De ISP markt is concurrerend geworden, met name voor nieuwe klanten. Nu is mijn jaartje bij KPN voorbij en ben ik aan het shoppen.
Ben erg tevreden met KPN, maar ik heb ook opgroeiende kinderen met allerlei sociale, muzikale, en sport agenda's en de bijbehorende kosten.
Heb nog wel een mobiel abonnement bij KPN lopen. Daardoor krijg je volgens de helpdesk 2,5 combinatiekorting en 5 euro entertainment korting.
KPN verlengen:
1G internet +TV
6maanden 47,5
6maanden 60,0 (komt door de entertainment korting)
Regulier 65
1G internet
6maanden 40
6maanden 47,5 (komt door de entertainment korting)
Regulier 52,5
Ziggo 1Gigabit/75up TV
12 maanden 38,50
85 euro cashback
Financieel weet ik wel waar ik naar kijk, Ziggo is erg voordelig. Technisch is het wat lastiger, je krijgt er flink wat latency bij via Ziggo en de infra is kwetsbaarder. Bij een stroomstoring verderop in de wijk lagen de Ziggo modems om mij heen eruit, maar KPN (XGSPON) passief glas ging netjes door.
Mijn grootse zorg is misschien nog wel de wisselende IPv6 prefixen bij Ziggo, er draait hier een volledige IPV6 dual stack tot en met vaste adressen naar servers. Dat wil ik wel wijzigen, maar slechts 1x per 12 maanden. De upload kan ik mee leven, ik had gedacht dat ik die 1000up afgelopen jaar vaker zou gebruiken maar dat valt nog relatief tegen.
Of wachten op BlackFriday. Meer mensen deze twijfels of schiet er eens op?
Zelfs als je het vergelijkt met internet only kom je nog voordeliger uit, en heb je TV erbij bij Ziggo.