stormfly schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:48:
[...]
Mooi hoe mensen binnen 14 dagen weg kunnen rennen bij Odido, omdat het gewoon niet lekker in elkaar steekt dat netwerk. Als je daar als persoon gevoelig voor bent, dan is het een verstandige keuze.
Ik begrijp je opmerking over KPN niet helemaal, wat gaat er volgens jou mis? De gedeeld grafieken van Odido en KPN zijn nagenoeg gelijk, ligt het niet aan jouw apparatuur/serverload? Een speedtest is altijd server/path afhankelijk. Je zou al een stap kunnen maken door slechts alleen KPN haar eigen speedtest servers te selecteren. Dan blijf je binnen de KPN core routers/datacenters en kan je beter een conclusie trekken over waar het knelt.
XGS-PON heeft een backbone in je wijk van 10Gbps, jij hebt een abonnement van 4Gbps en je haalt 1Gbps...is je server voorzien van een 2.5Gbps poort? De speedtest integratie van HA is ronduit matig ik adviseer deze
https://github.com/alexjustesen/speedtest-tracker
Allereerst dank voor de tip van de speedtest-tracker. Die ga ik configureren van de week.
Ik ben zeer tevreden over de service van Odido. Het hele pre-sales stuk, aansluiten en ook het opzeggen ging vlekkeloos en met goede communicatie. Met de mobiele abonnementen waarmee ik ook was overgestapt ben ik daar dan ook gebleven. Het is puur dat het werkelijk iedere avond en in het weekend ook wel eens overdag problemen gaf op de glasvezellijn. Geen connectie te krijgen. Bedraad, draadloos, verschillende DNS-providers geprobeerd. Goed te zien in het grafiekje: van een rechte stabiele lijn bij het oude kpn-abonnement naar iedere avond een drop van een uur of 2. Als de connectie er eenmaal is, gaat het dan wel weer ok.
Waar het bij KPN nu misgaat is dat ik geen stabiele verbinding heb in download snelheid versprijd over de dag (gemeten snelheid varieert van 150Mbit tot 1Gbit op een 1Gbit netwerkadapter) maar ook dat de upload snelheid niet synchroon is met de download. Net even vanaf mijn laptop via WiFi 6 getest en dan haal ik 914 Mbit d/407 Mbit u. Ik verwacht geen 4Gbit snelheid op mijn clients, want ik heb niet eens clients of uberhaupt interne netwerkapparatuur die meer dan 1Gbit ondersteund. Met uitzondering van de EB14. Oorspronkelijk had ik altijd 70Mbit, klaar. Nu heb ik de ene keer 150Mbit, dan 530, dan 850, etc. Niet client afhankelijk, want het is op alle apparaten in huis.
Daansan378 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:23:
[...]
Stelling: Dus als je naar elders verhuisd met je aansluiting en binnen de proefperiode weer terug komt, word je door kpn gezien als nieuwe klant.
Deze stelling is correct?
Ik zit zelf tegen het einde van een jaar 'nieuwe klant' en gezien de kosten wil ik wel weer een nieuwe klant zijn.
Ik weet niet of het volgens de voorwaarden ook zo is, maar het lijkt er wel op. Ik ben met alle abonnementen weggegaan. Dat was volledig afgerond. Ik heb terwijl ik ingelogd was op de KPN-site een nieuw abonnement afgesloten met nieuwe klanten korting.
Ik geloof vast dat het kan helpen, maar ik heb de overstap gemaakt vanuit financieel oogpunt. Dan is het jammer om op die manier je voordeel weer kwijt te zijn.