Hoi,
Ik ben de laatste weken aan het stoeien met het scheiden van mijn netwerk in een extra VLAN. In de toekomst wil ik namelijk een VLAN trunk een Proxmox server in laten gaan. Bij andere documentatie kwam ik erachter dat ik het netste netwerk creëer als ik mijn unifi hardware op het default netwerk laat staan en een apart VLAN aanmaak voor de clients hier. Maakt het ook makkelijker om het binnen Proxmox overzichtelijk te houden straks

.
Daarvoor heb ik een nieuw VLAN ingericht met naam Main en id 20. Dat werkt eigenlijk prima. Het is niet doorgevoerd (alleen via test poorten en een apart a'tje laten broadcasten). Het systeem waar ik Proxmox op wil zetten kan mooi connecten naar alle vlans op de trunk.
Ik heb ooit Ik KPN configuratie gedaan op basis van @
Coolhva 's spullen (thanks!!). Daar een IOT van op toegevoegd, werkte als tierelier.
So far so good. Wat ik alleen op geen enkele manier voor elkaar krijg, is om ook ipv6 aan de praat te krijgen op dat nieuwe VLAN. En op IOT vond ik ipv6 niet zo spannend (en onnodig nog.). Maar nu wel. Ik kan ook in de json niet zo een-twee-drie zien welk blokje dan waar zou moeten

.
En stom genoeg, ik heb geen idee waar ik het verder moet zoeken.Mijn zoek-fu is echt niet zo sterk dat ik dat setje buzzwoorden precies mijn probleem laat vinden.
Kunnen jullie mij een zetje inde goede richting geven? Thanks!
[
Voor 6% gewijzigd door
bauk op 31-10-2023 22:13
]