:
vraagje!

alvast bedankt....
Dat hangt van je doel af, wil je de ingebouwde wifi gebruiken bijvoorbeeld?
Er zijn 2 varianten van een Fritzbox eentje die je rechtstreeks op je glasvezel aansluit. En de andere variant die je via Ethernet aansluit op de geleverde Genexis-converter van KPN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

CheckItOut schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:48:
Kan iemand hier met een gigabit verbinding en een Unifi Dream Router een speedtest voor mij doen? De PPPoE settings van KPN zijn vergelijkbaar met Freedom en ik wil testen hoe de hardware hiermee omgaat.

Achtergrond: CheckItOut in "[Freedom] Ervaringen & Discussie"
De dreamrouter haalt zonder pppoe 600-700Mbps. Processor is te zwak voor gigabit glas, pppoe kost ook nog wat performance. Ga terug naar een sub giga abonnement of neem een betere router. UDM Pro en SE kunnen multigig aan ook met pppoe.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
leander-s schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:50:
[...]

Dat hangt van je doel af, wil je de ingebouwde wifi gebruiken bijvoorbeeld?
Er zijn 2 varianten van een Fritzbox eentje die je rechtstreeks op je glasvezel aansluit. En de andere variant die je via Ethernet aansluit op de geleverde Genexis-converter van KPN
het gaat dan om dat de kpn xperiabox word vervangen voor een fritzbox,

mocht het nodig zijn dan is het de bedoeling dat een fritzbox word aangesloten op onderstaande glasvezel kastje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwhM2LLfUpwlg7Mz80bTYCkrmvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRgmrO6WagMO4qz3Qs38rVJr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door joey82 op 01-03-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
joey82 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:42:
vraagje!

alvast bedankt....
Waarom niet gewoon de Box v14 of v12?
Welke functies mis je, dat je een Fritzbox wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
djwice schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:56:
[...]

Waarom niet gewoon de Box v14 of v12?
Welke functies mis je, dat je een Fritzbox wil?
de vraag is enkel welke fritzbox het beste is in onze situatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

joey82 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:57:
[...]

de vraag is enkel welke fritzbox het beste is in onze situatie :)
https://nl.avm.de/product...tzbox/alle-aansluitingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
wauw dat zijn er veel,

kom er ff niet uit :X

jammer dat er niet 1 duidelijk antwoord is haha van DIT is hem :)

maargoed,

bedankt voor het reageren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
joey82 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 23:53:
[...]

wauw dat zijn er veel,

maargoed,

Mja - maar je geeft ook niet aan wat je belangrijk vindt en/of wat je mist aan de Box12.

Als wifi niet perse het snelste hoeft te zijn volstaat de 4040.
Als dat wel belangrijk is dan de 4060 of de 7590 - eventueel aangevuld met een of meer repeaters.
.

makes it run like clockwork

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 14-09 20:36
Airw0lf schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 00:04:
[...]

Mja - maar je geeft ook niet aan wat je belangrijk vindt en/of wat je mist aan de EB12.

Als wifi niet perse het snelste hoeft te zijn volstaat de 4040.
Als dat wel belangrijk is dan de 7590 - eventueel aangevuld met een of meer repeaters.
.
De box12 werkt bij de 1 gewoon zoals hij moet werken, stabiel. Helaas zie ik ook het tegenovergestelde waar je gewoon meerdere verbrekingen op een dag kunt krijgen.
Box14 geen idee, maar daar is de sample size natuurlijk erg klein vergeleken met de box12.

Hier zelf nooit problemen mee gehad en ik zou ook zeker eerst de box12 uitproberen voordat je 'zomaar' 100+ euro uitgeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

wauw dat zijn er veel,

maargoed,

Er vanuit gaande dat je gebruik maakt van een NT: 4060 of 7590AX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
[...]

Dat is er nooit, bij geen enkel product of dienst. Daarom is er dus zoiets als keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 14-09 20:36
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:23:
[...]

Dat is er nooit, bij geen enkel product of dienst. Daarom is er dus zoiets als keuze.
Precies dit. Ik heb voor hetzelfde geld, of zelfs minder dan een Fritz!box, voor een Mikrotik RB5009 met AP gekozen. RouterOS vind ik zelf echt top, dat is toch net wat geavanceerder en bied je alle mogelijkheden. Maar gebruiksvriendelijkheid is daar weer ver te zoeken, wat een Fritz! juist weer aantrekkelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACoolDude
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 17:29

Zeker wel ,als je weer eens denkt om lekker op de xbox een spelletje te gaan spelen en je eerst een kadootje van 100+Gb patches en updates voorgeschoteld krijgt

Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
ACoolDude schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:53:
[...]

Zeker wel ,als je weer eens denkt om lekker op de xbox een spelletje te gaan spelen en je eerst een kadootje van 100+Gb patches en updates voorgeschoteld krijgt
Ik dacht vandaag, wat als ik het internet archief van common crawl ga verbeteren, er staan een aantal met verkeerde mime-types.
Alles doornemen (ook de waarschijnlijk goede) is zo'n 9 PetaByte aan gzip data downloaden - uitpakken in memory, na tweede lege regel een Magic byte check doen, resultaat opslaan en door. Dan zou ik toch nog minimaal 208 dagen met 4Gbps 24/7.

Daarna heb ik wel een mooie update voor het common crawl project, zeker de oudere archieven zijn nog niet correct. Wel gek, het staat op S3 bij AWS, dus dit kunnen ze zelf ook draaien.

Ik kwam pas een video tegen in het archief die als octet stream staat, terwijl het gewoon een mp4 is. Lijkt wel of het Magic byte algoritme van s3 nog niet goed werkte ten tijde van upload... Oh wacht, that's it ...

[ Voor 11% gewijzigd door djwice op 03-03-2024 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Deze gaat toch weer retour. Bijzonder instabiel als je langdurig met maximale snelheid wilt downloaden. Vandaag Noctua fannetje er op gezet maar dat maakt ook niet uit. Dan maar weer terug naar 2.5Gb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 14:54
Brad Pitt schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:07:
[...]

Deze gaat toch weer retour. Bijzonder instabiel als je langdurig met maximale snelheid wilt downloaden. Vandaag Noctua fannetje er op gezet maar dat maakt ook niet uit. Dan maar weer terug naar 2.5Gb :(
Ik gebruik een 2e hands server netwerkkaart van Mellanox. De ConnectX-3. Erg stabiel en compleet fanloos.
Via eBay voor een paar tientjes...
Wel een echte aanrader, voor iemand die 10G netwerkkaart zoekt.

Bij mij zit ie in een PCIe 2.0 slot met 4 lanes. Maar dat is ruim genoeg voor 10G.

[ Voor 7% gewijzigd door GarBaGe op 04-03-2024 14:16 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GarBaGe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:14:
[...]

Ik gebruik een 2e hands server netwerkkaart van Mellanox. De ConnectX-3. Erg stabiel en compleet fanloos.
Via eBay voor een paar tientjes...
Wel een echte aanrader, voor iemand die 10G netwerkkaart zoekt.

Bij mij zit ie in een PCIe 2.0 slot met 4 lanes. Maar dat is ruim genoeg voor 10G.
Die heb ik ook maar doet niet met Intel cpu's met e-cores. Neem dan ook aan dat jij iets anders hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
[...]

Ik heb deze kaart https://www.trendnet.com/support/TEG-10GECTX-v3 in m'n PC in een PCI-e via de x570.

[ Voor 3% gewijzigd door djwice op 04-03-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:28
[...]

Asus variant is precies hetzelfde, beide geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:28
djwice schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:13:
[...]

Ik heb deze kaart https://www.trendnet.com/support/TEG-10GECTX-v3 in m'n PC in een PCI-e via de x570.
bevalt deze super? ben ook op zoek naar een goede 10gbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViPER_DMRT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 23:49

ViPER_DMRT

Kung-Foo !

[...]

De beste low-budget 10Gb Nic die lief omgaat met de rest van het LAN & rock solid presteert die ik tegen ben gekomen is deze

Marvell AQC107 chipset.

How many of you believe in telekinesis? Raise my hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ViPER_DMRT schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 00:43:
[...]
De beste low-budget 10Gb Nic die lief omgaat met de rest van het LAN & rock solid presteert die ik tegen ben gekomen is deze

Marvell AQC107 chipset.
Die heeft identieke chipset als de TP-Link en dus ook vaak dezelfde problemen. Misschien dat er kaarten zijn die wel ok functioneren. De TP-Link doet het ook gewoon goed, tot je hem tot het uiterste drijft voor bepaalde tijd. Dan valt de gehele verbinding weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViPER_DMRT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 23:49

ViPER_DMRT

Kung-Foo !

Brad Pitt schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 00:54:
[...]

Die heeft identieke chipset als de TP-Link en dus ook vaak dezelfde problemen. Misschien dat er kaarten zijn die wel ok functioneren. De TP-Link doet het ook gewoon goed, tot je hem tot het uiterste drijft voor bepaalde tijd. Dan valt de gehele verbinding weg.
Zal toch een design issue zijn, had 3 weken terug nog 15.8T aan data richting naar m'n nieuwe Synology verplaatst over NFS, not a single lost packet. (9K Jumbo Frames enabled) Aan de chipset ligt het niet, zal de cooling / PCB quality wel zijn geweest.

How many of you believe in telekinesis? Raise my hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Soppyscroll schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 00:03:
[...]

bevalt deze super? ben ook op zoek naar een goede 10gbit
Ik heb hem pas een weekje, maar tot nu toe helemaal prima. Download met 4Gbit van internet zonder problemen. En de verbinding met de router is 10Gbit continu. Ik gebruik daarvoor een CAT6a kabel ook naar de wandcontactdoos.
Zo weet ik zeker dat magnetrons en andere stoorzenders geen invloed zullen hebben op het signaal. Cat6a heeft een kooi van Faraday om de draden heen die je aan je de aarde draad kunt koppelen.

Afstand tot de router is ongeveer 25 meter kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:46
Volgende maand ga ik over naar KPN Glas, dat zou naar mijn weten een XGSPON verbinding moeten zijn gezien het nog aangelegd moet worden in de meterkast.
Gister contact gehad met KPN dat ik mijn eigen apparatuur wil gebruiken en er zou me een converter toegestuurd worden.
Net een Element-TY01-P2110-EU-1 ontvangen, heb ik het goed gelezen dat dit een GPON kastje betreft en niet zal werken op de XGSPON verbinding?
Zou eigenlijk een GMC-TY01-P2110-EU-1 moeten zij toch als het voor XGSPON is?

Daarbij gelijk de vraag, heb voorheen XGSPON via DeltaFiber gehad en daar werkte de Genexis echt super instabiel, een Nokia XS-010-X werkte echt super stabiel.
Is er op KPN ook instabiliteit met Genexis, denk aan hoge latency uitschieters en packetloss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 20:04
djwice schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 06:28:
[...]

Ik heb hem pas een weekje, maar tot nu toe helemaal prima. Download met 4Gbit van internet zonder problemen. En de verbinding met de router is 10Gbit continu. Ik gebruik daarvoor een CAT6a kabel ook naar de wandcontactdoos.
Zo weet ik zeker dat magnetrons en andere stoorzenders geen invloed zullen hebben op het signaal. Cat6a heeft een kooi van Faraday om de draden heen die je aan je de aarde draad kunt koppelen.

Afstand tot de router is ongeveer 25 meter kabel.
Euuhh, je bedoelt foiled of Shielded (S/FTP)? Maar dat is er ook gewoon voor CAT6 (en zelfs CAT5E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
miniterror schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:13:
Volgende maand ga ik over naar KPN Glas, dat zou naar mijn weten een XGSPON verbinding moeten zijn gezien het nog aangelegd moet worden in de meterkast.
Gister contact gehad met KPN dat ik mijn eigen apparatuur wil gebruiken en er zou me een converter toegestuurd worden.
Net een Element-TY01-P2110-EU-1 ontvangen, heb ik het goed gelezen dat dit een GPON kastje betreft en niet zal werken op de XGSPON verbinding?

Daarbij gelijk de vraag, heb voorheen XGSPON via DeltaFiber gehad en daar werkte de Genexis echt super instabiel, een Nokia XS-010-X werkte echt super stabiel.
Is er op KPN ook instabiliteit met Genexis, denk aan hoge latency uitschieters en packetloss.
als die nog geplaatst moet worden in de meterkast dan lassen ze zoieso een TK-01 FTU

die hebt gekregen is Element-TY01-P2110-EU-1 is voor TY-01 FTU deze is ook voor AON netwerk.

Daarnaast als ze kabel na binnengebracht wordt kan zijn de aannemer gelijk de opdracht heeft ook ONT/NT te plaatsen

en de genexis is niet instabiel met kpn want er zitten de juiste instellingen voor kpn in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
miniterror schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:13:

Woon je in een nieuwbouw pand? Dan hoeft het niet te zijn dat je wordt aangesloten op het PON netwerk. Als je order vorig jaar al is ingevoerd t.b.v. pre order zou het nog eens kunnen zijn dat die destijds op GPON is ingeschoten omdat de drager toen nog open stond. Wil het wel voor je uitzoeken. Gooi je adres eens in DM.

Waar het is mis gegaan, de order wacht op de afmelding van de aannemer dat ze bop hebben gegraven (zie link meer info https://www.vwtelecom.com...nieuwe-werkwijze-een-feit). Als dat is gebeurd dan geeft de aannemer een seintje en loopt de order naar een andere status in de leverstraat en vanaf dat moment wordt de logistiek in werking gezet en krijg je een DHZ pakket.

Nu had je de klantenservice gebeld en ben je het proces voor. Ze hebben je verkeerde NT gestuurd (voor AON) terwijl je gewoon een ONT vanuit de order krijgt :)

[ Voor 28% gewijzigd door Economics op 05-03-2024 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Economics schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:48:
[...]

Woon je in een nieuwbouw pand? Dan hoeft het niet te zijn dat je wordt aangesloten op het PON netwerk. Als je order vorig jaar al is ingevoerd t.b.v. pre order zou het nog eens kunnen zijn dat die destijds op GPON is ingeschoten omdat de drager toen nog open stond. Wil het wel voor je uitzoeken. Gooi je adres eens in DM.

Waar het is mis gegaan, de order wacht op de afmelding van de aannemer dat ze bop hebben gegraven (zie link meer info https://www.vwtelecom.com...nieuwe-werkwijze-een-feit). Als dat is gebeurd dan geeft de aannemer een seintje en loopt de order naar een andere status in de leverstraat en vanaf dat moment wordt de logistiek in werking gezet en krijg je een DHZ pakket.

Nu had je de klantenservice gebeld en ben je het proces voor. Ze hebben je verkeerde NT gestuurd (voor AON) terwijl je gewoon een ONT vanuit de order krijgt :)
Waar haal jij vandaan dat het een BOP zou zijn?

Wat ik lees is dat dit een aansluiting is die nog moet worden aangelegd. Dat kan dus ook een adres zijn uit bijvoorbeeld 2018 dat destijds niet is aangelegd.

@miniterror Veel mensen lijken te denken dat elke nieuwe aansluiting XGS-PON is maar dat is niet zo. Adressen uit het verleden die destijds niet zijn binnen gebracht (door geen medewerking of geen interesse) blijven liggen bij de erfgrens of gevel. Die worden niet ineens automagisch XGS-PON want de apparatuur in de PoP verandert niet. En zoals je al aangeeft: adressen in nieuwbouw vaak ook niet omdat de betreffende PoP (en apapratuur) al langer geleden geplaatst en geactiveerd was.

Trouwens: je krijgt helemaal geen converter van de klantenservice om je eigen apparatuur te gebruiken. Met de standaard geleverde NT of ONT die in je pakket zit kan je altijd je eigen router aansluiten. Wil je een stap verder gaan en ook de NT of ONT ertussen uithalen, dan dien je zelf een patchkap en glaskabeltje te kopen om in je router met SFP module te steken. Dat krijg je nooit van KPN.
Ik vermoed echter dat je nog helemaal geen KPN-pakket had ontvangen en dus wat te snel was?

@Economics De hem toegestuurde NT is voor een Tyco-01 FTU. Die werden tot 2016 gebruikt dus daar is sowieso wel wat mis gegaan. Maar het is zeker geen GPON kastje maar een AON kastje.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 05-03-2024 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Barre73 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:47:
[...]

Waar haal jij vandaan dat het een BOP zou zijn?

@Economics De hem toegestuurde NT is voor een Tyco-01 FTU. Die werden tot 2016 gebruikt dus daar is sowieso wel wat mis gegaan. Maar het is zeker geen GPON kastje maar een AON kastje.
Dat zei ik al in mijn laatste zin, ze hebben een AON kastje gestuurd. Zijn order staat nog gewoon op wachten en vanuit daar word er een XGS-ONT gestuurd. Hij was te voorbarig en door zijn actie de klantenservice te bellen, waarschijnlijk verkeerd begrepen en dacht laten we een TY sturen is mij een raadsel...

m.b.t. je eerdere vraag over bop, systemen n.a.v. zijn privébericht :)

[ Voor 8% gewijzigd door Economics op 05-03-2024 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
@Barre73 Economics heeft aan de hand van postcode huisnummer (DM) het een en ander in het systeem gevonden.

Reden dat ik zelf vrij zeker was dat het XGS-pon zou zijn is het feit dat het glas nog geen jaar in de grond ligt.
Heb bij begin aanleg op KPN Netwerk pagina toen toestemming voor alles gegeven maar het is nooit tot aan mijn huis geplaats, buren met KPN hebben het wel al tot in de meterkast.
Mijn Ziggo loopt af dus nu maar een KPN contract afgesloten om de glasvezel van hun ook in de meterkast te krijgen.

Ben zelf misschien wat te snel geweest met bellen.
Heb al jaren, denk al zeker 10 jaar geen KPN als ISP gehad gezien het in mijn dorp ADSL (32/3 oid volgens fourstack) of Ziggo was.
Ik had dus nog het oude verhaal in mijn hoofd dat ik een Experiabox zou krijgen waar ik mijn eigen apparatuur wil gebruiken.
Om die reden ben ik dus gaan bellen met de vraag dat ik eigen apparatuur wil gebruiken en ze een eventuele Experiabox niet hoeven op te sturen.
Fout van mijn kant want naar ik nu begrijp krijg ik een kastje in het pakket zodat ik al direct mijn eigen apparatuur kan gebruiken.

Ik ga het nu maar afwachten wat er allemaal gebeurd en hopelijk komt alles dan gewoon goed en een WAN direct op mijn eigen firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Theone098 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:27:
[...]

Euuhh, je bedoelt foiled of Shielded (S/FTP)? Maar dat is er ook gewoon voor CAT6 (en zelfs CAT5E).
Bij CAT6 en CAT5e is op 100m 1Gbps gegarandeerd en bij CAT6a is dat 10Gbps op 100m.

Bij kortere afstanden kunnen lager geclassificeerde kabels ook hogere snelheden halen.

En ik heb gekozen voor een met solide kern draden, dat is makkelijker met wandcontactdozen. Ik dacht ik doe het gewoon in 1x goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door djwice op 05-03-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
miniterror schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:19:
@Barre73 Economics heeft aan de hand van postcode huisnummer (DM) het een en ander in het systeem gevonden.

Reden dat ik zelf vrij zeker was dat het XGS-pon zou zijn is het feit dat het glas nog geen jaar in de grond ligt.
Heb bij begin aanleg op KPN Netwerk pagina toen toestemming voor alles gegeven maar het is nooit tot aan mijn huis geplaats, buren met KPN hebben het wel al tot in de meterkast.
Mijn Ziggo loopt af dus nu maar een KPN contract afgesloten om de glasvezel van hun ook in de meterkast te krijgen.

Ben zelf misschien wat te snel geweest met bellen.
Heb al jaren, denk al zeker 10 jaar geen KPN als ISP gehad gezien het in mijn dorp ADSL (32/3 oid volgens fourstack) of Ziggo was.
Ik had dus nog het oude verhaal in mijn hoofd dat ik een Experiabox zou krijgen waar ik mijn eigen apparatuur wil gebruiken.
Om die reden ben ik dus gaan bellen met de vraag dat ik eigen apparatuur wil gebruiken en ze een eventuele Experiabox niet hoeven op te sturen.
Fout van mijn kant want naar ik nu begrijp krijg ik een kastje in het pakket zodat ik al direct mijn eigen apparatuur kan gebruiken.

Ik ga het nu maar afwachten wat er allemaal gebeurd en hopelijk komt alles dan gewoon goed en een WAN direct op mijn eigen firewall.
Ok. Maar is het nou XGS-PON of GoF?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
Barre73 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:53:
[...]

Ok. Maar is het nou XGS-PON of GoF?
XGS-PON conform Economics check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Het jaarcontract van mijn Hussel Internet abonnement loopt bijna ten einde. De huidige abonnementen zijn voordeliger, dus even gebeld maar de medewerker gaf aan dat er alleen verlengd kan worden met een 2 jarig contract. Het aanbod was verder 6 maanden korting op het abonnement. Erg mager dus.

Zijn er recent nog mensen geweest die wel met 1 jaar konden verlengen? Zit eigenlijk niet te wachten op een contract van 2 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-03-2024 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto.A.G
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 09:35
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:59:
Het jaarcontract van mijn Hussel Internet abonnement loopt bijna ten einde. De huidige abonnementen zijn voordeliger, maar de medewerker gaf aan dat er alleen verlengd kan worden met een 2 jarig contract. Het aanbod was verder 6 maanden korting op het abonnement.

Zijn er recent nog mensen geweest die wel met 1 jaar konden verlengen? Zit eigenlijk niet te wachten op een contract van 2 jaar.
op de website van kpn kan je kiezen tussen 1 maand 1 jaar en 2 jaar
wat ik merk is dat ALS je iemand aan de telefoon hebt, dat ze je van alles en nog wat willen aansmeren en wegwijs willen maken, LET HIER DUS GOED OP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Roberto.A.G schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:00:
[...]

op de website van kpn kan je kiezen tussen 1 maand 1 jaar en 2 jaar
wat ik merk is dat ALS je iemand aan de telefoon hebt, dat ze je van alles en nog wat willen aansmeren en wegwijs willen maken, LET HIER DUS GOED OP!!!
Ik heb het aanbod niet geaccepteerd en ben sowieso van plan nog eens te gaan bellen. Ik begrijp best dat ze 2 jarige contracten willen aanbieden, maar kan mij haast niet voorstellen dat een 1 jarig contract niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:03:
[...]

Ik heb het aanbod niet geaccepteerd en ben sowieso van plan nog eens te gaan bellen. Ik begrijp best dat ze 2 jarige contracten willen aanbieden, maar kan mij haast niet voorstellen dat een 1 jarig contract niet mogelijk is.
1 jaar kan wel, dan is de korting heel laag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:39
[...]

Kijk naar mijn post van vorige week: Witlof in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3" Heb een 1 jarig contract afgesloten met wat korting. Niet spectaculair, maar het kon wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Witlof op 06-03-2024 08:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
miniterror schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:13:
[...]

XGS-PON conform Economics check
Heel bijzonder dat een klantenservice je dan een NT stuurt voor een AON aansluiting met een FTU die al 8 jaar niet meer wordt opgehangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 19-09 23:40
Barre73 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:37:
[...]

Heel bijzonder dat een klantenservice je dan een NT stuurt voor een AON aansluiting met een FTU die al 8 jaar niet meer wordt opgehangen...
Sterker nog: er is nog niet eens ONT voor de uFTU's naar mijn weten. Dus hoe gaat KPN dan leveren? Neem niet aan dat er FritzBox met ONT ONU SFP+ in het pakket zit.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
Soundwork schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:24:
[...]

Sterker nog: er is nog niet eens ONT voor de uFTU's naar mijn weten. Dus hoe gaat KPN dan leveren? Neem niet aan dat er FritzBox met ONT ONU SFP+ in het pakket zit.....
Die ontwikkeling is er en zijn al bezig met het uitrollen daarvan. Kort gezegd, klanten die op P2P architectuur zitten willen we uiteindelijk naar PON brengen, heftige klus maar er zijn al een aantal locaties waar dit gerealiseerd is. En ja, dan heb je te maken met oudere types FTU 's.

Er loopt dan ook een ontwikkeling om de techniek van de bestaande ONT onder te brengen in twee nieuwe behuizingen (TY01 en GN02), zo wordt het mogelijk om de PON ONT op een ouder type FTU te plaatsen. In de tweede helft van 2024 is de verwachting dat dit leverbaar is. Om toch al klanten die een ouder type FTU hebben aan te kunnen sluiten is een tijdelijke oplossing uitgewerkt. Deze oplossing bestaat uit een adapter die op de oude FTU wordt geplaatst en een separate grondplaat waar de huidige XGS.PON ONT op geklikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Barre73 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:47:
[...]

. Wil je een stap verder gaan en ook de NT of ONT ertussen uithalen, dan dien je zelf een patchkap en glaskabeltje te kopen om in je router met SFP module te steken. Dat krijg je nooit van KPN.
Da's ook niet helemaal waar hoor. ;)

Of het anno nu nog steeds zo is, weet ik natuurlijk niet.

Maar destijds kreeg ik via Xs4all, gewoon al de juiste benodigdheden om mijn FRITZ!Box 5490 rechtstreeks met een glasvezel patchkabeltje aan te sluiten. Zonder een glas/Ethernet NTU.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

stormfly schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:52:
[...]

1 jaar kan wel, dan is de korting heel laag :)
Het is uiteindelijk gelukt om met 1 jaar te verlengen (met 6 maanden €7,50 p/m korting), alleen zie ik in de bevestiging dat mijn Hussel abonnement verlengd is en ik dus niet ben overgezet op de nieuwe (goedkopere) propositie. 7(8)7

Het Hussel 100Mbit abonnement kost €52,14 per maand terwijl nieuwe klanten €42,50 voor 100Mb betalen. Zelfs met de gegeven korting betaal ik per maand meer dan nieuwe klanten.

Morgen maar weer eens bellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-03-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaire
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 12:21
Jazeker, vorige week toevallig van een oud Telfort Internet + TV abbonement (met 1 Gbps snelheidsupgrade kwam dat op 65,39 per maand) verlengd/overgezet naar een 1 jarig 1 Gbps Internet Only contract voor 52,50 in de maand.

Geen korting gehad (ook niet naar gevraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

HIer hetzelfde, ook van Telfort verlengt. Maad dan naar een 2 jarig abbonement 1 Gps + TV.
Ik krijg 9 maanden 10 euro korting.
Voor een jaar boden ze 6 maanden 5 euro korting, maar omdat ik nog ergens 2.5 euro korting had, was dat dus eigenlijk geen korting.

Net vanochtend is de boel omgezet. Internet viel weg en een 5 minuten later was er weer internet.
Ik ben natuurlijk gelijk gaan testen. Bedraad haal ik 861 Mbps down. Met de Speedtest app op een Windows11 machine.

Ik haal net geen 1Gbps. Is 861 Mbps accpetabel voor een 1Gbps verbinding?
Moet ik nog dingen resetten? Moden? BTW een Xperiabox V10, ook lekker oud.

Update van 403 Mbps down naar 861 Mbps down, andere machine Win11, bedraad

update 2, inmiddels 926 Mbps down en 831 Mbps up, Win11, Speedtest app, bedraad.

[ Voor 16% gewijzigd door Coenen op 07-03-2024 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Coenen schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:00:

update 2, inmiddels 926 Mbps down en 831 Mbps up, Win11, Speedtest app, bedraad.
930/930 is haalbaar. Als de halve straat op glas zit, moet je het 's avonds eens proberen (maakt bij mij wel uit).
-edit: net eventjes zelf getest 933/914 op dit moment, dat haal je wel met de standaard instellingen en nette kabels.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjan A op 07-03-2024 11:08 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
[...]

Op de KPN site kun je nog steeds 12 maanden voor 35 euro krijgen en ook icm 1 jaar als je wat met de opties speelt maar dat is alleen voor nieuwe klanten.

Ik moet ook over 2-3 maanden verlengen als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Terrestrial schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:34:
[...]

Op de KPN site kun je nog steeds 12 maanden voor 35 euro krijgen en ook icm 1 jaar als je wat met de opties speelt maar dat is alleen voor nieuwe klanten.

Dat klinkt wel interessant!
Ik heb het geprobeerd, maar mij lukt het niet.
Wil graag internet + TV (2 ontvangers) en evt. vast bellen. Kun je mij een hint geven welke opties ik dan moet kiezen? Of moet je dan ook mobiel klant bij ze zijn?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Arjan A schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:06:
[...]

930/930 is haalbaar. Als de halve straat op glas zit, moet je het 's avonds eens proberen (maakt bij mij wel uit).
-edit: net eventjes zelf getest 933/914 op dit moment, dat haal je wel met de standaard instellingen en nette kabels.
Nu hier 930/919, speedtest.net, even snel met browser getest.
De hele straat zit als het goed is op glas. Dus dat valt dan niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Terrestrial schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:34:
[...]

Heb je niet een huisgenoot met andere naam en een andere bankrekening?

Ik zie trouwens 9 maanden €35,- bij 2 jaar en 6 maanden €35,- bij 1 jaar. Waar zie je die optie die jij beschrijft?

[ Voor 12% gewijzigd door djwice op 07-03-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
djwice schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:34:
[...]

Heb je niet een huisgenoot met andere naam en een andere bankrekening?

Ik zie trouwens 9 maanden €35,- bij 2 jaar en 6 maanden €35,- bij 1 jaar. Waar zie je die optie die jij beschrijft?
Die 9 maanden zie je standaard, maar als je 1 Gbit aanklikt en postcode invult veranderd het aanbod en is het ineens 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Terrestrial schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:43:
[...]

Die 9 maanden zie je standaard, maar als je 1 Gbit aanklikt en postcode invult veranderd het aanbod en is het ineens 12 maanden.
Ah ok.

Trouwens je kunt ook 4Gbit nemen en naar 2 buren een 1Gbit kabel leggen vanaf je router.
Betalen zij beide 1/4 (of iets meer €25,- per maand) aan jou en heb jij 2Gbit voor minder dan €35,- :)

Goede deal voor alle 3.

[ Voor 6% gewijzigd door djwice op 07-03-2024 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:05
djwice schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:46:
[...]

Ah ok.

Trouwens je kunt ook 4Gbit nemen en naar 2 buren een 1Gbit kabel leggen vanaf je router.
Betalen zij beide 1/4 aan jou en heb jij 2Gbit voor minder dan €35,- :)
Leuk als je buren dan illegale dingen doen. Mag jij de rechter gaan uitleggen dat jij het niet was.

Niet doen.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
ernstoud schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:54:
[...]

Leuk als je buren dan illegale dingen doen. Mag jij de rechter gaan uitleggen dat jij het niet was.

Niet doen.
Zulke buren heb ik niet denk ik. Maar dat je je ook als je wifi met mensen deelt die langs komen 'gasten netwerk' enzo.
Gelukkig zijn de meeste mensen niet met illegale dingen bezig.
En je kunt een rechter - als dat ooit echt zou gebeuren - prima de kabel laten zien. Tegen de tijd dat het zo ver is, is er vast al lang mee keken op het modem en is gezien via welke poort het verkeer kwam.

[ Voor 27% gewijzigd door djwice op 07-03-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:05
djwice schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:56:
[...]

Zulke buren heb ik niet denk ik. Maar dat je je ook als je wifi met mensen deelt die langs komen 'gasten netwerk' enzo.
Nee. Een gasten netwerk heeft eigen ssid en als het goed is een eigen IP range. Wat jij voorstelde was een kabel rechtstreeks uit je router naar de buren. In jouw lokale IP range dus.

In beide gevallen zou ik in ieder geval je aanraden hele goede logging in te richten, voor een eventuele rechtzaak. Fijn dat je je buren goed kent, maar vertrouwen in dit geval kan beschaamd worden. Illegaal downloaden, op het dark web handelen, doxing, bedreigen, sexting, de krant staat er vol mee.

En zorg voor goede firewall rules, besef dat je buren alles op jouw netwerk anders kunnen benaderen.

Slecht idee alles bij elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door ernstoud op 07-03-2024 22:03 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

ernstoud schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Nee. Een gasten netwerk heeft eigen ssid en als het goed is een eigen IP range.
Nee. Het publieke IP-adres is nog steeds hetzelfde.
Wat jij voorstelde was een kabel rechtstreeks uit je router naar de buren. In jouw lokale IP range dus.
Hetzelfde als bij wifi dus.
bla

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1 ... 153 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen