[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 127 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

goddegoddeot schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:58:
[...]

Ik zit nog op 100/100. Wordt dit gefaseerd uitgevoerd?
Geen idee, kreeg een kaartje in de bus met de mededeling een tijdje terug.

Hij gaf het op de website en in de kpn app aan bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 23:42
Ryan1981 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:56:
Wij hebben 100/100 van KPN hier in Eindhoven,

Vandaag even gecontroleerd of ik de "gratis" snelheidsverhoging van 100 naar 200mbit gehad heb. Volgens administratie is dat zo, als ik een speed test doe zegt ie 190Mbps down, 300Mbps up. Zal wel kloppen dus (Wel absurde upload trouwens).

Maar, zie dus in de administratie staan dat supersnel internet 200mbps down en 20mbps up is!

Beetje jammer dat ze automatisch mijn upload veranderen naar beneden.

Ook jammer dat als ik mijn snelheid wil aanpassen ik weer het gevoel krijg alsof ik een nieuw contract met hun aan het afsluiten ben. Ik wil die snelheid gewoon kunnen veranderen zonder het accepteren van algemene voorwaardes en automatische incasso toestemmingen.

Ga het toch maar doorzetten want wil geen lagere upload. . .
Als je even pm stuurt met je gegevens kan ik dat waarschijnlijk voor je oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:33
Recentelijk heeft mijn experiabox v12 een update gehad waarbij de webinterface is veranderd. Op zich niet heel ingewikkeld, maar ik kan alleen nergens meer de logs terug vinden. Iemand deze al wel weten te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 21:41
ElGrandoNeuso schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:18:
Recentelijk heeft mijn experiabox v12 een update gehad waarbij de webinterface is veranderd. Op zich niet heel ingewikkeld, maar ik kan alleen nergens meer de logs terug vinden. Iemand deze al wel weten te vinden?
Wanneer is dat geweest? En wat zijn de veranderingen?

Bij mij zit die achter het tandwieltje >> maintenance >> operator log.
En dat is volgens mij ook altijd zo geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Airw0lf op 16-08-2023 13:56 ]

makes it run like clockwork

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
Airw0lf schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:39:
[...]

Wanneer is dat geweest? En wat zijn veranderingen?

Bij mij zit die achter het tandwieltje >> maintenance >> operator log.
En dat is volgens mij ook altijd zo geweest.
Dan heb jij hem nog niet gehad. Zie hier voor meer info: https://forum.kpn.com/pro...84113#Nieuwe+webinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
Ik heb via KPN forum antwoord gekregen op mijn vraag.

Er is geen mogelijkheid om de logboeken in te zien bij de nieuwe firmware van de V12.

Het zit er dus niet meer in. Wel jammer. Soms had ik PPOE storingen (ong één keer per week), die ik hierin kon terugvinden. Ik moet overigens wel bekennen dat ik na de firmware upgrade geen connectie issues meer heb gehad. Als het probleem hiermee dus is opgelost, heb ik de logs niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Is dat op een andere manier af te dwingen - de installatie van die update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
Airw0lf schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:45:
[...]

Nee, dit wordt door KPN gefaseerd uitgerold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 15-09 22:06
Airw0lf schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:45:
[...]

Nee aangezien het niet per device gaat maar per klant.

Op zit moment zijn alleen de klanten aan de beurt waar box12 only staat of box12 in combi met super wifi2

heb je v10 v10a die komen pas later aan de beurt.
heb de combi box12 mixed super wifi 1 en 2 of nog wifi experia kom je ook later aan de beurt wanneer de software ook van de betreffende device beschikbaar is.

dat is op dit moment alleen box12 en super wifi 2

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
ElGrandoNeuso schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:32:
Ik heb via KPN forum antwoord gekregen op mijn vraag.

Er is geen mogelijkheid om de logboeken in te zien bij de nieuwe firmware van de V12.

Het zit er dus niet meer in. Wel jammer. Soms had ik PPOE storingen (ong één keer per week), die ik hierin kon terugvinden. Ik moet overigens wel bekennen dat ik na de firmware upgrade geen connectie issues meer heb gehad. Als het probleem hiermee dus is opgelost, heb ik de logs niet meer nodig.
Er is eerder in hetzelfde forum aangegeven dat dit bij een latere upgrade weer wordt toegevoegd.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week post van KPN gehad. Helaas niet het installatiepakket waar ik op zit te wachten sinds de aansluiting in de meterkast afgemonteerd is eind vorige maand.... maar geadresseerde reclame: of ik geen interesse heb in een glasvezelaansluiting.... krijg ik zelfs 2 gratis WiFi punten erbij.

Nu hopen dat dit niet de volgende administratieve clusterfuck wordt. :) Want natuurlijk heb ik wel interesse in een glasvezelaansluiting.... al ruim 2 jaar inmiddels. Sterke nog: ik sta te springen dus een extra geadresseerd foldertje is absoluut niet nodig. (We hebben een NEE-NEE sticker dus eventueel ongeadresseerd drukwerk bereikt ons niet.)

Op zich raar, want volgens de monteur werd de aansluiting alleen afgemonteerd op adressen waar daadwerkelijk een abonnement is aangevraagd. En Ziggo heeft me al laten weten dat ze het wederom heel vervelend vinden dat ik bij ze weg ga. Ik snap dus niet waarom "iets" bij KPN dan ineens besluit dat ik alsnog geadresseerde reclame nodig heb voor glasvezel. Bij onze buren is geen aansluiting naar binnen gebracht, want die hebben nog geen abonnement aangevraagd (alleen toestemming gegeven).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Vraagje,
Op een nieuwe AON glasvezel verbinding en aankomend abo bij KPN 1000/1000 kan ik daar meteen een Fritz!Box 7590 aan hangen zonder dat hij aangemeld hoeft te worden.
M.a.w. Fritz!Box aansluiten en instellen op KPN en gaan.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 16:32
Gondelier schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:38:
Vraagje,
Op een nieuwe AON glasvezel verbinding en aankomend abo bij KPN 1000/1000 kan ik daar meteen een Fritz!Box 7590 aan hangen zonder dat hij aangemeld hoeft te worden.
M.a.w. Fritz!Box aansluiten en instellen op KPN en gaan.
Alvast bedankt.
Ja.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmy H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 22:21
Goedemorgen allen,

Is er al meer nieuws over de nieuwe fritzbox 5690 pro?

Ik krijg per 01-10-2023 mijn glasvezel abbo van KPN en hoop eigenlijk dat de fritzbox dan te koop is.

Gr Remmy

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03
Sinds kort ook glasvezel van KPN maar mijn wifi led blijft (constant) knipperen op het modem. Volgens de helpdesk is dat normaal omdat het modem connectie maakt met je draadloze apparaten.

Wifi werkt ook nomaal, maar het knipperen van het led lijkt me toch echt niet normaal. Of kinppert het wifi led bij jullie ook op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
De meeste routers doen dat inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
RoaDHouse schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:54:
Sinds kort ook glasvezel van KPN maar mijn wifi led blijft (constant) knipperen op het modem. Volgens de helpdesk is dat normaal omdat het modem connectie maakt met je draadloze apparaten.

Wifi werkt ook nomaal, maar het knipperen van het led lijkt me toch echt niet normaal. Of kinppert het wifi led bij jullie ook op het modem.
is heel normaal dat is puur dat apparaat verbinding heeft met wifi en data verzend over de wifi.
hoe meer aan de wifi hangt hoe vaker die knippert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03
jopoh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:03:
[...]

is heel normaal dat is puur dat apparaat verbinding heeft met wifi en data verzend over de wifi.
hoe meer aan de wifi hangt hoe vaker die knippert
Bedankt voor de info, kan ik ook weer rustig slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vandaag is mijn aansluiting overgezet van Jonaz naar KPN.

Schijnbaar heb ik een GoF(aon?) aansluiting. Vraag is even welk type Fritzbox ik zou moeten aamschaffen om de NT over te slaan en de glasvezel direct in het modem te kunnen stoppen? Ik wil namelijk wel port forwarding kunnen doen en de standaard kpn router lijkt dat niet te ondersteunen.

De monteur komt morgen terug, want schijnbaar heb ik een erg oude NT:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCtkvj-1pL66WI4spQNfGcFlcvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaVUl3xJzBb2ufq0jf9Qr5SL.jpg?f=fotoalbum_large

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Fritzbox 5590 AON of 5530. Afhankelijk van de eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:01
Wilde schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 06:55:

Schijnbaar heb ik een GoF(aon?) aansluiting. Vraag is even welk type Fritzbox ik zou moeten aamschaffen om de NT over te slaan en de glasvezel direct in het modem te kunnen stoppen? Ik wil namelijk wel port forwarding kunnen doen en de standaard kpn router lijkt dat niet te ondersteunen.

[Afbeelding]
KPN box kan gewoon port forwarding en als je niet wilt kloten met de glasvezel kun je elke Fritzbox pakken met een ethernet wan aansluiting en gewoon je NT gebruiken. Ja, port forwarding en alles werkt gewoon. Een Fritzbox 4060 is dan bijvoorbeeld een goede keuze.

De Fritzbox 5530 AON of 5590 AON is voor aon-aansluitingen en daar moet de vezel dus direct op worden aangesloten. Maar je hoeft dat dus niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog

[Afbeelding]
Portforwarding is uiteraard gewoon mogelijk met de box12. Welke opties ben je precies naar op zoek die een box12 niet heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mad-dog schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:39:
[...]

Portforwarding is uiteraard gewoon mogelijk met de box12. Welke opties ben je precies naar op zoek die een box12 niet heeft?
Ah dank je. Dan heb ik gisteren niet goed in de interface gekeken. Liefst zou ik het fixed 192.168.2.x LAN subnet omzetten naar 192.168.0.x. Daarnaast port forwarding naar fixed IP's op het LAN. Ik kwam deze optie niet tegen, maar ik ga vanmiddag nog even kijken of ik iets gemist heb.

Een ander voordeel van een (GoF/AON) Fritzbox (als die bestaan) lijkt me dat de NT overgeslagen wordt. Gevoelsmatig haal je er dan een schakeltje tussenuit en scheelt het wellicht heel iets in stroomverbruik

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Wilde schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:52:
[...]

Ah dank je. Dan heb ik gisteren niet goed in de interface gekeken. Liefst zou ik de fixed 192.168.2.x LAN subnet omzetten naar 192.168.0.x. Daarnaast port forwarding daan fixed IP's op het LAN. Ik kwam deze optie niet tegen, maar ik ga vanmiddag nog even kijken of ik iets gemist heb.

Een ander voordeel van een (GoF/AON) Fritzbox (als die bestaan) lijkt me dat de NT overgeslagen wordt. Gevoelsmatig haal je er dan een schakeltje tussenuit en scheelt het wellicht heel iets in stroomverbruik
LAN IP aanpassen kan inderdaad niet op de EB. Qua stroomverbruik scheelt het erg weinig, daar een NTU echt heel weinig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wilde schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:52:
[...]

Ah dank je. Dan heb ik gisteren niet goed in de interface gekeken. Liefst zou ik het fixed 192.168.2.x LAN subnet omzetten naar 192.168.0.x. Daarnaast port forwarding naar fixed IP's op het LAN. Ik kwam deze optie niet tegen, maar ik ga vanmiddag nog even kijken of ik iets gemist heb.

Sowieso kun je de box12 vervangen door een FB (de 7590 bijv) maar de bovengenoemde typen laten je ook de glasaansluitingen direct in de FB aansluiten.

Hoewel de Box12 portforwarding doet is het advies als je ook maar iets wilt wijzigen, je snel blij wordt van een FB (of ander alternatief.)

Ik dacht ook dat je de interne IP range niet kan wijzigen in de EB van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:00

thof

FP ProMod
Klopt, ik gebruik de Box 12 en je kan inderdaad niet de interne IP range wijzigen. Meen wel ergens gelezen te hebben dat KPN aan een overhaul van de firmware werkt, waar dit wel in moet kunnen. Zelf vooralsnog de standaard range geaccepteerd, want wat maakt het eigenlijk ook uit en houdt het netwerk simpel (minder apparatuur).

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
thof schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:57:
Klopt, ik gebruik de Box 12 en je kan inderdaad niet de interne IP range wijzigen. Meen wel ergens gelezen te hebben dat KPN aan een overhaul van de firmware werkt, waar dit wel in moet kunnen. Zelf vooralsnog de standaard range geaccepteerd, want wat maakt het eigenlijk ook uit en houdt het netwerk simpel (minder apparatuur).
Offtopic: Je handtekening lijkt overbodig geworden te zijn? :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sES4emo-miReMWStcg-368DYiCI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Kp4r37IqYH1kBcIgJOC6Rlei.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:00

thof

FP ProMod
Barre73 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:07:
[...]

Offtopic: Je handtekening lijkt overbodig geworden te zijn? :-)

[Afbeelding]
offtopic:
Die uhm, stamt nog uit de Reggefiber tijd en dat het een tijd stil heeft gelegen. Men is bezig met de afronding van het (XGS/G)PON netwerk, wat nog groen op de kaart is. Zal eens updaten :P

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
mad-dog schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:54:
[...]

LAN IP aanpassen kan inderdaad niet op de EB. Qua stroomverbruik scheelt het erg weinig, daar een NTU echt heel weinig gebruikt.
Wel met de nieuwe firmware toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Witlof schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

Wel met de nieuwe firmware toch?
Goede, ik heb de nieuwe firmware nog niet onder ogen gehad(buiten wat screenshots).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
mad-dog schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:27:
[...]

Goede, ik heb de nieuwe firmware nog niet onder ogen gehad(buiten wat screenshots).
Ik gebruik hem nu al een tijdje en je hebt hierin gewoon veel meer mogelijkheden qua configuratie. Dus ook o.a. het standaard 192.168.2.0/24 netwerk aanpassen naar iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06:41
Na uitgebreid onderzoek in dit topic ga ik ook kiezen voor een FRITZ!Box 5530. Het bereik van mijn huidige v12 modem is namelijk qua sterkte behoorlijk zwak, in de keuken heb ik al amper signaal. Ik heb vernomen dat de FRITZ!Box hier een stuk beter in is. Om het signaal verder te versterken, heb ik al een FRITZ!Repeater 6000 geïnstalleerd op de bovenverdieping, en die wil ik daar graag houden. Mijn ervaringen tot dusver met de repeater zijn zeer positief, dus ik verwacht dat de combinatie met de FRITZ!Box 5530 nog beter zal werken. Dit lijkt mij beter dan voor hetzelfde geldt een tweede fritzrepeater te kopen en die in de keuken te plaatsen en alsnog met de V12 te moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:13
xFeverr schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:34:
[...]

KPN box kan gewoon port forwarding en als je niet wilt kloten met de glasvezel kun je elke Fritzbox pakken met een ethernet wan aansluiting en gewoon je NT gebruiken. Ja, port forwarding en alles werkt gewoon. Een Fritzbox 4060 is dan bijvoorbeeld een goede keuze.

De Fritzbox 5530 AON of 5590 AON is voor aon-aansluitingen en daar moet de vezel dus direct op worden aangesloten. Maar je hoeft dat dus niet te doen.
Is er überhaupt een voordeel van de NT overslaan? Behalve dan een kastje minder en wat lager stroomverbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:08
kapi_tijn schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:53:
Na uitgebreid onderzoek in dit topic ga ik ook kiezen voor een FRITZ!Box 5530. Het bereik van mijn huidige v12 modem is namelijk qua sterkte behoorlijk zwak, in de keuken heb ik al amper signaal. Ik heb vernomen dat de FRITZ!Box hier een stuk beter in is. Om het signaal verder te versterken, heb ik al een FRITZ!Repeater 6000 geïnstalleerd op de bovenverdieping, en die wil ik daar graag houden. Mijn ervaringen tot dusver met de repeater zijn zeer positief, dus ik verwacht dat de combinatie met de FRITZ!Box 5530 nog beter zal werken. Dit lijkt mij beter dan voor hetzelfde geldt een tweede fritzrepeater te kopen en die in de keuken te plaatsen en alsnog met de V12 te moeten werken.
Heb je al een mesh set overwogen? product: TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 Die zijn provider onafhankelijk.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Verwacht echt niet veel verbetering qua bereik. Een Box12 an sich is prima, echter laten de instellingen te wensen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
sdk1985 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:14:
[...]

Heb je al een mesh set overwogen? product: TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 Die zijn provider onafhankelijk.
@kapi_tijn :
Zoiets als dit - zoveel mogelijk bekabeld aangesloten.
En dan de wifi van EB uitschakelen.

Bekabeld aansluiten zorgt er voor dat alle wifi capaciteit beschikbaar komt voor de clients.
Dat is niet het geval als je Mesh gaat inzetten om de Deco's onderling te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
Thanks voor jullie berichten, ik ga eens kijken naar de TP-Link. Ik vind het enerzijds wel lastig om een nieuwe set aan te schaffen omdat ik al redelijk wat betaald heb voor de FB6000. Of zouden jullie dan eerder kiezen om daar een FB(3000) bedraad bij te plaatsen in de keuken (waar een bedrade aansluiting mogelijk is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[Afbeelding]
Hier hangt een 5530 AON, werkt erg fijn in combinatie met de Fritz repeaters (uiteraard aangesloten via LAN).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfF4vpaILCREPhPQZyzWDRunxQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GsnJkEYHUFxoITn726XDtJX7.jpg?f=fotoalbum_large

Alle LAN kabels van de diverse kamers komen in de meterkast binnen en zijn daar aangesloten op een patch paneel, vanuit daar naar een switch en de FB.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpmQxfV1voK5vw-imJ7hYfmNJkw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LoZ30LxbRjarRDyiEA9MYTrp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8o5cISZaTRuk3t7VBIJTr7Q5vw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWfUlQF8ueYF8YUwXXK4CnBY.jpg?f=fotoalbum_tile
kapi_tijn schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:44:
Thanks voor jullie berichten, ik ga eens kijken naar de TP-Link. Ik vind het enerzijds wel lastig om een nieuwe set aan te schaffen omdat ik al redelijk wat betaald heb voor de FB6000. Of zouden jullie dan eerder kiezen om daar een FB(3000) bedraad bij te plaatsen in de keuken (waar een bedrade aansluiting mogelijk is)
Ik heb in huis een Fritz 6000 en 1200AX (beide via LAN aangesloten). Mesh werkt erg fijn in combinatie met de 5530.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWxmvIej8dkxXZm3mMLv5C00XGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hw9DMADYMaopc23hA0X0csgl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-08-2023 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
De insteek is (was?) de EB12 vervangen door iets anders vanwege zijn slechte wifi.
Ik denk dat die EB12 zijn wifi prima is. Maar dat andere merken wat meer tuning-en-tweak-ruimte hebben. Waardoor er een iets beter eindresultaat is.

Voor mij was die TP-Link niet meer dan een voorbeeld van iets anders.
Maar dat kan net zo goed iets van Fitzbox zijn. Of nog iets anders.

Hoe dan ook (het klinkt misschien raar) - maar het beste wifi-resultaat voor je clients krijg je als je Mesh kunt uitschakelen... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
Mijn Wifi is er echt op verbeterd sinds de overstap op de Fritz!box. Maar dat is slechts het verhaal van één persoon. Het valt hier in ieder geval niet meer uit en ik heb geen gekke vastlopers, vertragingen en weetikhetwat.

Mocht je toch voor de Fritzbox gaan, dan werkt je Fritz!Repeater dus mee in een mesh-netwerk. Te herkennen aan het mesh-icoontje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ot-0yLLy46ts-n4EtUV5WST0x_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PJ7eGwkpbCTj9N73NHfOs99P.png?f=fotoalbum_large

Als je dus een FB koopt, let er dan op dat dit icoontje in de webinterface verschijnt. De repeater zal dan alle instellingen van je FB overnemen (wifi-netwerknaam, wachtwoord, etc) en als één netwerk gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Tja maar die zijn bijna net zo duur als zo'n hele deco set. Dan zou ik persoonlijk eerder die 6000 doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
sdk1985 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 00:33:
[...]

Tja maar die zijn bijna net zo duur als zo'n hele deco set. Dan zou ik persoonlijk eerder die 6000 doorverkopen.
Dat is wel een goed plan, ik heb mij ook verdiept in de deco set en qua installatie en app ziet het er ook goed uit. De set is ook nog in de aanbieding bij Amazon, ik ga die set eens proberen. Super bedankt voor de tip! Ik laat het sowieso even weten als het geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

kapi_tijn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:57:
[...]

Dat is wel een goed plan, ik heb mij ook verdiept in de deco set en qua installatie en app ziet het er ook goed uit. De set is ook nog in de aanbieding bij Amazon, ik ga die set eens proberen. Super bedankt voor de tip! Ik laat het sowieso even weten als het geïnstalleerd is.
Ik weet niet welke Deco set je op het oog hebt, maar bijvoorbeeld de M4 doet geen 802.11ax

In tegenstelling tot de Fritz 6000, welke dan ook een theoretische maximale doorvoersnelheid van 2400Mbit/ps heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-08-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
Dj-sannieboy schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

Ik weet niet welke Deco set je op het oog hebt, maar bijvoorbeeld de M4 doet geen 802.11ax

In tegenstelling tot de Fritz 6000, welke dan ook een theoretische maximale doorvoersnelheid van 2400Mbit/ps heeft.
Ai dat is dan wel jammer inderdaad, aangezien ik voor de volle 1GB gekozen heb bij KPN. De Deco sets die dit wel leveren zijn weer dermate duurder dat het de keuze weer lastiger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
kapi_tijn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:35:
[...]

Ai dat is dan wel jammer inderdaad, aangezien ik voor de volle 1GB gekozen heb bij KPN. De Deco sets die dit wel leveren zijn weer dermate duurder dat het de keuze weer lastiger maakt.
Dan wordt het lastig. Dan is de vraag hoe goed mesh werkt bij Fritzbox (bij deco werkt het namelijk heel goed).

Overigens heb ik zelf ook 1000/1000 icm de Deco M4. Maar voor mij is het geen probleem dat mijn telefoon maximaal 500 Mbps haalt. Computers zitten bedraad. Ik geloof ook niet dat ik een AX client heb.

Zelf ondertussen voor 67,50 op marktplaats weer een set van 3x M4 gekocht (sealed in doos, ongetwijfeld gratis van Ziggo oid gekregen) voor bij iemand anders :Y) .

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 23-08-2023 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
kapi_tijn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:35:
[...]

Haal gewoon die Fritzbox, kijk of het wat is, en anders stuur je hem lekker terug. Ik denk dat je er tevreden over gaat zijn aangezien je ook al een Fritz!Repeater in huis hebt.

En als je (later) TV neemt van KPN, dan werkt dat ook gewoon zonder gezeik.

• Remmy H
Fritzbox werkt perfect met KPN en repeater heb je ook al.

Ik had ook via KPN een fritzbox 7590 op huur basis en werkte probleemloos.
Ik ben momenteel aan het wachten op de nieuwe fritzbox 5690 pro. Die ondersteund ook WiFi 7 en is speciaal ontwikkeld om veel communicatie via Zigbee of Zwave aan te kunnen.
https://en.avm.de/about-a...-four-new-fritz-products/

Maar helaas is die nog niet te koop. Hopelijk komt ie uit voor mijn abonnement op het nieuwe adres in gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Remmy H op 24-08-2023 09:19 ]

Volvo EX30 SMER ULTRA - Vapor Grey + climate pack // Elroq 85 BE plus pakket - Timiano green - Winter pack - 20” Neptune - Lodge interior

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:12

Arjan A

Cenosillicafoob

Remmy H schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:16:
Fritzbox werkt perfect met KPN en repeater heb je ook al.

Ik had ook via KPN een fritzbox 7590 op huur basis en werkte probleemloos.
Ik ben momenteel aan het wachten op de nieuwe fritzbox 5690 pro. Die ondersteund ook WiFi 7 en is speciaal ontwikkeld om veel communicatie via Zigbee of Zwave aan te kunnen.
https://en.avm.de/about-a...-four-new-fritz-products/

Maar helaas is die nog niet te koop. Hopelijk komt ie uit voor mijn abonnement op het nieuwe adres in gaat.
Misschien ietwat offtopic, maar waarom wil je Zigbee en Z-wave in je router hebben? Die producten zijn toch allemaal gelocked aan de hubs van hun vendors?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• mad-dog
Arjan A schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:33:
[...]

Misschien ietwat offtopic, maar waarom wil je Zigbee en Z-wave in je router hebben? Die producten zijn toch allemaal gelocked aan de hubs van hun vendors?
't zijn generic dingen, maar mij ontgaat het nut ook volledig om Zigbee in je router te willen hebben.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
De ISP markt is concurrerend geworden, met name voor nieuwe klanten. Nu is mijn jaartje bij KPN voorbij en ben ik aan het shoppen.

Ben erg tevreden met KPN, maar ik heb ook opgroeiende kinderen met allerlei sociale, muzikale, en sport agenda's en de bijbehorende kosten.

Heb nog wel een mobiel abonnement bij KPN lopen. Daardoor krijg je volgens de helpdesk 2,5 combinatiekorting en 5 euro entertainment korting.

KPN verlengen:
1G internet +TV
6maanden 47,5
6maanden 60,0 (komt door de entertainment korting)
Regulier 65

1G internet
6maanden 40
6maanden 47,5 (komt door de entertainment korting)
Regulier 52,5

Ziggo 1Gigabit/75up TV
12 maanden 38,50
85 euro cashback

Financieel weet ik wel waar ik naar kijk, Ziggo is erg voordelig. Technisch is het wat lastiger, je krijgt er flink wat latency bij via Ziggo en de infra is kwetsbaarder. Bij een stroomstoring verderop in de wijk lagen de Ziggo modems om mij heen eruit, maar KPN (XGSPON) passief glas ging netjes door.

Mijn grootse zorg is misschien nog wel de wisselende IPv6 prefixen bij Ziggo, er draait hier een volledige IPV6 dual stack tot en met vaste adressen naar servers. Dat wil ik wel wijzigen, maar slechts 1x per 12 maanden. De upload kan ik mee leven, ik had gedacht dat ik die 1000up afgelopen jaar vaker zou gebruiken maar dat valt nog relatief tegen.

Of wachten op BlackFriday. Meer mensen deze twijfels of schiet er eens op?

Zelfs als je het vergelijkt met internet only kom je nog voordeliger uit, en heb je TV erbij bij Ziggo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7r9nblaqG6vurykFGj49KA-yEjE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QUYkRhbmHKxdCgfN3Gg9UNn7.png?f=fotoalbum_large

• wmrichard
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:20
stormfly schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:07:
De ISP markt is concurrerend geworden, met name voor nieuwe klanten. Nu is mijn jaartje bij KPN voorbij en ben ik aan het shoppen.

Ben erg tevreden met KPN, maar ik heb ook opgroeiende kinderen met allerlei sociale, muzikale, en sport agenda's en de bijbehorende kosten.

Heb nog wel een mobiel abonnement bij KPN lopen. Daardoor krijg je volgens de helpdesk 2,5 combinatiekorting en 5 euro entertainment korting.

KPN verlengen:
1G internet +TV
6maanden 47,5
Regulier 65

1G internet
6maanden 40
Regulier 52,5

Ziggo 1Gigabit/75up TV
12 maanden 38,50
85 euro cashback

Financieel weet ik wel waar ik naar kijk, Ziggo is erg voordelig. Technisch is het wat lastiger, je krijgt er flink wat latency bij via Ziggo en de infra is kwetsbaarder. Bij een stroomstoring verderop in de wijk lagen de Ziggo modems om mij heen eruit, maar KPN (XGSPON) passief glas ging netjes door.

Mijn grootse zorg is misschien nog wel de wisselende IPv6 prefixen bij Ziggo, er draait hier een volledige IPV6 dual stack tot en met vaste adressen naar servers. Dat wil ik wel wijzigen, maar slechts 1x per 12 maanden. De upload kan ik mee leven, ik had gedacht dat ik die 1000up afgelopen jaar vaker zou gebruiken maar dat valt nog relatief tegen.

Zelfs als je het vergelijkt met internet only kom je nog voordeliger uit, en heb je TV erbij bij Ziggo.

[Afbeelding]
Al gekeken naar YouFone 200 mbits(eventueel met Cashbackxl), zelfde netwerk en apparatuur als KPN en kun je volgend jaar weer terug naar KPN met korting. Voor mij persoonlijk vind ik het netwerk van KPN glasvezel (en dus ook Youfone) beter dan de concurrenten, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Hoewel je met Ziggo soms nog wat meer kan besparen. T-Mobile zou ik niet aan beginnen, erg veel ellende mee gehad, met packetloss en traag internet in de avond, heb gelukkig mijn contract vroegtijdig kunnen ontbinden wegens wanprestatie.

[ Voor 3% gewijzigd door wmrichard op 24-08-2023 11:20 . Reden: T-mobile toegevoegd ]

• stormfly
wmrichard schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

Al gekeken naar YouFone 200 mbits(eventueel met Cashbackxl), zelfde netwerk en apparatuur als KPN en kun je volgend jaar weer terug naar KPN met korting. Voor mij persoonlijk vind ik het netwerk van KPN glasvezel (en dus ook Youfone) beter dan de concurrenten, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Hoewel je met Ziggo soms nog wat meer kan besparen. T-Mobile zou ik niet aan beginnen, erg veel ellende mee gehad, met packetloss en traag internet in de avond, heb gelukkig mijn contract vroegtijdig kunnen ontbinden wegens wanprestatie.
Jaar prijs Youfone is 573 voor 1Gigabit dat ligt dan wel heel dicht op KPN verlengen van 555.

Als T-Mobile IPv6 zou hebben dan had ik daar een jaartje voor gekozen. Zoals ook eerder in dit topic geschreven door anderen die jaarlijks wisselen tussen KPN/T-Mobile.

Ik ben ook zeer te spreken over de stabiliteit van KPN, ben ooit weggegaan bij Ziggo vanwege een vol upload segment. Nu is mijn wijk al verglaasd en heeft dat de drukte op het Coaxnet wel ontlast veel buren kiezen toch voor glas. En de stap van D3.0 naar D3.1 geeft ook meer ruimte.

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
stormfly schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:07:

KPN verlengen:
1G internet +TV
6maanden 47,5
Regulier 65

1G internet
6maanden 40
Regulier 52,5

Ziggo 1Gigabit/75up TV
12 maanden 38,50
85 euro cashback

[Afbeelding]
Interessant, Ziggo is zeker een optie. Zit nu bij KPN voor 35/maand actie, einddatum contract
10-11-2023 (10 november, 2023). Hoe lang tevoren is dit regelbaar, kan de aansluiiting ook per die datum?

Secondly, werkt dat bestellen via cashbackxxl echt? Nooit gedaan, maar gratis 85 euro is altijd welkom uiteraard...

UPDATE: ow crap, is idd het verkeerde topic. Ik heb koorts, ben niet scherp. Ignore post....

[ Voor 2% gewijzigd door garp op 24-08-2023 13:29 . Reden: Niet scherp, excuus ]

• stormfly
garp schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:58:
[...]

Interessant, Ziggo is zeker een optie. Zit nu bij KPN voor 35/maand actie, einddatum contract
10-11-2023 (10 november, 2023). Hoe lang tevoren is dit regelbaar, kan de aansluiiting ook per die datum?

Secondly, werkt dat bestellen via cashbackxxl echt? Nooit gedaan, maar gratis 85 euro is altijd welkom uiteraard...
Goede vragen maar die horen denk ik in het aanbiedingen topic wat ik linkte, ik zocht vooral technische Tweaker feedback over wel of niet overstappen vanaf KPN.

En ja cashback werkt wel, komt na een paar maanden. Wel cookies en adblockers uitschakelen tijdens bestellen.

• wmrichard
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:20
stormfly schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

Jaar prijs Youfone is 573 voor 1Gigabit dat ligt dan wel heel dicht op KPN verlengen van 555.

Als T-Mobile IPv6 zou hebben dan had ik daar een jaartje voor gekozen. Zoals ook eerder in dit topic geschreven door anderen die jaarlijks wisselen tussen KPN/T-Mobile.

Ik ben ook zeer te spreken over de stabiliteit van KPN, ben ooit weggegaan bij Ziggo vanwege een vol upload segment. Nu is mijn wijk al verglaasd en heeft dat de drukte op het Coaxnet wel ontlast veel buren kiezen toch voor glas. En de stap van D3.0 naar D3.1 geeft ook meer ruimte.
Excuus ik had niet goed gelezen dat je Gigabit nodig had. Youfone is totaal niet interessant wanneer je snelheden boven de 200 mbits wil. Veel succes met een goede keuze maken !

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

mad-dog schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:39:
[...]

Moppert: Portranges forwarden, je kan het ingeven, maar alleen de eerste poort doet het.

Moppert nog wat verder, laat ze eens opschieten met die nieuwe FW (die het doet met de Superwifi punten).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Remmy H
Arjan A schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:33:
[...]

Als je een Homey Pro hebt dan heb je al die hubs van de verschillende fabrikanten niet meer nodig.
Dan kan je alles door elkaar gebruiken en via 1 hub laten lopen.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Over een goede 2 weken wordt het weer tijd om met KPN te gaan bellen omdat mijn jaarcontract afloopt voor 1gbit glas, interactieve tv, plus pakket, Viaplay en mijn onbeperkt data/bellen abbo. Dit loopt via een Hussel abonnement. Ik bel elk jaar om te "verlengen" en krijg dan eigenlijk altijd korting (meestal 6 of 9 maanden voor 35 euro voor tv+internet)
Nu heb ik in de testgroep voor tv+ gezeten en heb recent mijn DWI7022 tv+ ontvanger terug gestuurd. Het ding bevalt nog nog steeds niet en gebruik liever mijn VIP5202.

Is er iemand die recentelijk zijn Hussel pakket heeft verlengd en daarbij gewoon zijn VIP5202 mocht houden? Of dwingen ze je bij een verlenging naar het TV+ platform?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Airw0lf
TFHfony schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:33:
Over een goede 2 weken wordt het weer tijd om met KPN te gaan bellen omdat mijn jaarcontract afloopt voor 1gbit glas, interactieve tv, plus pakket, Cosplay en mijn onbeperkt data/bellen abbo. Dit loopt via een Hussel abonnement. Ik bel elk jaar om te "verlengen" en krijg dan eigenlijk altijd korting (meestal 6 of 9 maanden voor 35 euro voor tv+internet)
Nu heb ik in de testgroep voor tv+ gezeten en heb recent mijn DWI7022 tv+ ontvanger terug gestuurd. Het ding bevalt nog nog steeds en gebruik liever mijn VIP5202.

Is er iemand die recentelijk zijn Hussel pakket heeft verlengd en daarbij gewoon zijn VIP5202 mocht houden? Of dwingen ze je bij een verlenging naar het TV+ platform?
Wat betaal je per maand voor de resterende 3 of 6 maanden?
Misschien een domme vraag - maar wat is "Cosplay"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

Airw0lf schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:40:
[...]

Denk dat 'ie Viaplay bedoelt :+

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Airw0lf schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:40:
[...]

Ik betaalde 9 maanden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHJSPO83Rs2UM9cfJzC1fg0IRHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gkwqhh5buCRCIu4QGhWiHy9E.png?f=user_large
De laatste 3 maanden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RXHJVV8SFDZwfkV1FgGUHgPBUI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BTSdgQvunYTyDdstHR2PIkqT.png?f=user_large

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Over een goede 2 weken wordt het weer tijd om met KPN te gaan bellen omdat mijn jaarcontract afloopt voor 1gbit glas, interactieve tv, plus pakket, Viaplay en mijn onbeperkt data/bellen abbo. Dit loopt via een Hussel abonnement. Ik bel elk jaar om te "verlengen" en krijg dan eigenlijk altijd korting (meestal 6 of 9 maanden voor 35 euro voor tv+internet)
Nu heb ik in de testgroep voor tv+ gezeten en heb recent mijn DWI7022 tv+ ontvanger terug gestuurd. Het ding bevalt nog nog steeds niet en gebruik liever mijn VIP5202.

Ik ga even mezelf quoten. Ik heb inderdaad net contact gehad met KPN en je wordt inderdaad verplicht over gezet naar TV+ bij een verlenging. Of je zit vast aan elke maand die (veel) hogere kosten.
Waarschijnlijk is dat een rendabele manier van werken gemiddeld genomen, maar ik doe hier dus niet aan mee. Ik heb bij Simyo een abbo aangevraagd (24MByte + 400 belminuten) voor 11 euro en daarbij gaat dus de KPN Unlimited a 26,88 Euro de deur uit.
Op 11/09 loopt mijn Hussel contract af. Dan zeg ik het TV, Pluspakket, Viaplay combinatie op. Ik heb net NLZiet geïnstalleerd en Viaplay neem ik wel los af. Per 11/09 laat ik nog wel mijn internet abbo aanpassen naar de nieuwe Internet+Wifi met dezelfde snelheid aan 52,50 Euro (ipv 60,86 Euro)

Uiteindelijk scheelt het mij 25 euro in de maand en ik hoef niet met dat TV+ kastje aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het was alweer even tijd om te shoppen, KPN had laatst 6m korting en dat vond ik te weinig om iets mee te doen.
Elk jaar stap ik over, de huidige aanbieder geeft nooit genoeg korting om te blijven, misschien dat het dit keer anders is.

Huidig: online.nl 100/100 voor 42,50/maand
Verlenging voor nu: 1 maand gratis (ja doei)

Aangevraagd: KPN 1000/1000 voor 35/maand voor 9 maanden, de laatste 3 maanden voor 52,50

We hebben eerder KPN glas gehad, de ping was prima en de snelheid ook.
Alleen de vlan instellingen aanpassen in de router en gaan :)

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:47

f.h

Ik heb dus net wat gevonden via een link in een ander topic.

Dat de korting via die link hoger is dan via regulier KPN.com (uitgangspunt 1gbit glasvezel zonder tv):

Via de 'oude' link: 6 maanden €26,25 + 6 maanden €52,50
Via KPN.com: 6 maanden €35,00 + 6 maanden €52,50

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd om daadwerkelijk te bestellen, zou er een risico aan zitten?

[ Voor 26% gewijzigd door f.h op 25-08-2023 15:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 18:37
f.h schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:17:

Dat de korting via die link hoger is dan via regulier KPN.com (uitgangspunt 1gbit glasvezel zonder tv):

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd om daadwerkelijk te bestellen, zou er een risico aan zitten?
ik heb deze zelf ook besteld gisteren... gelijk een mail met bevestiging gekregen en vandaag een mail dat mijn spullen worden opgestuuurd. dus lijkt wel gewoon legit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pox-ie schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:28:
[...]

ik heb deze zelf ook besteld gisteren... gelijk een mail met bevestiging gekregen en vandaag een mail dat mijn spullen worden opgestuuurd. dus lijkt wel gewoon legit.
Ik zou voor de zekerheid maar screenshots bewaren van je bestelling :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
f.h schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:17:

Het risico is dat het niet geaccepteerd wordt.

Als je via kpn.nl (niet .com) besteld krijg je 9 maanden voor 35 euro en 3 maanden voor 52.50 euro.
De jaarprijs komt dan op hetzelfde uit als de 6x26.25 & 6x52.50 8)

Wat anders: toen ik vorige keer omging van KPN naar online.nl werd er een monteur ingepland. Dat vond ik toen al onnodig maar prima.
Toen de beste man langs kwam, zag ie dat alles al prima was en hoefde niets in de meterkast aan te passen.

Nu van online.nl naar KPN zie ik niets over een monteur, zullen de ervan geleerd hebben?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
KPN is nu in de meeste gevallen een doe het zelf pakket. Tenzij je in een AON gebied woont of er pairbonding bij VDSL nodig is wordt dat door een monteur gedaan. Het plaatsen van de NT op een AON aansluiting is is wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
dirk 1964 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:05:
KPN is nu in de meeste gevallen een doe het zelf pakket. Tenzij je in een AON gebied woont of er pairbonding bij VDSL nodig is wordt dat door een monteur gedaan. Het plaatsen van de NT op een AON aansluiting is is wat lastiger.
Onlangs verhuizing naar een oudere AON aansluiting geregeld. Moest de NT er gewoon zelf op klikken. Was even opletten inderdaad, maar prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
dirk 1964 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:05:
zelfs koper is zo nu en dan doe hetzelf

tevens is in AON gebieden wat standaard RF/KPNnetwerk is is ook tegenwoordig veel al doehetzelf of de klant moet er gelijk een erbij kiezen dan wordt door de monteur geregled :)

maar zie ook best wel wat doehetzelf order die alsnog bij de monteur terecht komen krijg het NT er niet op doordat ze niet door durven te schuiven of dat de grondplaat bepaalde spanning heeft door aantrekken van de schoeven destijds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 18:37
DaWizza schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Het risico is dat het niet geaccepteerd wordt.

Als je via kpn.nl (niet .com) besteld krijg je 9 maanden voor 35 euro en 3 maanden voor 52.50 euro.
volgens de aanbieding op de kpn website is het 6mnd 35 euro en daarna 52.50 euro. Die aanbieding voor 9x 35 euro heb ik wel via de mail gekregen maar nergens terug te vinden. Ook gebeld met de klantenservice en die kon ook niks voor mij betekenen. Ik heb toen gewoon via een prijsvergelijker die link naar kpn gekregen voor de 6mnd 50% korting. Alles staat duidelijk in een contract die ik per email heb ontvangen dus genoeg bewijs zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

TFHfony schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:48:
[...]

Ik betaalde 9 maanden:
[Afbeelding]
De laatste 3 maanden:
[Afbeelding]
Off-topic
Als je Viaplay alleen voor de F1 hebt, is het gunstiger om een F1 abonnement te nemen: 64 euro per jaar, eerste jaar meestal 25% korting. Moet je alleen wel iets hebben wat naar je tv kan streamen of een tv hebben waar je de app op kan installeren.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:53
Snelle vraag.
Zijn sinds kort over van youfone naar kpn. Hebben nu ook de nieuwe zwarte experia box. Ik heb echter 2 superwifi punten v1 (de witte)
Klopt het dat de modem nu ook als punt dient en de wifi dus aanblijft? Dit was namelijk niet met de oude modem van youfone. Ik heb dus nu eigenlijk een punt teveel.

1 wifi punt staat beneden naast de modem die dus allebei signaal uitzenden.
En 1 staat boven.
Beneden zit ik dus soms op wifi 6 en soms dus niet afhankelijk van welk punt die pakt. Speedtest geeft voldoende snelheid aan. Maar ik merk dat bijvoorbeeld plaatjes in de Nos app heel langzaam laden. Dit gaat wel goed op mobiel internet.

Kan ik nu het beste alles opnieuw instellen en 1 superwifi punt achterwege laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
vangoghnl schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:18:
Snelle vraag.
Zijn sinds kort over van youfone naar kpn. Hebben nu ook de nieuwe zwarte experia box. Ik heb echter 2 superwifi punten v1 (de witte)
Klopt het dat de modem nu ook als punt dient en de wifi dus aanblijft? Dit was namelijk niet met de oude modem van youfone. Ik heb dus nu eigenlijk een punt teveel.

1 wifi punt staat beneden naast de modem die dus allebei signaal uitzenden.
En 1 staat boven.
Beneden zit ik dus soms op wifi 6 en soms dus niet afhankelijk van welk punt die pakt. Speedtest geeft voldoende snelheid aan. Maar ik merk dat bijvoorbeeld plaatjes in de Nos app heel langzaam laden. Dit gaat wel goed op mobiel internet.

Kan ik nu het beste alles opnieuw instellen en 1 superwifi punt achterwege laten?
box12 is master ja die doet gewoon mee, ik zou idd 1 super wifi punt weg halen daar. wat dan wel kan gebeuren is als je andere punt draadloos hebt staan. die daarna rood wordt dan even moet resetten en bekabeld aan je modem moet aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Pietervs schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:20:
[...]

Off-topic
Als je Viaplay alleen voor de F1 hebt, is het gunstiger om een F1 abonnement te nemen: 64 euro per jaar, eerste jaar meestal 25% korting. Moet je alleen wel iets hebben wat naar je tv kan streamen of een tv hebben waar je de app op kan installeren.
Het is nog erger. Ik heb beide. F1 TV gebruik ik zelf. Viaplay heb ik als jaarlijks verjaardagscadeau voor mijn schoonvader die graag F1 kijkt, maar zelf het geld niet aan zichzelf uitgeeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06 09:55
Ik heb pas mijn KPN abonnement ook aangepast van alles in 1 naar alleen internet. Dit omdat ik aan het verbouwen ben en de komende 2 maanden toch geen tv kijk via de digitale ontvanger. Zag ik op de site ook 6 maanden korting bij een nieuw abonnement maar dat kreeg ik toch niet wanneer ik mijn abonnement aanpas.

Dus wel even klaar met KPN als er zo lastig wordt gedaan voor bestaande klanten. En na dit abonnement ga ik ook overstappen. Las hier wat over youfone dat ziet er ook prima uit. Maar nu vraag ik me alleen even af of bij overstappen naar youfone of tmobile bijvoorbeeld de tv bediening qua zenders, terugkijken enz heel anders is.
Dit is voor mij niet zo heel erg. Maar mijn kleine kinderen weten nu hoe het werkt. Dus dat zou het tegenhouden om elk jaar over te stappen. Of verschilt dat allemaal niet zo heel veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
stansfield2 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:25:
Ik heb pas mijn KPN abonnement ook aangepast van alles in 1 naar alleen internet. Dit omdat ik aan het verbouwen ben en de komende 2 maanden toch geen tv kijk via de digitale ontvanger. Zag ik op de site ook 6 maanden korting bij een nieuw abonnement maar dat kreeg ik toch niet wanneer ik mijn abonnement aanpas.

Dus wel even klaar met KPN als er zo lastig wordt gedaan voor bestaande klanten. En na dit abonnement ga ik ook overstappen. Las hier wat over youfone dat ziet er ook prima uit. Maar nu vraag ik me alleen even af of bij overstappen naar youfone of tmobile bijvoorbeeld de tv bediening qua zenders, terugkijken enz heel anders is.
Dit is voor mij niet zo heel erg. Maar mijn kleine kinderen weten nu hoe het werkt. Dus dat zou het tegenhouden om elk jaar over te stappen. Of verschilt dat allemaal niet zo heel veel?
Je kunt altijd met de afdeling opzeggingen bellen, zij kunnen de hoogste korting geven als je 12 of 24 maanden bijtekent.

Ik had KPN TV en daarvoor NLziet, heb uiteindelijk mijn NLziet opzegging ongedaan gemaakt. Mijn gezin kon niet wennen aan de bediening van KPN TV. NLziet op de AppleTV heeft hun voorkeur, het is vertrouwd voor ze. Dat kan je ook overwegen zodat je bij een ISP met internet only af kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stansfield2 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:25:
Dan is "ontbundelen" zoals @stormfly omschrijft volgens mij de beste keuze. De kwaliteit van de UX van Android/Apple TV boxjes haalt een TV STB van een provider niet.

Ben je van deze koppeling af dan heb je daarna de vrije keuze wat betreft ISP. Beste korting met tv, zonder tv, 100 mbit up of 1000 up? Jij kan kiezen want wat betreft internet ben jij waarschijnlijk de meest kritische gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 22:25
Wij zijn zoekende naar een ander glasvezel pakket\provider en aan wie kan ik deze vraag beter stellen dan aan m'n mede tweakers :)

Wat @stansfield2 hierboven beschrijft zojuist meegemaakt.

We willen ook het tv abbo eraf hebben bij KPN (en dan via NLziet kijken)
dit kon ik online niet voor elkaar krijgen, omdat we een compleet pakket hadden afgesloten destijds, KPN kan dit wel in het systeem wijzigen voor ons.
Helaas is het niet mogelijk om een half jaar voor 35,- p/maand te betalen, dit is dus enkel voor nieuwe klanten.
We gaan voor 100 Mbit 42,50 betalen.

Ik zag ook nog de link van @f.h
https://www.kpn.com/shop/...?promotie=affiliate&tv=ja
Iemand een idee wat er gebeurd als ik die aanvraag op hetzelfde adres?

We zijn in dubio over Online.nl die is namelijk goedkoper, echter is dit dan duurkoop?
Via breedbandwinkel.nl is er de mogelijkheid om bij Online.nl een jaarabonnement van 50Mbit (welke ook voldoende is) af te sluiten voor een maandbedrag van 29,-
Zijn er mensen met ervaring van alleen internet bij Online.nl eventueel i.c.m. routers en switches in huis.
We hebben nu via KPN een Experiabox V10A modem, bij Online zal dit een Zyxel modem zijn, verschillen deze veel van elkaar? ik lees veel problemen met de tv kastjes, echter hebben wij deze niet nodig.
Ik hoor graag van jullie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dragonfly83 op 27-08-2023 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Dragonfly83 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:15:
Wij zijn zoekende naar een ander glasvezel pakket\provider en aan wie kan ik deze vraag beter stellen dan aan m'n mede tweakers :)

Wat @stansfield2 hierboven beschrijft zojuist meegemaakt.

We willen ook het tv abbo eraf hebben bij KPN (en dan via NLziet kijken)
dit kon ik online niet voor elkaar krijgen, omdat we een compleet pakket hadden afgesloten destijds, KPN kan dit wel in het systeem wijzigen voor ons.
Helaas is het niet mogelijk om een half jaar voor 35,- p/maand te betalen, dit is dus enkel voor nieuwe klanten.
We gaan voor 100 Mbit 42,50 betalen.

Ik zag ook nog de link van @f.h
https://www.kpn.com/shop/...?promotie=affiliate&tv=ja
Iemand een idee wat er gebeurd als ik die aanvraag op hetzelfde adres?

We zijn in dubio over Online.nl die is namelijk goedkoper, echter is dit dan duurkoop?
Via breedbandwinkel.nl is er de mogelijkheid om bij Online.nl een jaarabonnement van 50Mbit (welke ook voldoende is) af te sluiten voor een maandbedrag van 29,-
Zijn er mensen met ervaring van alleen internet bij Online.nl eventueel i.c.m. routers en switches in huis.
We hebben nu via KPN een Experiabox V10A modem, bij Online zal dit een Zyxel modem zijn, verschillen deze veel van elkaar? ik lees veel problemen met de tv kastjes, echter hebben wij deze niet nodig.
Ik hoor graag van jullie :)
Ik denk dat je voor ervaringen met Online meer succes kunthebben in het Online Ervaringen topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
DaWizza schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Ik weet niet wat jij voor internet verbinding hebt, maar bij mij wordt kpn.nl gewoon direct ge-herrouteerd naar kpn.com.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Ik heb enkel het glasvezelabonnement [1Gbps] bij KPN, en zat op 60,86 per maand na de inflatiecorrectie - contact opgenomen met KPN via Twitter/X via DM en door aanpassing naar de nieuwe abonnementsvariant het tarief van 52.50 voor een jaar gekregen.
Het is "maar" 8.36 per maand die ik minder ga betalen, maar elke mogelijkheid om wat minder te betalen vind ik al helemaal prima.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:02

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb ongeveer anderhalve maand geleden verlengd. ik mocht van degene aan de telefoon zelf beslissen welke box ik terug zou sturen.

Merk wel dat bij de TV+ box als je gaat doorspoelen het een diashow wordt..Je zit soms al in het programma terwijl het beeld nog in de reclame zit :/ Dit is best wel irritant, meer mensen die dit hebben?

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:20 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:14:
Hoe zit het met storingen bij jullie?

Kom van 3 jaar Ziggo af en kan me twee keer herinneren dat het internet eruit klapte.

Nu een maand KPN glasvezel en al drie keer overdag zo'n 10 minuten internet weg. Aardig irritant.
1 keer een storing gehad en dat leverde gratis films op. Was echt een hele korte storing.
Ziggo was net zo betrouwbaar.

Regio Utrecht.

• jopoh

Kom van 3 jaar Ziggo af en kan me twee keer herinneren dat het internet eruit klapte.

Nu een maand KPN glasvezel en al drie keer overdag zo'n 10 minuten internet weg. Aardig irritant.
al jaren glas kpn nooit porblemen hier.
lijkt iets met je lijn of box aan de hang is.

je mag gerust even pm sturen

• xFeverr

Is het je wifi die gewoon uitvalt? Als in: alle apparaten geven ook aan dat er geen wifi-signaal is? Ik had zoiets namelijk met mijn KPN Box.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
Iemand ervaring met poorten openzetten met het v10a modem? Ik krijg het maar niet voor elkaar...

In de admin onder NAT --> Poort mapping de poorten opengezet, geen resultaat. Ik wil in dit geval geen UPnP gebruiken, maar het zou zo toch gewoon moeten werken? Prive IP correspondeert ook gewoon met de gebruikte PC waar ik de poort op test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:48
goldmemberf1 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:40:
Iemand ervaring met poorten openzetten met het v10a modem? Ik krijg het maar niet voor elkaar...

In de admin onder NAT --> Poort mapping de poorten opengezet, geen resultaat. Ik wil in dit geval geen UPnP gebruiken, maar het zou zo toch gewoon moeten werken? Prive IP correspondeert ook gewoon met de gebruikte PC waar ik de poort op test.
Wellicht wat meer info (welke poort, welk programma) en screenshots van de firewall instelling?
Als het een Windows PC betreft, heb je de poort ook opengezet in de Windows Firewall als deze is ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
Dennis-L schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:47:
[...]

Wellicht wat meer info (welke poort, welk programma) en screenshots van de firewall instelling?
Als het een Windows PC betreft, heb je de poort ook opengezet in de Windows Firewall als deze is ingeschakeld?
Betreft een Mac. Linker vak is 'privé poort' en recht 'publieke poort'. Firewall op Mac staat aan, maar gebruikte app staat onder uitzonderingen en zou binnenkomende verbindingen moeten toelaten. Ik ga het nog eens proberen met een harde reset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THpC1XiA-HK6X5o-SeRlxFhxGKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ip05LAJfoR2Ak5hIZpEGPSaP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sjowhan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:48:
Ik heb enkel het glasvezelabonnement [1Gbps] bij KPN, en zat op 60,86 per maand na de inflatiecorrectie - contact opgenomen met KPN via Twitter/X via DM en door aanpassing naar de nieuwe abonnementsvariant het tarief van 52.50 voor een jaar gekregen.
Het is "maar" 8.36 per maand die ik minder ga betalen, maar elke mogelijkheid om wat minder te betalen vind ik al helemaal prima.
Wat heb je precies geschreven dat ze je die korting gaven?
Mij is het namelijk tot op heden niet gelukt.

[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 05-09-2023 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:02
Thombias schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:12:
[...]

Wat heb je precies geschreven dat ze je die korting gaven?
Mij is het namelijk tot op heden niet gelukt.
Het is opzich geen korting. Maar als je contractvrij bent kun je je contract weer voor een jaar vast laten zetten op de nieuwe voorwaarden, en daarmee ook met de nieuwe prijs.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:46
Sjowhan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:48:
Tsja. Ik wissel van provider (vandaag naar de nieuwe t-mobile gegaan).
8 maanden 30 euro en daarna vier maanden 55...

Kan dus nog veel goedkoper. Daar heb ik modem wisselen wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Hoe kan je checken welk type aansluiting je hebt (AON,GPON of XGS-PON)
Ik heb nu een Genexis Gigabit Modem aan het aansluitpunt hangen. (Uit 2011 (Glashart))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5oCBqtpRJvlLzPCdbiM2LkG2WI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YpkK9kj0hIiLKRYOB6lsDuFK.jpg?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door Thombias op 05-09-2023 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:38
Thombias schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:09:
Hoe kan je checken welk type aansluiting je hebt (AON,GPON of XGS-PON)
Ik heb nu een Genexis Gigabit Modem aan het aansluitpunt hangen. (Uit 2011 (Glashart))

[Afbeelding]
Oud, dus AON. Maar als dit geen werkende setup is kan het zijn dan je naar modernere technieken gaat, afhankelijk wat de POP biedt. Wat hebben de buren?

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
ernstoud schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:17:
[...]

Oud, dus AON. Maar als dit geen werkende setup is kan het zijn dan je naar modernere technieken gaat, afhankelijk wat de POP biedt. Wat hebben de buren?
Hetzelfde als in mijn meterkast.

EDIT: Het is idd. AON. Een directe vezel in de meterkast vanuit de POP.

[ Voor 10% gewijzigd door Thombias op 05-09-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
Thombias schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:31:
[...]

Hetzelfde als in mijn meterkast.

EDIT: Het is idd. AON. Een directe vezel in de meterkast vanuit de POP.
Het is al vaker gezegd, maar een directe vezel vanuit de PoP zegt niets of je AON, GPON of XGSPON krijgt.
Ook al is het point-to-point aangelegd (dat wel in gebieden waar langer geleden aangelegd is), de operator van de ISP waar je contract afsluit in de PoP bepaald op welke techniek je gepatched wordt. Dus neem je internet af bij een ISP / operator die XGS-PON gebruikt, dan krijg je dus een ONT. Het type FTU maakt hierin dus niet altijd uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Soundwork op 05-09-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
jk-5 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:27:
[...]

Het is opzich geen korting. Maar als je contractvrij bent kun je je contract weer voor een jaar vast laten zetten op de nieuwe voorwaarden, en daarmee ook met de nieuwe prijs.
precies dat. Ik had nog oude voorwaarden en al een tijd dus contractvrij. Nu staat het weer voor een jaar vast.
Ben ook geen interessante klant voor ze als ik maar 1 product van ze af neem ;)

http://specs.tweak.to/5253

Pagina: 1 ... 127 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen