[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 132 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ryan1981 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:55:
[...]

Snelheid verlaagd naar 50mbit, en nu laat de speedtest ~70mbps zien.

Ziet er dus naar uit dat ondanks de snelheids verhogingen bestaande klanten niet in prijs omlaag kunnen als ze hun oude snelheid (in mijn geval 100mbit) genoeg vonden.
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar KPN verlaagt voor bestaande klanten inderdaad geen prijzen voor het internetabonnement. Wat KPN onlangs (februari ???) gedaan heeft is het internetaanbod aanpassen op basis van het tv-abonnement. Bij de introductie van dat TV+ zijn de prijzen voor internet lager geworden en snelheden gewijzigd (of lagere snelheden verdwenen).

Om als bestaande klant gebruik te kunnen maken van de lagere prijzen voor internet (eventueel met dezelfde snelheid) moet je dus, ook als je geen tv in je abonnement hebt, een nieuw (jaar)abonnement tegen de nieuwe TV+ voorwaarden afsluiten.
Ik meen gelezen te hebben dat het rond de overgang naar het nieuwe aanbod bij sommigen gelukt was om een lopend jaarcontract over te zetten naar de nieuwe voorwaarden, maar of KPN dat nu nog doet?

Als je wel tv afneemt, let dan op of het nieuwe TV+ voldoet aan je wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47
[...]

Ziet er dus naar uit dat ondanks de snelheids verhogingen bestaande klanten niet in prijs omlaag kunnen als ze hun oude snelheid (in mijn geval 100mbit) genoeg vonden.
Je moet even bellen (tip rond blackfriday) en dan ga je vaak een nieuw contract aan met korting. Het nieuwe contract bevat dan ook de nieuwe prijzen want je stapt dan over van propositie. Hussel -> TV+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 16:50

Ryan1981

Je ne sais pas

MartijnS72 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:29:
[...]

Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar KPN verlaagt voor bestaande klanten inderdaad geen prijzen voor het internetabonnement. Wat KPN onlangs (februari ???) gedaan heeft is het internetaanbod aanpassen op basis van het tv-abonnement. Bij de introductie van dat TV+ zijn de prijzen voor internet lager geworden en snelheden gewijzigd (of lagere snelheden verdwenen).

Om als bestaande klant gebruik te kunnen maken van de lagere prijzen voor internet (eventueel met dezelfde snelheid) moet je dus, ook als je geen tv in je abonnement hebt, een nieuw (jaar)abonnement tegen de nieuwe TV+ voorwaarden afsluiten.
Ik meen gelezen te hebben dat het rond de overgang naar het nieuwe aanbod bij sommigen gelukt was om een lopend jaarcontract over te zetten naar de nieuwe voorwaarden, maar of KPN dat nu nog doet?

Als je wel tv afneemt, let dan op of het nieuwe TV+ voldoet aan je wensen.
stormfly schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Je moet even bellen (tip rond blackfriday) en dan ga je vaak een nieuw contract aan met korting. Het nieuwe contract bevat dan ook de nieuwe prijzen want je stapt dan over van propositie. Hussel -> TV+
Mijn redenatie was als volgt, KPN verhoogd snelheden van bestaande abonnementen. Dus ik dacht nou dat is mooi, ik vind 100mbps genoeg dus ik downgrade mijn snelheid naar het goedkopere abonnement en krijg 100mbps voor een lagere prijs. Maar dit is dus niet mogelijk, ik krijg 50mbps.

Om even op een rijtje te zetten. Een nieuwe klant die voor 2 jaar een abonnement aflsuit voor internet en TV betaald na de kortingsperiode 55 euro per maand voor 100 mbit internet en basis tv pakket.

Ik betaal nu 57,46 voor 50mbit internet en basis tv pakket (dit vreemde bedrag komt door inflatie correctie).

Ik vind dit gewoon jammer dat KPN een bestaande klant langzaam aan steeds meer laat betalen voor in mijn geval nu een langzamere verbinding dan iemand die een nieuw contract afsluit. Ik heb er geen moeite mee om wat meer te betalen dan als ik via Odido een abonnement aflsuit (daar kan ik voor 47.50 per maand hetzelfde krijgen) maar vind het gewoon vreemd dat een voor een bestaande (loyale) klant langzaam de prijs opgedreven wordt ten opzichte van een nieuwe klant., bij essent krijg ik juist korting als ik niet wissel.

Nouja, idd maar eens opbellen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:47
stormfly schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Black Friday is ook altijd het moment dat ik bel en de laatste jaren er altijd een mooie korting uit weten te halen.
Voor komend jaar ben ik alleen een beetje huiverig ivm de (mogelijk verplichte) overstap naar TV+.
Hoe is de kwaliteit en gebruiksgemak van TV+ ondertussen? In het begin las ik daar nog wel eens klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
Op 12 oktober heb ik spam binnengekregen op een e-mailadres dat ik alleen gebruik voor KPN. Meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
theblindman schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:57:
Op 12 oktober heb ik spam binnengekregen op een e-mailadres dat ik alleen gebruik voor KPN. Meer mensen die dit herkennen?
Nee.

Terwijl mijn mailadres erg makkelijk is: kpn@domejn.nl

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:23
theblindman schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:57:
Hoe bedoel je dat? Voor communiceren met KPN? Over het KPN netwerk communiceren?

Is het een complex e-mail adres? Net zoals een wachtwoord complex moet zijn? Welk domein? Spammers gebruiken ook e-mail adres generatoren. Ze hebben echt geen last van bounced emails hoor.

Elk gebruik van een e-mail adres leidt tot verspreiding van dat adres. De ontvanger kan bijvoorbeeld per ongeluk reply all doen etc.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:24

weebl

YARR!

ernstoud schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:15:
[...]

Hoe bedoel je dat? Voor communiceren met KPN? Over het KPN netwerk communiceren?

Is het een complex e-mail adres? Net zoals een wachtwoord complex moet zijn? Welk domein? Spammers gebruiken ook e-mail adres generatoren. Ze hebben echt geen last van bounced emails hoor.

Elk gebruik van een e-mail adres leidt tot verspreiding van dat adres. De ontvanger kan bijvoorbeeld per ongeluk reply all doen etc.
Ik gok een naam.achternaam+kpn@gmail.com, dat komt ook binnen bij naam.achternaam@gmail.com. En dan weet je wie je mail adres verkocht heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
weebl schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

Ik gok een naam.achternaam+kpn@gmail.com, dat komt ook binnen bij naam.achternaam@gmail.com. En dan weet je wie je mail adres verkocht heeft...
Dit is het inderdaad (ongeveer). Het is dus niet onmogelijk dat iemand dit adres gokt, maar wel erg onwaarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:16
Maar weet dat Google gmail adressen verkoopt...

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Hier 200Mb onlangs naar 50Mbit aangepast, downloadsnelheid zit inderdaad rond de 70Mb uploadsnelheid zelfs rond de 90Mb. Helemaal prima en scheelt weer wat euro’s in de maand.

Helaas is de 6 maanden korting afgelopen en betaal ik ondertussen €82 per maand.

Momenteel testen wij of NLZiet een alternatief voor ons is, zodat wij op internet only kunnen overstappen. TV+ zie ik namelijk niet zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-10-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dj-sannieboy schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:52:
[...]

Hier 200Mb onlangs naar 50Mbit aangepast, snelheid zit inderdaad rond de 70Mb. Helemaal prima en scheelt weer wat euro’s in de maand.
Viel mij ook op, papier versus realiteit:

50 = 70
100 = 120
200 = 200
1000 = 1000

Waarom hebben de onderste twee profielen 20 Mbit meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:31
Heeft iemand ervaring met deze GPON SFP ONU module: https://www.fs.com/de-en/..._Modules-Wiki&c_rel=28425

Ik heb op dit moment GPON KPN aansluiting, maar ik zit te kijken hoe ik mijn ONT module kan vervangen of verwijderen. Ik lees hier op het forum dat je SFP module daarvoor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:36:
[...]
1000 = 1000

Bij 1000 mbit zit er natuurlijk een fysieke beperking in als je gigabit ethernet gebruikt. Wat is de netto snelheid van 1000mbit als je bij XGSPON een 2.5g poort in een router met de (10g poort in) ONT verbind?
Bij Ziggo 1070000k bruto => +-1000mbit netto. 1000=940

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

50 = 70
100 = 120
200 = 200
1000 = 1000

Er wordt ruimte gereserveerd voor IP tv zodat als er gedownload wordt de TV niet hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
[...]

50 = 70
100 = 120
200 = 200
1000 = 1000

Ik gok dat dat te maken heeft met TV kijken (voor zover je dit al hebt).
Als ik met Netflxi test heb ik bij 200 Mbps ook overcapaciteit - alleen erg grillig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14
synoniem schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:01:
[...]

Er wordt ruimte gereserveerd voor IP tv zodat als er gedownload wordt de TV niet hapert.
Incorrect, voor iTV is de volledige technische bandbreedte beschikbaar. Bij VVDSL dus ca 110Mbit max en bij glas een Gigabit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
mad-dog schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:14:
[...]

Incorrect, voor iTV is de volledige technische bandbreedte beschikbaar. Bij VVDSL dus ca 110Mbit max en bij glas een Gigabit
Mmm - als je dat zo stelt dan begrijp ik niet waarom TV kijken soms stop met de melding "teveel schermen". Maar één browser op één scherm kan toch niet zoveel bandbreedte kosten :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Airw0lf schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:24:
[...]

Mmm - als je dat zo stelt dan begrijp ik niet waarom TV kijken soms stop met de melding "teveel schermen". Maar één browser op één scherm kan toch niet zoveel bandbreedte kosten :?
De browser staat er los van(dat gaat gewoon via VLAN6) . Ik heb het over TV kijken via de STB in multicast mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:56

Mr. Freeze

¡GO!

Telt Simyo ook nog mee voor het KPN combinatie voordeel? Op de site van KPN lees ik alleen over KPN mobiel.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:27
Mr. Freeze schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:29:
Telt Simyo ook nog mee voor het KPN combinatie voordeel? Op de site van KPN lees ik alleen over KPN mobiel.
https://www.simyo.nl/compleet
Je behaalt alleen simyo voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 02:45
St00mwals schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:54:
[...]

Black Friday is ook altijd het moment dat ik bel en de laatste jaren er altijd een mooie korting uit weten te halen.
Voor komend jaar ben ik alleen een beetje huiverig ivm de (mogelijk verplichte) overstap naar TV+.
Hoe is de kwaliteit en gebruiksgemak van TV+ ondertussen? In het begin las ik daar nog wel eens klachten over.
Voor mij genoeg dat ik het onderhandelen oversla tot het TV gedeelte fatsoenlijk werkt. De apps werken al beter, ja heel fijn, alleen heb ik tv genomen voor de tv, de apps als netflix etc kunnen we werkelijk gestolen worden, daar heb ik een apple TV voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:06
Bij mijn ouders (80+) kreeg ik de “onveilige wifi” melding omdat de Experia Box v8 nog op WPA+TKIP stond. (Dat heb ik naar WPA2 only gezet, dan wordt het WPA2 + AES)

Nou leek die v8 Box me überhaupt verouderd en vroeg ik me af of KPN niet af en toe een verversing zou moeten opsturen. Maar ook maar even gekeken naar welk abonnement er was en wat de kosten nu zijn.

Mijn ouders betalen nu €78 in de maand voor Internet, TV en Telefoon.
Ze hebben ik denk een 100 mbps internet verbinding.
Via de V8 wifi komt een speedtest eigenlijk niet hoger dan zo’n 45 mbps. En het enige dat bedraad is aangesloten is een tv-ontvanger.

Dit is een Motorola vip1853, die met SCART-kabel aan een ouderwetse beeldbuis tv zonder hdmi zit.

Nou lijkt het me dat ze “te veel” betalen voor wat ze krijgen, en dus, of moeten verlengen/vernieuwen, of switchen naar een andere provider.

Vanwege het verlengen heb ik hier weer wat gelezen, en daarbij vielen 2 dingen op:
- wacht met verlengen tot Black Friday. (dat kan, maar wat kies ik dan?)
- Het TV system is geswitched naar TV+

De TV+ box heeft geen SCART uitgang, kunnen ze de Motorola vip1853 blijven gebruiken?
(Zo lang de huidige TV niet kapot gaat, kopen ze geen andere.)

Mocht dat niet kunnen, zou met de TV+ box en zo’n converter te werken zijn?
https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

Zijn er tweakers die ervaring met zo’n adapter hebben?

TV bediening is wel belangrijk, het moet niet te veel afwijken van wat ze nu gewend zijn. Ik weet niet hoe dat bij TV+ zit?
Dat is een van de redenen om bij KPN te blijven.
Ik heb thuis NL Ziet, en dat vinden ze bijvoorbeeld niet echt handig.

Mocht de ervaring wel heel anders worden, dan is switch naar andere ISP ook te overwegen.
Er is ook een KPN Mobiel abonnement ivm combinatie korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 17:35

thof

FP ProMod
Ik ben bang dat die VIP1853 met SCART sowieso niet heel lang meer blijft werken. Er is een aankondiging gedaan dat die niet meer ondersteund wordt vanaf juli 2023: https://forum.kpn.com/kpn...g-motorola-vip1853-592685 Investeren in een HDMI naar SCART conversie specifiek voor die VIP1853 lijkt mij dan ook niet zo handig.

Het lijkt er dan ook op neer te komen dat je/hun TV ervaring hoe dan ook gaat veranderen: nieuwe TV+ van KPN, of van een andere provider, met dus andere software en bediening. Het SCART probleem blijft denk ik bestaan, kan mij niet voorstellen dat er nog providers zijn die ondersteuning bieden voor SCART. Dan wordt het toch echt een andere TV, of toch met een adapter aan de slag (heb ik verder geen ervaring mee).

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
Beide producten zijn end of life en lopen of liepen omruil acties voor. Voor de v8 en v9 zijn vorig jaar mails uitgegaan om deze om te wisselen, waarschijnlijk gemist.
Via volgende link kan de v8 en vip1853 worden gewisseld met behoud van het huidige abonnement.
https://www.kpn.com/servi...ool-apparatuur-wissel.htm
Voor de v8 krijg je een v10 of kpn box 12. Voor de vip1853 krijg je een vip2952 of hmb2260 die beide hetzefde tv systeem gebruiken en met dezelfde AB werken (en beide hebben nog een scart aansluiting).

Edit, zie dat via het forum post ook al een link te vinden is, beetje overbodige reacties van mij dan. 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door gjtm op 16-10-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
Bedankt voor de snelle reacties.

De HDMI naar SCART conversie is om een eventuele nieuwere box die alleen HDMI heeft op de oude tv aan te kunnen sluiten.
Dus mochten er ervaringen met zo’n adapter zijn, dan hoor ik ze nog steeds graag?

Maar ze kunnen dus met behoud van abonnement een Experiabox V10 en een HMB2260 krijgen volgens de tool.

Nou meen ik me van die V10 te herinneren dat daar in het verleden heel veel problemen mee waren. (Toen ik ooit zelf nog een V9 had en dacht dat dat de oplossing was, voor betere/snellere wifi) De kinderziektes zijn daar nu wel uit hoop ik?

Als ik de omwisseling aanvraag, dan is de apparatuur dus iets minder oud, dat is al stap 1.
Maar dan blijven ze dus nog wel relatief veel betalen. Of zou het ook lukken om te verlengen met het oude TV platform en een lagere prijs te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

GHB363 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:30:
Bedankt voor de snelle reacties.

De HDMI naar SCART conversie is om een eventuele nieuwere box die alleen HDMI heeft op de oude tv aan te kunnen sluiten.
Dus mochten er ervaringen met zo’n adapter zijn, dan hoor ik ze nog steeds graag?

Maar ze kunnen dus met behoud van abonnement een Experiabox V10 en een HMB2260 krijgen volgens de tool.

Nou meen ik me van die V10 te herinneren dat daar in het verleden heel veel problemen mee waren. (Toen ik ooit zelf nog een V9 had en dacht dat dat de oplossing was, voor betere/snellere wifi) De kinderziektes zijn daar nu wel uit hoop ik?

Als ik de omwisseling aanvraag, dan is de apparatuur dus iets minder oud, dat is al stap 1.
Maar dan blijven ze dus nog wel relatief veel betalen. Of zou het ook lukken om te verlengen met het oude TV platform en een lagere prijs te krijgen?
Belletje wagen? Je kunt het altijd proberen.
Bij de introductie van TV+ kon je de oudere propositie (Hussel) nog verlengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-10-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
Net gebeld, we kunnen inderdaad nog verlengen. Dan 6 maand €7,5 korting bij 1 jaar, of 12 maand €10 bij 2 jaar.
Blijft nog steeds vrij prijzig voor wat ze nu eigenlijk hebben, maar dan houden ze wel het huidige TV systeem, voor zo lang als dat dan nog kan…
Nog maar even over nadenken… het prijsverschil met de nieuwe propositie betaalt al bijna een TV over 2 jaar tijd. Groter als 32” past toch niet in de kast waar de huidige staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:09
Het enige wat in de weg lijkt te staan is het vasthouden aan de tv met scart verbinding. Is het onoverkomenlijk om alles in een keer te upgraden? NIeuwe tv, tv+ en modem? Of ga ik nu te kort door de bocht? Heb mijn ouders mee laten gaan in de modernisering en ze maken nu met hun 80 jaar de hele omslag naar streaming goed mee. Dat houdt ze inclusief in alle techniek die hedendaags op ze af komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:46
Een nieuwe tv lijkt mij geen straf als je nog steeds op een beeldbuis kijkt met SCART. Dat is wel heel erg verouderd. Een HDMI-SCART converter zou echt de verkeerde manier zijn imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 16:32

razoon

"Keep on keeping on"

Situatie:
Sinds Vrijdag 13 oktober heb ik KPN glasvezel. Met een box 12 modem met de laatste firmware.
Glasvezelaansluiting netjes in de meterkast. UTP van 1 meter en daaraan hangt de box12.

Probleem:
Constant reset van het modem. Soms om de paar minuten.

Geprobeerd:
Andere UTP kabel tussen modem en glasvezel aansluiting, reset modem naar fabriek, stroom eraf van beiden. UTP naar huiskamer losgekoppeld van modem.

Niets hielp.

Mijn vragen:
Is dit een bekend (oplosbaar) probeem?
Zijn er mensen met een soortgelijk probleem voor wie dit is opgelost ? Hoe dan wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 21-08 00:02
razoon schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:35:
Situatie:
Sinds Vrijdag 13 oktober heb ik KPN glasvezel. Met een box 12 modem met de laatste firmware.
Glasvezelaansluiting netjes in de meterkast. UTP van 1 meter en daaraan hangt de box12.

Probleem:
Constant reset van het modem. Soms om de paar minuten.

Geprobeerd:
Andere UTP kabel tussen modem en glasvezel aansluiting, reset modem naar fabriek, stroom eraf van beiden. UTP naar huiskamer losgekoppeld van modem.

Niets hielp.

Mijn vragen:
Is dit een bekend (oplosbaar) probeem?
Zijn er mensen met een soortgelijk probleem voor wie dit is opgelost ? Hoe dan wel?
ja bekend probleem soms helpt een andere box 12 en anders moet er een v10 geplaatst worden :) dus zal via klantenservice even een monteurs bon aan laten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

jopoh schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:51:
[...]

ja bekend probleem soms helpt een andere box 12 en anders moet er een v10 geplaatst worden :) dus zal via klantenservice even een monteurs bon aan laten maken
Wat een teleurstelling :(
Helaas nooit iets over gelezen. Maar als ik dit had geweten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Of je scoort meteen een Fritzbox en bent voor altijd klaar met het gezeik. Ook bij je toekomstige provider op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

xFeverr schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:02:
Of je scoort meteen een Fritzbox en bent voor altijd klaar met het gezeik. Ook bij je toekomstige provider op glas.
Ter vervanging van dat KPN (on)ding bedoel je.
Welk (goedkoopste) type zou ik moeten hebben? En Is dat inprikken en klaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
razoon schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:24:
[...]

Een fritzbox 7530AX is al prima. Kwestie van 1x instellen, stelt niks voor
Wil je er echter support op krijgen kun je ook een Fritz!Box in bruikleen krijgen voor € 7,50 per maand

[ Voor 14% gewijzigd door mad-dog op 16-10-2023 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
razoon schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:24:
[...]

Ja, die KPN box kan mooi de doos in. Vrijwel elke Fritzbox werkt wel, ik heb zelf een 4060. Top apparaat, geen gezeik meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:26
Ik heb glasvezel van KPN en gebruik de KPN box 12 i.c.m. 2 KPN SuperWifi punten tot volle tevredenheid. Overal in huis en in de tuin goede Wifi. De Fritz!box 7530 AX die ik eerder gebruikte, heb ik verkocht... Qua Wifi vond ik die maar matig. Vaak last van wel verbinding, maar geen internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHB363
austin_77 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:42:
Het enige wat in de weg lijkt te staan is het vasthouden aan de tv met scart verbinding. Is het onoverkomenlijk om alles in een keer te upgraden? NIeuwe tv, tv+ en modem? Of ga ik nu te kort door de bocht? Heb mijn ouders mee laten gaan in de modernisering en ze maken nu met hun 80 jaar de hele omslag naar streaming goed mee. Dat houdt ze inclusief in alle techniek die hedendaags op ze af komt.
Inderdaad, is het vasthouden aan de huidige tv het issue.

Mijn vader heeft er principieel moeite mee om een apparaat te vervangen wat nog functioneert. Niet nodig, slecht voor het milieu, zonde van het geld, enz…
Alhoewel geld in verhouding tot een goedkoper abonnement en lagere energie rekening(?) misschien geen echt goed argument is.
En milieu, met lagere verbruik van een led t.o.v. een elektronenkanon….? Maar ja, wel weer meer op de afvalberg.

TV staat nu in een antiek kastje, op zich mooi uit zicht met de deurtjes dicht.
Maximale breedte in het kastje is 73cm, dus een 32” scherm zou moeten kunnen. Groter kan niet, want een scherm in zicht lijkt me echt een brug te ver.
Met een 32” die de volle breedte van het kastje vult, krijgen ze de zijkanten van het scherm misschien niet helemaal te zien als je er niet recht voor zit ivm de deurtjes, maar nu kijken ze op de 4:3 beeldbuis ook gecropped, en missen ze eigenlijk ook de zijkanten van de uitzending. (alleen nu weten ze niet dat ze een stuk missen.)
Ander punt waardoor mijn vader afkeer heeft van “platte schermen” is ook nog geluid. De huidige beeldbuis heeft vrij goed stereo geluid. En mijn zus had tijden lang een philips LED met echt bagger geluid, dat is zijn grootste referentie en dat heeft wel afkeer gekweekt.
Bij mij is de tv aangesloten op externe versterker en speakers, maar dat past natuurlijk weer niet in het kastje/interieur.

Dus inderdaad, zo’n adapter is niet de juiste richting, maar misschien als tussen-oplossing. Alhoewel dat met het oog op het milieu natuurlijk helemaal verspilling is.
In het aangehaalde KPN topic forum, werd aangegeven dat de vip1853 vanaf juli niet meer ondersteund was, en vanaf september niet meer zou werken. Hij doet het dus nog steeds, maar ‘niet meer werken’ wegens te oud zou misschien nog wel de makkelijkste manier zijn om ze een beetje naar deze tijd te krijgen. Stiekem hoop ik een beetje dat die 1853 het binnenkort echt niet meer doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-08 21:55
GHB363 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:30:

De v10 is heel stabiel. Hij bedient hier een verbinding met 10 man. Hij wordt op de KPN forums gezien als de meest stabiele router van KPN. Hij is de kinderziektes duidelijk ontgroeid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08 22:21
Begin december loopt mijn abonnement bij KPN (Internet Only 1 Gbit) af, ik heb deze een paar maanden geleden reeds opgezegd. Ik wil het liefst bij KPN blijven, maar vind € 60,86 toch wel wat gortig, terwijl een nieuw abonnement € 52,50 kost.
Ik heb nu 4 opties:
1. KPN bellen en naar de afdeling klantretentie vragen voor een verlengingsaanbod
2. Afwachten op het retentie-aanbod van KPN zelf (zal denk ik gebeld worden, of niet?)
3. Nieuw abonnement afsluiten op naam van mijn partner, bijv. bij Breedbandwinkel.nl (1 jaar abo, 6 maanden € 26,25 korting, daarna € 52,50/maand)
4. Wachten op een Black Friday aanbod, maar komen deze er ook voor verlengingen???

Ik overzie het even niet wat nu het beste is. Wat is momenteel het scherpste aanbod dat KPN klantretentie je bij een verlenging geeft? Ik las iets over 6 of 9 maanden voor € 35,- en daarna € 52,50. Maar lees ook berichten dat het slechts € 10,- of € 15,- is.
Wat zijn de meest recente ervaringen van jullie tweakers?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:22

Zenix

BOE!

Volgens mij zijn de kortingen de laatste jaren een stuk lager geworden of helemaal niet voor bestaande klanten. Ik doe geen moeite meer en stap gewoon elk jaar over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14
Mijn €35 1 jaar 1gbit abonnement loopt eind november af. Afgelopen zaterdag papier in de bus gehad dat nog een jaar voor €45 ‘automatisch’ wordt doorgezet..
Twijfel nog een beetje of ik wellicht niet naar Odido ga.

Paar weken terug trouwens ook door Ziggo gebeld of ik terug wilde komen en 200mbit wilde voor €45.. Heb gezegd dat daarvoor hun prijzen eerst nog wel flink mogen zakken..

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 17-10-2023 00:56 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stormfly
RR2USA schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:40:
Begin december loopt mijn abonnement bij KPN (Internet Only 1 Gbit) af, ik heb deze een paar maanden geleden reeds opgezegd. Ik wil het liefst bij KPN blijven, maar vind € 60,86 toch wel wat gortig, terwijl een nieuw abonnement € 52,50 kost.
Ik heb nu 4 opties:
1. KPN bellen en naar de afdeling klantretentie vragen voor een verlengingsaanbod
2. Afwachten op het retentie-aanbod van KPN zelf (zal denk ik gebeld worden, of niet?)
3. Nieuw abonnement afsluiten op naam van mijn partner, bijv. bij Breedbandwinkel.nl (1 jaar abo, 6 maanden € 26,25 korting, daarna € 52,50/maand)
4. Wachten op een Black Friday aanbod, maar komen deze er ook voor verlengingen???

Ik overzie het even niet wat nu het beste is. Wat is momenteel het scherpste aanbod dat KPN klantretentie je bij een verlenging geeft? Ik las iets over 6 of 9 maanden voor € 35,- en daarna € 52,50. Maar lees ook berichten dat het slechts € 10,- of € 15,- is.
Wat zijn de meest recente ervaringen van jullie tweakers?
Volgens de verhalen is het klant specifiek, sommige krijgen iets in de bus met een aanbod en anderen zoals ik horen nooit iets. Als ik bel krijg ik 6 maanden 7,50 korting op internet only...ik zet mijzelf niet vast voor 24 maanden dat is te lang.

Ik zit net als jij in de situatie dat ik het oude prijsplan geniet, als ik zou verlengen kom ik automatisch in het 57,5 naar 52,50 plan plus eventuele korting. Dat is al een stap voorwaarts, mede omdat de inflatiecorrectie van 3 euro ook vervalt(?).

1,2 vallen voor mij af, dat geeft bij mij geen of te weinig resultaat

3,4 blijven over voor 3 heb je een nieuwe IBAN nodig, anders dan het huidige IBAN.

Ik ga met BF shoppen en misschien ga ik zelfs wel naar Odido of Ziggo. Odido is een "drama" qua klantbeleving tov van KPN, dat is een hele grote stap. Ze zetten een oud TV platform uit deze week met 200 gebruikers en zeggen: over een aantal dagen krijg je een nieuw kastje. Volle linken waardoor op piek tijd je internet niet lekker werkt. Dat laatste hoop ik niet te ervaren, ik zit op KPN WBA p2mp waardoor ik alle heisa van lokale CityPOP switches met volle uplinks hoop te bypassen, er staat niets lokaals wat stroom of beheer vraagt alles is passief en van KPN. Als ik met KPN WBA p2mp bij Odido alsnog een volle link ervaar, dan is het diep in de core, en dat is wel écht schokkend. En ze hebben geen IPv6 maar wel 8 maanden voor 30 euro....

Ziggo had 12x 50% korting afgelopen maand, heb heel hard getwijfeld ze hebben wel IPv6. Ik heb een coax aansluiting waarbij "er ruis zichtbaar is" in de tools van Ziggo wat de stabiliteit niet altijd 100% garanties geeft. Wel een mooie combinatie met onze hollandsnieuwe abonnementen en het is 1G download, de upload van mijn Gigabit KPN gebruik ik relatief weinig. Wel fijn om het te hebben, als ik moet kiezen: liever minder upload en een veel lagere prijs.

Ben deze week naar 50/50 gegaan bij KPN, mede omdat ik in de vakantie eens wilde spelen met QoS in pfSense en omdat ik denk: een prijsplan wat niet meer bestaat in de huidige propositie, levert misschien wel meer korting op _/-\o_ Weet niet of ik het volhou tot BF, 50 is dusdanig krap dat mijn smokeping grafieken erg smokey zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:47
EricJH schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:20:
[...]
De v10 is heel stabiel. Hij bedient hier een verbinding met 10 man. Hij wordt op de KPN forums gezien als de meest stabiele router van KPN. Hij is de kinderziektes duidelijk ontgroeid.
(Ook voor @GHB363 )
De V10 heeft nooit echt kinderziektes gehad en was een hele sterke en fijne router. Alleen werd deze gemaakt door ZTE uit China. In de jaren waarin Trump president was, werd dat ineens een probleem, ZTE werd massaal geboycot en ook KPN schakelde toen voor de zekerheid over op een V10A van een europese fabrikant, Arcadyan uit Frankrijk.
Door die spoed slopen daar wel wat kinderziektes in maar die zijn er wel uit.

Dus of je een V10 of een V10a krijgt, het maakt inmiddels niet meer uit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:50:
[...]
ik zit op KPN WBA p2mp waardoor ik alle heisa van lokale CityPOP switches met volle uplinks hoop te bypassen, er staat niets lokaals wat stroom of beheer vraagt alles is passief en van KPN. Als ik met KPN WBA p2mp bij Odido alsnog een volle link ervaar, dan is het diep in de core, en dat is wel écht schokkend. En ze hebben geen IPv6 maar wel 8 maanden voor 30 euro....
Bij WBA zou het mij verbazen als Odido issues naar alle locaties heeft. Enige gedeelde component is de koppeling met WBA en het eerste stuk core netwerk, daarna heb je fan-out.

"Zo erg kan het niet zijn". Het voelt als een veiligere gok dan Ziggo gezien jouw signaal situatie. Ik moet wel toegeven dat Ziggo voor mij effectief ok functioneert. De QoS die DOCSIS 3.1 verplicht doet echt dingen :o
Ben deze week naar 50/50 gegaan bij KPN, mede omdat ik in de vakantie eens wilde spelen met QoS in pfSense en omdat ik denk: een prijsplan wat niet meer bestaat in de huidige propositie, levert misschien wel meer korting op _/-\o_ Weet niet of ik het volhou tot BF, 50 is dusdanig krap dat mijn smokeping grafieken erg smokey zijn.
Ligt dit niet aan het type QoS? Toen ik cake + piece of cake gebruikte was smoke volledig afwezig. Dat balanceerde heel mooi over de endpoints heen en dan per host over de flows.

ICMP was weinig data dus weinig ruis. pfsense ervaring heb ik hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 19:20
Heb 200/200 abbo , maar zie dat ik nu meer betaal dan een 1 gigabit verbinding. Belletje doen naar kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 21-08 00:02
Hellboy! schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:41:
Heb 200/200 abbo , maar zie dat ik nu meer betaal dan een 1 gigabit verbinding. Belletje doen naar kpn?
dat is mogelijk, als je contract vrij bent kan je contract omgezet worden na de nieuwe abbo vorm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:26:
[...]

(Ook voor @GHB363 )
De V10 heeft nooit echt kinderziektes gehad en was een hele sterke en fijne router.
Aan problemen met de V10 heeft Kassa nog een uitzending gewijd. Ik geef toe, dat het om meer ging dan 'kinderziektes', maar probleemloos dus zeker niet. Uiteindelijk zijn de problemen wel opgelost en daarna was de v10 zeker beter dan de 10a die gewoon te gehaast was uitgerold.
Gelukkig wordt een eigen router nu ook ondersteund, want het hebben van een keuze is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 19:10
jopoh schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

dat is mogelijk, als je contract vrij bent kan je contract omgezet worden na de nieuwe abbo vorm :)
En dat is ook wat ik precies ga doen... ;)

Net als @Hellboy! nu een 200/200 Mbps abonnement.

[ Voor 9% gewijzigd door Soundwork op 17-10-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Flitzer schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:52:
[...]

Gelukkig wordt een eigen router nu ook ondersteund, want het hebben van een keuze is mooi.
Ondersteunen is een groot woord. Ze moeten de gegevens delen zodat je een eigen router kunt instellen maar je krijgt er absoluut geen ondersteuning op. Als je problemen hebt mag je eerst de KPN opstelling terugbouwen en verder testen ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Laatst online: 31-08 19:20
Zie dat als ik 1 gigabit neem in de app ik €60 kwijt ben en op de site €52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
Flitzer schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:52:
[...]

Aan problemen met de V10 heeft Kassa nog een uitzending gewijd. Ik geef toe, dat het om meer ging dan 'kinderziektes', maar probleemloos dus zeker niet. Uiteindelijk zijn de problemen wel opgelost en daarna was de v10 zeker beter dan de 10a die gewoon te gehaast was uitgerold.
Eigen router bij mijn ouders wordt het niet, maar goed om te horen dat de v10 goed is.
Het kan ook best zijn dat de issues die ik me meende te herinneren betrekking hadden op de v10a hoor, ik geloof dat ik toen een v9 had en upgraden werd afgeraden. Maar het is lang geleden en ben toen naar XS4ALL met Fritzbox geswitched. En tegenwoordig Freedom met eigen router.

Heb het energie argument nog eens benadrukt bij mijn vader, en het lijkt er op dat er een klein beetje ruimte komt voor gedachten aan een nieuwe tv.
KPN vroeg aan de telefoon ook naar het type TV toen ik zei dat die geen hdmi had. En mijn vader had binnen no-time de bon met type-nummer er bij. TV was dus in maart 2004 aangeschaft. Misschien dat de realisatie dat die bijna 20 jaar oud was ook mee hielp dat het tijd wordt voor vervanging.
Dus ik hoop dat die ruimte de komende weken nog wat verder groeit (zal het warm houden) en het tegen Black Friday tijd is voor nieuwe tv en update van zijn internet+tv dienst tegen lagere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 17:35

thof

FP ProMod
Hellboy! schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:59:
Heeft dat niet te maken dat het via de app (na login) wisselen het binnen de huidige Hussel propositie is en op de site de nieuwe TV+ propositie? Althans, zoiets verwacht ik. Ik wacht nog even op 23 oktober als de nieuwe tarieven live gaan. Daarna ook maar eens bellen, of ook hopen op black friday. Nu ook een 100->200mb abbo, maar 1gb zal minder gaan kosten.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:02
GHB363 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:18:
[...]

Eigen router bij mijn ouders wordt het niet, maar goed om te horen dat de v10 goed is.
Het kan ook best zijn dat de issues die ik me meende te herinneren betrekking hadden op de v10a hoor, ik geloof dat ik toen een v9 had en upgraden werd afgeraden. Maar het is lang geleden en ben toen naar XS4ALL met Fritzbox geswitched. En tegenwoordig Freedom met eigen router.

Heb het energie argument nog eens benadrukt bij mijn vader, en het lijkt er op dat er een klein beetje ruimte komt voor gedachten aan een nieuwe tv.
KPN vroeg aan de telefoon ook naar het type TV toen ik zei dat die geen hdmi had. En mijn vader had binnen no-time de bon met type-nummer er bij. TV was dus in maart 2004 aangeschaft. Misschien dat de realisatie dat die bijna 20 jaar oud was ook mee hielp dat het tijd wordt voor vervanging.
Dus ik hoop dat die ruimte de komende weken nog wat verder groeit (zal het warm houden) en het tegen Black Friday tijd is voor nieuwe tv en update van zijn internet+tv dienst tegen lagere kosten.
Zeg tegen je vader dat hij de tv ook via marktplaats een 2e leven kan geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
  • Laatst online: 22-08 21:58
Vandaag een sms ontvangen van KPN dat ze mijn modem gaan updaten. (zie https://www.kpn.com/service/internet/update.htm)

Nou heb ik zelf al de Box 12 van KPN en daar ben ik opzich wel tevreden over; ik tweak niet zoveel en bereik is overal voldoende. Voor mij zal er, naar alle waarschijnlijkheid, dus niet heel veel veranderen.

Morgen uiteraard wel even het modem induiken om de verschillende instellingen te checken :)

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Sjoerd001 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:27:
[...]

Zeg tegen je vader dat hij de tv ook via marktplaats een 2e leven kan geven :P
Nvm

[ Voor 13% gewijzigd door mad-dog op 18-10-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:58
Ronzz schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:17:
Vandaag een sms ontvangen van KPN dat ze mijn modem gaan updaten. (zie https://www.kpn.com/service/internet/update.htm)

Nou heb ik zelf al de Box 12 van KPN en daar ben ik opzich wel tevreden over; ik tweak niet zoveel en bereik is overal voldoende. Voor mij zal er, naar alle waarschijnlijkheid, dus niet heel veel veranderen.

Morgen uiteraard wel even het modem induiken om de verschillende instellingen te checken :)

Tips?
Denk dat je https://forum.kpn.com/pro...are-v12-c-23-04-38-584113
wat meer info kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Nu online
Ronzz schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:17:

Tips?
De belangrijkste, het kan enkele dagen duren of soms niet.
Dan is een modem reset nodig. Wees geduldig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
  • Laatst online: 22-08 21:58
neeecht schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

De belangrijkste, het kan enkele dagen duren of soms niet.
Dan is een modem reset nodig. Wees geduldig. :)
Ah, wel bijzonder haha. Ik zit nog steeds in de oude modemomgeving dus ik gok dat er vannacht nog niet heel veel gebeurd is. Jammer.

Zal het in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hellboy! schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:59:
Als je bedoelt: op de site voor nieuwe klanten: dan kan dat kloppen ja. Maar als je dat wil zal je eerst je hele abonnement moeten vernieuwen. En dan nog is de vraag of het lukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:41
Deze week is mijn XGS-PON-verbinding opgeleverd, en nu heb ik gister zelf het NT kastje en modem aangesloten. Vervolgens heb ik vandaag twee klantenservicemedewerkers van KPN gesproken die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat het 1) niet mogelijk is om de verbinding eerder te activeren, en erger nog, 2) het niet mogelijk is om de afspraak voor de monteur af te zeggen. Ik voel er weinig voor om thuis te blijven voor een monteur die binnen één minuut weer buiten staat. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd, mijn informatie bleek verouderd

[ Voor 93% gewijzigd door Muis666 op 19-10-2023 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Isdatzo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:13:
Deze week is mijn XGS-PON-verbinding opgeleverd, en nu heb ik gister zelf het NT kastje en modem aangesloten. Vervolgens heb ik vandaag twee klantenservicemedewerkers van KPN gesproken die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat het 1) niet mogelijk is om de verbinding eerder te activeren, en erger nog, 2) het niet mogelijk is om de afspraak voor de monteur af te zeggen. Ik voel er weinig voor om thuis te blijven voor een monteur die binnen één minuut weer buiten staat. Iemand suggesties?
Als je me even een PM stuurt kan ik dit ongetwijfeld voor je in orde maken, afhankelijk van de situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Muis666 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:36:
[...]

XGS-PON ONT's moeten geregistreerd worden, anders werken ze niet. Dit gebeurt normaal gesproken door de monteur. Er is wel blijkbaar ook een servicetool waarmee eigen ONT's geregistreerd kunnen worden maar ik heb daarmee geen ervaring.
KPN is steeds verder met DHZ aansluiten. Als je vanuit KPN in je pakket een ONT krijgt, dan mag je deze zelf aansluiten en die is al geactiveerd. Daar is geen monteur voor nodig.
Als je geen ONT hebt ontvangen in je pakket, dan is de monteur nodig. Wat je dan ook probeert nu aan te sluiten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Muis666 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:36:
[...]

XGS-PON ONT's moeten geregistreerd worden, anders werken ze niet. Dit gebeurt normaal gesproken door de monteur. Er is wel blijkbaar ook een servicetool waarmee eigen ONT's geregistreerd kunnen worden maar ik heb daarmee geen ervaring.
ONTs hoeven niet door een monteur geactiveerd te worden bij een nieuwe levering. Deze ONT's worden vanuit de logistieke partner gescand en geactiveerd.
Een andere optie is dat je van KPN geen ONT hebt ontvangen, aangezien de aannemer de opdracht dan reeds heeft meegekregen om dit te plaatsen en te actvieren

[ Voor 13% gewijzigd door mad-dog op 19-10-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 13:35

cronixx

krieuw

mad-dog schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

ONTs hoeven niet door een monteur geactiveerd te worden bij een nieuwe levering. Deze ONT's worden vanuit de logistieke partner gescand en geactiveerd.
Een andere optie is dat je van KPN geen ONT hebt ontvangen, aangezien de aannemer de opdracht dan reeds heeft meegekregen om dit te plaatsen en te actvieren
Precies dat stukje was bij mij half kloppend (dit was medio juli 2023) de monteur vertelde mij toen dat ze enkel en alleen de opdracht hadden gekregen om de boel bij mij thuis af te monteren, incl. dus de ONT.

Uiteindelijk hebben ze telefonisch geschakeld met een teamleider (?) Om de boel toch te activeren ondanks dat daar geen opdracht voor was, dit is toen telefonisch goedgekeurd door de teamleider en gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
cronixx schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:53:
[...]

Precies dat stukje was bij mij half kloppend (dit was medio juli 2023) de monteur vertelde mij toen dat ze enkel en alleen de opdracht hadden gekregen om de boel bij mij thuis af te monteren, incl. dus de ONT.

Uiteindelijk hebben ze telefonisch geschakeld met een teamleider (?) Om de boel toch te activeren ondanks dat daar geen opdracht voor was, dit is toen telefonisch goedgekeurd door de teamleider en gedaan.
Er zijn drie mogelijkheden:
1) De aannemer van KPN Netwerk heeft opdracht om een ONT te plaatsen. Deze moet dan ook geactiveerd worden. Dat doen ze ter plaatse via een app, het adres en de streepjescode op de ONT.
2) De monteur van KPN de provider plaats en activeert je ONT. Op dezelfde manier als hierboven.
3) Je krijgt in je pakket een ONT thuisgestuurd die al geactiveerd is voor jouw adres en die je alleen maar hoeft op te klikken en op stroom te zetten.

Als een aannemer de opdracht had om aan te sluiten en een NT te monteren, dan moest deze ook geactiveerd worden. Daar was geen teamleider voor nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 13:35

cronixx

krieuw

Barre73 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

1) De aannemer van KPN Netwerk heeft opdracht om een ONT te plaatsen. Deze moet dan ook geactiveerd worden. Dat doen ze ter plaatse via een app, het adres en de streepjescode op de ONT.
2) De monteur van KPN de provider plaats en activeert je ONT. Op dezelfde manier als hierboven.
3) Je krijgt in je pakket een ONT thuisgestuurd die al geactiveerd is voor jouw adres en die je alleen maar hoeft op te klikken en op stroom te zetten.

Als een aannemer de opdracht had om aan te sluiten en een NT te monteren, dan moest deze ook geactiveerd worden. Daar was geen teamleider voor nodig geweest.
Misschien omdat ik officieel niet op de lijst stond om (die dag) aangesloten te worden? Mijn buren stonden wel op de lijst vandaag dat ik de monteurs per toeval tegen het lijf liep en vroeg of ik ook aan de beurt was, dit bleek niet zo te zijn.

Toen opperde de monteurs dus zelf om mij ook meteen mee te pakken (mijn woning was zo'n beetje de enige uit de straat die niet op hun lijst stond) al was het maar "zodat er in de toekomst niet een monteur terug hoefde te komen naar onze straat alleen voor mijn woning" (woorden van de monteur).

Anyway, hoe het precies is gegaan, hoe het had moeten gaan en hoe ik het heb beleefd(?) zijn misschien 3 verschillende versies, maar sindsdien kon ik wel meteen mijn glasvezelaanvraag doorzetten, dus ik was een blij man :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Barre73 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

Was het maar zo'n feest, deze week al 2 situaties gehad waar de aannemer het met het handje intikte, inclusief typefout. Je zou verwachten dat ze de barcode scannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4veman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:37
Aankomende vrijdag word hier eindelijk kpn glasvezel abbonement actief. Hoop dat dit goed gaat. Volgens kpn netwerk is de aansluiting nog niet gereedgemeld. En vraag me af of dit nu wel op die datum actief kan worden als dat nog niet is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb een vraag over indexering bij KPN. Ik betaal momenteel 62,21 bij KPN. Een nieuw abbonement zonder korting met dezelfde snelheid kost 52.50€ p/m.

Ik snap dat KPN vanwege inflatie etc de prijzen indexeert maar zou er dan geen koppeling moeten zijn met een nieuw abbonement?

Of moet ik echt een maand opzeggen en opnieuw beginnen. Na 5 succesvolle jaren bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
MorDrakka schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:12:
Ik heb een vraag over indexering bij KPN. Ik betaal momenteel 62,21 bij KPN. Een nieuw abbonement zonder korting met dezelfde snelheid kost 52.50€ p/m.

Ik snap dat KPN vanwege inflatie etc de prijzen indexeert maar zou er dan geen koppeling moeten zijn met een nieuw abbonement?

Of moet ik echt een maand opzeggen en opnieuw beginnen. Na 5 succesvolle jaren bij KPN?
Als je nu een abonnement hebt uit de Hussel propositie en je bent contractvrij, dan kan je KPN bellen om je over te laten zetten op de Internet Only propositie die KPN nu voert. Je gaat dan de prijs van die propostie betalen, maar meestal hoef je geen kortingen of acties meer te verwachten. Dat geldt alleen voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45
Soundwork schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:15:
[...]

Als je nu een abonnement hebt uit de Hussel propositie en je bent contractvrij, dan kan je KPN bellen om je over te laten zetten op de Internet Only propositie die KPN nu voert. Je gaat dan de prijs van die propostie betalen, maar meestal hoef je geen kortingen of acties meer te verwachten. Dat geldt alleen voor nieuwe klanten.
Klopt heb ik ook gedaan, ik kreeg de eerste 6 maanden nog voor 45 euro maar meer deden ze niet meer.
Vorig jaar lukte het nog 9 maanden voor 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mad-dog schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

Was het maar zo'n feest, deze week al 2 situaties gehad waar de aannemer het met het handje intikte, inclusief typefout. Je zou verwachten dat ze de barcode scannen...
Dat kon in het begin gewoon met de camera van de telefoon (via de app voor aannemers). Ik neem aan dat dat nog steeds kan?

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 20-10-2023 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Barre73 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Dat kon in het begin gewoon met de camera van de telefoon (via de app voor aannemers). Ik neem aan dat dat nog steeds kan?
Dat lijkt mij ook. Maar als je het handmatig invoert is het wel handig dat er een dubbelcheck wordt uitgevoerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
mad-dog schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:45:
[...]

Dat lijkt mij ook. Maar als je het handmatig invoert is het wel handig dat er een dubbelcheck wordt uitgevoerd :?
Er zou toch wel een check in zitten?
Twee typo's lukt ook! Elf-proef etc is niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
TheMystery schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:57:
[...]

Klopt heb ik ook gedaan, ik kreeg de eerste 6 maanden nog voor 45 euro maar meer deden ze niet meer.
Vorig jaar lukte het nog 9 maanden voor 35.
Dan heb jij nog echt geluk gehad dat je uberhaupt nog een korting hebt ontvangen.
Ben jij ook overgezet van Hussel naar Internet Only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 21:03

bloody

0.000 KB!!

Nu toch maar eindelijk naar KPN overgestapt.
Op zich een prima 1gbps verbinding, tv werkt goed, etc.

Maar nu wil ik graag mijn huidige Netflix abo koppelen aan KPN, zodat ik 5 euro korting per maand kan krijgen.
Blijkbaar moet ik dan Netflix bij KPN bestellen, en dan via een link in een mailtje beide accounts aan elkaar koppelen?

Mijn vraag is: behoud ik mijn oude Netflix accountnaam/pass, of wordt Netflix overgezet naar mijn KPN ID?
Laatste is niet zo handig omdat ik dan alles weer moet veranderen, ook bij gezinsleden :)

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
bloody schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:49:
Nu toch maar eindelijk naar KPN overgestapt.
Op zich een prima 1gbps verbinding, tv werkt goed, etc.

Maar nu wil ik graag mijn huidige Netflix abo koppelen aan KPN, zodat ik 5 euro korting per maand kan krijgen.
Blijkbaar moet ik dan Netflix bij KPN bestellen, en dan via een link in een mailtje beide accounts aan elkaar koppelen?

Mijn vraag is: behoud ik mijn oude Netflix accountnaam/pass, of wordt Netflix overgezet naar mijn KPN ID?
Laatste is niet zo handig omdat ik dan alles weer moet veranderen, ook bij gezinsleden :)
Opzeggen bij Netflix en direct na beëindiging aanvragen bij kpn en activeren op huidige Netflix account

Kijkhistorie etc blijft allemaal behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 21:03

bloody

0.000 KB!!

mad-dog schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:55:
[...]

Opzeggen bij Netflix en direct na beëindiging aanvragen bij kpn en activeren op huidige Netflix account

Kijkhistorie etc blijft allemaal behouden
Weet je dat zeker? Als ik Netflix opzeg is mijn Netflix account toch ook weg?
Voelt wat risky :o

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
bloody schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:57:
[...]

Nee, binnen 6 maanden niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45
Soundwork schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

Dan heb jij nog echt geluk gehad dat je uberhaupt nog een korting hebt ontvangen.
Ben jij ook overgezet van Hussel naar Internet Only?
Nee ik ben vorig jaar van oud Telfort internet only naar hussel internet only gegaan, dit jaar voor 1 jaar verlengd. Korting kreeg ik alleen via afdeling klantbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:56
Eind deze maand ga ik van Ziggo (400mbit) naar KPN glasvezel (1000mbit), momenteel heb ik 2 Wi-Fi versterkers in huis van Ziggo zelf, werkt redelijk maar wil met KPN wat beters zodat ik overal goede Wi-Fi heb in huis. Ik weet nu al dat enkel het KPN modem niet genoeg is voor boven en tuin.

Ik had onderstaande op het oog, is dit een goede keuze?

uitvoering: ASUS ZenWiFi AX Mini (XD4) Duo Pack Zwart

https://www.bol.com/nl/nl...509621/?s2a=#productTitle

https://www.bol.com/nl/nl...891856/?s2a=#productTitle

Vroeger wist ik hier nog wel wat vanaf maar inmiddels al zo lang niks meer mee gedaan en zijn er zoveel nieuwe producten dat ik het toch maar even hier vraag..

Belangrijkste is overal goede Wi-Fi verbinding voor telefoon, Laptop. TV's, PS5 hangen aan een kabel.

Verder heb ik niet veel eisen qua instellingen etc.

[ Voor 16% gewijzigd door DM89 op 21-10-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
DM89 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:59:
Eind deze maand ga ik van Ziggo (400mbit) naar KPN glasvezel (1000mbit), momenteel heb ik 2 Wi-Fi versterkers in huis van Ziggo zelf, werkt redelijk maar wil met KPN wat beters zodat ik overal goede Wi-Fi heb in huis. Ik weet nu al dat enkel het KPN modem niet genoeg is voor boven en tuin.

Ik had onderstaande op het oog, is dit een goede keuze?

uitvoering: ASUS ZenWiFi AX Mini (XD4) Duo Pack Zwart

https://www.bol.com/nl/nl...509621/?s2a=#productTitle

https://www.bol.com/nl/nl...891856/?s2a=#productTitle

Vroeger wist ik hier nog wel wat vanaf maar inmiddels al zo lang niks meer mee gedaan en zijn er zoveel nieuwe producten dat ik het toch maar even hier vraag..

Belangrijkste is overal goede Wi-Fi verbinding voor telefoon, Laptop. TV's, PS5 hangen aan een kabel.

Verder heb ik niet veel eisen qua instellingen etc.
Ik gebruik deze van KPN:
https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi.htm
Werkt zeer goed en geen kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:56
Zag deze ook voorbij komen, heb de witte gehad en had daar slechte ervaringen mee.. wellicht zijn de nieuwe zwarte een stuk beter, via marktplaats wel voor een leuke prijs te krijgen zag ik..

De witte V1 viel telkens uit, en als ik van beneden naar boven ging bleef bijvoorbeeld mijn telefoon nog hangen op de slechte verbinding van benenden. 🙄

[ Voor 15% gewijzigd door DM89 op 21-10-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Vraagje aan jullie hier:
Ik sluit a.s. dinsdag mijn apparatuur aan, dan ook ‘switchdag’ van Ziggo naar KPN glasvezel via overstapservice. Heb de experiabox 12 gekregen. Nu heb ik in mijn netwerk een aantal apparaten een vast ip adres gegeven dat ze zelf uitsturen. Ooit was mijn arrismodem van Ziggo over de zeik waardoor hele netwerk qua ip adressen niet meer klopte en ik mijn NAS waarop ik ubiquiti docker draai niet meer kon benaderen, heel vervelend. Stuurt experiabox ip adressen uit in range 192.168.178.x? Of dien ik alvast voorwerk te doen en alles even op dhcp te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 17:44

Arjan A

Cenosillicafoob

Volgens mij zit experiabox op 192.168.2.X

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Arjan A schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:27:
Volgens mij zit experiabox op 192.168.2.X
Ugh, wellicht bedenk ik me dat het weer gedoe gaat zijn (netwerkinstellingen zijn niet mijn dagelijks werk), maar iemand tips?
Nu draait:
Ubiquiti switch 16 Poe gen2
Synology NAS ds218+ met docker
3x ubiquiti uap-ac-pro
1x ubiquiti uap-ac-lite
Ik neem aan dat als ik vast op adres van mijn nas niet omzet naar dhcp ik hem niet meer kan vinden?

Toch maar eens bij de financiële bazin een udm pro se in de begroting laten zetten…

[ Voor 8% gewijzigd door austin_77 op 21-10-2023 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Airw0lf
austin_77 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

Ugh, wellicht bedenk ik me dat het weer gedoe gaat zijn (netwerkinstellingen zijn niet mijn dagelijks werk), maar iemand tips?
Nu draait:
Ubiquiti switch 16 Poe gen2
Synology NAS ds218+ met docker
3x ubiquiti uap-ac-pro
1x ubiquiti uap-ac-lite
Ik neem aan dat als ik vast op adres van mijn nas niet omzet naar dhcp ik hem niet meer kan vinden?

Toch maar eens bij de financiële bazin een udm pro se in de begroting laten zetten…
Mijn tip: basis cursus networking en ip-subnetting doen?
Geeft in dit stadium en met deze apparatuur vast meer antwoorden dan vragen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Airw0lf schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:08:
[...]

Mijn tip: basis cursus networking en ip-subnetting doen?
Geeft in dit stadium en met deze apparatuur vast meer antwoorden dan vragen! :+
Daar heb je absoluut gelijk in, zoals gezegd in mijn hoofd is het ingewikkelder dan in de praktijk. Ik vind mijn weg wel, tis meer dat ik de switch van provider makkelijker wil laten lopen zonder dat gezinsleden beginnen te miepen 🫢
Vandaar dat ik ook sterk ah denken ben aan die udm se, dan heb ik alles zelf in de hand ongeacht het apparaat wat de provider aanlevert.

Edit:
Heb het al gevonden: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073618

[ Voor 7% gewijzigd door austin_77 op 21-10-2023 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:00
bloody schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:57:
[...]

Dit staat op de helpdesk pagina van KPN:
Hoe activeer ik Netflix bij KPN?

Nadat je Netflix hebt besteld, ontvang je een bevestigingsmail. Deze wordt via KPN en Netflix verstuurd. Hier staan de stappen beschreven om Netflix te activeren.

1. Druk hierboven op de blauwe knop om Netflix te activeren

2. Log in met je KPN ID of maak er een nieuwe aan

3. Log in met een bestaand Netflix account, of maak een nieuw account aan

Nu kun je gebruik maken van Netflix via KPN.
Lijkt me dat je dus niets op hoeft te zeggen.

Hier nog wat uitgebreidere info van het KPN forum:

Heb je al Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een ex-xs4all setup met arcadyan 2260 iptv ontvanger en fritzbox 7490 met 100mb fiber.

Dat werkt allemaal feilloos, maar de amazon prime app op de arcadyan is zo traag als dikke str***.

Op de Samsung tv werkt de prime app normaal, maar ik kijk liever via de Arcadyan 2260.

Heb al een fabrieks reset geprobeerd, geen verbetering. Overige diensten werken normaal, ook Netflix.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
DM89 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Zag deze ook voorbij komen, heb de witte gehad en had daar slechte ervaringen mee.. wellicht zijn de nieuwe zwarte een stuk beter, via marktplaats wel voor een leuke prijs te krijgen zag ik..

De witte V1 viel telkens uit, en als ik van beneden naar boven ging bleef bijvoorbeeld mijn telefoon nog hangen op de slechte verbinding van benenden. 🙄
De nieuwe zwarte doen het bij ons heel goed. Overal goede en snelle Wi-Fi. Kan ze zeker aanraden.
Strategisch plaatsen geeft het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Lizard schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:24:
[...]

Dit staat op de helpdesk pagina van KPN:

[...]

Lijkt me dat je dus niets op hoeft te zeggen.

Hier nog wat uitgebreidere info van het KPN forum:

Heb je al Netflix?
Ja dit gaat wel goed, heb het ook gehad. Helaas op moeten zeggen omdat via een ISP je geen 2e huishouden kunt activeren. Dat kan alleen als je direct aan Netflix betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00
austin_77 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:45:
Vraagje aan jullie hier:
Ik sluit a.s. dinsdag mijn apparatuur aan, dan ook ‘switchdag’ van Ziggo naar KPN glasvezel via overstapservice. Heb de experiabox 12 gekregen. Nu heb ik in mijn netwerk een aantal apparaten een vast ip adres gegeven dat ze zelf uitsturen. Ooit was mijn arrismodem van Ziggo over de zeik waardoor hele netwerk qua ip adressen niet meer klopte en ik mijn NAS waarop ik ubiquiti docker draai niet meer kon benaderen, heel vervelend. Stuurt experiabox ip adressen uit in range 192.168.178.x? Of dien ik alvast voorwerk te doen en alles even op dhcp te zetten?
In het algemeen is het verstandig om geen statische IP-adressen op clients in te stellen. Beter is het om op de router een statisch IP-adres te configureren voor de clients. Dan kom je niet in de problemen die jij beschrijft (apparaten niet meer kunnen benaderen etc.). Ook is het veel makkelijker om vanuit één centrale plek al je IP-adressen te configureren dan per device uit te zoeken hoe je dat moet doen. Dan verlies je het overzicht, met alle gevolgen van dien.

Wat ik dus zou adviseren is niet alles "even" op DHCP zetten, maar permanent op DHCP zetten, en op het KPN modem statische IP-adressen voor je client devices te configureren. Hier staat uitgelegd hoe je dat kan doen: https://forum.kpn.com/ken...-vast-ip-instellen-562444

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 21-10-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een vraag over de Superwifi2 punten die ik zojuist geïnstalleerd heb. Werkt goed al lijkt het dat mijn telefoon bijvoorbeeld soms op een zwakker signaal blijft hangen en dus niet altijd op het beste wifipunt overschakelt, hebben anderen dat ook?

Ik heb er eentje over die ik bewaar voor als ik naar een andere provider overstap en de modem niet meer "meedoet". Kunnen die punten zichzelf ook updaten op een niet kpn netwerk? Want anders moet ik dat punt misschien alvast een keer bedraad aan de modem hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Ik tag meter even @Barre73 en @mad-dog maar even..
Mijn ouders gaan deze week verhuizen, nieuwe huis ligt glas van KPN, dus ziggo de deur uit en kpn erin.. as donderdag gaat het abonnement in. Nou was ik vandaag bezig met het laatste schilderwerk en het installatie pakket was al binnen, dus toch even de ont (xgspon) vast geplaatst. Ging er wel erg moeizaam op, ftu verdiend ook niet de schoonheidsprijs.. maar uiteindelijk wel gelukt, netjes helemaal tot boven in de vergrendeling.. stekker erin, geen connection (logisch want abonnement gaat pas donderdag in), maar alarm brand rood..
KPN helpdesk uiteraard geen zinnig antwoord anders dan wachten tot donderdag..
Maar kan het dat de ont nu nog op alarm staat omdat er nog niet gepatched is oid? Of zou hij toch al wel licht op de vezel moeten hebben? Anders ga ik iig alvast proberen om een monteur te krijgen einde van de week..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
ExiZTeNcE schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:23:
Ik tag meter even @Barre73 en @mad-dog maar even..
Mijn ouders gaan deze week verhuizen, nieuwe huis ligt glas van KPN, dus ziggo de deur uit en kpn erin.. as donderdag gaat het abonnement in. Nou was ik vandaag bezig met het laatste schilderwerk en het installatie pakket was al binnen, dus toch even de ont (xgspon) vast geplaatst. Ging er wel erg moeizaam op, ftu verdiend ook niet de schoonheidsprijs.. maar uiteindelijk wel gelukt, netjes helemaal tot boven in de vergrendeling.. stekker erin, geen connection (logisch want abonnement gaat pas donderdag in), maar alarm brand rood..
KPN helpdesk uiteraard geen zinnig antwoord anders dan wachten tot donderdag..
Maar kan het dat de ont nu nog op alarm staat omdat er nog niet gepatched is oid? Of zou hij toch al wel licht op de vezel moeten hebben? Anders ga ik iig alvast proberen om een monteur te krijgen einde van de week..
Als je je gegevens even doorgeeft kan ik even kijken hoe het zit met patching etc en kan ik het je later vanavond even weten.

Ik neem aan dat de bovenkant van de FTU goed is uitgelijnd met de bovenkant van de Genexis ONT?

[ Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 21-10-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
mad-dog schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

Als je je gegevens even doorgeeft kan ik even kijken hoe het zit met patching etc en kan ik het je later vanavond even weten.

Ik neem aan dat de bovenkant van de FTU goed is uitgelijnd met de bovenkant van de Genexis ONT?
Gestuurd! Super bedankt alvast!

En ja de ont zit idd netjes bovenin gelijk met de ftu. Valt in de vergrendeling ook

[ Voor 10% gewijzigd door ExiZTeNcE op 21-10-2023 19:34 ]

Pagina: 1 ... 132 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen